quote:Op zondag 13 januari 2013 05:39 schreef Giku het volgende:
[..]
Ja.
Tip van de dag trouwens:
Doe dit aan: http://www.rainymood.com/
samen met dit: http://endlessvideo.com/watch?v=HMnrl0tmd3k
of dit: http://www.solopianoradio.com/
Nah, ik snap wel dat dat vak moeilijk kan zijn als je nog vrijwel geen belastingrecht hebt gehad. Het is van heel veel onderwerpen een beetje, waardoor je het overzicht nog wel eens kwijt kunt zijn en waardoor je er niet echt heel erg diep in kunt duiken.quote:Op zondag 13 januari 2013 05:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vak is ontzettend moeilijk (Maharbal zal wel weer vinden van niet lol)
ik verwachtte van te voren dat ik beter niet nakijken op kon schrijven maar uiteindelijk viel het nog redelijk mee, nog wat nabesproken met een maat en op wat IB dingen na (eigen woning regeling) kon ik overal wel een redelijk verhaaltje opschrijven.
Maar slagingspercentage is daar ook niet hoog, afwachten dus
Wel erg leuk hoor belastingrecht (op dingen als loon en IB na)
Zie je wel Ties, ik had gelijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 03:37 schreef Ties02 het volgende:
Ik ben hardcore oefententamens aan het doornemen met burgerlijk wetboek erbij, boel aan het onderstrepen.
Ondertussen muziekjes luisteren, maar ben eigenlijk best lekker bezig, bevestigt nogmaals mijn nachtritme
jij?
Maar is zeker ook niet de bedoeling dan dat je er diep in duikt? Want het is een 'Inleiding' toch? Meer een soort oriëntatievak ofzo bij de RUG?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:37 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Nah, ik snap wel dat dat vak moeilijk kan zijn als je nog vrijwel geen belastingrecht hebt gehad. Het is van heel veel onderwerpen een beetje, waardoor je het overzicht nog wel eens kwijt kunt zijn en waardoor je er niet echt heel erg diep in kunt duiken.
[..]
Zie je wel Ties, ik had gelijk.
Belastingrecht 1 is iets minder inleidend dan Elementair Belastingrecht, maar nog steeds aardig oppervlakkig. Ze proberen vooral het grootste gedeelte van de IB erdoorheen te knallen, zonder er echt heel erg diep op in te gaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:40 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar is zeker ook niet de bedoeling dan dat je er diep in duikt? Want het is een 'Inleiding' toch? Meer een soort oriëntatievak ofzo bij de RUG?
Oh oke.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Belastingrecht 1 is iets minder inleidend dan Elementair Belastingrecht, maar nog steeds aardig oppervlakkig. Ze proberen vooral het grootste gedeelte van de IB erdoorheen te knallen, zonder er echt heel erg diep op in te gaan.
Yes, in het eerste jaar. Is tevens een MC toets, terwijl Belastingrecht 1 normaal schriftelijk is.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:43 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oh oke.Elementair is dus de grote inleiding waarin alles voorbij schiet?
Duidelijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yes, in het eerste jaar. Is tevens een MC toets, terwijl Belastingrecht 1 normaal schriftelijk is.
Elementair belastingrecht is een 'keuzevak' (die voor sommige richtingen verplicht is).quote:Op zondag 13 januari 2013 11:46 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Duidelijk.
Hier komt er trouwens niks fiscaals voorbij in het P-jaar. Begint voor rechtsgeleerdheid pas in het 2e jaar als je het kiest dacht ik.
Hier is Inleiding Belastingrecht volgens mij een keuzevak in het tweede jaar voor 'gewoon' rechtsgeleerdheid.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Elementair belastingrecht is een 'keuzevak' (die voor sommige richtingen verplicht is).
Arresten?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Straks maar weer EIP leren, wat arresten doorspitten en markeren en dan hopen op het beste.
Ik vind het knap als je dit ritme de rest van je studententijd vol gaat houdenquote:Op zondag 13 januari 2013 13:23 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Jawel, rond die tijd ben ik gaan slapen. Nu maar eens aan de studie.
Oefenrechtbank he?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:44 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Zo, pleidooi staat op papier, nu een week om de grote lijnen in m'n hoofd te krijgen.
Bestuursrecht als ik het me goed herinner. Veel succes en plezier en vertel gerust meer als je zin en tijd hebt.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Jup. Wel een leuke casus die van twee kanten goed verdedigbaar is.
Bestuursrechtquote:Op zondag 13 januari 2013 13:54 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Bestuursrecht als ik het me goed herinner. Veel succes en plezier en vertel gerust meer als je zin en tijd hebt.
SES / [SC] WO Rechten #100 Kelderluik, Zeug Geel 113 en Taxibusquote:Op zondag 13 januari 2013 13:56 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Bestuursrecht.
Privaat uiteraard, misbruik van omstandigheden.
Nee hoor, dat kan ook niet. Gebeurt alleen als ik teveel dagen achter elkaar vrij ben en nergens heen hoef. Ik heb maar even geen nieuw seizoen van Boston Legal klaar gezet.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Ik vind het knap als je dit ritme de rest van je studententijd vol gaat houden
Je hebt je post aangepastquote:Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nee hoor, dat kan ook niet. Gebeurt alleen als ik teveel dagen achter elkaar vrij ben en nergens heen hoef. Ik heb maar even geen nieuw seizoen van Boston Legal klaar gezet.
'vrij ben'? 'hoef'?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:05 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Je hebt je post aangepastIk wilde net een paardengrap maken
Nah. Iets met een pot mosterd en al gegeten hebben.quote:Op zondag 13 januari 2013 15:02 schreef NotGuilty het volgende:
Er stond een typo "geen hoef"![]()
Nou kom op Spotless, maak je grapje
Die clipquote:Op zondag 13 januari 2013 16:09 schreef Tchock het volgende:
Nieuwe plaat besteld, ik kan het nooit latenHeerlijke muziek wel
Let niet op de clip, het is expres zo slecht
Heb jij voor je 2 masters eigenlijk 2 scripties moeten schrijven?quote:
Is er in Groningen niets open op zondag?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:20 schreef Ties02 het volgende:
Weer geen supermarkten open vandaag
Dat wordt een pizza'tje bestellen vanavond
Yes.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Heb jij voor je 2 masters eigenlijk 2 scripties moeten schrijven?
Nop, behalve Euroborg en station.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Is er in Groningen niets open op zondag?![]()
?
quote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
?
Somsquote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
?
Waar besteld, Suit Supply?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:09 schreef Maharbal het volgende:
Zo, nieuw maatpak besteld. Nu 8 weken wachten![]()
Dit is overigens allemaal jullie schuld. Door dat gepraat over kleding en zulks had ik zin om te shoppen![]()
Ja, heb daar maar 's iets van hun Suit Up lijn besteld. Erik was er tevreden over, zag er goed uit dus ik heb me er ook maar aan gewaagd.quote:
Er zijn wel supermarkten open, maar niet smack down in the centre.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:
Zelfs in metropool Zwolle is in iedere wijk één supermarkt open. En dat is in de bible belt.
Precies, en dat is waar ik woonquote:Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zijn wel supermarkten open, maar niet smack down in the centre.
Verkapte ik woon in het centrum en dus ben ik cool postquote:
Dan ga je naar het station, of Euroborg. Sowieso lekker weer.quote:
Heb zelf vorige week na zes weken wachten m'n maatpak opgehaald bij Suit Supply, tevens uit die lijn. Ben er ook erg over te spreken, ziet er prachtig uit en zit als gegoten.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ja, heb daar maar 's iets van hun Suit Up lijn besteld. Erik was er tevreden over, zag er goed uit dus ik heb me er ook maar aan gewaagd.
je hebt me doorquote:Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Verkapte ik woon in het centrum en dus ben ik cool post
Ik heb er zin inquote:Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Heb zelf vorige week na zes weken wachten m'n maatpak opgehaald bij Suit Supply, tevens uit die lijn. Ben er ook erg over te spreken, ziet er prachtig uit en zit als gegoten.
Ik heb een keer na een feest van Simplon naar Vinkenhuizen gelopenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Dan ga je naar het station, of Euroborg. Sowieso lekker weer.
Terwijl het minder dan 10 minuten lopen naar het station was
Ik heb wel vaker vanuit het centrum naar Euroborg gewandeld toen.
Wowquote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik woonde in Groningen in de Herestraat. Is dat ook cool?
Wandelen of fietsen als je dronken bent is toch vaak minder vervelend dan nuchter, dat scheelt. Aardig stukje lopen, dat welquote:Op zondag 13 januari 2013 16:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik heb een keer na een feest van Simplon naar Vinkenhuizen gelopenJezus, wat was dat kut. Onderweg half strompelend uitnuchteren terwijl mijn hele lichaam aan het afsluiten was voor slaapstand
Daar heb je wel gelijk in, het vliegt voorbij dan.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wandelen of fietsen als je dronken bent is toch vaak minder vervelend dan nuchter, dat scheelt. Aardig stukje lopen, dat wel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Technootjes@simplonquote:Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Ties02 het volgende:
Simplon vind ik ook weer echt iets voor jou Tchock
Heb het pak in Amsterdam besteld ja. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe die gast heette die me hielp, maar hij wist wel waar hij het over had en heeft mij ook nog wat geholpen met wat (belangrijke) details. Prima personeel dus inderdaadquote:Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik heb er zin in. Erg mooie lijn. Heb je ze in Amsterdam besteld? Zo ja: door wie ben je geholpen? Kundig personeel loopt er rond. Ik wist al voor 90% wat ik wilde, maar hij heeft mij toch nog een aantal tweaks aanbevolen die toch erg goed waren.
Dat feest was echt super vet. Dirtyphonics, Black Sun Empire en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinnerenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Ties02 het volgende:
Simplon vind ik ook weer echt iets voor jou Tchock
Mooi dat het jou ook is bevallen. Ik kan niet wachten totdat die van mij binnen is. Welke kleur(stelling) heb je gekozen? En welk model? De Italiaanse snit (Napoli, Roma etc)?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:31 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Heb het pak in Amsterdam besteld ja. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe die gast heette die me hielp, maar hij wist wel waar hij het over had en heeft mij ook nog wat geholpen met wat (belangrijke) details. Prima personeel dus inderdaad
Verder ben ik dat nummer van jou nu al voor de ~5e keer aan het beluisteren.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat feest was echt super vet. Dirtyphonics, Black Sun Empire en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinneren![]()
quote:Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Verder ben ik dat nummer van jou nu al voor de ~5e keer aan het beluisteren.
Doe maarquote:Op zondag 13 januari 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]yay! Peace is echt mijn grote act voor dit jaar. Debuutalbum zit er aan te komen
Zal ik je wat meer sturen?
DM's onderweg.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:35 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Doe maar
Zoals ik al vaker heb geopperd is mijn muzieksmaak erg breed, ik luister gewoon naar wat ik mooi vind. Dit klinkt leuk
Dat adagia bestand ?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:41 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Bruce er staat een nieuw bestand op Studeersnel voor Rechtsgeschiedenis 2
Jepquote:
Er zit in die oefententamens telkens 1 directe vraag over een adagium en een stuk of 4/5 'verstopt' in de overige vragen.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jep
Ik betwijfel wel op die vertaling die erbij staat wel is wat men verwacht, volgens mij moet het nog iets juridischer
...zolang zijn belang dit vordert.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Er zit in die oefententamens telkens 1 directe vraag over een adagium en een stuk of 4/5 'verstopt' in de overige vragen.
Hoe wil jij 'het ongeboren kind wordt als reeds geboren beschouwd' verder juridisch uitbouwen?
Haha oke ja ik ben daar verder nog niet mee bezig geweestquote:Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Er zit in die oefententamens telkens 1 directe vraag over een adagium en een stuk of 4/5 'verstopt' in de overige vragen.
Hoe wil jij 'het ongeboren kind wordt als reeds geboren beschouwd' verder juridisch uitbouwen?
Ik ben nu de hoorcollege's aan het kijken en in het eerste hoorcollege wordt juist gezegd dat je niet de letterlijke vertaling hoeft te geven, maar juist de juridische betekenis. Je moet dus uitleggen wat een adagium inhoudt en kort iets over de achtergrond zeggen; een echte (letterlijke) vertaling hoef je niet te geven.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha oke ja ik ben daar verder nog niet mee bezig geweest
Er werd alleen tijdens de werkgroep steeds op gewezen dat het echt de juridische vertaling moest zijn en dat ze het vaak fout moesten rekenen oid
Er zitten een paar adagia tussen met meer dan 6 woorden maar aan 'emptio tollit locatum' en 'genus non perit' valt vrij weinig fout te doen lijkt me.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Haha oke ja ik ben daar verder nog niet mee bezig geweest
Er werd alleen tijdens de werkgroep steeds op gewezen dat het echt de juridische vertaling moest zijn en dat ze het vaak fout moesten rekenen oid
Ja ik zeg toch ook juridisch vriendquote:Op zondag 13 januari 2013 17:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben nu de hoorcollege's aan het kijken en in het eerste hoorcollege wordt juist gezegd dat je niet de letterlijke vertaling hoeft te geven, maar juist de juridische betekenis. Je moet dus uitleggen wat een adagium inhoudt en kort iets over de achtergrond zeggen; een echte (letterlijke) vertaling hoef je niet te geven.
quote:Op zondag 13 januari 2013 16:50 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Jep
Ik betwijfel wel op die vertaling die erbij staat wel is wat men verwacht, volgens mij moet het nog iets juridischer
Welk hc ben je? Ik kon de beste man in de eerste 4 hoorcolleges niet betrappen op het delen van nuttige informatie.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:05 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ben nu de hoorcollege's aan het kijken en in het eerste hoorcollege wordt juist gezegd dat je niet de letterlijke vertaling hoeft te geven, maar juist de juridische betekenis. Je moet dus uitleggen wat een adagium inhoudt en kort iets over de achtergrond zeggen; een echte (letterlijke) vertaling hoef je niet te geven.
Ik heb nu ook een begin gemaakt aan rechtsgeschiedenis en ik heb het idee dat ik het een beetje (heb) onderschat. Het is behoorlijk technisch allemaal, maar ik vraag me af hoeveel we nou echt moeten weten. Vooral het boek leest alsof veel dingen 'ter kennisgeving' zijn. Het lijkt me niet dat we echt alle materiële details uit het boek hoeven te weten, aangezien de meeste dingen slechts in een bijzin aangestipt worden.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Er zitten een paar adagia tussen met meer dan 6 woorden maar aan 'emptio tollit locatum' en 'genus non perit' valt vrij weinig fout te doen lijkt me.
Maak me niet al te druk om de adagia. Ik vind dat gezeik met die acties en excepties veel vervelender.
Jij zegt vertaling, terwijl we dat juist niet hoeven te vertalen maar enkel in een verhaalvorm iets over de werking van het adagium vertellen. Vriend.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja ik zeg toch ook juridisch vriend
[..]
Het uitgangspunt is verwarring saaien en ons alle aangeleerde vaardigheden in burgerlijk 2 weer te ontnemen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:08 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik heb nu ook een begin gemaakt aan rechtsgeschiedenis en ik heb het idee dat ik het een beetje (heb) onderschat. Het is behoorlijk technisch allemaal, maar ik vraag me af hoeveel we nou echt moeten weten. Vooral het boek leest alsof veel dingen 'ter kennisgeving' zijn. Het lijkt me niet dat we echt alle materiële details uit het boek hoeven te weten, aangezien de meeste dingen slechts in een bijzin aangestipt worden.
Ik mis het uitgangspunt van het vak een beetje. Wat is het doel / waar gaat het heen?
Ik bedoelde in plaats van letterlijke vertaling de juridische vertaling, en dat doe je in verhaalvorm iddquote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Valid het volgende:
[..]
Jij zegt vertaling, terwijl we dat juist niet hoeven te vertalen maar enkel in een verhaalvorm iets over de werking van het adagium vertellen. Vriend.
Nee hoor, er zitten steeds twee 'historische' vragen tussen (wat hield het siglenverbod in?)quote:Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Ties02 het volgende:
Je krijgt op het tentamen alleen maar casussen
Ik heb nu 1, 2 en 4 gekeken. Vond het inderdaad ook niet erg verhelderend. Op zich niet erg als docenten zonder powerpoint presenteren, maar in dit geval mis ik daardoor de lijn heel erg. Geen idee wat nou de structuur van zo'n hoorcollege is en ik ben bang dat hij de rest van de hoorcolleges (allemaal goederenrecht) steeds hap snap wat van onderwerp naar onderwerp kabbelt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Welk hc ben je? Ik kon de beste man in de eerste 4 hoorcolleges niet betrappen op het delen van nuttige informatie.
Ja dat klopt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef Ties02 het volgende:
Oh nou goed
In het werkboek zijn meestal die 2 laatste vragen (casusvorm) representatief voor de tentamenvragen.
Dat is ons in de werkgroep ook verteld.
quote:Op zondag 13 januari 2013 17:14 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Althans dat heeft die kerel waar ik de aantekeningen van heb ook meerdere malen genoteerd.
Ik ben afgehaakt bij 5, dat ding een half uur lang over schatvinding op het niveau van ARW.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik heb nu 1, 2 en 4 gekeken. Vond het inderdaad ook niet erg verhelderend. Op zich niet erg als docenten zonder powerpoint presenteren, maar in dit geval mis ik daardoor de lijn heel erg. Geen idee wat nou de structuur van zo'n hoorcollege is en ik ben bang dat hij de rest van de hoorcolleges (allemaal goederenrecht) steeds hap snap wat van onderwerp naar onderwerp kabbelt.
Studeersnel staan de uitwerkingen van de werkcolleges. Het is niet de beste kwaliteit maar beter dan niks. De werkcolleges 5,7 en 12 ontbreken.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:15 schreef Ties02 het volgende:
[..]Heb jij aantekeningen daarbij?
Duidelijk via de laptop of handgeschreven?
Ligt meer aan de docent die graag verhaaltjes wil vertellenquote:Op zondag 13 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
Ik heb het idee dat bij jullie de stof veel meer uitgesmeerd wordtBij ons was eigendomsverkrijging in zijn geheel een deelonderwerp van één week stof. Laat staan dat er tijd was om schatvinding uit te smeren over een half uur hoorcollege.
Als ik tijd heb kan ik jullie wel voorzien in die ontbrekende werkcolleges, maar dat heb ik dan pas voor de 2e kans, en jij maakt hem deze week toch?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:16 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Studeersnel staan de uitwerkingen van de werkcolleges. Het is niet de beste kwaliteit maar beter dan niks. De werkcolleges 5,7 en 12 ontbreken.
Nee, de 31e pas. Geeft me net even wat meer tijd.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Als ik tijd heb kan ik jullie wel voorzien in die ontbrekende werkcolleges, maar dat heb ik dan pas voor de 2e kans, en jij maakt hem deze week toch?
Oh nicequote:Op zondag 13 januari 2013 17:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Nee, de 31e pas. Geeft me net even wat meer tijd.
Donkerblauw, lichtblauwe voering. Italiaanse stijl, welke weet ik niet meer precies. Tevens slanted side pockets (dat was een van de details die de verkoper me aanraadde), staat erg mooi imo. Om het af te maken uiteraard ook mijn initialen aan de binnenkant laten plaatsen. En jij?quote:Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Mooi dat het jou ook is bevallen. Ik kan niet wachten totdat die van mij binnen is. Welke kleur(stelling) heb je gekozen? En welk model? De Italiaanse snit (Napoli, Roma etc)?
In de tussentijd moet ik me maar inhouden om er niet nog 1 te bestellen. Eerst maar afwachten hoe deze zit.
Cool, zou mooi zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Oh nice![]()
Ik moet eerst even mijn eigen aantekeningen bij die werkgroepopdrachten ontcijferen en dan kan ik wel wat over typen.
Op hemden uiteraard niet, dat vind ik weer net even té. Maar in al mijn pakken (ik heb er maar twee hoorquote:Op zondag 13 januari 2013 17:23 schreef eriksd het volgende:
Je bent toch niet zo'n pipo met de initialen op zijn hemden hé
Klinkt goedquote:Op zondag 13 januari 2013 16:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
DM's onderweg.
Delicious (2012)
[ afbeelding ]
1. Ocean's Eye
2. Bloodshake
3. California Daze
4. 1998 (Delicous)
Wraith (2013)
[ afbeelding ]
1. Wraith
Die laatste is trouwens een cover van dit:quote:Op zondag 13 januari 2013 17:27 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Klinkt goed. Vooral Wraith en 1998 vind ik tof.
Ik zit ook op een donkerblauw (nouja, iets meer richting de lichte kant. Niet heel erg navy donker, maar ook niet heel erg KLM-piloot blauw). Knalrode voering, Italiaanse stijl (Napoli).quote:Op zondag 13 januari 2013 17:21 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Donkerblauw, lichtblauwe voering. Italiaanse stijl, welke weet ik niet meer precies. Tevens slanted side pockets (dat was een van de details die de verkoper me aanraadde), staat erg mooi imo. Om het af te maken uiteraard ook mijn initialen aan de binnenkant laten plaatsen. En jij?
Pakken snap ik nog wel (zou het zelf niet doen), maar op de manchetten van je hemden krijg ik altijd spontaan dit:quote:Op zondag 13 januari 2013 17:25 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Op hemden uiteraard niet, dat vind ik weer net even té. Maar in al mijn pakken (ik heb er maar twee hoor) heb ik het wel laten doen en zou ik het ook zeker weer laten doen bij toekomstige aankopen. Vind het wel een leuke toevoeging
Binary Finaryquote:Op zondag 13 januari 2013 17:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die laatste is trouwens een cover van dit:
Maar niet zichtbaar als je het draagt dus?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Binnenkant van je jasje, in/op de voering. Zo'n soort labeltje.
Niet zichtbaar inderdaad. Het is slechts een leuke toevoeging, maakt het nog iets persoonlijker.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar niet zichtbaar als je het draagt dus?Zie er het punt niet echt van.
. Niet dat het goed zou zijn als het wel zichtbaar was, dan is het een soort naamplaatje
Uiteraard niet zichtbaar voor anderen, dat zou wel heel pauperig staan. Initialen zijn binnen in de voering geplaatst. Is ook puur voor jezelf uiteraard, ik vind het zelf een leuke finishing touch. Het pak is natuurlijk precies voor mij op maat gemaakt, ik vind het persoonlijk wel grappig dat ik dat er ook in kan aflezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar niet zichtbaar als je het draagt dus?Zie er het punt niet echt van.
. Niet dat het goed zou zijn als het wel zichtbaar was, dan is het een soort naamplaatje
quote:Spotted: UB Groningen
"Toen je vanmorgen vroeg op de tweede wat voorover boog, en ik voor de zekerheid maar loog, dat ik niets van je naad kon zien, sloeg de vonk toen over misschien? Wat dom, ik vroeg niet naar je naam, ben als versteend daar blijven staan. Heel vreemd is dat natuurlijk niet, als je zulke billen ziet. Toen je je omdraaide kreeg ik nog wat mee, van je enorme decolleté. Hopelijk zul je van dit akkefietje leren, de UB is er immers om te studeren. Mocht je willen weten wie ik ben, 'k noem jou wel Barbie, ik ben Ken.."
Het klinkt echt als jou.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zit ook op een donkerblauw (nouja, iets meer richting de lichte kant. Niet heel erg navy donker, maar ook niet heel erg KLM-piloot blauw). Knalrode voering, Italiaanse stijl (Napoli).
Ik wilde zelf straight side pockets, iets conservatiever. Slanted komt nog wel 's. Initialen aan de binnenkant inderdaad. Matte knopen. Ik wilde eigenlijk nog knopen in plaats van een rits, maar dat was niet te doen bij de Napoli lijn, dan zou ik richting een andere lijn moeten.
Verder heb ik m'n knoopsgat nog extra laten verlagen, vind ik mooier staan.
Los van alle andere aanpassingen mbt je postuur.
Gaafquote:Op zondag 13 januari 2013 17:30 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zit ook op een donkerblauw (nouja, iets meer richting de lichte kant. Niet heel erg navy donker, maar ook niet heel erg KLM-piloot blauw). Knalrode voering, Italiaanse stijl (Napoli).
Ik wilde zelf straight side pockets, iets conservatiever. Slanted komt nog wel 's. Initialen aan de binnenkant inderdaad. Matte knopen. Ik wilde eigenlijk nog knopen in plaats van een rits, maar dat was niet te doen bij de Napoli lijn, dan zou ik richting een andere lijn moeten.
Verder heb ik m'n knoopsgat nog extra laten verlagen, vind ik mooier staan.
Los van alle andere aanpassingen mbt je postuur.
Ik heb ook weleens iets laten maken in zwart met een hele donkere dieprode voering dat staat ook erg mooi. Het is toch ietsjes anders dan normaal maar ook wel weer ingetogen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Gaaf
Ik heb er zelf ook even over gedacht om een wat meer gedurfde voering te kiezen, bijvoorbeeld rood of een bloemetjesmotiefOmdat het pas m'n tweede pak is heb ik er toch maar voor gekozen om het redelijk safe te spelen en heb ik lichtblauw genomen. Wellicht de volgende keer.
Er zullen vast nog vele volgenquote:Op zondag 13 januari 2013 17:54 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Gaaf
Ik heb er zelf ook even over gedacht om een wat meer gedurfde voering te kiezen, bijvoorbeeld rood of een bloemetjesmotiefOmdat het pas m'n tweede pak is heb ik er toch maar voor gekozen om het redelijk safe te spelen en heb ik lichtblauw genomen. Wellicht de volgende keer.
Hoezo?quote:Op zondag 13 januari 2013 17:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het klinkt echt als jou.
Mijn SuitUp jasje heeft trouwens ook een knalrode voering en ziet er eigenlijk best leuk uitis ook in Napoli stijl btw.
Het klinkt heel strak en Italiaans qua stijl en for some reason denk ik dat lichter blauw beter past dan het traditionele navy donkerblauw bij jou. En sowieso denk ik dat de algehele stijl van SuitSupply wel aardig (goed) aansluit bij je smaak?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:07 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Er zullen vast nog vele volgen
[..]
Hoezo?
Denk dat je gelijk hebtquote:Op zondag 13 januari 2013 18:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het klinkt heel strak en Italiaans qua stijl en for some reason denk ik dat lichter blauw beter past dan het traditionele navy donkerblauw bij jou. En sowieso denk ik dat de algehele stijl van SuitSupply wel aardig (goed) aansluit bij je smaak?
Klopt het?
heb je ook smalle pijpen?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Ik neig erg naar het Italiaanse, inclusief schoenen.
Als ik bij een bank had gewerkt, had ik waarschijnlijk deze kleur blauw niet gekozen.
haha ik heb jouw facebook gevonden nu. pic?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Haha, er wordt een facebookgroep opgericht voor ons jaar en binnen een paar uur tijd 108 leden. Waarom heeft niemand dit eerder gedaan
Je hebt gelijk, maar doe maar even niet op FOK! svp.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
haha ik heb jouw facebook gevonden nu.
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:17 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yes, iets. Niet zo smal als jij though.
Wie maakt even een post op die FB gespot pagina waarbij je eindigt met een jongensnaam?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:21 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar dan wordt er wel mooi over je gepraat
Bij ons is er sinds gister ook eenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef Tchock het volgende:
Haha, er wordt een facebookgroep opgericht voor ons jaar en binnen een paar uur tijd 108 leden. Waarom heeft niemand dit eerder gedaan
Fijne mode wel. Althans, als ik hier iets aan heb komende tentamenperiode.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Bij ons is er sinds gister ook een280 leden nu
Kuiten. Oh, jouw kuiten. In die mooie harige Uggs. Grr. Kaas.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:22 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Wie maakt even een post op die FB gespot pagina waarbij je eindigt met een jongensnaam?
'Ik beeld me in dat ik met mijn frivole handjes zo door jouw zachte kuithaar woel, net als een poesje dat een wollen trui kopjes geeft. Alleen houden wij niet van poesjesquote:Op zondag 13 januari 2013 18:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kuiten. Oh, jouw kuiten. In die mooie harige Uggs. Grr. Kaas.
- Patrick
*proest*quote:Op zondag 13 januari 2013 18:26 schreef Maharbal het volgende:
[..]
'Ik beeld me in dat ik met mijn frivole handjes zo door jouw zachte kuithaar woel, net als een poesje dat een wollen trui kopjes geeft. Alleen houden wij niet van poesjes'.
Ik kon mijn ogen niet van je afhouden. De symboliek van de nauwe doch rekbare schacht en de uitbundige ring van weelderig haar er om heen.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:24 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kuiten. Oh, jouw kuiten. In die mooie harige Uggs. Grr. Kaas.
- Patrick
Gelukkig nam ik net geen slok van m'n drinken.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kon mijn ogen niet van je afhouden. De symboliek van de nauwe doch rekbare schacht en de uitbundige ring van weelderig haar er om heen.
-Jamie
Austin Powersquote:Op zondag 13 januari 2013 18:28 schreef eriksd het volgende:
Deze wil ik nog een keer in zakelijke omgeving uitspreken.
Over symboliek gesproken: jouw been in mijn nauwe, donkere...quote:Op zondag 13 januari 2013 18:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik kon mijn ogen niet van je afhouden. De symboliek van de nauwe doch rekbare schacht en de uitbundige ring van weelderig haar er om heen.
-Jamie
Haha dat post ik net @ studeersnelquote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef Ties02 het volgende:
Bruce & Valid:
tentamen met antwoorden
andere universiteit, maar zelfde boek
http://www.studeersnel.nl(...)atrecht/14/439/10926
Je bent je gewicht in goud waard.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef Ties02 het volgende:
Bruce & Valid:
tentamen met antwoorden
Must...resist...urge...quote:Op zondag 13 januari 2013 18:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Over symboliek gesproken: jouw been in mijn nauwe, donkere...
OKE CAN'T DO IT
De urge om grappen te maken. Tchock.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Bah. Wat voor urges heb jij wel niet.
Ik ken jouw type wel. Als het slecht valt is het een grapje en als het goed valt gaat je Puerto Ricaanse vriendje Pèdro volgende week mee op de koffie bij pap en mamquote:Op zondag 13 januari 2013 18:44 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De urge om grappen te maken. Tchock.
Fixed. Verder scherp geanalyseerd.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken jouw type wel. Als het slecht valt is het een grapje en als het goed valt gaat je Puerto Ricaanse vriendje Pèdro volgende week mee op de koffie bij pap en pap
Heb je mij al gevonden op fb?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:45 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ken jouw type wel. Als het slecht valt is het een grapje en als het goed valt gaat je Puerto Ricaanse vriendje Pèdro volgende week mee op de koffie bij pap en mam
Ja voor een hippie is het best wel een toffe gozerquote:Op zondag 13 januari 2013 18:50 schreef Yreal het volgende:
T heeft wel een goede muzieksmaak trouwens
Nee man, ik zie allemaal toffe rockbandsquote:Op zondag 13 januari 2013 18:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja voor een hippie is het best wel een toffe gozer
Zitten The Smiths er ook bij?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee man, ik zie allemaal toffe rockbands
Neuh, zoveel kan ik nou ook weer niet zien. T profiel zit aardig dicht.quote:
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef Ties02 het volgende:
Waarschijnlijk is ie Uggs aan het bestellen
Ik kan je niet hard genoeg bedanken dat je mij daar aan herinnertquote:Op zondag 13 januari 2013 19:11 schreef Speedy_T het volgende:
Vanavond begint Californication trouwens ook weer met een nieuw seizoen. Ben benieuwd
Previews vind ik sowieso altijd niks aanquote:Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef Yreal het volgende:
Kutzooi, de previeuw op de site spoilert meteen de hele boel![]()
Gewoon wat beelden van een zuipende en neukende hank, en dan ineens van "jaaa, zo gaat het verder"quote:Op zondag 13 januari 2013 19:18 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Previews vind ik sowieso altijd niks aan
Fijn dat je dat hier ook meteen meldtquote:Op zondag 13 januari 2013 19:19 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gewoon wat beelden van een zuipende en neukende hank, en dan ineens van "jaaa, zo gaat het verder"
en ik was te traag met uitzetten.
Hoe bedoel je? Ik waarschuw alleen maar dat de previeuw op de site de boel spoilert.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:24 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Fijn dat je dat hier ook meteen meldt
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:26 schreef Yreal het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Ik waarschuw alleen maar dat de previeuw op de site de boel spoilert.
quote:Op zondag 13 januari 2013 18:33 schreef Ties02 het volgende:
Bruce & Valid:
tentamen met antwoorden
Super, dankjewel!quote:
Doe je voor de 31 nog een ander tt? Ik doe tussendoor nog strafrecht 2 op 23 januari. Ik twijfel nog vanaf wanneer ik me vol op strafrecht ga richten. Heb daar nog niets voor gedaan (geen college's gevolgd etc.). Het is m'n bedoeling om alle hoorcolleges terug te kijken en vervolgens (aan de hand van JoHo) alle werkcollege-opdrachten te gaan maken, vooral omdat daar standaardantwoorden van zijn en de vragen blijkbaar lijken op de tentamenvragen. Het boek ga ik dus (waarschijnlijk) niet lezen. Ik ga er van uit dat dit in acht dagen goed zou moeten kunnen en wil er dus morgen of dinsdag mee beginnen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:19 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Nee, de 31e pas. Geeft me net even wat meer tijd.
Mocht je daartoe bereid zijn dan zou ik het erg waarderen
Ik doe Strafrecht 2 ook de 23equote:Op zondag 13 januari 2013 19:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Doe je voor de 31 nog een ander tt? Ik doe tussendoor nog strafrecht 2 op 23 januari. Ik twijfel nog vanaf wanneer ik me vol op strafrecht ga richten. Heb daar nog niets voor gedaan (geen college's gevolgd etc.). Het is m'n bedoeling om alle hoorcolleges terug te kijken en vervolgens (aan de hand van JoHo) alle werkcollege-opdrachten te gaan maken, vooral omdat daar standaardantwoorden van zijn en de vragen blijkbaar lijken op de tentamenvragen. Het boek ga ik dus (waarschijnlijk) niet lezen. Ik ga er van uit dat dit in acht dagen zou moeten kunnen.
Waar staan die schema's dan? Verstopt in de aantekeningen op studeersnel ofzo?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik doe Strafrecht 2 ook de 23e
Ik richt me na Burgerlijk 2 her ook volledig op Strafrecht, heb ik iets minder tijd. Ga gewoon inderdaad die standaardantwoorden en schema's van de werkgroepen af samen met de arresten (zijn er nogal wat)
http://www.studeersnel.nl(...)df/11/270/7223/37338quote:Op zondag 13 januari 2013 19:34 schreef Valid het volgende:
[..]
Waar staan die schema's dan? Verstopt in de aantekeningen op studeersnel ofzo?
Haha, nee ik zie het. Had eigenlijk nog helemaal niet gekeken.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:35 schreef Ties02 het volgende:
[..]
http://www.studeersnel.nl(...)df/11/270/7223/37338
Niet zo moeilijk te vinden hoor
Is alleen op 1 punt niet volledig: De motivering bij vrijspraak
Geen idee nog, sorry.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:37 schreef Ties02 het volgende:
No problemo
Weet je dat toevallig zo snel? Hoe je dat doet volgens dat schema, als er vrijspraak volgt, de motivering.
Bestuursrecht 2 op de 28e, vandaag en morgen nog rechtsgeschiedenis en dan 13 dagen voor bestuursrecht 2.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:31 schreef Valid het volgende:
[..]
Doe je voor de 31 nog een ander tt? Ik doe tussendoor nog strafrecht 2 op 23 januari. Ik twijfel nog vanaf wanneer ik me vol op strafrecht ga richten. Heb daar nog niets voor gedaan (geen college's gevolgd etc.). Het is m'n bedoeling om alle hoorcolleges terug te kijken en vervolgens (aan de hand van JoHo) alle werkcollege-opdrachten te gaan maken, vooral omdat daar standaardantwoorden van zijn en de vragen blijkbaar lijken op de tentamenvragen. Het boek ga ik dus (waarschijnlijk) niet lezen. Ik ga er van uit dat dit in acht dagen goed zou moeten kunnen en wil er dus morgen of dinsdag mee beginnen.
Hoe bedoel je dat precies.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:37 schreef Ties02 het volgende:
No problemo
Weet je (of iemand anders) dat toevallig zo snel? Hoe je dat doet volgens dat schema, als er vrijspraak volgt, de motivering.
- Materiele beslisingenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:43 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat precies.
358 en 359 sv ?
Mwah. Ga zo nog even oude tentamens doorkijken en maar hopen op het beste. Vond die van 2012 en 2011 toch wel vrij pittig. Worden zo veel stomme feitjes gevraagdquote:Op zondag 13 januari 2013 19:17 schreef Paxcon het volgende:
Hebben de RUG-gers een beetje vertrouwen in EIP morgen?
Oh dat komt niet in die vorm aan de ordequote:Op zondag 13 januari 2013 19:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
- Materiele beslisingen
Beslissing Motivering
4evraag: - Veroordeling Art 358 lid 2 Sv .......................?
Mwah, ik vind de oude tentamens behoorlijk lastig. Ik maak er meer fouten bij dan bij staatsrecht. Ik weet nog niet of ik het haal.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:44 schreef omelette het volgende:
[..]
Mwah. Ga zo nog even oude tentamens doorkijken en maar hopen op het beste. Vond die van 2012 en 2011 toch wel vrij pittig. Worden zo veel stomme feitjes gevraagd
Jij bent er klaar voor zeker?
Elk 359 lid 2 2e zin verweer heeft een aparte motiveringsverplichting?quote:Op zondag 13 januari 2013 19:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
+ de hierbij behorende motiveringsverplichting voor de rechter
Hoe ga je rechtsgeschiedenis nou aanpakken dan? Ik loop er een beetje mee vast eigenlijk. Het boek kom ik steeds moeilijker door, de hoorcolleges missen structuur en er is geen (goed) oefenmateriaal. Misschien had dit vak toch enigszins moeten volgen afgelopen semester.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Oh dat komt niet in die vorm aan de orde
Het is vooral belangrijk dat je het onderscheid kent en herkent tussen:
- 358 lid 3 verweren
- 359 lid 2, 1e zin verweren
- 359 lid 2, 2e zin verweren , opgesplitst in 1. uitdrukkelijk onderbouwde standpunten 2. dakdekkersverweren 3. meer en vaart verweren.
- 359a verweren
+ de hierbij behorende motiveringsverplichting voor de rechter, komt elk tentamen weer terug.
Mits er vanaf geweken wordt door de rechter en het uitdrukkelijk is onderbouwd :quote:Op zondag 13 januari 2013 19:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Elk 359 lid 2 2e zin verweer heeft een aparte motiveringsverplichting?
Bij de werkcolleges kreeg je het eerste uur steeds een powerpoint presentatie als een soort hoorcollege, best handig was datquote:Op zondag 13 januari 2013 19:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoe ga je rechtsgeschiedenis nou aanpakken dan? Ik loop er een beetje mee vast eigenlijk. Het boek kom ik steeds moeilijker door, de hoorcolleges missen structuur en er is geen (goed) oefenmateriaal. Misschien had dit vak toch enigszins moeten volgen afgelopen semester.
Waardeloos dat ze dat soort dingen niet op nestor zetten.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Bij de werkcolleges kreeg je het eerste uur steeds een powerpoint presentatie als een soort hoorcollege, best handig was dat
Moet je maar naar de werkcolleges gaanquote:Op zondag 13 januari 2013 19:56 schreef Valid het volgende:
[..]
Waardeloos dat ze dat soort dingen niet op nestor zetten.
quote:Op zondag 13 januari 2013 19:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Moet je maar naar de werkcolleges gaan
Klopt wel, maar ik had afgelopen semester alles bij elkaar 26 uur college en dat kon/wilde ik gewoon niet allemaal volgen in combinatie met nevenactiviteiten en de stof bijhouden/-lezen. Toen heb ik besloten om alles van rechtsgeschiedenis en strafrecht te skippen.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Moet je maar naar de werkcolleges gaan
Ik ben naar elke geweest, terwijl dat helemaal niet verplicht was
Maar ik ben het wel met je eens hoor, dit vak mag wel wat meer vrijgeven
- adagia op een rij zettenquote:Op zondag 13 januari 2013 19:52 schreef Valid het volgende:
[..]
Hoe ga je rechtsgeschiedenis nou aanpakken dan? Ik loop er een beetje mee vast eigenlijk. Het boek kom ik steeds moeilijker door, de hoorcolleges missen structuur en er is geen (goed) oefenmateriaal. Misschien had dit vak toch enigszins moeten volgen afgelopen semester.
Ja had ik ook hoor, door civiel effect ook een paar keer overlap, heb alles van Straf2 geskipt maar vond rechtsgeschiedenis wel leuk, die werkgroep ook omdat het niet zo verplicht allemaal wasquote:Op zondag 13 januari 2013 19:59 schreef Valid het volgende:
[..]
Klopt wel, maar ik had afgelopen semester alles bij elkaar 26 uur college en dat kon/wilde ik gewoon niet allemaal volgen in combinatie met nevenactiviteiten en de stof bijhouden/-lezen. Toen heb ik besloten om alles van rechtsgeschiedenis en strafrecht te skippen.
Daar pluk ik nu inderdaad de (nadelige) vruchten van.
Dit is het enige eigenlijk. Als je die adagia goed kent, dan heb je al heel veel regeltjes op een rij. 't Is allemaal niet zo heel moeilijk RG2.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:01 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
- adagia op een rij zetten
- werkcollege uitwerkingen van studeersnel doorgelezen (matige kwaliteit, maar valt nog wel nuttige informatie uit te filteren)
- Ik heb het goedenrechtelijke gedeelte van de werkcolleges van vorig jaar (studeersnel) doorgelezen (surrogaat voor de hoorcolleges van dit jaar)
- Samenvatting van prota gelezen
2e kans 31stequote:Op zondag 13 januari 2013 20:02 schreef Giku het volgende:
[..]
Dit is het enige eigenlijk. Als je die adagia goed kent, dan heb je al heel veel regeltjes op een rij. 't Is allemaal niet zo heel moeilijk RG2.
Wanneer is 'ie?
Het enige verschil is dat de vakgroep strafrecht keurig netjes alle uitwerkingen online zet.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:59 schreef Valid het volgende:
heb ik besloten om alles van rechtsgeschiedenis en strafrecht te skippen.
Heb zelf ook alleen de herkansing gedaanquote:Op zondag 13 januari 2013 20:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Alle RuG'ers hier doen hem de 31e geloof ik.
Die is zo lekker laatquote:Op zondag 13 januari 2013 20:04 schreef Valid het volgende:
[..]
Alle RuG'ers hier doen hem de 31e geloof ik.
Twee vakken maar?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:06 schreef Ties02 het volgende:
Zo volgend semester heb ik het wel goed voor elkaar
2 vakken waarvan 1 alleen HC's
Ja in zijn totaliteit heb ik er ook 6quote:Op zondag 13 januari 2013 20:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Twee vakken maar?
Ik heb er zes
Bestuursrecht 3quote:Op zondag 13 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:
Europees Recht
Relatievermogensrecht
Burgerlijk Procesrecht 1
Personen- en Familierecht voor Notariëlen
Notariswet
Bestuursrecht 3 (Rechtsbescherming)
Als ik jou was zou ik een vak kiezen dat inhoudelijk iets toevoegt aan de richting waarin je je wil ontwikkelen, tenzij je behoefte hebt aan intellectuele zelfbevrediging m.b.t. een andere tak van sport (ook erg nuttig). Ik schat dan in (uit de losse pols uiteraard) dat bijvoorbeeld internationaal publiekrecht laag in het lijstje staat.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
ik moet nog altijd eens productief gaan doen. Welk vak zal ik erbij pakken?
Bestuursrecht, europees recht, internationaal publiekrecht, burgerlijk procesrecht, fiscaal bestuursrecht, loonheffing, inleiding europees belastingrecht of grondslagen internationaal belastingrecht?
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:
Europees Recht
Relatievermogensrecht (HC's only)
Burgerlijk Procesrecht 1 (HC's only)
Personen- en Familierecht voor Notariëlen (HC's only)
Notariswet (HC's only)
Bestuursrecht 3
Oh jolly, ik heb ook nog Europees en Bestuurs 3.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:10 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Bestuursrecht 3
Burgerlijk Procesrecht 1
Rechtseconomie
Inleiding sociaal recht
Rechtssociologie
Europees recht
Ik ben ook van plan om voor het eerste aan het werkgroeponderwijs deel te nemen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:12 schreef Giku het volgende:
[..]
[..]
Oh jolly, ik heb ook nog Europees en Bestuurs 3.
Europees is echt een rotvak, dus ik ga dit jaar wel alles volgen en netjes doen.
Laten we het daar maar bij houden
Wat heb jij dat goed geschatquote:Op zondag 13 januari 2013 20:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik een vak kiezen dat inhoudelijk iets toevoegt aan de richting waarin je je wil ontwikkelen, tenzij je behoefte hebt aan intellectuele zelfbevrediging m.b.t. een andere tak van sport (ook erg nuttig). Ik schat dan in (uit de losse pols uiteraard) dat bijvoorbeeld internationaal publiekrecht laag in het lijstje staat.
P&F is best simpel, BPR is aardig te doen. Europees en Relatievermogensrecht (en de eerste meer dan de tweede) zijn/waren elk jaar een veldslag.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:09 schreef Ties02 het volgende:
Europees Recht
Relatievermogensrecht (HC's only)
Burgerlijk Procesrecht 1 (HC's only)
Personen- en Familierecht voor Notariëlen (HC's only)
Notariswet (HC's only)
Bestuursrecht 3
Hmm ja dat hoorde ik alquote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
P&F is best simpel, BPR is aardig te doen. Europees en Relatievermogensrecht (en de eerste meer dan de tweede) zijn/waren elk jaar een veldslag.
Mooi dat iemand anders dat nog even wil beamen, Europees is echt verschrikkelijk, meer dan 1000 aanmeldingen per jaar volgens mij (IO/IB ook), en volgens mij is 50% gemiddelde slagingspercentage.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:18 schreef Maharbal het volgende:
[..]
P&F is best simpel, BPR is aardig te doen. Europees en Relatievermogensrecht (en de eerste meer dan de tweede) zijn/waren elk jaar een veldslag.
Ja. Tip is dan ook: ga naar die WG's, maak die opdrachten en haal dat bonuspuntquote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Mooi dat iemand anders dat nog even wil beamen, Europees is echt verschrikkelijk, meer dan 1000 aanmeldingen per jaar volgens mij (IO/IB ook), en volgens mij is 50% gemiddelde slagingspercentage.
Oja, die was ook wel te doenquote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hmm ja dat hoorde ik al
Notariswet heb jij niet gehad?
Ja voor jou is alles te doenquote:
Nog veel minder dan dat. Een paar jaar geleden heeft dat tentamen nog voorpagina van de Volkskrant gehaald vanwege het dramatische resultaat. Zoek het artikeltje wel even op.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:19 schreef Giku het volgende:
[..]
Mooi dat iemand anders dat nog even wil beamen, Europees is echt verschrikkelijk, meer dan 1000 aanmeldingen per jaar volgens mij (IO/IB ook), en volgens mij is 50% gemiddelde slagingspercentage.
Pff waar slaat die tekst op. Of is dit een soort Powned-krant?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:37 schreef Valid het volgende:
Bericht van de VK kan ik zo snel niet vinden, maar hier wel van de Spits. Zie nu dat het over de herkansing van Europees recht in 2010 ging. Op dat tentamen zakte 90% van de 315 studenten die aanwezig waren.
Zelf maak ik me er echter ook niet echt druk om hoor. Heb vorig jaar al wat colleges gekeken uit pure interesse en vond het in elk geval erg interessant. Dat scheelt al de helft.
Spitsquote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Pff waar slaat die tekst op. Of is dit een soort Powned-krant?
Johoquote:Op zondag 13 januari 2013 20:37 schreef Paxcon het volgende:
Aan de samenvatting van EIP hadden ze ook wel wat meer moeite mogen besteden.
Wat een halve zinnen staan daar in zeg.. En irritante spelfouten.
Bijzonder inderdaad, had de Spits niet zó laag ingeschat.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:38 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Pff waar slaat die tekst op. Of is dit een soort Powned-krant?
quote:Bij een hertentamen Europees recht kwam de ware aard van Groningen naar boven.Dat Groningers lichtelijk achtergesteld zijn mag geen verrassing heten, maar zó erg zullen ze het toch niet verwacht hebben: van de ruim vijfhonderd studenten die zich inschreven voor een hertentamen van Europees recht, slaagden er slechts dertig in om een voldoende te halen.
quote:
quote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Gewoon bedenken dat de samenvatmonkeys van de JoHo het vak uiteindelijk ook hebben gehaald.
Dus hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn.
Haha, dat vraag ik me soms af. Soms kom je echt zulke grove fouten tegen in die samenvattingen dat ik ze eigenlijk niet meer vertrouw zonder ook zelf de literatuur te lezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:32 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Paniekzaaierij.
Gewoon bedenken dat de samenvatmonkeys van de JoHo het vak uiteindelijk ook hebben gehaald.
Dus hoe moeilijk kan het nou helemaal zijn.
Nee, geen ervaring mee. Gelet op dat stukje tekst op ocasys vraag ik me af waarom het niet inleiding in de rechtspsychologie heet. Ziet er wel interessant uit overigens. Ik twijfel tussen dit en rechtssociologie.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:43 schreef TvhN het volgende:
RuG'ers hier ervaring met Inleiding Rechtsinformatica?
Zie http://www.rug.nl/ocasys/rug/vak/show?code=RGBRI00306.
Die eerste. Bedoel je overigens niet gewoon remedie?quote:Op zondag 13 januari 2013 20:50 schreef Speedy_T het volgende:
Het is al een beetje laat en ik ben nogal druk in m'n hoofd, dus ik kom hier ff niet uit. Is het nou:
1. Zowel maatregel A als B wordt als een effective remedy beschouwd.
of
2. Zowel maatregel A als B worden als een effective remedy beschouwd.
Thx. Nee, ik gebruikte even de Engelse spellingquote:Op zondag 13 januari 2013 20:53 schreef Valid het volgende:
[..]
Die eerste. Bedoel je overigens niet gewoon remedie?
Had ik kunnen zien inderdaad, had over effective heen gelezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 20:55 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Thx. Nee, ik gebruikte even de Engelse spelling
"Maar, papa, ik lijk steeds meer op jouuuu"quote:Op zondag 13 januari 2013 18:46 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Fixed. Verder scherp geanalyseerd.
Nee. Maar ik moet bekennen dat ik ook niet gezocht heb.quote:
Dank!quote:Op zondag 13 januari 2013 18:50 schreef Yreal het volgende:
T heeft wel een goede muzieksmaak trouwens
Beter dan dit wordt het niet, of wel?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:51 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja voor een hippie is het best wel een toffe gozer
Please, Please, Please, Let Me Get What I Want vind ik een van de beste nummers ooit. Voor de rest ken ik niet veel van Morrisey en co.quote:
Je ziet heel weinig ja. Als je mijn volledige naam weet ben ik ook niet zoekbaar.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:59 schreef Yreal het volgende:
[..]
Neuh, zoveel kan ik nou ook weer niet zien. T profiel zit aardig dicht.
Verjaardag. Hehe.quote:Vraag me af waar T sowieso heen is nu?
Hahahahquote:Op zondag 13 januari 2013 19:00 schreef Ties02 het volgende:
Waarschijnlijk is ie Uggs aan het bestellen
De rekening voor het overmatig gebruik van de server zal binnenkort op je deurmat vallen.quote:
Dat zal dan een stevige wordenquote:Op zondag 13 januari 2013 21:08 schreef eriksd het volgende:
[..]
De rekening voor het overmatig gebruik van de server zal binnenkort op je deurmat vallen.
Inderdaad, al jouw posts zijn overmatigquote:Op zondag 13 januari 2013 21:12 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat zal dan een stevige worden
Spotless weet best dat ik niet in staat ben tot het menen van dingen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:15 schreef eriksd het volgende:
Nou, het zal je maar gezegd worden Spotless.
Bij zo'n pak passen Italiaanse schoenen natuurlijk wel het beste inderdaad. En het is ook gewoon mooi, zeker als je figuur het kan hebben. Ik neig zelf veel meer naar het Engelse maar dat had je vast wel al lang doorquote:Op zondag 13 januari 2013 18:12 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Denk dat je gelijk hebt. Ik neig erg naar het Italiaanse, inclusief schoenen.
Als ik bij een bank had gewerkt, had ik waarschijnlijk deze kleur blauw niet gekozen.
Ja Notariswet dat vak krijg ik komend semester! Wel zin inquote:Op zondag 13 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik zag trouwens net iets over de Wet op het notarisambt voorbij komen...mooi vak en mooie materie is dat.
Yup.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:18 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Bij zo'n pak passen Italiaanse schoenen natuurlijk wel het beste inderdaad. En het is ook gewoon mooi, zeker als je figuur het kan hebben. Ik neig zelf veel meer naar het Engelse maar dat had je vast wel al lang door
Ik zag trouwens net iets over de Wet op het notarisambt voorbij komen...mooi vak en mooie materie is dat.
Wie was dat ook alweer? Ter Haar? Kolkman?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja Notariswet dat vak krijg ik komend semester! Wel zin inOok een leuke docent dus dat scheelt
Had ik ook inderdaad en bij zo'n vak scheelt dat echt gigantisch. Want het kan ook vrij saai zijn denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:19 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ja Notariswet dat vak krijg ik komend semester! Wel zin inOok een leuke docent dus dat scheelt
Precies, hij is ook mede de reden dat ik de notariële richting heb gekozen, tijdens de voorlichting erover kon ie er zo goed over vertellen. Terwijl ik er een heel saai beeld van had.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:23 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Kolkman is een baas inderdaad. Die vent kan echt goed uitleggen, en houdt het ook boeiend.
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
Ik hoorde dat Notarieel echt enorm saai is.
Het is verschrikkelijk. Net als fiscaal.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:28 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk. Net als fiscaal.
Ja grappig hè?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:20 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Yup.
Maar toch heb je bijvoorbeeld een Napoli jasje. Neig je bij pakken dan ook erg naar het Engelse? Dus smallere revers, meer schoudervulling, minder getailleerd etc?
Soort stomme rekenkutopleiding. Maar dan nòg erger.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:27 schreef eriksd het volgende:
Beetje aktes opstellen de hele dag.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Soort stomme rekenkutopleiding. Maar dan nòg erger.
Kun jij mooie kleren niet waarderen dan?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Yreal het volgende:
Saai hier. Dat gezeur over kleding, stelletje vrouwen
Oh, ik heb nieuwe schoenen gekocht. Met een gesp.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Yreal het volgende:
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Mensen met verdriet een poot uitdraaien.
Het is http://en.wikipedia.org/wiki/John_Gottiquote:Op zondag 13 januari 2013 21:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jouw UI lijkt heel erg op Nathan Fillion. Kan nooit iets anders er in zien.
[ afbeelding ]
Jaa maar sowieso juristen eigenlijk. Beetje de wet overschrijven en dat verkopen de hele dag.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Beetje aktes opstellen de hele dag.
Het is met name een populair beroep onder christenen en socialistenquote:Op zondag 13 januari 2013 21:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:
Mensen met verdriet een poot uitdraaien.
Ik ben wel gedoopt maar atheïst en beduidend geen socialistquote:Op zondag 13 januari 2013 21:31 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is met name een populair beroep onder christenen en socialisten
Jawel. Maar om er nou over te gaan praten, brrr....quote:Op zondag 13 januari 2013 21:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Kun jij mooie kleren niet waarderen dan?
Afvalligequote:Op zondag 13 januari 2013 21:32 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Ik ben wel gedoopt maar atheïst en beduidend geen socialist
Ja en alleen maar moeilijke woorden verzinnen zodat ze types als bramvanloon kunnen laten denken alsof ze "studeren"quote:Op zondag 13 januari 2013 21:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jaa maar sowieso juristen eigenlijk. Beetje de wet overschrijven en dat verkopen de hele dag.
Omdat bij je nette kleren je vieze schoenen veel meer uit de toon vallen dan normaal?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Jawel. Maar om er nou over te gaan praten, brrr....
Net als mijn vriendin. Ben ik netjes gaat ze miepen dat ik mijn schoenen moet poetsen. Fuck you, waarom kijk je daar uberhaupt naar
Is toch leuk? Beetje kijken wat de ander mooi vindt of goeie winkels vindt.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
Net als mijn vriendin. Ben ik netjes gaat ze miepen dat ik mijn schoenen moet poetsen. Fuck you, waarom kijk je daar uberhaupt naar
We is bramvanloon?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja en alleen maar moeilijke woorden verzinnen zodat ze types als bramvanloon kunnen laten denken alsof ze "studeren"
Inderdaad. Iedere man die niet blind een witte ballenknijper, zwarte sokken, een effen spijkerbroek en een willekeurige trui uit de kast pakt 's ochtends is echt een vette homo.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:29 schreef Yreal het volgende:
Schoenen zijn het eerste wat je ziet. Dit geldt vooral voor vrouwen.quote:Op zondag 13 januari 2013 21:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Omdat bij je nette kleren je vieze schoenen veel meer uit de toon vallen dan normaal?
Ja maar kijk. Mijn vriendin is 1.57 en ik ben 2 meter. Dan moet ze dus de hele tijd omhoog kijken, hoe komen mijn schoenen dan in haar blikveld?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Is toch leuk? Beetje kijken wat de ander mooi vindt of goeie winkels vindt.
Omdat schoenen belangrijk zijn en verkeerde schoenen je hele outfit kunnen verpesten.
Jij kijkt nooit iets anders dan het gezicht van mensen?quote:Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
[..]
Ja maar kijk. Mijn vriendin is 1.57 en ik ben 2 meter. Dan moet ze dus de hele tijd omhoog kijken, hoe komen mijn schoenen dan in haar blikveld?![]()
Ik kijk echt nooit naar iemands schoenen. Ben ik dan raar?
quote:Op zondag 13 januari 2013 21:35 schreef Tchock het volgende:
[..]
Inderdaad. Iedere man die niet blind een witte ballenknijper, zwarte sokken, een effen spijkerbroek en een willekeurige trui uit de kast pakt 's ochtends is echt een vette homo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |