quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Lijkt mij dat je inderdaad dan prima kan zeggen dat je je niet weer laat 'afschepen' met een dergelijke diagnose.
FII 2 is zo aan de beurt. Ik beperk me vanwege tijdnood even tot de tentamenstofquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Je moet eens het rijtje Cadbury Schweppes - FII - FII 2 lezen. Dat is echt boeiende materie.
Ben al blij als ze de na-competitie weten te vermijdenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Late gelijkmaker, ik ben met één punt al blij
Zijn ze ook snel mee. Arrest is in november gewezen.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
FII 2 is zo aan de beurt. Ik beperk me vanwege tijdnood even tot de tentamenstof
Ik denk dat ze het wel gaan redden. Volgende week tegen NAC wordt wel erg belangrijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben al blij als ze de na-competitie weten te vermijdenEn dat moet ik eerst nog maar zien
IB is ook een hele duidelijke gestructureerde wet. Maar nog wel saai.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Loonheffing is ook niks, maar heeft wel een duidelijke, te begrijpen structuur. En dat ie Aurelius heet, komt ook enkel omdat Blasius en Crassus in vergelijking nog idioter staat als usernameAchja, kun je zien hoe ver de creativiteit reikt bij de sectie Romeins recht
Schrijf dan gewoon A/B/C, maar nee hoor: we doen wel Romeins recht hé
Weetje wat het is? Meer water dan vis.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:55 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Zo zijn ze vrijwel allemaal als ik de verhalen moet geloven. Flink doorzeiken werkt vast.
Klopt. Het is alleen wel een lelijk gezicht als die losse tribunes leeg zijn, zoals dat vandaag het geval was. Mooiste is om de tribune te verlengen, net als Ajax dat onlangs heeft gedaan.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
En die sfeer, tsja. Het ging wel inderdaadIk vind dat ze de hele gracht moeten volzetten met tribunes zoals ze nu alleen aan Fred Patrick-kant hebben staan, daar knapt het stadion echt enorm van op.
Het is ook alleen tijdens het hoorcollege en de werkgroep aan bod gekomen. Kan me ook niet voorstellen dat er echt iets over gevraagd gaat worden, maar je weet het nooit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Zijn ze ook snel mee. Arrest is in november gewezen.
+1, je kunt nog zo'n gestructureerde wet ontwerpen, inboeten aan saaiheid doet ie niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
IB is ook een hele duidelijke gestructureerde wet. Maar nog wel saai.
Kansloos allicht, wel zo simpelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:57 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ja logisch toch? Sowieso A/B/C op een tentamen gebruiken in een casus is gewoon kansloos. Verzin in ieder geval een (leuke) naam. En bij Romeins recht uiteraard Romeinse namen.
Altijd lachen ditquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Yreal het volgende:
KLB / Groupon WGR achtige taferelen in KLB
Is dat echt zo? Moet mezelf binnenkort ook eens gaan laten testen op iets erfelijks, maar lijkt me niet dat het een flinke smak extra geld kost.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:58 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
In chili kan je bijvoorbeeld genetisch onderzoek laten doen als iemand in je familie borstkanker heeft gehad, in Nederland doen ze dat niet tenzij je door al die rompslomp gaat en zelf een flinke smak bij gooit.
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhoudenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Boterbartje het volgende:
KLB / Apple heeft de verkeerde prioriteiten
is weer iemand aan het klagen in KLB
Ik moet het even lezen hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Even tussen 2 haakjes, ik kalk toch geen totale onzin neer?
Maar dat het simpel is wil niet zeggen dat je niet een beetje effort in een casus kan stekenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
+1, je kunt nog zo'n gestructureerde wet ontwerpen, inboeten aan saaiheid doet ie niet.
[..]
Kansloos allicht, wel zo simpelMaar ach, bij Romeins deden ze de moeite er nog voor. Bij menig burgerlijk recht vak is het al vanaf het begin A levert aan B, A levert aan C. Wie trekt er aan het langste end: B of C.
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef Aurelius. het volgende:
Haha Yreal jij bent geen jurist dus klaarblijkelijk
Bepaalde dingen wel, bepaalde dingen niet. Heel selectief in Nederland.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:01 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Is dat echt zo? Moet mezelf binnenkort ook eens gaan laten testen op iets erfelijks, maar lijkt me niet dat het een flinke smak extra geld kost.
Ik mag jou welquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhouden
Jammer, het is echt heel verslavendquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:50 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Yup, maar morgen maar even zien wat het is. Nu geen zin meer in, pas net thuis
Is dat niet de prioriteit van elke commerciële organisatie?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Apple verkeerde prioriteiten? Dacht dat die slechts één prioriteit hebben: zelf een goed appeltje voor de dorst aan hun handel overhouden
Beetje goede commercieel ingestelde organisatie wel ja. Zo niet, faillissementswet ftwquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Is dat niet de prioriteit van elke commerciële organisatie?
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: juristen in spé, dus dan doelt de TS op menig hbo-rechten-doorstromer?Want zodra je met je propedeuse begint op de universiteit mag je je al tooien met het label jurist
Dus menigeen in dit topic is allang en breed jurist. Eventueel advocaat/notaris/OvJ/rechter in spé, maar das een ander verhaal
FW is een gedrocht manquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:10 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Beetje goede commercieel ingestelde organisatie wel ja. Zo niet, faillissementswet ftw
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemen
Waar is bepaald dat juristen rechtsgeleerdheid moeten hebben gestudeerd?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?
Aangezien het geen beschermde titel is mag dat ja. Of ie ook geloofwaardig overkomt is verse tweequote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij mag mijn buurjongetje van 8 zich ook jurist noemen
Wikipediaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Waar is bepaald dat juristen rechtsgeleerdheid moeten hebben gestudeerd?
quote:Een jurist of rechtsgeleerde is iemand die de rechtsgeleerdheid bestudeert.
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:11 schreef Aurelius. het volgende:
[..]
Want hij studeert rechtsgeleerdheid?
Wat wil je, het is bij kans ouder dan Sinterklaasquote:
Mag ik ook patatbakker zijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen
Een vwo'er die nog niet weet welke richting hij op wil is een jurist in spe. En iemand die dat wel weet maar nog niet doet kan zichzelf ook een jurist noemen, maar daarmee zet je jezelf tamelijk voor schut omdat het juridische kennis impliceert.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:09 schreef Joosie200 het volgende:
En oh: juristen in spé, dus dan doelt de TS op menig hbo-rechten-doorstromer?Want zodra je met je propedeuse begint op de universiteit mag je je al tooien met het label jurist
Dus menigeen in dit topic is allang en breed jurist. Eventueel advocaat/notaris/OvJ/rechter in spé, maar das een ander verhaal
Tja een jurist die Wikipedia aanhaaltquote:
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Tja een jurist die Wikipedia aanhaalt
Nee, daarvoor moet je minstens prof. dr. mr. Yreal Bsc voor zijnquote:
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.
In beginsel wel. Maar je gaat ook voor sustainability van je eigen firma en je draagt ook je verantwoordelijkheden.quote:
Ja lekker bijdehand ditquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Jurist is niet beschermd, een ieder mag zich jurist noemen. Net zo goed als dat ik me makelaar kan noemen. De titel mr. daarentegen is wel beschermd.
Helaas.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:16 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde Boterbartje nog complimenteren met het feit dat hij een apart topic opende in plaats van hier door te zeveren maar... never mind.
Dat is wel tof als je mr. voor je naam hebt. Maar ik vind het wel gay als mensen dat bij elke gelegenheid ervoor kwakken alsof ze wat te bewijzen hebben.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.
Ik kan mezelf ook wel een rijke student noemen, maar dat ben ik niet
sjokkoboiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef Tchock het volgende:
Overigens, lieve mensen, is 'in spe' Latijn en daarom komt er dus NOOIT een accent op.
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef Yreal het volgende:
KLB / Groupon
Heel veel debieler kon ik het niet uitleggen
Van Dale. En Philip Freriksquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?
Niemand controleert het omdat het niet beschermd is. Maar Speedy heeft natuurlijk wel een punt dat het gewoon een vaste betekenis in het spraakgebruik heeft en het derhalve enigszins onzinnig is jezelf 'jurist' te noemen als je niet daadwerkelijk voldoet aan de eisen die men stelt aan een 'jurist' in het spraakgebruik.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
En wie heeft de definitie dan bedacht en ziet toe op de naleving?
Heb je dat laatste stukje gelezen?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigen
Dat was de bedoeling. Maar iemand vroeg erna, en ik heb een beknopte beschrijving van het topique gegeven. Voor verdere informatie en KLB gedrocht verwijs ik u inderdaad naar het topicquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:16 schreef Tchock het volgende:
Ik wilde Boterbartje nog complimenteren met het feit dat hij een apart topic opende in plaats van hier door te zeveren maar... never mind.
Volgens mij denkt ie ook dat er nog een vermogensbelasting is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ik zou het er bij laten. Die gast kan je niet overtuigen
Heuj, en ik dan?quote:
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.quote:
Ga eens weg met die domme akte-teken opleidingquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.
Ah joh dat is bijzaakquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
De AH is een rechtspersoon. Een rechtspersoon is niet de oprichtingsakte met de statuten bij de notaris.
Als je iemand anders juridisch wilt bashen zorg dan in ieder geval dat je zelf juridisch accuraat formuleert.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ga eens weg met die domme akte-teken opleiding
Dat is helemaal geen bijzaak. Aangezien het feit dat de AH een rechtspersoon is een belangrijk element van jullie argumentatie inzake het kassameisje en de AH vormde.quote:
Achja, brood en spelen voor menigeen hier. Maar bovenal: er is geen beter vermaak dan leedvermaakquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:24 schreef Boterbartje het volgende:
Vind het altijd wel tof als er ergens een topic is met iets over rechten wat verkeerd wordt uitgelegd dat dan het halve WO rechten topic er heen snelt om de dag te redden
Voor al die akte kwesties hebben we toch van die akte-schrijvers in dienst?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:22 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Even opgezochtquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:15 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het is niet beschermd maar het heeft wel gewoon een definitie.
Ik kan mezelf ook wel een rijke student noemen, maar dat ben ik niet
quote:Het voeren van een titel
In Nederland mag een buitenlandse titel worden gevoerd zoals die in het land van herkomst volgens de daar geldende voorschriften mag worden gevoerd. Anders is het echter gesteld met het mogen voeren van een Nederlandse titel. Deze titels zijn in Nederland wettelijk beschermd en mogen alleen worden gevoerd wanneer men aan een Nederlandse universiteit of hogeschool is afgestudeerd. Het ten onrechte voeren van een Nederlandse titel is strafbaar. Voor het verkrijgen van het recht op het voeren van een Nederlandse titel op grond van een buitenlandse opleiding, is daarom speciale toestemming vereist. De Dienst Uitvoering Onderwijs kan op grond van artikel 7.23 van de Wet op het hoger onderwijs en wetenschappelijk onderzoek (WHW) die toestemming verlenen.
http://www.ib-groep.nl/pa(...)_titel_aanvragen.asp
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |