Hé ik heb m'n lesje wel geleerd na dat gedoe met Artemis en alles, you can't blame me can you?quote:
Ik denk dat ik hem studietechnisch oversla. Hij zit ook in mijn hbo, als ik hem dan ook nog inbreng in rechtsgeleerdheid kan ik met dat ene vakje alle 3 binnen tikken..quote:
Hmm wel meer vertrouwen in this time round?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:05 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja![]()
Dus moet noodgedwongen nog wel even bezig
Watte?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem studietechnisch oversla. Hij zit ook in mijn hbo, als ik hem dan ook nog inbreng in rechtsgeleerdheid kan ik met dat ene vakje alle 3 binnen tikken..
quote:
Deze aan jou gerichte vraag nog gelezen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:09 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Heb jij trouwens in de master (veel) Engelse literatuur voorgeschreven gehad?
Ik volg nu twee inleidende vakken over Europees en Internationaal belastingrecht, maar ik heb nog geen woord Engels gelezen. Het gaat zelfs zo ver dat de studenten wordt toegelaten om een Nederlandse vertaling van het OECD modelverdrag naar het tentamen mee te nemen. Ook is van alle arresten van het HvJ de Nederlandse vertaling op blackboard geplaatst. Lekker handig natuurlijk, maar ik heb het idee dat mijn Engels steeds meer aan het aftakelen is.
Komt 'ie zelf aan met zijn ranzige sekspraatquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het gaat wel diep tussen jullie hč?
Een klein beetje omdat ik nu meer een beeld heb van hoe ze willen dat je antwoorden, maar nog steeds niet bijster veel confidencequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hmm wel meer vertrouwen in this time round?
Zo was het uiteraard niet bedoeld Tchockboi. Ik ben een heer.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Komt 'ie zelf aan met zijn ranzige sekspraat
Europees Direct is in het Engels. En dan merk je meteen dat er veel te weinig aandacht aan is besteed. Ook meteen het grootste probleem in de praktijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:11 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
[..]
Deze aan jou gerichte vraag nog gelezen?
Met je Tchockboi, je bent geen zuivelproductquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:13 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Zo was het uiteraard niet bedoeld Tchockboi. Ik ben een heer.
Hoe komt het? Als je vragen ofzo hebt mag je me best DM'en trouwens.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:12 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Een klein beetje omdat ik nu meer een beeld heb van hoe ze willen dat je antwoorden, maar nog steeds niet bijster veel confidence
Selecteren en dan gewoon ctrl+x?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:15 schreef eriksd het volgende:
Hoe kan je in de Photobucket editor dingen eruit knippen? Dus dat je alleen een vierkantje sleept en selecteert en daarmee verder gaat?
Dat was een bewuste juxtapositionering.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Met je Tchockboi, je bent geen zuivelproduct
Hahahahquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat was een bewuste juxtapositionering.
Interessant is het zeker. De jurisprudentie is op de één of andere manier ook een stuk boeiender dan bij het vak Europees recht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Europees Direct is in het Engels. En dan merk je meteen dat er veel te weinig aandacht aan is besteed. Ook meteen het grootste probleem in de praktijk.
Wel erg interessant, Europees belastingrecht. De noten in BNB zijn het lezen zeker waard, verduidelijken ook een hoop. Zou ik wel even doen voor het tentamen.
Ja heb toch nog het gevoel dat ik de basis niet in de vingers beheers, moet nog teveel onwetend in de wed bladeren als ik het niet weet. Maar als ik gerichte vragen heb zal ik je dm'en! Dankquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Hoe komt het? Als je vragen ofzo hebt mag je me best DM'en trouwens.
Bij alle belastingen die aan de orde komen of echt specifiek ééntje? Want Vpb gaat je wel aardig af geloof ik?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:19 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja heb toch nog het gevoel dat ik de basis niet in de vingers beheers, moet nog teveel onwetend in de wed bladeren als ik het niet weet. Maar als ik gerichte vragen heb zal ik je dm'en! Dank
Gaan we hatelijk doen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij moet oppassen dat je het niet per ongeluk alsnog met een t schrijft
Wat voor belastingvak heb je nu dan? Inleiding van alle gebieden?quote:
Ja Vpb gaat me goed af en vind ik ook het leukst. Zijn meer elementaire dingen die ik fout gedaan heb op het tentamen, heb het meeste laten liggen bij de IB en OBquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:21 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij alle belastingen die aan de orde komen of echt specifiek ééntje? Want Vpb gaat je wel aardig af geloof ik?
Belastingrecht 1, ja inderdaadquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat voor belastingvak heb je nu dan? Inleiding van alle gebieden?
Je was even het stappenplan vergeten ofzo? Want je kan de meeste casus volgens hetzelfde stappenplan oplossen. Belangrijk dat je altijd goed bij het begin begint bij die vakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:24 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja Vpb gaat me goed af en vind ik ook het leukst. Zijn meer elementaire dingen die ik fout gedaan heb op het tentamen, heb het meeste laten liggen bij de IB en OB
[..]
Belastingrecht 1, ja inderdaad
Dat is toch eigenlijk bij elk vak het gevalquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je was even het stappenplan vergeten ofzo? Want je kan de meeste casus volgens hetzelfde stappenplan oplossen. Belangrijk dat je altijd goed bij het begin begint bij die vakken.
Ja precies, ik ging dan bijvoorbeeld over op uitzonderingen en vrijstellingen die nog niet of helemaal niet aan bod kwamen, zonder die stappen daarvoor te behandelen. Terwijl dat eigenlijk hetzelfde als bij Burgerlijk Recht moet en ik het daar wel altijd doe.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:26 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je was even het stappenplan vergeten ofzo? Want je kan de meeste casus volgens hetzelfde stappenplan oplossen. Belangrijk dat je altijd goed bij het begin begint bij die vakken.
Ja dat kloptquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:28 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Dat is toch eigenlijk bij elk vak het geval
Die valt waarschijnlijk weer om 05:00 's nachts, als Ties en Valid ofzo weer bezig zijn.quote:
Inderdaad. Heel belangrijk dat je altijd weer bij het toegangspoortje van de belastingwet in kwestie begint en kijkt of je uberhaupt het poortje wel door mag zegmaarquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:28 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Ja precies, ik ging dan bijvoorbeeld over op uitzonderingen en vrijstellingen die nog niet of helemaal niet aan bod kwamen, zonder die stappen daarvoor te behandelen. Terwijl dat eigenlijk hetzelfde als bij Burgerlijk Recht moet en ik het daar wel altijd doe.
Maar ik heb gelukkig een handig stappenplan excel sheet gekregen van Joosie200! Nog bedankt daarvoor
Ja precies, daar zijn ze bij het tentamen ook weinig vergevingsgezind in, geen doorberedeneerfoutjesquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Inderdaad. Heel belangrijk dat je altijd weer bij het toegangspoortje van de belastingwet in kwestie begint en kijkt of je uberhaupt het poortje wel door mag zegmaar
Hihi.quote:Het gaat om een handopwinder, dus geen batterijen. Eens in de paar dagen even een slinger geven (zou voor de meeste fokkers geen probleem moeten zijn) en hij kan weer vooruit.
Dat staat toch in de uitvoeringsbeschikking of niet?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:39 schreef Aurelius. het volgende:
Ik was die herzieningsregeling ook helemaal vergeten bij OB, in dat uitvoeringsbesluit
Oja klopt artikel 13 Uitv.besch. OBquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat staat toch in de uitvoeringsbeschikking of niet?
Que?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:45 schreef Actaeon het volgende:
Bua enzo moet je ook niet vergeten trouwens.
Het Besluit Uitsluiting Aftrek (Omzetbelasting 1968) ofwel Bua.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:45 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Oja klopt artikel 13 Uitv.besch. OB
[..]
Que?
Misschien huisarts dan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik heb nu al sinds eind oktober/november last van hoofdpijn. Gewoon 90% van de dagen, af en toe een dag/ochtend niet maar verder zowat elke dag en sommige dagen echt heel fors. Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik mezelf zo kapot aan het maken was vanwege studeren + werken + op en neer reizen maar het blijft maar aanhouden
Tevens Avondsideshow. Is die al geinstalleerd?
Yup, maar morgen maar even zien wat het is. Nu geen zin meer in, pas net thuisquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:49 schreef Boterbartje het volgende:
Tevens Avondsideshow. Is die al geinstalleerd?
Eenschquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
OB is leuk. Leuk.
Leuker dan Vpb en IB in ieder geval.
Nou loonheffing vind ik ook niks maar Sw en OB vind ik veel leuker dan Vpb en IB. IB is gewoonweg doodsaai. En Vpb is wel boeiend ergens maar trekt mij gewoon niet zo.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
EenschLekker overzichtelijk ook. Moet niks van IB/Vpb hebben
Doe mij maar Sw/Loonheffing/OB > IB/Vpb, elke keer weer. En oh @A-met-Romeinse-naam: gewoon rijtjes bij langs gaan, dan is elke vraag prima te doen. Heb je de antwoorden op nestor al gezien? Als je die manier van antwoorden volgt, haal je die her gewoon
Goed sfeertje voor PEC-begrippen. Wel jammer dat het niet uitverkocht was. San Marco de laan uit lijkt me?quote:
Wat een klucht. PSV de pan inhakken en dan punten verliezen tegen die amateurs uit Fryslan?quote:
Welkom in de wereld die voetbal heet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat een klucht. PSV de pan inhakken en dan punten verliezen tegen die amateurs uit Fryslan?
Ja denk erover om maandag te gaan en dan gewoon niet wachten op dat gezever van die man maar gewoon gelijk laten scannen en bloedprikken en hele circus. Mijn huisarts is wel aardig maar hij doet ook alles af als verkouden of 'komt door het weer'quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien huisarts dan?Lijkt me niet goed dit.
IB is kut jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou loonheffing vind ik ook niks maar Sw en OB vind ik veel leuker dan Vpb en IB. IB is gewoonweg doodsaai. En Vpb is wel boeiend ergens maar trekt mij gewoon niet zo.
Aurelius heet de beste man.
Ja die antwoorden heb ik gezien, was ook naar de nabespreking geweestquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:50 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
EenschLekker overzichtelijk ook. Moet niks van IB/Vpb hebben
Doe mij maar Sw/Loonheffing/OB > IB/Vpb, elke keer weer. En oh @A-met-Romeinse-naam: gewoon rijtjes bij langs gaan, dan is elke vraag prima te doen. Heb je de antwoorden op nestor al gezien? Als je die manier van antwoorden volgt, haal je die her gewoon
Lijkt mij dat je inderdaad dan prima kan zeggen dat je je niet weer laat 'afschepen' met een dergelijke diagnose.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja denk erover om maandag te gaan en dan gewoon niet wachten op dat gezever van die man maar gewoon gelijk laten scannen en bloedprikken en hele circus. Mijn huisarts is wel aardig maar hij doet ook alles af als verkouden of 'komt door het weer'
Je moet eens het rijtje Cadbury Schweppes - FII - FII 2 lezen. Dat is echt boeiende materie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Speedy_T het volgende:
Schumacker-jurisprudentie.. echt genieten dit
Ja, ik weet het niet. Als het Van Basten niet was geweest was hij al lang vertrokken denk ik. Maar we gaan het zienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Goed sfeertje voor PEC-begrippen. Wel jammer dat het niet uitverkocht was. San Marco de laan uit lijkt me?
Late gelijkmaker, ik ben met één punt al blijquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wat een klucht. PSV de pan inhakken en dan punten verliezen tegen die amateurs uit Fryslan?
Loonheffing is ook niks, maar heeft wel een duidelijke, te begrijpen structuur. En dat ie Aurelius heet, komt ook enkel omdat Blasius en Crassus in vergelijking nog idioter staat als usernamequote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nou loonheffing vind ik ook niks maar Sw en OB vind ik veel leuker dan Vpb en IB. IB is gewoonweg doodsaai. En Vpb is wel boeiend ergens maar trekt mij gewoon niet zo.
Aurelius heet de beste man.
Zo zijn ze vrijwel allemaal als ik de verhalen moet geloven. Flink doorzeiken werkt vast.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Mijn huisarts is wel aardig maar hij doet ook alles af als verkouden of 'komt door het weer'
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je inderdaad dan prima kan zeggen dat je je niet weer laat 'afschepen' met een dergelijke diagnose.
FII 2 is zo aan de beurt. Ik beperk me vanwege tijdnood even tot de tentamenstofquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je moet eens het rijtje Cadbury Schweppes - FII - FII 2 lezen. Dat is echt boeiende materie.
Ben al blij als ze de na-competitie weten te vermijdenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Late gelijkmaker, ik ben met één punt al blij
Zijn ze ook snel mee. Arrest is in november gewezen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
FII 2 is zo aan de beurt. Ik beperk me vanwege tijdnood even tot de tentamenstof
Ik denk dat ze het wel gaan redden. Volgende week tegen NAC wordt wel erg belangrijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben al blij als ze de na-competitie weten te vermijdenEn dat moet ik eerst nog maar zien
IB is ook een hele duidelijke gestructureerde wet. Maar nog wel saai.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Loonheffing is ook niks, maar heeft wel een duidelijke, te begrijpen structuur. En dat ie Aurelius heet, komt ook enkel omdat Blasius en Crassus in vergelijking nog idioter staat als usernameAchja, kun je zien hoe ver de creativiteit reikt bij de sectie Romeins recht
Schrijf dan gewoon A/B/C, maar nee hoor: we doen wel Romeins recht hé
Weetje wat het is? Meer water dan vis.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zo zijn ze vrijwel allemaal als ik de verhalen moet geloven. Flink doorzeiken werkt vast.
Klopt. Het is alleen wel een lelijk gezicht als die losse tribunes leeg zijn, zoals dat vandaag het geval was. Mooiste is om de tribune te verlengen, net als Ajax dat onlangs heeft gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die sfeer, tsja. Het ging wel inderdaadIk vind dat ze de hele gracht moeten volzetten met tribunes zoals ze nu alleen aan Fred Patrick-kant hebben staan, daar knapt het stadion echt enorm van op.
Het is ook alleen tijdens het hoorcollege en de werkgroep aan bod gekomen. Kan me ook niet voorstellen dat er echt iets over gevraagd gaat worden, maar je weet het nooit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn ze ook snel mee. Arrest is in november gewezen.
+1, je kunt nog zo'n gestructureerde wet ontwerpen, inboeten aan saaiheid doet ie niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
IB is ook een hele duidelijke gestructureerde wet. Maar nog wel saai.
Kansloos allicht, wel zo simpelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja logisch toch? Sowieso A/B/C op een tentamen gebruiken in een casus is gewoon kansloos. Verzin in ieder geval een (leuke) naam. En bij Romeins recht uiteraard Romeinse namen.
Altijd lachen ditquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
KLB / Groupon WGR achtige taferelen in KLB
Is dat echt zo? Moet mezelf binnenkort ook eens gaan laten testen op iets erfelijks, maar lijkt me niet dat het een flinke smak extra geld kost.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In chili kan je bijvoorbeeld genetisch onderzoek laten doen als iemand in je familie borstkanker heeft gehad, in Nederland doen ze dat niet tenzij je door al die rompslomp gaat en zelf een flinke smak bij gooit.
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhoudenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
KLB / Apple heeft de verkeerde prioriteiten
is weer iemand aan het klagen in KLB
Ik moet het even lezen hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even tussen 2 haakjes, ik kalk toch geen totale onzin neer?
Maar dat het simpel is wil niet zeggen dat je niet een beetje effort in een casus kan stekenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
+1, je kunt nog zo'n gestructureerde wet ontwerpen, inboeten aan saaiheid doet ie niet.
[..]
Kansloos allicht, wel zo simpelMaar ach, bij Romeins deden ze de moeite er nog voor. Bij menig burgerlijk recht vak is het al vanaf het begin A levert aan B, A levert aan C. Wie trekt er aan het langste end: B of C.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef Aurelius. het volgende:
Haha Yreal jij bent geen jurist dus klaarblijkelijk
Bepaalde dingen wel, bepaalde dingen niet. Heel selectief in Nederland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Moet mezelf binnenkort ook eens gaan laten testen op iets erfelijks, maar lijkt me niet dat het een flinke smak extra geld kost.
Ik mag jou welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhouden
Jammer, het is echt heel verslavendquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Yup, maar morgen maar even zien wat het is. Nu geen zin meer in, pas net thuis
Is dat niet de prioriteit van elke commerciële organisatie?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhouden
Beetje goede commercieel ingestelde organisatie wel ja. Zo niet, faillissementswet ftwquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Is dat niet de prioriteit van elke commerciële organisatie?
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: juristen in spé, dus dan doelt de TS op menig hbo-rechten-doorstromer?Want zodra je met je propedeuse begint op de universiteit mag je je al tooien met het label jurist
Dus menigeen in dit topic is allang en breed jurist. Eventueel advocaat/notaris/OvJ/rechter in spé, maar das een ander verhaal
FW is een gedrocht manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Beetje goede commercieel ingestelde organisatie wel ja. Zo niet, faillissementswet ftw
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemen
Waar is bepaald dat juristen rechtsgeleerdheid moeten hebben gestudeerd?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?
Aangezien het geen beschermde titel is mag dat ja. Of ie ook geloofwaardig overkomt is verse tweequote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemen
Wikipediaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waar is bepaald dat juristen rechtsgeleerdheid moeten hebben gestudeerd?
quote:Een jurist of rechtsgeleerde is iemand die de rechtsgeleerdheid bestudeert.
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?
Wat wil je, het is bij kans ouder dan Sinterklaasquote:
Mag ik ook patatbakker zijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen
Een vwo'er die nog niet weet welke richting hij op wil is een jurist in spe. En iemand die dat wel weet maar nog niet doet kan zichzelf ook een jurist noemen, maar daarmee zet je jezelf tamelijk voor schut omdat het juridische kennis impliceert.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: juristen in spé, dus dan doelt de TS op menig hbo-rechten-doorstromer?Want zodra je met je propedeuse begint op de universiteit mag je je al tooien met het label jurist
Dus menigeen in dit topic is allang en breed jurist. Eventueel advocaat/notaris/OvJ/rechter in spé, maar das een ander verhaal
Tja een jurist die Wikipedia aanhaaltquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tja een jurist die Wikipedia aanhaalt
Nee, daarvoor moet je minstens prof. dr. mr. Yreal Bsc voor zijnquote:
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.
In beginsel wel. Maar je gaat ook voor sustainability van je eigen firma en je draagt ook je verantwoordelijkheden.quote:
Ja lekker bijdehand ditquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.
Helaas.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:16 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde Boterbartje nog complimenteren met het feit dat hij een apart topic opende in plaats van hier door te zeveren maar... never mind.
Dat is wel tof als je mr. voor je naam hebt. Maar ik vind het wel gay als mensen dat bij elke gelegenheid ervoor kwakken alsof ze wat te bewijzen hebben.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.
Ik kan mezelf ook wel een rijke student noemen, maar dat ben ik niet
sjokkoboiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef Tchock het volgende:
Overigens, lieve mensen, is 'in spe' Latijn en daarom komt er dus NOOIT een accent op.
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef Yreal het volgende:
KLB / Groupon
Heel veel debieler kon ik het niet uitleggen
Van Dale. En Philip Freriksquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?
Niemand controleert het omdat het niet beschermd is. Maar Speedy heeft natuurlijk wel een punt dat het gewoon een vaste betekenis in het spraakgebruik heeft en het derhalve enigszins onzinnig is jezelf 'jurist' te noemen als je niet daadwerkelijk voldoet aan de eisen die men stelt aan een 'jurist' in het spraakgebruik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?
Heb je dat laatste stukje gelezen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigen
Dat was de bedoeling. Maar iemand vroeg erna, en ik heb een beknopte beschrijving van het topique gegeven. Voor verdere informatie en KLB gedrocht verwijs ik u inderdaad naar het topicquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:16 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde Boterbartje nog complimenteren met het feit dat hij een apart topic opende in plaats van hier door te zeveren maar... never mind.
Volgens mij denkt ie ook dat er nog een vermogensbelasting is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigen
Heuj, en ik dan?quote:
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.quote:
Ga eens weg met die domme akte-teken opleidingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.
Ah joh dat is bijzaakquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.
Als je iemand anders juridisch wilt bashen zorg dan in ieder geval dat je zelf juridisch accuraat formuleert.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga eens weg met die domme akte-teken opleiding
Dat is helemaal geen bijzaak. Aangezien het feit dat de AH een rechtspersoon is een belangrijk element van jullie argumentatie inzake het kassameisje en de AH vormde.quote:
Achja, brood en spelen voor menigeen hier. Maar bovenal: er is geen beter vermaak dan leedvermaakquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
Vind het altijd wel tof als er ergens een topic is met iets over rechten wat verkeerd wordt uitgelegd dat dan het halve WO rechten topic er heen snelt om de dag te redden
Voor al die akte kwesties hebben we toch van die akte-schrijvers in dienst?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Even opgezochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.
Ik kan mezelf ook wel een rijke student noemen, maar dat ben ik niet
quote:Het voeren van een titel
In Nederland mag een buitenlandse titel worden gevoerd zoals die in het land van herkomst volgens de daar geldende voorschriften mag worden gevoerd. Anders is het echter gesteld met het mogen voeren van een Nederlandse titel. Deze titels zijn in Nederland wettelijk beschermd en mogen alleen worden gevoerd wanneer men aan een Nederlandse universiteit of hogeschool is afgestudeerd. Het ten onrechte voeren van een Nederlandse titel is strafbaar. Voor het verkrijgen van het recht op het voeren van een Nederlandse titel op grond van een buitenlandse opleiding, is daarom speciale toestemming vereist. De Dienst Uitvoering Onderwijs kan op grond van artikel 7.23 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW) die toestemming verlenen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)_titel_aanvragen.asp
Ik had het ook over mr. Ik lees uit Speedy z'n post dat hij beweert dat mr. niet beschermd is, of hij had het over jurist, dan heeft hij, zoals ik ook al zei, gelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar jurist valt daar niet onder, omdat het geen titel is volgens die wet. Mr. enzo wel.
Busschauffeur lijkt mij ook wel wat. Ik ga het nu instellen op fbquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:31 schreef Speedy_T het volgende:
Mijn punt was dat jurist gewoon een ander woord is voor rechtsgeleerde, en dat die definitie net zo beschermd is als buschauffeur.
Iedereen kan/mag zich zo noemen. Als feitelijk het tegendeel blijkt, maakt het niks uit maar sta je wel voor lul
Anders moet ik gaan studeren...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:34 schreef Actaeon het volgende:
Jongens. Vrinden. Waarom gaan jullie nog door? Die kerel valt niet te overtuigen.
Nou, ontzettend dun valt ook wel weer mee: toch ruim 350 pp.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:23 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Prota is toch een prima boek?Althans ik vond het destijds geen goed en overzichtelijk boek.
En als je dat boek leest (het is ook ontzettend dun dus dat kan het niet zijn) tezamen met wat verdiepende verhalen in het HC moet je voor jezelf toch wel een overzicht kunnen maken van wat de stof inhoudt lijkt mij. Althans als ik docent zou zijn zou ik daar wel vanuit gaan.
Shall we agree to disagree?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Valid het volgende:
[..]
Nou, ontzettend dun valt ook wel weer mee: toch ruim 350 pp.Uiteraard lukt het wel om overzicht te scheppen als je alles doorgenomen hebt, maar dat is dan niet dankzij de hoorcollege's, eerder ondanks. Terwijl de hoorcollege's in mijn ogen toch niet in de laatste plaats de hoofdlijn weer zou moeten geven.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Joosie200 het volgende:
[..]Het ultieme sog-moment dus huh?
Ik ga voor een lumia 820quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
Net als jullie niet te overtuigen zijn van het geweldige microsoft
YREAL AL MIJN WERK NIET VOOR NIETS JE BENT EEN HELD GEFELICITEERD MET JE VERSTANDIGE KEUZE IK BEN NU ZO BLIJquote:
Mwah, voor de peecee wel hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Boterbartje het volgende:
Net als jullie niet te overtuigen zijn van het geweldige microsoft
Of je neemt iOSquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mwah, voor de peecee wel hoorWindows 7, Microsoft office. Prima!
Maar aan Windows 8 ga ik niet en aangezien ik nog geen WP phones voor Chinese plijsjes kan importeren moet ik het maar met android stellen
Dat had ik al lang gedaan, maar het nederlandse volk is overtuigd dat de av niet bindend is ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Je was me net voor met die AV.
Waarom begon je daar niet eerder over, Yreal
Het mag niet, dat staat in de wed!!!1!!!1quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat had ik al lang gedaan, maar het nederlandse volk is overtuigd dat de av niet bindend is ...
Dat wist je al langquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
YREAL AL MIJN WERK NIET VOOR NIETS JE BENT EEN HELD GEFELICITEERD MET JE VERSTANDIGE KEUZE IK BEN NU ZO BLIJ![]()
![]()
![]()
Huawei komt met windows phones en nokia met de 620 rond de 2-300 euro kan je ook weinig van zeggenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Mwah, voor de peecee wel hoorWindows 7, Microsoft office. Prima!
Maar aan Windows 8 ga ik niet en aangezien ik nog geen WP phones voor Chinese plijsjes kan importeren moet ik het maar met android stellen
Ik heb toch niets ondertekend of wel danquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat had ik al lang gedaan, maar het nederlandse volk is overtuigd dat de av niet bindend is ...
Wist ik dat al?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat wist je al langvrijdag even een belletje voor welk tarief tmobile mij die telefoon kan aanbieden. Belde op om op te zeggen kon het ineens allemaal goedkoper.
Je had niet het precieze artikel van de overeenkomst en tekst genoemd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat blijkt. Ik wil gewoon bij tmobile blijven maar tele2 zat er iets van 12 euro per maand onder...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:43 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Wist ik dat al?
oh niet goed opgelet... of je zei iets in de richting van waarschijnlijk/misschien. Maar 820 is erg tof. (keek jij niet eerst naar 8s?)
Gewoon wat kortingen afdwingen aan de telefoon, ze hebben wel wat speelruimte hoor
Beetje 300+ euro uitgeven om het te krijgen zeker? [/gierige Nederlander] Mij te duurquote:
lumia's 800 gaan voor tussen de 100 en 200 euro van hand bij tweakers V&A maar dat is natuurlijk wel een dood spoor aangezien die een update naar 7.8 krijgen en niet meer over gaan op windows phone 8.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:45 schreef Joosie200 het volgende:
bare manier van werken op Android wel zo prettig. En niet onbelangrijk: <100 euro haal ik een leuke android nieuw, waar ik nog niet eens een iOS/WP device voor weet te halen tweedehands.
Best of both worlds it isquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef Yreal het volgende:
Van android krijg ik hoofdpijn, Ios heeft mijn voorkeur maar dat is onbetaalbaar. Dan maar windows8 en dat ziet er heel goed uit.
Vooral de koppeling tussen office![]()
Was ik nog vergeten jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
lumia's 800 gaan voor tussen de 100 en 200 euro van hand bij tweakers V&A maar dat is natuurlijk wel een dood spoor aangezien die een update naar 7.8 krijgen en niet meer over gaan op windows phone 8.
Vast wel, als ze er geld in zienquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik zou trouwens erg graag voor MS promotie werk doen alsin op Utrecht CS of Schiphol ofzoiets dergelijk staan met een tafel en daar wat surfaces op en mensen enthousiast maken voor deze surfaces
Als ik ze een brief stuur, zullen ze daar op reageren denk je?
Easy win, zou de gezichten weleens willen zien als je er na een dag op het rennen zet met je handen vol aan gadgetsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:50 schreef Yreal het volgende:
En als ze nou maar niet denken dat je een random fanboy bent die er met alle tablets vandoor gaat
Windows Phone krijgt zijn update OTA (over the air) dus mocht je windows phone 8 hebben dan ben je NIET afhankelijk van je producent. Tenzij je branded hebt bij provider dan kan het íets langer duren. Maar windows 7.5 heeft dat niet en die gaat ook eindigen bij 7.8 of 7.9.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:49 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Was ik nog vergeten jaIk hecht veel waarde aan de laatste update van de software op smartphones. Custom roms op android ftw
Dat heb je niet voor WP dacht ik no? Want ook bij android moet je tot Sint-Juttemis wachten tot een flagship toestel de laatste update krijgt van de producent
Ben het liefste dan dus niet afhankelijk van, liefste sleur ik hem wel van het internet af via XDA/Modaco enzo!
quote:
Nee ik draag microsoft een warm hart toe, ik zou dat nooit doen. Ik beleef er plezier aan als ik mensen overhaal om voor microsoft product te gaanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:50 schreef Yreal het volgende:
En als ze nou maar niet denken dat je een random fanboy bent die er met alle tablets vandoor gaat
Hebben we het over een kassa van 1.5 maand geleden?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:56 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Yreal, de website van die advocaat van Kassa
http://www.advocatenbank.nl/vbvdv.html#contact
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hebben we het over een kassa van 1.5 maand geleden?
Jaa laat laat, ze hebben het verkeerd aangepakt. Voor iOS was windows mobile heersend. Denk aan de HTC diamond en HD2. Maar Microsoft had eigenlijk de partij moeten zijn met het touch geoptimaliseerde OS dat de smartphonemarkt revolutioneerde. Maar het is wel zo dat windows phone in ontwikkeling is gegaan vanaf 2007; het moment dat iOS op de markt kwam. Het kon gewoon niet sneller omdat MSFT een heel stabiel en mooi OS wilde en dat hebben ze nu ook. En wel ietsjes te laat inderdaad. Android daarentegen heeft gekozen voor een simpel kut systeem en vanuit daar pas stabiliteit en functionaliteit toe te gaan kennen. Voor 2.3 gingerbread was android namelijk ook pure ruk (zie versie 1.5 en 1.6 dat is gewoon eigenlijk niet eens waard om uit te brengen).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:55 schreef Joosie200 het volgende:
Overigens heb ik wel gespeeld met een Lumia 820. Hoewel je tiles wel een ander kleurtje kan geven, is de keuze best beperkt. En tiles zijn in feite gewoon widgets, maar netjes geordend zodat het een wordt met de rest. Verder is Microsoft gewoon laat gearriveerd op het feestje, daar waar Apple/Google er met de kippen bij waren. Nog mooier zou zijn.. smartphoneproducenten als Sony/HTC/Samsung toestellen laten uitbrengen met drie lijnen: de iOS lijn, de android lijn en de WP lijn. Nu overrulen Apple/Google/Microsoft de producenten zoals Sony/HTC/Samsung/Nokia, terwijl je het zoveel mooier kunt aanpakken hé
Nouja je wil een systeem met fucntionaliteit hebben nietwaar?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:06 schreef Joosie200 het volgende:
@botervloot
Daarom snap ik niet waarom ze WM niet hebben geoptimaliseerd en zo zeg maar een stille overgang van WM > WP7 deden. Zeg maar een geleidelijke overgang en versmelting van updates, dan zoals ze nu gedaan hebben het als twee aparte systemen te zien. Net zoals Nokia en Symbian. Ooit heer en meester, maar ze hebben het niet rap genoeg kunnen bijwerken toen WM en later iOS populair werden. Android donut en dergelijke was de moeite niet waard nee. Maar de basis stond er, de extra's werden toegevoegd met éclair/froyo/gingerbread/icecream sandwich/jelly bean. Rome is ook niet in een dag gebouwd enzo, waarom een OS op een smartphone wel?
Ja en voor 1,29 deze weekquote:
en dan met de 35% sticker voor 60 centquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:09 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ja en voor 1,29 deze week
Wat een bazendingen inderdaad
Gingen ze daarmee akkoord?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:10 schreef Yreal het volgende:
[..]
en dan met de 35% sticker voor 60 cent
Tuurlijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gingen ze daarmee akkoord?Anders had ik wel wat gehaald. Maar een zo'n fles voor 1,29 is mij te duur
Twee voor dat bedrag klinkt al redelijker
1,29 voor vloeibaar goudquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gingen ze daarmee akkoord?Anders had ik wel wat gehaald. Maar een zo'n fles voor 1,29 is mij te duur
Twee voor dat bedrag klinkt al redelijker
Dit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:12 schreef Tchock het volgende:
Ik heb vijf van die flessen jus in de koelkast liggenZo lekker
En tijdens het leren helpt het als je iets heel lekkers hebt.
ditquote:
Canada dry ginger alequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:12 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Nee bedanktDoe dan maar nectarsap of echte druivensap, godenspul!
Ik had een met framboos en nog watquote:
er zijn 16 smaken uit mijn hoofd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:14 schreef Joosie200 het volgende:
Framboos/appel, aardbei/banaan en sinas. Dat waren de keuzes geloof ik. En ohja: kiwi/peer! Spaar ze allevier?![]()
Tiesquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Span zelf een zaak aan dan! Je weet dat je in civielrechtelijke zaken jezelf mag bijstaan, dus pak je kans. Haal je gelijk!
Dan had menig stadjer student al flink gehamsterd in die ene AH aan Westerhaven in Grunnquote:
Kantongerecht, kan toch gewoonquote:
Jezelf bijstaan?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:20 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Kantongerecht, kan toch gewoon
Ik zeg het wat onhandig maargoed, jezelf bijstaan is een beetje een paradox
Sector kanton is het tegenwoordig héquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:20 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Kantongerecht, kan toch gewoon
Ik zeg het wat onhandig maargoed, jezelf bijstaan is een beetje een paradox
Haha ja precies!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jezelf bijstaan?
Van
Ik wil graag mijn advocaat het woord geven, mijzelf.
Dankuwel, ik.
Zoals u kunt zien, meneer de rechter, heeft mijn client, dat ben ik zelf
![]()
Dat heet gewoon volmacht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
Bestaat er trouwens wel zoiets als een vertegenwoordigingsovereenkomst?ik zie niks in mijn bw7 dat daar op lijkt..
Maar die advocaat beweerde op tv dat het allemaal niet zo simpel is... zal ik hem een mailtje sturen en vragen waar hij dan heen wil?quote:
Lastgeving? Zie art. 7:414 BW.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:23 schreef Yreal het volgende:
Bestaat er trouwens wel zoiets als een vertegenwoordigingsovereenkomst?ik zie niks in mijn bw7 dat daar op lijkt..
Ik heb verder geen idee waar het over gaat en frankly, my dear, i don't give a damn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar die advocaat beweerde op tv dat het allemaal niet zo simpel is... zal ik hem een mailtje sturen en vragen waar hij dan heen wil?
Is je vriendin alweer naar huis?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb verder geen idee waar het over gaat en frankly, my dear, i don't give a damn.
Ah ok, heb verder niet gelezen waar het over ging.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een mogelijkheid, maar dat is groupon duidelijk niet
Nog steeds aan de gang.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat lijkt mij een mogelijkheid, maar dat is groupon duidelijk niet
Dit, inderdaad. Volmacht is 3:90 of daaromtrent en lastgeving ergens in 7.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef Joosie200 het volgende:
Vertegenwoordiging omvat volmacht en lastgeving. Het is maar net hoe je het wilt aanpakken.Via boek 3 of boek 7, kan allebei.
Enjoy!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:30 schreef Valid het volgende:
[..]
Ah ok, heb verder niet gelezen waar het over ging.
Die heb ik niet gemist, ik was er niet bij. Not quite the same.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
Haaai, je hebt net een mooie rel gemist
3:60quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit, inderdaad. Volmacht is 3:90 of daaromtrent en lastgeving ergens in 7.
3:60 (en lastgeving 7:414)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit, inderdaad. Volmacht is 3:90 of daaromtrent en lastgeving ergens in 7.
Dit soort discussiesquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:31 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die heb ik niet gemist, ik was er niet bij. Not quite the same.
Sowieso artikelnummers uit je hoofd kennenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik moet ook niet net doen alsof ik dat soort artikelen uit mijn hoofd weet
Als je weet dat 3:84 essentieel is voor de overdracht van goederen..dan weet je dat 3:90 hoogstwaarschijnlijk niet over volmacht gaat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Ik moet ook niet net doen alsof ik dat soort artikelen uit mijn hoofd weet
Alsof jij niet artikelnummers uit je hoofd kentquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Sowieso artikelnummers uit je hoofd kennen
Je weet wie de gemiddelde kassakijker is?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef Yreal het volgende:
Die batenburg loopt trouwens wel altijd de sier te maken met zaken die iedereen kan winnen zodra ze contractenrecht en burgerlijk procesrecht hebben gehad
Wist ik ook niet. Dat dat 3:84 was bedoel ik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als je weet dat 3:84 essentieel is voor de overdracht van zaken..dan weet je dat 3:90 hoogstwaarschijnlijk niet over volmacht gaat.
Wow dat is wel ergquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Dat dat 3:84 was bedoel ik.
Zo'n beetje heel titel 10 van BW 7quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alsof jij niet artikelnummers uit je hoofd kent
Overigens zat je op zich nog aardig aangezien 3:89 iets zegt over de volmacht bij de levering van onroerende zaken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wist ik ook niet. Dat dat 3:84 was bedoel ik.
quote:
Dat gaat over de arbeidsovk toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:36 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Zo'n beetje heel titel 10 van BW 7
Naar het schijntquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:37 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat gaat over de arbeidsovk toch?
Het is echt afschuwelijk. Namen en artikelnummers die me net verteld zijn kan ik gewoon niet onthouden, hoe hard ik het ook probeer, maar liedjes die mijn dramaleraar me in groep 5 heeft geleerd kan ik stomdronken nog perfect navertellenquote:
Alles spotless, allesquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:38 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ja wat heb ik nou weer misdaan ?
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
BestuursrechtRomeins privaatrecht
Lekker dogmatisch!
It's on, bro!quote:
Cursus studeren gedaan ?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:39 schreef Tchock het volgende:
Overigens ben ik al bijna klaar met Bestuursrecht voor vrijdag, ben ik al een hele tijd geconcentreerd NIBPR aan het leren voor donderdag en heb ik nog 2,5 dag voor internationaal recht. Ik ben trots op mezelf
Nee, dat is toch wel strafrechtquote:
Koning.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:39 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
BestuursrechtRomeins privaatrecht
Lekker dogmatisch!
Muhahaha, heldquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef Yreal het volgende:
Ik het die advocaat een mailtje gestuurd dat ik vanuit academisch oopgpunt erg geīnteresseerd ben in de grondslag van zijn vertegenwoordigingsovereenkomst en zorgplicht
Hahaha ik ben benieuwd wat ie te vertellen heeftquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef Yreal het volgende:
Ik het die advocaat een mailtje gestuurd dat ik vanuit academisch oopgpunt erg geīnteresseerd ben in de grondslag van zijn vertegenwoordigingsovereenkomst en zorgplicht
Hahah, niet eens. Heb al wel een stuk gelezen maar kwam er nog niet echt aan toe. Neem 'm straks wel mee naar bedquote:
Ik ben in dubio.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Nee, dat is toch wel strafrecht
"Ik ben jurist en dat is geen beschermde titel, heb geen idee over wat je vraagt"quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Hahaha ik ben benieuwd wat ie te vertellen heeft
Neem whisky.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hahah, niet eens. Heb al wel een stuk gelezen maar kwam er nog niet echt aan toe. Neem 'm straks wel mee naar bed
Nu nog?quote:
Hahaha helaas is advocaat wel een beschermde titelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
"Ik ben jurist en dat is geen beschermde titel, heb geen idee over wat je vraagt"
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja eigenlijk ook zinloos...
maar mijn vriendin heeft afgezegd
kut voor jequote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Neen. Hier heerst een drooglegging tot vrijdag.
Moet ik ook maar eens gaan doen. Hoe durven ze handels a her op dinsdag in te roosterenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |