Hij gooide duidelijk expres mis, het was zijn laatste wanhopige uiting van frustratie, zijn laatste roep om hulp.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
Ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden. Maar ik denk dat hij dat nu inmiddels al wel genoeg is. En ik vind 8 jaar buiten alle proporties. Zeker als je kijkt wat je tegenwoordig voor verkrachting of doodslag krijgt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
een fietser doodrijden = 3 maanden cel
mishandelen van omatje = 72 uur schoffelen
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel
Nederland
wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post manquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.
Bijna een normaal subforum.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:50 schreef leeell het volgende:
[..]
wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post man
Echt te treurig voor woorden inderdaad, OM laat zich weer eens kennen onder het idiote VVD-beleid, en die agenten met hun zogenaamde trauma's ga toch weg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
http://www.crimesite.nl/n(...)oier-uit-haelen.html
8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit
Edit met extra info
http://www.revu.nl/2012/07/05/haelen-en-de-molotov-man/
Niet te vergeten een voetballer die vrijuit gaat na iemand de dood in de rijden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel
Nederland
Als een groepje kampers (inderdaad jarenlang) iemands huis meermaals probeert af te branden, familie met de dood bedreigd, dieren afslacht, en iemand aanrijden om vervolgens in elkaar te slaan, is ingrijpen schijnbaar teveel gevraagd. De politie en vooral gemeente heeft echt enooooorm gefaald.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit
Edit met extra info
Op Geenstijl had je nu +200 gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
Nederland
quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
quote:
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.quote:
Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik?quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
Ben je echt zo dom?quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik?
Als hij dat gedaan had misschien ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
Dat is zeker laag. Een eis van 8 jaar voor het verkrachten van een meisje van 3 en het onverdoofd slachten van een hond vind ik ook laag. Maarja dat is hier ook niet van toepassing.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
Fijn he, dat soort discriminatie.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
van onze hulpverleners blijf je met je poten af!!!
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En het is wel even een ander verhaal....
http://www.telegraaf.nl/b(...)otov_opgepakt__.html
Deze man is met medeweten van de gemeente jaren en jarenlang geterroriseerd door de kampers achter hem die de gemeente en oom agent volledig hun gang lieten gaan.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het geduld hebben van deze man.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
En toen was er niemand die hem hielp.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken.
Te bizar.. ongelofelijk.
Dat is idd bizar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken.
Te bizar.. ongelofelijk.
Ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Te bizar.. ongelofelijk.
Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
8 jaar?
Edit met extra info
Ik heb er twijfels bij of hij nu betere buren heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja.
Vraag me af wat hij heeft terug gedaan bij die tokkies. Kan toch niet zo zijn dat dit allemaal over zich heen heeft laten komen zonder ook maar iets terug te doen.
En vraag me af of de situatie nu verbeterd is.
Ben ik het ook wel mee eens.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Een zekere mate van geweld hoort mijns inziens bij het politiewerk, daarom krijgen ze ook een wapen en trainingen om geweld uit te oefenen. Ik vind het dus onzin om geweld tegen de politie zwaarder aan te pakken, dat is gewoon onderdeel van hun werk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
van onze hulpverleners blijf je met je poten af!!!
Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.
Dit soort gekken kan uiteindelijk iedereen worden, zeker als je onrecht aangedaan wordt, duidelijk onrecht, maar degene die de rechtsorde in de hand moeten houden, keren zich ook nog eens tegen je.
en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:
[..]
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Boldface het volgende:
Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:
NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?
*omgekeerde wereld*
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
Klopt, maar vind ik wel een taak voor ge gemeente, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.
Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen...
Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
In die situatie zouden we allemaal een doorgedraaide gek zijn geworden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Niet mogelijk, hij heeft al zijn spaargeld in dat huis gestoken, en een half jaar later kwam dat kamp er achter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:
[..]
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
3 kampen in de buurt hebben er nooit last van, niet overal is het zo erg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
Wie meer kennis heeft van het strafrecht zou weten dat de beste man mogelijk voor een deel ontoerekeningsvatbaar zou kunnen worden verklaard. Een gevangenisstraf + TBS behoort dan tot de mogelijkheden. Je mag als rechter trouwens geen levenslange gevangenisstraf + TBS opleggen (zie de zaak Lucia de B).quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef trancethrust het volgende:
Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Boldface het volgende:
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.
Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.
Idd compleet misplaatste vertoning van autoriteit. Hij plaatst dat hek ook gvd helemaal niet voor z'n lol maar omdat ie jarenlang getreiterd is. En dan de mensen die hem nooit hebben geholpen terwijl ze dat zouden moeten komen dan zijn hek afbreken. Ik vind het echt te bizar voor woorden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
leer begrijpend lezenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)campaign=Cookiecheck
1. Het is een columnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden
1. Column dan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
Goeie column.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)campaign=Cookiecheck
Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft.
Ach, soms is simpel het beste.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden.quote:De agenten die bij de handhavingsactie betrokken waren, zeggen psychische schade te hebben opgelopen door de gebeurtenissen. Ze vreesden die dag voor hun leven en hebben enige tijd privé en in hun werk psychische hinder van het incident ondervonden, zo werd dinsdag bij de rechtbank in Roermond naar voren gebracht.
Kan je nagaan hoe die man zich heeft gevoeld toen hij tot deze wanhoopsdaad kwamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden.
Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?quote:Tijdens de rechtszaak werd eveneens duidelijk dat zes agenten een schadevergoeding willen van opgeteld 18.500 euro van Ruiter, die hen bij de actie met molotovcocktails bedreigde. Een ambtenaar van de gemeente Leudal wil een vergoeding van 650 euro.
Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:16 schreef Mint_Clansell het volgende:
het wordt nog leuker:
[..]
Dus niet alleen een jarenlange gevangenisstraf eisen, want ze zijn oh zo zielig, maar ook uit wraak de arme man ook nog eens financieel uitkleden. De politie is je beste vriend?
Komt de gemeente wel goed uit zo...quote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:20 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hierdoor moet zijn gezin het bod wat de overheid hun doet qua uitkopen wel accepteren, ook als het te weinig is om een nieuw bestaan op te bouwen, tenzij ze 18,500 thuis hebben liggen.
Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.quote:-Veel politiemensen die bij die actie betrokken waren zijn in rechtszaal. Ze eisen vergoeding van Gijsbert voor toegebrachte schade
-Gijsbert wordt vrijgesproken voor smaad in het programma HVNL
-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.
-Ovj moet dossiers compleet maken, alle politiemutaties dus aangiftes. Ook gemeente moet met hun dossiers afgeven
-Gijsbert vraagt wat moet ik nu. U blijft in de cel
Hoelang wordt zoiets dan uitgesteld?quote:De rechterlijke beslissing tot heropening onderzoek betekent dus geen uitspraak. #Gijsbert moet dus nog in de cel blijven, maar misschien komt zo de onderste steen boven over wat er allemaal is gebeurd de afgelopen jaren.
Ik stel voor dat ze de beerput open trekken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE
. zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
Dat dus.quote:-Rechters:het onderzoek is niet goed gedaan, dossiers niet volledig! Problemen die al jaren spelen zijn niet meegenomen en dat had gemoeten.
Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:51 schreef Frutsel het volgende:
RECHTZAAK GAANDE
[..]
Enkele tweets van iemand die bij de zaak aanwezig is. ... zal me benieuwen wat hier nu uitrolt.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:
[..]
Ik hoop dat de agenten allemaal een euro krijgen om een dropje te gaan halen, dat die 18.500 euro als smartegeld naar de Ruiter gaat en de ambtenaar van 650 euro sturen we met een politiepet het woonwagenkamp op om die mensen aan te spreken op het gedrag.
beschouwen.
Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:53 schreef ArnosL het volgende:
Ik verwacht dat ze verder gaan als de dossiers compleet zijn en dus de problemen van de jaren ervoor mee zijn genomen. Vreemd dat het OM dat niet meteen heeft gedaan.
En dat is precies het erge hiervan. Het OM weet donders goed hoe de vork in de steel zit, maar doet net alsof die woede-uitbarsting van Ruiter een op zichzelf staande gebeurtenis is. Het OM doet alsof hun neus bloedt, wat de voorgeschiedenis betreft. En dat is zeer kwalijk en beschamend.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 14:36 schreef Casos het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat het OM zelf ook wel door heeft dat met de gehele voorgeschiedenis het verhaal een hele andere wending krijgt. Je kan dit niet als een op zichzelf staand incident beschouwen.
De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:26 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat is niet vreemd, dat is schandalig. En kennelijk signaleert ook de rechter deze tekortkoming. Je kunt het handelen van deze man niet los zien van de ellende en terreur die hij jarenlang heeft moeten doorstaan. De man is tot op het bot toe getergd en handelde voor een groot deel uit pure wanhoop, omdat hij steeds nul op het rekest kreeg bij de autoriteiten.
De man zit inmiddels al 7 maanden in de cel. Dat was lang genoeg geweest, maar nee... kennelijk moet zijn leven nog verder worden verwoest. Eisen politiemensen trouwens ook schadevergoedingen als ze door woonwagenbewoners worden belaagd, of durven ze dat alleen nu deze man zo door het lint is gegaan?
Het is één grote hypocriete kutbende. Ik zou me graag wat netter en diplomatieker uitdrukken, maar dat zou in deze zaak ontrerecht zijn. Wat hier aan de hand is, is dat lokale autoriteiten jarenlang hebben gefaald om een (aanvankelijk) onschuldig gezin te beschermen. En nadat de man door het lint gegaan - een direct gevolg van dat jarenlange falen - wordt hij als dader behandeld, terwijl de aso's in het woonwagenkamp boven de wet staan.
Ik heb precies hetzelfde. Het is om te janken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:29 schreef Casos het volgende:
De woede, kwaadheid, onbegrip en machteloosheid die ik in mijzelf voel als ik dit zo weer lees (en alle andere berichten m.b.t. deze zaak) zijn al zo sterk, het gevoel wat die man moet hebben is voor mij onbeschrijflijk en ik kan mij zijn actie dan ook zo goed voorstellen.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:31 schreef gnaeus het volgende:
Verzachtende omstandigheden voor de dader aandragen, slachtoffers als dader neerzetten, geweld tegen politie goedkeuren. Het is maar net hoe de wind waait hier he ?
quote:
Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.quote:Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:49 schreef Boldface het volgende:
[..]
[..]Voor jullie beiden geldt: eerst het onderstaande lezen, dan pas oordelen.
[..]
Dit is niet zomaar een zaak, maar eentje met een lange voorgeschiedenis. Verdiep je daar een beetje in voordat je hier dingen gaat lopen roepen.
Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:
[..]
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
Trollquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:55 schreef Hierro het volgende:
[..]
Gelezen. Deze man spoort ook niet. Lijkt mij niet gek dat hij een paar jaar mag zitten.
Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agentquote:Op dinsdag 22 januari 2013 15:58 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat heeft hij precies gedaan wat een paar jaar celstraf rechtvaardigt, in jouw optiek?
Feitelijk heeft hij alleen wat staan zwaaien en dreigen. En hij heeft een molotovcocktail van zich af gegooid die het doel compleet heeft gemist.
Hoe beoordeel jij de voorgeschiedenis? Je vindt het normaal wat die man allemaal heeft moeten doorstaan?
Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.quote:
Vind je? Heb al een komma geplaatstquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dit ziet er op de een of andere manier heel raar uit.
Dat vind ik ook echt heel ergquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Die agenten ook die een trauma hebben opgelopen zogenaamd. Man the fuck up, je bent agent
Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:11 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Vind je? Heb al een komma geplaatst
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:14 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Meer het feit dat agenten over het algemeen best mietjes zijn. Weet niet of je dat filmpje over deze zaak hebt gezien? Waar ze die deur in proberen te trappen. Gewoon comedy capers hoor.
Klopt. Maar ik denk niet dat de gemiddelde agent zich laat Man the Fuck uppen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
Na het doodrijden van de fietser na twee flessen rum kun je gewoon naar huis, je roes uitslapen en je de volgende dag meldenquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
Nederland
Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:15 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus ook. Dat ze niet zo moeten zeuren want het zijn agenten en dan weet je dat je wat kan meemaken. Een soldaat gaat toch ook geen schadevergoeding van de taliban oid eisen.
Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:23 schreef DonJames het volgende:
[..]
Toch vreemd dat ik dit soort uitspraken nou nooit lees wanneer er een agent of hulpverlener belaagd is met oud&nieuw door een paar mocro's..
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef isogram het volgende:
Die vertonen vanuit zichzelf - zonder enige reden - agressie, zonder achterliggend verhaal van 13 jaar terreur en onmacht.
...
Wat mij betreft mag ook altijd de achtergrond meewegen, maar dan wel op basis van plausibele, verifieerbare redenen. In deze zaak staat als een paal boven water dat Ruiter jaren slachtoffer is geweest van terreur door bewoners van het woonwagenkamp. Ondanks herhaaldelijke klachten en verzoeken, hebben gemeente en politie nooit ingegrepen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?
overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in
Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:40 schreef DonJames het volgende:
[..]
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Waarom mag bij die man wel zijn hele achtergrond meetellen, en in andere gevallen niet?
overigens ben ik van mening dat in alle gevallen het achtergrondverhaal mee moet tellen, maar sommige simpele zielen hier zijn daar wat selectief in
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:47 schreef Casos het volgende:
Deze man doet niets fout, maar wordt getreiterd en reageert daar na jaren terecht op.
...
Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Hij werd getreiterd door die agenten? Hij heeft wel wat fout gedaan, hij heeft een molotovcocktail naar die agenten gegooid. Over de ernst en toerekenbaarheid daarvan (zijn achtergrond meenemende) kan je twisten, maar dat was toch echt fout.
Ik weet waar het over gaat.quote:
Door DIE agenten?quote:Die man is getreiterd, door agenten,
Dat zal allemaal, en dat is ook zeker niet in orde, maar je gooit gewoon geen molotovcocktail naar een agent die gewoon z'n werk aan het doen is. Period.quote:door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Dat staat natuurlijk in geen enkele relatie met de mate van detentie van deze persoon. Voor iemand die het vaak opneemt voor de daders in kwestie ben je alweer aardig krom aan het lullen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:55 schreef isogram het volgende:
[..]
Dat die man een fout heeft gemaakt die dag, staat buiten kijf. Dat erkent hij overigens zelf ook. Hij heeft spijt van die actie.
Nu graag jouw oordeel over de strafeis van het OM: 8 jaar cel.
Natuurlijk moet dat meegewogen worden. Dat is ook niet zozeer mijn mening, dat is gewoon een vaststaand feit.quote:Vind jij dat het OM in dit soort situatie de achtergrond en toerekenbaarheid dient mee te wegen? Zo nee, wat vind je ervan dat de rechter het OM eigenlijk maant om hun huiswerk opnieuw te doen?
Precies. En wat er nog bijkomt, is dat de gemeente nota bene erkende dat het gezin gevaar liep. Dat lijkt me een niet onbelangrijk aspect, dat in het vervolg van deze zaak alsnog een rol zal gaan spelen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:54 schreef Casos het volgende:
[..]
Ga jezelf eens beter inlezen ja. Die man is getreiterd, door agenten, door de gemeente, door kampbewoners. Die acties van hem zijn echt niet persoonlijk, maar gericht aan de instantie die zijn duurbetaalde hek (nodig door continu falen van die instanties) kwamen verwijderen.
Bron: http://www.hartvannederla(...)was-ontzettend-bang/quote:Het gezin voelde zich zo onveilig dat ze tralies voor hun ramen lieten plaatsen. De gemeente betaalde hiervoor, omdat zij erkende dat het gezin gevaar liep. Gijsbert kreeg ook toestemming om een hek rond zijn huis te zetten. Toen de omheining er eenmaal stond, oordeelde de gemeente echter dat het hek te hoog was. Omdat Gijsbert en zijn vrouw weigerden het hek weg te halen, besloot de gemeente donderdag in te grijpen. De rest is geschiedenis.
Die period gaat gewoon niet op. Je kan in deze situatie de gehele voorgeschiedenis niet weglaten, daar die namelijk voor deze gehele situatie heeft gezorgd. Na 13 jaar lang getreiter en wat al niet meer is het een wonder dat het bij een molotov is gebleven.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:56 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik weet waar het over gaat.
[..]
Door DIE agenten?
[..]
Dat zal allemaal, en dat is ook zeker niet in orde, maar je gooit gewoon geen molotovcocktail naar een agent die gewoon z'n werk aan het doen is. Period.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.
In andere topics ben je er snel genoeg bij de werkwijze van het OM aan te kaarten, dus waarom je dat nu niet zou moeten doen is mij een compleet raadsel.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 09:02 schreef DonJames het volgende:
Het probleem is hier nou juist dat het geen uitspraak is van de rechter. De zaak is niet beoordeeld door de rechter, het OM achtte dat kennelijk niet nodig. En dat is ongetwijfeld heel fijn voor het echtpaar, maar verder ook niet. Nu valt voor de rest van de bevolking immers niet meer te controleren wat er precies is gebeurd en waarom hier geen sprake was van doodslag of dood door schuld (uitspraken van de rechter zijn in principe openbaar, beslissingen van het OM niet). Voor de mensen die niet kunnen lezen: ik zeg dus niet dat ik vind dat het echtpaar schuldig is. Ik zeg alleen dat niet het OM die beslissing zou moeten nemen, maar de rechter.
Dit vind ik echt zwak en laf. Je zegt dat je je hebt ingelezen. Dan kun je, alles overziende, toch best aangeven wat in jouw optiek een passende straf is voor Ruiter? Ben je hier om te discussiëren of om de rechter-in-spe uit te hangen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:57 schreef DonJames het volgende:
[..]
Strafeisen van het OM doe ik geen uitspraak over. Die kunnen zo veel zeggen.
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat staat natuurlijk in geen enkele relatie met de mate van detentie van deze persoon. Voor iemand die het vaak opneemt voor de daders in kwestie ben je alweer aardig krom aan het lullen.
Je zegt idd vrij weinig, je praat echter wel een hoop, zoals alle corrupte advocaten doen. En nee, net zoals jij je geblaat mag verkondigen mag ik dat ook, dus ik 'flikker niet op'. Deal with it of reageer gewoon niet meer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
[..]
In andere topics ben je er snel genoeg bij de werkwijze van het OM aan te kaarten, dus waarom je dat nu niet zou moeten doen is mij een compleet raadsel.
Als je "nergens zegt dat de lange detentie terecht is", kun je vast wel een stelling innemen wat betreft de strafeis van 8 jaar die het OM heeft gedaan. Want als je een eis van meerdere jaren cel verdedigt, of althans niet wegwimpelt, vind je impliciet een lange detentie dus eigenlijk wél terecht....quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Jezus gast, flikker je nou eens op met je geblaat? Ik zeg toch nergens dat de lange detentie terecht is? Echt, WEER lees je dingen die er niet staan. Domme, domme jongen.
Ik zeg dan ook nergens dat je dat wel doet. Ik zeg dat je uitspraken doet over de werkwijze van het OM. Kut is dat voor je he, als iemand dezelfde trucjes op je toepast?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.
Waarom probeer je het nog?
Laat ik het dan anders proberen (het lijkt wel alsof ik met een politicus debatteer). Wat vind je ervan dat de rechter vandaag het OM heeft teruggefloten en heeft gezegd dat de afgelopen 10 jaar bij de zaak moet worden betrokken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Weer een dikke faal prutser, strafeisen van het OM doe ik namelijk nooit uitspraken over. Je faalt. Weer.
Waarom probeer je het nog?
"Het is niet wit, dus het moet wel zwart zijn". Zo werkt het natuurlijk niet!quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:01 schreef isogram het volgende:
Als je "nergens zegt dat de lange detentie terecht is", kun je vast wel een stelling innemen wat betreft de strafeis van 8 jaar die het OM heeft gedaan. Want als je een eis van meerdere jaren cel verdedigt, of althans niet wegwimpelt, vind je impliciet een lange detentie dus eigenlijk wél terecht....
Dus je haalt er iets bij wat compleet irrelevant is, en denkt dat je daardoor slim overkomt? Goed zo jochiequote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:02 schreef Scorpie het volgende:
Ik zeg dan ook nergens dat je dat wel doet. Ik zeg dat je uitspraken doet over de werkwijze van het OM. Kut is dat voor je he, als iemand dezelfde trucjes op je toepast?
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:03 schreef isogram het volgende:
[..]
Laat ik het dan anders proberen (het lijkt wel alsof ik met een politicus debatteer). Wat vind je ervan dat de rechter vandaag het OM heeft teruggefloten en heeft gezegd dat de afgelopen 10 jaar bij de zaak moet worden betrokken?
Ik blijf mezelf niet herhalen.quote:Je weet hoe de zaak inhoudelijk in elkaar zit, je weet wat de man in kwestie wordt verweten... - de rechter gaat niet op basis van dit geïosoleerde feit over tot een veroordeling, maar maant het OM om de afgelopen 10 jaar bij de zaak te betrekken. Wat is jouw mening daarover?
Ik geef aan dat je je niet hoeft te verschuilen achter je 'ik doe geen uitspraken over de strafeis' pleidooi. Wederom heb je moeite om te lezen wat er daadwerkelijk staat en ben je verblind door je eigen tunnelvisie. Misschien moet je maar niet meer reageren hier, je kan overduidelijk niet omgaan met de smerige spelletjes die je zelf ook speelt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:05 schreef DonJames het volgende:
Dus je haalt er iets bij wat compleet irrelevant is, en denkt dat je daardoor slim overkomt? Goed zo jochie
Ik reageer niet meer op jou, je bent te dom om je eigen reet af te vegen.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik geef aan dat je je niet hoeft te verschuilen achter je 'ik doe geen uitspraken over de strafeis' pleidooi. Wederom heb je moeite om te lezen wat er daadwerkelijk staat en ben je verblind door je eigen tunnelvisie. Misschien moet je maar niet meer reageren hier, je kan overduidelijk niet omgaan met de smerige spelletjes die je zelf ook speelt.
Maar jezelf duidelijk maken doe je ook niet. Of is iedereen in dit topic gek behalve jij?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?
[..]
Ik blijf mezelf niet herhalen.
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik reageer niet meer op jou, je bent te dom om je eigen reet af te vegen.
Spreek voor jezelf.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.
Binkie hier hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:13 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het duurde nog lang voordat jij van stal werd gehaald
Nou, ik hou wel van wat niveau in NWS. Waarom ga jij niet weg ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:08 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan reageer je niet meer en hou je lekker je bakkes. Lekker rustig in dit soort topics, volk zoals jij dat wegblijft is een zegen voor een ieder hier.
En dat is ook niet de situatie die voorligt. Je zegt nergens dat een lange detentie terecht is. Daar spreek je dus geen steun voor uit. Maar je neemt ook geen afstand van de eis die het OM op tafel legt: 8 jaar cel. Acht jaar is een behoorlijk lange detentie, maar een uitspraak in de categorie "ik vind de strafeis erg hoog" doe je ook niet. Een beetje dubbelop niks, zo.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:05 schreef DonJames het volgende:
"Het is niet wit, dus het moet wel zwart zijn". Zo werkt het natuurlijk niet!
Nee, dit was voor het eerst dat je expliciet zegt dat het prima is. Ik moest het er wel uittrekken, maar hè hè.... het dan toch nog gelukt.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:07 schreef DonJames het volgende:
Dat vind ik prima, dat heb ik toch al gezegd? Wat wil je nou van me horen?
Zegt de man die vind dat we zinloos geweld dienen te accepteren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:17 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Nou, ik hou wel van wat niveau in NWS. Waarom ga jij niet weg ?
Denken dat je het uit kunt bannen is inderdaad een stuk realistischer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zegt de man die vind dat we zinloos geweld dienen te accepteren.
Jezelf in elkaar laten trappen is idd een stuk realistischer dan willen dat er iets tegen gedaan wordt. Nog meer pareltjes ?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:42 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Denken dat je het uit kunt bannen is inderdaad een stuk realistischer.
Nee, dat kan ik niet overtreffen denk ik. Jij wint.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jezelf in elkaar laten trappen is idd een stuk realistischer dan willen dat er iets tegen gedaan wordt. Nog meer pareltjes ?
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-vrije-voeten.dhtmlquote:Verdachte molotovcocktailzaak op vrije voeten
Gijsbert R. die sinds juni vastzit voor het gooien van molotovcocktails en brandende benzine naar de politie in het Limburgse Haelen, komt op vrije voeten. Hij komt vrij omdat de rechtbank voorziet dat de uiteindelijke straf niet hoger zal zijn dan de tijd dat R. al vastzit. De rechtbank in Roermond doet op 2 april uitspraak.
Het Openbaar Ministerie (OM) handhaafde dinsdag zijn eerdere eis van 8 jaar tegen de 60-jarige R. De verdachte ging door het lint toen op last van de gemeente Leudal een te hoog hek rond zijn woning werd verwijderd. De rechtbank in Roermond zou eerder al uitspraak doen, maar wilde meer informatie. Het OM moest de voorgeschiedenis over het conflict tussen de verdachte, het nabijgelegen woonwagenkamp en de gemeente Leudal aan het strafdossier toevoegen.
R. gooide in juni flessen met een brandende inhoud naar agenten. Ook overgoot hij een agent met benzine en richtte hij een kruisboog op de politiemensen. R. had het hek opgetrokken, omdat hij zich wilde beschermen tegen bewoners van het woonwagenkamp. Zijn gezin wordt al meer dan 13 jaar geterroriseerd. De advocaat van R., Gitte Stevens, vindt dat haar cliënt moet worden ontslagen van alle rechtsvervolging.
De echtgenote van R. is als getuige gehoord. 'We hadden een dokter nodig, geen politiemacht', vertelde de vrouw de rechtbank. 'Mijn man was zwaar overspannen.' Het verzoek om ook burgemeester Hans Smulders op te roepen als getuige, wees de rechtbank af. Volgens de rechtbank voegt de verklaring van Smulders niets toe aan de strafzaak. Advocate Stevens beschuldigt Smulders van leugens tegenover de politie.
R. verweet dinsdag het OM en de politie dat zij in het verleden zijn familie niet hebben beschermd. Er zijn eerdere incidenten geweest tussen R. en inwoners van het woonwagenkamp. Die werden volgens de verdachte nooit serieus onderzocht.
Obvious troll.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?quote:
Pics van verminkte agent?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?
Al eerder in dit topic gemeld, maar ik doe het nog maar een keer. Bijgaande links zijn verplicht leesvoer om een mening over deze zaak te kunnen hebben:quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
Rapport over het moment waar de kerel daadwerkelijk levensgevaarlijk was voor de agenten?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Ook bij poging tot maar een knuffel en aai over de bol. Chapeau.
Welnee. Hou eens op met excuses verzinnen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:58 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bijgaande links zijn verplicht leesvoer om een mening over deze zaak te kunnen hebben:
Met een kruisboog richten op mensen, mensen overgieten met brandbare vloeistof en het proberen met al brandende vloeistof. Nee hoor , niks aan de hand mensen. De man had het erg moeilijk, kopje thee d'r bij ?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
Rapport over het moment waar de kerel daadwerkelijk levensgevaarlijk was voor de agenten?
Je hebt de beelden niet gezien?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
Rapport over het moment waar de kerel daadwerkelijk levensgevaarlijk was voor de agenten?
Hij gooide mis, dat heb ik ook gezien. Of hij dat expres deed kan ik er echter niet uit opmaken. Integendeel, eigenlijk..quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:10 schreef Murdera het volgende:
[..]
Jawel, hij leek toch expres flink mis te gooien met die molotov.
De voorgeschiedenis is relevant om een oordeel te kunnen vellen. Sterker nog: dat vindt ook de rechter. Die heeft het OM op de vingers getikt, omdat ze heel bewust de voorgeschiedenis uit de dossiers hadden weggelaten. Daarom is behandeling van de zaak uitgesteld (tot vandaag). En daarom blijkt nu ook dat de eis van het OM absurd hoog is: 8 jaar geëist, terwijl deze man nu, na negen maanden vrijkomt omdat zijn uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger zal zijn dan de tijd die hij nu al vastzit.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:05 schreef gelly het volgende:
Welnee. Hou eens op met excuses verzinnen.
Naar welke actieserie zat je te kijken toen je deze onzin schreef? The A-team ofzo?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef gelly het volgende:
Met een kruisboog richten op mensen, mensen overgieten met brandbare vloeistof en het proberen met al brandende vloeistof. Nee hoor , niks aan de hand mensen. De man had het erg moeilijk, kopje thee d'r bij ?
De inhoud van de beelden spreekt verder eigenlijk voor zich.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef isogram het volgende:
Overigens zijn er op de bewuste dag beelden gemaakt. Hier is precies te zien wat er nou eigenlijk gebeurde, namelijk: bar weinig
http://www.3ml.nl/gemist.php?id=2239
De man dreigt wat, loopt wat heen en weer, gaat zijn huis in en gooit dan die molotov-cocktail, die z'n doel compleet mist.
Wat ik zie, is een man die door het systeem (of juist het falen daarvan) compleet kapot wordt gemaakt.
Ik had jou hoger ingeschat dan deze tamelijk kortzichtige reactie. Heb je kennis genomen van de voorgeschiedenis? Heb je de beelden gezien van de "aanval", die op geen enkel moment echt gevaarlijk is geweest? Ben je ermee bekend dat de rechter oog heeft voor de voorgeschiedenis en het OM opdroeg om die geschiedenis alsnog aan het dossier toe te voegen?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:38 schreef El_Matador het volgende:
De politie aanvallen als je problemen hebt met kampers. En hier op FOK! wordt het nog es weggenuanceerd om met kruisbogen te dreigen.
Alleen voor domheid mag ie al 8 jaar de bak in.
Nee. Ik houd me niet echt bezig met wat er in een dorpje op 8000 km allemaal is voorgevallen. Is ook niet van belang. Ruzie met kampers is voorstelbaar. Dan maar de politie aanvallen niet.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik had jou hoger ingeschat dan deze tamelijk kortzichtige reactie. Heb je kennis genomen van de voorgeschiedenis? Heb je de beelden gezien van de "aanval", die op geen enkel moment echt gevaarlijk is geweest? Ben je ermee bekend dat de rechter oog heeft voor de voorgeschiedenis en het OM opdroeg om die geschiedenis alsnog aan het dossier toe te voegen?
Fixedquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:38 schreef El_Matador het volgende:
Proberen je hekje te verdedigen als laatste redmiddel tegen gestoorde kampers die straffeloos jouw huisdieren afmaken, inbreken, je het ziekenhuis in trappen en jou en je vrouw met de dood bedreigen.
Niet echt, aangezien hij geen molotovcocktail naar de kampers gooide, maar naar de politie. Moet je gewoon niet doen.quote:
Als dat echt het geval is, denk je niet dat een fatsoenlijk gesprek met de politie ("goedemiddag agent, ik heb een hek in mijn tuin staan dat er niet mag staan (domme gemeentelijke regeltjes zijn ook niet door de politie opgesteld), omdat ik last heb van kampers. Kijk, dit en dit hebben ze met mijn familie gedaan, daar heb ik aangifte van gedaan, maar nooit iets van gehoord. Kunnen we dit met een constructief gesprek oplossen, wellicht?") ietsje beter werkt dan het richten van kruisbogen, het al dan niet opzettelijk misgooien van molotovcocktails en anderszins aanvallen van juist die macht die jou kan (en dient te) beschermen tegen die aanvallers?quote:
Ik had al anderhalve alinea tekst getypt, maar die heb ik weer geschrapt. Mijn weerwoord aan jou staat hier namelijk al perfect verwoord: http://www.volkskrant.nl/(...)y-falling-down.dhtmlquote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Ik houd me niet echt bezig met wat er in een dorpje op 8000 km allemaal is voorgevallen. Is ook niet van belang. Ruzie met kampers is voorstelbaar. Dan maar de politie aanvallen niet.
Grote -terechte- woorden over kutmarokkanen die verplegers en politie aanvallen. Maar wees dan consequent en beschouw een doorgedraaide blanke NLer net zo.
Klopt, dus enige straf voor die daad is dan ook wel gepast. Al miste de molotovcocktail zijn doel overigens ruimschoots.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:
[..]
Niet echt, aangezien hij geen molotovcocktail naar de kampers gooide, maar naar de politie. Moet je gewoon niet doen.
Ja, anders is het ook geen "poging" meer hè.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:58 schreef Boldface het volgende:
[..]
Klopt, dus enige straf voor die daad is dan ook wel gepast. Al miste de molotovcocktail zijn doel overigens ruimschoots.
Wanhoopsdaden zijn ook niet goed te praten, of wel?quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:57 schreef Boldface het volgende:
[..]
Ik had al anderhalve alinea tekst getypt, maar die heb ik weer geschrapt. Mijn weerwoord aan jou staat hier namelijk al perfect verwoord: http://www.volkskrant.nl/(...)y-falling-down.dhtml
Dit was een wanhoopsdaad, net zoals de daad van Rinie Mulder, in de wijk Ondiep in Utrecht. Had jarenlang last van Marokkaans straattuig in de buurt, klaagde steen en been, maar de politie deed nooit iets. Totdat het punt werd bereikt dat bij die man de stoppen doorsloegen en hij op straat met een mes stond te zwaaien. Een politieagent, die zich daardoor bedreigd voelde, schoot hem dood.
De grote vraag aan jou: Waarom moet het eerst zover komen dat fatsoenlijke burgers compleet breken en tot dit soort wanhoopsdaden overgaan?
Ik sluit me trouwens ook aan bij de fix van Murdera op jouw post (#173). Prima aangepast zo.
Je vraagt na jarenlange terreur kalmte van deze man als de politie zijn beschermingshek komt weghalen? Toen de man zelf bescherming nodig had en toen de kampers aangepakt moesten worden, was de politie in geen velden of wegen te bekennen. Als dat beschermende hek weg moet, zijn ze er ineens als de kippen bij.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Als dat echt het geval is, denk je niet dat een fatsoenlijk gesprek met de politie ("goedemiddag agent, ik heb een hek in mijn tuin staan dat er niet mag staan (domme gemeentelijke regeltjes zijn ook niet door de politie opgesteld), omdat ik last heb van kampers. Kijk, dit en dit hebben ze met mijn familie gedaan, daar heb ik aangifte van gedaan, maar nooit iets van gehoord. Kunnen we dit met een constructief gesprek oplossen, wellicht?") ietsje beter werkt dan het richten van kruisbogen, het al dan niet opzettelijk misgooien van molotovcocktails en anderszins aanvallen van juist die macht die jou kan (en dient te) beschermen tegen die aanvallers?
Het je al dan niet kunnen voorstellen of stoppen doorslaan heeft niets te maken met het feit an sich.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:02 schreef Boldface het volgende:
[..]
Je vraagt na jarenlange terreur kalmte van deze man als de politie zijn beschermingshek komt weghalen? Toen de man zelf bescherming nodig had en toen de kampers aangepakt moesten worden, was de politie in geen velden of wegen te bekennen. Als dat beschermende hek weg moet, zijn ze er ineens als de kippen bij.
Je kunt je dan werkelijk niet voorstellen dat bij zo'n man de stoppen doorslaan? Ik wel. Politie en gemeente hebben hem vakkundig het bloed onder de nagels vandaan gehaald. En erger dan dat. Die man is compleet gebroken. Hij is in een geestelijk wrak veranderd. Waarom? Omdat zijn klachten nooit enig gehoor vonden en omdat de politie te zwak is om op te treden tegen kampers. Dat zijn problemen waar ze liever met een grote boog omheen lopen.
Omdat dat straatschoffie niet het slachtofffer is van jaren durende terreur waardoor hij geestelijk allang is doorgedraaid. Omdat het ambulancepersoneel dat hulp komt bieden, daar niet is om de jongen tegen te werken, maar om het leven van zijn broer te redden. Omdat we dergelijk geweld niet tolereren tegenover hulpverleners.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Wanhoopsdaden zijn ook niet goed te praten, of wel?
Waarom wordt een doorgedraaid Marokkaans straatschoffie wiens broer een scooterongeluk krijgt en zich afreageert ("Je redt zijn leven, anders maak ik jou dood, zeml!") op juist het verzorgend en beschermend personeel van Nederland -terecht- niet de hand boven het hoofd gehouden, maar een doorgedraaide Hollandse boer wel?
Als je problemen hebt met anderen, kun je beter de politie te vriend houden dan aanvallen. Tis maar een tip. En dat is duidelijk het geval bij deze Haelense molotovgooier en kruisboogfetisjist. Issie er iets mee opgeschoten? Zijn de kampers aangepakt? Nee, hij gaat 8 jaar de cel in, als ie veroordeeld wordt.
Ik vind persoonlijk enige straf op z'n plaats, maar vind vrijspraak verdedigbaar. De man is namelijk door het falen van politie en gemeente tot het uiterste gedreven. Dit is niet zomaar een licht ontvlambaar mannetje dat even flink gecorrigeerd moet worden. Nee, het is een doodnormale man die door toedoen van buurtterreur een geestelijk wrak is geworden. Zijn daden zijn een direct gevolg van die aftakeling, waartegen de gemeente en politie niet of nauwelijks iets hebben ondernomen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:05 schreef Life2.0 het volgende:
ds4 zegt vrijspraak, hij wilde het immers niet
Ah, dus een jongen die -wellicht onder invloed van het een en ander- zijn broer bloedend op koud asfalt ziet liggen, kan in alle redelijkheid voor jou niet doordraaien, maar een blanke boer wel. Helder, je gebruikt je eigen mening om feiten te verdraaien.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:08 schreef Boldface het volgende:
[..]
Omdat dat straatschoffie niet het slachtofffer is van jaren durende terreur waardoor hij geestelijk allang is doorgedraaid. Omdat het ambulancepersoneel dat hulp komt bieden, daar niet is om de jongen tegen te werken, maar om het leven van zijn broer te redden. Omdat we dergelijk geweld niet tolereren tegenover hulpverleners.
Dan is het zaak voor de man om dat aan te kaarten bij:quote:En nee, de politie die de bescherming rond jouw huis komt weghalen (en die NIET voor jou klaarstaat als jij ze nodig hebt), is heel wat anders dan ambulancepersoneel dat probeert om het leven van je broer te redden.
"Erbij te naaien"? Het is overduidelijk wat er is gebeurd!quote:Overigens houd ik deze man niet de handen boven het hoofd. Ik veroordeel datgene wat hij heeft gedaan, ik wijs er slechts op dat het nooit zo ver had mogen komen. Instanties hebben enorm gefaald. Niet alleen komen ze daarmee weg, ze proberen ook nog op een uiterst vuile manier deze doorgedraaide man erbij te naaien. Zie hoe het OM heeft gehandeld in deze zaak; dat spreekt boekdelen.
Feiten verdraaien, terwijl ik met argumenten reageer op een fictief voorbeeld.... - het moet niet veel gekker worden. Verder lijk je het verschil tussen een hulpverlener en de politie niet te snappen. De politie kwam geen hulp verlenen aan Gijsbert, ze kwamen zijn hek afbreken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Ah, dus een jongen die -wellicht onder invloed van het een en ander- zijn broer bloedend op koud asfalt ziet liggen, kan in alle redelijkheid voor jou niet doordraaien, maar een blanke boer wel. Helder, je gebruikt je eigen mening om feiten te verdraaien.
quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Dan is het zaak voor de man om dat aan te kaarten bij:
- politie
- justitie
- gemeente
- desnoods zoek je de media op als je niet in je recht staat
De gekozen "oplossing" is in alle gevallen dom. Zoals blijkt.
Het OM was er doelbewust op uit om deze man zijn daad extra zwaar aan te rekenen. Het OM dient te handelen in het belang van de samenleving. Doelbewust de hele voorgeschiedenis negeren, getuigt daar niet van. Is niet mijn mening, maar vindt ook de rechter, getuige zijn opdracht aan het OM om alsnog de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
"Erbij te naaien"? Het is overduidelijk wat er is gebeurd!
Falend bestuur komt in Nederland inderdaad veel te vaak voor, kampers zijn vogelvrij en gemeentelijke hekjesregeltjes zijn 1950-kneuterigheid waar we van af moeten.
Maar denk jij dat een individuele tweestreper daar enige invloed op heeft en jij vindt het dus voorstelbaar om die man/vrouw aan te vallen?
Causaliteitskwestie. Zie ook DonJames.
Hij richtte zijn woede en frustratie op de mensen die hem jaren in de steek hebben gelaten en hem afwimpelden omdat ze hem maar een "zeurend" mannetje vonden.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef El_Matador het volgende:
Het punt is dat jij jouw mening over het gebeurde niet los kan zien van het begrip voor de man.
In tegenstelling tot jij kan ik -ookal veroordeel ik het ten zeerste- me voorstellen hoe scootermarokkaan Hassan S. (17) zich voelt als hij -wellicht wat doorgesnoven- ziet hoe zijn broer (familie is het belangrijkste) op straat dood ligt te gaan, ook doorslaat en daarbij zijn agressie tegen de VERKEERDE mensen richt (zoals deze Haelenaar ook): "Goedverdoemme, jai zorgt nu dat main broer blaift leven, anders schop ik jou dood, kankerkaaskop".
kan dat niet. Jij gebruikt jouw mening over de gebeurtenissen in Haelen als argument voor begrip, terwijl je dat in andere situaties (waar jij niet de visie van de dader deelt) niet doet. Dat is nogal zwak, om het zwak uit te drukken.
Ik begrijp:
- meldingen aan politie
- meldingen aan gemeente
- meldingen aan media
- desnoods ga je naar het gemeentehuis en zeg je; ik ga hier niet weg tot er een oplossing is, ik heb last van kampers en heb recht op bescherming
- eigenrichting (keur het zelfs in het geval van totaal afwezige oplossingen van overheidswege, zoals hier het geval lijkt, niet eens af), je zoekt de kampers op met een stel potige gasten en zorgt dat ze voortaan van jou, je spullen en je vrouw afblijven
- dat je je in pure wanhoop vastketent aan je eigen hek, zo van "als dit weg moet, dan ik ook"
Dat is allemaal begrijpelijk omdat er een directe relatie tussen de daad en de oorzaak van die daad (frustratie) zit.
Wat ik niet begrijp is om volledig andere mensen fysiek aan te vallen als jij gefrustreerd bent. Dat begrijp ik niet van voetbalhooligans, niet van racisten, niet van psychopate killers, etc.
En dat is dus precies het punt.
Had deze man met een kruisboog op de kampers gericht, en molotovcocktails naar hen gegooid, had je een heel ander topic en heb jij met jouw begrip voor 's mans frustratie een punt.
In het huidige geval van non-causaliteit sta je bijzonder zwak. En zo denkt het OM er dus ook over.
Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers. ANDEREN aanvallen om jouw frustratie, daar zit het fout. Dat je het gemeentehuis bezet, kampers stalkt of camera's ophangt (allemaal illegaal, maar begrijpelijker), ok. Dat je wildvreemde anderen (individuele agentjes) gaat aanvallen, ziek in je kop. Die man is een gevaar voor de samenleving. 8 jaar is wat overdreven, maar een jaar of 2 mag meneer wel nadenken wat causaliteit nou eigenlijk inhoudt.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:27 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hij richtte zijn woede en frustratie op de mensen die hem jaren in de steek hebben gelaten en hem afwimpelden omdat ze hem maar een "zeurend" mannetje vonden.
De gemeente en politie dus, die de bewuste dag met veel machtsvertoon dat hek kwamen verwijderen wat hem nog enigzins beschermde.
Begrijpelijk dus dat die man doordraait.
Nounou, het zit je wel hoog.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers. ANDEREN aanvallen om jouw frustratie, daar zit het fout. Dat je het gemeentehuis bezet, kampers stalkt of camera's ophangt (allemaal illegaal, maar begrijpelijker), ok. Dat je wildvreemde anderen (individuele agentjes) gaat aanvallen, ziek in je kop. Die man is een gevaar voor de samenleving. 8 jaar is wat overdreven, maar een jaar of 2 mag meneer wel nadenken wat causaliteit nou eigenlijk inhoudt.
Ik geef net een hele lading andere wegen, die laat jij gewoon allemaal links liggen en blijft het opnemen voor iemand die zijn wapens richt op mensen die hem niets misdaan hebben en ondertussen alle andere partijen die WEL schuld hebben (secundair: gemeenteambtenaren, primair: kampers) met rust laat.
Sja, dan is alleen een kruisboog nog een oplossing.
Helder. Heerlijk Heineken.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 20:00 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nounou, het zit je wel hoog.
Enfin, mijn reactie is geen goedpraterij als je dat soms denkt.
Zijn reactie is begrijpelijk maar niet terecht.
Niemand kan in zijn hoofd kijken op dat moment, ik niet jij niet. Dus deze explosie van "geweld" is een optelsom van de hele voorgeschiedenis.
Dat daar de politie de dupe van is, tja, zij zijn in zijn ogen degene die ook gefaald hebben.
Ja ja. Nou, je fantaseert er een mooi verhaal van.. Hoe dan ook, in onze samenleving wordt er van je verwacht dat je je hoofd koel houdt, anders staat de deur wagenwijd open voor allerlei smoesjes ("sorry, ik was doorgedraaid want ze lokken het uit / heb last van stress / heb m'n dag niet / etc. etc.") .quote:Op dinsdag 19 maart 2013 18:44 schreef Boldface het volgende:
[..]
Feiten verdraaien, terwijl ik met argumenten reageer op een fictief voorbeeld.... - het moet niet veel gekker worden. Verder lijk je het verschil tussen een hulpverlener en de politie niet te snappen. De politie kwam geen hulp verlenen aan Gijsbert, ze kwamen zijn hek afbreken.
[..]Heb je überhaupt de voorgeschiedenis wel gelezen? Zo ja, kun je begrijpend lezen? Het is zo'n beetje de kern van deze zaak dat al zijn eerdere verzoeken aan het adres van politie en gemeente totaal zinloos bleken. Op een gegeven moment ben je dan wel klaar. Maar geef jij anders even antwoord: hoeveel terreur moet een burger ondergaan voordat de overheid er wél op reageert en de agressors aanpakt?
[..]
Het OM was er doelbewust op uit om deze man zijn daad extra zwaar aan te rekenen. Het OM dient te handelen in het belang van de samenleving. Doelbewust de hele voorgeschiedenis negeren, getuigt daar niet van. Is niet mijn mening, maar vindt ook de rechter, getuige zijn opdracht aan het OM om alsnog de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen.
En dat de strafeis van het OM (8 jaar) absurd is, blijkt wel uit het feit dat Gijsbert nu na 9 maanden op vrije voeten wordt gesteld, omdat de uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al vastzit. De rechter zal een straf opleggen die nog geen 10 procent is van wat het OM eist.
Ik lees van jou verder geen enkel concreet voorstel hoe we het falende bestuur moeten aanpakken. In plaats daarvan ga je deze man, dit slachtoffer (want dat is hij), afbranden vanwege zijn wanhoopsdaad.
Ik heb nooit beweerd dat een individuele tweestreper invloed op het totaalbeleid heeft. Maar zo'n man vertegenwoordigt op dat moment het gezag. Het gezag dat een beschermend hekwerk komt weghalen (achteraf nog onterecht ook), bij een man die door zijn buren wordt geterroriseerd.
Dat de gekozen oplossing dom is, bestrijd ik niet. Wat ik aangeef, is dat de man geestelijk een wrak is geworden door alle terreur. Dat maakt hem sterk verminderd toerekeningsvatbaar. Die mensen zijn voor hun rust naar Limburg verhuisd en hun leven wordt nu al jarenlang verziekt. Eerst door kampers (die nog steeds van geen ophouden weten), daarna door de laffe overheid. Mans genoeg om zo'n wanhopige man in de boeien te slaan, te schijterig om kampers (of welk ander crimineel tuig dan ook) echt aan te pakken.
Er wordt inderdaad zelfbeheersing van mensen verwacht. Maar we erkennen in dit land volgens mij ook dat er situaties kunnen zijn waarbij mensen er geestelijk aan onderdoor gaan. Deze situatie is daar een schrijnend voorbeeld van. Schrijnend, omdat het niet komt door persoonlijke problemen of privézaken, maar door buurtterreur, waarbij deze burger in de kou bleef staan. Dat deze man tot zijn wanhoopsactie kwam, reikt echt wel wat verder dan "ik had mijn dag niet".quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:11 schreef DonJames het volgende:
Ja ja. Nou, je fantaseert er een mooi verhaal van.. Hoe dan ook, in onze samenleving wordt er van je verwacht dat je je hoofd koel houdt, anders staat de deur wagenwijd open voor allerlei smoesjes ("sorry, ik was doorgedraaid want ze lokken het uit / heb last van stress / heb m'n dag niet / etc. etc.") .
Ik heb ook al gezegd dat hij het niet had mogen doen. Enige straf was dan ook niet onterecht. Hij heeft negen maanden vastgezeten voor nagenoeg niks, want die molotovcocktail gooide hij hopeloos mis. Hij heeft een tijdje kunnen nadenken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 10:11 schreef DonJames het volgende:
Ik kan het wel begrijpen dat die man is doorgedraaid, maar dit had hij gewoon absoluut niet moeten doen. Iemand die met molotovcocktails naar onschuldige mensen gooit en met kruisbogen dreigt mag van mij echt wel een tijdje in z'n eentje rustig nadenken waar 'ie nou helemaal mee bezig is..
..en daar gaat het gezuig weer op de dikke duim van Boldface. Of blijkt de (verminderde) ontoerekingsvatbaar uit feiten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:13 schreef Boldface het volgende:
Er wordt inderdaad zelfbeheersing van mensen verwacht. Maar we erkennen in dit land volgens mij ook dat er situaties kunnen zijn waarbij mensen er geestelijk aan onderdoor gaan. Deze situatie is daar een schrijnend voorbeeld van.
Ik zie niet in waarom dit meer schrijnend is dan elk ander geval dat niet zelf veroorzaakt is.quote:Schrijnend, omdat het niet komt door persoonlijke problemen of privézaken, maar door buurtterreur, waarbij deze burger in de kou bleef staan. Dat deze man tot zijn wanhoopsactie kwam, reikt echt wel wat verder dan "ik had mijn dag niet".
Het was toch behoorlijk richting agent. En dat is echt al genoeg voor de kwalificatie "poging". En de kruisboogbedreiging laat je gemakshalve maar even weg..quote:Ik heb ook al gezegd dat hij het niet had mogen doen. Enige straf was dan ook niet onterecht. Hij heeft negen maanden vastgezeten voor nagenoeg niks, want die molotovcocktail gooide hij hopeloos mis. Hij heeft een tijdje kunnen nadenken.
Tuurlijk. Maar de enige reden waarom je dit opschrijft is om het verhaal aan te dikken en extra zielig te maken. Hou ik niet zo van, en tuin ik al helemaal niet in.quote:Ik vind dat het nu zo onderhand tijd is voor het welzijn van dat gezin. Door het totale falen van politie en gemeente om handhavend op te treden en de agressors aan te pakken, is de situatie nu zodanig dat het gezin moet verhuizen. Hopelijk gebeurt dat snel en vinden deze mensen elders de welverdiende rust waarvoor ze bewust hebben gekozen.
Dat het OM eerst 8 jaar eist, dat de rechter ze vervolgens gebiedt om de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen en dat Gijsbert R. nu na negen maanden op vrije voeten komt, omdat de uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger is dan de tijd die hij al in de cel doorbracht, zou toch een teken aan de wand moeten zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
..en daar gaat het gezuig weer op de dikke duim van Boldface. Of blijkt de (verminderde) ontoerekingsvatbaar uit feiten?
Zeg ik "meer schrijnend" dan? Je verwijt mij dat ik mijn dikke duim gebruik, maar je verzint er zelf van alles bij. Ik vind het schrijnend dat een burger, die om hulp en bescherming tegen buurtterreur vraagt, nul op het rekest krijgt, compleet tot waanzin wordt gedreven en daar mentaal aan onderdoor gaat.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
Ik zie niet in waarom dit meer schrijnend is dan elk ander geval dat niet zelf veroorzaakt is.
Bij ons in de straat woonde vroeger een ouder koppel, waarbij de vrouw regelmatig de (nogal zachtaardige) man ophitste. Het was een kinderrijke straat en ze waren dan boos als er een bal de tuin in rolde. Op een gegeven moment kwam de man naar buiten stormen en stond hij daar met een stok (of stang) te zwaaien. Meteen maar oppaken en maanden de cel in knikkeren?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
Het was toch behoorlijk richting agent. En dat is echt al genoeg voor de kwalificatie "poging". En de kruisboogbedreiging laat je gemakshalve maar even weg..
Hoewel ik de daden op die ene dag niet goedpraat, vind ik het inderdaad zielig wat deze man (en zijn vrouw) overkomt, ja. Ik wens dit niemand toe.quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
Tuurlijk. Maar de enige reden waarom je dit opschrijft is om het verhaal aan te dikken en extra zielig te maken. Hou ik niet zo van, en tuin ik al helemaal niet in.
Overigens concludeerde de commissie ook dat het weghalen van dat hek disproportioneel was, temeer omdat Gijsbert R. het hoogste hekdeel al had verwijderd. En nu - achteraf - de gemeente bereid om het (onverkoopbare) huis van Gijsbert R. te kopen.quote:Begin deze maand publiceerde een onafhankelijke onderzoekscommissie een vernietigend rapport over het optreden van de gemeente in deze zaak. Hierin stond dat de gemeente de jarenlange problemen tussen het gezin en de kampbewoners niet genoeg erkend heeft en dat de gemeente verzaakte de problemen adequaat aan te pakken.
Wacht even, nu verzin ík er ineens vanalles bij? Echt?quote:Op woensdag 20 maart 2013 13:55 schreef Boldface het volgende:
..
Zeg ik "meer schrijnend" dan? Je verwijt mij dat ik mijn dikke duim gebruik, maar je verzint er zelf van alles bij.
Wellicht hadden ze dat moeten doen. Alleen heeft dat weer bijzonder weinig te maken met het feit dat die kerel een molotovcocktail richting de agenten gooide.quote:... Ze hadden moeten ingrijpen, toen de kippen van Gijsbert R. werden afgeslacht en toen de ruiten van zijn woning sneuvelden omdat er stenen werden gegooid.
Wederom een zielig verhaaltje van Boldface, je zou er een boek mee moeten schrijven. Maar nogmaals, ik ben bijzonder ongevoelig voor dit soort stemmingmakerij.quote:Bij ons in de straat woonde vroeger een ouder koppel, waarbij de vrouw regelmatig de (nogal zachtaardige) man ophitste. Het was een kinderrijke straat en ze waren dan boos als er een bal de tuin in rolde. Op een gegeven moment kwam de man naar buiten stormen en stond hij daar met een stok (of stang) te zwaaien. Meteen maar oppaken en maanden de cel in knikkeren?
Ik denk niet dat je beseft dat de uitspraak "ontslag van alle rechtsvervolging" inhoudt dat de man volledig ontoerekeningsvatbaar moet zijn geweest, wel? Dan weet je het nu.quote:Ik laat trouwens niks gemakshalve weg. Ik heb volgens mij al wel 5-6 keer gezegd dat het gedrag van die man onacceptabel was en dat dus enige straf op z'n plaats zou zijn. Ook heb ik gezegd dat ik het verdedigbaar zou vinden als de rechter hem ontslaat van rechtsvervolging, gezien de voorgeschiedenis.
Nee, dat probeer ik niet. Ik vind het alleen niet zo relevant als jij.quote:Je beticht mij van het bagatelliseren van de daden op die ene bewuste dag, terwijl je zelf voortdurend probeert om de voorgeschiedenis irrelevant te maken.
..en daar gaan we weerquote:Ze zijn destijds vanuit het westen naar Limburg verhuisd om de rust op te zoeken. Maar na 2 jaar besloot de gemeente dat er woonwagenkamp mocht komen, precies achter het huis. Na illegale bomenkap door kampers is het hek van de dam en is het gezin voortdurend doelwit van terreur. Dat terwijl politie en gemeente niet of nauwelijks iets doen.
De man is compleet door het lint gegaan en is geestelijk een wrak. Ook de rest van het gezin lijdt eronder
...
Slechte zaak van de gemeente, maar niet echt relevant voor de strafzaak. Ik ben vooral geïnteresseerd in de mate van ontoerekeningsvatbaarheid. Dat is echt het enige wat voor de strafzaak van belang is. De rest van je zielige verhaaltjes kan je wat mij betreft achterwege laten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:02 schreef Boldface het volgende:
DonJames, wat vind je hier trouwens van?
...
Vergoedingen voor immateriële schade zou ik niet al te hard op rekenen, we zitten niet in de Verenigde Staten..quote:Volgens mij heb je als burger genoeg reden om een rechtszaak aan te spannen tegen de gemeente, waarbij je ze aansprakelijk stelt voor geleden schade; zowel materiaal als geestelijk. Ik hoop dat er zo'n zaak komt, dat er (figuurlijk) koppen rollen bij die gemeente en dat Gijsbert R. een riante schadevergoeding krijgt.
Ja, je wekt de suggestie dat ik de man (volledig) ontoerekeningsvatbaar vind en als ik iets "schrijnend" noem, wek jij de suggestie dat ik het "meer schrijnend" vind dan andere zaken. Twee dingen die ik niet heb gezegd en die jij erbij verzint. Dus het antwoord op je vraag is ja.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Wacht even, nu verzin ík er ineens vanalles bij? Echt?![]()
Dat heeft er alles mee te maken. De man was nooit tot deze daad gekomen als politie en gemeente eerder adequaat hadden gehandeld.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Wellicht hadden ze dat moeten doen. Alleen heeft dat weer bijzonder weinig te maken met het feit dat die kerel een molotovcocktail richting de agenten gooide.
Ik gaf een voorbeeld, stelde een vraag, maar zie nergens ook maar een spoor van een antwoord...quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Wederom een zielig verhaaltje van Boldface, je zou er een boek mee moeten schrijven. Maar nogmaals, ik ben bijzonder ongevoelig voor dit soort stemmingmakerij.
En wat begrijp je niet aan het woord "verdedigbaar", dat ik nota bene cursief typ? Mijn mening (nu voor de zevende keer zo'n beetje) is dat deze man enige straf verdient. Iets verdedigbaar vinden, is wat anders dan het daar volledig mee eens zijn.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Ik denk niet dat je beseft dat de uitspraak "ontslag van alle rechtsvervolging" inhoudt dat de man volledig ontoerekeningsvatbaar moet zijn geweest, wel? Dan weet je het nu.
Gelukkig denkt de rechter daar anders over. Want die laat niet voor niets de voorgeschiedenis aan het dossier toevoegen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Nee, dat probeer ik niet. Ik vind het alleen niet zo relevant als jij.
quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Slechte zaak van de gemeente, maar niet echt relevant voor de strafzaak. Ik ben vooral geïnteresseerd in de mate van ontoerekeningsvatbaarheid. Dat is echt het enige wat voor de strafzaak van belang is. De rest van je zielige verhaaltjes kan je wat mij betreft achterwege laten.
We hebben het dan ook niet over de verwijtbaarheid, maar over de mate waarin de man toerekeningsvatbaar is. En de voorgeschiedenis is zo relevant bevonden dat de rechter het OM heeft opgedragen om deze aan dossier toe te voegen. De behandeling van de zaak is er zelfs om uitgesteld.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:45 schreef Xa1pt het volgende:
De voorgeschiedenis is niet ontzettend relevant voor de verwijtbaarheid. Als je de man vermoord die je vriendin heeft verkracht is daar heel veel begrip voor op te brengen, maar het nalatig handelen van de één is geen schulduitsluitingsgrond voor de onrechtmatige daad van de ander.
dat staat JUIST ter discussie, hoorquote:Op woensdag 20 maart 2013 14:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat Gijsbert R. schuld heeft aan de gebeurtenissen die dag, staat helemaal niet ter discussie. Er is immers belastend beeldmateriaal dat zijn gedrag volledig bewijst.
Dat doe je ook, maar dat besef je waarschijnlijk niet. Zie hieronder.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:41 schreef Boldface het volgende:
Ja, je wekt de suggestie dat ik de man (volledig) ontoerekeningsvatbaar vind
Niet zo van belang, zie (ook) hieronder.quote:...
Dat heeft er alles mee te maken. De man was nooit tot deze daad gekomen als politie en gemeente eerder adequaat hadden gehandeld.
Fantasieverhaaltjes ga ik niet op in, nee.quote:Ik gaf een voorbeeld, stelde een vraag, maar zie nergens ook maar een spoor van een antwoord...
Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Voor OVAR is nodig dat die man volledig ontoerekeningsvatbaar was. Snap je dat?quote:En wat begrijp je niet aan het woord "verdedigbaar", dat ik nota bene cursief typ? Mijn mening (nu voor de zevende keer zo'n beetje) is dat deze man enige straf verdient. Iets verdedigbaar vinden, is wat anders dan het daar volledig mee eens zijn.
Volgens heeft de rechter niet gezegd dat hij de voorgeschiedenis relevanter vindt dan DonJames, wel? Ik zeg nergens dat de voorgeschiedenis niet relevant is. Alleen maak ik er niet zo'n drama van als jij.quote:Gelukkig denkt de rechter daar anders over. Want die laat niet voor niets de voorgeschiedenis aan het dossier toevoegen.
Jawel, dat is alleen weer niet van belang. Zoals ik al schreef: het is van belang óf (en in welke mate) de man toerekeningsvatbaar was, en niet echt hoe dat is gekomen (zolang het niet z'n eigen schuld was, maar dat lijkt hier niet het geval).quote:En je ziet niet in dat die mate van ontoerekeningsvatbaarheid samenhangt met de voorgeschiedenis? Je ziet werkelijk geen verband tussen het niet-acceptabele handelen van deze man en het feit dat hij geestelijk geknakt is?
Tuurlijk, alles staat ter discussie. Maar er zijn voldoende getuigen én er is beeldmateriaal dat de gebeurtenissen die dag laat zien. Er zijn beelden van Gijsbert R. die de molotovcocktail gooit. De advocate bepleit ontslag van rechtsvervolging wegens psychische overmacht. Ze bestrijdt dus niet dat Gijsbert R. de genoemde daden heeft gepleegd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat staat JUIST ter discussie, hoor
Bron: http://www.limburger.nl/a(...)Ruiter_na_vrijlatingquote:Bewaking voor Ruiter na vrijlating
Haelenaar Gijsbert Ruiter en zijn gezin worden voorlopig 24 uur per dag bewaakt. Na de vrijlating van de ‘molotovcocktailgooier’ dinsdag, besloot burgemeester Arno Verhoeven van de gemeente Leudal dat er uit voorzorg gepost moet worden bij de woning.
Verhoeven nam dat besluit vanwege het langslepende conflict dat de 60-jarige Gijsbert Ruiter heeft met bewoners van het aan zijn huis grenzende woonwagenkamp in Haelen. Die ruzie was 21 juni vorig jaar uiteindelijk de reden dat Ruiter landelijk in het nieuws kwam, omdat hij met brandende benzine en molotovcocktails naar politieagenten en gemeenteambtenaren gooide, en zich daarnaast met pijl en boog verdedigde.
De Haelenaar flipte uit, omdat de gemeente Leudal een hek rond zijn woning verwijderde. Dat had Ruiter daar naar eigen zeggen geplaatst om zichzelf en zijn gezin te beschermen tegen ‘de terreur’ van de kampbewoners.
Ruiter zat uiteindelijk bijna negen maanden in voorarrest. De rechtbank in Maastricht gelastte gisteren diens onmiddellijke vrijlating, omdat de straf die Ruiter krijgt opgelegd zo goed als zeker lager zal uitvallen dan de duur van diens voorarrest.
Sinds dinsdagmiddag houden politieagenten Ruiters woning continu in de gaten. Die taak zal zo snel mogelijk worden overgenomen door een particulier beveiligingsbedrijf. „We wisten dat er een kans bestond dat hij zou worden vrijgelaten”, zei burgemeester Verhoeven. „Toen we hoorden van de beslissing van de rechtbank, hebben we meteen uit voorzorg gekozen voor het posten bij de woning. De buren zijn er door mij telefonisch van op de hoogte gesteld. We zullen telkens evalueren hoelang de maatregel nodig is.”
Tijdens de voortzetting van de strafzaak tegen Ruiter drong diens advocaat Gitte Stevens gisteren aan op ontslag van rechtsvervolging, omdat er volgens haar sprake is geweest van psychische overmacht. De officier van justitie hield vast aan de eerder geformuleerde eis van acht jaar cel. Zij verweet Ruiter andermaal poging tot moord, zware mishandeling en bedreiging.
De rechtbank doet over twee weken uitspraak.
Ah, dus jij gaat mij vertellen wat ik vind? Goed dat ik het even snap.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Dat doe je ook, maar dat besef je waarschijnlijk niet. Zie hieronder.
Absoluut wel van belang, zo vindt ook de rechter die expliciet de voorgeschiedenis aan het dossier liet toevoegen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Niet zo van belang, zie (ook) hieronder.
Was een ware gebeurtenis; een praktijkvoorbeeld. Maar goed, je weigert antwoord te geven. Is ook niks nieuws onder de zon; je draait er wel vaker omheen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Fantasieverhaaltjes ga ik niet op in, nee.
Fijn voor je. Mijn mening (ik zal dit voor het gemak niet poging #9 noemen) is een andere. Hoewel ik het verdedigbaar zou vinden als hij volledig ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Ver-de-dig-baar.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Lees je überhaupt wel wat ik schrijf? Voor OVAR is nodig dat die man volledig ontoerekeningsvatbaar was. Snap je dat?
Ah, dus nu is de voorgeschiedenis ineens wél relevant... De reden waarom ik me opwind over dit verhaal, is omdat Gijsbert R. in deze positie is gebracht doordat de gemeente en politie enorm hebben gefaald in hun meest essentiële taak: de veiligheid van burgers waarborgen. Het gaat hier niet over een parkeervergunning of een schutting die 10 centimeter over de erfgrens stond, het gaat om iemand die slachoffer was van terreur en vernielingen, waar gemeente en politie nagenoeg NIETS tegen ondernamen. Het lijkt erop dat jij weigert om in te zien wat zo'n situatie met iemand kan doen; hoe erg je daar aan onderdoor kunt gaan.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Ik zeg nergens dat de voorgeschiedenis niet relevant is. Alleen maak ik er niet zo'n drama van als jij.
Het is knap hoe je jezelf tegenspreekt. Je erkent dat de voorgeschiedenis van belang is, je ziet het verband tussen die geschiedenis (het geestelijk geknakt zijn) en zijn handelen. Maar dat is dan weer niet van belang. Terwijl het natuurlijk de kern van deze zaak is; zie wat zijn advocate bepleit. De geestelijke gesteldheid van deze man op dat moment (direct verband houdend met de voorgeschiedenis) is nou juist iets dat een cruciale rol speelt in de discussie.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:01 schreef DonJames het volgende:
Jawel, dat is alleen weer niet van belang. Zoals ik al schreef: het is van belang óf (en in welke mate) de man toerekeningsvatbaar was, en niet echt hoe dat is gekomen (zolang het niet z'n eigen schuld was, maar dat lijkt hier niet het geval).
Nee, je snapt het juist niet. Dat is nou net het probleem..quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:21 schreef Boldface het volgende:
Ah, dus jij gaat mij vertellen wat ik vind? Goed dat ik het even snap.
Maar je vindt het wel verdedigbaar? Vreemd, heel vreemd.. Wat versta je precies onder "verdedigbaar"?quote:Poging #8 in dit topic: ik vind dat de man enige straf verdient. Is dat Nederlands of Chinees? Als ik vind dat iemand enige straf verdient, vind ik hem dus automatisch al niet volledig ontoerekeningsvatbaar.
Maar je vindt dus wél dat hij straf verdient. Raar.quote:..
Fijn voor je. Mijn mening (ik zal dit voor het gemak niet poging #9 noemen) is een andere. Hoewel ik het verdedigbaar zou vinden als hij volledig ontoerekeningsvatbaar wordt verklaard. Ver-de-dig-baar.
Niks "ineens". Quote jij maar even een post waarin ik zeg dat het volstrekt irrelevant is. Veel succes, want dat schrijf ik nergens. Dat jij zaken leest die ik niet schrijf kan ik niet zo veel aan doen.quote:Ah, dus nu is de voorgeschiedenis ineens wél relevant...
Nee. Je moet beter lezen.quote:Het is knap hoe je jezelf tegenspreekt.
Het is van belang voor de vaststelling of hij ontoerekeningsvatbaar is. Dat schreef ik al..quote:Je erkent dat de voorgeschiedenis van belang is...
Nee, de voorgeschiedenis is zeer zeker niet de kern van de zaak.quote:je ziet het verband tussen die geschiedenis (het geestelijk geknakt zijn) en zijn handelen. Maar dat is dan weer niet van belang. Terwijl het natuurlijk de kern van deze zaak is; zie wat zijn advocate bepleit.
Dat dus. De geestelijke gesteldheid is van belang. Niet (echt) van belang is hoe dat is gekomen. Iedereen zal begrijpen dat je niet ontoerekeningsvatbaar wordt omdat enkel en alleen omdat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Dáárom is de voorgeschiedenis van belang. Jouw hele zielige verhaal over dat "ze" hem niet hebben geholpen is dus niet relevant, relevant is slechts het blote feit dat hij werd getreiterd en dat hij daar zelf niet zo veel aan kon doen.quote:De geestelijke gesteldheid van deze man op dat moment (direct verband houdend met de voorgeschiedenis) is nou juist iets dat een cruciale rol speelt in de discussie.
Ik snap het prima. Jij wilde namens mij zeggen wat mijn mening is. Daar doe ik niet aan mee.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Nee, je snapt het juist niet. Dat is nou net het probleem..
Er zijn argumenten voor aan te voeren, er valt iets voor te zeggen, het is uit te leggen, het valt te billijken. Hoeveel synoniemen wil je? Mocht de rechter meegaan in de redenering van de advocate rondom het punt van psychische nood en mocht dat leiden tot vrijspraak, dan heb ik daar begrip voor. Ook al vind ik zelf dat de man enige straf zou moeten krijgen voor zijn daad.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Maar je vindt het wel verdedigbaar? Vreemd, heel vreemd.. Wat versta je precies onder "verdedigbaar"?
Ik niks raars aan. Ik wil dat de muur blauw wordt geverfd, maar als het groen wordt, kan ik daar ook mee leven. Waarom mag ik een andere uitkomst dan mijn persoonlijke voorkeur niet "verdedigbaar" vinden?quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Maar je vindt dus wél dat hij straf verdient. Raar.
Ik had het anders moeten verwoorden: het is cruciaal in deze zaak. De kern is uiteraard wat er op die dag is gebeurd. Maar wat er is gebeurd, is niet los te zien van de voorgeschiedenis en die houdt ook weer direct verband met de toestand van de man.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Nee, de voorgeschiedenis is zeer zeker niet de kern van de zaak.
Natuurlijk is wel van belang hoe dat is gekomen, want dezelfde falende politie en gemeente, die deze man herhaaldelijk in de kou lieten staan, kwamen nu langs om dat hek weg te halen. Het was niet de plaatselijke bakker of de voorzitter van de tennisclub, maar het waren ambtenaren en politiemensen; precies die mensen met wie Gijsbert R. als zo lang overhoop lag.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Dat dus. De geestelijke gesteldheid is van belang. Niet (echt) van belang is hoe dat is gekomen. Iedereen zal begrijpen dat je niet ontoerekeningsvatbaar wordt omdat enkel en alleen omdat je met het verkeerde been uit bed bent gestapt. Dáárom is de voorgeschiedenis van belang. Jouw hele zielige verhaal over dat "ze" hem niet hebben geholpen is dus niet relevant, relevant is slechts het blote feit dat hij werd getreiterd en dat hij daar zelf niet zo veel aan kon doen.
Tja, daar denken we dan echt anders over. Want ik vind Gijsbert R. namelijk meer slachtoffer dan dader. Dat terwijl ik doorgaans juist ageer tegen het verschijnsel dat daders tot slachtoffer worden gebombardeerd.quote:Op woensdag 20 maart 2013 15:36 schreef DonJames het volgende:
Ik ben het op veel punten niet met je oneens, ik word alleen zo moe van de meelijwekkende toon en de stroom aan volstrekt irrelevante informatie.
Tsja, je kan er weer een drogredenatie tegenaan gooien, maar het blijft slechts jouw mening dat dat van enorm belang is. Strafrechtelijk is het namelijk gewoon niet zo (van belang).quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:02 schreef Boldface het volgende:
...
Iets met een stier en een rode lap. Een kind van 10 snapt dat nog.
...
Nogmaals, dat is het kenmerk van een poging. Als er wél doden of gewonden waren te betreuren, was het geen poging meer. Geen goed argument dus.quote:...
In deze zaak kunnen we vaststellen dat de ernst van zijn daden enorm meevalt en dat er feitelijk niks ernstigs is gebeurd op de plaats van het delict, in de zin van doden of gewonden.
Wat is je punt? (voordat je weer begint te huilen dat ik er zaken bij verzin)quote:Een voor politiemensen geldt dat omgaan met agressie sowieso bij hun werk hoort.
Heb je een zielig verhaalte onder de CTRL+V zitten?quote:Daar tegenover staat de jarenlange terreur die Gijsbert R. heeft moeten doormaken; iets waar hij en zijn gezin flink onder hebben geleden en waar hij geestelijk aan onderdoor is gegaan. En al die tijd deed de gemeente veel te weinig, maar waren ze er als de kippen bij om hem tegen te werken. De man is tot het uiterste gedreven. Wat hem is overkomen, vind ik oprecht zielig. Jaren van zijn leven zijn compleet verziekt en zodadelijk mag hij noodgedwongen nog eens gaan verhuizen.
Ik ben ervan overtuigd dat de rechter deze link wél ziet. Dezelfde partijen die hem jarenlang in de steek lieten, kwamen nu voortvarend zijn hek weghalen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Tsja, je kan er weer een drogredenatie tegenaan gooien, maar het blijft slechts jouw mening dat dat van enorm belang is. Strafrechtelijk is het namelijk gewoon niet zo (van belang).
Waarom is dat geen goed argument? We kunnen vaststellen dat het slechts bij een poging bleef en dat er niet werkelijk doden en/of gewonden zijn gevallen. Dat maakt de zaak al een stuk minder ernstig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Nogmaals, dat is het kenmerk van een poging. Als er wél doden of gewonden waren te betreuren, was het geen poging meer. Geen goed argument dus.
Ik nam puntsgewijs door waaraan Gijsbert R. zich schuldig maakte. Hij is agressief geweest. Ik merkte op dat de politie daarmee moet kunnen omgaan. En dat deed ik in de context van het relativeren van de ernst van het gedrag van Gijsbert R.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Wat is je punt? (voordat je weer begint te huilen dat ik er zaken bij verzin)
Nee, ik typ het steeds opnieuw. Ik probeer je uit te leggen dat de man tot het uiterste is gedreven, geestelijk er compleet aan onderdoor is gegaan, zijn leven jarenlang verziekt is én dat hij straks nog mag gaan verhuizen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Heb je een zielig verhaalte onder de CTRL+V zitten?
Mag ook niet, is strafbaar en zal bestraft worden, gegarandeerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers.
De reportage staat online nu:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:11 schreef Elfletterig het volgende:
Zondagavond is er in KRO Brandpunt een reportage over Gijsbert Ruiter, inclusief een interview.
Echt... er zit daar een man (en het gaat me niet om die man persoonlijk, maar om de totale bestuurscultuur) die perfect weergeeft wat er mis is in dit land. Als Kurpershoek oppert dat de gemeente ook had kunnen handhaven tegenover de terreurplegers, kijkt die burgemeester alsof -ie voor het eerst van die mogelijkheid hoort.quote:WK: Het staat gewoon in het eindrapport van de onderzoekscommissie, namelijk: de gemeente heeft niet goed geluisterd naar wat er allemaal op dat kamp gebeurd...
B: Maar daarmee is de analyse wel gegeven, maar is de oplossing van hoe we dat soort situaties nu naar de toekomst toe...
WK: Door te handhaven! Door tegen een burger die zich bedreigd voelt, te zeggen: wij gaan jou beschermen. We nemen je klachten serieus.
B: Ja... Ja....
WK: En dát is dus onvoldoende gebeurd.
B: Nou ja... toch is de actie op 21 juli juist vanuit het oogpunt van handhaving ontstaan.
WK: Ja, maar u ging handhaven tegen de man die eigenlijk vond dat van alles om hem heen gehandhaafd moest worden.
B: Ja...
Bovenstaande is slechts een fragment uit een reportage van 9 minuten. Overigens zal de rechter oordelen of Gijsbert Ruiter van verdere rechtsvervolging wordt ontslagen (zoals zijn advocaat bepleit) of dat hij een bepaalde straf krijgt opgelegd voor zijn daden. Naar verwachting zal die straf hoe dan ook niet langer zijn dan de tijd die hij al in voorarrest zat.quote:Op maandag 25 maart 2013 03:13 schreef El_Matador het volgende:
Goede journalistiek (ik heb de uitzending over de gebeurtenissen in een durpje 8000 km verderop niet gezien, ik ga af op bovenstaande) ontslaat de geweldpleger tegen onschuldige politieagenten nog steeds niet van vervolging.
Voor de honderdmiljoenmiljardste keer aan een zolderkamerautist met een "dikke kop" het woord 'causaliteit' uitleggen, is "trouwens ook wel raar"quote:Op maandag 25 maart 2013 09:44 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bovenstaande is slechts een fragment uit een reportage van 9 minuten. Overigens zal de rechter oordelen of Gijsbert Ruiter van verdere rechtsvervolging wordt ontslagen (zoals zijn advocaat bepleit) of dat hij een bepaalde straf krijgt opgelegd voor zijn daden. Naar verwachting zal die straf hoe dan ook niet langer zijn dan de tijd die hij al in voorarrest zat.
Het is trouwens wel raar dat iemand uitgerekend een stier als user icon heeft, niet snapt dat bepaalde zaken als een rode lap op een stier kunnen werken.
Probeer het toch nóg maar een keer, want je eerdere pogingen waren niet bepaald overtuigend. In tegenstelling tot zelfs de rechter blijf je vakkundig de voorgeschiedenis negeren. En dan ook nog het woord "causaliteit" in de mond nemen...quote:Op maandag 25 maart 2013 09:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor de honderdmiljoenmiljardste keer aan een zolderkamerautist met een "dikke kop" het woord 'causaliteit' uitleggen, is "trouwens ook wel raar"
Wat denk je wel niet?quote:Op maandag 25 maart 2013 09:50 schreef Boldface het volgende:
[..]
Probeer het toch nóg maar een keer, ...
quote:Op maandag 25 maart 2013 10:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat ik denk? Dat ik van doen heb metben een stug, hardleers persoon.
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
quote:Op maandag 25 maart 2013 10:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
-Man wordt stelselmatig lastig gevallen door de kampers die naast hem wonen
-Ondanks vele aangiftes doen gemeente en politie niets om het op te lossen
-Man lost het zelf op door een hek te plaatsen
-Gemeente gaat dan moeilijk doen omdat er geen vergunning voor het hek is
Als de politie je niet tegen tuig wil beschermen maar wel komt handhaven als je tegen datzelfde tuig een hek plaatst dan mag je je best wel tegen de politie verweren.
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven. Desondanks is er enig begrip op te brengen voor het gegeven dat de man op dat moment compleet was doorgedraaid; niet in de laatste plaats als gevolg van de voorgeschiedenis.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
-Man wordt stelselmatig lastig gevallen door de kampers die naast hem wonen
-Ondanks vele aangiftes doen gemeente en politie niets om het op te lossen
-Man lost het zelf op door een hek te plaatsen
-Gemeente gaat dan moeilijk doen omdat er geen vergunning voor het hek is
Als de politie je niet tegen tuig wil beschermen maar wel komt handhaven als je tegen datzelfde tuig een hek plaatst dan mag je je best wel tegen de politie verweren.
De politie heeft een plicht naar de burger.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:08 schreef Boldface het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven.
Leuk verzonnen, maar onzin.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.
Dat is ook wat ik het meest schrijnende aan die reportage vind; een burgemeester die het contact met de werkelijkheid compleet kwijt raakt. Het stukje dat ik hierboven al citeerde... - uitgeschreven komt het niet zo sterk over als op beeld. Je ziet een man zitten die nota bene verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid, maar die er evengoed niks van lijkt te snappen...
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).quote:Op maandag 25 maart 2013 11:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).
Er is feitelijk bar weinig gedaan aan de situatie. De kampers zitten er nog steeds, de vrouw en zoon van Ruiter leven elders in het land, ondergedoken. De gemeente heeft zich nu bereid getoond om het (uiteraard totaal onverkoopbare) huis van Ruiter te kopen, zodat de familie kan vertrekken. Ondertussen zitten de aso-kampers nog vrolijk, ongestoord op hun plek.
Ik neem aan dat het OM de beschikbare beelden gretig heeft gebruikt. Ze vormen natuurlijk uitstekend bewijsmateriaal. En ondanks de tik op de vinger die de rechter heeft uitgedeeld, volhardt het OM in zijn (absurde) eis. Tekenend voor de arrogantie van de gevestigde orde.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?
en heb erge medelijden met dit soort figuren zeker als er ondanks dat het in het nieuws is geweest, er alsnog geen hol aan gedaan word.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-hoeft-niet-meer-celquote:Haelenaar Gijsbert Ruiter hoeft niet meer de cel in
Gijsbert Ruiter uit Haelen is veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Dat is gelijk aan de tijd die hij in voorarrest zat. Hij hoeft dus niet meer terug de cel in.
Brandbommen, pijl en boog
Ruiter ging vorig jaar juni door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd. Hij gooide met brandbommen en dreigde met pijl en boog. Het hek moest hem beschermen tegen kampbewoners.
Volgens de rechtbank in Roermond was er geen sprake van poging tot moord of doodslag. Hij wilde in eerste instantie met zijn actie mensen verjagen en niet verwonden.
Het OM had acht jaar geëist voor zeven maal poging tot moord. Uiteindelijk bleven alleen maar enkele pogingen tot zware mishandeling en bedreiging over. Twee weken geleden stelde de rechtbank hem al op vrije voeten.
Geen schadevergoeding
De rechtbank in Roermond heeft de eisen tot schadevergoeding door 6 agenten in de zaak Ruiter niet ontvankelijk verklaard. De agenten eisten de vergoeding na de escalatie vorig jaar juni in Haelen. Ze vroegen voor de geleden psychische schade, een vergoeding van in totaal 18.500 euro.
De rechtbank acht zich strafrechtelijk niet bevoegd hiervoor en verwees de zaak door naar de civiele rechter.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aak-haelenaar-ruiterquote:OM mogelijk in hoger beroep in zaak Haelenaar Ruiter
Het Openbaar Ministerie beraadt zich over hoger beroep in de zaak tegen Gijsbert Ruiter. De Haelenaar werd veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Het OM had 8 jaar cel voor meerdere pogingen tot moord geëist.
Het OM erkent het grote verschil, maar spreekt niet van een teleurstelling. Het is wel tevreden dat de rechtbank het handelen van Ruiter strafbaar achtte.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-van-gemeente-leudalquote:Ruiter nog niets gehoord van gemeente Leudal
De gemeente Leudal heeft zich nog niet gemeld bij Gijsbert Ruiter, om tot een oplossing van het burenconflict te komen. Ruiter werd dinsdag veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Hij ging vorig jaar door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd.
Het hek moest zijn gezin beschermen tegen de terreur van woonwagenbewoners. Uit onderzoek bleek dat de gemeente in het jarenlang slepende conflict tussen Ruiter en het kamp flinke steken had laten vallen.
Onlangs werd wethouder Vogels aangewezen om het probleem op te lossen. Die heeft zich nog niet gemeld, zegt Ruiter.
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Er valt niks te winnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.
Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Dit is echt de omgekeerde wereld...quote:Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro'squote:
Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;quote:Op woensdag 13 november 2013 16:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?
En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
Nee, meer heb ik ergens gelezen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:58 schreef Waffle het volgende:
[..]
En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?
Klopt, ik zou het ook niet weten. Die man is zo lang door een hel gegaan, ik snap eigenlijk wel dat je daarna niet meer kan denken "nu laat ik het voor wat het is en ga ik weg".quote:Op woensdag 13 november 2013 16:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;
Hoelang wil je nog in deze ellende blijven zitten? Je hebt een kans om nu ergens anders een fatsoenlijk leven te leiden ipv deze misère..
Hij moet ook aan zijn vrouw en kind denken ipv zijn eigen ego..
Oké als het meer was dan vind ik inderdaad dat hij het had moeten aannemen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, meer heb ik ergens gelezen.
Wat heeft je eergevoel ermee te makenquote:Op woensdag 13 november 2013 16:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro's
Je eergevoel volgen staat rationeel handelen vaak in de weg. Of dat dom is? Tja.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat heeft je eergevoel ermee te makenJe terwijl je prima weg kunt gaan laten pesten door een stelletje kampers is niet bepaald eervol maar eerder dom. Dat is ook niet fijn voor je gezin.
Hij kan helemaal niet prima weg, dat blijkt wel anders was ie wel gegaan en als je gewoon niet weg wil ben je dus zelf blijkbaar schuld tegenwoordig als je door zo'n kampharries geterrorisseerd wordquote:Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat heeft je eergevoel ermee te makenJe terwijl je prima weg kunt gaan laten pesten door een stelletje kampers is niet bepaald eervol maar eerder dom. Dat is ook niet fijn voor je gezin.
Waarom kan hij dan niet weg ? Hij kan zijn huis verkopen aan de gemeente en ergens anders gaan wonen. Als je gewoon niet weg wilt uit koppigheid dan moet je ook niet zeuren dat de gemeente voor je veiligheid moet zorgen. Zelfs de gemeente legt het af tegen kampers.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:52 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Hij kan helemaal niet prima weg, dat blijkt wel anders was ie wel gegaan en als je gewoon niet weg wil ben je dus zelf blijkbaar schuld tegenwoordig als je door zo'n kampharries geterrorisseerd word![]()
En wie zegt dat zijn vrouw niet achter hem staat? Niet iedereen wil zich graag laten verjagen hoor
En omdat zelfs de gemeente het aflegt is het goed, en moet je je er maar bij neer leggen... duidelijk. Ik denk dat deze discussie geen zin meer heeft, wij denken duidelijk heel anders over bepaalde zakenquote:Op woensdag 13 november 2013 18:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom kan hij dan niet weg ? Hij kan zijn huis verkopen aan de gemeente en ergens anders gaan wonen. Als je gewoon niet weg wilt uit koppigheid dan moet je ook niet zeuren dat de gemeente voor je veiligheid moet zorgen. Zelfs de gemeente legt het af tegen kampers.
Woonwenz had t er ook moeilijk mee
Ik vind dat de man de boel aan het uitlokken is door te weigeren om te vertrekken en weer een hek te plaatsen. We denken er dus idd heel anders over.quote:Op woensdag 13 november 2013 18:10 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
En omdat zelfs de gemeente het aflegt is het goed, en moet je je er maar bij neer leggen... duidelijk. Ik denk dat deze discussie geen zin meer heeft, wij denken duidelijk heel anders over bepaalde zaken
Hij zeurt overigens niet. Hij zet een hek neer. Voor de tweede keer, omdat de gemeente wel het lef heeft om deze man aan te pakken
quote:Ruiter laat zich niet uitkopen door Leudal
Gijsbert Ruiter gaat niet in op het bod van de gemeente Leudal op zijn huis in Haelen.
Dat liet hij donderdag weten. De gemeente wil met de koop van het huis een eind maken aan een conflict tussen Ruiter en de bewoners van het naastgelegen woonwagenkamp. Ruiter kreeg tot 1 november om akkoord te gaan met een bod van 356.000 euro. Ruiter heeft volgens de gemeente nog de hele dag de tijd om alsnog akkoord te gaan.
Ruiter gooide in juni vorig jaar met brandbommen naar de politie toen de gemeente een hek rond zijn woning wilde verwijderen. Het hek moest hem beschermen tegen zijn buren. Ruiter werd daarvoor veroordeeld tot 9 maanden celstraf. Het hoger beroep in die zaak loopt nog.
Ruiter wilde ingaan op het bod, onder voorwaarde dat hij in het huis mocht blijven wonen tot na de uitspraak in het beroep. Die eis legde de gemeente naast zich neer.
Lekker bezig ben je dan als je t vertikt om weg te gaan....quote:Gijsbert Ruiter is woensdag bezig om een hek rond zijn huis in Haelen te plaatsen. De reden is dat de bewaking bij zijn huis woensdagochtend is stopgezet.
Leudal
Van onze verslaggever
De gemeenteraad van Leudal besloot dinsdagavond geen geld meer te betalen voor de permanente bewaking, die inmiddels al zo'n 150.000 euro heeft gekost.
Volgens burgemeester Arno Verhoeven heeft de politie dinsdag nog geadviseerd om de beveiliging voort te zetten. Hij ontraadde de raad dan ook met klem om de geldkraan dicht te draaien.
Omdat de burgemeester echter geen inzicht kan geven in de veiligheidsrisico's wil de raad niet meer betalen.
Ruiter zegt dat hij zich vogelvrij verklaard voelt. Achter het hekwerk heeft hij een rol prikkeldraad gelegd, zodat niemand over de hek heen kan. Volgens Ruiter is het plaatsen van het hek legaal, omdat het op zijn eigen grond staat en lager is dan een meter
nee dat doe je ook niet meer , zo veel gevoel en normaal denken is al gesloopt door de mensheid op dat momentquote:Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef Murdera het volgende:
[..]
Klopt, ik zou het ook niet weten. Die man is zo lang door een hel gegaan, ik snap eigenlijk wel dat je daarna niet meer kan denken "nu laat ik het voor wat het is en ga ik weg".
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |