abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123080521
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ja, dan weet je meteen weer dat 150 meter he-le-maal niks is met die snelheden. Volgens mij zit je dan zo rond de 75m/s ofzo..
270 km/h = 75 m/s. :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 18:38:10 #202
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123082864
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:39 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

270 km/h = 75 m/s. :)
Dat haalde het hok ook wel :+

Ik gokte maar een beetje. ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123082978
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.

Maar dat mag wel toch?
ligt eraan moeste fiestpaden gaan 2 kanten rond
pi_123084226
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.

Maar dat mag wel toch?
Normaal gesproken niet, maar het hangt van de rotonde af. Ik ken er in Amersfoort in ieder geval eentje waar het zeker wel mag. Daar loopt rond de rotonde een fietspad dat opgedeeld is in twee 'weghelften'. Wel riskant als je er niet bekend bent; je gaat er toch een beetje vanuit dat er geen fietsers met de klok mee over de rotonde komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-02-2013 19:11:21 ]
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:21:32 #205
208890 June.
Seriously?
pi_123087947
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 18:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Dat haalde het hok ook wel :+

Ik gokte maar een beetje. ;)
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor je ;)
Shine bright like a diamond.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 20:52:58 #206
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123089608
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef June. het volgende:

[..]

Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor je ;)
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweest :+
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123091142
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 20:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweest :+
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.

Ter verglijking, een Agera R remt in 30,5 meter van 100 naar 0. Terwijl de SLS AMG dat in 31 meter doet. Ik denk niet dat de remweg vertienvoudigd als je van 270 naar 0 moet remmen. :)
Ik heb niet de precieze forumele in mijn hoofd, maar ik weet zeker dat er geen vertienvoudiging in zit.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:21:04 #208
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123091388
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.

Ter verglijking, een Agera R remt in 30,5 meter van 100 naar 0. Terwijl de SLS AMG dat in 33 meter doet. Ik denk niet dat de remweg vertienvoudigd als je van 270 naar 0 moet remmen. :)
Ik heb niet de precieze forumele in mijn hoofd, maar ik weet zeker dat er geen vertienvoudiging in zit.
Die 300 meter is/was ook een schatting he, en je hebt ook nog reaktietijd, en die tikt ernstig hard aan met die snelheden. Ik weet dat ik knipperde, nog (denk ik) een seconde wachtte om te kijken of hij op zou rotten; deed ie niet, dus toen vol in de ABS, en toen ging het echt nog maar net goed.. Was ook nog 's avonds in het donker trouwens, weg was verder leeg.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123091590
1 seconde 270 rijden en je bent al bijna 80 meter verder, lijkt me sterk dat je in 300 meter stilstaat.
sig verwijderd door FA
pi_123091774
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
1 seconde 270 rijden en je bent al bijna 80 meter verder, lijkt me sterk dat je in 300 meter stilstaat.
75 om precies te zijn.

En die auto's staan bij een snelheid van 28 m/s al binnen 30,5 meter stil. ;)
Hun snelheid in m/s is dan ook bijna hun stop afstand in meter. ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:29:11 #211
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123091859
Hee siksiksiks, lees dit eens..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123092004
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:29 schreef Sounddragon het volgende:
Hee siksiksiks, lees dit eens..
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS (van 100 naar 0). ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:34:07 #213
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123092188
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS. ;)
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123092483
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..
Die zit op 34 meter van 100 naar 0. ;)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 21:40:45 #215
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123092585
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123093167
quote:
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0. :P
Scheelt 30%.
pi_123093624
Maar goed, langzamer rijdende auto's die voor je in komen zijn altijd irritant ongeacht de snelheid. :)
  dinsdag 19 februari 2013 @ 22:45:19 #218
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123096931
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0. :P
Scheelt 30%.
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabel _O-

Ik ga nokken met deze domme discussie, want je hebt gewoon een bord voor je kop :')
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_123097774
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was :').

Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet O-) O-) O-) ).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng! :o

Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed -O- .
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af :P) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben ^O^ . Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden 8)7 . De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?

It's funny 'cause it's sad :')

TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123098003
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:45 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabel _O-

Ik ga nokken met deze domme discussie, want je hebt gewoon een bord voor je kop :')
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop hebt.

Het zou best kunnen dat de remafstand (en ja, daar is niet de stopafstand en met reactietijd en zo, maar daar ging het mij ook helemaal niet) heel misschien toch wel boven de 300 meter kan zijn met die AMG waar jij mee reed, maar kom dan met tabellen en metingen die ook daadwerkelijk over auto's met dezelfde remkracht gaat. Aan gemiddelden hebben we helemaal niets. Een AMG is namelijk geen gemiddelde auto.

Verder wil ik alleen aantonen dat als je gewoon een beetje anticipeert (wat nobody zei), dat je nooit in de problemen hoeft te komen als je je met hogere snelheden verplaatst. Je ziet ruim van te voren dat er een kans in zit dat iemand naar de linkerrijstrook om komt (meerdere voertuigen achter elkaar, vrachtauto, etc). En een auto die niet zulke grote remmen heeft, haalt ook die snelheden niet uiteraard.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:15:29 #221
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_123098521
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:05 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop heeft.

Het zou best kunnen dat de remafstand (en ja, daar is niet de stopafstand en met reactietijd en zo, maar daar ging het mij ook helemaal niet) heel misschien toch wel boven de 300 meter kan zijn met die AMG waar jij mee reed, maar kom dan met tabellen en metingen die ook daadwerkelijk over auto's met dezelfde remkracht gaat. Aan gemiddelden hebben we helemaal niets. Een AMG is namelijk geen gemiddelde auto.

Verder wil ik alleen aantonen dat als je gewoon een beetje anticipeert (wat nobody zei), dat je nooit in de problemen hoeft te komen als je je met hogere snelheden verplaatst. Je ziet ruim van te voren dat er een kans in zit dat iemand naar de linkerrijstrook om komt (meerdere voertuigen achter elkaar, vrachtauto, etc). En een auto die niet zulke grote remmen heeft, haalt ook die snelheden niet uiteraard.
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.

In dat verhaaltje van die belgen die het hadden uitgerekend kwamen ze op 450-en-nog-wat meter, daar halen we jouw ongefundeerde 30% vanaf, houden we 300 meter over, maar toch kunnen de auto's in jouw wereld het in 100 meter. ik adviseer je dan ook dringend om eens een open sollicitatie naar de diverse F1 renstallen te sturen, die willen je graag hebben, Moet je het alleen nog maar effe waarmaken.
De tering wat eigenwijs stuk vreten ben jij zeg, echt ongelofelijk _O-

As said; ik ga er nu verder echt niet meer op in, want jij weet toch alles beter. Ik hoop dat je die plaat nooit nodig gaat hebben als je ondervindt dat ik gelijk heb.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 19 februari 2013 @ 23:38:11 #222
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_123099750
Van 100 naar 0 in 30 meter komt neer op een remvertraging van zo'n 13 m/s2. Met zo'n remvertraging heb je zo'n 220 meter nodig om van 270 naar 0 te komen. Exclusief reaktietijd.
pi_123102010
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:15 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.

In dat verhaaltje van die belgen die het hadden uitgerekend kwamen ze op 450-en-nog-wat meter, daar halen we jouw ongefundeerde 30% vanaf, houden we 300 meter over, maar toch kunnen de auto's in jouw wereld het in 100 meter. ik adviseer je dan ook dringend om eens een open sollicitatie naar de diverse F1 renstallen te sturen, die willen je graag hebben, Moet je het alleen nog maar effe waarmaken.
De tering wat eigenwijs stuk vreten ben jij zeg, echt ongelofelijk _O-

As said; ik ga er nu verder echt niet meer op in, want jij weet toch alles beter. Ik hoop dat je die plaat nooit nodig gaat hebben als je ondervindt dat ik gelijk heb.
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk. :W

Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V˛ / 2xA

De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s˛.
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm

Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)˛ / 2 x 8 = 75˛ / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.

Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2

We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52

a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71

De vertraging is dus 10,71 m/s˛

Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75˛ / 21,42 = 262,6 meter.

Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).

Je excuses ontvang ik wel via PM of zo. :*
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s˛ (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s˛, tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.

Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car
quote:
An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 15 meters (48 ft), compared with a 2009 BMW M3, which needs 31 meters (102 ft). When braking from higher speeds, aerodynamic downforce enables tremendous deceleration: 4.5 g to 5.0 g (44 to 49 m/s2), and up to 5.5 g (54 m/s2) at the high-speed circuits such as the Circuit Gilles Villeneuve (Canadian GP) and the Autodromo Nazionale Monza (Italian GP). This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s2) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g). An F1 car can brake from 200 km/h (124 mph) to a complete stop in just 2.21 seconds, using only 65 metres (213 ft).
--
The carbon brakes in combination with tyre technology and the car's aerodynamics produce truly remarkable braking forces. The deceleration force under braking is usually 4 g (39 m/s2), and can be as high as 5-6 g when braking from extreme speeds, for instance at the Gilles Villeneuve circuit or at Indianapolis. In 2007, Martin Brundle, a former Grand Prix driver, tested the Williams Toyota FW29 Formula 1 car, and stated that under heavy braking he felt like his lungs were hitting the inside of his ribcage, forcing him to exhale involuntarily. Here the aerodynamic drag actually helps, and can contribute as much as 1.0 g of braking force, which is the equivalent of the brakes on most road sports cars. In other words, if the throttle is let go, the F1 car will slow down under drag at the same rate as most sports cars do with braking, at least at speeds above 250 km/h (160 mph). The drivers do not utilise compression or engine braking, although it may seem this way. The only reason they change down gears prior to entering the corner is to be in the correct gear for maximum acceleration on the exit of the corner.
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door RealBizkit666 op 20-02-2013 15:22:31 ]
pi_123102195
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was :').

Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet O-) O-) O-) ).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng! :o

Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed -O- .
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af :P) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben ^O^ . Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden 8)7 . De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?

It's funny 'cause it's sad :')

TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor :P ). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht :P .
  woensdag 20 februari 2013 @ 12:16:07 #225
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123111916
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was :').

Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet O-) O-) O-) ).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng! :o

Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed -O- .
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af :P) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben ^O^ . Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden 8)7 . De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?

It's funny 'cause it's sad :')

TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden :{
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123112451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden :{
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
pi_123112519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
pi_123130390
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
Niets is lekkerder dan op rechts te rijden.... :P

Lovin it.....

Alleen paupers gebruiken de linkse/middenbaan..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_123130461
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen... *)
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:07:30 #230
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_123135267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk. :W

Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V˛ / 2xA

De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s˛.
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm

Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)˛ / 2 x 8 = 75˛ / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.

Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2

We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52

a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71

De vertraging is dus 10,71 m/s˛

Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75˛ / 21,42 = 262,6 meter.

Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).

Je excuses ontvang ik wel via PM of zo. :*
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s˛ (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s˛, tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.

Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car

[..]

Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams. :')
pi_123143086
Wtf-momentje op de A4. Een politieauto (geen signalen, wel haast) haalt links en rechts wat auto's in die op rijstrook 1 en 2 rijden. vervolgens zie ik geen van deze auto's ook maar enig aanstalten maken om naar rijstrook 3 te gaan. Gewoon doorrijden jongens...stelletje zombies.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123149425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef MoriniStylr het volgende:

[..]

Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor :P ). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht :P .
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts.

Enige wat ik verder kon kan bedenken is dat na die bocht de andere kant van de a4 erbij komt en dat is vaak een grote rij auto's, waardoor heel veel mensen bij voorbaat op de middenbaan gaan rijden om ruimte te maken (wat als het druk is ook prima is, als je de vmax gaat rijden!)
Maar nu kwam er van daar uit ook bijna niemand. Het was echt een compleet zinloze actie 8)7

quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijn :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123149683
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:

Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. :r
pi_123149796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:

Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. :r
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 21 februari 2013 @ 09:33:35 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123150973
Ik reed gisteren de snelweg op, maar ik kon niet invoegen omdat de Poolse vrachtwagen waar ik voor wilde invoegen vrij hard reed en het gat steeds kleiner liet worden waardoor ik er dus echt niet meer tussen paste :{. Remmen en dus maar aan het einde van de invoegstrook alsnog in kunnen voegen.
En daarna ging ie doodleuk andere vrachtwagens inhalen wat dus gewoon weer allerlei remmende auto's oplevert omdat ze met max 90 rijden waar je 120 :r
Sowieso (buitenlandse) vrachtwagens die anderen met een slakkengang gaan inhalen :')
pi_123151808
Vanmorgen dacht ik ook dat ik geramd ging worden door een vrachtwagen, geen fijn gevoel... Filevorming op de snelweg (is dagelijkse kost op dat punt) en zit al op de rechterbaan omdat ik toch die volgende afslag moet hebben en het gewissel van banen op het laatste moment echt niet bevorderlijk is voor het oplossen van die file. Er zit een vrachtwagen een heel stuk achter me die zichtbaar gewoon door blijft denderen, ik alarmlichten aan zodat duidelijk is dat er file is, die vrachtwagenchauffeur gooit zijn knipperlicht uit naar links, maar zie in mijn spiegel dat hij geen plaats heeft om naar links te gaan, ondertussen zie ik nog geen zichtbare vertraging. Op het laatste moment kan hij dan toch naar links, na die ruimte afgedwongen te hebben, echt plaats om nog af te remmen als hij niet naar links had gekund had hij niet meer. Achterlijke mongool...
Don't let my username fool you...
  FOK!fotograaf donderdag 21 februari 2013 @ 13:20:35 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123158086
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123285867
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. :')

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 17:16:22 ]
pi_123288556
  zondag 24 februari 2013 @ 20:07:03 #240
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123294633
Ik had vandaag op de N33 één of andere @#%$ in een Kia Sportage achtig geval die even vrolijk een gat dichtreed toen ik moest invoegen en mij over het verdrijvingsvlak dwong. Ik zat al voor m, knippers aan; geeft ie gas bij; wat een enorme verkeersautistische dombo danwel sjappie. }:|
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_123294947
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. :')

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Herkenbaar. Dat had ik afgelopen week ook ergens. Alleen was dat iemand die over de doorgetrokken streep onverwacht naar mijn rijstrook op kwam. :')
pi_123298155
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. :')

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Herkenbaar. Meestal is zo'n actie het gevolg van onoplettendheid bij betreffende bestuurder. En mensen die niet opletten doen nu eenmaal rare dingen, zoals babyblauwe auto's kopen.

En raar invoegen als je je hebt vergist natuurlijk.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123360079
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_123360775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Je kan de politie ook zelf bellen en melding daarvan maken. In Eindhoven komt stadstoezicht dan meestal binnen een kwartier even langs om bonnen te schrijven. :)
pi_123392280
Vandaag op de A59 richting 's-Hertogenbosch.
Er reed een zilveren Alfa Romeo 156 2.4 JTD op de flyover op de linkerbaan, Voor die bocht is de maximum snelheid 100km/u, in/na de bocht is deze 120km/u. Hij reed met precies 70km/u over die flyover. Heel treintje auto's erachter met een nagenoeg lege rechterrijstrook.
Op gegeven moment ging heel het treintje tegelijk rechts erlangs.
Ik besloot er even achter te blijven, want ik had geen haast.

Na de bocht ging de bestuurder naar rechts, dus ik schakelde terug naar z'n vijf en gaf wat gas, zodat ik er mooi voorbij kon. Op het moment dat ik er naast zat, kwam de Alfa-bestuurder tot de conclusie dat hij langs een invoegstrook reed en ruimte moest maken voor overige bestuurders.
Daar is niks mis mee, maar wel als er iemand naast je rijdt.

Hij besloot alsnog naar links te gaan.
Op dat moment reed hij ter hoogte van mijn achterportier. Remmen was dus zinloos.
Dus ik flink op de toeter, terug naar z'n vier en gas erop.

Ik schoot er echt net voor, waarna ik een lichtconcert van hem kreeg. :')

Die vent hadden ze echt z'n rijbewijs af moeten pakken.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:31:39 #246
11102 knep
Mountainfreak
pi_123392561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:

Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. :r
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt :'). Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:53:13 #247
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123393517
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef knep het volgende:

[..]

Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt :'). Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.
pi_123393756
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
pi_123397965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...
Je zou 'm er ook dwars voor kunnen zetten... >:)
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123397969
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:59 schreef k_man het volgende:
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....

Oja, kan iemand het verschil tussen baan en strook in de op zetten?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123398405
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 05:36 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...
Je zou 'm er ook dwars voor kunnen zetten... >:)
Dat er dwars voorzetten deden mijn opa en oma wel eens met een vrachtwagen, wonen tegenover een school met ruim voldoende parkeerplek, maar men parkeert altijd bij hun op de oprit.(en reageerden ook nog eens boos als ze er wat van zeiden.) Dus toen maar eens een vrachtwagen zo gezet dat niemand meer de oprit af kon. :P
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_123402118
quote:
9s.gif Op woensdag 27 februari 2013 05:39 schreef Ridocar het volgende:
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....
Meestal zie je ze ook meteen weer de snelheid verlagen als je er uiteindelijk dan toch voorbij bent. Ze rijden dus alleen eventjes harder op het moment dat ik als inhaler ernaast rij. Daarvoor en daarna is de snelheid veel minder. Heel apart.

[ Bericht 56% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2013 10:55:54 ]
  FOK!fotograaf woensdag 27 februari 2013 @ 11:08:54 #253
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123402573
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:53 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.
Ik ga er wel eens hangen bij mensen die onnodig links rijden. Maar die hint komt toch nooit aan.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123402686
Ik irriteer me het meest aan gatplakkers (lees: bumperklevers)

Dan ga ik lekker trager rijden hihi
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_123403273
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:11 schreef sararaats het volgende:
Ik irriteer me het meest aan gatplakkers (lees: bumperklevers)

Dan ga ik lekker trager rijden hihi
hangt ervan af, als jij 90/100kmh op de linkerstrook gaat rijden terwijl rechts vrij is mag je van mij gewoon optiefen.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_123403384
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:27 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

hangt ervan af, als jij 90/100kmh op de linkerstrook gaat rijden terwijl rechts vrij is mag je van mij gewoon optiefen.
Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.

Ik rijdt nooit op de autosnelweg :@
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  woensdag 27 februari 2013 @ 11:44:31 #257
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_123403911
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.

Ik rijdt nooit op de autosnelweg :@
Je rijdt nooit op de snelweg? :?
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 19:19:37 #258
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123421026
Beste papa in die zwarte Opel Ampera, als je door de situatie "opgesloten" zit op de rechterbaan dan kan je best andere mensen rechts inhalen en jezelf er tussen wurmen.

Maar kijk dan niet raar op als je daarop gewezen word door de mensen op de middelste baan.
pi_123445003
quote:
99s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Je rijdt nooit op de snelweg? :?
Nee. Te druk :@

Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus.

Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 28 februari 2013 @ 09:39:47 #260
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_123445128
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef jitzzzze het volgende:
Beste papa in die zwarte Opel Ampera, als je door de situatie "opgesloten" zit op de rechterbaan dan kan je best andere mensen rechts inhalen en jezelf er tussen wurmen.

Maar kijk dan niet raar op als je daarop gewezen word door de mensen op de middelste baan.
Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?
pi_123445192
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:29 schreef sararaats het volgende:

[..]

Hier hebben gewone wegen geen 4 baanvakken. Belg hé.

Ik rijdt nooit op de autosnelweg :@
aaaahh, alé dan is het begrijpelijk
life happens while you're pusing the throttle.
pi_123446340
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:34 schreef sararaats het volgende:

[..]

Nee. Te druk :@

Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus.

Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt.
Stadsverkeer doe je meer handelingen kort op elkaar dan op de snelweg hoor :')
  donderdag 28 februari 2013 @ 10:52:24 #263
167856 Toempf
Internetheld
pi_123447464
Net gezien; een auto die toeterde omdat een lesauto niet snel genoeg weg reed bij een stoplicht. Dan ben je wel een kansloze mongool :')
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_123448133
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?
Snap er ook weinig van.
pi_123452575
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:34 schreef sararaats het volgende:

[..]

Nee. Te druk :@

Als ik ergens naartoe ga is het meestal met de trein of bus.

Korte afstanden doe ik met de auto als er geen bus rijdt.
:') dit slaat nergens op. Het is juist tegenovergesteld.
There are only 151 Pokémon.
pi_123454964
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 09:39 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Vertel nou gewoon wat er gebeurde... Je werd afgesneden?
Ik denk dat jitzzzze op rijstrook 2 bezig was een vrachtauto in te halen, en dat pappa in z'n Elektromobiel op rijstrook 1 rechts ging inhalen om net tussen de vrachtauto voor hem en j. (of diens voorgangers) ertussen te proppen.

Ik maak dat ook vaak genoeg mee omdat 'afstand houden' van mij vaak wordt gezien als 'ruimte' voor automobilisten met haast.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123457003
Je telt van de verkeerde kant Ridocar ;)

En dit probleem ontstaat vaak door linksplakker, daar ga ik ook rechts langs om er dan weer tussen te kruipen.
pi_123457146
quote:
99s.gif Op woensdag 27 februari 2013 11:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Je rijdt nooit op de snelweg? :?
mwah, ik ook haast nooit hoor; kom er gewoon nooit. (dichtsbijzijndste snelwegoprit is 20 km ofzo rijden.)
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_123457213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:52 schreef Toempf het volgende:
Net gezien; een auto die toeterde omdat een lesauto niet snel genoeg weg reed bij een stoplicht. Dan ben je wel een kansloze mongool :')
ook een aantal keer gedaan bij 1 lesauto, pas bij de 4e keer groen begon het lampje te branden bij hun en reed die door.. |:( wou er net door de (verhoogde) berm omheen..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 15:12:40 #270
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123457462
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 14:18 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik denk dat jitzzzze op rijstrook 2 bezig was een vrachtauto in te halen, en dat pappa in z'n Elektromobiel op rijstrook 1 rechts ging inhalen om net tussen de vrachtauto voor hem en j. (of diens voorgangers) ertussen te proppen.

Ik maak dat ook vaak genoeg mee omdat 'afstand houden' van mij vaak wordt gezien als 'ruimte' voor automobilisten met haast.
Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.

Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa.
pi_123457700
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

mwah, ik ook haast nooit hoor; kom er gewoon nooit. (dichtsbijzijndste snelwegoprit is 20 km ofzo rijden.)
ja maar er niet komen omdat het 'te druk' is slaat natuurlijk nergens op. of je rijdt, of je rijdt niet.
There are only 151 Pokémon.
pi_123460102
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.

Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa.
Je achterligger had dat net zo verdiend, het gat dichtrijden. Gun elkaar een cm ruimte zeg...
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 18:46:03 #273
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123467395
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Nou, ik reed op rijstrook 2 (midden), elektropa op rijstrook 3 (rechts). Ik reed 100 in een treintje, hij 80. Hij haalt mijn achterligger rechts in, en wilde mij ook rechts inhalen, maar diesel gaat sneller dan elektro. Mijn achterligger rijd vervolgens het gat dicht, waarop elektropa toch besluit achter mij in een heel klein gaatje zich er tussen te duwen.

Dat verdient geen schoonheidsprijs en ik heb dat in gebarentaal duidelijk gemaakt aan elektropa.
Knap dat je iemand kan inhalen die 20 km/h harder rijdt... :?
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 18:50:24 #275
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123467509
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:50 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

elektropa rijd niet in een treintje.
Dan is het nog steeds niet mogelijk om met 80 km/h iemand in te halen die 100 km/h rijdt. Treintje staat los van snelheid. ;)
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 18:52:15 #277
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123467581
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:51 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Dan is het nog steeds niet mogelijk om met 80 km/h iemand in te halen die 100 km/h rijdt. Treintje staat los van snelheid. ;)
zucht, en elektropa trapt het gas natuurlijk in om in te halen. Wat denk je zelf? Gebruik die grijze massa.
pi_123467721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:52 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

zucht, en elektropa trapt het gas natuurlijk in om in te halen. Wat denk je zelf? Gebruik die grijze massa.
Zeg dan niet dat hij 80 km/h rijdt. Noem dan gewoon helemaal geen snelheid...
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 18:55:06 #279
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123467775
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:') prima, wat jij wilt
Ja, je verhaal klopt namelijk voor geen meter met de snelheden die jij noemt. Wees duidelijk.
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 18:56:33 #281
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:56:44 #282
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_123467816
quote:
13s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ja, je verhaal klopt namelijk voor geen meter met de snelheden die jij noemt. Wees duidelijk.
Dit idd.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_123467867
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 10:19 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

Stadsverkeer doe je meer handelingen kort op elkaar dan op de snelweg hoor :')
Ik rijd nooit met de auto in de stad, toch zeker niet in Antwerpen.

De steden doe ik per trein.
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  donderdag 28 februari 2013 @ 18:59:28 #284
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_123467975
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:57 schreef sararaats het volgende:

[..]

Ik rijd nooit met de auto in de stad, toch zeker niet in Antwerpen.

De steden doe ik per trein.
Dus je rijdt nooit op de snelweg en nooit in steden? Waar rij je dan wel, ga je je afvragen :D
pi_123468263
quote:
10s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:59 schreef Tijn het volgende:

[..]

Dus je rijdt nooit op de snelweg en nooit in steden? Waar rij je dan wel, ga je je afvragen :D
Kalmthout, Wuustwezel, Brasschaat, Brecht, Turnhout, ...
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
pi_123468625
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:46 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:')
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 18:55 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

:') prima, wat jij wilt
Sorry, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt en we alleen mogen reageren met: "Terechte actie, wat een idioot _O_ " :')
  Moderator donderdag 28 februari 2013 @ 19:52:34 #287
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_123470793
quote:
15s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:09 schreef Piles het volgende:

[..]

[..]

Sorry, ik was even vergeten dat jij altijd gelijk hebt en we alleen mogen reageren met: "Terechte actie, wat een idioot _O_ " :')
Nee hoor, maar zo ingewikkeld was mijn verhaal nou ook weer niet.
pi_123482557
quote:
1s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:03 schreef Piles het volgende:
Je telt van de verkeerde kant Ridocar ;)

En dit probleem ontstaat vaak door linksplakker, daar ga ik ook rechts langs om er dan weer tussen te kruipen.
Kut beginnersfout. :')
Rijstrook 3 bedoelde ik.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123494076
Kut belgen.

Blijven links achter vrachtwagen hangen omdat ze er niet voorbij durven op de brug. Sodemieter dan lekker op naar de rechterstrook.
2x nu deze week. 2e keer na 5 seconde grootlicht ging meneer eindelijk naar rechts.

Kunnen mensen die wel kunnen autorijden erlangs....
pi_123494733
Iemand die op de invoegstrook van 2,5 km niet harder dan 100 rijdt (op zich boeit mij dat weinig), maar op het moment dat die op de snelweg heeft ingevoegd gaat die 130 rijden. :')

Rij dan ook al 130 op de invoegstrook...
pi_123504171
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 12:01 schreef RealBizkit666 het volgende:
Iemand die op de invoegstrook van 2,5 km niet harder dan 100 rijdt (op zich boeit mij dat weinig), maar op het moment dat die op de snelweg heeft ingevoegd gaat die 130 rijden. :')

Rij dan ook al 130 op de invoegstrook...
Iets met vastgeroeste aangeleerde methoden. Al gebeurt er van alles, ze zijn er duizend procent van overtuigd dat ze t goed doen. En zullen hetzelfde blijven doen.
Daarom ben ik een groot voorstander van verplichte periodieke cursussen čn toetsen als je je rijbewijs wilt blijven houden.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123509283
Is het vandaag nationale dag des onnodig linkshangen? :')
Welgeteld 3 linkshangers rechts moeten inhalen op een stukje van 50km.
pi_123510850
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen. :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:17:23 #294
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_123510968
quote:
13s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:28 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Is het vandaag nationale dag des onnodig linkshangen? :')
Welgeteld 3 linkshangers rechts moeten inhalen op een stukje van 50km.
Dat is dagelijkse kost..
sig verwijderd door FA
pi_123511127
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:17 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Dat is dagelijkse kost..
3 op 50km, was dat maar dagelijkse kost :P
  vrijdag 1 maart 2013 @ 19:28:28 #296
11102 knep
Mountainfreak
pi_123511346
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen. :P
A13 richting Den Haag na de trajectcontrole :Y.
pi_123511917
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:14 schreef RealBizkit666 het volgende:
Maar 3? Ik tel ze niet eens meer. De spitsstrook is een garantie om tientallen mensen rechts in te halen. :P
Ja inderdaad maar dat zie ik gewoon als wegen met het 'keep your lane' principe :')
Ik heb het meer over de situatie waarbij je op een tweebaans weg rijdt en je voorligger constant links blijft rijden terwijl de weg voor hem en rechts honderden meters vrij is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2013 19:43:48 ]
pi_123542785
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 15:09 schreef BlackLining het volgende:
Of natuurlijk die lieden die schaapachtig blijven staan wachten bij de rotonde als jij duidelijk aangeeft af te gaan slaan :N
Dat overkomt me wel eens, maar dat is vooral omdat het bij sommige oude auto's met de knippers aan de zijkant bijna niet te zien is, ook al maak je oogcontact met de bestuurder.
pi_123543773
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:11 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Dat overkomt me wel eens, maar dat is vooral omdat het bij sommige oude auto's met de knippers aan de zijkant bijna niet te zien is, ook al maak je oogcontact met de bestuurder.
Ik ben ook wel extra alert als ik een rotonde oprij als iemand met zijn richting aangeeft dat ie eraf gaat. Want voor hetzelfde geld vergist ie zich en rijdt ie gewoon door. Dan ben jij degene die fout zit. Al meerdere keren meegemaakt dat mensen richting aangeven en dan toch doorrijden.
pi_123545255
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 18:34 schreef Palomar het volgende:

[..]

Ik ben ook wel extra alert als ik een rotonde oprij als iemand met zijn richting aangeeft dat ie eraf gaat. Want voor hetzelfde geld vergist ie zich en rijdt ie gewoon door. Dan ben jij degene die fout zit. Al meerdere keren meegemaakt dat mensen richting aangeven en dan toch doorrijden.
Idd,en zijn ook nog steeds mensen die richting aangeven naar rechts als ze de rotonde op rijden, waar ze ook heen willen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')