Exact. En als tussenpersoon heb je zorgplicht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:08 schreef Yreal het volgende:
[..]
Een tussenpersoon sluit namens een andere contracten in naam van die andere. Dat mag door middel van een volmachtiging.
Ach ga toch fietsenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Exact. En als tussenpersoon heb je zorgplicht.
Groupon is tussenpersoon, daar gaat het om.
Je hebt zorgplicht ja in zekere mate maar het bedrijf is aansprakelijk, niet Grouponquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Exact. En als tussenpersoon heb je zorgplicht.
Groupon is tussenpersoon, daar gaat het om.
TS is het type dat een mail krijgt uit Nigeria dat hij de loterij heeft gewonnen, maar eerst nog een paar duizend moet overmaken per Western Union.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef Yreal het volgende:
Groupon
[..]
dat is wel een feit. Wij juristen vertellen je dat het zo is. NEEM HET AAN
Dat Groupon volmachten heeft geloof ik graag, maar ze zijn in de eerste plaats tussenpersoon met zorgplicht.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:11 schreef Yreal het volgende:
Groupon
[..]
dat is wel een feit. Wij juristen vertellen je dat het zo is. NEEM HET AAN
quote:De uitspraak van de rechtbank was dat de boomkweker gelijk had. Het Hof gaat er namelijk vanuit dat een klant ervan uit mag gaan dat een tussenpersoon voor zijn klant zorgt. Zo dient hij actief te handelen en te waarschuwen voor onderverzekering of andere relevante zaken. Aangezien de tussenpersoon dit niet had gedaan is hij hierdoor aansprakelijk. De tussenpersoon moet in dit geval het verschil van de schade aan de kweker vergoeden.
Beide bedrijven zijn aansprakelijk, dat is wat zorgplicht inhoudt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:12 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Je hebt zorgplicht ja in zekere mate maar het bedrijf is aansprakelijk, niet Groupon
quote:De uitspraak van de rechtbank was dat de boomkweker gelijk had. Het Hof gaat er namelijk vanuit dat een klant ervan uit mag gaan dat een tussenpersoon voor zijn klant zorgt. Zo dient hij actief te handelen en te waarschuwen voor onderverzekering of andere relevante zaken. Aangezien de tussenpersoon dit niet had gedaan is hij hierdoor aansprakelijk. De tussenpersoon moet in dit geval het verschil van de schade aan de kweker vergoeden.
Wait whut, hij is die advocaat?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:12 schreef Yreal het volgende:
Oh wacht, Hij praat gewoon de advocaat na
Die zaak gaat over een verzekeringskwestie, daar ligt de onderzoeksplicht van een verzekeringsmaatschappij een stuk hoger dan bij zon flutbedrijfje als Groupon.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:13 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dat Groupon volmachten heeft geloof ik graag, maar ze zijn in de eerste plaats tussenpersoon met zorgplicht.
Neem dat van mij aan. Of van het Hof:
[..]
Hhahaha.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:12 schreef Smack10 het volgende:
[..]
TS is het type dat een mail krijgt uit Nigeria dat hij de loterij heeft gewonnen, maar eerst nog een paar duizend moet overmaken per Western Union.
Vervolgens blijkt hij niks te winnen en klaagt hij Gmail/Western Union aan
Nee man, hij bralt gewoon die advocaat na. Die advocaat denkt echt veeeel te moeilijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Wait whut, hij is die advocaat?![]()
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:14 schreef TC03 het volgende:
[..]
Beide bedrijven zijn aansprakelijk, dat is wat zorgplicht inhoudt.
[..]
Wie bepaalt hoe ver de onderzoeksplicht gaat? Jij?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Die zaak gaat over een verzekeringskwestie, daar ligt de onderzoeksplicht een stuk hoger dan bij zon flutbedrijfje als Groupon.
Het bedrijf bestond, de bonnen zijn geleverd
Uiteindelijk de rechterquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie bepaalt hoe ver de onderzoeksplicht gaat? Jij?
Dat was allang duidelijk, het wil alleen niet duidelijk worden naar TSquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee man, hij bralt gewoon die advocaat na. Die advocaat denkt echt veeeel te moeilijk.
Ik praat hem na omdat ik het met hem eens ben en zelf wat heb gegoogled.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee man, hij bralt gewoon die advocaat na. Die advocaat denkt echt veeeel te moeilijk.
De rechter. Op basis van wat rechters in het verleden hebben geoordeeld kunnen wij beoordeeld hoe dat hier nu gaat uitpakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:15 schreef TC03 het volgende:
[..]
Wie bepaalt hoe ver de onderzoeksplicht gaat? Jij?
Span zelf een zaak aan dan! Je weet dat je in civielrechtelijke zaken jezelf mag bijstaan, dus pak je kans. Haal je gelijk!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:16 schreef TC03 het volgende:
[..]
Ik praat hem na omdat ik het met hem eens ben en zelf wat heb gegoogled.
Godver, man, jezelf bijstaan... ga je schamen !quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Span zelf een zaak aan dan! Je weet dat je in civielrechtelijke zaken jezelf mag bijstaan, dus pak je kans. Haal je gelijk!
Precies. Dus hoe kan je dan zeggen dat ik fout zit?quote:
Hij komt niet eens tot z'n pleidooi ben ik bangquote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:17 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Span zelf een zaak aan dan! Je weet dat je in civielrechtelijke zaken jezelf mag bijstaan, dus pak je kans. Haal je gelijk!
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
Godver, man, jezelf bijstaan... ga je schamen !
Precies. Dus hoe kan je zeggen dat ik fout zit? Ben jij rechter? Nee.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
De rechter. Op basis van wat rechters in het verleden hebben geoordeeld kunnen wij beoordeeld hoe dat hier nu gaat uitpakken.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Hij komt niet eens tot z'n pleidooi ben ik bangNiet-ontvankelijkverklaring omdat hij de verkeerde partij dagvaardt
Als de rechter nee zegt in zaak a, en ja in zaak b kunnen wij oordelen dat een zaak die dicht bij A ligt als a beoordeeld wordt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 22:18 schreef TC03 het volgende:
[..]
Precies. Dus hoe kan je zeggen dat ik fout zit? Ben jij rechter? Nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |