abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:41:12 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122074912
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:36 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Nouja, ze vragen 'een' cijferlijst. Ik stuurde meestal gewoon een uitdraai van nestor mee waar al m'n vakken op stonden + een zelfgemaakt excelsheet. Ik heb m'n bullen nog nooit moeten laten zien geloof ik.

edit: ze willen vaak ook een ongeschoonde cijferlijst.
Ah, ik ging er vanuit dat met cijferlijst bedoeld werd degene die ook door de universiteit is ondertekend. Anders zou het relatief eenvoudig zijn om een aantal zessen in zevens te veranderen om je gemiddelde de goede richting in te duwen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122074918
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:39 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Inderdaad. Bovendien zit je vanwege het kleine formaat alsnog 200+ pagina's door te bladeren. :')
De dikste die ik heb heeft 218 pagina's, de andere zeven zijn allemaal een stuk minder dik. Bovendien blader ik ze niet helemaal door, maar gebruik ik ze alleen voor opheldering van gebieden die ik nét niet helemaal ken of om snel een algemene omschrijving op te zoeken :P
pi_122074950
Maar laat ik niet mijn leertechniek gaan verdedigen want hij werkt overduidelijk voor geen meter
pi_122074954
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:41 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, ik ging er vanuit dat met cijferlijst bedoeld werd degene die ook door de universiteit is ondertekend. Anders zou het relatief eenvoudig zijn om een aantal zessen in zevens te veranderen om je gemiddelde de goede richting in te duwen.
Ja, ze vertrouwen er maar op dat dat je echte cijfers zijn. Ik heb nog nooit een 'officiële' cijferlijst ingeleverd.

Edit: ik bedenk me wel net dat ik voor m'n baan wel een 'officiële' cijferlijst heb moeten inleveren, maar gewoon alsnog een .doc bestandje heb opgestuurd. Nooit iets over gehoord :')
pi_122074984
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ze vertrouwen er maar op dat dat je 'echte' cijfers zijn. Ik heb nog nooit een 'officiële' cijferlijst ingeleverd.
Dat risico nemen lijkt me ook heel dom. Mocht het jaren later uitkomen dan kun je naar je baan fluiten lijkt me
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:45:52 #126
165633 eriksd
The grand facade...
pi_122075086
Shoooock the monkey!
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 16:48:03 #127
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122075155
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:42 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, ze vertrouwen er maar op dat dat je echte cijfers zijn. Ik heb nog nooit een 'officiële' cijferlijst ingeleverd.

Edit: ik bedenk me wel net dat ik voor m'n baan wel een 'officiële' cijferlijst heb moeten inleveren, maar gewoon alsnog een .doc bestandje heb opgestuurd. Nooit iets over gehoord :')
Tjah, alsnog biedt het ook weer mogelijkheden om als er gevraagd wordt naar een cijferlijst wel alleen de 'officiële' in te sturen als daar alleen maar achten op staan. Met als belangrijk nadeel dat er dan een boel zessen maar ook een heleboel studiepunten of bepaalde vakken missen.

Ik had het voorbeeld al eerder genoemd van het meisje dat ondernemingsrecht deed en voor de lol strafrecht erbij had en vervolgens dus haar strafrecht master niet meer mee stuurde vanwege de zessen die daar gehaald waren.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_122075859
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 16:45 schreef eriksd het volgende:
Shoooock the monkey!
Heb jij trouwens in de master (veel) Engelse literatuur voorgeschreven gehad?

Ik volg nu twee inleidende vakken over Europees en Internationaal belastingrecht, maar ik heb nog geen woord Engels gelezen. Het gaat zelfs zo ver dat de studenten wordt toegelaten om een Nederlandse vertaling van het OECD modelverdrag naar het tentamen mee te nemen. Ook is van alle arresten van het HvJ de Nederlandse vertaling op blackboard geplaatst. Lekker handig natuurlijk, maar ik heb het idee dat mijn Engels steeds meer aan het aftakelen is.
pi_122076575
Heel irritant als een HC-docent het college begint met een rij voorbeelden van een nog niet in een groter geheel gepositioneerd leerstuk, vervolgens een systeem van klein naar groot uitwerkt en pas aan het eind van het college vertelt wat nou eigenlijk het grotere onderwerp van het college is en wat de positie van het behandelde leerstuk in het geheel is. Moeilijk aantekeningen maken ook, aangezien je niet weet waar het heen gaat. Bijna frustrerend zelfs.
pi_122076614
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:30 schreef Valid het volgende:
Heel irritant als een HC-docent het college begint met een rij voorbeelden van een nog niet in een groter geheel gepositioneerd leerstuk, vervolgens een systeem van klein naar groot uitwerkt en pas aan het eind van het college vertelt wat de positie van het behandelde leerstuk in het geheel is. Moeilijk aantekeningen maken ook, aangezien je niet weet waar het heen gaat. Bijna frustrerend zelfs.
Ik vind dat juist leuk! Lekker uitdagend. Ik had ook een HC docent een paar jaar geleden die zo regelmatig de stof behandelde. Heel aangenaam vond ik dat.
pi_122076767
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik vind dat juist leuk! Lekker uitdagend. Ik had ook een HC docent een paar jaar geleden die zo regelmatig de stof behandelde. Heel aangenaam vond ik dat.
Denk dat wel meer studenten dat vinden inderdaad. Ik ben er sowieso al achter dat ik een grote behoefte heb aan overzicht over een gehele situatie. Dit vertaalt zich bijvoorbeeld in een door velen niet begrepen frustratie als gevolg van stadsplattegrondjes waarin enkel de wijk staat weergegeven die relevant zou zijn (bijvoorbeeld een klein kaartje dat je bij de VVV in Londen kan halen). Ik vind het dan zó vervelend als er niet tevens een overzichtskaartje bij staat van de gehele stad + buitenwijken met daarin aangegeven waar de wijk waar je bent zich bevindt. Ik heb blijkbaar oriëntatie nodig, zowel in letterlijke als in figuurlijk zin.

Daarom wil ik hoorcollege van macro- naar microniveau. Eerst in een paar zinnen de positie in het rechtsgebied en de essentie van wat behandeld gaat worden en vervolgens de uitwerking met daarbij voorbeelden.
pi_122076857
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:34 schreef Valid het volgende:

[..]

Daarom wil ik hoorcollege van macro- naar microniveau. Eerst in een paar zinnen de positie in het rechtsgebied en de essentie van wat behandeld gaat worden en vervolgens de uitwerking met daarbij voorbeelden.
Eens.
pi_122076906
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:31 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Het is wel uitdagend als het vak leuk is en je actief meewerkt, maar als je voor een tentamen aan het leren bent, de stof via de makkelijkste route wil leren of het onderwerp je gewoon geen hol interesseert ervaar ik het altijd als uitermate vermoeiend.
pi_122076930
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:34 schreef Valid het volgende:

[..]

Denk dat wel meer studenten dat vinden inderdaad. Ik ben er sowieso al achter dat ik een grote behoefte heb aan overzicht over een gehele situatie. Dit vertaalt zich bijvoorbeeld in een door velen niet begrepen frustratie als gevolg van stadsplattegrondjes waarin enkel de wijk staat weergegeven die relevant zou zijn (bijvoorbeeld een klein kaartje dat je bij de VVV in Londen kan halen). Ik vind het dan zó vervelend als er niet tevens een overzichtskaartje bij staat van de gehele stad + buitenwijken met daarin aangegeven waar de wijk waar je bent zich bevindt.

Ik wil hoorcollege van macro naar micro en niet andersom.
Ik heb dat helemaal niet zo eigenlijk :P. Het is dan natuurlijk ook maar net afhankelijk van de voorkeuren van de docent.
Ik denk dat als ik iets van een HC zou moeten geven het ook niet volgens een heel geordend schema zou verlopen :+ maar meer een verhaal met wat beschouwingen zou zijn ofzo. :+
pi_122076974
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:38 schreef Tchock het volgende:

[..]

Het is wel uitdagend als het vak leuk is en je actief meewerkt, maar als je voor een tentamen aan het leren bent, de stof via de makkelijkste route wil leren of het onderwerp je gewoon geen hol interesseert ervaar ik het altijd als uitermate vermoeiend.
Ik niet. Ik vind het juist uitermate vermoeiend als een college altijd volgens een vast patroon verloopt. Ik heb liever gewoon een verhaal.
pi_122077025
Wat trouwens ook waardeloos is: mijn huidige bestuursrechtdocent houdt blijkbaar van voorbeelden, dus besteedt hij de tweede helft van ieder HC enkel aan het geven van voorbeelden aan de hand van de stof. Wat op zich natuurlijk prima is, maar de colleges worden er zo saai door :{ Na acht voorbeelden is er niemand die nog meedenkt over of je rijbewijs een besluit dan wel een beschikking is en valt de hele zaal in slaap.

En als klap op de vuurpijl is het antwoord op ieder voorbeeld in iedere week tot nu toe bevestigend geweest (in totaal een vraag of 45 gok ik) :') Prima, ik snap hoe je een bestuursorgaan herkent, maar doe me dan ook een voorbeeld van een instantie dat géén b-orgaan is hoewel het er wel op lijkt, zodat ik nog ietsje geprikkeld wordt om zelf na te denken _O-
pi_122077129
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:39 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Ik heb dat helemaal niet zo eigenlijk :P. Het is dan natuurlijk ook maar net afhankelijk van de voorkeuren van de docent.
Ik denk dat als ik iets van een HC zou moeten geven het ook niet volgens een heel geordend schema zou verlopen :+ maar meer een verhaal met wat beschouwingen zou zijn ofzo. :+
Ja, dan hebben we echt andere voorkeuren op dit gebied. :P

Ik merk het nu ook sterk bij de college Romeins recht van Brandsma. Er is geen 'spoorboekje' bij de college's (wat in welke week behandeld wordt), geen slides (gebruikt hij niet) en elk college begint ie over een (ogenschijnlijk) willekeurig onderwerp te praten, waarna hij 1,5 uur lang ditjes en datjes benoemd en allemaal onleesbare Latijnse citaten op een krijtbord kalkt en stopt met praten als het tijd is. Vanuit m'n aantekeningen zijn veel college's opgebouwd als uitzondering op uitzondering op anekdote op uitzondering op uitzondering. Kan ik weinig mee. :P
pi_122077166
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:43 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik merk het nu ook sterk bij de college Romeins recht van Brandsma. Er is geen 'spoorboekje' bij de college's (wat in welke week behandeld wordt), geen slides (gebruikt hij niet) en elk college begint ie over een (ogenschijnlijk) willekeurig onderwerp te praten, waarna hij 1,5 uur lang ditjes en datjes benoemd en allemaal onleesbare citaten op een krijtbord kalkt en stopt met praten als het tijd is. Vanuit m'n aantekeningen zijn veel college's opgebouwd als uitzondering op uitzondering op anekdote op uitzondering op uitzondering. Kan ik weinig mee. :P
Krijtbord? Hoeveel mensen volgen dat vak?
pi_122077194
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:44 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Krijtbord? Hoeveel mensen volgen dat vak?
Paar honderd, is gewoon regulier 2e jaars vak in de collegezaal in de tentamenhal.
pi_122077216
quote:

[..]

Ik merk het nu ook sterk bij de college Romeins recht van Brandsma. Er is geen 'spoorboekje' bij de college's (wat in welke week behandeld wordt), geen slides (gebruikt hij niet) en elk college begint ie over een (ogenschijnlijk) willekeurig onderwerp te praten, waarna hij 1,5 uur lang ditjes en datjes benoemd en allemaal onleesbare Latijnse citaten op een krijtbord kalkt en stopt met praten als het tijd is. Vanuit m'n aantekeningen zijn veel college's opgebouwd als uitzondering op uitzondering op anekdote op uitzondering op uitzondering. Kan ik weinig mee. :P
Zo zou ik het ook doen denk ik, gewoon beginnen over een onderwerp en daar 2x 45min over praten en dan klaar. :P Ik haat slides. Nergens voor nodig bij rechten.
pi_122077262
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:41 schreef Tchock het volgende:
Wat trouwens ook waardeloos is: mijn huidige bestuursrechtdocent houdt blijkbaar van voorbeelden, dus besteedt hij de tweede helft van ieder HC enkel aan het geven van voorbeelden aan de hand van de stof. Wat op zich natuurlijk prima is, maar de colleges worden er zo saai door :{ Na acht voorbeelden is er niemand die nog meedenkt over of je rijbewijs een besluit dan wel een beschikking is en valt de hele zaal in slaap.
Nicolaï?
pi_122077276
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:47 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Nicolaï?
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 14:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Geen idee wie dat is. Ik onthoud überhaupt de namen van mijn docenten nooit, ik zou er weinig herkennen als ik ze tegenkom in de gang :')
Edit: kan het ook niet voor je opzoeken want heb volgens Blackboard geen toegang tot de docentensectie van Bestuursrecht :')
pi_122077292
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:45 schreef Actaeon het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen denk ik. :P Ik haat slides. Nergens voor nodig bij rechten.
Maar een grondig leerproces begint toch met het doorzien van structuur en systematiek. Hij doet op geen enkele manier z'n best om daar een bijdrage aan te leveren. Het boek (Prota) schiet op dat punt wat mij betreft ook al te kort (zie alleen al de indeling van paragrafen) en het resultaat is dat vele studenten klagen over het ontbreken van rode draad, lijn en doel. Dat draagt natuurlijk niet bij aan plezier en dito mooie resultaten op het vak. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Ik ervaar het vak echt als los zand en daar hoor ik veel studenten over.
pi_122077337
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:47 schreef Tchock het volgende:

[..]

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_122077341
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:45 schreef Valid het volgende:

[..]

Paar honderd, is gewoon regulier 2e jaars vak in de collegezaal in de tentamenhal.
Ooh.. maar dan kan toch niemand het lezen?
pi_122077369
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:49 schreef Paxcon het volgende:

[..]

Ooh.. maar dan kan toch niemand het lezen?
Denk het niet nee. Ik ben er zelf niet geweest, maar op de videoopnames is er in elk geval geen sok van te brijen.
pi_122077370
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:48 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hmm. Ik zou zeggen van niet. :@
pi_122077488
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:49 schreef Valid het volgende:

[..]

Denk het niet nee. Ik ben er zelf niet geweest, maar op de videoopnames is er in elk geval geen sok van te brijen.
Oh oke :D
pi_122077504
Terwijl hij RGS1 zo leuk deed, zelfs met leuke plaatjes op de powerpoint.
pi_122077547
quote:

[..]

Slechtste hoorcollegereeks tot nu toe.
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_122077590
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:52 schreef Paxcon het volgende:
Terwijl hij RGS1 zo leuk deed, zelfs met leuke plaatjes op de powerpoint.
Ja vond ik ook. Die heb ik met behoorlijk veel plezier teruggekeken. :)
pi_122077605
quote:
3s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:47 schreef Valid het volgende:

[..]

Maar een grondig leerproces begint toch met het doorzien van structuur en systematiek. Hij doet op geen enkele manier z'n best om daar een bijdrage aan te leveren. Het boek (Prota) schiet op dat punt wat mij betreft ook al te kort (zie alleen al de indeling van paragrafen) en het resultaat is dat vele studenten klagen over het ontbreken van rode draad, lijn en doel. Dat draagt natuurlijk niet bij aan plezier en dito mooie resultaten op het vak. Kan niet de bedoeling zijn lijkt me. Ik ervaar het vak echt als los zand en daar hoor ik veel studenten over.
Gewoon een (joho) samenvatting regelen en die van voor naar achter uit je hoofd leren. :P
pi_122077702
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:55 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Gewoon een (joho) samenvatting regelen en die van voor naar achter uit je hoofd leren. :P
Ik vraag me nu inderdaad even af of ik de laatste colleges (nog vier te gaan) wel moet gaan kijken. Misschien kan ik beter het boek uitlezen (nog voor de helft te gaan) en dan samenvattingen/tentamens doornemen.
pi_122077716
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:55 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

JoHo :')
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_122077731
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:57 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Dit. Wat een waardeloze samenvattingen zeg.
pi_122077765
quote:

[..]

Genoeg studiepunten aan hen te danken.
pi_122077835
Ben je al zenuwachtig tsjok?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:00:15 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_122077847
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 17:58 schreef Speedy_T het volgende:

[..]

Genoeg studiepunten aan hen te danken.
Same here. Als je er een beetje handigheid in krijgt hoef je op een gegeven moment zelfs de voorgeschreven boeken niet meer aan te schaffen.

Met name de jurisprudentie samenvattingen zijn echte time savers. Erg jammer dat die in de master niet meer te verkrijgen zijn.
--
pi_122077861
quote:

[..]

Is dat werkboek van RG2 eigenlijk vooral een oefening van het hoofdstuk verbintenissenrecht of moet je ook echt (zoals bij RG1) inhoudelijk weten wat er in de casussen behandeld is? Anders gezegd: is het werkboek een mooie ondersteuning om te oefenen of is het extra stof naast het boek?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:00:42 #160
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122077870
nog nooit JoHo samenvatting gehad, weet niet of het troep is maar zie vaak facebookberichten in de richting van: JoHo :') __1000x!1!!! (alleen dan niet in Fok! taal)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')