Hij gooide duidelijk expres mis, het was zijn laatste wanhopige uiting van frustratie, zijn laatste roep om hulp.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
Ik zeg niet dat hij niet gestraft moet worden. Maar ik denk dat hij dat nu inmiddels al wel genoeg is. En ik vind 8 jaar buiten alle proporties. Zeker als je kijkt wat je tegenwoordig voor verkrachting of doodslag krijgt.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
een fietser doodrijden = 3 maanden cel
mishandelen van omatje = 72 uur schoffelen
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel
Nederland
wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post manquote:Op donderdag 10 januari 2013 01:49 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gast, je post slaat compleet nergens op. Ga anders eerst eens een boek lezen voor je dit soort onzin post. En dan maakt het me niet eens uit welk boek, eigenlijk. Gewoon iets anders doen.
Bijna een normaal subforum.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:50 schreef leeell het volgende:
[..]
wat is NWS zonder een ongefundeerde onderbuik post man
Echt te treurig voor woorden inderdaad, OM laat zich weer eens kennen onder het idiote VVD-beleid, en die agenten met hun zogenaamde trauma's ga toch weg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
http://www.crimesite.nl/n(...)oier-uit-haelen.html
8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit
Edit met extra info
http://www.revu.nl/2012/07/05/haelen-en-de-molotov-man/
Niet te vergeten een voetballer die vrijuit gaat na iemand de dood in de rijden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
wanhoopsdaad na jaren terreur van kamptokkies en een wegkijkende gemeente = 8 jaar cel
Nederland
Als een groepje kampers (inderdaad jarenlang) iemands huis meermaals probeert af te branden, familie met de dood bedreigd, dieren afslacht, en iemand aanrijden om vervolgens in elkaar te slaan, is ingrijpen schijnbaar teveel gevraagd. De politie en vooral gemeente heeft echt enooooorm gefaald.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
8 jaar?
Die man is jarenlang geterroriseerd en draait dan misschien wel terecht door en krijgt nu wellicht 8 jaar aan z'n broek. Echt niet te geloven dit
Edit met extra info
Op Geenstijl had je nu +200 gehad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:48 schreef leeell het volgende:
Nederland
quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
quote:Op donderdag 10 januari 2013 07:09 schreef DroogDok het volgende:
Wordt er een keer een hoge straf geëist is het weer niet goed. Mensen, wat willen jullie nou?!?!?!?!
quote:
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.quote:
Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik?quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
Ben je echt zo dom?quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Ach zo is het toch altijd. Er moet strenger gestraft worden, maar dat geldt dan alleen voor mensen die worden uitgekotst door de publieke opinie.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:40 schreef DroogDok het volgende:
[..]
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:42 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Neen, er moet strenger gestraft worden ja, maar de feiten en omstandigheden spelen ook mee, dat snap je toch wel hoop ik?
Als hij dat gedaan had misschien ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
Dat is zeker laag. Een eis van 8 jaar voor het verkrachten van een meisje van 3 en het onverdoofd slachten van een hond vind ik ook laag. Maarja dat is hier ook niet van toepassing.quote:Op donderdag 10 januari 2013 09:59 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Tuurlijk, die kan de rechter meewegen. Een eis van 8 jaar voor het werpen van molotovcocktails naar de politie en het beschieten van de politie met pijl en boog vind ik nog laag.
Fijn he, dat soort discriminatie.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
van onze hulpverleners blijf je met je poten af!!!
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En het is wel even een ander verhaal....
http://www.telegraaf.nl/b(...)otov_opgepakt__.html
Deze man is met medeweten van de gemeente jaren en jarenlang geterroriseerd door de kampers achter hem die de gemeente en oom agent volledig hun gang lieten gaan.
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die het geduld hebben van deze man.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
En toen was er niemand die hem hielp.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken.
Te bizar.. ongelofelijk.
Dat is idd bizar.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Zijn huis is verscheidene keren bijna in de fik gezet, zijn dieren zijn vermoord, ruiten ingegooid, in elkaar geslagen, bedreigd, etc.
Toen wilde hij een klein hekje neerzetten, alles goed en aardig, maar blijkbaar 2 cm te hoog oid, en toen stond de politie er met een grote groep om het af te breken.
Te bizar.. ongelofelijk.
Ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:22 schreef Murdera het volgende:
[..]
Te bizar.. ongelofelijk.
Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:42 schreef Seamonkey- het volgende:
8 jaar?
Edit met extra info
Ik heb er twijfels bij of hij nu betere buren heeft.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:41 schreef Ziba het volgende:
[..]
Ja.
Vraag me af wat hij heeft terug gedaan bij die tokkies. Kan toch niet zo zijn dat dit allemaal over zich heen heeft laten komen zonder ook maar iets terug te doen.
En vraag me af of de situatie nu verbeterd is.
Ben ik het ook wel mee eens.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Een zekere mate van geweld hoort mijns inziens bij het politiewerk, daarom krijgen ze ook een wapen en trainingen om geweld uit te oefenen. Ik vind het dus onzin om geweld tegen de politie zwaarder aan te pakken, dat is gewoon onderdeel van hun werk.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:05 schreef eleusis het volgende:
van onze hulpverleners blijf je met je poten af!!!
Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:11 schreef Casos het volgende:
[..]
Ook bij jou zal op een bepaald moment de grens bereikt zijn, echt, je wil niet weten hoe frustrerend zoiets kan zijn. Ik kan mij de reactie prima voorstellen en vind het zelfs volledig terecht.
Dit soort gekken kan uiteindelijk iedereen worden, zeker als je onrecht aangedaan wordt, duidelijk onrecht, maar degene die de rechtsorde in de hand moeten houden, keren zich ook nog eens tegen je.
en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:
[..]
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:08 schreef Boldface het volgende:
Deze drie artikelen zijn verplicht leesvoer voor mensen die denken dat ze alleen op basis van het huidige nieuwsbericht een mening over deze zaak kunnen hebben:
NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?
*omgekeerde wereld*
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
Klopt, maar vind ik wel een taak voor ge gemeente, eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.
Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen...
Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:
[..]
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
In die situatie zouden we allemaal een doorgedraaide gek zijn geworden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
Niet mogelijk, hij heeft al zijn spaargeld in dat huis gestoken, en een half jaar later kwam dat kamp er achter.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:
[..]
Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
3 kampen in de buurt hebben er nooit last van, niet overal is het zo erg.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef Casos het volgende:
[..]
Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
Wie meer kennis heeft van het strafrecht zou weten dat de beste man mogelijk voor een deel ontoerekeningsvatbaar zou kunnen worden verklaard. Een gevangenisstraf + TBS behoort dan tot de mogelijkheden. Je mag als rechter trouwens geen levenslange gevangenisstraf + TBS opleggen (zie de zaak Lucia de B).quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef trancethrust het volgende:
Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.quote:Op donderdag 10 januari 2013 19:28 schreef DroogDok het volgende:
[..]
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Boldface het volgende:
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.
Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.
Idd compleet misplaatste vertoning van autoriteit. Hij plaatst dat hek ook gvd helemaal niet voor z'n lol maar omdat ie jarenlang getreiterd is. En dan de mensen die hem nooit hebben geholpen terwijl ze dat zouden moeten komen dan zijn hek afbreken. Ik vind het echt te bizar voor woorden.quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef havanagila het volgende:
[..]
Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....quote:Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef Kowloon het volgende:
[..]
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
leer begrijpend lezenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)campaign=Cookiecheck
1. Het is een columnquote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden
1. Column dan.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
Goeie column.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)campaign=Cookiecheck
Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay.....
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 10:56 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:05 schreef Murdera het volgende:
[..]
Hij heeft natuurlijk een doelgroep waar hij het voor schrijft.
Ach, soms is simpel het beste.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 11:10 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Maar ik vind dat toch niet zo bij die krant passen, hoewel het nooit zo'n goede krant geweest is. Bij bijvoorbeeld de Telegraaf ligt dat anders. Dan rinkelen ze hun belletje om aan te geven dat het voedertijd is, en dan beginnen de pavlovhondjes luid te keffen. Maar bij de Volkskrant verwacht ik toch een stuk waarbij het gegeven signaal geschikt is om pas na enige overdenking tot het maken van geluidjes te leiden.
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden.quote:De agenten die bij de handhavingsactie betrokken waren, zeggen psychische schade te hebben opgelopen door de gebeurtenissen. Ze vreesden die dag voor hun leven en hebben enige tijd privé en in hun werk psychische hinder van het incident ondervonden, zo werd dinsdag bij de rechtbank in Roermond naar voren gebracht.
Kan je nagaan hoe die man zich heeft gevoeld toen hij tot deze wanhoopsdaad kwamquote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:10 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Risico van het vak, jankerds! Had je maar geen agent moeten worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |