Voor de weggebruiker is het ook een verkeerslicht. omdat uiterlijk en werking hetzelfde zijn is er geen onderscheid gemaakt in de RVV.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:36 schreef Light het volgende:
[..]
In de wet is het gewoon een verkeerslicht. Die heb je in twee varianten: driekleurig en tweekleurig. Die laatste heeft alleen rood en oranje.
Maar hij heeft wel gelijk; opbokken met die "Beste <dader>"-schrijfstijl. Is alleen maar hinderlijk bij het lezen en het is bovendien al héél lang niet origineel meer.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 19:49 schreef CasB het volgende:
[..]
Is toch niet gek? Zo'n oude sok voor je die niet doorrijdt, en als er 2 banen zijn links gaan staan, terwijl ze zelf ook wel weten dat ze niet snel rijden. En dan vervolgens boos gaan zitten doen als je ze legaal inhaalt en voor ze terecht komt.
Toch een goeie actie. Je bent een zeldzaamheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:48 schreef 2cv het volgende:
Ik maak ruimte voor een vrachtwagen, (waren 2 irritante bochten na elkaar) ziet de chauffeur dat amper. Ja, hij nam de vrijgemaakte ruimte wel, maar was ook druk met bellen.
Er ging niets mis, ook niet bijna, maar ik vind dat wel matig.
De eerstvolgende vrachtwagen die ik tegen kom blokkeer ik. Ik ga er dwars voor staan en ga niet weg voor ik een gedetailleerde verklaring krijg waarom zijn collega aan het bellen wasquote:Op zondag 17 februari 2013 19:31 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Toch een goeie actie. Je bent een zeldzaamheid.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Vind je dat een spannend punt?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:45 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Probeer dit punt maar eens. Dát is een spannend punt.
Oprit van 60 meter waarbij je bergop op moet zien te trekken naar 120 om hem daarna gelijk naar links te mikken omdat je anders de rivier inrijdt? Dat vind ik best spannend ja.quote:Op zondag 17 februari 2013 23:36 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Vind je dat een spannend punt?
De oprit bij Leusden (de A28 richting Utrecht op), die ik doordeweeks bijna dagelijks gebruik, is momenteel nog 'spannender' dan dat, vanwege werkzaamheden..
Liever de rivier in dan tussen een betonnen afscheiding en een (vracht)wagen platgedrukt wordenquote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef Daeron het volgende:
[..]
Oprit van 60 meter waarbij je bergop op moet zien te trekken naar 120 om hem daarna gelijk naar links te mikken omdat je anders de rivier inrijdt? Dat vind ik best spannend ja.
Hoe wil je daar de rivier inrijden, ik zie geen enkele mogelijkheid ervoor. Er ligt nota bene zelfs nog een vluchtstrook, ok. smal maar er past een auto op.quote:Op maandag 18 februari 2013 00:10 schreef Daeron het volgende:
[..]
Oprit van 60 meter waarbij je bergop op moet zien te trekken naar 120 om hem daarna gelijk naar links te mikken omdat je anders de rivier inrijdt? Dat vind ik best spannend ja.
Dat lijkt maar zo, daar past dus echt geen auto op die vluchtstrook.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:28 schreef D0808 het volgende:
[..]
Hoe wil je daar de rivier inrijden, ik zie geen enkele mogelijkheid ervoor. Er ligt nota bene zelfs nog een vluchtstrook, ok. smal maar er past een auto op.
Daar verschillen we dan in mening over maar dan zie ik nog steeds niet hoe je het kanaal in kan rijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 14:58 schreef Daeron het volgende:
Dat lijkt maar zo, daar past dus echt geen auto op die vluchtstrook.
Hier heb je bijna altijd belgen die denken dat ze nog steeds in hun eigen land rijden.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:09 schreef Descendent het volgende:
Bejaarden grrrr...... 65-7--65-75- dan weer 70 op een tachtig weg grrrrr......![]()
tltr: GRRRRR!!!!
Als je die snelheden niet kunt handlen (door fatsoenlijk te anticiperen), moet je gewoon een normaal tempo aanhouden.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:42 schreef terrorsjaak het volgende:
Als je in Duitsland de grens over gaat. Je met 200+ komt aanrijden en dat er dan heel vaak Polen of Nederlanders zomaar de linker rijbaan opkomen met 130. Zonder te kijken of zonder knipperlicht. Heel heel heel gevaarlijk.
Toch zijn het bij mij voor 90% Duitsers die dat flikken.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 09:42 schreef terrorsjaak het volgende:
Als je in Duitsland de grens over gaat. Je met 200+ komt aanrijden en dat er dan heel vaak Polen of Nederlanders zomaar de linker rijbaan opkomen met 130. Zonder te kijken of zonder knipperlicht. Heel heel heel gevaarlijk.
Ook wel eens gehad, met de AMG; kom met 240 - 250 aanvliegen, zie een 2 - 300 meter voor me ofzo wat auto's invoegen op de autobahn, ik knipper een paar keer, en één of andere (duitse) josti met een SLK'tje pleurt hem met 100 - 110 gewoon meteen door de linkerbaan op; was ik toch effe heel blij met die UFO-size remschijven; ging echt maar nét goedquote:Op dinsdag 19 februari 2013 11:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Toch zijn het bij mij voor 90% Duitsers die dat flikken.
En wat nobody zegt. Ik ben nog nooit in de problemen geweest met 200+ snelheden en iemand die naar mijn rijstrook op komt (met of zonder knipperlicht).
En ook geeneens een bordje op de oprit met "Korte invoegstrook"quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:45 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Probeer dit punt maar eens. Dát is een spannend punt.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad, met de AMG; kom met 240 - 250 aanvliegen, zie een 2 - 300 meter voor me ofzo wat auto's invoegen op de autobahn, ik knipper een paar keer, en één of andere (duitse) josti met een SLK'tje pleurt hem met 100 - 110 gewoon meteen door de linkerbaan op; was ik toch effe heel blij met die UFO-size remschijven; ging echt maar nét goed
Ik rijd er gelukkig bijna nooit maar toevallig afgelopen weekend wel, heb er genoeg afgesneden of naar moeten seinen met m'n licht.. is toch één van de eerste dingen die je leert met rijlessen? plaats op de weg?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 13:45 schreef GeertJan88 het volgende:
De A2 van utrecht naar Amsterdam, om te janken. Mensen weten gewoon niet wat ze moeten doen op een vijfbaansweg. Oke vandaag rijden we op de 4e baan en we blijven hier ook rijden wat er ook gebeurd. Vaak haal ik zo iemand links in en zo gauw ik er langs ben helemaal naar de rechterbaan gaan, dan hebben ze het vaak wel in de gaten.
omdat?quote:
Ja, die zijn erg fijn, ook die types die het op het allerlaatste kutnippertje pas doen.. zelfde effect; jij stopt, en dan sturen ze eraf en dán pas knipperen.. en bedankt, klootvioolquote:Op dinsdag 19 februari 2013 14:54 schreef HiddenResponse het volgende:
Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken op rotondes. Dat is nou echt een irritatie. Stop ik voor niks of komen er dan weer 5 auto voorbij.
Jij begrijpt wat ik bedoel!quote:Op dinsdag 19 februari 2013 12:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook wel eens gehad, met de AMG; kom met 240 - 250 aanvliegen, zie een 2 - 300 meter voor me ofzo wat auto's invoegen op de autobahn, ik knipper een paar keer, en één of andere (duitse) josti met een SLK'tje pleurt hem met 100 - 110 gewoon meteen door de linkerbaan op; was ik toch effe heel blij met die UFO-size remschijven; ging echt maar nét goed
Nee, want jij kijkt om je heen en ziet dat natuurlijk al lang en breed aankomenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:14 schreef HiddenResponse het volgende:
Ja of bestuurders die niet eerst om zich heen kijken op de rotonde, af willen slaan en er een fietser blijkt te fietsen en ze hard moeten remmen waardoor je er bijna tegenaan zit.
quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:20 schreef HiddenResponse het volgende:
Ja, maar vraag me weleens af waarom ze dat niet doen:
te lui
te dom
soort van verhevenheid
vergeten
schijt aan de wereld
druk met bellen
doe ik nooit
noop, volgens mij niet, maar ik zou hem maar niet platrijden, want heilig.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.
Maar dat mag wel toch?
Ja, dan weet je meteen weer dat 150 meter he-le-maal niks is met die snelheden. Volgens mij zit je dan zo rond de 75m/s ofzo..quote:
270 km/h = 75 m/s.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, dan weet je meteen weer dat 150 meter he-le-maal niks is met die snelheden. Volgens mij zit je dan zo rond de 75m/s ofzo..
Dat haalde het hok ook welquote:
ligt eraan moeste fiestpaden gaan 2 kanten rondquote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.
Maar dat mag wel toch?
Normaal gesproken niet, maar het hangt van de rotonde af. Ik ken er in Amersfoort in ieder geval eentje waar het zeker wel mag. Daar loopt rond de rotonde een fietspad dat opgedeeld is in twee 'weghelften'. Wel riskant als je er niet bekend bent; je gaat er toch een beetje vanuit dat er geen fietsers met de klok mee over de rotonde komen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:51 schreef Caland het volgende:
Fietsers die een rotonde verkeerd om nemen zijn ook irritant.
Maar dat mag wel toch?
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor jequote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dat haalde het hok ook wel
Ik gokte maar een beetje.
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweestquote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:21 schreef June. het volgende:
[..]
Maar je moet wel de 100km/uur eraf halen van degene voor je
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat de Benz de 270 ook wel haalde, maar idd, als ze op 300 meter een blok beton hadden neergezet was het daarna een A-klasse geweest
Die 300 meter is/was ook een schatting he, en je hebt ook nog reaktietijd, en die tikt ernstig hard aan met die snelheden. Ik weet dat ik knipperde, nog (denk ik) een seconde wachtte om te kijken of hij op zou rotten; deed ie niet, dus toen vol in de ABS, en toen ging het echt nog maar net goed.. Was ook nog 's avonds in het donker trouwens, weg was verder leeg.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk dat je met 270 km/h wel stil staat binnen 300 meter. Dat is best lang om te remmen.
Ter verglijking, een Agera R remt in 30,5 meter van 100 naar 0. Terwijl de SLS AMG dat in 33 meter doet. Ik denk niet dat de remweg vertienvoudigd als je van 270 naar 0 moet remmen.
Ik heb niet de precieze forumele in mijn hoofd, maar ik weet zeker dat er geen vertienvoudiging in zit.
75 om precies te zijn.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:24 schreef Ambrosius het volgende:
1 seconde 270 rijden en je bent al bijna 80 meter verder, lijkt me sterk dat je in 300 meter stilstaat.
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS (van 100 naar 0).quote:
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:31 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Jammer dat ze niet vertellen welke auto dat remt. Een ZR1 heeft namelijk een 25% langere remweg dan de Agera en de SLS.
Die zit op 34 meter van 100 naar 0.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
En ik reed in een 'antieke' W202 C36, niet in een Agera of SLS. Appels en peren verhaal dus..
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:40 schreef Sounddragon het volgende:
http://www.om.nl/onderwer(...)snelheid_reactie_en/
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabelquote:Op dinsdag 19 februari 2013 21:49 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Duidelijk een tabel met minder goede rem auto's. Ongeveer 50 m van 100 naar 0.
Scheelt 30%.
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop hebt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Je moet en zal gewoon je gelijk krijgen he? nu ligt het weer aan de tabel![]()
Ik ga nokken met deze domme discussie, want je hebt gewoon een bord voor je kop
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:05 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat jij niet kan lezen dat die tabel inderdaad al een veel hogere begin remafstand bevat dan de auto waar jij mee reed, dan betekent dit dat jij een bord voor je kop heeft.
Het zou best kunnen dat de remafstand (en ja, daar is niet de stopafstand en met reactietijd en zo, maar daar ging het mij ook helemaal niet) heel misschien toch wel boven de 300 meter kan zijn met die AMG waar jij mee reed, maar kom dan met tabellen en metingen die ook daadwerkelijk over auto's met dezelfde remkracht gaat. Aan gemiddelden hebben we helemaal niets. Een AMG is namelijk geen gemiddelde auto.
Verder wil ik alleen aantonen dat als je gewoon een beetje anticipeert (wat nobody zei), dat je nooit in de problemen hoeft te komen als je je met hogere snelheden verplaatst. Je ziet ruim van te voren dat er een kans in zit dat iemand naar de linkerrijstrook om komt (meerdere voertuigen achter elkaar, vrachtauto, etc). En een auto die niet zulke grote remmen heeft, haalt ook die snelheden niet uiteraard.
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Pak eens een potlood, een vel ruitjespapier en een lineaal, voer die gegevens eens in in een grafiekje en trek die lijn eens door naar de 270km/u? mag van mij lineair, omdat jij het bent, maar je remafstand loopt bijna kwadratisch op per 10 km extra snelheid, dat kun je stiekem al een beetje zien als je naar die grafiek kijkt, en de afstanden vanaf 50 en 90 km/u even vergelijkt.
In dat verhaaltje van die belgen die het hadden uitgerekend kwamen ze op 450-en-nog-wat meter, daar halen we jouw ongefundeerde 30% vanaf, houden we 300 meter over, maar toch kunnen de auto's in jouw wereld het in 100 meter. ik adviseer je dan ook dringend om eens een open sollicitatie naar de diverse F1 renstallen te sturen, die willen je graag hebben, Moet je het alleen nog maar effe waarmaken.
De tering wat eigenwijs stuk vreten ben jij zeg, echt ongelofelijk![]()
As said; ik ga er nu verder echt niet meer op in, want jij weet toch alles beter. Ik hoop dat je die plaat nooit nodig gaat hebben als je ondervindt dat ik gelijk heb.
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams.quote:An average F1 car can decelerate from 100 to 0 km/h (62 to 0 mph) in about 15 meters (48 ft), compared with a 2009 BMW M3, which needs 31 meters (102 ft). When braking from higher speeds, aerodynamic downforce enables tremendous deceleration: 4.5 g to 5.0 g (44 to 49 m/s2), and up to 5.5 g (54 m/s2) at the high-speed circuits such as the Circuit Gilles Villeneuve (Canadian GP) and the Autodromo Nazionale Monza (Italian GP). This contrasts with 1.0 g to 1.5 g (10 to 15 m/s2) for the best sports cars (the Bugatti Veyron is claimed to be able to brake at 1.3 g). An F1 car can brake from 200 km/h (124 mph) to a complete stop in just 2.21 seconds, using only 65 metres (213 ft).
--
The carbon brakes in combination with tyre technology and the car's aerodynamics produce truly remarkable braking forces. The deceleration force under braking is usually 4 g (39 m/s2), and can be as high as 5-6 g when braking from extreme speeds, for instance at the Gilles Villeneuve circuit or at Indianapolis. In 2007, Martin Brundle, a former Grand Prix driver, tested the Williams Toyota FW29 Formula 1 car, and stated that under heavy braking he felt like his lungs were hitting the inside of his ribcage, forcing him to exhale involuntarily. Here the aerodynamic drag actually helps, and can contribute as much as 1.0 g of braking force, which is the equivalent of the brakes on most road sports cars. In other words, if the throttle is let go, the F1 car will slow down under drag at the same rate as most sports cars do with braking, at least at speeds above 250 km/h (160 mph). The drivers do not utilise compression or engine braking, although it may seem this way. The only reason they change down gears prior to entering the corner is to be in the correct gear for maximum acceleration on the exit of the corner.
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was.
Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet![]()
![]()
).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng!![]()
Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed.
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben
. Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden
. De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?
It's funny 'cause it's sad![]()
TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijdenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 23:00 schreef Nagelschaartje het volgende:
Net een situatie die zo sneu was dat het grappig was.
Op een vast irritatiepunt voor mij: De plek waar de a4 en de a12 samen komen in de a13 richting Rotterdam. Er komen van beide kanten twee rijstroken, even 4 rijstroken en daarna moet de meest linkse strook ritsen. Vervolgens een bocht die makkelijk met 110 genomen kan worden (maar de vmax is maar 100, dus dat doen we natuurlijk niet![]()
![]()
).
Dit is een vast punt waar mensen van de twee linker rijstroken ook lekker daar blijven rijden, vervolgens de bocht heel eng vinden, dus op de linkerbaan 90 blijven rijden met twee lege stroken ernaast. Want van baan wisselen in zo'n bocht natuurlijk helemaal eng!![]()
Nu was ik de bocht uit op de rechterrijstrook, die volledig leeg was (erg rustig op de weg). Klaar om door te rijden, beetje jammer dat er op de middenbaan iemand 80 reed.
Ik wil niet rechts inhalen, tegen mijn principes. Normaal ga ik er links voorbij en dan weer helemaal naar rechts, hopen dat die persoon wakker wordt. Maar ik moest de volgende afrit hebben en ik vond dit eigenlijk te debiel voor woorden.
Dus koos ik ervoor om achter die persoon te gaan rijden, even met groot licht te seinen en terug naar rechts te gaan als zeer subtiele hint dat er daar ook ruimte was. (ok, niet geheel netjes gedrag van me, maar 80 is wel extreem langzaam als je het onnodig moet rijden en het zo rustig is op de weg).
De meneer begreep zowaar mijn hint en ging naar rechts. Toen ik hem inhaalde bleek het een zakenjongetje in pak dat me heel schaapachtig aankeek. Ik ging weer naar rechts (moest er immers gelijk weer af) met de gedachte de Nederlandse snelwegen net wat veiliger gemaakt te hebben
. Ik kijk in mijn spiegel... Is die klootviool weer naar de middenbaan gereden
. De reden was volkomen onduidelijk, ik was de enige die voor hem reed en ik reed zeker 20km/h harder dan hij.
Wat gaat er bij zo iemand in zijn hoofd om?
It's funny 'cause it's sad![]()
TLDR: Onnodig op de middenbaan rijden, op subtiele wijze erop gewezen worden dat er rechts ook ruimte is, daar heel eventjes rijden en daarna volledig onnodig weer naar de middenbaan gaan.
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:16 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Waarschijnlijk denkt hij, onnodig links rijden mag niet, dan blijf ik maar op de middenbaan rijden
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Niets is lekkerder dan op rechts te rijden....quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat zijn van die bejaarde gasten die het extra langzaam aan willen doen...quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Sommige mensen reageren ook heel 'agressief' als je er dan rechts langs komt rijden.
quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:28 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
In mijn wereld halen ze het ook niet in 100 meter, wel in 300 meter. En OEM heeft het uitgerekend. Dus je hebt geen gelijk.
Edit:
Dit is overigens de formule:
De remweg (S) is afhankelijk van snelheid (V) en remvertraging (A). De formule om de remweg te berekenen is: S= V² / 2xA
De overheid site maakt gebruik van een remvertaging van 8 m/s².
http://members.home.nl/johngrimbergen/remwegformule.htm
Als je dus 270 km/h neemt om de remweg uit te rekenen, dan kom je uit op:
(270 / 3,6)² / 2 x 8 = 75² / 16 = 351,5625. Dus zelfs volgens die tabel kom je uit op slechts 352 meter, niet de 450+ meter die de Belgen hadden berekend.
Edit 2:
Voor die AMG van je telt dit:
v(t)=v(0)+a*t en s(t)=v(0)*t+1/2*a*t2
We weten dat die auto in 34 meter remt bij 100 km/h (27 m/s om het makkelijk te houden), dus vullen we in:
0 = 27 + a * t --> a * t = -27
34 = 27 * t - 13,5 * t = 13,5 * t ---> t = 34 / 13,5 = 2,52
a * 2,52 = -27 --> -27 / 2,52 = -10,71
De vertraging is dus 10,71 m/s²
Vullen we dat in bij de formule voor de remweg:
75² / 21,42 = 262,6 meter.
Dus ja, die AMG remt binnen 300 meter van 270 km/h naar 0 km/h (eigenlijk is het nog minder zelfs omdat de snelheid in m/s niet helemaal klopt, die liggen hoger namelijk. Als je die neemt gaat er nog iets van af).
Je excuses ontvang ik wel via PM of zo.
Overigens doet een F1 auto het in 105 meter om van 270 km/h naar 0 te gaan, die hebben een vertraging van 26 m/s² (berekend via het onderstaand filmpje waarin het in 2,12 seconden van 193 km/h naar 0 gaat). En dat was in 2007. Tegenwoordig kunnen ze remmen tot 3,5-4g, dat komt neer op een remvertraging van bijna 40 m/s², tel zelf maar uit hoe snel ze dan stil staan.
Omdat het kan, nog maar een 3e edit, ondanks de zwakte van SD om niet meer te reageren nu hij gewoon keihard gefaalt heeft met mensen belachelijk te maken:
http://en.wikipedia.org/wiki/Formula_One_car
[..]
Blijkbaar werk ik dus voor de F1-teams.
Ik kan er ook best begrip voor opbrengen als mensen daar langzamer rijden. Ik rijd er zo vaak dat ik precies weet wat er komt. Als je het niet weet of niet gewend bent aan de randstad, kan het best spannend zijn en snap ik dat je wat langzamer gaat.. Maar blijf dan inderdaad gewoon rechts.quote:Op woensdag 20 februari 2013 00:34 schreef MoriniStylr het volgende:
[..]
Dat stukje is toch een vrij scherpe bocht en hij gaat ook nog eens naar beneden. Nu met temperaturen rond het vriespunt neem ik die ook wat langzamer (niet op de linkerbaan hoor). In de zomer op een mooie dag kan je echter wel flink scheuren door die bocht
.
Dat zal het ook zijn. Toch blijft het knap als mensen zelfs zo kunnen denken terwijl er geen vrachtwagens in zicht zijnquote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat de meeste denken dat als er 3 of meer rijstroken zijn, dat de meest rechtse strook dan voor vrachtauto's is.
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Dat soort types zie ik vaak wel aankomen dat ze het doorkrijgen klem gereden te worden en er nog voor te willen..dan geef ik altijd even wat gas bij zodat ze er niet meer voorkunnen..of ze gaan alsnog naar links zodat ze naast me komen...schrikken ze vanzelf wel.quote:Op donderdag 21 februari 2013 07:45 schreef RealBizkit666 het volgende:
Een irritatie die ik al lang niet meer heb meegemaakt, tot vandaag:
Ik ben iemand aan het inhalen, dat vrouwmens ziet een vrachtauto rijden die zich 200 meter verderop bevind en dacht dat ze "klem" gereden zou worden. Ze geeft een dot gas, komt vlak voor mij in en laat het gas weer los zodat ik moet remmen... Ga er dan gewoon toch achter als je niet permanent harder blijft rijden.
Geen problemen mee, vooral niet als ze op zondagochtend dat ding open gooien. Spitsstrook op en lekker doorrijden... Gros van de zondagochtendrijders rijdt 80 á 90.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:30 schreef RealBizkit666 het volgende:
En als die meest rechterstrook een spitsstrook is, dan wordt het al helemaal moeilijk. En de meeste mensen snappen het nog steeds niet als ze rechts worden ingehaald en je even op ze gezwaaid hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |