abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121379876
http://www.crimesite.nl/n(...)oier-uit-haelen.html

8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit

Edit met extra info

http://www.revu.nl/2012/07/05/haelen-en-de-molotov-man/

[ Bericht 21% gewijzigd door Seamonkey- op 10-01-2013 00:51:51 ]
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_121379932
Verplichte psychiatrische behandeling mag in ieder geval wel.
I dare you all to write one more thing that you won't say to my face. - Marilyn Manson
pi_121379982
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
pi_121380019
De tijd die hij in voorarrest heeft gezeten lijkt me persoonlijk al genoeg. Hij is jarenlang door de buurt en gemeente geterroriseerd. Dan kan ik het me voorstellen dat je een keer doordraait. Dat geeft nog niet het recht om iemand bijna in de fik te zetten, daarom lijkt me het voorarrest genoeg. Dan zal hij er wel van geleerd hebben en verhuizen naar een rustige plek oid.

Het was wel een enorme faal trouwens van de politie :')
pi_121380063
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
Hij gooide duidelijk expres mis, het was zijn laatste wanhopige uiting van frustratie, zijn laatste roep om hulp.

Lees het verhaal wat er aan vooraf is gegaan even. Als ik hem was zou het veeeel en veel harder mis zijn gegaan, dan zouden er doden zijn gevallen.
pi_121380068
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden. Maar ik denk dat hij dat nu inmiddels al wel genoeg is. En ik vind 8 jaar buiten alle proporties. Zeker als je kijkt wat je tegenwoordig voor verkrachting of doodslag krijgt.
pi_121380181
Het OM zet wel erg hoog in met poging tot moord. Ik denk niet dat ze dat kunnen bewijzen. Ik denk meer iets in de trant van poging tot doodslag en dat ie misschien verminderde toerekeningsvatbaar zal worden verklaard.
pi_121380206
Rechter kijkt hopelijk ook naar het verhaal vooraf. Dan zal de straf wel een stukkie minder worden.
pi_121380871
Stelletje amateurs die politie.
pi_121380894
Het is dan ook maar een eis. Ik betwijfel ten zeerste dat die ingewilligd gaat worden.
pi_121381006
Zijn d'r nou eigenlijk ook maatregelen genomen tegen die tokkies daar in de buurt? :o
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:48:44 #12
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121381152
een fietser doodrijden = 3 maanden cel
mishandelen van omatje = 72 uur schoffelen
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel

Nederland _O_
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_121381165
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel

Nederland _O_
Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 01:50:24 #14
256666 leeell
I know you're lonely
pi_121381173
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:49 schreef Tchock het volgende:

[..]

Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.
wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post man }:|

tevens hap :9
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_121381176
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 01:50 schreef leeell het volgende:

[..]

wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post man
Bijna een normaal subforum.
pi_121381192
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:

8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit

Edit met extra info

Echt te treurig voor woorden inderdaad, OM laat zich weer eens kennen onder het idiote VVD-beleid, en die agenten met hun zogenaamde trauma's ga toch weg.
pi_121381375
quote:

Nederland _O_
Niet te vergeten een voetballer die vrijuit gaat na iemand de dood in de rijden. :')
pi_121381752
quote:

8 jaar?

Edit met extra info

Als een groepje kampers (inderdaad jarenlang) iemands huis meermaals probeert af te branden, familie met de dood bedreigd, dieren afslacht, en iemand aanrijden om vervolgens in elkaar te slaan, is ingrijpen schijnbaar teveel gevraagd. De politie en vooral gemeente heeft echt enooooorm gefaald.

En die rechter ook, meneer heeft met benzine gegooid en verdiend een straf, maar om iemand tot acht jaar celstraf te veroordelen eisen zonder bovenstaande ook maar enigszins mee te laten tellen.... bah.

En die kampers lachen zich ondertussen een ongeluk... trieste bedoeling, zou er niet van opkijken als blijkt dat er nooit een agent op is afgestuurd.

[ Bericht 2% gewijzigd door havanagila op 10-01-2013 02:52:08 ]
pi_121382602
quote:

Nederland _O_
Op Geenstijl had je nu +200 gehad.
pi_121382787
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121382797
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
:').
pi_121384093
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
:')
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121384332
quote:
9s.gif Op donderdag 10 januari 2013 07:11 schreef Specularium het volgende:

[..]

:').
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:24 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121384375
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:

[..]

[..]

Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik? ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121384394
quote:

[..]

[..]

Ben je echt zo dom? :D
pi_121384562
quote:

[..]

[..]

blablablablablablablablablablablablablabla
pi_121384758
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik? ;)
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
pi_121384783
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
Als hij dat gedaan had misschien ja. :')
pi_121384835
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Dat is zeker laag. Een eis van 8 jaar voor het verkrachten van een meisje van 3 en het onverdoofd slachten van een hond vind ik ook laag. Maarja dat is hier ook niet van toepassing.
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:05:56 #30
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_121384897
van onze hulpverleners blijf je met je poten af!!!
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_121384964
Voor doodslag krijg je een stuk minder.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 10:11:12 #32
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_121384998
En het is wel even een ander verhaal....

http://www.telegraaf.nl/b(...)otov_opgepakt__.html

Deze man is met medeweten van de gemeente jaren en jarenlang geterroriseerd door de kampers achter hem die de gemeente en oom agent volledig hun gang lieten gaan.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121384999
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
Fijn he, dat soort discriminatie.
pi_121385281
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En het is wel even een ander verhaal....

http://www.telegraaf.nl/b(...)otov_opgepakt__.html

Deze man is met medeweten van de gemeente jaren en jarenlang geterroriseerd door de kampers achter hem die de gemeente en oom agent volledig hun gang lieten gaan.
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
En toen was er niemand die hem hielp.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken. :')

Te bizar.. ongelofelijk.
pi_121385318
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken. :')

Te bizar.. ongelofelijk.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het geduld hebben van deze man.
pi_121385451
quote:

[..]

Te bizar.. ongelofelijk.
Dat is idd bizar.

Neemt niet weg dat hij niet met molotovs had moeten gooien en al helemaal niet die ene agent met benzine had moeten overgieten.

Maar de gemeente en politie hebben wel enorm gefaald bij deze man en (wederom) die kk-kampers volledig hun gang laten gaan. Dat is de echte schande hier.
pi_121391291
quote:

[..]

Te bizar.. ongelofelijk.
Ja.

Vraag me af wat hij heeft terug gedaan bij die tokkies. Kan toch niet zo zijn dat dit allemaal over zich heen heeft laten komen zonder ook maar iets terug te doen.

En vraag me af of de situatie nu verbeterd is.
pi_121391709
quote:

8 jaar?

Edit met extra info

Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.

Anders krijg je geen 8 jaar zou je logisch concluderen.

Alleen jammer dat geen enkele nieuwsbron daadwerkelijk uit het vonnis citeert of iets dergelijks, het blijft nu bij trieste stemmingsmakerij.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121391829
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Ziba het volgende:

[..]

Ja.

Vraag me af wat hij heeft terug gedaan bij die tokkies. Kan toch niet zo zijn dat dit allemaal over zich heen heeft laten komen zonder ook maar iets terug te doen.

En vraag me af of de situatie nu verbeterd is.
Ik heb er twijfels bij of hij nu betere buren heeft.
pi_121391926
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
pi_121392055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Ben ik het ook wel mee eens.
pi_121392106
Ziek, dit :r
Ik schaam me voor een land met zo'n Openbaar Ministerie.

Wie zich een beetje in deze zaak verdiept, weet dat de man tijdenlang is geterroriseerd door bewoners van een aangrenzend woonwagenkamp. Het echtpaar heeft tot vervelens toe geklaagd, maar er werd nooit actie ondernomen tegen de overlast.

Omdat er van alles naar zijn huis werd geslingerd, heeft de man een hek geplaatst om zijn huis te beschermen. De overheid was er als de kippen bij om te melden dat dat hek weg moest. Toen het zover was dat men dat hek kwam weghalen, is de man compleet door het lint gegaan en heeft hij die molotov-cocktail gegooid.

Nee, die daad is niet goed te keuren, maar er mag wel wat meer oog zijn voor de voorgeschiedenis in deze zaak. Het is ziek - een ander woord heb ik er niet voor - dat er zo'n absurd hoge straf tegen deze man wordt geëist. Het is werkelijk te hopen dat de rechter tot een ander oordeel komt.
pi_121392191
Het OM slaat de laatste tijd wel wild om zich heen zeg. :') Beetje overdreven als de rechter er toch niet in mee gaat.
pi_121392295
Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:

NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2013 14:11:00 ]
pi_121392334
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
Een zekere mate van geweld hoort mijns inziens bij het politiewerk, daarom krijgen ze ook een wapen en trainingen om geweld uit te oefenen. Ik vind het dus onzin om geweld tegen de politie zwaarder aan te pakken, dat is gewoon onderdeel van hun werk.
pi_121392390
quote:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.

Dit soort gekken kan uiteindelijk iedereen worden, zeker als je onrecht aangedaan wordt, duidelijk onrecht, maar degene die de rechtsorde in de hand moeten houden, keren zich ook nog eens tegen je.
pi_121392429
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Casos het volgende:

[..]

Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.

Dit soort gekken kan uiteindelijk iedereen worden, zeker als je onrecht aangedaan wordt, duidelijk onrecht, maar degene die de rechtsorde in de hand moeten houden, keren zich ook nog eens tegen je.
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
pi_121392487
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?

*omgekeerde wereld*
pi_121392515
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Boldface het volgende:
Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:

Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.
pi_121392557
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.

Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.

En nu dan ook nog deze absurd hoge strafeis. Het is gewoon ziek dat het OM in zulke omstandigheden zo'n hoge straf durft te eisen. Dit is niet in het belang van onze samenleving en het OM vertegenwoordigt hiermee ook niet de staat. Met recht heeft dit helemaal niks te maken.

Nee, de daad van de Limburger hoeft niet onbestraft te blijven; hij had niet mogen doen wat hij heeft gedaan. Maar 8 jaar eisen is volstrekt absurd. Het is werkelijk te hopen dat de rechter oog heeft voor alle ellende die de man heeft moeten doorstaan en voor de mate waarin hij in de kou is gezet.
pi_121392597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?

*omgekeerde wereld*
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
pi_121392636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.

Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen... :{
pi_121392685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.

Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen... :{
Klopt, maar vind ik wel een taak voor ge gemeente, eerlijk gezegd.

En ohja, dat is ook eens gebeurd met van die sjonnies hè, ernstig eigenlijk. Maar denk dat ze bang zijn voor die tokkies.
pi_121392891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
pi_121393055
quote:
In die situatie zouden we allemaal een doorgedraaide gek zijn geworden.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

Niet mogelijk, hij heeft al zijn spaargeld in dat huis gestoken, en een half jaar later kwam dat kamp er achter.
Het huis is onverkoopbaar, en wie heeft er het geld liggen om een 2e woning te kopen?
pi_121393057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef Casos het volgende:

[..]

Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
3 kampen in de buurt hebben er nooit last van, niet overal is het zo erg.

Kleine toevoeging, schijnbaar wat ik dan gehoord heb is dat meneer geklaagd heeft bij de gemeente in het begin over wat kleinere dingetjes daar zijn ze op dat kamp erachter gekomen en toen is het gedonder begonnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door FAUSTINO op 10-01-2013 14:37:56 ]
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121393986
Het meest trieste is dat die man met zijn vrouw uit Amsterdam naar Limburg is verhuist voor de rust. Deze mijnheer heeft niet gebogen voor de terreur van die kampers. Die is er gewoon tegenin gegaan. Ik denk dat 99% niets tegen die kampers zegt als er iets gebeurd wat niet door de beugel kan. Je kunt namelijk wachten op een lekke band of een steen door de raam. Hij heeft dat wel gedaan en moet daarvoor op de blaren zitten. Uiteindelijk is er iets bij hem geknapt. En wat die betreffende dag is gebeurd valt niet goed te praten, maar is wel enigszins begrijpelijk.

Feit is wel dat de overheidsinstanties hier gigantisch hebben gefaald. Als je het probleem wel onderkent, maar niet durft op te treden moet je die mensen daar weghalen. Schrijnend om te zien dat ze die vrouw en haar kind nu wel uit willen kopen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:49:15 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121395859
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef trancethrust het volgende:

Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.

Wie meer kennis heeft van het strafrecht zou weten dat de beste man mogelijk voor een deel ontoerekeningsvatbaar zou kunnen worden verklaard. Een gevangenisstraf + TBS behoort dan tot de mogelijkheden. Je mag als rechter trouwens geen levenslange gevangenisstraf + TBS opleggen (zie de zaak Lucia de B).

Het OM zal in deze zaak denk ik niet krijgen wat ze willen met hun strafeis. Poging tot moord lijkt mij nogal absurd om deze man ten laste te leggen gezien de moeilijkheidsgraad van de bewijsbaarheid hiervan. Ik denk ook dat het OM hiermee rekening houdt en primair gaat voor poging tot moord en subsidiair voor poging tot doodslag.
pi_121396333
Oh wacht, ik las er compleet naast en dacht dat dit om een uitspraak ging, maar het is louter een eis. Excuus.
pi_121404414
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
pi_121406539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
pi_121414043
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Boldface het volgende:
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.

Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.

Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
pi_121415066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
Idd compleet misplaatste vertoning van autoriteit. Hij plaatst dat hek ook gvd helemaal niet voor z'n lol maar omdat ie jarenlang getreiterd is. En dan de mensen die hem nooit hebben geholpen terwijl ze dat zouden moeten komen dan zijn hek afbreken. Ik vind het echt te bizar voor woorden.
pi_121423446
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay..... :')
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:09:56 #66
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_121423461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay..... :')
leer begrijpend lezen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_121423585
pi_121423646
quote:
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden _O_
pi_121423700
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
pi_121423714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
1. Column dan.
2. Neemt niet weg dat ik het een goed stuk vind.
pi_121424165
quote:
Goeie column.

Komt er ook iemand voor deze man op? Ik vind eigenlijk dat hij meteen moet worden vrijgelaten.
pi_121427010
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121427061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

_O- jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt he?
pi_121427120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
pi_121427351
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
pi_121427379
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft. :)
pi_121427526
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft. :)
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
pi_121427561
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
Ach, soms is simpel het beste. :)
Maar ik snap de teleurstelling wel. ;)
pi_121429261
quote:
De agenten die bij de handhavingsactie betrokken waren, zeggen psychische schade te hebben opgelopen door de gebeurtenissen. Ze vreesden die dag voor hun leven en hebben enige tijd privé en in hun werk psychische hinder van het incident ondervonden, zo werd dinsdag bij de rechtbank in Roermond naar voren gebracht.
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden. :r
pi_121429344
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:10 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden. :r
Kan je nagaan hoe die man zich heeft gevoeld toen hij tot deze wanhoopsdaad kwam ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')