abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 januari 2013 @ 18:49:49 #151
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_121898867
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:49 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jezelf in elkaar laten trappen is idd een stuk realistischer dan willen dat er iets tegen gedaan wordt. Nog meer pareltjes ?
Nee, dat kan ik niet overtreffen denk ik. Jij wint.
pi_124250032
Update

Een relatief gunstige ontwikkeling in deze zaak....

quote:
Verdachte molotovcocktailzaak op vrije voeten
Gijsbert R. die sinds juni vastzit voor het gooien van molotovcocktails en brandende benzine naar de politie in het Limburgse Haelen, komt op vrije voeten. Hij komt vrij omdat de rechtbank voorziet dat de uiteindelijke straf niet hoger zal zijn dan de tijd dat R. al vastzit. De rechtbank in Roermond doet op 2 april uitspraak.

Het Openbaar Ministerie (OM) handhaafde dinsdag zijn eerdere eis van 8 jaar tegen de 60-jarige R. De verdachte ging door het lint toen op last van de gemeente Leudal een te hoog hek rond zijn woning werd verwijderd. De rechtbank in Roermond zou eerder al uitspraak doen, maar wilde meer informatie. Het OM moest de voorgeschiedenis over het conflict tussen de verdachte, het nabijgelegen woonwagenkamp en de gemeente Leudal aan het strafdossier toevoegen.

R. gooide in juni flessen met een brandende inhoud naar agenten. Ook overgoot hij een agent met benzine en richtte hij een kruisboog op de politiemensen. R. had het hek opgetrokken, omdat hij zich wilde beschermen tegen bewoners van het woonwagenkamp. Zijn gezin wordt al meer dan 13 jaar geterroriseerd. De advocaat van R., Gitte Stevens, vindt dat haar cliënt moet worden ontslagen van alle rechtsvervolging.

De echtgenote van R. is als getuige gehoord. 'We hadden een dokter nodig, geen politiemacht', vertelde de vrouw de rechtbank. 'Mijn man was zwaar overspannen.' Het verzoek om ook burgemeester Hans Smulders op te roepen als getuige, wees de rechtbank af. Volgens de rechtbank voegt de verklaring van Smulders niets toe aan de strafzaak. Advocate Stevens beschuldigt Smulders van leugens tegenover de politie.

R. verweet dinsdag het OM en de politie dat zij in het verleden zijn familie niet hebben beschermd. Er zijn eerdere incidenten geweest tussen R. en inwoners van het woonwagenkamp. Die werden volgens de verdachte nooit serieus onderzocht.
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)p-vrije-voeten.dhtml

Voor zover recht nog kan zegevieren in deze zaak (Gijsbert R. zit al veel te lang vast), lijkt het dan toch de goede kant op te gaan., Het lijkt erop dat de rechter de absurde strafeis van het OM zal verwerpen.
pi_124250368
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
pi_124250676
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Het knuffelen van de dader is alweer begonnen zie ik. De arme stakker had het al zo moeilijk, dan mag je best proberen een agent te vermoorden of te verminken.
Obvious troll.
pi_124250843
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:34 schreef Murdera het volgende:

[..]

Obvious troll.
That's gelly.
pi_124251004
Veel mensen hier die weinig van de zaak weten. Ik woon in de buurt en de buurt kotst hem toch echt meer uit dan de kampers. Hij loopt al jaren als een psychopaat rond zijn woning met wapens. Levensgevaarlijke vent.
pi_124251116
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:34 schreef Murdera het volgende:

[..]

Obvious troll.
Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?
pi_124251131
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Jij bent van mening dat je een agent mag verminken als je niet lekker in je bol bent, ik niet. Maakt mij dat een troll ?
Pics van verminkte agent?
pi_124251210
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:47 schreef Murdera het volgende:

[..]

Pics van verminkte agent?
Ook bij poging tot maar een knuffel en aai over de bol. Chapeau.
pi_124251519
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:29 schreef gelly het volgende:
Al eerder in dit topic gemeld, maar ik doe het nog maar een keer. Bijgaande links zijn verplicht leesvoer om een mening over deze zaak te kunnen hebben:

NWS / Man gooit molotovcocktails naar agenten

Het gooien van die molotovcocktail (overigens hopeloos mis en totaal ongevaarlijk) was een wanhoopsdaad. Het gebeurt niet vaak, maar deze "dader" is nou echt een slachtoffer. Jarenlang door zijn buren van het woonwagenkamp geterroriseerd, zijn eigen huis tegen dat tuig beschermd.

Zoals het artikel ook al stelt, is het OM door de rechter gedwongen om ook de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen. Vandaar dat nu op voorhand al blijkt dat de straf veel lager zal uitvallen. En terecht. De eis van het OM (alsof er geen voorgeschiedenis was) was totaal absurd.
pi_124251529
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Ook bij poging tot maar een knuffel en aai over de bol. Chapeau.
Rapport over het moment waar de kerel daadwerkelijk levensgevaarlijk was voor de agenten?
pi_124251768
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:58 schreef Boldface het volgende:

[..]

Bijgaande links zijn verplicht leesvoer om een mening over deze zaak te kunnen hebben:

Welnee. Hou eens op met excuses verzinnen.
pi_124251836
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

Rapport over het moment waar de kerel daadwerkelijk levensgevaarlijk was voor de agenten?
Met een kruisboog richten op mensen, mensen overgieten met brandbare vloeistof en het proberen met al brandende vloeistof. Nee hoor , niks aan de hand mensen. De man had het erg moeilijk, kopje thee d'r bij ?
pi_124251921
Overigens is recent door een onafhankelijke onderzoekscommissie vastgesteld dat de gemeente Leudal disproportioneel handelde door het hek rondom het huis van Gijsbert R. te verwijderen. Temeer omdat hij de hoogste hekken al had verwijderd. Zie: http://www.dichtbij.nl/ro(...)isproportioneel.aspx

De onderzoekscommissie heeft ook aanbevolen dat de gemeente het huis van Gijsbert R. zou opkopen, zodat het gezin elkders een nieuwe toekomst kan opbouwen. De gemeenteraad heeft dat advies unaniem overgenomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-03-2013 15:17:07 ]
pi_124251930
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 14:59 schreef Murdera het volgende:

[..]

Je hebt de beelden niet gezien?
pi_124251970
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:09 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je hebt de beelden niet gezien?
Jawel, hij leek toch expres flink mis te gooien met die molotov.
pi_124252030
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:10 schreef Murdera het volgende:

[..]

Jawel, hij leek toch expres flink mis te gooien met die molotov.
Hij gooide mis, dat heb ik ook gezien. Of hij dat expres deed kan ik er echter niet uit opmaken. Integendeel, eigenlijk..
pi_124252059
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:05 schreef gelly het volgende:
Welnee. Hou eens op met excuses verzinnen.
De voorgeschiedenis is relevant om een oordeel te kunnen vellen. Sterker nog: dat vindt ook de rechter. Die heeft het OM op de vingers getikt, omdat ze heel bewust de voorgeschiedenis uit de dossiers hadden weggelaten. Daarom is behandeling van de zaak uitgesteld (tot vandaag). En daarom blijkt nu ook dat de eis van het OM absurd hoog is: 8 jaar geëist, terwijl deze man nu, na negen maanden vrijkomt omdat zijn uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger zal zijn dan de tijd die hij nu al vastzit.

Overigens pleit ik de man niet vrij. Hij heeft iets gedaan dat hij niet had mogen doen, dus enige straf is op z'n plaats. Maar de eis van het OM was totaal absurd en puur op rancune gebaseerd. Daar heeft de rechter gelukkig een stokje voor gestoken.
pi_124252201
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 15:06 schreef gelly het volgende:
Met een kruisboog richten op mensen, mensen overgieten met brandbare vloeistof en het proberen met al brandende vloeistof. Nee hoor , niks aan de hand mensen. De man had het erg moeilijk, kopje thee d'r bij ?
Naar welke actieserie zat je te kijken toen je deze onzin schreef? The A-team ofzo?

In elk geval niet naar de daadwerkelijke beelden van de gebeurtenissen. Die zijn in dit topic eerder al aangehaald:

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 16:36 schreef isogram het volgende:
Overigens zijn er op de bewuste dag beelden gemaakt. Hier is precies te zien wat er nou eigenlijk gebeurde, namelijk: bar weinig

http://www.3ml.nl/gemist.php?id=2239

De man dreigt wat, loopt wat heen en weer, gaat zijn huis in en gooit dan die molotov-cocktail, die z'n doel compleet mist.

Wat ik zie, is een man die door het systeem (of juist het falen daarvan) compleet kapot wordt gemaakt.
De inhoud van de beelden spreekt verder eigenlijk voor zich.
pi_124255221
De politie aanvallen als je problemen hebt met kampers. En hier op FOK! wordt het nog es weggenuanceerd om met kruisbogen te dreigen. :')

Alleen voor domheid mag ie al 8 jaar de bak in.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_124255327
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:38 schreef El_Matador het volgende:
De politie aanvallen als je problemen hebt met kampers. En hier op FOK! wordt het nog es weggenuanceerd om met kruisbogen te dreigen. :')

Alleen voor domheid mag ie al 8 jaar de bak in.
Ik had jou hoger ingeschat dan deze tamelijk kortzichtige reactie. Heb je kennis genomen van de voorgeschiedenis? Heb je de beelden gezien van de "aanval", die op geen enkel moment echt gevaarlijk is geweest? Ben je ermee bekend dat de rechter oog heeft voor de voorgeschiedenis en het OM opdroeg om die geschiedenis alsnog aan het dossier toe te voegen?
pi_124255451
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:41 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik had jou hoger ingeschat dan deze tamelijk kortzichtige reactie. Heb je kennis genomen van de voorgeschiedenis? Heb je de beelden gezien van de "aanval", die op geen enkel moment echt gevaarlijk is geweest? Ben je ermee bekend dat de rechter oog heeft voor de voorgeschiedenis en het OM opdroeg om die geschiedenis alsnog aan het dossier toe te voegen?
Nee. Ik houd me niet echt bezig met wat er in een dorpje op 8000 km allemaal is voorgevallen. Is ook niet van belang. Ruzie met kampers is voorstelbaar. Dan maar de politie aanvallen niet.

Grote -terechte- woorden over kutmarokkanen die verplegers en politie aanvallen. Maar wees dan consequent en beschouw een doorgedraaide blanke NLer net zo.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_124255468
quote:
18s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:38 schreef El_Matador het volgende:
Proberen je hekje te verdedigen als laatste redmiddel tegen gestoorde kampers die straffeloos jouw huisdieren afmaken, inbreken, je het ziekenhuis in trappen en jou en je vrouw met de dood bedreigen.
Fixed
pi_124255707
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:45 schreef Murdera het volgende:

[..]

Fixed
Niet echt, aangezien hij geen molotovcocktail naar de kampers gooide, maar naar de politie. Moet je gewoon niet doen.
pi_124255788
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:45 schreef Murdera het volgende:

[..]

Fixed
Als dat echt het geval is, denk je niet dat een fatsoenlijk gesprek met de politie ("goedemiddag agent, ik heb een hek in mijn tuin staan dat er niet mag staan (domme gemeentelijke regeltjes zijn ook niet door de politie opgesteld), omdat ik last heb van kampers. Kijk, dit en dit hebben ze met mijn familie gedaan, daar heb ik aangifte van gedaan, maar nooit iets van gehoord. Kunnen we dit met een constructief gesprek oplossen, wellicht?") ietsje beter werkt dan het richten van kruisbogen, het al dan niet opzettelijk misgooien van molotovcocktails en anderszins aanvallen van juist die macht die jou kan (en dient te) beschermen tegen die aanvallers?

pi_124255969
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee. Ik houd me niet echt bezig met wat er in een dorpje op 8000 km allemaal is voorgevallen. Is ook niet van belang. Ruzie met kampers is voorstelbaar. Dan maar de politie aanvallen niet.

Grote -terechte- woorden over kutmarokkanen die verplegers en politie aanvallen. Maar wees dan consequent en beschouw een doorgedraaide blanke NLer net zo.
Ik had al anderhalve alinea tekst getypt, maar die heb ik weer geschrapt. Mijn weerwoord aan jou staat hier namelijk al perfect verwoord: http://www.volkskrant.nl/(...)y-falling-down.dhtml

Dit was een wanhoopsdaad, net zoals de daad van Rinie Mulder, in de wijk Ondiep in Utrecht. Had jarenlang last van Marokkaans straattuig in de buurt, klaagde steen en been, maar de politie deed nooit iets. Totdat het punt werd bereikt dat bij die man de stoppen doorsloegen en hij op straat met een mes stond te zwaaien. Een politieagent, die zich daardoor bedreigd voelde, schoot hem dood.

De grote vraag aan jou: Waarom moet het eerst zover komen dat fatsoenlijke burgers compleet breken en tot dit soort wanhoopsdaden overgaan?

Ik sluit me trouwens ook aan bij de fix van Murdera op jouw post (#173). Prima aangepast zo.
pi_124256014
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:52 schreef DonJames het volgende:

[..]

Niet echt, aangezien hij geen molotovcocktail naar de kampers gooide, maar naar de politie. Moet je gewoon niet doen.
Klopt, dus enige straf voor die daad is dan ook wel gepast. Al miste de molotovcocktail zijn doel overigens ruimschoots.
pi_124256101
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:58 schreef Boldface het volgende:

[..]

Klopt, dus enige straf voor die daad is dan ook wel gepast. Al miste de molotovcocktail zijn doel overigens ruimschoots.
Ja, anders is het ook geen "poging" meer hč.
pi_124256135
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:57 schreef Boldface het volgende:

[..]

Ik had al anderhalve alinea tekst getypt, maar die heb ik weer geschrapt. Mijn weerwoord aan jou staat hier namelijk al perfect verwoord: http://www.volkskrant.nl/(...)y-falling-down.dhtml

Dit was een wanhoopsdaad, net zoals de daad van Rinie Mulder, in de wijk Ondiep in Utrecht. Had jarenlang last van Marokkaans straattuig in de buurt, klaagde steen en been, maar de politie deed nooit iets. Totdat het punt werd bereikt dat bij die man de stoppen doorsloegen en hij op straat met een mes stond te zwaaien. Een politieagent, die zich daardoor bedreigd voelde, schoot hem dood.

De grote vraag aan jou: Waarom moet het eerst zover komen dat fatsoenlijke burgers compleet breken en tot dit soort wanhoopsdaden overgaan?

Ik sluit me trouwens ook aan bij de fix van Murdera op jouw post (#173). Prima aangepast zo.
Wanhoopsdaden zijn ook niet goed te praten, of wel?

Waarom wordt een doorgedraaid Marokkaans straatschoffie wiens broer een scooterongeluk krijgt en zich afreageert ("Je redt zijn leven, anders maak ik jou dood, zeml!") op juist het verzorgend en beschermend personeel van Nederland -terecht- niet de hand boven het hoofd gehouden, maar een doorgedraaide Hollandse boer wel?

Als je problemen hebt met anderen, kun je beter de politie te vriend houden dan aanvallen. Tis maar een tip. En dat is duidelijk het geval bij deze Haelense molotovgooier en kruisboogfetisjist. Issie er iets mee opgeschoten? Zijn de kampers aangepakt? Nee, hij gaat 8 jaar de cel in, als ie veroordeeld wordt.

pi_124256152
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 16:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als dat echt het geval is, denk je niet dat een fatsoenlijk gesprek met de politie ("goedemiddag agent, ik heb een hek in mijn tuin staan dat er niet mag staan (domme gemeentelijke regeltjes zijn ook niet door de politie opgesteld), omdat ik last heb van kampers. Kijk, dit en dit hebben ze met mijn familie gedaan, daar heb ik aangifte van gedaan, maar nooit iets van gehoord. Kunnen we dit met een constructief gesprek oplossen, wellicht?") ietsje beter werkt dan het richten van kruisbogen, het al dan niet opzettelijk misgooien van molotovcocktails en anderszins aanvallen van juist die macht die jou kan (en dient te) beschermen tegen die aanvallers?
Je vraagt na jarenlange terreur kalmte van deze man als de politie zijn beschermingshek komt weghalen? Toen de man zelf bescherming nodig had en toen de kampers aangepakt moesten worden, was de politie in geen velden of wegen te bekennen. Als dat beschermende hek weg moet, zijn ze er ineens als de kippen bij.

Je kunt je dan werkelijk niet voorstellen dat bij zo'n man de stoppen doorslaan? Ik wel. Politie en gemeente hebben hem vakkundig het bloed onder de nagels vandaan gehaald. En erger dan dat. Die man is compleet gebroken. Hij is in een geestelijk wrak veranderd. Waarom? Omdat zijn klachten nooit enig gehoor vonden en omdat de politie te zwak is om op te treden tegen kampers. Dat zijn problemen waar ze liever met een grote boog omheen lopen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 17:05:55 #181
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_124256283
ds4 zegt vrijspraak, hij wilde het immers niet :Y
pi_124256363
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:02 schreef Boldface het volgende:

[..]

Je vraagt na jarenlange terreur kalmte van deze man als de politie zijn beschermingshek komt weghalen? Toen de man zelf bescherming nodig had en toen de kampers aangepakt moesten worden, was de politie in geen velden of wegen te bekennen. Als dat beschermende hek weg moet, zijn ze er ineens als de kippen bij.

Je kunt je dan werkelijk niet voorstellen dat bij zo'n man de stoppen doorslaan? Ik wel. Politie en gemeente hebben hem vakkundig het bloed onder de nagels vandaan gehaald. En erger dan dat. Die man is compleet gebroken. Hij is in een geestelijk wrak veranderd. Waarom? Omdat zijn klachten nooit enig gehoor vonden en omdat de politie te zwak is om op te treden tegen kampers. Dat zijn problemen waar ze liever met een grote boog omheen lopen.
Het je al dan niet kunnen voorstellen of stoppen doorslaan heeft niets te maken met het feit an sich.

Als de stoppen door zouden slaan en hij zou een kamper mishandelen, dan kan ik de causaliteit begrijpen. Nu, waar juist de politie wordt aangevallen (die ook niet die hekjesregels maken), absoluut niet nee.

En wederom vreemd en hypocriet dat je het van kutmarokkanen -terecht- niet pikt als ze hun frustraties over derden afreageren op verzorgend en beschermend personeel, maar van deze blanke boer wel.

Probleemoplossend gedrag kan de Haelenaar niet verweten worden. En jou, als pleitbezorger van "deze brave borst uit de Nederlandse samenleving" net zo min.

pi_124256367
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:01 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wanhoopsdaden zijn ook niet goed te praten, of wel?

Waarom wordt een doorgedraaid Marokkaans straatschoffie wiens broer een scooterongeluk krijgt en zich afreageert ("Je redt zijn leven, anders maak ik jou dood, zeml!") op juist het verzorgend en beschermend personeel van Nederland -terecht- niet de hand boven het hoofd gehouden, maar een doorgedraaide Hollandse boer wel?

Als je problemen hebt met anderen, kun je beter de politie te vriend houden dan aanvallen. Tis maar een tip. En dat is duidelijk het geval bij deze Haelense molotovgooier en kruisboogfetisjist. Issie er iets mee opgeschoten? Zijn de kampers aangepakt? Nee, hij gaat 8 jaar de cel in, als ie veroordeeld wordt.
Omdat dat straatschoffie niet het slachtofffer is van jaren durende terreur waardoor hij geestelijk allang is doorgedraaid. Omdat het ambulancepersoneel dat hulp komt bieden, daar niet is om de jongen tegen te werken, maar om het leven van zijn broer te redden. Omdat we dergelijk geweld niet tolereren tegenover hulpverleners.

En nee, de politie die de bescherming rond jouw huis komt weghalen (en die NIET voor jou klaarstaat als jij ze nodig hebt), is heel wat anders dan ambulancepersoneel dat probeert om het leven van je broer te redden.

Overigens houd ik deze man niet de handen boven het hoofd. Ik veroordeel datgene wat hij heeft gedaan, ik wijs er slechts op dat het nooit zo ver had mogen komen. Instanties hebben enorm gefaald. Niet alleen komen ze daarmee weg, ze proberen ook nog op een uiterst vuile manier deze doorgedraaide man erbij te naaien. Zie hoe het OM heeft gehandeld in deze zaak; dat spreekt boekdelen.
pi_124256493
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:05 schreef Life2.0 het volgende:
ds4 zegt vrijspraak, hij wilde het immers niet :Y
Ik vind persoonlijk enige straf op z'n plaats, maar vind vrijspraak verdedigbaar. De man is namelijk door het falen van politie en gemeente tot het uiterste gedreven. Dit is niet zomaar een licht ontvlambaar mannetje dat even flink gecorrigeerd moet worden. Nee, het is een doodnormale man die door toedoen van buurtterreur een geestelijk wrak is geworden. Zijn daden zijn een direct gevolg van die aftakeling, waartegen de gemeente en politie niet of nauwelijks iets hebben ondernomen.

De mentale schade die bij deze man is aangericht, is vele malen ernstiger dan zijn wanhoopsdaad, die - hoewel afkeurenswaardig - zonder enige gevolgen bleef.
pi_124256603
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:08 schreef Boldface het volgende:

[..]

Omdat dat straatschoffie niet het slachtofffer is van jaren durende terreur waardoor hij geestelijk allang is doorgedraaid. Omdat het ambulancepersoneel dat hulp komt bieden, daar niet is om de jongen tegen te werken, maar om het leven van zijn broer te redden. Omdat we dergelijk geweld niet tolereren tegenover hulpverleners.
Ah, dus een jongen die -wellicht onder invloed van het een en ander- zijn broer bloedend op koud asfalt ziet liggen, kan in alle redelijkheid voor jou niet doordraaien, maar een blanke boer wel. Helder, je gebruikt je eigen mening om feiten te verdraaien.

quote:
En nee, de politie die de bescherming rond jouw huis komt weghalen (en die NIET voor jou klaarstaat als jij ze nodig hebt), is heel wat anders dan ambulancepersoneel dat probeert om het leven van je broer te redden.
Dan is het zaak voor de man om dat aan te kaarten bij:
- politie
- justitie
- gemeente
- desnoods zoek je de media op als je niet in je recht staat

De gekozen "oplossing" is in alle gevallen dom. Zoals blijkt.

quote:
Overigens houd ik deze man niet de handen boven het hoofd. Ik veroordeel datgene wat hij heeft gedaan, ik wijs er slechts op dat het nooit zo ver had mogen komen. Instanties hebben enorm gefaald. Niet alleen komen ze daarmee weg, ze proberen ook nog op een uiterst vuile manier deze doorgedraaide man erbij te naaien. Zie hoe het OM heeft gehandeld in deze zaak; dat spreekt boekdelen.
"Erbij te naaien"? Het is overduidelijk wat er is gebeurd! _O-

Falend bestuur komt in Nederland inderdaad veel te vaak voor, kampers zijn vogelvrij en gemeentelijke hekjesregeltjes zijn 1950-kneuterigheid waar we van af moeten.

Maar denk jij dat een individuele tweestreper daar enige invloed op heeft en jij vindt het dus voorstelbaar om die man/vrouw aan te vallen? _O-

Causaliteitskwestie. Zie ook DonJames.

pi_124259754
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 17:14 schreef El_Matador het volgende:
Ah, dus een jongen die -wellicht onder invloed van het een en ander- zijn broer bloedend op koud asfalt ziet liggen, kan in alle redelijkheid voor jou niet doordraaien, maar een blanke boer wel. Helder, je gebruikt je eigen mening om feiten te verdraaien.
Feiten verdraaien, terwijl ik met argumenten reageer op een fictief voorbeeld.... - het moet niet veel gekker worden. Verder lijk je het verschil tussen een hulpverlener en de politie niet te snappen. De politie kwam geen hulp verlenen aan Gijsbert, ze kwamen zijn hek afbreken.

quote:

Dan is het zaak voor de man om dat aan te kaarten bij:
- politie
- justitie
- gemeente
- desnoods zoek je de media op als je niet in je recht staat

De gekozen "oplossing" is in alle gevallen dom. Zoals blijkt.
:') Heb je überhaupt de voorgeschiedenis wel gelezen? Zo ja, kun je begrijpend lezen? Het is zo'n beetje de kern van deze zaak dat al zijn eerdere verzoeken aan het adres van politie en gemeente totaal zinloos bleken. Op een gegeven moment ben je dan wel klaar. Maar geef jij anders even antwoord: hoeveel terreur moet een burger ondergaan voordat de overheid er wél op reageert en de agressors aanpakt?

quote:

"Erbij te naaien"? Het is overduidelijk wat er is gebeurd! _O-

Falend bestuur komt in Nederland inderdaad veel te vaak voor, kampers zijn vogelvrij en gemeentelijke hekjesregeltjes zijn 1950-kneuterigheid waar we van af moeten.

Maar denk jij dat een individuele tweestreper daar enige invloed op heeft en jij vindt het dus voorstelbaar om die man/vrouw aan te vallen? _O-

Causaliteitskwestie. Zie ook DonJames.
Het OM was er doelbewust op uit om deze man zijn daad extra zwaar aan te rekenen. Het OM dient te handelen in het belang van de samenleving. Doelbewust de hele voorgeschiedenis negeren, getuigt daar niet van. Is niet mijn mening, maar vindt ook de rechter, getuige zijn opdracht aan het OM om alsnog de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen.

En dat de strafeis van het OM (8 jaar) absurd is, blijkt wel uit het feit dat Gijsbert nu na 9 maanden op vrije voeten wordt gesteld, omdat de uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al vastzit. De rechter zal een straf opleggen die nog geen 10 procent is van wat het OM eist.

Ik lees van jou verder geen enkel concreet voorstel hoe we het falende bestuur moeten aanpakken. In plaats daarvan ga je deze man, dit slachtoffer (want dat is hij), afbranden vanwege zijn wanhoopsdaad.

Ik heb nooit beweerd dat een individuele tweestreper invloed op het totaalbeleid heeft. Maar zo'n man vertegenwoordigt op dat moment het gezag. Het gezag dat een beschermend hekwerk komt weghalen (achteraf nog onterecht ook), bij een man die door zijn buren wordt geterroriseerd.

Dat de gekozen oplossing dom is, bestrijd ik niet. Wat ik aangeef, is dat de man geestelijk een wrak is geworden door alle terreur. Dat maakt hem sterk verminderd toerekeningsvatbaar. Die mensen zijn voor hun rust naar Limburg verhuisd en hun leven wordt nu al jarenlang verziekt. Eerst door kampers (die nog steeds van geen ophouden weten), daarna door de laffe overheid. Mans genoeg om zo'n wanhopige man in de boeien te slaan, te schijterig om kampers (of welk ander crimineel tuig dan ook) echt aan te pakken.
pi_124261021
Het punt is dat jij jouw mening over het gebeurde niet los kan zien van het begrip voor de man.

In tegenstelling tot jij kan ik -ookal veroordeel ik het ten zeerste- me voorstellen hoe scootermarokkaan Hassan S. (17) zich voelt als hij -wellicht wat doorgesnoven- ziet hoe zijn broer (familie is het belangrijkste) op straat dood ligt te gaan, ook doorslaat en daarbij zijn agressie tegen de VERKEERDE mensen richt (zoals deze Haelenaar ook): "Goedverdoemme, jai zorgt nu dat main broer blaift leven, anders schop ik jou dood, kankerkaaskop".

Jij kan dat niet. Jij gebruikt jouw mening over de gebeurtenissen in Haelen als argument voor begrip, terwijl je dat in andere situaties (waar jij niet de visie van de dader deelt) niet doet. Dat is nogal zwak, om het zwak uit te drukken.

Ik begrijp:
- meldingen aan politie
- meldingen aan gemeente
- meldingen aan media
- desnoods ga je naar het gemeentehuis en zeg je; ik ga hier niet weg tot er een oplossing is, ik heb last van kampers en heb recht op bescherming
- eigenrichting (keur het zelfs in het geval van totaal afwezige oplossingen van overheidswege, zoals hier het geval lijkt, niet eens af), je zoekt de kampers op met een stel potige gasten en zorgt dat ze voortaan van jou, je spullen en je vrouw afblijven
- dat je je in pure wanhoop vastketent aan je eigen hek, zo van "als dit weg moet, dan ik ook"

Dat is allemaal begrijpelijk omdat er een directe relatie tussen de daad en de oorzaak van die daad (frustratie) zit.

Wat ik niet begrijp is om volledig andere mensen fysiek aan te vallen als jij gefrustreerd bent. Dat begrijp ik niet van voetbalhooligans, niet van racisten, niet van psychopate killers, etc.

En dat is dus precies het punt.

Had deze man met een kruisboog op de kampers gericht, en molotovcocktails naar hen gegooid, had je een heel ander topic en heb jij met jouw begrip voor 's mans frustratie een punt.

In het huidige geval van non-causaliteit sta je bijzonder zwak. En zo denkt het OM er dus ook over.

dinsdag 19 maart 2013 @ 19:27:23 #188
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124261694
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:14 schreef El_Matador het volgende:
Het punt is dat jij jouw mening over het gebeurde niet los kan zien van het begrip voor de man.

In tegenstelling tot jij kan ik -ookal veroordeel ik het ten zeerste- me voorstellen hoe scootermarokkaan Hassan S. (17) zich voelt als hij -wellicht wat doorgesnoven- ziet hoe zijn broer (familie is het belangrijkste) op straat dood ligt te gaan, ook doorslaat en daarbij zijn agressie tegen de VERKEERDE mensen richt (zoals deze Haelenaar ook): "Goedverdoemme, jai zorgt nu dat main broer blaift leven, anders schop ik jou dood, kankerkaaskop".

kan dat niet. Jij gebruikt jouw mening over de gebeurtenissen in Haelen als argument voor begrip, terwijl je dat in andere situaties (waar jij niet de visie van de dader deelt) niet doet. Dat is nogal zwak, om het zwak uit te drukken.

Ik begrijp:
- meldingen aan politie
- meldingen aan gemeente
- meldingen aan media
- desnoods ga je naar het gemeentehuis en zeg je; ik ga hier niet weg tot er een oplossing is, ik heb last van kampers en heb recht op bescherming
- eigenrichting (keur het zelfs in het geval van totaal afwezige oplossingen van overheidswege, zoals hier het geval lijkt, niet eens af), je zoekt de kampers op met een stel potige gasten en zorgt dat ze voortaan van jou, je spullen en je vrouw afblijven
- dat je je in pure wanhoop vastketent aan je eigen hek, zo van "als dit weg moet, dan ik ook"

Dat is allemaal begrijpelijk omdat er een directe relatie tussen de daad en de oorzaak van die daad (frustratie) zit.

Wat ik niet begrijp is om volledig andere mensen fysiek aan te vallen als jij gefrustreerd bent. Dat begrijp ik niet van voetbalhooligans, niet van racisten, niet van psychopate killers, etc.

En dat is dus precies het punt.

Had deze man met een kruisboog op de kampers gericht, en molotovcocktails naar hen gegooid, had je een heel ander topic en heb jij met jouw begrip voor 's mans frustratie een punt.

In het huidige geval van non-causaliteit sta je bijzonder zwak. En zo denkt het OM er dus ook over.
Hij richtte zijn woede en frustratie op de mensen die hem jaren in de steek hebben gelaten en hem afwimpelden omdat ze hem maar een "zeurend" mannetje vonden.

De gemeente en politie dus, die de bewuste dag met veel machtsvertoon dat hek kwamen verwijderen wat hem nog enigzins beschermde.

Begrijpelijk dus dat die man doordraait.
pi_124263002
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:27 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Hij richtte zijn woede en frustratie op de mensen die hem jaren in de steek hebben gelaten en hem afwimpelden omdat ze hem maar een "zeurend" mannetje vonden.

De gemeente en politie dus, die de bewuste dag met veel machtsvertoon dat hek kwamen verwijderen wat hem nog enigzins beschermde.

Begrijpelijk dus dat die man doordraait.
Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers. ANDEREN aanvallen om jouw frustratie, daar zit het fout. Dat je het gemeentehuis bezet, kampers stalkt of camera's ophangt (allemaal illegaal, maar begrijpelijker), ok. Dat je wildvreemde anderen (individuele agentjes) gaat aanvallen, ziek in je kop. Die man is een gevaar voor de samenleving. 8 jaar is wat overdreven, maar een jaar of 2 mag meneer wel nadenken wat causaliteit nou eigenlijk inhoudt.

Ik geef net een hele lading andere wegen, die laat jij gewoon allemaal links liggen en blijft het opnemen voor iemand die zijn wapens richt op mensen die hem niets misdaan hebben en ondertussen alle andere partijen die WEL schuld hebben (secundair: gemeenteambtenaren, primair: kampers) met rust laat.

Sja, dan is alleen een kruisboog nog een oplossing.

pi_124263311
Als het er op aankomt kijken al die lafbekken weg. Wil je dat er iemand voor je opkomt zul je aansluiting moeten zoeken bij een gang achtige vriendenclub.

De overheid raakt de grip echt kwijt. We zijn de interessante tijden bijna voorbij.

Weet niet hoe ik daar over moet denken, maar dat gevoel begint me wel weer te bekruipen.
  dinsdag 19 maart 2013 @ 20:00:45 #191
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_124263851
quote:
6s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers. ANDEREN aanvallen om jouw frustratie, daar zit het fout. Dat je het gemeentehuis bezet, kampers stalkt of camera's ophangt (allemaal illegaal, maar begrijpelijker), ok. Dat je wildvreemde anderen (individuele agentjes) gaat aanvallen, ziek in je kop. Die man is een gevaar voor de samenleving. 8 jaar is wat overdreven, maar een jaar of 2 mag meneer wel nadenken wat causaliteit nou eigenlijk inhoudt.

Ik geef net een hele lading andere wegen, die laat jij gewoon allemaal links liggen en blijft het opnemen voor iemand die zijn wapens richt op mensen die hem niets misdaan hebben en ondertussen alle andere partijen die WEL schuld hebben (secundair: gemeenteambtenaren, primair: kampers) met rust laat.

Sja, dan is alleen een kruisboog nog een oplossing.
Nounou, het zit je wel hoog.
Enfin, mijn reactie is geen goedpraterij als je dat soms denkt.

Zijn reactie is begrijpelijk maar niet terecht.

Niemand kan in zijn hoofd kijken op dat moment, ik niet jij niet. Dus deze explosie van "geweld" is een optelsom van de hele voorgeschiedenis.

Dat daar de politie de dupe van is, tja, zij zijn in zijn ogen degene die ook gefaald hebben.
pi_124263897
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 20:00 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Nounou, het zit je wel hoog.
Enfin, mijn reactie is geen goedpraterij als je dat soms denkt.

Zijn reactie is begrijpelijk maar niet terecht.

Niemand kan in zijn hoofd kijken op dat moment, ik niet jij niet. Dus deze explosie van "geweld" is een optelsom van de hele voorgeschiedenis.

Dat daar de politie de dupe van is, tja, zij zijn in zijn ogen degene die ook gefaald hebben.
Helder. Heerlijk Heineken. ^O^

pi_124264471
El matador, geloof jij echt dat mensen die tot op het bot getergd zijn nog zo rationeel kunnen blijven?

Ik vind het stuitend arrogant van het OM. De burger betaalt de hoofdprijs, maar als de pliessie fout zit dan wordt ze over het algemeen de hand boven het hoofd gehouden.

Men is de weg echt kwijt wat mij betreft.
pi_124283694
quote:
15s.gif Op dinsdag 19 maart 2013 18:44 schreef Boldface het volgende:

[..]

Feiten verdraaien, terwijl ik met argumenten reageer op een fictief voorbeeld.... - het moet niet veel gekker worden. Verder lijk je het verschil tussen een hulpverlener en de politie niet te snappen. De politie kwam geen hulp verlenen aan Gijsbert, ze kwamen zijn hek afbreken.

[..]

:') Heb je überhaupt de voorgeschiedenis wel gelezen? Zo ja, kun je begrijpend lezen? Het is zo'n beetje de kern van deze zaak dat al zijn eerdere verzoeken aan het adres van politie en gemeente totaal zinloos bleken. Op een gegeven moment ben je dan wel klaar. Maar geef jij anders even antwoord: hoeveel terreur moet een burger ondergaan voordat de overheid er wél op reageert en de agressors aanpakt?

[..]

Het OM was er doelbewust op uit om deze man zijn daad extra zwaar aan te rekenen. Het OM dient te handelen in het belang van de samenleving. Doelbewust de hele voorgeschiedenis negeren, getuigt daar niet van. Is niet mijn mening, maar vindt ook de rechter, getuige zijn opdracht aan het OM om alsnog de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen.

En dat de strafeis van het OM (8 jaar) absurd is, blijkt wel uit het feit dat Gijsbert nu na 9 maanden op vrije voeten wordt gesteld, omdat de uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al vastzit. De rechter zal een straf opleggen die nog geen 10 procent is van wat het OM eist.

Ik lees van jou verder geen enkel concreet voorstel hoe we het falende bestuur moeten aanpakken. In plaats daarvan ga je deze man, dit slachtoffer (want dat is hij), afbranden vanwege zijn wanhoopsdaad.

Ik heb nooit beweerd dat een individuele tweestreper invloed op het totaalbeleid heeft. Maar zo'n man vertegenwoordigt op dat moment het gezag. Het gezag dat een beschermend hekwerk komt weghalen (achteraf nog onterecht ook), bij een man die door zijn buren wordt geterroriseerd.

Dat de gekozen oplossing dom is, bestrijd ik niet. Wat ik aangeef, is dat de man geestelijk een wrak is geworden door alle terreur. Dat maakt hem sterk verminderd toerekeningsvatbaar. Die mensen zijn voor hun rust naar Limburg verhuisd en hun leven wordt nu al jarenlang verziekt. Eerst door kampers (die nog steeds van geen ophouden weten), daarna door de laffe overheid. Mans genoeg om zo'n wanhopige man in de boeien te slaan, te schijterig om kampers (of welk ander crimineel tuig dan ook) echt aan te pakken.
Ja ja. Nou, je fantaseert er een mooi verhaal van.. Hoe dan ook, in onze samenleving wordt er van je verwacht dat je je hoofd koel houdt, anders staat de deur wagenwijd open voor allerlei smoesjes ("sorry, ik was doorgedraaid want ze lokken het uit / heb last van stress / heb m'n dag niet / etc. etc.") .
Ik kan het wel begrijpen dat die man is doorgedraaid, maar dit had hij gewoon absoluut niet moeten doen. Iemand die met molotovcocktails naar onschuldige mensen gooit en met kruisbogen dreigt mag van mij echt wel een tijdje in z'n eentje rustig nadenken waar 'ie nou helemaal mee bezig is..
pi_124289627
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:11 schreef DonJames het volgende:
Ja ja. Nou, je fantaseert er een mooi verhaal van.. Hoe dan ook, in onze samenleving wordt er van je verwacht dat je je hoofd koel houdt, anders staat de deur wagenwijd open voor allerlei smoesjes ("sorry, ik was doorgedraaid want ze lokken het uit / heb last van stress / heb m'n dag niet / etc. etc.") .
Er wordt inderdaad zelfbeheersing van mensen verwacht. Maar we erkennen in dit land volgens mij ook dat er situaties kunnen zijn waarbij mensen er geestelijk aan onderdoor gaan. Deze situatie is daar een schrijnend voorbeeld van. Schrijnend, omdat het niet komt door persoonlijke problemen of privézaken, maar door buurtterreur, waarbij deze burger in de kou bleef staan. Dat deze man tot zijn wanhoopsactie kwam, reikt echt wel wat verder dan "ik had mijn dag niet".

quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 10:11 schreef DonJames het volgende:
Ik kan het wel begrijpen dat die man is doorgedraaid, maar dit had hij gewoon absoluut niet moeten doen. Iemand die met molotovcocktails naar onschuldige mensen gooit en met kruisbogen dreigt mag van mij echt wel een tijdje in z'n eentje rustig nadenken waar 'ie nou helemaal mee bezig is..
Ik heb ook al gezegd dat hij het niet had mogen doen. Enige straf was dan ook niet onterecht. Hij heeft negen maanden vastgezeten voor nagenoeg niks, want die molotovcocktail gooide hij hopeloos mis. Hij heeft een tijdje kunnen nadenken.

Ik vind dat het nu zo onderhand tijd is voor het welzijn van dat gezin. Door het totale falen van politie en gemeente om handhavend op te treden en de agressors aan te pakken, is de situatie nu zodanig dat het gezin moet verhuizen. Hopelijk gebeurt dat snel en vinden deze mensen elders de welverdiende rust waarvoor ze bewust hebben gekozen.
pi_124290110
quote:
15s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:13 schreef Boldface het volgende:

Er wordt inderdaad zelfbeheersing van mensen verwacht. Maar we erkennen in dit land volgens mij ook dat er situaties kunnen zijn waarbij mensen er geestelijk aan onderdoor gaan. Deze situatie is daar een schrijnend voorbeeld van.
..en daar gaat het gezuig weer op de dikke duim van Boldface. Of blijkt de (verminderde) ontoerekingsvatbaar uit feiten?
quote:
Schrijnend, omdat het niet komt door persoonlijke problemen of privézaken, maar door buurtterreur, waarbij deze burger in de kou bleef staan. Dat deze man tot zijn wanhoopsactie kwam, reikt echt wel wat verder dan "ik had mijn dag niet".
Ik zie niet in waarom dit meer schrijnend is dan elk ander geval dat niet zelf veroorzaakt is.
quote:
Ik heb ook al gezegd dat hij het niet had mogen doen. Enige straf was dan ook niet onterecht. Hij heeft negen maanden vastgezeten voor nagenoeg niks, want die molotovcocktail gooide hij hopeloos mis. Hij heeft een tijdje kunnen nadenken.
Het was toch behoorlijk richting agent. En dat is echt al genoeg voor de kwalificatie "poging". En de kruisboogbedreiging laat je gemakshalve maar even weg..
quote:
Ik vind dat het nu zo onderhand tijd is voor het welzijn van dat gezin. Door het totale falen van politie en gemeente om handhavend op te treden en de agressors aan te pakken, is de situatie nu zodanig dat het gezin moet verhuizen. Hopelijk gebeurt dat snel en vinden deze mensen elders de welverdiende rust waarvoor ze bewust hebben gekozen.
Tuurlijk. Maar de enige reden waarom je dit opschrijft is om het verhaal aan te dikken en extra zielig te maken. Hou ik niet zo van, en tuin ik al helemaal niet in.
pi_124291160
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:25 schreef DonJames het volgende:
..en daar gaat het gezuig weer op de dikke duim van Boldface. Of blijkt de (verminderde) ontoerekingsvatbaar uit feiten?
Dat het OM eerst 8 jaar eist, dat de rechter ze vervolgens gebiedt om de voorgeschiedenis aan het dossier toe te voegen en dat Gijsbert R. nu na negen maanden op vrije voeten komt, omdat de uiteindelijke straf naar verwachting niet hoger is dan de tijd die hij al in de cel doorbracht, zou toch een teken aan de wand moeten zijn.

Het is nu al duidelijk dat de rechter niet meegaat in de absurd hoge eis van het OM, dus dat de rechter oog heeft voor de voorgeschiedenis die tot deze situatie heeft geleid. Het woord ontoerekeningsvatbaar is voor jouw rekening; ik heb dat zo niet gezegd. Het lijkt me beter om te spreken van "verminderd toerekeningsvatbaar".

quote:
Ik zie niet in waarom dit meer schrijnend is dan elk ander geval dat niet zelf veroorzaakt is.
Zeg ik "meer schrijnend" dan? Je verwijt mij dat ik mijn dikke duim gebruik, maar je verzint er zelf van alles bij. Ik vind het schrijnend dat een burger, die om hulp en bescherming tegen buurtterreur vraagt, nul op het rekest krijgt, compleet tot waanzin wordt gedreven en daar mentaal aan onderdoor gaat.

Bepaalde situaties waar mensen mentaal aan onderdoor gaan, zijn niet of heel moeilijk vermijdbaar. Dit was echter prima vermijdbaar geweest, als gemeente en politie hun werk naar behoren hadden gedaan. Ze hadden moeten ingrijpen, toen de kippen van Gijsbert R. werden afgeslacht en toen de ruiten van zijn woning sneuvelden omdat er stenen werden gegooid.

quote:
Het was toch behoorlijk richting agent. En dat is echt al genoeg voor de kwalificatie "poging". En de kruisboogbedreiging laat je gemakshalve maar even weg..
Bij ons in de straat woonde vroeger een ouder koppel, waarbij de vrouw regelmatig de (nogal zachtaardige) man ophitste. Het was een kinderrijke straat en ze waren dan boos als er een bal de tuin in rolde. Op een gegeven moment kwam de man naar buiten stormen en stond hij daar met een stok (of stang) te zwaaien. Meteen maar oppaken en maanden de cel in knikkeren?

Ik laat trouwens niks gemakshalve weg. Ik heb volgens mij al wel 5-6 keer gezegd dat het gedrag van die man onacceptabel was en dat dus enige straf op z'n plaats zou zijn. Ook heb ik gezegd dat ik het verdedigbaar zou vinden als de rechter hem ontslaat van rechtsvervolging, gezien de voorgeschiedenis.

Je beticht mij van het bagatelliseren van de daden op die ene bewuste dag, terwijl je zelf voortdurend probeert om de voorgeschiedenis irrelevant te maken. Dat terwijl zelfs de rechter (waar je normaal toch zo idolaat van bent) expliciet die voorgeschiedenis in het dossier heeft laten opnemen. Waarom zou hij dat doen, denk je?

quote:
Tuurlijk. Maar de enige reden waarom je dit opschrijft is om het verhaal aan te dikken en extra zielig te maken. Hou ik niet zo van, en tuin ik al helemaal niet in.
Hoewel ik de daden op die ene dag niet goedpraat, vind ik het inderdaad zielig wat deze man (en zijn vrouw) overkomt, ja. Ik wens dit niemand toe.

Ze zijn destijds vanuit het westen naar Limburg verhuisd om de rust op te zoeken. Maar na 2 jaar besloot de gemeente dat er woonwagenkamp mocht komen, precies achter het huis. Na illegale bomenkap door kampers is het hek van de dam en is het gezin voortdurend doelwit van terreur. Dat terwijl politie en gemeente niet of nauwelijks iets doen.

De man is compleet door het lint gegaan en is geestelijk een wrak. Ook de rest van het gezin lijdt eronder. Gijsbert R. heeft nu negen maanden in de cel gezeten en moet straks opnieuw verhuizen. Ja, dat vind ik zielig. En ook triest, omdat adequaat optreden van politie en gemeente achterwege bleef toen het om de agressors ging, maar dat ze er als de kippen bij waren om het hek van Gijsbert weg te halen.

Het complete verhaal staat hier:
http://www.hartvannederla(...)was-ontzettend-bang/
pi_124291378
DonJames, wat vind je hier trouwens van?

quote:
Begin deze maand publiceerde een onafhankelijke onderzoekscommissie een vernietigend rapport over het optreden van de gemeente in deze zaak. Hierin stond dat de gemeente de jarenlange problemen tussen het gezin en de kampbewoners niet genoeg erkend heeft en dat de gemeente verzaakte de problemen adequaat aan te pakken.
Overigens concludeerde de commissie ook dat het weghalen van dat hek disproportioneel was, temeer omdat Gijsbert R. het hoogste hekdeel al had verwijderd. En nu - achteraf - de gemeente bereid om het (onverkoopbare) huis van Gijsbert R. te kopen.

Volgens mij heb je als burger genoeg reden om een rechtszaak aan te spannen tegen de gemeente, waarbij je ze aansprakelijk stelt voor geleden schade; zowel materiaal als geestelijk. Ik hoop dat er zo'n zaak komt, dat er (figuurlijk) koppen rollen bij die gemeente en dat Gijsbert R. een riante schadevergoeding krijgt.
pi_124292385
quote:
15s.gif Op woensdag 20 maart 2013 13:55 schreef Boldface het volgende:
..
Zeg ik "meer schrijnend" dan? Je verwijt mij dat ik mijn dikke duim gebruik, maar je verzint er zelf van alles bij.
Wacht even, nu verzin ík er ineens vanalles bij? Echt? :')
quote:
... Ze hadden moeten ingrijpen, toen de kippen van Gijsbert R. werden afgeslacht en toen de ruiten van zijn woning sneuvelden omdat er stenen werden gegooid.
Wellicht hadden ze dat moeten doen. Alleen heeft dat weer bijzonder weinig te maken met het feit dat die kerel een molotovcocktail richting de agenten gooide.
quote:
Bij ons in de straat woonde vroeger een ouder koppel, waarbij de vrouw regelmatig de (nogal zachtaardige) man ophitste. Het was een kinderrijke straat en ze waren dan boos als er een bal de tuin in rolde. Op een gegeven moment kwam de man naar buiten stormen en stond hij daar met een stok (of stang) te zwaaien. Meteen maar oppaken en maanden de cel in knikkeren?
Wederom een zielig verhaaltje van Boldface, je zou er een boek mee moeten schrijven. Maar nogmaals, ik ben bijzonder ongevoelig voor dit soort stemmingmakerij.
quote:
Ik laat trouwens niks gemakshalve weg. Ik heb volgens mij al wel 5-6 keer gezegd dat het gedrag van die man onacceptabel was en dat dus enige straf op z'n plaats zou zijn. Ook heb ik gezegd dat ik het verdedigbaar zou vinden als de rechter hem ontslaat van rechtsvervolging, gezien de voorgeschiedenis.
Ik denk niet dat je beseft dat de uitspraak "ontslag van alle rechtsvervolging" inhoudt dat de man volledig ontoerekeningsvatbaar moet zijn geweest, wel? Dan weet je het nu.
quote:
Je beticht mij van het bagatelliseren van de daden op die ene bewuste dag, terwijl je zelf voortdurend probeert om de voorgeschiedenis irrelevant te maken.
Nee, dat probeer ik niet. Ik vind het alleen niet zo relevant als jij.
...
quote:
Ze zijn destijds vanuit het westen naar Limburg verhuisd om de rust op te zoeken. Maar na 2 jaar besloot de gemeente dat er woonwagenkamp mocht komen, precies achter het huis. Na illegale bomenkap door kampers is het hek van de dam en is het gezin voortdurend doelwit van terreur. Dat terwijl politie en gemeente niet of nauwelijks iets doen.

De man is compleet door het lint gegaan en is geestelijk een wrak. Ook de rest van het gezin lijdt eronder
...
..en daar gaan we weer :')

quote:
15s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:02 schreef Boldface het volgende:
DonJames, wat vind je hier trouwens van?
...
Slechte zaak van de gemeente, maar niet echt relevant voor de strafzaak. Ik ben vooral geďnteresseerd in de mate van ontoerekeningsvatbaarheid. Dat is echt het enige wat voor de strafzaak van belang is. De rest van je zielige verhaaltjes kan je wat mij betreft achterwege laten.
quote:
Volgens mij heb je als burger genoeg reden om een rechtszaak aan te spannen tegen de gemeente, waarbij je ze aansprakelijk stelt voor geleden schade; zowel materiaal als geestelijk. Ik hoop dat er zo'n zaak komt, dat er (figuurlijk) koppen rollen bij die gemeente en dat Gijsbert R. een riante schadevergoeding krijgt.
Vergoedingen voor immateriële schade zou ik niet al te hard op rekenen, we zitten niet in de Verenigde Staten..
pi_124292808
quote:
0s.gif Op woensdag 20 maart 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
Wacht even, nu verzin ík er ineens vanalles bij? Echt? :')
Ja, je wekt de suggestie dat ik de man (volledig) ontoerekeningsvatbaar vind en als ik iets "schrijnend" noem, wek jij de suggestie dat ik het "meer schrijnend" vind dan andere zaken. Twee dingen die ik niet heb gezegd en die jij erbij verzint. Dus het antwoord op je vraag is ja.

quote:
Wellicht hadden ze dat moeten doen. Alleen heeft dat weer bijzonder weinig te maken met het feit dat die kerel een molotovcocktail richting de agenten gooide.
Dat heeft er alles mee te maken. De man was nooit tot deze daad gekomen als politie en gemeente eerder adequaat hadden gehandeld.

quote:
Wederom een zielig verhaaltje van Boldface, je zou er een boek mee moeten schrijven. Maar nogmaals, ik ben bijzonder ongevoelig voor dit soort stemmingmakerij.
Ik gaf een voorbeeld, stelde een vraag, maar zie nergens ook maar een spoor van een antwoord...

quote:
Ik denk niet dat je beseft dat de uitspraak "ontslag van alle rechtsvervolging" inhoudt dat de man volledig ontoerekeningsvatbaar moet zijn geweest, wel? Dan weet je het nu.
En wat begrijp je niet aan het woord "verdedigbaar", dat ik nota bene cursief typ? Mijn mening (nu voor de zevende keer zo'n beetje) is dat deze man enige straf verdient. Iets verdedigbaar vinden, is wat anders dan het daar volledig mee eens zijn.

quote:
Nee, dat probeer ik niet. Ik vind het alleen niet zo relevant als jij.
Gelukkig denkt de rechter daar anders over. Want die laat niet voor niets de voorgeschiedenis aan het dossier toevoegen.

quote:
Slechte zaak van de gemeente, maar niet echt relevant voor de strafzaak. Ik ben vooral geďnteresseerd in de mate van ontoerekeningsvatbaarheid. Dat is echt het enige wat voor de strafzaak van belang is. De rest van je zielige verhaaltjes kan je wat mij betreft achterwege laten.
:D En je ziet niet in dat die mate van ontoerekeningsvatbaarheid samenhangt met de voorgeschiedenis? Je ziet werkelijk geen verband tussen het niet-acceptabele handelen van deze man en het feit dat hij geestelijk geknakt is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')