abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122770273
Oké ik ga nog één keer over mijn vakantie beginnen :@
Ik word trouwens meegenomen door mijn ouders, anders had ik het ook niet kunnen betalen. Laatste vakantie zonder kleinkinderen O+

Maar goed, ik maak lijstjes. En nu vroeg ik me af of jullie misschien nog tips hebben voor een zwangere vrouw op vakantie (Egypte). Het is maar 10 dagen, maar toch.
Ik neem bijvoorbeeld een opblaasbaar kussen met sloop mee in plaats van mijn voedingskussen.
En familiepakken tena's en rennies.
Ik denk eigenlijk niet dat ik echt iets mis, maar misschien heeft iemand een gouden tip :)
  maandag 11 februari 2013 @ 22:09:33 #227
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_122770871
Morgen lees ik wel even bij.
Alles was goed bij de vk. Mn onderdruk helaas in het begin iets hoger maar lat s r gelukkig weer lager. Beeb doet et prima en we zien wel wanneer het komt.
pi_122771024
Klinkt raar, maar toen ik net zwanger was van eva, ben ik ook naar egypte geweest. Ik heb toen eierkoeken meegenomen (of snelle jelles ofzo). Dit, omdat ik tijdens het vorige egyptebezoek met een darminfectie in het ziekenhuis was beland door een slokje zeewater (nog een tip: opletten!! Ik ben tijdens mijn zwangerschap dusniet eens in zee geweest uit voorzorg). Nu gingen we naar een ander resort en omdat ik niet wist hoe het eten daar geregeld was, die eierkoeken voor de zekerheid meegenomen.
Ik ben 1 dag en nacht beroerd geweest, waardoor is nooit helemaal duidelijk geweest. Kan van de zwangerschap geweest zijn, maar ik vermoed dat ze het mes wat ze gebruikten om het fruit te snijden, tussendoor afspoelden onder de kraan. En dat mag je dus niet!!!!

Verder hebben bv diareeremmers geen zin. Als je daar last van diaree krijgt, naar een lokale apotheek gaan, zij hebben perfecte medicijnen ervoor, ben je er zo vanaf. De nederlandse diareeremmers doen clients tegen de egyptische bacterie.

Een sunblok tegen een zwangerschapsmasker zou ik ook meenemen.
Verder geen tips denk ik.... lekker genieten en ontspannen!
pi_122771462
Ojee, ik ga wel snorkelen hoor. Daar verheug ik me al weken op! :( :D

Bedankt voor de tips!! Ik heb al een keer in het ziekenhuis gelegen op Borneo met diarree en uitdrogingsverschijnselen, toen was ik vergeten te blijven drinken en eten en had ik idd de verkeerde medicijnen gekregen. Ik heb dus al ladingen ORS klaar liggen, ik dacht dat die bacterie er gewoon uit moest? Maar ik had al begrepen dat de zorg goed is daar, dat is juist een van de redenen dat we voor Egypte hebben gekozen! Dus zal zeker de apotheek opzoeken in dat geval. ^O^
Door je bericht zal ik inderdaad wat beter opletten, tot nu toe heb ik in Azië gewoon mijn tanden gepoetst met kraanwater en ja, ben wel eens ziek geworden, maar dit is de eerste keer Afrika en nu heb ik natuurlijk nog een mini waar ik op moet passen dus ik zal extra goed opletten en alleen fleswater gebruiken.
De plek waar we zitten is alles behalve luxe, maar de eigenaar is Nederlands en de vriend van een leuke collega van mijn vader, dus ik denk dat het qua hygiëne wel snor zit.

Over dat zwangerschapsmasker, is dat beperkt tot je gezicht eigenlijk? Of moet ik me compleet sunblocken?
pi_122771701
Geen tips hier suiker. Sorry. Wanneer vertrok je nou?
pi_122771925
Donderdag! Maar moet woensdag werken dus morgen ga ik nog even een rondje winkelen.
Hoop dat ik jouw uk nog voorbij zie komen voor ik ga! :)
pi_122772216
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:31 schreef Suikertante het volgende:
Donderdag! Maar moet woensdag werken dus morgen ga ik nog even een rondje winkelen.
Hoop dat ik jouw uk nog voorbij zie komen voor ik ga! :)
:D
  maandag 11 februari 2013 @ 22:37:55 #233
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122772267
Jullie gaan gewoon voor Valentijnsdagkindjes! O+
A grand adventure has begun.
pi_122772321
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:37 schreef Keshet het volgende:
Jullie gaan gewoon voor Valentijnsdagkindjes! O+
Dat zijn echt hele leuke mensen die dan jarig zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_122773402
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 21:58 schreef Suikertante het volgende:
Oké ik ga nog één keer over mijn vakantie beginnen :@
Ik word trouwens meegenomen door mijn ouders, anders had ik het ook niet kunnen betalen. Laatste vakantie zonder kleinkinderen O+

Maar goed, ik maak lijstjes. En nu vroeg ik me af of jullie misschien nog tips hebben voor een zwangere vrouw op vakantie (Egypte). Het is maar 10 dagen, maar toch.
Ik neem bijvoorbeeld een opblaasbaar kussen met sloop mee in plaats van mijn voedingskussen.
En familiepakken tena's en rennies.
Ik denk eigenlijk niet dat ik echt iets mis, maar misschien heeft iemand een gouden tip :)
vooral niet zeggen dat je voor het eerst in Egypte bent....
Ik heb geen last gehad van De Vloek Van De Farao... een van mijn reisgenoten destijds wel... ik had alleen een fikse oorontsteking :')
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_122773626
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 22:21 schreef Suikertante het volgende:
Ojee, ik ga wel snorkelen hoor. Daar verheug ik me al weken op! :( :D

Bedankt voor de tips!! Ik heb al een keer in het ziekenhuis gelegen op Borneo met diarree en uitdrogingsverschijnselen, toen was ik vergeten te blijven drinken en eten en had ik idd de verkeerde medicijnen gekregen. Ik heb dus al ladingen ORS klaar liggen, ik dacht dat die bacterie er gewoon uit moest? Maar ik had al begrepen dat de zorg goed is daar, dat is juist een van de redenen dat we voor Egypte hebben gekozen! Dus zal zeker de apotheek opzoeken in dat geval. ^O^
Door je bericht zal ik inderdaad wat beter opletten, tot nu toe heb ik in Azië gewoon mijn tanden gepoetst met kraanwater en ja, ben wel eens ziek geworden, maar dit is de eerste keer Afrika en nu heb ik natuurlijk nog een mini waar ik op moet passen dus ik zal extra goed opletten en alleen fleswater gebruiken.
De plek waar we zitten is alles behalve luxe, maar de eigenaar is Nederlands en de vriend van een leuke collega van mijn vader, dus ik denk dat het qua hygiëne wel snor zit.

Over dat zwangerschapsmasker, is dat beperkt tot je gezicht eigenlijk? Of moet ik me compleet sunblocken?
Dat kan volgens mij over je hele lijf, maar vooral gezicht en buik dacht ik.

Zelfs tandenpoetsen niet met kraanwater doen hoor, dan ben je zeker weten ziek!
Ik ging de eerste keer ook alleen snorkelen. Tijdens een watertrappelmomentje waarbij ik mijn bril schoonmaakte hing mijn mondstuk net onder water, maar dat had ik niet gemerkt. Ik wilweer verder, stop het mondstuk in mijn mond en haal adem. Was er dus een beetje zeewater in dat bochtje komen te zitten en ademde ik dus in.
Ik ben er gelijk uitgegaan, bang voor nog meer 'foutjes'. Ik stond binnen 5 minuten aan de kant en toen was mijn lijf al aan het trillen.
Uit voorzorg alleen brood gegeten die avond, maar helaas zat ik al snel met de prullenbak op schoot op de wc. Na een paar uur een arts laten komen en die gaf aan dat ik uitgedroogd was en een darminfectie had.
We gingen met de auto van de arts naar het ziekenhuis en ik kan jevertellen dat ik nog nooit zo bang ben geweest om mand z'n auto onder te sch**ten :X

Oh ja, nog een tip: mocht je toch in het ziekenhuis komen, of familie van je, dan nooit het paspoort afgeven. Wij deden dat wel, want die hadden ze nodig voor alle gegevens zeiden ze. Maar het bleek al snel dat ze die achter hielden tot ze een betalingsbevestiging hebben van je verzekeringsmaatschappij. Dat mogen ze niet, maar als je de politie erbij haalt, zeggen die dat je dan die betalingsbevestiging moet regelen. Beetje corrupt hè daar.
Ik ben dus 3 dagen aan het ruziemaken geweest met de verzekeringsmaatschappij zodat ze de papieren zouden faxen en ik mijn paspoort terug kreeg. Die kreeg ik 2 dagen voor vertrek, dus lekker stress.
1 voordeel, ze zijn daar heel makkelijk met medicijnen dus kreeg daar absurde hoeveelheden antibiotica en ben een jaar niet ziek geweest, zelfs het griepvirus wat iedereen velde, heb ik overgeslagen :9
pi_122773931
Ja, dat laatste lijkt me niet zo handig als je zwanger bent ;) maar dat van het paspoort lijkt me top. Wat bizar dat het water zo smerig is dan! Je krijgt toch altijd water binnen bij t snorkelen en duiken? Ik ben niet zo gevoelig gelukkig. Menig gezelschap moeten verzorgen tijdens vakanties :') Maar zal t zekere voor t onzekere nemen!
Paspoort laat ik niet los!

Enne.. Sunblock all over the place dus ;)

Dank! ^O^
  maandag 11 februari 2013 @ 23:16:20 #238
381212 Gulara
From the future
pi_122774159
As klinkt als een fijn bezoek. En hopelijk komt je baby lekker wanneer die zelf wil.

Ik had gehoopt dat het niet meer over schoonmaken zou gaan. Voor de statistieken: het is hier een behoorlijke puinzooi. :Y)

Wij gaan op vakantie in Nederland. w/ Ik durf alleen niet hardop te zeggen wat dat grapje ons gekost heeft. Je kunt er normaal denk ik wel vier keer van op vakantie. :X Maar goed, baby showen en zo. Dat mag wat kosten.

Het plan is dat wij er komend jaar vooral financieel op vooruit gaan. Sparen voor de baby hebben we het eigenlijk nog niet zo over gehad. Maar dat gaat vast wel gebeuren. Als ie ook maar een klein beetje op ons lijkt laat ie 'de uitzet' voor wat het is en gaat ie er lekker van op reis! 8-)

Verder voel ik me behoorlijk naar. Heb alweer hoofdpijn en zit er de laatste dagen een beetje doorheen qua klachten. Vooral de kortademigheid is heel vervelend en vermoeiend. Dat gezegd hebbende ga ik er vandaag toch gewoon een leuke en nuttige dag van maken. Want erover zitten sippen is ook niks.
(Maar ik wou het gewoon even gezegd hebben, dat scheelt toch een beetje :@ )
pi_122774253
Graag gedaan! En echt super super super uitkijken met water! Ik ben ook nooit ziek, maar dit velde me echt! Die tweede keer was ik alleen ziek, maar ws qlleen maar van een afgespoeld mes!

Zo, nu weer ontopic: ik ga naar bed en morgen wil ik graag minimaal 1 verse baby ~O>
  maandag 11 februari 2013 @ 23:22:18 #240
381212 Gulara
From the future
pi_122774422
Flink sunblocken inderdaad Suiker. Hier doen ze aan veel zon en weinig ozonlaag. Maar dankzij een goed zonnebrandsmeermanagement, maar één minuscuul sproetachtig vlekje.
Ik vind de zonnebrand voor je gezicht van biodermal erg fijn, niet zo plakkerig!

Qua water en eten heb ik geen tips. Vraag me wel eens af of ik van een slok uit de Ganges wél ziek zou worden (verrot van binnen :Y) ). Maar inderdaad uitkijken met water, salades, fruit. En wat voorverpakte dingen en ORS mee.
En dan vooral genieten! Dat is superbelangrijk op vakantie! *O*
pi_122774625
Gulara, wat naar van die klachten, hoe is je bloeddruk?

OooH vakanties, ik ben er zó aantoe. 2 weken voor DE verrassing de zomervakantie geboekt, we rijden de 1500 km zelf en dan ben ik ruim 6 maanden dus dat zullen wel veel plaspauzes worden. :D
pi_122774682
O+ dankjulliewel, gaat lukken!
En Gulara dat is ook geen klein reisje :o Maar wel heel heel leuk!!!
pi_122774729
Spewey lekker toch, kun je meteen je rusteloze benen even bewegen! ;)

En Gulara, hoop dat je hoofdpijn en kortademigheid toch nog zakken vandaag..
pi_122774791
Sommige kwaaltjes had ik geblokt :')
(net als geen enkels meer hebben maar benen met tenen ;( )
pi_122774798
Bedankt Suikertante, }:| Heel leuk die h&m jurkjes post, maar je hebt me zojuist 43.50 ¤ gekost!!

;) :*
  maandag 11 februari 2013 @ 23:35:51 #246
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_122774998
Gulara, bij hoofdpijn en kortademigheid zou ik toch even het ziekenhuis bellen!
A grand adventure has begun.
  maandag 11 februari 2013 @ 23:42:34 #247
381212 Gulara
From the future
pi_122775284
Ja ik twijfel erg. Bloeddruk is al de hele zwangerschap prima. Kortademigheid heb ik ook zonder zwangerschap last van en het benauwde warme weer helpt ook niet mee.
Qua hoofdpijn, ik moet bellen bij een 'unusual headache'. En ik zie geen sterretjes of zo, wat dat betreft een normale hoofdpijn. Ik ga het even aankijken met een paracetamolletje en anders bel ik vanmiddag.

En Suiker het is inderdaad een flinke onderneming, de reis. Zat me laatst af te vragen wat een grotere beproeving gaat zijn. De bevalling of zo'n lange reis met een baby. :P
pi_122776219
Ik hoop dat je geluk hebt en dat de bevalling zwaarder is dan de reis. Of het moet allebei een eitje zijn natuurlijk ;)
Wel op jezelf passen hoor!

En Hil :D Ik ga morgen even live kijken daar denk ik.. Maar niet voor die loeistrakke jurkjes :)

Spewey, sexy he? Ik pas ook nog maar een paar schoenen dat ik te groot heb gekocht :')
pi_122776379
Liggen al die llm's te slapen ofzo? Das niet de bedoeling he! Bevallen moeten jullie!

Gulara, volgens mij is reizen met een kleine baby nog best te doen, al lijkt het me een pittige reis!
Ik zat vorig jaar naast een 3 maanden oude baby in t vliegtuig. Reis van 12 uur en die heeft veel geslapen :D had je geen last van (mijn 18maander daarentegen :P)
pi_122776695
Hier geen h&m positiekledingwinkel in de buurt helaas... Maar eigenlijk moet ik niet online kopen. Geef altijd teveel uit :D

Deze keer mocht het van mezelf. Omdat nodig en een kleinextra centje verdiend
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')