abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121452177
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:12 schreef pessie het volgende:

[..]

:o wowwwww.

Manlief komtuit een familie vol stotteraars enandere spraakproblemen dus toenNathan nog steeds geenaanstalten maakte om meer te praten vond ik spannend. Maar sindsseptember zit er schot indezaak.
Fijn dat het nu goed gaat dan!!!
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:15:55 #202
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121452197
Wij zaten van de week over Roy te praten qua ontwikkelingsnivea enzo.
En kwamen tot de conclusie dat we net zo ver zijn als vlak voordat hij zo ziek werd.
Hij heeft echt nog veel in te halen. Hij was toen 16 maand.

Qua praten blijven we weer hangen nu, gebaren idem. maar wel word hij drukker en drukker. waren we pas nog bezig om beetje bij beetje de woonkamer weer woonkamer te maken, hebben we hem van de week weer kaal gemaakt :{
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121452353
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:11 schreef As1981 het volgende:
Nee klopt. Is kort in die tijd kan ik ook niet gaan werken idd.
Hier moet overigens alleen fruit mee. Drinken en cracker krijgt hij daar.
Ja maar het is ook geen opvang. Het is ook niet de bedoeling dat je gaat werken :P

Hier hebben ze bij de opvang ook een soort psz. Een activiteitenbegeleider gaat dan met 2 kinderen uit elke groep (dus in totaal 6 kindjes), vanaf 2 j 3 m, dingen doen.
Dat vind ik ook wel fijn, beetje extra uitdaging :) Geen idee of ie al een keer geweest is trouwens :D Hij vermaakt zich wel met spelen met de treinen :D
Hier betalen we zelf zoń 160 euro per maand voor 1 dag. We krijgen dus ongeveer de helft van de kosten terug.
Luiers moeten we zelf meenemen trouwens :P
pi_121452519
Meeste zijn zo 45 euro hier laziness. Ken eigenlijk geen psz die duurder zijn.

Hmmm bar en je was laatst zo positief. Komt een terugval niet vaker voor?
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:22:05 #205
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121452580
Wij betalen ook de helft maar dan van drie dagdelen dus dat van Son x3 ongeveer maar dan hoef ik niet zelf luiers mee te nemen :P

Ze zijn nu eindelijk actief met de piramide en thema's aan de slag. Werd tijd vond ik wel.

[ Bericht 1% gewijzigd door laziness op 11-01-2013 22:28:04 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121452725
Hier hebben ze puk en ko.
Maar dat komt ook terug op de basisschool (iig die van mn nichtje, andere scholen weet ik niet :D)
Heb laatst maar eens gemaild, gelukkig nergens wachtlijsten :P
Dus binnenkort maar eens een afspraak maken, ze willen het het liefste dat je je aanmeld rond de 3e verjaardag.
En dat is vandaag alweer over een half jaar :o
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:27:07 #207
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121452831
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:21 schreef Troeta het volgende:
Meeste zijn zo 45 euro hier laziness. Ken eigenlijk geen psz die duurder zijn.

Hmmm bar en je was laatst zo positief. Komt een terugval niet vaker voor?
ja het gaat in heel kleine stapjes, paar stappen vooruit en 1 terug.
Het fijne is wel ondanks giga druk is hij niet stout. het is heel normaal gedrag, alleen hij vliegt van links naar rechts, over de banken rennen, over de poef, de gang in, er weer uit en doet rondje opnieuw.
We hebben de poang stoel van de ikea, daar haalt hij het kussen uit en klimt zo op de leuning omhoog.... stoel ligt nu standaard op zijn kant :7

Buiten is roy helemaal niet te houden, en moeten we serieus al joggend achter hem aan lopen ;)
pi_121452915
Gelukkig hoef ik tot half april niet te werken son :P

Leuk dat ze dat daar doen trouwens.

Balen Bar. Ik had ook het idee dat het beter ging de laatste tijd. :*
pi_121452985
:D
Jij moet eerst eens gaan werpen :P
Schiet s op joh ;) (nou ja vanaf dinsdag mag je los, ben benieuwd naar m!)
pi_121453060
Klinkt inderdaad wel als normaal gedrag. Althans dat drukke herken ik hier ook. Vooral wanneer meneer moe word is hij niet te houden. Maar kan wel slopend zijn.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:32:31 #211
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121453125
dan zou roy hier standaard moe zijn As ;) Gaat wel weer over, maar is pittig voor nu weer
pi_121453162
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:30 schreef Sonnetje85 het volgende:
Jij moet eerst eens gaan werpen :P
Schiet s op joh ;) (nou ja vanaf dinsdag mag je los, ben benieuwd naar m!)
Nee dat kan niet. Aankomende week en de week er op heb ik nog cursus. Dus echt niet voor februari.
pi_121453314
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:32 schreef _Bar_ het volgende:
dan zou roy hier standaard moe zijn As ;) Gaat wel weer over, maar is pittig voor nu weer
Je moet hem ook wel de ruimte geven om te relaxen he :P
Hoe vaak ik tegen yaro zeg "chill, relax, take it easy". Vooral leuk als hij het ook zegt (maar vervolgens niet doet)
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:37:10 #214
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121453393
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:27 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

ja het gaat in heel kleine stapjes, paar stappen vooruit en 1 terug.
Het fijne is wel ondanks giga druk is hij niet stout. het is heel normaal gedrag, alleen hij vliegt van links naar rechts, over de banken rennen, over de poef, de gang in, er weer uit en doet rondje opnieuw.
We hebben de poang stoel van de ikea, daar haalt hij het kussen uit en klimt zo op de leuning omhoog.... stoel ligt nu standaard op zijn kant :7

Buiten is roy helemaal niet te houden, en moeten we serieus al joggend achter hem aan lopen ;)
Dat klinkt heel herkenbaar. Nathan heeft dat ook bijvtijd en wijle en dat zijn vaak ook de momenten dat hij minder slaapt.

Ik maakte het huis van mn zus schoon in de tijd dat nathan naar psz ging :@ . Ben ik nualleen te dik voor.
pi_121453593
Ik zou t wel fijn vinden om een ochtendje ofzo samen met Elise te zijn, even quality time met haar zeg maar. Maar ja.
pi_121453610
Dat laatste gaat gelukkig weer over Pessie (althans ik ga mijn best er weer voor doen straks).
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:46:01 #217
259886 pessie
pi_121453875
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 22:41 schreef As1981 het volgende:
Dat laatste gaat gelukkig weer over Pessie (althans ik ga mijn best er weer voor doen straks).
Haha. Ik voel me gewoon echt dik momenteel. Nog een week of 6, danvduwt er geen kind meer tegen mn longen aan :P .

Son, ik ken wel mensen d i e dat doen. Bovenop de opvang nog 1 of 2 dagdelen psz zodat ze tijd hebben met hun andere kind.
pi_121453906
Poeh, klinkt idd druk bar. Kijkt ie ook nooit een filmpje ofzo?
En voor buiten is zo'n driewielerding met zo'n stok niks? Al vind ik het zelf ondingen hoor.

Zou idd lekker zijn son! Ik merk wel dat af en toe zonder broer haar goed doet.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:48:56 #219
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121454003
5 min kijkt hij naar bumba ;) we hebben zo een fiets maar roy gaat daar nu erg in hangen waardoor je kipt :P Nee wij voetballen heel veel buiten ;)
pi_121454044
Hier kan je alleen maar 2 dagdelen volgens mij, zitten zeg maar aan elkaar gekoppeld. Misschien eens overna denken om een ochtendje kdv extra te doen ofzo.
Maar dat voelt ook een beetje slecht :') alsof ik van m af wil ofzo :P
pi_121454398
Zooo jullie hebben aardig doorgeouwehoert hier vandaag :D ff kijken wat ik onthouden heb...

Catmar veel sterkte.. Moeilijke periode zo!
Ik zou haar ook meenemen.... En misschien nog een tip... Op kleurplaten.nl heb je ook heel mooie simpele kleurplaten rondom de dood....

Spring wat goed van L! Super!!

Buggy is hier nog regelmatig in gebruik... Meestal vertrekken we al wandelend richting de supermarkt en kan ik haar ongeveer aan het eind van de wijk, vlak voor het winkelcentrum verleiden om in de buggy te stappen ;) Erg handig op t winkelcentrum zelf...
De terugweg is ze het er dan meestal minder mee eens.. maar een appel doet dan wonderen en al knagend blijft ze heel tevreden zitten...
O. is nog steeds erg snel moe.. .dus laat ik haar alles lopen dan is ze zo aan het eind van haar latijntje wanneer we terug komen dat ze dan over de zeik gaat van vermoeidheid..
Ik heb een dun dekentje dat ik wel meeneem wanneer het vriest/flink waait omdat O een enorme kouwkleum is... (icl blauwe lippen en bibberen ;) )

Peutergym lijkt mij echt super leuk! Helaas hier nog geen gunstige tijden/plek in de buurt gespot...
Ze is nu 3x naar Peuterdansen geweest... Het is de bedoeling dat ouders wanneer het kan richting koffiekamer gaan.. Dat zie ik nog niet gebeuren... *Insert krijsende vastklampende peuter*...
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121479854
Leuk dat dansen lamb!
Lastig dt ze zich zo vastklampt, maar voor Mex zou dat zo ook niet wetken hoor. Ik moet of gewoon weg gaan of er bij blijven, duidelijkheidbzeg maar.
Zonder ouders spelen die peutertjes ook veel leuker met elkaar.

Ik ga eigenlijk bijna nooit met Mex boodschappen doen en met de duowagen loop ik al helemaal nooit. Mex vind het niks aan, dus waarom elke keer mee slepen.
pi_121535781
Leuk dat dansen, Lamb.

Buggy wordt hier nu gebruikt voor de baby. Soms doe ik ook nog de baby in de doek, dan mag peuter even in de buggy zitten, maar eigenlijk is hij er al te groot voor.

Mijn peuter heeft nu een standaard groot eenpersoonsdekbed. En dinsdag volgende week eerste wendag op school.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121539587
Wij gebruiken de buggy al heel lang niet meer voor Ivan. Hij loopt alles. Toen hij net 2 jaar was, ging hij nog wel eens in de duowagen als ik hem ophaalde van het kinderdagverblijf. Hij was dan erg moe. Maar hij heeft er niet meer in gezeten sinds hij ongeveer 2,5 is. Lena zit er nog wel veel in omdat die nog niet zolang loopt. Ik merk dat loopervaring meer verschil maakt dan leeftijd.

Troeta, ik gebruik bij Lena geen deken of voetenzak meer. Wel doe ik haar beenwarmers om als ze in de buggy gaat en ik het koud vind.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121540021
Hier gebruiken we de buggy ook al een poos niet meer,hij wil er zelf niet meer in.Ik zou het nog wel makkelijk hebben gevonden hoor haha
Hij vraagt namelijk nogverg vaak of we hem willen dragen! Ik heb een rugdraaggeval,die is ook meegeweest op vakantie vorige maand,ideaal!

Claudia,hoe is het met Ivan qua zindelijkheid? Ik weet nog dat hij er,net als Wolf,totaal geen belangstelling voor had.
Hier gaat t aardig goed,mr durft alleen op t potje dus dat is v onderweg niet zo handig.poepen durft hij nog niet op potje,het gaat in onderbroek en soms komt hij een luier vragen als hij moet. Naar speelzaal durf ik hem nog niet luierloos te doen,binnen een week of 2 wel denk ik.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_121544987
Ik heb afgelopen zaterdag, nav dit topic, de buggy maar weer eens van stal gehaald, Toch best handig idd. :P

Men, wat wordt mijn peuter bijdehand. De waarom-vragen lijken passé en hebben plaatsgemaakt voor de hoe-vragen. "Hoeveel tanden heb je?" "Hoe poept een vlinder?"

En ik moet, vooral bij een verbod, met retegoeie arumenten komen:
Ik: "L, niet op de bank springen."
L: Waarom niet?"
Ik: 'Omdat je er dan doorheen zakt."
L: "Zit daar ook hout onder, net zoals bij het bed?"
Ik: "Ja, en dat kan kapot."
L: "Maar ik spring héél zachtjes. Kijk maar!"
Ik: "Je mag helemaal niet springen. Ook niet zachtjes. Toen je nog kleiner was, was je veel lichter. Toen mocht dat wel. Maar nu ben je al zó groot. Nu zak je er doorheen."
L: "Toen ik een baby'tje was?"
Ik: "Toen je nog een baby'tje was idd."
L: "Maar toen ik een baby'tje was, kon ik nog helemaal niet springen! Dus je jokt!"
Ik: "Toen je iets groter was dan."
L: "Mag ik wel met één been springen?"
Ik: "Óók niet! Je mag níet springen. Helemaal niet."
L: "Ik mag wel lopen, hè?"
Ik: "Voorzichtig, ja."
L: "En kruipen?"
Ik: "Dat ook."
L (kruipend): 'Dan mag ik ook zo springen (springt op handen en knieen)."
Enz.

[ Bericht 2% gewijzigd door -Spring op 14-01-2013 14:03:09 ]
pi_121545408
Spring dat klinkt supervermoeiend maar zo herkenbaar! Hoe bedoel je ze zijn op zoek naar grenzen!? Maarstiekem vind ikhet ook wel grappig, zo inventief :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_121547670
Hoi :+
Ik post hier nooit, maar nu ben ik hard op zoek naar tips. En ik hoop dat jullie die hebben.

Isabel heeft de gewoonte om net genoeg te eten dat ze geen erge honger meer heeft, en vindt het dan niet meer de moeite om zelf te eten. Gevolg is dus dat we de helft van de maaltijd met voeren bezig zijn terwijl zij ergens mee aan het spelen is (bestek, pannen, pannenlappen, eten, etc)
Op het moment weigert ze om haar pap en brood zelf te eten, en ik stoor me er mateloos aan. Meestal ben ik Tobias aan het voeden (timing enz :P ) en kom dan dus niet zelf aan eten toe, terwijl ik samen eten belangrijk vind. Daarnaast zorgt het ook voor spanning en ergernis bij mij, waardoor het eten er niet gezelliger op wordt.
Hoe zorg ik ervoor dat ze meer zelf eet? Of is dat onbegonnen werk, en komt dat vanzelf oid?

Oh, en stoppen met eten als zij het genoeg vindt is wmb ook geen optie, omdat we dan of 's avonds of 's nachts een schreeuwend hongerig kind hebben. Zeggen dat ze dan geen eten krijgt omdat het slaaptijd is, heeft in zoverre zin dat ze dan na een half uur weer wakker is.. enz enz..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 15:11:38 #229
5428 crew  miss_sly
pi_121548241
Tja, mijn eerste ingeving zou inderdaad zijn: zelf laten eten en zelf laten bepalen wanneer het voldoende is. Als je dat niet wil, weet ik het even niet. Misschien beginnen met zelf eten bij ontbijt, lunch en tussendoortjes en alleen het avondeten niet, zodat je 's nachts niet met een hongerig kind zit? Ik zou in ieder geval het speelgoed absoluut van tafel verbannen, blijven zitten tot iedereen klaar is (in het redelijke uiteraard) en verder vooral gezellig aan het eten zijn, terwijl zij dan maar wacht tot het gedaan is.

S is ook wel eens 'klaar' omdat ze niet langer aan tafel wil zitten, maar wil spelen, maar als dan, zoals altijd, blijkt dat ze toch moet blijven zitten tot we klaar zijn en er nog niet gespeeld wordt, eet ze vaak nog wel wat.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121548304
het enige wat ik zo 1-2-3 kan bedenken morretje is het toch loslaten. serveer 3x daags een maaltijd en 2x daags een tussendoortje op vaste tijden, dwing haar niet tot eten (wel tot erbij blijven zitten) en hou dat stug vol. met een blij gezicht aan tafel en geduldig 's nachts "nee liefje, tis nu tijd om te slapen, niet om te eten. morgenochtend gaan we ontbijten, volgende keer wat meer eten dan he :*"

tis het enige wat ik bedenken kan he :{
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121548349
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 15:11 schreef miss_sly het volgende:
Tja, mijn eerste ingeving zou inderdaad zijn: zelf laten eten en zelf laten bepalen wanneer het voldoende is. Als je dat niet wil, weet ik het even niet. Misschien beginnen met zelf eten bij ontbijt, lunch en tussendoortjes en alleen het avondeten niet, zodat je 's nachts niet met een hongerig kind zit? Ik zou in ieder geval het speelgoed absoluut van tafel verbannen, blijven zitten tot iedereen klaar is (in het redelijke uiteraard) en verder vooral gezellig aan het eten zijn, terwijl zij dan maar wacht tot het gedaan is.

S is ook wel eens 'klaar' omdat ze niet langer aan tafel wil zitten, maar wil spelen, maar als dan, zoals altijd, blijkt dat ze toch moet blijven zitten tot we klaar zijn en er nog niet gespeeld wordt, eet ze vaak nog wel wat.
Dat laatste is hier ook het geval, vaak na een paar happen is ze "klaar"... maar als ze dan moet blijven zitten en wachten tot wij klaar zijn, gaan er vaak ook toch nog wel wat happen in. Ook als ze dan vast haar toetje krijgt, is ze ook daarna nog wel geneigd wat te eten van haar bord. Of dreigen dat wij het anders opeten helpt nog wel eens. Maar irritant is het wel, dat herken ik heel goed.
pi_121548395
en idd geen speelgoed aan tafel. dat mag hier ook niet. ook geen bekers drinken en ook geen knuffels en knuffeldoekjes :6

het enige wat er hier op tafel staat tijdens de maaltijd is het eten. en iedereen blijft zitten tot iedereen klaar is. en buitentijdse tussendoortjes (alsubegrijptwatikbedoel) doen we zelden. ravi is trouwens ook zn peuterfase ik-wil-niet-eten gestart, die van selene is net over :P
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121551668
Er ligt geen speelgoed meer op tafel, het lukt d'r gewoon niet om d'r aandacht bij het eten te houden. Alles is aantrekkelijk genoeg om mee te spelen, ook d'r eigen handen. :P

Aan tafel blijven zitten tot iedereen klaar is doen we al, heeft geen effect.

Simmu, het nadeel van haar minder laten eten dan ik wenselijk acht is ook, dat ze echt stront- en strontchagrijnig wordt van te weinig eten. Dan kan ze alleen nog maar huilen en gillen. Dan valt er dus niet meer redelijk uit te leggen dat het nu geen eettijd is maar slaaptijd. Plus dat ik op het moment echt geen energie heb om dat door te zetten, ik functioneer redelijk, maar dat is het dan ook op het moment. Dus om dan 's nachts echt uit te proberen of het zin heeft haar geen eten aan te bieden maar weer in slaap te sussen zie ik absoluut niet zitten nu. *tijdens slaaptijd laten eten heeft ook niet mijn voorkeur trouwens, ik zorg nu dus zelf wel dat ze overdag genoeg eet*

Goed, ik ga proberen bij mij de knop om te zetten, eten moet idd leuk zijn. Toetje wil ze bijna nooit, maar we hebben dan ook alleen yoghurt in huis. Evt met roosvicee of rozijnen.
  Moderator maandag 14 januari 2013 @ 17:48:16 #234
5428 crew  miss_sly
pi_121554933
Ik weet niet hoeveel ze eet en hoeveel tussendoortjes en fruit, enzo, maar als ik denk dat S wat te weinig gegeten heeft, bied ik nog wat fruit als toetje aan.

En dat chagrijnig zijn enzo, kan dat niet ook met een lage suikerspiegel te maken hebben? Ik meen zoiets wel eens gelezen te hebben. Wellicht is alleen een mandarijntje, een handje amandelen of andere noten, wat rozijntjes, etc. we voldoende om haar door die fase heen te trekken zonder er eten in te dwingen. Uiteindelijk wil je toch dat ze leert dat ze haar eigen gevoel kan vertrouwen met betrekking tot honger?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121556994
Of idd klein beginnen... Alleen het ontbijt niet voeren en later uitbouwen..
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121558498
Miss, denk idd ook dat een lage suikerspiegel zorgt voor een enorm slecht humeur idd. Overdag trek ik haar daar ook uit met idd fruit, nootjes, soepstengels, crackers ed. Maar ze geeft dus nooit aan dat ze wat wil eten. Drinken laatst voor het eerst. Doen jullie peuters dat wel?
pi_121558606
Ja hier wel.. maar ik heb er dan 1 die vlagen nog haar bord opeet ...
En van die lage suikerspiegel is dus heel herkenbaar...
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121558717
Lastig zeg morretje. Ik geef Sofie vaak nog fruit na het eten als ze slecht gegeten heeft. Donderdag at ze zo nog 2 peren na het eten.
Sofie vraagt overdag alleen om koekjes of fruit. Drinken vraagt ze wel af en toe om.
*poef* nu is het weg
  maandag 14 januari 2013 @ 19:32:33 #239
259886 pessie
pi_121559610
Morretje, ik denk dat rustig opbouwen en beginnen met zelf eten tijdens het ontbijt een mooie start is. Met nathan heb ik de regel dat hij pas tv mag kijken als ik mn ontbijt op heb en hij ten minste een halve boterham. Ongetwijfeld een pedagogische miskleum, maar hij eet wel iets en aangezien hij dan toch al bezig is eet ie vaak bijna een hele boterham. Verder zelf beleg laten kiezen en in plaats van 1 hele boterham met 1soort beleg aan te bieden de boterham door de helft en 2 soorten beleg laten kiezen?
Wat betreft het avondeten, das hier sowieso niet werkend dus daar ga ik geen advies over geven.
pi_121560079
Hier zijn we vrij makkelijk. Yaro mag best speelgoed aan tafel. Hij moet gewoon iets te doen hebben. Hij mag ook van tafel maar zolang wij nog eten spelen we niet met hem mee.
Yaro eet ook weinig maar lijkt geen behoefte te hebben aan meer. Ik heb zijn buien ook niet kunnen linken aan een lage spiegel.

Yaro vraagt zelden om eten, ja interesse in wat we eten :D
Ik vraag en maak het. Soms eet hij maar soms ool niet. Ik maak me er niet druk om. De keren dat hij wel om eten vraagt eet hij wel goed overigens.
Bij het avondeten eet hij negen van de tien keer alleen groente.
Toetjes eet hij niet en koekjes eet hij ook zelden.
  maandag 14 januari 2013 @ 19:44:35 #241
259886 pessie
pi_121560370
Oh ja Nathan mag ook een beetje speelgoed aan tafel, anders heeft ie de rust niet om teblijven zitten en te etenn. Hij moet wel blijven zitten tot na het toetje.
pi_121560807
Oh ja, fruit aanbieden na het eten is ook nog wel een optie.
Boterham in helften doen we ook al. 'S Morgens eet ze pap, maar dat weigert ze ronduit om zelf te eten. Het gaat alleen zoveel sneller dan een bh, en zeker op spsz-dagen wel belangrijk. Maar de andere dagen eens iets anders aanbieden is ook wel een goeie. Overigens is brood vooral een bordje van het beleg volgens mijn peuter:-) ongeacht of het nu smeer are, strooibare of kaas/vlees is, het beleg wordt er eerst afgesnoept..
pi_121561557
Ik zou ook met dat ontbijt beginnen dan, dan eet ze toch lekker niet? Geef je naar de psz een boterham en een stuk fruit mee.
Mex is nog geen 2,5 en ik heb hem al een jaar niet gevoerd. Ik denk eigenlijk dat er bij jullie een slechte gewoonte is ingeslopen...
  maandag 14 januari 2013 @ 20:41:51 #245
259886 pessie
pi_121563792
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:51 schreef Morretje het volgende:
Oh ja, fruit aanbieden na het eten is ook nog wel een optie.
Boterham in helften doen we ook al. 'S Morgens eet ze pap, maar dat weigert ze ronduit om zelf te eten. Het gaat alleen zoveel sneller dan een bh, en zeker op spsz-dagen wel belangrijk. Maar de andere dagen eens iets anders aanbieden is ook wel een goeie. Overigens is brood vooral een bordje van het beleg volgens mijn peuter:-) ongeacht of het nu smeer are, strooibare of kaas/vlees is, het beleg wordt er eerst afgesnoept..
Sticky broodbeleg :Y) speculoospasta krijgt ze er nietaf zonder de helft van het broodje op te eten. Oh, en kaas en vleeswaren wordt hier sowieso niet gegeten door meneer, hij is nu van vokken, kokobood en pinakas. En speculoospasta dus, maar dat hoort bij hem gewoon bij het boodje eten :P
pi_121563931
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Sticky broodbeleg :Y) speculoospasta krijgt ze er nietaf zonder de helft van het broodje op te eten. Oh, en kaas en vleeswaren wordt hier sowieso niet gegeten door meneer, hij is nu van vokken, kokobood en pinakas. En speculoospasta dus, maar dat hoort bij hem gewoon bij het boodje eten :P
Grappig dat gaat er hier niet in. Hier is het kaas, worst of pindakaas.
pi_121564165
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:02 schreef Troeta het volgende:
Ik zou ook met dat ontbijt beginnen dan, dan eet ze toch lekker niet? Geef je naar de psz een boterham en een stuk fruit mee.
Mex is nog geen 2,5 en ik heb hem al een jaar niet gevoerd. Ik denk eigenlijk dat er bij jullie een slechte gewoonte is ingeslopen...
Oh ja, slechte gewoonte zeker..
eerlijk? Ik durf dus bovenstaande niet, omdat ik bang ben dat ik dan geen kant meer op kan met d'Or vanwege d'r humeur dan..
pi_121564236
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:41 schreef pessie het volgende:

[..]

Jam, pindakaas en chocopasta kan anders prima hoor, schraap je gewoon met je tanden van je boterham.
pi_121564370
Hmm, en als je het dan op een dag doet dat jullie nergens heen hoeven? Laat je d'r thuis gewoon sjaggerijnig zijn en kan ze een end weg gillen.
Ook vervelend, maar minder vervelend als op straat bijv.
Enne...jij bent de baas he :*
pi_121564430
Ik help hier trouwens ook nog regelmatig met eten. Het boeit hem niet zo erg dat hele eten. Soms gaat het heel goed en dagen totaal niet. Als hij niet meer wilt dan maakt het niet uit of we hem helpen of niet.
Soms is het zeggen voldoende, soms aangeven en soms in zijn mond stoppen.
Gisteren uit eten geweest en dan wil hij heel graag zelf met bestek eten. Daar geniet ik van, maar een beetje hulp vind ik niet erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')