abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:07:11 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540163
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:08:59 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Zojuist een mooie aanbieding naar Japan geboekt met 1 overstap zowel op heen als terugweg.

Nu wil ik op de terugweg tijdens transfer uitstappen en resterende 'kwart' ticket verloren laten gaan, ik vervolg mn reis vanaf tussenstop op andere manier.

Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
pi_122540222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]


[..]

Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.

Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.

Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.

Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.

Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
pi_122540248
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.

Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.

Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.

Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.

Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122540264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.

Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).

De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.

Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
pi_122540441
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.

Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).

De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.

Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
Sorry, maar jij bent helaas degene die het bij het verkeerde einde heeft. Je koffer wordt er altijd uitgehaald, ook als de vlucht daardoor vertraagd wordt. Met 100 vluchtjes per jaar overkomt met dit vaak genoeg, dan wordt de rest van het vliegtuig verteld dat wegens een no-show we vertraging hebben, aangezien ze iemands koffer aan het zoeken zijn.

En niet elk stug ruimbagage wordt gechecked in dezelfde mate als je handbagage, dus een bom mag je zeker nog vrezen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122540550
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.

Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).

De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.

Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122540631
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
bron?
pi_122540664
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

bron?
Iedereen die een beetje veel vliegt? Nogmaals, het gebeurt me meerdere keren per jaar. Het leukste is een passagier die dan te laat hijgend aan komt rennen en denkt dat hij het nog gehaald heeft. Dan wordt meestal vrolijk verteld dat ze zijn bagage er al af aan het halen zijn en hij pech heeft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122540685
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

bron?
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.

Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122540752
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.

Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
pi_122540767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchten ;) het is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:02:26 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_122540780
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

bron?
Omroepberichten op Schiphol. "Mr. Xia Xu, please proceed to gate G5 for imediate boarding please. Or we will start to offload your baggage"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122540807
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchten ;) het is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.

Hoe kan dit?
pi_122540834
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het want iemand kan het zomaar stelen.


hmm, je hebt dit subforum gevonden :{ kan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122540873
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

hmm, je hebt dit subforum gevonden :{ kan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Wat is er niet praktisch aan dat je op je koffers moet passen tijdens het uitladen naar de lopende band? Kneus
pi_122540886
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:06 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.

Hoe kan dit?
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties O+

Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...

Simpel?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122540888
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien :')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122540903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties O+

Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122540916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien :')
ken ik jou ergens van? :') ik mag hopen van niet..


je klinkt nogal verzuurd :') . Wat mankeert jou? Eigenlijk ... laat maar
pi_122540929
Ik lees jou onzin wel eens en het past hier niet echt.

En verzuurd, valt wel mee :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122540932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties O+

Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...

Simpel?
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee. O+
pi_122540940
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM O+
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_122540982
Best :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122541041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:19 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee. O+
Dus?
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:33:24 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_122541054
Hoefde zijn bagage niet van boord?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122541082
wiens bagage? ik haalde de vlucht en had geen bagage
pi_122541084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoefde zijn bagage niet van boord?
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:36:09 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_122541089
Nevermind...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122541091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
pi_122541101
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:36 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
Te laat ben je als je niet mee mag. Maar goed, we hebben hier een discussie met iemand die het niet helemaal begrijpt, dus laten we rustig verder gaan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122541120
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn? :?

Lekker logisch :W
pi_122541162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn? :?

Lekker logisch :W
Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.

1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122541171
Gut, wat ben ik ook een kneus dat ik in deze kleuterdiscussie mee ga _O-
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122541187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn? :?

Lekker logisch :W
Dat klopt. Even met fictieve tijden:

20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht

Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_122541226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat klopt. Even met fictieve tijden:

20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht

Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen, :') excuses) hierboven schreef:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:41 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.

1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
pi_122541345
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen, :') excuses) hierboven schreef:

[..]

Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Ik zit zelf niet zo dicht op de operatie dat ik het exacte proces + tijden weet. Maar er wordt iig op een bepaald punt begonnen met zoeken naar bagage. Kom je aan voordat je bagage is gevonden kan je nog mee, is je bagage er al uit heb je pech. Het punt dat de gate voor IEDEREEN dicht gaat (ook de mensen met alleen handbagage) ligt hier ergens tussen.

Feit blijft (even teruggaande naar de vraag) dat er niet gevlogen wordt met bagage van iemand die zelf niet vliegt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:56:02 #38
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122541387
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Hij vliegt dan ook - net zoals ik - tientallen (of zelfs een 100x), dus hij weet er inderdaad niets vanaf.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122541571
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Sorry, ik wist niet dat het een discussie was. Ik probeer het je alleen uit te leggen, maar je kan ermee doen en laten wat je wilt.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:53:45 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122542607
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.

Meegemaakt als zonder ruimbagage klant B-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 10:21:51 #41
45833 crew  Fogel
pi_122543309
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.

Meegemaakt als zonder ruimbagage klant B-)
Dat zijn de leuke momenten (voor de carry-on only mensen) :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_122543375
Kan ook de andere kant op werken. Pax is niet op tijd, V-10 beginnen ze bagage te zoeken. Blijkt in een container ergens in het midden te zitten. Passagier komt na uiterlijke vertrektijd aankakken en de bagage is nog niet terecht. Dan kan de passagier alsnog mee omdat het langer duurt om hem te weigeren en de bagage te zoeken.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122543759
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.

Meegemaakt als zonder ruimbagage klant B-)
Natuurlijk, en genoeg meegemaakt. Wilde het alleen niet moeilijk maken dan het al was voor een bepaalde user... ;)
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122545099
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord,
Huh !?
quote:
dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
pi_122545374
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:35:13 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122545526
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Huh !?

[..]

Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Ik weet niks van de discussie die zij voerden. Ik neem aan dat afstand doen van je baggage lastig is, want wie draagt dan de kosten voor het terugbezorgen. Ik kan me ook voorstellen dat meneer geen afstand wilde doen. Ik begreep pas wat er aan de gate gebeurde toen mijn buurman in het vliegtuig zei dat mijn bagage er net uit was gehaald en dat ze daarom moesten wachten. Toen viel het kwartje en begreep ik dat die meneer aan de gate bagage-ruzie had.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122545787
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:20 schreef Thetallguy het volgende:
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM O+
Ik heb een aantal posts verwijderd waarin men elkaar op persoonlijke noot aanvalt/uitscheldt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:46:35 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122545912
Ik kan me overigens ook een voorval herinneren waar ik moest overstappen met veel vertraging. Bij aankomst werd ik uit het vliegtuig gehaald en mijn bagage ook. Beide werden we in een apart busje geladen (grijs voor mijzelf, rood voor bagage). Beide busjes reden achter elkaar naar de douane (apart hok). Mijn bagage moest daar wachten, ik moest 'uitchecken' en terug in het busje. Beide busjes direct naar het nieuwe vliegtuig. Rode busje geeft bagage af, ik moet via de trap het vliegtuig in. Dan zou je ook zeggen, ik regel dat wel met die bagage, twee busjes is wat overdreven.... maar dat mag dus niet. Ik mag tijdens mijn reis met geen mogelijkheid bij mijn ruimbagage komen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122546106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122546135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels.
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.

Een eventuele terrorist weet ook niet zeker met welke vlucht zijn uitgeladen bagage eventueel wordt nageleverd. Hij kan dus zijn tijdbom daarop niet afstellen.
pi_122546254
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.
Dat snap ik, maar dank je.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122546287
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.

Een eventuele terrorist weet ook niet zeker met welke vlucht zijn uitgeladen bagage eventueel wordt nageleverd. Hij kan dus zijn tijdbom daarop niet afstellen.
Tijdbom? Volgens mij werken die dingen ook prima op altitude, maar dat lijkt me irrelevant voor de disucssie. Punt blijft dat de terrorist zeker weet dat hij zelf tenminste niet in het vliegtuig zit met zijn bagage.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122546368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.
Het gebeurd wel degelijk dat koffers zonder eigenaar reizen, anders zouden miljoenen koffers nooit meer bij hun baasje komen. Zoals inderdaad als jij wel je doorverbinding haalt maar je koffer niet. Deze koffers gaan dan een extra veiligheidstraject in, waarin de koffer op verschillende manieren meerdere malen gescand worden.
Ook koffers die door fouten kwijtgeraakt zijn vallen onder die regeling.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:11:10 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122546704
Bagage vliegt soms ook voor je uit. Moest onlangs 6 uur op Denver op collega's wachten. Na 2 uur wachten kwam hun bagage aan. Bagage haalde een overstap waarvoor zij geen ticket konden krijgen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122549992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:11 schreef XL het volgende:
Bagage vliegt soms ook voor je uit. Moest onlangs 6 uur op Denver op collega's wachten. Na 2 uur wachten kwam hun bagage aan. Bagage haalde een overstap waarvoor zij geen ticket konden krijgen.
In de VS zijn de regels sowieso anders.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_122571679
wow - nooit gedacht dat er zo een uitgebreide discussie zou komen van mn vraag.. al gaat het nu al lang niet meer over wat ik oorspronkelijk vroeg ;)
pi_122574697
normaal is hier ook vrijwel geen discussie en krijg je normaal antwoord :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:34:09 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122583801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:38 schreef thedude1234 het volgende:
wow - nooit gedacht dat er zo een uitgebreide discussie zou komen van mn vraag.. al gaat het nu al lang niet meer over wat ik oorspronkelijk vroeg ;)
Ik lees het nu pas allemaal, wat een discussie, ongelooflijk!

Nu wil ik ook nog steeds antwoord op mijn vraag, wat de LP van het vorige topic was nota bene (!).
Dat ze je bagage uitladen bij een no-show, noem ik hierin overigens ook gewoon, want dat wist ik al, dus een discussie was niet nodig.

quote:
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag ik me af wat er vervolgens gebeurt.
pi_122584235
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
pi_122591823
Iemand een idee waar ik, voor een acceptabele prijs, tickets kan vinden naar Bangkok?

15 juli tot 4 augustus
vertrek van dusseldorf, keulen-bohn, amsterdam of frankfurt (woon dicht bij de grens in limburg)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122591981
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
pi_122592117
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26 je zou het hier ook kunnen proberen met je vraag (als je dat nog niet gedaan hebt)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:18:36 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122593024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld niet :')

Haal je de aansluiting niet dan krijg je sowieso een andere vlucht.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122601392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26 je zou het hier ook kunnen proberen met je vraag (als je dat nog niet gedaan hebt)
Dat had ik al gedaan :) maar toch bedankt.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122601488
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Ik vond het wel een onoverzichtelijk vliegveld. Het was dat ik van tevoren had opgezocht waar m'n vlucht zou vertrekken, waar ik waarschijnlijk aan zou komen, wandelroute's etc, maar anders had ik het niet gehaald. En inderdaad, je hoeft niet op hulp te rekenen van het personeel, sterker nog, die zullen je eerder de verkeerde kant op sturen.

Edit: en oh ja, met aeroflot zeker? Neem je eigen eten en drinken mee :')
pi_122601610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar ik, voor een acceptabele prijs, tickets kan vinden naar Bangkok?

15 juli tot 4 augustus
vertrek van dusseldorf, keulen-bohn, amsterdam of frankfurt (woon dicht bij de grens in limburg)
Gewoon al die ticketsites beetje volgen :P Wij hebben ook net geboekt voor juli voor 558 pp. Alles dat begint met een 5 direct boeken, alles met een 6 alleen als goede maatschappij en met een 7 directe vlucht.
pi_122601941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
De meeste tickets die ik gekocht had voor binnenlandse vluchten in de VS hadden zo'n overstaptijd van 1 uurtje tot anderhalf.

En daar de vluchten meestal laat vertrokken was het flink joggen hij aankomst om de verbindingsvlucht te halen.

En ook gezien die heisa wat er zich afspeelde in dit topic in de eerste paar pagina's over bagage-gerelateerde vertraging, kan het zo zijn dat je pech hebt vanwege een late passagier en je vlucht vertraagd wordt zodat de bagage eruit kan.

Dan kom je wss te laat aan om hem te halen.

Maar met internationale vluchten kan het ook zo zijn dat de luchthavenmedewerker jou zonder gedoe netjes op de eerstvolgende vlucht zet. Weet dat niet zeker.
pi_122602093
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gewoon al die ticketsites beetje volgen :P Wij hebben ook net geboekt voor juli voor 558 pp. Alles dat begint met een 5 direct boeken, alles met een 6 alleen als goede maatschappij en met een 7 directe vlucht.
Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122602200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:16 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?
Iedere dag even volgen via Skyscanner :) Ik zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
pi_122602483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iedere dag even volgen via Skyscanner :) Ik zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
Oke, ga het eens bijhouden; bedankt voor de tip. Ik kan enkel tickets van 700+ vinden.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122602577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iedere dag even volgen via Skyscanner :) Ik zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
Hoe ver van tevoren kun je het beste boeken?
last minuut , 2 weken, 1 maand of 2 maand?
pi_122607161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
KLM houdt het bewust vaag wat er gebeurd met de bagage.

De bagage zal in alle gevallen van de vlucht worden gehaald welke je geboekt hebt. Op deze manier wordt een eventueel veiligheidsrisico vermeden. (Zoals al aangegeven, het moet voor een kwaadwilende onmogelijk zijn om vooraf te weten dat een koffer op een bepaalde vlucht mee kan gaan). Controle kan plaatsvinden bij vertrek, maar ook achteraf, en wanneer bagage zonder passagier vervoerd wordt mag dit alleen als nazending betreft, bij overtreding heeft de afhandelaar een heel groot probleem.

Waarom de KLM dit zegt is natuurlijk om te voorkomen dat men bagage moet offloaden door passagiers die dit op deze manier proberen, want dat zal altijd vertraging met zich meebrengen. Eventueel in rekening gebrachte kosten wegen niet op tegen de daadwerkelijk gemaakte kosten bij vertragingen als er bijvoorbeeld slottijden worden gemist.
Wat ook kan is dat een vliegtuigmaatschappij de betreffende bagage als unaccompied bagage alsnog naar de eindbestemming stuurt conform het ticket en de passagier succes wensen om e.e.a. daar af te halen.

Het zal in het geval van KLM in geen geval mogelijk zijn om bij de retourvlucht aan te geven dat de bagage maar tot een bepaalde bestemming moet worden gelabeld, de lokale afhandelaars van KLM hebben de opdracht om de bagage altijd tot de eindbestemming te labelen. Enkel in Amsterdam kan KLM een uitzondering maken, bijvoorbeeld bij vertraging waardoor je bijvoorbeeld een aansluitende vlucht gemist hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122607344
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld niet :')

Haal je de aansluiting niet dan krijg je sowieso een andere vlucht.
Oh - die vriend van mij zei dat hij (met dezelfde vlucht, maar dan vanaf Amsterdam) door de paspoortcontrole moest en dat dat echt een uur duurde. Is hij gewoon verkeerd gelopen dan?
pi_122611266
Maar Offtopic hoe kunnen jullie je in deze crisistijd allerlei vakanties veroorloven? Zijn jullie allemaal echt zo rijk? :D

Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 20:48:21 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_122611731
Dude, really :')
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 7 februari 2013 @ 20:50:55 #76
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122611911
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar Offtopic hoe kunnen jullie je in deze crisistijd allerlei vakanties veroorloven? Zijn jullie allemaal echt zo rijk? :D

Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
Wel eens van zakenreizen gehoord?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122612178
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef static het volgende:

[..]

Wel eens van zakenreizen gehoord?
Ja hoor, zo cynisch hoeft weer niet. :D

Maar ik lees hier ook geregeld dat mensen advies over plezierreisjes willen inwinnen, vandaar de vraagstelling.

Never combine business with pleasure ;)
pi_122612208
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Hetkapitaal het volgende:

Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
Dat valt ook wel mee, in 1996 was de vanafprijs voor een Amsterdam - Londen ticket bij easyJet 99 gulden (¤45), nu is dat ¤33,81
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_122612473
quote:
12s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat valt ook wel mee, in 1996 was de vanafprijs voor een Amsterdam - Londen ticket bij easyJet 99 gulden (¤45), nu is dat ¤33,81
Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.

Ik bedoelde langeafstandsreizen.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 21:01:01 #80
45833 crew  Fogel
pi_122612600
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.

Ik bedoelde langeafstandsreizen.
Tuurlijk wel, is sneller en vaak ook goedkoper.

Wat is voor jou een lange afstand?

Naar mijn mening zijn ook de verre bestemmingen goedkoper dan voorheen...

Waar wil je eigenlijk heen met je geneuzel in de verschillende TRV topics?
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_122613014
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Fogel het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, is sneller en vaak ook goedkoper.

Wat is voor jou een lange afstand?

Naar mijn mening zijn ook de verre bestemmingen goedkoper dan voorheen...

Waar wil je eigenlijk heen met je geneuzel in de verschillende TRV topics?
Het gaat er niet om wat voor mij een lange afstand is, de passagiersluchtvaart zelf hanteert die termen.

En dat verschilt per maatschappij ook maar oha is een langeafstandsvlucht geclassificeerd als minimaal 4 uur van duur.

En dan moet je ook niet alleen naar ticketprijzen kijken maar ook taksen, vervoer, verblijf, eten en dergelijke . Want waar jij op de ene vlakte iets meent te besparen, ben je al snel het driedubbele daarvan weer ergens anders kwijt.
En reizen zijn oha wel duurder geworden.

En 'verschillende topics'? Dit is het enige TRV waarin ik reageer.
pi_122613093
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.

Ik bedoelde langeafstandsreizen.
In 2012 vlogen er 3.218.650 mensen tussen Amsterdam en de 5 airports in Londen.Vraag me af wat de Eurostar/ferry-cijfers hiertussen zullen zijn.

Hier een artikel over airfares: http://www.airlines.org/P(...)d-Fees-Domestic.aspx

That means that in constant 2011 dollars (in "real" terms), the average round-trip domestic fare fell from $576.96 in 1979 to $343.46 in 2011
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 21:19:08 #83
45833 crew  Fogel
pi_122613822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het gaat er niet om wat voor mij een lange afstand is, de passagiersluchtvaart zelf hanteert die termen.

En dat verschilt per maatschappij ook maar oha is een langeafstandsvlucht geclassificeerd als minimaal 4 uur van duur.

En dan moet je ook niet alleen naar ticketprijzen kijken maar ook taksen, vervoer, verblijf, eten en dergelijke . Want waar jij op de ene vlakte iets meent te besparen, ben je al snel het driedubbele daarvan weer ergens anders kwijt.
En reizen zijn oha wel duurder geworden.

En 'verschillende topics'? Dit is het enige TRV waarin ik reageer.
Zelfs met alle (soms deels verscholen) toeslagen kan je vandaag de dag goedkoper ver reizen dan vroeger.
Wederom: waar wil je eigenlijk heen met je discussie? Als je alleen je punt over wil brengen dat het naar jouw mening duurder is, prima. Dat weten we nu.
Binnenlandse vluchten binnen Noorwegen zijn tegenwoordig veel goedkoper dan decennia geleden, zelfs in absolute getallen en zonder in achtneming van inflatie. Hetzelfde geldt voor vluchten naar de VS. Met andere woorden, het is niet duurder maar juist veel goedkoper geworden.
Dat jij vind van niet, of dat je geen goedkope tickets kan vinden op de vluchten op de dagen die voor jou uitkomen, so be it. Daar is juist dit topic voor bedoeld, elkaar helpen om toch zo goedkoop mogelijk (en inclusief de toeslagen en eventuele extra kosten omdat je niet precies op de plek van bestemming komt maar in de buurt, zoals bij LCCs vaak het geval is) op de plek van bestemming te krijgen.
Dus, waar wil je heen en wanneer, en vooral wat heb je zelf al gevonden... dan doen we ons best om je zo goed mogelijk te helpen. ^O^
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_122614827
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef Fogel het volgende:

[..]

Zelfs met alle (soms deels verscholen) toeslagen kan je vandaag de dag goedkoper ver reizen dan vroeger.
Wederom: waar wil je eigenlijk heen met je discussie? Als je alleen je punt over wil brengen dat het naar jouw mening duurder is, prima. Dat weten we nu.
Binnenlandse vluchten binnen Noorwegen zijn tegenwoordig veel goedkoper dan decennia geleden, zelfs in absolute getallen en zonder in achtneming van inflatie. Hetzelfde geldt voor vluchten naar de VS. Met andere woorden, het is niet duurder maar juist veel goedkoper geworden.
Dat jij vind van niet, of dat je geen goedkope tickets kan vinden op de vluchten op de dagen die voor jou uitkomen, so be it. Daar is juist dit topic voor bedoeld, elkaar helpen om toch zo goedkoop mogelijk (en inclusief de toeslagen en eventuele extra kosten omdat je niet precies op de plek van bestemming komt maar in de buurt, zoals bij LCCs vaak het geval is) op de plek van bestemming te krijgen.
Dus, waar wil je heen en wanneer, en vooral wat heb je zelf al gevonden... dan doen we ons best om je zo goed mogelijk te helpen. ^O^
Het is helemaal geen discussie maar een klein zijspoortje zoals ik al aangaf met mijn 'Offtopic:'

En waarom hoef ik per se ergens naartoe te willen? Ik ben net zo onnozel aan het kletsen als jij.

Dus waarom jij mij op de 'hotseat' wilt zetten begrijp ik niet.

Laat mij maar, als ik jou niet beval, hoef je dat zelf te weten, en negeer mijn verdere reacties maar. Ik ga ook niet persoonlijk op jou in. En ik ben je ook geen verantwoording schuldig.
pi_122621002
:')
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122628899
leeg
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122631053
quote:
15s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.

Ik bedoelde langeafstandsreizen.
Ik vlieg het 60 keer per jaar, en rij het 6 keer per jaar via de tunnel. Trein of boot is vrij onzinnig.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122631386
Wat een troll zeg :')
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122687735
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
De kans is aanwezig dat ze je koffer, na extra checks, alsnog doorsturen naar je eindbestemming waar je 'm mag ophalen. Of dat je je bagage wel op Amsterdam terugkrijgt, maar dat je er wel een tijdje op mag wachten..
KLM heeft baat bij het ontmoedigen van dit (jouw) gedrag..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 9 februari 2013 @ 20:51:23 #90
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122688268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
Had je hele vraag niet gezien. Ik heb dit geintje in november met Iberia uitgehaald (Mexico - Madrid - Amsterdam, en op Madrid met ruimbagage uitstappen).
Moest het twee keer zeggen, want ze wilden wel zeker weten dat dit was wat ik wilde, maar voor de rest geen gezeik.
Heb ik toen gewoon aan de balie gevraagd, toen ik m'n tas kwam afgeven.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122872013
Maakt het trouwens iets uit als ik via KLM.be boek, om die 10 euro per persoon te besparen ;p
pi_122872059
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef lokpokken het volgende:
Maakt het trouwens iets uit als ik via KLM.be boek, om die 10 euro per persoon te besparen ;p
Je krijgt dan een Duitse boekingsbevestiging ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_122872112
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je krijgt dan een Duitse boekingsbevestiging ;)
Duitse ?,
pi_122872165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:57 schreef lokpokken het volgende:

[..]

Duitse ?
Vielen dank fur ihren flugbuchung bei KLM undsoweiter

Ah sorry, ik las KLM.de :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_122872186
quote:
6s.gif Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Vielen dank fur ihren flugbuchung bei KLM undsoweiter

Ah sorry, ik las KLM.de :)
haha dacht al
pi_122872306
Maar dit maakt toch niets uit ?, dat ik via .be boek
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:28 #97
62913 Blik
The one and Only!
pi_122873159
Vraag over vliegen met kinderen, ga komende zomer voor de eerste keer vliegen met een kleine van 11 maanden oud. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de beste stoelen krijgen voor de vlucht? En dan bedoel ik de stoelen waarmee je uitkijkt op de muur, waar je vaak wat meer ruimte krijgt dan ergens anders. Is dit mogelijk? (Vlieg overigens met Emirates)
pi_122873310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:23 schreef Blik het volgende:
Vraag over vliegen met kinderen, ga komende zomer voor de eerste keer vliegen met een kleine van 11 maanden oud. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de beste stoelen krijgen voor de vlucht? En dan bedoel ik de stoelen waarmee je uitkijkt op de muur, waar je vaak wat meer ruimte krijgt dan ergens anders. Is dit mogelijk? (Vlieg overigens met Emirates)
Bij Emirates mag je gelijk bij de boeking je eigen stoel kiezen toch? Ik was ruim op tijd maar al die beste stoelen volgens seatguru waren al weg..
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:28:10 #99
62913 Blik
The one and Only!
pi_122873334
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Bij Emirates mag je gelijk bij de boeking je eigen stoel kiezen toch? Ik was ruim op tijd maar al die beste stoelen volgens seatguru waren al weg..
Heb niks kunnen aangeven, maar heb via ebookers geboekt en niet via emirates
pi_122873357
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb niks kunnen aangeven, maar heb via ebookers geboekt en niet via emirates
En als je dan met je e-ticket inlogt op de site van Emirates?
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:33:47 #101
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122873513
En als dat niet werkt: bel ze even op. Emirates is over het algemeen heel behulpzaam. Zijn waarschijnlijk allang blij dat je niet midden in het vliegtuig wilt zitten met die kleine.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122873916
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Blik het volgende:

[..]

Heb niks kunnen aangeven, maar heb via ebookers geboekt en niet via emirates
Even bellen, telefonistes kunnen dat voor je regelen mits de plek nog vrij is.

Waarom is dat zo belangrijk? Ik wil over twee maanden met mijn tweeling vliegen.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:47:03 #103
62913 Blik
The one and Only!
pi_122874033
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

En als je dan met je e-ticket inlogt op de site van Emirates?
Heb even gekeken, maar ik kon pas stoelen inchecken toen ik me had opgegeven voor het Skywards programma :)

Dus net even gedaan en heb nu stoelen kunnen boeken, voor alle vluchten een goede stoel kunnen bemachtigen
  donderdag 14 februari 2013 @ 15:48:16 #104
62913 Blik
The one and Only!
pi_122874081
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:43 schreef Shivo het volgende:

[..]

Even bellen, telefonistes kunnen dat voor je regelen mits de plek nog vrij is.

Waarom is dat zo belangrijk? Ik wil over twee maanden met mijn tweeling vliegen.
Omdat je dan een plek hebt met extra ruimte, waar je die kleine ook nog even op de grond kunt neerleggen
pi_122879310
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 15:48 schreef Blik het volgende:

[..]

Omdat je dan een plek hebt met extra ruimte, waar je die kleine ook nog even op de grond kunt neerleggen
Ik dacht dat de maxi cosi niet mee het vliegtuig in mag? Hoe leg je je kind op de grond?
Jesus saves but death prevails.
  Moderator donderdag 14 februari 2013 @ 18:26:40 #106
155227 crew  Guppy
dus
pi_122880386
*pakt baby
*legt op de grond

Zo? Als je er de ruimte voor hebt, waarom niet?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:24:09 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122883016
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:26 schreef Guppyfriend het volgende:
*pakt baby
*legt op de grond

Zo? Als je er de ruimte voor hebt, waarom niet?
Ik zie het vaak genoeg, alleen bij het landen en opstijgen en eventuele turbulentie mag dit niet, maar verder doen over het algemeen de cabinepersoneelsleden hier niet zo moeilijk over.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 09:22:43 #108
62913 Blik
The one and Only!
pi_122904454
quote:
1s.gif Op donderdag 14 februari 2013 17:56 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ik dacht dat de maxi cosi niet mee het vliegtuig in mag? Hoe leg je je kind op de grond?
Ik neem gewoon een dekentje mee en wat speeltjes. Dan vermaakt die zich prima
pi_122906605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het gebeurd wel degelijk dat koffers zonder eigenaar reizen, anders zouden miljoenen koffers nooit meer bij hun baasje komen. Zoals inderdaad als jij wel je doorverbinding haalt maar je koffer niet. Deze koffers gaan dan een extra veiligheidstraject in, waarin de koffer op verschillende manieren meerdere malen gescand worden.
Ook koffers die door fouten kwijtgeraakt zijn vallen onder die regeling.
Maar dat ligt buiten de beïnvloedingssfeer van de terrorist.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_122906677
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Ik zie het vaak genoeg, alleen bij het landen en opstijgen en eventuele turbulentie mag dit niet, maar verder doen over het algemeen de cabinepersoneelsleden hier niet zo moeilijk over.
Dan moet je kindje inderdaad bij je op schoot zitten en krijg je een extra gordeltje dat je aan je eigen gordel kan vastmaken. Schattig.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:33:43 #111
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122918813
quote:
1s.gif Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar Offtopic hoe kunnen jullie je in deze crisistijd allerlei vakanties veroorloven? Zijn jullie allemaal echt zo rijk? :D
De armste student reist meer dan de rijkste bankdirecteur. Reizen is vooral een kwestie van tijd, niet zozeer van geld. En geld kun je maar één keer uitgeven, onder andere aan reizen.
  vrijdag 15 februari 2013 @ 16:37:01 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_122918943
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De armste student reist meer dan de rijkste bankdirecteur. Reizen is vooral een kwestie van tijd, niet zozeer van geld. En geld kun je maar één keer uitgeven, onder andere aan reizen.
Klopt inderdaad, toen ik student was ging ik langer en vaker op vakantie dan nu. Wel is het budget een stuk hoger geworden
pi_122920128
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:33 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De armste student reist meer dan de rijkste bankdirecteur. Reizen is vooral een kwestie van tijd, niet zozeer van geld. En geld kun je maar één keer uitgeven, onder andere aan reizen.
En dus inderdaad zakenreizen. Mijn reizen prive zijn nu vaak wel luxer/verder dan voorheen, maar minder lang en minder regelmatig. Als student had ik weinig behoefte ook aan verre vakanties, ging liever op avontuur in Oost Europa en winters de skibum spelen in de alpen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:50:46 #114
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_122938047
Als ik met een lowcostcarrier (WizzAir in dit geval) wil boeken, hoe ver van te voren zit dan ongeveer de optimale boekingsprijs?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  vrijdag 15 februari 2013 @ 23:54:11 #115
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122938151
In mijn ervaring gaan meestal een week of 4-6 van te voren de prijzen omhoog, dit is echter gebasseerd op Easyjet, Ryanair en Transavia, hoewel ik mijn enige vlucht met Wizzair ook zo'n soort periode van te voren geboekt heb
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 16 februari 2013 @ 02:36:56 #116
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122941629
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 17:03 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

En dus inderdaad zakenreizen. Mijn reizen prive zijn nu vaak wel luxer/verder dan voorheen, maar minder lang en minder regelmatig. Als student had ik weinig behoefte ook aan verre vakanties, ging liever op avontuur in Oost Europa en winters de skibum spelen in de alpen.
Ik heb nog nooit zakelijk gereisd (tja af en toe een dagje als aanstaand zelfstandige...) en verder qua verre reizen vooral een aantal lange reizen. Die kosten per dag niet zo veel, in tegenstelling tot de korte trips binnen Europa. Zo heb ik in Spanje en Noorwegen wel eens 100 euro per dag uitgegeven, terwijl dat in Zuid-Amerika maar 30 euro per dag was.

Verder is dit wel héél off-topic, dus ik laat het hierbij ;)
pi_122942979
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:50 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als ik met een lowcostcarrier (WizzAir in dit geval) wil boeken, hoe ver van te voren zit dan ongeveer de optimale boekingsprijs?
heel erg variabel, algemeen is het zo dat de minder mensen al een ticket gekocht hebben, de goedkoper. dus automatisch betekend dat kort voor de vlucht zijn de tickets het goedkoop.
standaard dus te zeggen koop zo vroeg mogelijk.
Als jij weet dat je op datum X op vakantie gaat naar bestemming Y, en kun je het geld missen, koop gewoon dat ticket. je betaald er dan misschien 150,- voor, als je wacht loop je het risico dat je 250,- er voor moet betalen. Ik denk algemeen dat de kans groter is dat het ticket duurder wordt, groter is als je niet gaat.
Dus in het kader van kans berekening, gewoon zo vroeg mogelijk kopen. uiteraard mits de prijs goed is.
  zaterdag 16 februari 2013 @ 11:09:31 #118
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_122944333
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 09:33 schreef Roger_ het volgende:

[..]

heel erg variabel, algemeen is het zo dat de minder mensen al een ticket gekocht hebben, de goedkoper. dus automatisch betekend dat kort voor de vlucht zijn de tickets het goedkoop.
standaard dus te zeggen koop zo vroeg mogelijk.
Als jij weet dat je op datum X op vakantie gaat naar bestemming Y, en kun je het geld missen, koop gewoon dat ticket. je betaald er dan misschien 150,- voor, als je wacht loop je het risico dat je 250,- er voor moet betalen. Ik denk algemeen dat de kans groter is dat het ticket duurder wordt, groter is als je niet gaat.
Dus in het kader van kans berekening, gewoon zo vroeg mogelijk kopen. uiteraard mits de prijs goed is.
Wanneer je niet op de hoogte bent van gemiddelde prijzen voor vliegtickets dan is het altijd een gok om te kopen.
Zo ben ik goed op de hoogte voor ticketprijzen binnen Europa vanaf Nederland of ticketprijzen naar Zuid-Oost Azie / Australië en kan een redelijk goed inschatting maken op gegevens uit het verleden wat ticketprijzen gaan doen in een bepaalde periode. Zo is een Wizz Air vlucht naar Budapest met de nu aangeboden tarieven in Maart en April te hoog en komen er op enkele dagen nog wel wat acties gezien de loadfactoren toch wel wat achterblijven, echter dat geeft geen garantie of jouw data daar ook bij zijn.
Voor vluchten naar Zuid Amerika of Afrikaanse bestemmingen heb ik een stuk minder marktkennis en kan wel een goede prijs signaleren maar geen voorspelling doen wat tarieven gaan doen en moet ik de gok nemen om te boeken zodra ik een prijs goed genoeg vindt. (Mocht ik die kant op moeten gaan).

Mocht je flexibel in reisdata zijn dan loont het om af te wachten of tickets nog voordeliger geprijsd zijn 4-6 weken voor vertrek. Wanneer je met een low cost airliner vliegt, check wat de tickets met bijvoorbeeld een KLM kosten zodat je weet dat als de prijs van een low cost airliner dat benaderd de prijs waarschijnlijk te hoog zal zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123051495
de KLM wisselt ook flink met de prijzen in 1 week, voor een vlucht naar Barcelona in Juli.
De datums hieronder is de dag van boeking.
Zondag : 149
Maandag : 200
Dinsdag : 140
Woensdag : 140
Donderdag t/m zondag : 98
Maandag : 142

[ Bericht 5% gewijzigd door lokpokken op 19-02-2013 00:20:30 ]
pi_123051970
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 16:37 schreef Blik het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, toen ik student was ging ik langer en vaker op vakantie dan nu. Wel is het budget een stuk hoger geworden
Ik kan me nog herinneren een paar jaar terug (als student), 2,5 week naar Portugal geweest met de rugzak. Ik geloof dat we zo'n 500e pp kwijt waren (1 nacht in een "luxe" hotel whohoo , rest hostels + camping ;)).
Geen idee hoe dat toen gelukt is, maar zou het nu niet meer kunnen ben ik bang. Had toen ook zeeen van tijd om de goedkoopste vluchten uit te zoeken en maakte sowieso niet uit hoe laat of welke dag enzo.
  maandag 18 februari 2013 @ 23:11:16 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123054507
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 22:18 schreef lokpokken het volgende:
de KLM wisselt ook flink met de prijzen in 1 week, voor een vlucht naar Barcelona in Juli.
Zondag : 149
Maandag : 200
Dinsdag : 140
Woensdag : 140
Donderdag t/m zondag : 98
Maandag : 142
Heeft alles met bezettingsgraden te maken van het vliegtuig en het daarbij behorende Yield management.
Nu kan een vlucht van donderdag tot en met zondag best goedkoper zijn, zakelijke passagiers die verblijven over het algemeen niet in het weekeinde op de bestemming, zeker niet binnen Europa, maar doen dit doordeweeks. Maandag is een populaire datum om te vertrekken. Vergeet niet dat wanneer je op kosten van de werkgever reist, je vooral veel van tijd van huis weg bent, en die periode zo kort mogelijk wilt houden en dus pas op maandag wil vertrekken in plaats van al op zaterdag of zondag.

Een reiziger die voor het plezier naar Barcelona gaat die zal uiteraard veel flexibeler zijn in tijden en is meer gericht op de prijs dan op reisduur of vertrektijd.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123057283
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:11 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Heeft alles met bezettingsgraden te maken van het vliegtuig en het daarbij behorende Yield management.
Nu kan een vlucht van donderdag tot en met zondag best goedkoper zijn, zakelijke passagiers die verblijven over het algemeen niet in het weekeinde op de bestemming, zeker niet binnen Europa, maar doen dit doordeweeks. Maandag is een populaire datum om te vertrekken. Vergeet niet dat wanneer je op kosten van de werkgever reist, je vooral veel van tijd van huis weg bent, en die periode zo kort mogelijk wilt houden en dus pas op maandag wil vertrekken in plaats van al op zaterdag of zondag.

Een reiziger die voor het plezier naar Barcelona gaat die zal uiteraard veel flexibeler zijn in tijden en is meer gericht op de prijs dan op reisduur of vertrektijd.
Ja dat klopt, maar de dagen die ik had geplaatst is de dag van boeking en zijn allemaal voor dezelfde datums van de heen en terug reis.
Dus als je maandag boekte was het 200 euro en donderdag 98.
pi_123078953
Ik vraag me in dat verband af hoeveel het uitmaakt om de prijs altijd vanaf dezelfde computer of telefoon te checken. Ik kan me goed voorstellen dat die maatschappijen aan de hand van een paar cookies en IP adressen uitvogelen dat je de prijs aan het bekijken bent, en de prijs van een bepaalde alleen maar hoger laten worden. Het lijkt me naief te veronderstellen dat dit niet gebeurt?
Jesus saves but death prevails.
pi_123079897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:00 schreef Shivo het volgende:
Ik vraag me in dat verband af hoeveel het uitmaakt om de prijs altijd vanaf dezelfde computer of telefoon te checken. Ik kan me goed voorstellen dat die maatschappijen aan de hand van een paar cookies en IP adressen uitvogelen dat je de prijs aan het bekijken bent, en de prijs van een bepaalde alleen maar hoger laten worden. Het lijkt me naief te veronderstellen dat dit niet gebeurt?
Als je google incognito modus gebruikt kan er inderdaad een andere prijs uit komen bij verschillende airlines..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_123104142
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 17:00 schreef Shivo het volgende:
Ik vraag me in dat verband af hoeveel het uitmaakt om de prijs altijd vanaf dezelfde computer of telefoon te checken. Ik kan me goed voorstellen dat die maatschappijen aan de hand van een paar cookies en IP adressen uitvogelen dat je de prijs aan het bekijken bent, en de prijs van een bepaalde alleen maar hoger laten worden.
Is het dan niet logischer dat ze de prijs elke keer verlagen ? Je koopt steeds niet dus blijkbaar vind je de prijs iets te hoog. Een kleine prijsverlaging kan je over de drempel trekken.
pi_123104150
quote:
0s.gif Op woensdag 20 februari 2013 03:12 schreef jaco het volgende:

[..]

Is het dan niet logischer dat ze de prijs elke keer verlagen ? Je koopt steeds niet dus blijkbaar vind je de prijs iets te hoog. Een kleine prijsverlaging kan je over de drempel trekken.
Nee, je koopt het dan juist sneller, omdat je op een gegeven moment denkt; nu heb ik de ultieme deal, nu moet ik hem kopen anders is het ticket morgen weer duurder.
Abracadabra, tapate guarra!
  woensdag 20 februari 2013 @ 19:19:01 #127
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123128886
:) Het gebruik van Yield Management door de luchtvaartmaatschappijen zal hier niet te doorgronden zijn. Er zijn een heleboel randvoorwaarden van toepassing, niet alleen daadwerkelijke geboekte zitplaatsen op een vlucht, maar ook loadfactoren uit het verleden, aanbod van huidige zitplaatsen door concurrentie wordt ingebracht, dit in combinatie met de informatie die men krijgt bij een zoekopdracht voor vliegtickets en wat voor dat het is levert een bepaalde eindprijs op die stijgt of daalt.

En zelfs dan kan men bij een luchtvaartmaatschappij ingrijpen als de prijs niet naar wens is en weer worden aangepast naar het gewenste niveau of een bepaald minimumlevel.

Stelregel voor de gewone consument is dat wanneer je een goede deal zit dit direct moet kunnen boeken omdat anders de kans groot is dat dit weg is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123163125
Laat maar
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123167074
Kent iemand de site Travelgenio?
pi_123169458
quote:
0s.gif Op donderdag 21 februari 2013 17:02 schreef lokpokken het volgende:
Kent iemand de site Travelgenio?
Ja,is een Spaanse online travel agent. Niks bijzonders eigenlijk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_123240992
Geboekt naar Buenos Aires en terug vanaf Rio voor 795 euro :) eind juni tot half juli.
Wel een lange vlucht via New York waar we 11 uur staan ( Mag je dan naar buiten/ het vliegveld af richting New York of is dat te kort? ).
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:02:30 #132
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123242722
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 15:09 schreef kurk_droog het volgende:
Geboekt naar Buenos Aires en terug vanaf Rio voor 795 euro :) eind juni tot half juli.
Wel een lange vlucht via New York waar we 11 uur staan ( Mag je dan naar buiten/ het vliegveld af richting New York of is dat te kort? ).
Met 11 uur overstaptijd zul je wel een paar uur in de stad door kunnen brengen. Moet je wel je bagage kwijt kunnen (die moet je in de VS toch zelf opnieuw inchecken tegenwoordig?)
pi_123244243
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:02 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Met 11 uur overstaptijd zul je wel een paar uur in de stad door kunnen brengen. Moet je wel je bagage kwijt kunnen (die moet je in de VS toch zelf opnieuw inchecken tegenwoordig?)
Voor bagage heb je daar plekken waar je dat op het vliegveld kan opbergen? En moet je als je van het vliegveld gaat nog iets aanvragen of loop je zo naar buiten?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 16:46:59 #134
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_123244317
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Voor bagage heb je daar plekken waar je dat op het vliegveld kan opbergen? En moet je als je van het vliegveld gaat nog iets aanvragen of loop je zo naar buiten?
Je kunt zo naar buiten lopen :)
pi_123244541
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:46 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Je kunt zo naar buiten lopen :)
Top, maakt zo'n reis toch wel toffer dat we heen in New York even wat kunnen drinken en terug hetzelfde verhaal bij Washington :P

Alleen die koffers dan nog even lozen ergens.
pi_123268723
Als je vanaf Amsterdam via een andere europese luchthaven naar de VS vliegt heb je dan dat hele TSA gedoe al op Amsterdam of pas op de andere luchthaven? maw: moet je heel ver van te voren op AMS aanwezig zijn of kun je het gewoon als een europese vlucht behandelen? Vlieg normaal eigenlijk altijd direct naar de VS maar een overstap scheelde mij in dit geval net even teveel...
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_123276119
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:10 schreef LordLynx het volgende:
Als je vanaf Amsterdam via een andere europese luchthaven naar de VS vliegt heb je dan dat hele TSA gedoe al op Amsterdam of pas op de andere luchthaven? maw: moet je heel ver van te voren op AMS aanwezig zijn of kun je het gewoon als een europese vlucht behandelen? Vlieg normaal eigenlijk altijd direct naar de VS maar een overstap scheelde mij in dit geval net even teveel...
De eerste vlucht kun je als een europese vlucht behandelen. Voor de meeste passagiers is het immers een vlucht die binnen europa blijft.
pi_123276748
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Voor bagage heb je daar plekken waar je dat op het vliegveld kan opbergen?
ja natuurlijk wel

Op JFK bijvoorbeeld

http://www.jfk-airport.net/luggage-storage.html
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123276797
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 16:45 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Voor bagage heb je daar plekken waar je dat op het vliegveld kan opbergen? En moet je als je van het vliegveld gaat nog iets aanvragen of loop je zo naar buiten?
Welke luchthaven in NY? Het is niet zoals Schiphol waarbij je met een direkte trein op Manhattan bennt. Lees je van te voren even in zou ik zeggen.
Jesus saves but death prevails.
pi_123279947
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 14:33 schreef Shivo het volgende:

[..]

Welke luchthaven in NY? Het is niet zoals Schiphol waarbij je met een direkte trein op Manhattan bennt. Lees je van te voren even in zou ik zeggen.
Och.. AirTrain naar Jamaica of Howard Beach en dan heb je die directe trein wel. Is nog vrij makkelijk.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_123280627


[ Bericht 100% gewijzigd door Bajskorv op 25-02-2013 13:27:47 (Verkeerde topic...) ]
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  maandag 25 februari 2013 @ 13:23:43 #142
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123322017
Ik hoop niet dat ik een vraag stel die al 100den keren voorbij is gekomen. Over een tijdje ga ik een reis naar Indonesië maken. Alleen ben ik dus niet echt bekend met de procedures op het vliegveld (Schiphol). Het meeste heb ik intussen al gevonden, maar er is iets wat me nog niet duidelijk is:

Ik kan thuis online inchecken, prachtig natuurlijk, maar hoe zit het met de bagage? Moet ik nu alsnog bij de incheckbalie aanschuiven om daar de koffer in te leveren? Ik lees wel het een en ander over selfservice bagage inleverpunten, maar dan zie ik er een aantal maatschappijen bijstaan waar dat voor mogelijk zou zijn en daar staat "mijn" maatschappij dus niet bij. Ik vlieg met Cathay, maakt dat nou nog veel verschil? Of zijn er speciale balies waar alleen maar koffers ingeleverd kunnen worden?
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 25 februari 2013 @ 13:25:32 #143
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_123322082
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:23 schreef ikbenik het volgende:
Ik hoop niet dat ik een vraag stel die al 100den keren voorbij is gekomen. Over een tijdje ga ik een reis naar Indonesië maken. Alleen ben ik dus niet echt bekend met de procedures op het vliegveld (Schiphol). Het meeste heb ik intussen al gevonden, maar er is iets wat me nog niet duidelijk is:

Ik kan thuis online inchecken, prachtig natuurlijk, maar hoe zit het met de bagage? Moet ik nu alsnog bij de incheckbalie aanschuiven om daar de koffer in te leveren? Ik lees wel het een en ander over selfservice bagage inleverpunten, maar dan zie ik er een aantal maatschappijen bijstaan waar dat voor mogelijk zou zijn en daar staat "mijn" maatschappij dus niet bij. Ik vlieg met Cathay, maakt dat nou nog veel verschil? Of zijn er speciale balies waar alleen maar koffers ingeleverd kunnen worden?
Er zijn inderdaad speciale bagage afgifte balies tegenwoordig :)
  maandag 25 februari 2013 @ 13:27:52 #144
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_123322158
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:25 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad speciale bagage afgifte balies tegenwoordig :)
Die balies zijn dan neem ik aan wel makkelijk te vinden? Niet dat ik straks ineens bij de verkeerde balie sta en het vliegtuig zonder mij zie vertrekken :P
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
  maandag 25 februari 2013 @ 13:31:13 #145
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123322260
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Die balies zijn dan neem ik aan wel makkelijk te vinden? Niet dat ik straks ineens bij de verkeerde balie sta en het vliegtuig zonder mij zie vertrekken :P
Als je met Cathay vliegt moet je ze bij Easyjet inleveren.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 25 februari 2013 @ 13:34:40 #146
62913 Blik
The one and Only!
pi_123322374
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:27 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Die balies zijn dan neem ik aan wel makkelijk te vinden? Niet dat ik straks ineens bij de verkeerde balie sta en het vliegtuig zonder mij zie vertrekken :P
Gewoon bij binnenkomst op Schiphol je vlucht opzoeken op de borden, naar de desbetreffende incheckbalie lopen en daar in de buurt even vragen waar de afgifte balie is voor al ingecheckte passagiers.
  maandag 25 februari 2013 @ 17:20:17 #147
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_123331171
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 13:31 schreef static het volgende:
Als je met Cathay vliegt moet je ze bij Easyjet inleveren.
:')

Cathay zit in vertrekhal 3, incheckbalie 27. Daar gewoon naartoe gaan, je paspoort laten zien en je bagage inleveren. Ze vragen vanzelf of je al een ticket hebt of niet.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 25 februari 2013 @ 19:25:27 #148
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123336645
Iemand hier lid van de WizzAir Discount Club?

Kun je bij boeken voor 3 tientjes lid van worden, en dan 10 euro per vlucht korting krijgen.
Ik moet een boeking doen voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 25 februari 2013 @ 19:34:49 #149
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123337294
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Iemand hier lid van de WizzAir Discount Club?

Kun je bij boeken voor 3 tientjes lid van worden, en dan 10 euro per vlucht korting krijgen.
Ik moet een boeking doen voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
Waarschijnlijk 10 euro op persoonlijke titel
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 februari 2013 @ 19:35:41 #150
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123337356
quote:
99s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:34 schreef XL het volgende:

[..]

Waarschijnlijk 10 euro op persoonlijke titel
Tot maximaal 9 personen als ik dit goed lees
http://wizzair.com/nl-NL/travel_services/Wizz_Xclusive_Club
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  maandag 25 februari 2013 @ 19:39:47 #151
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123337649
Lijkt dus aantrekkelijk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 25 februari 2013 @ 19:40:35 #152
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123337700
quote:
99s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:39 schreef XL het volgende:
Lijkt dus aantrekkelijk
Ja, het lijkt altijd wel mooi bij die hufters, das het probleem :')

Maar in dit geval lijkt het me idd een mooie bonus ^O^
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_123337775
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:35 schreef The_BoezelaaR het volgende:

[..]

Tot maximaal 9 personen als ik dit goed lees
http://wizzair.com/nl-NL/travel_services/Wizz_Xclusive_Club
Er staat echter niet dat die Familiekortingen (tot maximaal 9 personen) ook 10 euro per vlucht zijn. Zou goed kunnen dat het wel zo is, maar helemaal duidelijk vind ik het niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123340141
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
en voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
Je bespaart inderdaad 140 euro in totaal, maar je moet het wel tegelijk boeken, dus in een reservering.

Ik weet niet waar je naar toe gaat maar volgensmij als je met Wizzair Ukraine vliegt dan krijg je pas 10 euro korting op een enkele vlucht van 50 euro. En onder de 50 euro krijg je 20% korting.
En bij de overige vluchten die dus niet door Wizzair Ukraine worden uitgevoerd moet de ticketprijs hoger zijn dan 12,50.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:54:37 #155
67174 Dos37
Come on Twente
pi_123380140
Ik heb nog ene hypothetische vraag. Stel je gaat naar New York en op de terug weg naar huis mis je door je eigen schuld het vliegtuig. Te laat weggegaan, geen rekening gehouden met drukte, verslapen you name it.

Dat ticket ben je dan natuurlijk kwijt, maar wat als je dan geen geld meer hebt om een ticket te kopen voor een eventuele volgende vlucht. Wordt je er dan uitgezet en verhalen ze later de kosten op jou?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_123381025
Tix.nl maakt mij onzeker ;(
Heb een paar weken terug 3 vliegtickets geboekt. Gegevens ingevuld, waar dus werd gevraagd naar je "eerste voornaam" verder niet bij nagedacht en dus mijn eerste voornaam ingevuld (ik heb 2 voornamen, dus geen doopnaam ofzo, echt twee voornamen) Alles eenmaal ingevuld en toen ging ik twijfelen want zo staat het dus niet in mijn paspoort. Ik dus bellen, kon een probleem zijn, dus mevrouw zou het wel eventjes veranderen. Maar mijn e-tickets had ik dus al ontvangen, waar alleen mijn eerste voornaam op staat, dus ik mailen (ivm wachtrij telefoon), het hele verhaal erbij en ook dat het al veranderd zou zijn, krijg ik een mail terug, nee is geen probleem, alleen je eerste voornaam is genoeg!
Kon op internet ook niet veel zinnigs vinden, allemaal verschillende antwoorden, dus met goede hoop over een tijdje naar het vliegveld en hopen op het beste :Y
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:38:23 #157
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123382699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:54 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb nog ene hypothetische vraag. Stel je gaat naar New York en op de terug weg naar huis mis je door je eigen schuld het vliegtuig. Te laat weggegaan, geen rekening gehouden met drukte, verslapen you name it.

Dat ticket ben je dan natuurlijk kwijt, maar wat als je dan geen geld meer hebt om een ticket te kopen voor een eventuele volgende vlucht. Wordt je er dan uitgezet en verhalen ze later de kosten op jou?
In dit hypothetische geval, je bent zelf verantwoordelijk voor de terugreis.

De door jouw voorgestelde route is in theorie wel mogelijk, maar daar zitten nogal wat haken en ogen aan, onder andere het feit dat je bij vertrek wellicht nog niet over de maximale verblijfduur heen zal zijn geweest, dit moet eerst het geval zijn voordat de lokale hermandad actie gaat ondernemen.
Op het moment dat de hermandad actie gaat ondernemen zal je echter niet direct uitgezet worden, je wordt eerst in (vreemdelingen)bewaring gezet en begint de procedure. Op dat moment is je vrijheid dus ontnomen.
Naast het ontnemen van je vrijheid en de uitzetting krijg je ook gelijk een inreisverbod voor een x aantal jaar, en de jaren daarna veel problemen met opnieuw toegang krijgen.

Maar het je vrijwillig laten ontnemen van je vrijheid voor maximaal 1000 euro... Zo wanhopig zal iemand toch wel niet zijn. Temeer omdat er nog kan worden gepoogd (een deel van) de kosten op je te verhalen, hoewel de vraag of dit succesvol is voor een buitenlandse overheid nog maar zeer de vraag is.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:42:26 #158
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123382910
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:10 schreef Fuzzer het volgende:
Tix.nl maakt mij onzeker ;(
Heb een paar weken terug 3 vliegtickets geboekt. Gegevens ingevuld, waar dus werd gevraagd naar je "eerste voornaam" verder niet bij nagedacht en dus mijn eerste voornaam ingevuld (ik heb 2 voornamen, dus geen doopnaam ofzo, echt twee voornamen) Alles eenmaal ingevuld en toen ging ik twijfelen want zo staat het dus niet in mijn paspoort. Ik dus bellen, kon een probleem zijn, dus mevrouw zou het wel eventjes veranderen. Maar mijn e-tickets had ik dus al ontvangen, waar alleen mijn eerste voornaam op staat, dus ik mailen (ivm wachtrij telefoon), het hele verhaal erbij en ook dat het al veranderd zou zijn, krijg ik een mail terug, nee is geen probleem, alleen je eerste voornaam is genoeg!
Kon op internet ook niet veel zinnigs vinden, allemaal verschillende antwoorden, dus met goede hoop over een tijdje naar het vliegveld en hopen op het beste :Y
Het gaat om de eerste naam zoals deze in je paspoort staat, dus ook al heet je Jan Peter, dan is de eerste naam Jan genoeg.
Over het algemeen zal een maatschappij niet zoveel moeite hebben met de naam Jan Peter als ingevulde voornaam, zeker als het vertrek is van een Nederlandse luchthaven omdat men de taal spreekt en begrijpt dat dit 'één' naam is, echter bij niet Nederlandstalige landen kan dit al vragen oproepen, dus beter is het enkel en alleen de eerste voornaam in te vullen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123390596
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:42 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het gaat om de eerste naam zoals deze in je paspoort staat, dus ook al heet je Jan Peter, dan is de eerste naam Jan genoeg.
Over het algemeen zal een maatschappij niet zoveel moeite hebben met de naam Jan Peter als ingevulde voornaam, zeker als het vertrek is van een Nederlandse luchthaven omdat men de taal spreekt en begrijpt dat dit 'één' naam is, echter bij niet Nederlandstalige landen kan dit al vragen oproepen, dus beter is het enkel en alleen de eerste voornaam in te vullen.
Ah, da's goed om te horen. Bedankt!
pi_123392560
ik heb trouwens zo'n lekker geval, mijn eerste doopnaam is niet gelijk aan mijn roepnaam. dat maakt het soms warrig. En het is een paar keer fout gegaan. Maar doordat ik gewoon online in checkte met de boekingscode , nooit problemen gehad .
Als je ellende kan voorkomen, moet je het vooral doen, maar, als je twijfelt. je kan het zo proberen.
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:42:40 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123395257
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 23:31 schreef Roger_ het volgende:
ik heb trouwens zo'n lekker geval, mijn eerste doopnaam is niet gelijk aan mijn roepnaam. dat maakt het soms warrig. En het is een paar keer fout gegaan. Maar doordat ik gewoon online in checkte met de boekingscode , nooit problemen gehad .
Als je ellende kan voorkomen, moet je het vooral doen, maar, als je twijfelt. je kan het zo proberen.
Ik denk dat 50% van de Nederlanders een roepnaam heeft die niet gelijk is aan de eerste naam in het paspoort. Het zou routine moeten worden om de paspoortnaam in te vullen.
Ik heb wel eens een typefout gemaakt in m'n naam, toen ook maar gebeld en het was meteen opgelost: minder dan drie fouten in de naam werd geaccepteerd (was bij Tiger Airways, dus onderdeel Singapore Airlines).
  woensdag 27 februari 2013 @ 00:45:49 #162
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123395339
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 19:25 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Iemand hier lid van de WizzAir Discount Club?

Kun je bij boeken voor 3 tientjes lid van worden, en dan 10 euro per vlucht korting krijgen.
Ik moet een boeking doen voor mezelf en 6 vrienden. Dit levert dan toch een besparing bij lidmaatschap op van 7*2*10= 140 euro op een aanmeldingsbedrag van 30 euro of mis ik iets?
Ik ben lid geweest. En ja, het bovenstaande klopt.
Er is wel kans dat een ticket duurder is als je er een groter aantal tegelijk koopt, omdat er maar een beperkt aantal beschikbaar is voor de laagste prijs. Gewoon eerst even proberen dus, met de zoekfunctie.
  woensdag 27 februari 2013 @ 17:15:30 #163
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123416139
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 00:42 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Ik denk dat 50% van de Nederlanders een roepnaam heeft die niet gelijk is aan de eerste naam in het paspoort. Het zou routine moeten worden om de paspoortnaam in te vullen.
Ik heb wel eens een typefout gemaakt in m'n naam, toen ook maar gebeld en het was meteen opgelost: minder dan drie fouten in de naam werd geaccepteerd (was bij Tiger Airways, dus onderdeel Singapore Airlines).
Ook wanneer je de voornaam op de plek van de achternaam en vice versa invult dan worden wijzigingen over het algemeen nog wel kosteloos gedaan.
Dit laatste is mij pas geleden overkomen, ik zie mijzelf als ervaren bij het boeken van tickets, maar Estonian Airways maakt het nodeloos ingewikkeld.
Pas na 2 maanden kwam ik erachter omdat ik mijn trip wilde opzoeken en bleek dat deze niet bestond...

Het gaat er vooral om of het geen naamswijziging is, dus wanneer is geboekt voor Peter en je wil dit aanpassen naar Jan met wel de zelfde achternaam gaat dat niet, want dat is echt een naamsverandering.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123418589
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
  woensdag 27 februari 2013 @ 18:46:08 #165
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_123419176
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
Je maakt het weer nodeloos ingewikkeld. De eerste voornaam zoals die in je paspoort staat is ALTIJD goed en voldoende, bij elke maatschappij.
It's not a lie, if you believe
pi_123419515
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
Onzin je hoeft helemaal niet al je doopnamen te vermelden bij Ryanair.
  Moderator woensdag 27 februari 2013 @ 18:54:38 #167
155227 crew  Guppy
dus
pi_123419595
In dat soort gevallen ben ik blij dat ik gewoon maar één naam heb :D
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_123419600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:31 schreef kurk_droog het volgende:
Ik twijfel altijd over die namen. Bij Ryan Air en dergelijke moet het 1 op 1 gelijk zijn met je paspoort dus ook doopnamen maar toen ik laatst boekte bij cheaptickets.nl voor argentinie en brazilie stond er expliciet vermeld om alleen de voornaam te gebruiken en doopnamen weg te laten... :/
Onzin. Gewoon je eerste voornaam en daarna je achternaam zoals het in je paspoort staat. Zo moeilijk is dat niet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123419661
Mijn moeder heeft een keer haar roepnaam ingevoerd bij het boeken in plaats van haar officiele eerst voornaam die in haar paspoort staat en die twee verschillen nogal van elkaar. Ja, dan gaan ze wel een beetje zeiken ja.

Roepnaam is Karin en doopnaam die in het paspoort staat is Maria. Tsja... dan krijg je dus een probleem. Er staat ook niet voor niets vaak bij: "Naam zoals in het paspoort"
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123420795
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 18:53 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Onzin je hoeft helemaal niet al je doopnamen te vermelden bij Ryanair.
:') Leuk verhaal maar ik heb het meegemaakt dat daar gezeik over kwam...
pi_123421024
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:16 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

:') Leuk verhaal maar ik heb het meegemaakt dat daar gezeik over kwam...
Nog leuker verhaal :')
pi_123421475
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:19 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

Nog leuker verhaal :')
Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje :')
  woensdag 27 februari 2013 @ 20:42:08 #173
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123426606
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje :')
Het moet onzin zijn geweest want de officiële regel is dat enkel en alleen de eerste naam van het paspoort hoeft en moet worden gebruikt, of dit een roepnaam en / of doopnaam is maakt niet uit, alleen de eerste naam moet vermeld worden.

Wanneer hieraan wordt voldaan in combinatie met de juiste achternaam, dus voor de vrouwen de meisjesnaam, kan geen enkele maatschappij je weigeren. Moeilijk doen aan de gate zal dan niet aan de orde zijn, wanneer dit wel zo is kan je doorverwijzen naar het eigen handboek, maar dit zal in de regel niet gebeuren want medewerkers welke bij de gate staan maken dit natuurlijk dagelijks mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123454690
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje :')
Ik vlieg al vele vele jaren met zowel low-cost als normale airliners. Echt nog nooit problemen mee gehad terwijl ik ook meerdere namen heb.

Zo moeilijk is het toch niet. Kijk gewoon in je paspoort bij voornamen / given names:

Drie voorbeelden van wat er bij voornamen kan staan:

1) Hendrik
2) Hendrik-Jan Petrus
3) Hendrik Jan Petrus

En laten we stellen: je roepnaam is Rik.

Indien geval 1) vul je Hendrik in als voornaam. Indien geval 2) vul je Hendrik-Jan in als voornaam, indien geval 3) vul je Hendrik in als voornaam. Nooit Rik, nooit Petrus of whatever.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 28 februari 2013 @ 16:39:54 #175
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_123461762
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 19:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Kan veel veranderen in 2 jaar maar dat iedereen meteen roept dat het onzin is terwijl ik het zelf gezien heb bij een maatje :')
Vertel eens precies wat er gebeurd is? Met de betreffende namen erbij?
It's not a lie, if you believe
pi_123477917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 16:39 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Vertel eens precies wat er gebeurd is? Met de betreffende namen erbij?
Het was ook niet heel bijzonder hoor :X Hij had alleen die voornaam op het ticket en dat mens zat te zeiken dat het niet 1:1 klopte met het paspoort waar doopnamen stonden..meer niet. Uiteindelijk ook gewoon door omdat de voornaam gewoon klopte. Kon dus ook zijn dat ze nieuw was of gewoon dom.
  donderdag 28 februari 2013 @ 22:55:13 #177
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123481925
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 21:52 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het was ook niet heel bijzonder hoor :X Hij had alleen die voornaam op het ticket en dat mens zat te zeiken dat het niet 1:1 klopte met het paspoort waar doopnamen stonden..meer niet.
Maar wel fout. Bij Ryanair zou je het hebben kunnen schudden ;)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 13:52:07 #178
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123534321
Even een vraag met betrekking tot overstappen.

Ik vlieg deze zomer naar Phoenix in Arizona met een overstap in Minneapolis, daar moet ik door de douane heen. Vorig jaar ging dat niet helemaal goed, ze dachten dat ik werk kwam zoeken enzo enfin na een halfuur ondervragingen van boos kijkende douane-ambtenaars (of hoe ze ook heten) mocht ik gelukkig door. Nu ga ik dit jaar dus weer, maar ik heb dit keer maar 2 uur overstap tijd, stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ze mij weer een VIP-behandeling geven op het vliegveld en ik mis mijn aansluiting daardoor, zijn zij dan verplicht iets te regelen voor je? Of is het mijn verantwoordelijkheid?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:07:20 #179
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_123534795
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:52 schreef Essiejj het volgende:
Even een vraag met betrekking tot overstappen.

Ik vlieg deze zomer naar Phoenix in Arizona met een overstap in Minneapolis, daar moet ik door de douane heen. Vorig jaar ging dat niet helemaal goed, ze dachten dat ik werk kwam zoeken enzo enfin na een halfuur ondervragingen van boos kijkende douane-ambtenaars (of hoe ze ook heten) mocht ik gelukkig door. Nu ga ik dit jaar dus weer, maar ik heb dit keer maar 2 uur overstap tijd, stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ze mij weer een VIP-behandeling geven op het vliegveld en ik mis mijn aansluiting daardoor, zijn zij dan verplicht iets te regelen voor je? Of is het mijn verantwoordelijkheid?
Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.

Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als iemand positief antwoord voor je heeft ;)
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:07:22 #180
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_123534797
Mijn broer had iets dergelijks laatst aan de hand in de VS, bij een overstap van twee uur vanuit Nieuw-Zeeland in San Francisco. De rij bij de immigratie was zo lang dat hij de aansluitende vlucht miste en pas anderhalve dag later verder kon omdat alle geschikte vluchten naar Europa vol zaten. Hij had een Air New Zealand/KLM-ticket. Bij de servicebalies zeiden ze dat hij alle kosten voor logies en eten zelf moest betalen (de overboeking op een latere vlucht was wel gratis) . Later heeft hij bij de KLM een rekening voor de verblijfskosten ingediend en alsnog alles vergoed gekregen.
It's not a lie, if you believe
  zaterdag 2 maart 2013 @ 14:57:37 #181
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123536351
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.

Neemt niet weg dat het fijn zou zijn als iemand positief antwoord voor je heeft ;)
Zou wel heel fijn zijn :) Maak me er nog best druk om, had het vorig jaar ook eigenlijk niet verwacht, en die mensen zijn best intimiderend. Zo hebben ze bijvoorbeeld ook alle sms'jes tussen mij en mijn vriend gelezen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef 18konijn het volgende:
Mijn broer had iets dergelijks laatst aan de hand in de VS, bij een overstap van twee uur vanuit Nieuw-Zeeland in San Francisco. De rij bij de immigratie was zo lang dat hij de aansluitende vlucht miste en pas anderhalve dag later verder kon omdat alle geschikte vluchten naar Europa vol zaten. Hij had een Air New Zealand/KLM-ticket. Bij de servicebalies zeiden ze dat hij alle kosten voor logies en eten zelf moest betalen (de overboeking op een latere vlucht was wel gratis) . Later heeft hij bij de KLM een rekening voor de verblijfskosten ingediend en alsnog alles vergoed gekregen.
Als ze dat regelen is het wel relaxed. Dat is idd ook een punt, de immigratie rij
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_123536519
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 13:52 schreef Essiejj het volgende:
Even een vraag met betrekking tot overstappen.

Ik vlieg deze zomer naar Phoenix in Arizona met een overstap in Minneapolis, daar moet ik door de douane heen. Vorig jaar ging dat niet helemaal goed, ze dachten dat ik werk kwam zoeken enzo enfin na een halfuur ondervragingen van boos kijkende douane-ambtenaars (of hoe ze ook heten) mocht ik gelukkig door. Nu ga ik dit jaar dus weer, maar ik heb dit keer maar 2 uur overstap tijd, stel dat mijn vliegtuig vertraging heeft en ze mij weer een VIP-behandeling geven op het vliegveld en ik mis mijn aansluiting daardoor, zijn zij dan verplicht iets te regelen voor je? Of is het mijn verantwoordelijkheid?
Ben je destijds overgebracht naar zo'n andere ruimte (waar ook nog andere mensen zitten te wachten, veelal Zuid-Amerikanen, Afrikanen en tulbanden?) of is dat interview aan de balie gegaan? Die aparte ruimte (in vaktermen "secondary" genaamd) zal je altijd mogen bezoeken bij binnenkomst in de VS, als je er eenmaal een keer bent geweest. Is puur een bureaucratisch iets. Dit werd mij verteld door een kennis die daar werkt. Ik kan het trouwens weten, ik mag ook altijd naar secondary als ik in de VS aankom.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123536548
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:07 schreef Tanin het volgende:

[..]

Geen direct antwoord op je vraag, maar: als je eenmaal 1 keer bent goedgekeurd door de douane, wordt je sneller een 2e keer ook goedgekeurd, en de meeste maatschappijen kun je voor een prikkie (een 50 dollar ofzo) op een latere vlucht geboekt worden als er plaats is.

Was het maar zo'n feest. Als je eenmaal een keer in secondary hebt gezeten mag je daar bij je volgende bezoeken (meestal) ook naartoe. Dit in het kader van de veiligheid en bureaucratische rompslomp.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:06:04 #184
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_123536583
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 14:57 schreef Essiejj het volgende:

[..]

Zou wel heel fijn zijn :) Maak me er nog best druk om, had het vorig jaar ook eigenlijk niet verwacht, en die mensen zijn best intimiderend. Zo hebben ze bijvoorbeeld ook alle sms'jes tussen mij en mijn vriend gelezen.

[..]

Als ze dat regelen is het wel relaxed. Dat is idd ook een punt, de immigratie rij
Niet lullig bedoeld, maar heb je een kleurtje? Ik was echt in een mum van tijd door de controle heen (was voor de rest van de passagiers uitgelopen en zat al op de bagage te wachten toen nummer 3 bij de balie aankwam)

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Was het maar zo'n feest. Als je eenmaal een keer in secondary hebt gezeten mag je daar bij je volgende bezoeken (meestal) ook naartoe. Dit in het kader van de veiligheid en bureaucratische rompslomp.
Ah sorry, ik ging uit van gesprek aan de balie zeg maar (verhaal weet ik van vrienden), maar die "regel" van de secondary kende ik niet, is mooi klote dan
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_123536727
Ze willen trouwens wel een slag gaan maken om mensen die een keer zijn aangemerkt voor secondary en daarna toch de VS in zijn gekomen uit het 'automatisch naar secondary-systeem' te halen, maar of ze daar al aan toe gekomen zijn is nog maar de vraag.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123536787
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:06 schreef Tanin het volgende:

[..]

Niet lullig bedoeld, maar heb je een kleurtje? Ik was echt in een mum van tijd door de controle heen (was voor de rest van de passagiers uitgelopen en zat al op de bagage te wachten toen nummer 3 bij de balie aankwam)

Hoeft niet per sé een kleurtje te zijn. Vaak mag je naar secondary als ze vermoeden dat je werk komt zoeken in de VS. In secondary onderzoeken ze dan wat beter of je daadwerkelijk toerist bent. Soms kan dat aan hele andere dingen liggen. Zo is er een keer een blanke vrouw uit Australië uit de rij gehaald omdat ze haar koksmessen bij zich had. Naar eigen zeggen om te koken voor vrienden. Toch vonden ze het risico dat ze daar kwam om werk te zoeken te groot en hebben ze haar teruggestuurd naar Oz.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_123536829
Ik ga over 5 weken naar de VS voor stage voor 4 maanden en heb de brief van de instantie in mijn paspoort zitten om dit soort dingen zo veel mogelijk te voorkomen als ik in Phoenix aankom.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 2 maart 2013 @ 15:17:41 #188
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123536880
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:11 schreef Nielsch het volgende:
Ze willen trouwens wel een slag gaan maken om mensen die een keer zijn aangemerkt voor secondary en daarna toch de VS in zijn gekomen uit het 'automatisch naar secondary-systeem' te halen, maar of ze daar al aan toe gekomen zijn is nog maar de vraag.
Nee, daar zijn ze niet aan toegekomen, en dat is ook helemaal niet wat Homeland security in de VS wil, want minder secondary betekent minder budget nodig omdat er minder kosten gemaakt worden, en in de VS wil men vooral de budgetten houden voor de eigen toko, want hoe meer budget, hoe meer mensen in dienst, en vooral hoe belangrijker.

Persoonlijk heb ik geen last in de VS, maar in Israel kan ik zonder meer altijd een aparte behandeling krijgen, zowel bij binnenkomst als bij vertrek. Maar goed, daar leer je mee leven, korte en vooral norse antwoorden werken goed.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123537723
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nee, daar zijn ze niet aan toegekomen, en dat is ook helemaal niet wat Homeland security in de VS wil, want minder secondary betekent minder budget nodig omdat er minder kosten gemaakt worden, en in de VS wil men vooral de budgetten houden voor de eigen toko, want hoe meer budget, hoe meer mensen in dienst, en vooral hoe belangrijker.

En... zo werkt het natuurlijk bij elke overheidsorganisatie in elk land waar ook ter wereld. Er is totaal geen intrinsieke motivatie om zaken efficienter te doen. Het enige dat helpt is wanneer de (lokale) overheid zegt: "uw budget voor volgend jaar gaat sowieso omlaag en u ziet maar hoe u dezelfde taken uit blijft voeren".
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:25:51 #190
154052 RobertVH
I am your father
pi_123545536
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik ga over 5 weken naar de VS voor stage voor 4 maanden en heb de brief van de instantie in mijn paspoort zitten om dit soort dingen zo veel mogelijk te voorkomen als ik in Phoenix aankom.
Hmm als jij 4 maanden gaat (langer dan 90 dagen) heb jij per se al een visum nodig dunkt me? Dus een groot gedeelte van de screening wordt al gedaan bij het consulaat hier.
Aan de andere kant, ze zeggen altijd dat de immigratie officier in de US de laatste beslising neemt, maar als jij al een visum hebt plus wat ondersteunende papieren van die instatntie dan zullen ze daar niet zo moeilijk over doen. (ze snappen zelf ook wel wat de echte risico groepen zijn, gelukkig voor ons staan Nederlanders nu niet echt hoog op zo'n lijst)
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:35:13 #191
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123545756
Klinkt hoopvol :{
Ze dachten idd dat ik werk zocht vorig jaar. Maar lieten me gelukkig er wel door. Begin me nu al druk te maken terwijl het nog 4 maanden duurt voor ik ga :X
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:40:10 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123545888
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:25 schreef RobertVH het volgende:

[..]

Hmm als jij 4 maanden gaat (langer dan 90 dagen) heb jij per se al een visum nodig dunkt me? Dus een groot gedeelte van de screening wordt al gedaan bij het consulaat hier.
Aan de andere kant, ze zeggen altijd dat de immigratie officier in de US de laatste beslising neemt, maar als jij al een visum hebt plus wat ondersteunende papieren van die instatntie dan zullen ze daar niet zo moeilijk over doen. (ze snappen zelf ook wel wat de echte risico groepen zijn, gelukkig voor ons staan Nederlanders nu niet echt hoog op zo'n lijst)
In elk land ter wereld heeft degene die je toelaat, of eigenlijk de dienstdoende manager, het laatste woord of je wel of niet toegelaten wordt.
Je kan vooraf best aan alle eisen voldoen, er kan verandering in de situatie zijn opgetreden nadat je je visa hebt gekregen waardoor je er nu niet meer aan voldoet, of in het gesprek bij binnenkomst iets aangeven waardoor men verder gaat graven en ter plekke een aanvullend onderzoek doet.

Maar echt druk maken daarover heeft geen zin, want de gemiddelde reiziger kan hier toch geen invloed op uitoefenen en het screenen op bepaalde zaken gebeurd vooral op de risico groepen. De medewerkers van de immigratie zitten er niet in eerste instantie om je te weigeren, ze zitten op de plek om er op toe te zien dat iedereen met de juiste papieren en intenties wordt toegelaten. Een Nederlands paspoort heeft in dat opzicht een groot voordeel.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 19:40:53 #193
155227 crew  Guppy
dus
pi_123545915
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:35 schreef Essiejj het volgende:
Klinkt hoopvol :{
Ze dachten idd dat ik werk zocht vorig jaar. Maar lieten me gelukkig er wel door. Begin me nu al druk te maken terwijl het nog 4 maanden duurt voor ik ga :X
Je kunt er niks aan doen :* gelukkig is de tweede vlucht een binnenlandse vlucht, die gaan wellicht vaker?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 maart 2013 @ 19:47:27 #194
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123546130
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:40 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Je kunt er niks aan doen :* gelukkig is de tweede vlucht een binnenlandse vlucht, die gaan wellicht vaker?
:Y Gelukkig wel, maar dan moeten ze me eerst binnenlaten :{
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
  Moderator zaterdag 2 maart 2013 @ 20:02:10 #195
155227 crew  Guppy
dus
pi_123546650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 19:47 schreef Essiejj het volgende:

[..]

:Y Gelukkig wel, maar dan moeten ze me eerst binnenlaten :{
Maar dat zal wel gebeuren, toch? Je bent de vorige keer ook toegelaten, en je bent gewoon weer vertrokken.

Je kunt alleen je vlucht missen...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 2 maart 2013 @ 20:22:26 #196
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123547593
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 20:02 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Maar dat zal wel gebeuren, toch? Je bent de vorige keer ook toegelaten, en je bent gewoon weer vertrokken.

Je kunt alleen je vlucht missen...
%
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_123671045
Ik probeerde net een vlucht te boeken, kwam er op uit dat wtc.nl de goedkoopste was, ticket kostte volgens de opgaaf 810,- als ik eenmaal wil gaan betalen , kost de betreffende vlucht in eens 890,- .
Uiteraard niet betaald. Heeft iemand nog meer ervaring met dit?
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:28:47 #198
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123671392
Misschien vanwege de betaalmethode. Creditcardkosten? Ik had bij lufthansa onlangs 130 euro creditcardkosten :')

wisselen naar prepaid en alle kosten waren weg
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_123671803
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:20 schreef Roger_ het volgende:
Ik probeerde net een vlucht te boeken, kwam er op uit dat wtc.nl de goedkoopste was, ticket kostte volgens de opgaaf 810,- als ik eenmaal wil gaan betalen , kost de betreffende vlucht in eens 890,- .
Uiteraard niet betaald. Heeft iemand nog meer ervaring met dit?
[ afbeelding ]
WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge' :') hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.

Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 5 maart 2013 @ 20:47:45 #200
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_123675477
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge' :') hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.

Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
WTC heeft nogal een vreemde kostenopbouw, goedkope tickets aanbieden, maar boekingskosten, customer service charge en ticket tax komen er vaak bovenop.

Wellicht is het verstandiger om even skyscanner.net te raadplegen zodat je ook kan uitkomen bij Budget Air en je maar 799 euro betaald...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_123675541
Bij Budgetair kun je 17,50 vermijden als je de links gebruikt via Skyscanner.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:14:42 #202
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123695721
Oh hai, ik ga voor het eerst vliegen :')

Vraagje :

Ik vlieg met BA, nu heb ik net OAD gebeld, hoeveel HANDbagage ik mag meenemen. Zij zei 5kg. Ik zie op BA het volgende staan :

http://www.britishairways.com/travel/bagcabin/public/en_nl

Hand baggage allowance

You are allowed one piece of hand baggage plus a laptop or handbag.
A 23kg (51lbs) maximum bag weight applies and you must be able to lift the bag unaided into the overhead lockers in the aircraft cabin.
Please see below for sizes.

Maar 23kg handbagage klopt volgens haar niet.

Kan iemand me misschien vertellen hoeveel ik wel mee mag nemen?

Ooh en ruim bagage mag ik 23kg meenemen volgens de mail van oad die ik net kreeg. En hand moest ik 5kg aanhouden, maar de site van BA zegt echt 23kg :D
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:17:32 #203
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123695805
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met overstappen in Rusland? Ik ga waarschijnlijk naar Japan in augustus en het scheelt ongeveer 600-700 euro als ik één keer overstap. Ik heb zelf nog nooit overgestapt, laat staan in een land als Rusland.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:24:23 #204
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696014
Lol, maar even BA zelf gebeld. Ik mag echt 23kg meenemen.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_123696073
mits het binnen de afmetingen past :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:28:04 #206
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696103
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:26 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
mits het binnen de afmetingen past :)
Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:29:30 #207
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123696140
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:28 schreef Qwea het volgende:

[..]

Correct. En je het kan liften in het ruim boven je hoofd.
Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123696143
Ga er maar vanuit dat je handbagage max 10kg kan wegen en ook nog binnen de afmetingen past dan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:39:12 #209
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696428
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Je hebt vaak van die controle 'bakken' waar je tas in moet kunnen, die worden steekproefsgewijs gebruikt om te controleren dat mensen geen grotere bagage meenemen dan de toegestane afmetingen. Ondanks dat je tas als hij vrij groot is dan prima in de locker past in het vliegtuig, past hij dan niet in dat ding, dus daar moet je wel even op letten.
Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohn :') that's it. Kom je toch nooit aan de 23kg, laat staan 10kg :')

En anders mag ik naast die 23kg ook nog een koffer meenemen :P Maar 23kg is best veul! En die afmetingen zijn ook best groot geloof ik.

Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.

Nou, daar laat ik MikeyMo wel induiken :Y)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_123696468
Misschien meer belangrijk: hoe lang ga je op vakantie?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:41:29 #211
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696501
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:40 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien meer belangrijk: hoe lang ga je op vakantie?
4 dagen _O- dus ik heb ook niet zoveel nodig.

ff in Londen kijken.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:41:53 #212
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123696512
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:39 schreef Qwea het volgende:

[..]

Oke, maar als ik me hou aan de afmetingen die op BA staan, dan past hij toch ook door die bakken? Overigens, Ik moet wat kleren mee. En een fohn :') that's it. Kom je toch nooit aan de 23kg, laat staan 10kg :')

En anders mag ik naast die 23kg ook nog een koffer meenemen :P Maar 23kg is best veul! En die afmetingen zijn ook best groot geloof ik.

Your main piece of hand baggage is up to the dimensions 56cm x 45cm x 25cm (22in x 18in x 10in), including the handle, pockets and wheels.
Your bag must fit into the bag gauge, available at the check-in area.

Nou, daar laat ik MikeyMo wel induiken :Y)
Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:43:33 #213
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696552
quote:
14s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Het is meer dat het me sterk lijkt dat een vakantie-tas van 23kg aan de afmetingen voldoet. Dus tenzij je een rugtas met een 15kg zware halter meeneemt is het handig dat je daar op let.
check :Y
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_123696742
quote:
10s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:41 schreef Qwea het volgende:

[..]

4 dagen _O- dus ik heb ook niet zoveel nodig.

ff in Londen kijken.
Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijn :) 2 paar broeken (1 aan), wat shirts, sokken, ondergoed en een toilettas.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 6 maart 2013 @ 11:50:18 #215
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_123696780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:49 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Een normaal formaat sporttas zou dan voldoende moeten zijn :) 2 paar broeken (1 aan), wat shirts, sokken, ondergoed en een toilettas.
Precies :Y

Komt goed dus :D Thnx *O*
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_123699849
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 11:17 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft iemand hier eigenlijk ervaring met overstappen in Rusland? Ik ga waarschijnlijk naar Japan in augustus en het scheelt ongeveer 600-700 euro als ik één keer overstap. Ik heb zelf nog nooit overgestapt, laat staan in een land als Rusland.
Welk airport? en wat is je vliegroute?

Als het goed is heb je geen transitvisum nodig (als nederlander zijnde), maar dat is ook afhankelijk van hoe je reist. Reizigers vanuit Kazachstan en Belarus hebben namelijk wel een transitvisum nodig OOK als ze Nederlander zijn....
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:19:45 #217
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123701500
Als annuleren meer kost dan de prijs van je vliegticket, dan heeft het allemaal niet zoveel zin om er achteraan te gaan zeker :') ?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:24:07 #218
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_123701649
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:19 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Als annuleren meer kost dan de prijs van je vliegticket, dan heeft het allemaal niet zoveel zin om er achteraan te gaan zeker :') ?
Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  woensdag 6 maart 2013 @ 14:34:31 #219
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_123701977
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:

[..]

Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Ja, low cost carrier enzo :D

Tickets waren 100e de man retour, annuleren is 60 euro per vlucht de man, dus 120 retour _O-
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_123713186
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 maart 2013 19:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

WTC rekent in ieder geval ¤59,95 'customer service charge' :') hoewel daar weer '30 euro 30 jaar sale' af zou moeten gaan, en dat verklaart nog niet het verschil van 80 euro.

Bij Singapore Airlines zelf betaal je ¤830 voor dezelfde vlucht, zonder vreemde toeslagen.
Ik merkte het, dacht zo goede ervaringen te hebben met deze sites, en verwachtte iets van 15 tot 20 euro kwijt te zijn aan dit soort kosten, maar dat was tot mijn schrik effe wat anders, kwam trouwens zelf in eerste instantie bij Singapore Airlines duurder uit, maar nu idd , zo juist van 832,- geboekt. tnx
pi_123724586
Ik heb 800 euro bespaart (4tickets) toen ik via tix.nl boekten, maar dat is al een tijdje terug.
pi_123756712
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines (reviews op internet zijn op zijn zachst gezegd wisselend, ben benieuwd wat mensen hier vinden)?
pi_123845334
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 19:03 schreef Thorb het volgende:
Iemand ervaring met Ethiopian Airlines (reviews op internet zijn op zijn zachst gezegd wisselend, ben benieuwd wat mensen hier vinden)?
Ik heb dan geen ervaring met Ethiopian , maar ik heb eens geneusd tussen de reviews, wat ik zo zie moet je niet echt er van uit gaan dat onder weg de bodem er onder uit valt, dat er achter in de kabine een aantal kisten met kippen staan, en de geiten door de gang lopen.
Je gaat waarschijnlijk redelijk tot zeer goedkoop vliegen naar een bestemming in Afrika die over het algemeen vrij dure vluchten op levert.
Ik zie dat er vooral veel kritiek is op de boarding procedures. Naja, this is Afrika, ik heb met South African ook genoeg puinhoop mee gemaakt. Maar eigenlijk begint ook in dit geval Afrika, ten zuiden van de Alpen.
Als je perse "vertrouwd" naar Afrika wil vliegen, moet je wat dieper in de buidel grijpen.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 22:30:10 #224
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_123846387
quote:
99s.gif Op woensdag 6 maart 2013 14:24 schreef XL het volgende:

[..]

Zijn er maatschappijen waarbij annuleren geld kost? Dat je het geld voor het ticket niet terugkrijgt lijkt me logisch, maar je kunt toch zeker wel kostenloos doorgeven dat je niet komt en de belastingen terug ontvangen?
Zoals eerder al gezegd: lowcost carriers.

Daarbij kun je beter gewoon niet op komen dagen en niet annuleren.
Belasting terugvragen is ook notoir lastig bij deze lowcost carriers.
pi_123885067
Ik moet half mei - half juni in San Diego zijn en wil daarna nog ca 4 weken in California blijven. Twee weken geleden kostte een retour ticket AMS - SD ca 500 euro. Stom, want ik heb gewacht en de ticketprijs is nu gestegen tot ca 700 euro.

Is het wijs om nu snel te boeken en verdere prijsstijgingen voor te zijn, of zie je de prijs ook nog wel eens de andere kant op gaan, en is het wijs om nog even de kat uit de boom te kijken?

(alternatieven als London, Brussel of Dusseldorf waren helaas niet goedkoper; op SF op LA vliegen lijkt ook niet significant veel uit te maken)
pi_123888709
quote:
0s.gif Op zondag 10 maart 2013 21:14 schreef TiredHorse het volgende:
f juni in San Diego zijn en wil daarna nog ca 4 weken in California blijven. Twee weken geleden kostte een retour ticket AMS - SD ca 500 euro. Stom, want ik heb gewacht en de ticketprijs is nu gestegen tot ca 700 euro.

Is het wijs om nu snel te boeken en verdere prijs
Ik heb nog een vlucht gevonden 15mei - 17 juli voor 540 euro (inclusief boekingskosten, exclusief creditcard kosten maar je kunt met iDeal betalen)
Vlucht wordt uitgevoerd door United met een tussenstop in Houston van enkele uren.

Je kunt dit boeken via Skyscanner en dan kies je Budgetair. Je kunt ook rechtstreeks bij Budgetair boeken betaal je nog boekingskosten en als je dit via Skyscanner doet niet.
Als je rechtstreeks via United / Lufthansa vlucht (Code-sharing vlucht) betaal je 750 euro

1. Ga naar Skyscanner.nl
2. Vul de bestemming en data in
3. Selecteer Budgetair

Eventueel heb ik voor 619 euro ook nog een vlucht gevonden met Arkefly naar Los Angeles (rechtstreeks) 19mei-16juli
  zondag 10 maart 2013 @ 22:25:23 #227
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123889702
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123892445
naar mijn idee is 500,- erg goed koop, met chaser zie ik zo dat je ongeveer op 545,- kan zitten als je kiest 13 mei heen 10 juni terug. Andere dagen schiet behoorlijk omhoog.

klick hier
  maandag 11 maart 2013 @ 09:45:35 #229
38323 EDMAN-
Save the vinyl!
pi_123900744
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_123903443
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 22:07 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Ik heb dan geen ervaring met Ethiopian , maar ik heb eens geneusd tussen de reviews, wat ik zo zie moet je niet echt er van uit gaan dat onder weg de bodem er onder uit valt, dat er achter in de kabine een aantal kisten met kippen staan, en de geiten door de gang lopen.
Je gaat waarschijnlijk redelijk tot zeer goedkoop vliegen naar een bestemming in Afrika die over het algemeen vrij dure vluchten op levert.
Ik zie dat er vooral veel kritiek is op de boarding procedures. Naja, this is Afrika, ik heb met South African ook genoeg puinhoop mee gemaakt. Maar eigenlijk begint ook in dit geval Afrika, ten zuiden van de Alpen.
Als je perse "vertrouwd" naar Afrika wil vliegen, moet je wat dieper in de buidel grijpen.
Ik heb met ethiopian gevlogen, naar Zimbabwe. Ik had op de terugweg een nood uitgang plaats geregeld, maar de electriciteit was uitgevallen in Addis Abbaba (ofzo, ik weet het niet meer), en daardoor stapten we vrij in. In plaats van dat iedereen op z'n aangewezen plaats ging zitten, ging dus iedereen maar ergens zitten, waardoor een stel hele kleine belgen bij de nooduitgang zaten. Ik ben er nog boos over!

Verder was het een goede vlucht. Lekker eten, vriendelijke stewardessen. Ik zou zo nog een keer met ze vliegen...
  maandag 11 maart 2013 @ 12:57:15 #231
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123907082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 13:27 schreef Essebes het volgende:

[..]

Welk airport? en wat is je vliegroute?

Als het goed is heb je geen transitvisum nodig (als nederlander zijnde), maar dat is ook afhankelijk van hoe je reist. Reizigers vanuit Kazachstan en Belarus hebben namelijk wel een transitvisum nodig OOK als ze Nederlander zijn....
Ik ben aan het oriënteren en wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat ik vanaf Schiphol vlieg, naar één van de twee vliegvelden in Tokyo (welke weet ik nog niet). Overstappen is dan in Rome, Heathrow of Moskou.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123907146
quote:
7s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:57 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik ben aan het oriënteren en wat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat ik vanaf Schiphol vlieg, naar één van de twee vliegvelden in Tokyo (welke weet ik nog niet). Overstappen is dan in Rome, Heathrow of Moskou.
Als je kan kiezen Haneda, dat is dichter bij de stad. Maar 9 van de 10 keer zal je vliegen op Narita. Op alle 3 die vliegvelden heb je geen transitvisum nodig als Nederlander.
  maandag 11 maart 2013 @ 13:00:08 #233
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123907189
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 12:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Als je kan kiezen Haneda, dat is dichter bij de stad. Maar 9 van de 10 keer zal je vliegen op Narita. Op alle 3 die vliegvelden heb je geen transitvisum nodig als Nederlander.
Ik word opgepikt vanaf het vliegveld, moet optreden in Tokyo dus op welk vliegveld ik vlieg moet ik nog even met hun overleggen. Ik heb alleen als ik moet kiezen een beter gevoel bij Heathrow en Rome, maar goed, wellicht is Rusland ook prima.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123907222
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:00 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

Ik word opgepikt vanaf het vliegveld, moet optreden in Tokyo dus op welk vliegveld ik vlieg moet ik nog even met hun overleggen. Ik heb alleen als ik moet kiezen een beter gevoel bij Heathrow en Rome, maar goed, wellicht is Rusland ook prima.
Ik heb dat dus vorig jaar gedaan, overstappen op Moskou naar Tokyo. Als ik net zoveel zou besparen als toen zou ik het zo weer doen. Personeel is wel erg onbeleefd, maar goed, dat overleef je allemaal wel.
pi_123907551
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:54 schreef Dos37 het volgende:
Ik heb nog ene hypothetische vraag. Stel je gaat naar New York en op de terug weg naar huis mis je door je eigen schuld het vliegtuig. Te laat weggegaan, geen rekening gehouden met drukte, verslapen you name it.

Dat ticket ben je dan natuurlijk kwijt, maar wat als je dan geen geld meer hebt om een ticket te kopen voor een eventuele volgende vlucht. Wordt je er dan uitgezet en verhalen ze later de kosten op jou?
Volgens mij was er een jaartje geleden een geval met iemand in Brazilie (meen ik), die geen geld meer had voor de luchthavenbelasting. Kon dus ook niet mee, en had dus geen cent meer.

Na een paar weken op het vliegveld rond gehangen te hebben heeft ie een nood lening kunnen krijgen van de NL ambassade.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_123907781
Heeft er iemand ervaring met overstappen op zurich?

Zag net dat de vlucht die ik geboekt heb laatst (ARN-ZRH-SFO) maar 55 minuten layover heeft, en op de terugweg ook. Terugweg zal wel meevallen, aangezien niet meer door security enzo, denk ik. Zal het ons op de heenweg lukken?
  maandag 11 maart 2013 @ 13:38:01 #237
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_123908747
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft er iemand ervaring met overstappen op zurich?

Zag net dat de vlucht die ik geboekt heb laatst (ARN-ZRH-SFO) maar 55 minuten layover heeft, en op de terugweg ook. Terugweg zal wel meevallen, aangezien niet meer door security enzo, denk ik. Zal het ons op de heenweg lukken?
Is prima te doen.
  maandag 11 maart 2013 @ 14:48:13 #238
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_123911888
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:01 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Ik heb dat dus vorig jaar gedaan, overstappen op Moskou naar Tokyo. Als ik net zoveel zou besparen als toen zou ik het zo weer doen. Personeel is wel erg onbeleefd, maar goed, dat overleef je allemaal wel.
Ja, de vluchten schelen qua kosten niet zo veel qua overstap in Rome of Moskou, dus dat is maar net wat het beste uitkomt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_123913222
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 13:15 schreef Jagärtrut het volgende:
Heeft er iemand ervaring met overstappen op zurich?

Zag net dat de vlucht die ik geboekt heb laatst (ARN-ZRH-SFO) maar 55 minuten layover heeft, en op de terugweg ook. Terugweg zal wel meevallen, aangezien niet meer door security enzo, denk ik. Zal het ons op de heenweg lukken?
Als je vlucht op tijd in Zurich is moet het lukken. Zelf zeggen ze dat je maximaal 35 minuten nodig hebt om van de ene naar de andere kant te komen. Heb er nooit lang hoeven wachten bij een controle.
  maandag 11 maart 2013 @ 19:02:42 #240
295291 Essiejj
Toonaangevend.
pi_123922936
Ik heb nog een vraag met betrekking tot mijn reis naar de USA, volgensmij (ik kan me het niet goed meer herinneren) heb ik dat papiertje niet ingeleverd dat je volgensmij moet inleveren wanneer je de states verlaat. Nu las ik op internet dat dat nog wel is problemen kan opleveren omdat ze dan niet weten of je het land hebt verlaten. Iemand ervaring?
Het is niet wat je denkt dat ik zoek.
pi_123931681
En dat is zo lang geleden dat ESTA nog niet bestond? Ik kan me niet herinneren de laatste tijd papiertjes in mijn paspoort te hebben tijdens verblijven daar.. Ben nét weer terug in Europa en niet vastgehouden of gearresteerd ofzo. :+
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
pi_123933454
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 21:15 schreef LintuxCx het volgende:
En dat is zo lang geleden dat ESTA nog niet bestond? Ik kan me niet herinneren de laatste tijd papiertjes in mijn paspoort te hebben tijdens verblijven daar.. Ben nét weer terug in Europa en niet vastgehouden of gearresteerd ofzo. :+
Dat papiertje heb je inderdaad al jaren niet meer. Ik heb hem ook ooit niet ingeleverd toen het nog bestond, en nooit iets daarover gehoord.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123945155
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 19:02 schreef Essiejj het volgende:
Ik heb nog een vraag met betrekking tot mijn reis naar de USA, volgensmij (ik kan me het niet goed meer herinneren) heb ik dat papiertje niet ingeleverd dat je volgensmij moet inleveren wanneer je de states verlaat. Nu las ik op internet dat dat nog wel is problemen kan opleveren omdat ze dan niet weten of je het land hebt verlaten. Iemand ervaring?
Als je het papiertje thuis niet gevonden hebt, dan heeft de check-in of boarding medewerker het waarschijnlijk ongemerkt uit je paspoort gehaald.

Ik heb het trouwens ook een keer meegenomen naar Nederland en geen enkel probleem ondervonden bij mijn daaropvolgende bezoek aan de VS.
pi_123959001
Mensen ervaringen met overstappen op CDG?
Vlieg donderdag via Parijs naar Athene (vanaf Amsterdam) en lees overal dat CDG een groot drama is.
Heb er ooit in een grijs verleden vanaf gevolgen maar kan me daar heel weinig van herinneren om eerlijk te zijn..

Vlieg wel met KLM en Air France dus ik neem aan dat dat wel dezelfde terminal moet zijn.
Terug gelukkig rechtsstreeks vanaf Athene naar Amsterdam met KLM.
pi_123974910
Ik vlieg binnenkort met Swiss voor een tripje snowboarden. Mijn idee was om alleen het snowboard in het ruim te doen en de rest van mijn spullen in de handbagage, heb zo'n handig koffertje waar alles precies in past. Alleen vroeg ik mij af kan ik dingen zoals deo, lenzenvloeistof (klein flesje) zo meenemen, dat moet dan zeker ook in het ruim, kan dat zo los in de snowboardtas of wordt daar moeilijk over gedaan? Heb wel een paar van die lenzenbakjes volgedaan met lenzenvloeistof (voor het geval mijn snowboard op schiphol blijft staan).
pi_123975731
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:50 schreef DUK het volgende:
Mensen ervaringen met overstappen op CDG?
Vlieg donderdag via Parijs naar Athene (vanaf Amsterdam) en lees overal dat CDG een groot drama is.
Heb er ooit in een grijs verleden vanaf gevolgen maar kan me daar heel weinig van herinneren om eerlijk te zijn..

Vlieg wel met KLM en Air France dus ik neem aan dat dat wel dezelfde terminal moet zijn.
Terug gelukkig rechtsstreeks vanaf Athene naar Amsterdam met KLM.
dat heb je goed gelezen :)
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:08:49 #247
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123977670
Is niet helemaal waar hoor. Zou toch maar even de terminals uitzoeken.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123977768
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 20:28 schreef Sport_Life het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Swiss voor een tripje snowboarden. Mijn idee was om alleen het snowboard in het ruim te doen en de rest van mijn spullen in de handbagage, heb zo'n handig koffertje waar alles precies in past. Alleen vroeg ik mij af kan ik dingen zoals deo, lenzenvloeistof (klein flesje) zo meenemen, dat moet dan zeker ook in het ruim, kan dat zo los in de snowboardtas of wordt daar moeilijk over gedaan? Heb wel een paar van die lenzenbakjes volgedaan met lenzenvloeistof (voor het geval mijn snowboard op schiphol blijft staan).
Kan gewoon bij je snowboard. Zou sowieso aanraden je snowboardtas beetje te pakken met wat dikke truien en jassen enzo. Scheelt jou sjouwen en beschermt je board tijdens de vlucht enzo.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_123978425
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:08 schreef static het volgende:
Is niet helemaal waar hoor. Zou toch maar even de terminals uitzoeken.
KLM komt aan op 2F. Air France naar Athene vertrekt van 2F.
Moet te doen zijn denk ik... :)
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:30:36 #250
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123979292
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:20 schreef DUK het volgende:

[..]

KLM komt aan op 2F. Air France naar Athene vertrekt van 2F.
Moet te doen zijn denk ik... :)
Ja, dan wel. :P

Heb wel eens van terminal (of zelfs vliegveld) moeten wijzigen, ook met AF/KLM vluchten.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123981165
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Kan gewoon bij je snowboard. Zou sowieso aanraden je snowboardtas beetje te pakken met wat dikke truien en jassen enzo. Scheelt jou sjouwen en beschermt je board tijdens de vlucht enzo.
Da's idd wel een goede. Ben niet zo gewend zuinig met dat ding om te gaan :P , maar in het vliegtuig zal het wel handig zijn om hem in te pakken.
pi_123981278
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 21:57 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Da's idd wel een goede. Ben niet zo gewend zuinig met dat ding om te gaan :P , maar in het vliegtuig zal het wel handig zijn om hem in te pakken.
Yup. En scheelt in je hangbagage. Ook makkelijker om er dan wat toiletspullen bij te proppen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124000255
Ik moet van de zomer van 2F naar 2E in anderhalf uur op CDG.
Moet wel lukken toch? Er was zelfs een optie waar de overstaptijd nog korter was, maar dat durfde ik niet aan :@
pi_124001204
@Miezziej: misschien heb je iets aan de tips in dit draadje van een ander forum: http://www.flyertalk.com/(...)rough-cdg-2f-2e.html ;) .
"Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:48:42 #255
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_124023442
Iemand een goede tip om aan Last Minute vliegtickets te komen? En daarmee bedoel ik de echte Last Minute, dus een paar uur van te voren met veel korting kopen.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_124023726
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:48 schreef boeiuh2 het volgende:
Iemand een goede tip om aan Last Minute vliegtickets te komen? En daarmee bedoel ik de echte Last Minute, dus een paar uur van te voren met veel korting kopen.
Dat bestaat al jaren niet echt meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:54:15 #257
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124023847
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:19 schreef Miezziej het volgende:
Ik moet van de zomer van 2F naar 2E in anderhalf uur op CDG.
Moet wel lukken toch? Er was zelfs een optie waar de overstaptijd nog korter was, maar dat durfde ik niet aan :@
http://www.aeroportsdepar(...)onnection-flight.htm
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  woensdag 13 maart 2013 @ 20:55:19 #258
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_124023923
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:52 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Dat bestaat al jaren niet echt meer.
Eigenlijk wist ik dat wel. De term waar ik niet op kon komen was 'Stand-by tickets'. MAar er zullen niet veel maatschappijen zijn die dat nog doen verwacht ik.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_124024468
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:55 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Eigenlijk wist ik dat wel. De term waar ik niet op kon komen was 'Stand-by tickets'. MAar er zullen niet veel maatschappijen zijn die dat nog doen verwacht ik.
Inderdaad, en dat dus al heel lang niet meer.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124024649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 20:55 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Eigenlijk wist ik dat wel. De term waar ik niet op kon komen was 'Stand-by tickets'. MAar er zullen niet veel maatschappijen zijn die dat nog doen verwacht ik.
Die zijn voor het airline personeel. Als je daar een bekende hebt kan die je evt. meenemen op een buddyticket. Verder wordt het inderdaad lastig om lastminute goedkoop weg te kunnen.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 13 maart 2013 @ 21:07:31 #261
285975 boeiuh2
Funk the dump stuff
pi_124024762
quote:
12s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:05 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Die zijn voor het airline personeel. Als je daar een bekende hebt kan die je evt. meenemen op een buddyticket. Verder wordt het inderdaad lastig om lastminute goedkoop weg te kunnen.
Het lijkt me ook dat het voor de maatschappij voordeliger kan zijn om de stoel leeg te laten (=minder gewicht, persoon+koffer) dan om het voor een bodemprijs weg te doen.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_124024954
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:07 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat het voor de maatschappij voordeliger kan zijn om de stoel leeg te laten (=minder gewicht, persoon+koffer) dan om het voor een bodemprijs weg te doen.
Plus dat lastminute reizigers vaak een hele goede reden hebben om ergens lastminute heen te moeten, en daar dus de hoofdprijs voor gevraagd kan worden. Ze betalen immers toch wel voor die belangrijke meeting/begrafenis/huwelijk etc. Dan kan je beter 1 ticket á ¤500 lastminute verkopen dan 5 van ¤100. Om het gewicht zou een reden kunnen zijn, maar omdat er ook pp. op Schiphol bijvoorbeeld al ¤30 aan taxes af gaat, en de marge op de dure tickets dus veel groter is :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124024957
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:07 schreef boeiuh2 het volgende:

[..]

Het lijkt me ook dat het voor de maatschappij voordeliger kan zijn om de stoel leeg te laten (=minder gewicht, persoon+koffer) dan om het voor een bodemprijs weg te doen.
De maatschappij vindt het meestal vooral handig om de laatste tickets op een hoge prijs te verkopen aan mensen die een "noodgeval" hebben. Last minute prijzen zijn soms echt bizar. Dan brengt 1 stoel meer op de 20 stoelen in een "last minute aanbieding"...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_124024992
quote:
Bedankt :)

Kwam via de link van KillerBee4ever nog op deze site terecht:
http://www.easycdg.com/1/(...)terminal-2f-vers-2e/

Moet te doen zijn.. Denk ik.. hoop ik :P
  zaterdag 16 maart 2013 @ 05:24:58 #265
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_124121295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 21:10 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

De maatschappij vindt het meestal vooral handig om de laatste tickets op een hoge prijs te verkopen aan mensen die een "noodgeval" hebben. Last minute prijzen zijn soms echt bizar. Dan brengt 1 stoel meer op de 20 stoelen in een "last minute aanbieding"...
En geef ze geen ongelijk, ticketpijzen staan door concurrentie en low cost airliners al enige tijd onder druk en moeten vooral scherp geprijsd worden.
Dat gezegd hebbende, KLM wilde vanaf Geneve 837 euro voor een enkele reis, Easyjet wilde voor dezelfde reis met nagenoeg dezelfde vertrektijden 123 euro. Nu is dat voor Easyjet geen ' koopje' maar wel voor vertrek op het laatste moment, en echt veel ander keus had ik niet, en ik vond het eerlijk gezegd nogal schappelijk.

En juist het last minute vliegen wordt veelal gebruikt door mensen die ergens gestrand zijn, of die voor een werkgever of familieomstandigheden ergens heen moeten waardoor het vaak niet direct door de passagier zelf betaald wordt, een luchtvaartmaatschappij schiet er dan niets mee op om vliegtickets te dumpen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_124125139
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 05:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En geef ze geen ongelijk, ticketpijzen staan door concurrentie en low cost airliners al enige tijd onder druk en moeten vooral scherp geprijsd worden.
Dat gezegd hebbende, KLM wilde vanaf Geneve 837 euro voor een enkele reis, Easyjet wilde voor dezelfde reis met nagenoeg dezelfde vertrektijden 123 euro. Nu is dat voor Easyjet geen ' koopje' maar wel voor vertrek op het laatste moment, en echt veel ander keus had ik niet, en ik vond het eerlijk gezegd nogal schappelijk.

En juist het last minute vliegen wordt veelal gebruikt door mensen die ergens gestrand zijn, of die voor een werkgever of familieomstandigheden ergens heen moeten waardoor het vaak niet direct door de passagier zelf betaald wordt, een luchtvaartmaatschappij schiet er dan niets mee op om vliegtickets te dumpen.
Ik geef ook niemand ongelijk...
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  zaterdag 16 maart 2013 @ 12:56:15 #267
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_124126798
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 05:24 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

En geef ze geen ongelijk, ticketpijzen staan door concurrentie en low cost airliners al enige tijd onder druk en moeten vooral scherp geprijsd worden.
Dat gezegd hebbende, KLM wilde vanaf Geneve 837 euro voor een enkele reis, Easyjet wilde voor dezelfde reis met nagenoeg dezelfde vertrektijden 123 euro. Nu is dat voor Easyjet geen ' koopje' maar wel voor vertrek op het laatste moment, en echt veel ander keus had ik niet, en ik vond het eerlijk gezegd nogal schappelijk.

En juist het last minute vliegen wordt veelal gebruikt door mensen die ergens gestrand zijn, of die voor een werkgever of familieomstandigheden ergens heen moeten waardoor het vaak niet direct door de passagier zelf betaald wordt, een luchtvaartmaatschappij schiet er dan niets mee op om vliegtickets te dumpen.
Ik weet niet waarom, maar enkele reizen vanuit zwitserland zijn via sommige boekingssystemen (klm, air berlin, lufthansa) altijd schreeuwend duur, onafhankelijk van de laatste minuut.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_124173501
Iemand een idee waar ik (goedkoop) een goed hotel kan boeken in Wenen?

Van 23-30 Juli, het liefst nabij het centrum.

BVD
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124178558
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar ik (goedkoop) een goed hotel kan boeken in Wenen?

Van 23-30 Juli, het liefst nabij het centrum.

BVD
booking.com is het makkelijkst.

ik heb er een paar keer in het Asperner Löwe overnacht, omdat het kort bij mijn klant lag, op zich niet top notch, een vrij typisch hotel waar vooral werklui worden onder gebracht, geen bar alleen automaten, badkamers zijn geler als geel, , die irritante zakjes met voldoende shampoo om je wenkbrauwen mee te wassen, ontbijt is voldoende, maar je kan er best goed in slapen. En ideaal; op 10 min lopen tot de Metro rechtstreeks midden het centrum, in.
pi_124178776
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 20:36 schreef Roger_ het volgende:

[..]

booking.com is het makkelijkst.

ik heb er een paar keer in het Asperner Löwe overnacht, omdat het kort bij mijn klant lag, op zich niet top notch, een vrij typisch hotel waar vooral werklui worden onder gebracht, geen bar alleen automaten, badkamers zijn geler als geel, , die irritante zakjes met voldoende shampoo om je wenkbrauwen mee te wassen, ontbijt is voldoende, maar je kan er best goed in slapen. En ideaal; op 10 min lopen tot de Metro rechtstreeks midden het centrum, in.
Bedankt. Booking.com had ik al bekeken, maar die is helaas de laatste week behoorlijk gestegen met de hotels in Wenen. Eerder (vorige week) kostte een hotel 202 euro, vandaag 389 lol.

Ga eens even kijken, bedankt voor de tips. Hopelijk komt er nog een goede aanbieding o.i.d.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  zondag 17 maart 2013 @ 21:14:20 #271
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124180800
Kom zeg, dit gaat over vliegen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124181926
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:14 schreef static het volgende:
Kom zeg, dit gaat over vliegen.
dus de vraag had eigenlijk moeten zijn...
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 18:39 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar ik (goedkoop) een goed hotel kan boeken in Wenen? als ik er heen vlieg

Van 23-30 Juli, het liefst nabij het centrum.

BVD
kom op, niet over drijven met de on topic discipline .
pi_124199981
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:14 schreef static het volgende:
Kom zeg, dit gaat over vliegen.
Aansteller. Ik vlieg er naartoe met germanwings; zo beter?
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:31 schreef Roger_ het volgende:

[..]

dus de vraag had eigenlijk moeten zijn...

[..]

kom op, niet over drijven met de on topic discipline .
Haha inderdaad :P Bedankt.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_124202293
Ik vlieg binnenkort alleen naar Afrika en sinds kort ben ik een beetje aan het malen. Iemand ervaring mee? Iemand ooit alleen naar Afrika gegaan? Ik heb binnen de EU wel alleen gevlogen en naar Afrika ben ik ook wel eens gevlogen maar dat was met m'n vader en familie. En ik weet uiteraard wat ik moet doen maar het probleem is dat waar ik heenga, het heel corrupt is. Dus ook door die mannetjes die de controles uitvoeren. Uiteraard word ik opgewacht maar ik moet alsnog nog alleen door die controles heen en een stempel krijgen. M'n vader zegt dat het wel goed komt enzo :P maar ik weet het niet.

Achja, ik zie wel. :')
pi_124202846
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef Ziba het volgende:
Ik vlieg binnenkort alleen naar Afrika en sinds kort ben ik een beetje aan het malen. Iemand ervaring mee? Iemand ooit alleen naar Afrika gegaan? Ik heb binnen de EU wel alleen gevlogen en naar Afrika ben ik ook wel eens gevlogen maar dat was met m'n vader en familie. En ik weet uiteraard wat ik moet doen maar het probleem is dat waar ik heenga, het heel corrupt is. Dus ook door die mannetjes die de controles uitvoeren. Uiteraard word ik opgewacht maar ik moet alsnog nog alleen door die controles heen en een stempel krijgen. M'n vader zegt dat het wel goed komt enzo :P maar ik weet het niet.

Achja, ik zie wel. :')
Gewoon wat briefgeld in je paspoort doen, komt alles goed!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_124202915
quote:
12s.gif Op maandag 18 maart 2013 13:13 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Gewoon wat briefgeld in je paspoort doen, komt alles goed!
Hahaha! :D
pi_124210540
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef Ziba het volgende:
Ik vlieg binnenkort alleen naar Afrika en sinds kort ben ik een beetje aan het malen. Iemand ervaring mee? Iemand ooit alleen naar Afrika gegaan? Ik heb binnen de EU wel alleen gevlogen en naar Afrika ben ik ook wel eens gevlogen maar dat was met m'n vader en familie. En ik weet uiteraard wat ik moet doen maar het probleem is dat waar ik heenga, het heel corrupt is. Dus ook door die mannetjes die de controles uitvoeren. Uiteraard word ik opgewacht maar ik moet alsnog nog alleen door die controles heen en een stempel krijgen. M'n vader zegt dat het wel goed komt enzo :P maar ik weet het niet.

Achja, ik zie wel. :')
Somalie of Marokko? Dat is ook nog wel een verschil :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_124210929
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:31 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Somalie of Marokko? Dat is ook nog wel een verschil :)
En als Somalie, graag een verslag.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met corruptie op een vliegveld, is toch het welkomstkaartje van een land. Ik ben zelf zonder problemen Zimbabwe (meerdere malen) binnen gekomen...
pi_124214745
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 12:56 schreef Ziba het volgende:
Ik vlieg binnenkort alleen naar Afrika en sinds kort ben ik een beetje aan het malen. Iemand ervaring mee? Iemand ooit alleen naar Afrika gegaan? Ik heb binnen de EU wel alleen gevlogen en naar Afrika ben ik ook wel eens gevlogen maar dat was met m'n vader en familie. En ik weet uiteraard wat ik moet doen maar het probleem is dat waar ik heenga, het heel corrupt is. Dus ook door die mannetjes die de controles uitvoeren. Uiteraard word ik opgewacht maar ik moet alsnog nog alleen door die controles heen en een stempel krijgen. M'n vader zegt dat het wel goed komt enzo :P maar ik weet het niet.

Achja, ik zie wel. :')
geen paniek,

het ligt er allemaal aan. ik weet niet precies naar welk land je gaat. Maar in principe kun je er van uitgaan dat op internationale vliegvelden het geen probleem is. En normaal grensovergangen ook niet. De meeste Afrikaanse landen doen veel om fraude en corruptie tegen te gaan, en aan grensovergangen is dat redelijk controleerbaar.
Je moet wel in bepaalde landen oppassen. Dat je net in het land niet wordt aan gehouden, de politie je paspoort vraagt, en je dan pas het paspoort terug geeft als je een boete betaald, voor iets onzinnigs. Meestal werkt het beste, je voor de domme houden, en direct aanbieden om met ze mee te gaan naar het politiebureau en daar de boete te voldoen.
Maar standaard, is gewoon een mooi geplastificeerde kopie van je paspoort bij je hebben, het gemiddelde Afrikaans paspoort is minder gecompliceerd. (heb er zelf eentje met een fake stempel er op met kopie door de staat der Nederlanden in vier talen)
Maar ik ben dat tot nu toe maar een keer tegen gekomen in Maputo, Mozambique, waar ze me een boete wilde geven voor het fotograferen van openbare gebouwen. Over het algemeen ben ik altijd hele vriendelijke dienders tegen gekomen, die gewoon graag een babbeltje maken met een bleekscheet.
Als je, je er echt druk om maakt, raad ik je aan om van het betreffende land een lonely planet te kopen, of (betaald) te downloaden. En kijken in het rubriekje "dangers and annoyances"
(alhoewel nu ik het net googlde kwam ik er zo op)

[ Bericht 13% gewijzigd door Roger_ op 18-03-2013 18:45:35 ]
pi_124228198
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 16:40 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

En als Somalie, graag een verslag.

Ik denk dat het wel mee zal vallen met corruptie op een vliegveld, is toch het welkomstkaartje van een land. Ik ben zelf zonder problemen Zimbabwe (meerdere malen) binnen gekomen...
Nou, ik heb dus in Nigeria op het vliegveld een paar keer dingen meegemaakt met m'n vader. Maargoed, staat ook bekend om corruptie. Als ik dat niet had meegemaakt, had ik ook niet zo getwijfeld denk ik. Maar misschien ben ik wel aan het zeuren. :')

Overigens geen Marokko of Somalie (haha!) maar Burkina. 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 18:09 schreef Roger_ het volgende:

[..]

geen paniek,

het ligt er allemaal aan. ik weet niet precies naar welk land je gaat. Maar in principe kun je er van uitgaan dat op internationale vliegvelden het geen probleem is. En normaal grensovergangen ook niet. De meeste Afrikaanse landen doen veel om fraude en corruptie tegen te gaan, en aan grensovergangen is dat redelijk controleerbaar.
Je moet wel in bepaalde landen oppassen. Dat je net in het land niet wordt aan gehouden, de politie je paspoort vraagt, en je dan pas het paspoort terug geeft als je een boete betaald, voor iets onzinnigs. Meestal werkt het beste, je voor de domme houden, en direct aanbieden om met ze mee te gaan naar het politiebureau en daar de boete te voldoen.
Maar standaard, is gewoon een mooi geplastificeerde kopie van je paspoort bij je hebben, het gemiddelde Afrikaans paspoort is minder gecompliceerd. (heb er zelf eentje met een fake stempel er op met kopie door de staat der Nederlanden in vier talen)
Maar ik ben dat tot nu toe maar een keer tegen gekomen in Maputo, Mozambique, waar ze me een boete wilde geven voor het fotograferen van openbare gebouwen. Over het algemeen ben ik altijd hele vriendelijke dienders tegen gekomen, die gewoon graag een babbeltje maken met een bleekscheet.
Als je, je er echt druk om maakt, raad ik je aan om van het betreffende land een lonely planet te kopen, of (betaald) te downloaden. En kijken in het rubriekje "dangers and annoyances"
(alhoewel nu ik het net googlde kwam ik er zo op)
Bedankt! Stelt me wel iets gerust. Gemeen van de politie trouwens maar wel typisch, ga ik iets mee doen. Ik ga naar Burkina Faso. En dat andere Afrikaanse land staat ook echt hoog qua corruptie dus waarschijnlijk stel ik mij aan. En ik denk ook dat Burkina wel iets anders is maar toch weet je het nooit. Bedankt, ik ga nu kijken naar zo'n lonely planet. 8-)
pi_124230322
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:03 schreef Ziba het volgende:
Ik ga naar Burkina Faso.
dat valt dus mee
http://www.lonelyplanet.c(...)l-information/health
maar de lonely planet is zonder meer een goeie aanrader, lees je ook veel in mbt lokale gebruiken, waar je op moet letten, waar het goed toeven is.
En ja, ach, je moet je voorstellen, je gaat naar een land waar ze veel minder geld hebben, waar boterhambeleg rijkdom is. Het ligt er erg aan de cultuur en ook de voor oordelen die zij tov. ons hebben. En vaak zijn die voor oordelen gevormd door met fooi zwaaiende Amerikanen, of net mensen die medelijden hadden met dat zielige kindje, dat helemaal overlaadden met snoep en geld, terwijl het eigenlijk een kut secreet was.
Niet altijd is de oorsprong van zulk gedrag "pure evil"
Als nu eens iedereen zich er aan houdt om bedelaars niets te geven, om niet overdreven te tippen (normaal de prijs van een biertje voldoet) en heb nog zo wel wat stel regels. Maar echt, ik kots op toeristen die zo lopen te pronken met hun rijkdom.
Als je goed wil doen, vertel gewoon andere touristen hoe mooi die plaats is.
pi_124623760
Iemand toevallig ervaring met de creditcard verzekering voor vluchten en bagage.
Geldt dit ook als je boekt bij een tussenpersoon bijvoorbeeld Cheaptickets of Budgetair?
pi_124633592
Ik heb een ticket geboekt via usairways voor de zomer bru-phl-lax-pdx-bru. En ik heb een tussenstop van een week in phl, maar moet ik tijdens het inchecken van mijn vlucht phl-lax ook betalen voor mijn koffer? Het is namelijk wel geboekt als 1 ticket via usairways en ik weet dat je normaal voor binnenlandse vluchten moet betalen voor het inchecken van koffers maar dit is dus onderdeel van een intercontinentale vlucht. Ik kon er niks over vinden iig.
pi_124634418
Staat er helemaal niks over de baggage in de voorwaarden van het ticket?
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 04:13:24 #285
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_124634426
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 22:34 schreef Roger_ het volgende:

[..]


Als nu eens iedereen zich er aan houdt om bedelaars niets te geven, om niet overdreven te tippen (normaal de prijs van een biertje voldoet)
Probeer dat in de VS, met hun 15% regel...
pi_124639313
Ik heb weinig ervaring met vliegen, één keer per jaar tops. Ben momenteel bezig mijn vlucht aan het boeken voor de zomervakantie met WizzAir naar Budapest. Nu valt mijn oog op het feit dat ik bovenop mijn vliegtickets nog eens ¤50 voor één tas bagage moet betalen (¤25 per vlucht). Is dit tegenwoordig gebruikelijk?
pi_124639376
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:29 schreef PBDuke het volgende:
Ik heb weinig ervaring met vliegen, één keer per jaar tops. Ben momenteel bezig mijn vlucht aan het boeken voor de zomervakantie met WizzAir naar Budapest. Nu valt mijn oog op het feit dat ik bovenop mijn vliegtickets nog eens ¤50 voor één tas bagage moet betalen (¤25 per vlucht). Is dit tegenwoordig gebruikelijk?
Ja.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124639525
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 04:13 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Probeer dat in de VS, met hun 15% regel...
ik had het over Afrika , en niet over de VS.
En de Amerikanen hebben dat achterlijke gedrag in de wereld geïntroduceerd, terwijl in veel landen het overdreven fooi geven totaal anders wordt uit gelegd
pi_124642710
Vlieg volgende week naar Phoenix en zal daar 4 maanden stage gaan lopen. Ik heb nogal veel spullen nodig gezien de aard van mijn stage (slaapzak, regenpak, extra schoenen) naast mijn normale kleding etc. Ik heb een 70L backpack aangeschaft met de afmeting van 70 bij 45 bij 25 die ik graag als handbagage mee wil nemen (naast mijn koffer van 23kg). Ik twijfel echter, aangezien British Airways voorschrijft dat:

Hand Baggage for each adult/child

1 piece of hand baggage (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in) plus a briefcase, laptop or handbag (45cm x 36cm x 20cm/18in x 14in x 8in).

Zou men moeilijk gaan doen over de backpack die een kleine 10cm groter is dan de voorschriften? Ik zie af en toe mensen met hele hutkoffers het vliegtuig instappen, dus ik vraag met het serieus af. Een andere optie is om met normale rugzak als handbagage te gaan en een tweede koffer in te checken (à 80 euro voor een retour reis). Graag jullie ideeën/ervaringen hier mee.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124645344
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 11:29 schreef PBDuke het volgende:
Ik heb weinig ervaring met vliegen, één keer per jaar tops. Ben momenteel bezig mijn vlucht aan het boeken voor de zomervakantie met WizzAir naar Budapest. Nu valt mijn oog op het feit dat ik bovenop mijn vliegtickets nog eens ¤50 voor één tas bagage moet betalen (¤25 per vlucht). Is dit tegenwoordig gebruikelijk?
Als je met een vliegende bus reist wel ja, met normale luchtvaartmaatschappijen gelukkig niet. Waardoor je prijsvoordeel dus vaak niet zo groot is als het aanvankelijk lijkt.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 14:21:57 #291
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124645708
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:12 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Als je met een vliegende bus reist wel ja, met normale luchtvaartmaatschappijen gelukkig niet. Waardoor je prijsvoordeel dus vaak niet zo groot is als het aanvankelijk lijkt.
Dat is niet helemaal waar. Binnen de VS en Canada bijvoorbeeld moet je tegenwoordig ook bij 'normale' maatschappijen betalen voor ingecheckte bagage.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 14:46:28 #292
62913 Blik
The one and Only!
pi_124646621
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:21 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Binnen de VS en Canada bijvoorbeeld moet je tegenwoordig ook bij 'normale' maatschappijen betalen voor ingecheckte bagage.
Europa ook, zie bijvoorbeeld KLM
pi_124646829
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Vlieg volgende week naar Phoenix en zal daar 4 maanden stage gaan lopen. Ik heb nogal veel spullen nodig gezien de aard van mijn stage (slaapzak, regenpak, extra schoenen) naast mijn normale kleding etc. Ik heb een 70L backpack aangeschaft met de afmeting van 70 bij 45 bij 25 die ik graag als handbagage mee wil nemen (naast mijn koffer van 23kg). Ik twijfel echter, aangezien British Airways voorschrijft dat:

Hand Baggage for each adult/child

1 piece of hand baggage (56cm x 45cm x 25cm/22in x 18in x 10in) plus a briefcase, laptop or handbag (45cm x 36cm x 20cm/18in x 14in x 8in).

Zou men moeilijk gaan doen over de backpack die een kleine 10cm groter is dan de voorschriften? Ik zie af en toe mensen met hele hutkoffers het vliegtuig instappen, dus ik vraag met het serieus af. Een andere optie is om met normale rugzak als handbagage te gaan en een tweede koffer in te checken (à 80 euro voor een retour reis). Graag jullie ideeën/ervaringen hier mee.
Hand luggage is bij mij nog nooit nagekeken op dit soort vluchten terwijl ik altijd een klein koffertje met 15 a 20 kilo bagage meeneem als handbagage. Ook aan de afmetingen is bij mij nog nooit gekeken. Koffertje is ook 10cm groter dan de voorschriften.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_124647576
Oke, mijn twijfel komt ook meer omdat de backpack lang en smal is, waardoor het optisch een enorm groot ding lijkt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_124649252
Inmiddels heb ik al echt complete backpacks als hand bagage gezien op intercontinentale vluchten die niet eens in de overhead bin passen, en toch hebben stewardessen die dan ergens weten weg te duwen.
normaal moet je daar alleen druk om maken bij europese vluchten, en dan ook vooral de prijsvechters
pi_124676089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 13:17 schreef Jor_Dii het volgende:
Zou men moeilijk gaan doen over de backpack die een kleine 10cm groter is dan de voorschriften? Ik zie af en toe mensen met hele hutkoffers het vliegtuig instappen, dus ik vraag met het serieus af. Een andere optie is om met normale rugzak als handbagage te gaan en een tweede koffer in te checken (à 80 euro voor een retour reis). Graag jullie ideeën/ervaringen hier mee.
Het is mogelijk dat je bij de check-in of bij de gate gevraagd wordt om de rugzak in te checken. Dit kun je niet tevoren met zekerheid weten. Ik zou me in ieder geval op de mogelijkheid voorbereiden.
pi_124676147
Wat jaco zegt. Er is geen pijl op te trekken of je er mee weg komt of niet. Het kan goed 9 keer toegestaan worden en de 10e keer gaan ze moeilijk doen en moet het het ruim in
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_124677345
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 14:46 schreef Blik het volgende:

[..]

Europa ook, zie bijvoorbeeld KLM
Tenzij je lid bent van flying blue, wat gratis is...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_124677647
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 01:43 schreef TN-FR het volgende:
Ik heb een ticket geboekt via usairways voor de zomer bru-phl-lax-pdx-bru. En ik heb een tussenstop van een week in phl, maar moet ik tijdens het inchecken van mijn vlucht phl-lax ook betalen voor mijn koffer? Het is namelijk wel geboekt als 1 ticket via usairways en ik weet dat je normaal voor binnenlandse vluchten moet betalen voor het inchecken van koffers maar dit is dus onderdeel van een intercontinentale vlucht. Ik kon er niks over vinden iig.
Normaal gesproken hoef je niets extra te betalen.. ik heb dit meerdere keren gedaan in het verleden in de USA. Zolang de tickets binnen een boeking vallen van de transcontinentale vlucht hoef je niet apart te betalen voor je bagage als je een langere layover hebt (van meerdere dagen)

Ik vlieg binnenkort overigens ook BRU - PHL - LAS - DEN - PHL - BRU met US en blijf een paar dagen in Las Vegas en Denver dus ik zit met hetzelfde. Zie wel een beetje op tegen de transatlantische vlucht in een afgetrapte 767 zonder personal entertainment systeem. Maar goed, de vlucht was wel goedkoop.
Alpha kenny one
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:56:20 #300
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_124677918
Hoe makkelijk zijn die bagage-automaten als je jezelf al online hebt ingechecked?
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_124682066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:56 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Hoe makkelijk zijn die bagage-automaten als je jezelf al online hebt ingechecked?
bagage in de automaat zetten, boardingpaas scannen, label printen en aan je tas plakken, op knop drukken, klaar. 2 minuutjes als het meezit :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')