quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Zojuist een mooie aanbieding naar Japan geboekt met 1 overstap zowel op heen als terugweg.
Nu wil ik op de terugweg tijdens transfer uitstappen en resterende 'kwart' ticket verloren laten gaan, ik vervolg mn reis vanaf tussenstop op andere manier.
Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 05:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.
Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.
Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.
Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.
Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
Sorry, maar jij bent helaas degene die het bij het verkeerde einde heeft. Je koffer wordt er altijd uitgehaald, ook als de vlucht daardoor vertraagd wordt. Met 100 vluchtjes per jaar overkomt met dit vaak genoeg, dan wordt de rest van het vliegtuig verteld dat wegens een no-show we vertraging hebben, aangezien ze iemands koffer aan het zoeken zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.
Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).
De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.
Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.
Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).
De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.
Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
bron?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
Iedereen die een beetje veel vliegt? Nogmaals, het gebeurt me meerdere keren per jaar. Het leukste is een passagier die dan te laat hijgend aan komt rennen en denkt dat hij het nog gehaald heeft. Dan wordt meestal vrolijk verteld dat ze zijn bagage er al af aan het halen zijn en hij pech heeft.quote:
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.quote:
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.
Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchtenquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
Omroepberichten op Schiphol. "Mr. Xia Xu, please proceed to gate G5 for imediate boarding please. Or we will start to offload your baggage"quote:
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchtenhet is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
hmm, je hebt dit subforum gevondenquote:
Wat is er niet praktisch aan dat je op je koffers moet passen tijdens het uitladen naar de lopende band? Kneusquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
hmm, je hebt dit subforum gevondenkan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observatiesquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.
Hoe kan dit?
quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties![]()
ken ik jou ergens van?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties![]()
Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...
Simpel?
Dus?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:19 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee.
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoefde zijn bagage niet van boord?
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
Te laat ben je als je niet mee mag. Maar goed, we hebben hier een discussie met iemand die het niet helemaal begrijpt, dus laten we rustig verder gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:36 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn?
Lekker logisch
Dat klopt. Even met fictieve tijden:quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn?
Lekker logisch
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen,quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat klopt. Even met fictieve tijden:
20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht
Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:41 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.
1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
Ik zit zelf niet zo dicht op de operatie dat ik het exacte proces + tijden weet. Maar er wordt iig op een bepaald punt begonnen met zoeken naar bagage. Kom je aan voordat je bagage is gevonden kan je nog mee, is je bagage er al uit heb je pech. Het punt dat de gate voor IEDEREEN dicht gaat (ook de mensen met alleen handbagage) ligt hier ergens tussen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen,excuses) hierboven schreef:
[..]
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Hij vliegt dan ook - net zoals ik - tientallen (of zelfs een 100x), dus hij weet er inderdaad niets vanaf.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Sorry, ik wist niet dat het een discussie was. Ik probeer het je alleen uit te leggen, maar je kan ermee doen en laten wat je wilt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Dat zijn de leuke momenten (voor de carry-on only mensen)quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.
Meegemaakt als zonder ruimbagage klant
Natuurlijk, en genoeg meegemaakt. Wilde het alleen niet moeilijk maken dan het al was voor een bepaalde user...quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.
Meegemaakt als zonder ruimbagage klant
Huh !?quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord,
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?quote:dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Ik weet niks van de discussie die zij voerden. Ik neem aan dat afstand doen van je baggage lastig is, want wie draagt dan de kosten voor het terugbezorgen. Ik kan me ook voorstellen dat meneer geen afstand wilde doen. Ik begreep pas wat er aan de gate gebeurde toen mijn buurman in het vliegtuig zei dat mijn bagage er net uit was gehaald en dat ze daarom moesten wachten. Toen viel het kwartje en begreep ik dat die meneer aan de gate bagage-ruzie had.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Huh !?
[..]
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Ik heb een aantal posts verwijderd waarin men elkaar op persoonlijke noot aanvalt/uitscheldt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:20 schreef Thetallguy het volgende:
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM
Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |