abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121507320
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Tchock het volgende:
Zelfs in metropool Zwolle is in iedere wijk één supermarkt open. En dat is in de bible belt.
Er zijn wel supermarkten open, maar niet smack down in the centre.
pi_121507335
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Er zijn wel supermarkten open, maar niet smack down in the centre.
Precies, en dat is waar ik woon
pi_121507379
quote:
9s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Verkapte ik woon in het centrum en dus ben ik cool post
This sentimental motherfucker just cost us money.
pi_121507385
quote:
9s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:23 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Dan ga je naar het station, of Euroborg. Sowieso lekker weer.

Terwijl het minder dan 10 minuten lopen naar het station was :')

Ik heb wel vaker vanuit het centrum naar Euroborg gewandeld toen.
pi_121507395
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:22 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ja, heb daar maar 's iets van hun Suit Up lijn besteld. Erik was er tevreden over, zag er goed uit dus ik heb me er ook maar aan gewaagd.
Heb zelf vorige week na zes weken wachten m'n maatpak opgehaald bij Suit Supply, tevens uit die lijn. Ben er ook erg over te spreken, ziet er prachtig uit en zit als gegoten.
pi_121507403
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Verkapte ik woon in het centrum en dus ben ik cool post
je hebt me door
pi_121507423
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:25 schreef Ties02 het volgende:

[..]

je hebt me door
:*
pi_121507469
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Heb zelf vorige week na zes weken wachten m'n maatpak opgehaald bij Suit Supply, tevens uit die lijn. Ben er ook erg over te spreken, ziet er prachtig uit en zit als gegoten.
Ik heb er zin in ^O^. Erg mooie lijn. Heb je ze in Amsterdam besteld? Zo ja: door wie ben je geholpen? Kundig personeel loopt er rond. Ik wist al voor 90% wat ik wilde, maar hij heeft mij toch nog een aantal tweaks aanbevolen die toch erg goed waren.

Ik woonde in Groningen in de Herestraat. Is dat ook cool? ;(
pi_121507540
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:24 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Dan ga je naar het station, of Euroborg. Sowieso lekker weer.

Terwijl het minder dan 10 minuten lopen naar het station was :')

Ik heb wel vaker vanuit het centrum naar Euroborg gewandeld toen.
Ik heb een keer na een feest van Simplon naar Vinkenhuizen gelopen :') Jezus, wat was dat kut. Onderweg half strompelend uitnuchteren terwijl mijn hele lichaam aan het afsluiten was voor slaapstand _O-

edit: Wacht. Dat klopt niet. We gingen eerst naar de binnenstad nog :')
pi_121507561
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik woonde in Groningen in de Herestraat. Is dat ook cool? ;(
Wow :o
pi_121507592
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb een keer na een feest van Simplon naar Vinkenhuizen gelopen :') Jezus, wat was dat kut. Onderweg half strompelend uitnuchteren terwijl mijn hele lichaam aan het afsluiten was voor slaapstand _O-
Wandelen of fietsen als je dronken bent is toch vaak minder vervelend dan nuchter, dat scheelt. Aardig stukje lopen, dat wel :+
pi_121507620
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:28 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Wandelen of fietsen als je dronken bent is toch vaak minder vervelend dan nuchter, dat scheelt. Aardig stukje lopen, dat wel :+
Daar heb je wel gelijk in, het vliegt voorbij dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121507643
Simplon vind ik ook weer echt iets voor jou Tchock
pi_121507673
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Ties02 het volgende:
Technootjes@simplon *;
pi_121507695
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Technootjes@simplon *;
^O^

Dekmantel hier in A'dam vind ik altijd ook wel erg leuk.
pi_121507700
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:26 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Ik heb er zin in ^O^. Erg mooie lijn. Heb je ze in Amsterdam besteld? Zo ja: door wie ben je geholpen? Kundig personeel loopt er rond. Ik wist al voor 90% wat ik wilde, maar hij heeft mij toch nog een aantal tweaks aanbevolen die toch erg goed waren.
Heb het pak in Amsterdam besteld ja. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe die gast heette die me hielp, maar hij wist wel waar hij het over had en heeft mij ook nog wat geholpen met wat (belangrijke) details. Prima personeel dus inderdaad :)
pi_121507713
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Technootjes@simplon *;
Pand48 is ook wel leuk
pi_121507757
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:30 schreef Ties02 het volgende:
Dat feest was echt super vet. Dirtyphonics, Black Sun Empire en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinneren :') :D

pi_121507764
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:31 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Heb het pak in Amsterdam besteld ja. Weet eerlijk gezegd niet meer hoe die gast heette die me hielp, maar hij wist wel waar hij het over had en heeft mij ook nog wat geholpen met wat (belangrijke) details. Prima personeel dus inderdaad :)
Mooi dat het jou ook is bevallen. Ik kan niet wachten totdat die van mij binnen is. Welke kleur(stelling) heb je gekozen? En welk model? De Italiaanse snit (Napoli, Roma etc)?

In de tussentijd moet ik me maar inhouden om er niet nog 1 te bestellen :'). Eerst maar afwachten hoe deze zit.
pi_121507787
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:32 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat feest was echt super vet. Dirtyphonics, Black Sun Empire en nog wat dingen die ik me niet meer kan herinneren :') :D

Verder ben ik dat nummer van jou nu al voor de ~5e keer aan het beluisteren.
pi_121507796
Het gaat weer over pakken :D de SC WO Rechten - Godwin
pi_121507807
quote:
6s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:33 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Verder ben ik dat nummer van jou nu al voor de ~5e keer aan het beluisteren.
:D yay! Peace is echt mijn grote act voor dit jaar. Debuutalbum zit er aan te komen *O* Zal ik je wat meer sturen?
pi_121507854
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:

[..]

:D yay! Peace is echt mijn grote act voor dit jaar. Debuutalbum zit er aan te komen *O* Zal ik je wat meer sturen?
Doe maar ^O^

Zoals ik al vaker heb geopperd is mijn muzieksmaak erg breed, ik luister gewoon naar wat ik mooi vind. Dit klinkt leuk :+
pi_121508083
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:35 schreef Maharbal het volgende:

[..]

Doe maar ^O^

Zoals ik al vaker heb geopperd is mijn muzieksmaak erg breed, ik luister gewoon naar wat ik mooi vind. Dit klinkt leuk :+
DM's onderweg.

Delicious (2012)

1. Ocean's Eye
2. Bloodshake
3. California Daze
4. 1998 (Delicous)

Wraith (2013)

1. Wraith
pi_121508115
Trouwens Bruce er staat een nieuw bestand op Studeersnel voor Rechtsgeschiedenis 2
pi_121508426
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:41 schreef Ties02 het volgende:
Trouwens Bruce er staat een nieuw bestand op Studeersnel voor Rechtsgeschiedenis 2
Dat adagia bestand ?
pi_121508478
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:48 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Dat adagia bestand ?
Jep
Ik betwijfel wel op die vertaling die erbij staat wel is wat men verwacht, volgens mij moet het nog iets juridischer
pi_121508754
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jep
Ik betwijfel wel op die vertaling die erbij staat wel is wat men verwacht, volgens mij moet het nog iets juridischer
Er zit in die oefententamens telkens 1 directe vraag over een adagium en een stuk of 4/5 'verstopt' in de overige vragen.
Hoe wil jij 'het ongeboren kind wordt als reeds geboren beschouwd' verder juridisch uitbouwen?
pi_121508814
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Er zit in die oefententamens telkens 1 directe vraag over een adagium en een stuk of 4/5 'verstopt' in de overige vragen.
Hoe wil jij 'het ongeboren kind wordt als reeds geboren beschouwd' verder juridisch uitbouwen?
...zolang zijn belang dit vordert. :D
pi_121508856
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:55 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Haha oke ja ik ben daar verder nog niet mee bezig geweest
Er werd alleen tijdens de werkgroep steeds op gewezen dat het echt de juridische vertaling moest zijn en dat ze het vaak fout moesten rekenen oid
pi_121509236
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Er werd alleen tijdens de werkgroep steeds op gewezen dat het echt de juridische vertaling moest zijn en dat ze het vaak fout moesten rekenen oid
Ik ben nu de hoorcollege's aan het kijken en in het eerste hoorcollege wordt juist gezegd dat je niet de letterlijke vertaling hoeft te geven, maar juist de juridische betekenis. Je moet dus uitleggen wat een adagium inhoudt en kort iets over de achtergrond zeggen; een echte (letterlijke) vertaling hoef je niet te geven.
pi_121509255
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:57 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Er zitten een paar adagia tussen met meer dan 6 woorden maar aan 'emptio tollit locatum' en 'genus non perit' valt vrij weinig fout te doen lijkt me.
Maak me niet al te druk om de adagia. Ik vind dat gezeik met die acties en excepties veel vervelender.
pi_121509283
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik ben nu de hoorcollege's aan het kijken en in het eerste hoorcollege wordt juist gezegd dat je niet de letterlijke vertaling hoeft te geven, maar juist de juridische betekenis. Je moet dus uitleggen wat een adagium inhoudt en kort iets over de achtergrond zeggen; een echte (letterlijke) vertaling hoef je niet te geven.
Ja ik zeg toch ook juridisch vriend
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:50 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Jep
pi_121509305
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:05 schreef Valid het volgende:

[..]

Welk hc ben je? Ik kon de beste man in de eerste 4 hoorcolleges niet betrappen op het delen van nuttige informatie.
pi_121509352
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:06 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Er zitten een paar adagia tussen met meer dan 6 woorden maar aan 'emptio tollit locatum' en 'genus non perit' valt vrij weinig fout te doen lijkt me.
Maak me niet al te druk om de adagia. Ik vind dat gezeik met die acties en excepties veel vervelender.
Ik heb nu ook een begin gemaakt aan rechtsgeschiedenis en ik heb het idee dat ik het een beetje (heb) onderschat. Het is behoorlijk technisch allemaal, maar ik vraag me af hoeveel we nou echt moeten weten. Vooral het boek leest alsof veel dingen 'ter kennisgeving' zijn. Het lijkt me niet dat we echt alle materiële details uit het boek hoeven te weten, aangezien de meeste dingen slechts in een bijzin aangestipt worden.

Ik mis het uitgangspunt van het vak een beetje. Wat is het doel / waar gaat het heen?
pi_121509386
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:07 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Ja ik zeg toch ook juridisch vriend

[..]

Jij zegt vertaling, terwijl we dat juist niet hoeven te vertalen maar enkel in een verhaalvorm iets over de werking van het adagium vertellen. Vriend.
pi_121509399
Je krijgt op het tentamen alleen maar casussen
welke acties heeft x op y
x op z
pi_121509403
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:08 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik heb nu ook een begin gemaakt aan rechtsgeschiedenis en ik heb het idee dat ik het een beetje (heb) onderschat. Het is behoorlijk technisch allemaal, maar ik vraag me af hoeveel we nou echt moeten weten. Vooral het boek leest alsof veel dingen 'ter kennisgeving' zijn. Het lijkt me niet dat we echt alle materiële details uit het boek hoeven te weten, aangezien de meeste dingen slechts in een bijzin aangestipt worden.

Ik mis het uitgangspunt van het vak een beetje. Wat is het doel / waar gaat het heen?
Het uitgangspunt is verwarring saaien en ons alle aangeleerde vaardigheden in burgerlijk 2 weer te ontnemen.
Zo voelt het althans.
pi_121509488
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Valid het volgende:

[..]

Jij zegt vertaling, terwijl we dat juist niet hoeven te vertalen maar enkel in een verhaalvorm iets over de werking van het adagium vertellen. Vriend.
Ik bedoelde in plaats van letterlijke vertaling de juridische vertaling, en dat doe je in verhaalvorm idd
We bedoelen hetzelfde :P
pi_121509498
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:09 schreef Ties02 het volgende:
Je krijgt op het tentamen alleen maar casussen
Nee hoor, er zitten steeds twee 'historische' vragen tussen (wat hield het siglenverbod in?)
Plus een directe vraag over een adagium, de rest van de vragen zijn inderdaad allemaal casus gebonden.
pi_121509562
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:07 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Welk hc ben je? Ik kon de beste man in de eerste 4 hoorcolleges niet betrappen op het delen van nuttige informatie.
Ik heb nu 1, 2 en 4 gekeken. Vond het inderdaad ook niet erg verhelderend. Op zich niet erg als docenten zonder powerpoint presenteren, maar in dit geval mis ik daardoor de lijn heel erg. Geen idee wat nou de structuur van zo'n hoorcollege is en ik ben bang dat hij de rest van de hoorcolleges (allemaal goederenrecht) steeds hap snap wat van onderwerp naar onderwerp kabbelt.
pi_121509602
Oh nou goed
In het werkboek zijn meestal die 2 laatste vragen (casusvorm) representatief voor de tentamenvragen.
Dat is ons in de werkgroep ook verteld.
pi_121509663
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:12 schreef Ties02 het volgende:
Oh nou goed
In het werkboek zijn meestal die 2 laatste vragen (casusvorm) representatief voor de tentamenvragen.
Dat is ons in de werkgroep ook verteld.
Ja dat klopt.
Althans dat heeft die kerel waar ik de aantekeningen van heb ook meerdere malen genoteerd.
pi_121509712
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:14 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Althans dat heeft die kerel waar ik de aantekeningen van heb ook meerdere malen genoteerd.
:o Heb jij aantekeningen daarbij?
Duidelijk via de laptop of handgeschreven?

Ja als we zo'n historische vraag krijgen ben ik gewoon genaaid, want dat ga ik er niet meer allemaal inkrijgen.
Ik ga ook pas na strafrecht aan de gang voor dit
pi_121509726
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:11 schreef Valid het volgende:

[..]

Ik heb nu 1, 2 en 4 gekeken. Vond het inderdaad ook niet erg verhelderend. Op zich niet erg als docenten zonder powerpoint presenteren, maar in dit geval mis ik daardoor de lijn heel erg. Geen idee wat nou de structuur van zo'n hoorcollege is en ik ben bang dat hij de rest van de hoorcolleges (allemaal goederenrecht) steeds hap snap wat van onderwerp naar onderwerp kabbelt.
Ik ben afgehaakt bij 5, dat ding een half uur lang over schatvinding op het niveau van ARW.
pi_121509764
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:15 schreef Ties02 het volgende:

[..]

:o Heb jij aantekeningen daarbij?
Duidelijk via de laptop of handgeschreven?
Studeersnel staan de uitwerkingen van de werkcolleges. Het is niet de beste kwaliteit maar beter dan niks. De werkcolleges 5,7 en 12 ontbreken.
pi_121509795
Ik heb het idee dat bij jullie de stof veel meer uitgesmeerd wordt :') Bij ons was eigendomsverkrijging in zijn geheel een deelonderwerp van één week stof. Laat staan dat er tijd was om schatvinding uit te smeren over een half uur hoorcollege.
pi_121509834
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
Ik heb het idee dat bij jullie de stof veel meer uitgesmeerd wordt :') Bij ons was eigendomsverkrijging in zijn geheel een deelonderwerp van één week stof. Laat staan dat er tijd was om schatvinding uit te smeren over een half uur hoorcollege.
Ligt meer aan de docent die graag verhaaltjes wil vertellen
pi_121509859
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:16 schreef Bruce_Cutler het volgende:

[..]

Studeersnel staan de uitwerkingen van de werkcolleges. Het is niet de beste kwaliteit maar beter dan niks. De werkcolleges 5,7 en 12 ontbreken.
Als ik tijd heb kan ik jullie wel voorzien in die ontbrekende werkcolleges, maar dat heb ik dan pas voor de 2e kans, en jij maakt hem deze week toch?
pi_121509916
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:18 schreef Ties02 het volgende:

[..]

Als ik tijd heb kan ik jullie wel voorzien in die ontbrekende werkcolleges, maar dat heb ik dan pas voor de 2e kans, en jij maakt hem deze week toch?
Nee, de 31e pas. Geeft me net even wat meer tijd.
Mocht je daartoe bereid zijn dan zou ik het erg waarderen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')