abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124477354
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:08 schreef Boldface het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven.
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_124477436
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
Leuk verzonnen, maar onzin.
pi_124477771
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.

Dat is ook wat ik het meest schrijnende aan die reportage vind; een burgemeester die het contact met de werkelijkheid compleet kwijt raakt. Het stukje dat ik hierboven al citeerde... - uitgeschreven komt het niet zo sterk over als op beeld. Je ziet een man zitten die nota bene verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid, maar die er evengoed niks van lijkt te snappen...
  maandag 25 maart 2013 @ 11:47:20 #229
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124477809
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:46 schreef Boldface het volgende:

[..]

Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.

Dat is ook wat ik het meest schrijnende aan die reportage vind; een burgemeester die het contact met de werkelijkheid compleet kwijt raakt. Het stukje dat ik hierboven al citeerde... - uitgeschreven komt het niet zo sterk over als op beeld. Je ziet een man zitten die nota bene verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid, maar die er evengoed niks van lijkt te snappen...
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124478050
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).

Er is feitelijk bar weinig gedaan aan de situatie. De kampers zitten er nog steeds, de vrouw en zoon van Ruiter leven elders in het land, ondergedoken. De gemeente heeft zich nu bereid getoond om het (uiteraard totaal onverkoopbare) huis van Ruiter te kopen, zodat de familie kan vertrekken. Ondertussen zitten de aso-kampers nog vrolijk, ongestoord op hun plek.
  maandag 25 maart 2013 @ 11:58:22 #231
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_124478160
quote:
15s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:55 schreef Boldface het volgende:

[..]

8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).

Er is feitelijk bar weinig gedaan aan de situatie. De kampers zitten er nog steeds, de vrouw en zoon van Ruiter leven elders in het land, ondergedoken. De gemeente heeft zich nu bereid getoond om het (uiteraard totaal onverkoopbare) huis van Ruiter te kopen, zodat de familie kan vertrekken. Ondertussen zitten de aso-kampers nog vrolijk, ongestoord op hun plek.
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?
en heb erge medelijden met dit soort figuren zeker als er ondanks dat het in het nieuws is geweest, er alsnog geen hol aan gedaan word. }:|
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_124478570
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:

[..]

zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?
en heb erge medelijden met dit soort figuren zeker als er ondanks dat het in het nieuws is geweest, er alsnog geen hol aan gedaan word. }:|
Ik neem aan dat het OM de beschikbare beelden gretig heeft gebruikt. Ze vormen natuurlijk uitstekend bewijsmateriaal. En ondanks de tik op de vinger die de rechter heeft uitgedeeld, volhardt het OM in zijn (absurde) eis. Tekenend voor de arrogantie van de gevestigde orde.

Volgende week is de uitspraak. We zullen zien of de rechter het OM beschermt (door voor de vorm een straf aan Ruiter op te leggen), of dat de rechter mans genoeg is om het pleidooi van Ruiters advocate te volgen, namelijk ontslag van rechtsvervolging. Dat zou nog eens echt een statement zijn.
pi_124478804
Iedere ambtenaar die hier ook maar iets mee te maken heeft verdient op zijn minst ontslag en die droplul van het OM die met een strafeis van 8 jaar komt een vakantie van een jaar in het staatshotel waar hij deze man in heeft gestopt voor 9 maanden. Jarenlang getergd en beroofd worden zonder bescherming van de overheid (taak nr 1) en dan vervolgens zelf aangepakt worden met een legertje agenten omdat je hek 10cm te ver naar voren staat volgens een of andere raamambtenaar. Er zijn massamoorden of zelfverbrandingen voor minder gepleegd door mensen.
pi_124479576
Inmiddels klopt de link van Brandpunt trouwens met de juiste reportage:
http://brandpunt.kro.nl/s(...)tot_waanzin_gedreven
pi_124834603
Gisteren is er uitspraak gedaan in deze zaak.

quote:
Haelenaar Gijsbert Ruiter hoeft niet meer de cel in
Gijsbert Ruiter uit Haelen is veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Dat is gelijk aan de tijd die hij in voorarrest zat. Hij hoeft dus niet meer terug de cel in.

Brandbommen, pijl en boog
Ruiter ging vorig jaar juni door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd. Hij gooide met brandbommen en dreigde met pijl en boog. Het hek moest hem beschermen tegen kampbewoners.

Volgens de rechtbank in Roermond was er geen sprake van poging tot moord of doodslag. Hij wilde in eerste instantie met zijn actie mensen verjagen en niet verwonden.

Het OM had acht jaar geëist voor zeven maal poging tot moord. Uiteindelijk bleven alleen maar enkele pogingen tot zware mishandeling en bedreiging over. Twee weken geleden stelde de rechtbank hem al op vrije voeten.

Geen schadevergoeding
De rechtbank in Roermond heeft de eisen tot schadevergoeding door 6 agenten in de zaak Ruiter niet ontvankelijk verklaard. De agenten eisten de vergoeding na de escalatie vorig jaar juni in Haelen. Ze vroegen voor de geleden psychische schade, een vergoeding van in totaal 18.500 euro.

De rechtbank acht zich strafrechtelijk niet bevoegd hiervoor en verwees de zaak door naar de civiele rechter.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-hoeft-niet-meer-cel

quote:
OM mogelijk in hoger beroep in zaak Haelenaar Ruiter
Het Openbaar Ministerie beraadt zich over hoger beroep in de zaak tegen Gijsbert Ruiter. De Haelenaar werd veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Het OM had 8 jaar cel voor meerdere pogingen tot moord geëist.

Het OM erkent het grote verschil, maar spreekt niet van een teleurstelling. Het is wel tevreden dat de rechtbank het handelen van Ruiter strafbaar achtte.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aak-haelenaar-ruiter

:')

quote:
Ruiter nog niets gehoord van gemeente Leudal
De gemeente Leudal heeft zich nog niet gemeld bij Gijsbert Ruiter, om tot een oplossing van het burenconflict te komen. Ruiter werd dinsdag veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Hij ging vorig jaar door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd.

Het hek moest zijn gezin beschermen tegen de terreur van woonwagenbewoners. Uit onderzoek bleek dat de gemeente in het jarenlang slepende conflict tussen Ruiter en het kamp flinke steken had laten vallen.

Onlangs werd wethouder Vogels aangewezen om het probleem op te lossen. Die heeft zich nog niet gemeld, zegt Ruiter.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-van-gemeente-leudal

:') x 1000
pi_133221467

'Molotovman' plaatst weer hek bij huis

HAELEN -
'Molotovman' Gijsbert Ruiter is woensdag bezig om een hek rond zijn huis in Haelen te plaatsen. De reden is dat de bewaking bij zijn huis woensdagochtend is vertrokken, zei hij.

De gemeenteraad in Leudal wil per direct niet meer betalen voor de beveiliging van Gijsbert Ruiter, die nodig was vanwege zijn conflict met de bewoners van het naastgelegen woonwagenkamp. Een woordvoerster van de gemeente Leudal bevestigde dat de beveiliging woensdagochtend is weg gehaald. De gemeente wil verder niet reageren.

Ruiter zegt dat hij zich vogelvrij verklaard voelt. Achter het hekwerk heeft hij een rol prikkeldraad gelegd, zodat niemand over de hek heen kan.

Volgens Ruiter is het plaatsen van het hek legaal, omdat het op zijn eigen grond staat en lager is dan een meter.

Vorig jaar escaleerde een conflict toen de gemeente een vergelijkbaar hek rond het huis wilde verwijderen. Ruiter gooide destijds met brandbommen toen de politie kwam.

bron
  woensdag 13 november 2013 @ 16:44:29 #237
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_133221915
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genoeg geweest, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !

[ Bericht 0% gewijzigd door deedeetee op 13-11-2013 16:53:05 ]
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_133222048
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 13 november 2013 @ 16:51:56 #239
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133222167
quote:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
  woensdag 13 november 2013 @ 16:52:19 #240
78780 deedeetee
pi_133222183
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.
Er valt niks te winnen.
pi_133222187
quote:
Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?
pi_133222228
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
Dit is echt de omgekeerde wereld... :')
Je laat je toch niet zomaar wegpesten??
Hoe moet je jezelf dan aankijken in de spiegel vraag ik me af
pi_133222249
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Er valt niks te winnen.
Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro's
  woensdag 13 november 2013 @ 16:57:49 #244
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133222367
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:52 schreef Murdera het volgende:

[..]

Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?
Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;
Hoelang wil je nog in deze ellende blijven zitten? Je hebt een kans om nu ergens anders een fatsoenlijk leven te leiden ipv deze misère..

Hij moet ook aan zijn vrouw en kind denken ipv zijn eigen ego..
pi_133222382
quote:
5s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:

[..]

En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 13 november 2013 @ 16:59:23 #246
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_133222438
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:58 schreef Waffle het volgende:

[..]

En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?
Nee, meer heb ik ergens gelezen.
pi_133222446
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:57 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;
Hoelang wil je nog in deze ellende blijven zitten? Je hebt een kans om nu ergens anders een fatsoenlijk leven te leiden ipv deze misère..

Hij moet ook aan zijn vrouw en kind denken ipv zijn eigen ego..
Klopt, ik zou het ook niet weten. Die man is zo lang door een hel gegaan, ik snap eigenlijk wel dat je daarna niet meer kan denken "nu laat ik het voor wat het is en ga ik weg".
pi_133222491
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Nee, meer heb ik ergens gelezen.
Oké als het meer was dan vind ik inderdaad dat hij het had moeten aannemen.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  woensdag 13 november 2013 @ 17:41:49 #249
78780 deedeetee
pi_133223810
quote:
1s.gif Op woensdag 13 november 2013 16:54 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro's
Wat heeft je eergevoel ermee te maken :? Je terwijl je prima weg kunt gaan laten pesten door een stelletje kampers is niet bepaald eervol maar eerder dom. Dat is ook niet fijn voor je gezin.
pi_133223873
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat heeft je eergevoel ermee te maken :? Je terwijl je prima weg kunt gaan laten pesten door een stelletje kampers is niet bepaald eervol maar eerder dom. Dat is ook niet fijn voor je gezin.
Je eergevoel volgen staat rationeel handelen vaak in de weg. Of dat dom is? Tja. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')