Ik ben ervan overtuigd dat de rechter deze link wél ziet. Dezelfde partijen die hem jarenlang in de steek lieten, kwamen nu voortvarend zijn hek weghalen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Tsja, je kan er weer een drogredenatie tegenaan gooien, maar het blijft slechts jouw mening dat dat van enorm belang is. Strafrechtelijk is het namelijk gewoon niet zo (van belang).
Waarom is dat geen goed argument? We kunnen vaststellen dat het slechts bij een poging bleef en dat er niet werkelijk doden en/of gewonden zijn gevallen. Dat maakt de zaak al een stuk minder ernstig.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Nogmaals, dat is het kenmerk van een poging. Als er wél doden of gewonden waren te betreuren, was het geen poging meer. Geen goed argument dus.
Ik nam puntsgewijs door waaraan Gijsbert R. zich schuldig maakte. Hij is agressief geweest. Ik merkte op dat de politie daarmee moet kunnen omgaan. En dat deed ik in de context van het relativeren van de ernst van het gedrag van Gijsbert R.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Wat is je punt? (voordat je weer begint te huilen dat ik er zaken bij verzin)
Nee, ik typ het steeds opnieuw. Ik probeer je uit te leggen dat de man tot het uiterste is gedreven, geestelijk er compleet aan onderdoor is gegaan, zijn leven jarenlang verziekt is én dat hij straks nog mag gaan verhuizen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 16:29 schreef DonJames het volgende:
Heb je een zielig verhaalte onder de CTRL+V zitten?
Mag ook niet, is strafbaar en zal bestraft worden, gegarandeerd.quote:Op dinsdag 19 maart 2013 19:47 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, hij richtte zijn woede, frustratie en WAPENS! op onschuldige agenten die totaal niet verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor het wanbeleid van gemeentes en de laffe aanpak van kampers.
De reportage staat online nu:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:11 schreef Elfletterig het volgende:
Zondagavond is er in KRO Brandpunt een reportage over Gijsbert Ruiter, inclusief een interview.
Echt... er zit daar een man (en het gaat me niet om die man persoonlijk, maar om de totale bestuurscultuur) die perfect weergeeft wat er mis is in dit land. Als Kurpershoek oppert dat de gemeente ook had kunnen handhaven tegenover de terreurplegers, kijkt die burgemeester alsof -ie voor het eerst van die mogelijkheid hoort.quote:WK: Het staat gewoon in het eindrapport van de onderzoekscommissie, namelijk: de gemeente heeft niet goed geluisterd naar wat er allemaal op dat kamp gebeurd...
B: Maar daarmee is de analyse wel gegeven, maar is de oplossing van hoe we dat soort situaties nu naar de toekomst toe...
WK: Door te handhaven! Door tegen een burger die zich bedreigd voelt, te zeggen: wij gaan jou beschermen. We nemen je klachten serieus.
B: Ja... Ja....
WK: En dát is dus onvoldoende gebeurd.
B: Nou ja... toch is de actie op 21 juli juist vanuit het oogpunt van handhaving ontstaan.
WK: Ja, maar u ging handhaven tegen de man die eigenlijk vond dat van alles om hem heen gehandhaafd moest worden.
B: Ja...
Bovenstaande is slechts een fragment uit een reportage van 9 minuten. Overigens zal de rechter oordelen of Gijsbert Ruiter van verdere rechtsvervolging wordt ontslagen (zoals zijn advocaat bepleit) of dat hij een bepaalde straf krijgt opgelegd voor zijn daden. Naar verwachting zal die straf hoe dan ook niet langer zijn dan de tijd die hij al in voorarrest zat.quote:Op maandag 25 maart 2013 03:13 schreef El_Matador het volgende:
Goede journalistiek (ik heb de uitzending over de gebeurtenissen in een durpje 8000 km verderop niet gezien, ik ga af op bovenstaande) ontslaat de geweldpleger tegen onschuldige politieagenten nog steeds niet van vervolging.
Voor de honderdmiljoenmiljardste keer aan een zolderkamerautist met een "dikke kop" het woord 'causaliteit' uitleggen, is "trouwens ook wel raar"quote:Op maandag 25 maart 2013 09:44 schreef Boldface het volgende:
[..]
Bovenstaande is slechts een fragment uit een reportage van 9 minuten. Overigens zal de rechter oordelen of Gijsbert Ruiter van verdere rechtsvervolging wordt ontslagen (zoals zijn advocaat bepleit) of dat hij een bepaalde straf krijgt opgelegd voor zijn daden. Naar verwachting zal die straf hoe dan ook niet langer zijn dan de tijd die hij al in voorarrest zat.
Het is trouwens wel raar dat iemand uitgerekend een stier als user icon heeft, niet snapt dat bepaalde zaken als een rode lap op een stier kunnen werken.
Probeer het toch nóg maar een keer, want je eerdere pogingen waren niet bepaald overtuigend. In tegenstelling tot zelfs de rechter blijf je vakkundig de voorgeschiedenis negeren. En dan ook nog het woord "causaliteit" in de mond nemen...quote:Op maandag 25 maart 2013 09:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Voor de honderdmiljoenmiljardste keer aan een zolderkamerautist met een "dikke kop" het woord 'causaliteit' uitleggen, is "trouwens ook wel raar"
Wat denk je wel niet?quote:Op maandag 25 maart 2013 09:50 schreef Boldface het volgende:
[..]
Probeer het toch nóg maar een keer, ...
quote:Op maandag 25 maart 2013 10:06 schreef Boldface het volgende:
[..]
Wat ik denk? Dat ik van doen heb metben een stug, hardleers persoon.
Waarom niet?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:46 schreef Rekkie het volgende:
Want dat geeft je het recht andere mensen te beschieten en in de brand (proberen) te steken?
quote:Op maandag 25 maart 2013 10:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
-Man wordt stelselmatig lastig gevallen door de kampers die naast hem wonen
-Ondanks vele aangiftes doen gemeente en politie niets om het op te lossen
-Man lost het zelf op door een hek te plaatsen
-Gemeente gaat dan moeilijk doen omdat er geen vergunning voor het hek is
Als de politie je niet tegen tuig wil beschermen maar wel komt handhaven als je tegen datzelfde tuig een hek plaatst dan mag je je best wel tegen de politie verweren.
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven. Desondanks is er enig begrip op te brengen voor het gegeven dat de man op dat moment compleet was doorgedraaid; niet in de laatste plaats als gevolg van de voorgeschiedenis.quote:Op maandag 25 maart 2013 10:58 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Waarom niet?
-Man wordt stelselmatig lastig gevallen door de kampers die naast hem wonen
-Ondanks vele aangiftes doen gemeente en politie niets om het op te lossen
-Man lost het zelf op door een hek te plaatsen
-Gemeente gaat dan moeilijk doen omdat er geen vergunning voor het hek is
Als de politie je niet tegen tuig wil beschermen maar wel komt handhaven als je tegen datzelfde tuig een hek plaatst dan mag je je best wel tegen de politie verweren.
De politie heeft een plicht naar de burger.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:08 schreef Boldface het volgende:
Nee, dat mag niet. Je mag je niet (op deze manier) tegen de politie verwerven.
Leuk verzonnen, maar onzin.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:33 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
De politie heeft een plicht naar de burger.
Als zij deze niet vervult en zich alleen maar als sterke arm van bestuurders opstelt dan kan zij zich niet meer beroepen op een speciale status en mag de burger zich verweren.
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:46 schreef Boldface het volgende:
[..]
Dat de politie (en de gemeente) enorm hebben verzaakt in hun plicht richting Ruiter (en diens persoonlijke bescherming) geeft Ruiter nog altijd niet het recht om een molotovcocktail richting agenten te gooien. Wel snap ik volledig de wanhoop van waaruit deze man handelde. Als je wordt geterorrisseerd, via de geëigende kanalen klaagt en niemand doet wat, dan word je tot waanzin gedreven. Daar komt nog overheen dat de gemeente zelfs de problemen ontkende, door termen als "gevoel van onveiligheid" te hanteren, terwijl bij Ruiter de stenen door de ruiten vloegen.
Dat is ook wat ik het meest schrijnende aan die reportage vind; een burgemeester die het contact met de werkelijkheid compleet kwijt raakt. Het stukje dat ik hierboven al citeerde... - uitgeschreven komt het niet zo sterk over als op beeld. Je ziet een man zitten die nota bene verantwoordelijk is voor de openbare orde en veiligheid, maar die er evengoed niks van lijkt te snappen...
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).quote:Op maandag 25 maart 2013 11:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
8 jaar vind ik wel wat veel, wat ik me nog steeds afvraag is er nu wat gedaan aan de situatie daar?
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?quote:Op maandag 25 maart 2013 11:55 schreef Boldface het volgende:
[..]
8 jaar was een absurde eis van het OM, dat heel bewust de voorgeschiedenis uit het dossier wegliet. Op last van de rechter is dat alsnog toegevoegd, met als uitkomst dat Gijsbert Ruiter inmiddels vrij is, omdat de straf die de rechter oplegt, naar verwachting niet hoger is dan de tijd dat hij al in voorarrest zat (9 maanden).
Er is feitelijk bar weinig gedaan aan de situatie. De kampers zitten er nog steeds, de vrouw en zoon van Ruiter leven elders in het land, ondergedoken. De gemeente heeft zich nu bereid getoond om het (uiteraard totaal onverkoopbare) huis van Ruiter te kopen, zodat de familie kan vertrekken. Ondertussen zitten de aso-kampers nog vrolijk, ongestoord op hun plek.
Ik neem aan dat het OM de beschikbare beelden gretig heeft gebruikt. Ze vormen natuurlijk uitstekend bewijsmateriaal. En ondanks de tik op de vinger die de rechter heeft uitgedeeld, volhardt het OM in zijn (absurde) eis. Tekenend voor de arrogantie van de gevestigde orde.quote:Op maandag 25 maart 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
zouden ze de beelden gebruikt hebben in de rechtszaal?
en heb erge medelijden met dit soort figuren zeker als er ondanks dat het in het nieuws is geweest, er alsnog geen hol aan gedaan word.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-hoeft-niet-meer-celquote:Haelenaar Gijsbert Ruiter hoeft niet meer de cel in
Gijsbert Ruiter uit Haelen is veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Dat is gelijk aan de tijd die hij in voorarrest zat. Hij hoeft dus niet meer terug de cel in.
Brandbommen, pijl en boog
Ruiter ging vorig jaar juni door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd. Hij gooide met brandbommen en dreigde met pijl en boog. Het hek moest hem beschermen tegen kampbewoners.
Volgens de rechtbank in Roermond was er geen sprake van poging tot moord of doodslag. Hij wilde in eerste instantie met zijn actie mensen verjagen en niet verwonden.
Het OM had acht jaar geëist voor zeven maal poging tot moord. Uiteindelijk bleven alleen maar enkele pogingen tot zware mishandeling en bedreiging over. Twee weken geleden stelde de rechtbank hem al op vrije voeten.
Geen schadevergoeding
De rechtbank in Roermond heeft de eisen tot schadevergoeding door 6 agenten in de zaak Ruiter niet ontvankelijk verklaard. De agenten eisten de vergoeding na de escalatie vorig jaar juni in Haelen. Ze vroegen voor de geleden psychische schade, een vergoeding van in totaal 18.500 euro.
De rechtbank acht zich strafrechtelijk niet bevoegd hiervoor en verwees de zaak door naar de civiele rechter.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)aak-haelenaar-ruiterquote:OM mogelijk in hoger beroep in zaak Haelenaar Ruiter
Het Openbaar Ministerie beraadt zich over hoger beroep in de zaak tegen Gijsbert Ruiter. De Haelenaar werd veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Het OM had 8 jaar cel voor meerdere pogingen tot moord geëist.
Het OM erkent het grote verschil, maar spreekt niet van een teleurstelling. Het is wel tevreden dat de rechtbank het handelen van Ruiter strafbaar achtte.
Bron: http://www.l1.nl/nieuws/2(...)-van-gemeente-leudalquote:Ruiter nog niets gehoord van gemeente Leudal
De gemeente Leudal heeft zich nog niet gemeld bij Gijsbert Ruiter, om tot een oplossing van het burenconflict te komen. Ruiter werd dinsdag veroordeeld tot 9 maanden cel voor poging tot zware mishandeling en bedreiging. Hij ging vorig jaar door het lint toen een illegaal hek voor zijn huis werd verwijderd.
Het hek moest zijn gezin beschermen tegen de terreur van woonwagenbewoners. Uit onderzoek bleek dat de gemeente in het jarenlang slepende conflict tussen Ruiter en het kamp flinke steken had laten vallen.
Onlangs werd wethouder Vogels aangewezen om het probleem op te lossen. Die heeft zich nog niet gemeld, zegt Ruiter.
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Idd. Had wel enige sympathie voor die man na al die hectiek, maar dat ie niet gewoon het bod accepteert, wat meer is dan wat ie er voor heeft betaald, is mij ook een raadsel..quote:Op woensdag 13 november 2013 16:44 schreef deedeetee het volgende:
Waarom gaat die man niet gewoon verhuizen ? Het is nu toch echt wel genog gewesst, ik dacht dat de gemeente een bod op zijn huis had gedaan. Neem dat aan en vertrek zou ik zeggen !
Er valt niks te winnen.quote:Op woensdag 13 november 2013 16:48 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat is de oplossing voor mensen zonder ruggengraat. Dan heb je sowieso verloren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |