abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:07:11 #1
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540163
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #23
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
  woensdag 6 februari 2013 @ 05:08:59 #2
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122540165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 22:51 schreef thedude1234 het volgende:
Zojuist een mooie aanbieding naar Japan geboekt met 1 overstap zowel op heen als terugweg.

Nu wil ik op de terugweg tijdens transfer uitstappen en resterende 'kwart' ticket verloren laten gaan, ik vervolg mn reis vanaf tussenstop op andere manier.

Ik weet dat je niet halverwege kan opstappen maar uitstappen? Doen ze daar moeilijk over (let wel; er is ruimbagage dat ook unloaded moet worden).
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 02:04 schreef jaco het volgende:

[..]

Ja. Met name vanwege de ruimbagage die je noemt. Deze moet opgehaald worden en dit kan geld gaan kosten. Afhankelijk van de maatschappij en de medewerker zul je misschien ook weerstand ondervinden tegen je verzoek. Het is een paar keer besproken in dit topic en de ervaringen blijken wisselend.
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
pi_122540222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 05:08 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

[..]

Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag me af wat er vervolgens gebeurt.
je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.

Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.

Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.

Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.

Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
pi_122540248
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

je hebt het misbegrepen. Als het een doorverbindingsvlucht is, wordt de bagage automatisch van het ene vliegtuig naar het andere overgeladen.

Als TS vervolgens niet komt opdagen, vliegen ze gewoon met de bagage vrolijk mee door. Zonder TS. De bagage bereikt de eindbestemming dus, en wordt zoals gewoonlijk daar op de centrale lopende band gegooid.

Blijft daar rondcirculeren totdat iemand het claimt of rapporteert of medewerker het opraapt. Blijft dus zeer riskant want iemand kan het zomaar stelen.

Het beste is dat TS direct contact opneemt met de medewerkers voordat hij de luchthaven verlaat en op weg gaat naar de trein. Als ze weigeren hem direct uit te laden, dan kun je ze ze tenminste verzoeken hem achter te houden op de luchthaven van bestemming.

Desnoods neem contact op met de maatschappij in de desbetreffende bestemmingsluchthaven of de luchthaven zelf.
Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_122540264
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:27 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Sinds Lockerbie wordt bagage geoffload bij een no-show.
Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.

Bij binnenlandse vluchten is inchecktijd zelfs dichterbij vertrektijd (1 uur).

De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.

Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
pi_122540441
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar wat jij niet begrijpt is dat checkin niet later dan 2 uur voor de vlucht hoeft. Dus in theorie iemand kan inchecken 2 uur voor vertrek, de bagage laten etiketeren, en afvoeren bij de balie, en instapkaart laten afdrukken om op het allerlaatste moment bij de gate tijdens het aanboorden van het vliegtuig en 10 min voor vertrek niet op te komen dagen.

De bagage is dan al inmiddels ergens in de ruim ingeladen en ze gaan echt niet al die moeite doen een specifiek koffer op te zoeken in die wirwar en de hele vlucht vertragen.

Het is inmiddels al door de security heen gehaald dus voor een bom vrezen ze ook niet.
Sorry, maar jij bent helaas degene die het bij het verkeerde einde heeft. Je koffer wordt er altijd uitgehaald, ook als de vlucht daardoor vertraagd wordt. Met 100 vluchtjes per jaar overkomt met dit vaak genoeg, dan wordt de rest van het vliegtuig verteld dat wegens een no-show we vertraging hebben, aangezien ze iemands koffer aan het zoeken zijn.

En niet elk stug ruimbagage wordt gechecked in dezelfde mate als je handbagage, dus een bom mag je zeker nog vrezen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_122540550
quote:
10s.gif Op woensdag 6 februari 2013 06:34 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
'And I called your name,
pi_122540631
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:33 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Jawel, die moeite doen ze wel. Hoeveel kisten ik dagelijks wl niet zie vertragen omdat het halve ruim weer leeggehaald moet worden.
bron?
pi_122540664
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:47 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

bron?
Iedereen die een beetje veel vliegt? Nogmaals, het gebeurt me meerdere keren per jaar. Het leukste is een passagier die dan te laat hijgend aan komt rennen en denkt dat hij het nog gehaald heeft. Dan wordt meestal vrolijk verteld dat ze zijn bagage er al af aan het halen zijn en hij pech heeft.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_122540685
quote:

[..]

bron?
Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.

Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
'And I called your name,
pi_122540752
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:51 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Icao annex 17 of een van de amandementen, zit mobiel dus kan het nu niet een twee drie vinden.

Mijn eigen bronnen zijn mijn (oud)werkgever en opleiding.
Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
pi_122540767
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 07:58 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dan is dat internationale vluchten. Want als ik binnenlands vlieg in de VS zie ik ze dat nooit doen. Of er komt niemand laat aan.
of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchten ;) het is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:02:26 #13
155227 crew  Guppy
dus
pi_122540780
quote:

[..]

bron?
Omroepberichten op Schiphol. "Mr. Xia Xu, please proceed to gate G5 for imediate boarding please. Or we will start to offload your baggage"
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122540807
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:00 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

of jij hebt het geluk dat er nooit iemand laat aankomt op jouw vluchten ;) het is gewoon internationale luchtvaartregelgeving, dus iedereen heeft zich hieraan te houden.
Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.

Hoe kan dit?
pi_122540834
quote:
1s.gif [b]Op woensdag 6 februari 2013 06:02 schreef Hetkapitaal het want iemand kan het zomaar stelen.

hmm, je hebt dit subforum gevonden :{ kan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_122540873
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:09 schreef Its-Jojo-4you het volgende:

[..]

hmm, je hebt dit subforum gevonden :{ kan je hier niet beter wegblijven. We zitten hier niet te wachten op verhandelingen maar meer op praktische informatie.
Wat is er niet praktisch aan dat je op je koffers moet passen tijdens het uitladen naar de lopende band? Kneus
pi_122540886
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:06 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Nee hoor in de VS (US Airways, American) zie ik hele groepjes mensen pas 10 of zelfs 5 minuten voor vertrek instappen. De rij in het gangpad blijft bezig tot de stewardessen de cabinedeur sluiten zelfs. De normale boordingstijd is net voor het geplande vertrek.

Hoe kan dit?
Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties O+

Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...

Simpel?
pi_122540888
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien :')
pi_122540903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Oh gut, je bent er zo een. Lekker eigenwijs doen, op basis van de je eigen onbegrepen observaties O+

pi_122540916
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
En meteen weer schelden. Ga toch weg met je theorien :')
ken ik jou ergens van? :') ik mag hopen van niet..

je klinkt nogal verzuurd :') . Wat mankeert jou? Eigenlijk ... laat maar
pi_122540929
Ik lees jou onzin wel eens en het past hier niet echt.

En verzuurd, valt wel mee :)
pi_122540932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:14 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Het antwoord is al gegeven: Op het moment dat de gate sluit (of dit nu 1 minuut voor vertrek of 30 minuten is), wordt bekeken of er bagage af moet omdat er iemand niet op tijd aan boord is gegaan. Op binnenlandse vluchten kan dit vlak voor vertrek zijn, en loopt het vliegtuig dus 30-60 minuten vertraging op...

Simpel?
Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee. O+
pi_122540940
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM O+
pi_122540982
Best :)
pi_122541041
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:19 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Geen een van mijn vluchten had vertraging opgelopen. En een paar keer was ik juist de late aankomer. Alleen.... droeg ik geen bagage mee. O+
Dus?
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:33:24 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_122541054
Hoefde zijn bagage niet van boord?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_122541082
wiens bagage? ik haalde de vlucht en had geen bagage
pi_122541084
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Hoefde zijn bagage niet van boord?
Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 08:36:09 #29
155227 crew  Guppy
dus
pi_122541089
Nevermind...
pi_122541091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:35 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen begrijpt dat zonder ruimbabage, je ruimbagage niet van boord hoeft. Tevens was hij niet laat, want hij mocht blijkbaar nog mee. Zinloos.
hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
pi_122541101
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:36 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

hmmm wat versta je dan onder 2 minuten voor de geplande departure time?
Te laat ben je als je niet mee mag. Maar goed, we hebben hier een discussie met iemand die het niet helemaal begrijpt, dus laten we rustig verder gaan.
pi_122541120
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn? :?

Lekker logisch :W
pi_122541162
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:
Dus omdat ik geen bagage had kon ik hem halen maar als ik wel bagage had was hij inmiddels uitgeladen en ik zou geweigerd zijn? :?

Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.

1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
pi_122541171
Gut, wat ben ik ook een kneus dat ik in deze kleuterdiscussie mee ga _O-
pi_122541187
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:38 schreef Hetkapitaal het volgende:

Dat klopt. Even met fictieve tijden:

20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht

Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
pi_122541226
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:42 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat klopt. Even met fictieve tijden:

20 minuten voor vertrek: begin bagage uitladen
15 minuten voor vertrek: definitieve sluiting vlucht

Als je bagage 19 minuten voor vertrek eruit gehaald is heb je pech, bagage eruit is niet mee vliegen (of je bagage achterlaten en alsnog mee - het wordt iig niet teruggeplaatst). Heb je alleen handbagage en je komt 19 minuten voor vertrek aan dan kan je nog prima mee.
Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen, :') excuses) hierboven schreef:

quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:41 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nee, je begrijpt het nogmaals niet. Ze hebben de gate blijkbaar lang open gehouden, dat doen ze vaker. Of je mee mag of niet heeft niet te maken met bagage.

1) Op een bepaald moment gaat de gate dicht voor IEDEREEN
2) Als je er dan niet bent, ben je TE LAAT (zie hierboven, gate is dicht, je kunt er niet meer in, etc)
3) Van alle passagiers die te laat zijn, wordt de bagage van het vliegtuig gehaald ALS ZE RUIMBAGAGE HEBBEN
4) Vliegtuig heeft nu vertraging...
Dus wie heeft gelijk? Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
pi_122541345
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:46 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dit staat in sterk contrast met wat Bajeskorf (goh die naam zal ik niet kunnen, :') excuses) hierboven schreef:

[..]

Ik zit zelf niet zo dicht op de operatie dat ik het exacte proces + tijden weet. Maar er wordt iig op een bepaald punt begonnen met zoeken naar bagage. Kom je aan voordat je bagage is gevonden kan je nog mee, is je bagage er al uit heb je pech. Het punt dat de gate voor IEDEREEN dicht gaat (ook de mensen met alleen handbagage) ligt hier ergens tussen.

Feit blijft (even teruggaande naar de vraag) dat er niet gevlogen wordt met bagage van iemand die zelf niet vliegt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 08:56:02 #38
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_122541387
quote:
Eentje doet alsof hij de waarheid in pacht heeft nb.
Hij vliegt dan ook - net zoals ik - tientallen (of zelfs een 100x), dus hij weet er inderdaad niets vanaf.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_122541571
quote:

[..]

Sorry, ik wist niet dat het een discussie was. Ik probeer het je alleen uit te leggen, maar je kan ermee doen en laten wat je wilt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 09:53:45 #40
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122542607
Precies, er is inderdaad nog een mooi scenario.

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.

Meegemaakt als zonder ruimbagage klant B-)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  Moderator woensdag 6 februari 2013 @ 10:21:51 #41
45833 crew  Fogel
pi_122543309
quote:
99s.gif Op woensdag 6 februari 2013 09:53 schreef XL het volgende:

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord, dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de gate.

Dat zijn de leuke momenten (voor de carry-on only mensen) :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_122543375
Kan ook de andere kant op werken. Pax is niet op tijd, V-10 beginnen ze bagage te zoeken. Blijkt in een container ergens in het midden te zitten. Passagier komt na uiterlijke vertrektijd aankakken en de bagage is nog niet terecht. Dan kan de passagier alsnog mee omdat het langer duurt om hem te weigeren en de bagage te zoeken.
'And I called your name,
pi_122543759
quote:

Natuurlijk, en genoeg meegemaakt. Wilde het alleen niet moeilijk maken dan het al was voor een bepaalde user... ;)
pi_122545099
quote:

De gate moet sluiten, maar er zijn twee mensen nog niet aan boord. Eentje met ruimbagage en eentje zonder. De bagage van degene zonder gaat van boord,
Huh !?
quote:
dan komt hij aan de gate en de groundstewardess ziet zijn boardingcard. Ze belt naar beneden of de koffer gevonden is en dat is hij. Op dat moment is onder het vliegtuig dicht en heeft de ruimbagage klant pech. Hij gaat nu ruzie maken en showt al zijn goldpasjes. De groundstewardess kan niks doen (ook de gate niet sluiten). Vervolgens komt de klant zonder ruimbagage aan. De groundstewardess weet dat en laat hem aan boord. Ze poeiert vervolgens de ruimbagageklant af en sluit de
Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
pi_122545374
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Als de ruimbagageklant aangeeft dat hij accepteert dat zijn ruimbagage afwezig is bij aankomst en later zal arriveren, waarom kan hij dan niet gewoon aan boord ?
Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:35:13 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122545526
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:22 schreef jaco het volgende:

[..]

Huh !?

[..]

Ik weet niks van de discussie die zij voerden. Ik neem aan dat afstand doen van je baggage lastig is, want wie draagt dan de kosten voor het terugbezorgen. Ik kan me ook voorstellen dat meneer geen afstand wilde doen. Ik begreep pas wat er aan de gate gebeurde toen mijn buurman in het vliegtuig zei dat mijn bagage er net uit was gehaald en dat ze daarom moesten wachten. Toen viel het kwartje en begreep ik dat die meneer aan de gate bagage-ruzie had.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_122545787
quote:
14s.gif Op woensdag 6 februari 2013 08:20 schreef Thetallguy het volgende:
Laten we het hierbij houden, mochten jullie elkaar aan willen vallen doe dat maar via DM O+
Ik heb een aantal posts verwijderd waarin men elkaar op persoonlijke noot aanvalt/uitscheldt.
  woensdag 6 februari 2013 @ 11:46:35 #48
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122545912
Ik kan me overigens ook een voorval herinneren waar ik moest overstappen met veel vertraging. Bij aankomst werd ik uit het vliegtuig gehaald en mijn bagage ook. Beide werden we in een apart busje geladen (grijs voor mijzelf, rood voor bagage). Beide busjes reden achter elkaar naar de douane (apart hok). Mijn bagage moest daar wachten, ik moest 'uitchecken' en terug in het busje. Beide busjes direct naar het nieuwe vliegtuig. Rode busje geeft bagage af, ik moet via de trap het vliegtuig in. Dan zou je ook zeggen, ik regel dat wel met die bagage, twee busjes is wat overdreven.... maar dat mag dus niet. Ik mag tijdens mijn reis met geen mogelijkheid bij mijn ruimbagage komen.
pi_122546106
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels. Natuurlijk gebeurt het wel vaker dat bagage opeens zoek is, maar dat kan de passagier niet "voorspellen". Maw, de mogelijk terrorist kan dat niet onder eigen controle voor elkaar krijgen. Echter, als je als "terrorist" gewoon zorgt dat je laat komt, akkoord gaat met het offloaden van je bagage en zo dus kunt zorgen dat je bagage op een andere vluchten zonder jou vliegt, omzeil je die regels. Zodoende heb je dus pech met ruimbagage, je zit er aan vast.
Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.
'And I called your name,
pi_122546135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:30 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Omdat hij dan vliegt zonder zijn bagage, wat dus niet mag volgens de regels.
Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.

Een eventuele terrorist weet ook niet zeker met welke vlucht zijn uitgeladen bagage eventueel wordt nageleverd. Hij kan dus zijn tijdbom daarop niet afstellen.
pi_122546254
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:52 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Dit is wat er bij lockerbie is gebeurd, en de directe aanleiding voor deze regelgeving. Net zoals grillig laden en dergelijke.
Dat snap ik, maar dank je.
pi_122546287
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Dat bagage niet zonder eigenaar mag vliegen is logisch vanuit veiligheids overweging. Behoort eigenaar zonder bagage dan ook tot de regels? Dit komt mijns inziens zeer regelmatig voor, bijvoorbeeld bij overstappers die hebben moeten rennen om de verbinding te halen. Die accepteren min of meer dat de bagage het niet heeft gehaald.

Een eventuele terrorist weet ook niet zeker met welke vlucht zijn uitgeladen bagage eventueel wordt nageleverd. Hij kan dus zijn tijdbom daarop niet afstellen.
Tijdbom? Volgens mij werken die dingen ook prima op altitude, maar dat lijkt me irrelevant voor de disucssie. Punt blijft dat de terrorist zeker weet dat hij zelf tenminste niet in het vliegtuig zit met zijn bagage.
pi_122546368
quote:
1s.gif Op woensdag 6 februari 2013 11:53 schreef jaco het volgende:

[..]

Het gebeurd wel degelijk dat koffers zonder eigenaar reizen, anders zouden miljoenen koffers nooit meer bij hun baasje komen. Zoals inderdaad als jij wel je doorverbinding haalt maar je koffer niet. Deze koffers gaan dan een extra veiligheidstraject in, waarin de koffer op verschillende manieren meerdere malen gescand worden.
Ook koffers die door fouten kwijtgeraakt zijn vallen onder die regeling.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  woensdag 6 februari 2013 @ 12:11:10 #54
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122546704
Bagage vliegt soms ook voor je uit. Moest onlangs 6 uur op Denver op collega's wachten. Na 2 uur wachten kwam hun bagage aan. Bagage haalde een overstap waarvoor zij geen ticket konden krijgen.
pi_122549992
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 12:11 schreef XL het volgende:
Bagage vliegt soms ook voor je uit. Moest onlangs 6 uur op Denver op collega's wachten. Na 2 uur wachten kwam hun bagage aan. Bagage haalde een overstap waarvoor zij geen ticket konden krijgen.
In de VS zijn de regels sowieso anders.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_122571679
wow - nooit gedacht dat er zo een uitgebreide discussie zou komen van mn vraag.. al gaat het nu al lang niet meer over wat ik oorspronkelijk vroeg ;)
pi_122574697
normaal is hier ook vrijwel geen discussie en krijg je normaal antwoord :)
  donderdag 7 februari 2013 @ 01:34:09 #58
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_122583801
quote:
0s.gif Op woensdag 6 februari 2013 21:38 schreef thedude1234 het volgende:
wow - nooit gedacht dat er zo een uitgebreide discussie zou komen van mn vraag.. al gaat het nu al lang niet meer over wat ik oorspronkelijk vroeg ;)
Ik lees het nu pas allemaal, wat een discussie, ongelooflijk!

Nu wil ik ook nog steeds antwoord op mijn vraag, wat de LP van het vorige topic was nota bene (!).
Dat ze je bagage uitladen bij een no-show, noem ik hierin overigens ook gewoon, want dat wist ik al, dus een discussie was niet nodig.

quote:
Je kunt natuurlijk ook je bagage 'vergeten' en in de trein stappen met alleen handbagage. Dan wordt je omgeroepen voor de vlucht, ben je er niet, laden ze bagage uit en dan vraag ik me af wat er vervolgens gebeurt.
pi_122584235
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
pi_122591823
Iemand een idee waar ik, voor een acceptabele prijs, tickets kan vinden naar Bangkok?

15 juli tot 4 augustus
vertrek van dusseldorf, keulen-bohn, amsterdam of frankfurt (woon dicht bij de grens in limburg)
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122591981
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
pi_122592117
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26 je zou het hier ook kunnen proberen met je vraag (als je dat nog niet gedaan hebt)
  donderdag 7 februari 2013 @ 13:18:36 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_122593024
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:48 schreef Knakker het volgende:
Ik zie een leuke vlucht (Zurich - Moskou - Tokyo) voor een alleraardigste prijs, maar die heeft welgeteld 1 uur en 10 minuten overstaptijd op Sheremetyevo. Ik begreep van een vriend van me dat dat nog wel eens een probleem kan zijn. Iemand ervaring mee?
Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld niet :')

Haal je de aansluiting niet dan krijg je sowieso een andere vlucht.
pi_122601392
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:52 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #26 je zou het hier ook kunnen proberen met je vraag (als je dat nog niet gedaan hebt)
Dat had ik al gedaan :) maar toch bedankt.
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_122601488
quote:
Ik vond het wel een onoverzichtelijk vliegveld. Het was dat ik van tevoren had opgezocht waar m'n vlucht zou vertrekken, waar ik waarschijnlijk aan zou komen, wandelroute's etc, maar anders had ik het niet gehaald. En inderdaad, je hoeft niet op hulp te rekenen van het personeel, sterker nog, die zullen je eerder de verkeerde kant op sturen.

Edit: en oh ja, met aeroflot zeker? Neem je eigen eten en drinken mee :')
pi_122601610
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 12:44 schreef relativity het volgende:
Iemand een idee waar ik, voor een acceptabele prijs, tickets kan vinden naar Bangkok?

15 juli tot 4 augustus
vertrek van dusseldorf, keulen-bohn, amsterdam of frankfurt (woon dicht bij de grens in limburg)
Gewoon al die ticketsites beetje volgen :P Wij hebben ook net geboekt voor juli voor 558 pp. Alles dat begint met een 5 direct boeken, alles met een 6 alleen als goede maatschappij en met een 7 directe vlucht.
pi_122601941
quote:
De meeste tickets die ik gekocht had voor binnenlandse vluchten in de VS hadden zo'n overstaptijd van 1 uurtje tot anderhalf.

En daar de vluchten meestal laat vertrokken was het flink joggen hij aankomst om de verbindingsvlucht te halen.

En ook gezien die heisa wat er zich afspeelde in dit topic in de eerste paar pagina's over bagage-gerelateerde vertraging, kan het zo zijn dat je pech hebt vanwege een late passagier en je vlucht vertraagd wordt zodat de bagage eruit kan.

Dan kom je wss te laat aan om hem te halen.

Maar met internationale vluchten kan het ook zo zijn dat de luchthavenmedewerker jou zonder gedoe netjes op de eerstvolgende vlucht zet. Weet dat niet zeker.
pi_122602093
quote:
14s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:05 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Gewoon al die ticketsites beetje volgen :P Wij hebben ook net geboekt voor juli voor 558 pp. Alles dat begint met een 5 direct boeken, alles met een 6 alleen als goede maatschappij en met een 7 directe vlucht.
Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?
pi_122602200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:16 schreef relativity het volgende:

[..]

Dat is wel netjes! Waar heb je dat geboekt?
Iedere dag even volgen via Skyscanner :) Ik zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
pi_122602483
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Iedere dag even volgen via Skyscanner :) Ik zocht dan naar AMS - Bangkok / Dusseldorf - Bangkok of Brussel - Bangkok. Nu is Royal Jordanian heel goedkoop, 2 weken terug Etihad, maandje terug Emirates, wisselt hele tijd door. Echt goedkope zijn ook wel weer snel weg.
Oke, ga het eens bijhouden; bedankt voor de tip. Ik kan enkel tickets van 700+ vinden.
pi_122602577
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:18 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Hoe ver van tevoren kun je het beste boeken?
last minuut , 2 weken, 1 maand of 2 maand?
pi_122607161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 02:30 schreef thedude1234 het volgende:
the plot thickens!

ik heb KLM ook even gebeld om te vragen hoe ze werken en medewerker moest het navragen maar antwoord bleef bij dat ze het eigenlijk niet weten, het kan zijn dat je ruimbagage uitgeladen wordt als je overstap niet maakt maar het kan ook zijn dat je bagage wel doorgaat naar eindbestemming. Denk dat ze zich gewoon niet aan willen committeren om eventueel gezeik en teleurstelling van mijn kant te voorkomen. Ik zou het wel ter plekke aan personeel kunnen vragen hoe het voor dat specifieke vlucht die dag geregeld wordt maar daar heb ik niets aan want dan kan ik niet mijn reis op tijd plannen..
KLM houdt het bewust vaag wat er gebeurd met de bagage.

De bagage zal in alle gevallen van de vlucht worden gehaald welke je geboekt hebt. Op deze manier wordt een eventueel veiligheidsrisico vermeden. (Zoals al aangegeven, het moet voor een kwaadwilende onmogelijk zijn om vooraf te weten dat een koffer op een bepaalde vlucht mee kan gaan). Controle kan plaatsvinden bij vertrek, maar ook achteraf, en wanneer bagage zonder passagier vervoerd wordt mag dit alleen als nazending betreft, bij overtreding heeft de afhandelaar een heel groot probleem.

Waarom de KLM dit zegt is natuurlijk om te voorkomen dat men bagage moet offloaden door passagiers die dit op deze manier proberen, want dat zal altijd vertraging met zich meebrengen. Eventueel in rekening gebrachte kosten wegen niet op tegen de daadwerkelijk gemaakte kosten bij vertragingen als er bijvoorbeeld slottijden worden gemist.
Wat ook kan is dat een vliegtuigmaatschappij de betreffende bagage als unaccompied bagage alsnog naar de eindbestemming stuurt conform het ticket en de passagier succes wensen om e.e.a. daar af te halen.

Het zal in het geval van KLM in geen geval mogelijk zijn om bij de retourvlucht aan te geven dat de bagage maar tot een bepaalde bestemming moet worden gelabeld, de lokale afhandelaars van KLM hebben de opdracht om de bagage altijd tot de eindbestemming te labelen. Enkel in Amsterdam kan KLM een uitzondering maken, bijvoorbeeld bij vertraging waardoor je bijvoorbeeld een aansluitende vlucht gemist hebt.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_122607344
quote:
99s.gif Op donderdag 7 februari 2013 13:18 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is lang zat, dan kun je zelfs van terminal wisselen. Alleen opletten dat je niet ergens onterecht in een rij gaat staan, want echt behulpzaam zijn ze daar op het vliegveld niet :')

Haal je de aansluiting niet dan krijg je sowieso een andere vlucht.
Oh - die vriend van mij zei dat hij (met dezelfde vlucht, maar dan vanaf Amsterdam) door de paspoortcontrole moest en dat dat echt een uur duurde. Is hij gewoon verkeerd gelopen dan?
pi_122611266
Maar Offtopic hoe kunnen jullie je in deze crisistijd allerlei vakanties veroorloven? Zijn jullie allemaal echt zo rijk? :D

Daarbij oplettend dat vliegreizen veel duurder zijn geworden in de laatste 10 jaar.
  Moderator donderdag 7 februari 2013 @ 20:48:21 #75
155227 crew  Guppy
dus
pi_122611731
Dude, really :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')