abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121392557
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.

Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.

En nu dan ook nog deze absurd hoge strafeis. Het is gewoon ziek dat het OM in zulke omstandigheden zo'n hoge straf durft te eisen. Dit is niet in het belang van onze samenleving en het OM vertegenwoordigt hiermee ook niet de staat. Met recht heeft dit helemaal niks te maken.

Nee, de daad van de Limburger hoeft niet onbestraft te blijven; hij had niet mogen doen wat hij heeft gedaan. Maar 8 jaar eisen is volstrekt absurd. Het is werkelijk te hopen dat de rechter oog heeft voor alle ellende die de man heeft moeten doorstaan en voor de mate waarin hij in de kou is gezet.
pi_121392597
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:14 schreef Frutsel het volgende:

[..]

en wie betaald dat? en wie koopt jouw huis want wie wil er bij die engerds wonen? Zon engerd misschien?

*omgekeerde wereld*
Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
pi_121392636
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

Vind ik wel iets voor de gemeente om naar te kijken eigenlijk. Beste is nog om die tokkies gewoon ergens te plaatsen waar nog meer tokkies wonen zodat normale mensen d'r geen last van hebben.
Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.

Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen... :{
pi_121392685
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zoals de nieuwsberichten hierboven aangeven. De gemeente doet niets en heeft nooit wat gedaan.

Misschien dat ze de tokkies voor een paar miljoen kunnen verhuizen... :{
Klopt, maar vind ik wel een taak voor ge gemeente, eerlijk gezegd.

En ohja, dat is ook eens gebeurd met van die sjonnies hè, ernstig eigenlijk. Maar denk dat ze bang zijn voor die tokkies.
pi_121392891
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:16 schreef Ziba het volgende:

[..]

Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
pi_121393055
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:58 schreef FigureBirdStars het volgende:
Het zou goed zijn als hij een tijdje moet brommen. Zulk soort doorgedraaide gekken heb ik liever niet op straat loslopen, wat de achterliggende reden dan ook moge zijn.
In die situatie zouden we allemaal een doorgedraaide gek zijn geworden.

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:12 schreef Ziba het volgende:

[..]

Verhuizen is ook een optie. Wie wil d'r nou bij zulke engerds wonen die je dus jarenlang terroriseren.
Niet mogelijk, hij heeft al zijn spaargeld in dat huis gestoken, en een half jaar later kwam dat kamp er achter.
Het huis is onverkoopbaar, en wie heeft er het geld liggen om een 2e woning te kopen?
pi_121393057
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:24 schreef Casos het volgende:

[..]

Je bedoelt een woonwagenkamp? Alleen zal je die echt afgelegen moeten plaatsen en een hek met een 20.000 volt er omheen en niet bij iemand in zijn achtertuin.
3 kampen in de buurt hebben er nooit last van, niet overal is het zo erg.

Kleine toevoeging, schijnbaar wat ik dan gehoord heb is dat meneer geklaagd heeft bij de gemeente in het begin over wat kleinere dingetjes daar zijn ze op dat kamp erachter gekomen en toen is het gedonder begonnen.

[ Bericht 7% gewijzigd door FAUSTINO op 10-01-2013 14:37:56 ]
When your drunk the old woman tastes like a virgin... Crap!
pi_121393986
Het meest trieste is dat die man met zijn vrouw uit Amsterdam naar Limburg is verhuist voor de rust. Deze mijnheer heeft niet gebogen voor de terreur van die kampers. Die is er gewoon tegenin gegaan. Ik denk dat 99% niets tegen die kampers zegt als er iets gebeurd wat niet door de beugel kan. Je kunt namelijk wachten op een lekke band of een steen door de raam. Hij heeft dat wel gedaan en moet daarvoor op de blaren zitten. Uiteindelijk is er iets bij hem geknapt. En wat die betreffende dag is gebeurd valt niet goed te praten, maar is wel enigszins begrijpelijk.

Feit is wel dat de overheidsinstanties hier gigantisch hebben gefaald. Als je het probleem wel onderkent, maar niet durft op te treden moet je die mensen daar weghalen. Schrijnend om te zien dat ze die vrouw en haar kind nu wel uit willen kopen.
  donderdag 10 januari 2013 @ 15:49:15 #59
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_121395859
quote:
2s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:53 schreef trancethrust het volgende:

Hij is blijkbaar niet doorgedraaid, anders was hij ontoerekingsvatbaar en had ie 80 jaar TBS. Vermoedelijk is het hof tot de conclusie gekomen dat de beste man compleet bij zinnen was toen hij besloot zich in te graven en zich voor te bereiden door dodelijke wapens in huis te halen, en die vervolgens ook inzette met het doel agenten om het leven te brengen.

Wie meer kennis heeft van het strafrecht zou weten dat de beste man mogelijk voor een deel ontoerekeningsvatbaar zou kunnen worden verklaard. Een gevangenisstraf + TBS behoort dan tot de mogelijkheden. Je mag als rechter trouwens geen levenslange gevangenisstraf + TBS opleggen (zie de zaak Lucia de B).

Het OM zal in deze zaak denk ik niet krijgen wat ze willen met hun strafeis. Poging tot moord lijkt mij nogal absurd om deze man ten laste te leggen gezien de moeilijkheidsgraad van de bewijsbaarheid hiervan. Ik denk ook dat het OM hiermee rekening houdt en primair gaat voor poging tot moord en subsidiair voor poging tot doodslag.
pi_121396333
Oh wacht, ik las er compleet naast en dacht dat dit om een uitspraak ging, maar het is louter een eis. Excuus.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_121404414
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Het doet de denken aan die zaak met die gijzeling op het gemeentehuis van Almelo.
anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_121406539
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:28 schreef DroogDok het volgende:

[..]

anders praat je geweld tegen politieagenten even goed.
In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
pi_121414043
quote:
15s.gif Op donderdag 10 januari 2013 14:15 schreef Boldface het volgende:
Niemand die iets onderneemt tegen de woonwagenbewoners die hun buren hebben geterroriseerd. Nee, die staan boven de wet. In Maastricht is onlangs zelfs een miljoen euro uitgekeerd aan verhuisvergoeding voor woonwagenbewoners.

Het is al schrijnend genoeg dat die man uit Haelen zo in de kou is gezet. Zijn klachten vonden geen gehoor, zijn eigendommen zijn vernield, de waarde van zijn huis is gekelderd, hij is geterroriseerd en met de dood bedreigd. De lokale overheid blonk uit in onvermogen; onvermogen om het probleem aan te pakken en om de overlastgevers te bestraffen.

Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
pi_121415066
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 22:23 schreef havanagila het volgende:

[..]

Dit ja. Bij dat woonwagenkamp doet de gemeente 0.0, zal er niet raar van opkijken als blijkt dat er geen enkele agent een kijkje is gaan nemen, maar wel met man en macht klaarstaan vanwege een hek. Zum kotsen.
Idd compleet misplaatste vertoning van autoriteit. Hij plaatst dat hek ook gvd helemaal niet voor z'n lol maar omdat ie jarenlang getreiterd is. En dan de mensen die hem nooit hebben geholpen terwijl ze dat zouden moeten komen dan zijn hek afbreken. Ik vind het echt te bizar voor woorden.
forever mirin' - We’re not here to take part – we’re here to take over!
pi_121423446
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 20:17 schreef Kowloon het volgende:

[..]

In sommige gevallen vind ik wel dat je je mag verdedigen tegen de overheid, namelijk als de overheid zelf flink tekort schiet. Agenten zijn vertegenwoordigers van de overheid en dus kan het inderdaad zo zijn dat ik geweld tegen de politie terecht vind. Vervelend natuurlijk voor de politieagenten zelf maar dan moeten ze maar ander werk zoeken of weigeren de opdrachten uit te voeren.
Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay..... :')
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  vrijdag 11 januari 2013 @ 07:09:56 #66
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_121423461
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Iemand die met pijl en boog op zijn dak molotovcocktails staat te gooien willen arresteren is "tekort schieten"? Okay..... :')
leer begrijpend lezen
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_121423585
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_121423646
quote:
1. Nooit verwacht dat jij een artikel uit de volkskrant zou plaatsen
2. Nooit verwacht dat ik het een goed artikel zou vinden _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121423700
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
pi_121423714
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:51 schreef DroogDok het volgende:

[..]

1. Het is een column
2. De parallel die de schrijver van de column met de film Falling Down trekt klopt niet helemaal, als Ruiter nou het woonwagenkamp waar het getreiter vandaan kwam met molotovcocktails had belaagd was de vergelijking terecht geweest.
1. Column dan.
2. Neemt niet weg dat ik het een goed stuk vind.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121424165
quote:
Goeie column.

Komt er ook iemand voor deze man op? Ik vind eigenlijk dat hij meteen moet worden vrijgelaten.
pi_121427010
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:44 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_121427061
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 07:07 schreef DroogDok het volgende:

[..]

_O- jij hebt echt geen flauw idee waar je het over hebt he?
pi_121427120
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het was al nooit veel maar het illustreert vooral hoe diep die krant gezonken is.
Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
pi_121427351
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 10:56 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja zo kan je het ook bekijken. Want een goede krant schrijft alleen maar dingen waar D_H het niet mee eens is he?
Ik vind het een heel slecht stuk, maar als 'reclameman' weet die Bennink natuurlijk wel de touwtjes van de trekpop te vinden waarna de mechanische reactie volgt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')