quote:
Beide is een goed idee. Eerst droogmaken en dan schuren en plamuren.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:19 schreef ukga het volgende:
[..]gelukkig kan jij om mijn leed lachen
maar ff serieus; is het slim om te repareren? (lees; roest wegslijpen/schuren en dicht plamuren en ff spuiten) of kan ik beter wachten tot beter weer en dat het allemaal opgedroogd is in die dorpel?
en als je het crappy doet (90% van alle plamuuracties door hobbyisten) dan kruipt er alleen maar meer vocht tussen.quote:Op donderdag 27 december 2012 15:13 schreef Barcaconia het volgende:
Plamuren helpt iig niks. Dat pleurt er binnen een half jaar weer vanaf. Dan kun je het beter zo laten als het is.
gat in de bodem borenquote:Op donderdag 27 december 2012 17:05 schreef ukga het volgende:
Ja dat gat boeit me weinig, maar ik moet bijna zwemvliezen aan als ik in mm auto stap
heb ik ooit bij mn moeders auto gedaan. die deed er toch alleen boodschappen meequote:Op donderdag 27 december 2012 17:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
gat in de bodem boren![]()
nee gekheid
quote:Op donderdag 27 december 2012 18:05 schreef ukga het volgende:
[..]
heb ik ooit bij mn moeders auto gedaan. die deed er toch alleen boodschappen mee
#YOLO
Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?quote:Op donderdag 27 december 2012 17:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan best, als dat ding toch naar de sloop gaat. Tenzij je nog een APK moet ondergaan.
uit mn hoofd mag een dorpel 1/3 weggerot zijn voor APK, wordt even meten TSquote:Op donderdag 27 december 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?
Je mag geen gaten in de bodem hebben.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?
Volgens mij ook ja, 1 gat betekend niet per definitie afkeur dacht ik.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
uit mn hoofd mag een dorpel 1/3 weggerot zijn voor APK, wordt even meten TS
Maar dit is niet de bodem, dit is de dorpel.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Je mag geen gaten in de bodem hebben.
Ik had het over een gat in de bodem om het water weg te laten lopen.quote:Op donderdag 27 december 2012 18:13 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Maar dit is niet de bodem, dit is de dorpel.
Ah, dat was mij niet geheel duidelijkquote:Op donderdag 27 december 2012 20:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik had het over een gat in de bodem om het water weg te laten lopen.
ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.quote:
Reken maar dat nieuwe rubbers flink duur zijn.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:29 schreef ukga het volgende:
[..]
ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.
ik was net naar brezan en die verwees me door naar de dealer om het daar te bestellen. Dealer is maandag weer open
De dealer of de sloop, meer keuze is er niet. De sleep is goedkoper maar je loopt het risico dat je over niet al te lange tijd weer andere moet zoeken. De dealer is duurder, maar dan ben ook wel klaar voor heel veel jaar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:29 schreef ukga het volgende:
[..]
ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.
ik was net naar brezan en die verwees me door naar de dealer om het daar te bestellen. Dealer is maandag weer open
maandag ben ik in de buurt van een sloop waar ik al wat onderdelen goedkooper heb gehaald voor mn fiesta. Ik gok dat ze niet meer vragen dan twee tientjes. Als die een beetje knap is neem ik hem mee.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Reken maar dat nieuwe rubbers flink duur zijn.
Daarbij, niet alles wat 2e hands is is slecht. Ik ken ook deurrubbers die al 50 jaar lang succesvol hun werk doen. Maar als jij liever meer dan ¤100,- betaald voor nieuwe rubbers voor je bak die over een halfjaar naar de sloop gaat dan moet je je vooral niet laten tegenhouden.
Da's niet waar.quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:36 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De dealer of de sloop, meer keuze is er niet. *knip*
Nog gelukt?quote:Op zaterdag 29 december 2012 16:48 schreef ukga het volgende:
[..]
maandag ben ik in de buurt van een sloop waar ik al wat onderdelen goedkooper heb gehaald voor mn fiesta. Ik gok dat ze niet meer vragen dan twee tientjes. Als die een beetje knap is neem ik hem mee.
Blijkt ie alsnog te lekken dan toch maar een nieuwe. 100 euro heb ik wel voor over voor een half jaar droge voeten
Nee was t stangetje aan de andere kant.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 18:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik weet het niet, maar die stabilisator stang ziet er nou niet echt nieuw uit![]()
tevens spul wel goed vast gezet??? zon kogel kan er namelijk niet uit het fussee lichaam schieten.
zit namelijk een groef in waar de bout door gaat.
of hij mut uut de draagarm zelf zijn geschoten ,maar dan had je wel zoveel speling
Filter dat uit de verpakking al voorgeölied was. 6 cilinder 2.0 benzine Toyota 1GFE motor. Zie wel op andere fora dat meerdere mensen er zo nu en dan last van hebben, maar het wordt gezien als een kwaaltje van de auto...quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is het filter met of zonder olie
Welke motor etc
een 1GFE motor heeft een luchtmassameter icm een inlaatluchttemp sensor. Door dat jij een geöliede luchtfilter hebt gebruikt manipulier je de meetwaardes waar door de PCM denkt dat het kouder is en minder lucht aangezogen wordt, hier door gaat de PCM minder inspuiten en heeft je motor meer moeite met aanslaan. Hij start dan te arm, door dan een paar keer te starten komt er via de koudstart verrijking meer brandstof in en slaat hij aanquote:Op woensdag 2 januari 2013 19:32 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Filter dat uit de verpakking al voorgeölied was. 6 cilinder 2.0 benzine Toyota 1GFE motor. Zie wel op andere fora dat meerdere mensen er zo nu en dan last van hebben, maar het wordt gezien als een kwaaltje van de auto...
Fuseekogel was eruit gevallen,quote:Op dinsdag 1 januari 2013 23:27 schreef 2cv het volgende:
Ik vraag me ook af wat er precies los gegaan is ...
Pics?quote:Op woensdag 2 januari 2013 22:41 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Fuseekogel was eruit gevallen,
Hebben een complete nieuwe draagarm erin gezet, en nu is ie weer goed.
Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
een 1GFE motor heeft een luchtmassameter icm een inlaatluchttemp sensor. Door dat jij een geöliede luchtfilter hebt gebruikt manipulier je de meetwaardes waar door de PCM denkt dat het kouder is en minder lucht aangezogen wordt, hier door gaat de PCM minder inspuiten en heeft je motor meer moeite met aanslaan. Hij start dan te arm, door dan een paar keer te starten komt er via de koudstart verrijking meer brandstof in en slaat hij aan
dat kreng er uit, luchtmassa meter schoonmaken, inlaat luchttemp sensor schoonmaken, orgineel luchtfilter er in, en dan maar weer eens verder kijken
Ik zeg niét dat er minder lucht door gaat. Ik zeg dat de PCM DENKT dat er minder lucht door gaatquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.
Maar resetten van de ECU zou toch ook al tot effect moeten hebben dat die waardes opnieuw afgesteld worden?
Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
Van wat? De nieuwe arm? Oude ligt bij de garage. Heb t zelf nog niet gezien, zal morgen ff een paar fototjes maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geen idee waarom maar ik weet wel dat daar zon ring hoort te zittenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?
nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!quote:
En nu dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef ukga het volgende:
[..]
nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!
Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blijquote:
Dat klinkt goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef ukga het volgende:
[..]
Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blij![]()
Alsnog wil ik mn deurrubbers vervangen omdat ze op sommige plekken gaar zijn
Hmm, misschien wel een idee. Ik moest vanmiddag aan de binnenkant krabbenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef ukga het volgende:
Oja nog een gratis tip voor als je last heb van vocht in je auto/ natte vloermatten.
Koop een pak kattenbak korrels. Kost rond de 3 euro voor 6kilo. Neem een paar oude sokken of panty van je moeder en vul deze met de korrels knoop ze dicht en leg ze op de natte plekken.
Werk perfect en is goedkoop!
Of een vochtvreter in je wagen leggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, misschien wel een idee. Ik moest vanmiddag aan de binnenkant krabben
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of een vochtvreter in je wagen leggen.
Nee, dan zal je inderdaad eerst je matten droog moeten zien te krijgen. En daar is inderdaad kattenbakkorrels een prima oplossing voorquote:Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:
[..]
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
ja aan beide kanten van de kachelklep waren de leidingen warmquote:Op maandag 14 januari 2013 19:06 schreef 2cv het volgende:
bt gevoeld, zat je bij de kraan inde buurt. Maar ... voelde
Ik zou alleen geen klontvormende korrels nemenquote:Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
ok. Ik ga nu weer ff verder kijken. Lekker in de koe... :p ik kom straks met updatesquote:Op maandag 14 januari 2013 19:08 schreef 2cv het volgende:
Dan zal je daar ene hevel o.i.d. moeten bewegen. Als de kraan niet inwendig stuk is tenminste. Dat heb ik eens gehad.
Het kan dus ook zijn dat alleen de bediening kapoerewiets is.
tsja ik snap er ook weinig vanquote:Op maandag 14 januari 2013 20:51 schreef daNpy het volgende:
Draait de ventilator wel?
Edit: zo te lezen wel dus (hij blijft koude lucht blazen).
Vreemde zaak. Of je kachel zit toevallig verstopt, maar dan kan de retour leiding eigenlijk niet warm zijn.
Klopt maar als de ventilator niet draait en de kachel wordt wel warm voel je dit dus bijna nietquote:Op maandag 14 januari 2013 21:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
een kachelweerstand is een reductie weerstand voor de snelheid van de kachelmotor, deze heeft niks te doen met de temperatuur.
Als de solenoid dicht blijft staan, en je kunt die er afhalen dan wil ik hem nog wel eens door lussen voor nood, dan heb je nog de kachel. wordt het wel warm
die draaide tochquote:Op maandag 14 januari 2013 21:48 schreef daNpy het volgende:
[..]
Klopt maar als de ventilator niet draait en de kachel wordt wel warm voel je dit dus bijna niet
Ja die doet het, vandaar mijn editquote:Op maandag 14 januari 2013 21:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
die draaide toch![]()
anders voor de lol ff 12V op de motor zetten
nu is ie zowiezo defect, er zit een PWM sturing op. MAW de helft van de tijd wordt hij wel aan gestuurd de andere helft niet. Zo kun je een component wel laten werken maar weinig stroom laten lopen, zo gaat het component en de eindtrap langer meequote:Op maandag 14 januari 2013 21:54 schreef ukga het volgende:
Ik heb trouwens 12v op die solenoid gezet. rechtstreeks vanaf de accu. er gebeurde niks
Zegt niets.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:25 schreef ukga het volgende:
Als je zeker wil zijn van kwalitei: snap-on
Dat vind ik weer onzin, die prijzen zijn zo onevenredig veel hoger dan van bijvoorbeeld Gedore.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:25 schreef ukga het volgende:
Als je zeker wil zijn van kwalitei: snap-on
als je de echte snap on wil met levenslange garantie betaal je gauw 50 euro per dopquote:Op dinsdag 22 januari 2013 17:25 schreef ukga het volgende:
Als je zeker wil zijn van kwalitei: snap-on
nog nooit een ratel kapot gehad, en ik heb ze lopen verkrachtenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:15 schreef ukga het volgende:
ik zegt toch niet dat andere merken kut zijn? ik heb onder andere snap-on. heb goedkope ratels gehad maar uiteindelijk draaien ze allemaal lam.
na mn snap-on ik ook niet. maar heb wel een stuk of 3 ratels gesloopt die van goedkope prijs annex kwaliteit warenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:16 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nog nooit een ratel kapot gehad, en ik heb ze lopen verkrachten
snap on is teringduur in vergelijking met zeker zo goed spul als gedore of facomquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:15 schreef ukga het volgende:
ik zegt toch niet dat andere merken kut zijn? ik heb onder andere snap-on. heb goedkope ratels gehad maar uiteindelijk draaien ze allemaal lam.
sonic ratels van 2 tientjes, pijp van 2 meter er op en aan hangen, geen centje pijnquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:20 schreef ukga het volgende:
[..]
na mn snap-on ik ook niet. maar heb wel een stuk of 3 ratels gesloopt die van goedkope prijs annex kwaliteit waren
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je de echte snap on wil met levenslange garantie betaal je gauw 50 euro per dop![]()
@ TS Sonic is ook zeer goed (torx 50 houdt het gewoon op de luchtsleutel)
Ik heb ook een aantal speciaal gereedschap setjes van Sonic. Prima spul, o.a ook een krachtdoppensetje. Gaat best.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als je de echte snap on wil met levenslange garantie betaal je gauw 50 euro per dop![]()
@ TS Sonic is ook zeer goed (torx 50 houdt het gewoon op de luchtsleutel)
Die blijven gewoon doorgaan zonder sleutel (op het contact)?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Mijn vriendin had de ruitenwissers van haar Clio uit 2000 niet uitgezet. Met aangevroren sneeuw erop de auto weer op het contact gezet. Nu doen ze het dus niet meer.
Zekering in het zekeringenkastje gecontroleerd, die is niet kapot.
Zit er nog ergens anders een zekering die het kan zijn, of is de ruitenwissermotor naar de kloten?
beide zekeringkasten gecontroleerd?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:15 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Mijn vriendin had de ruitenwissers van haar Clio uit 2000 niet uitgezet. Met aangevroren sneeuw erop de auto weer op het contact gezet. Nu doen ze het dus niet meer.
Zekering in het zekeringenkastje gecontroleerd, die is niet kapot.
Zit er nog ergens anders een zekering die het kan zijn, of is de ruitenwissermotor naar de kloten?
Nee, alleen die aan de bestuurderskant in het portier zeg maar. Waar zit de andere?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
beide zekeringkasten gecontroleerd?
onder de motorkap, naast de accu uit mn hoofdquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:44 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Nee, alleen die aan de bestuurderskant in het portier zeg maar. Waar zit de andere?
Ik had daar al even snel gekeken, maar ik had het koud, de kop gek, en ik wou schaatsen, dus niet echt goed gekeken. Zal eens op speurtocht.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:45 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
onder de motorkap, naast de accu uit mn hoofd
spanning zoeker is makkelijker, even de schakelaar op aan, en dan aan beide kanten van de zekering meten, lampje zou aan beide kanten moeten branden, dan is ie goed (meten tov accu min)quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:47 schreef BORRREETJEEE het volgende:
[..]
Ik had daar al even snel gekeken, maar ik had het koud, de kop gek, en ik wou schaatsen, dus niet echt goed gekeken. Zal eens op speurtocht.
siliconen spray of een stick halen bij een automaterialen zaak voor portier rubbers, beiden hebben als hoofdbestand deel (jaja) siliconen. Deze verdrijven vocht en dat voorkomt het vast vriezen van de deur.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah, deze topic komt goed van pas. Is de vraag wat kan ik het beste doen om vastgevroren autodeuren te voorkomen? De 1 zweert bij siliconenspray, wat voor mij niet werkte omdat ik de volgende dag via de kofferbak de bestuurdersdeur moest openbeuken. De ander zweert bij vaseline, heb deze nu dus op mijn deurrubbers gesmeerd en nou is het kleverig geworden en hoor ik het geluid van lostrekkend plakband als ik de deur open doe.
Nu zweert de 3e bij talkpoeder, het maakt niet uit of het babytalkpoeder is aldus die persoon. Deze persoon werkt veel met rubbers in een fabriek of zoiets, dus ze weet er wel wat van.
Wat zegt Chuck-N0rr1s?
Geen spanningzoeker hier. Andere zekeringkast gevonden, die zekeringen zijn ook allemaal goed.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:49 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
spanning zoeker is makkelijker, even de schakelaar op aan, en dan aan beide kanten van de zekering meten, lampje zou aan beide kanten moeten branden, dan is ie goed (meten tov accu min)
Siliconen, baby poeder of vaseline maakt niet uit, zolang het geen rubber aantastquote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:50 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah, deze topic komt goed van pas. Is de vraag wat kan ik het beste doen om vastgevroren autodeuren te voorkomen? De 1 zweert bij siliconenspray, wat voor mij niet werkte omdat ik de volgende dag via de kofferbak de bestuurdersdeur moest openbeuken. De ander zweert bij vaseline, heb deze nu dus op mijn deurrubbers gesmeerd en nou is het kleverig geworden en hoor ik het geluid van lostrekkend plakband als ik de deur open doe maar hij vriest tenminste niet meer vast.
Nu zweert de 3e bij talkpoeder, het maakt niet uit of het babytalkpoeder is aldus die persoon. Deze persoon werkt veel met rubbers in een fabriek of zoiets, dus ze weet er wel wat van.
Wat zegt Chuck-N0rr1s?
En hoe weet je dat wat geen rubber aantast? Volgens de rubberexpert is Vaseline het domste wat je op rubber kan smeren aangezien dat rubber aantast. Maar tig mensen raden het aan en smeren het zelf ook op hun deurrubbers. (geen idee of ze het naderhand nog moeten vervangen/uitwrijven).quote:Op dinsdag 22 januari 2013 22:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Siliconen, baby poeder of vaseline maakt niet uit, zolang het geen rubber aantast
Klopt, maar bij sommige auto's (zoals de mijne) kun je de sleutel er wel vanuit iedere positie uithalen, dus ongeacht of hij gestart is of al dan niet op contact staat.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 21:37 schreef BORRREETJEEE het volgende:
Je hebt natuurlijk wel een sleutel nodig om hem op het contact te draaien.
Dan weet je in ieder geval dat mocht het ook niet in de zekeringkast onder de motorkap (dus wat Chuck zegt) zitten, je ruitenwissermotoren dus simpelweg niets doen en je deze naar alle waarschijnlijkheid mag gaan vervangenquote:Er gebeurt niks wanneer ik de ruitenwisser aanzet, geen geluid of klikje, maar volgens mij anders ook niet.
Wat een gekquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:17 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand vroeg toch nog hoe de ramen mooi schoon te krijgen?
Zo kan het ook, inderdaad.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:17 schreef JohnB52 het volgende:
Iemand vroeg toch nog hoe de ramen mooi schoon te krijgen?
Ik denk dat daNpy bedoeld dat oude/slechte olie ook wel eens de oorzaak kan zijn.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:03 schreef ukga het volgende:
[..]
ja je bak gaat er af toch. Meestal vervange ze gelijk je olie
nee daar kan het niet aan liggen of er moeten een keerring lek zijnquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik denk dat daNpy bedoeld dat oude/slechte olie ook wel eens de oorzaak kan zijn.
Nou ja, dan het dus wel de moeite waard om de oliestand ook eens te bekijkenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:24 schreef densmee het volgende:
[..]
nee daar kan het niet aan liggen of er moeten een keerring lek zijn
wat is het type?quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:27 schreef Piles het volgende:
Ik heb het maar af en toe, en gezien de leeftijd zou me de koppelingsplaten niet verbazen eigenlijk. Reparatie gaat m niet worden, kost meer dan mn auto waard is
Skoda Felicia, 1998, 1.6quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:30 schreef densmee het volgende:
[..]
wat is het type?
koppeling vervangen kan erg meevallen alleen je moet de drukgroep eigenlijk ook direct mee vervangen dan
Even rond bellen doet vaak wonderen. Maar je kan nog wel een tijd doorrijden kan ik je vertellen, pas als je last van de tegenwind gaat krijgen moet je er iets aan laten doen.quote:
Nou ja, denk dat dat wel de planning wordt jaquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:33 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Even rond bellen doet vaak wonderen. Maar je kan nog wel een tijd doorrijden kan ik je vertellen, pas als je last van de tegenwind gaat krijgen moet je er iets aan laten doen.
In mijn oude wagen was de koppeling ook versleten, heb er nog meer dan een jaar mee door kunnen rijden. APK was ook geen probleem, zonder aandachtspunten doorheen gekomenquote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:34 schreef Piles het volgende:
[..]
Nou ja, denk dat dat wel de planning wordt ja
Ik heb geen gewone antennequote:Op zondag 3 februari 2013 15:48 schreef JohnB52 het volgende:
Waarom wil je een binnenantenne?
Wat is er met je gewone antenne?
Nee, de meeste bakken draaien droog dus olie vervangen heeft 0 relatie met de koppeling vervangen.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 18:12 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik denk dat daNpy bedoeld dat oude/slechte olie ook wel eens de oorzaak kan zijn.
zijn er natte koppelingen bij auto's ?quote:Op zondag 3 februari 2013 16:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, de meeste bakken draaien droog dus olie vervangen heeft 0 relatie met de koppeling vervangen.
Bij automaten, DSG etc wel. Handbakken misschien ook wel bij het eea aan excentrieke modelletjes maar over het algemeen niet.quote:Op zondag 3 februari 2013 16:40 schreef densmee het volgende:
[..]
zijn er natte koppelingen bij auto's ?
automaten en dat spul wel ja, maar ik kan me er zo geen enkele bedenken met een handbakquote:Op zondag 3 februari 2013 16:41 schreef daNpy het volgende:
[..]
Bij automaten, DSG etc wel. Handbakken misschien ook wel bij het eea aan excentrieke modelletjes maar over het algemeen niet.
Weer iets geleerdquote:Op zondag 3 februari 2013 16:39 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, de meeste bakken draaien droog dus olie vervangen heeft 0 relatie met de koppeling vervangen.
Tenzij idd een keerring lekt, zoals densmee zegt, en je daarom dus wel ineens een natte koppeling hebt
Wat voor ruis ? Ruis als de motor draait ?quote:Op zondag 3 februari 2013 15:40 schreef VKV het volgende:
Weet iemand waar je de binnenantenne van een autoradio aan kan verbinden zodat de radio zonder ruis werkt? Mij werd verteld dat dit aan de binnenverlichting kan worden gekoppeld, maar moet ik dan dat lampje openbreken of hoe gaat dat? Het gaat om een Daihatsu Cuore (2000).
Gewoon ruis alsof hij op een verkeerde zender staat afgesteld. Zowel met motor uit als motor aan.quote:Op zondag 3 februari 2013 21:26 schreef 2cv het volgende:
[..]
Wat voor ruis ? Ruis als de motor draait ?
Nope, er zaten ook geen speakers inquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:51 schreef JohnB52 het volgende:
Zit daar dan standaard geen buitenantenne op?
Waar zat de antenne en waar zit hij nu ?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 13:49 schreef VKV het volgende:
Ik heb de antenne op een andere plek vastgemaakt en nu doetie het
Hij zat te laag (naast m'n stuur ongeveer). Zit nu naast m'n voorraam, een stuk hoger.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:14 schreef 2cv het volgende:
[..]
Waar zat de antenne en waar zit hij nu ?
Zelf vermoed ik dat de antenne of te laag zat of niet goed metallisch contact maakte met de carrosserie.
Bij de deur, ter hoogte van m'n stuur, daar kon die mooi uit het zicht zittenquote:Op donderdag 7 februari 2013 01:31 schreef 2cv het volgende:
Wat de fuq ? ! Naast je stuur ?
![]()
![]()
![]()
Waarom ?
Ja, hallo, het is een Daihatsu Cuore he.... Niet al te hoge eisen stellen!quote:Op donderdag 7 februari 2013 01:31 schreef 2cv het volgende:
Wat de fuq ? ! Naast je stuur ?
![]()
![]()
![]()
Waarom ?
Meestal zit er achter geen tandwiel, maar zit het motortje direct op het asje wat door de ruit/achterklep naar buiten komt.quote:Op maandag 18 februari 2013 20:17 schreef MountMan het volgende:
Thanks, was inderdaad niet veel werk. Even connector loshalen, rubber weghalen en dan de borgring eraf draaien, lampje kwam zo los. Was indd H4, thanks
Iets waarvoor ik hem zeer binnenkort naar de garage wil brengen, maar jullie wellicht ook bij kunnen helpen: Heb de auto nog niet zo lang, laatst had ik de achterruitenwisser aangezet, deze bleef halfwege steken, en gleed na een paar keer voorbij het raam. Uitgezet en handmatig teruggezet nadat ik dit heb gezien, nu gaat deze echter nog maar minimaal op en neer. Als ik de wisser van de ruit los trek gaat deze nog wel heen en weer, echter kan deze ook gewoon 1 kant op vallen. Tandwieldje af oid? Kon zo gauw niet vinden hoe ik er makkelijk bij kan komen.
Je weet dat het thermostaathuis van dit type Ford Focus vaak stuk gaat? Is niet duur. Ook kachelweerstand gaat vaak stuk. Dan doet je verwarming alleen op stand 4 het.quote:Op donderdag 7 maart 2013 06:43 schreef Me_Wesley het volgende:
Hallo kenners!
Sinds een tijdje rij ik een focus 1 uit '99.
Maandag hield mijn verwarming ermee op. Blaast wel lucht, maar koud. Mechaniek van knoppen lijkt te werken, want ik hoor wel de luchtstroom veranderen als ik aan de temperatuurregeling draai.
Ik verdacht in eerste instantie de koelvloeistof, en inderdaad, het reservoir stond zo goed als leeg. Even bijgevuld, nog steeds geen verwarming.
Als extraatje merkte ik zojuist dat op de snelweg ook mijn koelvloeistoftemperatuur te hoog opliep bij hogere toeren. Koelvloeistof is nog volledig gevuld.
Iemand een idee waar ik ongeveer aan moet denken? Ik bedenk me net dat mijn laatste oliepeilcheck een maand geleden is, zou dat een oorzaak kunnen zijn?
Hoeveel kennis heb je nodig om een slangeklem los te schroeven en een gieter te pakken?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 13:35 schreef Me_Wesley het volgende:
Ik heb zelf niet de kennis hiervoor, en garage rekende op in ieder geval 3 arbeidsuren en dan nog onderdelen. Ik zal nog even rondbellen. Bedankt voor de adviezen
Hoe is dat bepaald en wie heeft dat bepaald ? Wellicht (beetje ver gezocht) dat iemand een gesloten thermostaat aan ziet voor een verstopping ?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 12:46 schreef Me_Wesley het volgende:
Er is geen doorstroming van de koelvloeistof en de oorzaak is zeer waarschijnlijk een verstopping. Dat houdt basicly in dat ik de auto af ga schrijven.. kijken wat de sloop ervoor geeft en een nieuwe uitzoeken!
Thx for je reactie. De 9-5 dus. Maar kan de motor in die zin defect zijn dat hij dus wel werkt maar gewoon op de verkeerde plek stopt en start.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:23 schreef JohnB52 het volgende:
Denk dat je ruitenwissermotor defect is.
Terugduwen zou ik niet doen.
Stel deze vraag ook even op saabforum.nl
En t is trouwens 9-5, de 95 is gemaakt van 1960/1978
Kan, ook kan je mechanisme defect zijn. Of de computer die je wis/was module aanstuurt.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:26 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Thx for je reactie. De 9-5 dus. Maar kan de motor in die zin defect zijn dat hij dus wel werkt maar gewoon op de verkeerde plek stopt en start.
En dan natuurlijk de hamvraag, hoe ga ik daar achter komen?quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:27 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Kan, ook kan je mechanisme defect zijn. Of de computer die je wis/was module aanstuurt.
Door je auto uit te laten lezen en/of door het open te schroeven. Maar ik zou met uitlezen beginnen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:29 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
En dan natuurlijk de hamvraag, hoe ga ik daar achter komen?
Ergo dus iets wat ik dus niet zelf kan (door het ontbreken van de benodigde apparatuur). Nu moest de auto toch voor de APK op pad maar is zo een zonde geld als men het eventueel zelf kan oplossen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:30 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Door je auto uit te laten lezen en/of door het open te schroeven. Maar ik zou met uitlezen beginnen.
Uitlezen waarschijnlijk niet nee. De rest; wellicht, maar je moet wel een beetje handig zijn en er de tijd voor nemen/hebben.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:31 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Ergo dus iets wat ik dus niet zelf kan (door het ontbreken van de benodigde apparatuur)
Mhh zondag dan maar even kijken, met een wat handiger persoon en anders gewoon dus naar de garage maar. Thx beide in ieder geval voor de tips.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:31 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Uitlezen waarschijnlijk niet nee. De rest; wellicht, maar je moet wel een beetje handig zijn en er de tijd voor nemen/hebben.
Ik heb de reactie nog even angepast.quote:Op woensdag 13 maart 2013 19:26 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Thx for je reactie. De 9-5 dus. Maar kan de motor in die zin defect zijn dat hij dus wel werkt maar gewoon op de verkeerde plek stopt en start.
Ik zou met de garage beginnen, dan weet je wat er stuk is en waar je moet zoeken. Anders kan je je halve auto doorzoeken zonder iets te vinden. Maakt mij niet uit, maar het is zo zonde van je tijdquote:Op woensdag 13 maart 2013 19:36 schreef hhhpsycho het volgende:
[..]
Mhh zondag dan maar even kijken, met een wat handiger persoon en anders gewoon dus naar de garage maar. Thx beide in ieder geval voor de tips.
Ik gok een maand of 2 dat de auto van binnen koud wordt bij het stilstaan, workaround was om de ventilatie uit te zetten.quote:Op maandag 25 maart 2013 19:38 schreef 2cv het volgende:
Sinds wanneer gebeurt dat ? Is er iets aan je auto gedaan en dat je sindsdien deze problemen hebt ?
hoe heb je ontlucht?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
Daar dacht ik ook aan, echter is deze (zonder succes) vervangen.
Deksel van de koelvloeistof open, motor gestart en gewacht tot er geen bubbels meer naar boven kwamen.quote:
heeft de koelventilator al gedraaid op de hogestand? zo nee?, slecht ontlucht motor warm laten draaien met dop er af. koelvin 3x op de hoogste stand laten draaien met airco uit. aflaten koelen. bijvullen tot max.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:36 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
Deksel van de koelvloeistof open, motor gestart en gewacht tot er geen bubbels meer naar boven kwamen.
Met de koelventilator bedoel je het apparaat dat bij de radiateur zit?quote:Op maandag 25 maart 2013 20:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
eeft de koelventilator al gedraaid op de hogestand? zo nee?, slecht ontlucht motor warm laten draaien met dop er af. koelvin 3x op de hoogste stand laten draaien met airco uit. aflaten koelen. bijvullen tot max.
Nee, die blijven beiden koud.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
worden de slangen wel warm van de kachel radiateur
ik ben bang dat er een probleem met de waterpomp is, je verwarming zit op het secundaire systeem, als bv de schoepen afgesleten zijn, is er onvoldoende stroming om het secundaire circuit te verwarmen. Eigenlijk wordt het wel garage werk, distrubutie zal los moeten, om de waterpomp te kunnen controlerenquote:
Het motorgedeelte wordt ook niet te koud: Het koelcircuit tussen radiator en thermostaat wordt immers ook goed warm en de temperatuursensor geeft ook normale waarden aan. Het enige wat koud wordt, is het interieur.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 19:10 schreef 2cv het volgende:
Te koud is ook niet goed. En hoe langer het goed gaat, des te groter wordt de kans dat er binnen 24 uur iets kapot gaat.
tja gevalletje koop wat klaar is, eet wat gaar is....quote:Op dinsdag 26 maart 2013 21:05 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
Het motorgedeelte wordt ook niet te koud: Het koelcircuit tussen radiator en thermostaat wordt immers ook goed warm en de temperatuursensor geeft ook normale waarden aan. Het enige wat koud wordt, is het interieur.
Tevens kostte de auto 250 euro, dus om dit door een garage te laten doen gaat me helaas meer geld kosten dan de auto oorspronkelijk kostte.
En ik heb laatst al 256 euro uit moeten geven om remmen rondom een beurt te geven. (remblokjes waren op, en garage liet zich gaan)
banden opslaan in een niet te vochtige omgeving, worden ze niet beter vanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:02 schreef RenRen- het volgende:
Hallon! We willen hier zelf onze winterbanden opslaan. Kan dit in de kruipruimte? Het is vochtig maar niet nat. Op google vind ik alleen maar antwoorden dat het wel kan, niemand die ertegenin gaat, maar ik hoor om me heen dat vochtigheid zeer slecht is voor banden.
Iemand een idee?
Dankje! Dan moeten we een andere plek gaan toverenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:21 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
banden opslaan in een niet te vochtige omgeving, worden ze niet beter van
Er is ook een reële kans dat er nog lucht in de kachelradiateur zit, wat daar blijft hangen (hoogste punt?). Bij sommige auto's is het ontluchten nogal tricky, namelijk, en is de standaard-ontluchtingsmethode niet altijd voldoende..quote:Op maandag 25 maart 2013 22:29 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ik ben bang dat er een probleem met de waterpomp is, je verwarming zit op het secundaire systeem, als bv de schoepen afgesleten zijn, is er onvoldoende stroming om het secundaire circuit te verwarmen. Eigenlijk wordt het wel garage werk, distrubutie zal los moeten, om de waterpomp te kunnen controleren
VAG is zo tof om zelf ontluchtend te zijnquote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:55 schreef NoBody122 het volgende:
[..]
Er is ook een reële kans dat er nog lucht in de kachelradiateur zit, wat daar blijft hangen (hoogste punt?). Bij sommige auto's is het ontluchten nogal tricky, namelijk, en is de standaard-ontluchtingsmethode niet altijd voldoende..
Dus ofwel gare waterpomp (wat Chuck zegt) of er moet grondiger ontlucht worden. Sommige garages en de meeste dealers hebben een apparaat waarmee ze het hele koelsysteem vacuüm trekken; is de lucht er direct uit.
Wellicht loont het de moeite om dat eerst eens te laten doen, alvorens op een nieuwe waterpomp of een kachelradiateur (beide vrij duur om te laten doen) te gokken
Dat klopt, dan is die waterpomp ineens niet zo duur meer. Zolang hij er maar niet onnodig lang mee rond blijft rijden in ieder geval..quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
VAG is zo tof om zelf ontluchtend te zijngeen vacuum ontluchter nodig
ts geeft al aan dat de Driem vervangen moet worden. dan pak je gelijk de wp mee, anders moet ie over een jaar weer uit elkaar voor de wp
Als er een H4-lampje in zit (of een andersoortig lampje waarbij dim- en grootlicht in 1 peertje zitten), ligt het daar hoogstwaarschijnlijk aan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:40 schreef SLP_ het volgende:
Hoi! Ik heb een vraagje over mijn scooter. Ja, ik weet dat dit het auto vragen topic is, maar volgens mij zou deze vraag ook op een auto kunnen slaanIk reed net naar huis en toen zag ik dat mijn lamp als stadslicht scheen, terwijl ik hem op dimlicht had staan. De felheid veranderde ook niet toen ik van dimlicht naar stadslicht en weer terug switchte. Ik dacht toen dat mijn lamp misschien kapot was, maar toen ik groot licht aanzette werkte de lamp wel juist. Kan het misschien toch aan de lamp zelf liggen of moet ik even de bedrading ofzo nakijken?
Update:quote:Op vrijdag 29 maart 2013 22:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
VAG is zo tof om zelf ontluchtend te zijngeen vacuum ontluchter nodig
ts geeft al aan dat de Driem vervangen moet worden. dan pak je gelijk de wp mee, anders moet ie over een jaar weer uit elkaar voor de wp
als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans opquote:Op zondag 31 maart 2013 22:23 schreef densmee het volgende:
komt cavitatie aan pompen ook bij auto waterpompen voor
nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:33 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
Update:
Distributieriem en waterpomp zijn gisteren vervangen.
De waterpomp zelf zag er nog prima uit.
Kachelradiator lijkt ook niet verstopt, aangezien er wel makkelijk lucht en water doorheen kan gaan.
Nieuwe theorie is dat er een verstopping in het thermostaathuis zit.
3 slangen die daar vandaan komen blijven koud. De aan en afvoer van richting de kachelradiator, en de slang die naar het injectiehuis gaat.
De slang die naar de kachelradiator gaat, krijgt ook te weinig waterdruk om de koelvloeistof helemaal naar boven te pompen (er komt een pisstraaltje uit wanneer de slang wat lager gehangen wordt), maar geen warm water wanneer de slang op de hoogte van de aansluiting van de kachelradiator zit.
Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als er niet goed ontlucht wordt dan heb je daar zeker kans op
dan heb ik het verkeerd onthoudenquote:Op zondag 31 maart 2013 22:42 schreef 2cv het volgende:
[..]
Chuck, cavitatie is als er 'lucht'bellen in het koelvloeistofsysteem zitten veroorzaakt door onderdruk. Als je met een pomp via een lange buis vloeistof omhoog pompt kan je het ook krijgen. Zelfs als alles 100% perfect ontlucht is.
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:20 schreef 2cv het volgende:
Heb je de pomp gedemonteerd om te kijken ? Want ik heb pompen gezien die aan de buitenkant goed leken, maar (vrijwel) alle schoepen waren verdwenen.
Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.quote:Op zondag 31 maart 2013 22:34 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
nu alles goed ontlucht? koelvin 3x laten inslaan ? je hebt de thermostaat vervangen, dan kijk je toch ff gelijk in het thermostaat huis>? teminste dat doe ik wel.
Dan zal het niet aan de pomp liggen neequote:Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
aan die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aanquote:Op maandag 1 april 2013 02:04 schreef RodeCordoba het volgende:
[..]
De oude pomp is eruit gehaald (en vervangen door een nieuwe). De schoepen waren allemaal nog in orde (mits je die schoepvormige objecten aan de buitenkant bedoelt) Heb de pomp zelf niet opengemaakt.
[..]
Er is ontlucht, maar dat wilde ook niet helpen.
Toen ik de slangen naar de kachelradiator los had, kwam vanaf de aanvoerleiding vrij weinig water. (leek niet eens genoeg druk te hebben om de kachelradiator te bereiken). Dus ik ben bang dat daar nog alleen lucht in zit.
Zal ik proberen.quote:Op maandag 1 april 2013 10:32 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
an die pomp valt weinig los te halen, zit alleen nog een as aan
zet anders een de tuinslang voor de lol op de slangen van de kachelradiateur aan beide kanten, dus aan 2 kanten los halen
Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeftquote:Op maandag 1 april 2013 23:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
kop er af. nokkenas er uit kleppen er uit. complete kop revisie eigenlijk
probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthequote:Op maandag 1 april 2013 23:14 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Hmm maar eens kijken of de vriend van mijn moeder daar zin in heeft. Ik moet het olieverbruik nu nog even nakijken. Wellicht valt het na de olievervanging wel mee. Heb alleen op korte ritjes <50 km gemeten tot nu toe en geen gekke verbruiken gezien. Wel natuurlijk flinke rook bij koude start
Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?quote:Op maandag 1 april 2013 23:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
probeer eens forthe oil systeem flush. En dan nieuwe olie met filter en top end treatment van forthe
het haald afzettingen weg in het smeer systeem. maar ook bij de rubbers. is het rubber beschadigd in de zin van een scheur of op gerekt dan werkt het niet. Ik heb nog nooit problemen gehad met forthe. Wel tot op de letter het spul gebruiken en enkel stationair laten draaien. Niet denken ik ga ff rijden. dan is je blok aan strond gedraaidquote:Op maandag 1 april 2013 23:19 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat doet het precies? Kan het geen kwaad op een teer fiatblokje?
Prima ik lees het welquote:Op maandag 1 april 2013 23:24 schreef monsterd. het volgende:
Oh wacht. Even ingelezen en hebben het eerder wel eens gebruikt.![]()
Ik wacht even totdat er een gedeelte van mijn olie verdampt is aangezien ik het deze week net heb verwisseld. Met goed geluk verbruikt hij nu niet zo veel meer en is het niet direct nodig. Ik houd het in ieder geval in gedachten.
Ik bel je wel als ik volgende week stil staquote:
geen kans dat ik komquote:Op maandag 1 april 2013 23:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik bel je wel als ik volgende week stil sta
Minder.quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
is wT voor gevallen waardoor ik mij niet mijzelf veilig kan voelen tijdens mijn werk
quote:Op dinsdag 2 april 2013 10:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
is wT voor gevallen waardoor ik mij niet mijzelf veilig kan voelen tijdens mijn werk
Dat is behoorlijk klote, manquote:Op dinsdag 2 april 2013 10:11 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
is wT voor gevallen waardoor ik mij niet mijzelf veilig kan voelen tijdens mijn werk
quote:
1 voordeel, je hoef niet vaak je filter te vervangen, er komt zo vaak schone olie dan die niet versmeerdquote:Op woensdag 3 april 2013 20:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik heb trouwens toch maar je advies opgevolgd en een flush gekocht. Ook nog een ander middeltje dat je daarna kunt gebruiken om lekkage bij rubbers tegen te gaan.
De peilstok gaf gisteren nog half vol aan. Vandaag zit ie op het minimale. In de tussentijd heb ik denk ik hooguit 100 km gereden. Nouja, ik ga het morgen weer vervangen.
je hebt toch niet een flush er in gedaan en toen gaan rijdenquote:Op woensdag 3 april 2013 21:21 schreef monsterd. het volgende:
Nouja door die engine flush moet ik het filtertje wel doen. Maar daarna is het hopelijk even genoeg zo
Neee, anders kon ik hem regelrecht naar de sloop rijden.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:59 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je hebt toch niet een flush er in gedaan en toen gaan rijden
ff goed de aanwijzingen lezen, soms moet de motor ook een half uur draaienquote:Op woensdag 3 april 2013 22:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Neee, anders kon ik hem regelrecht naar de sloop rijden.![]()
Ik wacht tot morgen en goed licht. Dan zal ik hem netjes 10 minuten stationair laten draaien, olie verversen en dan pas rijden.
Zal nog wel kijken ernaar. 't spul ligt in de auto en ik ben te lui om naar buiten te gaanquote:Op woensdag 3 april 2013 22:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ff goed de aanwijzingen lezen, soms moet de motor ook een half uur draaien
quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:57 schreef RodeCordoba het volgende:
@Chuck en 2cv:
Na het thermostaathuis te hebben vervangen werkt de verwarming weer.
Fijn dat het weer werkt. Maar wat was er mis met dat huis?quote:Op vrijdag 5 april 2013 19:57 schreef RodeCordoba het volgende:
@Chuck en 2cv:
Na het thermostaathuis te hebben vervangen werkt de verwarming weer.
Carglass is duur. Ruit nog laten vervangen en dan de ruitverzekering opzeggen. En bij schade naar een andere glasboer gaan die goedkoper is.quote:Op donderdag 4 april 2013 23:14 schreef Wanderlust. het volgende:
Ik heb een sterretje in m'n ruit en ben vandaag bij Carglass langs geweest om hem te laten repareren maar die meneer zag dat niet zitten omdat ie zo'n 5 cm onder de band zit en hij denkt dat de kans erg groot is dat hij door gaat scheuren. Vandaar ben ik terug gebeld om zaterdag de hele voorruit te laten vervangen. Gaat me 100 euro eigen risico kosten. Weet iemand echter of dit meteen voldaan moet worden of dat je een acceptgiro krijgt?
Ik ben WA Plus verzekerd (was maar iets van 50 cent duurder), heb geen ''aparte'' ruitverzekering erbij genomen.quote:Op vrijdag 5 april 2013 20:22 schreef 2cv het volgende:
[..]
Carglass is duur. Ruit nog laten vervangen en dan de ruitverzekering opzeggen. En bij schade naar een andere glasboer gaan die goedkoper is.
http://i.imgur.com/xetMYjw.jpgquote:Op vrijdag 5 april 2013 20:21 schreef 2cv het volgende:
[..]
Fijn dat het weer werkt. Maar wat was er mis met dat huis?
Drie voor de prijs van één.quote:
Constante voeding er op maken, zo te lezen heeft de radio alleen een geschakelde plus waardoor het geheugen niet werkt.quote:Op dinsdag 23 april 2013 04:11 schreef Olep het volgende:
Steeds als ik mijn auto start staat m'n Pioneer autoradio weer in de demostand en is alles weg.
Zenders etc.
Iemand een idee?
Radio effe uitbouwen en de rode en gele draad omwisselen, problem solvedquote:Op dinsdag 23 april 2013 04:11 schreef Olep het volgende:
Steeds als ik mijn auto start staat m'n Pioneer autoradio weer in de demostand en is alles weg.
Zenders etc.
Iemand een idee?
Thanks!quote:Op dinsdag 23 april 2013 13:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Radio effe uitbouwen en de rode en gele draad omwisselen, problem solved
als ik het mij goed heug is het een krimp verbindingquote:Op dinsdag 23 april 2013 21:03 schreef densmee het volgende:
Kun je de rechter homokineet van een berlingo 1.9los vervangen of moet je dan de complete as uit de bak trekken
Heb even gekeken maar helemaal geen geel/rood draadje.quote:
Tussen de zwarte en bruine DIN stekkers en je radio lopen als het goed is kabeltjes met kleurtjes, daarbij zitten sowieso rood, geel, blauw, zwart en bruin. De rode en de gele zijn de constante- en geschakelde plus, die zitten bij sommige fabrikanten omgekeerd in de DIN-stekker, daarom zit er bij heel veel merken aan beide kabels losse ampjes, waarmee je de boel kunt omdraaien.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:40 schreef Olep het volgende:
[..]
Heb even gekeken maar helemaal geen geel/rood draadje.
Gewoon kliksysteem, is dus niet verkeerd aan te sluiten.
ja wat voor auto etc>quote:Op dinsdag 23 april 2013 04:11 schreef Olep het volgende:
Steeds als ik mijn auto start staat m'n Pioneer autoradio weer in de demostand en is alles weg.
Zenders etc.
Iemand een idee?
Okay. Het verschilt per merk auto dus ook hoe die draadjes aangesloten moeten worden?quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tussen de zwarte en bruine DIN stekkers en je radio lopen als het goed is kabeltjes met kleurtjes, daarbij zitten sowieso rood, geel, blauw, zwart en bruin. De rode en de gele zijn de constante- en geschakelde plus, die zitten bij sommige fabrikanten omgekeerd in de DIN-stekker, daarom zit er bij heel veel merken aan beide kabels losse ampjes, waarmee je de boel kunt omdraaien.
Jouw constante plus zit ws op de normale, en andersom, waardoor je dus de stroom van het geheugen uitschakelt met het contact.
Andere optie is dat wherever je constante plus zijn stroom vandaan haalt, er iets mis is en er ergens een zekering stuk is, maar dan zijn er vaak meer dingen die het niet meer doen, ik noem een sigaretten aansteker, klokje, dashkast verlichting en zulk soort dingen.
Je kunt met een multimeter checken welke draad in je DIN er constante plus heeft, die moet op geel van je radio als ik me niet vergis.
Het is rood op rood en geel op geel, of geel op rood en rood op geel, meer mogelijkheden zijn er wdb niet ..quote:Op dinsdag 23 april 2013 23:58 schreef Olep het volgende:
[..]
Okay. Het verschilt per merk auto dus ook hoe die draadjes aangesloten moeten worden?
Verder bedankt voor de informatie, zal morgen even kijken.
Hm, okay.quote:Op woensdag 24 april 2013 01:57 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Het is rood op rood en geel op geel, of geel op rood en rood op geel, meer mogelijkheden zijn er wdb niet ..
As moet uit de bak. Dus meteen een kans om de bakolie te vervangen. Daarbij heb je bij dit systeem geen last van vastrottende verbindingen aan de bak zelf. As pleurt er zo uit.quote:Op dinsdag 23 april 2013 21:03 schreef densmee het volgende:
Kun je de rechter homokineet van een berlingo 1.9los vervangen of moet je dan de complete as uit de bak trekken
hij staat bij de garage, je gelooft toch niet dat ik zelf onder die ellende kruip.quote:Op donderdag 25 april 2013 02:57 schreef 2cv het volgende:
[..]
As moet uit de bak. Dus meteen een kans om de bakolie te vervangen. Daarbij heb je bij dit systeem geen last van vastrottende verbindingen aan de bak zelf. As pleurt er zo uit.
Denk in oplossingen, niet in problemen (dat zou ik zelf ook moeten doen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |