Ik wil eigenlijk nog wel dit jaar als het even kan.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:23 schreef bellelena het volgende:
Nog aanpassingen e.d. nodig in de OP? Let me know!
En nog maar 2 baby's voor 2012![]()
Ik had met 7 weken ook al best een buikje... ik paste iig met 5 weken mijn eigen broeken al niet meerquote:Op donderdag 20 december 2012 17:19 schreef Logician het volgende:
Dat kan wel hoor, bij sommigen zetten de darmen in het begin behoorlijk op waardoor je wel 3mnd zwanger lijkt.
Hoeft echt geen 2ling te zijn en is ook niet raar of eng
Zo gek is het toch niet dat andere er wel moeite mee hebben.. Dat jij zwanger bent is heel erg leuk voor jou. Maar om hier mee te komen posten vind ik vragen om opmerkingen eigenlijk.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:34 schreef -mandy- het volgende:
Ik zou het leuk vinden en appreciëren om niet veroordeeld te worden omwille van het feit met wie ik samenwoon en een relatie heb. Ik ben zwanger en daar zijn Djeez en ik erg blij mee!
Nou vooruit, je kan d'r nog wel bij dit jaarquote:Op donderdag 20 december 2012 17:33 schreef Estrys het volgende:
[..]
Ik wil eigenlijk nog wel dit jaar als het even kan.
ja maar daar kan zij toch niets aan doen? zoland djeez hier niet zelf post, ben ik wel in staat me in te houden. zodra hij hier zijn gezicht laat zien ga ik los.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Dat jè een relatie hebt en samen woont is het niet eens. Gaat erom dat degene met wie je dat doet dingen heeft gezegd en gedaan die ze hier niet snel zullen vergeten. Dan krijg je dat soort reacties!
Het maakt mij ook niks uit. Maar er zijn er die er blijkbaar meer moeite mee hebben.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar daar kan zij toch niets aan doen? zoland djeez hier niet zelf post, ben ik wel in staat me in te houden. zodra hij hier zijn gezicht laat zien ga ik los.
Djeez melde het al weken geleden in een topic waar hij van wist dat ingrid er absoluut in mee leest.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ja maar daar kan zij toch niets aan doen? zoland djeez hier niet zelf post, ben ik wel in staat me in te houden. zodra hij hier zijn gezicht laat zien ga ik los.
Dank je!quote:Op donderdag 20 december 2012 17:41 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 20 december 2012 17:39 schreef MeNicole2 het volgende:
Dat jè een relatie hebt en samen woont is het niet eens. Gaat erom dat degene met wie je dat doet dingen heeft gezegd en gedaan die ze hier niet snel zullen vergeten. Dan krijg je dat soort reacties!
Ik heb geen zin om in verder gedoe en gezeur hierover. Wie hierover opmerkingen wil posten, ga je gang. Alleen als het me echt te gortig wordt, reageer ik erop.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:40 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Zo gek is het toch niet dat andere er wel moeite mee hebben.. Dat jij zwanger bent is heel erg leuk voor jou. Maar om hier mee te komen posten vind ik vragen om opmerkingen eigenlijk.
Ingrid wist trouwens ook als een van de eersten van de zwangerschap.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:43 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Djeez melde het al weken geleden in een topic waar hij van wist dat ingrid er absoluut in mee leest.
ik ook denk ik (ik moet toch maar weer wat meer meelezen, je weet nooit wat een leuke rel ik ander misquote:Op donderdag 20 december 2012 17:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ok ik mis een stuk historie. Geen idee wat er ooit voorgevallen is.
Samen delenquote:Op donderdag 20 december 2012 17:58 schreef danic het volgende:
*twijfelt of ze popcorn moet pakken zo net voor het eten*
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 20 december 2012 18:01 schreef Logician het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een hele goede vraagquote:Op donderdag 20 december 2012 18:07 schreef lady-wrb het volgende:
waarom in vredesnaam een jongetje? hij heeft van allebei al.
Ohhh. Maar met suiker, mag een baby dan wel daar naar toe?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:16 schreef Ticootje het volgende:
1 verdieping lager pessie. Kraanhotel is 13e etage en klinische bevallingen de 12e. Ik denk dat ik er misschien nog wel over kan vragen of meteen na de bevalling naar boven mag.
Het is balen omdat ik niet goed weet hoe te handelen. Te laag, ja dan heb ik dextro bij me en of wat zoet drinken. Maar ik wist dus niet dat ik dan ook zsm echt wat moet eten, anders krijg je meteen weer een dip. Ik heb eigenlijk alleen echt last van laag suiker. Als het te hoog is merk ik dat niet of ik voel me een beetje misselijk ofzo. Maar dat trekt erg snel weg.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:15 schreef Logician het volgende:
lekker onduidelijk wbt hoe verder tico en wat balen van je suiker ..
Ze hebben daar ook een unit met couveuses enzo. Dus ergens verwacht ik dat babies die een beetje extra controle nodig hebben daar wel mogen zijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:17 schreef pessie het volgende:
[..]
Ohhh. Maar met suiker, mag een baby dan wel daar naar toe?
En dit vind ik dan weer gewoon zo gemeen..quote:Op zaterdag 29 september 2012 18:15 schreef Djeez het volgende:
Ohja, Rebekka was ik helemaal vergeten. Die is toch wel de mooiste van het stel. Ben overigens echt fan. Ik zit erover te denken mijn kind, dat over een heleboel maanden wordt geboren, te vernoemen naar een van de personages.
Goed idee! Maar nu eerst boerenkool!quote:
Godsamme zeg! Ik tel echt af tot het moment dat jij weer zwanger raakt. Over het algemeen hoepel je namelijk vrij snel na de bevalling weer op van FOK!quote:Op donderdag 20 december 2012 18:19 schreef Pvoesss het volgende:
Wat ik eigenlijk niet snap is waarom er niet gelijk over uit komen wie je bent.
Dat je Djeez er pas later in hebt laten zetten..
[..]
En dit vind ik dan weer gewoon zo gemeen..
In een topic waar er normaal samen met ingrid werd gepost ineens dit droppen.
Lijkt mij prima!quote:Op donderdag 20 december 2012 18:55 schreef Brighteyes het volgende:
Toch even tijd gehad om terug te lezen.
De meningen over Djeez zijn wmb nu wel genoeg geventileerd en zijn ook vlgs mij totaal niet relevant. Mandy post hier over haar zwangerschap, niet hij. Zullen we het hier dan bij laten?
Uhuh. Een stuk lager dan normaal. Volgens mij onder de 7 blijven, al vond mijn vk 6,4 ook al niet fijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:54 schreef Kyara het volgende:
zo, laatste werkdag zit er op en nu hondsberoerd. Moet me afmelden voor zwangerfit
Snot zit zo vast dat het nu richting oor gaat dus nu ook oorpijn. Pcm genomen en zo maar naar bed.
Morgen weer vroeg op om suiker te testen (gewoon 2x bloed prikken, 1 x nuchter en 1 x na ontbijt) en daarna nog kerstborrel.... bleeegh...
weet iemand de waardes waartussen glucose moet liggen tijdens de zwangerschap?
Achteraf loop ik er waarschijnlijk al een tijdje mee. Dus geen reden om aan de bel te trekken opeens. Ik moet alleen niet raar gaan doen en flauwvallen ofzo.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:53 schreef Suikertante het volgende:
Eresh en Tico, balen voor jullie allebei!
Inderdaad wel vroeg Eresh, ik hoop dat je toch een beetje uitdaging in je werk blijft vinden!
En Tico, hebben ze nog gezegd dat je bij bepaalde symptomen aan de bel moet trekken of is het sowieso wachten tot de 27e? Wat kan de gyn nu meer doen dan de vk?
Niet goed??quote:Op donderdag 20 december 2012 19:04 schreef Estrys het volgende:
Ooooo ik moet nu echt enorm op mijn handen zitten.
Flauwvallen kan allebei zijn, te hoog of te laag. Dus als ik onderuit ga weten we niet hoe en wat. Dus dat is dan een reden om meteen te bellen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:05 schreef Suikertante het volgende:
Oh dat is fijn, dat je dat weet. Omdat je morgen net even wilde flauwvallen, kun je dat nu cancelen
Ik val eigenlijk nooit flauw dus ik zou sowieso bellen, maar het is wel goed dat je weet wat voor dingen je in de gaten moet houden ja. Wel lastig als je je raar voelt dat je niet weet of je nu juist bij moet eten of niet..quote:Op donderdag 20 december 2012 19:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Flauwvallen kan allebei zijn, te hoog of te laag. Dus als ik onderuit ga weten we niet hoe en wat. Dus dat is dan een reden om meteen te bellen.
Ik ben er ook echt helemaal klaar mee nu. Haal dat kind maar gewoon, dan heb ik m'n lijf terug en baby heeft dan geen last meer van een kapotte mama.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:07 schreef Estrys het volgende:
Ik ga dit weekend bevallen. Ik ben er klaar mee. Ik. Wil. Mijn. Baby
Don't want to burst your bubble maar ik betwijfel of dat kan. Het heeft te maken met logistiek en hele lullige dingen. De geboortekliniek wordt gezien als een verplaatste thuissituatie die losstaat van het ziekenhuis, en de kraamvrouwen en baby's worden ook zo behandelt. Dat betekent dat als er iets is met jou dat je naar beneden moet, de gyn komt niet naar boven. Idem dito voor je baby, als er iets is, moet hij/zij naar beneden of naar de couveuseafdeling verplaatst worden want de kinderarts komt niet op de kliniek. 's nachts bij spoed voor de baby moet je zelfs naar het jkz omdat daar de kinderarts in huis is en in het mch nietquote:Op donderdag 20 december 2012 18:19 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ze hebben daar ook een unit met couveuses enzo. Dus ergens verwacht ik dat babies die een beetje extra controle nodig hebben daar wel mogen zijn.
moet je spuiten trouwens of kun je het met een dieet reguleren?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:10 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik ben er ook echt helemaal klaar mee nu. Haal dat kind maar gewoon, dan heb ik m'n lijf terug en baby heeft dan geen last meer van een kapotte mama.
Ik weet nog helemaal niets verder.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:12 schreef mignonne het volgende:
[..]
moet je spuiten trouwens of kun je het met een dieet reguleren?
succesquote:Op donderdag 20 december 2012 19:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik weet nog helemaal niets verder.
Ik heb denk genoeg vragen nu voor donderdag ja.
Aan de andere kant ben ik al 2x bevallen op de 12e en dat beviel anders ook prima.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:19 schreef mignonne het volgende:
[..]
succes![]()
alles opschrijven wat in je opkomt hoor.
Ja maar ik niet! En laat ik nou echt 0 zin hebben om m'n lijf eigenlijk in een walvissenjurk te hijsen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:27 schreef Estrys het volgende:
Niet nodig, ik ga dit weekend toch bevallen.
Veel neuken met ananassen. En pannenkoeken morgen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:29 schreef Estrys het volgende:
Ik gok dat het nog zeker een week gaat duren hoor. Maar als ik het vaak genoeg zeg misschien kan ik onze dochter dan overtuigen.
Zeg nooit nooit Estrys. Wie weet is het een voorgevoel dat je echt dit weekend gaat bevallen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:29 schreef Estrys het volgende:
Ik gok dat het nog zeker een week gaat duren hoor. Maar als ik het vaak genoeg zeg misschien kan ik onze dochter dan overtuigen.
Waar haal ik deze tijd van het jaar een ananaspak vandaan?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Veel neuken met ananassen. En pannenkoeken morgen.
Oh! Maar dikke dikke kans dat de kleine gewoon bijgevoed moet worden met fles. Gezondheid van de kleine gaat echt voor borstvoeding. Laag suiker voor een kleintje is gewoon gevaarlijk. Ik ga vragen ja of ik misschien meteen mag kolven en of dat voldoende is. Maar elke bevalling en kraamtijd is anders, wie zegt dat de melk meteen op gang is. Dat risico ga ik niet lopen door dan heel stellig te zijn met geen fles.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:48 schreef Brighteyes het volgende:
Estrys, ik duim voor je!
En Tico, wat lastig dat het voor jezelf dus niet in te schatten is of het te hoog of te laag is qua gevoel.
En wat ben ik blij, als ik jouw getut lees, dat ik dat dus nooit gehad heb. Ik heb wel moeten prikken wegens zelf te dik en kreeg van de vk ook alvast het foldertje met het dieet mee 'want dat kon sws geen kwaad', maar mijn suiker was steeds ok.
Tip vam mijn vk was destijds gewoon om een extra flesje vragen zodat zijn suiker niet de kans zou krijgen om te dippen. Mss kan je op een bv site eens vragen of dat met flink veel aanleggen ook zo werkt?
Ik heb zelf geen apparaatje. Dat had ik te leen van m'n vader. Die heeft het ook zelf nodig.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:52 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt toch heel gemakkelijk zelf prikken en controleren? Dan kun je in ieder geval eens een paar dagen bekijken wat bepaald eten met je doet, en als je daar een lijn in ziet, dingen juist wel of niet eten/drinken.
Vreemd dat je nu ook weer een week moet wachten op de volgende afspraak.
Zou het geen ontsteking zijn? Heb je koorts?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:58 schreef Kyara het volgende:
Tico, wat balen dat je nu eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid hebt.
Iemand nog tips hoe oorpijn te verhelpen? Zit echt zo vast en straalt helemaal via kaak naar oren en dat is echt niet fijn. Ging net al bijna onderuit van de pijn. Stomen al geprobeerd maar het komt maar niet los.
straalt het vanuit je kaak naar je ene oor en wordt t erger als je flink bijt? Mss ff langs de tandarts, kan wortelkanaal zijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:58 schreef Kyara het volgende:
Tico, wat balen dat je nu eigenlijk nog steeds geen duidelijkheid hebt.
Iemand nog tips hoe oorpijn te verhelpen? Zit echt zo vast en straalt helemaal via kaak naar oren en dat is echt niet fijn. Ging net al bijna onderuit van de pijn. Stomen al geprobeerd maar het komt maar niet los.
Ik had er ook geen, die kreeg ik voorgeschreven door het ziekenhuis. Tuurlijk heeft je vader hem zelf nodig, maar ik vind het wat raar dat ze je zo laten gaan voor weer een week.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:02 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb zelf geen apparaatje. Dat had ik te leen van m'n vader. Die heeft het ook zelf nodig.
Ja, dat is natuurlijk ook zo, van dat op gang komen.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:51 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh! Maar dikke dikke kans dat de kleine gewoon bijgevoed moet worden met fles. Gezondheid van de kleine gaat echt voor borstvoeding. Laag suiker voor een kleintje is gewoon gevaarlijk. Ik ga vragen ja of ik misschien meteen mag kolven en of dat voldoende is. Maar elke bevalling en kraamtijd is anders, wie zegt dat de melk meteen op gang is. Dat risico ga ik niet lopen door dan heel stellig te zijn met geen fles.
een dieet kan niet voor iedere zwangere, bij veel vrouwen is insuline spuiten de enige optie.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:52 schreef miss_sly het volgende:
Je kunt toch heel gemakkelijk zelf prikken en controleren? Dan kun je in ieder geval eens een paar dagen bekijken wat bepaald eten met je doet, en als je daar een lijn in ziet, dingen juist wel of niet eten/drinken.
Vreemd dat je nu ook weer een week moet wachten op de volgende afspraak.
Het is enorm druk en kerst enzo. Ik snap het wel denk ik. Ik had een belafspraak voor tussen 10 en 12 en pas na 16 werd ik gebeld omdat er eerder nog geen arts de tijd had gehad om de uitslag te beoordelen. Het zal wel een hele drukke tijd zijn.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:10 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik had er ook geen, die kreeg ik voorgeschreven door het ziekenhuis. Tuurlijk heeft je vader hem zelf nodig, maar ik vind het wat raar dat ze je zo laten gaan voor weer een week.
We zien het wel. Ik schiet al behoorlijk omhoog van m'n bakje havermout.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
een dieet kan niet voor iedere zwangere, bij veel vrouwen is insuline spuiten de enige optie.
Met een dieet en als dat goed gaat mag je in principe bij je vk blijven tico
Ja, weet ik, maar als je al zo ver zwanger bent, is inregelen van de insuline erg lastig. En als de afspraak pas volgende week is, geef iemand dan vast wat handvatten om die week al zogoed mogelijk door te komen! Nu is de boodschap dat het niet goed is, maar we doen er pas over een week wat aan. Ik zou daar geen fijn gevoel bij hebben.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:11 schreef mignonne het volgende:
[..]
een dieet kan niet voor iedere zwangere, bij veel vrouwen is insuline spuiten de enige optie.
Met een dieet en als dat goed gaat mag je in principe bij je vk blijven tico
Klopt, maar ik loop er al weken mee. Week meer of minder, denk ik dan. Er zullen vast spoedeisendere gevallen zijn dan dit. In feite loop ik of mijn kindje nu geen direct gevaar.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, weet ik, maar als je al zo ver zwanger bent, is inregelen van de insuline erg lastig. En als de afspraak pas volgende week is, geef iemand dan vast wat handvatten om die week al zogoed mogelijk door te komen! Nu is de boodschap dat het niet goed is, maar we doen er pas over een week wat aan. Ik zou daar geen fijn gevoel bij hebben.
Natuurlijk is het druk, maar als iets belangrijk is, dan moet het toch gewoon? Ze zeggen toch ook nekt als iemand gaat bevallen: kom volgende week maar terug, het is u te druk?
Ik denk het niet. Als het echt niet goed is laten ze je echt niet nog een week lopen en over een week ben je 37 weken en kunnen ze besluiten je in te leiden mocht het niet goed zijn. Mag toch aannemen dat een gyn weet wat ie doet?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:20 schreef Ticootje het volgende:
Denk ik echt te nu echt makkelijk over??
Dat gevoel heb ik dus ook. Ik ben 36 weken zwanger, wat willen ze nu nog doen. Ik denk baby in de gaten houden en inleiden als het niet goed gaat. Volgende week is inderdaad 37 weken, voor hetzelfde geldt is protocol gewoon 38 weken inleiden en doen ze daarom niets.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:33 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Als het echt niet goed is laten ze je echt niet nog een week lopen en over een week ben je 37 weken en kunnen ze besluiten je in te leiden mocht het niet goed zijn. Mag toch aannemen dat een gyn weet wat ie doet?
Ik denk dat het er ook van af hangt wat de waarde is. Als tico op 8 zit en jij zat op 11 is dat natuurlijk wel een groot verschil en ik kan me voorstellen dat een gyn op basis daarvan een beslissing maakt.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:52 schreef miss_sly het volgende:
Mij werd destijds gezegd dat ik er te gemakkelijk over dacht, maar misschien was dat dan wel niet zo. Geen idee, ik ben er juist toen heel voorzichtig door geworden. Maar als jij het prima vindt zo, is het toch goed?
Niet echt een cadeau, maar wel leuk: soesjes maken met roze of blauwe vulling, zodat ze bij het eten daarvan zien wat t wordt!quote:Op donderdag 20 december 2012 20:58 schreef L-E het volgende:
Ik heb echt geen idee waar het hier over gaat zo nu en dan. Niet erg, ignorance is bliss. Ik schrik er wel een beetje van dat er nog maar 2 zwangeren voor 2012 op de lijst staan. 2013 is ineens eng dichtbij. En dan moet ik nog wel 6 maanden wachten voor ik moet bevallen, maar toch he
Vanmiddag goedgekeurd bij de vk. Ik mocht wel voor de tweede keer glucose laten prikken, want bij de vorige bloeduitslag was hij te hoog. Nu nogmaals geprikt, om te kijken of dat een eenmalig iets was. Zo niet, mag ik een dagcurve gaan doen. Dankzij de verhalen hier weet ik inmiddels hoe leuk dat is.
En de geslachtsbepaling was supertof! Beeb lag steeds met de teentjes te wiebelen, we hebben goed kunnen zien wat het wordt, en we zijn in de zevende hemel ermee. Het is zó geweldig!
Jullie nog leuke ideetjes hoe we dat kunnen integreren in een kerstkado om zo de schoonfamilie te verrassen?![]()
Ja, precies, maar dat was niet zo, ik zat niet heel hoog, heb ook niet hoeven spuiten, maar wel streng diëten en zelf prikken om de boel n de gaten te houden.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat het er ook van af hangt wat de waarde is. Als tico op 8 zit en jij zat op 11 is dat natuurlijk wel een groot verschil en ik kan me voorstellen dat een gyn op basis daarvan een beslissing maakt.
Als het allemaal geen klap uit zou maken en alleen mama er last van zou hebben in de vorm van flauwvallen zouden ze er geen big deal van maken natuurlijk. Dan zou er bij niemand van 35/36 weken meer iets ondernomen worden. Zo eenvoudig ligt het niet, er wordt niet voor niets zo uitgebreid getest op diabetes, hoeveel kwaad dat kan daar heeft de gyn zicht op en inzicht in. Ik vind het in elk geval typisch dat je weer naar huis gestuurd wordt en niet op zn minst langs een diabetesverpleegkundige kunt.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:58 schreef pessie het volgende:
[..]
Ik denk dat het er ook van af hangt wat de waarde is. Als tico op 8 zit en jij zat op 11 is dat natuurlijk wel een groot verschil en ik kan me voorstellen dat een gyn op basis daarvan een beslissing maakt.
Dat is heel leuk! Alleen zei Vriendje heel terecht dat we niet moeten denken dat ze het dan ook snappen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:08 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Niet echt een cadeau, maar wel leuk: soesjes maken met roze of blauwe vulling, zodat ze bij het eten daarvan zien wat t wordt!
Ja, dat laatste inderdaad! Zeker zo voor de feestdagen, geef iemand dan wat tips en adviezen en een eigen meetapparaatje, zodat ze het zelf kan monitoren.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:15 schreef mignonne het volgende:
[..]
Als het allemaal geen klap uit zou maken en alleen mama er last van zou hebben in de vorm van flauwvallen zouden ze er geen big deal van maken natuurlijk. Dan zou er bij niemand van 35/36 weken meer iets ondernomen worden. Zo eenvoudig ligt het niet, er wordt niet voor niets zo uitgebreid getest op diabetes, hoeveel kwaad dat kan daar heeft de gyn zicht op en inzicht in. Ik vind het in elk geval typisch dat je weer naar huis gestuurd wordt en niet op zn minst langs een diabetesverpleegkundige kunt.
Ja zou jammer zijn als ze dan gewoon opgegeten worden zonder dat iemand er naar om kijktquote:Op donderdag 20 december 2012 21:17 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat is heel leuk! Alleen zei Vriendje heel terecht dat we niet moeten denken dat ze het dan ook snappen.
Dat men door de eigen vreetzucht de bekendmaking van het geslacht misloopt X-)quote:Op donderdag 20 december 2012 21:26 schreef danic het volgende:
Datis juist leuk joh! En jullie helemaal dubbel van het lachen omdat niemand het door heeft. Het moet ook weer niet té obvious zijn. Maar ik zou de soesjes dan zo groot maken dat het niet in 1 hap naar binnen gaat. Dat ze de vulling wel moeten zien, zeg maar.
quote:Op donderdag 20 december 2012 22:07 schreef rebel-angel het volgende:
Dus of het is een jongen of je hebt een hoop neutrale kleding
Jij voelt je blij na de Mac? Ik zit altijd binnen een half uur op de plee.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:15 schreef Logician het volgende:
Ik heb net heeel veel geld uitgegeven bij de prenatal en 2 veeel te dure maar hele leuke "eerste" setjes gehaald, en een skipakje
![]()
en daarna heb ik de mac leeggegeten
En ik voel mij nu heeel blij en ga maar eens proberen vroeg te slapen.
Boodschappen en voor de kinderen zorgen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:18 schreef Suikertante het volgende:
Best diverse dingen doen wij, vrouwen van de wereld
Ow, nu je het zegt! Hier ook! Misschien toch maar even niet de hele dag opruimen in opdracht van hormonenquote:Op vrijdag 21 december 2012 07:48 schreef Estrys het volgende:
Goedemorgen, de laatste 'peuterloze' dag van het jaar.
Vandaag boodschappen doen en mijn kelderkast opruimen want dat is een onoverzichtelijk zooitje.
Neenee, grote schoonmaak, sporten en werken! Je moet het wel een beetje leuk interpreteren natuurlijk.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:20 schreef Estrys het volgende:
[..]
Boodschappen en voor de kinderen zorgen?
Is dat het rhesus C onderzoek?quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:44 schreef Kyara het volgende:
Ik, Midas heeft alleen mega snottebellen.
Ik dacht dat ze mijn bloedgroep en rhesusfactor allang getest hebben.
Kan het qua zelfde symptomen erg goed voorstellen, ik heb ook echt nu al de drang die hele tas in orde te willen hebben just in casequote:Op vrijdag 21 december 2012 11:30 schreef pessie het volgende:
Logi, ik durf de tas die manlief vorige week had ingepakt niet uit te pakken![]()
Envoor mijlpalen.
Das toch geen mijlpaalTJE? Laat die -tje maar wegquote:Op vrijdag 21 december 2012 08:50 schreef Shandaly het volgende:
Mijlpaaltje vandaag: 20 weken!we zijn op de helft!
Wil ze eerder? Of gewoon niet?quote:Op vrijdag 21 december 2012 15:28 schreef draculettetje het volgende:
Goede middag
Controle gehad en weer goed gekeurd
buikbaby heeft nog geen groeispurt gehad maar blijft op de lijn
wel extra afspraak voor echo en vruchtwater controle maar dat is meer zekerheid
wel komt ze waarschijnlijk terug op inleiden bij 40wk (dat ze dat niet wil doen bedoel ik) maar dat zien we dan wel weer
ze wil het niet, maar door andere is gezegd van welquote:
Wij zijn nog lang niet joh!quote:Op vrijdag 21 december 2012 17:19 schreef draculettetje het volgende:
[..]
ze wil het niet, maar door andere is gezegd van wel
maar ja eerst maar 40wk halen en danzie ik wel weer
Ik weet dat toen ik in het ziekenhuis werkte (oke, waren knieen, heupen en prostaatdingen maar goed) dat er kruisbloed werd afgenomen voor een operatie. Moest ook de dag van intake/in de buurt van de operatie. Als het een x aantal maanden eerder was afgenomen dan mocht dat niet (geen idee meer waarom is alweer even geleden).quote:Op vrijdag 21 december 2012 11:30 schreef WupWup het volgende:
Kruisbloed is bloedgroep rhesus idd. In normale situatie is het intakelab voldoende daarvoor, misschien is het iets puur logistieks?
Kruisbloed is voor het verifiëren van de bloedgroep en is bij ons in het ziekenhuis maar 3 dagen geldig. Zo ver van tevoren al bloed reserveren kan volgens mij niet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:24 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Ik weet dat toen ik in het ziekenhuis werkte (oke, waren knieen, heupen en prostaatdingen maar goed) dat er kruisbloed werd afgenomen voor een operatie. Moest ook de dag van intake/in de buurt van de operatie. Als het een x aantal maanden eerder was afgenomen dan mocht dat niet (geen idee meer waarom is alweer even geleden).
Volgens mij had Kyara fluxus vorige keer, ik weet niet of ze dan dat doen om al wat bloed te reserveren, ook ivm tweeling nu? Of is dan het bloed dat bij de intake wordt afgenomen voldoende bij een zwangerschap?
Ah kijk dat was t dan idd.quote:Op vrijdag 21 december 2012 20:50 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Kruisbloed is voor het verifiëren van de bloedgroep en is bij ons in het ziekenhuis maar 3 dagen geldig. Zo ver van tevoren al bloed reserveren kan volgens mij niet.
echttttt????? gefeliciteerd....quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:09 schreef Juud79 het volgende:
*kijkt om het hoekje*
*doet voorzichtig een stapje naar binnen*
![]()
Haha van harte gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:09 schreef Juud79 het volgende:
*kijkt om het hoekje*
![]()
Kleine Purkjes zijn de bestenquote:Op vrijdag 21 december 2012 21:09 schreef Juud79 het volgende:
*kijkt om het hoekje*
![]()
quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:49 schreef draculettetje het volgende:
Juud gefeliciteerd!
En idd tico wij zijn nog lang niet! Echt niet hoor!
Pessie bij mini L heb ik net de 40 wk niet gehaald dus geen idee wat ze zouden doen
ik had het aanbod om een nacht opgenomen te worden met pijn en slaap medicatie dus wie weet dat weer eerst dan?
10 uur gestaan?quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:04 schreef Suikertante het volgende:
Juud, gefeliciteerd!! En ik ben bijgelezen, natuurlijk alles vergeten behalve die geweldige mijlpaal van LB!
En nu ga ik heel stil liggen want tien uur gestaan en druk geweest en mini bijna niet gevoeld. Eens kijken of ie het nog doet
Oh heeeerlijk ja, ik ook!quote:Op vrijdag 21 december 2012 22:10 schreef Suikertante het volgende:
Nouja, ik werk in een winkel. Dus ik ga soms wel even zitten maar dat lukt eigenlijk nog geen vijf minuten. Maar het was een erg leuke dag en ik ben nu vijf dagen vrij!!
uh halp afkorting ik niet weetquote:
Het is ook een hormonending. Ik heb het ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap. Hijgen als een paard.quote:Op zaterdag 22 december 2012 00:17 schreef Gulara het volgende:
Hier gaat het wel ok. Ben alleen zo kortademig. En eigenlijk is het de hele dag door. Het maakt niet uit of ik me inspan of rustig op de bank zit. Ik begin me wel een beetje zorgen te maken, want ik moet nog even en hij zal wel steeds dichter bij m'n longen in de buurt komen.
Het klinkt ook zo vervelend. Elke minuut moet ik even diep ademhalen met een hele diepe zucht. Alsof ik me overal aan erger of zo.
En slapen is al zo makkelijk als je zwanger bent.quote:Op zaterdag 22 december 2012 04:44 schreef Kyara het volgende:
juud, wat een superieur nieuws! Van harte gefeliciteerd
Gulara, klinkt niet echt fijn nee.... Oorpijn is nog niet echt over. Lang leve de PCM want anders niet vol te houden. Alleenslapenis nog een probleem
Mezelf gister wel naar de kerstborrel van werk gesleurd. Maar goed ook want heuse iPad gewonnen bij de bingo. En nu dus vakantie, daarna Ziektewet en dan verlof. Dat wordt dus pas juni dat ik weer ga werkenvoor alle mijlpalen!
Ja ik was er al bang voor. Gebruik normaal heel afentoe een puffer, maar dat mag dus nu niet. Heb je toevallig een briljante tip? Of kan ik nog drie maanden als hijger door het leven?quote:Op zaterdag 22 december 2012 05:14 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het is ook een hormonending. Ik heb het ook al vanaf heel vroeg in de zwangerschap. Hijgen als een paard.
Dat laatste dus, helaas. Laatste maand is het wel minder. Verschilt een beetje van dag tot dag.quote:Op zaterdag 22 december 2012 05:17 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik was er al bang voor. Gebruik normaal heel afentoe een puffer, maar dat mag dus nu niet. Heb je toevallig een briljante tip? Of kan ik nog drie maanden als hijger door het leven?
Er zijn wel puffers die je mag! Even langs de huisarts dusquote:Op zaterdag 22 december 2012 05:17 schreef Gulara het volgende:
[..]
Ja ik was er al bang voor. Gebruik normaal heel afentoe een puffer, maar dat mag dus nu niet. Heb je toevallig een briljante tip? Of kan ik nog drie maanden als hijger door het leven?
Super voor je!quote:Op zaterdag 22 december 2012 07:34 schreef Incantrix het volgende:
Het voelt trouwens echt een beetje gek, 39 weken vandaagmet Stef was ik nu al bevallen, dus ik heb echt zo'n gevoel van 'any moment now' terwijl ik tegelijkertijd denk dat ze nog wel prima zit en dat ze nog geen zin heeft om eruit te komen. Iedereen verbaast zich ook zo dat ik het nog niet zat ben, maar van mij mg ze nog wel even bij me blijven. Pijn en ongemakken daargelaten is het roze randje er nog steeds en dat voelt zo fijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee joh!! Echt niet!quote:Op vrijdag 21 december 2012 21:52 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Maar zag ik nou dat jij en tico al wel bijna 37 weken zijn??? Hallo zeg. Dat gaat snel!
Het is zijn eerste ja.quote:
Ik moet mijn tas nog wel inpakken maar het tweede deel klinkt wel heel bekend.Hier wil ook iemand met alle geweld dat ik vandaag nog zorg dat alles ingepakt is, mocht het nodig zijn.quote:Op zaterdag 22 december 2012 11:05 schreef Ticootje het volgende:
Alleen nog sokken in m'n tas doen dan kan ik los.
En van J moet de tas ook mee als we 2e kerstdag weg gaan.Ik weet niet wie er zenuwachtiger is.
Voel je hem alweer? Ik vond het laatst ook doodeng. Hele dag drukdrukdruk en kruimel amper gevoeld Toen savonds gaan liggen en her en der voelde ik wel af en toe een klein duwtje, maar pas toen het de volgende dag weer radslagen all over was, was ik gerustgesteldquote:
ja best wel!quote:
dat mag want december is de kutste maand van het jaarquote:Op zaterdag 22 december 2012 17:15 schreef pessie het volgende:
Mag ik december even zwaar kut vinden? En vandaag even driedubbel?
quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:18 schreef Joene het volgende:
[..]
ja best wel!maar ben ook gek op de andere 2!
Ik heb bij de vorige een buikband gehad. Nu nog niet, want op zoek naar een bekkenband. Ik vond het een ideaal ding en wellicht heb ik hem straks weer nodig. Ik heb er eentje van anita, niet heel goedkoop, maar zijn geld zeker waard. Weet het niet meer precies, maar volgens mij zo'n ¤40,-quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Suikerjouw mini komt straks vast volop in beweging!
Hebben mensen hier ervaring met een ondersteunde buikband? Ik heb zulke verschrikkelijke bandenpijn dat ik niet rechtop kan lopen en zo ondertussen al 2 weken duurt. De VK heeft gekeken en gedrukt en kon niets vinden verder en urine is ook schoon. Op internet las ik over een buikband gebruiken bij bandenpijn, helpt dit echt? Want gloeiende, dit is echt niet leuk!
Ik had er ook eentje gezien van Anita. En ook gelezen dat je hem niet constant moet dragen. Maar bij dagen als vandaag moet ik toch meerdere winkels af en dat lukt bijna niet. Ik ga maandag even kijken in de stad, dankjewel!quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:53 schreef danic het volgende:
[..]
Ik heb bij de vorige een buikband gehad. Nu nog niet, want op zoek naar een bekkenband. Ik vond het een ideaal ding en wellicht heb ik hem straks weer nodig. Ik heb er eentje van anita, niet heel goedkoop, maar zijn geld zeker waard. Weet het niet meer precies, maar volgens mij zo'n ¤40,-
De band steunt tegen de onderkant van je buik aan en een stuk stof bedekt de rest van je buik. Je kunt hem gewoon onder je kleding aan.
Gebruik hem niet heel de dag, maar vooral bij extra belasting, zoals lang staan of lopen. Anders neemt de band al je spierkracht over en datis ook niet goed.
Juist dat groeien/uitzetten van je buik nu tegen de 20 weken aan kan gewoon (verdomd veel) pijn doen. Wat dat betreft mag je je zelf sowieso wel verwennen en gewoon lief zijn voor je lichaam. Lekker shoppen kan sowieso geen kwaadquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:11 schreef .Sparkling. het volgende:
Nee, geen positiebroeken. Mijn buik is deze week pas begonnen met echt uitzetten en ik wist niet dat dat zoveel kon schelen! Nog niets om naar op zoek te gaan
En ondergoed.. Ik draag eigenlijk altijd boxers, misschien ook maar eens kijken naar een andere.
Het was een foutje, jij was sneller dan ik het had aangepast. Wel iets om naar op zoek te gaan dus!quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:13 schreef papillion het volgende:
[..]
Juist dat groeien/uitzetten van je buik nu tegen de 20 weken aan kan gewoon (verdomd veel) pijn doen. Wat dat betreft mag je je zelf sowieso wel verwennen en gewoon lief zijn voor je lichaam. Lekker shoppen kan sowieso geen kwaad.
Volgens mij begreep ik je wel goed, wil je enkel aanmoedigen om lekker te gaan shoppenquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:15 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Het was een foutje, jij was sneller dan ik het had aangepast. Wel iets om naar op zoek te gaan dus!maandag ga ik met mijn zus de stad in, hopelijk kom ik met een flinke tas thuis!
Ik zal het mijn man vertellenquote:Op zaterdag 22 december 2012 18:17 schreef papillion het volgende:
[..]
Volgens mij begreep ik je wel goed, wil je enkel aanmoedigen om lekker te gaan shoppen
Hehe succes. De mijne is/was wel blij dat we hier een hele leuke outletstore hebben waar ik positiebroeken kon scoren voor 5 euro.quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:21 schreef .Sparkling. het volgende:
[..]
Ik zal het mijn man vertellen
Groot gelijk!quote:Op zaterdag 22 december 2012 18:13 schreef papillion het volgende:
[..]
Juist dat groeien/uitzetten van je buik nu tegen de 20 weken aan kan gewoon (verdomd veel) pijn doen. Wat dat betreft mag je je zelf sowieso wel verwennen en gewoon lief zijn voor je lichaam. Lekker shoppen kan sowieso geen kwaad.
Ja en het werkt echt. Tip: marktplaats.quote:Op zaterdag 22 december 2012 17:26 schreef .Sparkling. het volgende:
Suikerjouw mini komt straks vast volop in beweging!
Hebben mensen hier ervaring met een ondersteunde buikband? Ik heb zulke verschrikkelijke bandenpijn dat ik niet rechtop kan lopen en zo ondertussen al 2 weken duurt. De VK heeft gekeken en gedrukt en kon niets vinden verder en urine is ook schoon. Op internet las ik over een buikband gebruiken bij bandenpijn, helpt dit echt? Want gloeiende, dit is echt niet leuk!
quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:32 schreef Joene het volgende:
Nu moet ik een aanloop nemen dan een jump op de springplank en dan kan ik m'n bed in.
Ja juist daarom en 3,5wk van nu werd chavez geboren dus voor mijn gevoel komt het wel dichtbij met al die voorweeen. Zul je zien dat ze tot 42+ blijft zittenquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:34 schreef Fieder het volgende:
Jaaa positiebroeken Sparkling! Heerlijk!
Wow Tico nu wordt het serieusGoed gevoel zeker?
Logi je tas al klaar, fijn gevoel. Zeker omdat het toch zo onrustig blijft.Ik zal eerst maar eens opzoeken wat erin moet
ik denk dat bovenkant matras serieus boven de meter is .quote:
Geeft wel weer nieuwe mogelijkheden natuurlijkquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:36 schreef Joene het volgende:
[..]
ik denk dat bovenkant matras serieus boven de meter is .
was ook ongeveer het eerste wat ik zei ! Ik kan lekker blijven staanquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:37 schreef Logician het volgende:
[..]
Geeft wel weer nieuwe mogelijkheden natuurlijk
quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:40 schreef Sam1993 het volgende:
idd je kunt je vrouw zo veel beter een massage gevenMaar dat is vast niet wat Logi bedoeld
ja wanneer heb je een gaatje over ?quote:
Ik zal Spen vragen wanneer hij weer in staat is te ontvangenquote:Op zaterdag 22 december 2012 19:43 schreef Joene het volgende:
[..]
ja wanneer heb je een gaatje over ?
WAT IS ER?????quote:Ik zal Spen vragen wanneer hij weer in staat is te ontvangen
die 7cm van mij vergelijken met een komkommer is wat overdreven spen!quote:Op zaterdag 22 december 2012 19:50 schreef -Spenny- het volgende:
Aaaahhhhhhhhh het kwartje is gevallen, Joene kom maar op met die komkommer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |