quote:
Op maandag 11 februari 2013 22:21 schreef Suikertante het volgende:Ojee, ik ga wel snorkelen hoor. Daar verheug ik me al weken op!

Bedankt voor de tips!! Ik heb al een keer in het ziekenhuis gelegen op Borneo met diarree en uitdrogingsverschijnselen, toen was ik vergeten te blijven drinken en eten en had ik idd de verkeerde medicijnen gekregen. Ik heb dus al ladingen ORS klaar liggen, ik dacht dat die bacterie er gewoon uit moest? Maar ik had al begrepen dat de zorg goed is daar, dat is juist een van de redenen dat we voor Egypte hebben gekozen! Dus zal zeker de apotheek opzoeken in dat geval.
Door je bericht zal ik inderdaad wat beter opletten, tot nu toe heb ik in Azië gewoon mijn tanden gepoetst met kraanwater en ja, ben wel eens ziek geworden, maar dit is de eerste keer Afrika en nu heb ik natuurlijk nog een mini waar ik op moet passen dus ik zal extra goed opletten en alleen fleswater gebruiken.
De plek waar we zitten is alles behalve luxe, maar de eigenaar is Nederlands en de vriend van een leuke collega van mijn vader, dus ik denk dat het qua hygiëne wel snor zit.
Over dat zwangerschapsmasker, is dat beperkt tot je gezicht eigenlijk? Of moet ik me compleet sunblocken?
Dat kan volgens mij over je hele lijf, maar vooral gezicht en buik dacht ik.
Zelfs tandenpoetsen niet met kraanwater doen hoor, dan ben je zeker weten ziek!
Ik ging de eerste keer ook alleen snorkelen. Tijdens een watertrappelmomentje waarbij ik mijn bril schoonmaakte hing mijn mondstuk net onder water, maar dat had ik niet gemerkt. Ik wilweer verder, stop het mondstuk in mijn mond en haal adem. Was er dus een beetje zeewater in dat bochtje komen te zitten en ademde ik dus in.
Ik ben er gelijk uitgegaan, bang voor nog meer 'foutjes'. Ik stond binnen 5 minuten aan de kant en toen was mijn lijf al aan het trillen.
Uit voorzorg alleen brood gegeten die avond, maar helaas zat ik al snel met de prullenbak op schoot op de wc. Na een paar uur een arts laten komen en die gaf aan dat ik uitgedroogd was en een darminfectie had.
We gingen met de auto van de arts naar het ziekenhuis en ik kan jevertellen dat ik nog nooit zo bang ben geweest om mand z'n auto onder te sch**ten

Oh ja, nog een tip: mocht je toch in het ziekenhuis komen, of familie van je, dan nooit het paspoort afgeven. Wij deden dat wel, want die hadden ze nodig voor alle gegevens zeiden ze. Maar het bleek al snel dat ze die achter hielden tot ze een betalingsbevestiging hebben van je verzekeringsmaatschappij. Dat mogen ze niet, maar als je de politie erbij haalt, zeggen die dat je dan die betalingsbevestiging moet regelen. Beetje corrupt hè daar.
Ik ben dus 3 dagen aan het ruziemaken geweest met de verzekeringsmaatschappij zodat ze de papieren zouden faxen en ik mijn paspoort terug kreeg. Die kreeg ik 2 dagen voor vertrek, dus lekker stress.
1 voordeel, ze zijn daar heel makkelijk met medicijnen dus kreeg daar absurde hoeveelheden antibiotica en ben een jaar niet ziek geweest, zelfs het griepvirus wat iedereen velde, heb ik overgeslagen