abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121564578
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:50 schreef Morretje het volgende:

[..]

Jam, pindakaas en chocopasta kan anders prima hoor, schraap je gewoon met je tanden van je boterham.
Dat doet Sofie ook inderdaad. Of met de vinger, krijgt ze het er ook wel af. Wij wisselen ook af. Crackers, beschuit, krentebol en brood.
*poef* nu is het weg
pi_121564735
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:53 schreef Troeta het volgende:
Hmm, en als je het dan op een dag doet dat jullie nergens heen hoeven? Laat je d'r thuis gewoon sjaggerijnig zijn en kan ze een end weg gillen.
Ook vervelend, maar minder vervelend als op straat bijv.
Enne...jij bent de baas he :*
Nou, dat laatste voelt de laatste tijd zeker niet altijd zo. :p
Maar op thuisdagen dat proberen kan sowieso natuurlijk.

As, een beetje helpen vind ik ook niet vervelend. Moet zeggen dat het avondeten net best goed ging. Stukken beter dan gister. Nu vond ze dit ook lekker, dat scheelt. Maar alle maaltijden alles moeten voeren moet niet nodig zijn.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121565018
Nee dat is wel een verschil inderdaad zeker als ze er last van heeft. Dat is hier gelukkig niet het geval.
Als hij de avondmaaltijd overslaat begint hij de ochtend niet eens met eten.
pi_121565048
Oh en fijn dat het vandaag beter ging.
pi_121567290
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 11:38 schreef Poppejans het volgende:

Claudia,hoe is het met Ivan qua zindelijkheid? Ik weet nog dat hij er,net als Wolf,totaal geen belangstelling voor had.
Hier gaat t aardig goed,mr durft alleen op t potje dus dat is v onderweg niet zo handig.poepen durft hij nog niet op potje,het gaat in onderbroek en soms komt hij een luier vragen als hij moet. Naar speelzaal durf ik hem nog niet luierloos te doen,binnen een week of 2 wel denk ik.
Ivan wil nog steeds totaal niet. En we doen er dus niet zoveel mee. Ik merk wel dat hij zijn luiers wat smeriger begint te vinden en hij geeft nu ook vaker aan dat hij gaat plassen, maar hij wil dan niet naar de wc.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_121567602

*)
  maandag 14 januari 2013 @ 21:55:42 #257
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121568149
Claudia is je kleine meid al jarig!!!? Zo ja gefeliciteerd!
pi_121568182
Morretje, nog een ander idee: kan het misschien zo zijn dat ze chagrijnig is omdat ze in een groeispurt zit of er tegenaan hikt en al het overige daar een gevolg van is? Ik merk dat aan Lena heel erg, dat ze dan geen aandacht heeft voor het eten, weinig slaapt, vaker wakker wordt, vaker chagrijnig is. En het een versterkt het ander: dat ze geen aandacht heeft voor eten en weinig eet maakt haar niet vrolijker, helpt niet met het slapen, et cetera.

Misschien is het niet het geval, hoor, maar als het wel zo is dan kan dat helpen relativeren: ook dit gaat voorbij!
pi_121568197
quote:
1s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:55 schreef pessie het volgende:
Claudia is je kleine meid al jarig!!!? Zo ja gefeliciteerd!
Morgen! *O*
  maandag 14 januari 2013 @ 22:00:21 #260
259886 pessie
pi_121568475
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:56 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Morgen! *O*
Wow! Time flies!
pi_121568750
Ze is net over naar de peutergroep, de groep waar Ivan ook in zit. Het is zo grappig om te zien dat Ivan het volstrekt logisch vindt allemaal. Eigenlijk is dat al sinds de geboorte van Lena het geval, dat hij alles neemt zoals het is en nergens van opkijkt.

Lena zou eerst gaan wennen op de peutergroep, maar ze wou niet meer terug naar de baby- en dreumesgroep. En dus bleef ze. Ze is er volstrekt op haar gemak en laat de leidsters daar meer van haar temperament zien dan de leidsters van de oude groep. Op de nieuwe groep zijn er wat meer regels en is er dus meer om tegen te protesteren. :Y)
pi_121570693
Morretje, ik zou in ieder geval op het moment dat ze wel zelf eet dat benoemen, dat dat zo knap is, dat ze dat al zo goed kan, dat soort dingen. Positief gedrag belonen. Negatief gedrag negeren (zover mogelijk)
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_121570888
Gefeliciteerd Claudia :) wat een leuk meisje en alweer 2 jaar. Je klinkt altijd zo heerlijk berustend en gelukkig met je kroost. Fijn.

Over zindelijkheid, mijn meisje van 3 wil ook niet. Geen discussie mogelijk dus ik doe er ook verder niks mee.
pi_121571278
Ik denk wel eens dat ik er meer werk van ga maken als de zomer aanbreekt. Hij moet toch zindelijk zijn als hij naar school gaat? Maar ach, dat duurt nog een jaar. We zien wel.

Ik klink misschien heel berustend, maar ik heb me de afgelopen maanden regelmatig behoorlijk gefrustreerd gevoeld. Bij Lena is alles zwart-wit en ze probeert tot in het extreme haar zin door te drijven. Alsof ik in een spiegel kijk. :+ Daar komt bij dat ze de laatste tijd zo tussen 4 en 6 wakker wordt en we behoorlijk moe zijn. Maarja, zo'n tweede keer weet je beter dat het een fase is en dat het makkelijker wordt (en ook weer moeilijker). En ik kan ook erg genieten van de verschillen tussen die twee.
pi_121571676
Tussen 4 en 6? Oh hemel! :o :O

Maar hé! Ze is bijna 2 O+

[ Bericht 46% gewijzigd door Vlinder op 15-01-2013 09:38:19 ]
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_121572149
Het laatste stapje,het daadwerkelijk willen plassen op potje/wc is iets wat ze helemaal zelf moeten doen.Op een gegeven moment kwam hier dus de interesse echt geheel vanzelf.Moet zeggen dat ik er best mee zat een tijdje,en hem steeds vroeg of hij moest plassen bijvoorbeeld... Ik heb het helemaal niet meer gedaan en op zn derde verjaardag heeft hij zomaar een plas op potje gedaan. Sindsdien is de interesse er,en sinds deze week wil hij na het uit bed gaan zn luier niet meer om.

Wat heerlijk dat Lena helemaal op haar plek is bij de peuters op.het KDV! Van harte gefeliciteerd met haar verjaardag! Wat klinkt Ivan als een ontzettend lieve broer,lijkt me echt geweldig zo'n leuk duo te hebben
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_121572272
Ohhh Lena ook alweer hier :D Van harte gefeliciteerd!!!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 14 januari 2013 @ 23:03:09 #268
35189 Troel
scherp en bot
pi_121572305
Hier begint de zindelijkheid bij Jochem echt wel te komen. Thuis kan hij makkelijk droog blijven, je ziet ook echt wanneer hij moet plassen en hij begint het nu ook zelf redelijk door te krijgen.

Alleen op de opvang gaat het mis. En dan krijgt hij dus weer een luier aan en dat vind ik jammer. Ik snap dat er veel kinderen zijn en dat er dus minder tijd is om te kijken of hij daadwerkelijk moet plassen, maar commentaar van "hij is nog maar drie" vind ik dan tenenkrommend. Vooral omdat een andere leidster dan weer zegt "hij is al drie!"

Maar: het gaat gewoon steeds en steeds beter, de laatste twee keer vandaag kwam hij van te voren melden dat er wat kwam, al had ik het de laatste keer niet door :P (hij vraagt om een luier en omdat we naar bed aan het gaan waren reageerde ik met "ja, natuurlijk krijg je een luier, we gaan naar bed". Toen zag ik een gezicht rood aanlopen :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 14 januari 2013 @ 23:03:36 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_121572330
claudia, van harte met je meisje!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121572465
Doen ze na 1 natte broek al een luier aan daar,Troel? Daar zou ik ook wel beetje van balen. Hier vandaag nog gevraagd en ik kon gewoon stapeltje joggingbroeken en ondergoed meegeven als we het zouden proberen.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 14 januari 2013 @ 23:11:04 #271
35189 Troel
scherp en bot
pi_121572750
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 23:05 schreef Poppejans het volgende:
Doen ze na 1 natte broek al een luier aan daar,Troel? Daar zou ik ook wel beetje van balen. Hier vandaag nog gevraagd en ik kon gewoon stapeltje joggingbroeken en ondergoed meegeven als we het zouden proberen.
Nee, wel na twee of drie keer. Zelfs als je aangeeft dat dat dus niet de bedoeling is. Vandaag dus echt gewoon het potje meegegeven, want hij wil daar echt echt echt niet op de wc. Maar de leidster van vandaag is gewoon een stuk minder begaan dan die van de woensdag.
Thuis is het overigens enkel een luier aan tijdens het slapen :) Die overigens vaak ook droog blijft, maar die controle hoeft hij nog niet te hebben, dus dat is mooi meegenomen als het zo is, maar zeker niet iets om nu al te trainen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_121573070
Claudia alvast gefeliciteerd. Fijn, dat Lena op haar gemak is bij de peuters.

Morretje, hier moeten we ook nog vaker helpen bij het eten. Soms is het ook alleen met grote stimulatie te doen: nog een paar hapjes voordat je gaat drinken, anders geen toetje of niet op de ipad spelen. Het lastigste is het s'avonds bij het avondeten, maar soms is het al tijdens ontbijt of lunch drama. Hij is ook vaak moeilijk de laatste tijd: spugt, schopt als hem iets niet zint, zwaait aan tafel zo met zijn handen dat een glas omvalt etc. Naar mijn idee komt het s'middags/ s'avonds vaker voor omdat hij moe is. Zowel op het kdv alsook thuis willen we hem echter niet meer s'middags laten slapen omdat hij over 3 weken naar school gaat en het daar ook niet kan. Ik hoop wel dat dit snel over gaat als hij het wat meer gewend is. Denk niet dat het door de beugel kan, dat hij zich op school of de bso zo gedraagt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121580325
Claudia gefeliciteerd met je meisje!!!!!!
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:26:00 #274
259886 pessie
pi_121580411
Claudia van harte gefeliciteerd metje kleine peuter!
pi_121580574
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 21:47 schreef Claudia_x het volgende:
[ afbeelding ]
*)
gefeliciteerd *O* *O* *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_121581737
Lena al 2! *O* Gefeliciteerd!

Dank dames, voor alle adviezen en inzichten. Ik ga er eens mee aan de slag, en hoop over een tijdje te kunnen posten dat er verbetering is opgetreden ;)

Claudia, of ze echt in een groeispurt zit mbt haar buien en eten, dat denk ik niet. Vanmorgen toen ik haar wakker maakte was het meteen al drama, en na het eten gaat het dan stukken beter. Dat is al tijden zo 's ochtends, dus volgens mij vooral bloedsuikerspiegel gerelateerd. Eten is volgens haar gewoon pure noodzaak, en als de scherpe kantjes van de honger eraf zijn, niet meer interessant. Ik herken dat zelf ook wel een beetje, maar zij voert het tot in het extreme door.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_121584466
Lena alweer 2? Van harte gefeliciteerd Claudia! *O*
pi_121590016
:D O. zit met een rekenmachine in haar handen en is geconcentreerd aan het tikken..
Op de vraag wat ze aan het doen is:

"Papa en Opa berichtje sturen!"

:Y) Watsappend kind
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121612983
Bedankt allemaal!
pi_121630722
Whoeeaaaarggg... Zo...

Denk je leuk leuk dansles.... en de eerste 2 lessen gingen ook goed..
Maar de afgelopen 2 klampt ze zich alleen maar aan mij vast en wil niets :(
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121632617
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 12:35 schreef Lamb29 het volgende:
Whoeeaaaarggg... Zo...

Denk je leuk leuk dansles.... en de eerste 2 lessen gingen ook goed..
Maar de afgelopen 2 klampt ze zich alleen maar aan mij vast en wil niets :(
Nog eventjes aankijken?
Heeft Mart ook wel eens met de gym gehad, de keer daarop was het zo ineens over.
pi_121632687
Mart vind het helemaal leuk dat hij een broertje of zusje krijgt :D
("Mart was ook geboren uit jouw buik en nu is ik al groot, baby nog klein, als die groot is kan die met mart kleien of tekenfilmpje kijken op de bank" *smelt* Je kon mij echt opvegen)
pi_121632716
Frustrerend hoor Lamb!
Is het geen optie dat jij er niet bij bent? Of krijst ze dan de hele les alles bij elkaar?

Anne zit sinds vorige week ook op dansles en ik mocht er alleen de eerste les bij zijn, weet niet hoe dat bij jullie is?
pi_121632850
Kan een fase zijn lamb. Yaro ging de eerste drie keer met vol enthausiastme naar de gym en toen ineens niet meer. Duurde een week of vier, waarbij het elke week beter ging. Misschien is de nieuwigheid er af en beseft ze ineens dat het misschien toch wel spannend is.
Op de psz trouwens hetzelfde. Aan het begin fantastisch, 1,5 week lastig en daarna was het weer goed.
pi_121633308
Idd is het officieel de bedoeling dat ouders richting koffiekamer gaan... maar kijken mag ook..
Beetje jammer idd dat er niet een eenduidige regel is..

Combi van moe, spanning, de sneeuw ook nog eens....

2de les ging zo ontzettend goed dat ik even een kopje thee ben gaan halen.. (O. stuurde mij ook zowat weg... Daag doeijjj houdoet! Daag mama thee halen O dansen!) Maar 5 minuten later besefte ze blijkbaar ineens dat ik weg was en toen was het idd huilen... ff aangekeken maar net toen ik opstond erheen te gaan kwam de dansjuf al mijn kant op...

Dat zal dus ook nog meespelen helaas...

Hoop maar dat de sneeuw volgende week dusdanig weg is dat ik weer kan fietsen, dat scheelt al veel. (durf ik nu niet)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121633784
Oh ze kan je ook nog zien als je thee haalt? Hier is het echt in een aparte ruimte. Dus mama's allemaal uit het zicht. Vervelend hoor, hopelijk is het een fase.
pi_121634609
Jeps helemaal uit het zicht helaas...

Naja we hopen idd maar op een fase ;) Mezelf voorgenomen het nog minimaal 2x te proberen... maar zijn de komende keren nog zo dan is het maar even jammer... Dit kost ons beide zoveel energie.... (het zijn 10 lessen en dit was de 4de)
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121658472
Ik denk gewoon dat het te onduidelijk is, dat koffiedrinken, paar ouders die meedoen en een paar die kijken.
Heeft de rest van de klas er geen last van? Misschien kan je het eens bespreken?

Zijn jullie ook zo moe van dat geslee? Geweldig die sneeuw!
pi_121660813
Neuj dat is het iig niet.. Het is maar een heel klein groepje...
Vandaag waren ze maar met z'n 4en en alle ouders bleven erbij...

De 2 ouders die wel af en toe koffie drinken zijn van kinderen die al wat ouder zijn en het duidelijk niet erg vinden...
O. heeft dus niet eens door dat er andere ouders wel eens weg zijn...

En sleeën... ja :( Spierpijn
We'll have love aplenty
You and Me
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:22:03 #290
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_121662222
Lena alweer 2! Gefeliciteerd nog claudia

Een prima ventje. Vrolijk en welwillend. Deed met de meeste activiteiten goed mee. In de kring vond hij het goed om zich te laten verkleden alls sneeuwpop en daarbij met z’n allen een liedje te zingen. Vanmorgen heerlijk gespeeld in de sneeuw en erna flink gegeten en gedronken. Hij ligt nu heerlijk te slapen. Hij was er aan toen. Straks gaan we nog naar de snoezelruimte, Roy kan dan werpen met de balletjes uit de ballenbak. Hij vond dat helemaal te gek.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121692460
Ahhhh Bar. Wat schattig een verkleed sneeuwpopje! O+

Hier een dame die van bellen houdt en een kletskous is. Hier spreekt ze de dag even door met mijn zusje:
overigens mag ze nooit bellen tijdens het eten, maar omdat ze op het kdv al gegeten had mocht het voor een keertje. ;)
pi_121693056
Aaaaw wat lief!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_121693136
Lief!
En wat leuk om te zien dat een peuter ook uit zichzelf kan en wil eten :D
Het kan dus wel (zal dit eens aan Mart laten zien joh).
pi_121694134
Ja, en dat terwijl ze dus al warm had gegeten op het kdv. Onze strategie is om er gewoon geen aandacht aan te besteden. De enige regel is dat ze aan tafel moet blijven tot we allemaal klaar zijn.
pi_121730058
Nikki, hoe ontzettend lief.. O+ Sofie wil ook altijd bellen als wij bellen maar verder als Hajoooo en doeiiii komt ze niet. In de auto wil ze altijd papa bellen, met de carkit. Ze is dan helemaal gelukkig als ze de voicemail hoort. Dan heeft ze papa gebeld.
Ze gaat ook steeds meer met de werkwoorden "spelen" in dr spraak. Ze wordt groot!
Ze is de laatste dagen ook weer wat liever tegen Luuk. Ik betrek haar er niet meer bij. Als ze wil helpen oid vind ik dat helemaal goed, maar ik vraag het haar niet meer. Het is helemaal op haar initiatief. Zo legde ik gister Luuk in bed, en ze kwam erbij. Zij wilde het zeepaard aandoen, en toen ik Luuk een kus gaf, wilde zij dat ook doen.
*poef* nu is het weg
pi_121737702
KJ misschien is dat ook wel een heel goede aanpak, zolang het werkt voor jullie en voor Sofie is het toch prima. En dat ze dan misschien iets meer haar eigen ding doet in plaats van helpen is dan maar zo, zolang dat de sfeer in huis ten goede komt en ze op een positieve manier aandacht aan Luuk geeft in plaats van op een negatieve manier is het voor iedereen fijn toch?!
  zondag 20 januari 2013 @ 09:45:50 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121789394
Oscar heeft vannacht zomder luier geslapen en is keurig droog gebleven! *O* Keurig wakker geworden, uit de halfhoogslaper geklauterd en een plas op het potje gedaan. :Y (Toen wel papa geroepen om het even te melden. ;)

Wow, het koment is bijna daar... Dan zijn we 'uit de luiers'. *slik*
pi_121790155
Wat heerlijk, Brighteyes :)

ik kan niet wachten, ben er echt klaar mee, met die luiers
pi_121790370
KJ, fijn dat het zo beter gaat.

BE, wow wat goed van Oscar *G*

Nikki, heerlijk geklets van je meisje aan de telefoon. Ik moest er hartelijk om lachen, zo schattig!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_121791170
Oscar *O*
Fake it till you make it...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')