abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120812260


Welkom in het topic waar je alle vragen kunt stellen met betrekking tot eenvoudig onderhoud aan je auto.
Schaam je er niet voor als je niet weet waar een bepaald lampje voor dient en weerhoud je er niet van te vragen waar je die krik nou precies moet plaatsen om je auto op te tillen.

Enkele antwoorden op je vragen kunnen zijn:

"Nou, dat is heel simpel. Je moet er af en toe wel wat benzine in gooien."
"Ik zou dat blauwe draadje niet aan dat rode draadje vastmaken."


Handige links:

Autobandenmarkt.nl
Auto-onderdelen.com
H-base
Mijngarage.nl
Onderdelenzoeker.nl

Handige PTA topics:

PTA / Autoradio installeren.
PTA / Hoe werkt een differentieel
PTA / Trillend stuur bij lage snelheden + tips bandenboer
[remmen] Rood waarschuwingslampje brandt
Zelf remschijven + blokken vervangen, speciaal gereedschap?
Multimeter gebruiken/electrische problemen opsporen
PTA / Manual -> Hoe vervang ik een hoofdremcylinder
PTA / Het grote autopoets- en -wastopic #1
PTA / Uitleg en informatie over OBD-Codes

Na veler verzoek!!, een deel 6 :)
pi_120812271
tr gemacht
  donderdag 27 december 2012 @ 12:19:07 #3
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120812591
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 11:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

:D _O- _O-
:D gelukkig kan jij om mijn leed lachen :'(

maar ff serieus; is het slim om te repareren? (lees; roest wegslijpen/schuren en dicht plamuren en ff spuiten) of kan ik beter wachten tot beter weer en dat het allemaal opgedroogd is in die dorpel?
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 12:20:44 #4
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120812659
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:19 schreef ukga het volgende:

[..]

:D gelukkig kan jij om mijn leed lachen :'(

maar ff serieus; is het slim om te repareren? (lees; roest wegslijpen/schuren en dicht plamuren en ff spuiten) of kan ik beter wachten tot beter weer en dat het allemaal opgedroogd is in die dorpel?
Beide is een goed idee. Eerst droogmaken en dan schuren en plamuren.
  donderdag 27 december 2012 @ 12:22:14 #5
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120812726
ja maar ik kan natuurlijk neit zo een dopel droog kijgen van binnen neem ik aan? of maakt het niet echt veel uit? ik heb wel een hete luchtföhn die ik er even doorkan blazen

hier is de foto btw


[ Bericht 25% gewijzigd door ukga op 27-12-2012 13:31:02 ]
pi_120815498
nieuw stuk inlassen is idd de beste oplossing. van binnen een anti roest behandeling uit(laten) voeren
  donderdag 27 december 2012 @ 13:43:57 #7
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120815659
Heb even het rubber verwijdert en dit is de schade :'(


Lassen is wel de mooiste oplossing alleen wil het feit dat ik deze auto waarschijnlijk max nog een half jaar houd. denk dat een beetje flink plamuren dan ook niet uitmaakt toch?

[ Bericht 52% gewijzigd door ukga op 27-12-2012 14:43:53 ]
pi_120818721
dan zou ik het zo laten, als ie toch met 6 maand weg gaat :P
  donderdag 27 december 2012 @ 15:13:05 #9
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_120819284
Plamuren helpt iig niks. Dat pleurt er binnen een half jaar weer vanaf. Dan kun je het beter zo laten als het is.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_120819439
Even wat tectyl op oliebasis opsmeren en lekker laten zitten.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_120819840
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 15:13 schreef Barcaconia het volgende:
Plamuren helpt iig niks. Dat pleurt er binnen een half jaar weer vanaf. Dan kun je het beter zo laten als het is.
en als je het crappy doet (90% van alle plamuuracties door hobbyisten) dan kruipt er alleen maar meer vocht tussen.

Goed droogmaken, beetje staalborstelen, roestomvormer erop, primer erop, tectyl 190 erop en dat gat lekker zo laten als je hem over 6 mnd toch weg doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door powerflux op 27-12-2012 15:43:10 ]
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  donderdag 27 december 2012 @ 17:05:43 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120823982
Ja dat gat boeit me weinig, maar ik moet bijna zwemvliezen aan als ik in mm auto stap :'(
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 17:23:21 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  donderdag 27 december 2012 @ 17:34:46 #14
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120825363
ok thanks voor de reacties tot nu toe. Ik word ook zo moe van dit klote land. het regent altijd. je kunt ook nooit eens chill sleutelen of klooien. je staat altijd in dat seikweer te werken :(
morgen maar even verder gaan dus
pi_120826424
dank modjes ^O^
pi_120826452
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:05 schreef ukga het volgende:
Ja dat gat boeit me weinig, maar ik moet bijna zwemvliezen aan als ik in mm auto stap :'(
gat in de bodem boren :P

nee gekheid :P
pi_120826536
Kan best, als dat ding toch naar de sloop gaat. Tenzij je nog een APK moet ondergaan.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  donderdag 27 december 2012 @ 18:05:15 #18
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120826814
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

gat in de bodem boren :P

nee gekheid :P
heb ik ooit bij mn moeders auto gedaan. die deed er toch alleen boodschappen mee :')
#YOLO
pi_120826846
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:05 schreef ukga het volgende:

[..]

heb ik ooit bij mn moeders auto gedaan. die deed er toch alleen boodschappen mee :')
#YOLO
_O- _O- :')
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 18:07:46 #20
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120826914
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan best, als dat ding toch naar de sloop gaat. Tenzij je nog een APK moet ondergaan.
Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?
pi_120827095
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?
uit mn hoofd mag een dorpel 1/3 weggerot zijn voor APK, wordt even meten TS :P
pi_120827104
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:07 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Hiermee kom je toch wel door de APK keuring?
Je mag geen gaten in de bodem hebben.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 18:12:36 #23
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120827119
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:12 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

uit mn hoofd mag een dorpel 1/3 weggerot zijn voor APK, wordt even meten TS :P
Volgens mij ook ja, 1 gat betekend niet per definitie afkeur dacht ik.
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 18:13:01 #24
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120827656
@jitzzzze

Artikel 8
1. Voor de bepaling van de roestschade-omvang van de bodemplaat van de personenruimte wordt de
bodemplaat in secties verdeeld, zoals weergegeven in figuur 2, waarna elke sectie afzonderlijk wordt
beoordeeld.
2. De secties worden gevormd door de volgende sectielijnen:
Sectielijn 1: de middenkoker of de lengtehartlijn.
Sectielijn 2: het begin van de vlakke bodemplaat.
Sectielijn 3: de dwarsligger ter plaatse van de voorzijde van de voorste zitplaatsen of indien ter plaatse
geen dwarsligger aanwezig is de voorzijde van de voorste zitplaatsen in de achterste
gebruiksstand.
Sectielijn 4: elke voorzijde van de achter de voorste zitplaatsen (achter elkaar) gelegen zitplaatsen in de
achterste gebruiksstand.
Sectielijn 5: het einde van de bodemplaat onder de personenruimte.

Artikel 9
1. De bepaling van de roestschade-omvang van de bodemplaat van de personenruimte geschiedt aan de
hand van de volgende beoordelingsprincipes, waarbij het hoogste percentage maatgevend is:
a. de verhouding uitgedrukt in procenten tussen het beschadigde oppervlak van de sectie en het gehele
oppervlak van de sectie, en
b. de verhouding tussen de lengte van de schade aan de randen van de sectie en de totale randlengte van
de sectie.
2. Roestschade die doorloopt in verschillende secties moet worden beoordeeld als schade die aanwezig is in
de grootste van de betrokken secties.
3. Bij dubbele bodemplaten wordt de bovenste plaat beoordeeld zoals is aangegeven in het eerste lid; de
onderste plaat wordt beoordeeld als één grote sectie.
4. Indien een gedeelte van de bodemplaat tevens deel uitmaakt van een langs- of dwarsligger (koker), moet
dit gedeelte worden meegerekend voor de bepaling van het oppervlak dan wel de randlengte.
Artikel 10
De bepaling van de roestschade-omvang van wielkasten geschiedt aan de hand van de volgende
beoordelingsprincipes, waarbij het hoogste percentage maatgevend is:
a. de verhouding uitgedrukt in procenten tussen het beschadigde oppervlak en het gehele oppervlak, en
b. de verhouding tussen de totale lengte van de schade aan de randen en de totale randlengte, en
c. de verhouding tussen de lengte van de schade per zijde van de wielkast en de bevestigingslengte van die
zijde aan een ander onderdeel.
Artikel 11
1. De bepaling van de roestschade-omvang van plaatdelen, met uitzondering van de bodemplaat en de
wielkasten, geschiedt aan de hand van de volgende beoordelingsprincipes waarbij het hoogste percentage
maatgevend is:
a. de verhouding uitgedrukt in procenten tussen het beschadigde oppervlak en het gehele oppervlak, en
b. de verhouding tussen de lengte van de schade aan de randen en de totale randlengte.
2. Indien een gedeelte van een plaatdeel tevens deel uitmaakt van een langs- of dwarsligger (koker), moet
dit gedeelte worden meegerekend voor de bepaling van het oppervlak dan wel de randlengte.
Artikel 12
1. De roestschade-omvang van de bevestiging van onderdelen, met uitzondering van de bevestiging van
plaatdelen en wielkasten, wordt bepaald door een schatting te maken omtrent de afname in procenten van
de sterkte van de bevestiging van het ene onderdeel aan het andere, in het gebied dat wordt omsloten
door een denkbeeldige lijn gelegen op een afstand van 100 mm rondom de bevestiging.
2. De roestschade in het gebied buiten de denkbeeldige lijn wordt buiten beschouwing gelaten.
Artikel 13
De beoordeling van roestschade vindt plaats:
a. door visuele controle terwijl het voertuig zich boven een inspectieput of op een hefinrichting bevindt, en
b. in geval van twijfel:
1°. door gebruik te maken van een hamertje met een bolle of afgeronde kop;
2°. door middel van meten met een meetmiddel van voldoende bereik.

een gat in de bodem mag dus wel :P
  donderdag 27 december 2012 @ 18:29:55 #26
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120828002
de apk is net een maand geleden gedaan dus zo een groot probleem zal het neit geweest zijn. de onderkant en bodemplaat is iig sowieso hard.
maar tegen de tijd dat de volgende apk komt is ie al verkocht denk ik
pi_120832756
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 18:13 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Maar dit is niet de bodem, dit is de dorpel.
Ik had het over een gat in de bodem om het water weg te laten lopen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator donderdag 27 december 2012 @ 20:13:17 #28
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  vrijdag 28 december 2012 @ 19:00:44 #29
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120874121
ik twijfel nu toch de lekkage door de dorpel komt. Ik heb het net nog even geïnspecteerd toen het regende.

Zoals eerder vermeld komt het water onder dit rubber vandaan en loopt er bij de rode pijl een stroompje. maar dit rubber zit zo een 8 cm hoger dan het roestgat en zo een 60 cm naar links. Een afstand van 60 cm horizontaal is makkelijk te overbruggen qua lekkage, maar 8 cm de hoogte in lijkt me toch niet...
  zaterdag 29 december 2012 @ 14:10:31 #30
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120909417
update: inmiddels weet ik vrijwel zeker te zeggen waar de lekkage vandaan komt.
Mn deurrubber is vergaan. Tevens zit er boven in het portier een soort `dakgootje´ die het water dat recht boven op de deur valt, afvoert naar beneden. daar zit ook een scheur in

anyways....ik ben fanatiek aan het zoeken op deurrubbers, maar kan geen normale webshop vinden die deurrubbers verkoopt. Iemand een idee=
pi_120912689
De sloop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:29:10 #32
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120914689
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 15:35 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
De sloop.
ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.
ik was net naar brezan en die verwees me door naar de dealer om het daar te bestellen. Dealer is maandag weer open
pi_120914985
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:29 schreef ukga het volgende:

[..]

ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.
ik was net naar brezan en die verwees me door naar de dealer om het daar te bestellen. Dealer is maandag weer open
Reken maar dat nieuwe rubbers flink duur zijn.

Daarbij, niet alles wat 2e hands is is slecht. Ik ken ook deurrubbers die al 50 jaar lang succesvol hun werk doen. Maar als jij liever meer dan ¤100,- betaald voor nieuwe rubbers voor je bak die over een halfjaar naar de sloop gaat dan moet je je vooral niet laten tegenhouden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  Moderator zaterdag 29 december 2012 @ 16:36:59 #34
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_120914996
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:29 schreef ukga het volgende:

[..]

ja maar dan heb ik ook weer 16 jaar oude rubbers die al aan het vergaan zijn.
ik was net naar brezan en die verwees me door naar de dealer om het daar te bestellen. Dealer is maandag weer open
De dealer of de sloop, meer keuze is er niet. De sleep is goedkoper maar je loopt het risico dat je over niet al te lange tijd weer andere moet zoeken. De dealer is duurder, maar dan ben ook wel klaar voor heel veel jaar.
  zaterdag 29 december 2012 @ 16:48:09 #35
97111 ukga
Siewosie baas
pi_120915430
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Reken maar dat nieuwe rubbers flink duur zijn.

Daarbij, niet alles wat 2e hands is is slecht. Ik ken ook deurrubbers die al 50 jaar lang succesvol hun werk doen. Maar als jij liever meer dan ¤100,- betaald voor nieuwe rubbers voor je bak die over een halfjaar naar de sloop gaat dan moet je je vooral niet laten tegenhouden.
maandag ben ik in de buurt van een sloop waar ik al wat onderdelen goedkooper heb gehaald voor mn fiesta. Ik gok dat ze niet meer vragen dan twee tientjes. Als die een beetje knap is neem ik hem mee.

Blijkt ie alsnog te lekken dan toch maar een nieuwe. 100 euro heb ik wel voor over voor een half jaar droge voeten :P
pi_121022890
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:36 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

De dealer of de sloop, meer keuze is er niet. *knip*
Da's niet waar.
Voor m'n Volvo 360 kon ik terecht bij een webshop uit 't Harde die universele rubbers levert per meter.
Het rubber wat rond de deur zit moet dan wel over de hele deuropening hetzelfde profiel hebben, en dus niet voorgevormd. Niet dat die website spotgoedkoop was maar toch goedkoper dan de dealer en in mijn geval prettig omdat het originele rubber niet meer gefabriceerd wordt.
pi_121023182
heeee mede-300-rijder! ik weet welke rubbers je bedoelt.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_121038063
Hmmmm,

Mijn vrouw reed weg hier, keerde in de straat, knakt de fuseekogel eruit!

Dus ik anwb gebeld, die konden niks doen, zeiden ze aan de telefoon, en auto stond midden op de weg, geen beweging in te krijgen.

Dus ik wielen recht gezet, wielbouten los, auto opgekrikt, boel netjes onder elkaar gezet, paar tikken met n hamer er op, en t zat weer vast!

Voorzichtig naar de garage om de hoek gereden, en nieuwe draagarm besteld, woensdagmiddag klaar!

Overigens had ik van die kant de stabilisatiestang pas vervangen.

Moet ik andere kant ook doen? Of als er geen speling op zit, lekker laten doen?




Zie op plaatje 1 hoe handig ik stond.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 17:05:45 #39
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121039458
midden op de weg :P

die krik heb ik btw ook _O_ 2000 kilo ofzo toch?
pi_121042085
ik weet het niet, maar die stabilisator stang ziet er nou niet echt nieuw uit :X

tevens spul wel goed vast gezet??? zon kogel kan er namelijk niet uit het fussee lichaam schieten.

zit namelijk een groef in waar de bout door gaat.

of hij mut uut de draagarm zelf zijn geschoten ,maar dan had je wel zoveel speling :X
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2013 @ 23:27:55 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121055641
Ik vraag me ook af wat er precies los gegaan is ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121056129
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 16:48 schreef ukga het volgende:

[..]

maandag ben ik in de buurt van een sloop waar ik al wat onderdelen goedkooper heb gehaald voor mn fiesta. Ik gok dat ze niet meer vragen dan twee tientjes. Als die een beetje knap is neem ik hem mee.

Blijkt ie alsnog te lekken dan toch maar een nieuwe. 100 euro heb ik wel voor over voor een half jaar droge voeten :P
Nog gelukt?
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_121060719
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 18:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik weet het niet, maar die stabilisator stang ziet er nou niet echt nieuw uit :X

tevens spul wel goed vast gezet??? zon kogel kan er namelijk niet uit het fussee lichaam schieten.

zit namelijk een groef in waar de bout door gaat.

of hij mut uut de draagarm zelf zijn geschoten ,maar dan had je wel zoveel speling :X
Nee was t stangetje aan de andere kant.


Ja moet wel veel speling zijn geweest, volgens oa problemcar.nl een wel vaker voorkomend probleem van de 206jes.


De boel kijken we na, en wat er vervangen moet worden, vervangen we natuurlijk ook.


Ik was al lang blij dat dit op hele lage snelheid is gebeurd, en niet met 50 ofzo :-)
  woensdag 2 januari 2013 @ 12:15:17 #44
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121066685
Onlangs een nieuw K&N (vervangings)filter gemonteerd in mijn Lexus IS200. Sindsdien heb ik regelmatig startproblemen. Ik moet dan twee keer starten voor de auto aan slaat. Als 'ie dan aanslaat dan moet ik een flinke stoot gas bij geven wil die normaal gaan lopen. Als de motor eenmaal loopt is er trouwens niets meer aan de hand. Via het Lexusforum kreeg ik al de tip om de EFI zekering er even uit te halen om de ECU opnieuw in te leren, maar dat lijkt het probleem alleen maar verergerd te hebben. Bij de onderhoudsbeurt eind november zijn de bougies er nog uit geweest om na te kijken, maar er werd mij verteld dat die er nog helemaal goed uit zagen.

Kan dit puur aan dat nieuwe filter liggen, of is er meer aan de hand? Heb ook wel eens ergens gelezen dat de bobines nog wel eens kapot kunnen gaan en dat dat een duur grapje is, dus hoop het niet...
Don't let my username fool you...
pi_121067416
Is het filter met of zonder olie

Welke motor etc
  woensdag 2 januari 2013 @ 19:32:25 #46
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121081838
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 12:41 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Is het filter met of zonder olie

Welke motor etc
Filter dat uit de verpakking al voorgeölied was. 6 cilinder 2.0 benzine Toyota 1GFE motor. Zie wel op andere fora dat meerdere mensen er zo nu en dan last van hebben, maar het wordt gezien als een kwaaltje van de auto...
Don't let my username fool you...
pi_121082136
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:32 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Filter dat uit de verpakking al voorgeölied was. 6 cilinder 2.0 benzine Toyota 1GFE motor. Zie wel op andere fora dat meerdere mensen er zo nu en dan last van hebben, maar het wordt gezien als een kwaaltje van de auto...
een 1GFE motor heeft een luchtmassameter icm een inlaatluchttemp sensor. Door dat jij een geöliede luchtfilter hebt gebruikt manipulier je de meetwaardes waar door de PCM denkt dat het kouder is en minder lucht aangezogen wordt, hier door gaat de PCM minder inspuiten en heeft je motor meer moeite met aanslaan. Hij start dan te arm, door dan een paar keer te starten komt er via de koudstart verrijking meer brandstof in en slaat hij aan

dat kreng er uit, luchtmassa meter schoonmaken, inlaat luchttemp sensor schoonmaken, orgineel luchtfilter er in, en dan maar weer eens verder kijken
pi_121090840
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:27 schreef 2cv het volgende:
Ik vraag me ook af wat er precies los gegaan is ...
Fuseekogel was eruit gevallen,

Hebben een complete nieuwe draagarm erin gezet, en nu is ie weer goed.
pi_121091550
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:41 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Fuseekogel was eruit gevallen,

Hebben een complete nieuwe draagarm erin gezet, en nu is ie weer goed.
Pics?
pi_121092421
Van wat? De nieuwe arm? Oude ligt bij de garage. Heb t zelf nog niet gezien, zal morgen ff een paar fototjes maken.




[ Bericht 28% gewijzigd door JohnB52 op 03-01-2013 10:46:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')