Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Niets is lekkerder dan op rechts te rijden....quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk.
Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V² / 2xA
De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s².
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm
Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)² / 2 x 8 = 75² / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.
Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2
We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52
a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71
De vertraging is dus 10,71 m/s²
Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75² / 21,42 = 262,6 meter.
Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).
Je excuses ontvang ik wel via PM of zo.
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s² (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s², tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.
Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car
[..]
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams.
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht
.
Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:
Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden.
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Herkenbaar. Dat had ik afgelopen week ook ergens. Alleen was dat iemand die over de doorgetrokken streep onverwacht naar mijn rijstrook op kwam.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Herkenbaar. Meestal is zo'n actie het gevolg van onoplettendheid bij betreffende bestuurder. En mensen die niet opletten doen nu eenmaal rare dingen, zoals babyblauwe auto's kopen.quote:Op zondag 24 februari 2013 17:15 schreef k_man het volgende:
Goed, je hebt het al niet makkelijk wanneer je als volwassen vent, om wat voor reden dan ook, in een babyblauw boodschappenautootje moet rijden. Je kunt je ook vergissen in de afslag die je moet hebben - gebeurt ons allemaal wel eens. Het wordt al wat minder plezierig als je dan pal voor mijn neus, zonder richting aan te geven, vanaf de uitvoegstrook weer de hoofdrijbaan op komt zeilen. Als je dan ook nog eens als een echte gangsta je middelvinger opsteekt en met je lichten gaat flitsen... Tja.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik de eerste was die met groot licht seinde, omdat die flapdrol ineens mijn baan op kwam zeilen.
Je kan de politie ook zelf bellen en melding daarvan maken. In Eindhoven komt stadstoezicht dan meestal binnen een kwartier even langs om bonnen te schrijven.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemtquote:Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:
Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden.
Dat is ook irritant ja. Of net in je dode hoek blijven rijden de hele tijd. Haal in of blijf achter me, maar blijf daar niet hangen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef knep het volgende:
[..]
Tja dat doe ik ook wel eens, maar dan alleen bij types die continu schuin achter me blijven hangen en (en dus 0,0001 km/h harder rijden ofzo) pas gas gaan geven als er daadwerkelijk een obstakel op mijn rijbaan opdoemt. Rete irritant, vooral als je op CC rijdt.
Wat eerder gezegd is: 8844 bellen. Hetzelfde zou ik ook eigenlijk moeten doen als ik iemand weer eens on op een invalidenparkeerplaats zie staan. Het is dat ik er niet direct hinder van heb, maar toch...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:05 schreef Marco001 het volgende:
Sta nu standby bij het martini ziekenhuis in groningen, hebben ze daar 4 taxi parkeerplaatsen, maar op 3 daarvan stond een gewone auto.. moest ik dus net mijn taxi in een heel klein gat wurmen om te kunnen parkeren.. :S is daar altijd zo, zo jammer dat er nooit politie loopt hier want ik geloof dat de bekeuring voor parkeren op een taxiplaats iets van 300,- is..maar ja, men is te gierig of te lui om in de parkeergarage te parkeren en even 300 meter ofzo te lopen naar de hoofdingang..
Dat zijn de slapers. Ze schrikken wakker, en dan is mij ook niet duidelijk wat ze doet beslissen om sneller te rijden. Waarschijnlijk iets als: oh, nu word ik ingehaald en damagnieieieie gas erop magnie inhaluuuuuuh ikkeikke....quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:59 schreef k_man het volgende:
Tja, als inhaler kan je dat ook overkomen. Ik rij vaak op de cruisecontroll, dus mijn snelheid is dan constant. Het gebeurt echter geregeld dat ik een voorganger nader, er links naast kom en dan merk dat ik er niet voorbij kom. Oftewel: degene die ik wil inhalen verhoogt z'n snelheid tot-ie net zo snel rijdt als ik. Ik snap echt niet wat daar nou de lol van is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |