De politie heeft een plicht naar de burger.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:08 schreef Boldface het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven.
Leuk verzonnen, maar onzin.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.
Dat is ook wat ik het meest schrijnende aan die reportage vind; een burgemeester die het contact met de werkelijkheid compleet kwijt raakt. Het stukje dat ik hierboven al citeerde... - uitgeschreven komt het niet zo sterk over als op beeld. Je ziet een man zitten die nota bene verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid, maar die er evengoed niks van lijkt te snappen...
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).quote:Op maandag 25 maart 2013 11:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).
Er is feitelijk bar weinig gedaan aan de situatie. De kampers zitten er nog steeds, de vrouw en zoon van Ruiter leven elders in het land, ondergedoken. De gemeente heeft zich nu bereid getoond om het (uiteraard totaal onverkoopbare) huis van Ruiter te kopen, zodat de familie kan vertrekken. Ondertussen zitten de aso-kampers nog vrolijk, ongestoord op hun plek.
Ik neem aan dat het OM de beschikbare beelden gretig heeft gebruikt. Ze vormen natuurlijk uitstekend bewijsmateriaal. En ondanks de tik op de vinger die de rechter heeft uitgedeeld, volhardt het OM in zijn (absurde) eis. Tekenend voor de arrogantie van de gevestigde orde.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?
en heb erge medelijden met dit soort figuren zeker als er ondanks dat het in het nieuws is geweest, er alsnog geen hol aan gedaan word.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-hoeft-niet-meer-celquote:Haelenaar Gijsbert Ruiter hoeft niet meer de cel in
Gijsbert Ruiter uit Haelen is veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Dat is gelijk aan de tijd die hij in voorarrest zat. Hij hoeft dus niet meer terug de cel in.
Brandbommen, pijl en boog
Ruiter ging vorig jaar juni door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd. Hij gooide met brandbommen en dreigde met pijl en boog. Het hek moest hem beschermen tegen kampbewoners.
Volgens de rechtbank in Roermond was er geen sprake van poging tot moord of doodslag. Hij wilde in eerste instantie met zijn actie mensen verjagen en niet verwonden.
Het OM had acht jaar geëist voor zeven maal poging tot moord. Uiteindelijk bleven alleen maar enkele pogingen tot zware mishandeling en bedreiging over. Twee weken geleden stelde de rechtbank hem al op vrije voeten.
Geen schadevergoeding
De rechtbank in Roermond heeft de eisen tot schadevergoeding door 6 agenten in de zaak Ruiter niet ontvankelijk verklaard. De agenten eisten de vergoeding na de escalatie vorig jaar juni in Haelen. Ze vroegen voor de geleden psychische schade, een vergoeding van in totaal 18.500 euro.
De rechtbank acht zich strafrechtelijk niet bevoegd hiervoor en verwees de zaak door naar de civiele rechter.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aak-haelenaar-ruiterquote:OM mogelijk in hoger beroep in zaak Haelenaar Ruiter
Het Openbaar Ministerie beraadt zich over hoger beroep in de zaak tegen Gijsbert Ruiter. De Haelenaar werd veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Het OM had 8 jaar cel voor meerdere pogingen tot moord geëist.
Het OM erkent het grote verschil, maar spreekt niet van een teleurstelling. Het is wel tevreden dat de rechtbank het handelen van Ruiter strafbaar achtte.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-van-gemeente-leudalquote:Ruiter nog niets gehoord van gemeente Leudal
De gemeente Leudal heeft zich nog niet gemeld bij Gijsbert Ruiter, om tot een oplossing van het burenconflict te komen. Ruiter werd dinsdag veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Hij ging vorig jaar door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd.
Het hek moest zijn gezin beschermen tegen de terreur van woonwagenbewoners. Uit onderzoek bleek dat de gemeente in het jarenlang slepende conflict tussen Ruiter en het kamp flinke steken had laten vallen.
Onlangs werd wethouder Vogels aangewezen om het probleem op te lossen. Die heeft zich nog niet gemeld, zegt Ruiter.
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Er valt niks te winnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.
Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Dit is echt de omgekeerde wereld...quote:Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro'squote:
Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;quote:Op woensdag 13 november 2013 16:52 schreef Murdera het volgende:
[..]
Na alles te hebben doorstaan toch opgeven?
En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?quote:Op woensdag 13 november 2013 16:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..
Nee, meer heb ik ergens gelezen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:58 schreef Waffle het volgende:
[..]
En hoe hoog was dit bod? Zelfde prijs als wat hij er ooit voor heeft gegeven?
Klopt, ik zou het ook niet weten. Die man is zo lang door een hel gegaan, ik snap eigenlijk wel dat je daarna niet meer kan denken "nu laat ik het voor wat het is en ga ik weg".quote:Op woensdag 13 november 2013 16:57 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt maar je moet op een gegeven moment toch denken;
Hoelang wil je nog in deze ellende blijven zitten? Je hebt een kans om nu ergens anders een fatsoenlijk leven te leiden ipv deze misère..
Hij moet ook aan zijn vrouw en kind denken ipv zijn eigen ego..
Oké als het meer was dan vind ik inderdaad dat hij het had moeten aannemen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:59 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, meer heb ik ergens gelezen.
Wat heeft je eergevoel ermee te makenquote:Op woensdag 13 november 2013 16:54 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Je behoud je eergevoel voor jezelf iig. Dat is meer waard dan een paar euro's
Je eergevoel volgen staat rationeel handelen vaak in de weg. Of dat dom is? Tja.quote:Op woensdag 13 november 2013 17:41 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat heeft je eergevoel ermee te makenJe terwijl je prima weg kunt gaan laten pesten door een stelletje kampers is niet bepaald eervol maar eerder dom. Dat is ook niet fijn voor je gezin.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |