Jij maakt je daar ook weleens aan schuldig denk ik?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:45 schreef Piles het volgende:
Lekker zwart wit denken allemaal en elkaar vooral geen centimeter ruimte geven. Ja, zo komen we er wel
Steeds minderquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:16 schreef AdoraBelle het volgende:
[..]
Jij maakt je daar ook weleens aan schuldig denk ik?
Hoe wil je dat doen op de snelweg?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 10:01 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Mja pech voor hem... Zat er nog over te denken om uit te stappen
Sinds wanneer staan er stopverkeerslichten op de snelweg?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:35 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Hoe wil je dat doen op de snelweg?
Idd, niet goed gelezenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sinds wanneer staan er stopverkeerslichten op de snelweg?
Ik het het 1 keer gedaan bij een bumperklever. En op een moment dat die andere niet weg kon komen. Hij werd heel klein achter het stuur toen ik naast zijn raam stond en verhaal haalde. Daarna bleef hij verschrikt stil staan toen ik weg reed...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:32 schreef _VoiD_ het volgende:
Mensen die uit gaan stappen om hun gram te halen. .. alsof je daar ook maar iets mee bereikt. Ik zal in ieder geval niet op je wachten dan
Kleine nuance: Iemand die moet invoegen mag je niet hinderen met invoegen. Oftewel, een gat dichtrijden mag dan weer NIET. Je hoeft een invoeger niet te helpen, je dient hem echter wel gelegenheid te geven om in te voegen. Dus als hij naast jou terecht komt en jij hebt voor je een gat van 100 meter, heeft ie pech.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 09:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nog steeds voer jij een manoeuvre uit en zal je die kwibus dus voor moeten laten gaan, want je hebt geen voorrang.
Uhm, toeritdosering?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sinds wanneer staan er stopverkeerslichten op de snelweg?
Dan noemen ze dat een toeritdoseerinstallatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 12:25 schreef Piles het volgende:
[..]
Uhm, toeritdosering?
Ik herken het probleem van Spezza namelijk erg goed, omdat ik elke dag zo'n toerit heb op de A9.
Limburgquote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:41 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Sinds wanneer staan er stopverkeerslichten op de snelweg?
Op Nederlandse snelwegen staan nergens verkeerslichten, want dan voldoet de weg niet aan de eisen om snelweg te mogen zijn.quote:
Dank je. Ik had geen zin om het te typen.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Op snelwegen staan nergens verkeerslichten, want dan voldoet de weg niet aan de eisen om snelweg te mogen zijn.
Wél kan een snelweg kort eindigen voor een kruispunt (al dan niet met verkeerslichten) en daarna weer verdergaan als snelweg. De verkeerslichten staan dan echter nog steeds niet op de snelweg.
quote:
Geldt daar ook.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef NoBody122 het volgende:
Wél kan een snelweg kort eindigen voor een kruispunt (al dan niet met verkeerslichten) en daarna weer verdergaan als snelweg. De verkeerslichten staan dan echter nog steeds niet op de snelweg.
Helaas vertelt Attietattie niet waar dit is. Eerst het bord autosnelweg, daarna verkeerslichten.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:31 schreef NoBody122 het volgende:
Op Nederlandse snelwegen staan nergens verkeerslichten
Toeritdoseerinstallatie. Dat is geen verkeerslicht.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas vertelt Attietattie niet waar dit is. Eerst het bord autosnelweg, daarna verkeerslichten.
Amsterdam, A10 Zuid, oprit RAI in westelijke richtingquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:08 schreef OEM het volgende:
[..]
Helaas vertelt Attietattie niet waar dit is. Eerst het bord autosnelweg, daarna verkeerslichten.
Dit.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:21 schreef Piles het volgende:
[..]
Steeds minderHet maakt qua tijd niets uit namelijk, of ik die ene auto voor laat of niet.
En ja, in het voorbeeld van spezza ram ik mn auto er ook gewoon tussen.
Ahquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
Het verschil tussen een verkeerslicht en een toeritdoseerinstallatie is de kleur van de rand om de rood/geel/groen lichten heen.
Oude situatie.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 13:52 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
En de andere kant hier: http://goo.gl/maps/dVhQi
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Amsterdam, A10 Zuid, oprit RAI in westelijke richting
Links is de kraan op de bouwplaats van de NoordZuidlijn te zien.
http://goo.gl/maps/oUykx
Vind ik deze spannender trouwens: http://goo.gl/maps/P3TMd
Gewoon op een verbindingsweg van de snelweg, niet bij een oprit.
Ik heb het niet over spannend invoegen, maar over een toeritdosering op de snelwegquote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:45 schreef Daeron het volgende:
[..]![]()
Probeer dit punt maar eens. Dát is pas spannend invoegen.
Zo beter?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik heb het niet over spannend invoegen, maar over een toeritdosering op de snelweg
Ik had precies hetzelfde gedaan (als jij).quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:18 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dit.
Ik snapte ook niet waarom meneer opeens gas bij gaf. Alles ging gewoon netjes zoals het hoort. Totdat ik van strook moest wisselen omdat mijn strook gewoon echt ophield.
Keihard op mijn rem gaan staan om de geleiderail niet te raken en dus vervolgens een opstopping veroorzaken (want de doseerlichten stonden uit en iedereen kon netjes doorrijden) was helemaal geen oplossing.
Opgefokte ventje in zijn Kia Sportage had dus gewoon dezelfde snelheid moeten blijven rijden, was er niks aan de hand geweest en hij had er niks mee verloren, want hij reed al achter mij.
ZUCHT...quote:Op vrijdag 15 februari 2013 14:59 schreef Descendent het volgende:
En nee; officieel heb je geen voorrang en sta je niet in je recht dan; maar dan moet ie maar niet zo achterlijk doen (of gewoon dom).
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 11:50 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Kleine nuance: Iemand die moet invoegen mag je niet hinderen met invoegen. Oftewel, een gat dichtrijden mag dan weer NIET. Je hoeft een invoeger niet te helpen, je dient hem echter wel gelegenheid te geven om in te voegen. Dus als hij naast jou terecht komt en jij hebt voor je een gat van 100 meter, heeft ie pech.
Overigens klinkt dit erg als ik trap het gas in om voor hem te komen om daarna mijn gas los te laten.
Kannie; kan wel op een autoweg, maar niet op een autosnelweg. Eventuele uitzondering is aan het einde van de autosnelweg, dat kan dan weer wélquote:
Ook daar is de autosnelweg dan al geeindigd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:43 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kannie; kan wel op een autoweg, maar niet op een autosnelweg. Eventuele uitzondering is aan het einde van de autosnelweg, dat kan dan weer wél
Ik zie niet wat de uitzondering is. Op een autosnelweg staan gewoon nooit verkeerslichten, zoals we posts geleden al geconcludeerd hadden.quote:
Een definitie van een autosnelweg is, dat het een snelweg betreft met alleen maar ongelijkvloerse kruisingen, wat dus automagisch betekent dat dat voor een autoweg niet zo isquote:Op vrijdag 15 februari 2013 15:48 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zie niet wat de uitzondering is. Op een autosnelweg staan gewoon nooit verkeerslichten, zoals we posts geleden al geconcludeerd hadden.
quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef XSbig het volgende:
De oudere meneer in zijn vierkante hok, zou U alstublieft na ongeveer 3 km 60 op een 80 weg te hebben gereden niet links voorgesorteerd willen gaan staan als er twee banen voor rechts zijn en na de stoplichten je weer naar een baan moet invoegen. Dat ik U dan nog met groot licht knipperde tieb uj net over de invoegstrook inhaalde toen ik naar rechts ging verbaasde mij dan ook zeer.
Misschien wil je je post nog even wijzigen. Denk er eens over naquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef XSbig het volgende:
De oudere meneer in zijn vierkante hok, zou U alstublieft na ongeveer 3 km 60 op een 80 weg te hebben gereden niet links voorgesorteerd willen gaan staan als er twee banen voor rechts zijn en na de stoplichten je weer naar een baan moet invoegen. Dat ik U dan nog met groot licht knipperde tieb uj net over de invoegstrook inhaalde toen ik naar rechts ging verbaasde mij dan ook zeer.
Dat zijn toch alleen rode lampen? Net als bij een spoorwegovergang?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:01 schreef Pizza_Boom het volgende:
A22 bij de Velsertunnel heeft aan zowel de noordkant als de zuidkant stoplichten staan. Maar ook die zullen wel onder de noemer doseerinstallaties vallen.
Ze heten toch echt doseerlichtinstallaties. Qua uiterlijk lijken ze op verkeersregelinstallaties, alleen de software is anders.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat zijn toch alleen rode lampen? Net als bij een spoorwegovergang?
Die vallen niet onder de noemer doseerinstallatie en ook niet onder de noemer verkeerlicht.
De precieze benaming daarvoor kan ik nu niet opzoeken.
Edit:
Ik geloof dat ze dat een "actieve signalering" noemen.
Nee, dat zijn matrix' die normaal aan staan, 1 met kruis en 1 met pijl/snelheid en daarnaast zitten 3 lampen. Een rode, een oranje en een groene.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:18 schreef RealBizkit666 het volgende:
Dat zijn toch alleen rode lampen? Net als bij een spoorwegovergang?
Die vallen niet onder de noemer doseerinstallatie en ook niet onder de noemer verkeerlicht.
De precieze benaming daarvoor kan ik nu niet opzoeken.
Dit soort postsquote:Op vrijdag 15 februari 2013 16:51 schreef XSbig het volgende:
De oudere meneer in zijn vierkante hok, zou U alstublieft na ongeveer 3 km 60 op een 80 weg te hebben gereden niet links voorgesorteerd willen gaan staan als er twee banen voor rechts zijn en na de stoplichten je weer naar een baan moet invoegen. Dat ik U dan nog met groot licht knipperde tieb uj net over de invoegstrook inhaalde toen ik naar rechts ging verbaasde mij dan ook zeer.
Genoeg tunnels die gewoon een normaal stoplicht hebben hoor. Botlektunnel, beneluxtunnel, velsertunnel, wijkertunnel sowieso. Gewoon rood, oranje, groen. Gaat idd aan bij een te hoge vrachtwagen, zo'n 100x per dag in de laatste twee tunnels.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:37 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Nee, dat zijn matrix' die normaal aan staan, 1 met kruis en 1 met pijl/snelheid en daarnaast zitten 3 lampen. Een rode, een oranje en een groene.
Whoops iets te snel getypt :clown:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Misschien wil je je post nog even wijzigen. Denk er eens over na
Aanbevolen snelheid.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 18:08 schreef XSbig het volgende:
[..]
Whoops iets te snel getypt :clown:
Het kwam dus op een ver onder de aanbevolen snelheid-rijder aan, die bij het stoplicht ook nog eens links ging staan.
Er zijn zelfs bruggen die af en toe zelfs open gaan. Ook dat valt buiten het stukje 'conflictvrij' dat een snelweg kenmerkt. Die verkeerslichten bij de tunnels zijn trouwens onderdeel van een calamiteitensysteem van de tunnel. Ook daarover zijn pdf's te vinden.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 17:46 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Genoeg tunnels die gewoon een normaal stoplicht hebben hoor. Botlektunnel, beneluxtunnel, velsertunnel, wijkertunnel sowieso. Gewoon rood, oranje, groen. Gaat idd aan bij een te hoge vrachtwagen, zo'n 100x per dag in de laatste twee tunnels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |