abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 3 januari 2013 @ 11:29:43 #51
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_121104815
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:38 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

een 1GFE motor heeft een luchtmassameter icm een inlaatluchttemp sensor. Door dat jij een geöliede luchtfilter hebt gebruikt manipulier je de meetwaardes waar door de PCM denkt dat het kouder is en minder lucht aangezogen wordt, hier door gaat de PCM minder inspuiten en heeft je motor meer moeite met aanslaan. Hij start dan te arm, door dan een paar keer te starten komt er via de koudstart verrijking meer brandstof in en slaat hij aan

dat kreng er uit, luchtmassa meter schoonmaken, inlaat luchttemp sensor schoonmaken, orgineel luchtfilter er in, en dan maar weer eens verder kijken
Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.

Maar resetten van de ECU zou toch ook al tot effect moeten hebben dat die waardes opnieuw afgesteld worden?
Don't let my username fool you...
pi_121106105
Ecu reset wel, maar dan moet je nog steeds je gkh en sensor schoonmaken!
pi_121106699
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 11:29 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Dat klinkt inderdaad wel aannemelijk, alleen zie ik tegenstrijdige resultaten op verschillende fora: de ene zegt dat er teveel lucht bij komt omdat de K&N filter meer lucht doorlaat, waardoor er dus te weinig brandstof is voor de ontbranding, de andere (jij bijvoorbeeld) zegt dat de filter te weinig lucht doorlaat en daardoor niet kan starten. Ik zag ook al ergens de tip om de Throttle Body (gasklephuis in het Nederlands?) schoon te maken, dat dit ook voor een wat soepeler lopen van de motor zou zorgen (alhoewel ik daar geen problemen mee heb at the moment). Maar al met al komt het wel steeds op het mengsel van lucht/brandstof neer. Thanks, ik ga eens wat klooien met de auto.

Maar resetten van de ECU zou toch ook al tot effect moeten hebben dat die waardes opnieuw afgesteld worden?
Ik zeg niét dat er minder lucht door gaat. Ik zeg dat de PCM DENKT dat er minder lucht door gaat
pi_121116731
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 22:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Pics?
Foto's nog gezien?
pi_121121079
quote:
1s.gif Op donderdag 3 januari 2013 16:42 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Foto's nog gezien?
ik bedoel idd van de oude :@ :+
  † In Memoriam † donderdag 3 januari 2013 @ 22:27:03 #56
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121131320
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 23:11 schreef JohnB52 het volgende:
Van wat? De nieuwe arm? Oude ligt bij de garage. Heb t zelf nog niet gezien, zal morgen ff een paar fototjes maken.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_121132425
quote:
0s.gif Op donderdag 3 januari 2013 22:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Op de bovenste foto, onder de aandrijfas, rechts van de verticale stang tussen draagarm en stabilisatorstang zit een (roestige) uitlaatklem. Wat doet die daar ?
geen idee waarom maar ik weet wel dat daar zon ring hoort te zitten
pi_121134131
Dat is voor datmetalen plaatje wat. Je op andere fotos ook ziet, zitten 2 klemmen op. Wellicht ter bescherming van de arm.
  zondag 6 januari 2013 @ 13:59:30 #59
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121227161
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 januari 2013 23:36 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nog gelukt?
nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:03:13 #60
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121369361
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:59 schreef ukga het volgende:

[..]

nee. ik heb helaas geen tijd gehad om de rubbers te halen. wel heb ik de dorpel geplamuurd. straks even afschuren en spuiten!
En nu dan? :@
  woensdag 9 januari 2013 @ 21:13:51 #61
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121370035
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:03 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

En nu dan? :@
Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blij *O*

Alsnog wil ik mn deurrubbers vervangen omdat ze op sommige plekken gaar zijn
  Moderator woensdag 9 januari 2013 @ 21:15:06 #62
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121370105
quote:
0s.gif Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef ukga het volgende:

[..]

Ik gisteren een soort van rubbergootje (dus niet het deurrubber zelf)gelijmd. Hier zat boven in een flinke scheur. Tevens is de dorpel dus geplamuurd en gespoten. Vannacht en vandaag heeft het flink geregend en ik heb geen lekkage meer kunnen vinden! Ik blij *O*

Alsnog wil ik mn deurrubbers vervangen omdat ze op sommige plekken gaar zijn
Dat klinkt goed.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 17:24:01 #63
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121440653
Oja nog een gratis tip voor als je last heb van vocht in je auto/ natte vloermatten.

Koop een pak kattenbak korrels. Kost rond de 3 euro voor 6kilo. Neem een paar oude sokken of panty van je moeder en vul deze met de korrels knoop ze dicht en leg ze op de natte plekken.

Werk perfect en is goedkoop!
pi_121502978
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 17:24 schreef ukga het volgende:
Oja nog een gratis tip voor als je last heb van vocht in je auto/ natte vloermatten.

Koop een pak kattenbak korrels. Kost rond de 3 euro voor 6kilo. Neem een paar oude sokken of panty van je moeder en vul deze met de korrels knoop ze dicht en leg ze op de natte plekken.

Werk perfect en is goedkoop!
Hmm, misschien wel een idee. Ik moest vanmiddag aan de binnenkant krabben ;(
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:26:36 #65
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  zondag 13 januari 2013 @ 14:51:48 #66
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121503862
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:26 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Of een vochtvreter in je wagen leggen.
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
  Moderator zondag 13 januari 2013 @ 14:53:50 #67
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121503938
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:

[..]

vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
Nee, dan zal je inderdaad eerst je matten droog moeten zien te krijgen. En daar is inderdaad kattenbakkorrels een prima oplossing voor ^O^
pi_121531682
PTA / Domme fout bij het vullen van ruitenwisser vloeistof

Wie helpt? ( na bij te zijn gekomen van t lachen?)
  maandag 14 januari 2013 @ 17:59:42 #69
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121555440
Daar ben ik weer met mn fiesta :')
uitgerekend vandaag stopt mn verwarming er mee :')_____!
hij blijft dus koude lucht blazen terwijl het buiten al -4 is. Ik kwam na wat googlen er achter dat mn kachelklep stuk is. nu kan ik voor morgen ochtend geen andere regelen. is er een manier om deze klep zo te positioneren dat ie alleen warme lucht blaast?


notabene; de leidingen van en naar de klep zijn gewoon warm, dus dat werkt prima
notabene 2; ik ga sowieso zo straks die solenoid er uit proberen te halen en ff schoonmaken...
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 19:06:40 #70
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121558186
Als je die leidingen hebt gevoeld, zat je bij de kraan inde buurt. Maar ... voelde je de leidingen aan de juiste kant van je brandschot (of hoe dat ding ook maar heet) ? Zo ja: dan zal je daar ook ergens bij de kraan kunnen.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 januari 2013 @ 19:07:21 #71
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121558221
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:06 schreef 2cv het volgende:
bt gevoeld, zat je bij de kraan inde buurt. Maar ... voelde
ja aan beide kanten van de kachelklep waren de leidingen warm
  † In Memoriam † maandag 14 januari 2013 @ 19:08:53 #72
25682 2cv
Niet subtiel
pi_121558307
Dan zal je daar ene hevel o.i.d. moeten bewegen. Als de kraan niet inwendig stuk is tenminste. Dat heb ik eens gehad.

Het kan dus ook zijn dat alleen de bediening kapoerewiets is.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  maandag 14 januari 2013 @ 19:11:15 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121558438
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:51 schreef ukga het volgende:
vochtvreter werkt dan weer niet/slecht wanneer het vocht in je matten is getrokken. kattenbakkorrels absorberen het sneller en beter.
Maar als je auto algemeen vochtig is, is een vochtvreter idd een betere optie
Ik zou alleen geen klontvormende korrels nemen :X
censuur :O
  maandag 14 januari 2013 @ 19:13:04 #74
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121558541
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:08 schreef 2cv het volgende:
Dan zal je daar ene hevel o.i.d. moeten bewegen. Als de kraan niet inwendig stuk is tenminste. Dat heb ik eens gehad.

Het kan dus ook zijn dat alleen de bediening kapoerewiets is.
ok. Ik ga nu weer ff verder kijken. Lekker in de koe... :p ik kom straks met updates
  maandag 14 januari 2013 @ 20:40:15 #75
97111 ukga
Siewosie baas
pi_121563709
update; ik weet niet wat voor torx het is, maar ik heb niet een maat kunnen vinden die er op past. toen probeerde ik het maar met inbus (incl engelse maten) ook niks.
die slangen eraf halen is te veel gepriegel. mn klauwen vriezen zowat van me lijf af. Ik probeerde het met veel moeiten bij 1 slang. Toen spoot de koelvloeistof al genadeloos om mn oren. Een paar beuken met een kunststof hamer mocht ook niet baten

Het vreemde (in mijn ogen) is dat zowel voor als na de kachelklep de slangen warm/heet zijn.
Er stroomt dus genoeg warme vloeistof door dus dan moet ie toch ook mn auto verwarmen
:'( morgen ind e kou naar mn werk rijden dus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')