Ik deed het voorheen precies zoals jij omschrijft. Ik ben er mee opgehouden want mensen snappen het toch niet. Ze komen er vanzelf achter als ze niet gezien worden.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 07:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mensen die zonder licht rijden terwijl het donker is en het dan niet snappen als je achter hun rijdt, je even een lichtshowtje geeft, ze inhaalt, toeterd, voor ze rijdt en je licht zelf een aantal keer aan en uit doen.![]()
Waar de fuck ben je dan mee bezig op de weg.
Proberen er veel mensen zelfmoord te plegen door voor een tram te springen dan? Dat zou nu niet mijn eerste keuze zijn mocht ik ooit de behoefte krijgen om een eind aan mijn leven te maken... Die dingen gaan toch nooit echt heel hard?quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
De grootste is niet altijd leuk als je weer een auto platdrukt tegen een mast, een fietser onder de tram hebt of een springer voor je wagen krijgt.
Maar soms voelt zo'n voertuig wel machtig en trots
quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:05 schreef Anne het volgende:
Mochten jullie er nog dieper op in willen gaan: PTA / [centraal] Tram Topic deel Twee
Dat topic verdient het best om een een keertje vol te gaan hoor.
Wat ik me afvraag, zou hun dashboard ook onverlicht zijn als ze geen verlichting aan hebben? Want dan is het echt donker in de autoquote:Op vrijdag 8 februari 2013 07:08 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Mensen die zonder licht rijden terwijl het donker is en het dan niet snappen als je achter hun rijdt, je even een lichtshowtje geeft, ze inhaalt, toeterd, voor ze rijdt en je licht zelf een aantal keer aan en uit doen.![]()
Waar de fuck ben je dan mee bezig op de weg.
Ik weet dat het dashboard/klokkenlicht in de meeste Citroëns altijd met het contact aangaat. Van andere merken weet ik het niet.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Wat ik me afvraag, zou hun dashboard ook onverlicht zijn als ze geen verlichting aan hebben? Want dan is het echt donker in de auto
Bij nieuwe auto's springen alle toeters en bellen al aan als de deur open gaat.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik weet dat het dashboard/klokkenlicht in de meeste Citroëns altijd met het contact aangaat. Van andere merken weet ik het niet.
Misschien is dat de reden dat mensen het vergeten, zeker als de straatverlichting fel genoeg is.
Ik ben alleen oude auto's gewend, vandaarquote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:27 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Ik weet dat het dashboard/klokkenlicht in de meeste Citroëns altijd met het contact aangaat. Van andere merken weet ik het niet.
Misschien is dat de reden dat mensen het vergeten, zeker als de straatverlichting fel genoeg is.
Neem aan dat je de claxon even flink ontroest hebt?quote:Op zaterdag 9 februari 2013 09:34 schreef Iwanius het volgende:
Van de week:
In een stad met een slakkengang rijden en plotseling vol op de remmen moeten
omdat een of andere idioot met een headset op zijn kop gewoon oversteekt zonder
links of rechts te kijken.![]()
Er was geen zebrapad en de idioot zat naar alle waarschijnlijkheid naar muziek te luisteren.
daarom flitsen ze om die tijd. makkelijk geld binnenhalen. ben een keer om iets van 3 of 4 uur s'nachts geflitstquote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef Descendent het volgende:
110 euro boete omdat ik om 23.00u 's avonds op 138 geklokt ben....![]()
Natuurlijk is het mn eigen schuld en zo; maar dit is nu geen boete waarvan ik het idee heb dat de verkeersveligheid er enorm mee gediend is.... er was verder bijna heul geen kip op de weg zeg maar...
Je hebt tenminste wel lekker de staatskas gespekt, daar zijn die controles immers voor. Heeft in sommige gevallen geen flikker meer met veiligheid te maken.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef Descendent het volgende:
110 euro boete omdat ik om 23.00u 's avonds op 138 geklokt ben....![]()
Natuurlijk is het mn eigen schuld en zo; maar dit is nu geen boete waarvan ik het idee heb dat de verkeersveligheid er enorm mee gediend is.... er was verder bijna heul geen kip op de weg zeg maar...
Scheelt weer een belastingverhoging voor de rest van de bevolking. Ik ben je dankbaar.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 15:48 schreef Descendent het volgende:
110 euro boete omdat ik om 23.00u 's avonds op 138 geklokt ben....![]()
Natuurlijk is het mn eigen schuld en zo; maar dit is nu geen boete waarvan ik het idee heb dat de verkeersveligheid er enorm mee gediend is.... er was verder bijna heul geen kip op de weg zeg maar...
Veel mensen hebben volgens mij de straatverlichting als leidraad.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:14 schreef jitzzzze het volgende:
Menschen die nu zonder verlichting rijden
Weinig problemen mee. Als ze maar optyfen naar rechts.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:16 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Insert hier uw irritaties over (te) langzaam rijdende mensen.
Ik vind daar iets vanquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:17 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Veel mensen hebben volgens mij de straatverlichting als leidraad.
Maar dan verbruik ik ook geen pensieongelden; dus dat heft elkaar dan weer op.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:13 schreef Piles het volgende:
Gaat ook niet alleen om andere weggebruikers hè. Als je jezelf om een boom vouwt omdat je hard rijdt kost dat ook heel veel inzet en geld.
En nee, ik ben ook niet roomser dan de paus
Maak je daar vooral geen zorgen over. Tegen de tijd dat jij aan je pensioen toe bent, is dat er al lang niet meer.quote:Op donderdag 14 februari 2013 19:23 schreef Descendent het volgende:
[..]
Maar dan verbruik ik ook geen pensieongelden; dus dat heft elkaar dan weer op.
quote:En mijn auto mogen ze dan gewoon om die boom gevouwen laten als afschrikwekkend kunstwerk
Maar van dat soort boetes zijn wel irritant als je vandaag bijv weer een #@%^in een Audi op een gladde weg zag inhalen -doorgetrokken streep- waardoor hij een tegenligger (en de hele meute erachter) in de rem dwong..... WAAR IS DE RECHTVAARDIGHEID!!![]()
Of auto's die zelf kunnen bepalen wanneer verlichting nodig is.quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:17 schreef Turbomuis het volgende:
[..]
Veel mensen hebben volgens mij de straatverlichting als leidraad.
Mensen die bij 5 sneeuwvlokken niet meer durven rijdenquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:32 schreef Spezza19 het volgende:
Mensen die bumperkleven met dit weer
Sneeuwvlokken?quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mensen die bij 5 sneeuwvlokken niet meer durven rijden
Het was wel goed raak vandaag hoorquote:Op donderdag 14 februari 2013 20:58 schreef Piles het volgende:
[..]
Sneeuwvlokken?
Ik weet niet hoe het bij jou was, maar hier was het écht glad op de snelweg door ijzel.
quote:Op donderdag 14 februari 2013 20:54 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Mensen die bij 5 sneeuwvlokken niet meer durven rijden
Lesvrachtauto's rijden over het algemeen niet zo snel, zeker niet als de leerling in kwestie net begint met lessen. De eerste rijlessen in een Magnum bakwagen dacht ik dat ik alles plat zou rijden, ondanks de vele spiegels die aan de auto hangen. Dan doe je het automatisch rustig aan.quote:Op donderdag 14 februari 2013 23:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
Had gister een fijne klever. Reed achter een lesvrachtwagen binnen bebouwde kom, ding reed niet erg door (logisch, straatjes waar normaal alleen een vuilniswagen en een verhuiswagen zouden komen), schommelde tussen de 40 en 50 km/h. Afijn, ik kom bij een zebrapad en er steekt iemand over. Ik stop. Op mijn trekhaak hing al een figuur in een Crafter, fijn dus (in de binnenspiegel zag ik nog een deel van het embleem, een stukje grille en een stukje motorkap, in mijn buitenspiegels zag ik enkel nog lampen). Ik trek een beetje vlot op en hij blijft maar op mijn trekhaak hangen. Nog een situatie waar ik moet stoppen, dus ik rem weer, krijg ik nog groot licht mee (alsof ik kan zien dat iemand die het zebrastuk over het fietspad over loopt, tussen weg en fietspad blijft lopen richting auto). Afstand houden deed hij echter nog steeds niet, dus omdat hij zijn afstand niet aanpaste aan de snelheid, heb ik maar mijn snelheid aangepast aan de afstand (oftewel, 20 km/h op de teller gaan rijden).
Als ik nou zo truttig rijd terwijl er niets voor me zit, kan ik me voorstellen dat je iets minder afstand pakt of het irritant vindt, maar ik kan ook niet door een fucking vrachtwagen heen, dus houdt gewoon afstand.
Waarom hij nou zo zat te drukken? Om linksaf een U bocht te maken. En een keer raden waar ik 100 meter nadat ik die Crafter kwijt was weer achter zat? Juist ja, die lesvrachtwagen die stond te wachten om linksaf over te steken.
Oh, maar daar hoor je mij ook niet over hoor. Alleen het gedrag van andere weggebruikers er dan bij... zoals op je trekhaak gaan rijden. En daarom ook de opmerking over de straatjes, zijn van die typische straatjes waar eigenlijk nooit groot verkeer rijdt. Om de haverklap stoppen voor zo'n half in het vak staande auto, etc.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 01:08 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Lesvrachtauto's rijden over het algemeen niet zo snel, zeker niet als de leerling in kwestie net begint met lessen. De eerste rijlessen in een Magnum bakwagen dacht ik dat ik alles plat zou rijden, ondanks de vele spiegels die aan de auto hangen. Dan doe je het automatisch rustig aan.
Dan moet jij ruimte zoeken en geen voorrang nemen. Voorrang krijg je.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef Spezza19 het volgende:
Vanochtend. Oprit A9, 2 stroken die na het stoplicht naar 1 strook gaat. Gaat de auto naast mij, waar ik al VOOR ZAT opeens het gat dichtrijden....
En dan boos op mij worden omdat ik hem vervolgens afsnijd... Ja sorry maar mijn weg houdt op....
Eeuh, wie moet er nou voorrang verlenen? Jij toch zeker?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 08:54 schreef Spezza19 het volgende:
Vanochtend. Oprit A9, 2 stroken die na het stoplicht naar 1 strook gaat. Gaat de auto naast mij, waar ik al VOOR ZAT opeens het gat dichtrijden....
En dan boos op mij worden omdat ik hem vervolgens afsnijd... Ja sorry maar mijn weg houdt op....
Lees het nog eens....quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:36 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dan moet jij ruimte zoeken en geen voorrang nemen. Voorrang krijg je.
Rare plek om te fietsenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:38 schreef daNpy het volgende:
Vanmorgen bijna een fietser op mn motorkap. Scheelde echt centimeters.
Ik reed al voor hem en wilde al naar rechts... Kwibus gaat opeens gat dichtrijden.... Zulke figuren zoeken het maar lekker uitquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:47 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Eeuh, wie moet er nou voorrang verlenen? Jij toch zeker?
Nog steeds voer jij een manoeuvre uit en zal je die kwibus dus voor moeten laten gaan, want je hebt geen voorrang.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:48 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Ik reed al voor hem en wilde al naar rechts... Kwibus gaat opeens gat dichtrijden.... Zulke figuren zoeken het maar lekker uit
Mja pech voor hem... Zat er nog over te denken om uit te stappenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nog steeds voer jij een manoeuvre uit en zal je die kwibus dus voor moeten laten gaan, want je hebt geen voorrang.
Kan je welquote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Bedenk de situatie nog es. Jij veranderd van rijstrook..dan moet jij voorraang verlenen
Om je eigen fout te maskeren?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja pech voor hem... Zat er nog over te denken om uit te stappen
Dat is jouw mening. Maar jij deed het overkomen dat jij in je recht stond. Sta je dus niet. Je moet je maar aanpassen. Faalhaasquote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:05 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Kan je weldoen, knuppel, maar mensen die expres een gat dichtrijden terwijl jij aan het invoegen bent die verdienen niks anders dan een klap op hun kutsmoel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |