quote:Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Zojuist een mooie aanbieding naar Japan geboekt met 1 overstap zowel op heen als terugweg.
Nu wil ik op de terugweg tijdens transfer uitstappen en resterende 'kwart' ticket verloren laten gaan, ik vervolg mn reis vanaf tussenstop op andere manier.
Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 05:08 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
[..]
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.
Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.
Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.
Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.
Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
Sorry, maar jij bent helaas degene die het bij het verkeerde einde heeft. Je koffer wordt er altijd uitgehaald, ook als de vlucht daardoor vertraagd wordt. Met 100 vluchtjes per jaar overkomt met dit vaak genoeg, dan wordt de rest van het vliegtuig verteld dat wegens een no-show we vertraging hebben, aangezien ze iemands koffer aan het zoeken zijn.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.
Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).
De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.
Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.
Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).
De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.
Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
bron?quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:33 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
Iedereen die een beetje veel vliegt? Nogmaals, het gebeurt me meerdere keren per jaar. Het leukste is een passagier die dan te laat hijgend aan komt rennen en denkt dat hij het nog gehaald heeft. Dan wordt meestal vrolijk verteld dat ze zijn bagage er al af aan het halen zijn en hij pech heeft.quote:
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.quote:
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 07:51 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.
Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchtenquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
Omroepberichten op Schiphol. "Mr. Xia Xu, please proceed to gate G5 for imediate boarding please. Or we will start to offload your baggage"quote:
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchtenhet is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
hmm, je hebt dit subforum gevondenquote:
Wat is er niet praktisch aan dat je op je koffers moet passen tijdens het uitladen naar de lopende band? Kneusquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
[..]
hmm, je hebt dit subforum gevondenkan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observatiesquote:Op woensdag 6 februari 2013 08:06 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.
Hoe kan dit?
quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties![]()
ken ik jou ergens van?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties![]()
Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...
Simpel?
Dus?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:19 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee.
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoefde zijn bagage niet van boord?
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
Te laat ben je als je niet mee mag. Maar goed, we hebben hier een discussie met iemand die het niet helemaal begrijpt, dus laten we rustig verder gaan.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:36 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn?
Lekker logisch
Dat klopt. Even met fictieve tijden:quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn?
Lekker logisch
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen,quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat klopt. Even met fictieve tijden:
20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht
Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:41 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.
1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
Ik zit zelf niet zo dicht op de operatie dat ik het exacte proces + tijden weet. Maar er wordt iig op een bepaald punt begonnen met zoeken naar bagage. Kom je aan voordat je bagage is gevonden kan je nog mee, is je bagage er al uit heb je pech. Het punt dat de gate voor IEDEREEN dicht gaat (ook de mensen met alleen handbagage) ligt hier ergens tussen.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen,excuses) hierboven schreef:
[..]
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Hij vliegt dan ook - net zoals ik - tientallen (of zelfs een 100x), dus hij weet er inderdaad niets vanaf.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Sorry, ik wist niet dat het een discussie was. Ik probeer het je alleen uit te leggen, maar je kan ermee doen en laten wat je wilt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Dat zijn de leuke momenten (voor de carry-on only mensen)quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.
Meegemaakt als zonder ruimbagage klant
Natuurlijk, en genoeg meegemaakt. Wilde het alleen niet moeilijk maken dan het al was voor een bepaalde user...quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.
Meegemaakt als zonder ruimbagage klant
Huh !?quote:Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.
De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord,
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?quote:dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Ik weet niks van de discussie die zij voerden. Ik neem aan dat afstand doen van je baggage lastig is, want wie draagt dan de kosten voor het terugbezorgen. Ik kan me ook voorstellen dat meneer geen afstand wilde doen. Ik begreep pas wat er aan de gate gebeurde toen mijn buurman in het vliegtuig zei dat mijn bagage er net uit was gehaald en dat ze daarom moesten wachten. Toen viel het kwartje en begreep ik dat die meneer aan de gate bagage-ruzie had.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:
[..]
Huh !?
[..]
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Ik heb een aantal posts verwijderd waarin men elkaar op persoonlijke noot aanvalt/uitscheldt.quote:Op woensdag 6 februari 2013 08:20 schreef Thetallguy het volgende:
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM
Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels.
Dat snap ik, maar dank je.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.
Tijdbom? Volgens mij werken die dingen ook prima op altitude, maar dat lijkt me irrelevant voor de disucssie. Punt blijft dat de terrorist zeker weet dat hij zelf tenminste niet in het vliegtuig zit met zijn bagage.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.
Een eventuele terrorist weet ook niet zeker met welke vlucht zijn uitgeladen bagage eventueel wordt nageleverd. Hij kan dus zijn tijdbom daarop niet afstellen.
Het gebeurd wel degelijk dat koffers zonder eigenaar reizen, anders zouden miljoenen koffers nooit meer bij hun baasje komen. Zoals inderdaad als jij wel je doorverbinding haalt maar je koffer niet. Deze koffers gaan dan een extra veiligheidstraject in, waarin de koffer op verschillende manieren meerdere malen gescand worden.quote:Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:
[..]
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.
In de VS zijn de regels sowieso anders.quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:11 schreef XL het volgende:
Bagage vliegt soms ook voor je uit. Moest onlangs 6 uur op Denver op collega's wachten. Na 2 uur wachten kwam hun bagage aan. Bagage haalde een overstap waarvoor zij geen ticket konden krijgen.
Ik lees het nu pas allemaal, wat een discussie, ongelooflijk!quote:Op woensdag 6 februari 2013 21:38 schreef thedude1234 het volgende:
wow - nooit gedacht dat er zo een uitgebreide discussie zou komen van mn vraag.. al gaat het nu al lang niet meer over wat ik oorspronkelijk vroeg
quote:Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag ik me af wat er vervolgens gebeurt.
Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld nietquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Dat had ik al gedaanquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26 je zou het hier ook kunnen proberen met je vraag (als je dat nog niet gedaan hebt)
Ik vond het wel een onoverzichtelijk vliegveld. Het was dat ik van tevoren had opgezocht waar m'n vlucht zou vertrekken, waar ik waarschijnlijk aan zou komen, wandelroute's etc, maar anders had ik het niet gehaald. En inderdaad, je hoeft niet op hulp te rekenen van het personeel, sterker nog, die zullen je eerder de verkeerde kant op sturen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Gewoon al die ticketsites beetje volgenquote:Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar ik, voor een acceptabele prijs, tickets kan vinden naar Bangkok?
15 juli tot 4 augustus
vertrek van dusseldorf, keulen-bohn, amsterdam of frankfurt (woon dicht bij de grens in limburg)
De meeste tickets die ik gekocht had voor binnenlandse vluchten in de VS hadden zo'n overstaptijd van 1 uurtje tot anderhalf.quote:Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Gewoon al die ticketsites beetje volgenWij hebben ook net geboekt voor juli voor 558 pp. Alles dat begint met een 5 direct boeken, alles met een 6 alleen als goede maatschappij en met een 7 directe vlucht.
Iedere dag even volgen via Skyscannerquote:Op donderdag 7 februari 2013 17:16 schreef relativity het volgende:
[..]
Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?
Oke, ga het eens bijhouden; bedankt voor de tip. Ik kan enkel tickets van 700+ vinden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iedere dag even volgen via SkyscannerIk zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
Hoe ver van tevoren kun je het beste boeken?quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Iedere dag even volgen via SkyscannerIk zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
KLM houdt het bewust vaag wat er gebeurd met de bagage.quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!
ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
Oh - die vriend van mij zei dat hij (met dezelfde vlucht, maar dan vanaf Amsterdam) door de paspoortcontrole moest en dat dat echt een uur duurde. Is hij gewoon verkeerd gelopen dan?quote:Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef XL het volgende:
[..]
Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld niet![]()
Haal je de aansluiting niet dan krijg je sowieso een andere vlucht.
Wel eens van zakenreizen gehoord?quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Maar Offtopic hoe kunnen jullie je in deze crisistijd allerlei vakanties veroorloven? Zijn jullie allemaal echt zo rijk?
Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
Ja hoor, zo cynisch hoeft weer niet.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:50 schreef static het volgende:
[..]
Wel eens van zakenreizen gehoord?
Dat valt ook wel mee, in 1996 was de vanafprijs voor een Amsterdam - Londen ticket bij easyJet 99 gulden (¤45), nu is dat ¤33,81quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:41 schreef Hetkapitaal het volgende:
Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:55 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat valt ook wel mee, in 1996 was de vanafprijs voor een Amsterdam - Londen ticket bij easyJet 99 gulden (¤45), nu is dat ¤33,81
Tuurlijk wel, is sneller en vaak ook goedkoper.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.
Ik bedoelde langeafstandsreizen.
Het gaat er niet om wat voor mij een lange afstand is, de passagiersluchtvaart zelf hanteert die termen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, is sneller en vaak ook goedkoper.
Wat is voor jou een lange afstand?
Naar mijn mening zijn ook de verre bestemmingen goedkoper dan voorheen...
Waar wil je eigenlijk heen met je geneuzel in de verschillende TRV topics?
In 2012 vlogen er 3.218.650 mensen tussen Amsterdam en de 5 airports in Londen.Vraag me af wat de Eurostar/ferry-cijfers hiertussen zullen zijn.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.
Ik bedoelde langeafstandsreizen.
Zelfs met alle (soms deels verscholen) toeslagen kan je vandaag de dag goedkoper ver reizen dan vroeger.quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:07 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat voor mij een lange afstand is, de passagiersluchtvaart zelf hanteert die termen.
En dat verschilt per maatschappij ook maar oha is een langeafstandsvlucht geclassificeerd als minimaal 4 uur van duur.
En dan moet je ook niet alleen naar ticketprijzen kijken maar ook taksen, vervoer, verblijf, eten en dergelijke . Want waar jij op de ene vlakte iets meent te besparen, ben je al snel het driedubbele daarvan weer ergens anders kwijt.
En reizen zijn oha wel duurder geworden.
En 'verschillende topics'? Dit is het enige TRV waarin ik reageer.
Het is helemaal geen discussie maar een klein zijspoortje zoals ik al aangaf met mijn 'Offtopic:'quote:Op donderdag 7 februari 2013 21:19 schreef Fogel het volgende:
[..]
Zelfs met alle (soms deels verscholen) toeslagen kan je vandaag de dag goedkoper ver reizen dan vroeger.
Wederom: waar wil je eigenlijk heen met je discussie? Als je alleen je punt over wil brengen dat het naar jouw mening duurder is, prima. Dat weten we nu.
Binnenlandse vluchten binnen Noorwegen zijn tegenwoordig veel goedkoper dan decennia geleden, zelfs in absolute getallen en zonder in achtneming van inflatie. Hetzelfde geldt voor vluchten naar de VS. Met andere woorden, het is niet duurder maar juist veel goedkoper geworden.
Dat jij vind van niet, of dat je geen goedkope tickets kan vinden op de vluchten op de dagen die voor jou uitkomen, so be it. Daar is juist dit topic voor bedoeld, elkaar helpen om toch zo goedkoop mogelijk (en inclusief de toeslagen en eventuele extra kosten omdat je niet precies op de plek van bestemming komt maar in de buurt, zoals bij LCCs vaak het geval is) op de plek van bestemming te krijgen.
Dus, waar wil je heen en wanneer, en vooral wat heb je zelf al gevonden... dan doen we ons best om je zo goed mogelijk te helpen.
Ik vlieg het 60 keer per jaar, en rij het 6 keer per jaar via de tunnel. Trein of boot is vrij onzinnig.quote:Op donderdag 7 februari 2013 20:58 schreef Hetkapitaal het volgende:
[..]
Amsterdam - Londen ga je ook niet met het vliegtuig hoor.
Ik bedoelde langeafstandsreizen.
De kans is aanwezig dat ze je koffer, na extra checks, alsnog doorsturen naar je eindbestemming waar je 'm mag ophalen. Of dat je je bagage wel op Amsterdam terugkrijgt, maar dat je er wel een tijdje op mag wachten..quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!
ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
Had je hele vraag niet gezien. Ik heb dit geintje in november met Iberia uitgehaald (Mexico - Madrid - Amsterdam, en op Madrid met ruimbagage uitstappen).quote:Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!
ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
Je krijgt dan een Duitse boekingsbevestigingquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:55 schreef lokpokken het volgende:
Maakt het trouwens iets uit als ik via KLM.be boek, om die 10 euro per persoon te besparen ;p
Duitse ?,quote:Op donderdag 14 februari 2013 14:56 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je krijgt dan een Duitse boekingsbevestiging
Vielen dank fur ihren flugbuchung bei KLM undsoweiterquote:
haha dacht alquote:Op donderdag 14 februari 2013 14:58 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Vielen dank fur ihren flugbuchung bei KLM undsoweiter
Ah sorry, ik las KLM.de![]()
Bij Emirates mag je gelijk bij de boeking je eigen stoel kiezen toch? Ik was ruim op tijd maar al die beste stoelen volgens seatguru waren al weg..quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:23 schreef Blik het volgende:
Vraag over vliegen met kinderen, ga komende zomer voor de eerste keer vliegen met een kleine van 11 maanden oud. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we de beste stoelen krijgen voor de vlucht? En dan bedoel ik de stoelen waarmee je uitkijkt op de muur, waar je vaak wat meer ruimte krijgt dan ergens anders. Is dit mogelijk? (Vlieg overigens met Emirates)
Heb niks kunnen aangeven, maar heb via ebookers geboekt en niet via emiratesquote:Op donderdag 14 februari 2013 15:27 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Bij Emirates mag je gelijk bij de boeking je eigen stoel kiezen toch? Ik was ruim op tijd maar al die beste stoelen volgens seatguru waren al weg..
En als je dan met je e-ticket inlogt op de site van Emirates?quote:Op donderdag 14 februari 2013 15:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb niks kunnen aangeven, maar heb via ebookers geboekt en niet via emirates
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |