quote:Twee verdachten mishandeling Vestdijk blijven vast
Het voorarrest van twee verdachten (15 en 17 jaar) van de mishandeling op 4 januari op de Vestdijk is met 30 dagen verlengd. De rechtbank in Den Bosch heeft dat dinsdag bepaald. Hun verzoek om vrijlating is vanwege de ernst van de verdenking en hun rol bij de mishandeling afgewezen, legde een woordvoerster van de rechtbank uit.
De jongens worden verdacht van poging tot doodslag in vereniging. De verdachten meldden zich bij de politie in Eindhoven nadat beelden van de mishandeling op televisie werden getoond en er een golf van verontwaardiging ontstond.
Van de 17-jarige verdachte uit Vosselaar is duidelijk dat hij bij de politie heeft bekend dat hij het 22-jarige slachtoffer heeft geduwd en geschopt. Een derde verdachte die zich bij de Nederlandse politie meldde is vrijgelaten.
Vijf betrokkenen die zich bij de Belgische politie meldden zijn voorwaardelijk vrij en wachten op een beslissing over uitlevering aan Nederland.
Zie ookquote:PowNews belaagt verdachte geweld Eindhoven
Vandaag moesten vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven verschijnen in de rechtbank in Turnhout. En daar kon een verslaggever van Pownews zelf zijn handen niet thuishouden.
Vandaag diende een zaak in België over de uitlevering van de jongens aan Nederland. De vijf verdachten uit België (de drie andere verdachten van de acht komen uit Nederland) verzetten zich hier tegen. Volgende week neemt de rechtbank hier een beslissing over.
Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.
Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
quote:Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.
Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.
Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.
'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.
Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.
De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."
Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Danny op bezoek bij Eindhovense kopschoppers
http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig.
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Jian het volgende:
[..]
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten.![]()
Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...
Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
In België is dat toch anders, vind ik dan... Zie bijvoorbeeld de VRT nieuwsredactie, De Morgen, ... etc. Ik ben zoiets als Danny niet gewoon en ben daar eigenlijk wel blij om.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:57 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.
De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.
Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:53 schreef Jian het volgende:
[..]
Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
Ik vind het nu vooral laf: achter die jochies nog aangaan (terwijl alles al bekend is en alles op straat ligt) terwijl de voormalig bestuursvoorzitters van de SNS bank met rust worden gelaten. Schuif daar eens een roze microfoon in.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Beter zeg je niets hoor... Niets wat zij nog zeggen gaan wij nu nog goed onthalen. Dat is gewoon zo. Het voegt ook gewoon helemaal niets meer toe. Wat geef ik erom wat zij zeggen; zij hebben namelijk niet dezelfde waarde van fatsoen als ik... dus...?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Niet iedereen is zo goed met de media. Daarom gaan dit soort dingen via de advocaat. En die sprak dan ook veel gisteren, in P&W.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...
Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Omdat journalisten niet uit zijn op waarheidsvinding, maar gewoon een smeuïge kop of dito item willen hebben.quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:
[..]
mwah ik vind het niet sneu voor ze ... eigen schuld, dikke bult enzoquote:Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.
De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
Daar wen je zelfs als Belg niet aan en blijft een groot punt van frustratie bij de bevolking. Is ook gewoon een regelrechte schande.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent?quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:27 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.
Slechte journalistiek inderdaad. Ik vind het maar raar dat je (niet volgens jou, maar sommige andere users en personen) omdat er gewelddadige klootzakken bestaan, je je als journalist prima zou mogen misdragen. Ik mis het verband tussen beide.quote:Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goede journalistiek is het niet nee. Ik vind alleen zo'n advocaat die bij rtl boulevard gaat lopen verkondigen dat zijn client al genoeg is gestraft door de media minstens net zo fout.
Of die ouders die er alles aan doen om hun zoon niet naar Nederland uitgeleverd te krijgen
[..]
Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
De reactie van Geenstijl e.d heeft niets met het incident zelf te maken, het is een middel om de eigen aggressiviteit en vervolgingsdrang ergens op af te reageren. Geenstijl types zijn immers zelf petjesvolk.quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:18 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent?Dat het lafaards zijn wisten we al, daar hadden we deze reportage niet extra voor nodig. Dus wat is de nieuwswaarde of toegevoegde waarde hiervan? In mijn ogen niets.
Die worden ook gewoon belasterd:quote:Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.
Notabene het artikel dat van heksenjacht spreekt verspreidt regelrechte leugens. Je hebt de beelden er toch bij?quote:Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.
Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
Maar toch, met journalistiek heeft het helemaal niks te maken, en het is gewoon scoren waarbij niet gekeken wordt op een onschuldig slachtoffer meer of minder, of een minder schuldig slachtoffer meer of minder.quote:De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
Je gaat er maar steeds vanuit dat alle 8 de mishandeling hebben gezien ? Dat blijkt iig niet uit de beelden. Waar baseer je je mening op ?quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
ze hebben die kerel voor dood op straat achtergelaten ... geen van de 8 heeft ff 112 gebeld om dat te melden en ga me niet vertellen dat ze geen smartf00n bij zich hadden
fuck die gasten, alle 8, kan er geen enkele sympathie voor opbrengen
Waarschijnlijk.. lijkt mij...quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:
heb je de beelden inmiddels bekeken?
je ziet ze duidelijk alle 8 die straat in wandelen ... het zal technisch gezien heus mogelijk zijn dat een deel van de groep keihard wegrende toen ze aangesproken werden over die fiets maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze er toch wel iets van meegekregen hebben
Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:40 schreef sp3c het volgende:
euh nee, jij vroeg me waar ik mijn mening op baseerde
ik baseer het op de beelden, alle 8 waren erbij, en alle 8 hebben ze hun bek gehouden over het feit dat er iemand halfdood op straat lag
joh is gewoon een gangbare term, stel je niet altijd zo aanquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.
Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Eigenlijk is dat Powned/GS de niet-gewelddadige equivalent van de Brent-groepjes, niet zozeer in deze maar wel in vele andere zaken. Met een groepje een weerloos slachtoffer uitzoeken en die dan met zijn allen helemaal kapot maken, gewoon voor de lol en omdat het kan, maar o zo laf en bangig als je een grote jongen tegenkomt die je in de plomp dreigt te gooien. En dan draaien en liegen en beschuldigen alsof je een gladde advocaat hebt. Straks gaan ze zich ook nog over pesten beklagen, terwijl ze zelf hun pestgedrag hebben meegenomen hun volwassenheid in en er zelfs een carriere van gemaakt hebben.
Als dat Powned het moreel geweten van Nederland mag spelen dan is het land heel erg ver heen.
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.quote:Verder worden de slachtoffers niet uitgekozen omdat ze weerloos zijn, maar omdat het eikels zijn.
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.quote:Eigenlijk is het triest dan Nederland zoiets als Pownews nodig heeft. Ik denk dat het komt omdat het voor veel mensen frustrerend is dat hufters in onze samenleving naar hun gevoel niet hard genoeg gestraft worden.
Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.
Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.
Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten. Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:
Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Well, interessante theorie mbt indepedence dayquote:Op donderdag 7 februari 2013 13:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".
Als analogie: de film Independence Day uit 1996 was een fantasie over een aanval op Amerikaanse symbolen en de nationale identiteit die in 2001 werkelijkheid werd. De wens om Irak binnen te vallen had dan ook niet direct iets met 11 september te maken, maar met die reeds aanwezige fantasie, met unheimlichkeit in der kultur en de drang om de eigen identiteit te zuiveren. 11 september was hiervoor een overtuigend alibi.
De reactie op de verhuftering is een onderdeel van de verhuftering zelf, er bestaat al veel langer een wens om openbaar geweld te plegen en een schuldige te vinden voor dagelijkse frustraties.
Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:57 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Well, interessante theorie mbt indepedence day.
Ik ben benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er een wens bestaat openbaar geweld te plegen en hoe dit betrekking heeft op GS. GS pleegt geen openbaar geweld en ik denk dat weinig mensen jaloers op de daders waren na het zien van de beelden uit Eindhoven.
Wat ik wel denk mbt het publiek van GS dat er sprake is van een soort "mob mentality". Ik denk dat het motto van anonymous dit illustreert: "Because none of us are as cruel as all of us".
Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Kiyoaki het volgende:
[..]
Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.
Wat betreft voorlopers, de LPF en de moslimhaat maakt deel uit van hetzelfde verschijnsel, evenals hooliganisme wat al in de jaren 90 de kop op stak. In ieder geval denk ik niet dat het zo is als GS ons wil doen geloven, namelijk: 1. hufters ontstaan, doen vervelende dingen -> 2. zij rapporteren het en gaan het tegen. De reden dat hufters zoals de figuur uit eindhoven ontstaan maakt deel uit van hetzeflde verschijnsel als het ontstaan van de LPF, Geenstijl, Hooligans en bijvoorbeeld ook de chav cultuur in het VK. Dit verschijnsel is niet zoiets als "verruwing van de samenleving" (immers, waarom verruwt de samenleving dan?), maar ligt ingewikkelder.
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.
Dat zijn dan nog professionals, die hebben een vak gezocht waarbij ze in de publiciteit staan, die hebben hier ook niet voor getekend en vast op journalistiek gerekend, dus dat rechtvaardigt niks, maar het slachtoffer kan dan tenminste tegen een stootje.quote:Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".
Overigens vind ik Pownews en GS TV tenenkrommend omdat het zo onbeschoft is. Ik kan die confrontaties met Cohen en Vogelaar echt niet aanzien.
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.quote:Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten.
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.quote:Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.
Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens dat er best meer autoriteit (zelfs leitkultur) mag bestaan. Het postmoderne denken was een fout.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.
Elke stap richting anarchie haalt het slechte in de mens naar boven. Katrina in New Orleans heeft laten zien hoe in korte tijd orde kan distintegreren. De rellen in London en Parijs ook. Sociale controle wordt verder ondermijnt door het breed uitmeten van bepaalde zaken in de media zoals zinloos geweld. Op die manier kijken mensen wel 3x uit voordat ze iets zeggen tov iemand of een groep die zich misdraagt.
Zelfs Eindhoven is zo een geval omdat die man totaal verrot is geslagen omdat hij er wat van zei dat er fietsen gesloopt werden. Denk je dat ik nog wat zal zeggen als ik een groep van 8 fietsen zie slopen? Hell no! Dat durf ik echt niet. En ik denk dat bijna niemand dat nog durft door dit soort berichten. Het is een vicieuze circel omdat kinderen steeds minder worden opgevoed omdat ze niet gecorrigeerd worden door hun omgeving. Het is natuurlijk dat kinderen de grenzen opzoeken en als niemand er wat van zegt gaan ze steeds verder.
Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.
Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Wat ik nog een stuk erger vindt is dat bijvoorbeeld laatst het NK ijsvissen was, en dat dan die blonde stekelrat een daar rondlopende bejaarde voor ouwe viezerik gaat uitmaken, en dat die dat dan alleen maar kan weglachen. Dat gaat dan inderdaad minder ver dan iemand voor zijn kop schoppen, maar het is wel met zijn allen een weerloos slachtoffer uitzoeken. Als er dan een keer iemand is die zijn tanden en zijn microfoon van plaats verwisselt, dan zou er een warm gevoel van genoegdoening vanuit mijn gerechte teenpunten omhoogtrekken.
Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS. Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn. Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.
Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bentquote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.
Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Toen hadden we nog geen GS inderdaad, dus ik kon niet lafjes vanachter mijn beeldscherm het verstand uitschakelen en lekker met je gevoel en vooral met de meute meegaan, om dan in het contact met rechters e.d. lekker veilig je mond te houden. Dus het verschil tussen mij en die studenten van GS, waar ook rechtenstudenten bij zullen zitten, zit niet in mijn gevoel maar hoe je daarmee omgaat, het verschil zit dus tussen de oren en tussen de benen.
Zij menen in ieder geval dat zij die daders, de meelopers en hun ouders daarop mogen aanspreken, of in ieder geval mee lastig vallen. Dan moet je toch toegeven dat er een spanning zit tussen hun eigen hufterigheid en de hufterigheid die ze met de camera willen bestraffen. Het is immers ter leedtoevoeging, met informatievoorziening heeft het niks te maken. Dus mensen die het zelf niet eens kunnen laten om volmaakt onschuldige bejaarden uit te schelden voor de nationale tv kennen zichzelf het recht toe om leed te brengen aan een moeder die haar eigen zoon niet uitlevert aan het land van publicitaire volksgerichten omdat die zoon zijn vrienden geweld hebben gepleegd?quote:Op donderdag 7 februari 2013 14:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?quote:Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.
[..]
Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS.
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.quote:Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn.
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.quote:Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?quote:Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bent.
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.quote:Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.
Een van ontsnappingen op het nippertje was na het antwoord "dat zou je wel willen zeker, maar ik moet je teleurstellen." Dat was niet heel snugger inderdaad, maar het was op klaarlichte dag.quote:Verder, inderdaad, lekker veilig je mond houden tegenover die groep van 10 Marokkanen (of autochtone aso's zoals in Eindhoven bijv) die op straat de boel staat te verzieken omdat je keer op keer wordt geconfronteerd met de gevolgen voor mensen die dat niet doen.
Dat is niet laf, dat is verstandig in een maatschappij waar meer en meer degene met de grootste bek en een grote groep om zich heen kan maken waar die zin in heeft. En dan savonds op geenstijl lekker veilig je mening ventileren (of voor mij, Fok omdat GS te kut is voor discussie en er sinds heel lang al ook veel tokkies komen). Zou jij er wat van zeggen als je langs een groep van 10 Mocro's (of, nogmaals, autochtone tokkies) loopt en je krijgt "homo" toegesist? Ik denk het niet. Anders ben je fucking dom, want de risico's zijn hard.
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?quote:Wordt jij daar niet gefrustreerd van? Ik wel. Zeker omdat ik wsl nog meebetaal aan hun uitkering ook.
Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?
Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.
Ik heb het niet over morele maatstaven. Ik heb het over het nut van het anoniem ventileren van frustratie.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?
Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.
Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no! Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.
Dit is een sneer naar mij of niet? Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?
Het is inderdaad neerbuigend en zo bedoelde ik het ook. Ik erger mij namelijk aan mensen die niet willen nadenken, sommigen kunnen het gewoon niet zo goed, maar studenten hebben juist wel pretenties in die richting en moeten die ook hebben.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?quote:Waarom ik GS publiek verdedig is niet echt relevant. Tot op zekere hoogte identificeer ik mezelf met de boodschap van aanpak van corrupte politici, profiteurs en zinloos geweld (ik beweer niet dat dit alles is waar GS voor staat) omdat ik het gevoel heb dat die met veel te veel wegkomen. Niet met de manier waarop. Ik heb het totaal niet op die debiele manier van schrijven (heaumeau, ga eens deaud enzo) of GS TV.
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.quote:Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.quote:Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.quote:Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no!
Maar dat komt omdat PVV-ers of dom of racistisch zijn, en meestal beide en mensen daar niet zo min mogelijk mee te maken willen hebben. Als je niet voor je mening durf te staan moet je je misschien ook eens gaan afvragen of dat aan je mening ligt.quote:Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.
Ja.quote:Dit is een sneer naar mij of niet?
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.quote:Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.
Volgens mij moeten mensen echt op hun tenen lopen om niet als "racist" gelabelt te worden door mensen als jij. Door mensen als jij bestaat er politieke correctheid. Door mensen als jij voel ik me bijna trots dat ik ook vrienden heb uit Saudi Arabie, Pakistan etc want dan maak ik een kans geen "racist" te worden gevonden door politiek correcte klootzakken.
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.quote:Verder heb ik gewoon vooroordelen tov Marokkanen en daar maken ze het zelf naar. Overigens dit "Huilen" is geenstijl terminologie.![]()
Ik zie niet in hoe dit relevant is. Mijn stelling is dat het anoniem ventileren van frustratie goed is omdat die frustraties dan niet ergens anders worden geuit. Net als dus pornosites goed zijn voor het ventileren van opgekropte geilheid.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?
Het ging over GS, niet over fok.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.
Verder heb ik al uitgelegd dat de ene verhuftering weliswaar van een andere ernst is dan de andere, maar dat GS zelf onderdeel en stimulans is van verhuftering.
Ik ben niet zo geinteresseerd in de morele standaard van, GS, we zijn het er allang over eens dat die abominabel is. Wat is het nut in deze discussie om dit steeds te herhalen? Zodat jij verder kan tieren en ik kan zeggen "ja, dat is jammer aan GS"?quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.
Wat een generalisaties. Luister, de meeste mensen die GS bezoeken komen daar af en toe, reageren niet en hebben geen agressieprobleem. Jij hebt een ontzettend zwart witte hokjesgeest. Toen ik student was paar jaar terug bezochten al mijn mannelijke studiegenoten plus al mijn mannelijke huisgenoten GS (en een significant deel vs vrouwen). Die mensen hebben geen agressieprobleem en zoeken geen weerloos slachtoffer. Die zoeken vermaak. Je kan nu wel weer vol in de aanval op de makers van de website, maar die verdedig ik niet.....quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.
Lol. Ik heb een bekrompen hokjesgeest omdat ik het over Mocro's heb waarbij jij voor het gemak maar even aanneemt dat ik daarmee alle Marokkanen bedoel omdat dat mooi bij het sticketje past dat je mij op wilt plakken. Ik zal je vertellen waarom ik Mocro's noem: dat komt omdat bijna alle keren dat ik geconfronteerd ben met intimidatie en agressiviteit op straat, het om agressieve Marokkaanse jongeren ging.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.
Simpel. Zou jij een PVV stemmer aannemen? Ik denk het niet. Ik denk dat heel veel mensen dat niet zouden doen omdat er een stigma op rust. Daarom heeft de PVV allemaal maffe kamerleden, omdat normale mensen wel uitkijken hun naam aan de PVV te verbinden. Daarom krijg je in interview met PVV stemmers alleen maar domme tokkies, omdat studenten en hoogopgeleiden wel uitkijken hun naam te verbinden met PVV. Dat gaat je opbreken als je gaat solliciteren.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.
Dat is gebaseerd op CBS cijfers man. Dat zijn feiten. Verder sorteer ik niet op kleur. Ik sorteer mensen op context, lichaamstaal en uitstraling. Ik geef Marokkaanse, Saudi Arabische en Pakistaanse studiegenoten en nu collega's net zoveel kans als autochtone. Immers, ik geloof niet dat die mensen genetisch crimineler zijn, criminaliteit is gebaseerd op socio-economische factoren (Ik heb hier in mn post geschiedenis meermaals voor gepleit).quote:Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.
bronquote:Hoofdschopper Brent L. geeft interview aan PowNews
Brent L., de hoofdverdachte van de groepsmishandeling in Eindhoven, geeft vrijdagavond een uitgebreid interview aan het PowNews op Nederland 3. Dat meldt presentator Dominique Weesie op Twitter. Brent L. en zijn zeven vrienden besloten op een avond na het stappen eens flink in te schoppen op een weerloos slachtoffer. “Hoofdverdachte van de acht van Eindhoven spreekt vanavond uitgebreid en exclusief in het PowNews. #tranenmettuiten“, twittert Weesie.
Heel Nederland stond op zijn kop toen de politie de beelden van de mishandeling in Noord-Brabant verspreidde via Omroep Brabant. Het PowNews zat dagenlang achter de jongens aan, waarvan het merendeel in het Belgische Turnhout woont.
Het PowNews begint om 22.50 uur op Nederland 3.
Ik wel hoor, kalequote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:47 schreef Buitendam het volgende:
Geen haar op m'n hoofd dat ik daar naar ga kijken.
Je zin deugt niet helemaal, maar dat geeft niet, ik begrijp wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:03 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ook dat mensen zoals jij een beetje de doelgroep zijn.
Ja, ik vergat 'denk'.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Je zin deugt niet helemaal, maar dat geeft niet, ik begrijp wat je bedoelt.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:10 schreef Jian het volgende:
[..]
Geeft niet, "denken" is sowieso niet één van je sterke punten, ... denk ik.
Waarom ga je nu door? Je stond al met 2-0 achter, met weinig tot geen kans om zaken nog een draai in je voordeel te geven. Mijn advies, neem voortaan gewoon je verlies zonder de "sore loser" uit te hangen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]niveautje, much. Bevestigt wel m'n aanname, trouwens. Da's altijd fijn.
Eenieder veel plezier met de uitzending
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom ga je nu door? Je stond al met 2-0 achter, met weinig tot geen kans om zaken nog een draai in je voordeel te geven. Mijn advies, neem voortaan gewoon je verlies zonder de "sore loser" uit te hangen.
40 - love ...en nee je hoeft je niet gevleid te voelen over dat "love" Nog één en het is game, set and match. Wat is trouwens "dit dat alles" voor een uitdrukking?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Buitendam het volgende:
[..]Ik moet verdorie hardop lachen. Puntentelling, dit dat alles
Eh..?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:28 schreef Jian het volgende:
[..]
40 - love ...en nee je hoeft je niet gevleid te voelen over dat "love" Nog één en het is game, set and match.
Van de Ditzo reclame. Vroeger hadden ze 'dat is wel zo logisch' en tegenwoordig 'dit dat alles'.quote:Wat is trouwens "dit dat alles" voor een uitdrukking?
Mislukt dus, ik weet heus wel dat je ondertussen elke zin 3 x overleest om maar niet op je vingertjes getikt te worden, daarom vroeg ik ook gewoon wat het voor uitdrukking was. Ik kijk niet zoveel reclame.quote:
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Mislukt dus, ik weet heus wel dat je ondertussen elke zin 3 x overleest om maar niet op je vingertjes getikt te worden, daarom vroeg ik ook gewoon wat het voor uitdrukking was. Ik kijk niet zoveel reclame.
Ik laat je glippen op 40 - love, Buitendam, anders wordt het sneu voor je, je bent namelijk niet zo'n goede "tennisser" als je denkt te zijn, ...... kwestie van niveau!
Nee, ninja-edits gelden niet en dit was er niet eens één, er is namelijk niets verandert in mijn originele post, ik dacht dat ik een lidwoordje was vergeten, maar het bleek loos alarm, hoe kon ik aan mijzelf twijfelen. Dag Buitendam, je was de zwakste schakel vandaag, .. oh en veel plezier met PowNews vanavond.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:38 schreef Buitendam het volgende:
[..]Ik zag je ninja-edit. Heb ik nu ook een punt? Pretty please?
Wehhe, kijk 'm ontkennen danquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:43 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, ninja-edits gelden niet en dit was er niet eens één, er is namelijk niets verandert in mijn originele post, ik dacht dat ik een lidwoordje was vergeten, maar het bleek loos alarm, hoe kon ik aan mijzelf twijfelen. Dag Buitendam, je was de zwakste schakel vandaag, .. oh en veel plezier met PowNews vanavond.
Voltooid deelwoordje, had ik al gezien, maar in tegenstelling tot jou kan ik me een foutje permitteren, want ik blijf gewoon een geweldige "tennisser"quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wehhe, kijk 'm ontkennen danMisschien moet je verandert even veranderen...
Maar ik ga geen PowNews kijken, hoor. Ben maar niet bang
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:47 schreef Jian het volgende:
[..]
Voltooid deelwoordje, had ik al gezien, maar in tegenstelling tot jou kan ik me een foutje permitteren, want ik blijf gewoon een geweldige "tennisser"
Ja, vooruit. Ook dat.quote:
Ik ken 'm niet. Kom nooit in dit topique.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Wel hè, jammer dat die zeur van een sp3c straks alles weer komt wegpoetsen.
Doe jij het met een van die gasten?quote:Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
En ik heb het handschoentje alleen maar opgepakt omdat mensen vanavond om verschillende redenen er naar zullen kijken, bijvoorbeeld om er een mening over te hebben op grond van waarneming i.p.v. vooringenomenheidquote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, vooruit. Ook dat.
Ik wilde alleen maar zeggen dat liefhebbers van dit soort tv simpel zijn en voor ik het weet speel ik een halve finale Roland Garros.
Nee, hoor. Er is maar een reden en dat is sensatie. Degene die een oordeel moet vellen op basis van feiten is de rechter. Geen kijker van PowNews. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt om te zien hoe die jongen eruit ziet, praat etc.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:57 schreef Jian het volgende:
[..]
En ik heb het handschoentje alleen maar opgepakt omdat mensen vanavond om verschillende redenen er naar zullen kijken, bijvoorbeeld om er een mening over te hebben op grond van waarneming i.p.v. vooringenomenheid
We stoppen ermee Buitendam, althans ik wel.
Jawel, wie zou het anders moeten zijn?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Kirov het volgende:
Die gast in dat interview is Brent Leysen toch helemaal niet?
Ik vind hem niet echt lijken op de foto'squote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jawel, wie zou het anders moeten zijn?
En dat gaat ook gebeuren. Of vind je dat de kijker er soms ook geen enkele mening op na mag houden?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Er is maar een reden en dat is sensatie. Degene die een oordeel moet vellen op basis van feiten is de rechter. Geen kijker van PowNews. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt om te zien hoe die jongen eruit ziet, praat etc.
In een SC ...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:53 schreef Jian het volgende:
Nee, lekker ratelen over Ushi is verheffend
Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En dat gaat ook gebeuren. Of vind je dat de kijker er soms ook geen enkele mening op na mag houden?
Hij zal wel in de styling hebben gezeten en misschien kunnen de gebeurtenissen hem ook uiterlijk hebben aangepast. Als je van mij een foto neemt als ik een week amper heb geslapen dan zie ik er ook anders uit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:01 schreef Kirov het volgende:
[..]
Ik vind hem niet echt lijken op de foto's
Ik zei ik stop ermee Buitendam, maar goed nog één; Wie heeft het hier over een oordeel vellen en over de rechter, is dat het enige dat je bezighoudt in het leven. Ik wil gewoon zien wat die jongen te vertellen heeft. Ik verwacht er niet veel van, maar ik wil het wel zien ja en als het "niets" is, dan heb ik een kwartiertje van m'n tijd verknoeid, who cares, ik heb nu al meer tijd aan jou besteed.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee, hoor. Er is maar een reden en dat is sensatie. Degene die een oordeel moet vellen op basis van feiten is de rechter. Geen kijker van PowNews. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt om te zien hoe die jongen eruit ziet, praat etc.
Sensatie, eens.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zei ik stop ermee Buitendam, maar goed nog één; Wie heeft het hier over een oordeel vellen en over de rechter, is dat het enige dat je bezighoudt in het leven. Ik wil gewoon zien wat die jongen te vertellen heeft. Ik verwacht er niet veel van, maar ik wil het wel zien ja en als het "niets" is, dan heb ik een kwartiertje van m'n tijd verknoeid, who cares, ik heb nu al meer tijd aan jou besteed.
Al heeft heel Nederland aannames over hem, het is uiteindelijk de rechter die zijn vonnis zal bepalen. En als hij in de media veroordeeld wordt dan leid dat eerder tot een lager vonnis van de rechter. Dat is in het verleden al meerdere malen expliciet vermeld door zo'n rechter.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Al heeft heel Nederland aannames over hem, het is uiteindelijk de rechter die zijn vonnis zal bepalen. En als hij in de media veroordeeld wordt dan leid dat eerder tot een lager vonnis van de rechter. Dat is in het verleden al meerdere malen expliciet vermeld door zo'n rechter.
Wat strafmaat betreft heeft zo'n Brent er dus eerder voordeel van.
en dan met zijn allen gaan haten op zijn bovenlip ofzo in een fok!topicquote:
So...niks?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
en dan met zijn allen gaan haten op zijn bovenlip ofzo in een fok!topic![]()
so what?
ik vind dat een beetje raarquote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:14 schreef Buitendam het volgende:
[..]
So...niks?
Iedereen die daarvan houdt moet daar vooral naar kijken. Eventueel opnemen. Ik vind je dan alleen een simpele. Maar dat zegt niet heel veel, lijkt me.
Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
Ik wil ook wel zien hoe dat verwende klote pikkie door het stof gaat.. Tenminste, ik hoop het.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Ik snap het ook niet echt. Ik had eerder Pauw en Witteman of gekozen als ik hem was. Die hebben wel vaker criminelen aan tafel gehad. Het is ook nog eens live waardoor er niet in geknipt kan worden. Dat gaat bij PowNews natuurlijk sowieso wel gebeuren, en waarschijnlijk niet in zijn voordeel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopperquote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
was Brett was toch degene van de 7 schoppen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
.quote:Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan
Geenstijl noemt ze allemaal Kopschopper volgens mij.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
En als je sommige filmpjes ziet (met Danny) kun je concluderen dat die ouders van die daders ook echt dom zijn. Verklaart misschien wel deels waarom hun kinderen zo debiel zijn geworden. Als je als ouder zijnde je kind nu nog het hand boven het hoofd houdt ben je bijna medeplichtig en niet goed bij je hoofd.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
.
Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf
Ik denk dat het aangeraden is door de advocaat.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.
(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
Dat was Brent.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Het nadeel van dit soort volksgerichten is dan ook dat er geen enkele ruimte is voor gradaties en nuances.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 03:59 schreef slashdotter3 het volgende:
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html
Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.
(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
Dat idee sluipt er wel in als je dat interview ziet. Waarom niet meteen naar de politie gegaan? Bang voor straf, jaja.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf
Nee dat was Brent. Deze is degene die op het filmpje begint met slaan.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Is er vast uitgeknipt door PowNewsquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Ahja je hebt gelijk. De aanleiding weet hij nietquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:43 schreef sp3c het volgende:
nee hij zegt dat 1 iemand in hun groep al de hele avond ruzie liep te zoeken volgens mij
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef Landgeld het volgende:
Brett Smits gaf de eerste DRIE klappen en trapte ook nog na.
Inderdaad, hij moet haast wel dood zijn als ik alle verhalen over de misdadigers lees.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:15 schreef Landgeld het volgende:
Iemand die weet hoe het met het slachtoffer gaat en welke schade hij heeft overgehouden? Hij lag er erg dood bij namelijk....
Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:35 schreef Landgeld het volgende:
Desondanks is het wel OK dat hij überhaupt voor de camera durft de komen. De andere daders doen dat niet.
quote:Belgen stellen besluit uitlevering uit
Het Hof van Beroep in Antwerpen heeft het besluit over uitlevering van vijf Belgische jongeren aan Nederland met een maand uitgesteld. De uitspraak is nu verschoven naar 26 maart.
Het vijftal wordt verdacht van de zware mishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven, begin vorige maand. Op beelden is te zien hoe er hard tegen het hoofd van het slachtoffer wordt geschopt.
Het was de bedoeling dat het Hof van Beroep vandaag zou beslissen of de groep mag worden uitgeleverd. Maar het Hof zegt meer tijd nodig te hebben om te reageren op stukken die zijn ingediend door de advocaten van de verdachten.
Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep. In totaal zijn er in de zaak acht verdachten, van wie er twee in Nederland vastzitten.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hiermee wat sympathie willen kweken zodat de rechter zoiets heeft van "oke hij heeft ervan geleerd, in feite is het helemaal geen boze jongen, het liep enkel wat uit de hand" en dat ze daarmee een lagere straf verwachten dan bij bij een veel minder betrokken houding.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.
quote:Twee verdachten voorwaardelijk vrij
Twee verdachten uit België die zich ruim een maand geleden meldden bij de Nederlandse politie voor de geruchtmakende mishandeling in het Zuid-Nederlandse Eindhoven, komen dinsdagmiddag voorwaardelijk vrij. De rechtbank in Den Bosch heeft dat gemeld.
De jongens (15 en 17 jaar) moeten zich houden aan een lange reeks strenge voorwaarden. Ze mogen bijvoorbeeld niet in Eindhoven komen, krijgen huisarrest en mogen geen contact hebben met de medeverdachten.
Advocaat Peter van de Laar van de 17-jarige jongen uit Vosselaar zegt dat zijn cliënt ook naar een andere school moet waar hij intern zit. Hij moet meewerken aan een onderzoek naar zijn geestelijke vermogens en heeft een meldplicht, wist de raadsman nog op te sommen.
Het Openbaar Ministerie had gevraagd om verlenging van het voorarrest maar legt zich neer bij de beslissing van de kinderrechter, aldus een woordvoerster.
Beelden van de mishandeling veroorzaakten vorige maand veel verontwaardiging en een heksenjacht naar de daders. Alle acht verdachten zijn nu op vrije voeten. Vijf verdachten die zich bij de Belgische politie meldden, wachten op een definitieve beslissing van de rechter over hun uitlevering.
tering wat een lulverhaal johquote:Op zondag 17 februari 2013 06:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is een opmerkelijk filmpje opgedoken waarin de moeder van Brett Smits haar verhaal doet.
Zij '' blijft achter haar zoon staan, maar eist wel straf voor wat hij gedaan heeft''.
Verder geeft Brett aan dat hij onder andere een brief heeft geschreven aan het slachtoffer, waarin hij zijn spijt betuigt. Het interview is door het Belgische VTM afgenomen.
Kijk en oordeel zelf:
http://nieuws.vtm.be/binn(...)eist-straf-voor-zoon
Hier blijk wel uit dat ze helemaal geen spijt van hun walgelijk daad hebben. Aan de hoogste boom met deze trieste lafaards.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep.
Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef andre_k het volgende:
Die 'Brett' verdient een net zo hoge straf als die 'Brent' als ik het hier zo lees.
Ik vind ze allebei even erg, eerlijk gezegd. Die 'Brett' begint, en probeert nu via een huilinterviewtje een beetje gezicht te redden. Dat die 'Brent' dat niet wil/niet durft boeit me eigenlijk helemaal niks.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.
Kan het nog lager dan?quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uitspraak door het Hof van cassatie: Brent Leijsen zal definitief niet worden uitgewezen aan Nederland. Zijn zaak zal achter gesloten deuren worden behandeld, zonder dat er sprake zal zijn van enige media aandacht. Verder zal zijn straf naar verwachting heel wat lager uitvallen dan wanneer hij in Nederland zou worden berecht.
Mja.....pownews kan zijn leven natuurlijk een tijdje tot een hel maken, als ze willen...quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
En het dan gek vinden dat mensen een hetze beginnen. De hoofd kopschopper ontloopt Nederlandse straf. Ik vind het een hele slechte zaak. Aan de schandpaal met die gast. Over dit soort zaken ben ik heel zwart-wit.
Er is nog helemaal geen uitspraak geweest. Dat komt pas in maart. Er is alleen een krant in België die zegt dat uitlevering niet mogelijk lijkt te zijn. Dat is heel iets anders.quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uitspraak door het Hof van cassatie: Brent Leijsen zal definitief niet worden uitgewezen aan Nederland. Zijn zaak zal achter gesloten deuren worden behandeld, zonder dat er sprake zal zijn van enige media aandacht. Verder zal zijn straf naar verwachting heel wat lager uitvallen dan wanneer hij in Nederland zou worden berecht.
De Belgische verdachten zijn in beroep gegaan tegen hun uitlevering en de uitspraak van dat beroep is dat ze niet uitgeleverd hoeven worden. Ik beweer ook nergens dat er al een straf is uitgesproken.quote:Op donderdag 28 februari 2013 12:24 schreef Operc het volgende:
[..]
Er is nog helemaal geen uitspraak geweest. Dat komt pas in maart. Er is alleen een krant in België die zegt dat uitlevering niet mogelijk lijkt te zijn. Dat is heel iets anders.
De uitspraak van dat beroep tegen de uitlevering is nog niet geweest, dat is pas in maartquote:Op donderdag 28 februari 2013 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De Belgische verdachten zijn in beroep gegaan tegen hun uitlevering en de uitspraak van dat beroep is dat ze niet uitgeleverd hoeven worden. Ik beweer ook nergens dat er al een straf is uitgesproken.
Brentje komt wel.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:00 schreef stekelzwijn het volgende:
[..]
Kan het nog lager dan?
Gewoon oppakken als hij zijn rotkop weer in Nederland vertoont.
[/quot[quote]Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130611_00618505quote:Brent L. uitgeleverd aan Nederland
Vandaag om 09:59 | Bron: Belga
Hoofdverdachte Brent L. van de schoppartij in Eindhoven wordt definitief uitgeleverd aan Nederland. Dat beslist het hof van cassatie in Brussel.
Het Brusselse Hof van Cassatie heeft beslist de hoofdverdachte van het spraakmakende geweld in januari op de Vestdijk in Eindhoven uit te leveren aan Nederland. Eerder gingen de raadkamer en het hof van beroep al in op het uitleveringsverzoek vanuit Nederland, maar de advocaat van Brent L. ging telkens in beroep omdat zijn cliënt minderjarig was. Intussen is Brent L. wel 18 jaar geworden.
Samen met Brent L. trok ook medeverdachte Brett S. (19) naar het Hof van Cassatie om zich tegen zijn uitlevering te verzetten. Brett S. werd eerder al uitgeleverd en zit in een Nederlandse cel.
Nog twee andere verdachten van de schoppartij verschenen reeds een eerste keer voor de rechter in ‘s Hertogenbosch. Vier andere jongeren die bij het geweld aanwezig waren, zijn buiten vervolging gesteld.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)everd-aan-nederland/quote:De advocaat van L. had aangevoerd dat hij niet kon worden uitgeleverd omdat L. nog minderjarig was op het moment van zijn daden. België levert namelijk alleen onderdanen uit die strafrechtelijk aansprakelijk zijn en minderjarigen zijn dat in principe niet.
Voor jongeren vanaf 16 jaar die zich schuldig maken aan ernstige feiten kan een uitzondering worden gemaakt. "En het hof heeft geoordeeld dat daar sprake van is", aldus een woordvoerder van het hof tegen persbureau Novum. Ook weegt mee dat L. inmiddels meerderjarig is. Het hof zou eigenlijk twee weken gelden al uitspraak doen, maar besloot toen meer tijd te nemen omdat het om een complexe zaak gaat.
De normale gang van zaken is dat België nu stappen onderneemt om L. uit te leveren, zegt de woordvoerder. Ook is het mogelijk dat hij zich zelf bij de politie meldt.
twitter:MeikeMedia twitterde op woensdag 14-08-2013 om 11:47:03Eisen #rechtszaak #kopschoppers #vestdijk: medeverdachte 12 mnd en hoofdverdachte 24 mnd #ob reageer retweet
Wat een waardeloze eis.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef arjan1212 het volgende:
twitter:MeikeMedia twitterde op woensdag 14-08-2013 om 11:47:03Eisen #rechtszaak #kopschoppers #vestdijk: medeverdachte 12 mnd en hoofdverdachte 24 mnd #ob reageer retweet
Het komt niet vaak voor dat er zoveel aannames in 1 post te vinden zijn. Daarnaast is er nog niet 1 straf uitgesproken, enkel en alleen maar eisen van het OM.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:14 schreef Gia het volgende:
Die vader van één van de daders.... Ook erg! Het zal je kind maar wezen.
Denk dat dit soort zaken toe gaat nemen de komende tijd.
Stoerdoenerij van pubers onder elkaar onder invloed van drank en/of drugs.
Ze reageren zich af op eenieder die zijn leven goed op de rails heeft, wat ze zelf niet hebben. Er hoeft maar één raddraaier in de groep te zitten die populair is binnen die groep en de hele groep gaat meedoen. Anders ben je een watje.
Kan me goed voorstellen dat zo'n vader dat niet zocht achter zijn zoon.
Overigens wil ik niets bagatelliseren en hoop ik dat deze jongens leren van deze periode. De straffen zijn m.i. zeer terecht.
Met je eens. Dit soort zaken lijken inderdaad meer voor te komen. 1 wil stoer doen, de rest volgt. Bijna altijd met drank en drugs in het spel.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er zoveel aannames in 1 post te vinden zijn. Daarnaast is er nog niet 1 straf uitgesproken, enkel en alleen maar eisen van het OM.
Typisch ouwe lullenpraat, die aannames.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het komt niet vaak voor dat er zoveel aannames in 1 post te vinden zijn. Daarnaast is er nog niet 1 straf uitgesproken, enkel en alleen maar eisen van het OM.
als je hier 10 jaar voor gaat geven, wat moet je dan geven voor moord ? de doodstraf ?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Spezza19 het volgende:
Anderhalf jaar te hoge straf vindenhoe sneu ben je dan?
10 jaar zou nog niet genoeg zijn
Yup, nu de rechter nog .......... en dan Bubbaquote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Scorpie het volgende:
Die eisen lijken me best te billijken.
Bijvoorbeeld...quote:Op woensdag 14 augustus 2013 17:41 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
als je hier 10 jaar voor gaat geven, wat moet je dan geven voor moord ? de doodstraf ?
Advies van zijn advocaat hè, bij de rest van de klappen en schoppen had ie natuurlijk een waas voor zijn ogen en handelde hij in een vlaag van zinsverbijstering ...........quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:35 schreef Specularium het volgende:
Brent kon zich maar 2 klappen herinneren die hij had gegeven.
Als je toch besluit te liegen doe het dan wat minder doorzichtig.
Volgens mij ben je het dan niet met buitendam eens, maar met mijn aannames.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef Poolbal het volgende:
[..]
Met je eens. Dit soort zaken lijken inderdaad meer voor te komen. 1 wil stoer doen, de rest volgt. Bijna altijd met drank en drugs in het spel.
Gelukkig spraken de beelden voor zich.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 18:35 schreef Specularium het volgende:
Brent kon zich maar 2 klappen herinneren die hij had gegeven.
Als je toch besluit te liegen doe het dan wat minder doorzichtig.
Stevig? Waar heb je het over man? Beide gasten moeten minimaal twee jaar onvoorwaardelijk zitten en het liefst nog 200 uur taakstraf erbij krijgen. Sowieso de maximale straf in ieder geval. Hoe kun je na zo een daad nog spreken van een stevige straf als deze niet de maximale is?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef Jian het volgende:
OM eist 1,5 jaar tegen Brent L. voor kopschoppen
Brent L. moet van de officier van justitie 1,5 jaar de gevangenis in omdat hij in januari in Eindhoven een 22-jarige man ernstig heeft mishandeld. Bovenop deze straf eiste de aanklager ook 6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.
http://www.volkskrant.nl/(...)or-kopschoppen.dhtml
Stevig ...... het woord is aan de rechter
Verdachte was tijdens het voorval minderjarig, 2 jaar is het maximum, De OvJ eist 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, ja dat vind ik naar maatstaven, stevig, lijkt me niet zo vreemd. Gezien alle publiciteit rond het voorval en met name het publiek aan de schandpaal nagelen van deze gast(en), (iets waar ik persoonlijk geen enkel probleem mee heb) verwacht ik overigens dat de rechter een lagere straf gaat opleggen.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 04:21 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Stevig? Waar heb je het over man? Beide gasten moeten minimaal twee jaar onvoorwaardelijk zitten en het liefst nog 200 uur taakstraf erbij krijgen. Sowieso de maximale straf in ieder geval. Hoe kun je na zo een daad nog spreken van een stevige straf als deze niet de maximale is?
Waarom dan niet gewoon de maximale straf eisen, dus 2 jaar onvoorwaardelijkquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Verdachte was tijdens het voorval minderjarig, 2 jaar is het maximum, De OvJ eist 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, ja dat vind ik naar maatstaven, stevig, lijkt me niet zo vreemd.
Tuurlijk, ook zonder die publiciteit trouwens. In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk. Ik snap ook niet waarom die gasten janken bij het horen van een strafeis of bij uitlevering naar Nederland, het is nou niet zo dat ze van de rechters hier iets te vrezen hebben.quote:Gezien alle publiciteit rond het voorval en met name het publiek aan de schandpaal nagelen van deze gast(en), (iets waar ik persoonlijk geen enkel probleem mee heb) verwacht ik overigens dat de rechter een lagere straf gaat opleggen.
Omdat er bijvoorbeeld geen sprake was van zwaar lichamelijk letsel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Waarom dan niet gewoon de maximale straf eisen, dus 2 jaar onvoorwaardelijk
Doe eens een voorbeeld?quote:In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk.
Nog steeds sprake van poging tot doodslagquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Omdat er bijvoorbeeld geen sprake was van zwaar lichamelijk letsel.
Men ziet een voorwaardelijke straf vaak als het spreekwoordelijke "zwaard van Damocles" iets wat boven je blijft hangen en er mede voor moet zorgen dat je niet opnieuw in de fout gaat.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Er zijn zwaardere c.q. heftigere zaken te vinden waarin dan ook zwaarder wordt gestraft.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nog steeds sprake van poging tot doodslag
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/nederland-straft-belachelijk-laagquote:
Jonguh, en dan zijn de gevangenissen in Nederland ook nog eens godse hotels! Ik zou er bijna in willen wonen!quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Shreyas het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, ook zonder die publiciteit trouwens. In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk. Ik snap ook niet waarom die gasten janken bij het horen van een strafeis of bij uitlevering naar Nederland, het is nou niet zo dat ze van de rechters hier iets te vrezen hebben.
Dader deelde één klap uit toch? Die meteen goed raak was, maar voor wat ik me kan herinneren bestond de 'mishandeling' uit één stoot.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/nederland-straft-belachelijk-laag
Het is nog erger dan ik dacht. Zware mishandeling, slachtoffer knock-out getrapt, slachtoffer moest wekenlang revalideren, levenslang trauma. De dader krijgt 120 uur taakstraf waarvan 40 voorwaardelijk, dus 80 uur taakstraf. En het ergste is, helemaal geen gevangenisstraf.
Nou ja, welkom in Nederland zal ik maar zeggen.
Jonge mannen vechten nou eenmaal wel eens, en ik vind dan ook niet dat je voor elke klap gevangenisstraffen moet uitdelen. De rechterlijke macht heeft echter de neiging om dit soort gevallen over een kam te scheren met een vechtpartijtje, en gaat doorgaans volledig voorbij aan het assymetrische karakter van het geweld en aan het willekeurige karakter van het geweld.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dader deelde één klap uit toch? Die meteen goed raak was, maar voor wat ik me kan herinneren bestond de 'mishandeling' uit één stoot.
Goede site. De eerste zaak is inderdaad lachwekkend. Het slachtoffer is een lange tijd erg angstig en de dader is na twee weekjes alweer klaar.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:25 schreef Shreyas het volgende:
[..]
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/nederland-straft-belachelijk-laag
Het is nog erger dan ik dacht. Zware mishandeling, slachtoffer knock-out getrapt, slachtoffer moest wekenlang revalideren, levenslang trauma. De dader krijgt 120 uur taakstraf waarvan 40 voorwaardelijk, dus 80 uur taakstraf. En het ergste is, helemaal geen gevangenisstraf.
Nou ja, welkom in Nederland zal ik maar zeggen.
Ik weet niet waarom jij er van uitgaat dat het hier jongeren betreft die hun leven niet op de rails hebben, van alles wat ik over die knapen gelezen heb zijn het juist jongens uit welgestelde families. Dat ze zich zo misdragen kan je dus niet afschuiven op dat het kansarme jongeren zouden zijn, integendeel zelfs.quote:Op woensdag 14 augustus 2013 15:14 schreef Gia het volgende:
Die vader van één van de daders.... Ook erg! Het zal je kind maar wezen.
Denk dat dit soort zaken toe gaat nemen de komende tijd.
Stoerdoenerij van pubers onder elkaar onder invloed van drank en/of drugs.
Ze reageren zich af op eenieder die zijn leven goed op de rails heeft, wat ze zelf niet hebben. Er hoeft maar één raddraaier in de groep te zitten die populair is binnen die groep en de hele groep gaat meedoen. Anders ben je een watje.
Kan me goed voorstellen dat zo'n vader dat niet zocht achter zijn zoon.
Overigens wil ik niets bagatelliseren en hoop ik dat deze jongens leren van deze periode. De straffen zijn m.i. zeer terecht.
Ik heb het niet over kansarm.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom jij er van uitgaat dat het hier jongeren betreft die hun leven niet op de rails hebben, van alles wat ik over die knapen gelezen heb zijn het juist jongens uit welgestelde families. Dat ze zich zo misdragen kan je dus niet afschuiven op dat het kansarme jongeren zouden zijn, integendeel zelfs.
Man man man, de knuffelrechters in Nederland hebben het daderknuffelen weer helemaal teruggebracht.quote:Lagere straffen voor mishandeling Eindhoven om beelden
De rechtbank in Den Bosch heeft woensdag lagere straffen opgelegd aan drie Belgische verdachten die in januari betrokken waren bij een mishandeling in Eindhoven, omdat beelden van het geweld zijn uitgezonden.
Hoofdverdachte Brent L. (17) kreeg tien maanden jeugddetentie opgelegd, waarvan vier woorwaardelijk, terwijl twee jaar tegen hem was geëist. Tegen medeverdachte Tom K. (17) werd een jaar cel geëist, maar hij kreeg woensdag zes maanden opgelegd, waarvan drie voorwaardelijk.
De rechter verklaarde woensdag dat de hoofdverdachten zo vaak getrapt hebben dat het slachtoffer dood had kunnen zijn. Daarom wordt hen poging tot doodslag verweten. Bovendien hebben ze het slachtoffer hulpeloos achtergelaten. Wel heeft de rechter in de strafbepaling meegenomen dat zij hun excuses hebben aangeboden.
Brett S. (19), een vierde verdachte, is eerder vrijgelaten om te voorkomen dat hij langer in voorarrest zou zitten dan de straf die tegen hem werd geëist: acht maanden cel waarvan vier voorwaardelijk. Hij kreeg woensdag twee maanden celstraf opgelegd.
Tegen Stefano B. was zeventig uur taakstraf geëist wegens openlijke geweldpleging, maar hij werd vrijgesproken.
Hoger beroep
Het Openbaar Ministerie (OM) tekent hoger beroep aan tegen twee van de vier verdachten in de Eindhovense kopschopperzaak. Dat liet persofficier Juliette Nederlof woensdagmiddag weten. Het OM is het niet eens met de straf, die lager uitvalt dan geëist.
"Tegen de hoofdverdachte eisten we 24 maanden waarvan zes voorwaardelijk. Daar blijven er tien van over, waarvan vier voorwaardelijk, met een strafkorting." Ook is er hoger beroep aangetegend Tom K.
Vestdijk
In totaal zeven jongens waren begin januari 2013 betrokken bij de mishandeling van een 22-jarige jongen aan de Vestdijk in Eindhoven. Het slachtoffer werd geschopt en geslagen en kreeg trappen tegen het hoofd terwijl hij op de grond lag.
Beveiligingscamera's registreerden de gebeurtenis en toen de politie de beelden naar buiten bracht kreeg de zaak veel aandacht in de media. Het slachtoffer had een hersenschudding, twee blauwe ogen, en hoofdwonden.
Kritiek
De rechter uitte woensdag kritiek op de officier van justitie. Door de bewakingsbeelden openbaar te maken, is inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van de verdachte, zegt de rechter. Het was te voorzien dat beelden werden overgenomen en eindeloos herhaald kunnen worden op internet.
Bovendien is er in strijd met de regels rondom de opsporing gehandeld omdat er geen overleg is geweest met de hoofdofficier of de persofficier. Er is volgens de rechter niet geprobeerd om de verdachten met minder ingrijpende opsporingsmiddelen te vinden.
'Goede methode'
Het OM zag in januari geen andere mogelijkheden om de verdachten van de ernstige mishandeling in Eindhoven op te sporen dan door bewakingsbeelden uit te zenden.
''Het ging om een heel ernstig feit. De maatschappij vraagt dan om een snelle oplossing. We hebben gemeend dat dit een goede methode was'', herhaalde persofficier van justitie Nederlof woensdag in reactie op de uitspraak in de zaak tegen de vier jeugdige verdachten.
Ze bleef erbij dat de verdachten het aan zichzelf te danken hebben dat de zaak zo'n enorm effect heeft gehad. Ze kon nog niet zeggen of het OM in het vervolg voorzichtiger omgaat met het tonen van beelden na duidelijke kritiek van de rechter.
De arme kinderen...quote:Met de uitzending van de beelden in een regionaal opsporingsprogramma heeft justitie inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van de verdachten, zo oordeelden de rechters. Dat is een tik op de vingers voor het OM, dat de uitzending van de beelden -gevolgd door veel ophef op internet en in de media - steeds heeft verdedigd.
Justitie had moeten voorzien dat de beelden niet alleen door Omroep Brabant zouden worden uitgezonden en op internet terecht zouden kunnen komen. De officier van justitie had bovendien geen toestemming gevraagd aan de hoofdofficier, en ook is niet gebleken dat is overwogen om bijvoorbeeld stilstaande foto's vrij te geven.
De verdachten hebben volgens de rechtbank veel last gehad van de beelden. Ze werden achtervolgd tot in hun woning en zijn hun opleiding of werk kwijtgeraakt en een van hen werd tot in de gevangenis bedreigd. Ook in de toekomst zullen de vier volgens de rechtbank veel last hebben van de beelden, die nog steeds op internet te zien zijn.
Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden? En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwensquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:02 schreef Nielsch het volgende:
HOOG tijd voor minimumstraffen, zodat al die idiote PvdA-knuffelrechters geen achterlijke argumenten meer kunnen gebruiken om een straf te verlagen.
Nee.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden?
Neequote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden?
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd door mevrouw de knuffelrechter.quote:En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwens
Gewoon een strafeis meer dan halveren omdat er wat beeldjes van de daders in actie op internet worden verspreid om ze te pakken. Geweldige redenatie weer.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee
[..]
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd.
Alsof het mevrouw de knuffelrechter iets kan schelen. Die gaat zo lekker naar huis toe om zich de rest van de dag bezig te houden met haar volgende ecologische vakantie in Mozambique, het weren sociale huurwoningen uit haar villawijk en rosétjes drinken op De Parade.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon een strafeis meer dan halveren omdat er wat beeldjes van de daders in actie op internet worden verspreid om ze te pakken. Geweldige redenatie weer.
Dan kun je ook geen inbrekers meer een beetje fatsoenlijk je huis uit schoppen zonder een minimumstraf voor je oren te krijgen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Nielsch het volgende:
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd door mevrouw de knuffelrechter.
Met behoorlijk verstrekkende gevolgen, ja.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gewoon een strafeis meer dan halveren omdat er wat beeldjes van de daders in actie op internet worden verspreid om ze te pakken. Geweldige redenatie weer.
Dat moet gewoon legaal worden.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dan kun je ook geen inbrekers meer een beetje fatsoenlijk je huis uit schoppen zonder een minimumstraf voor je oren te krijgen.
Jij slaapt er vannacht wel een paar uurtjes minder op nu je dit weet? Nou dan...quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Alsof het mevrouw de knuffelrechter iets kan schelen. Die gaat zo lekker naar huis toe om zich de rest van de dag bezig te houden met haar volgende ecologische vakantie in Mozambique, het weren sociale huurwoningen uit haar villawijk en rosétjes drinken op De Parade.
Iemand ff goed tegen z'n hoofd schoppen? Goh, sta je toch een stuk dichter bij Brent dan je denkt.quote:
Owja, was die mishandelde jongen aan het inbreken bij Brent dan? Dat kon ik niet echt opmaken uit de videobeelden maar misschien heb ik iets gemist ofzoquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iemand ff goed tegen z'n hoofd schoppen? Goh, sta je toch een stuk dichter bij Brent dan je denkt.
Ik ook niet, maar dat is verder niet zo boeiend voor het opleggen van een minimumstraf. Of je nu handelde uit noodweer of zo nodig even de kankermongool uit moest hangen doet er dan niet meer toe.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Owja, was die mishandelde jongen aan het inbreken bij Brent dan? Dat kon ik niet echt opmaken uit de videobeelden maar misschien heb ik iets gemist ofzo
Zeg dat tegen het slachtoffer die nog steeds te maken heeft met verstrekkende gevolgen ten gevolge van de mishandeling, maar daar wordt totaal geen rekening mee gehouden en met geen woord over gerept.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met behoorlijk verstrekkende gevolgen, ja.
Dat is nog geen reden om voor eigen rechter te gaan spelen en je genoegdoening op een andere manier te verhalen. Doe je dat wel: prima, maar dan is er al voor een deel aan de genoegdoening en het doel van straffen tegemoet gekomen door anderen en neemt de rechterlijke macht dat mee.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeg dat tegen het slachtoffer die nog steeds te maken heeft met verstrekkende gevolgen ten gevolge van de mishandeling,
In het artikel niet, nee. Maar daar wordt dan ook niet de gehele zitting in beschreven.quote:maar daar wordt totaal geen rekening mee gehouden en met geen woord over gerept.
Neequote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden? En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwens
Inderdaad, minimumstraffen moeten worden ingevoerdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee
[..]
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd door mevrouw de knuffelrechter.
Zeer naïef gedacht en dus te vroeg gejuicht. Over een paar jaar is er geen haan die er meer naar kraait. Zeker in België niet, dat is alles vergeten en vergeven en gaat hij gewoon weer een normaal leven leiden net zoals iedereen.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:10 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit, 1 jaar of 5 jaar, zijn toekomst is in ieder geval naar de klote, wie zal zo'n klaploper nou nog aannemen?? Succes met de rest van je leven
En als er dan meer geëist wordt dan de minimumstraf? Dan kan die knuffelrechter dat nog steeds hè.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee
[..]
Nou, het zou verboden moeten worden! Schandalig!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 18:57 schreef Shreyas het volgende:
en gaat hij gewoon weer een normaal leven leiden net zoals iedereen.
Ik reageer op iemand die het tegendeel beweerde. Lees de hele conversatie of reageer gewoon niet.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, het zou verboden moeten worden! Schandalig!
quote:Hof handhaaft straf zaak-Eindhoven
Het gerechtshof vindt net als de rechtbank dat de daders van de geruchtmakende mishandeling in Eindhoven in hun privacy zijn geschonden door het vertonen van beelden van de mishandeling. De twee belangrijkste daders kregen daarom in hoger beroep bijna dezelfde straf als bij de rechtbank.
Brent L. krijgt 10 maanden jeugddetentie, waarvan 4 voorwaardelijk en Tom K. 8 maanden, waarvan ook 4 voorwaardelijk. K. moet van het hof twee maanden langer zitten dan eerder van de rechtbank, de straf voor L. blijft gelijk.
Cassatie
Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie heeft laten weten in de toekomst gebruik te blijven maken van bewegend beeld. "We zullen elke keer moeten kijken of er lichtere methodes zijn. Maar dan kan het nog zijn dat we toch overgaan tot het uitzenden van bewegende beelden."
Het OM had veel hogere straffen geëist. Het wilde dat hoofddader Brent L. twee jaar jeugddetentie kreeg, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Tegen mededader Tom K. was 18 maanden jeugddetentie geëist, waarvan 9 voorwaardelijk. Het OM overweegt in cassatie te gaan, maar heeft daar nog geen beslissing over genomen.
Privacy
Een groep jongeren mishandelde afgelopen januari een man van 22. Beveiligingscamera's filmden de mishandeling en de beelden werden later getoond bij Omroep Brabant. Op de beelden was te zien hoe het slachtoffer tegen zijn hoofd werd geschopt.
Het OM ging in hoger beroep omdat de rechter een lagere straf oplegde dan het OM had geëist. De rechter vond dat de privacy van de verdachten was geschaad en gaf daarom een strafkorting van twee maanden.
Bij de uitspraak in hoger beroep zei de rechter dat het OM eerst toestemming had moeten vragen aan de hoofdofficier van justitie voor de beelden gebruikt werden. Maar de beelden mogen nog wel als bewijs worden gebruikt.
Uitgeleverd
Bij de mishandeling waren acht jongeren betrokken. Vier van de betrokkenen worden niet vervolgd, omdat ze volgens het OM geen actieve rol bij de mishandeling hebben gespeeld. Een verdachte werd vrijgesproken, omdat de rechter vond dat hij nauwelijks had meegedaan. Een ander kreeg twee maanden cel opgelegd wegens openlijke geweldpleging.
Hoofddader Brent L. komt uit België, maar het OM eiste dat hij werd uitgeleverd aan Nederland.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |