RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:17 |
Gebruik de reeks browser maar om de historie te zoeken, bijhouden gebeurt niet meer. Afijn, we ergeren ons nogal wat in het verkeer. Bumperklevers (voor en achter), linksplakkers, langzaamrijders, hardrijders, voorrangnemers, geen voorrang verlenende mensen. ![]() ![]() ![]() | |
Ridocar | woensdag 6 februari 2013 @ 11:27 |
Kortzichting vind ik een beetje te ver gaan. Ik probeer het alleen de visie op deze casus voor de gemiddelde burger te schetsen. Natuurlijk is de politie nodig. Ook als ze even pauze hebben. En natuurlijk kun je zoiets als calamiteiten niet plannen, maar de scheidslijn tussen noodzaak en gemakzucht is wel erg dun. Het is aan de agent (want die weet hoe het werkt) om daar verstandig mee om te gaan. Ze hebben immers nog steeds een publieke taak. Een kleine moeite om de auto zodanig te positioneren dat niemand er last van heeft én bereikbaarheid te garanderen (dus geen straat of trottoir volledig blokkeren) lijkt mij een fluitje van een cent. En dan hoeft er echt geen calimero-effect (zullie mogen dat wel en ikke niet ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:28 |
Gewoon accepteren dat de politie meer mag. En mensen die daar niet tegen kunnen moeten maar op een onbewoond eiland gaan wonen. Hoewel dat laatste niet mogelijk is, maar dat terzijde. | |
Piles | woensdag 6 februari 2013 @ 11:34 |
Krijgen we dat gezeik weer. Ook een irritatie, onwetendheid en haat tegen de politie. | |
Ridocar | woensdag 6 februari 2013 @ 11:36 |
Welke haat? Iets genuanceerder aub. | |
Tinos85 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:45 |
Dus stel jouw vader/moeder wordt onwel en moet gereanimeerd worden. Dan moeten de agenten die als eerste ter plaatse zijn eerst maar even kijken of ze een parkeervak kunnen vinden in plaats van de auto gewoon bij jou voor de deur op straat te zetten zodat ze gelijk kunnen beginnen met een reanimatie? ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:56 |
Je trekt het nu iets te ver door. Iemand assisteren bij reanimatie, is wat anders dan een broodje halen bij de lunchbar. ![]() | |
Tinos85 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:58 |
Ik had dat niet gelezen in het vorige topic. ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:59 |
Het zou wel kloppen, dat die agenten eerst nog naar de auto moeten lopen/rennen alvorens ze zoch onderweg zouden kunnen begeven naar vader/moeder die onwel is geworden. En dan is het verdomd handig dat die agenten in pauze er misschien binnen 2 minuten zijn, terwijl de back-up er pas over 5 minuten kan zijn. ![]() | |
Marco001 | woensdag 6 februari 2013 @ 18:09 |
Tja, in een dorp vlakbij mijn werk gaan de 2 agenten gewoon tussendoor lekker naar huis, koffie drinken en what not. Worden ze opgeroepen is het antwoord: "we zullen er zo even heen gaan. " om vervolgens eerst even rustig de koffie op te drinken. Sinds vorige zaterdag(heb hier daar al over gepost) is mijn respect voor de politie behoorlijk gedaald. Vandaag trouwens een goede en slechte chauffeur gehad, beide zelfde situatie, alleen 1 was een klein Diahatsutje terwijl ik in de Seat reed. Die vond het namelijk nodig om vlak voor mij de weg op te rijden. (kwam eraan met 80 km/h) waardoor ik vol in de ankers moest om een ongeluk te voorkomen. (en toen ik hem inhaalde, want hij reed 60 waar 80 magbleef meneer gewoon strak vooruit kijken.. ) aan de andere kant wel een erg nette vrachtwagenchauffeur meegemaakt die bleef wachten tot ik hem voorbij was voordat hij "mijn" weg opdraaide terwijl hij er nog wel voor langs had gekund. | |
Ridocar | woensdag 6 februari 2013 @ 19:07 |
Ik heb het over parkeren bij een broodjeszaak, geen prio1-situatie. | |
Spezza19 | woensdag 6 februari 2013 @ 19:33 |
Ze mogen best meer. Maar uit gemakzucht irritant parkeren valt daar niet onder... | |
RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 21:03 |
En wie ben jij om te bepalen dat het uit gemakzucht is? Ik ga er gewoon nog steeds vanuit dat het met een goede reden gebeurd. | |
Spezza19 | woensdag 6 februari 2013 @ 21:10 |
Boeit dat wie ik ben? Ik zie het gewoon vaak genoeg dat dat gebeurd.... | |
Marco001 | woensdag 6 februari 2013 @ 21:47 |
Weet je wat me vanochtend met al die mist trouwens opviel? Normaalgesproken zie je best veel auto's met mistlampen aan rijden terwijl het helder is; nu mochten ze eindelijk een keer de mistlampen aan(en was het ook wel nodig) en had niemand ze aan. | |
RealBizkit666 | woensdag 6 februari 2013 @ 22:01 |
Dat bedoel ik dus. Jij kan dat nooit beoordelen of het wel of niet uit gemakzucht is... | |
Descendent | woensdag 6 februari 2013 @ 23:05 |
Mistlampen zijn dan ook voor mietjes natuurlijk... ![]() Wat mij opviel: 1 f&îng centimertje sneeuw in NL; en het halve NLwegdek is alweer befile-d. ![]() | |
Ridocar | woensdag 6 februari 2013 @ 23:15 |
Idd dè bevestiging hoe het met de rijvaardigheid van autorijdend Nederland gesteld is. Stuk voor stuk zijn het perfecte chauffeurs, ze kunnen alles, durven alles, weten alles... zolang het droog is. | |
Marco001 | woensdag 6 februari 2013 @ 23:24 |
doet me denken aan mijn stage in Finland, waar ik een buschauffeur had die in de winter driftend over de rotonde´s en kruisingen gaan en ondertussen rustig een broodje aan het eten zijn.. ![]() De (finse) passagiers keken er niet eens van op. Daar lag toen dan meer dan een meter sneeuw, en rijden ze zowel met extreem oud als nieuw materiaal(treinen waarvan je de deuren nog handmatig moet openen, maar ook Teppolino's (treinen met bij elke stoel ingebouwde radio waar je je koptelefoon op aan kan sluiten. En dat in 2e klas!) Ter illustratie: het was er dusdanig koud dat de deuren waar we 15 minuten eerder langs in een bus waren gestapt dusdanig vastgevroren waren dat ze niet meer open konden toen we bij onze halte waren. We moesten er van de chauffeur gewoon even een flinke ram tegen geven. ![]() | |
admiraal_anaal | woensdag 6 februari 2013 @ 23:29 |
Ik irriteer me echt dood aan weggebruikers die 40 meter aan witte tram gewoon niet opvallen ![]() Vandaag een aanrijding gehad waarbij de auto mijn voertuig bij de 3e deur probeerde binnen te dringen ( dus 20 meter vanaf de neus ![]() ![]() | |
Spezza19 | woensdag 6 februari 2013 @ 23:37 |
Wat jij wilt gast ![]() | |
Ridocar | woensdag 6 februari 2013 @ 23:47 |
Kon je dan niet even opzij gaan met je tram? | |
admiraal_anaal | woensdag 6 februari 2013 @ 23:55 |
Ze hadden mijn stuur gestolen ![]() | |
Tinos85 | donderdag 7 februari 2013 @ 01:59 |
Las het later pas. My bad. ![]() | |
gebrokenglas | donderdag 7 februari 2013 @ 12:11 |
Hoe loopt zoiets af dan? Politie erbij, situatieschets enzo, en kreeg jij gelijk of die ander? | |
Pizza_Boom | donderdag 7 februari 2013 @ 12:43 |
Laten we het dan anders stellen. Stel dat ze te laat komen omdat ze hun auto in de "pauze" ergens verweg moesten parkeren en daardoor een eind moesten lopen. | |
Pizza_Boom | donderdag 7 februari 2013 @ 12:45 |
Hij krijgt sowieso gelijk, tram is een zwakke verkeersdeelnemer. | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 12:46 |
Stel dat ik die stelling al gedaan heb in dit topic? | |
Balsam | donderdag 7 februari 2013 @ 12:47 |
Buiten zwakke verkeersdeelnemer om moet je een tram naar mijn weten altijd voorrang verlenen | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 12:48 |
Politie erbij, brandweer, ambulance, verkeersdienst van de zaak, gezien zijn deur vastzat en er niet zelfstandig uit kon komen. Ik reed gewoon rechtdoor op zelfde weg en hij reed gelijk met mij op (ter hoogte van het midden van mijn voertuig) en wilde bij een kruispunt linksaf slaan terwijl ik dus links van hem reed. Mijn wagen is 39 meter lang, ik rij 25 km over een kruispunt en hij heeft op 20 meter van de voorkant zijn wagen geparkeerd in mijn tram ![]() | |
Caland | donderdag 7 februari 2013 @ 12:50 |
Wat. ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 7 februari 2013 @ 13:39 |
Hoe blind was die vent dan, Hahaha! | |
no1uknow | donderdag 7 februari 2013 @ 13:48 |
Dit?![]() | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 14:50 |
Je stak ook zomaar over met je tram ![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 16:08 |
Nee dat was me collega, auto dacht dat tram stil stond voor de kruising en hij voorlangs mocht ![]() Ik was 3 uur later aan de beurt op dezelfde lijn. Hij had me niet gezien en volgens zijn verklaring dook ik ineens vanuit het niets op ![]() ![]() | |
no1uknow | donderdag 7 februari 2013 @ 16:12 |
Hoe is dat nou eigenlijk, rijden op een RR? | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 16:21 |
Ja uhh je moet er tegen kunnen zo zonder contact te werken. In de stad erg vermoeiend met fietsers, auto's en voetgangers die iedere regel aan de laars lappen. Agressie naar bestuurders (verbaal en fysiek). Wisseldiensten die beginnen vanaf 0415 en eindigen om 0300. Zelfdodingen en ongelukken. Maar verder wel een mooi en heerlijk beroep ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door admiraal_anaal op 07-02-2013 16:28:03 ] | |
ZwartmetSuiker | donderdag 7 februari 2013 @ 16:37 |
Nouja uiteindelijk heb jíj de grootste ![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 16:53 |
De grootste is niet altijd leuk als je weer een auto platdrukt tegen een mast, een fietser onder de tram hebt of een springer voor je wagen krijgt. Maar soms voelt zo'n voertuig wel machtig en trots ![]() | |
Ridocar | donderdag 7 februari 2013 @ 18:27 |
40 meter! Kom ik met m'n 25 meter.... ![]() En dan ook nog passagiers meenemen, Ik wilde destijds geen buschauffeur worden, gewoon omdat er minstens tig mensen op je vingers kijken en het allemaal beter weten. Je moet er maar me om kunnen gaan. Laat mij maar alleen rijden. Zo, genoeg veren, maar nog steeds respect | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 18:28 |
"pas op dames, de mijne is 40 meter"![]() | |
Eenskijken | donderdag 7 februari 2013 @ 18:41 |
hoe ben je aan die baan gekomen als ik vragen mag? | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 19:45 |
Soms 80 meter als ik met gekoppelde wagens rijd ![]() | |
jitzzzze | donderdag 7 februari 2013 @ 19:45 |
![]() | |
admiraal_anaal | donderdag 7 februari 2013 @ 19:46 |
Solliciteren bij HTM ![]() | |
NoBody122 | donderdag 7 februari 2013 @ 20:53 |
"Waar"-TT's ![]() Mensen die met 100-110 inhalen waar je 130 mag ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 7 februari 2013 @ 22:05 |
Sorry, mijn inspiratie was op een laag punt toentertijd. ![]() | |
Descendent | donderdag 7 februari 2013 @ 23:23 |
Abknallen zeg ik! ![]() (had er vaochtend ook een paar die ook dan niet ff wachten tot die snel rijdende auto -ik dus- die al met een inhaalactie bezig is voorbij is.... neenee; we proppen ons hok er gewoon vóór! ![]() ![]() ![]() | |
knep | donderdag 7 februari 2013 @ 23:52 |
Vandaag veel klevende busjes terwijl ik al zowat overal vmax+20 reed (op de teller) ![]() /edit en nee ik was niet links aan het plakken | |
Kapt-Ruigbaard | vrijdag 8 februari 2013 @ 07:08 |
Mensen die zonder licht rijden terwijl het donker is en het dan niet snappen als je achter hun rijdt, je even een lichtshowtje geeft, ze inhaalt, toeterd, voor ze rijdt en je licht zelf een aantal keer aan en uit doen. ![]() Waar de fuck ben je dan mee bezig op de weg. ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 8 februari 2013 @ 08:01 |
Ik deed het voorheen precies zoals jij omschrijft. Ik ben er mee opgehouden want mensen snappen het toch niet. Ze komen er vanzelf achter als ze niet gezien worden. | |
Ridocar | vrijdag 8 februari 2013 @ 08:19 |
Weer sneeuw. Ik zat te twijfelen of ik de aanhangwagen achter moest laten op een parkeerplaats. Toch maar niet gedaan. Het was niet echt glad, maar de sneeuw bleef wel liggen | |
Metalfreak | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:03 |
Proberen er veel mensen zelfmoord te plegen door voor een tram te springen dan? Dat zou nu niet mijn eerste keuze zijn mocht ik ooit de behoefte krijgen om een eind aan mijn leven te maken... Die dingen gaan toch nooit echt heel hard? | |
Anne | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:05 |
Mochten jullie er nog dieper op in willen gaan: PTA / [centraal] Tram Topic deel Twee Dat topic verdient het best om een een keertje vol te gaan hoor ![]() | |
admiraal_anaal | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:08 |
![]() ![]() | |
Piles | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:21 |
Wat ik me afvraag, zou hun dashboard ook onverlicht zijn als ze geen verlichting aan hebben? Want dan is het echt donker in de auto ![]() | |
Ridocar | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:27 |
Ik weet dat het dashboard/klokkenlicht in de meeste Citroëns altijd met het contact aangaat. Van andere merken weet ik het niet. Misschien is dat de reden dat mensen het vergeten, zeker als de straatverlichting fel genoeg is. | |
daNpy | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:32 |
Bij nieuwe auto's springen alle toeters en bellen al aan als de deur open gaat. Daarom hebben mensen het niet door (immers, als je met je telefoon bezig bent zie je niet dat er een lichtbundel ontbreekt voor je auto). | |
Piles | vrijdag 8 februari 2013 @ 09:40 |
Ik ben alleen oude auto's gewend, vandaar ![]() Maar dan kan ik het ergens wel voorstellen dat het vergeten wordt. Veel mensen zijn ook gewoon niet bezig met autorijden. | |
#ANONIEM | zaterdag 9 februari 2013 @ 09:34 |
Van de week: In een stad met een slakkengang rijden en plotseling vol op de remmen moeten omdat een of andere idioot met een headset op zijn kop gewoon oversteekt zonder links of rechts te kijken. ![]() Er was geen zebrapad en de idioot zat naar alle waarschijnlijkheid naar muziek te luisteren. | |
Pizza_Boom | zaterdag 9 februari 2013 @ 12:00 |
Neem aan dat je de claxon even flink ontroest hebt? ![]() | |
Descendent | dinsdag 12 februari 2013 @ 15:48 |
110 euro boete omdat ik om 23.00u 's avonds op 138 geklokt ben.... ![]() Natuurlijk is het mn eigen schuld en zo; maar dit is nu geen boete waarvan ik het idee heb dat de verkeersveligheid er enorm mee gediend is.... er was verder bijna heul geen kip op de weg zeg maar... ![]() | |
Posergoth6667 | woensdag 13 februari 2013 @ 12:49 |
daarom flitsen ze om die tijd. makkelijk geld binnenhalen. ben een keer om iets van 3 of 4 uur s'nachts geflitst | |
Ridocar | donderdag 14 februari 2013 @ 01:49 |
Bergen op Zoom, A4. Een grijze Mazda blokkendoos voegt ongezien in vlak voor mij terwijl ik een stuk sneller rijd dan mevrouw met haar jong los op de achterbank. Over ouderschapsfalen gesproken... | |
Vlassie1980 | donderdag 14 februari 2013 @ 13:54 |
Je hebt tenminste wel lekker de staatskas gespekt, daar zijn die controles immers voor. Heeft in sommige gevallen geen flikker meer met veiligheid te maken. | |
RealBizkit666 | donderdag 14 februari 2013 @ 13:56 |
Scheelt weer een belastingverhoging voor de rest van de bevolking. Ik ben je dankbaar. ![]() | |
Piles | donderdag 14 februari 2013 @ 15:13 |
Gaat ook niet alleen om andere weggebruikers hè. Als je jezelf om een boom vouwt omdat je hard rijdt kost dat ook heel veel inzet en geld. En nee, ik ben ook niet roomser dan de paus ![]() | |
jitzzzze | donderdag 14 februari 2013 @ 15:14 |
Menschen die nu zonder verlichting rijden ![]() | |
ZwartmetSuiker | donderdag 14 februari 2013 @ 15:16 |
Insert hier uw irritaties over (te) langzaam rijdende mensen. | |
Turbomuis | donderdag 14 februari 2013 @ 15:17 |
Veel mensen hebben volgens mij de straatverlichting als leidraad. | |
Piles | donderdag 14 februari 2013 @ 15:17 |
Weinig problemen mee. Als ze maar optyfen naar rechts. | |
jitzzzze | donderdag 14 februari 2013 @ 15:20 |
Ik vind daar iets van ![]() | |
Descendent | donderdag 14 februari 2013 @ 19:23 |
Maar dan verbruik ik ook geen pensieongelden; dus dat heft elkaar dan weer op. En mijn auto mogen ze dan gewoon om die boom gevouwen laten als afschrikwekkend kunstwerk ![]() Maar van dat soort boetes zijn wel irritant als je vandaag bijv weer een #@%^in een Audi op een gladde weg zag inhalen -doorgetrokken streep- waardoor hij een tegenligger (en de hele meute erachter) in de rem dwong..... WAAR IS DE RECHTVAARDIGHEID!! ![]() ![]() | |
NoBody122 | donderdag 14 februari 2013 @ 20:05 |
Mijn bus kwam zonet bijna niet meer van z'n halte af; pas na wat achter- en vooruit gewissel... Redelijk glad dus hier in Utrecht, op sommige plaatsen.Maak je daar vooral geen zorgen over. Tegen de tijd dat jij aan je pensioen toe bent, is dat er al lang niet meer.
| |
#ANONIEM | donderdag 14 februari 2013 @ 20:25 |
Of auto's die zelf kunnen bepalen wanneer verlichting nodig is. | |
Spezza19 | donderdag 14 februari 2013 @ 20:32 |
Mensen die bumperkleven met dit weer ![]() | |
Me_Wesley | donderdag 14 februari 2013 @ 20:54 |
Mensen die bij 5 sneeuwvlokken niet meer durven rijden ![]() | |
Piles | donderdag 14 februari 2013 @ 20:58 |
Sneeuwvlokken? ![]() Ik weet niet hoe het bij jou was, maar hier was het écht glad op de snelweg door ijzel. | |
Me_Wesley | donderdag 14 februari 2013 @ 21:04 |
Het was wel goed raak vandaag hoor ![]() ![]() ![]() | |
Spezza19 | donderdag 14 februari 2013 @ 21:09 |
![]() Bumperkleven sowieso not done... Ook niet in de zomer... Maar met dit weer heb je helemaal een steekje los.... | |
Pizza_Boom | donderdag 14 februari 2013 @ 23:37 |
Had gister een fijne klever. Reed achter een lesvrachtwagen binnen bebouwde kom, ding reed niet erg door (logisch, straatjes waar normaal alleen een vuilniswagen en een verhuiswagen zouden komen), schommelde tussen de 40 en 50 km/h. Afijn, ik kom bij een zebrapad en er steekt iemand over. Ik stop. Op mijn trekhaak hing al een figuur in een Crafter, fijn dus (in de binnenspiegel zag ik nog een deel van het embleem, een stukje grille en een stukje motorkap, in mijn buitenspiegels zag ik enkel nog lampen). Ik trek een beetje vlot op en hij blijft maar op mijn trekhaak hangen. Nog een situatie waar ik moet stoppen, dus ik rem weer, krijg ik nog groot licht mee (alsof ik kan zien dat iemand die het zebrastuk over het fietspad over loopt, tussen weg en fietspad blijft lopen richting auto). Afstand houden deed hij echter nog steeds niet, dus omdat hij zijn afstand niet aanpaste aan de snelheid, heb ik maar mijn snelheid aangepast aan de afstand (oftewel, 20 km/h op de teller gaan rijden). Als ik nou zo truttig rijd terwijl er niets voor me zit, kan ik me voorstellen dat je iets minder afstand pakt of het irritant vindt, maar ik kan ook niet door een fucking vrachtwagen heen, dus houdt gewoon afstand. Waarom hij nou zo zat te drukken? Om linksaf een U bocht te maken. En een keer raden waar ik 100 meter nadat ik die Crafter kwijt was weer achter zat? Juist ja, die lesvrachtwagen die stond te wachten om linksaf over te steken. | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 00:56 |
Beste meneer in de 207 op de A4 bij Den Haag, het zou best kunnen zijn dat je eventjes -moet- facebooken of twitteren. Maar als je niet kunt multitasken leg dat ding dan asjeblieft aan de kant en probeer je snelheid vast te houden in plaats van ergens tussen de 60 en 80 te slingeren. Oja, excuses aan die twee drugsrunnertjes in het grijze Golfje TDI op de A16. Omdat jullie overduidelijk op zoek waren naar buitenlanders bleef ik maar even met 70 achter jullie hangen bij Dordrecht. Gewoon omdat het kan. | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 01:08 |
Lesvrachtauto's rijden over het algemeen niet zo snel, zeker niet als de leerling in kwestie net begint met lessen. De eerste rijlessen in een Magnum bakwagen dacht ik dat ik alles plat zou rijden, ondanks de vele spiegels die aan de auto hangen. Dan doe je het automatisch rustig aan. | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 01:14 |
Oh, maar daar hoor je mij ook niet over hoor. Alleen het gedrag van andere weggebruikers er dan bij... zoals op je trekhaak gaan rijden. En daarom ook de opmerking over de straatjes, zijn van die typische straatjes waar eigenlijk nooit groot verkeer rijdt. Om de haverklap stoppen voor zo'n half in het vak staande auto, etc. ![]() | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 01:58 |
Ik dacht al dat het om die Crafterbestuurder ging (de klapjosti ![]() | |
Gftw | vrijdag 15 februari 2013 @ 05:21 |
Dat zijn toch wel de grootste randdebielen. Degene die gaan kleven terwijl er iemand (of meerdere personen) voor je rijdt en je onmogelijk in kan halen. Wat verwachten die mensen, dat je voor ze de berm/stoep op rijdt? | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 08:54 |
Vanochtend. Oprit A9, 2 stroken die na het stoplicht naar 1 strook gaat. Gaat de auto naast mij, waar ik al VOOR ZAT opeens het gat dichtrijden.... ![]() En dan boos op mij worden omdat ik hem vervolgens afsnijd... Ja sorry maar mijn weg houdt op.... | |
OxygeneFRL | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:36 |
Dan moet jij ruimte zoeken en geen voorrang nemen. Voorrang krijg je. | |
daNpy | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:38 |
Vanmorgen bijna een fietser op mn motorkap. Scheelde echt centimeters. | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:47 |
Eeuh, wie moet er nou voorrang verlenen? Jij toch zeker? ![]() | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:47 |
Lees het nog eens.... | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:47 |
Rare plek om te fietsen ![]() | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:48 |
Ik reed al voor hem en wilde al naar rechts... Kwibus gaat opeens gat dichtrijden.... Zulke figuren zoeken het maar lekker uit | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:50 |
Nog steeds voer jij een manoeuvre uit en zal je die kwibus dus voor moeten laten gaan, want je hebt geen voorrang. | |
OxygeneFRL | vrijdag 15 februari 2013 @ 09:59 |
Bedenk de situatie nog es. Jij veranderd van rijstrook..dan moet jij voorraang verlenen ![]() | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 10:01 |
Mja pech voor hem... Zat er nog over te denken om uit te stappen | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 10:05 |
Kan je wel ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 10:10 |
Om je eigen fout te maskeren? ![]() | |
OxygeneFRL | vrijdag 15 februari 2013 @ 10:14 |
Dat is jouw mening. Maar jij deed het overkomen dat jij in je recht stond. Sta je dus niet. Je moet je maar aanpassen. Faalhaas | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 10:45 |
Lekker zwart wit denken allemaal en elkaar vooral geen centimeter ruimte geven. Ja, zo komen we er wel ![]() | |
AdoraBelle | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:16 |
Jij maakt je daar ook weleens aan schuldig denk ik? | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:21 |
Steeds minder ![]() En ja, in het voorbeeld van spezza ram ik mn auto er ook gewoon tussen. | |
_VoiD_ | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:32 |
Mensen die uit gaan stappen om hun gram te halen. .. alsof je daar ook maar iets mee bereikt. Ik zal in ieder geval niet op je wachten dan ![]() | |
Luxuria | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:35 |
Hoe wil je dat doen op de snelweg? ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:41 |
Sinds wanneer staan er stopverkeerslichten op de snelweg? ![]() | |
Luxuria | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:43 |
Idd, niet goed gelezen ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:44 |
Ik het het 1 keer gedaan bij een bumperklever. En op een moment dat die andere niet weg kon komen. Hij werd heel klein achter het stuur toen ik naast zijn raam stond en verhaal haalde. Daarna bleef hij verschrikt stil staan toen ik weg reed... Ik hoop dat hij zijn les geleerd heeft en niet meer zal bumperkleven, maar ik ben hem nooit meer tegenkomen. | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 11:50 |
Kleine nuance: Iemand die moet invoegen mag je niet hinderen met invoegen. Oftewel, een gat dichtrijden mag dan weer NIET. Je hoeft een invoeger niet te helpen, je dient hem echter wel gelegenheid te geven om in te voegen. Dus als hij naast jou terecht komt en jij hebt voor je een gat van 100 meter, heeft ie pech. Overigens klinkt dit erg als ik trap het gas in om voor hem te komen om daarna mijn gas los te laten. | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 12:25 |
Uhm, toeritdosering? Ik herken het probleem van Spezza namelijk erg goed, omdat ik elke dag zo'n toerit heb op de A9. | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 12:34 |
Dan noemen ze dat een toeritdoseerinstallatie. ![]() Dat is officieel geen verkeerslicht. ![]() | |
daNpy | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:20 |
Limburg ![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:26 |
En Friesland ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:29 |
Nog 10 provincies te gaan, dan hebben jullie ze gehad. ![]() | |
NoBody122 | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:31 |
Op Nederlandse snelwegen staan nergens verkeerslichten, want dan voldoet de weg niet aan de eisen om snelweg te mogen zijn. Wél kan een snelweg kort eindigen voor een kruispunt (al dan niet met verkeerslichten) en daarna weer verdergaan als snelweg. De verkeerslichten staan dan echter nog steeds niet op de snelweg. | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:32 |
Dank je. Ik had geen zin om het te typen. ![]() Het stuk "snelweg" in Limburg wat door Maastricht loopt, heet dan ook de N2, en niet de A2. Puur omdat het geen snelweg meer is. | |
daNpy | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:47 |
A270 Eindhoven - Helmond ![]() | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:52 |
Geldt daar ook. Richting Eindhoven eindigt de autosnelweg al waar de busbaan er bij komt (Nuenen). En de andere kant hier: http://goo.gl/maps/dVhQi | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 13:54 |
Wat Piles zegt. | |
OEM | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:08 |
Helaas vertelt Attietattie niet waar dit is. Eerst het bord autosnelweg, daarna verkeerslichten. | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:12 |
Toeritdoseerinstallatie. Dat is geen verkeerslicht. | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:14 |
Amsterdam, A10 Zuid, oprit RAI in westelijke richting ![]() Links is de kraan op de bouwplaats van de NoordZuidlijn te zien. http://goo.gl/maps/oUykx Vind ik deze spannender trouwens: http://goo.gl/maps/P3TMd Gewoon op een verbindingsweg van de snelweg, niet bij een oprit. | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:17 |
Het verschil tussen een verkeerslicht en een toeritdoseerinstallatie is de kleur van de rand om de rood/geel/groen lichten heen. ![]() | |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:18 |
Dit. Ik snapte ook niet waarom meneer opeens gas bij gaf. Alles ging gewoon netjes zoals het hoort. Totdat ik van strook moest wisselen omdat mijn strook gewoon echt ophield. Keihard op mijn rem gaan staan om de geleiderail niet te raken en dus vervolgens een opstopping veroorzaken (want de doseerlichten stonden uit en iedereen kon netjes doorrijden) was helemaal geen oplossing. Opgefokte ventje in zijn Kia Sportage had dus gewoon dezelfde snelheid moeten blijven rijden, was er niks aan de hand geweest en hij had er niks mee verloren, want hij reed al achter mij. | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:18 |
Ah ![]() Geen direct kruisende weg vind ik zelf wel een groot verschil ![]() | |
daNpy | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:28 |
Oude situatie. Wat hier nog snelweg is, is inmiddels autoweg. Daarvoor is een 70 weg ivm kruispunt. Er zijn dus verkeerslichten neergezet daar waar eerst snelweg was. Nu is het natuurlijk geen snelweg meer ![]() | |
Daeron | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:45 |
![]() Probeer dit punt maar eens. Dát is een spannend punt. | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:46 |
Ik heb het niet over spannend invoegen, maar over een toeritdosering op de snelweg ![]() | |
Daeron | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:48 |
Zo beter? ![]() | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:49 |
Uh ja, ok. | |
Descendent | vrijdag 15 februari 2013 @ 14:59 |
Ik had precies hetzelfde gedaan (als jij). En nee; officieel heb je geen voorrang en sta je niet in je recht dan; maar dan moet ie maar niet zo achterlijk doen (of gewoon dom). | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:30 |
ZUCHT...
| |
Sounddragon | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:43 |
Kannie; kan wel op een autoweg, maar niet op een autosnelweg. Eventuele uitzondering is aan het einde van de autosnelweg, dat kan dan weer wél ![]() | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:44 |
Ook daar is de autosnelweg dan al geeindigd. | |
Sounddragon | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:47 |
Dazzeggiktog? | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:48 |
Ik zie niet wat de uitzondering is. Op een autosnelweg staan gewoon nooit verkeerslichten, zoals we posts geleden al geconcludeerd hadden. | |
Sounddragon | vrijdag 15 februari 2013 @ 15:55 |
Een definitie van een autosnelweg is, dat het een snelweg betreft met alleen maar ongelijkvloerse kruisingen, wat dus automagisch betekent dat dat voor een autoweg niet zo is ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:01 |
A22 bij de Velsertunnel heeft aan zowel de noordkant als de zuidkant stoplichten staan. Maar ook die zullen wel onder de noemer doseerinstallaties vallen. | |
Sounddragon | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:23 |
Bij een tunnel is dat meestal veiligheid; als er iets gebeurt binnen gaat de boel op rood, zodat er niet meer mensen de tunnel in kunnen. | |
XSbig | vrijdag 15 februari 2013 @ 16:51 |
De oudere meneer in zijn vierkante hok, zou U alstublieft na ongeveer 3 km 60 op een 80 weg te hebben gereden niet links voorgesorteerd willen gaan staan als er twee banen voor rechts zijn en na de stoplichten je weer naar een baan moet invoegen. Dat ik U dan nog met groot licht knipperde tieb uj net over de invoegstrook inhaalde toen ik naar rechts ging verbaasde mij dan ook zeer. | |
Luxuria | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:04 |
![]() | |
jitzzzze | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:06 |
Misschien wil je je post nog even wijzigen. Denk er eens over na ![]() | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:18 |
Dat zijn toch alleen rode lampen? Net als bij een spoorwegovergang? Die vallen niet onder de noemer doseerinstallatie en ook niet onder de noemer verkeerlicht. ![]() De precieze benaming daarvoor kan ik nu niet opzoeken. Edit: Ik geloof dat ze dat een "actieve signalering" noemen. ![]() | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:30 |
Ze heten toch echt doseerlichtinstallaties. Qua uiterlijk lijken ze op verkeersregelinstallaties, alleen de software is anders. CROW heeft er hele pdf's over volgeschreven. Google er maar naar. | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:37 |
Nee, dat zijn matrix' die normaal aan staan, 1 met kruis en 1 met pijl/snelheid en daarnaast zitten 3 lampen. Een rode, een oranje en een groene. | |
kikoooooo | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:44 |
Dit soort posts ![]() ![]() | |
kikoooooo | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:46 |
Genoeg tunnels die gewoon een normaal stoplicht hebben hoor. Botlektunnel, beneluxtunnel, velsertunnel, wijkertunnel sowieso. Gewoon rood, oranje, groen. Gaat idd aan bij een te hoge vrachtwagen, zo'n 100x per dag in de laatste twee tunnels. | |
Pizza_Boom | vrijdag 15 februari 2013 @ 17:47 |
Vooral de Velsertunnel heeft er nog wel eens last van, die is nogal laag. | |
XSbig | vrijdag 15 februari 2013 @ 18:08 |
Whoops iets te snel getypt :clown: Het kwam dus op een ver onder de aanbevolen snelheid-rijder aan, die bij het stoplicht ook nog eens links ging staan. | |
RealBizkit666 | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:21 |
Aanbevolen snelheid. ![]() Wat heb je gezopen? | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:33 |
Er zijn zelfs bruggen die af en toe zelfs open gaan. Ook dat valt buiten het stukje 'conflictvrij' dat een snelweg kenmerkt. Die verkeerslichten bij de tunnels zijn trouwens onderdeel van een calamiteitensysteem van de tunnel. Ook daarover zijn pdf's te vinden. | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:35 |
Maximumsnelheid bedoelde je zeker? En stoplichten zitten op een auto. Wat jij bedoelt zijn verkeerslichten. | |
XSbig | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:39 |
Ja dat ja, jullie maken me zenuwachtig man haha | |
CasB | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:49 |
Is toch niet gek? Zo'n oude sok voor je die niet doorrijdt, en als er 2 banen zijn links gaan staan, terwijl ze zelf ook wel weten dat ze niet snel rijden. En dan vervolgens boos gaan zitten doen als je ze legaal inhaalt en voor ze terecht komt. | |
Ridocar | vrijdag 15 februari 2013 @ 19:51 |
Nergens voor nodig, maar we zijn wel een stel mierenneukers. Af en toe. | |
Piles | vrijdag 15 februari 2013 @ 20:31 |
Strook of baan ![]()
![]() | |
Light | vrijdag 15 februari 2013 @ 23:36 |
In de wet is het gewoon een verkeerslicht. Die heb je in twee varianten: driekleurig en tweekleurig. Die laatste heeft alleen rood en oranje. | |
#ANONIEM | vrijdag 15 februari 2013 @ 23:38 |
Verdomd interessant, die hele discussie over verkeerslichten, doseerinstallaties en snelwegen. Heb ik altijd al willen weten.
| |
Spezza19 | vrijdag 15 februari 2013 @ 23:39 |
Die discussies zijn sowieso kansloos.... iedereen weet wel wat er bedoeld wordt.... | |
2cv | vrijdag 15 februari 2013 @ 23:48 |
Ik maak ruimte voor een vrachtwagen, (waren 2 irritante bochten na elkaar) ziet de chauffeur dat amper. Ja, hij nam de vrijgemaakte ruimte wel, maar was ook druk met bellen. Er ging niets mis, ook niet bijna, maar ik vind dat wel matig. | |
kikoooooo | zaterdag 16 februari 2013 @ 01:02 |
Het gaat me om de schrijfstijl. | |
Ridocar | zaterdag 16 februari 2013 @ 01:54 |
Voor de weggebruiker is het ook een verkeerslicht. omdat uiterlijk en werking hetzelfde zijn is er geen onderscheid gemaakt in de RVV. | |
NoBody122 | zaterdag 16 februari 2013 @ 05:47 |
Maar hij heeft wel gelijk; opbokken met die "Beste <dader>"-schrijfstijl. Is alleen maar hinderlijk bij het lezen en het is bovendien al héél lang niet origineel meer. | |
OEM | zondag 17 februari 2013 @ 11:19 |
[ Bericht 52% gewijzigd door OEM op 17-02-2013 11:28:42 ] | |
Ridocar | zondag 17 februari 2013 @ 19:31 |
Toch een goeie actie. Je bent een zeldzaamheid. ![]() | |
2cv | zondag 17 februari 2013 @ 23:07 |
De eerstvolgende vrachtwagen die ik tegen kom blokkeer ik. Ik ga er dwars voor staan en ga niet weg voor ik een gedetailleerde verklaring krijg waarom zijn collega aan het bellen was ![]()
| |
NoBody122 | zondag 17 februari 2013 @ 23:36 |
Vind je dat een spannend punt? De oprit bij Leusden (de A28 richting Utrecht op), die ik doordeweeks bijna dagelijks gebruik, is momenteel nog 'spannender' dan dat, vanwege werkzaamheden.. | |
Daeron | maandag 18 februari 2013 @ 00:10 |
Oprit van 60 meter waarbij je bergop op moet zien te trekken naar 120 om hem daarna gelijk naar links te mikken omdat je anders de rivier inrijdt? Dat vind ik best spannend ja. ![]() | |
NoBody122 | maandag 18 februari 2013 @ 00:14 |
Liever de rivier in dan tussen een betonnen afscheiding en een (vracht)wagen platgedrukt worden ![]() | |
D0808 | maandag 18 februari 2013 @ 14:28 |
Hoe wil je daar de rivier inrijden, ik zie geen enkele mogelijkheid ervoor. Er ligt nota bene zelfs nog een vluchtstrook, ok. smal maar er past een auto op. | |
Daeron | maandag 18 februari 2013 @ 14:58 |
Dat lijkt maar zo, daar past dus echt geen auto op die vluchtstrook. [ Bericht 47% gewijzigd door Daeron op 18-02-2013 15:56:44 ] | |
Luxuria | maandag 18 februari 2013 @ 15:09 |
Dat is inderdaad een aardig korte invoegstrook, maar volgens mij is die oprit toch wel lang genoeg om genoeg vaart te kunnen maken. Ook geen scherpe bochten erin, alleen maar rechtdoor. | |
D0808 | maandag 18 februari 2013 @ 15:31 |
Daar verschillen we dan in mening over maar dan zie ik nog steeds niet hoe je het kanaal in kan rijden. | |
Descendent | maandag 18 februari 2013 @ 23:09 |
Bejaarden grrrr...... 65-7--65-75- dan weer 70 op een tachtig weg grrrrr...... ![]() tltr: GRRRRR!!!! | |
Ridocar | maandag 18 februari 2013 @ 23:47 |
Hier heb je bijna altijd belgen die denken dat ze nog steeds in hun eigen land rijden. streep 70. Overal. | |
#ANONIEM | maandag 18 februari 2013 @ 23:48 |
Streep 70? | |
Ridocar | dinsdag 19 februari 2013 @ 03:27 |
Snelheid, de naald precies op 70 laten hangen. | |
terrorsjaak | dinsdag 19 februari 2013 @ 09:42 |
Als je in Duitsland de grens over gaat. Je met 200+ komt aanrijden en dat er dan heel vaak Polen of Nederlanders zomaar de linker rijbaan opkomen met 130. Zonder te kijken of zonder knipperlicht. Heel heel heel gevaarlijk. | |
NoBody122 | dinsdag 19 februari 2013 @ 10:12 |
Als je die snelheden niet kunt handlen (door fatsoenlijk te anticiperen), moet je gewoon een normaal tempo aanhouden. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 11:31 |
Toch zijn het bij mij voor 90% Duitsers die dat flikken. En wat nobody zegt. Ik ben nog nooit in de problemen geweest met 200+ snelheden en iemand die naar mijn rijstrook op komt (met of zonder knipperlicht). | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 12:09 |
Ook wel eens gehad, met de AMG; kom met 240 - 250 aanvliegen, zie een 2 - 300 meter voor me ofzo wat auto's invoegen op de autobahn, ik knipper een paar keer, en één of andere (duitse) josti met een SLK'tje pleurt hem met 100 - 110 gewoon meteen door de linkerbaan op; was ik toch effe heel blij met die UFO-size remschijven; ging echt maar nét goed ![]() | |
Vlassie1980 | dinsdag 19 februari 2013 @ 13:34 |
En ook geeneens een bordje op de oprit met "Korte invoegstrook" ![]() | |
GeertJan88 | dinsdag 19 februari 2013 @ 13:45 |
De A2 van utrecht naar Amsterdam, om te janken. Mensen weten gewoon niet wat ze moeten doen op een vijfbaansweg. Oke vandaag rijden we op de 4e baan en we blijven hier ook rijden wat er ook gebeurd. Vaak haal ik zo iemand links in en zo gauw ik er langs ben helemaal naar de rechterbaan gaan, dan hebben ze het vaak wel in de gaten. | |
OxygeneFRL | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:01 |
![]() | |
sandertjuh | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:13 |
Ik rijd er gelukkig bijna nooit maar toevallig afgelopen weekend wel, heb er genoeg afgesneden of naar moeten seinen met m'n licht.. is toch één van de eerste dingen die je leert met rijlessen? plaats op de weg? Wat een drama zeg ongelovelijk.. Gelukkig rijd ik er bijna nooit! | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:21 |
Ja maar, over 35 kilometer moet ik wel op deze strook zijn. Jullie snappen er helemaal niks van. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:41 |
omdat? | |
HiddenResponse | dinsdag 19 februari 2013 @ 14:54 |
Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken op rotondes. Dat is nou echt een irritatie. Stop ik voor niks of komen er dan weer 5 auto voorbij. | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:07 |
Ja, die zijn erg fijn, ook die types die het op het allerlaatste kutnippertje pas doen.. zelfde effect; jij stopt, en dan sturen ze eraf en dán pas knipperen.. en bedankt, klootviool ![]() | |
BlackLining | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:09 |
Of natuurlijk die lieden die schaapachtig blijven staan wachten bij de rotonde als jij duidelijk aangeeft af te gaan slaan ![]() | |
HiddenResponse | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:14 |
Ja of bestuurders die niet eerst om zich heen kijken op de rotonde, af willen slaan en er een fietser blijkt te fietsen en ze hard moeten remmen waardoor je er bijna tegenaan zit. | |
BlackLining | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:18 |
Samengevat; "andere mensen op rotondes" ![]() | |
HiddenResponse | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:20 |
Ja, maar vraag me weleens af waarom ze dat niet doen: te lui te dom soort van verhevenheid vergeten | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 15:55 |
Pure gemakzucht en ikke, ikke, ikke. | |
Het_Biertje | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:31 |
Wispelturige vrachtwagens ![]() ![]() filmpje zal ik maar niet uploaden waar daar op hoor je rare geluiden ![]() ![]() [ Bericht 36% gewijzigd door Het_Biertje op 19-02-2013 16:39:46 ] | |
terrorsjaak | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:45 |
Jij begrijpt wat ik bedoel! | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:50 |
Nee, want jij kijkt om je heen en ziet dat natuurlijk al lang en breed aankomen ![]() | |
Caland | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51 |
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant. Maar dat mag wel toch? | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:51 |
![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:52 |
noop, volgens mij niet, maar ik zou hem maar niet platrijden, want heilig. | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 16:54 |
Ja, dan weet je meteen weer dat 150 meter he-le-maal niks is met die snelheden. Volgens mij zit je dan zo rond de 75m/s ofzo.. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 17:39 |
270 km/h = 75 m/s. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:38 |
Dat haalde het hok ook wel ![]() Ik gokte maar een beetje. ![]() | |
Yreal | dinsdag 19 februari 2013 @ 18:41 |
ligt eraan moeste fiestpaden gaan 2 kanten rond | |
#ANONIEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 19:10 |
Normaal gesproken niet, maar het hangt van de rotonde af. Ik ken er in Amersfoort in ieder geval eentje waar het zeker wel mag. Daar loopt rond de rotonde een fietspad dat opgedeeld is in twee 'weghelften'. Wel riskant als je er niet bekend bent; je gaat er toch een beetje vanuit dat er geen fietsers met de klok mee over de rotonde komen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2013 19:11:21 ] | |
June. | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21 |
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor je ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52 |
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweest ![]() | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:17 |
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen. Ter verglijking, een Agera R remt in 30,5 meter van 100 naar 0. Terwijl de SLS AMG dat in 31 meter doet. Ik denk niet dat de remweg vertienvoudigd als je van 270 naar 0 moet remmen. ![]() Ik heb niet de precieze forumele in mijn hoofd, maar ik weet zeker dat er geen vertienvoudiging in zit. | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:21 |
Die 300 meter is/was ook een schatting he, en je hebt ook nog reaktietijd, en die tikt ernstig hard aan met die snelheden. Ik weet dat ik knipperde, nog (denk ik) een seconde wachtte om te kijken of hij op zou rotten; deed ie niet, dus toen vol in de ABS, en toen ging het echt nog maar net goed.. Was ook nog 's avonds in het donker trouwens, weg was verder leeg. | |
Ambrosius | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:24 |
1 seconde 270 rijden en je bent al bijna 80 meter verder, lijkt me sterk dat je in 300 meter stilstaat. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:27 |
75 om precies te zijn. En die auto's staan bij een snelheid van 28 m/s al binnen 30,5 meter stil. ![]() Hun snelheid in m/s is dan ook bijna hun stop afstand in meter. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29 |
Hee siksiksiks, lees dit eens.. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:31 |
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS (van 100 naar 0). ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:34 |
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus.. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:39 |
Die zit op 34 meter van 100 naar 0. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:40 |
http://www.om.nl/onderwer(...)snelheid_reactie_en/ | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:49 |
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0. ![]() Scheelt 30%. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 21:57 |
Maar goed, langzamer rijdende auto's die voor je in komen zijn altijd irritant ongeacht de snelheid. ![]() | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 22:45 |
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabel ![]() Ik ga nokken met deze domme discussie, want je hebt gewoon een bord voor je kop ![]() | |
Nagelschaartje | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:00 |
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was ![]() Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet ![]() ![]() ![]() Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng! ![]() Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed ![]() Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden. Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg). De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af ![]() ![]() ![]() Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om? It's funny 'cause it's sad ![]() TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan. | |
RealBizkit666 | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:05 |
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop hebt. Het zou best kunnen dat de remafstand (en ja, daar is niet de stopafstand en met reactietijd en zo, maar daar ging het mij ook helemaal niet) heel misschien toch wel boven de 300 meter kan zijn met die AMG waar jij mee reed, maar kom dan met tabellen en metingen die ook daadwerkelijk over auto's met dezelfde remkracht gaat. Aan gemiddelden hebben we helemaal niets. Een AMG is namelijk geen gemiddelde auto. Verder wil ik alleen aantonen dat als je gewoon een beetje anticipeert (wat nobody zei), dat je nooit in de problemen hoeft te komen als je je met hogere snelheden verplaatst. Je ziet ruim van te voren dat er een kans in zit dat iemand naar de linkerrijstrook om komt (meerdere voertuigen achter elkaar, vrachtauto, etc). En een auto die niet zulke grote remmen heeft, haalt ook die snelheden niet uiteraard. | |
Sounddragon | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:15 |
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt. In dat verhaaltje van die belgen die het hadden uitgerekend kwamen ze op 450-en-nog-wat meter, daar halen we jouw ongefundeerde 30% vanaf, houden we 300 meter over, maar toch kunnen de auto's in jouw wereld het in 100 meter. ik adviseer je dan ook dringend om eens een open sollicitatie naar de diverse F1 renstallen te sturen, die willen je graag hebben, Moet je het alleen nog maar effe waarmaken. De tering wat eigenwijs stuk vreten ben jij zeg, echt ongelofelijk ![]() As said; ik ga er nu verder echt niet meer op in, want jij weet toch alles beter. Ik hoop dat je die plaat nooit nodig gaat hebben als je ondervindt dat ik gelijk heb. | |
OEM | dinsdag 19 februari 2013 @ 23:38 |
Van 100 naar 0 in 30 meter komt neer op een remvertraging van zo'n 13 m/s2. Met zo'n remvertraging heb je zo'n 220 meter nodig om van 270 naar 0 te komen. Exclusief reaktietijd. | |
RealBizkit666 | woensdag 20 februari 2013 @ 00:28 |
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk. ![]() Edit: Dit is overigens de formule: De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V² / 2xA De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s². http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op: (270 / 3,6)² / 2 x 8 = 75² / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend. Edit 2: Voor die AMG van je telt dit: v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2 We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in: 0 = 27 + a * t --> a * t = -27 34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52 a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71 De vertraging is dus 10,71 m/s² Vullen we dat in bij de formule voor de remweg: 75² / 21,42 = 262,6 meter. Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af). Je excuses ontvang ik wel via PM of zo. ![]() Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s² (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s², tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan. Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken: http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams. ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door RealBizkit666 op 20-02-2013 15:22:31 ] | |
MoriniStylr | woensdag 20 februari 2013 @ 00:34 |
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor ![]() ![]() | |
Luxuria | woensdag 20 februari 2013 @ 12:16 |
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden ![]() | |
RealBizkit666 | woensdag 20 februari 2013 @ 12:30 |
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is. En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. ![]() | |
Actaeon | woensdag 20 februari 2013 @ 12:32 |
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden. | |
RogerFederer_17 | woensdag 20 februari 2013 @ 19:46 |
Niets is lekkerder dan op rechts te rijden.... ![]() Lovin it..... Alleen paupers gebruiken de linkse/middenbaan..... ![]() | |
RogerFederer_17 | woensdag 20 februari 2013 @ 19:47 |
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen... ![]() | |
Het_Biertje | woensdag 20 februari 2013 @ 21:07 |
| |
Ridocar | woensdag 20 februari 2013 @ 23:38 |
Wtf-momentje op de A4. Een politieauto (geen signalen, wel haast) haalt links en rechts wat auto's in die op rijstrook 1 en 2 rijden. vervolgens zie ik geen van deze auto's ook maar enig aanstalten maken om naar rijstrook 3 te gaan. Gewoon doorrijden jongens...stelletje zombies. | |
Nagelschaartje | donderdag 21 februari 2013 @ 06:43 |
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts. Enige wat ik verder kon kan bedenken is dat na die bocht de andere kant van de a4 erbij komt en dat is vaak een grote rij auto's, waardoor heel veel mensen bij voorbaat op de middenbaan gaan rijden om ruimte te maken (wat als het druk is ook prima is, als je de vmax gaat rijden!) Maar nu kwam er van daar uit ook bijna niemand. Het was echt een compleet zinloze actie ![]() Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijn ![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 21 februari 2013 @ 07:45 |
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag: Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. ![]() | |
OxygeneFRL | donderdag 21 februari 2013 @ 08:06 |
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel. | |
Pino112 | donderdag 21 februari 2013 @ 09:33 |
Ik reed gisteren de snelweg op, maar ik kon niet invoegen omdat de Poolse vrachtwagen waar ik voor wilde invoegen vrij hard reed en het gat steeds kleiner liet worden waardoor ik er dus echt niet meer tussen paste ![]() En daarna ging ie doodleuk andere vrachtwagens inhalen wat dus gewoon weer allerlei remmende auto's oplevert omdat ze met max 90 rijden waar je 120 ![]() Sowieso (buitenlandse) vrachtwagens die anderen met een slakkengang gaan inhalen ![]() | |
Metalfreak | donderdag 21 februari 2013 @ 10:10 |
Vanmorgen dacht ik ook dat ik geramd ging worden door een vrachtwagen, geen fijn gevoel... Filevorming op de snelweg (is dagelijkse kost op dat punt) en zit al op de rechterbaan omdat ik toch die volgende afslag moet hebben en het gewissel van banen op het laatste moment echt niet bevorderlijk is voor het oplossen van die file. Er zit een vrachtwagen een heel stuk achter me die zichtbaar gewoon door blijft denderen, ik alarmlichten aan zodat duidelijk is dat er file is, die vrachtwagenchauffeur gooit zijn knipperlicht uit naar links, maar zie in mijn spiegel dat hij geen plaats heeft om naar links te gaan, ondertussen zie ik nog geen zichtbare vertraging. Op het laatste moment kan hij dan toch naar links, na die ruimte afgedwongen te hebben, echt plaats om nog af te remmen als hij niet naar links had gekund had hij niet meer. Achterlijke mongool... | |
Pizza_Boom | donderdag 21 februari 2013 @ 13:20 |
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90. | |
#ANONIEM | zondag 24 februari 2013 @ 17:15 |
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. ![]() De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 17:16:22 ] | |
swollywood | zondag 24 februari 2013 @ 18:04 |
![]() | |
Descendent | zondag 24 februari 2013 @ 20:07 |
Ik had vandaag op de N33 één of andere @#%$ in een Kia Sportage achtig geval die even vrolijk een gat dichtreed toen ik moest invoegen en mij over het verdrijvingsvlak dwong. Ik zat al voor m, knippers aan; geeft ie gas bij; wat een enorme verkeersautistische dombo danwel sjappie. ![]() | |
RealBizkit666 | zondag 24 februari 2013 @ 20:11 |
Herkenbaar. Dat had ik afgelopen week ook ergens. Alleen was dat iemand die over de doorgetrokken streep onverwacht naar mijn rijstrook op kwam. ![]() | |
Ridocar | zondag 24 februari 2013 @ 20:56 |
Herkenbaar. Meestal is zo'n actie het gevolg van onoplettendheid bij betreffende bestuurder. En mensen die niet opletten doen nu eenmaal rare dingen, zoals babyblauwe auto's kopen. En raar invoegen als je je hebt vergist natuurlijk. | |
Marco001 | dinsdag 26 februari 2013 @ 11:05 |
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang.. | |
Daeron | dinsdag 26 februari 2013 @ 11:29 |
Je kan de politie ook zelf bellen en melding daarvan maken. In Eindhoven komt stadstoezicht dan meestal binnen een kwartier even langs om bonnen te schrijven. ![]() | |
dylanrr | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:26 |
Vandaag op de A59 richting 's-Hertogenbosch. Er reed een zilveren Alfa Romeo 156 2.4 JTD op de flyover op de linkerbaan, Voor die bocht is de maximum snelheid 100km/u, in/na de bocht is deze 120km/u. Hij reed met precies 70km/u over die flyover. Heel treintje auto's erachter met een nagenoeg lege rechterrijstrook. Op gegeven moment ging heel het treintje tegelijk rechts erlangs. Ik besloot er even achter te blijven, want ik had geen haast. Na de bocht ging de bestuurder naar rechts, dus ik schakelde terug naar z'n vijf en gaf wat gas, zodat ik er mooi voorbij kon. Op het moment dat ik er naast zat, kwam de Alfa-bestuurder tot de conclusie dat hij langs een invoegstrook reed en ruimte moest maken voor overige bestuurders. Daar is niks mis mee, maar wel als er iemand naast je rijdt. Hij besloot alsnog naar links te gaan. Op dat moment reed hij ter hoogte van mijn achterportier. Remmen was dus zinloos. Dus ik flink op de toeter, terug naar z'n vier en gas erop. Ik schoot er echt net voor, waarna ik een lichtconcert van hem kreeg. ![]() Die vent hadden ze echt z'n rijbewijs af moeten pakken. | |
knep | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:31 |
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt ![]() | |
AdoraBelle | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:53 |
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen. | |
#ANONIEM | dinsdag 26 februari 2013 @ 23:59 |
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is. | |
Ridocar | woensdag 27 februari 2013 @ 05:36 |
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch... Je zou 'm er ook dwars voor kunnen zetten... ![]() | |
Ridocar | woensdag 27 februari 2013 @ 05:39 |
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke.... Oja, kan iemand het verschil tussen baan en strook in de op zetten? | |
Marco001 | woensdag 27 februari 2013 @ 08:01 |
Dat er dwars voorzetten deden mijn opa en oma wel eens met een vrachtwagen, wonen tegenover een school met ruim voldoende parkeerplek, maar men parkeert altijd bij hun op de oprit.(en reageerden ook nog eens boos als ze er wat van zeiden.) Dus toen maar eens een vrachtwagen zo gezet dat niemand meer de oprit af kon. ![]() | |
#ANONIEM | woensdag 27 februari 2013 @ 10:54 |
Meestal zie je ze ook meteen weer de snelheid verlagen als je er uiteindelijk dan toch voorbij bent. Ze rijden dus alleen eventjes harder op het moment dat ik als inhaler ernaast rij. Daarvoor en daarna is de snelheid veel minder. Heel apart. [ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 10:55:54 ] | |
Pizza_Boom | woensdag 27 februari 2013 @ 11:08 |
Ik ga er wel eens hangen bij mensen die onnodig links rijden. Maar die hint komt toch nooit aan. | |
Pinnenmutske | woensdag 27 februari 2013 @ 11:11 |
Ik irriteer me het meest aan gatplakkers (lees: bumperklevers) Dan ga ik lekker trager rijden hihi | |
eXplorer1 | woensdag 27 februari 2013 @ 11:27 |
hangt ervan af, als jij 90/100kmh op de linkerstrook gaat rijden terwijl rechts vrij is mag je van mij gewoon optiefen. | |
Pinnenmutske | woensdag 27 februari 2013 @ 11:29 |
Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé. Ik rijdt nooit op de autosnelweg ![]() | |
egeltje1985 | woensdag 27 februari 2013 @ 11:44 |
Je rijdt nooit op de snelweg? ![]() | |
jitzzzze | woensdag 27 februari 2013 @ 19:19 |
Beste papa in die zwarte Opel Ampera, als je door de situatie "opgesloten" zit op de rechterbaan dan kan je best andere mensen rechts inhalen en jezelf er tussen wurmen. Maar kijk dan niet raar op als je daarop gewezen word door de mensen op de middelste baan. | |
Pinnenmutske | donderdag 28 februari 2013 @ 09:34 |
Nee. Te druk ![]() Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus. Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt. | |
egeltje1985 | donderdag 28 februari 2013 @ 09:39 |
Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden? | |
eXplorer1 | donderdag 28 februari 2013 @ 09:42 |
aaaahh, alé dan is het begrijpelijk | |
OxygeneFRL | donderdag 28 februari 2013 @ 10:19 |
Stadsverkeer doe je meer handelingen kort op elkaar dan op de snelweg hoor ![]() | |
Toempf | donderdag 28 februari 2013 @ 10:52 |
Net gezien; een auto die toeterde omdat een lesauto niet snel genoeg weg reed bij een stoplicht. Dan ben je wel een kansloze mongool ![]() | |
Piles | donderdag 28 februari 2013 @ 11:13 |
Snap er ook weinig van. | |
Eenskijken | donderdag 28 februari 2013 @ 13:17 |
![]() | |
Ridocar | donderdag 28 februari 2013 @ 14:18 |
Ik denk dat jitzzzze op rijstrook 2 bezig was een vrachtauto in te halen, en dat pappa in z'n Elektromobiel op rijstrook 1 rechts ging inhalen om net tussen de vrachtauto voor hem en j. (of diens voorgangers) ertussen te proppen. Ik maak dat ook vaak genoeg mee omdat 'afstand houden' van mij vaak wordt gezien als 'ruimte' voor automobilisten met haast. | |
Piles | donderdag 28 februari 2013 @ 15:03 |
Je telt van de verkeerde kant Ridocar ![]() En dit probleem ontstaat vaak door linksplakker, daar ga ik ook rechts langs om er dan weer tussen te kruipen. | |
Marco001 | donderdag 28 februari 2013 @ 15:06 |
mwah, ik ook haast nooit hoor; kom er gewoon nooit. (dichtsbijzijndste snelwegoprit is 20 km ofzo rijden.) | |
Marco001 | donderdag 28 februari 2013 @ 15:07 |
ook een aantal keer gedaan bij 1 lesauto, pas bij de 4e keer groen begon het lampje te branden bij hun en reed die door.. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 15:12 |
Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen. Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa. | |
Eenskijken | donderdag 28 februari 2013 @ 15:17 |
ja maar er niet komen omdat het 'te druk' is slaat natuurlijk nergens op. of je rijdt, of je rijdt niet. | |
Piles | donderdag 28 februari 2013 @ 16:07 |
Je achterligger had dat net zo verdiend, het gat dichtrijden. Gun elkaar een cm ruimte zeg... | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 18:46 |
![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:48 |
Knap dat je iemand kan inhalen die 20 km/h harder rijdt... ![]() | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 18:50 |
elektropa rijd niet in een treintje. | |
RealBizkit666 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:51 |
Dan is het nog steeds niet mogelijk om met 80 km/h iemand in te halen die 100 km/h rijdt. Treintje staat los van snelheid. ![]() | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 18:52 |
zucht, en elektropa trapt het gas natuurlijk in om in te halen. Wat denk je zelf? Gebruik die grijze massa. | |
RealBizkit666 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:54 |
Zeg dan niet dat hij 80 km/h rijdt. Noem dan gewoon helemaal geen snelheid... | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 18:55 |
![]() | |
RealBizkit666 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:55 |
Ja, je verhaal klopt namelijk voor geen meter met de snelheden die jij noemt. Wees duidelijk. | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 18:56 |
![]() | |
Luxuria | donderdag 28 februari 2013 @ 18:56 |
Dit idd. | |
Pinnenmutske | donderdag 28 februari 2013 @ 18:57 |
Ik rijd nooit met de auto in de stad, toch zeker niet in Antwerpen. De steden doe ik per trein. | |
Tijn | donderdag 28 februari 2013 @ 18:59 |
Dus je rijdt nooit op de snelweg en nooit in steden? Waar rij je dan wel, ga je je afvragen ![]() | |
Pinnenmutske | donderdag 28 februari 2013 @ 19:03 |
Kalmthout, Wuustwezel, Brasschaat, Brecht, Turnhout, ... | |
Piles | donderdag 28 februari 2013 @ 19:09 |
Sorry, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt en we alleen mogen reageren met: "Terechte actie, wat een idioot ![]() ![]() | |
jitzzzze | donderdag 28 februari 2013 @ 19:52 |
Nee hoor, maar zo ingewikkeld was mijn verhaal nou ook weer niet. | |
Ridocar | donderdag 28 februari 2013 @ 23:06 |
Kut beginnersfout. ![]() Rijstrook 3 bedoelde ik. | |
spoorrails | vrijdag 1 maart 2013 @ 11:39 |
Kut belgen. Blijven links achter vrachtwagen hangen omdat ze er niet voorbij durven op de brug. Sodemieter dan lekker op naar de rechterstrook. 2x nu deze week. 2e keer na 5 seconde grootlicht ging meneer eindelijk naar rechts. Kunnen mensen die wel kunnen autorijden erlangs.... | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 maart 2013 @ 12:01 |
Iemand die op de invoegstrook van 2,5 km niet harder dan 100 rijdt (op zich boeit mij dat weinig), maar op het moment dat die op de snelweg heeft ingevoegd gaat die 130 rijden. ![]() Rij dan ook al 130 op de invoegstrook... | |
Ridocar | vrijdag 1 maart 2013 @ 16:03 |
Iets met vastgeroeste aangeleerde methoden. Al gebeurt er van alles, ze zijn er duizend procent van overtuigd dat ze t goed doen. En zullen hetzelfde blijven doen. Daarom ben ik een groot voorstander van verplichte periodieke cursussen èn toetsen als je je rijbewijs wilt blijven houden. | |
#ANONIEM | vrijdag 1 maart 2013 @ 18:28 |
Is het vandaag nationale dag des onnodig linkshangen? ![]() Welgeteld 3 linkshangers rechts moeten inhalen op een stukje van 50km. | |
RealBizkit666 | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:14 |
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen. ![]() | |
Ambrosius | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:17 |
Dat is dagelijkse kost.. | |
Piles | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:22 |
3 op 50km, was dat maar dagelijkse kost ![]() | |
knep | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:28 |
A13 richting Den Haag na de trajectcontrole ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:43 |
Ja inderdaad maar dat zie ik gewoon als wegen met het 'keep your lane' principe ![]() Ik heb het meer over de situatie waarbij je op een tweebaans weg rijdt en je voorligger constant links blijft rijden terwijl de weg voor hem en rechts honderden meters vrij is. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 19:43:48 ] | |
Donderkonijn | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:11 |
Dat overkomt me wel eens, maar dat is vooral omdat het bij sommige oude auto's met de knippers aan de zijkant bijna niet te zien is, ook al maak je oogcontact met de bestuurder. | |
Palomar | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:34 |
Ik ben ook wel extra alert als ik een rotonde oprij als iemand met zijn richting aangeeft dat ie eraf gaat. Want voor hetzelfde geld vergist ie zich en rijdt ie gewoon door. Dan ben jij degene die fout zit. Al meerdere keren meegemaakt dat mensen richting aangeven en dan toch doorrijden. | |
Piles | zaterdag 2 maart 2013 @ 19:17 |
Idd,en zijn ook nog steeds mensen die richting aangeven naar rechts als ze de rotonde op rijden, waar ze ook heen willen. | |
Nutkicker22 | zaterdag 2 maart 2013 @ 21:25 |
Irriteer me ook aan mensen die bang zijn om op de helling stil te staan bijv. bij parkeergarages. Ze staan dan 1 meter voor de helling stil. |