270 km/h = 75 m/s.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dan weet je meteen weer dat 150 meter he-le-maal niks is met die snelheden. Volgens mij zit je dan zo rond de 75m/s ofzo..
Dat haalde het hok ook welquote:
ligt eraan moeste fiestpaden gaan 2 kanten rondquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.
Maar dat mag wel toch?
Normaal gesproken niet, maar het hangt van de rotonde af. Ik ken er in Amersfoort in ieder geval eentje waar het zeker wel mag. Daar loopt rond de rotonde een fietspad dat opgedeeld is in twee 'weghelften'. Wel riskant als je er niet bekend bent; je gaat er toch een beetje vanuit dat er geen fietsers met de klok mee over de rotonde komen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.
Maar dat mag wel toch?
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor jequote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat haalde het hok ook wel
Ik gokte maar een beetje.
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweestquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef June. het volgende:
[..]
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor je
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweest
Die 300 meter is/was ook een schatting he, en je hebt ook nog reaktietijd, en die tikt ernstig hard aan met die snelheden. Ik weet dat ik knipperde, nog (denk ik) een seconde wachtte om te kijken of hij op zou rotten; deed ie niet, dus toen vol in de ABS, en toen ging het echt nog maar net goed.. Was ook nog 's avonds in het donker trouwens, weg was verder leeg.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.
Ter verglijking, een Agera R remt in 30,5 meter van 100 naar 0. Terwijl de SLS AMG dat in 33 meter doet. Ik denk niet dat de remweg vertienvoudigd als je van 270 naar 0 moet remmen.
Ik heb niet de precieze forumele in mijn hoofd, maar ik weet zeker dat er geen vertienvoudiging in zit.
75 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
1 seconde 270 rijden en je bent al bijna 80 meter verder, lijkt me sterk dat je in 300 meter stilstaat.
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS (van 100 naar 0).quote:
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS.
Die zit op 34 meter van 100 naar 0.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:40 schreef Sounddragon het volgende:
http://www.om.nl/onderwer(...)snelheid_reactie_en/
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabelquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0.
Scheelt 30%.
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop hebt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabel![]()
Ik ga nokken met deze domme discussie, want je hebt gewoon een bord voor je kop
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop heeft.
Het zou best kunnen dat de remafstand (en ja, daar is niet de stopafstand en met reactietijd en zo, maar daar ging het mij ook helemaal niet) heel misschien toch wel boven de 300 meter kan zijn met die AMG waar jij mee reed, maar kom dan met tabellen en metingen die ook daadwerkelijk over auto's met dezelfde remkracht gaat. Aan gemiddelden hebben we helemaal niets. Een AMG is namelijk geen gemiddelde auto.
Verder wil ik alleen aantonen dat als je gewoon een beetje anticipeert (wat nobody zei), dat je nooit in de problemen hoeft te komen als je je met hogere snelheden verplaatst. Je ziet ruim van te voren dat er een kans in zit dat iemand naar de linkerrijstrook om komt (meerdere voertuigen achter elkaar, vrachtauto, etc). En een auto die niet zulke grote remmen heeft, haalt ook die snelheden niet uiteraard.
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.
In dat verhaaltje van die belgen die het hadden uitgerekend kwamen ze op 450-en-nog-wat meter, daar halen we jouw ongefundeerde 30% vanaf, houden we 300 meter over, maar toch kunnen de auto's in jouw wereld het in 100 meter. ik adviseer je dan ook dringend om eens een open sollicitatie naar de diverse F1 renstallen te sturen, die willen je graag hebben, Moet je het alleen nog maar effe waarmaken.
De tering wat eigenwijs stuk vreten ben jij zeg, echt ongelofelijk![]()
As said; ik ga er nu verder echt niet meer op in, want jij weet toch alles beter. Ik hoop dat je die plaat nooit nodig gaat hebben als je ondervindt dat ik gelijk heb.
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams.quote:An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 15 meters (48 ft), compared with a 2009 BMW M3, which needs 31 meters (102 ft). When braking from higher speeds, aerodynamic downforce enables tremendous deceleration: 4.5 g to 5.0 g (44 to 49 m/s2), and up to 5.5 g (54 m/s2) at the high-speed circuits such as the Circuit Gilles Villeneuve (Canadian GP) and the Autodromo Nazionale Monza (Italian GP). This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s2) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g). An F1 car can brake from 200 km/h (124 mph) to a complete stop in just 2.21 seconds, using only 65 metres (213 ft).
--
The carbon brakes in combination with tyre technology and the car's aerodynamics produce truly remarkable braking forces. The deceleration force under braking is usually 4 g (39 m/s2), and can be as high as 5-6 g when braking from extreme speeds, for instance at the Gilles Villeneuve circuit or at Indianapolis. In 2007, Martin Brundle, a former Grand Prix driver, tested the Williams Toyota FW29 Formula 1 car, and stated that under heavy braking he felt like his lungs were hitting the inside of his ribcage, forcing him to exhale involuntarily. Here the aerodynamic drag actually helps, and can contribute as much as 1.0 g of braking force, which is the equivalent of the brakes on most road sports cars. In other words, if the throttle is let go, the F1 car will slow down under drag at the same rate as most sports cars do with braking, at least at speeds above 250 km/h (160 mph). The drivers do not utilise compression or engine braking, although it may seem this way. The only reason they change down gears prior to entering the corner is to be in the correct gear for maximum acceleration on the exit of the corner.
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was.
Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet![]()
![]()
).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng!![]()
Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed.
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben
. Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden
. De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?
It's funny 'cause it's sad![]()
TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijdenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was.
Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet![]()
![]()
).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng!![]()
Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed.
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben
. Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden
. De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?
It's funny 'cause it's sad![]()
TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Niets is lekkerder dan op rechts te rijden....quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk.
Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V˛ / 2xA
De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s˛.
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm
Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)˛ / 2 x 8 = 75˛ / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.
Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2
We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52
a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71
De vertraging is dus 10,71 m/s˛
Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75˛ / 21,42 = 262,6 meter.
Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).
Je excuses ontvang ik wel via PM of zo.
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s˛ (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s˛, tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.
Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car
[..]
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams.
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht
.
Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:
Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden.
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Herkenbaar. Dat had ik afgelopen week ook ergens. Alleen was dat iemand die over de doorgetrokken streep onverwacht naar mijn rijstrook op kwam.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Herkenbaar. Meestal is zo'n actie het gevolg van onoplettendheid bij betreffende bestuurder. En mensen die niet opletten doen nu eenmaal rare dingen, zoals babyblauwe auto's kopen.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Je kan de politie ook zelf bellen en melding daarvan maken. In Eindhoven komt stadstoezicht dan meestal binnen een kwartier even langs om bonnen te schrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemtquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:
Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden.
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef knep het volgende:
[..]
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt. Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:59 schreef k_man het volgende:
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
Dat er dwars voorzetten deden mijn opa en oma wel eens met een vrachtwagen, wonen tegenover een school met ruim voldoende parkeerplek, maar men parkeert altijd bij hun op de oprit.(en reageerden ook nog eens boos als ze er wat van zeiden.) Dus toen maar eens een vrachtwagen zo gezet dat niemand meer de oprit af kon.quote:Op woensdag 27 februari 2013 05:36 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...
Je zou 'm er ook dwars voor kunnen zetten...
Meestal zie je ze ook meteen weer de snelheid verlagen als je er uiteindelijk dan toch voorbij bent. Ze rijden dus alleen eventjes harder op het moment dat ik als inhaler ernaast rij. Daarvoor en daarna is de snelheid veel minder. Heel apart.quote:Op woensdag 27 februari 2013 05:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....
Ik ga er wel eens hangen bij mensen die onnodig links rijden. Maar die hint komt toch nooit aan.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.
hangt ervan af, als jij 90/100kmh op de linkerstrook gaat rijden terwijl rechts vrij is mag je van mij gewoon optiefen.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:11 schreef sararaats het volgende:
Ik irriteer me het meest aan gatplakkers (lees: bumperklevers)
Dan ga ik lekker trager rijden hihi
Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:27 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
hangt ervan af, als jij 90/100kmh op de linkerstrook gaat rijden terwijl rechts vrij is mag je van mij gewoon optiefen.
Je rijdt nooit op de snelweg?quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.
Ik rijdt nooit op de autosnelweg
Nee. Te drukquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Je rijdt nooit op de snelweg?
Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?quote:Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef jitzzzze het volgende:
Beste papa in die zwarte Opel Ampera, als je door de situatie "opgesloten" zit op de rechterbaan dan kan je best andere mensen rechts inhalen en jezelf er tussen wurmen.
Maar kijk dan niet raar op als je daarop gewezen word door de mensen op de middelste baan.
aaaahh, alé dan is het begrijpelijkquote:Op woensdag 27 februari 2013 11:29 schreef sararaats het volgende:
[..]
Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.
Ik rijdt nooit op de autosnelweg
Stadsverkeer doe je meer handelingen kort op elkaar dan op de snelweg hoorquote:Op donderdag 28 februari 2013 09:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
Nee. Te druk
Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus.
Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt.
Snap er ook weinig van.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?
quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:34 schreef sararaats het volgende:
[..]
Nee. Te druk
Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus.
Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt.
Ik denk dat jitzzzze op rijstrook 2 bezig was een vrachtauto in te halen, en dat pappa in z'n Elektromobiel op rijstrook 1 rechts ging inhalen om net tussen de vrachtauto voor hem en j. (of diens voorgangers) ertussen te proppen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?
mwah, ik ook haast nooit hoor; kom er gewoon nooit. (dichtsbijzijndste snelwegoprit is 20 km ofzo rijden.)quote:Op woensdag 27 februari 2013 11:44 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Je rijdt nooit op de snelweg?
ook een aantal keer gedaan bij 1 lesauto, pas bij de 4e keer groen begon het lampje te branden bij hun en reed die door..quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:52 schreef Toempf het volgende:
Net gezien; een auto die toeterde omdat een lesauto niet snel genoeg weg reed bij een stoplicht. Dan ben je wel een kansloze mongool
Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik denk dat jitzzzze op rijstrook 2 bezig was een vrachtauto in te halen, en dat pappa in z'n Elektromobiel op rijstrook 1 rechts ging inhalen om net tussen de vrachtauto voor hem en j. (of diens voorgangers) ertussen te proppen.
Ik maak dat ook vaak genoeg mee omdat 'afstand houden' van mij vaak wordt gezien als 'ruimte' voor automobilisten met haast.
ja maar er niet komen omdat het 'te druk' is slaat natuurlijk nergens op. of je rijdt, of je rijdt niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, ik ook haast nooit hoor; kom er gewoon nooit. (dichtsbijzijndste snelwegoprit is 20 km ofzo rijden.)
Je achterligger had dat net zo verdiend, het gat dichtrijden. Gun elkaar een cm ruimte zeg...quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.
Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 16:07 schreef Piles het volgende:
[..]
Je achterligger had dat net zo verdiend, het gat dichtrijden. Gun elkaar een cm ruimte zeg...
Knap dat je iemand kan inhalen die 20 km/h harder rijdt...quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.
Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa.
elektropa rijd niet in een treintje.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:48 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Knap dat je iemand kan inhalen die 20 km/h harder rijdt...
Dan is het nog steeds niet mogelijk om met 80 km/h iemand in te halen die 100 km/h rijdt. Treintje staat los van snelheid.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
elektropa rijd niet in een treintje.
zucht, en elektropa trapt het gas natuurlijk in om in te halen. Wat denk je zelf? Gebruik die grijze massa.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dan is het nog steeds niet mogelijk om met 80 km/h iemand in te halen die 100 km/h rijdt. Treintje staat los van snelheid.
Zeg dan niet dat hij 80 km/h rijdt. Noem dan gewoon helemaal geen snelheid...quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
zucht, en elektropa trapt het gas natuurlijk in om in te halen. Wat denk je zelf? Gebruik die grijze massa.
quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Zeg dan niet dat hij 80 km/h rijdt. Noem dan gewoon helemaal geen snelheid...
quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, je verhaal klopt namelijk voor geen meter met de snelheden die jij noemt. Wees duidelijk.
Dit idd.quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, je verhaal klopt namelijk voor geen meter met de snelheden die jij noemt. Wees duidelijk.
Ik rijd nooit met de auto in de stad, toch zeker niet in Antwerpen.quote:Op donderdag 28 februari 2013 10:19 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Stadsverkeer doe je meer handelingen kort op elkaar dan op de snelweg hoor
Dus je rijdt nooit op de snelweg en nooit in steden? Waar rij je dan wel, ga je je afvragenquote:Op donderdag 28 februari 2013 18:57 schreef sararaats het volgende:
[..]
Ik rijd nooit met de auto in de stad, toch zeker niet in Antwerpen.
De steden doe ik per trein.
Kalmthout, Wuustwezel, Brasschaat, Brecht, Turnhout, ...quote:Op donderdag 28 februari 2013 18:59 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus je rijdt nooit op de snelweg en nooit in steden? Waar rij je dan wel, ga je je afvragen
quote:
Sorry, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt en we alleen mogen reageren met: "Terechte actie, wat een idiootquote:
Nee hoor, maar zo ingewikkeld was mijn verhaal nou ook weer niet.quote:Op donderdag 28 februari 2013 19:09 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Sorry, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt en we alleen mogen reageren met: "Terechte actie, wat een idioot"
Kut beginnersfout.quote:Op donderdag 28 februari 2013 15:03 schreef Piles het volgende:
Je telt van de verkeerde kant Ridocar
En dit probleem ontstaat vaak door linksplakker, daar ga ik ook rechts langs om er dan weer tussen te kruipen.
Iets met vastgeroeste aangeleerde methoden. Al gebeurt er van alles, ze zijn er duizend procent van overtuigd dat ze t goed doen. En zullen hetzelfde blijven doen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 12:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Iemand die op de invoegstrook van 2,5 km niet harder dan 100 rijdt (op zich boeit mij dat weinig), maar op het moment dat die op de snelweg heeft ingevoegd gaat die 130 rijden.
Rij dan ook al 130 op de invoegstrook...
Dat is dagelijkse kost..quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is het vandaag nationale dag des onnodig linkshangen?
Welgeteld 3 linkshangers rechts moeten inhalen op een stukje van 50km.
A13 richting Den Haag na de trajectcontrolequote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen.
Ja inderdaad maar dat zie ik gewoon als wegen met het 'keep your lane' principequote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen.
Dat overkomt me wel eens, maar dat is vooral omdat het bij sommige oude auto's met de knippers aan de zijkant bijna niet te zien is, ook al maak je oogcontact met de bestuurder.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:09 schreef BlackLining het volgende:
Of natuurlijk die lieden die schaapachtig blijven staan wachten bij de rotonde als jij duidelijk aangeeft af te gaan slaan
Ik ben ook wel extra alert als ik een rotonde oprij als iemand met zijn richting aangeeft dat ie eraf gaat. Want voor hetzelfde geld vergist ie zich en rijdt ie gewoon door. Dan ben jij degene die fout zit. Al meerdere keren meegemaakt dat mensen richting aangeven en dan toch doorrijden.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Dat overkomt me wel eens, maar dat is vooral omdat het bij sommige oude auto's met de knippers aan de zijkant bijna niet te zien is, ook al maak je oogcontact met de bestuurder.
Idd,en zijn ook nog steeds mensen die richting aangeven naar rechts als ze de rotonde op rijden, waar ze ook heen willen.quote:Op zaterdag 2 maart 2013 18:34 schreef Palomar het volgende:
[..]
Ik ben ook wel extra alert als ik een rotonde oprij als iemand met zijn richting aangeeft dat ie eraf gaat. Want voor hetzelfde geld vergist ie zich en rijdt ie gewoon door. Dan ben jij degene die fout zit. Al meerdere keren meegemaakt dat mensen richting aangeven en dan toch doorrijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |