abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123112451
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden :{
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
pi_123112519
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.

En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt. :P
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
pi_123130390
quote:

[..]

Niets is lekkerder dan op rechts te rijden.... :P

Lovin it.....

Alleen paupers gebruiken de linkse/middenbaan..... :P
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
pi_123130461
quote:
1s.gif Op woensdag 20 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen... *)
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  woensdag 20 februari 2013 @ 21:07:30 #230
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_123135267
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:28 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk. :W

Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V² / 2xA

De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s².
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm

Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)² / 2 x 8 = 75² / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.

Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2

We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52

a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71

De vertraging is dus 10,71 m/s²

Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75² / 21,42 = 262,6 meter.

Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).

Je excuses ontvang ik wel via PM of zo. :*
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s² (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s², tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.

Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car

[..]

Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams. :')
pi_123143086
Wtf-momentje op de A4. Een politieauto (geen signalen, wel haast) haalt links en rechts wat auto's in die op rijstrook 1 en 2 rijden. vervolgens zie ik geen van deze auto's ook maar enig aanstalten maken om naar rijstrook 3 te gaan. Gewoon doorrijden jongens...stelletje zombies.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_123149425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef MoriniStylr het volgende:

[..]

Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor :P ). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht :P .
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts.

Enige wat ik verder kon kan bedenken is dat na die bocht de andere kant van de a4 erbij komt en dat is vaak een grote rij auto's, waardoor heel veel mensen bij voorbaat op de middenbaan gaan rijden om ruimte te maken (wat als het druk is ook prima is, als je de vmax gaat rijden!)
Maar nu kwam er van daar uit ook bijna niemand. Het was echt een compleet zinloze actie 8)7

quote:

[..]

Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijn :')
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_123149683
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:

Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. :r
pi_123149796
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden. :r
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 21 februari 2013 @ 09:33:35 #235
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_123150973
Ik reed gisteren de snelweg op, maar ik kon niet invoegen omdat de Poolse vrachtwagen waar ik voor wilde invoegen vrij hard reed en het gat steeds kleiner liet worden waardoor ik er dus echt niet meer tussen paste :{. Remmen en dus maar aan het einde van de invoegstrook alsnog in kunnen voegen.
En daarna ging ie doodleuk andere vrachtwagens inhalen wat dus gewoon weer allerlei remmende auto's oplevert omdat ze met max 90 rijden waar je 120 :r
Sowieso (buitenlandse) vrachtwagens die anderen met een slakkengang gaan inhalen :')
pi_123151808
Vanmorgen dacht ik ook dat ik geramd ging worden door een vrachtwagen, geen fijn gevoel... Filevorming op de snelweg (is dagelijkse kost op dat punt) en zit al op de rechterbaan omdat ik toch die volgende afslag moet hebben en het gewissel van banen op het laatste moment echt niet bevorderlijk is voor het oplossen van die file. Er zit een vrachtwagen een heel stuk achter me die zichtbaar gewoon door blijft denderen, ik alarmlichten aan zodat duidelijk is dat er file is, die vrachtwagenchauffeur gooit zijn knipperlicht uit naar links, maar zie in mijn spiegel dat hij geen plaats heeft om naar links te gaan, ondertussen zie ik nog geen zichtbare vertraging. Op het laatste moment kan hij dan toch naar links, na die ruimte afgedwongen te hebben, echt plaats om nog af te remmen als hij niet naar links had gekund had hij niet meer. Achterlijke mongool...
Don't let my username fool you...
  FOK!fotograaf donderdag 21 februari 2013 @ 13:20:35 #237
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123158086
quote:
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_123285867
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. :')

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2013 17:16:22 ]
pi_123288556
  zondag 24 februari 2013 @ 20:07:03 #240
318842 Descendent
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_123294633
Ik had vandaag op de N33 één of andere @#%$ in een Kia Sportage achtig geval die even vrolijk een gat dichtreed toen ik moest invoegen en mij over het verdrijvingsvlak dwong. Ik zat al voor m, knippers aan; geeft ie gas bij; wat een enorme verkeersautistische dombo danwel sjappie. }:|
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van vijf minuten met een gemiddelde stemgerechtigde
pi_123294947
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja. :')

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Herkenbaar. Dat had ik afgelopen week ook ergens. Alleen was dat iemand die over de doorgetrokken streep onverwacht naar mijn rijstrook op kwam. :')
pi_123298155
quote:
6s.gif Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:

Herkenbaar. Meestal is zo'n actie het gevolg van onoplettendheid bij betreffende bestuurder. En mensen die niet opletten doen nu eenmaal rare dingen, zoals babyblauwe auto's kopen.

En raar invoegen als je je hebt vergist natuurlijk.
pi_123360079
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_123360775
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Je kan de politie ook zelf bellen en melding daarvan maken. In Eindhoven komt stadstoezicht dan meestal binnen een kwartier even langs om bonnen te schrijven. :)
pi_123392280
Vandaag op de A59 richting 's-Hertogenbosch.
Er reed een zilveren Alfa Romeo 156 2.4 JTD op de flyover op de linkerbaan, Voor die bocht is de maximum snelheid 100km/u, in/na de bocht is deze 120km/u. Hij reed met precies 70km/u over die flyover. Heel treintje auto's erachter met een nagenoeg lege rechterrijstrook.
Op gegeven moment ging heel het treintje tegelijk rechts erlangs.
Ik besloot er even achter te blijven, want ik had geen haast.

Na de bocht ging de bestuurder naar rechts, dus ik schakelde terug naar z'n vijf en gaf wat gas, zodat ik er mooi voorbij kon. Op het moment dat ik er naast zat, kwam de Alfa-bestuurder tot de conclusie dat hij langs een invoegstrook reed en ruimte moest maken voor overige bestuurders.
Daar is niks mis mee, maar wel als er iemand naast je rijdt.

Hij besloot alsnog naar links te gaan.
Op dat moment reed hij ter hoogte van mijn achterportier. Remmen was dus zinloos.
Dus ik flink op de toeter, terug naar z'n vier en gas erop.

Ik schoot er echt net voor, waarna ik een lichtconcert van hem kreeg. :')

Die vent hadden ze echt z'n rijbewijs af moeten pakken.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:31:39 #246
11102 knep
Mountainfreak
pi_123392561
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:

Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt :'). Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 23:53:13 #247
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_123393517
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef knep het volgende:

[..]

Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt :'). Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.
pi_123393756
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
pi_123397965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...
Je zou 'm er ook dwars voor kunnen zetten... >:)
pi_123397969
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:59 schreef k_man het volgende:
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....

Oja, kan iemand het verschil tussen baan en strook in de op zetten?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')