Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 20:17 |
![]() In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier! ![]() MH RX 50 - 2008 - (blester) Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-) AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR) Tomos AT50 - 1981 - (leeell) Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo) CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje) Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg) Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival) Suzuki TSX - 1991 - (Yreal) Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42) Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667) Puch Vs 50D - 1960 - (Floppydisk) Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() Merk - Bouwjaar - User Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR. ![]() ![]() De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen. ![]() We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen. ![]() Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR. ![]() Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing. ![]() Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met: - Een duidelijke uitleg van het probleem - Wanneer is het probleem ontstaan? - Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond? - Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem - Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen? ![]() Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic! ![]() Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen. ![]() Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze. ![]() • CBR • RDW • Speurders • Marktplaats • Scooter-freaks [ Bericht 0% gewijzigd door Sounddragon op 02-02-2013 20:17:36 ] | |
Floppydisk | donderdag 31 januari 2013 @ 20:34 |
Ik zal het proberen, mijn brommer: Puch Vs 50D bouwjaar 1960 ![]() Dit is hem, Rotterdam op de achtergrond. | |
Blester | donderdag 31 januari 2013 @ 20:38 |
Je staat in de OP, mooi ding trouwens ![]() | |
Floppydisk | donderdag 31 januari 2013 @ 20:42 |
Dank je. Geheel origineel, standaard af fabriek. Opgeduikeld in Oostenrijk en geheel gerestaureerd, afgezien van het croomwerk. Dat is geheel origineel. (word nog wel gedaan, eens...) snelheid: 50 km. (Brienenoordbrug af: 60 km. Hard zat! | |
asfalthooligan | donderdag 31 januari 2013 @ 23:35 |
Ik volg het topic al een tijdje ,maar wat komt hier soms mooi spul langs op de foto. Ik rij tegenwoordig geen scooter meer of brommertje alleen nog een brommobiel,maar heel soms mis het nog wel eens | |
Posergoth6667 | donderdag 31 januari 2013 @ 23:54 |
de brug af, gooi aub je gas half dicht. gaat misschien niet zo hard maar dan doe je wat langer met je cilinder ![]() wel een mooi ding ![]() alles zelf gedaan? | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 00:01 |
![]() Vanuit Rotterdam. dat is de grens bij Duitsland. mijn Puch M50 en de Puch MV50 van een maat van me | |
asfalthooligan | vrijdag 1 februari 2013 @ 00:11 |
Doet me denken aan al die tripjes van mij . Dagje rotterdam op een agility snor of texel heel nederland door op een kymco dink. een week duitsland bij rewimo in goch Dit deed ik op een kymco people s enigste wat sneuvelde was een vario na dik 600 km in 6 dgen tijd en heuvel op en af in een stadje verderop wou die niet eens boven de 25 km zo stijl was die . Mijn lichaam kan het helaas na 16 jaar dag in en uit erop rijden en ong 15000km per jaar niet meer aan | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 14:01 |
Ja, alles zelf gedaan. Was ook niet zo moeilijk. Ik ben 25 jaar autospuiter geweest, was dus dagelijks werk voor mij. Gekocht bij Kees Vuik in Krimpen aan den IJssel, uit elkaar gehaald en ontroest (kaal geschuurd) en in de grondverf gezet. Daarna de kleuren opgezocht en de hele bende gespoten en weer in elkaar gezet. Dat kostte mij dus niets, het chroomwerk was best wel redelijk. Wat pukkelig maar verchromen moet ik laten doen, dus dat komt nog wel eens. Voorlopig ben ik wel tevreden. Van de Brienenoordbrug af draai ik altijd het gas dicht. Ik ben al wat ouder en dus voorzichtiger. Als je naar beneden gaat met 60 km per uur en je kijkt tussen je benen door naar het asfalt en checkt links en recht van het fietspad de spijlen van de brug die langsrazen gaat er door je hoofd wat er gebeurd met je als je op je smoel gaat. Het is als een patatsnijder, er blijft niets van je over! En wat je zegt, het is slecht voor de cilinder. Een beetje respectvol omgaan met een brommer van vijftig jaar oud.. ![]() Ik wil de hedendaagse scooter die leeftijd nog zien halen! Mooie foto trouwens van die Puch's, jammer dat door de hoeveelheid bagage de brommer slecht zichtbaar is, heerlijk om met de brommer een flink stuk op reis te gaan. Deed ik ook eind jaren zestig... ![]() Nu puur recreatief rijden. Buiten de stad, dat wel! Eens de fout gemaakt om door het centrum van Rotterdam te rijden op zaterdagmiddag. Dan moet je dus stoppen voor de voetgangers op de Coolsingel. Je komt niet meer weg, ze gaan voor je staan om de brommer te bekijken! ![]() | |
RainofDeath | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:45 |
Mijn Zundapp CS50 uit 1979![]() Gekocht in 2011. Compleet uit elkaar gehaald, laten stralen, poedercoaten / spuiten en sinds begin 2012 op kenteken gezet. Ondertussen is er wel een ander stuur opgekomen en een KS50 uitlaat. Loopt ongeveer 65KM/u. | |
asfalthooligan | vrijdag 1 februari 2013 @ 17:12 |
De hedendaagse scooter is niet zo denderend. Ik heb zelf eerst altijd voor honda gekozen en later voor kymco. Motorisch/tecnisch amper wat mee . Bij honda reed ik altyd op sfx /sxr of de vision. De laatste was niet stuk te krijgen in principe. Bij kymco heb ik zowel 2 als 4 takt gereden ,waarvan de people-s het beste voldeed. Heb je zoiets als botian of iets anders chinees pffffff. Gebroken voorvorken,frames ,kortsluitingen en electra beroerd aangelegd enz. Motorisch waren ze wel aardig. Heb ook meerdere peugeotjes gehad altyd wel iets mee qa kleine dingen. Ik was toen 1 van de eerste op een rush en heb ook testgereden voor een dealer vanwege de 1200 km per maand. Of je blok scheurde bij je transmissie of bij je frame. Ook dat de jeugd er zo op om sjeesde op die scooters zijn er maar weinig oldskool scooters nog te vinden van 16 jaar terug | |
Haasbeuntje | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:05 |
Heb 2 Vespa SI's gekocht, eentje is de MIX versie en de andere gewoon standaard ![]() ![]() | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:41 |
Het is Cees niet Kees ![]() ziet er nou zo uit: ![]() ![]() ![]() me vader zei van de week dat het de lelijkste brommer is die hij ooit heeft gezien ![]() heb die sport sticker op de 2e foto daarna nog vervangen door een puch logo ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:50 |
Geweldig ![]() ![]() | |
Miniem | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:52 |
Leuk die Puch's. ![]() Mijne heb ik al een x laten zien hier ![]() | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:53 |
ik moet echt niet zo'n mooie brommer hebben. zou echt te bang zijn voor beschadigingen. maar ik ga nu douchen, ff met de puch naar de kroeg ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:08 |
Mooi dat hier ekte brommerrijders zitten ![]() | |
Life2.0 | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:44 |
gewoon in zn vrij zetten ![]() | |
Life2.0 | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:47 |
passen daar nou ook andere cillinders op? | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:51 |
toch maar niet naar de kroeg. te gaar. en ja daar passen andere cilinders op. enige probleem is dat een maxi cilinder een dikker wand heeft bij de voet van de cilinder. dat moet je met een dremel groter maken. | |
Life2.0 | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:54 |
cillinderhemd? maar dan kun je dat ding hendig sjiek opvoeren mang ![]() had eens een oude puch gekocht voor erbij, beetje rijden in de zomer enzulks, maar die ging niet harder dan 40, andere cillinder gekocht en wat knutselen aan de timing en dat ging tegen de 85 ![]() | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:57 |
85? echte kilometers? dan heb je niet genoeg aan een cilindertje en timing veranderen. om 85 te halen met een puch: 65 polini met groot membraan en 21MM carb of 80 Metrakit of Gilardoni met minimaal 21, hoogtoerige expansieuitlaat en electronische ontsteking. | |
rookworst4 | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:30 |
hier mijn puchje! staat nu al ruim een jaar stil in de schuur en rij met mooi weer op yamaha dt 50 mx zit toch wat comfortabeler ![]() ![]() | |
Yreal | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:33 |
mooi mooi | |
Haasbeuntje | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:45 |
Klopt het dat jij een vrouw bent? ![]() | |
asfalthooligan | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:57 |
Ik vond nog een foto van 1 van mijn creaties ding was zo net 75 cm hoog legaal![]() | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:58 |
Mooie Maxi zeg! Merkwaardig: spaakwiel voorin en achter een gietwiel, apart hoor. ![]() Wees er maar zuinig op, en zijn er verschrikkelijk veel van gemaakt, bijna iedereen heeft er wel een gehad (in de jaren 80) en je ziet ze nog maar weinig. Ontzettend betrouwbare brommers. Ik bezit er nog een uit 1974, daar ga ik mee naar de stad. Mijn VS50D durf ik daar niet te parkeren. Die maxi laten ze wel staan. @ Life 2.0: Andere cilinder op een Puch VS is geen probleem, in de jaren zestig deden we dat zo: een cilinder aanschaffen van een Tomos buitenboordmotor, die was 60cc, dan een 19 mm Dellorto Carburateur er op zetten met een verstelbare sproeier en een expansie uitlaat. De hele handel goed afregelen, en dan liep een Puch 75 a 80 km per uur. De mantel van de luchtkoeling paste gewoon over de Tomos cilinder dus het viel niet op. (dachten we) Helaas was de politie niet achterlijk. ![]() | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:04 |
Ziet er goed uit! Je zat in je Mad Max mode? | |
asfalthooligan | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:06 |
laag en voorover. 30 km aan 1 stuk ging prima. Ben meer van de ratlook dan van glimmende lak. Ding was niet stuk te krijgen | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:07 |
Nu ik eens wat beter kijk: dat is mooi spuitwerk, en een gave belettering ook. ![]() Dat hij niet zo lekker zit kan ik me voorstellen, Het zadel is naar achteren verzet en het stuur is verlaagd en naar voren verplaatst. Ziet er zeer fraai uit, maar het dwingt je wel om plat op de brommer te liggen.. Onder het motto: wie mooi wil zijn moet pijn lijden. ![]() | |
-niemand- | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:13 |
leuk ![]() alleen zit je voorspatbord verkeerd om ![]() ![]() | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:14 |
Ook al het stuur naar beneden gezet. Zit erg slecht. Maar wie ben ik om daar wat van te zeggen, in de jaren 60 had ik een stuur op mijn Puch waar niet mee te rijden viel, een U-stuur wat erg hoog zat. Lekker om de oksels door te luchten maar het zat voor geen meter. En toen kwam de film Easy Rider in de bioscoop... ![]() Moesten we allemaal een heel breed Harley stuur hebben. Reed wel lekker. Helaas kon je niet meer tussen de auto's door bij de stoplichten, het stuur was te breed. Reed je de spiegels van de auto's af. ![]() | |
-niemand- | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:23 |
ik kan met mijn stuur niet eens door de deur ![]() dan moet ik altijd schuin, en dan de brommer opschuiven. | |
rookworst4 | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:50 |
Dankje!! Klopt helemaal!! Helaas is het blokje wat eronder zit niet zoo betrouwbaar.... in een half jaar tijd 2x de koppeling kapot hij loopt nu wel maar komt niet vooruit ![]() Hij is voordat ik m kocht net gespoten bij een auto spuiterij nu heb ik onder t zadel wat schade en wil m eigenlijk van de zomer weer helemaal netjes maken. Hij staat nu al ruim een jaar achterin de schuur de planning was om hem klaar te hebben voor de zomer om m aan mn broertje in bruikleen te geven maar hij wil toch liever een scooter ![]() Van de zomer maar eens tijd maken om al het chroom op te poetsen ander blokje eronder remmen weer afstellen. En als de financieen een beetje meezitten hem ook nog maar een keer mooi te laten spuiten!! Vergeleken met die yahama zit je niet zo comfortabel maar voor t stoplicht vond ik de maxi wel fijn kan dan wel met beide beentjes aan de grond ![]() | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:51 |
Je vader heeft een punt, het is geen fraai model, maar dat is een kwestie van smaak. En jij hebt ook gelijk, het is Cees. (sorry Cees ![]() De laatste foto van jou brommer is bij Cees voor de deur gemaakt aan de gevels te zien. Toffe zaak. Kan altijd bij hem terecht en hij heeft echt van alles voor de Puch. Maar de lelijkste brommer werd vroeger verkocht bij Willy van Gent op de Bergweg in Rotterdam. Het merk weet ik niet meer, maar dat type heette Globetrotter. Met een benzinetankje voor onder het frame wat sterk leek op een gereedschap kastje. Spuuglelijk en onbetrouwbaar. Gezocht op het web, maar ik kan er niets over vinden. Zo erg schamen ze zich voor dat misbaksel. ![]() | |
Posergoth6667 | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:56 |
ja is inderdaad bij Cees voor de deur:P nog nooit van een globetrotter gehoord. kan het zelf ook niet zo 123 vinden. ben eigenlijk wel benieuwd. lelijke brommers zijn vaak echt heel bruut om te rijden. | |
asfalthooligan | vrijdag 1 februari 2013 @ 23:04 |
Spatbordd zat bewust verkeerd om ![]() Ik werd vaak wel even aan de kant gezet ,maar ze konden niks vinden ![]() Met de brommobiel sta ik ook wekelijks aan de kant omdat ie er zo gammel en verrot uit ziet ![]() ![]() | |
Galaxy42 | vrijdag 1 februari 2013 @ 23:40 |
Wat een gave Puch! | |
Galaxy42 | vrijdag 1 februari 2013 @ 23:43 |
Oh, ik zie net dat bij de lijst met brommers het bouwjaar van mijn Moto Morini verkeerd is. Er staat 1996, maar dit moet 1969 zijn ![]() Zelf ben ik wel van 1996 ![]() | |
Floppydisk | vrijdag 1 februari 2013 @ 23:54 |
Ik dacht al dat het niet klopte. Prachtige machine trouwens! ![]() Een viertakt zo te zien? | |
Yreal | zaterdag 2 februari 2013 @ 00:13 |
![]() Ook uitlaatbochten fix je met ducktape ![]() | |
Blester | zaterdag 2 februari 2013 @ 09:22 |
![]() | |
Croissant.fr | zaterdag 2 februari 2013 @ 10:30 |
Ik rij altijd volgas van bruggen af. Blijkbaar is dat niet goed. Wat kan er stuk gaan en waardoor komt dat? (Als je vol gas van bruggen af rijdt) Er komen steeds mooiere pareltjes voorbij :-)
| |
r0binhood | zaterdag 2 februari 2013 @ 10:43 |
wilde een topic openen maar zie dit topic dus dacht: ik stel de vraag maar meteen hier ![]() rij zelf nog motor (puur reacreatief, mooi weer rijder, geen woon/werk) maar als deze 'op' is (kosten/baten reparatie die ik zelf niet kan uitvoeren te hoog) wil ik gaan overstappen op schakelbrommer. reden: (nog) geen wegenbelasting en lagere verzekeringspremie dan bij een motor. daarbij hoeft het van me allemaal niet zo snel want ik rij toch vooral binnenwegen. dus ik een beetje rondzoeken... m'n criteria zijn: 4-takt zelf schakelen blijkt er bar-weinig te vinden. meeste 4-takt blokken zijn scooters en automaat. enige wat ik kan vinden zijn de bekende honda dax replica's van skyteam maar die vind ik niet mooi. zoek toch iets meer in de 'look' van kreidler/zundapp/honda ss50 of de crossbrommer look. skyteam heeft wel de skyteam ace uitgebracht, zo'n honda replica: ![]() voor 1800,- ziet er tof uit allemaal maar dan vraag ik me af, hoe betrouwbaar zijn die blokken (en de brommer in't algemeen). t'zijn geen honda blokken maar wat ik ervan begrijp is dat de chinezen de oude mallen hebben overgekocht en daarmee blokken zijn gaan gieten. en orion (1650,-): ![]() kan over beide bikes weinig vinden op google kwa betrouwbaarheid/kwaliteit. alleen 1 topic op een scooterforum waar flink afgegeven wordt op orion als crossbrommer. zie ik nog iets over het hoofd of hebben jullie tips voor me? | |
Q-Festival | zaterdag 2 februari 2013 @ 11:16 |
orion is gewoon een goede brommer, zit een am6 blok onder die al jaren bij meerdere brommers word gebruikt. Zo ook op mijn schakel Aprilia rx gaan vrijwel niet kapot als je geen gekke dingen doet, en onderhoud is goedkoop! | |
-niemand- | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:21 |
4-takt ![]() koop gewoon een goede 2 takt, veel meer keus. ook 2dehands. en orion is ook een chinees merk. ik zou dan liever voor een motor gaan. | |
Sounddragon | zaterdag 2 februari 2013 @ 12:28 |
Mijn idee ![]() Ik weet dat het een beetje vloeken in de kerk is, maar als je van een motor terug gaat naar een bromsel, ga je toch huilen elke keer als je het ding aanzwengelt? ![]() ![]() | |
leeell | zaterdag 2 februari 2013 @ 14:05 |
En 4takt... Je ben toch geen homo | |
asfalthooligan | zaterdag 2 februari 2013 @ 14:10 |
Zo raar is 4 takt niet hoor Iets duurder in onderhoud ,maar 1op 40 tot 1 op 60 qa verbruik is te realiseren. De people-s deed na een aanpassing aan vario (minder toeren hogere top) rond de 1 op 50. Ik trok redelijk vlot opook nog. Ok het is geen 2 takt die zomaar op de 50 zit ,maar er was mee te leven. | |
leeell | zaterdag 2 februari 2013 @ 14:12 |
Duurder, niet zo technisch simpel als, kutgeluid, saai rijden (geen powerband) , maakt minder herrie en rookt niet zo | |
Blester | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:07 |
En nog harder huilen als hij niet eens start ![]() | |
asfalthooligan | zaterdag 2 februari 2013 @ 17:31 |
4 takt moet je bij vrieskou vaak in een hok of iets dergelijks zetten ,met de koude wind gaan ze vaak moeizaam aan | |
Haasbeuntje | zaterdag 2 februari 2013 @ 19:36 |
Ik heb zelf op en Skyteam Ace 50 gereden, ik moet zeggen de blokken zijn wel goed (Lifan). Alleen de afwerking van die dingen is echt slecht, de lasnaden zijn echt gewoon te zielig voor woorden. Ook zit het spatbord veels te laag omdat deze is voor 17" wielen zijn gemaakt. Putjes in de lak en ga zo maar door. En de achterbrug waar heel veel ruimte op zit. Maar voor dat geld, en een paar aanpassingen is het niet een slecht ding. | |
r0binhood | zondag 3 februari 2013 @ 09:40 |
collegaheeft een 4t zip, met het weer van de voorbije week gewoon in 1x starten en lopen hoor als ie van z'n werk naar huis rijdt. 4takt geluid is een mooie diepere brom. hoor ik liever dan 2takt gejengel ![]() | |
r0binhood | zondag 3 februari 2013 @ 09:44 |
da's waar ik een beetje voor vreesde maar voor dat geld.... koop je ook bv een scooter van 1 van de bekende merken (okay wel plastic fantastic) maar zit degelijk inelkaar. | |
Haasbeuntje | maandag 4 februari 2013 @ 19:08 |
Vanmiddag 48 km/u gehaald op mn Vespa Si ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 6 februari 2013 @ 20:35 |
mijn barrel ook eens op de foto geknalt ![]()
| |
Yreal | woensdag 6 februari 2013 @ 20:40 |
4 takt schakels zijn troep | |
Yreal | woensdag 6 februari 2013 @ 20:40 |
mijn 2 takt doet ook 1:40 | |
asfalthooligan | donderdag 7 februari 2013 @ 08:40 |
Ik had vroeger die vespa,s en citta,s die liepen ook erg zuinig tussenn de 1 op 40 en 50,maar als je amper nog mix kunt halen en geen zin in gekloot met jerrrycans hebt. + ik kon er niet zoveel op meenemen. Die rush heb er meerdere van gehad en allemaal of gescheurd frame of of een stuk blok afgebroken. Ze wouden wel goed hard en ook erg hard de hoek om | |
Ou-Tannu | donderdag 7 februari 2013 @ 18:46 |
deze is nog heel kwa frame ![]() ![]() en goed hard? mijne komt niet harder dan 60 op de tellert ![]() en brommix verkopen ze bij ons nog gewoon per hele liter ![]() | |
Life2.0 | donderdag 7 februari 2013 @ 19:15 |
waarom niet geowon een (gereviseerd) honda blok pakken? | |
asfalthooligan | donderdag 7 februari 2013 @ 22:49 |
we knipten destijds een bepaalde draad door en een proma eronder liep het rusje ong 75 | |
Ou-Tannu | vrijdag 8 februari 2013 @ 23:51 |
ja die blauwe ofzo.. die was bij aanschaf al door gehaalt :'') | |
asfalthooligan | zaterdag 9 februari 2013 @ 19:12 |
eerste types waren geloof ik een bruine | |
Geelman | zaterdag 9 februari 2013 @ 20:50 |
![]() Lekker op zo'n stinkende olieboot rijden is het toppunt van heteroseksualiteit... Ik heb maar eens een nieuwe uitlaat gekocht voor m'n Kymco, en ik zal ook maar eens nieuwe banden laten monteren! Nog even de pekel eraf spoelen, en we kunnen er weer tegenaan! ![]() | |
Yreal | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:19 |
Ja? 2 takts hebben tenminste nog karakter en een beetje vent houdt wel van die olielucht | |
Geelman | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:52 |
Viertakt heeft ook karakter. | |
Yreal | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:53 |
stofzuigers zeker ook? | |
Geelman | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:54 |
![]() Geen karakter? | |
Yreal | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:59 |
Nee, ik heb een hekel aan die krengen. Hoewel het mij lollig lijkt om op zo'n ding met 125cc blok een keer door een centrum te raggen. | |
Geelman | zaterdag 9 februari 2013 @ 23:59 |
Stiekem vind je ze dus toch wel leuk. | |
Yreal | zondag 10 februari 2013 @ 00:01 |
Niet bijzonder, ik vind ze echt veel te klein | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 00:02 |
![]() | |
Yreal | zondag 10 februari 2013 @ 00:10 |
bazending, alleen ga je mij nu vast vertellen dat dit 4 takt is | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 00:11 |
Zie positie van de bougie... | |
Yreal | zondag 10 februari 2013 @ 00:31 |
uuuh ![]() | |
asfalthooligan | zondag 10 februari 2013 @ 02:52 |
Ik ken 1 uit leeuwarden heeft ook alleen maar van deze honda,s en Ik vind het super mooie sterke brommers die ss50 | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 12:54 |
Bij een tweetaktmotor zit de bougie recht bovenin de cilinderkop, bij een viertaktmotor zit 'ie schuin in de cilinder gestoken omdat de kleppen al in de cilinderkop zitten. | |
Mr.Trololo | zondag 10 februari 2013 @ 21:35 |
jij ook hier poserman ? ![]() mja, moet ik hier ook maar es ene update posten ![]() [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ] nieuwe bandjes ![]() | |
Life2.0 | zondag 10 februari 2013 @ 21:52 |
koud! water gebruiken ![]() | |
Blester | zondag 10 februari 2013 @ 22:44 |
M'n bromfiets staat met een lekke achterband bij de garage, ben benieuwd naar de kosten. De schatting was in ieder geval 15 euro. Hele achterband moet eraf, ketting, remklauw etc. | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 22:44 |
Will do! Morgen maar, dan heb ik nog wel even tijd. Meteen maar een afspraak maken voor nieuwe bandjes. Misschien ML50 als het budget het toelaat. | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 22:45 |
Kan er een prop in? | |
Life2.0 | zondag 10 februari 2013 @ 22:53 |
thuiskomertje.. | |
Geelman | zondag 10 februari 2013 @ 23:01 |
Op een brommer?! ![]() | |
bulldogg | zondag 10 februari 2013 @ 23:26 |
Ik heb net ff gekeken wat me tzr vebruikt ik was best geschrokken, hij zuipt als een gek 1 op 17 haha | |
Blester | zondag 10 februari 2013 @ 23:28 |
Nee, binnenband moet worden geplakt. Ik zie het wel, morgen al klaar als het goed is. | |
Blester | zondag 10 februari 2013 @ 23:29 |
Ik haal 1 op 25 met die van mij volgens mij. | |
Yreal | zondag 10 februari 2013 @ 23:35 |
1 op 37 met de tsx | |
bulldogg | zondag 10 februari 2013 @ 23:42 |
Dat is wel lekker man, zoiets had ik ook verwacht maar nee hoor... ik heb trouwens ook nog gisteren weer ff me tellertje ontgrenst ![]() | |
Blester | maandag 11 februari 2013 @ 08:21 |
Oude Peugeot scooter ging ook 1 op 40 ![]() | |
Mr.Trololo | maandag 11 februari 2013 @ 08:44 |
en dat kun je niet even zelf doen ? | |
Blester | maandag 11 februari 2013 @ 09:00 |
Net of ik het gereedschap heb om die ketting, remklauwen e.d. eraf te halen ![]() Dit kost me ¤15,- en ik heb er geen omkijken naar. Keuze is snel gemaakt ![]() | |
Mr.Trololo | maandag 11 februari 2013 @ 09:04 |
een paar steeksleutels, wat bandenlichters, wd40.. kom je al een heel eind ![]() | |
Blester | maandag 11 februari 2013 @ 09:53 |
Ach, voor ¤15,- ga ik er niet zelf aan kloten. | |
Yreal | maandag 11 februari 2013 @ 20:34 |
Nee precies, voor 15 euro zou ik het ook lekker laten doen ![]() | |
bulldogg | maandag 11 februari 2013 @ 23:16 |
Oke... vandaag dus ff lekker op me bek gegaan op een laag ijs -_- kuip naar ze mallen moer, koppelingshendel gebroken, schakelpedaal verbogen en koelvloeistof dop pleite :s. Morge maar ff de hendel vervangen, pedaaltje proberen terug te buigen nieuwe kuip en dop bestellen. Kut zooi ik laat m lekker staan tot het weer wéér beter is. | |
Haasbeuntje | dinsdag 12 februari 2013 @ 16:24 |
Wat heb je er aan veranderd dan? Ik heb met AM6 blokjes altijd makkelijk de 1 op 30 gehaald (ontgrenst) ![]() | |
bulldogg | dinsdag 12 februari 2013 @ 19:43 |
35mm carb, sproeier 130, onbegrensde cdi (dus meer toeren), 150 kilo eigen gewicht en 65 kilo mijn gewicht | |
Blester | dinsdag 12 februari 2013 @ 19:51 |
TZR heeft 110 KG rijklaar toch? Net als die van mij. | |
Hendroit | woensdag 13 februari 2013 @ 14:53 |
Godverdomme, donderdag word weer sneeuw verwacht in het hele land ![]() ![]() | |
Geelman | vrijdag 15 februari 2013 @ 20:49 |
Nieuwe banden! ![]() | |
bulldogg | vrijdag 15 februari 2013 @ 21:05 |
Op mijn kenteken bewijs staat 128, maar is dat met 14L benzine etc. ? | |
Blester | vrijdag 15 februari 2013 @ 21:35 |
Nee, lege tank. | |
Haasbeuntje | vrijdag 15 februari 2013 @ 21:35 |
Meestal staat er massa rijklaar, dat is inclusief alle vloiestoffen en etcetera. Bij mijn schakelbrommert staat ook: Massa leeg voertuig: 108 kg Massa Rijklaar: 116 kg Klopt niet helmaal aangezien hij een 7,2 liter tank heeft en 1l olie en 1l koelvloeistof EDIT: 1 liter benzine weegt 0,72 kg lol, dus dan klopt het wel aardig ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Haasbeuntje op 15-02-2013 21:44:21 ] | |
-niemand- | vrijdag 15 februari 2013 @ 21:42 |
ik ben bezig om een aanhangertje te lassen voor de brommer. groot is hij niet. maar er past toch wat in. foto's komen wel als hij klaar is. en het leukste, hij word alleen gemaakt van afval materialen, alleen het wiel heb ik gekocht. | |
Blester | zaterdag 16 februari 2013 @ 17:17 |
Heb de Gilera die ik als inruil heb verkregen op m'n Peugeot vandaag alweer verkocht. Zéér leuk bedrag voor gekregen ![]() | |
bulldogg | zaterdag 16 februari 2013 @ 18:08 |
trouwens een midden standaard voor een TZR bestaat niet, toch?? | |
Blester | zaterdag 16 februari 2013 @ 18:25 |
Een bok bedoel je? TZR heeft alleen zijstandaard. | |
Blester | zondag 17 februari 2013 @ 10:20 |
Iemand hier ooit gehoord van een Beta Ark? Nu de Gilera weg is moet daar natuurlijk weer wat voor in de plaats komen ![]() | |
asfalthooligan | maandag 18 februari 2013 @ 23:12 |
Let wel op een fietskoppeling is niet goed genoeg Deze willen achter een brommer wel eens los schieten. Je moet oficieel een goed gekeurde trekhaak hebben. Heb 1 gezien die zo,n kogelkoppeling had van een fiets en deze schoot onder het rijden gewoon los | |
Ou-Tannu | maandag 18 februari 2013 @ 23:19 |
ik kreeg mijn fietskar met zo`n kogel dus met t fietsen er al af :/ ( ok mischien moet ik minder hard door de bocht dan ofzo :p ) | |
-niemand- | maandag 18 februari 2013 @ 23:29 |
ik heb dus zelf een koppeling gelast van een ontieglijk sterk scharnier en een zijstandaard. Voor een rondje om het dorp zal het wel goed genoeg zijn. En anders kan ik altijd nog een goede koppeling maken. | |
Blester | zaterdag 23 februari 2013 @ 19:57 |
Wat is het rustig hier ![]() Nu de Gilera weg is begint het toch wel leeg te worden met maar één bromfiets. Morgen kijken voor een Yamaha Neos hier in de buurt (alleen als er geen sneeuw ligt ![]() ![]() En Yamaha is wel een top merk waarvoor heel veel onderdelen heel goedkoop zijn ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:06 |
pfft tijd om een goede doch goedkope carb te vinden om op mn saxonette te draaien | |
Blester | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:14 |
Vandaag trouwens eens bezig geweest met m'n uitlaat van de MH RX 50, staalborstel gekocht en deze op de boormachine gezet. Eens een flink uurtje zitten schuren en echt bijna alle roest eraf. Op sommige plekken kwam ik helaas niet bij (kappen zaten ervoor en achterkant kon ik sowieso al niet bij) ik had echter weinig zit om de hele uitlaat eraf te gaan halen waarbij de pakkingen waarschijnlijk afbrokkelen ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 februari 2013 @ 20:35 |
och bij mijn scoot lekt de pakking tussen blok en uitlaat lekt ook.. koolt wel weer dicht op den duur ![]() en iemand ervaring met uitlaatjes ontkolen ? | |
-niemand- | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:04 |
als er schotten inzitten uitbranden. zonder schotten moet je een binnekabel van je remmen ofzo de uiteinden in de boormachine doen. dan in de uitlaat stoppen en volop ronddraaien. LET OP NIET DRAAIEN ALS DE KABEL BUITEN DE UITLAAT IS!!!!! uitbranden kan goed met benzine of vol laten lopen met gas. wel oppassen dat beide uiteindes open zijn en dat je niet met je gezicht ervoor gaat zitten. | |
Ou-Tannu | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:10 |
gok dat er schotten in zitten ja ![]() ![]() binnenkort maar es doen dan ![]() | |
Koelkastman | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:30 |
Ontkolen werkt ook prima met een fles gootsteen ontstopper. 1 kant van de uitlaat dicht maken. Flesje ontstopper erin samen met water, tijdje laten staan en af en toe schudden. Werkt prima en is ook wat veiliger ![]() | |
Koelkastman | zaterdag 23 februari 2013 @ 21:33 |
Top scootertje. Heb hem zelf ooit 2e hands gekocht en rij er nu al 2,5 jaar op. Standaard minarelli horizontaal blok; Gianelli uitlaat; Paoli schokbreker. Prima scooters van goede kwaliteit. Enige nadeel is dat veel kappen in de weg zittenmet sleutelen. | |
Blester | zondag 24 februari 2013 @ 13:43 |
Ben weer in het bezit van een tweede scooter, een Yamaha Neos deze keer ![]() ![]() Redelijk afgetrapt ding, kappen zien er nog heel mooi uit (bijna nieuw), onderkuip zijn de nieuwe ophangpunten afgebroken, hangt nu met tyraps vast (beide kanten), KM teller kabel kapot, elektrische start kapot en na +- 10 min stationair lopen valt hij uit (wss koeling probleem) Zit wel een gianelli reverse uitlaat onder, originele uitlaat heb ik erbij gekregen. Mooie nieuwe schokbreker (hele goede). Voor een mooi prijsje kunnen krijgen en een leuk opknapprojectje. Loopt alleen een beetje hard, haalde net de 80 KM/u ![]() | |
Haasbeuntje | zondag 24 februari 2013 @ 13:48 |
Yamaha ![]() Jij had toch een Motorhispania RX50 ? | |
Blester | zondag 24 februari 2013 @ 13:48 |
Die heb ik ook nog steeds ja ![]() En zeiken op Yamaha is wel ![]() | |
Haasbeuntje | zondag 24 februari 2013 @ 13:50 |
Ik heb altijd problemen gehad met Yamaha (bb motoren), misschien toeval haha ![]() | |
Blester | zondag 24 februari 2013 @ 13:52 |
Het voordeel is dat er enorm veel onderdelen voor verkrijgbaar zijn en op Marktplaats gaan die onderdelen bijna gratis weg ![]() Maar is wel een leuk projectje om wat kennis op te doen. Zit in een YSS diamond schokbreker onder (paar dagen oud), DR50 cilinder e.d. alleen die onderdelen zijn de aanschafprijs al waard. Ik heb trouwens heel wat regels overtreden op de weg naar huis volgens mij ![]() ![]() | |
Haasbeuntje | zondag 24 februari 2013 @ 13:55 |
Dat is wel mooi spul ja. Ik heb nog nooit een weg met een groene streep in het midden gezien ![]() | |
Blester | zondag 24 februari 2013 @ 13:57 |
Na even te googlen bleek het inderdaad een 100 KM/u weg ![]() ![]() | |
Hamster. | zondag 24 februari 2013 @ 15:22 |
Tvp voor mijn vespa lx50 4takt snor.![]() | |
Blester | zondag 24 februari 2013 @ 19:37 |
Wat een kutwerk is dat toch om een verroeste uitlaat weer mooi te krijgen, bij mijn MH RX 50 druk bezig geweest, die is weer bijna helemaal mooi, nu bij de Yamaha Neos was ook helemaal bruin, groot deel er al af (dat deel ziet er al echt als nieuw uit), heb echter de originele uitlaat van de Neos hier ook liggen waar ik ook mee aan de slag ga binnenkort. Kreeg de Neos net al niet meer aan de gang trouwens ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 24 februari 2013 @ 23:49 |
Daarom ga ik mijn uitlaat niet eens fatsoenneren ![]() ![]() gezien dr hele plakken af komen aan de buiten kant | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 08:24 |
Ik ben +- 3 kwartier bezig geweest met die uitlaat en een heel groot deel is al klaar, de demper moet er alleen af om bij de rest te komen. Echt zeker de moeite waard ![]() | |
Geelman | maandag 25 februari 2013 @ 10:30 |
Gewoon een nieuwe kopen, zijn toch niet zo duur. Om de zoveel tijd insmeren met afgewerkte olie. | |
Geelman | maandag 25 februari 2013 @ 10:49 |
Yamaha is gewoon een gerebadgede MBK. Komt allemaal uit Spanje en Italië. Op zich redelijk spul, wel aardig verouderd. | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 17:08 |
Een nieuwe uitlaat kopen niet duur? ![]() | |
Haasbeuntje | maandag 25 februari 2013 @ 17:44 |
Haha, zit aardig wat verschil in, voor mijn schakelbromfiets ben ik ook 170 euro kwijt voor een vervangingsuitlaat, terwijl ik met 50 euro een hele snelle uitlaat voor mn vespa's kan kopen ![]() | |
Geelman | maandag 25 februari 2013 @ 17:45 |
Tsja, da's je lot als je een schakelbrommer wil rijden. Voor een automaatje kost 't veel minder. | |
Q.C.Passed | maandag 25 februari 2013 @ 18:18 |
Iemand geinteresseerd in een Ludix Trend? Begrenzer op Vario is eruit (loopt 40km) , nu 10.000 gelopen, altijd beurtjes gehad bij de dealer en is uit 2008. Geen idee wat ik er voor moet vragen trouwens. | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 18:46 |
Ooit de prijzen van een Yasuni e.d. gezien? Die zijn niet mis ![]() | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 18:48 |
Oh, een Ludix, daar was ik laatst eens voor gaan kijken op Marktplaats. Opzich wel grappige modellen, schat de waarde echter niet zo hoog. Wat wil je ervoor hebben en waar staat hij? | |
Life2.0 | maandag 25 februari 2013 @ 18:50 |
dan heb je een opmaat voor die prijs | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 18:50 |
Bougie straks er eindelijk uit gekregen (wat een gekut is dat bij een Neos zeg, maar weet nu hoe het moet). Bleek redelijk zwart te zijn en de ontsteking zag er ook niet helemaal dapper meer uit. Ik denk niet dat dit de oorzaak is van het niet starten maar toch even naar de lokale brommerboer gegaan voor een nieuwe Bougie, moest besteld worden dus morgen binnen. Kosten: ¤5,- ![]() | |
-niemand- | maandag 25 februari 2013 @ 19:16 |
uitlaatje opknappen hoeft niet veel werk te zijn, het resultaat is dan ook niet mooi. uiteraard kan het met iets meer werk ook heel mooi worden. ik zal eens wat voorbeelden geven. zandstralen en staalborstelen, hittebestendige blanke lak erover en demper polijsten. ![]() +- 3 uurtjes. roest oppervlakkig weghalen en instrijken met teer, daarnaast de missende demper zelf maken. ![]() 30 minuutjes. roest weghalen met de flex, daarna een poging tot lasnaden branden ( ![]() ![]() 1.5 uurtje | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 19:19 |
Ik ben gewoon met boormachine samen met staalborstel aan de gang gegaan en dat gaat prima. | |
Blester | maandag 25 februari 2013 @ 19:26 |
De bougie uit de Neos trouwens:![]() ![]() En dan na te gaan dat ik hier al flink met de staalborstel ook over ben geweest, maar volgens mij gaf hij ook helemaal geen vonk meer. | |
Ou-Tannu | maandag 25 februari 2013 @ 20:52 |
tja de vonkjes zijn ook wel eens op natuurlijk :-P | |
Posergoth6667 | maandag 25 februari 2013 @ 21:15 |
binnenkort echt een nieuw achterwiel scoren. trommel is krom, buitenas is het schroefdraad gaar van (kan de rem niet meer monteren centreren met de moer op de buitenas waardoor deze kan bewegen waardoor de rem niet goed gaat, of hij loopt aan en remt voor geen meter of hij werkt niet). rij dus nu met alleen een voorrem. niet echt prettig met dit weer. nu moet ik er alleen nog een vinden. ben bang dat ik iets moet gaan verzinnen om een schijfrem er op te bouwen. | |
Q.C.Passed | maandag 25 februari 2013 @ 22:26 |
Rond de 600. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 09:06 |
Dadelijk even de nieuwe ophalen, ben benieuwd maar heb zo'n idee dat dit het probleem niet is, heb namelijk een andere bougie geprobeerd (helemaal niet) die ik hier nog had liggen (welliswaar wat te lang schroefdraad), gaf wel een vonk maar startte er ook niet op. | |
Ou-Tannu | dinsdag 26 februari 2013 @ 10:55 |
tja ik moet mijn vonkjes voorraad ook eens controleren.. ook op de todo list ![]() | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 16:44 |
Ook maar even hier neer knallen, ben ten einde raad: Een aantal dagen geleden heb ik een Neos gekocht, natuurlijk vertelde de eigenaar me dat hij altijd binnen 1x start en zoals bekend startte hij inderdaad in 1x toen ik bij de verkoper aankwam. Heeft niet lang stationair gelopen bij hem, even later nog een keer gestart (met kick) ging verder prima. Aldus onderweg richting huis, na 3 kilometer te hebben gereden moeten stoppen voor een stoplicht. Op het moment dat ik stond te wachten voor het stoplicht viel de Neos uit. Kreeg hem eerst moeilijk aan de gang met de kick maar later startte hij weer. Verder gereden en op een gegeven moment even een korte pauze genomen, scooter weer neergezet en stationair laten draaien, na +- 25 seconde viel hij uit, wederom moeilijk aan de gang te krijgen, alleen met volgas in en veel kicken ging hij aan. Toen ik hem weer aankreeg heb ik heb 5 minuten stationair laten draaien (bleef mooi aan), na die 5 minuten viel hij opeens weer uit. Wederom weer aan de praat gekregen en de weg naar huis gereden. Eenmaal thuis aangekomen zette ik de scooter neer en net toen ik afgestapt was viel hij wederom uit, niet meer geprobeerd om hem te starten toen. Volgende dag wilde ik hem wederom starten, echter ging hij niet meer aan met de kickstart. Ook met volgas geprobeerd e.d. Ik heb nu al lange tijd geprobeerd hem te starten (we zijn nu ondertussen 2 dagen verder), echter krijg ik hem niet meer aan. Wat ik heb gedaan: - Bougie eruit gehad, zag er best oud uit dus vanochtend een nieuwe gehaald bij de brommerboer en deze er meteen ingedaan. Flink in de bougiedop geblazen dat eventuele resten (zat niets in verder) eruit waren. Echter bleef hij hetzelfde geluid maken met het starten. Ik heb de nieuwe bougie uit de cilinder gehad met de bougiedop erop om te kijken of hij vonkte, ik zag echter geen vonk. Toen ik gister nog geen nieuwe bougie had, heb ik eentje gepakt die ik hier had liggen (verder bijna dezelfde, iets langer schroefdraad), toen ik de bougiedop vastpakte tijdens het kickstarten gaf hij een klein schokje, zal betekenen dat hij toen wel een vonk heeft gehad (aangezien ik rustig kickte was het schokje maar héél klein). Wat foto's en een filmpje bij de situatie: http://i.imgur.com/vqqHhed.jpg http://i.imgur.com/fdi2YTB.jpg http://i.imgur.com/uBtXEwy.jpg http://i.imgur.com/rOCTz32.jpg http://i.imgur.com/XsX8q5E.jpg http://i.imgur.com/6R4k5Dh.jpg | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 17:16 |
Pak een nieuwe bougie en kijk eens hoe die vonkt. De vonk moet blauw zijn. Niet zachtjes, maar gewoon normaal kicken. | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 17:21 |
Carburateur al schoongemaakt? | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 17:24 |
niet doen, volgende keer heb je lamme hand ![]() welk geluid maakt ie? | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 18:21 |
Bougie is vanochtend erin gegaan, is een nieuwe. Eventueel een goede optie Als ik de kick met de hand een stukje naar beneden doe sta ik niet meteen onder stroom hoor. zie het filmpje voor het geluid. | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 18:53 |
Oke en welke kleur is de vonk dan? | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 18:54 |
Ik zag helemaal geen vonk toen ik het uit de cilinder had en kickte met de bougiedop erop. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 18:59 |
Ik hoor het duidelijk niet? Omschreef eens wat voor geluid er niet zo horen, elke kenner kan ahv geluiden precies weten wat er mis is | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:00 |
Je weet ook dat de bougie tegen de cilinder aan moet om te testen of hij vonkt? | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:01 |
Geluid vol aanzetten, dan hoor je het wel. Na de kick lijkt hij een bepaalde druk op te bouwen maar hij komt nog niet tot de helft van het complete startgeluid, hij blijft ergens hangen, je hoort hem aanzetten maar daar blijft het bij. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:02 |
Dat is sowieso heel lastig bij een Neos, om te kicken en tegelijk dat te kijken. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:05 |
nee daar wordt ik niet wijzer van, wat bedoel je? Dat hij naar stationair wil maar meteen uitvalt? gewoon even de standaard puntjes langslopen: hij vonkt bougie nat? vlotterbak gevuld? sproeier verstopt? lucht? | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:10 |
Het is moeilijk te omschrijven, beluister het filmpje eens met hard volume. Maar kenmerkend is dat hij dus vanaf stationair uitviel, afkoelde (want als ik hem direct weer had gestart had hij het wellicht weer gedaan) en toen niet meer wilde starten. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:11 |
Ik hoor echt niets meer dan een rammelde scooter die niet start Wat heb je al gecheckt buiten nieuwe bougie? | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:14 |
Dit, heel onduidelijk. Maar hij heeft dus gestart en gereden? | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:15 |
Naast bougie de kabels naar de bobine bekeken op scheuren / losse contacten e.d. maar verder nog niet heel veel aangezien mijn technische kennis (nog) redelijk beperkt is van scooter en door het redelijk koude waarbij ik nog niet alle benodigde kappen eraf heb gehaald. | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:16 |
Lastig misschien wel ja, maar je moet het toch echt ff proberen. Met 2 man lukt dat al beter. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:16 |
Inderdaad, zoals in het verhaal te lezen is heeft hij gelopen, ik heb er 3 KM mee gereden, toen viel hij 1e keer uit bij stoplicht (remmen en toen moest hij stationair lopen), weer aangekregen, verder gereden en zo paar keer door. na het rijden viel hij steeds bijna meteen uit. Op een gegeven moment 5 minuten stationair laten lopen (niet rijden) en toen viel hij pas na 5 minuten uit, toen naar huis gereden hier afgestapt en viel meteen uit. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:17 |
ja kijk als ik het zo lees; veel stilstand, weinig rijden, rotzooi onderin de tank schud zich beetje los wanneer ts ermee naar huis rijd en nu vervangt ie het eerste wat ie ziet (bougie) en dat hielp niet | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:17 |
Carburateur of valse lucht lijkt me. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:19 |
valse lucht valt ie niet uit, dan blijft ie doorjanken, zelfs bij gas dicht en afremmen gewoon verstopt benzinetraject zegt opabrommerjugend | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:23 |
Maar het is vreemd dat hij wanneer ik niet reed wel rustig 5 minuten stationair kon lopen en wanneer ik een stuk had gereden en bij een stoplicht afremde het nog geen 10 seconde duurde alvorens hij uitviel. En het lukte wel steeds om hem aan te krijgen, tot de volgende dag. | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:24 |
Hoeft niet. Te veel lucht start en loopt die ook niet. Je hebt dan een "bwoaaap" geluid | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:26 |
Ben ik het niet mee eens. Het traject moet gewoon luchtdicht zijn om goed te kunnen starten en lopen. Het is een combo van lucht/benzine. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:28 |
zelfs zonder luchtfilter moet ie gewoon lopen, al valt ie dan wel uit wanneer je wilt rijden | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:29 |
Poging nummer 2, deze had ik ook gemaakt. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:29 |
Dat is niet vreemd; typish symtoom | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:30 |
Symptoom van wat? | |
Haasbeuntje | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:30 |
Carb schoonmaken, als ie het dan nog niet goed doet; ontsteking doormeten. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:31 |
Carb is makkelijk los te maken verder? | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:32 |
Je probeert hem te starten? Kunnen wij niks over zeggen verder. Gewoon de carb eraf halen. | |
Haasbeuntje | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:32 |
Ja zit meestal met een soort slangeklemmetjes vas, en gaskabel/chokekabel is ook wel makkelijk er af te halen. | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:33 |
Loshalen bij spruitstuk; Gaskabel; Olie leiding; Benzine leiding; Luchtfilter; Choke. Dan is die los als het goed is. | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:34 |
Verder je stationairschroef en luchtschroef niet verdraaien. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:34 |
verstopt benzinetraject: stations trekt ie de vlotter leeg (dat is makkelijk5 min) op toeren trekt het vacuum kleine zooi hard genoeg aan om niet te verstoppen, maar zodra je afremt valt de stroomsnelheid weg en verstopt ie snel gewoon tank legen, evt doorspoelen, benzinefilter eraan hangen (zonder nooit rijden) en je carb/sproeier schoonmaken als je er bij kan kun je het luchtfilter eraf trekken, met vinger de inlaatkant dichthouden en even keihard op de kicker rammen, heel soms trek je het vuil er dan doorheen (voor als je onderweg stil komt te staan wil het wel eens werken) | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:34 |
Ja, het geluid uit het filmpje komt heel goed overeen met het echte geluid. Een kleine aanzet maar meer ook niet. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:36 |
mogelijk kun je trouwens je vlotterbak er gewoon afhalen zonder carb te verwijderen, scheelt je weer gezeik (voor het loshalen alle zooi schoonmaken anders komt er weer in je inlaat te zitten als je het weer in elkaar duwt | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:36 |
in jouw oren misschien, vanaf de pc kan ik niet horen wat er fout zit, dat moet je echt horen, luisteren.. | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:38 |
Alleen vlotter schoonmaken is ook zo wa. Haal gewoon metteen dat hele ding uit elkaar. Dus elk schroefje/boutje. ![]() | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:40 |
![]() Valt dat vlotterbakje hierop te zien? En welke zijn de stationairschroef en luchtschroef? | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:45 |
Vlotterbakje zit inwendig. Stationair en luchtschroef weet ik zo niet, weet niet welke carb erop zit. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:49 |
Deze zit erop: ![]() 17.5mm dellorto | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 19:50 |
Vlotterbakje staat rechts boven op je foto. Luchtschroef bij je luchtfilter aansluiting en stationair daarboven. Meestal zit er achter je stationairschroef een veertje. | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:00 |
Op foto 2 (zie post hierboven) dus bovenaan. Hoe zorg ik ervoor dat die schroeven blijven zitten? Want ik neem aan dat die eruit moeten wil ik hem loskrijgen en schoonmaken? Schoonmaken kan gewoon met water? Heb wel eens gelezen dat wasbenzine hier ideaal voor is (hem hier in leggen). | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:22 |
beide slangklemmen losjes draaien en dan kun je de cab draaien dat zwarte (onderkant carb) is de vlotterbak, als je die loshaalt kun je bij de sproeier (klein schoefje met een gaatje erin) | |
Koelkastman | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:24 |
Op die foto die ik gequote heb bovenaan. Op die foto van die Dell 'Ortho onderaan. Als je de schroeven eruit draait blijven ze zitten. Zit een soort van borging in het schroefdraad dat ze er niet uit vallen. | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:25 |
stelschroeven NIET aankomen. alleen dat zwarte bakje loshalen gewoon met benzine schoonmaken, of in een bakje diesel leggen als het aangekoekt zit | |
Blester | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:31 |
Wat zou ik in dat vlotterbakje moeten vinden dan? Als ik hem in de huidige stand losdraai valt er wat uit? Alleen het vlotterbakje schoonmaken is voldoende of hele carb loshalen? | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:48 |
google man http://wqww.scooterfreaks.nl/forum/showthread.php?t=466100 | |
Life2.0 | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:48 |
mijn auto start niet meer, ik ga even mijn motorkap schoonmaken, dan doet ie wel weer ![]() | |
Miniem | dinsdag 26 februari 2013 @ 20:54 |
![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 26 februari 2013 @ 22:39 |
vonk kan je ook proberen zonder bougie in de dop.. als het goed vonkttie dan ook wel ![]() bij een metje gaat dat iig prima | |
Blester | woensdag 27 februari 2013 @ 08:08 |
Kreeg ook deze reactie van iemand: en miss krijgt hij te veel lucht wnt je begrenzing van je luchtfilter is deruit. | |
Miniem | woensdag 27 februari 2013 @ 16:16 |
Verdorie, maken jullie wel eens van die brommer-sleutel-bloopers mee? ![]() Ik ging vandaag mijn vonk testen, dus met de ene hand de bougie op de cilinder drukken en de andere hand aankicken, hij vonkte maar niet ![]() ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 februari 2013 @ 17:23 |
nee.. wel dat ik mn scoot uit gezet heb bij de brug oid.. en normaal draai ik hem meteen weer op contact ( dan is het 1x trappen en scheuren maar.. ) alleen dan vergeet ik hem weer terug te zetten ![]() ![]() wel vandaag aangehouden ![]() ![]() rollerbankje ![]() ![]() | |
Haasbeuntje | woensdag 27 februari 2013 @ 18:02 |
Whahaha, heb ik ook gehad met mijn vespa bromfietsje, ik zat lekker te spelen met de decompressie hendel. Toen kwam er een agent en die dacht dat ie flink opgevoerd was, dus dat ding op de rollerbank; max 41 km/u ![]() | |
-niemand- | woensdag 27 februari 2013 @ 18:12 |
na het sleutelen de bougiedop erop vergeten te doen, rennen als een gek. bougiedop eraf ![]() benzinekraan openzetten vergeet ik ook nog regelmatig. en het mooiste, ik had mijn blokje helemaal gereviseerd, rondje rijden. alles prima. week erna de brommer weer gepakt, toen kwamen er allemaal piepende geluiden uit het blokje en hij viel steeds uit. ik was bang voor een vastloper, dus het blokje uit elkaar genomen. wat bleek, ik had een schroef van de ontsteking niet goed aangedraaid en deze was tegen het vliegwiel gekomen is aan gaan lopen ![]() | |
Miniem | woensdag 27 februari 2013 @ 18:22 |
Hoe maak je eigenlijk een eigen demper? van een blikje ofzo? | |
-niemand- | woensdag 27 februari 2013 @ 19:20 |
van een willekeurige spuitbus, daar aan het einde een stuk blik afsnijden. wel genoeg zodat je het over de rest heen kunt schuiven. dan neem je een buis, daar boor/zaag je allemaal gaten in. dan ros je die buis door het blik heen en vul je de omliggende ruimte met glaswol of demperwol. dan het einde het afgezaagde stuk een gat in maken en over de buis schuiven en over het blik. en dat was het wel ![]() werkt verrassend goed, niet zo goed als een echte demper. maar voor die prijs ![]() | |
Blester | woensdag 27 februari 2013 @ 20:41 |
Even een vraagje tussendoor, ik wil morgen of anders vrijdag mijn caberateur er eens helemaal uit gaan halen om hem goed schoon te maken. Nu lees ik echter dat wanneer je hem echt goed schoon wilt hebben de stationairschroef en luchtschroef er helemaal uitmoeten. Valt hij ook goed schoon te maken zonder dit allemaal los te halen? En wanneer ik hem loshaal neem ik aan dat niet meteen de stationairschroef en luchtschroef verdraaid zijn? | |
Koelkastman | woensdag 27 februari 2013 @ 21:57 |
Als jij hem helemaal los haalt en schoon wilt maken dan moet je die schroefjes er eigenlijk ook uit draaien. Weet je wel zeker dat je het zelf wilt doen? Als ik sommige berichten zo van je lees ben je niet super ervaren en een carburateur heeft veel onderdelen. Misschien kun je het samen met iemand doen die het al eens heeft gedaan, want als je hem niet meer in elkaar krijgt heb jeen probleem ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 februari 2013 @ 22:31 |
denk dat mijne maar es in een ultrasoon badje moet ![]() | |
Koelkastman | woensdag 27 februari 2013 @ 22:32 |
Sorry snap hem niet ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 27 februari 2013 @ 22:36 |
de carb? ![]() | |
Koelkastman | woensdag 27 februari 2013 @ 22:38 |
Ja snap ik, maar je bedoelt gewoon schoonmaken/ uit elkaar halen? | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 07:50 |
Ach, valt wel te leren denk ik zo ![]() ![]() Mocht toch geen water bij die schroeven komen? | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 07:51 |
http://www.scooter-freaks.nl/forum/showthread.php?t=417049 Laat dit nu eens precies de carb zijn die ik ook heb ![]() Las trouwens wel dat het lang duurt voordat hij überhaupt zou starten wanneer je het vlotterbakje leeggooit (tijdens het schoonmaken) [ Bericht 19% gewijzigd door Blester op 28-02-2013 08:04:26 ] | |
Ou-Tannu | donderdag 28 februari 2013 @ 11:03 |
wat er normaal af kan er af en dan hop alles in de ultrasoon voor grondig reinigen ![]() en hmm ik geloof dat ik ook mazzel heb gehad met de rollerbank ![]() ![]() ( kurk er in van achter.. en gewoon nog vol gas kunnen rijden... ![]() | |
Haasbeuntje | donderdag 28 februari 2013 @ 15:30 |
Als ik mn carb net schoon heb gemaakt start mn brommer altijd nog na 1 kickje hoor ![]() | |
Koelkastman | donderdag 28 februari 2013 @ 16:57 |
Mwa maak hem zelf gewoon schoon mrt water. Als je hen daarna gewoon laqt drogen is er niets aan de hand. Nog nooit gehoord dat het gaat roesten of iets. | |
Koelkastman | donderdag 28 februari 2013 @ 16:59 |
Je vlotterbak is dan wel leeg. Ligt eraan of je een benzine kraan of een vacuum hebt. Bij een kraan stroomt je bakje metteen vol. Bij een vacuum moet je eerst een paar keer kicken, omdat er pas bezine loopt als er een vacuum is. ![]() | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:36 |
even opschijven hoe veel rondjes je moet draaien tot ie helemaal dicht (vast) zit en dan kan ie geowon eruit natuurlijk | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:38 |
water en benzine mengt niet, dus om toekomstige startproblemen te voorkomen; diesel. | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 18:42 |
Nee, VLOTTERbak, je vlotter stopt de benzine als de vlotter op een bepaald niveau zit | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 19:44 |
Vandaag al even bezig geweest, echter wilde ik ook meteen luchfilter er eens afhalen, en de spons schoonmaken, alles even nalopen. Kon echter moeilijk bij de bout bij de luchtfilter dus hier zojuist even een mooie nieuwe sleutel voor gekocht die ik vaker kan gebruiken hiervoor, kostte maar ¤2,50 Kwam bij de Gamma, zag ook meteen dat de Motip hit resistance tot 800 graden in de aanbieding waren, aangezien ik steeds maar zit te denken over mijn uitlaat maar een bus met een mooie kleur meegenomen, Antraciet grijs meegenomen van Motip, komt in de buurt van metallic. Binnenkort maar eens spuiten, heb hier nu 3 uitlaten staan die wel een spuitbeurtje kunnen gebruiken. | |
Miniem | donderdag 28 februari 2013 @ 19:45 |
Hoeveel kostte die bus? | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 19:46 |
Kostte nu maar ¤10,- | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 19:47 |
http://www.bromfietsshop.(...)ndig-Antraciet-400ml Dit is hem, alleen dan tot 800 graden ipv 650. Bij de gamma hier hadden ze ook blanke lak, fluor kleur e.d. in de aanbieding | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 19:56 |
Ik heb een keer op een oude brommeruitlaat wat sikens zwarte verf gesmeert tegen pekel enzulks.. dat zat er na 4 jaar nog op ![]() | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:00 |
![]() Ik ga dit op mijn eigen uitlaat wel heel rustig en secuur spuiten, 4 á 5 lagen willen ik toch wel aan gaan brengen. Daarom ook expres 800 graden genomen, dat zou er nooit uit zichzelf af moeten gaan. Maar eerst even wachten op wat beter weer hiervoor. | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:06 |
in veel laagjes doen he, laagje doen; opwarmen, afkoelen, laagje, opwarmen etc | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:09 |
Gewoon 5-10 minuten tussen de lagen wachten (eventueel venti. erop zetten ![]() | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:10 |
je moet het verhitten om uit te harden, niet gewoon laten drogen | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:12 |
Waar verhit jij hem mee dan? | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:14 |
Bezine? | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:14 |
gewoon brommer aandoen ![]() | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:15 |
Jij spuit een uitlaat terwijl hij erop zit? ![]() Of je spuit één laag, doet hem er weer op, haalt hem er weer af, volgende laag etc.? ![]() | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:16 |
Ja. als die verf nog steeds hetzelfs als vroegah, valt het er gewoon vanaf wanneer je het met een dikke laag op spuit zonder te harder, het gaat dan isoleren en hecht niet, buiten is dan hard terwijl binnenkant zacht wordt.. | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:21 |
Is Motip, is echt een zeer goed merk. En ook nog een 800 graden bestendig. Spuiten terwijl een uitlaat erop zit lijkt me sowieso niet makkelijk en ook niet slim. Ik heb deze bijvoorbeeld hier staan: ![]() zie die maar eens fatsoenlijk te spuiten, de helft valt onder een kap (moet je de kap er eerst afhalen), verder mag je achter de uitlaat allemaal doeken e.d. gaan plaatsen anders komt het tegen je kappen aan, de demper mag je demonteren anders zit het tegen de demper aan en de achterkant van de uitlaat kom je al sowieso niet bij wanneer hij aan de scooter aangesloten is. Verder moet het spuiten in een omgeving tussen 15-25 graden gebeuren waardoor je de scooter/bromfiets in een verwarmde ruimte moet zetten en spuiten. | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:25 |
motip is geen haar beter dan een busje van de markt, echt waar. 2k van motip wel prima hoor Hij moet er sowieso onderuit, opschuren, prima evt, ontvetten, dan moet je toch 3 uur drogen en dan gooi hem er even onder om uit te harden, doe het goed of flikker er gewoon hema verf overheen ![]() demper gewoon verwijderen, meteen nieuw wol in, geen gezeik met de politie straks met mooi weer? | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:27 |
Denk maar niet dat ik weer met een giannelli reverse ga rijden hoor ![]() 3 uur drogen? Binnen 10 minuten is het droog hoor ![]() | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:32 |
stofdroog ja.. gewoon nog niet aanzitten met je vette vingers, luister naar opa ![]() en die namen ![]() in mijn tijd had je een gewone uitlaat: ![]() of een heule snelle ![]() | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:36 |
Voor een snelle uitlaat heb je tegenwoordig de Yasuni-reeks. Retesnel die dingen, met 70CC halen ze zo te 120 ![]() Ben wel naar huis gereden met de gianelli uitlaat, reed er 80 KM/u mee. Niet volledig onbegrensd tho. Met droog bedoel ik dat hij klaar is voor een tweede laag, niet om aan te zitten natuurlijk ![]() | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 20:43 |
Doet een kreidler met 60cc ook.. ![]() | |
Blester | donderdag 28 februari 2013 @ 20:46 |
Achja, niets voor mij die snelheden op een scootertje / bromfiets | |
Life2.0 | donderdag 28 februari 2013 @ 21:26 |
toen ik 16 was was het natuurlijk wel een kick, plat op de tank naast de provinciale weg en dan auto's inhalen ![]() even zwaaien als ze kinderen aan boord hebben ![]() ![]() | |
Koelkastman | donderdag 28 februari 2013 @ 21:58 |
Mooi is dat altijd. Ik rij zelf ook met een gianelli reverse. Komt een leuk knetter geluidje uit. Afstellen ging alleen niet heel gemakkelijk. | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 maart 2013 @ 01:47 |
ah wat is dit topique toch handig ![]() ![]() | |
Blester | vrijdag 1 maart 2013 @ 07:26 |
Ik heb misschien een koper voor m'n reverse, wil hem eronderuit hebben eigenlijk. | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 maart 2013 @ 16:42 |
![]() bron zou dit wat zijn voor onder mn rushje ? en dan wil ik hem wel behandelen met hitte bestendige verf ![]() | |
Geelman | vrijdag 1 maart 2013 @ 17:32 |
Geen geweldige uitlaat. Maar voor een Rush is niet zoveel te krijgen en duur is 'ie ook niet. Wel de begrenzer eruit halen en de scooter opnieuw afstellen! | |
Geelman | vrijdag 1 maart 2013 @ 17:35 |
Ik heb m'n nieuwe uitlaat ingesmeerd met afgewerkte olie. Kachelzwart werkt ook erg goed. | |
Ou-Tannu | vrijdag 1 maart 2013 @ 18:44 |
hm mn oude knalpot ( denk de originele uitlaat nog ![]() maar ik sta ope voor evt suggesties ![]() | |
Geelman | vrijdag 1 maart 2013 @ 19:06 |
Er is vast ook wel een Sito+ voor te krijgen. Dat is een standaard uitlaat, lekker stil en niet opvallend. Loopt prima als je de begrenzer eruit haalt. | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 11:04 |
Ik kan denk ik wel concluderen dat de Neos geen benzine krijgt, de nieuwe bougie zit er nu enkele dagen in, flink vaak gekickt in deze dagen en er is HELEMAAL geen verkleuring op de bougie te zien. Wanneer hij zou verzuipen zou hij zwart moeten zijn, wanneer hij gewoon benzine krijgt zou hij koffiebruin moeten kleuren maar hij ziet er nog bijna hetzelfde uit als hoe hij erin ging. Benzinetank zit gewoon vol, nu voelde ik eens aan de benzineslang, maar hier liep helemaal geen benzine doorheen, ook niet als ik een paar keer flink kick. | |
-niemand- | zaterdag 2 maart 2013 @ 13:19 |
![]() je zit er weer naast te lullen. bougiekleur aflezen werkt alleen als de brommer loopt. word de bougie wel nat? en staat je benzinekraan open? slangen verstopt? | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:35 |
Goed nieuws, ik heb hem ieder ieder geval weer aan het lopen, nog niet alles helemaal prima maar hij loopt weer. Wat ik heb gedaan: 2 injectiespuiten uit de tank gehaald en in de bougie gespoten (na 1 injectiespuit wilde hij bijna lopen maar nog niet helemaal), toen na enkele keren starten ging hij aan. Nu even 10 minuten laten lopen (flink gas erbij zodat benzine doorvoering weer op stand komt), heel even stationair gelopen maar nog niet gewacht totdat hij eventueel weer uit zou vallen. Was gas gegeven en meteen de sleutel omgedraaid. Wat ik namelijk kon zag was dat hij toen hij liep wel weer benzine aan begon te zuigen. Ik heb het idee dat wanneer ik hem een tijdje stationair laat lopen hij geen kracht genoeg meer heeft om benzine aan te zuigen waardoor hij op zijn reserve in de cilinder gaan lopen, wanneer dit op is zou hij dan uitvallen. Ik heb hem nu in ieder geval nog niet uit laten vallen. Tot zover mijn conclusies (voor hoever deze waar is), ben benieuwd hoe jullie erover denken. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:42 |
heb je die carb nou al schoongemaakt of zit je eigenwijs te doen? | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:43 |
wat | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 15:49 |
Lees even hierboven. Ik weet niet in hoeverre mijn conclusies waar zijn, maar daarom ook het bericht ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Blester op 02-03-2013 15:56:37 ] | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:31 |
als ik het wist vroeg ik het niet.. | |
leeell | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:35 |
Gast, ik heb geen idee waar je het over hebt. Tis geen raketwetenschap, maak die carburateur gewoon schoon. | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 16:47 |
Bij een Neos is die er moeilijk af te halen, heb nog een aantal sleutels niet. Verder ligt het daar denk ik ook niet aan? Lees hierboven maar, ik kreeg hem weer aan het lopen. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:06 |
welke sleutels zijn dat en wat belet je naar de gamma/action te stappen en voor 5 euro een simpel doosje sleutels te halen vraag je buurman desnoods even | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:07 |
volgens mij he.. van die fotos, zat het gewoon vast met twee slangenklemmen of vertrouw je je sleutelkennis nog niet genoeg? | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:31 |
Om er fatsoenlijk bij de komen moet de luchtfilter eraf, mis een sleutel daarvoor (zit heel vreemd bij deze scooter). Verder kan het daar toch niet aan liggen? Dat is nu toch wel bewezen, aangezien hij met benzine in de cilinder gespoten wel start. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:36 |
na 13 jaar kan ik het ook fout hebben, maar ik zou er niet te veel op vertrouwen | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:41 |
Geef mij eens een verklaring hoe het kan dat het vuil zijn van de cabarateur problemen geeft wanneer hij stationair loopt? Ik zou dan juist zeggen dat de benzineslang vuil is en wanneer je gas geeft zit er meer druk op en wanneer hij stationair loopt pompt hij het niet krachtig genoeg door. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:41 |
lagere doorstroomsnelheid | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:42 |
heb je een brandstofpomp dan? | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:42 |
Ik heb iets meer nodig dan deze twee woorden om te begrijpen op welk deel van mijn bericht je reageert. | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:42 |
Werkt d.m.v. vacuumslang geloof ik. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:42 |
En daarom leg ik het je ook niet uit maar geef ik de oplossing tot het probleem | |
Blester | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:47 |
Die twee woorden zijn geen oplossing in mijn ogen. Als ik gas geef stroomt het gewoon goed door en volgens mij als hij stationair loopt zuigt hij niet meer genoeg benzine aan ofzo. | |
Life2.0 | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:49 |
klaar met de onzin nou: maak de carburateur schoon en kom dan terug. | |
leeell | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:53 |
| |
leeell | zaterdag 2 maart 2013 @ 18:53 |
En je luchtfilterelement, spruistuk en poorten, uitlaat niet dichtgekoold? Is half uurtje.werk | |
Haasbeuntje | zondag 3 maart 2013 @ 13:17 |
Verstopte stationair sproeier ![]() | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 14:56 |
Ik ben ondertussen alweer wat verder. Na het lezen van een tip op internet om benzine in de cilinder te spuiten dit geprobeerd en hij start inderdaad als ik een injectiespuit benzine in de cilinder spuit. Net heeft hij netjes 20 minuten stationair gelopen zonder verder uit te vallen, ook met gas alles prima. Toen uitgezet en opnieuw gestart, ging prima in één keer. Toen weer uit en 5 minuten later nog geen keer gedaan, wederom prima gestart. Nu +- 1,5 uur later start hij niet meer. Ik hoorde hem de eerste keer bijna starten maar haalde het net niet, daarna niets meer. Nu weet ik zeker dat wanneer ik weer benzine in de cilinder spuit hij weer start maar dit is natuurlijk niet de bedoeling | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 15:21 |
maak die carburateur nu schoon ![]() 90% kans dat hij dan weer fatsoenlijk loopt. | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 15:29 |
Ik geloof je best, alleen weinig zin om hem er niet meer fatsoenlijk op te krijgen. | |
leeell | zondag 3 maart 2013 @ 16:05 |
Verkoop je scooter, schaf een ov jaarkaart aan en ontvolg dit topic | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 16:30 |
Rot eens op. Laat maar zitten, ik zoek het wel zelf uit. | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 16:52 |
Dat is echt heel makkelijk... ![]() Gewoon even goed kijken, desnoods stukjes tape aan de leidinkjes. Breng die scooter anders naar een dealer als je het zelf niet kan of durft. | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 16:56 |
Het is niet mijn main scooter, is gewoon een projectje om mee aan de slag te gaan, een dealer gaat hem zeer zeker niet worden. Ik zal morgen wel eens wat sleutels gaan halen zodat ik de carb. eraf kan halen. | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 16:57 |
Haal ook de kappen die in de weg zitten eraf. Dan wordt het al meteen een heel stuk makkelijker. | |
Life2.0 | zondag 3 maart 2013 @ 17:00 |
![]() | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:01 |
Leer je meteen je brommer een beetje kennen! ![]() | |
Life2.0 | zondag 3 maart 2013 @ 17:04 |
vriendin van blester "maak mijn bh maar los, zit achter met een clipje" blester "wacht, volgens mij snap ik dat, even navragen wat fok er van denkt" ![]() | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:10 |
Verdwijn uit het topic als het je niet zint, deze reeks is aangemaakt om vragen te stellen. Als je geen antwoord wilt geven doe je dit toch gewoon niet? Ik vind het helemaal prima hoor. | |
Life2.0 | zondag 3 maart 2013 @ 17:12 |
stel geen vragen als je geen hulp wilt of gan naar r&p | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:12 |
Hoezo wil ik geen hulp? Volgens mij reageer ik op elk bericht met hulp hoor. | |
Life2.0 | zondag 3 maart 2013 @ 17:13 |
is die carb al schoon? | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:14 |
Lees bovenstaande, morgen sleutels hiervoor halen. | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:23 |
Komt dat ding niet gewoon los met een kruiskop en platte schroevendraaier? | |
Life2.0 | zondag 3 maart 2013 @ 17:27 |
ja ![]() | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:30 |
Nee, luchtfilter moet er sowieso af om er fatsoenlijk bij te kunnen, zit een bout 10 en die valt voor een deel achter de achterkap, hier heb ik dus een buissleutel voor nodig. Daarnaast wil ik die er toch afhebben om goed schoon te maken. | |
-niemand- | zondag 3 maart 2013 @ 17:31 |
dat luchtfilter kun je er waarschijnlijk zo vanaf wrikken ![]() | |
Geelman | zondag 3 maart 2013 @ 17:31 |
Meestal kan je het luchtfilter laten zitten, je hoeft alleen de luchtfilterslang van de carburateur te halen. | |
Blester | zondag 3 maart 2013 @ 17:35 |
Kerel, als ik zeg dat hij vast zit met twee bouten dan zal dat ook wel zo zijn ![]() Bij een Neos is het sowieso makkelijker om de luchtfilter eraf te halen, heb je veel meer ruimte. Daarnaast zoals aangegeven wil ik die schoon gaan maken. |