abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 januari 2013 @ 12:43:43 #1
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121107015
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.
pi_121107163
Ik vind dat eigenwijze ook zo heerlijk. Wb het puzzelen zeer herkenbaar. Maar hier doet hij het met alles. Dan zeg ik bv dacht het niet en dan krijg ik een dacht het wel terug. Ik moet daar vaak om lachen :D
pi_121107788
Sowieso die uitspraken :D
Gisteren ook, had druiven gekocht en onderweg naar huis wilde hij ze eten. Dus toen ik thuis was zei ik: zal ik ze in een bakje doen?
Kreeg ik een 'goed idee mama' :')
pi_121107930
Ze zijn zo lekker aan het kletsen idd. Hier hoor ik regelmatig "ik heb een ideetje" inclusief vinger.

Ook heeft opa hem een grapje geleerd. Als je nu tokt als een kip zegt hij "are you tokking to me"
pi_121113252
Thomas heeft het nu helemaal gevonden. Als hij bedenkt om iets te doen wat niet mag, zegt hij op voorhand al dat we niet mogen zeggen dat hij het niet mag doen :') Eigenwijsje O+
pi_121118988
Hahah heerlijk die opmerkingen..

Wij krijgen regelmatig:
"Echt niet!"
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121127701
Vig zegt op alles. Ja mama!! *O*
Alleen hij doet er dan dus helemaal niets mee -O-
  donderdag 3 januari 2013 @ 21:10:39 #8
259886 pessie
pi_121127720
Ik ben bij v&d geweest, de boekjes van bambin loco waren wel in de aanbieding maar die actie op het spel was helaas verlopen -O- . Wel alvast een boekje meegenomen, ga ik even marktplaatsen naar een doosje.

Haha as, are you tokking me :P .

Hier een peuter die tegenwoordig zo enthousiast over iets kan zijn ( skype met oma bijvoorbeeld) dat ie gaat springen in de lucht en rondrent met zn armen in de lucht a la "ik heb een doelpunt gescoord". :P
pi_121127889
Zo, ook weer proberen mee te lezen nu de hectiek weer een beetje gezakt is

Er werd gevraagd hoe het met Jelle gaat, gaat vooruit gelukkig! Hij is gisteren en vandaag weer op de crèche geweest en dat was nog wel flink vermoeiend merkte we, maar ik moest toch echt werken helaas.
We gaan nu de pufjes weer afbouwen en hopen dat het beter zal gaan met hem de komende tijd (al ben ik daar wel een beetje sceptisch voor gezien de laatste tijd).
Komende week naar de kno arts voor controle en de week er na naar de kinderarts voor controle.

We hebben in ieder geval besloten om een boekje/agenda bij te gaan houden van hetgeen we die dag gedaan hebben, het weer en hoeveel pufjes enzo, kijken of er wellicht iets in te herkennen is.

Verder is het een heerlijk mannetje, begint steeds meer te begrijpen en kan steeds meer kletsen.
pi_121129991
Oh jammer pessie. Wat had ik een mazzel dan zondag. Even onthouden dat ik volgend jaar tussen kerst en oud en nieuw daar heen moet.
Wat leuk al die praatjes, Mex praat nog steeds niet echt. Het gaat wel wat vooruit, maar echt met hele kleine stapjes.
Hij klom trouwens vandaag in de box, zette de mobiel aan, ging liggen met zijn benen in de lucht spartelen en ging op Nena's bijtring bijten....gekkie
pi_121131726
tijdens het eten op oudjaarsdag was driekus het beu om aan tafel te zitten. Dus ik zeg dat ie wel van tafel mag. Kijkt ie me aan en zegt: dat lijkt me een heel goed idee mama.
Hele tafel in een deuk natuurlijk.

Ik hoop dat het nu goed blijft gaan mrien, dat toch de flixotide zijn werk gaat doen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:39:06 #12
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121131848
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 17:42 schreef Lamb29 het volgende:
Hahah heerlijk die opmerkingen..

Wij krijgen regelmatig:
"Echt niet!"
Gevolgd door "Echt wel!"
En "Dat kan ik heul (wel) self!" (dat kan ik heel goed zelf :') )
Of; ''Ik heb een beetje pijn. Hier. *wijst lip aan*. Ik ha efen lippensalf halen, ben so truf :Y '' (de 'g' is lastig, daar zet ze de 'f' voor in de plaats)
En vanmiddag; 'Ik ga buitenspelen mama! Ja! efen jas aan en laarsjes aan, dan lóópfiets pakken en dan ga ik buitenspelen mama :Y'

Ik heb werkelijk hele gesprekken met haar, héle verhalen komt ze vertellen. In de supermarkt zei ze vanmorgen dat we wasmiddel nodig hebben :D kleine eigenwijs.
En ze tilt met gemak 1,5liter pakken sap op :X Pakt ze zelf uit de kast, brengt ze naar de salontafel haalt een beker uit de keuken, draait de dop open (van een nieuw pak dus he!) en schenkt in :X Met een nieuw pak knoeit ze (dúh) maar een halfvol pak gaat ontzettend vaak goed.

Als ze niet naar boven wil roepen we dan 'ik ga winnen hoor! en dan rént ze naar de trap :D
Deze leeftijd is zó ongelooflijk leuk! O+
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  donderdag 3 januari 2013 @ 22:40:29 #13
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121131901
Fijn dat hij vooruit gaat Mrien! Langzaamaan opknappen nu. Een dag kdv is ook wel erg vermoeiend natuurlijk.
Ylana
pi_121132052
klinkt goed mrien ^O^

houden jullie in dat boekje ook bij wat hij gegeten heeft?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121132234
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 21:57 schreef Troeta het volgende:
Oh jammer pessie. Wat had ik een mazzel dan zondag. Even onthouden dat ik volgend jaar tussen kerst en oud en nieuw daar heen moet.
Wat leuk al die praatjes, Mex praat nog steeds niet echt. Het gaat wel wat vooruit, maar echt met hele kleine stapjes.
Hij klom trouwens vandaag in de box, zette de mobiel aan, ging liggen met zijn benen in de lucht spartelen en ging op Nena's bijtring bijten....gekkie
selene deed zulke dingen ook. nu doen ze allebei wel eens "waaaaaaaah ik ben een baby waaaaaaaaaaaaaaah" :+
pi_121133455
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:44 schreef simmu het volgende:
klinkt goed mrien ^O^

houden jullie in dat boekje ook bij wat hij gegeten heeft?
Mm zal er even over denken, vermoed niet direct daar een link mee

Wat lief Saffier O+ O+
pi_121137550
:D Saffier haha heerlijk ..
Veel herkenbare dingen!

En Mrien wat fijn dat het weer wat beter gaat! Slim om alles eens goed bij te houden..

:D Leuk al die uitspraken en opmerkingen te lezen!
hier horen we dus regelmatig: Echt wel! Zeker niet! Nou zeg!!

Sinds een paar dagen heeft steeds een baby in haar buik... (paar leidsters op t kdv zwanger) en propt een knuffel onder haar shirt.. en sust haar knuffels ook regelmatig: "aw wat ben je lief, heb je mist (gemist), rustig maar, ik ben bij je" (incl aaien en wiegen)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121137610
Iemand nog een briljante oplossing voor in de auto?
O. is een verzamelaar... het liefst 10 knuffels, 6 boeken, haar rietjesbeker en nog meer meuk erbij in de autostoel.. en uiteraard donderd de helft op de grond en ben ik mij dus in allerlei bochten aan het wringen het weer op te rapen ;)

Wil iets naast de stoel waar ze de boel in kwijt kan... genoeg ruimte dus maar niet te lomp?
Iemand zoiets al??
We'll have love aplenty
You and Me
  vrijdag 4 januari 2013 @ 08:26:12 #19
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121140533
Mijn moeder had vroeger zelf een autostoelen-vakjes-tas gemaakt. Die hing dus aan de rugleuning van de stoel voor ons en daar konden we onze troep in kwijt. Was toen bedoeld voor alleen lange ritten. Maar misschien een oplossing voor jullie? Ik geloof dat ze zoiets dergelijks bij de babywals verkopen.
Ylana
pi_121140642
Haha lamb, of 1 ding kiezen wat mee mag?

Mrien, klinkt goed, je kleine vent, gezellig hè, dat kletsen

Saffier, wat een kleine megamindy! Superleuke post om te lezen.

Hier ook alles oke, lars knapt op na een paar dagen ziekzijn. Heerlijk en makkelijk ventje. Vindt het geweldig om met meikes vriendjes mee te spelen en gedraagt zich al net zo. Pas kwam d thuis en zegt lars: hee gast, wat doe jij dan hier? haha het kleutereffect. Wat iets minder is, is het kdv. 1 hele leuke leidster, maar de anderen brengen geen leuke overdracht, moeten altijd wel wat negatiefs benoemen, en zeggen constant dat hij 'miept". Niet leuk. Verder mocht hij laatst niet naar de wc toen hij diarree had (waren hun regels, mocht niet onder t eten) en moest hij zijn brood opeten ondanks dat hij de dag ervoor nog ziek was incl overgegeven. Gelukkig kwam mijn moeder toen om hem te halen (hij zat zielig alleen aan tafel met zijn brood...al jammerend dat hij toch echt niet meer wou) Ik Heb de groep al gebeld en het besproken maar het vervelende gevoel blijft. Vind het zo jammer, iedereen vindt lars altijd zo'n leukerd, en ik krijg het gevoel dat zij dat niet vinden.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:03:09 #21
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121140948
Karin dat is niet leuk nee :*
Is er een mogelijkheid tot overplaatsing naar een andere groep?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121140970
Ze gaan tegen een peuter zeggen dat hij niet naar de wc mag? Mijn ervaring is als ze moeten dan moeten ze toch? Heel sneu zeg. Het zijn zelf mieperts. :P

Hier is mijn bijna kleuter vol trots met zijn traktaties voor het allerlaatst naar het Kdv. Woensdag en donderdag wennen op school en de week daarna echt. Spannend!

Jammer dat er deze week heel veel kinderen en zijn favo leidsters vakantie hebben. Maar de vaste leidster kwam misschien nog wel even. Anders gaan we binnenkort gewoon nog eens langs.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121141025
Wat kwam er uit dat gesprek, Karin?

Mijn eerste reactie is 'weghalen daar!' Wat zegt er er zelf over? Gaat ie er graag naartoe?
pi_121141144
Hij gaat liever niet. Maar volgens de leuke leidster speelt hij leuk en gaat t goed. Hij vertelt ook wel over kindjes waar hij mee speelt.

Hij kan niet naar een andere groep. Ik had hem ook het liefst op dezelfde groep als meike gehad destijds, maar dat mag niet omdat ik zelf op die locatie werk. (Wel andere groep)

Ze denken dat lars hun uitprobeert.
En ondanks dat wij sochtends bij het brengen aangeven dat hij niet fit is, moet hij zijn brood opeten, want volgens hun was hij kiplekker...

Ik had dus aangegeven dat ik dit allemaal erg vervelend vond, ook de negatieve overdracht steeds, de keer erop was lars ineens een topper, een kanjer en weetikwatnogmeer, echt zo nep. *kots*
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 09:34:58 #25
5428 crew  miss_sly
pi_121141516
He Karin, wat rot! Vervelend dat ze vaak negatieve opmerkingen over hem hebben, dat is nooit leuk natuurlijk. Eventueel naast je neer te leggen als je zeker weet dat je kind het verder naar zijn zin heeft, maar een peuter verbieden naar de wc te gaan en alleen aan tafel laten zitten om zijn brood op te eten, vind ik echt heel erg verkeerd. Ik zou daar echt nog een keer ernstig op terugkomen, denk ik! Zeker als je er zelf geen goed gevoel over hebt verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121141662
Het klinkt alsof de leiding een hartig woordje mag gaan voeren met de leidsters. Ik vind de benadering inderdaad heel negatief klinken. Zouden er meer klachten zijn? Misschien eens met de oudercommissie praten?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121141815
Ik vind het ook van de gekken, Karin. En dat 'hij heeft het naar zn zin want hij speelt leuk' vind ik altijd vrij nietszeggend. Dat ie niet in een hoekje zit te kniezen maar er het beste van maakt, wil niet zeggen dat ie het onwijs naar zn zin heeft.

Let wel, ik zeg ook niet dat ie het er afschuwelijk vindt, meer dat het moeilijk in te schatten is wat iemand echt voelt.

Het doet me heel erg aan mn schoonoma denken. Die roept al jaren dat ze het bejaardentehuis waar ze nu zit vreselijk vindt. Iets wat ik prima snap, het het er ook verschrikkelijk, dat voel je al zodra je binnenkomt. Maar N's moeder veegt die gevoelens van tafel. Want als ze onverwacht binnenkomt zit oma altijd gewoon gezellig te kaarten in de kantine. Zo vreselijk zal ze het wel niet vinden dus. :')

Dat oma er gewoon het beste van probeert te maken lijkt niet door te dringen. (Gelukkig gaat oma alsnog ergens anders heen trouwens.)

Anyway, zoals je wellicht merkt ligt het bij mij nogal gevoelig :P , maar ik denk dat het voor andere erg lastig is om in te schatten in hoeverre iemand zich vermaakt. Helemaal in groepsverband.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Spring op 04-01-2013 09:54:06 ]
  vrijdag 4 januari 2013 @ 09:49:09 #28
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121141819
Een negatieve overdracht steeds was voor ons reden om te switchen toen O. baby was.
Dat gevoel dat ze mijn kind vervelend vonden hakte er zo in.
Dus geen tips maar wel een :* karin omdat ik het herken.

Perse iets op moeten eten vind ik sowieso onzin. Er is hier meestal een reden als hij minder eet op het kdv maar ze dwingen nooit met alleen aan tafel blijven zitten tot het op is. Ik zou daar niet gelukkig van worden.

Volgende maand mag ik hier legaal posten :o
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121142012
Wat naar zeg Karin!
Niet leuk als het zo moet. ik zou hem er dan niet met een fijn gevoel naartoe brengen!
En idd vreemd dat ze hem alleen aan tafel laten zitten.
Ik zou er zeker over gaan praten!
pi_121142031
Laatst mocht lars een paar uurtjes bij meike in de klas omdat ik daar op school bezig was voor de actviteitencommissie. Toen ik lars kwam halen zei de juf dat het zo'n heerlijk ventje was, en dattie nog wel langer mocht blijven omdat hij het zo leuk vond. En dat ik dacht: zie je nou wel! Hij is wel leuk! En dat ik dat tegelijkertijd heel erg vond.... Gewoon het gevoel dat ze je kind niet leuk vinden.... Maar extra lastig, het zijn mijn collega's....
  vrijdag 4 januari 2013 @ 10:15:04 #31
35189 Troel
scherp en bot
pi_121142429
Jochem van de week begonnen op een nieuwe groep op de opvang. Opvang was stop gezet vanwege het niet meer krijgen van toeslag, maar vanwege zijn spraakachterstand mag hij gelukkig nog wel meedoen met de voorschoolse educatie, naast zijn wekelijkse logopedie. Wel in een andere groep dus, want al afscheid genomen op de andere groep. Woensdag gehoord dat die groep niet meer door gaat wegens te weinig kindjes, dus de kans is dat kindjes van de oude groep tegenkomt op de nieuwe groep en hij krijgt daar ook een van de leidsters van de oude groep. Dat vind ik wel erg prettig!
En hij had er zelf ook zin in om te gaan! Hij gaat straks twee keer in de week zes uur (totaal 12 uur) en dan ook nog een half uur per week logopedie. Tijdens de opvang wordt er echt specifiek aandacht gegeven aan zijn achterstand. Het grappige is dat hij qua taalbegrip en kennis licht voorloopt, qua spraak loopt hij echt wel achter. Of dit nou te maken heeft met zijn gehoor, geen idee, maar het zou een en ander wel verklaren. Ook nog wel veel prut uit zijn oren, dus misschien toch nog maar eens laten kijken of er nieuwe buisjes in zouden moeten (ervan uitgaande dat ze eruit zijn inmiddels).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121147345
Jeetje Karin wat een vervelende situatie. Hoe denk het lokatiehoofd hierover? Op zich snap ik de regel dat ze aan tafel blijven zitten tijdens het eten, maar als een kind echt naar de wc moet ga je dat niet tegenhouden.
De negatieve overdracht begrijp ik ook niet. Tuurlijk mogen ze benoemen als er een keer iets aan de hand is, maar dan kijk je ook naar de positieve dingen. Zou ik ook heel slecht tegen kunnen. Hier is het hooguit 'hij was vandaag wel erg boeverig, maar dat waren de andere jongens vandaag ook'. Het zal ook de manier zijn waarop de iets zeggen.
Ik zou het in ieder geval met lokatiehoofd bespreken mocht je dit nog niet gedaan hebben. Wel lastig dat het je collega's zijn.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:35:29 #33
259886 pessie
pi_121149216
Karin wat jammer. Wat vind lars zelf van het kdv?

Saffier wat lief! Nathan pakt ook zelf drinkenmaar gelukkig mag ik het wel voor hem inschenken.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 13:44:13 #34
35189 Troel
scherp en bot
pi_121149587
Wat raar trouwens dat ze niet voor het eten al allemaal gaan plassen?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121149906
Wat lastig Karin!

Op ons kdv hadden ze toen ook eens de 3+ groep tussen de middag op de bso, de leidster daar was even vergeten dat de kleine kindjes die als ze zeiden dat ze moesten plassen, ook NU moesten ;)
pi_121153014
Karin, wat naar als ze zo negatief doen en dan als je er wat van zegt ineens overdreven zeggen dat hij het zo goed doet, zou ik ook brrr van krijgen.
Fake it till you make it...
pi_121153027
Mrien, fijn dat het wat beter gaat. Kdv is natuurlijk nog vermoeiend, is ook erg inspannend met zoveel kindjes, helemaal als je niet zo lekker bent.

Karin, vervelend zeg. Ik herken dit ook. We hadden een slechte ervaring toen onze peuter nog op de babygroep zat. Volgens ons miste hij gewoon wat uitdaging, was hij erg snel in zijn ontwikkeling en had hij uitdagender speelgoed en grotere kindjes als vriendjes nodig. Dus hij ging eerder over naar de peutergroep. Daar ging het heel goed tot zo'n 4-5 maanden geleden dat we weer veel negatieve terugkoppeling kregen. Voor ons gevoel waren de leidsters niet erg proactief en grepen ook laat in in plaats van bij strijd tussen de kindjes gelijk in de beginfase dingen goed te leiden. Ook hoorde hij nu alweer tot de oudste kindjes, was het speelgoed en de activiteiten niet leuk en uitdagend genoeg meer. Een maand of 2 hadden we ook een gesprek met het schoolhoofd en dat was voor ons idee heel positief: ze zouden meer activiteiten voor de grotere kindjes doen, zijn inmiddels een paar uurtjes naar een museum geweest met de kindjes vanaf 3,5, hebben nieuw speelgoed en ik heb de laatste 2 maanden weer positievere dingen gehoord en volgens mij gaat het weer een stuk beter, dus ik zou het gewoon aankaarten. Zeker lastig voor jou: aan de ene kant zijn het je collega's, aan de andere kant gaat het om je eigen kind en ben jij de moeder, dus moet je ook voor hem opkomen.

Oh en kwa praatjes "echt wel", "ik heb een goed idee" (a la Vicky de viking alleen zonder vingertje). Oh en opa had een grapje met hem uitgehaald: hij heeft hem op school opgehaald en in de auto zei mijn peuter dat hij moe was. Dus opa grapte dat hij J. wilde ophalen maar blijkbaar het verkeerde kind had meegenomen, want hij heeft in de auto uitgevonden dat dit Moe was en niet J. Vertelt onze peuter diezelfde grap dus twee dagen geleden aan ons.

[ Bericht 13% gewijzigd door Tinuviel op 04-01-2013 15:11:49 ]
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121153361
Wat vervelend Karin!

Het idee om het te bespreken met de oudercommissie werd al geopperd..... Ik zit er zelf in en zoiets zou zeker meegenomen worden en later ook naar teruggevraagd worden of er iets mee gedaan is.....
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121157893
Haha, kind was net in de war :P
We waren met de treinen aan t spelen, komen we elkaar tegen. Zn trein ging boodschappen doen en boontjes kopen :') met de vraag of mijn trein dat ook ging kopen, dus ik zeg nee zuurkool. Zat ie: Floris, brewster ook :D hij liep even vast :P (gesprek was in naam vd treinen).
pi_121158381
Chuggington! Leuk spul hè!

Dank allen, voor de input. Je voelt je soms zo'n zeur, maar weet nu dat ik alle reden heb om te "zeuren".
pi_121158589
Ja echt t beste verjaardagskado wat we hadden kunnen bedenken, vanaf dag 1 favoriet!
pi_121158828
Hier zijn de cars auto's favoriet, maar de treintjes ook Superleuk!
pi_121167317
Wij zijn op vakantie en gingen naar Plopsa Coevorden. Kind wilde geschminkt worden als bobo. Nou prima! Gaat dat mens haar schminken, maakt ze er een jongetjesbobo van (meisjes werden roze, jongetjes blauw). Ze dacht dus echt dat het een jongetje was. :( 8)7 Oké ze had dan wel een blauwe trui aan, maar dat betekent niet dat het een jongetje is. Stomme mevrouw, maar ik had ook de ballen niet om er wat van te zeggen. :@ Achteraf was 't kind gelukkig heel blij, want ze leek echt op bobo met haar blauwe gezichtje, gelukkig maar. :)

Maar dat Plopsa was trouwens wel een beetje een tegenvaller. Leuk als je er toevallig in de buurt bent, zoals wij nu in verband met vakantie, maar ik zou er nooit 200km voor gaan rijden. Dat zou ik bijv. voor de efteling wel doen.
  vrijdag 4 januari 2013 @ 22:29:52 #44
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121172307
Plosaland de panne is anders wel erg leuk. Zijn er nu al 2 keer met Roy geweest. En jaren daarvoor met thijs ook al.
pi_121205488
Ja Plopsa de Panne is idd veel groter en leuker!

Nikki vervelend dat ze dachten dat ze een jongetje was. Hoe had ze haar haar?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:08:57 #46
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121206706
Ik hoop dat het een fase is. Roy slaapt zo slecht in,en slaapt snachts amper meer.
Echt in totale paniek telkens,troosten gaat bijna niet. Naar beneden gaan is het enige wat rust bied,maar dat is niet wat we willen,bij roy op de kamer blijven word hij onrustig van,bij ons in bed klimt en klauterd hij continu ipv rustig liggen.

We hebben niks veranderd qua ritme of ritueel. Op de opvang is er niks veranderd.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:10:49 #47
259886 pessie
pi_121206798
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:08 schreef _Bar_ het volgende:
Ik hoop dat het een fase is. Roy slaapt zo slecht in,en slaapt snachts amper meer.
Echt in totale paniek telkens,troosten gaat bijna niet. Naar beneden gaan is het enige wat rust bied,maar dat is niet wat we willen,bij roy op de kamer blijven word hij onrustig van,bij ons in bed klimt en klauterd hij continu ipv rustig liggen.

We hebben niks veranderd qua ritme of ritueel. Op de opvang is er niks veranderd.
Slaapt roy nog tussen de middag? Zo ja hoe lang?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:12:15 #48
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121206863
Dik 2 uur pessie. En zonder lukt het ook echt niet,hij geeft het ook zelf aan,ligt op bed en is stil.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:14:59 #49
259886 pessie
pi_121206981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef _Bar_ het volgende:
Dik 2 uur pessie. En zonder lukt het ook echt niet,hij geeft het ook zelf aan,ligt op bed en is stil.
Misschien toch proberen na een uur wakker te maken? Best lastig want ik begrijp dat alles dubbel zo hard binnenkomt bij hem en daar uiteraard ontzettend moe van wordt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:17:17 #50
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121207088
Nee dat doen ze al op de tjasker en die dagen zijn echt drama ;) en als wij dat thuis doen idem dan is het snachts erger... Van de week paar nachten gehad dat riy wakker was van 2 tot 8 smorgens.... Beide keren tjasker dagen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:23:13 #51
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121207335
Ik zit te denken aan soort sprongen ofzo,geen idee hoe dat gaat bij kinderen die een achterstand hebben,ofdat die sprongen dubbel krijgen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:26:09 #52
259886 pessie
pi_121207439
Nou, hij gaat eecht hard nu in zn ontwikkeling door de tjasker. Maar is het misschien net een tandje teveel? Weten ze daar ongetwijfeld meer van af maar het zou een oorzaak kunnen zijn?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:29:47 #53
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121207575
Ik heb geen idee,geef het wel elke keer aan van de drama nachten. Maar dan is krijgen wij te horen dat hij daar enorm vrolijk is,leuk meedoet... En ze snoezelen nu een extra dag met roy. En passen het tempo naar hem aan.

Maar de ontwikkeling gaat vooruit dat is goed te zien en te merken.

Alleen het drukke is nog niet weg,die heeft echt maar een paar min aandacht voor iets. Wij en op de tjasker zetten roy dan ook regelmatig even een tijdje in zijn stoel of de box.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:33:10 #54
259886 pessie
pi_121207703
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:29 schreef _Bar_ het volgende:
Ik heb geen idee,geef het wel elke keer aan van de drama nachten. Maar dan is krijgen wij te horen dat hij daar enorm vrolijk is,leuk meedoet... En ze snoezelen nu een extra dag met roy. En passen het tempo naar hem aan.

Maar de ontwikkeling gaat vooruit dat is goed te zien en te merken.
Misschien volgende keer dat je de orthopedagoog ziet even aangeven? Misschien heeftzij nog een ander licht hierop?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:36:09 #55
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121207836
Ik bel haar wel voor een afspraak,je ziet er niemand als je daar niet moet zijn. Het enige contact wat je hebt is via het digitale schriftje en als je belt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:38:51 #56
259886 pessie
pi_121207942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:36 schreef _Bar_ het volgende:
Ik bel haar wel voor een afspraak,je ziet er niemand als je daar niet moet zijn. Het enige contact wat je hebt is via het digitale schriftje en als je belt.
Denk dat dat verstandig is ja!

En Nathan is zonder slaapzak gaan slapen :o . Hij wordt zo groot -O-
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:49:41 #57
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121208395
Hehe ineens worden ze groot he ;) roy ligt hier nog in slaapzak,dekbed moet hij niet :s
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:06:50 #58
259886 pessie
pi_121209003
Nathan lag in een slaapzak met dekentje maar volgende week krijgt hij een groot bed met wollen dekbed. Maar alshij niet meer in een slaapzak wil mag dat van mij. Mijn kleine ventje wordt echt groot!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:16:17 #59
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121209344
<3 Mijn mannetje blijft klein ;) hier nog niet echt het grote peuter gedrag.
En dan soms hele zeldzame momenten ineens een glimp van een jongetje van ruim 3 :) en dan breek ik.
pi_121209520
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:06 schreef pessie het volgende:
Nathan lag in een slaapzak met dekentje maar volgende week krijgt hij een groot bed met wollen dekbed. Maar alshij niet meer in een slaapzak wil mag dat van mij. Mijn kleine ventje wordt echt groot!
Erg he!
Hier slaapt ie al een tijd zonder slaapzak, eigenlijk sinds ie in zn peuterbed slaapt.
Zn vader was m een keer vergeten en dat ging prima, dus sindsdien geen slaapzak meer. Hij gaat ook echt zelf onder zn dekens liggen als ie erboven is gaan liggen. Sowieso draait ie een stuk minder sinds ie geen slaapzak meer heeft :D
pi_121209740
Vervelend bar, hopelijk vinden jullie gauw iets wat Roy helpt om beter te slapen.

Nathan wordt groot.

Gisteren reed ik met de jongens even naar mijn schoonouders en ik maakte een grapje. Hoor ik ineens mijn peuter zeggen: "mama ik vind jou gedrag niet leuk". Ik moest er toch om lachen. Alleen bedoelde hij denk ik dat hij mijn grap niet leuk vond en niet eigenlijk mijn gedrag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121209745
Sofie slaapt in een dunne slaapzak onder een dekbedje. Ze wil hem zelf nog perse aan. We zijn nu wel aan het rondkijken voor een peuterbedje voor dr. Maar dat heeft nog geen haast. Ze ligt nog goed in dr ledikant.
*poef* nu is het weg
pi_121209935
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:16 schreef _Bar_ het volgende:
<3 Mijn mannetje blijft klein ;) hier nog niet echt het grote peuter gedrag.
En dan soms hele zeldzame momenten ineens een glimp van een jongetje van ruim 3 :) en dan breek ik.
O+

Haha, Tinu!

L slaapt ook nog steeds in dr ledikantje. Ze lijkt het ook echt nog fijn te vinden.
pi_121210131
Fannetje, hier een foto van mijn "jongetje". ;) Maar haar haar zat dus gewoon in krulletjes en komt tot bovenaan haar schouders aan de achterkant. Niet echt een typisch jongetjeskapsel wat mij betreft.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bar, wat vervelend dat het zo'n drama is met slapen van Roy. Ik hoop dat jullie snel een oorzaak of de oplossing vinden. Het is zo sneu als ze helemaal overstuur raken 's nachts.

Mooi hè die uitspraken Tinu. O+ En het wordt wat dat betreft echt steeds leuker.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:35:36 #65
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121210221
Aaaw bobo
pi_121210299
Wow, mooi geschminkt hoor! En duidelijk een meisje hoor ;)

Bar wat vervelend voor jullie. Hopelijk weet de orthopedagoog een oplossing want dit is wel slopend natuurlijk. Sterkte!

Ik lig ook regelmatig dubbel om uitspraken van Anne. Ik vind deze fase ook zo leuk! O+
pi_121222943
Ik vind haar wel een supermooie Bobo! En ondanks dat de trui blauw is, toch ook meisjesachtig door die bloem... En het koppie volgens mij ook, kan het niet zo goed zien achter bobo schmink ;).

Bar, wat lastig die nachten. Goed idee om met de orthopedagoog om tafel te gaan zitten...
pi_121227876
Misschien ook een leuke tip voor jullie:

Toen ik zojuist kaartjes aan het kopen was voor de bioscoop, viel mijn oog op een reclame voor een 'event'. Een peuter en kleutervoorstelling met de film Winnie de Poeh op zondagochtend 27 januari om 11.00 uur. Met gedimd licht en niet al te hard geluid, speciaal voor een eerste bioscoopbezoekje. Ook ranja en lekkers en na afloop krijgen de kinderen een bioscoopdiploma.
En het leukste: je betaalt voor je kind ¤6,50 en je mag zelf als ouder gratis mee!
Ik heb dus meteen twee kaartjes gereserveerd :)

In alle JT bioscopen, zie hier: http://www.jt.nl/events/event/79
pi_121230022
Leuk zeg fannetje!

bar wat lastig die nachten! Hopelijk gaat t snel beter...

Hier een dame die elke keer mag kiezen tussen haar slaapzak en pyjama..
Meestal kiest ze haar pyjama...
We'll have love aplenty
You and Me
  zondag 6 januari 2013 @ 18:54:35 #70
259886 pessie
pi_121235604
Fan wat leuk zeg!

Nikki ik vind haar gezichtje sowieso meisjes achtig. En bobo is blauw, niet roze :P
pi_121239418
Ja hoor Nikki, een meisjesgezichtje! Maar wel een echte bobo zo!
Grappig zeg
pi_121246453
Gelukkig maar! :)

We zijn vandaagop de terugweg van onze vakantie gaan zwemmen in center parcs de eemhof. Dat was een groot succes, alleen moesten we daarna naar de huisartsenpost. Ze wilde toen we uit het zwembad kwamen naar de speelhal daar, maar we moesten echt naar huis. Gevolg, mevrouw liet zich ter aarde storten terwijl ik haar arm vast had. Ik voelde een knak en ze ging huilen. Haar armpje gebruikte ze niet meer. Het deed ook echt pijn, ze heeft de hele weg naar de dokterspost zielig in haar stoeltje gezeten. Alleen, toen zaten we bij de dokterspost in de wachtkamer en voelde ik aan haar elleboogje en schoot hij schijnbaar ineens weer goed. Ging ze de arm gewoon weer gebruiken. :? Nouja, diagnose was een zondagsarmpje, dat had ik zelf ook al bedacht, maar ik dacht dat er echt een dokter aan te pas moest komen om het weer "recht" te zetten.

Onze peuter was echter niet tevreden met het doktersbezoek. Wij hadden gezegd dat de dokter haar armpje weer zou maken, maar nu had de dokter er nieteens aangezeten. Ze vond het maar vreemd, we moesten haar echt overtuigen van het feit dat haar armpje nu weer oké was. :')
pi_121247963
Och wat sneu Nikki. Ik ken het fenomeen, lars heeft het al een keer of 8 gehad. Heel pijnlijk! Normaal gesproken moet het ook door een dokter gezet worden hoor, dus was goed dat je,daar heen bent gegaan. Maar goed, als het weer goed staat is de pijn weg. Banden.eromheen kunnen nog wel opgerekt zijn... Geeft eerder kans op herhaling. Na een paar weken.is het weer normaal.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:09:19 #74
259886 pessie
pi_121248209
Nikki wat een schrik weer! Klibkt een beetje of ze een doerak kan zijn zoals nathan dat kan. Hier gelukkig nog geen incidentjes.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:31:27 #75
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121249698
Arm meissie, wat een schrik weer..
pi_121250177
Nikki, vervelend einde van jullie vakantie. Zag wel een lief meisjes bobo voorbij komen ;)

Fannetje, leuk zal ik ook eens gaan spieken! Denk alleen dat hij dan zn broer ook mee wil hebben ;) Even zoeken tot welke leeftijd het is.
pi_121251211
Het viel op zich allemaal wel mee hoor. Lisa heeft nog nieteens een minuut gehuild nadat het gebeurd was, wat dat betreft is het wel een bikkel hoor. En ik lees me altijd erg goed in als het gaat om medische zaken, dus ik had eigenlijk zelf naar aanleiding van de situatie al bedacht dat het een zondagsarmpje moest zijn. Gelukkig ben ik een heel nuchter type wat dit soort situaties betreft, dus we zijn rustig naar de auto gelopen en daar heb ik de dokterspost van mijn eigen regio gebeld. De assistente had direct het vermoeden zondagsarmpje naar aanleiding van mijn verhaal en ze hoorde dat Lisa niet huilde, dus ze gaf aan dat we gewoon de drie kwartier naar de dokterspost mochten rijden. Toen we eenmaal thuis waren na ons bezoek aan de dokterspost heb ik haar niet meer over het armpje gehoord gelukkig.

Karin, thanks voor de tip, de dokter had niet aangegeven hoe lang de banden opgerekt bleven.
pi_121260179
jullie zijn allebei stoer nikki!
  maandag 7 januari 2013 @ 23:29:10 #79
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121293890
Een leuk berichtje ;)

Roy doet aan "ballet" op televisie kwam angelina ballerina,gaat roy ook meedoen,1 been omhoog houden en daar zo om moeten giebelen. O+

Vandaag op de tjasker was roy ondeugend, ze hebben daar houten bakken op wielen... Roy reed daarmee door de groep en ging iedereen speelgoed brengen.. speelgoed lag door de hele groep. De leidsters gingen het opruimen,roy erachteraan en opnieuw eruit gooien ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door _Bar_ op 07-01-2013 23:42:18 ]
pi_121300160
Nikki, wat een mooie bobo. Schrikken van dat zondagsarmpje. Beterschap voor je stoere meid.

Bar, een kleine ballerina O+. Wat een ondeugd zeg!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_121303199
Wat een boefie Bar! En ook nog een ballerina! Veelzijdig dus!
pi_121351977
haha heerlijk Bar...

Ik heb een luxeprobleem :D
een heerlijk uitslapend kind.... (8 uur / half 9.... vanmorgen zelf kwart voor 9)
Met als resultaat dat ze 'smiddags niet in slaap komt (maar de hele dag zonder slapen echt nog niet red) minimaal een 3kwartier tot uur liggen draaien en dan moet ik haar om half 4 / 4 uur echt wakker maken (Incl middaghumeur omdat ze niet wakker wil worden ;) )

Morgenvroeg zal ze het wel als ernstig bruut ervaren dat we haar om half 7 wakker gaan maken na 2 weken vakantie :O
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:34:37 #83
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121352506
Lekker hoor dat uitslapen ;) hehe ik zou haar alvast voorbereiden lamb ;)
pi_121352518
Wat een prachtige bobo.

Roy de ballerina :D

Heerlijk zo'n slaapkop. Vooral nu mis ik dat. Normaal wel handig met uitstapjes dat er niet meer geslapen word. Dat middagdutje is zo lang geleden.....
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:36:17 #85
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121352580
Moet je mijne lenen? Gisteren 3 uur liggen slapen gistermiddag...
Maar toch op normale tijd weer naar bed,slapen ging goed.
pi_121352668
Nou een dagje ruilen. Maar de jouwe is daarnaast ook intensief. Dus of ik dat dan trek nu.....
Hier was hij zondag in de auto in slaap gevallen na een verjaardag. Hij heeft 20 min geslapen en viel daardoor pas om half negen in slaap. Overdag slapen is hier echt veel later naar bed helaas.
pi_121352752
Lars is gister na 2 weken niet te zijn geweest weer naar het kdv geweest. Het ging eigenlijk heel goed. En hij had zijn broodje niet helemaal opgegeten maar dat hoefde ook niet van de leidster.
Oke.... dus ze toen toch wel iets met wat ik ze gezegd heb....
ik kijk het nog wel ff poosje aan.
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:42:21 #88
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121352844
Roy is heel intensief ja,en erg aanwezig, ook lief en ondeugend. maar breng de jouwe maar hoor, kun jij even bijtanken ;)

Fijn karin
pi_121352903
Fijn Karin.. das iig al iets!

Ik ben wel erg benieuwd naar morgen..
Ze is vorige week alleen 1 dagje kort geweest (pas laat gebracht ipv half 8 op de stoep)

Maar helaas zijn er (alweer!) wisselingen met leisters... en ze heeft waarschijnlijk voorlopig geen bekende gezichten op haar groep. Haar favoriete leidster is nu ook 3 maanden eruit ivm contractverlening.. daarna komt ze gelukkig terug. Dus dat zal morgenvroeg wel even flinke tranen geven helaas
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121353100
Oh das wel balen lamb. Hier was het na twee weken vak geen probleem om weer naar de psz te gaan. Maar hier geen veranderingen gelukkig.

Lief Bar!
Moet zeggen dat hij het heel goed doet en oppikt. Hij is ook echt behulpzaam op zijn manier. Alleen vraagt hij een paar keer per dag of ik op de grond kom spelen. En hij weet het. Dan zegt hij als broertje weg is kom je op grond. Is broertje al weg?
Duurt ook allemaal lang voor hem wat dat betreft.
  woensdag 9 januari 2013 @ 14:48:04 #91
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121353103
Of misschien niet lamb.

Hier zijn ze ook flink aan het veranderen,zo nu ook de taxi, de tijden veranderd de chauffeur is smiddags telkens iemand anders. Nu doet roy daar gelukkig niet moeilijk om,maar toch veel kinderen waren van slag.

En in februari gaat roy ook naar een andere groep,andere dag indeling en activiteiten. Ik houd mijn hart vast. Want hij komt nu terug gillend binnen en die bui duurt even.

Mee is terug ingeschakeld die komen mee kijken hoe.roy nu thuis is en hoe we dat patroon kunnen doorbreken.
pi_121353396
Hier een uitslaper, vandaag vistte ik hem er om 9 uur eruit (hij is dan wel eerder wakker, maar gaat zitten lezen). Dan gaan ie om half 2 naar bed. Gisteren werd ie om 5 uur wakker :') En om half 8 was ie moe en ging ie weer naar bed.

Een dagje zn slaapje overslaan lukt ook wel, maar slapen vindt ie wel fijn.
Ik geniet er maar van zolang het duurt ;)

Hier is er ook wat gewijzigd bij de opvang. Een vasteleidster is naar een andere groep gegaan. Hij vond t maandag wel een beetje vreemd hehe.
Maar ging gelukkig wel goed. Met kerst en o&n waren er wel andere leidsters, maar dat vond ie geloof niet zo erg. Maar ben wel blij dat er normaal wel altijd vaste leidsters zijn.
pi_121353975
Sofie is ook weer van het slapen. Vanmorgen was ze om 10 uur wakker. En om half 2 lag ze er weer in. vanavond gaat ze op tijd naar bed, want morgen gaat ze naar de opvang en moet ze er om 8 uur uit.
Was ze in het begin zo lief voor Luuk, dat is nu weer over. Meppen, knijpen en haren trekken. Ze heeft waarschijnlijk door dat luuk blijft .
*poef* nu is het weg
pi_121354143
;( Ohh KJ dat lijkt me heel lastig
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 9 januari 2013 @ 15:31:55 #95
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121354930
Oei dat lijkt me lastig,fase?
pi_121355565
Vervelend kj!

Hier gelukkig niet gehad. Ze worden juist steeds gekker op elkaar O+
Gisteren was ze aan t huilen en hij rende naar de box om dr speen te pakken (die ze dus niet gebruikt :D)
Of als ze speelgoed laat vallen geeft ie t.
Hij heeft wel zn momenten. Gisteravond bv, hij duwde haar in dr gezicht (baldadig want.moe), dus ik werd boos.en stuurde m naar de gang. Hij wist niet hoe snel hij moest gaan. En ik stuur m echt niet vaak naar de gang. Volgens.mij had ie wel door dat het echt niet mocht.
pi_121357070
Als ik boos word doet ze het nog een keer maar harder . Ik probeer ze dus maar een beetje uit elkaar te houden. Voed zoveel mogelijk als Sofie in bed ligt.
*poef* nu is het weg
pi_121365865
KJ, zal toch een vorm van jaloezie zijn denk ik? Ze wil er misschien juist aandacht van jou door krijgen. Wel op een verkeerde manier natuurlijk. We hebben met de oudste in die periode af en toe apart met hem wat gedaan, oa dagje Efteling. Daar hem ook een cadeautje voor Dyon laten uitzoeken zodat hij die kon geven. Hij genoot zichtbaar van zo'n dag met papa en mama alleen, maar vond het ook heel leuk om daarna samen Dyon weer op te halen.

Lamb, bij jullie personeelswijzigingen? Vind het wel heel leuk dat we een leuke juf van jullie groep hebben gekregen ;)
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:06:06 #99
259886 pessie
pi_121369537
Kj wat rot zeg :*

Paar fotos in het kinderkamer topic van nathan in zn bed. Zeer moeilijk uploaden via tablet, kan geen copy paste doen dus handmarig in moeten voeren :')
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:10:07 #100
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_121373076
Kinderen zijn kut

Edit: peuters ook
Gr gr. de KLB Keizer
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:12:15 #101
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_121373200
Peuters zijn kinderen, faler. :')

KJ, wat rot dat Sofie haar broertje zo behandelt. Is het een optie om het gedrag volledig te negeren tenzij het gevaarlijk wordt voor Luuk en juist positief gedrag te belonen?
A grand adventure has begun.
pi_121373226
quote:
1s.gif Op woensdag 9 januari 2013 20:04 schreef Meimeltje het volgende:
KJ, zal toch een vorm van jaloezie zijn denk ik? Ze wil er misschien juist aandacht van jou door krijgen. Wel op een verkeerde manier natuurlijk. We hebben met de oudste in die periode af en toe apart met hem wat gedaan, oa dagje Efteling. Daar hem ook een cadeautje voor Dyon laten uitzoeken zodat hij die kon geven. Hij genoot zichtbaar van zo'n dag met papa en mama alleen, maar vond het ook heel leuk om daarna samen Dyon weer op te halen.

Lamb, bij jullie personeelswijzigingen? Vind het wel heel leuk dat we een leuke juf van jullie groep hebben gekregen ;)
Ik denk wel zeker dat het een vorm van jaloezie is. Het is ook een enorme verandering voor dr. En zij heeft er totaal niet om gevraagd, dat broertje. We proberen haar ook veel individuele aandacht te geven. Luuk ligt nu overdag ook veel op zijn eigen kamer of onze slaapkamer. Zodat Sofie overdag niet veel rekening met hem hoeft te houden. (en de kans niet krijgt om bijvoorbeeld duplo of boekjes naar hem te gooien)
Het speelgoed gooien komt volgens mij wel uit de goede bedoeling. Baby Luuk mag ook lezen, en torens bouwen. Maar het meppen en haren trekken doet ze volgens mij heel bewust. Ze vind het leuk als baby's huilen, en ze weet ook echt hoe ze dat voor elkaar krijgt.
*poef* nu is het weg
  woensdag 9 januari 2013 @ 22:22:58 #103
384601 HCFeestbeest
Behoort tot het patriciaat
pi_121373838
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 22:12 schreef Keshet het volgende:
Peuters zijn kinderen, faler. :')

KJ, wat rot dat Sofie haar broertje zo behandelt. Is het een optie om het gedrag volledig te negeren tenzij het gevaarlijk wordt voor Luuk en juist positief gedrag te belonen?
niet quoten :')
Faler :')
Gr gr. de KLB Keizer
pi_121381813
Be jullie hebben toch ook een tijdje gehad dat een van jullie zoons,zo slecht sliep? Of haal ik je nu met iemand door elkaar?

[ Bericht 21% gewijzigd door _Bar_ op 10-01-2013 08:11:55 ]
  donderdag 10 januari 2013 @ 08:14:52 #105
259886 pessie
pi_121383255
Project nieuwe kamer is geslaagd! Nathan heeft doorgeslapen tot 6.30 en is niet uit bed gevallen *O* . Hij sliep alleen erg laat, hij was wel stil maar lag volgens mij gewoon vol verwondering m zich heen te kijken.
pi_121383326
Nathan *O*

Wij hebben genachtbraakt van 1 tot 4.30 uur. Roy werd vanzelf daarna wakker om 7.30. En is een ochtend mee met opa en oma. (kon ik wat bijtanken)
pi_121383362
Pfff sterkte bar met die nachten. Hopelijk kan je nog even slapen.

Wat goed vsn Nathsn *O*

KJ lastige situatie. Hopelijk vind ze haar broertje snel weer leuk.
pi_121386416
Mex vond Nena maar saai in het begin, alleeen als ze geluid maakte ging die kijken, verder was het voor hem maaar een pop denk ik.
Dus missschien wil ze hem niet echt aan het huilen krijgen, maar meer een reactie krijgen?
Hou vol hoor, hoe ouder de baby word en meer mens word zeg maar hoe leuker ze het gaan vinden.

Wat schattig pessie, stoer dat hij zo goed geslapen heeft.

Zware nacht hoor bar!
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:20:24 #109
259886 pessie
pi_121388746
Kj, heb je die pop al weggedaan en er een niet huilend exemplaar voor in de plaats teruggegeven?

Ik vind nathan ook heel stoer O+

Oef bar, had hij gisteren tjasker?
pi_121389658
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:20 schreef pessie het volgende:
Kj, heb je die pop al weggedaan en er een niet huilend exemplaar voor in de plaats teruggegeven?

Ja, die pop is al ver weg verstopt. Maar alle kindjes/mensen die huilen zijn interessant. Op de ovang was een huilbaby, en Sofie was er niet bij weg te slaan, ik had gisteren even een dip toen ik N aan de telefoon had en Sofie stond erbij: mama huijjen... oohw, mama huijjen.
Het gedrag negeren, wat ik las, is onmogelijk. Het is soms link voor Luuk.
Het zal vast wel weer goed komen gok ik, maar had dit me iets anders voorgesteld. Het begon zo leuk en lief.
*poef* nu is het weg
pi_121392783
KJ :* Het gaat over echt het is zo ontzettend moeilijk om er mee om te gaan. Hier begon Lotte dingen uit te vreten als ik met Geert met een voeding bezig was omdat madam wist dat ik dan niet even snel naar haar toe kon gaan. Ze was zo verschrikkelijk jaloers en ging ook met dingen gooien naar Geert hier heeft het geholpen om goed duidelijk te maken dat dit niet de bedoeling was en ik heb haar wel eens op de trap gezet in de hoop dat ze door had dat het niet kon. Het gaat nu gelukkig een stuk beter en nu Geert door de kamer heen schuift word het voor haar ook wat leuker en gaat ze meeschuiven. Als Geert in de kinderstoel zit als ik met het eten bezig ben en hij laat zijn speelgoed vallen geeft zij het aan O+
pi_121393392
quote:
1s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:20 schreef pessie het volgende:

ja, hij was gisteren daar, maar niet echt een heel druk programma.
En de orthopedagoog is met vakantie, maar neemt contact met ons op zodra ze weer aan het werk is.
pi_121428177
Ik kom even binnen vallen hier voor tips....

Binnen enkele dagen gaat mijn stiefmoeder (vreselijk woord) overlijden. Dood is ineens en enorm ding in ons huis, zeker voor mijn 5-jarige. Nu was ze niet een enorme oma/oma zeg maar, maar mijn meiden zijn wel dol op haar. De vraag: neem ik mijn wijze peuter (3 in april) mee naar de uitvaart. Ik twijfel....
Met een meidenkwartet
pi_121428227
Wat rot, Cathmar. Sterkte!

Ik zou het doen. Ze hoort erbij en lijkt me goed voor de verwerking.

Zou dan wel achterin gaan zitten met r zodat je weg kan wanneer ze luidruchtig of te druk wordt.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 11:41:20 #115
259886 pessie
pi_121428389
Cathmar wij hebben nathan wel meegenomen in juni, mijn moeder zzat achter ons om nathan mee naar achteren te kunnen nemen als hij wilde spelen. Ging echt prima. Ook heeft hij mn schoonvader gezien na het overlijden, hij was dol op opa en ik wilde voor hem ook een soort afscheid.
  Moderator vrijdag 11 januari 2013 @ 12:02:00 #116
5428 crew  miss_sly
pi_121428955
Het is ook afhankelijk van hoe de begrafenis zal zijn. Bij een vriend van ons waren er veel kleinkinderen in verschillende leeftijden en iedereen vond het fijn dat de kinderen erbij waren en werd e niet verwacht dat ze de hele stil zeten en stil waren. De oma die begraven werd was dol op de kleinkinderen en ze hoorden erbij. De kleintjes scharrelden dus gewoon rond en niemand vond dat storend.
Als het een meer stille begrafenis wordt, zou ik zoals Spring zegt wat achterin gaan zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121429143
Wij komen net weer terug van zwemles. L moest voor het eerst huilen toen ik r achter liet (ze moeten nu zonder ouders). Toch achtergelaten in de hoop dat ze zich beter zou voelen zodra ik uit het zicht was, maar na een kwartiertje kwam de juf me halen omdat het echt niet ging. Ik mocht er bij uitzondering bij komen zitten en toen ging het prima.

Gek, want normaal is ze helemaal niet moeilijk met zulke dingen.

Ze heeft, met nog een stuk of zes lessen te gaan wel al een krulletje achter alle onderdelen. *O*

En ik heb Bart vd Weide weer in zn zwembroek gezien. :+
pi_121429266
Sterkte cathmar!

Ik,denk dat k Floris naar een directe oma wel mee.zou nemen, ligt ook een beetje aan t programma.
In september overleed de oma van mn vriend en daar hadden we floris niet mee naartoe. Waren van 11 tot 4 ofzo onder de pannen. Precies tijdens slaaptijd. Was geen succes geworden (met kerkdienst en crematoriumdienst). Neefje van vriend had wel zn kinderen mee, uiteindelijk heeft zn vriendin buiten gezeten bij beide diensten.
Elise was wel mee, maar die was 6 weken. Gelukkig sliep ze de hele dag zo'n beetje :D
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:22:16 #119
259886 pessie
pi_121429630
Wij hebben bij de begrafenis van mijn beppe nathan ook biet meegebonen, maar dat was ook een heel ander soort dienst en kerk. Ik denk dat het daar ook van af hangt.
pi_121429775
het hangt van de dienst af. bij kiro hebben we de kinderen wel meegenomen, ravi in de draagdoek en selene onder de hoede van mijn beste vriendin. maar goed; da's toch anders. bij schoonpa nemen we ze ws niet mee, ook al wil hij dat heel graag wel (waken incluus). maar dat vind ik dus veel te veel. ws eerst dagenlang (of wekenlang, naar ik hem ken) waken en daarna een volle dag eucedingessen diensten. dat gaat gewoon niet.

een draagdoek is hier wellicht een uitkomst? zo zou ik het doen iig. gewoon allebei in de draagdoek en gaan.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 12:32:03 #121
259886 pessie
pi_121429945
Waken? Doen we dat nog? Wist ik niet :@

Dienst van schoonvader hebben we zelf de inhoud van bepaald, was siwieso een evangelische kerkdienst dus ging prima.
pi_121430034
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 12:32 schreef pessie het volgende:
Waken? Doen we dat nog? Wist ik niet :@

Dienst van schoonvader hebben we zelf de inhoud van bepaald, was siwieso een evangelische kerkdienst dus ging prima.
de godsdienstwaanzinnigen onder ons wel pessie ;)
net als ziekenzalving trouwens (wat dan ontaart in een thuisdienst van 2 uur met passive agressive damesdominee)
pi_121430125
Toen mijn oma in augustus overleed hebben we Anne niet meegenomen naar de uitvaart. Ze kende mijn oma niet erg goed.
Mijn schoonvader is overleden toen Anne net een jaar was en hoewel ze die natuurlijk wel goed kende hebben we haar toen ook niet meegenomen omdat ze echt nog te jong was. Als dat een jaar later was geweest had ik haar echter wél meegenomen.
pi_121432560
Thanks ladies. Ik neem haar mee. Het wordt geen lange dienst en inderdaad voor haar rouwverwerking is het goed, voor haar verdriet moet natuurlijk ook plek zijn. Ik heb er net over na zitten denken en mijn redenen om haar niet mee te nemen zouden nogal egoïstisch zijn. Ik ben moe (2 babies met nog voeding in de nacht), ben zelf verdrietig en maak mee veel zorgen over mijn vader. En zou bang zijn dat ik het niet handle met twee verdrietige kinderen er bij. Maar mijn man is er natuurlijk ook nog.

Bij de bieb eens even wat boekjes halen.
Met een meidenkwartet
pi_121432726
Het ligt ook aan het kind denk ik. Mijn opa overleed toen ik vier was en mijn ouders hebben mij toen niet meegenomen. Ik was toen angstig voor dat soort dingen. Een paar jaar later overleed mijn oma en toen kreeg ik de keus. Ook omdat mijn oma er aangetast was door de suiker waar ze niets aan liet doen. Ik ben toen ook niet meegeweest. Heb wel op mijn manier afscheid genomen. Zo heb ik bij mijn opa een tekening gemaakt welke is meegenomen. Dat is ook een van de weinig herinneringen aan de msn die ik nog heb.
pi_121434276
nou, ravi mag voor vast op kleutergym. hij mag nog niet alles meedoen wegens domweg te klein (zn lengte dus. hij's een kop kleiner dan alle andere kindjes), dus dan moet hij ff aan de kant zitten. nou ja, komt vanzelf. hijzelf is er dolblij mee en doet alles hip mee. dus dan zie je zo'n klein hummeltje druk meerennen met al die grotere kindjes :) hij zit niet aan selene gekleeft, maar zoekte haar wel op alsie niet weet wat te doen, helemaal goed dus!

het eindspelletje is nog lastig voor hem. mogen ze rondrennen op muziek in de gymzaal en dan stopt de juf de muziek en moeten ze een kleur opzoeken. ravi kent nog geen kleurtjes, dus dat maakt het lastig :P dus je ziet hem dan snel naar selene rennen en haar nadoen ;)
pi_121434501
Leuk simmu

Ik kwam er laatst achter dat peutergym hier vanaf 2,5 is, mooi zou je denken.. Ja behalve dat het ouder-peutergym is en op vrijdagmiddag van 4 tot 5...totaal niet handig dus.
wel jammer, mja tis niet anders ;)
pi_121434693
hier mag je er niet eens bij blijven! eens per maand is er kijkdag en dan mag het wel :) maar tis hier eigenlijk vanaf 4, eerder mag, maar dat dien je zelf met de juf te regelen en dat weten de meesten niet. dus de kleintjes zijn vrijwel uitsluitend broertjes en zusjes van kinderen die al op gym zitten. tis een durp hier he ;)

vrijdagmiddag tussen 4 en 5 lijkt me echt rot! dan storten ze na 5'en helemaal in. en erbij blijven lijkt me ook echt niks :@ ik ben een tikkie overbeschermend (maak mijn kindjes niet stuk!) en flip al in de speeltuin. dus die situaties vermijd ik gewoon. ik ga wel ff ongestoord boodschappen doen en/of koffiedrinken bij een vriendin terwijl mijn kinderspul zich een bult valt [life in denial is good :s) :') ]
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:38:51 #129
259886 pessie
pi_121436961
Ok, ik ga Nathan aanmelden bij peutergym. Buurvrouw had het er vanochtend over en jij bent dus ook enthousiast simmu.
pi_121437316
ravi en selene vinden het prachtig idd :Y

kan zijn dat jullie wel iets anders krijgen he, want mijn spul gaat naar gym van de sportvereniging. dat is gewoon echte gym, ter voorbereiding op turnen (vandaar eigenlijk pas vanaf 4 jaar). dus in een gewone gymzaal, met de rekken, trapezium en trampoline enzo. tis dus allemaal 'echt'!

wat trouwens wel raar is; op gym durft en doet selene gewoon alles en loopt ze normaal, op school(gym) valt het op dat ze aarzelt en maf loopt, daar krijgt ze nu extra sessies voor. het verschil: op school moet ze schoentjes aan en gym is hier op blote voeten
  vrijdag 11 januari 2013 @ 15:55:33 #131
259886 pessie
pi_121437583
Het is hier gym van de sportvereniging, niet van het cb ofzo.
pi_121437595
Rienk zou er zoveel baat bij hebben maar wij hebben het hier niet -O-
Het lijkt me zo leuk voor hem O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_121437950
Anne zit sinds ze 17 maanden was op ouder en kindgym en dat is nog steeds een succes. Sinds vandaag zit ze ook.op peuterdans. Hoewel het van 2-4 jaar is was ze wel duidelijk de jongste, maar ze deed heel goed mee.
Volgende week moet ze zonder ouderlijk toezicht maar ik verwacht dat dat ook prima zal gaan. De juf leek me wel capabel ;)
pi_121437973
hier is alles vol.. En op werkdagen...
*poef* nu is het weg
pi_121438064
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 15:55 schreef pessie het volgende:
Het is hier gym van de sportvereniging, niet van het cb ofzo.
Hier ook van de turnvereniging.
Het vervelende is gewoon die tijd. Of hij slaapt nog of is net wakker.
Oh en vergeet de baby niet :P
pi_121438118
16-17 vind ik ook een rare tijd voor peutergym.
Bij ons is de gym van 9-9.45 (vroeg! :O) en dans van 9.30-10.15.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 16:26:51 #137
259886 pessie
pi_121438588
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:09 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Hier ook van de turnvereniging.
Het vervelende is gewoon die tijd. Of hij slaapt nog of is net wakker.
Oh en vergeet de baby niet :P
Hier is het woensdagmiddag van 3-3.45 prima, hij slaapt doorgaans van 12.30 tot 14.00. En het is 5 minuten lopen :P
pi_121438699
Van 10 tot 11 zou ideaal zijn.
Mja alles hier is op rottijden :')

Hier slaapt ie van half 2 tot half 4/4/half 5
Nu slaapt ie nog bv. En wakker maken wordt ie niet gezelliger van...
pi_121439101
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 16:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Van 10 tot 11 zou ideaal zijn.
Mja alles hier is op rottijden :')

Hier slaapt ie van half 2 tot half 4/4/half 5
Nu slaapt ie nog bv. En wakker maken wordt ie niet gezelliger van...
ravi ook. inclusief middaghumeurtje ook :X

die moet elke woensdag ook echt bijkomen van de dinsdagmiddag op de psz. de dinsdagmiddagen zijn in huize simmu na half 4 doorgaans ook vrij vervelend met 2 kindertjes die heel erg moe zijn :'(

op vrijdag is de gym hier van 1 tot kwart voor 2 en dat redden we net
pi_121439471
Ja onze zwemcursus is ook niks geworden, was om half 4 en Mex voel steeds in slaap in de auto. Wakker maken was voor niemand prettig....dus weer weggegooid geld:D

O sterkte cathmar...ik zou meenemen, maar dan ook een vriendin ofzo uitnodigen dat die dan idd even weg kan gaan met het kind als het te storend word.
pi_121439631
Oh verrek. Het is hier wel.

Donderdag ’t Swin
9.00- 10.00 uur Ouder/kind Gymnastiek (18)

1 keer raden wie er dan naar de peuter moet :')
pi_121439939
Balen Vlindur!
Hier is het iedere dag van de week! Maar ja, ik woon om de hoek van een van de grootste turnverenigingen van Nederland.
pi_121440105
Ik woon in het grootste dorp van Friesland en we hebben niet eens koopzondagen :')
pi_121440206
Die hebben wij alleen voor kerst :P
Maar oké, Delft, Rotterdam en den haag zijn om de hoek :D
pi_121440360
Ik zou je net de link sturen Vlindur we hebben ook nog dansen op muziek ;)
pi_121440427
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:14 schreef Rixtje het volgende:
Ik zou je net de link sturen Vlindur we hebben ook nog dansen op muziek ;)
Link sturen mag altijd!
pi_121440613
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 14:41 schreef Sonnetje85 het volgende:
Leuk simmu

Ik kwam er laatst achter dat peutergym hier vanaf 2,5 is, mooi zou je denken.. Ja behalve dat het ouder-peutergym is en op vrijdagmiddag van 4 tot 5...totaal niet handig dus.
wel jammer, mja tis niet anders ;)
In V.oor.burg is er ook ouder en kind gym meerdere dagen meerdere tijden. :Y
pi_121440890
Ja die vond ik idd ook idd. Zat al te denken anders daar heen te gaan :D
Zag ook dat de kleinste er ook naartoe kan straks :D
pi_121443323
quote:
2s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:22 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

In V.oor.burg is er ook ouder en kind gym meerdere dagen meerdere tijden. :Y
Is dat die Little gym? Die schijnt onwijs leuk te zijn. Ook voor baby's en dreumesen.
pi_121443538
Nee niet little gym. Dat vind ik overigens zelf niet leuk.
Ik heb er gekeken maar het zijn allemaal ballorig spullen en weinig echte gym dingen.
Die ik bedoel heeft gewoon echte turn dingen en een echte gymzaal.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')