Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan is het al helemaal dom om er naar te kijken, mocht het invloed hebben op de strafmate. En als de kijkcijfers nu hoog zijn doen ze het de volgende keer weer. Ik zie de voordelen tot dusver nog niet om te gaan kijken.
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mensen kijken simpelweg vanwege interesse. En ik vind ook dat een rechter zich niets moet aantrekken van zo'n advocaat die roept dat zijn cliënt al in de media is veroordeeld.
Ik wil ook wel zien hoe dat verwende klote pikkie door het stof gaat.. Tenminste, ik hoop het.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Interesse geloof ik niet. Oprecht geïnteresseerd ben je bijvoorbeeld in de gezondheid van je naaste familie en je financiële situatie. Kijken naar een uitzending over een puber met losse handjes valt in mijn ogen niet onder het kopje interesse. Dat is sensatie.
Ik snap het ook niet echt. Ik had eerder Pauw en Witteman of gekozen als ik hem was. Die hebben wel vaker criminelen aan tafel gehad. Het is ook nog eens live waardoor er niet in geknipt kan worden. Dat gaat bij PowNews natuurlijk sowieso wel gebeuren, en waarschijnlijk niet in zijn voordeel.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:04 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Jawel, dat zeg ik niet. Iedereen die het interessant vindt wat zo'n jongen te vertellen heeft mag kijken van mij, maar ik gok dat daarmee ook aannames gedaan gaan worden. Puur omdat het in mijn ogen televisie is voor de simpele personen die op de sensatie van het interview zitten te wachten. Daarom is het natuurlijk ook PowNews die het uitzendt en niet Zembla o.i.d.
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopperquote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
was Brett was toch degene van de 7 schoppen?
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
.quote:Stilzitten kan S. niet wanneer hij zijn relaas doet. Op straat kijkt iedereen hem aan. "Niet leuk hoor, maar het is mijn eigen fout", en dat beseft hij maar al te goed. Het aandeel van S., een van hoofdverdachten in de zaak, zou uit twee klappen bestaan
Geenstijl noemt ze allemaal Kopschopper volgens mij.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:24 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Geenstijl noemt hem ook de Kopschopper
http://www.geenstijl.nl/m(...)per_brett_smits.html
En als je sommige filmpjes ziet (met Danny) kun je concluderen dat die ouders van die daders ook echt dom zijn. Verklaart misschien wel deels waarom hun kinderen zo debiel zijn geworden. Als je als ouder zijnde je kind nu nog het hand boven het hoofd houdt ben je bijna medeplichtig en niet goed bij je hoofd.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
[..]
.
Iedereen heeft die filpjes toch gezien, dan ben je wel echt dom
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf
Ik denk dat het aangeraden is door de advocaat.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.
(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
Dat was Brent.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Het nadeel van dit soort volksgerichten is dan ook dat er geen enkele ruimte is voor gradaties en nuances.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 03:59 schreef slashdotter3 het volgende:
video interview: http://www.dumpert.nl/med(...)uilt_in_pownews.html
Duidelijk een jongen met een hart van goud die al zwaar genoeg gestraft is door de media, vrijspraak en schadevergoeding voor het gedane leed aub
Je hebt helemaal gelijkquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:28 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Ik geloof dat wat die jongens is gebeurd (zelf veroorzaakt, dat wel) best wel heftig is en ook een behoorlijke impact heeft. Maar het siert des ondanks deze jongen toch wel dat hij openlijk op tv zijn spijt betuigt. Hij geeft aan dat hij het zwaar heeft met de media aandacht, maar heb hem nergens horen zeggen dat het onterecht was. Hij gaf wel aan dat hij de straf die hij opgelegd gaat krijgen door de rechter zal accepteren als verdiende straf.
Ik vind dat deze jongen na de grote fout die hij gemaakt heeft zichzelf als berouwvol heeft getoond, het enige wat nog verlangd wordt, spijt betuigen, berouwvol zijn en je straf accepteren en ondergaan.
(damn, en dat van een rechtse hork die ik mijzelf vind)
Dat idee sluipt er wel in als je dat interview ziet. Waarom niet meteen naar de politie gegaan? Bang voor straf, jaja.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Brett Smits had meer spijt van de gevolgen dan van de daad volgens mij. Ook heeft hij geen medelijden met het slachtoffer maar alleen met zijn zielige zelf
Nee dat was Brent. Deze is degene die op het filmpje begint met slaan.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:20 schreef computergirl het volgende:
Is er vast uitgeknipt door PowNewsquote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:16 schreef Kirov het volgende:
Ahja je hebt gelijk. De aanleiding weet hij nietquote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:43 schreef sp3c het volgende:
nee hij zegt dat 1 iemand in hun groep al de hele avond ruzie liep te zoeken volgens mij
quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:10 schreef Landgeld het volgende:
Brett Smits gaf de eerste DRIE klappen en trapte ook nog na.
Inderdaad, hij moet haast wel dood zijn als ik alle verhalen over de misdadigers lees.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 12:15 schreef Landgeld het volgende:
Iemand die weet hoe het met het slachtoffer gaat en welke schade hij heeft overgehouden? Hij lag er erg dood bij namelijk....
Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.quote:Op zondag 17 februari 2013 09:35 schreef Landgeld het volgende:
Desondanks is het wel OK dat hij überhaupt voor de camera durft de komen. De andere daders doen dat niet.
quote:Belgen stellen besluit uitlevering uit
Het Hof van Beroep in Antwerpen heeft het besluit over uitlevering van vijf Belgische jongeren aan Nederland met een maand uitgesteld. De uitspraak is nu verschoven naar 26 maart.
Het vijftal wordt verdacht van de zware mishandeling van een 22-jarige man in Eindhoven, begin vorige maand. Op beelden is te zien hoe er hard tegen het hoofd van het slachtoffer wordt geschopt.
Het was de bedoeling dat het Hof van Beroep vandaag zou beslissen of de groep mag worden uitgeleverd. Maar het Hof zegt meer tijd nodig te hebben om te reageren op stukken die zijn ingediend door de advocaten van de verdachten.
Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep. In totaal zijn er in de zaak acht verdachten, van wie er twee in Nederland vastzitten.
Ik heb zo'n flauw vermoeden dat ze hiermee wat sympathie willen kweken zodat de rechter zoiets heeft van "oke hij heeft ervan geleerd, in feite is het helemaal geen boze jongen, het liep enkel wat uit de hand" en dat ze daarmee een lagere straf verwachten dan bij bij een veel minder betrokken houding.quote:Op zondag 17 februari 2013 10:41 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik vind het dom van zijn advocaat. Brett kan nu niet meer zeggen dat hij last heeft gehad van de media en daardoor strafvermindering krijgen.
quote:Twee verdachten voorwaardelijk vrij
Twee verdachten uit België die zich ruim een maand geleden meldden bij de Nederlandse politie voor de geruchtmakende mishandeling in het Zuid-Nederlandse Eindhoven, komen dinsdagmiddag voorwaardelijk vrij. De rechtbank in Den Bosch heeft dat gemeld.
De jongens (15 en 17 jaar) moeten zich houden aan een lange reeks strenge voorwaarden. Ze mogen bijvoorbeeld niet in Eindhoven komen, krijgen huisarrest en mogen geen contact hebben met de medeverdachten.
Advocaat Peter van de Laar van de 17-jarige jongen uit Vosselaar zegt dat zijn cliënt ook naar een andere school moet waar hij intern zit. Hij moet meewerken aan een onderzoek naar zijn geestelijke vermogens en heeft een meldplicht, wist de raadsman nog op te sommen.
Het Openbaar Ministerie had gevraagd om verlenging van het voorarrest maar legt zich neer bij de beslissing van de kinderrechter, aldus een woordvoerster.
Beelden van de mishandeling veroorzaakten vorige maand veel verontwaardiging en een heksenjacht naar de daders. Alle acht verdachten zijn nu op vrije voeten. Vijf verdachten die zich bij de Belgische politie meldden, wachten op een definitieve beslissing van de rechter over hun uitlevering.
tering wat een lulverhaal johquote:Op zondag 17 februari 2013 06:41 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is een opmerkelijk filmpje opgedoken waarin de moeder van Brett Smits haar verhaal doet.
Zij '' blijft achter haar zoon staan, maar eist wel straf voor wat hij gedaan heeft''.
Verder geeft Brett aan dat hij onder andere een brief heeft geschreven aan het slachtoffer, waarin hij zijn spijt betuigt. Het interview is door het Belgische VTM afgenomen.
Kijk en oordeel zelf:
http://nieuws.vtm.be/binn(...)eist-straf-voor-zoon
Hier blijk wel uit dat ze helemaal geen spijt van hun walgelijk daad hebben. Aan de hoogste boom met deze trieste lafaards.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:47 schreef Frutsel het volgende:
Eerder keurde een Belgische rechter de uitlevering van de vijf aan Nederland goed, maar zij gingen daartegen in beroep.
Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:23 schreef andre_k het volgende:
Die 'Brett' verdient een net zo hoge straf als die 'Brent' als ik het hier zo lees.
Ik vind ze allebei even erg, eerlijk gezegd. Die 'Brett' begint, en probeert nu via een huilinterviewtje een beetje gezicht te redden. Dat die 'Brent' dat niet wil/niet durft boeit me eigenlijk helemaal niks.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Brent is echt de ergste. Die zal ook nooit het lef hebben om zo'n interview te geven.
Kan het nog lager dan?quote:Op donderdag 28 februari 2013 08:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Uitspraak door het Hof van cassatie: Brent Leijsen zal definitief niet worden uitgewezen aan Nederland. Zijn zaak zal achter gesloten deuren worden behandeld, zonder dat er sprake zal zijn van enige media aandacht. Verder zal zijn straf naar verwachting heel wat lager uitvallen dan wanneer hij in Nederland zou worden berecht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |