abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 15 februari 2013 @ 18:15:39 #101
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122922508
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:14 schreef Buitendam het volgende:

[..]

So...niks?

Iedereen die daarvan houdt moet daar vooral naar kijken. Eventueel opnemen. Ik vind je dan alleen een simpele. Maar dat zegt niet heel veel, lijkt me.
ik vind dat een beetje raar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_122922529
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

ik vind dat een beetje raar
Waarschijnlijk alle mensen die vanavond kijken zullen dat raar vinden.
Dit, dus.
pi_122922544
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.
Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_122922589
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Dit, dus.
pi_122924792
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Ik wil ook wel zien hoe dat verwende klote pikkie door het stof gaat.. Tenminste, ik hoop het.
pi_122928309
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Ik snap het ook niet echt. Ik had eerder Pauw en Witteman of gekozen als ik hem was. Die hebben wel vaker criminelen aan tafel gehad. Het is ook nog eens live waardoor er niet in geknipt kan worden. Dat gaat bij PowNews natuurlijk sowieso wel gebeuren, en waarschijnlijk niet in zijn voordeel.

edit: Oh het is Brent helemaal niet _O- Dit is maar zo'n sta-erbij-en-kijk-ernaar gastje.

[ Bericht 8% gewijzigd door MilaNL op 15-02-2013 22:55:11 ]
pi_122941534
''hoofd'' verdachte ;(

http://www.hebikietsgemis(...)5-februari-2013.html

daar is t terug te kijken trouwens
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_122941601
wat een smerige natnek met zn flaporen

maar ik dacht dat hij (brent) de hoofd ( :') ) dader was? degene die 10x tegen de kop geschopt heeft?
in dit interview geeft ie aan 3x geschopt te hebben, thats it...
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
pi_122941762
Een hoop ophef om niets. Die zogenoemde kopschoppers zullen 40 uur taakstraf maximaal krijgen en dat spelen ze weer lekker buiten en/of zoeken een volgend slachtoffer. Wat lopen die gasten nou te janken?

En zijn cliënt is al gestraft volgens de media, nou ja, of het nou een 40 uur taakstraf krijg of geen taakstraf is natuurlijk een klein verschil, gaan we daar nu weken op lopen muggenziften.
Of deze daders nou wel of niet gepakt zijn is alleen van belang als je symboolpolitiek bedrijft, in feite maakt het niets uit. Misschien een kleine genoegdoening voor het slachtoffer, al zal hij ook niet blij zijn dat de jongens die hem bijna hebben doodgeschopt er met een speldenprikje van afkomen.

Als je alle 8 jongens niet minimaal voor 2 jaar onvoorwaardelijk opsluit en 200 uur taakstraf geeft, met 5 jaar onvoorwaardelijk voor de kopschopper, hoeven we hier verder helemaal niet over te praten.

Zoals altijd, een hoop geblaat en weinig wol, de hele media is er vol van, overal spanning en sensatie en overal wordt gejankt om empathie op te wekken. Maar als puntje bij paaltje komt, gaan de daders nagenoeg vrijuit en zullen zo snel mogelijk hun zielige leventje weer oppakken terwijl het slachtoffer op eigen kracht en inzet weer erboven op moet zien te komen, maar in de praktijk heeft hij wellicht dit trauma na jaren nog niet verwerkt. Alleen daar staan we niet meer bij stil in Nederland, dan is iedereen al over gegaan tot de orde van de dag.
Welkom in Nederland!
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 03:59:22 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_122941942
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html

http://www.hln.be/hln/nl/(...)niet-leuk-hoor.dhtml

Kort voordat acht jongeren begin januari een man ernstig mishandelden in het centrum van Eindhoven, was iemand de hele tijd ruzie aan het zoeken met hen. Dat zegt een van de acht jongeren, Brett S., aan PowNews. Wie die ruziezoeker was, wil S. niet met zoveel woorden zeggen. "Ik denk dat wel algemeen bekend is over wie dat gaat", luidt het. Tijdens het interview barstte S. vol zelfmedelijden in tranen uit. "Iedereen kijkt me aan op straat. Dat is niet leuk hoor."

In het interview zegt S. huilend dat hij spijt heeft van de mishandeling en graag telefonisch met het slachtoffer zou willen spreken. Hij zegt erg te lijden onder de ophef over de mishandeling. "Ik slaap er zelfs niet goed door. Lukt niet meer. Omdat je beseft dat je in één minuutje tijd meer dan de helft van je leven kwijt bent, dat je alles opnieuw kan gaan doen."

Trappen op hoofd
S. en zeven vrienden worden ervan beschuldigd op 4 januari een man ernstig te hebben mishandeld in het centrum van Eindhoven. Het slachtoffer werd meerdere keren tegen zijn hoofd getrapt, waardoor hij onder meer een zware hersenschudding opliep.

Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan.

Politie
Op 21 januari zond de Nederlandse politie op Omroep Brabant beelden
van de mishandeling uit die waren gemaakt door bewakingscamera's. De 'Acht van Eindhoven' meldden zich, nadat hun namen en foto's openlijk op het internet werden gezet, de dag na de uitzending uiteindelijk zelf bij de politie.

S. zegt "enorm veel spijt te hebben" van de brute mishandeling. Toch weerhield de kans op straf hem ervan zich direct aan te geven. Op de weg naar huis zouden de jongens zich wel meerdere malen hebben afgevraagd hoe het met hun doelwit was. Hoewel ze zich realiseerden hun boekje te buiten te zijn gegaan, werd er onderling nooit over aangifte gesproken.

Uiteindelijk kreeg S. een bolwassing van een moeder van een vriend die het filmpje zag. "Ze heeft me goed op mijn plaats gezet", zegt S. met betraande ogen. Het spreekt niet in zijn voordeel dat S. carnavalsfoto's van zichzelf, getooid met felgekleurde pruik, op Twitter zette, en daarmee het slachtoffer kwetste.

Toneelstukje
Het interview, met zijn advocaat buiten beeld aan zijn zijde, lijkt dan ook een ingestudeerd toneelstukje. S. herhaalt de woorden van zijn raadsman als hij zegt: "zijn straf niet te willen ontlopen, maar door de media al gestraft te zijn."

De constatering van de interviewer dat het nu wel lijkt alsof híj het slachtoffer is, weerlegt hij. "Nee, hij is het slachtoffer", doelend op de mishandelde man. Op de vraag waarom hij en zijn vrienden zich dan niet neerleggen bij een uitlevering aan Nederland, geeft S. geen antwoord. "Daar kan ik niets op zeggen, ik volg daarin mijn advocaat." Hij en de anderen gaan in beroep tegen de rechterlijke uitspraak, eerder deze week.

Hij denkt niet zijn straf te zullen ontlopen. "Het is nog niet gedaan. Ik krijg mijn straf nog", zegt S. "Het liefst zo snel mogelijk, en dan vergeten." Als hij aan Nederland wordt overgeleverd, wordt hem waarschijnlijk poging tot doodslag aangerekend.
=====================
Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub ;(
pi_122942466
was Brett was toch degene van de 7 schoppen?
  zaterdag 16 februari 2013 @ 08:24:49 #112
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_122942487
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_122942621
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

quote:
Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan
.

Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 16 februari 2013 @ 08:56:49 #114
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_122942659
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Geenstijl noemt ze allemaal Kopschopper volgens mij.
pi_122942661
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

[..]

.

Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
En als je sommige filmpjes ziet (met Danny) kun je concluderen dat die ouders van die daders ook echt dom zijn. Verklaart misschien wel deels waarom hun kinderen zo debiel zijn geworden. Als je als ouder zijnde je kind nu nog het hand boven het hoofd houdt ben je bijna medeplichtig en niet goed bij je hoofd.

Gewoon uitleveren die criminelen en als ze geen toekomst meer kunnen opbouwen is dat niet meer dan gerechtigheid. Flink aantal jaar onvoorwaardelijk de bak in, als dit geen gevangenisstraf meer wordt is ons gehele rechtssysteem niet meer serieus te nemen (en juist daarom ben ik bang dat die daders er met een matig taakstrafje van af komen :N )
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:17:57 #116
124676 RobertoCarlos
pi_122942841
Wat is nou het probleem om ze uit te leveren? Straffen zijn toch ongeveer gelijk en de koffie is hier beter
  zaterdag 16 februari 2013 @ 09:57:07 #117
124676 RobertoCarlos
pi_122943238
Die Brett heeft natuurlijk flink wat chickies gehosseld, daar moet je ook goed voor kunnen toneelspelen :P
pi_122943480
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf :(
Beneath the gold, the bitter steel
pi_122943652
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf :(
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.

(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
60 HRC
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 10:42:52 #120
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122943852
toch kregen ze pas berouw en last van de impact en alles nadat het verhaal bekend werd

als hij gewoon zelf naar de politie was gestapt dan hadden die de beelden niet vrij hoeven geven en was er niet zo heel veel media aandacht voor geweest

imo is dit gewoon damage control dmv krokodillentranen
  Moderator zaterdag 16 februari 2013 @ 11:00:41 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_122944185
Geenstijl blijft tenenkrommend hoor :')
pi_122944199
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.

Ik denk dat het aangeraden is door de advocaat.
pi_122944207
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Dat was Brent.
pi_122944316
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 03:59 schreef slashdotter3 het volgende:
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html

Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub ;(
Het nadeel van dit soort volksgerichten is dan ook dat er geen enkele ruimte is voor gradaties en nuances.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:11:02 #125
124676 RobertoCarlos
pi_122944356
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk _O- _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')