abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:02:50 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122548181
quote:
Twee verdachten mishandeling Vestdijk blijven vast

Het voorarrest van twee verdachten (15 en 17 jaar) van de mishandeling op 4 januari op de Vestdijk is met 30 dagen verlengd. De rechtbank in Den Bosch heeft dat dinsdag bepaald. Hun verzoek om vrijlating is vanwege de ernst van de verdenking en hun rol bij de mishandeling afgewezen, legde een woordvoerster van de rechtbank uit.

De jongens worden verdacht van poging tot doodslag in vereniging. De verdachten meldden zich bij de politie in Eindhoven nadat beelden van de mishandeling op televisie werden getoond en er een golf van verontwaardiging ontstond.

Van de 17-jarige verdachte uit Vosselaar is duidelijk dat hij bij de politie heeft bekend dat hij het 22-jarige slachtoffer heeft geduwd en geschopt. Een derde verdachte die zich bij de Nederlandse politie meldde is vrijgelaten.

Vijf betrokkenen die zich bij de Belgische politie meldden zijn voorwaardelijk vrij en wachten op een beslissing over uitlevering aan Nederland.
quote:
PowNews belaagt verdachte geweld Eindhoven
Vandaag moesten vijf verdachten van de mishandeling in Eindhoven verschijnen in de rechtbank in Turnhout. En daar kon een verslaggever van Pownews zelf zijn handen niet thuishouden.
Vandaag diende een zaak in België over de uitlevering van de jongens aan Nederland. De vijf verdachten uit België (de drie andere verdachten van de acht komen uit Nederland) verzetten zich hier tegen. Volgende week neemt de rechtbank hier een beslissing over.

Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.

Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
Zie ook
http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html

quote:
Twee jongeren melden zich naar aanleiding van mishandeling
EINDHOVEN - Twee jongeren uit België van 15 en 17 jaar oud hebben zich dinsdagmorgen bij het politiebureau gemeld naar aanleiding van de zware mishandeling van een 22-jarige Eindhovenaar door acht daders op de Vestdijk in zijn woonplaats. Hun rol in de molestatie wordt onderzocht.

Maandagavond besteedde het opsporingsprogramma Bureau Brabant aandacht aan de zaak. De politie had dinsdagmorgen twee tips binnengekregen. "Het lijkt er niet op dat de gouden tip daar bij zit", aldus politiewoordvoerder Jordi Cebrian. Bij Omroep Brabant zijn meerdere tips binnengekomen die wijzen in de richting van de vechtsportwereld.

Aan de hand van beelden van beveiligingscamera's is te zien hoe de groep het slachtoffer op 4 januari tegen de grond sloeg, waarna ze hem één voor één natrappen. Uiteindelijk laten ze de man bewusteloos op straat achter. Hij liep een zware hersenschudding en verwondingen aan de mond en kaak op.

'Laffe daad'
Volgens de politie, die van een 'laffe daad' spreekt, was er geen duidelijke aanleiding voor de mishandeling. De betrokkenen zouden elkaar niet kennen.

Slachtoffer maakt het 'wonder boven wonder' goed
Volgens politiewoordvoerder Jordi Cebrian maakt het slachtoffer het 'wonder boven wonder' fysiek goed. De man is wel nog altijd zeer ontdaan over de aanval door de groep mannen.

De mishandeling vond al op 4 januari plaats, maar toch kwam de politie pas maandagavond tijdens de uitzending van Bureau Brabant naar buiten met de informatie. "We hebben niet stilgezeten", aldus Cebrian. "Eigen onderzoek heeft niet tot de daders geleid. Daarom hebben we besloten de beelden via het opsporingsprogramma van Omroep Brabant te tonen."

Geschokte reacties
De zware mishandeling zorgde voor geschokte reacties op internet. De beelden zijn inmiddels al meer dan 8000 keer gedeeld via social media zoals Twitter en Facebook. Op YouTube is het filmpje tot nu toe ruim 43.000 keer bekeken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Frutsel op 06-02-2013 14:18:37 ]
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:03:06 #2
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122548417

[ Bericht 100% gewijzigd door Voorschrift op 06-02-2013 19:43:41 ]
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:36:31 #4
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122549450
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:03 schreef slashdotter3 het volgende:
Danny op bezoek bij Eindhovense kopschoppers

http://www.dumpert.nl/med(...)se_kopschoppers.html
Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
Are you fokking to me?
pi_122549526
Geen geweldsmisdrijven plegen is ook zo moeilijk tegenwoordig.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:39:25 #6
241662 Jian
Well, well, well
pi_122549566
quote:
11s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:36 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig. En ik heb geen empathie voor die jongens noch hun ouders, maar kom op seg we leven in een beschaafd land.
En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
pi_122549881
quote:

[..]

Heb ik eerder al gezegd maar die Danny is de naam journalist niet waardig.
Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten. :')
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:47:59 #8
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122549911
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:39 schreef Jian het volgende:

[..]

En wat is er precies beschaafd aan die kopschoppers?
Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 13:50:03 #9
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550002
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik zie dit liever dan van die ANP overkloppers. Al zijn dat tegenwoordig zelfs nog aardige journalisten. :')
Wat of wie zijn dat? Sorry ben Belg...

:')

Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Are you fokking to me?
  woensdag 6 februari 2013 @ 13:53:45 #10
241662 Jian
Well, well, well
pi_122550129
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:47 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Niets, en aan die Danny is ook niets beschaafd.
Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
pi_122550266
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Om op je vraag te antwoorden. Om verschillende redenen, het is gewoon sensatiezucht, het voegt niets meer toe en zijn vragen zijn al helemaal om te huilen. Ook dat opdringerige en vooral dat hij de mens fysiek aanraakt, dat gaat gewoon te ver. Doe je als normale journalist niet. Nogmaals, ik heb geen medelijden met die jongens hoor... Het ene staat los van het andere.
Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.

De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.

Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 14:00:37 #12
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:57 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Mijn punt is dat er tegenwoordig nauwelijks nog fatsoenlijke journalisten zijn. Dan vind ik een verslaggever die de verontwaardiging van zijn publiek weet te verwoorden in zijn berichtgeving prima. Zeker als het een onderwerp betreft waar de rechtspraak regelmatig faalt.

De 'normale' journalisten checken geen feiten, schrijven zonder enige inhoudelijke kennis, schrijven in een politieke kleur, zijn bang om hun handen vies te maken etc. etc. Daar hoor je zelden iemand over.

Dan kijk ik echt liever naar zo'n Danny.
In België is dat toch anders, vind ik dan... Zie bijvoorbeeld de VRT nieuwsredactie, De Morgen, ... etc. Ik ben zoiets als Danny niet gewoon en ben daar eigenlijk wel blij om.

Voor het grote deel ben ik het wel met je eens. Maar elk geschreven stuk is subjectief. Er staat bijna onvermijdelijk een interpretatie, al dan niet tussen de regels, van de schrijver in.
Are you fokking to me?
pi_122550374
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:53 schreef Jian het volgende:

[..]

Wellicht, maar ik word liever door een opdringerige journalist achterna gezeten dan herhaaldelijk voor mijn kop geschopt ... Wat ik eigenlijk wil zeggen, het interesseert me geen fluit dat die viespeukjes op deze manier worden behandeld, hun recht op een nette behandeling en privacy verspeelden ze op het moment dat zie jongen voor de lol lens trapten.
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
pi_122550416
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:
Alleen de meeste van de jongens die hij achterna zit hebben geen trappen uitgedeeld. Erover zwijgen is natuurlijk ook een misdaad, maar is het publiekelijke naming & shaming in dat geval nog wel proportioneel?
Ik vind het nu vooral laf: achter die jochies nog aangaan (terwijl alles al bekend is en alles op straat ligt) terwijl de voormalig bestuursvoorzitters van de SNS bank met rust worden gelaten. Schuif daar eens een roze microfoon in.
  woensdag 6 februari 2013 @ 14:07:00 #15
241662 Jian
Well, well, well
pi_122550585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:01 schreef MilaNL het volgende:

[..]

Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 14:08:53 #16
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122550656
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:07 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik zag 'm vooral achter die Brent, de hoofddader, aanjagen. Maar los daarvan, als jij daar nu bij was geweest en je hebt niets gedaan en je was het ook helemaal niet eens met de aktie van je "vriendje", wat houdt je dan tegen om dat gewoon in die microfoon te zeggen?
Beter zeg je niets hoor... Niets wat zij nog zeggen gaan wij nu nog goed onthalen. Dat is gewoon zo. Het voegt ook gewoon helemaal niets meer toe. Wat geef ik erom wat zij zeggen; zij hebben namelijk niet dezelfde waarde van fatsoen als ik... dus...?
Are you fokking to me?
pi_122550687
quote:

[..]

Niet iedereen is zo goed met de media. Daarom gaan dit soort dingen via de advocaat. En die sprak dan ook veel gisteren, in P&W.
pi_122551246
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.

De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
pi_122551295
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 13:50 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.
pi_122551326
al besproken dat er 2 niet uitgeleverd willen worden aan nederland, omdat hun advocaat zegt dat voor-arrest niet nodig is enz.
pi_122564016
Even opgeruimd.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_122564325
quote:

[..]

Omdat journalisten niet uit zijn op waarheidsvinding, maar gewoon een smeuïge kop of dito item willen hebben.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 20:00:33 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122564915
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Zoals anderen ook al zeiden vind ik het wel een beetje sneu voor degene die niet meededen aan de mishandeling. Die staan ook met hun naam voor de rest van hun leven bekend. Uiteraard hebben die ook een kwalijke rol gespeeld, maar de shit die ze over hun heen krijgen vind ik wel buitenproportioneel.

De Brent daarentegen verdient alles dubbeldwars! Die heeft echt nog geluk gehad dat het slachtoffer het er relatief goed vanaf bracht. De trappen tegen het achterhoofd zijn zo damn ziek.
mwah ik vind het niet sneu voor ze ... eigen schuld, dikke bult enzo

maar ik ben het met marie30 eens dat dit de term journalistiek eigenlijk niet waard is, doet nog het meeste denken aan paparazzi

tenenkrommend
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122565962
Goede journalistiek is het niet nee. Ik vind alleen zo'n advocaat die bij rtl boulevard gaat lopen verkondigen dat zijn client al genoeg is gestraft door de media minstens net zo fout.

Of die ouders die er alles aan doen om hun zoon niet naar Nederland uitgeleverd te krijgen :r
quote:

[..]

Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 21:15:54 #26
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122570093
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Voor een Belg kan Pownews best wennen zijn, dat geloof ik zeker. Maar voor ons is het bijvoorbeeld wennen dat Belgische gevangenen regelmatig vrij komen vanwege cellentekort. De meeste NL journalisten zijn van een beter niveau.
Daar wen je zelfs als Belg niet aan en blijft een groot punt van frustratie bij de bevolking. Is ook gewoon een regelrechte schande.

P&W en die van DWDD vind ik wel enorm goed, weet dus dat er ook goede zijn. ;)
Are you fokking to me?
  † In Memoriam † woensdag 6 februari 2013 @ 21:18:39 #27
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_122570293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:27 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Zij brengen anders wel het nieuws he. Zie dat de NOS niet doen. Verder is het toch actie is reactie.
Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent? :') Dat het lafaards zijn wisten we al, daar hadden we deze reportage niet extra voor nodig. Dus wat is de nieuwswaarde of toegevoegde waarde hiervan? In mijn ogen niets.
Are you fokking to me?
pi_122575177
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 20:18 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goede journalistiek is het niet nee. Ik vind alleen zo'n advocaat die bij rtl boulevard gaat lopen verkondigen dat zijn client al genoeg is gestraft door de media minstens net zo fout.

Of die ouders die er alles aan doen om hun zoon niet naar Nederland uitgeleverd te krijgen :r

[..]

Slechte journalistiek inderdaad. Ik vind het maar raar dat je (niet volgens jou, maar sommige andere users en personen) omdat er gewelddadige klootzakken bestaan, je je als journalist prima zou mogen misdragen. Ik mis het verband tussen beide.

Verder vind ik dat die journalist doet wat hij moet doen. En die ouders doen ook wat ze moeten doen. Het is jammer dat ze daar niet eerder mee waren begonnen, dat denk ik dan weer wel. Maar ach. Dat is ook zo makkelijk oordelen als publiek.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_122588754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:18 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Kwestie van smaak of interpretatie misschien, maar ik vind dit geen nieuws meer. Wat voor nieuws is het dat hij die jongen een blokje achterna rent? :') Dat het lafaards zijn wisten we al, daar hadden we deze reportage niet extra voor nodig. Dus wat is de nieuwswaarde of toegevoegde waarde hiervan? In mijn ogen niets.
De reactie van Geenstijl e.d heeft niets met het incident zelf te maken, het is een middel om de eigen aggressiviteit en vervolgingsdrang ergens op af te reageren. Geenstijl types zijn immers zelf petjesvolk.
  donderdag 7 februari 2013 @ 11:16:27 #30
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_122588963
Zelfs Willibrord Frequin stijgt hier qua journalistiek bovenuit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_122589982
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 14:25 schreef Pharmacist het volgende:
Die worden ook gewoon belasterd:

quote:
Net als veel andere media was ook Pownews aanwezig met een verslaggever en cameraploeg. Bij het zien van een van de verdachten zetten ze meteen de aanval in. Verslaggever Danny Ghosen trok zelfs de capuchon af van een van de Belgische boys. En daarmee ging hij over de schreef, zo zegt een samensteller van de uitzending van Pownews tegen RTL Boulevard. Volgens hem moeten verslaggevers 'hun handen thuishouden'.

Heksenjacht Op 4 januari wordt er een 22-jarige jongen zwaar mishandeld door acht jongens, in Eindhoven. Op de bewakingsbeelden is te zien hoe de jongens de man van 22 tegen de grond slaan. Eén voor één trappen ze op hem in. Daarna laten ze de man bewusteloos achter op straat.
Notabene het artikel dat van heksenjacht spreekt verspreidt regelrechte leugens. Je hebt de beelden er toch bij?

Nou ben ik er op zich wel voor om mensen wat meer verantwoordelijk te houden voor gedrag waarmee ze stilzwijgend instemmen. Het is toch wel een heel stuk minder ernstig dan het gedrag van de hoofddader, en je hebt binnen zo'n groepje misschien ook wel te maken met intimiderende verhoudingen.

quote:
Maar toch, met journalistiek heeft het helemaal niks te maken, en het is gewoon scoren waarbij niet gekeken wordt op een onschuldig slachtoffer meer of minder, of een minder schuldig slachtoffer meer of minder.

Eigenlijk is dat Powned/GS de niet-gewelddadige equivalent van de Brent-groepjes, niet zozeer in deze maar wel in vele andere zaken. Met een groepje een weerloos slachtoffer uitzoeken en die dan met zijn allen helemaal kapot maken, gewoon voor de lol en omdat het kan, maar o zo laf en bangig als je een grote jongen tegenkomt die je in de plomp dreigt te gooien. En dan draaien en liegen en beschuldigen alsof je een gladde advocaat hebt. Straks gaan ze zich ook nog over pesten beklagen, terwijl ze zelf hun pestgedrag hebben meegenomen hun volwassenheid in en er zelfs een carriere van gemaakt hebben.

Als dat Powned het moreel geweten van Nederland mag spelen dan is het land heel erg ver heen.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 11:54:21 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122590180
ze hebben die kerel voor dood op straat achtergelaten ... geen van de 8 heeft ff 112 gebeld om dat te melden en ga me niet vertellen dat ze geen smartf00n bij zich hadden

fuck die gasten, alle 8, kan er geen enkele sympathie voor opbrengen
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:33:15 #33
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_122591414
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:54 schreef sp3c het volgende:
ze hebben die kerel voor dood op straat achtergelaten ... geen van de 8 heeft ff 112 gebeld om dat te melden en ga me niet vertellen dat ze geen smartf00n bij zich hadden

fuck die gasten, alle 8, kan er geen enkele sympathie voor opbrengen
Je gaat er maar steeds vanuit dat alle 8 de mishandeling hebben gezien ? Dat blijkt iig niet uit de beelden. Waar baseer je je mening op ?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:38:53 #34
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591605
heb je de beelden inmiddels bekeken?

je ziet ze duidelijk alle 8 die straat in wandelen ... het zal technisch gezien heus mogelijk zijn dat een deel van de groep keihard wegrende toen ze aangesproken werden over die fiets maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze er toch wel iets van meegekregen hebben
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:39:39 #35
382130 gnaeus
pi_122591635
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:38 schreef sp3c het volgende:
heb je de beelden inmiddels bekeken?

je ziet ze duidelijk alle 8 die straat in wandelen ... het zal technisch gezien heus mogelijk zijn dat een deel van de groep keihard wegrende toen ze aangesproken werden over die fiets maar het lijkt me waarschijnlijker dat ze er toch wel iets van meegekregen hebben
Waarschijnlijk.. lijkt mij...

zullen we het gewoon bij de feiten houden ?
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:40:39 #36
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122591674
euh nee, jij vroeg me waar ik mijn mening op baseerde

ik baseer het op de beelden, alle 8 waren erbij, en alle 8 hebben ze hun bek gehouden over het feit dat er iemand halfdood op straat lag
  donderdag 7 februari 2013 @ 12:45:11 #37
382130 gnaeus
pi_122591856
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:40 schreef sp3c het volgende:
euh nee, jij vroeg me waar ik mijn mening op baseerde

ik baseer het op de beelden, alle 8 waren erbij, en alle 8 hebben ze hun bek gehouden over het feit dat er iemand halfdood op straat lag
Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 12:50:45 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122592059
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:45 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Halfdood nogwel.. Dramatiseren maakt je mening niet sterker. Integendeel.
joh is gewoon een gangbare term, stel je niet altijd zo aan :')

maar goed, het slachtoffer lag bewusteloos midden op de weg, daarna is er nog een paar keer tegen zijn hoofd geschopt

voor hetzelfde geld was hij helemaal dood of had hij per direct hulp nodig om dat te voorkomen, die jongens hadden iig geen idee
pi_122592105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 11:49 schreef Weltschmerz het volgende:
Eigenlijk is dat Powned/GS de niet-gewelddadige equivalent van de Brent-groepjes, niet zozeer in deze maar wel in vele andere zaken. Met een groepje een weerloos slachtoffer uitzoeken en die dan met zijn allen helemaal kapot maken, gewoon voor de lol en omdat het kan, maar o zo laf en bangig als je een grote jongen tegenkomt die je in de plomp dreigt te gooien. En dan draaien en liegen en beschuldigen alsof je een gladde advocaat hebt. Straks gaan ze zich ook nog over pesten beklagen, terwijl ze zelf hun pestgedrag hebben meegenomen hun volwassenheid in en er zelfs een carriere van gemaakt hebben.

Als dat Powned het moreel geweten van Nederland mag spelen dan is het land heel erg ver heen.
Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.

Verder worden de slachtoffers niet uitgekozen omdat ze weerloos zijn, maar omdat het eikels zijn. Eigenlijk is het triest dan Nederland zoiets als Pownews nodig heeft. Ik denk dat het komt omdat het voor veel mensen frustrerend is dat hufters in onze samenleving naar hun gevoel niet hard genoeg gestraft worden.
pi_122592747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zoals ik Pownews zie is het een soort van leedvermaak en vigilante justice. Ik denk dat het een combinatie is van actualiteiten en vermaak ten koste van anderen. Er zijn genoeg programma's op tv die ook een element vermaak ten koste van anderen hebben, dus hierin is het absoluut niet uniek. Pownews pretendeert niet het morele geweten van Nederland te zijn.
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.

quote:
Verder worden de slachtoffers niet uitgekozen omdat ze weerloos zijn, maar omdat het eikels zijn.
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.

quote:
Eigenlijk is het triest dan Nederland zoiets als Pownews nodig heeft. Ik denk dat het komt omdat het voor veel mensen frustrerend is dat hufters in onze samenleving naar hun gevoel niet hard genoeg gestraft worden.
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:12:37 #41
382130 gnaeus
pi_122592818
Ik durf ook wel te stellen dat je daders van dit soort delicten eerder op Geenstijl/Powned zult vinden dan op de reactiepagina van de Volkskrant.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 13:16:00 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122592921
ja jij wel maar laten we het bij de feiten houden
pi_122593725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:10 schreef Weltschmerz het volgende:
Toch wel hoor, ze beroepen zich zeker op een moraliteit om hun eigen gedrag te rechtvaardigen.
Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.

quote:
Nee hoor. Dat is nu dan even zo, maar even makkelijk pakken ze een ander die nog nooit iemand kwaad gedaan heeft. Dat is immers ook vermaak. Het zijn gewoon ordinaire pestkoppen die de camera als wapen hebben gekozen. Dat is minder erg dan grof geweld, maar nog steeds hufterig en laf.
Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".

Overigens vind ik Pownews en GS TV tenenkrommend omdat het zo onbeschoft is. Ik kan die confrontaties met Cohen en Vogelaar echt niet aanzien.

quote:
Nederland heeft het helemaal niet nodig maar vermaakt zich er maar mee, en vrij onverschillig. In deze reeks zag je ook al mensen klagen dat het allemaal zo lang duurde met de uitlevering, omdat ze anders hun aandachtspanne overschrijden en de amusementswaarde daalt. Daar is het om te doen en nergens anders om, vermaak, en echt niet om iets nobelers. Nederland heeft dan ook echt geen hufters nodig om hufters te belagen. Ik vind de straffen voor dit geweld ook veel te laag, maar Powned is net zo goed een voorbeeld en een product van verhuftering als die jongens in Eindhoven. Ik stel het niet gelijk, maar ik constateer wel overeenkomsten.
Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten. Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.

Kijk, je kan nu wel gaan zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pharmacist op 07-02-2013 13:49:24 ]
pi_122594127
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:
Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".

Als analogie: de film Independence Day uit 1996 was een fantasie over een aanval op Amerikaanse symbolen en de nationale identiteit die in 2001 werkelijkheid werd. De wens om Irak binnen te vallen had dan ook niet direct iets met 11 september te maken, maar met die reeds aanwezige fantasie, met unheimlichkeit in der kultur en de drang om de eigen identiteit te zuiveren. 11 september was hiervoor een overtuigend alibi.

De reactie op de verhuftering is een onderdeel van de verhuftering zelf, er bestaat al veel langer een wens om openbaar geweld te plegen en een schuldige te vinden voor dagelijkse frustraties.
pi_122594276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:51 schreef Kiyoaki het volgende:
Ik denk dat de gevoelens ontstaan zijn voor het incident, en voor de "verhuftering".

Als analogie: de film Independence Day uit 1996 was een fantasie over een aanval op Amerikaanse symbolen en de nationale identiteit die in 2001 werkelijkheid werd. De wens om Irak binnen te vallen had dan ook niet direct iets met 11 september te maken, maar met die reeds aanwezige fantasie, met unheimlichkeit in der kultur en de drang om de eigen identiteit te zuiveren. 11 september was hiervoor een overtuigend alibi.

De reactie op de verhuftering is een onderdeel van de verhuftering zelf, er bestaat al veel langer een wens om openbaar geweld te plegen en een schuldige te vinden voor dagelijkse frustraties.
Well, interessante theorie mbt indepedence day :).

Ik ben benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er een wens bestaat openbaar geweld te plegen en hoe dit betrekking heeft op GS. GS pleegt geen openbaar geweld en ik denk dat weinig mensen jaloers op de daders waren na het zien van de beelden uit Eindhoven.

Wat ik wel denk mbt het publiek van GS dat er sprake is van een soort "mob mentality". Ik denk dat het motto van anonymous dit illustreert: "Because none of us are as cruel as all of us".
pi_122594547
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Well, interessante theorie mbt indepedence day :).

Ik ben benieuwd waar je het idee vandaan haalt dat er een wens bestaat openbaar geweld te plegen en hoe dit betrekking heeft op GS. GS pleegt geen openbaar geweld en ik denk dat weinig mensen jaloers op de daders waren na het zien van de beelden uit Eindhoven.

Wat ik wel denk mbt het publiek van GS dat er sprake is van een soort "mob mentality". Ik denk dat het motto van anonymous dit illustreert: "Because none of us are as cruel as all of us".
Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.

Wat betreft voorlopers, de LPF en de moslimhaat maakt deel uit van hetzelfde verschijnsel, evenals hooliganisme wat al in de jaren 90 de kop op stak. In ieder geval denk ik niet dat het zo is als GS ons wil doen geloven, namelijk: 1. hufters ontstaan, doen vervelende dingen -> 2. zij rapporteren het en gaan het tegen. De reden dat hufters zoals de figuur uit eindhoven ontstaan maakt deel uit van hetzeflde verschijnsel als het ontstaan van de LPF, Geenstijl, Hooligans en bijvoorbeeld ook de chav cultuur in het VK. Dit verschijnsel is niet zoiets als "verruwing van de samenleving" (immers, waarom verruwt de samenleving dan?), maar ligt ingewikkelder.
pi_122594828
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:06 schreef Kiyoaki het volgende:

[..]

Het klopt dat er door GS geen geweld wordt gepleegd, maar dat GS in zekere zin toch gewelddadig is. Hun beschouwing van problemen herleidt altijd alles tot een enkele oorzaak, ik denk dat dat een voorbode is van geweld en dat het een ideologie verspreidt die geweld op den duur in de hand werkt.

Wat betreft voorlopers, de LPF en de moslimhaat maakt deel uit van hetzelfde verschijnsel, evenals hooliganisme wat al in de jaren 90 de kop op stak. In ieder geval denk ik niet dat het zo is als GS ons wil doen geloven, namelijk: 1. hufters ontstaan, doen vervelende dingen -> 2. zij rapporteren het en gaan het tegen. De reden dat hufters zoals de figuur uit eindhoven ontstaan maakt deel uit van hetzeflde verschijnsel als het ontstaan van de LPF, Geenstijl, Hooligans en bijvoorbeeld ook de chav cultuur in het VK. Dit verschijnsel is niet zoiets als "verruwing van de samenleving" (immers, waarom verruwt de samenleving dan?), maar ligt ingewikkelder.
Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.

Elke stap richting anarchie haalt het slechte in de mens naar boven. Katrina in New Orleans heeft laten zien hoe in korte tijd orde kan distintegreren. De rellen in London en Parijs ook. Sociale controle wordt verder ondermijnt door het breed uitmeten van bepaalde zaken in de media zoals zinloos geweld. Op die manier kijken mensen wel 3x uit voordat ze iets zeggen tov iemand of een groep die zich misdraagt.

Zelfs Eindhoven is zo een geval omdat die man totaal verrot is geslagen omdat hij er wat van zei dat er fietsen gesloopt werden. Denk je dat ik nog wat zal zeggen als ik een groep van 8 fietsen zie slopen? Hell no! Dat durf ik echt niet. En ik denk dat bijna niemand dat nog durft door dit soort berichten. Het is een vicieuze circel omdat kinderen steeds minder worden opgevoed omdat ze niet gecorrigeerd worden door hun omgeving. Het is natuurlijk dat kinderen de grenzen opzoeken en als niemand er wat van zegt gaan ze steeds verder.
pi_122595248
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:38 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd waar je dat op baseerd. Misschien heb je gelijk hoor, ik kijk eigenlijk nooit PowNews. Maar ik kom wel als sinds 2004-2005 op geenstijl en heb dit nooit echt opgemaakt uit GS.
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.

quote:
Natuurlijk zijn het pestkoppen. Ik neem aan dat jij nu aan mensen als Job Cohen denkt. Ik vind Job Cohen een eikel en dat vind ik van eigenlijk zo n beetje alle mensen die door GS onder vuur zijn genomen. Dat is het succes. Ik had het mss moeten formuleren als "omdat de doelgroep van GS het eikels vinden".

Overigens vind ik Pownews en GS TV tenenkrommend omdat het zo onbeschoft is. Ik kan die confrontaties met Cohen en Vogelaar echt niet aanzien.
Dat zijn dan nog professionals, die hebben een vak gezocht waarbij ze in de publiciteit staan, die hebben hier ook niet voor getekend en vast op journalistiek gerekend, dus dat rechtvaardigt niks, maar het slachtoffer kan dan tenminste tegen een stootje.

Wat ik nog een stuk erger vindt is dat bijvoorbeeld laatst het NK ijsvissen was, en dat dan die blonde stekelrat een daar rondlopende bejaarde voor ouwe viezerik gaat uitmaken, en dat die dat dan alleen maar kan weglachen. Dat gaat dan inderdaad minder ver dan iemand voor zijn kop schoppen, maar het is wel met zijn allen een weerloos slachtoffer uitzoeken. Als er dan een keer iemand is die zijn tanden en zijn microfoon van plaats verwisselt, dan zou er een warm gevoel van genoegdoening vanuit mijn gerechte teenpunten omhoogtrekken.

quote:
Het is een uitlaatklep voor frustratie onder bepaalde delen vd bevolking, vnl studenten.
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.

quote:
Op die manier is het goed. Toen ik die beelden van die mishandeling in Eindhoven zag riep dat echt ontzettend sterke gevoelens op. Via GS kunnen die geventileerd worden. Ik ben daar echt niet de enige in. Verder denk ik dat het gezond is als die wraakgevoelens en frustratie geventileerd kunnen worden.

Kijk, je kan nu wel geen zeggen dat jij dat soort gevoelens niet hebt enzo, maar dat verandert niets aan het feit de veel normale mensen van vlees en bloed die gevoelens wel krijgen als ze iemand om niets totaal verrot getrapt zien worden. Ik denk dat het succes van vigilante-porno films als Death Wish illustreren dat dit soort gevoelens vrij normaal zijn onder een niet te onderschatten deel vd bevolking.
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.

Toen hadden we nog geen GS inderdaad, dus ik kon niet lafjes vanachter mijn beeldscherm het verstand uitschakelen en lekker met je gevoel en vooral met de meute meegaan, om dan in het contact met rechters e.d. lekker veilig je mond te houden. Dus het verschil tussen mij en die studenten van GS, waar ook rechtenstudenten bij zullen zitten, zit niet in mijn gevoel maar hoe je daarmee omgaat, het verschil zit dus tussen de oren en tussen de benen.
pi_122595338
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:15 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Zoals je zelf al zegt, er is niet een enkele oorzaak. Een theorie die ik heb is de individualisering van de samenleving, het gebrek aan sociale controle en het ondermijnen van de status van veiligheidspersoneel als agenten.

Elke stap richting anarchie haalt het slechte in de mens naar boven. Katrina in New Orleans heeft laten zien hoe in korte tijd orde kan distintegreren. De rellen in London en Parijs ook. Sociale controle wordt verder ondermijnt door het breed uitmeten van bepaalde zaken in de media zoals zinloos geweld. Op die manier kijken mensen wel 3x uit voordat ze iets zeggen tov iemand of een groep die zich misdraagt.

Zelfs Eindhoven is zo een geval omdat die man totaal verrot is geslagen omdat hij er wat van zei dat er fietsen gesloopt werden. Denk je dat ik nog wat zal zeggen als ik een groep van 8 fietsen zie slopen? Hell no! Dat durf ik echt niet. En ik denk dat bijna niemand dat nog durft door dit soort berichten. Het is een vicieuze circel omdat kinderen steeds minder worden opgevoed omdat ze niet gecorrigeerd worden door hun omgeving. Het is natuurlijk dat kinderen de grenzen opzoeken en als niemand er wat van zegt gaan ze steeds verder.
Ik ben het er tot op zekere hoogte mee eens dat er best meer autoriteit (zelfs leitkultur) mag bestaan. Het postmoderne denken was een fout.

Alleen, autoriteit kan alleen effectief bestaan als die ook plausibel is. De samenleving is voor veel mensen, met name in de middenklasse waar Geenstijlers uit voortkomen, materieel veel onzekerder geworden en ook onrechtvaardiger. Een politieagent is een vertegenwoordiger van de maatschappij, maar als die maatschappij niet als rechtvaardig wordt ervaren is zijn autoriteit gelijk aan die van een vader die zijn kinderen een draai om de oren geeft, maar ondertussen vreemdgaat met een andere vrouw.
pi_122595789
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:29 schreef Weltschmerz het volgende:
Het zit er toch impliciet in of niet? Wij mogen dit want zij zijn fout geweest? Dat is een beroep op moraliteit, hoe zwak en hypocriet ook.
Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.

quote:
Wat ik nog een stuk erger vindt is dat bijvoorbeeld laatst het NK ijsvissen was, en dat dan die blonde stekelrat een daar rondlopende bejaarde voor ouwe viezerik gaat uitmaken, en dat die dat dan alleen maar kan weglachen. Dat gaat dan inderdaad minder ver dan iemand voor zijn kop schoppen, maar het is wel met zijn allen een weerloos slachtoffer uitzoeken. Als er dan een keer iemand is die zijn tanden en zijn microfoon van plaats verwisselt, dan zou er een warm gevoel van genoegdoening vanuit mijn gerechte teenpunten omhoogtrekken.
Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.

quote:
De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing.
Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS. Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn. Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.

quote:
Ik zou dat soort gevoelens niet hebben? Ik ken 5 slachtoffers van dat soort geweld persoonlijk, en niet daardoor, ik ben er zelf 3 keer op het nippertje aan ontsnapt, en ook alleen maar omdat ik beter oplet op straat en een neus voor agressie heb ontwikkeld omdat ik er zelf al het slachtoffer van ben geweest op een leeftijd dat de gevolgen wat minder zijn, al waren het weldegelijk kopschoppers. Ik een door mij erg gewaardeerde professor het schaamrood op de kaken bezorgd door een rechter tijdens diens gastcollege aan te spreken op de vergelding en de intellectuele verantwoording daarvan op een manier dat hij zich ongemakkelijk ging voelen, en het is uiteindelijk een heel belangrijke reden geweest waarom ik zo op het strafrecht ben afgeknapt dat ik mij genoodzaakt zag mijn toekomstplannen om te gooien.
Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bent :).

quote:
Toen hadden we nog geen GS inderdaad, dus ik kon niet lafjes vanachter mijn beeldscherm het verstand uitschakelen en lekker met je gevoel en vooral met de meute meegaan, om dan in het contact met rechters e.d. lekker veilig je mond te houden. Dus het verschil tussen mij en die studenten van GS, waar ook rechtenstudenten bij zullen zitten, zit niet in mijn gevoel maar hoe je daarmee omgaat, het verschil zit dus tussen de oren en tussen de benen.
Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.

Verder, inderdaad, lekker veilig je mond houden tegenover die groep van 10 Marokkanen (of autochtone aso's zoals in Eindhoven bijv) die op straat de boel staat te verzieken omdat je keer op keer wordt geconfronteerd met de gevolgen voor mensen die dat niet doen.

Dat is niet laf, dat is verstandig in een maatschappij waar meer en meer degene met de grootste bek en een grote groep om zich heen kan maken waar die zin in heeft. En dan savonds op geenstijl lekker veilig je mening ventileren (of voor mij, Fok omdat GS te kut is voor discussie en er sinds heel lang al ook veel tokkies komen). Zou jij er wat van zeggen als je langs een groep van 10 Mocro's (of, nogmaals, autochtone tokkies) loopt en je krijgt "homo" toegesist? Ik denk het niet. Anders ben je fucking dom, want de risico's zijn hard. Wordt jij daar niet gefrustreerd van? Ik wel. Zeker omdat ik wsl nog meebetaal aan hun uitkering ook.
pi_122597366
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 14:43 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is wat anders dan jezelf als "moreel geweten" (jouw woorden) van Nld propaganderen.
Zij menen in ieder geval dat zij die daders, de meelopers en hun ouders daarop mogen aanspreken, of in ieder geval mee lastig vallen. Dan moet je toch toegeven dat er een spanning zit tussen hun eigen hufterigheid en de hufterigheid die ze met de camera willen bestraffen. Het is immers ter leedtoevoeging, met informatievoorziening heeft het niks te maken. Dus mensen die het zelf niet eens kunnen laten om volmaakt onschuldige bejaarden uit te schelden voor de nationale tv kennen zichzelf het recht toe om leed te brengen aan een moeder die haar eigen zoon niet uitlevert aan het land van publicitaire volksgerichten omdat die zoon zijn vrienden geweld hebben gepleegd?

quote:
Kijk, daarom kijk ik dus geen GS TV. Ik kan dat echt niet aanzien. Want idd, je kan op geen enkele gepaste manier reageren. Maar idd, dat is een goed voorbeeld.

[..]

Wow, het is duidelijk dat je jezelf heel veel beter voelt dan mensen op GS.
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?

quote:
Kijk, mensen op GS claimen geen morele superioriteit. En dat vind ik erg fijn.
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.

quote:
Je kent die mensen helemaal niet. Verder vind ik het wel het aanprijzen waard omdat die frustratie en aggressie die je op GS ziet niet op andere manier gebotvierd wordt. Dat is mijn punt.
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.

quote:
Well, ik ging er eigenlijk vanuit dat jij voor de sake van de discussie zou claimen dat jij die gevoelens niet zou hebben. Mooi dat je eerlijk bent :).
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?

quote:
Je neemt nu aan dat iedereen op GS niet het lef heeft die "rechter" uit te dagen tot discussie of uberhaubt die mogelijkheid heeft. Ik ben nooit in mijn leven in die een situatie terechtgekomen en ik denk 99% van de Nederlanders niet.
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.

quote:
Verder, inderdaad, lekker veilig je mond houden tegenover die groep van 10 Marokkanen (of autochtone aso's zoals in Eindhoven bijv) die op straat de boel staat te verzieken omdat je keer op keer wordt geconfronteerd met de gevolgen voor mensen die dat niet doen.

Dat is niet laf, dat is verstandig in een maatschappij waar meer en meer degene met de grootste bek en een grote groep om zich heen kan maken waar die zin in heeft. En dan savonds op geenstijl lekker veilig je mening ventileren (of voor mij, Fok omdat GS te kut is voor discussie en er sinds heel lang al ook veel tokkies komen). Zou jij er wat van zeggen als je langs een groep van 10 Mocro's (of, nogmaals, autochtone tokkies) loopt en je krijgt "homo" toegesist? Ik denk het niet. Anders ben je fucking dom, want de risico's zijn hard.
Een van ontsnappingen op het nippertje was na het antwoord "dat zou je wel willen zeker, maar ik moet je teleurstellen." Dat was niet heel snugger inderdaad, maar het was op klaarlichte dag.

quote:
Wordt jij daar niet gefrustreerd van? Ik wel. Zeker omdat ik wsl nog meebetaal aan hun uitkering ook.
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?
pi_122602222
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dus ik mag hun niet te de maat nemen? Wil je in het algemeen niet dat iemand de maat genomen wordt? Waarom verdedig je dan GS en hun publiek?
Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.

Waarom ik GS publiek verdedig is niet echt relevant. Tot op zekere hoogte identificeer ik mezelf met de boodschap van aanpak van corrupte politici, profiteurs en zinloos geweld (ik beweer niet dat dit alles is waar GS voor staat) omdat ik het gevoel heb dat die met veel te veel wegkomen. Niet met de manier waarop. Ik heb het totaal niet op die debiele manier van schrijven (heaumeau, ga eens deaud enzo) of GS TV.

quote:
Jawel, ze nemen een anders immers wel moreel de maat. Dat mag op zich van mij, er is niks met een morele meetlat, integendeel. Maar hanteer die dan ook en misbruik die niet ter plat vermaak ten koste van een ander.
Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.

Ik denk dat je GS overschat. Het is ter ventilatie van frustratie en onderbuikgevoelens. Net zoals ik denk dat pornosites goed zijn voor het ventileren van opgekropte geilheid. Zo zie ik GS.

quote:
Ik snap niet dat het hebben van een gevoel de afwezigheid van verstand en zelfbeheersing zou veronderstellen. Sterker nog, je zou zeggen dat als ze zich in kunnen leven in het slachtoffer ze zich ook wel in zouden kunnen leven in anderen. Of kunnen ze dat alleen maar als de redactie hen bij het handje meeneemt?
Ik heb het niet over morele maatstaven. Ik heb het over het nut van het anoniem ventileren van frustratie.

quote:
Dat lijkt mij de maatstaf niet, maar gezien het gebrek aan inlevingsvermogen, de totale onverschilligheid voor het belang en het gevoel van anderen en de morele leegte, de meeloperigheid en de lafheid lijken me het inderdaad grotendeels types die hun agressie met kopschoppen zouden botvieren op willekeurige slachtoffers als ze iets meer ballen hadden gehad.
Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.

quote:
Nee, maar een groter percentage van de studenten waar je het over had wel. En ik ben ook veel mensen tegengekomen die hun mening dan netjes voor zich houden.
Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no! Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.

quote:
Je betaalt mee aan het al dan niet Balkenendenormontstijgende salaris van die jongens van Powned en een groot deel van de personen wiens tijd ze verspillen. Ik voel me trouwens ook beter dan mensen die autochtonen wel onderscheiden in aso's/tokkies en gewone, maar alle Marokannen over één kam scheren in een mislukte poging tot nuance, en er dan ook nog uitkeringen bijhalen. Toch iets teveel lafjes met de meute meegehuild op GS?
Dit is een sneer naar mij of niet? Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.

Volgens mij moeten mensen echt op hun tenen lopen om niet als "racist" gelabelt te worden door mensen als jij. Door mensen als jij bestaat er politieke correctheid. Door mensen als jij voel ik me bijna trots dat ik ook vrienden heb uit Saudi Arabie, Pakistan etc want dan maak ik een kans geen "racist" te worden gevonden door politiek correcte klootzakken.

Verder heb ik gewoon vooroordelen tov Marokkanen en daar maken ze het zelf naar. Overigens dit "Huilen" is geenstijl terminologie. :') :')
pi_122631593
hoe gaat het eigenlijk met het slachtoffer ?
pi_122640805
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:19 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is een stroman, want dat beweer ik niet. Ik vind deze zin "De donaldducklezende onrijpe zelfoverschatters in hun meest egoistische en moreel lege levensfase gelden nou niet bepaald als aanprijzing." vrij neerbuigend. Het is zo duidelijk dat jouw ego vrij hard is opgeblazen door je vermeende morele superioriteit.
Het is inderdaad neerbuigend en zo bedoelde ik het ook. Ik erger mij namelijk aan mensen die niet willen nadenken, sommigen kunnen het gewoon niet zo goed, maar studenten hebben juist wel pretenties in die richting en moeten die ook hebben.

quote:
Waarom ik GS publiek verdedig is niet echt relevant. Tot op zekere hoogte identificeer ik mezelf met de boodschap van aanpak van corrupte politici, profiteurs en zinloos geweld (ik beweer niet dat dit alles is waar GS voor staat) omdat ik het gevoel heb dat die met veel te veel wegkomen. Niet met de manier waarop. Ik heb het totaal niet op die debiele manier van schrijven (heaumeau, ga eens deaud enzo) of GS TV.
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?

quote:
Waar komt die morele meetlat vandaan? Ik beweer dat het anoniem ventileren van frustraties goed is voor de maatschappij.
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.

Verder heb ik al uitgelegd dat de ene verhuftering weliswaar van een andere ernst is dan de andere, maar dat GS zelf onderdeel en stimulans is van verhuftering.

quote:
Wat is die maatstaf en waar komt die vandaan? Geenstijl geef een inkijk in onderbuikgevoelens en frustratie onder mensen. Nu doe je weer aannames over mensen aan de hand van hun frustraties. Verder zie ik niet in hoe anoniem reageren "laffer" is dan met zn 8en 1 iemand kapot schoppen en waarom "lafheid" uberhaubt relevant is.
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.

quote:
Natuurlijk houden mensen bepaalde meningen voor zich. Dat is gewoon slim. Denk je dat ik met mijn naam geassocieerd wil worden met mijn politieke voorkeur? Hell no!
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.

quote:
Hoe kan ik mijn mening dan ventileren? Anoniem op internet..... Dat jij dat "laf" vind en dat mij op de een of andere manier minder maakt vind ik echt een idiote redenatie. Het is niet "laf", het is "verstandig". Tenzij jij denkt dat het een goed idee is met naam en toenaam met de PVV geassocieerd te worden. Als je dat denkt ben je een idioot.
Maar dat komt omdat PVV-ers of dom of racistisch zijn, en meestal beide en mensen daar niet zo min mogelijk mee te maken willen hebben. Als je niet voor je mening durf te staan moet je je misschien ook eens gaan afvragen of dat aan je mening ligt.

quote:
Dit is een sneer naar mij of niet?
Ja.

quote:
Als jij je daar beter om voelt, prima. Met "Mocro" bedoel ik alle kutmarokkanen, niet alle Marokkanen.

Volgens mij moeten mensen echt op hun tenen lopen om niet als "racist" gelabelt te worden door mensen als jij. Door mensen als jij bestaat er politieke correctheid. Door mensen als jij voel ik me bijna trots dat ik ook vrienden heb uit Saudi Arabie, Pakistan etc want dan maak ik een kans geen "racist" te worden gevonden door politiek correcte klootzakken.
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.

quote:
Verder heb ik gewoon vooroordelen tov Marokkanen en daar maken ze het zelf naar. Overigens dit "Huilen" is geenstijl terminologie. :') :')
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.
pi_122642746
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 15:32 schreef Weltschmerz het volgende:
En heb je ook wel eens het idee dat GS met teveel wegkomt, of wacht je tot de redactie dat opwerpt?
Ik zie niet in hoe dit relevant is. Mijn stelling is dat het anoniem ventileren van frustratie goed is omdat die frustraties dan niet ergens anders worden geuit. Net als dus pornosites goed zijn voor het ventileren van opgekropte geilheid.

quote:
Ik heb op zich geen moeite met het anonieme, ik ben hier zelf ook anoniem, het ventileren van frustraties vind ik op zich ook prima, al moet je niet door elkaar gaan halen wat in R&P thuishoort en wat in NWS, maar als je andere mensen moreel de maat neemt dan moet je dat goed doen. En als je ergens direct of indirect toe oproept moet je daar ook verantwoordelijkheid voor willen dragen, wat dan weer op gespannen voet staat met anonimiteit.

Verder heb ik al uitgelegd dat de ene verhuftering weliswaar van een andere ernst is dan de andere, maar dat GS zelf onderdeel en stimulans is van verhuftering.
Het ging over GS, niet over fok.

quote:
Lafheid is in die zin relevant dat het maakt dat mensen met een agressieprobleem een weerloos slachtoffer gaan zoeken. Zoals ook GS/powned met zijn verbale agressieprobleem weerloze slachtoffers zoekt, en zodra er eentje niet weerloos blijkt gaan ze draaien, knippen en liegen nadat ze hun onderbroek hebben verschoond.
Ik ben niet zo geinteresseerd in de morele standaard van, GS, we zijn het er allang over eens dat die abominabel is. Wat is het nut in deze discussie om dit steeds te herhalen? Zodat jij verder kan tieren en ik kan zeggen "ja, dat is jammer aan GS"?

Dat doet niets onder aan het nut van GS. Ik neem aan dat jij anoniem masturberen op een pornosite ook "laf" vindt. Dat doet 95% van de mannen, de andere 5% liegt.

Verder verdedig ik de bezoekers en het nut van de site, en jij bent nog steeds vol in de aanval op de manier van verslaggeving. Nogmaals, daar zijn we het allang over eens......

quote:
Wat een generalisaties. Luister, de meeste mensen die GS bezoeken komen daar af en toe, reageren niet en hebben geen agressieprobleem. Jij hebt een ontzettend zwart witte hokjesgeest. Toen ik student was paar jaar terug bezochten al mijn mannelijke studiegenoten plus al mijn mannelijke huisgenoten GS (en een significant deel vs vrouwen). Die mensen hebben geen agressieprobleem en zoeken geen weerloos slachtoffer. Die zoeken vermaak. Je kan nu wel weer vol in de aanval op de makers van de website, maar die verdedig ik niet.....

quote:
Met de term kutmarokkanen heb ik dan weer geen moeite en ook nooit gehad. Met het 'benoemen van de problemen' ook niet. Maar ik stel vast je nogal graagt zwelgt in je bekrompen hokjesgeest. Over al die incidenten bij elkaar waar ik het een paar posts eerder over had was er meen ik geen een waar het om een groep Marokkanen ging. Nou wil ik best geloven dat dat niet landelijk representatief is, maar het slaat nergens op om Marokkanen gelijk te stellen aan aso-autochtonen.
Lol. Ik heb een bekrompen hokjesgeest omdat ik het over Mocro's heb waarbij jij voor het gemak maar even aanneemt dat ik daarmee alle Marokkanen bedoel omdat dat mooi bij het sticketje past dat je mij op wilt plakken. Ik zal je vertellen waarom ik Mocro's noem: dat komt omdat bijna alle keren dat ik geconfronteerd ben met intimidatie en agressiviteit op straat, het om agressieve Marokkaanse jongeren ging.

En natuurlijk is waarever je het nu over hebt niet landelijk representatief. Ik neem aan dat jij ook bekend bent met CBS cijfers mbt. criminaliteit onder jongeren naar afkomst. Dat zijn feiten, niets aan af te dingen.

quote:
Waarom niet? Iedereen mag mijn politieke voorkeur weten. Ik heb geen politieke voorkeur waar ik me voor schaam.
Simpel. Zou jij een PVV stemmer aannemen? Ik denk het niet. Ik denk dat heel veel mensen dat niet zouden doen omdat er een stigma op rust. Daarom heeft de PVV allemaal maffe kamerleden, omdat normale mensen wel uitkijken hun naam aan de PVV te verbinden. Daarom krijg je in interview met PVV stemmers alleen maar domme tokkies, omdat studenten en hoogopgeleiden wel uitkijken hun naam te verbinden met PVV. Dat gaat je opbreken als je gaat solliciteren.

Hell, dat gaat je zelfs in je sociale contacten opbreken want ik heb IRL vrienden die net zoals jij denken. Uiteraard praten we weinig over politiek :).

quote:
Nee, ze maken het er niet zelf naar, je hebt het namelijk over verschillende Marokkanen met hun eigen verschillende gedrag. Dat jij op kleur sorteert omdat anders de boze buitenwereld te ingewikkeld voor jou wordt maakt je doodordinaire domme racist als alle andere. Dat is geen vooroordeel, maar een oordeel want je hebt alle vakjes in de loop van je posts afgevinkt.
Dat is gebaseerd op CBS cijfers man. Dat zijn feiten. Verder sorteer ik niet op kleur. Ik sorteer mensen op context, lichaamstaal en uitstraling. Ik geef Marokkaanse, Saudi Arabische en Pakistaanse studiegenoten en nu collega's net zoveel kans als autochtone. Immers, ik geloof niet dat die mensen genetisch crimineler zijn, criminaliteit is gebaseerd op socio-economische factoren (Ik heb hier in mn post geschiedenis meermaals voor gepleit).

Verder heb ik geen vooroordelen omdat ik buitenlandse mensen eng vindt. Hell, mijn vriendin is ook niet-Westerse allochtoon en ik deel mijn huis met een Nigeriaan. Ik vorm vooroordelen aan de hand van persoonlijke ervaringen en nieuws, niet op basis van ras. Ik heb bijvoorbeeld een veel positievere mening over Christelijke Egyptenaren en Syriers dan autochtone Nederlandse Moslims.

Verder zijn vooroordelen niet iets dat iemand besluit te hebben, het is geen keuze. Het is een natuurlijk proces. Jij hebt net zogoed vooroordelen, bijvoorbeeld over GS bezoekers en PVV stemmers. Het zou maar zo kunnen dat een van jouw vrienden PVV stemmer is.
pi_122919279
quote:
Hoofdschopper Brent L. geeft interview aan PowNews

Brent L., de hoofdverdachte van de groepsmishandeling in Eindhoven, geeft vrijdagavond een uitgebreid interview aan het PowNews op Nederland 3. Dat meldt presentator Dominique Weesie op Twitter. Brent L. en zijn zeven vrienden besloten op een avond na het stappen eens flink in te schoppen op een weerloos slachtoffer. “Hoofdverdachte van de acht van Eindhoven spreekt vanavond uitgebreid en exclusief in het PowNews. #tranenmettuiten“, twittert Weesie.

Heel Nederland stond op zijn kop toen de politie de beelden van de mishandeling in Noord-Brabant verspreidde via Omroep Brabant. Het PowNews zat dagenlang achter de jongens aan, waarvan het merendeel in het Belgische Turnhout woont.

Het PowNews begint om 22.50 uur op Nederland 3.
bron
pi_122919427
Geen haar op m'n hoofd dat ik daar naar ga kijken.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:02:21 #58
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920074
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:47 schreef Buitendam het volgende:
Geen haar op m'n hoofd dat ik daar naar ga kijken.
Ik wel hoor, kale :Y
pi_122920112
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:02 schreef Jian het volgende:

[..]

Ik wel hoor, kale :Y
Ik ook dat mensen zoals jij een beetje de doelgroep zijn.
Dit, dus.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 17:05:16 #60
241662 Jian
Well, well, well
pi_122920181
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:03 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ik ook dat mensen zoals jij een beetje de doelgroep zijn.
Je zin deugt niet helemaal, maar dat geeft niet, ik begrijp wat je bedoelt. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')