Gevolgd door "Echt wel!"quote:Op donderdag 3 januari 2013 17:42 schreef Lamb29 het volgende:
Hahah heerlijk die opmerkingen..
Wij krijgen regelmatig:
"Echt niet!"
selene deed zulke dingen ook. nu doen ze allebei wel eens "waaaaaaaah ik ben een baby waaaaaaaaaaaaaaah"quote:Op donderdag 3 januari 2013 21:57 schreef Troeta het volgende:
Oh jammer pessie. Wat had ik een mazzel dan zondag. Even onthouden dat ik volgend jaar tussen kerst en oud en nieuw daar heen moet.
Wat leuk al die praatjes, Mex praat nog steeds niet echt. Het gaat wel wat vooruit, maar echt met hele kleine stapjes.
Hij klom trouwens vandaag in de box, zette de mobiel aan, ging liggen met zijn benen in de lucht spartelen en ging op Nena's bijtring bijten....gekkie
Mm zal er even over denken, vermoed niet direct daar een link meequote:Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef simmu het volgende:
klinkt goed mrien![]()
houden jullie in dat boekje ook bij wat hij gegeten heeft?
Slaapt roy nog tussen de middag? Zo ja hoe lang?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef _Bar_ het volgende:
Ik hoop dat het een fase is. Roy slaapt zo slecht in,en slaapt snachts amper meer.
Echt in totale paniek telkens,troosten gaat bijna niet. Naar beneden gaan is het enige wat rust bied,maar dat is niet wat we willen,bij roy op de kamer blijven word hij onrustig van,bij ons in bed klimt en klauterd hij continu ipv rustig liggen.
We hebben niks veranderd qua ritme of ritueel. Op de opvang is er niks veranderd.
Misschien toch proberen na een uur wakker te maken? Best lastig want ik begrijp dat alles dubbel zo hard binnenkomt bij hem en daar uiteraard ontzettend moe van wordt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef _Bar_ het volgende:
Dik 2 uur pessie. En zonder lukt het ook echt niet,hij geeft het ook zelf aan,ligt op bed en is stil.
Misschien volgende keer dat je de orthopedagoog ziet even aangeven? Misschien heeftzij nog een ander licht hierop?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:
Ik heb geen idee,geef het wel elke keer aan van de drama nachten. Maar dan is krijgen wij te horen dat hij daar enorm vrolijk is,leuk meedoet... En ze snoezelen nu een extra dag met roy. En passen het tempo naar hem aan.
Maar de ontwikkeling gaat vooruit dat is goed te zien en te merken.
Denk dat dat verstandig is ja!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:36 schreef _Bar_ het volgende:
Ik bel haar wel voor een afspraak,je ziet er niemand als je daar niet moet zijn. Het enige contact wat je hebt is via het digitale schriftje en als je belt.
Erg he!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:06 schreef pessie het volgende:
Nathan lag in een slaapzak met dekentje maar volgende week krijgt hij een groot bed met wollen dekbed. Maar alshij niet meer in een slaapzak wil mag dat van mij. Mijn kleine ventje wordt echt groot!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:16 schreef _Bar_ het volgende:
<3 Mijn mannetje blijft kleinhier nog niet echt het grote peuter gedrag.
En dan soms hele zeldzame momenten ineens een glimp van een jongetje van ruim 3en dan breek ik.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bar, wat vervelend dat het zo'n drama is met slapen van Roy. Ik hoop dat jullie snel een oorzaak of de oplossing vinden. Het is zo sneu als ze helemaal overstuur raken 's nachts.
Mooi hè die uitspraken Tinu.En het wordt wat dat betreft echt steeds leuker.
Ik denk wel zeker dat het een vorm van jaloezie is. Het is ook een enorme verandering voor dr. En zij heeft er totaal niet om gevraagd, dat broertje. We proberen haar ook veel individuele aandacht te geven. Luuk ligt nu overdag ook veel op zijn eigen kamer of onze slaapkamer. Zodat Sofie overdag niet veel rekening met hem hoeft te houden. (en de kans niet krijgt om bijvoorbeeld duplo of boekjes naar hem te gooien)quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:04 schreef Meimeltje het volgende:
KJ, zal toch een vorm van jaloezie zijn denk ik? Ze wil er misschien juist aandacht van jou door krijgen. Wel op een verkeerde manier natuurlijk. We hebben met de oudste in die periode af en toe apart met hem wat gedaan, oa dagje Efteling. Daar hem ook een cadeautje voor Dyon laten uitzoeken zodat hij die kon geven. Hij genoot zichtbaar van zo'n dag met papa en mama alleen, maar vond het ook heel leuk om daarna samen Dyon weer op te halen.
Lamb, bij jullie personeelswijzigingen? Vind het wel heel leuk dat we een leuke juf van jullie groep hebben gekregen
niet quotenquote:Op woensdag 9 januari 2013 22:12 schreef Keshet het volgende:
Peuters zijn kinderen, faler.![]()
KJ, wat rot dat Sofie haar broertje zo behandelt. Is het een optie om het gedrag volledig te negeren tenzij het gevaarlijk wordt voor Luuk en juist positief gedrag te belonen?
Ja, die pop is al ver weg verstopt. Maar alle kindjes/mensen die huilen zijn interessant. Op de ovang was een huilbaby, en Sofie was er niet bij weg te slaan, ik had gisteren even een dip toen ik N aan de telefoon had en Sofie stond erbij: mama huijjen... oohw, mama huijjen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:20 schreef pessie het volgende:
Kj, heb je die pop al weggedaan en er een niet huilend exemplaar voor in de plaats teruggegeven?
Ik vind nathan ook heel stoer![]()
Oef bar, had hij gisteren tjasker?
ja, hij was gisteren daar, maar niet echt een heel druk programma.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:20 schreef pessie het volgende:
Kj, heb je die pop al weggedaan en er een niet huilend exemplaar voor in de plaats teruggegeven?
Ik vind nathan ook heel stoer![]()
Oef bar, had hij gisteren tjasker?
de godsdienstwaanzinnigen onder ons wel pessiequote:Op vrijdag 11 januari 2013 12:32 schreef pessie het volgende:
Waken? Doen we dat nog? Wist ik niet![]()
Dienst van schoonvader hebben we zelf de inhoud van bepaald, was siwieso een evangelische kerkdienst dus ging prima.
Hier ook van de turnvereniging.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 15:55 schreef pessie het volgende:
Het is hier gym van de sportvereniging, niet van het cb ofzo.
Hier is het woensdagmiddag van 3-3.45 prima, hij slaapt doorgaans van 12.30 tot 14.00. En het is 5 minuten lopenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:09 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Hier ook van de turnvereniging.
Het vervelende is gewoon die tijd. Of hij slaapt nog of is net wakker.
Oh en vergeet de baby niet
ravi ook. inclusief middaghumeurtje ookquote:Op vrijdag 11 januari 2013 16:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Van 10 tot 11 zou ideaal zijn.
Mja alles hier is op rottijden![]()
Hier slaapt ie van half 2 tot half 4/4/half 5
Nu slaapt ie nog bv. En wakker maken wordt ie niet gezelliger van...
Link sturen mag altijd!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef Rixtje het volgende:
Ik zou je net de link sturen Vlindur we hebben ook nog dansen op muziek
In V.oor.burg is er ook ouder en kind gym meerdere dagen meerdere tijden.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 14:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk simmu
Ik kwam er laatst achter dat peutergym hier vanaf 2,5 is, mooi zou je denken.. Ja behalve dat het ouder-peutergym is en op vrijdagmiddag van 4 tot 5...totaal niet handig dus.
wel jammer, mja tis niet anders
Is dat die Little gym? Die schijnt onwijs leuk te zijn. Ook voor baby's en dreumesen.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
In V.oor.burg is er ook ouder en kind gym meerdere dagen meerdere tijden.
dat is toch ook knapquote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:20 schreef -Spring het volgende:
O ja, wat ik nog zeggen wilde. Poepen gaat hier zó goed. Vanmorgen maakte ze me wakker met: "Mama, ik heb gepoept! Wil je mn billen even afvegen?"
En nu hoeft ze geen nieuwe stickerkaart meer, zegt ze. Want ze kan het nu.
Ik vind het zo knap. Van panisch naar zelfstandig in twee stickerkaarten.
Ik denk dat et hier omgerekend dan ook zo n 3 euro per les kost. 17.50 is echt een belachelijk bedrag wat ik noooooit zou afrekenen voor zoiets.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 19:14 schreef Incantrix het volgende:
Bij Bernasport betaal ik 3 euro per les, geen abbo oid. Je kunt gewoon aan komen waaien als het uitkomt en die 3 euro aftikken aan het eind. Die dure in Voorburg was geloof ik 17,50 per les
Hij ging eerst 2 dagdelen maar door bezuinigingen van de gemeente werd die psz dubbel zo duur, dat kunnen we simpelweg niet betalen. Nu gaat hij naar een prive psz die iets duurder is dan de vorige was maar die hebben een enorme wachtlijst en nathan kon 1x terecht. Ben ik al heel blij mee. Wel opgegeven voor een 2de dagdeel en dat kan ws na de zomervakantie.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 20:38 schreef As1981 het volgende:
Wat goed van L spring is idd vlot gegaan dan
Dan lijkt me dat ook prima kunnen Pessie. Is de psz maar 1 dagdeel bij julie of bewust voor gekozen?
leuk!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:09 schreef pessie het volgende:
Kind slaapt volgens mij. Manlief loopt vannacht in Vledder (wampex) dus mag het even alleen doen. Ben blij dat ik niet 10x de trap op en af moest.
Weet ikquote:
Serieus! De nieuwe psz kost 10 euro per keer...quote:[ vrijdag 11 januari 2013 21:47 schreef Troeta het volgende:[/b]
Ok, Gelukkig, scheelt me weer een voetenzak kopen:-)
Skibroek is misschien wel een idee ja.
Wat ontzettend duur pessie! Wat raar eigenlijk, psz zijn veel kindjes waarvan er maar 1 ouder werkt, dus wat minder hebben.
Ik ben echt zo blij dat we vlak bij deze psz wonen, mag al vanaf twee jaar en maar twee euro per keer. En je kan er gezellig koffie drinken met de moeders.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:41 schreef -Spring het volgende:
O ja, een buggy! Ik heb dat ding het afgelopen één keer gebruikt. In de Efteling. Op de één of andere manier vind ik het enorm gênant om met zo'n ding te lopen.
Dus jij betaald per keer wat wij per maand betalenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:49 schreef pessie het volgende:
[..]
Serieus! De nieuwe psz kost 10 euro per keer...
Tsja,40 euro per maand. jullie betalen echt een tientje?! Voor 1 dagdeel dan?quote:Op vrijdag 11 januari 2013 21:53 schreef As1981 het volgende:
[..]
Dus jij betaald per keer wat wij per maand betalen
Nee we betalen 10 euro per maand voor vier dagdelen per week. Dus zo'n 16-18 keer per maand.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:01 schreef pessie het volgende:
[..]
Tsja,40 euro per maand. jullie betalen echt een tientje?! Voor 1 dagdeel dan?
Nou ja, het is gewoon heel belangrijk voor Nathan, ik heb me veel zorgen gemaakt om zn spraak en dat doeik nog steeds wel. Ik snap ookwel dat de gemeente niet alles kan betalen.
Ik heb wel gekeken naargroningenen dat was wel iets goedkoper maar ik heb zelf geen auto, die heeft manlief mee, dus ik kan hem daar straks gewoon niet krijgen.
quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:08dat wel even spannend.mschreef As1981 het volgende:
[..]
Nee we betalen 10 euro per maand voor vier dagdelen per week. Dus zo'n 16-18 keer per maand.
Het is echt bizar goedkoop. Geloofde het eerst zelf ook niet.
En idd vind ik het voor de ontwikkeling belangrijker dan het bedrag. Maar als je dan toch kan kiezen.
En hoezo zorgen over de spraak? Dat valt toch wel mee?
Ja dat is waar. Maar als je kind twee dagdelen gaat vind ik het nog hanteerbaar qua prijs.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:08 schreef Troeta het volgende:
Ja maar psz is geen opvang he, het is maar drie uurtjes en zelf drinken eten en luiets meenemen en wat spelen
Fijn dat het nu goed gaat dan!!!quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:12 schreef pessie het volgende:
[..]wowwwww.
Manlief komtuit een familie vol stotteraars enandere spraakproblemen dus toenNathan nog steeds geenaanstalten maakte om meer te praten vond ik spannend. Maar sindsseptember zit er schot indezaak.
Ja maar het is ook geen opvang. Het is ook niet de bedoeling dat je gaat werkenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:11 schreef As1981 het volgende:
Nee klopt. Is kort in die tijd kan ik ook niet gaan werken idd.
Hier moet overigens alleen fruit mee. Drinken en cracker krijgt hij daar.
ja het gaat in heel kleine stapjes, paar stappen vooruit en 1 terug.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Troeta het volgende:
Meeste zijn zo 45 euro hier laziness. Ken eigenlijk geen psz die duurder zijn.
Hmmm bar en je was laatst zo positief. Komt een terugval niet vaker voor?
Nee dat kan niet. Aankomende week en de week er op heb ik nog cursus. Dus echt niet voor februari.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Jij moet eerst eens gaan werpen
Schiet s op joh(nou ja vanaf dinsdag mag je los, ben benieuwd naar m!)
Je moet hem ook wel de ruimte geven om te relaxen hequote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:32 schreef _Bar_ het volgende:
dan zou roy hier standaard moe zijn AsGaat wel weer over, maar is pittig voor nu weer
Dat klinkt heel herkenbaar. Nathan heeft dat ook bijvtijd en wijle en dat zijn vaak ook de momenten dat hij minder slaapt.quote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:27 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
ja het gaat in heel kleine stapjes, paar stappen vooruit en 1 terug.
Het fijne is wel ondanks giga druk is hij niet stout. het is heel normaal gedrag, alleen hij vliegt van links naar rechts, over de banken rennen, over de poef, de gang in, er weer uit en doet rondje opnieuw.
We hebben de poang stoel van de ikea, daar haalt hij het kussen uit en klimt zo op de leuning omhoog.... stoel ligt nu standaard op zijn kant![]()
Buiten is roy helemaal niet te houden, en moeten we serieus al joggend achter hem aan lopen
Haha. Ik voel me gewoon echt dik momenteel. Nog een week of 6, danvduwt er geen kind meer tegen mn longen aanquote:Op vrijdag 11 januari 2013 22:41 schreef As1981 het volgende:
Dat laatste gaat gelukkig weer over Pessie (althans ik ga mijn best er weer voor doen straks).
Dat laatste is hier ook het geval, vaak na een paar happen is ze "klaar"... maar als ze dan moet blijven zitten en wachten tot wij klaar zijn, gaan er vaak ook toch nog wel wat happen in. Ook als ze dan vast haar toetje krijgt, is ze ook daarna nog wel geneigd wat te eten van haar bord. Of dreigen dat wij het anders opeten helpt nog wel eens. Maar irritant is het wel, dat herken ik heel goed.quote:Op maandag 14 januari 2013 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Tja, mijn eerste ingeving zou inderdaad zijn: zelf laten eten en zelf laten bepalen wanneer het voldoende is. Als je dat niet wil, weet ik het even niet. Misschien beginnen met zelf eten bij ontbijt, lunch en tussendoortjes en alleen het avondeten niet, zodat je 's nachts niet met een hongerig kind zit? Ik zou in ieder geval het speelgoed absoluut van tafel verbannen, blijven zitten tot iedereen klaar is (in het redelijke uiteraard) en verder vooral gezellig aan het eten zijn, terwijl zij dan maar wacht tot het gedaan is.
S is ook wel eens 'klaar' omdat ze niet langer aan tafel wil zitten, maar wil spelen, maar als dan, zoals altijd, blijkt dat ze toch moet blijven zitten tot we klaar zijn en er nog niet gespeeld wordt, eet ze vaak nog wel wat.
Sticky broodbelegquote:Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Morretje het volgende:
Oh ja, fruit aanbieden na het eten is ook nog wel een optie.
Boterham in helften doen we ook al. 'S Morgens eet ze pap, maar dat weigert ze ronduit om zelf te eten. Het gaat alleen zoveel sneller dan een bh, en zeker op spsz-dagen wel belangrijk. Maar de andere dagen eens iets anders aanbieden is ook wel een goeie. Overigens is brood vooral een bordje van het beleg volgens mijn peuter:-) ongeacht of het nu smeer are, strooibare of kaas/vlees is, het beleg wordt er eerst afgesnoept..
Grappig dat gaat er hier niet in. Hier is het kaas, worst of pindakaas.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Sticky broodbelegspeculoospasta krijgt ze er nietaf zonder de helft van het broodje op te eten. Oh, en kaas en vleeswaren wordt hier sowieso niet gegeten door meneer, hij is nu van vokken, kokobood en pinakas. En speculoospasta dus, maar dat hoort bij hem gewoon bij het boodje eten
Oh ja, slechte gewoonte zeker..quote:Op maandag 14 januari 2013 20:02 schreef Troeta het volgende:
Ik zou ook met dat ontbijt beginnen dan, dan eet ze toch lekker niet? Geef je naar de psz een boterham en een stuk fruit mee.
Mex is nog geen 2,5 en ik heb hem al een jaar niet gevoerd. Ik denk eigenlijk dat er bij jullie een slechte gewoonte is ingeslopen...
Jam, pindakaas en chocopasta kan anders prima hoor, schraap je gewoon met je tanden van je boterham.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:41 schreef pessie het volgende:
[..]
Sticky broodbelegspeculoospasta krijgt ze er nietaf zonder de helft van het broodje op te eten. Oh, en kaas en vleeswaren wordt hier sowieso niet gegeten door meneer, hij is nu van vokken, kokobood en pinakas. En speculoospasta dus, maar dat hoort bij hem gewoon bij het boodje eten
Dat doet Sofie ook inderdaad. Of met de vinger, krijgt ze het er ook wel af. Wij wisselen ook af. Crackers, beschuit, krentebol en brood.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:50 schreef Morretje het volgende:
[..]
Jam, pindakaas en chocopasta kan anders prima hoor, schraap je gewoon met je tanden van je boterham.
Nou, dat laatste voelt de laatste tijd zeker niet altijd zo. :pquote:Op maandag 14 januari 2013 20:53 schreef Troeta het volgende:
Hmm, en als je het dan op een dag doet dat jullie nergens heen hoeven? Laat je d'r thuis gewoon sjaggerijnig zijn en kan ze een end weg gillen.
Ook vervelend, maar minder vervelend als op straat bijv.
Enne...jij bent de baas he
Ivan wil nog steeds totaal niet. En we doen er dus niet zoveel mee. Ik merk wel dat hij zijn luiers wat smeriger begint te vinden en hij geeft nu ook vaker aan dat hij gaat plassen, maar hij wil dan niet naar de wc.quote:Op maandag 14 januari 2013 11:38 schreef Poppejans het volgende:
Claudia,hoe is het met Ivan qua zindelijkheid? Ik weet nog dat hij er,net als Wolf,totaal geen belangstelling voor had.
Hier gaat t aardig goed,mr durft alleen op t potje dus dat is v onderweg niet zo handig.poepen durft hij nog niet op potje,het gaat in onderbroek en soms komt hij een luier vragen als hij moet. Naar speelzaal durf ik hem nog niet luierloos te doen,binnen een week of 2 wel denk ik.
Morgen!quote:Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef pessie het volgende:
Claudia is je kleine meid al jarig!!!? Zo ja gefeliciteerd!
Nee, wel na twee of drie keer. Zelfs als je aangeeft dat dat dus niet de bedoeling is. Vandaag dus echt gewoon het potje meegegeven, want hij wil daar echt echt echt niet op de wc. Maar de leidster van vandaag is gewoon een stuk minder begaan dan die van de woensdag.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:05 schreef Poppejans het volgende:
Doen ze na 1 natte broek al een luier aan daar,Troel? Daar zou ik ook wel beetje van balen. Hier vandaag nog gevraagd en ik kon gewoon stapeltje joggingbroeken en ondergoed meegeven als we het zouden proberen.
Nog eventjes aankijken?quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:35 schreef Lamb29 het volgende:
Whoeeaaaarggg... Zo...
Denk je leuk leuk dansles.... en de eerste 2 lessen gingen ook goed..
Maar de afgelopen 2 klampt ze zich alleen maar aan mij vast en wil niets
quote:Op zondag 20 januari 2013 09:45 schreef Brighteyes het volgende:
Oscar heeft vannacht zomder luier geslapen en is keurig droog gebleven!Keurig wakker geworden, uit de halfhoogslaper geklauterd en een plas op het potje gedaan.
(Toen wel papa geroepen om het even te melden.
![]()
Wow, het koment is bijna daar... Dan zijn we 'uit de luiers'. *slik*
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |