abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:02:50 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122548181
quote:
Twee verdachten mishandeling Vestdijk blijven vast

Het voorarrest van twee verdachten (15 en 17 jaar) van de mishandeling op 4 januari op de Vestdijk is met 30 dagen verlengd. De rechtbank in Den Bosch heeft dat dinsdag bepaald. Hun verzoek om vrijlating is vanwege de ernst van de verdenking en hun rol bij de mishandeling afgewezen, legde een woordvoerster van de rechtbank uit.

De jongens worden verdacht van poging tot doodslag in vereniging. De verdachten meldden zich bij de politie in Eindhoven nadat beelden van de mishandeling op televisie werden getoond en er een golf van verontwaardiging ontstond.

Van de 17-jarige verdachte uit Vosselaar is duidelijk dat hij bij de politie heeft bekend dat hij het 22-jarige slachtoffer heeft geduwd en geschopt. Een derde verdachte die zich bij de Nederlandse politie meldde is vrijgelaten.

Vijf betrokkenen die zich bij de Belgische politie meldden zijn voorwaardelijk vrij en wachten op een beslissing over uitlevering aan Nederland.
quote:
PowNews belaagt verdachte geweld Eindhoven
Vandaag moesten vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven verschijnen in de rechtbank in Turnhout. En daar kon een verslaggever van Pownews zelf zijn handen niet thuishouden.
Vandaag diende een zaak in België over de uitlevering van de jongens aan Nederland. De vijf verdachten uit België (de drie andere verdachten van de acht komen uit Nederland) verzetten zich hier tegen. Volgende week neemt de rechtbank hier een beslissing over.

Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.

Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
Zie ook
http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html

quote:
Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.

Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.

Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.

'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.

Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.

De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."

Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 14:18:37 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:03:06 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122548417

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 06-02-2013 19:43:41 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:36:31 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122549450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Danny op bezoek bij Eindhovense kopschoppers

http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
Are you fokking to me?
pi_122549526
Geen geweldsmisdrijven plegen is ook zo moeilijk tegenwoordig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:39:25 #6
241662 Jian
Well, well, well
pi_122549566
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
pi_122549881
quote:

[..]

Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig.
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten. :')
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:47:59 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122549911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Jian het volgende:

[..]

En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:50:03 #9
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten. :')
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...

:')

Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Are you fokking to me?
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:53:45 #10
241662 Jian
Well, well, well
pi_122550129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
pi_122550266
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.

De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.

Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 14:00:37 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.

De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.

Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
In België is dat toch anders, vind ik dan... Zie bijvoorbeeld de VRT nieuwsredactie, De Morgen, ... etc. Ik ben zoiets als Danny niet gewoon en ben daar eigenlijk wel blij om.

Voor het grote deel ben ik het wel met je eens. Maar elk geschreven stuk is subjectief. Er staat bijna onvermijdelijk een interpretatie, al dan niet tussen de regels, van de schrijver in.
Are you fokking to me?
pi_122550374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
pi_122550416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Ik vind het nu vooral laf: achter die jochies nog aangaan (terwijl alles al bekend is en alles op straat ligt) terwijl de voormalig bestuursvoorzitters van de SNS bank met rust worden gelaten. Schuif daar eens een roze microfoon in.
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:07:00 #15
241662 Jian
Well, well, well
pi_122550585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 14:08:53 #16
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550656
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Beter zeg je niets hoor... Niets wat zij nog zeggen gaan wij nu nog goed onthalen. Dat is gewoon zo. Het voegt ook gewoon helemaal niets meer toe. Wat geef ik erom wat zij zeggen; zij hebben namelijk niet dezelfde waarde van fatsoen als ik... dus...?
Are you fokking to me?
pi_122550687
quote:

[..]

Niet iedereen is zo goed met de media. Daarom gaan dit soort dingen via de advocaat. En die sprak dan ook veel gisteren, in P&W.
pi_122551246
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.

De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
pi_122551295
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.
pi_122551326
al besproken dat er 2 niet uitgeleverd willen worden aan nederland, omdat hun advocaat zegt dat voor-arrest niet nodig is enz.
pi_122564016
Even opgeruimd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_122564325
quote:

[..]

Omdat journalisten niet uit zijn op waarheidsvinding, maar gewoon een smeuïge kop of dito item willen hebben.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 20:00:33 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122564915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.

De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
mwah ik vind het niet sneu voor ze ... eigen schuld, dikke bult enzo

maar ik ben het met marie30 eens dat dit de term journalistiek eigenlijk niet waard is, doet nog het meeste denken aan paparazzi

tenenkrommend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122565962
Goede journalistiek is het niet nee. Ik vind alleen zo'n advocaat die bij rtl boulevard gaat lopen verkondigen dat zijn client al genoeg is gestraft door de media minstens net zo fout.

Of die ouders die er alles aan doen om hun zoon niet naar Nederland uitgeleverd te krijgen :r
quote:

[..]

Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 21:15:54 #26
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122570093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
Daar wen je zelfs als Belg niet aan en blijft een groot punt van frustratie bij de bevolking. Is ook gewoon een regelrechte schande.

P&W en die van DWDD vind ik wel enorm goed, weet dus dat er ook goede zijn. ;)
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 21:18:39 #27
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122570293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:27 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.
Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent? :') Dat het lafaards zijn wisten we al, daar hadden we deze reportage niet extra voor nodig. Dus wat is de nieuwswaarde of toegevoegde waarde hiervan? In mijn ogen niets.
Are you fokking to me?
pi_122575177
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goede journalistiek is het niet nee. Ik vind alleen zo'n advocaat die bij rtl boulevard gaat lopen verkondigen dat zijn client al genoeg is gestraft door de media minstens net zo fout.

Of die ouders die er alles aan doen om hun zoon niet naar Nederland uitgeleverd te krijgen :r

[..]

Slechte journalistiek inderdaad. Ik vind het maar raar dat je (niet volgens jou, maar sommige andere users en personen) omdat er gewelddadige klootzakken bestaan, je je als journalist prima zou mogen misdragen. Ik mis het verband tussen beide.

Verder vind ik dat die journalist doet wat hij moet doen. En die ouders doen ook wat ze moeten doen. Het is jammer dat ze daar niet eerder mee waren begonnen, dat denk ik dan weer wel. Maar ach. Dat is ook zo makkelijk oordelen als publiek.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_122588754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:18 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent? :') Dat het lafaards zijn wisten we al, daar hadden we deze reportage niet extra voor nodig. Dus wat is de nieuwswaarde of toegevoegde waarde hiervan? In mijn ogen niets.
De reactie van Geenstijl e.d heeft niets met het incident zelf te maken, het is een middel om de eigen aggressiviteit en vervolgingsdrang ergens op af te reageren. Geenstijl types zijn immers zelf petjesvolk.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:16:27 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122588963
Zelfs Willibrord Frequin stijgt hier qua journalistiek bovenuit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122589982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Die worden ook gewoon belasterd:

quote:
Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.

Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
Notabene het artikel dat van heksenjacht spreekt verspreidt regelrechte leugens. Je hebt de beelden er toch bij?

Nou ben ik er op zich wel voor om mensen wat meer verantwoordelijk te houden voor gedrag waarmee ze stilzwijgend instemmen. Het is toch wel een heel stuk minder ernstig dan het gedrag van de hoofddader, en je hebt binnen zo'n groepje misschien ook wel te maken met intimiderende verhoudingen.

quote:
Maar toch, met journalistiek heeft het helemaal niks te maken, en het is gewoon scoren waarbij niet gekeken wordt op een onschuldig slachtoffer meer of minder, of een minder schuldig slachtoffer meer of minder.

Eigenlijk is dat Powned/GS de niet-gewelddadige equivalent van de Brent-groepjes, niet zozeer in deze maar wel in vele andere zaken. Met een groepje een weerloos slachtoffer uitzoeken en die dan met zijn allen helemaal kapot maken, gewoon voor de lol en omdat het kan, maar o zo laf en bangig als je een grote jongen tegenkomt die je in de plomp dreigt te gooien. En dan draaien en liegen en beschuldigen alsof je een gladde advocaat hebt. Straks gaan ze zich ook nog over pesten beklagen, terwijl ze zelf hun pestgedrag hebben meegenomen hun volwassenheid in en er zelfs een carriere van gemaakt hebben.

Als dat Powned het moreel geweten van Nederland mag spelen dan is het land heel erg ver heen.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:54:21 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122590180
ze hebben die kerel voor dood op straat achtergelaten ... geen van de 8 heeft ff 112 gebeld om dat te melden en ga me niet vertellen dat ze geen smartf00n bij zich hadden

fuck die gasten, alle 8, kan er geen enkele sympathie voor opbrengen
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:33:15 #33
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122591414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
ze hebben die kerel voor dood op straat achtergelaten ... geen van de 8 heeft ff 112 gebeld om dat te melden en ga me niet vertellen dat ze geen smartf00n bij zich hadden

fuck die gasten, alle 8, kan er geen enkele sympathie voor opbrengen
Je gaat er maar steeds vanuit dat alle 8 de mishandeling hebben gezien ? Dat blijkt iig niet uit de beelden. Waar baseer je je mening op ?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:38:53 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591605
heb je de beelden inmiddels bekeken?

je ziet ze duidelijk alle 8 die straat in wandelen ... het zal technisch gezien heus mogelijk zijn dat een deel van de groep keihard wegrende toen ze aangesproken werden over die fiets maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze er toch wel iets van meegekregen hebben
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:39:39 #35
382130 gnaeus
pi_122591635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:
heb je de beelden inmiddels bekeken?

je ziet ze duidelijk alle 8 die straat in wandelen ... het zal technisch gezien heus mogelijk zijn dat een deel van de groep keihard wegrende toen ze aangesproken werden over die fiets maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze er toch wel iets van meegekregen hebben
Waarschijnlijk.. lijkt mij...

zullen we het gewoon bij de feiten houden ?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:40:39 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591674
euh nee, jij vroeg me waar ik mijn mening op baseerde

ik baseer het op de beelden, alle 8 waren erbij, en alle 8 hebben ze hun bek gehouden over het feit dat er iemand halfdood op straat lag
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:45:11 #37
382130 gnaeus
pi_122591856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:40 schreef sp3c het volgende:
euh nee, jij vroeg me waar ik mijn mening op baseerde

ik baseer het op de beelden, alle 8 waren erbij, en alle 8 hebben ze hun bek gehouden over het feit dat er iemand halfdood op straat lag
Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:50:45 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122592059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.
joh is gewoon een gangbare term, stel je niet altijd zo aan :')

maar goed, het slachtoffer lag bewusteloos midden op de weg, daarna is er nog een paar keer tegen zijn hoofd geschopt

voor hetzelfde geld was hij helemaal dood of had hij per direct hulp nodig om dat te voorkomen, die jongens hadden iig geen idee
pi_122592105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Eigenlijk is dat Powned/GS de niet-gewelddadige equivalent van de Brent-groepjes, niet zozeer in deze maar wel in vele andere zaken. Met een groepje een weerloos slachtoffer uitzoeken en die dan met zijn allen helemaal kapot maken, gewoon voor de lol en omdat het kan, maar o zo laf en bangig als je een grote jongen tegenkomt die je in de plomp dreigt te gooien. En dan draaien en liegen en beschuldigen alsof je een gladde advocaat hebt. Straks gaan ze zich ook nog over pesten beklagen, terwijl ze zelf hun pestgedrag hebben meegenomen hun volwassenheid in en er zelfs een carriere van gemaakt hebben.

Als dat Powned het moreel geweten van Nederland mag spelen dan is het land heel erg ver heen.
Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.

Verder worden de slachtoffers niet uitgekozen omdat ze weerloos zijn, maar omdat het eikels zijn. Eigenlijk is het triest dan Nederland zoiets als Pownews nodig heeft. Ik denk dat het komt omdat het voor veel mensen frustrerend is dat hufters in onze samenleving naar hun gevoel niet hard genoeg gestraft worden.
pi_122592747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.

quote:
Verder worden de slachtoffers niet uitgekozen omdat ze weerloos zijn, maar omdat het eikels zijn.
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.

quote:
Eigenlijk is het triest dan Nederland zoiets als Pownews nodig heeft. Ik denk dat het komt omdat het voor veel mensen frustrerend is dat hufters in onze samenleving naar hun gevoel niet hard genoeg gestraft worden.
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:12:37 #41
382130 gnaeus
pi_122592818
Ik durf ook wel te stellen dat je daders van dit soort delicten eerder op Geenstijl/Powned zult vinden dan op de reactiepagina van de Volkskrant.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:16:00 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122592921
ja jij wel maar laten we het bij de feiten houden
pi_122593725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.
Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.

quote:
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.
Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".

Overigens vind ik Pownews en GS TV tenenkrommend omdat het zo onbeschoft is. Ik kan die confrontaties met Cohen en Vogelaar echt niet aanzien.

quote:
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.
Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten. Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.

Kijk, je kan nu wel gaan zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharmacist op 07-02-2013 13:49:24 ]
pi_122594127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:
Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".

Als analogie: de film Independence Day uit 1996 was een fantasie over een aanval op Amerikaanse symbolen en de nationale identiteit die in 2001 werkelijkheid werd. De wens om Irak binnen te vallen had dan ook niet direct iets met 11 september te maken, maar met die reeds aanwezige fantasie, met unheimlichkeit in der kultur en de drang om de eigen identiteit te zuiveren. 11 september was hiervoor een overtuigend alibi.

De reactie op de verhuftering is een onderdeel van de verhuftering zelf, er bestaat al veel langer een wens om openbaar geweld te plegen en een schuldige te vinden voor dagelijkse frustraties.
pi_122594276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".

Als analogie: de film Independence Day uit 1996 was een fantasie over een aanval op Amerikaanse symbolen en de nationale identiteit die in 2001 werkelijkheid werd. De wens om Irak binnen te vallen had dan ook niet direct iets met 11 september te maken, maar met die reeds aanwezige fantasie, met unheimlichkeit in der kultur en de drang om de eigen identiteit te zuiveren. 11 september was hiervoor een overtuigend alibi.

De reactie op de verhuftering is een onderdeel van de verhuftering zelf, er bestaat al veel langer een wens om openbaar geweld te plegen en een schuldige te vinden voor dagelijkse frustraties.
Well, interessante theorie mbt indepedence day :).

Ik ben benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er een wens bestaat openbaar geweld te plegen en hoe dit betrekking heeft op GS. GS pleegt geen openbaar geweld en ik denk dat weinig mensen jaloers op de daders waren na het zien van de beelden uit Eindhoven.

Wat ik wel denk mbt het publiek van GS dat er sprake is van een soort "mob mentality". Ik denk dat het motto van anonymous dit illustreert: "Because none of us are as cruel as all of us".
pi_122594547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, interessante theorie mbt indepedence day :).

Ik ben benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er een wens bestaat openbaar geweld te plegen en hoe dit betrekking heeft op GS. GS pleegt geen openbaar geweld en ik denk dat weinig mensen jaloers op de daders waren na het zien van de beelden uit Eindhoven.

Wat ik wel denk mbt het publiek van GS dat er sprake is van een soort "mob mentality". Ik denk dat het motto van anonymous dit illustreert: "Because none of us are as cruel as all of us".
Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.

Wat betreft voorlopers, de LPF en de moslimhaat maakt deel uit van hetzelfde verschijnsel, evenals hooliganisme wat al in de jaren 90 de kop op stak. In ieder geval denk ik niet dat het zo is als GS ons wil doen geloven, namelijk: 1. hufters ontstaan, doen vervelende dingen -> 2. zij rapporteren het en gaan het tegen. De reden dat hufters zoals de figuur uit eindhoven ontstaan maakt deel uit van hetzeflde verschijnsel als het ontstaan van de LPF, Geenstijl, Hooligans en bijvoorbeeld ook de chav cultuur in het VK. Dit verschijnsel is niet zoiets als "verruwing van de samenleving" (immers, waarom verruwt de samenleving dan?), maar ligt ingewikkelder.
pi_122594828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.

Wat betreft voorlopers, de LPF en de moslimhaat maakt deel uit van hetzelfde verschijnsel, evenals hooliganisme wat al in de jaren 90 de kop op stak. In ieder geval denk ik niet dat het zo is als GS ons wil doen geloven, namelijk: 1. hufters ontstaan, doen vervelende dingen -> 2. zij rapporteren het en gaan het tegen. De reden dat hufters zoals de figuur uit eindhoven ontstaan maakt deel uit van hetzeflde verschijnsel als het ontstaan van de LPF, Geenstijl, Hooligans en bijvoorbeeld ook de chav cultuur in het VK. Dit verschijnsel is niet zoiets als "verruwing van de samenleving" (immers, waarom verruwt de samenleving dan?), maar ligt ingewikkelder.
Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.

Elke stap richting anarchie haalt het slechte in de mens naar boven. Katrina in New Orleans heeft laten zien hoe in korte tijd orde kan distintegreren. De rellen in London en Parijs ook. Sociale controle wordt verder ondermijnt door het breed uitmeten van bepaalde zaken in de media zoals zinloos geweld. Op die manier kijken mensen wel 3x uit voordat ze iets zeggen tov iemand of een groep die zich misdraagt.

Zelfs Eindhoven is zo een geval omdat die man totaal verrot is geslagen omdat hij er wat van zei dat er fietsen gesloopt werden. Denk je dat ik nog wat zal zeggen als ik een groep van 8 fietsen zie slopen? Hell no! Dat durf ik echt niet. En ik denk dat bijna niemand dat nog durft door dit soort berichten. Het is een vicieuze circel omdat kinderen steeds minder worden opgevoed omdat ze niet gecorrigeerd worden door hun omgeving. Het is natuurlijk dat kinderen de grenzen opzoeken en als niemand er wat van zegt gaan ze steeds verder.
pi_122595248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.

quote:
Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".

Overigens vind ik Pownews en GS TV tenenkrommend omdat het zo onbeschoft is. Ik kan die confrontaties met Cohen en Vogelaar echt niet aanzien.
Dat zijn dan nog professionals, die hebben een vak gezocht waarbij ze in de publiciteit staan, die hebben hier ook niet voor getekend en vast op journalistiek gerekend, dus dat rechtvaardigt niks, maar het slachtoffer kan dan tenminste tegen een stootje.

Wat ik nog een stuk erger vindt is dat bijvoorbeeld laatst het NK ijsvissen was, en dat dan die blonde stekelrat een daar rondlopende bejaarde voor ouwe viezerik gaat uitmaken, en dat die dat dan alleen maar kan weglachen. Dat gaat dan inderdaad minder ver dan iemand voor zijn kop schoppen, maar het is wel met zijn allen een weerloos slachtoffer uitzoeken. Als er dan een keer iemand is die zijn tanden en zijn microfoon van plaats verwisselt, dan zou er een warm gevoel van genoegdoening vanuit mijn gerechte teenpunten omhoogtrekken.

quote:
Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten.
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.

quote:
Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.

Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.

Toen hadden we nog geen GS inderdaad, dus ik kon niet lafjes vanachter mijn beeldscherm het verstand uitschakelen en lekker met je gevoel en vooral met de meute meegaan, om dan in het contact met rechters e.d. lekker veilig je mond te houden. Dus het verschil tussen mij en die studenten van GS, waar ook rechtenstudenten bij zullen zitten, zit niet in mijn gevoel maar hoe je daarmee omgaat, het verschil zit dus tussen de oren en tussen de benen.
pi_122595338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.

Elke stap richting anarchie haalt het slechte in de mens naar boven. Katrina in New Orleans heeft laten zien hoe in korte tijd orde kan distintegreren. De rellen in London en Parijs ook. Sociale controle wordt verder ondermijnt door het breed uitmeten van bepaalde zaken in de media zoals zinloos geweld. Op die manier kijken mensen wel 3x uit voordat ze iets zeggen tov iemand of een groep die zich misdraagt.

Zelfs Eindhoven is zo een geval omdat die man totaal verrot is geslagen omdat hij er wat van zei dat er fietsen gesloopt werden. Denk je dat ik nog wat zal zeggen als ik een groep van 8 fietsen zie slopen? Hell no! Dat durf ik echt niet. En ik denk dat bijna niemand dat nog durft door dit soort berichten. Het is een vicieuze circel omdat kinderen steeds minder worden opgevoed omdat ze niet gecorrigeerd worden door hun omgeving. Het is natuurlijk dat kinderen de grenzen opzoeken en als niemand er wat van zegt gaan ze steeds verder.
Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens dat er best meer autoriteit (zelfs leitkultur) mag bestaan. Het postmoderne denken was een fout.

Alleen, autoriteit kan alleen effectief bestaan als die ook plausibel is. De samenleving is voor veel mensen, met name in de middenklasse waar Geenstijlers uit voortkomen, materieel veel onzekerder geworden en ook onrechtvaardiger. Een politieagent is een vertegenwoordiger van de maatschappij, maar als die maatschappij niet als rechtvaardig wordt ervaren is zijn autoriteit gelijk aan die van een vader die zijn kinderen een draai om de oren geeft, maar ondertussen vreemdgaat met een andere vrouw.
pi_122595789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.
Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.

quote:
Wat ik nog een stuk erger vindt is dat bijvoorbeeld laatst het NK ijsvissen was, en dat dan die blonde stekelrat een daar rondlopende bejaarde voor ouwe viezerik gaat uitmaken, en dat die dat dan alleen maar kan weglachen. Dat gaat dan inderdaad minder ver dan iemand voor zijn kop schoppen, maar het is wel met zijn allen een weerloos slachtoffer uitzoeken. Als er dan een keer iemand is die zijn tanden en zijn microfoon van plaats verwisselt, dan zou er een warm gevoel van genoegdoening vanuit mijn gerechte teenpunten omhoogtrekken.
Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.

quote:
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.
Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS. Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn. Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.

quote:
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.
Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bent :).

quote:
Toen hadden we nog geen GS inderdaad, dus ik kon niet lafjes vanachter mijn beeldscherm het verstand uitschakelen en lekker met je gevoel en vooral met de meute meegaan, om dan in het contact met rechters e.d. lekker veilig je mond te houden. Dus het verschil tussen mij en die studenten van GS, waar ook rechtenstudenten bij zullen zitten, zit niet in mijn gevoel maar hoe je daarmee omgaat, het verschil zit dus tussen de oren en tussen de benen.
Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.

Verder, inderdaad, lekker veilig je mond houden tegenover die groep van 10 Marokkanen (of autochtone aso's zoals in Eindhoven bijv) die op straat de boel staat te verzieken omdat je keer op keer wordt geconfronteerd met de gevolgen voor mensen die dat niet doen.

Dat is niet laf, dat is verstandig in een maatschappij waar meer en meer degene met de grootste bek en een grote groep om zich heen kan maken waar die zin in heeft. En dan savonds op geenstijl lekker veilig je mening ventileren (of voor mij, Fok omdat GS te kut is voor discussie en er sinds heel lang al ook veel tokkies komen). Zou jij er wat van zeggen als je langs een groep van 10 Mocro's (of, nogmaals, autochtone tokkies) loopt en je krijgt "homo" toegesist? Ik denk het niet. Anders ben je fucking dom, want de risico's zijn hard. Wordt jij daar niet gefrustreerd van? Ik wel. Zeker omdat ik wsl nog meebetaal aan hun uitkering ook.
pi_122597366
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.
Zij menen in ieder geval dat zij die daders, de meelopers en hun ouders daarop mogen aanspreken, of in ieder geval mee lastig vallen. Dan moet je toch toegeven dat er een spanning zit tussen hun eigen hufterigheid en de hufterigheid die ze met de camera willen bestraffen. Het is immers ter leedtoevoeging, met informatievoorziening heeft het niks te maken. Dus mensen die het zelf niet eens kunnen laten om volmaakt onschuldige bejaarden uit te schelden voor de nationale tv kennen zichzelf het recht toe om leed te brengen aan een moeder die haar eigen zoon niet uitlevert aan het land van publicitaire volksgerichten omdat die zoon zijn vrienden geweld hebben gepleegd?

quote:
Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.

[..]

Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS.
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?

quote:
Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn.
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.

quote:
Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.

quote:
Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bent :).
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?

quote:
Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.

quote:
Verder, inderdaad, lekker veilig je mond houden tegenover die groep van 10 Marokkanen (of autochtone aso's zoals in Eindhoven bijv) die op straat de boel staat te verzieken omdat je keer op keer wordt geconfronteerd met de gevolgen voor mensen die dat niet doen.

Dat is niet laf, dat is verstandig in een maatschappij waar meer en meer degene met de grootste bek en een grote groep om zich heen kan maken waar die zin in heeft. En dan savonds op geenstijl lekker veilig je mening ventileren (of voor mij, Fok omdat GS te kut is voor discussie en er sinds heel lang al ook veel tokkies komen). Zou jij er wat van zeggen als je langs een groep van 10 Mocro's (of, nogmaals, autochtone tokkies) loopt en je krijgt "homo" toegesist? Ik denk het niet. Anders ben je fucking dom, want de risico's zijn hard.
Een van ontsnappingen op het nippertje was na het antwoord "dat zou je wel willen zeker, maar ik moet je teleurstellen." Dat was niet heel snugger inderdaad, maar het was op klaarlichte dag.

quote:
Wordt jij daar niet gefrustreerd van? Ik wel. Zeker omdat ik wsl nog meebetaal aan hun uitkering ook.
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?
pi_122602222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?
Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.

Waarom ik GS publiek verdedig is niet echt relevant. Tot op zekere hoogte identificeer ik mezelf met de boodschap van aanpak van corrupte politici, profiteurs en zinloos geweld (ik beweer niet dat dit alles is waar GS voor staat) omdat ik het gevoel heb dat die met veel te veel wegkomen. Niet met de manier waarop. Ik heb het totaal niet op die debiele manier van schrijven (heaumeau, ga eens deaud enzo) of GS TV.

quote:
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.
Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.

Ik denk dat je GS overschat. Het is ter ventilatie van frustratie en onderbuikgevoelens. Net zoals ik denk dat pornosites goed zijn voor het ventileren van opgekropte geilheid. Zo zie ik GS.

quote:
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?
Ik heb het niet over morele maatstaven. Ik heb het over het nut van het anoniem ventileren van frustratie.

quote:
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.
Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.

quote:
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.
Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no! Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.

quote:
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?
Dit is een sneer naar mij of niet? Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.

Volgens mij moeten mensen echt op hun tenen lopen om niet als "racist" gelabelt te worden door mensen als jij. Door mensen als jij bestaat er politieke correctheid. Door mensen als jij voel ik me bijna trots dat ik ook vrienden heb uit Saudi Arabie, Pakistan etc want dan maak ik een kans geen "racist" te worden gevonden door politiek correcte klootzakken.

Verder heb ik gewoon vooroordelen tov Marokkanen en daar maken ze het zelf naar. Overigens dit "Huilen" is geenstijl terminologie. :') :')
pi_122631593
hoe gaat het eigenlijk met het slachtoffer ?
pi_122640805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.
Het is inderdaad neerbuigend en zo bedoelde ik het ook. Ik erger mij namelijk aan mensen die niet willen nadenken, sommigen kunnen het gewoon niet zo goed, maar studenten hebben juist wel pretenties in die richting en moeten die ook hebben.

quote:
Waarom ik GS publiek verdedig is niet echt relevant. Tot op zekere hoogte identificeer ik mezelf met de boodschap van aanpak van corrupte politici, profiteurs en zinloos geweld (ik beweer niet dat dit alles is waar GS voor staat) omdat ik het gevoel heb dat die met veel te veel wegkomen. Niet met de manier waarop. Ik heb het totaal niet op die debiele manier van schrijven (heaumeau, ga eens deaud enzo) of GS TV.
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?

quote:
Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.

Verder heb ik al uitgelegd dat de ene verhuftering weliswaar van een andere ernst is dan de andere, maar dat GS zelf onderdeel en stimulans is van verhuftering.

quote:
Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.

quote:
Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no!
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.

quote:
Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.
Maar dat komt omdat PVV-ers of dom of racistisch zijn, en meestal beide en mensen daar niet zo min mogelijk mee te maken willen hebben. Als je niet voor je mening durf te staan moet je je misschien ook eens gaan afvragen of dat aan je mening ligt.

quote:
Dit is een sneer naar mij of niet?
Ja.

quote:
Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.

Volgens mij moeten mensen echt op hun tenen lopen om niet als "racist" gelabelt te worden door mensen als jij. Door mensen als jij bestaat er politieke correctheid. Door mensen als jij voel ik me bijna trots dat ik ook vrienden heb uit Saudi Arabie, Pakistan etc want dan maak ik een kans geen "racist" te worden gevonden door politiek correcte klootzakken.
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.

quote:
Verder heb ik gewoon vooroordelen tov Marokkanen en daar maken ze het zelf naar. Overigens dit "Huilen" is geenstijl terminologie. :') :')
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.
pi_122642746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?
Ik zie niet in hoe dit relevant is. Mijn stelling is dat het anoniem ventileren van frustratie goed is omdat die frustraties dan niet ergens anders worden geuit. Net als dus pornosites goed zijn voor het ventileren van opgekropte geilheid.

quote:
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.

Verder heb ik al uitgelegd dat de ene verhuftering weliswaar van een andere ernst is dan de andere, maar dat GS zelf onderdeel en stimulans is van verhuftering.
Het ging over GS, niet over fok.

quote:
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.
Ik ben niet zo geinteresseerd in de morele standaard van, GS, we zijn het er allang over eens dat die abominabel is. Wat is het nut in deze discussie om dit steeds te herhalen? Zodat jij verder kan tieren en ik kan zeggen "ja, dat is jammer aan GS"?

Dat doet niets onder aan het nut van GS. Ik neem aan dat jij anoniem masturberen op een pornosite ook "laf" vindt. Dat doet 95% van de mannen, de andere 5% liegt.

Verder verdedig ik de bezoekers en het nut van de site, en jij bent nog steeds vol in de aanval op de manier van verslaggeving. Nogmaals, daar zijn we het allang over eens......

quote:
Wat een generalisaties. Luister, de meeste mensen die GS bezoeken komen daar af en toe, reageren niet en hebben geen agressieprobleem. Jij hebt een ontzettend zwart witte hokjesgeest. Toen ik student was paar jaar terug bezochten al mijn mannelijke studiegenoten plus al mijn mannelijke huisgenoten GS (en een significant deel vs vrouwen). Die mensen hebben geen agressieprobleem en zoeken geen weerloos slachtoffer. Die zoeken vermaak. Je kan nu wel weer vol in de aanval op de makers van de website, maar die verdedig ik niet.....

quote:
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.
Lol. Ik heb een bekrompen hokjesgeest omdat ik het over Mocro's heb waarbij jij voor het gemak maar even aanneemt dat ik daarmee alle Marokkanen bedoel omdat dat mooi bij het sticketje past dat je mij op wilt plakken. Ik zal je vertellen waarom ik Mocro's noem: dat komt omdat bijna alle keren dat ik geconfronteerd ben met intimidatie en agressiviteit op straat, het om agressieve Marokkaanse jongeren ging.

En natuurlijk is waarever je het nu over hebt niet landelijk representatief. Ik neem aan dat jij ook bekend bent met CBS cijfers mbt. criminaliteit onder jongeren naar afkomst. Dat zijn feiten, niets aan af te dingen.

quote:
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.
Simpel. Zou jij een PVV stemmer aannemen? Ik denk het niet. Ik denk dat heel veel mensen dat niet zouden doen omdat er een stigma op rust. Daarom heeft de PVV allemaal maffe kamerleden, omdat normale mensen wel uitkijken hun naam aan de PVV te verbinden. Daarom krijg je in interview met PVV stemmers alleen maar domme tokkies, omdat studenten en hoogopgeleiden wel uitkijken hun naam te verbinden met PVV. Dat gaat je opbreken als je gaat solliciteren.

Hell, dat gaat je zelfs in je sociale contacten opbreken want ik heb IRL vrienden die net zoals jij denken. Uiteraard praten we weinig over politiek :).

quote:
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.
Dat is gebaseerd op CBS cijfers man. Dat zijn feiten. Verder sorteer ik niet op kleur. Ik sorteer mensen op context, lichaamstaal en uitstraling. Ik geef Marokkaanse, Saudi Arabische en Pakistaanse studiegenoten en nu collega's net zoveel kans als autochtone. Immers, ik geloof niet dat die mensen genetisch crimineler zijn, criminaliteit is gebaseerd op socio-economische factoren (Ik heb hier in mn post geschiedenis meermaals voor gepleit).

Verder heb ik geen vooroordelen omdat ik buitenlandse mensen eng vindt. Hell, mijn vriendin is ook niet-Westerse allochtoon en ik deel mijn huis met een Nigeriaan. Ik vorm vooroordelen aan de hand van persoonlijke ervaringen en nieuws, niet op basis van ras. Ik heb bijvoorbeeld een veel positievere mening over Christelijke Egyptenaren en Syriers dan autochtone Nederlandse Moslims.

Verder zijn vooroordelen niet iets dat iemand besluit te hebben, het is geen keuze. Het is een natuurlijk proces. Jij hebt net zogoed vooroordelen, bijvoorbeeld over GS bezoekers en PVV stemmers. Het zou maar zo kunnen dat een van jouw vrienden PVV stemmer is.
pi_122919279
quote:
Hoofdschopper Brent L. geeft interview aan PowNews

Brent L., de hoofdverdachte van de groepsmishandeling in Eindhoven, geeft vrijdagavond een uitgebreid interview aan het PowNews op Nederland 3. Dat meldt presentator Dominique Weesie op Twitter. Brent L. en zijn zeven vrienden besloten op een avond na het stappen eens flink in te schoppen op een weerloos slachtoffer. “Hoofdverdachte van de acht van Eindhoven spreekt vanavond uitgebreid en exclusief in het PowNews. #tranenmettuiten“, twittert Weesie.

Heel Nederland stond op zijn kop toen de politie de beelden van de mishandeling in Noord-Brabant verspreidde via Omroep Brabant. Het PowNews zat dagenlang achter de jongens aan, waarvan het merendeel in het Belgische Turnhout woont.

Het PowNews begint om 22.50 uur op Nederland 3.
bron
pi_122919427
Geen haar op m'n hoofd dat ik daar naar ga kijken.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:02:21 #58
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920074
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:47 schreef Buitendam het volgende:
Geen haar op m'n hoofd dat ik daar naar ga kijken.
Ik wel hoor, kale :Y
pi_122920112
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik wel hoor, kale :Y
Ik ook dat mensen zoals jij een beetje de doelgroep zijn.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:05:16 #60
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920181
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ook dat mensen zoals jij een beetje de doelgroep zijn.
Je zin deugt niet helemaal, maar dat geeft niet, ik begrijp wat je bedoelt. :)
pi_122920249
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Je zin deugt niet helemaal, maar dat geeft niet, ik begrijp wat je bedoelt. :)
Ja, ik vergat 'denk'.

Ik denk ook dat mensen zoals jij de doelgroep zijn.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:10:01 #62
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920362
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, ik vergat 'denk'.

Geeft niet, "denken" is sowieso niet één van je sterke punten, ... denk ik. :*
pi_122920494
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:10 schreef Jian het volgende:

[..]

Geeft niet, "denken" is sowieso niet één van je sterke punten, ... denk ik. :*
:') niveautje, much. Bevestigt wel m'n aanname, trouwens. Da's altijd fijn.

Eenieder veel plezier met de uitzending :W
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:18:35 #64
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920677
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:13 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:') niveautje, much. Bevestigt wel m'n aanname, trouwens. Da's altijd fijn.

Eenieder veel plezier met de uitzending :W
Waarom ga je nu door? Je stond al met 2-0 achter, met weinig tot geen kans om zaken nog een draai in je voordeel te geven. Mijn advies, neem voortaan gewoon je verlies zonder de "sore loser" uit te hangen. :*
pi_122920847
Waarom zou hij nou juist daar gaan zitten?
pi_122920865
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:18 schreef Jian het volgende:

[..]

Waarom ga je nu door? Je stond al met 2-0 achter, met weinig tot geen kans om zaken nog een draai in je voordeel te geven. Mijn advies, neem voortaan gewoon je verlies zonder de "sore loser" uit te hangen. :*
:') Ik moet verdorie hardop lachen. Puntentelling, dit dat alles :D
Dit, dus.
  Redactie Sport / Supervogel vrijdag 15 februari 2013 @ 17:26:57 #67
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:28:57 #68
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921072
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:23 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:') Ik moet verdorie hardop lachen. Puntentelling, dit dat alles :D
40 - love ...en nee je hoeft je niet gevleid te voelen over dat "love" Nog één en het is game, set and match. Wat is trouwens "dit dat alles" voor een uitdrukking? :)
pi_122921140
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:28 schreef Jian het volgende:

[..]

40 - love ...en nee je hoeft je niet gevleid te voelen over dat "love" Nog één en het is game, set and match.
Eh..? :')

quote:
Wat is trouwens "dit dat alles" voor een uitdrukking? :)
Van de Ditzo reclame. Vroeger hadden ze 'dat is wel zo logisch' en tegenwoordig 'dit dat alles'.

Is een fopje.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:36:36 #70
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921309
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:30 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Eh..? :')

[..]

Is een fopje.
Mislukt dus, ik weet heus wel dat je ondertussen elke zin 3 x overleest om maar niet op je vingertjes getikt te worden, daarom vroeg ik ook gewoon wat het voor uitdrukking was. Ik kijk niet zoveel reclame.

Ik laat je glippen op 40 - love, Buitendam, anders wordt het sneu voor je, je bent namelijk niet zo'n goede "tennisser" als je denkt te zijn, ...... kwestie van niveau!
pi_122921358
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:36 schreef Jian het volgende:

[..]

Mislukt dus, ik weet heus wel dat je ondertussen elke zin 3 x overleest om maar niet op je vingertjes getikt te worden, daarom vroeg ik ook gewoon wat het voor uitdrukking was. Ik kijk niet zoveel reclame.

Ik laat je glippen op 40 - love, Buitendam, anders wordt het sneu voor je, je bent namelijk niet zo'n goede "tennisser" als je denkt te zijn, ...... kwestie van niveau!
:D Ik zag je ninja-edit. Heb ik nu ook een punt? Pretty please?
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:43:05 #72
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921519
quote:
5s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:38 schreef Buitendam het volgende:

[..]

:D Ik zag je ninja-edit. Heb ik nu ook een punt? Pretty please?
Nee, ninja-edits gelden niet en dit was er niet eens één, er is namelijk niets verandert in mijn originele post, ik dacht dat ik een lidwoordje was vergeten, maar het bleek loos alarm, hoe kon ik aan mijzelf twijfelen. Dag Buitendam, je was de zwakste schakel vandaag, .. oh en veel plezier met PowNews vanavond. ;)
pi_122921562
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:43 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee, ninja-edits gelden niet en dit was er niet eens één, er is namelijk niets verandert in mijn originele post, ik dacht dat ik een lidwoordje was vergeten, maar het bleek loos alarm, hoe kon ik aan mijzelf twijfelen. Dag Buitendam, je was de zwakste schakel vandaag, .. oh en veel plezier met PowNews vanavond. ;)
Wehhe, kijk 'm ontkennen dan :D Misschien moet je verandert even veranderen...

Maar ik ga geen PowNews kijken, hoor. Ben maar niet bang :7
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:47:26 #74
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921677
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:44 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Wehhe, kijk 'm ontkennen dan :D Misschien moet je verandert even veranderen...

Maar ik ga geen PowNews kijken, hoor. Ben maar niet bang :7
Voltooid deelwoordje, had ik al gezien, maar in tegenstelling tot jou kan ik me een foutje permitteren, want ik blijf gewoon een geweldige "tennisser"
pi_122921748
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:47 schreef Jian het volgende:

[..]

Voltooid deelwoordje, had ik al gezien, maar in tegenstelling tot jou kan ik me een foutje permitteren, want ik blijf gewoon een geweldige "tennisser"
_O- Mooi, dit.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:50:21 #76
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122921786
Chanant eerder.
pi_122921801
Tis weer speelkwartier hier :{
pi_122921833
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Copycat het volgende:
Chanant eerder.
Ja, vooruit. Ook dat. :')

Ik wilde alleen maar zeggen dat liefhebbers van dit soort tv simpel zijn en voor ik het weet speel ik een halve finale Roland Garros.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:51:36 #79
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921838
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

_O- Mooi, dit.
Wel hè, jammer dat die zeur van een sp3c straks alles weer komt wegpoetsen. -O-
pi_122921845
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:51 schreef Jian het volgende:

[..]

Wel hè, jammer dat die zeur van een sp3c straks alles weer komt wegpoetsen. -O-
Ik ken 'm niet. Kom nooit in dit topique.
Dit, dus.
pi_122921847
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Doe jij het met een van die gasten?
Je neemt het zo voor ze op.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:53:51 #82
241662 Jian
Well, well, well
pi_122921907
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:50 schreef Copycat het volgende:
Chanant eerder.
Nee, lekker ratelen over Ushi is verheffend :P
pi_122921994
Ontopic dan maar: Ik ben veel meer geïnteresseerd in de achtergronden van dit interview dan het interview zelf.
Heeft de advocaat van Brent Leijsen hem geadviseerd om dit interview met Pownews te houden om goodwill te kweken of is het een keuze van Brent zelf? En waarom dan Pownews?

Naar de inhoud van het interview is het niet moeilijk raden en inderdaad, de teaser verraad de inhoud al grotendeels.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:57:11 #84
241662 Jian
Well, well, well
pi_122922009
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja, vooruit. Ook dat. :')

Ik wilde alleen maar zeggen dat liefhebbers van dit soort tv simpel zijn en voor ik het weet speel ik een halve finale Roland Garros.
En ik heb het handschoentje alleen maar opgepakt omdat mensen vanavond om verschillende redenen er naar zullen kijken, bijvoorbeeld om er een mening over te hebben op grond van waarneming i.p.v. vooringenomenheid
We stoppen ermee Buitendam, althans ik wel.
pi_122922037
Die gast in dat interview is Brent Leysen toch helemaal niet?
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122922043
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:57 schreef Jian het volgende:

[..]

En ik heb het handschoentje alleen maar opgepakt omdat mensen vanavond om verschillende redenen er naar zullen kijken, bijvoorbeeld om er een mening over te hebben op grond van waarneming i.p.v. vooringenomenheid
We stoppen ermee Buitendam, althans ik wel.
Nee, hoor. Er is maar een reden en dat is sensatie. Degene die een oordeel moet vellen op basis van feiten is de rechter. Geen kijker van PowNews. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt om te zien hoe die jongen eruit ziet, praat etc.
Dit, dus.
pi_122922117
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Kirov het volgende:
Die gast in dat interview is Brent Leysen toch helemaal niet?
Jawel, wie zou het anders moeten zijn?
pi_122922142
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:00 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jawel, wie zou het anders moeten zijn?
Ik vind hem niet echt lijken op de foto's :P

De Telegraaf zegt dat het Brett Smits is

http://www.telegraaf.nl/b(...)bij_interview__.html
pi_122922156
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Nee, hoor. Er is maar een reden en dat is sensatie. Degene die een oordeel moet vellen op basis van feiten is de rechter. Geen kijker van PowNews. Ben dan gewoon eerlijk en zeg dat je zin hebt om te zien hoe die jongen eruit ziet, praat etc.
En dat gaat ook gebeuren. Of vind je dat de kijker er soms ook geen enkele mening op na mag houden?
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:03:43 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122922203
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:53 schreef Jian het volgende:

Nee, lekker ratelen over Ushi is verheffend :P
In een SC ...
pi_122922232
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

En dat gaat ook gebeuren. Of vind je dat de kijker er soms ook geen enkele mening op na mag houden?
Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Dit, dus.
pi_122922234
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:01 schreef Kirov het volgende:

[..]

Ik vind hem niet echt lijken op de foto's :P
Hij zal wel in de styling hebben gezeten en misschien kunnen de gebeurtenissen hem ook uiterlijk hebben aangepast. Als je van mij een foto neemt als ik een week amper heb geslapen dan zie ik er ook anders uit.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:05:22 #93
241662 Jian
Well, well, well
pi_122922269
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:58 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik zei ik stop ermee Buitendam, maar goed nog één; Wie heeft het hier over een oordeel vellen en over de rechter, is dat het enige dat je bezighoudt in het leven. Ik wil gewoon zien wat die jongen te vertellen heeft. Ik verwacht er niet veel van, maar ik wil het wel zien ja en als het "niets" is, dan heb ik een kwartiertje van m'n tijd verknoeid, who cares, ik heb nu al meer tijd aan jou besteed.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:05:43 #94
241662 Jian
Well, well, well
pi_122922283
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:03 schreef Copycat het volgende:

[..]

In een SC ...
Ik voel me overal thuis :P
pi_122922287
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zei ik stop ermee Buitendam, maar goed nog één; Wie heeft het hier over een oordeel vellen en over de rechter, is dat het enige dat je bezighoudt in het leven. Ik wil gewoon zien wat die jongen te vertellen heeft. Ik verwacht er niet veel van, maar ik wil het wel zien ja en als het "niets" is, dan heb ik een kwartiertje van m'n tijd verknoeid, who cares, ik heb nu al meer tijd aan jou besteed.
Sensatie, eens.
Dit, dus.
pi_122922322
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Al heeft heel Nederland aannames over hem, het is uiteindelijk de rechter die zijn vonnis zal bepalen. En als hij in de media veroordeeld wordt dan leid dat eerder tot een lager vonnis van de rechter. Dat is in het verleden al meerdere malen expliciet vermeld door zo'n rechter.

Wat strafmaat betreft heeft zo'n Brent er dus eerder voordeel van.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 18:08:31 #97
241662 Jian
Well, well, well
pi_122922360
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Sensatie, eens.
Ja hoor wat jij wil en nu eruit de Cock! O nee, dat was jouw tekst :W
pi_122922371
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Al heeft heel Nederland aannames over hem, het is uiteindelijk de rechter die zijn vonnis zal bepalen. En als hij in de media veroordeeld wordt dan leid dat eerder tot een lager vonnis van de rechter. Dat is in het verleden al meerdere malen expliciet vermeld door zo'n rechter.

Wat strafmaat betreft heeft zo'n Brent er dus eerder voordeel van.
Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 18:12:49 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122922446
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Sensatie, eens.
en dan met zijn allen gaan haten op zijn bovenlip ofzo in een fok!topic ^O^

so what?
pi_122922473
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

en dan met zijn allen gaan haten op zijn bovenlip ofzo in een fok!topic ^O^

so what?
So...niks?

Iedereen die daarvan houdt moet daar vooral naar kijken. Eventueel opnemen. Ik vind je dan alleen een simpele. Maar dat zegt niet heel veel, lijkt me.
Dit, dus.
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 18:15:39 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122922508
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

So...niks?

Iedereen die daarvan houdt moet daar vooral naar kijken. Eventueel opnemen. Ik vind je dan alleen een simpele. Maar dat zegt niet heel veel, lijkt me.
ik vind dat een beetje raar
pi_122922529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind dat een beetje raar
Waarschijnlijk alle mensen die vanavond kijken zullen dat raar vinden.
Dit, dus.
pi_122922544
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.
Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
pi_122922589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Dit, dus.
pi_122924792
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Ik wil ook wel zien hoe dat verwende klote pikkie door het stof gaat.. Tenminste, ik hoop het.
pi_122928309
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet echt. Ik had eerder Pauw en Witteman of gekozen als ik hem was. Die hebben wel vaker criminelen aan tafel gehad. Het is ook nog eens live waardoor er niet in geknipt kan worden. Dat gaat bij PowNews natuurlijk sowieso wel gebeuren, en waarschijnlijk niet in zijn voordeel.

edit: Oh het is Brent helemaal niet _O- Dit is maar zo'n sta-erbij-en-kijk-ernaar gastje.

[ Bericht 8% gewijzigd door MilaNL op 15-02-2013 22:55:11 ]
pi_122941534
''hoofd'' verdachte ;(

http://www.hebikietsgemis(...)5-februari-2013.html

daar is t terug te kijken trouwens
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_122941601
wat een smerige natnek met zn flaporen

maar ik dacht dat hij (brent) de hoofd ( :') ) dader was? degene die 10x tegen de kop geschopt heeft?
in dit interview geeft ie aan 3x geschopt te hebben, thats it...
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_122941762
Een hoop ophef om niets. Die zogenoemde kopschoppers zullen 40 uur taakstraf maximaal krijgen en dat spelen ze weer lekker buiten en/of zoeken een volgend slachtoffer. Wat lopen die gasten nou te janken?

En zijn cliënt is al gestraft volgens de media, nou ja, of het nou een 40 uur taakstraf krijg of geen taakstraf is natuurlijk een klein verschil, gaan we daar nu weken op lopen muggenziften.
Of deze daders nou wel of niet gepakt zijn is alleen van belang als je symboolpolitiek bedrijft, in feite maakt het niets uit. Misschien een kleine genoegdoening voor het slachtoffer, al zal hij ook niet blij zijn dat de jongens die hem bijna hebben doodgeschopt er met een speldenprikje van afkomen.

Als je alle 8 jongens niet minimaal voor 2 jaar onvoorwaardelijk opsluit en 200 uur taakstraf geeft, met 5 jaar onvoorwaardelijk voor de kopschopper, hoeven we hier verder helemaal niet over te praten.

Zoals altijd, een hoop geblaat en weinig wol, de hele media is er vol van, overal spanning en sensatie en overal wordt gejankt om empathie op te wekken. Maar als puntje bij paaltje komt, gaan de daders nagenoeg vrijuit en zullen zo snel mogelijk hun zielige leventje weer oppakken terwijl het slachtoffer op eigen kracht en inzet weer erboven op moet zien te komen, maar in de praktijk heeft hij wellicht dit trauma na jaren nog niet verwerkt. Alleen daar staan we niet meer bij stil in Nederland, dan is iedereen al over gegaan tot de orde van de dag.
Welkom in Nederland!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 03:59:22 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122941942
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html

http://www.hln.be/hln/nl/(...)niet-leuk-hoor.dhtml

Kort voordat acht jongeren begin januari een man ernstig mishandelden in het centrum van Eindhoven, was iemand de hele tijd ruzie aan het zoeken met hen. Dat zegt een van de acht jongeren, Brett S., aan PowNews. Wie die ruziezoeker was, wil S. niet met zoveel woorden zeggen. "Ik denk dat wel algemeen bekend is over wie dat gaat", luidt het. Tijdens het interview barstte S. vol zelfmedelijden in tranen uit. "Iedereen kijkt me aan op straat. Dat is niet leuk hoor."

In het interview zegt S. huilend dat hij spijt heeft van de mishandeling en graag telefonisch met het slachtoffer zou willen spreken. Hij zegt erg te lijden onder de ophef over de mishandeling. "Ik slaap er zelfs niet goed door. Lukt niet meer. Omdat je beseft dat je in één minuutje tijd meer dan de helft van je leven kwijt bent, dat je alles opnieuw kan gaan doen."

Trappen op hoofd
S. en zeven vrienden worden ervan beschuldigd op 4 januari een man ernstig te hebben mishandeld in het centrum van Eindhoven. Het slachtoffer werd meerdere keren tegen zijn hoofd getrapt, waardoor hij onder meer een zware hersenschudding opliep.

Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan.

Politie
Op 21 januari zond de Nederlandse politie op Omroep Brabant beelden
van de mishandeling uit die waren gemaakt door bewakingscamera's. De 'Acht van Eindhoven' meldden zich, nadat hun namen en foto's openlijk op het internet werden gezet, de dag na de uitzending uiteindelijk zelf bij de politie.

S. zegt "enorm veel spijt te hebben" van de brute mishandeling. Toch weerhield de kans op straf hem ervan zich direct aan te geven. Op de weg naar huis zouden de jongens zich wel meerdere malen hebben afgevraagd hoe het met hun doelwit was. Hoewel ze zich realiseerden hun boekje te buiten te zijn gegaan, werd er onderling nooit over aangifte gesproken.

Uiteindelijk kreeg S. een bolwassing van een moeder van een vriend die het filmpje zag. "Ze heeft me goed op mijn plaats gezet", zegt S. met betraande ogen. Het spreekt niet in zijn voordeel dat S. carnavalsfoto's van zichzelf, getooid met felgekleurde pruik, op Twitter zette, en daarmee het slachtoffer kwetste.

Toneelstukje
Het interview, met zijn advocaat buiten beeld aan zijn zijde, lijkt dan ook een ingestudeerd toneelstukje. S. herhaalt de woorden van zijn raadsman als hij zegt: "zijn straf niet te willen ontlopen, maar door de media al gestraft te zijn."

De constatering van de interviewer dat het nu wel lijkt alsof híj het slachtoffer is, weerlegt hij. "Nee, hij is het slachtoffer", doelend op de mishandelde man. Op de vraag waarom hij en zijn vrienden zich dan niet neerleggen bij een uitlevering aan Nederland, geeft S. geen antwoord. "Daar kan ik niets op zeggen, ik volg daarin mijn advocaat." Hij en de anderen gaan in beroep tegen de rechterlijke uitspraak, eerder deze week.

Hij denkt niet zijn straf te zullen ontlopen. "Het is nog niet gedaan. Ik krijg mijn straf nog", zegt S. "Het liefst zo snel mogelijk, en dan vergeten." Als hij aan Nederland wordt overgeleverd, wordt hem waarschijnlijk poging tot doodslag aangerekend.
=====================
Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub ;(
pi_122942466
was Brett was toch degene van de 7 schoppen?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:24:49 #112
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_122942487
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_122942621
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

quote:
Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan
.

Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 16 februari 2013 @ 08:56:49 #114
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122942659
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Geenstijl noemt ze allemaal Kopschopper volgens mij.
pi_122942661
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

.

Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
En als je sommige filmpjes ziet (met Danny) kun je concluderen dat die ouders van die daders ook echt dom zijn. Verklaart misschien wel deels waarom hun kinderen zo debiel zijn geworden. Als je als ouder zijnde je kind nu nog het hand boven het hoofd houdt ben je bijna medeplichtig en niet goed bij je hoofd.

Gewoon uitleveren die criminelen en als ze geen toekomst meer kunnen opbouwen is dat niet meer dan gerechtigheid. Flink aantal jaar onvoorwaardelijk de bak in, als dit geen gevangenisstraf meer wordt is ons gehele rechtssysteem niet meer serieus te nemen (en juist daarom ben ik bang dat die daders er met een matig taakstrafje van af komen :N )
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:17:57 #116
124676 RobertoCarlos
pi_122942841
Wat is nou het probleem om ze uit te leveren? Straffen zijn toch ongeveer gelijk en de koffie is hier beter
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:57:07 #117
124676 RobertoCarlos
pi_122943238
Die Brett heeft natuurlijk flink wat chickies gehosseld, daar moet je ook goed voor kunnen toneelspelen :P
pi_122943480
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf :(
pi_122943652
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf :(
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.

(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
60 HRC
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 10:42:52 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122943852
toch kregen ze pas berouw en last van de impact en alles nadat het verhaal bekend werd

als hij gewoon zelf naar de politie was gestapt dan hadden die de beelden niet vrij hoeven geven en was er niet zo heel veel media aandacht voor geweest

imo is dit gewoon damage control dmv krokodillentranen
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 11:00:41 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122944185
Geenstijl blijft tenenkrommend hoor :')
pi_122944199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.

Ik denk dat het aangeraden is door de advocaat.
pi_122944207
quote:
Dat was Brent.
pi_122944316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 03:59 schreef slashdotter3 het volgende:
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html

Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub ;(
Het nadeel van dit soort volksgerichten is dan ook dat er geen enkele ruimte is voor gradaties en nuances.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:11:02 #125
124676 RobertoCarlos
pi_122944356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk _O- _O-
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:22:09 #126
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_122944574
quote:
Dat idee sluipt er wel in als je dat interview ziet. Waarom niet meteen naar de politie gegaan? Bang voor straf, jaja.
Maar wel in de auto afvragen hoe het met het slachtoffer zou zijn...
pi_122944881
quote:
Nee dat was Brent. Deze is degene die op het filmpje begint met slaan.

Maar ik vond het wel verrassend dat hij zei dat ze het slachtoffer al meerdere keren die avond hadden gezien. Het was dus geen random onbekende voorbijganger.

quote:
Is er vast uitgeknipt door PowNews :')
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 11:43:00 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122944959
nee hij zegt dat 1 iemand in hun groep al de hele avond ruzie liep te zoeken volgens mij

maar hij wil geen namen noemen

pi_122945054
Ja geniaal stuk is dat, hoewel ik het alleen gelezen heb.
De twee artikelen die ik over het interview gelezen heb, hebben er net toe geleid dat ik nog minder compassie met de dader heb dan ik al had
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:51:40 #130
124676 RobertoCarlos
pi_122945113
Juist door de klappen van deze zielige Brett escaleert het gevecht.... En het waren 3 slagen, niet 2
En trouwens ook nogal laffe klappen, van de zijkant
pi_122945469
Brett Smits gaf de eerste DRIE klappen en trapte ook nog na. Wat mij betreft dus een groot aandeel in het gevecht.

Goed dat hij zo'n interview wilt geven, hij komt wel erg huilie huilie over. Wolf in schaapskleren die volledig opgaat in de slachtofferrol. Helemaal dat hij zegt 'voor zijn vriend op te komen'. Het slachtoffer staat er alleen maar bij.

Zal me niets verbazen als hij over 2-3 jaar weer 'de oude' is hetzelfde agressieve gedrag gaat vertonen. Die Carnavalsfoto op twitter zegt wat mij betreft al genoeg. Die gozer heeft een toneelstukje opgevoerd.

Brett Smits + vrienden :r Pech voor hun dat het zo'n mediahype is geworden.

Helaas zal het over een aantal jaar weer overwaaien.
Love is in the air!
pi_122945526
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:43 schreef sp3c het volgende:
nee hij zegt dat 1 iemand in hun groep al de hele avond ruzie liep te zoeken volgens mij
Ahja je hebt gelijk. De aanleiding weet hij niet :') Terwijl hij nog wel begint met slaan.
pi_122945541
Iemand die weet hoe het met het slachtoffer gaat en welke schade hij heeft overgehouden? Hij lag er erg dood bij namelijk....
Love is in the air!
pi_122947309
Aan de hand van dat interview met Brett Smits lijkt het me dat die Brent Leysen de hele avond al op zoek was naar iemand om zonder reden lekker kapot te trappen. Dat kwam ook naar voren uit een eerder interview met iemand die bij hen op school had gezeten. Die Brett Smits lijkt me een typisch meelopertje, trots dat hij vrienden is met Brent Leysen. Zelfs nu beschermt hij die smerige ruziezoeker nog.

Ik denk dat iedereen wel eens een "Brent Leysen" is tegengekomen in het uitgaansleven: iemand die puur op zoek is naar ruzie en een grote groep meelopers meeheeft. Het type figuur dat elke keer dat hij uitgaat, het verziekt voor 10-20 anderen en daar bovenop nog iemand compleet kapot slaat zonder reden. Ben echt blij dat zijn leven totaal kapot is.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 13:40:11 #135
124676 RobertoCarlos
pi_122947783
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef Landgeld het volgende:
Brett Smits gaf de eerste DRIE klappen en trapte ook nog na.

En hij gaf niet de eerste klappen.... :Z
  zondag 17 februari 2013 @ 01:57:35 #136
297663 tochweerhenk
Getrouwd met Ingrid.
pi_122976484
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 12:15 schreef Landgeld het volgende:
Iemand die weet hoe het met het slachtoffer gaat en welke schade hij heeft overgehouden? Hij lag er erg dood bij namelijk....
Inderdaad, hij moet haast wel dood zijn als ik alle verhalen over de misdadigers lees.
  zondag 17 februari 2013 @ 06:19:38 #137
354558 BDIL
Soul Plane.. We Sky High son..
pi_122977766
In België gaan zij allemaal een veel mildere straf krijgen dan hier in Nederland ( meeste straffen die misdadigers hier krijgen zijn mild in de publieke opinie) dus ik ben bang dat zij met lichte kleerscheuren ervan af komen en de slachtoffer moet er maar mee leven. Overigens dat gejank van ''slachtoffer van de media'' is ook coomplete BS :') Ze hebben zelf hun lot bepaald en moeten nu op de blaren zitten, dit is een aspect dat iedere misdadiger die publiekelijk wordt vervolgt of gezocht met zich meedraagt en hun laffe daad heeft het alleen maar verergert.
Hala Madrid !
Champions League : 1956, 1957, 1958, 1959, 1960, 1966, 1998, 2000, 2002,2014 10x
Op woensdag 21 maart 2012 18:51 schreef Toefjes het volgende:
Ja, als je me nog 1 keer pedo noemt, dan nemen we afscheid van je :)
pi_122977772
Vandaag in het ad.. jongen die een meisje van 14 dwong tot orale sex in de bosjes terwijl zijn vriendjes toekeken, is veroordeeld tot een taakstraf van 60 uur. zal wel meevallen met dat nederland straft zwaarder dan belgie.
pi_122977785
Er is een opmerkelijk filmpje opgedoken waarin de moeder van Brett Smits haar verhaal doet.
Zij '' blijft achter haar zoon staan, maar eist wel straf voor wat hij gedaan heeft''.

Verder geeft Brett aan dat hij onder andere een brief heeft geschreven aan het slachtoffer, waarin hij zijn spijt betuigt. Het interview is door het Belgische VTM afgenomen.

Kijk en oordeel zelf:
http://nieuws.vtm.be/binn(...)eist-straf-voor-zoon
  zondag 17 februari 2013 @ 07:45:21 #140
124676 RobertoCarlos
pi_122977942
Opmerkelijk filmpje idd. Brett zegt dat ie geslagen heeft om te voorkomen dat het gevecht escaleert. Yeah, right :P

Die moeder heeft trouwens ook al een keer meegedaan aan de Vlaamse Boer zoekt vrouw.
pi_122978505
Brett Smits doet aan PR. Al die interviews zijn maar met 1 reden: zijn eigen ass schoonwassen.
Naar mijn mening kloppen zijn woorden ook niet over het 'niet escaleren'. Door zijn klappen escaleert het juist. Hij had zijn vrienden moeten tegenhouden om het niet te escaleren.

Desondanks is het wel OK dat hij überhaupt voor de camera durft de komen. De andere daders doen dat niet.
Love is in the air!
  zondag 17 februari 2013 @ 10:41:06 #142
124676 RobertoCarlos
pi_122979285
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 09:35 schreef Landgeld het volgende:
Desondanks is het wel OK dat hij überhaupt voor de camera durft de komen. De andere daders doen dat niet.
Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 11:47:54 #143
8781 crew  Frutsel
pi_123361348
quote:
Belgen stellen besluit uitlevering uit

Het Hof van Beroep in Antwerpen heeft het besluit over uitlevering van vijf Belgische jongeren aan Nederland met een maand uitgesteld. De uitspraak is nu verschoven naar 26 maart.

Het vijftal wordt verdacht van de zware mishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven, begin vorige maand. Op beelden is te zien hoe er hard tegen het hoofd van het slachtoffer wordt geschopt.

Het was de bedoeling dat het Hof van Beroep vandaag zou beslissen of de groep mag worden uitgeleverd. Maar het Hof zegt meer tijd nodig te hebben om te reageren op stukken die zijn ingediend door de advocaten van de verdachten.

Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep. In totaal zijn er in de zaak acht verdachten, van wie er twee in Nederland vastzitten.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 12:03:51 #144
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_123361799
quote:
2s.gif Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hiermee wat sympathie willen kweken zodat de rechter zoiets heeft van "oke hij heeft ervan geleerd, in feite is het helemaal geen boze jongen, het liep enkel wat uit de hand" en dat ze daarmee een lagere straf verwachten dan bij bij een veel minder betrokken houding.
We zullen zien, zei de blinde.
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 16:26:55 #145
8781 crew  Frutsel
pi_123370881
quote:
Twee verdachten voorwaardelijk vrij
Twee verdachten uit België die zich ruim een maand geleden meldden bij de Nederlandse politie voor de geruchtmakende mishandeling in het Zuid-Nederlandse Eindhoven, komen dinsdagmiddag voorwaardelijk vrij. De rechtbank in Den Bosch heeft dat gemeld.

De jongens (15 en 17 jaar) moeten zich houden aan een lange reeks strenge voorwaarden. Ze mogen bijvoorbeeld niet in Eindhoven komen, krijgen huisarrest en mogen geen contact hebben met de medeverdachten.

Advocaat Peter van de Laar van de 17-jarige jongen uit Vosselaar zegt dat zijn cliënt ook naar een andere school moet waar hij intern zit. Hij moet meewerken aan een onderzoek naar zijn geestelijke vermogens en heeft een meldplicht, wist de raadsman nog op te sommen.
Het Openbaar Ministerie had gevraagd om verlenging van het voorarrest maar legt zich neer bij de beslissing van de kinderrechter, aldus een woordvoerster.

Beelden van de mishandeling veroorzaakten vorige maand veel verontwaardiging en een heksenjacht naar de daders. Alle acht verdachten zijn nu op vrije voeten. Vijf verdachten die zich bij de Belgische politie meldden, wachten op een definitieve beslissing van de rechter over hun uitlevering.
  Moderator dinsdag 26 februari 2013 @ 17:17:00 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_123373527
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 06:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is een opmerkelijk filmpje opgedoken waarin de moeder van Brett Smits haar verhaal doet.
Zij '' blijft achter haar zoon staan, maar eist wel straf voor wat hij gedaan heeft''.

Verder geeft Brett aan dat hij onder andere een brief heeft geschreven aan het slachtoffer, waarin hij zijn spijt betuigt. Het interview is door het Belgische VTM afgenomen.

Kijk en oordeel zelf:
http://nieuws.vtm.be/binn(...)eist-straf-voor-zoon
tering wat een lulverhaal joh :')

hij wil zijn maatjes beschermen dus begint hij dat 'gevecht'

vervolgens loopt hij zonder om te kijken keihard weg waardoor hij de rest niet meekrijgt ofzo en bij de auto/trein kwamen ze elkaar weer tegen ofzo :?
  dinsdag 26 februari 2013 @ 17:17:59 #147
276646 -Kadesh-
The Protectors of the Garden
pi_123373584
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep.
Hier blijk wel uit dat ze helemaal geen spijt van hun walgelijk daad hebben. Aan de hoogste boom met deze trieste lafaards.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_123373857
Die 'Brett' verdient een net zo hoge straf als die 'Brent' als ik het hier zo lees.
pi_123373967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef andre_k het volgende:
Die 'Brett' verdient een net zo hoge straf als die 'Brent' als ik het hier zo lees.
Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.
pi_123374042
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.
Ik vind ze allebei even erg, eerlijk gezegd. Die 'Brett' begint, en probeert nu via een huilinterviewtje een beetje gezicht te redden. Dat die 'Brent' dat niet wil/niet durft boeit me eigenlijk helemaal niks.

Kutnamen, trouwens.
pi_123443550
Uitspraak door het Hof van cassatie: Brent Leijsen zal definitief niet worden uitgewezen aan Nederland. Zijn zaak zal achter gesloten deuren worden behandeld, zonder dat er sprake zal zijn van enige media aandacht. Verder zal zijn straf naar verwachting heel wat lager uitvallen dan wanneer hij in Nederland zou worden berecht. :(
  donderdag 28 februari 2013 @ 08:56:53 #152
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_123444218
En het dan gek vinden dat mensen een hetze beginnen. De hoofd kopschopper ontloopt Nederlandse straf. Ik vind het een hele slechte zaak. Aan de schandpaal met die gast. Over dit soort zaken ben ik heel zwart-wit.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_123444281
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uitspraak door het Hof van cassatie: Brent Leijsen zal definitief niet worden uitgewezen aan Nederland. Zijn zaak zal achter gesloten deuren worden behandeld, zonder dat er sprake zal zijn van enige media aandacht. Verder zal zijn straf naar verwachting heel wat lager uitvallen dan wanneer hij in Nederland zou worden berecht. :(
Kan het nog lager dan?
Gewoon oppakken als hij zijn rotkop weer in Nederland vertoont.
pi_123448300
Verzin je toch niet. Dus je maakt iemand bijna dood in het buitenland en dan kan je niet ij dat land berecht worden, lekker.
pi_123450486
quote:
13s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:56 schreef SEMTEX het volgende:
En het dan gek vinden dat mensen een hetze beginnen. De hoofd kopschopper ontloopt Nederlandse straf. Ik vind het een hele slechte zaak. Aan de schandpaal met die gast. Over dit soort zaken ben ik heel zwart-wit.
Mja.....pownews kan zijn leven natuurlijk een tijdje tot een hel maken, als ze willen...

En voorlopig is hij natuurlijk ook persona non grata in Nederland. Zo gauw hij de grens oversteekt kunnen ze hem oppakken.

Daarbij heb ik geen idee of de straffen voor een dergelijke misdaad in België hoger of lager zijn. Misschien is het wel beter als hij in België veroordeeld wordt?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_123450646
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is nog helemaal geen uitspraak geweest. Dat komt pas in maart. Er is alleen een krant in België die zegt dat uitlevering niet mogelijk lijkt te zijn. Dat is heel iets anders.
pi_123452599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 12:24 schreef Operc het volgende:

[..]

Er is nog helemaal geen uitspraak geweest. Dat komt pas in maart. Er is alleen een krant in België die zegt dat uitlevering niet mogelijk lijkt te zijn. Dat is heel iets anders.
De Belgische verdachten zijn in beroep gegaan tegen hun uitlevering en de uitspraak van dat beroep is dat ze niet uitgeleverd hoeven worden. Ik beweer ook nergens dat er al een straf is uitgesproken.
pi_123455846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De Belgische verdachten zijn in beroep gegaan tegen hun uitlevering en de uitspraak van dat beroep is dat ze niet uitgeleverd hoeven worden. Ik beweer ook nergens dat er al een straf is uitgesproken.
De uitspraak van dat beroep tegen de uitlevering is nog niet geweest, dat is pas in maart :)
pi_126724357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:00 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

Kan het nog lager dan?
Gewoon oppakken als hij zijn rotkop weer in Nederland vertoont.
[/quot[quote]0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Brentje komt wel. :)
  zondag 19 mei 2013 @ 15:56:31 #160
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_126724818
Met dank aan PowNews, GeenStijl en individuen die de verdachten op deze manier hebben geholpen door de hele mikmak op internet en tv te slingeren.
Dit, dus.
pi_127654332
quote:
Brent L. uitgeleverd aan Nederland

Vandaag om 09:59 | Bron: Belga
Hoofdverdachte Brent L. van de schoppartij in Eindhoven wordt definitief uitgeleverd aan Nederland. Dat beslist het hof van cassatie in Brussel.

Het Brusselse Hof van Cassatie heeft beslist de hoofdverdachte van het spraakmakende geweld in januari op de Vestdijk in Eindhoven uit te leveren aan Nederland. Eerder gingen de raadkamer en het hof van beroep al in op het uitleveringsverzoek vanuit Nederland, maar de advocaat van Brent L. ging telkens in beroep omdat zijn cliënt minderjarig was. Intussen is Brent L. wel 18 jaar geworden.

Samen met Brent L. trok ook medeverdachte Brett S. (19) naar het Hof van Cassatie om zich tegen zijn uitlevering te verzetten. Brett S. werd eerder al uitgeleverd en zit in een Nederlandse cel.

Nog twee andere verdachten van de schoppartij verschenen reeds een eerste keer voor de rechter in ‘s Hertogenbosch. Vier andere jongeren die bij het geweld aanwezig waren, zijn buiten vervolging gesteld.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130611_00618505

Toch even een update. Het heeft even geduurd maar Brent is toch afgeleverd.
pi_127665916
Goed nieuws dat bijna zou ondersneeuwen. Mooi dat dit beest zijn daden voor een rechter mag gaan uitleggen.

NRC heeft nog wat extra info:
quote:
De advocaat van L. had aangevoerd dat hij niet kon worden uitgeleverd omdat L. nog minderjarig was op het moment van zijn daden. België levert namelijk alleen onderdanen uit die strafrechtelijk aansprakelijk zijn en minderjarigen zijn dat in principe niet.

Voor jongeren vanaf 16 jaar die zich schuldig maken aan ernstige feiten kan een uitzondering worden gemaakt. "En het hof heeft geoordeeld dat daar sprake van is", aldus een woordvoerder van het hof tegen persbureau Novum. Ook weegt mee dat L. inmiddels meerderjarig is. Het hof zou eigenlijk twee weken gelden al uitspraak doen, maar besloot toen meer tijd te nemen omdat het om een complexe zaak gaat.

De normale gang van zaken is dat België nu stappen onderneemt om L. uit te leveren, zegt de woordvoerder. Ook is het mogelijk dat hij zich zelf bij de politie meldt.
Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)everd-aan-nederland/
pi_127665986
En terecht ^O^
pi_130047180
Ze staan vandaag voor de rechter, was in het journaal
pi_130052256
MeikeMedia twitterde op woensdag 14-08-2013 om 11:47:03 Eisen #rechtszaak #kopschoppers #vestdijk: medeverdachte 12 mnd en hoofdverdachte 24 mnd #ob reageer retweet
pi_130052853
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 12:01 schreef arjan1212 het volgende:
MeikeMedia twitterde op woensdag 14-08-2013 om 11:47:03 Eisen #rechtszaak #kopschoppers #vestdijk: medeverdachte 12 mnd en hoofdverdachte 24 mnd #ob reageer retweet
Wat een waardeloze eis.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:29:49 #167
241662 Jian
Well, well, well
pi_130054778
OM eist 1,5 jaar tegen Brent L. voor kopschoppen

Brent L. moet van de officier van justitie 1,5 jaar de gevangenis in omdat hij in januari in Eindhoven een 22-jarige man ernstig heeft mishandeld. Bovenop deze straf eiste de aanklager ook 6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.

http://www.volkskrant.nl/(...)or-kopschoppen.dhtml

Stevig ...... het woord is aan de rechter
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:35:13 #168
119165 satecl
Dorpsidioot.
pi_130054926
Hoe is het eigenlijk met het slachtoffer? Is daar iets over bekend?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
pi_130054953
hij was in de rechtbank geweest om een verklaring af te leggen
  woensdag 14 augustus 2013 @ 13:42:17 #170
241662 Jian
Well, well, well
pi_130055164
DEN BOSCH - Het 22-jarige slachtoffer van de zware mishandeling op de Vestdijk in Eindhoven heeft woensdagmorgen een emotionele verklaring afgelegd bij de rechtbank in Den Bosch. Daar staan de vier verdachten van de geruchtmakende schoppartij terecht. Volgens advocaat Peter van de Laar is de man enorm geschokt. "Hij neemt het de jongens zwaar kwalijk wat ze hebben gedaan."

Volgens Van de Laar kon het slachtoffer zich in eerste instantie niets herinneren van het gewelddadige voorval. "Hij is tijdens de mishandeling bewusteloos geraakt. Pas de volgende ochtend toen hij opstond en zichzelf in spiegel zag, met allerlei verwondingen en blauwe ogen, drong tot hem door wat er was gebeurd.

http://www.omroepbrabant.(...)+bij+rechtszaak.aspx
  woensdag 14 augustus 2013 @ 15:14:16 #171
3542 Gia
User under construction
pi_130058332
Die vader van één van de daders.... Ook erg! Het zal je kind maar wezen.

Denk dat dit soort zaken toe gaat nemen de komende tijd.
Stoerdoenerij van pubers onder elkaar onder invloed van drank en/of drugs.

Ze reageren zich af op eenieder die zijn leven goed op de rails heeft, wat ze zelf niet hebben. Er hoeft maar één raddraaier in de groep te zitten die populair is binnen die groep en de hele groep gaat meedoen. Anders ben je een watje.

Kan me goed voorstellen dat zo'n vader dat niet zocht achter zijn zoon.

Overigens wil ik niets bagatelliseren en hoop ik dat deze jongens leren van deze periode. De straffen zijn m.i. zeer terecht.
pi_130058389
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:14 schreef Gia het volgende:

Ze reageren zich af op eenieder die zijn leven goed op de rails heeft, wat ze zelf niet hebben. Er hoeft maar één raddraaier in de groep te zitten die populair is binnen die groep en de hele groep gaat meedoen. Anders ben je een watje.

Overigens wil ik niets bagatelliseren en hoop ik dat deze jongens leren van deze periode. De straffen zijn m.i. zeer terecht.
Het komt niet vaak voor dat er zoveel aannames in 1 post te vinden zijn. Daarnaast is er nog niet 1 straf uitgesproken, enkel en alleen maar eisen van het OM.
Dit, dus.
pi_130058491
Anderhalf jaar te hoge straf vinden :') hoe sneu ben je dan?

10 jaar zou nog niet genoeg zijn
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130061075
Prima eis
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_130061093
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Het komt niet vaak voor dat er zoveel aannames in 1 post te vinden zijn. Daarnaast is er nog niet 1 straf uitgesproken, enkel en alleen maar eisen van het OM.
Met je eens. Dit soort zaken lijken inderdaad meer voor te komen. 1 wil stoer doen, de rest volgt. Bijna altijd met drank en drugs in het spel.
pi_130061329
quote:
14s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:15 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Typisch ouwe lullenpraat, die aannames.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130062433
Die eisen lijken me best te billijken.
pi_130063345
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:18 schreef Spezza19 het volgende:
Anderhalf jaar te hoge straf vinden :') hoe sneu ben je dan?

10 jaar zou nog niet genoeg zijn
als je hier 10 jaar voor gaat geven, wat moet je dan geven voor moord ? de doodstraf ?
  woensdag 14 augustus 2013 @ 17:57:51 #179
241662 Jian
Well, well, well
pi_130063839
quote:
7s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:12 schreef Scorpie het volgende:
Die eisen lijken me best te billijken.
Yup, nu de rechter nog .......... en dan Bubba >:)
pi_130064710
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 17:41 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

als je hier 10 jaar voor gaat geven, wat moet je dan geven voor moord ? de doodstraf ?
Bijvoorbeeld...
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_130064846
Brent kon zich maar 2 klappen herinneren die hij had gegeven.

Als je toch besluit te liegen doe het dan wat minder doorzichtig.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 18:39:28 #182
241662 Jian
Well, well, well
pi_130064953
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:35 schreef Specularium het volgende:

Advies van zijn advocaat hè, bij de rest van de klappen en schoppen had ie natuurlijk een waas voor zijn ogen en handelde hij in een vlaag van zinsverbijstering ........... :')
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:08:10 #183
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130065638
Boeiend wat die kutjongeren voor straf krijgen.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:09:13 #184
3542 Gia
User under construction
pi_130065659
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 16:30 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Met je eens. Dit soort zaken lijken inderdaad meer voor te komen. 1 wil stoer doen, de rest volgt. Bijna altijd met drank en drugs in het spel.
Volgens mij ben je het dan niet met buitendam eens, maar met mijn aannames.
  woensdag 14 augustus 2013 @ 19:12:32 #185
3542 Gia
User under construction
pi_130065733
quote:
9s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 18:35 schreef Specularium het volgende:

Gelukkig spraken de beelden voor zich.

Dronken, stoned enz, is nooit een excuus. Dan moet je ervan af blijven.

Wmb worden de straffen bij elke volgende overtreding steeds zwaarder.
pi_130085281
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 13:29 schreef Jian het volgende:
OM eist 1,5 jaar tegen Brent L. voor kopschoppen

Brent L. moet van de officier van justitie 1,5 jaar de gevangenis in omdat hij in januari in Eindhoven een 22-jarige man ernstig heeft mishandeld. Bovenop deze straf eiste de aanklager ook 6 maanden voorwaardelijke gevangenisstraf.

http://www.volkskrant.nl/(...)or-kopschoppen.dhtml

Stevig ...... het woord is aan de rechter
Stevig? Waar heb je het over man? Beide gasten moeten minimaal twee jaar onvoorwaardelijk zitten en het liefst nog 200 uur taakstraf erbij krijgen. Sowieso de maximale straf in ieder geval. Hoe kun je na zo een daad nog spreken van een stevige straf als deze niet de maximale is?
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:07:02 #187
241662 Jian
Well, well, well
pi_130086711
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 04:21 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Stevig? Waar heb je het over man? Beide gasten moeten minimaal twee jaar onvoorwaardelijk zitten en het liefst nog 200 uur taakstraf erbij krijgen. Sowieso de maximale straf in ieder geval. Hoe kun je na zo een daad nog spreken van een stevige straf als deze niet de maximale is?
Verdachte was tijdens het voorval minderjarig, 2 jaar is het maximum, De OvJ eist 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, ja dat vind ik naar maatstaven, stevig, lijkt me niet zo vreemd. Gezien alle publiciteit rond het voorval en met name het publiek aan de schandpaal nagelen van deze gast(en), (iets waar ik persoonlijk geen enkel probleem mee heb) verwacht ik overigens dat de rechter een lagere straf gaat opleggen.
pi_130086759
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Verdachte was tijdens het voorval minderjarig, 2 jaar is het maximum, De OvJ eist 2 jaar, waarvan 6 maanden voorwaardelijk, ja dat vind ik naar maatstaven, stevig, lijkt me niet zo vreemd.
Waarom dan niet gewoon de maximale straf eisen, dus 2 jaar onvoorwaardelijk

quote:
Gezien alle publiciteit rond het voorval en met name het publiek aan de schandpaal nagelen van deze gast(en), (iets waar ik persoonlijk geen enkel probleem mee heb) verwacht ik overigens dat de rechter een lagere straf gaat opleggen.
Tuurlijk, ook zonder die publiciteit trouwens. In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk. Ik snap ook niet waarom die gasten janken bij het horen van een strafeis of bij uitlevering naar Nederland, het is nou niet zo dat ze van de rechters hier iets te vrezen hebben.
pi_130086869
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:09 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Omdat er bijvoorbeeld geen sprake was van zwaar lichamelijk letsel.

quote:
In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk.
Doe eens een voorbeeld?
pi_130086892
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Omdat er bijvoorbeeld geen sprake was van zwaar lichamelijk letsel.
Nog steeds sprake van poging tot doodslag
  donderdag 15 augustus 2013 @ 09:19:49 #191
241662 Jian
Well, well, well
pi_130086919
quote:

[..]

Men ziet een voorwaardelijke straf vaak als het spreekwoordelijke "zwaard van Damocles" iets wat boven je blijft hangen en er mede voor moet zorgen dat je niet opnieuw in de fout gaat.
pi_130086941
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Nog steeds sprake van poging tot doodslag
Er zijn zwaardere c.q. heftigere zaken te vinden waarin dan ook zwaarder wordt gestraft.
pi_130086989
quote:
9s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:17 schreef Xa1pt het volgende:
Doe eens een voorbeeld?
http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/01/nederland-straft-belachelijk-laag

Het is nog erger dan ik dacht. Zware mishandeling, slachtoffer knock-out getrapt, slachtoffer moest wekenlang revalideren, levenslang trauma. De dader krijgt 120 uur taakstraf waarvan 40 voorwaardelijk, dus 80 uur taakstraf. En het ergste is, helemaal geen gevangenisstraf. :')
Nou ja, welkom in Nederland zal ik maar zeggen.
pi_130087144
quote:

[..]

[..]

Tuurlijk, ook zonder die publiciteit trouwens. In Nederland kom je met dit soort dingen weg met 40 uur taakstraf en 1 maand cel voorwaardelijk. Ik snap ook niet waarom die gasten janken bij het horen van een strafeis of bij uitlevering naar Nederland, het is nou niet zo dat ze van de rechters hier iets te vrezen hebben.
Jonguh, en dan zijn de gevangenissen in Nederland ook nog eens godse hotels! Ik zou er bijna in willen wonen!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130087167
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het is nog erger dan ik dacht. Zware mishandeling, slachtoffer knock-out getrapt, slachtoffer moest wekenlang revalideren, levenslang trauma. De dader krijgt 120 uur taakstraf waarvan 40 voorwaardelijk, dus 80 uur taakstraf. En het ergste is, helemaal geen gevangenisstraf. :')
Dader deelde één klap uit toch? Die meteen goed raak was, maar voor wat ik me kan herinneren bestond de 'mishandeling' uit één stoot.
pi_130087574
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dader deelde één klap uit toch? Die meteen goed raak was, maar voor wat ik me kan herinneren bestond de 'mishandeling' uit één stoot.
Jonge mannen vechten nou eenmaal wel eens, en ik vind dan ook niet dat je voor elke klap gevangenisstraffen moet uitdelen. De rechterlijke macht heeft echter de neiging om dit soort gevallen over een kam te scheren met een vechtpartijtje, en gaat doorgaans volledig voorbij aan het assymetrische karakter van het geweld en aan het willekeurige karakter van het geweld.

Sowieso doen ze maar wat. De strafmaat voor dergelijke mishandeling heeft geen enkele relatie tot wat de wetgever daarover heeft bepaald en is ook niet anderszins van enige intellectuele verantwoording voorzien.
pi_130087633
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 09:25 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Goede site. De eerste zaak is inderdaad lachwekkend. Het slachtoffer is een lange tijd erg angstig en de dader is na twee weekjes alweer klaar.
pi_130088560
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2013 15:14 schreef Gia het volgende:

Ik weet niet waarom jij er van uitgaat dat het hier jongeren betreft die hun leven niet op de rails hebben, van alles wat ik over die knapen gelezen heb zijn het juist jongens uit welgestelde families. Dat ze zich zo misdragen kan je dus niet afschuiven op dat het kansarme jongeren zouden zijn, integendeel zelfs.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 15 augustus 2013 @ 13:04:19 #199
3542 Gia
User under construction
pi_130092507
quote:
0s.gif Op donderdag 15 augustus 2013 10:44 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom jij er van uitgaat dat het hier jongeren betreft die hun leven niet op de rails hebben, van alles wat ik over die knapen gelezen heb zijn het juist jongens uit welgestelde families. Dat ze zich zo misdragen kan je dus niet afschuiven op dat het kansarme jongeren zouden zijn, integendeel zelfs.
Ik heb het niet over kansarm.
Er zijn jongeren die hun diploma halen, in een baan rollen, rijbewijs halen, af en toe gezellig op stap...die hebben hun leven goed op de rail.
Je hebt er ook die school verprutsen, mee willen doen met 'de groep', laag zelfbeeld en schoppen en schelden op alles en iedereen.

Hier maakt arm of rijk niet uit. Kunnen de ouders welgesteld zijn en alles gedaan hebben voor een goede toekomst. Ze moeten uiteindelijk zelf inzien dat zuipen en ruzie zoeken niet stoer en lache is.
pi_130139324
Verdachte mishandeling Eindhoven vrijgelaten

Rechtbank: ’Mogelijk geen straf die hoger is dan voorarrest’

Een van de verdachten in de Brabantse 'hoofdschopperszaak', de 19-jarige Belg Brett S., is vrijdag vrijgelaten. Dat heeft de rechtbank in Den Bosch beslist.

Tegen S. was 8 maanden celstraf waarvan 4 maanden voorwaardelijk geëist. Hij heeft 87 dagen in voorarrest gezeten. Volgens de rechtbank bestaat de mogelijkheid dat er geen straf wordt opgelegd die hoger is dan de tijd in voorlopige hechtenis.

De Vlaming S. in de oudste is de geruchtmakende zaak, waarbij vier tieners op 4 januari een 22-jarige man tijdens een avondje stappen ernstig mishandelden. Hij werd tegen het hoofd geschopt terwijl hij op de grond lag. De mishandeling werd vastgelegd op beveiligingscamera's. De beelden waren te zien op tv en op internet.

S. deelde twee of drie klappen uit en mogelijk een schop. Woensdag kwamen in Den Bosch de verdachten voor de rechter. De uitspraak volgt op 28 augustus.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-vrijgelaten.dhtml

[..]

en mogelijk een schop :')
pi_130553310
10 maanden voor brent
pi_130553334
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:21 schreef arjan1212 het volgende:
10 maanden voor brent
Veel te weinig.
pi_130554950
quote:
Lagere straffen voor mishandeling Eindhoven om beelden

De rechtbank in Den Bosch heeft woensdag lagere straffen opgelegd aan drie Belgische verdachten die in januari betrokken waren bij een mishandeling in Eindhoven, omdat beelden van het geweld zijn uitgezonden.

Hoofdverdachte Brent L. (17) kreeg tien maanden jeugddetentie opgelegd, waarvan vier woorwaardelijk, terwijl twee jaar tegen hem was geëist. Tegen medeverdachte Tom K. (17) werd een jaar cel geëist, maar hij kreeg woensdag zes maanden opgelegd, waarvan drie voorwaardelijk.

De rechter verklaarde woensdag dat de hoofdverdachten zo vaak getrapt hebben dat het slachtoffer dood had kunnen zijn. Daarom wordt hen poging tot doodslag verweten. Bovendien hebben ze het slachtoffer hulpeloos achtergelaten. Wel heeft de rechter in de strafbepaling meegenomen dat zij hun excuses hebben aangeboden.

Brett S. (19), een vierde verdachte, is eerder vrijgelaten om te voorkomen dat hij langer in voorarrest zou zitten dan de straf die tegen hem werd geëist: acht maanden cel waarvan vier voorwaardelijk. Hij kreeg woensdag twee maanden celstraf opgelegd.

Tegen Stefano B. was zeventig uur taakstraf geëist wegens openlijke geweldpleging, maar hij werd vrijgesproken.

Hoger beroep
Het Openbaar Ministerie (OM) tekent hoger beroep aan tegen twee van de vier verdachten in de Eindhovense kopschopperzaak. Dat liet persofficier Juliette Nederlof woensdagmiddag weten. Het OM is het niet eens met de straf, die lager uitvalt dan geëist.

"Tegen de hoofdverdachte eisten we 24 maanden waarvan zes voorwaardelijk. Daar blijven er tien van over, waarvan vier voorwaardelijk, met een strafkorting." Ook is er hoger beroep aangetegend Tom K.

Vestdijk
In totaal zeven jongens waren begin januari 2013 betrokken bij de mishandeling van een 22-jarige jongen aan de Vestdijk in Eindhoven. Het slachtoffer werd geschopt en geslagen en kreeg trappen tegen het hoofd terwijl hij op de grond lag.

Beveiligingscamera's registreerden de gebeurtenis en toen de politie de beelden naar buiten bracht kreeg de zaak veel aandacht in de media. Het slachtoffer had een hersenschudding, twee blauwe ogen, en hoofdwonden.

Kritiek
De rechter uitte woensdag kritiek op de officier van justitie. Door de bewakingsbeelden openbaar te maken, is inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van de verdachte, zegt de rechter. Het was te voorzien dat beelden werden overgenomen en eindeloos herhaald kunnen worden op internet.

Bovendien is er in strijd met de regels rondom de opsporing gehandeld omdat er geen overleg is geweest met de hoofdofficier of de persofficier. Er is volgens de rechter niet geprobeerd om de verdachten met minder ingrijpende opsporingsmiddelen te vinden.

'Goede methode'
Het OM zag in januari geen andere mogelijkheden om de verdachten van de ernstige mishandeling in Eindhoven op te sporen dan door bewakingsbeelden uit te zenden.

''Het ging om een heel ernstig feit. De maatschappij vraagt dan om een snelle oplossing. We hebben gemeend dat dit een goede methode was'', herhaalde persofficier van justitie Nederlof woensdag in reactie op de uitspraak in de zaak tegen de vier jeugdige verdachten.

Ze bleef erbij dat de verdachten het aan zichzelf te danken hebben dat de zaak zo'n enorm effect heeft gehad. Ze kon nog niet zeggen of het OM in het vervolg voorzichtiger omgaat met het tonen van beelden na duidelijke kritiek van de rechter.
Man man man, de knuffelrechters in Nederland hebben het daderknuffelen weer helemaal teruggebracht.
pi_130555003
HOOG tijd voor minimumstraffen, zodat al die idiote PvdA-knuffelrechters die vooral geïnteresseerd zijn in ecologische vakanties in Mozambique, sociale huurwoningen weren uit hun villawijk, rosétjes drinken op De Parade en langdurig daderknuffelen, geen achterlijke argumenten meer kunnen gebruiken om een straf te verlagen.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 15:10:56 ]
  Admin woensdag 28 augustus 2013 @ 15:05:12 #205
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_130555116
Zoiets zei ik in topic #2 al;
quote:
Met de uitzending van de beelden in een regionaal opsporingsprogramma heeft justitie inbreuk gemaakt op de persoonlijke levenssfeer van de verdachten, zo oordeelden de rechters. Dat is een tik op de vingers voor het OM, dat de uitzending van de beelden -gevolgd door veel ophef op internet en in de media - steeds heeft verdedigd.

Justitie had moeten voorzien dat de beelden niet alleen door Omroep Brabant zouden worden uitgezonden en op internet terecht zouden kunnen komen. De officier van justitie had bovendien geen toestemming gevraagd aan de hoofdofficier, en ook is niet gebleken dat is overwogen om bijvoorbeeld stilstaande foto's vrij te geven.

De verdachten hebben volgens de rechtbank veel last gehad van de beelden. Ze werden achtervolgd tot in hun woning en zijn hun opleiding of werk kwijtgeraakt en een van hen werd tot in de gevangenis bedreigd. Ook in de toekomst zullen de vier volgens de rechtbank veel last hebben van de beelden, die nog steeds op internet te zien zijn.
De arme kinderen...
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_130555171
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:02 schreef Nielsch het volgende:
HOOG tijd voor minimumstraffen, zodat al die idiote PvdA-knuffelrechters geen achterlijke argumenten meer kunnen gebruiken om een straf te verlagen.
Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden? En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwens
pi_130555270
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden?
Nee.
pi_130555284
quote:

[..]

Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden?
Nee

quote:
En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwens
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd door mevrouw de knuffelrechter.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-08-2013 15:12:50 ]
pi_130555357
Mij maakt het niet zoveel uit, 1 jaar of 5 jaar, zijn toekomst is in ieder geval naar de klote, wie zal zo'n klaploper nou nog aannemen?? Succes met de rest van je leven *O*
pi_130555417
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nee

[..]

Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd.
Gewoon een strafeis meer dan halveren omdat er wat beeldjes van de daders in actie op internet worden verspreid om ze te pakken. Geweldige redenatie weer.
pi_130555498
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon een strafeis meer dan halveren omdat er wat beeldjes van de daders in actie op internet worden verspreid om ze te pakken. Geweldige redenatie weer.
Alsof het mevrouw de knuffelrechter iets kan schelen. Die gaat zo lekker naar huis toe om zich de rest van de dag bezig te houden met haar volgende ecologische vakantie in Mozambique, het weren sociale huurwoningen uit haar villawijk en rosétjes drinken op De Parade.
pi_130555615
quote:
Jawel, want dan kun je niet 14 maanden van een straf van 24 maanden aftrekken zoals nu is gebeurd door mevrouw de knuffelrechter.
Dan kun je ook geen inbrekers meer een beetje fatsoenlijk je huis uit schoppen zonder een minimumstraf voor je oren te krijgen.
pi_130555632
quote:
10s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Met behoorlijk verstrekkende gevolgen, ja.
pi_130555636
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dan kun je ook geen inbrekers meer een beetje fatsoenlijk je huis uit schoppen zonder een minimumstraf voor je oren te krijgen.
Dat moet gewoon legaal worden.
pi_130555678
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Alsof het mevrouw de knuffelrechter iets kan schelen. Die gaat zo lekker naar huis toe om zich de rest van de dag bezig te houden met haar volgende ecologische vakantie in Mozambique, het weren sociale huurwoningen uit haar villawijk en rosétjes drinken op De Parade.
Jij slaapt er vannacht wel een paar uurtjes minder op nu je dit weet? Nou dan...
pi_130555696
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat moet gewoon legaal worden.
Iemand ff goed tegen z'n hoofd schoppen? Goh, sta je toch een stuk dichter bij Brent dan je denkt.
pi_130555755
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:20 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Iemand ff goed tegen z'n hoofd schoppen? Goh, sta je toch een stuk dichter bij Brent dan je denkt.
Owja, was die mishandelde jongen aan het inbreken bij Brent dan? Dat kon ik niet echt opmaken uit de videobeelden maar misschien heb ik iets gemist ofzo :?
pi_130555873
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Owja, was die mishandelde jongen aan het inbreken bij Brent dan? Dat kon ik niet echt opmaken uit de videobeelden maar misschien heb ik iets gemist ofzo :?
Ik ook niet, maar dat is verder niet zo boeiend voor het opleggen van een minimumstraf. Of je nu handelde uit noodweer of zo nodig even de kankermongool uit moest hangen doet er dan niet meer toe.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:27:50 #219
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130555992
het OM had het kunnen weten, of het rechtvaardig is of niet
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130556156
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:18 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Met behoorlijk verstrekkende gevolgen, ja.
Zeg dat tegen het slachtoffer die nog steeds te maken heeft met verstrekkende gevolgen ten gevolge van de mishandeling, maar daar wordt totaal geen rekening mee gehouden en met geen woord over gerept.
pi_130556430
quote:
7s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeg dat tegen het slachtoffer die nog steeds te maken heeft met verstrekkende gevolgen ten gevolge van de mishandeling,
Dat is nog geen reden om voor eigen rechter te gaan spelen en je genoegdoening op een andere manier te verhalen. Doe je dat wel: prima, maar dan is er al voor een deel aan de genoegdoening en het doel van straffen tegemoet gekomen door anderen en neemt de rechterlijke macht dat mee.

quote:
maar daar wordt totaal geen rekening mee gehouden en met geen woord over gerept.
In het artikel niet, nee. Maar daar wordt dan ook niet de gehele zitting in beschreven.
pi_130563533
quote:

[..]

Je vindt het niet legitiem dat de straffen verlaagd zijn vanwege het naar buiten brengen van die beelden? En een minimumstraf lost die argumentatie niet op trouwens
Nee
quote:

[..]

Nee

[..]

Inderdaad, minimumstraffen moeten worden ingevoerd
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:10 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mij maakt het niet zoveel uit, 1 jaar of 5 jaar, zijn toekomst is in ieder geval naar de klote, wie zal zo'n klaploper nou nog aannemen?? Succes met de rest van je leven *O*
Zeer naïef gedacht en dus te vroeg gejuicht. Over een paar jaar is er geen haan die er meer naar kraait. Zeker in België niet, dat is alles vergeten en vergeven en gaat hij gewoon weer een normaal leven leiden net zoals iedereen.

Tja, het is triest, poging tot doodslag is tegenwoordig maar 10 maanden cel dus, terwijl 4-5 jaar op z'n plaats zou zijn. Maar in ieder geval dat wettelijke maximum van twee jaar cel zou toch wel gehaald moeten worden.
pi_130564479
quote:

[..]

Nee

[..]

En als er dan meer geëist wordt dan de minimumstraf? Dan kan die knuffelrechter dat nog steeds hè.
pi_130564648
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 18:57 schreef Shreyas het volgende:
en gaat hij gewoon weer een normaal leven leiden net zoals iedereen.
Nou, het zou verboden moeten worden! Schandalig!
pi_130564672
Deze Nederlandse schrijver is toch allang dood :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130565080
Wat een lage straffen bah! Maar die worden wel genoeg gestraft denk ik als ze weer uitgaan.
AFCA!
pi_130566978
quote:
9s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 19:26 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou, het zou verboden moeten worden! Schandalig!
Ik reageer op iemand die het tegendeel beweerde. Lees de hele conversatie of reageer gewoon niet.
pi_130573411
Ik vind het raar dat het uitzenden van de beelden van invloed is op de straf. Het maakt hun daad er niet minder erg op!

Als ze dan genoegdoening willen hebben omdat ze er zo'n negatieve gevolgen van ondervinden maak er dan een aparte rechtszaak van.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  woensdag 28 augustus 2013 @ 22:15:14 #229
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_130573570
Het zou wel grappig zijn als een media bedrijf zoals geenstijl eens de ballen had om een jaarlijkse Brent dag waarin ze een uitgebreide reportage met recente foto's met zijn bakkes erop maken. Als het volgens de rechter een volksgerecht is geworden dankzij de beelden van de schoppartij dan mogen de geenstijls van de wereld er wel voor zorgen dat die strafvermindering ook daadwerkelijk verdient wordt.
pi_134157193
quote:
Hof handhaaft straf zaak-Eindhoven

Het gerechtshof vindt net als de rechtbank dat de daders van de geruchtmakende mishandeling in Eindhoven in hun privacy zijn geschonden door het vertonen van beelden van de mishandeling. De twee belangrijkste daders kregen daarom in hoger beroep bijna dezelfde straf als bij de rechtbank.

Brent L. krijgt 10 maanden jeugddetentie, waarvan 4 voorwaardelijk en Tom K. 8 maanden, waarvan ook 4 voorwaardelijk. K. moet van het hof twee maanden langer zitten dan eerder van de rechtbank, de straf voor L. blijft gelijk.

Cassatie
Een woordvoerder van het Openbaar Ministerie heeft laten weten in de toekomst gebruik te blijven maken van bewegend beeld. "We zullen elke keer moeten kijken of er lichtere methodes zijn. Maar dan kan het nog zijn dat we toch overgaan tot het uitzenden van bewegende beelden."

Het OM had veel hogere straffen geëist. Het wilde dat hoofddader Brent L. twee jaar jeugddetentie kreeg, waarvan een half jaar voorwaardelijk. Tegen mededader Tom K. was 18 maanden jeugddetentie geëist, waarvan 9 voorwaardelijk. Het OM overweegt in cassatie te gaan, maar heeft daar nog geen beslissing over genomen.

Privacy
Een groep jongeren mishandelde afgelopen januari een man van 22. Beveiligingscamera's filmden de mishandeling en de beelden werden later getoond bij Omroep Brabant. Op de beelden was te zien hoe het slachtoffer tegen zijn hoofd werd geschopt.

Het OM ging in hoger beroep omdat de rechter een lagere straf oplegde dan het OM had geëist. De rechter vond dat de privacy van de verdachten was geschaad en gaf daarom een strafkorting van twee maanden.

Bij de uitspraak in hoger beroep zei de rechter dat het OM eerst toestemming had moeten vragen aan de hoofdofficier van justitie voor de beelden gebruikt werden. Maar de beelden mogen nog wel als bewijs worden gebruikt.

Uitgeleverd
Bij de mishandeling waren acht jongeren betrokken. Vier van de betrokkenen worden niet vervolgd, omdat ze volgens het OM geen actieve rol bij de mishandeling hebben gespeeld. Een verdachte werd vrijgesproken, omdat de rechter vond dat hij nauwelijks had meegedaan. Een ander kreeg twee maanden cel opgelegd wegens openlijke geweldpleging.

Hoofddader Brent L. komt uit België, maar het OM eiste dat hij werd uitgeleverd aan Nederland.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')