Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
een 1GFE motor heeft een luchtmassameter icm een inlaatluchttemp sensor. Door dat jij een geöliede luchtfilter hebt gebruikt manipulier je de meetwaardes waar door de PCM denkt dat het kouder is en minder lucht aangezogen wordt, hier door gaat de PCM minder inspuiten en heeft je motor meer moeite met aanslaan. Hij start dan te arm, door dan een paar keer te starten komt er via de koudstart verrijking meer brandstof in en slaat hij aan
dat kreng er uit, luchtmassa meter schoonmaken, inlaat luchttemp sensor schoonmaken, orgineel luchtfilter er in, en dan maar weer eens verder kijken
Ik zeg niét dat er minder lucht door gaat. Ik zeg dat de PCM DENKT dat er minder lucht door gaatquote:Op donderdag 3 januari 2013 11:29 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.
Maar resetten van de ECU zou toch ook al tot effect moeten hebben dat die waardes opnieuw afgesteld worden?
Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
Van wat? De nieuwe arm? Oude ligt bij de garage. Heb t zelf nog niet gezien, zal morgen ff een paar fototjes maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
geen idee waarom maar ik weet wel dat daar zon ring hoort te zittenquote:Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?
nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!quote:
En nu dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef ukga het volgende:
[..]
nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!
Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blijquote:
Dat klinkt goed.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef ukga het volgende:
[..]
Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blij
Alsnog wil ik mn deurrubbers vervangen omdat ze op sommige plekken gaar zijn
Hmm, misschien wel een idee. Ik moest vanmiddag aan de binnenkant krabbenquote:Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef ukga het volgende:
Oja nog een gratis tip voor als je last heb van vocht in je auto/ natte vloermatten.
Koop een pak kattenbak korrels. Kost rond de 3 euro voor 6kilo. Neem een paar oude sokken of panty van je moeder en vul deze met de korrels knoop ze dicht en leg ze op de natte plekken.
Werk perfect en is goedkoop!
Of een vochtvreter in je wagen leggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:24 schreef Piles het volgende:
[..]
Hmm, misschien wel een idee. Ik moest vanmiddag aan de binnenkant krabben
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Of een vochtvreter in je wagen leggen.
Nee, dan zal je inderdaad eerst je matten droog moeten zien te krijgen. En daar is inderdaad kattenbakkorrels een prima oplossing voorquote:Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:
[..]
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
ja aan beide kanten van de kachelklep waren de leidingen warmquote:Op maandag 14 januari 2013 19:06 schreef 2cv het volgende:
bt gevoeld, zat je bij de kraan inde buurt. Maar ... voelde
Ik zou alleen geen klontvormende korrels nemenquote:Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
ok. Ik ga nu weer ff verder kijken. Lekker in de koe... :p ik kom straks met updatesquote:Op maandag 14 januari 2013 19:08 schreef 2cv het volgende:
Dan zal je daar ene hevel o.i.d. moeten bewegen. Als de kraan niet inwendig stuk is tenminste. Dat heb ik eens gehad.
Het kan dus ook zijn dat alleen de bediening kapoerewiets is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |