abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120367685
Ik kwam dus via een maat van mij op een website waar ze t-shirts verkochten met één van mijn foto's erop (zie UI voor betreffende foto), nu wist ik daar niks van, nu heb ik die kerel een mailtje gestuurd voor uitleg en heeft hij hem vervolgens verwijderd. Even verder kijken leert dat die kerel niet de enige is:

http://www.cafepress.co.uk/+hoppy_puffin_shoulder_bag,663793858

http://www.cafepress.co.u(...)gle_magnet,693212376

http://www.cafepress.com/mf/69266703/hoppy-puffin_tshirt

http://www.cafepress.com/mf/69266703/hoppy-puffin_baseball-jersey

en voor het overzicht: :{

http://www.cafepress.com/(...)=cj&utm_term=1876797

Aangezien je met deze spullen een hele winkel kan vullen wil ik het deze keer niet laten zitten bij een e-mail en vragen of ze het weg willen halen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken om een vergoeding te regelen, en hoe sterk sta ik? Voor de duidelijkheid: cafepress heeft niks aan mij laten weten. Ze hebben het gespiegeld en een photoshopfilter er over heen getrokken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2012 15:04:02 ]
pi_120367983
Stap na de politie en doe aangifte...

JOUW plaatje LOL
pi_120368094
Hoe wil je bewijzen dat het ook van jou afkomstig is?

Toegegeven het lijkt opelkaar qua compositie maar ..ja ik weet de verdere details niet.
Als inderdaad blijkt dat ze jouw foto hebben gebruikt als middel voor al die producten dan kun je flink cashen.
  zondag 16 december 2012 @ 12:16:59 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120368366
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:06 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Hoe wil je bewijzen dat het ook van jou afkomstig is?
Een redelijke methode is als blijkt dat jij een hogere resolutie foto bezit dan degene die het product verkoopt.

Maar het is geen foto wat verkocht wordt, het is een tekening, zo te zien wel nagemaakt van de foto. In het beste geval kan je tot een financiele schikking komen, in het slechtste geval eindig je in jarenlange (en hele dure) rechtzaken waar uiteindelijk alleen advocaten beter van worden.
censuur :O
pi_120368457
Heb je de foto zelf gemaakt? en hoe zijn ze aan deze foto gekomen? De UI kan niet voldoende zijn om deze producten te maken. Op het internet kan ik maar een vergelijkbaar plaatje vinden dus hij is in ieder geval geen gemeengoed.

Het is sowieso een lastige casus omdat de kans aanwezig is dat de amerikaanse rechter bevoegd is. Dan zul je dus een amerikaanse advocaat moeten zoeken. Maar dat kan ik alleen beoordelen indien je meer details geeft.

DM mij even met de details van de zaak misschien kan ik helpen, dat hangt af van de omstandigheden.
pi_120369174
Als ik thuis kom zal ik het een en ander verhelderen
pi_120369792
Echt jouw afbeelding?

Hij is vrij veel te vinden op internet namelijk.
  Donald Duck held zondag 16 december 2012 @ 13:18:09 #8
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_120370068
Is dat niet gewoon een typisch loopje van die dieren? Dan kan het gewoon zijn dat het enorm lijkt op jouw foto
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  zondag 16 december 2012 @ 13:52:03 #9
379283 LittleBrownie
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_120371149
Wat een leuke foto :D
[i] When you try your best but you don't succeed. When you get what you want but not what you need. [/i]
  FOK!fotograaf zondag 16 december 2012 @ 13:58:54 #10
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_120371344
Misschien bij rechtsbijstand informeren?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_120373430
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:20 schreef dumrels het volgende:
Heb je de foto zelf gemaakt? en hoe zijn ze aan deze foto gekomen? De UI kan niet voldoende zijn om deze producten te maken. Op het internet kan ik maar een vergelijkbaar plaatje vinden dus hij is in ieder geval geen gemeengoed.

Het is sowieso een lastige casus omdat de kans aanwezig is dat de amerikaanse rechter bevoegd is. Dan zul je dus een amerikaanse advocaat moeten zoeken. Maar dat kan ik alleen beoordelen indien je meer details geeft.

DM mij even met de details van de zaak misschien kan ik helpen, dat hangt af van de omstandigheden.
De foto heb ik zelf gemaakt op vakantie in Schotland.

Waarschijnlijk hebben ze 'm van 1x.com (bijna 2 miljoen views):

http://1x.com/#!/photo/35193

Hij staat ook op m'n site:

http://www.andreasmulder.(...)1080930586&k=NtCz3qM

Tevens is hij voorbij gekomen op 9gag.com, toen had ik er niet echt een probleem mee omdat de source naar mij gelinkt was en het dus duidelijk was dat hij het gewoon doorgelinkt had, tevens is daar niks aan verdient. Maar aangezien veel mensen op 9gag zitten is de kans redelijk groot dat ze 'm daar ook van kennen:

http://9gag.com/gag/3659618

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:07 schreef Wiehoe het volgende:
Echt jouw afbeelding?

Hij is vrij veel te vinden op internet namelijk.
Hij is gepubliceerd in een paar Duitse tijdschriften + Amerikaanse versie, the Times, the Mirror en 2x in 1x.com boek. Tevens heb ik de originele RAW file. Aantonen dat ie van mij is, is dus denk ik niet zo moeilijk.

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:18 schreef __Saviour__ het volgende:
Is dat niet gewoon een typisch loopje van die dieren? Dan kan het gewoon zijn dat het enorm lijkt op jouw foto
De reden dat ie zo bekend is, is dat die pose nou juist nog nauwelijks is vastgelegd. En ik weet niet of jij dat ook met je eigen foto's hebt, maar als ik mijn eigen foto zie, herken ik 'm gelijk.

Ik heb ze over elkaar gelegd in PS:

Als dit niet mijn foto is dan ben ik Gekke Gerrit.

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 12:20 schreef dumrels het volgende:

Welke details van de zaak wil je weten?

quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 13:58 schreef Xilantof het volgende:
Misschien bij rechtsbijstand informeren?
Of juridisch loket? dat is gratis

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2012 15:05:41 ]
pi_120373764
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 14:59 schreef andreas612 het volgende:

[..]

De foto heb ik zelf gemaakt op vakantie in Schotland.

Waarschijnlijk hebben ze 'm van 1x.com (bijna 2 miljoen views):

http://1x.com/#!/photo/35193

Hij staat ook op m'n site:

http://www.andreasmulder.(...)1080930586&k=NtCz3qM

Tevens is hij voorbij gekomen op 9gag.com, toen had ik er niet echt een probleem mee omdat de source naar mij gelinkt was en het dus duidelijk was dat hij het gewoon doorgelinkt had, tevens is daar niks aan verdient. Maar aangezien veel mensen op 9gag zitten is de kans redelijk groot dat ze 'm daar ook van kennen:

http://9gag.com/gag/3659618

[..]

Hij is gepubliceerd in een paar Duitse tijdschriften + Amerikaanse versie, the Times, the Mirror en 2x in 1x.com boek. Tevens heb ik de originele RAW file. Aantonen dat ie van mij is, is dus denk ik niet zo moeilijk.

[..]

De reden dat ie zo bekend is, is dat die pose nou juist nog nauwelijks is vastgelegd. En ik weet niet of jij dat ook met je eigen foto's hebt, maar als ik mijn eigen foto zie, herken ik 'm gelijk.

Ik heb ze over elkaar gelegd in PS:

[ afbeelding ]

Als dit niet mijn foto is dan ben ik Gekke Gerrit.

[..]

Welke details van de zaak wil je weten?

[..]

Of juridisch loket? dat is gratis
Gewoon doen wat getty(?) images doet.

1000 euro per schending.
pi_120373848
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:08 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Gewoon doen wat getty(?) images doet.

1000 euro per schending.
wat is getty images? nvm, soort van pressbureau zie ik.. maarja, ik denk niet dat ze dat 1,2,3 zullen betalen

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2012 15:12:13 ]
  zondag 16 december 2012 @ 15:12:20 #14
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_120373891
Vette foto!
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_120373913
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 15:11 schreef andreas612 het volgende:

[..]

wat is getty images? nvm, soort van pressbureau zie ik.. maarja, ik denk niet dat ze dat 1,2,3 zullen betalen
Zover ik weet is getty images er behoorlijk succesvol mee.
Meestal probeert een website die een image misbruikt heeft te schikken. (expres de lat hoger leggen is wat getty doet dus eigenlijk)
pi_120374014
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:13 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Zover ik weet is getty images er behoorlijk succesvol mee.
Meestal probeert een website die een image misbruikt heeft te schikken. (expres de lat hoger leggen is wat getty doet dus eigenlijk)
Maar die handelen vanuit een bedrijf, die hebben wat meer mogelijkheden tot hun beschikking om erachter aan te zitten, bij een rechtzaak sturen ze zo iemand er heen + advocaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2012 15:15:27 ]
  zondag 16 december 2012 @ 15:24:10 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_120374337
Zoek een advocaat die voor je claims doet in no cure no claim opzet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 december 2012 @ 15:27:59 #18
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_120374500
Ben benieuwd. Wel balen TS.
Bay of Plenty
pi_120375890
Als ik dit zo zie kunnen we er vanuit gaan dat jij de foto gemaakt hebt. De afbeelding op de producten is duidelijk afgeleid van die foto, gezien de opmerkelijke pose. Het is anderen niet toegestaan om jouw afbeeldingen te gebruiken zonder je toestemming, hieronder valt ook de compilatie.

Je kunt ze hier dus op aanspreken. Er zijn nu twee partijen die je kunt aanspreken. De ontwerpers en de website die de dingen verkoopt. De ontwerpers gebruiken jouw auteursrechtelijk beschermd ontwerp om een product te maken en de website verkoopt dat materiaal. Beiden kan gezien worden als onrechtmatig. Je hebt dan ook recht op een schadevergoeding.

Wat je moet doen: Een brief sturen waarin je de website en de ontwerpers sommeert de artikelen te verwijderen en aansprakelijk stelt voor de geleden schade (gederfde winst). Daarna kunnen er twee dingen gebeuren: Ze werken mee, halen de ontwerpen eraf of betalen een vergoeding voor een licentie. Ze werken niet mee, je kunt naar de rechter.

Het probleem bij een rechtszaak zit hem voornamelijk in de bevoegdheid van de Nederlandse rechter (mag de nederlandse rechter hierover oordelen?) Ingevolge de EEX-verordering is de rechter in het land waar het schadeveroorzakende feit plaatsvindt. Op internet is dat natuurlijk lastig vast te stellen maar jurisprudentie laat zien dat de volgende factoren van belang kunnen zijn: levert de webshop aan Nederland, Is de website in het Nederlands/Engels, Wordt er in euro's betaald. Het is dus aannemelijk dat de Nederlandse rechter zichzelf bevoegd acht. Als de nederlandse rechter zichzelf niet bevoegd acht dan zul je je tot de engelse/amerikaanse rechter moeten wenden.

Ik geef juridisch advies op dit gebied en kan je hier mee helpen. Indien je intresse hebt moet je even een berichtje sturen met je telefoonnummer/skypeadres dan kunnen we kijken wat ik kan doen en wat de kosten hiervoor zijn. Je kunt dan zelf beslissen of je hiermee door wilt gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door dumrels op 16-12-2012 16:02:10 (typo) ]
pi_120384376
Theoretisch lijkt het me een duidelijke zaak. Dat deze foto van jou is staat buiten kijf, dat dit ontwerp daar 1:1 van overgenomen is ook. Ik heb genoeg artikelen gelezen over hoe het vooraf te regelen inclusief vergoedingen.

Hoe dit achteraf geregeld moet worden bij inbreuk weet ik niet maar het lijkt me toch dat je een sterke zaak moet hebben. Zou inderdaad even juridisch advies inhuren, eventueel op het bovenstaande aanbod in gaan want ik denk dat je hier, zelfs als dat nooit je doel is/was, nog een flinke vergoeding voor kunt krijgen ;)
pi_120385242
't lijkt dat die site een soort verkoopkanaal voor individuele verkopers is.

En er zijn meerdere die op jouw foto gebaseerd zijjn... zowel 'clipart' als lijntekeningen

http://www.cafepress.com/dd/70869514

http://www.cafepress.com/dd/69266703

Ik vraag me alleen af of een tekening van een houding van een dier iets is waar copyrights op zitten. Het is nl niet 1:1 jouw foto. Wel kun je logischerwijs stellen dat die van jouw foto afgeleid kan zijn, maar er is niet gezegd dat dit beest nooit elders ook zo'n beweging kan doen.

http://www.cafepress.com/(...)x?page=iprights.aspx

[ Bericht 10% gewijzigd door DJSmiley op 16-12-2012 19:58:24 ]
pi_120389515
Ik ga denk nog even dezelfde vraag stellen op een forum met wat professionals, misschien dat die wat ervaring kunnen delen, tevens zal ik naar juridisch loket gaan en dan vervolgens een brief sturen (waarom geen e-mail eigenlijk?). Ik denk dat dat de beste volgorde is om te beginnen.
pi_120398219
http://www.law.cornell.edu/uscode/text/17/504

Dit is een artikel uit het Amerikaanse wetboek dat precies over jouw situatie gaat. Ik ben te moe om het allemaal te lezen, maar misschien dat er iets handigs in staat?
pi_120398819
quote:
7s.gif Op zondag 16 december 2012 20:48 schreef andreas612 het volgende:
Ik ga denk nog even dezelfde vraag stellen op een forum met wat professionals, misschien dat die wat ervaring kunnen delen, tevens zal ik naar juridisch loket gaan en dan vervolgens een brief sturen (waarom geen e-mail eigenlijk?). Ik denk dat dat de beste volgorde is om te beginnen.
Als ik het goed heb, zijn e-mails niet rechtsgeldig. Zoiets moet volgens mij altijd met een aangetekende brief. Correct me if I`m wrong :)
pi_120402953
Ik zat nog die policy door te lezen van cafepress + de site zelf en het blijkt dus dat zowat iedereen zijn of haar dingen kunnen uploaden en verkopen (bijv. plaatjes e.d. op allerlei huishoudelijke artikelen). Ze zeggen daaronder: als de copyright geschonden wordt meldt dit dan hier, dan worden alle betreffende artikelen verwijderd, als je kijkt naar die samenvatting in de OP, dan is al dat spul ook van één 'user'. Kan ik dan alsnog dat bedrijf aanklagen? lijkt me dat zij dat wel op orde hebben anders krijgen ze elke dag een claim aan hun broek. Aan de ene kant is dat logisch maar aan de andere kant: als er van die spullen verkocht zijn heb ik toch recht op een deel neem ik aan :?
pi_120405494
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 00:36 schreef andreas612 het volgende:
Ik zat nog die policy door te lezen van cafepress + de site zelf en het blijkt dus dat zowat iedereen zijn of haar dingen kunnen uploaden en verkopen (bijv. plaatjes e.d. op allerlei huishoudelijke artikelen). Ze zeggen daaronder: als de copyright geschonden wordt meldt dit dan hier, dan worden alle betreffende artikelen verwijderd, als je kijkt naar die samenvatting in de OP, dan is al dat spul ook van één 'user'. Kan ik dan alsnog dat bedrijf aanklagen? lijkt me dat zij dat wel op orde hebben anders krijgen ze elke dag een claim aan hun broek. Aan de ene kant is dat logisch maar aan de andere kant: als er van die spullen verkocht zijn heb ik toch recht op een deel neem ik aan :?
Ligrt eraan hoe ze zich juridisch hebben ingedekt tegen copyrightschendingen.

Beetje hetzelfde probleem waar usenet/piratebay sites etc tegenaanlopen.
Hun kunnen ook blijkbaar verantwoordelijk worden gehouden voor wat random users uploaden of sharen.

Of het in dit geval ook zo simpel ligt.. ik zou toch maar idd mooi juridisch advies zoeken.
  Forum Admin maandag 17 december 2012 @ 08:54:54 #27
58651 crew  murp
murp
pi_120405741
Het is gewoon jouw foto en jij bezit daar copyright op. Heb jij misschien op een website je licentie anders gezet ipv full copyright?
  maandag 17 december 2012 @ 08:58:51 #28
45206 Pietverdriet
pi_120405789
eerste stap, stuur ze een gepeperde rekening met printscreens van hun sites.
tweede stap, doe aangifte van schending copyright, en meld dat aan de mensen die een rekening stuurt.
derde stap, val de officier van justitie lastig.
pi_120407927
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
eerste stap, stuur ze een gepeperde rekening met printscreens van hun sites.
tweede stap, doe aangifte van schending copyright, en meld dat aan de mensen die een rekening stuurt.
derde stap, val de officier van justitie lastig.
Officier van justitie?

Volgens mij valt het auteursrecht niet onder strafrecht maar ik kan me vergissen natuurlijk.
  maandag 17 december 2012 @ 10:42:58 #30
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120408017
Geen aangifte doen maar een rekening sturen, aangetekend en daarin zeggen dat je een reekening stuurt met boete want gejat zonder toestemming en dat ze inbreuk hebben gemaakt op je naburige rechten. Dit win je altijd als ze het voor laten komen.

Daarna aanmaning en daarna advocaat

[ Bericht 8% gewijzigd door Stefan op 17-12-2012 10:52:38 ]
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_120413283
quote:
19s.gif Op maandag 17 december 2012 08:54 schreef murp het volgende:
Het is gewoon jouw foto en jij bezit daar copyright op. Heb jij misschien op een website je licentie anders gezet ipv full copyright?
Hoe bedoel je dit? Als mensen op mijn website willen kopieren krijgen ze de melding dat deze copyright en auteursrechtelijk beschermd is. Als ze van 1x.com willen kopiëren staat mijn naam met copyright + 1x.com eronder.. dus ze hebben het bewust omzeilt neem ik aan...
pi_120413397
Ik had ook nog even die 'no cure no pay' opgezocht, maar dat is alleen succesvol als je de rechtzaak wint, als je verliest moet je de kosten betalen van de tegenpartij.. :{ Als ik iets niet kan momenteel is het een dergelijk bedrag ophoesten..
pi_120413516
Dit kan je bijna niet meer verliezen toch?
  maandag 17 december 2012 @ 13:53:31 #34
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120414702
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 13:22 schreef andreas612 het volgende:
Ik had ook nog even die 'no cure no pay' opgezocht, maar dat is alleen succesvol als je de rechtzaak wint, als je verliest moet je de kosten betalen van de tegenpartij.. :{ Als ik iets niet kan momenteel is het een dergelijk bedrag ophoesten..
Rekening sturen met begeleidende brief. Ik heb dit jaar al twee keer met succes zo'n akkefietje gehad
pi_120415571
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 13:53 schreef Stefan het volgende:

[..]

Rekening sturen met begeleidende brief. Ik heb dit jaar al twee keer met succes zo'n akkefietje gehad
Maar jij doet dit ook als beroep? want 'k ben gewoon student en als ik een rekening op stel zal deze bij lange niet hetzelfde eruit zien als een 'pro'..
  maandag 17 december 2012 @ 14:22:37 #36
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120415891
quote:
7s.gif Op maandag 17 december 2012 14:14 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Maar jij doet dit ook als beroep? want 'k ben gewoon student en als ik een rekening op stel zal deze bij lange niet hetzelfde eruit zien als een 'pro'..
je brief en factuur moet je opstellen als pro, dus daarom niet meteen gaan roepen mag niet en rechtbank, gewoon die factuur sturen met een strenge brief
  Forum Admin maandag 17 december 2012 @ 15:50:30 #37
58651 crew  murp
murp
  Forum Admin maandag 17 december 2012 @ 17:52:02 #38
58651 crew  murp
murp
pi_120425858
quote:
19s.gif Op maandag 17 december 2012 17:52 schreef murp het volgende:

[..]

foutje hersteld :@
Thanks :) ik ga woensdag ook nog naar het juridisch loket navraag doen.
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:04:16 #40
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120456667
Dit gelezen?
http://www.cafepress.co.u(...)x?page=iprights.aspx

Ik zou ze gewoon vandaag mailen, dat z einbreuk hebbeb gepleegd en dat je een rekening gaat sturen das echt de eerste stap
  dinsdag 18 december 2012 @ 13:39:12 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_120457815
Lekker kut dit :')
Heb er geen ervaring mee, hopelijk komt 't allemaal goed!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  dinsdag 18 december 2012 @ 15:01:16 #42
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120460664
buitenlands bedrijf ook lastig maar er staat wel het eea in een beleidsbepalingen
pi_120464851
quote:
Kan TS het niet gewoon uitbesteden aan Getty Images (oid)? Die zijn er ervaren mee, kost waarschijnlijk wel wat meer commissie, maar neemt een hoop gezeik uit handen. Zeker als je er zelf geen kaas van gegeten hebt.
pi_120503578
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 16:43 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Kan TS het niet gewoon uitbesteden aan Getty Images (oid)? Die zijn er ervaren mee, kost waarschijnlijk wel wat meer commissie, maar neemt een hoop gezeik uit handen. Zeker als je er zelf geen kaas van gegeten hebt.
Ik weet niet of zij dat doen, het is tenslotte een probleem buiten hun bedrijf om. Tevens zojuist teruggekomen van juridisch loket, zij konden geen antwoord geven omdat het te specifiek was en hebben mij doorverwezen naar clinic.nl. Heb daar zojuist het aanvraagformulier verzonden en moet het dus afwachten.
Ze geven antwoord binnen 10 dagen, beetje jammer maar ik heb liever dat ik het goed op een rijtje heb dan dat ik te snel een brief stuur waardoor het wellicht in de soep kan lopen.
  woensdag 19 december 2012 @ 12:51:53 #45
45206 Pietverdriet
pi_120503692
Zorg dat je bewijs hebt, en stuur ze een rekening.
pi_120503777
Mooie foto wel :s)
Ben benieuwd hoe het afloopt
blablablablablablablablablablablablablabla
  woensdag 19 december 2012 @ 13:03:05 #47
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120504122
Lees hun disclaimers en voorwaarden, daar staat ook al het een en ander op
pi_120505883
quote:
0s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:03 schreef Stefan het volgende:
Lees hun disclaimers en voorwaarden, daar staat ook al het een en ander op
Jup, maar daar hebben ze het over melden en dan verwijderen ze het, ze gaan natuurlijk niet zeggen van als wij jouw copyright schenden stuur dan maar een rekening, wij zullen deze betalen.. daarom twijfel ik ook dat ze direct akkoord gaan.
  woensdag 19 december 2012 @ 14:03:33 #49
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_120506397
Ze gaan ws proberen te onderhandelen
pi_120509045
Anders kun je natuurlijk ook achter de verkoper(s) zelf aan gaan.
  Forum Admin vrijdag 4 januari 2013 @ 12:33:37 #51
58651 crew  murp
murp
pi_121147017
en nog iets gehoord of iets gedaan?
pi_121151117
quote:
19s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 12:33 schreef murp het volgende:
en nog iets gehoord of iets gedaan?
tja, ik wilde nog even die juridische instelling afwachten, antwoord zou binnen 2 weken verstrekt worden maar daar zaten de feestdagen nog tussen :{ 'k wacht nog even paar dagen en dan stuur ik zelf gewoon wat denk ik.
pi_121187769
Ik begrijp dus dat je er serieus werk van gaat maken?

Houd je dan ook rekening met het gegeven dat sommigen zich van de domme houden en niks van zich laten horen en het op een dagvaarding laten aankomen eer ze echt wat gaan doen om je tegemoet te komen.(op het laatste moment dus)

Dit i.v.m allerlei kosten die hiermee gepaard gaan.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:44:13 #54
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121187905
quote:
7s.gif Op woensdag 19 december 2012 13:50 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Jup, maar daar hebben ze het over melden en dan verwijderen ze het, ze gaan natuurlijk niet zeggen van als wij jouw copyright schenden stuur dan maar een rekening, wij zullen deze betalen.. daarom twijfel ik ook dat ze direct akkoord gaan.
ze moeten toch al betalen voor de winst die ze over jouw rug hebben gemaakt
  FOK!fotograaf zaterdag 5 januari 2013 @ 23:33:27 #55
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_121213258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:44 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ze moeten toch al betalen voor de winst die ze over jouw rug hebben gemaakt
Wat denk je van alle winst (of liever, alle omzet?).
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_121388411
Oké, heb net contact gehad met clinic (juridisch loket gespecialiseerd op auteurs inbreuk e.d.), en zij zeggen dat die website inbreuk maakt op mijn auteursrecht, onafhankelijk of hij het overgetekend heeft of een of ander PS filter heeft gebruikt, ik ga dus een aangetekende brief sturen naar dat bedrijf met een factuur erin. Dan afwachten hoe hun reactie is. Moet alleen nog wel de hoogte van het bedrag voor de licentie bepalen.
Ze had gezegd dat er op de Nederlandse fotografen federatie voorbeelden staan voor prijshoogtes (van professionele fotografen), alleen die kan ik niet echt vinden.. :?

Ik schrijf die brief dit weekend.
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:19:19 #57
78918 SeLang
Black swans matter
pi_121388712
Het hele web staat vol met dat plaatje

http://www.tineye.com/sea(...)4225ed65fc26d94aa34/
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 10 januari 2013 @ 12:39:35 #58
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121389282
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:09 schreef andreas612 het volgende:
Moet alleen nog wel de hoogte van het bedrag voor de licentie bepalen.
20% van de verkoopprijs van alles wat ze verkopen, plus EUR 1000 vanwege de inbreuk.
pi_121389517
--

[ Bericht 99% gewijzigd door kip-kerrie op 10-01-2013 12:48:04 ]
pi_121389828
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

20% van de verkoopprijs van alles wat ze verkopen, plus EUR 1000 vanwege de inbreuk.
1000 euro per inbreuk.

je kan ook eigen bedrag invullen, bijv 250 per inbreuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 10-01-2013 13:04:08 ]
pi_121391023
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:19 schreef SeLang het volgende:
Het hele web staat vol met dat plaatje

http://www.tineye.com/sea(...)4225ed65fc26d94aa34/
Alleen solent daarvan is commercieel, en die hebben betaalt voor een license, dus de rest boeit me niet.
pi_121391434
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

kom je rond de 1600..

quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:57 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

1000 euro per inbreuk.

je kan ook eigen bedrag invullen, bijv 250 per inbreuk.
1000 per product kan natuurlijk niet, het gaat om 122 producten.. 250 is dan ook al buitensporig
pi_121391664
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

kom je rond de 1600..

[..]

1000 per product kan natuurlijk niet, het gaat om 122 producten.. 250 is dan ook al buitensporig
Zo gaat dat hoor. :Y

Doet die getty's images gedoe.
1000 per overtreding.

Het is immers niet 1x je foto op een site.
Nee het is 100x je foto op tig verschillende producten.

Uiteindelijk kun je natuurlijk schikken of voor een lager bedrag overeenkomen.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 21:50:34 #64
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_121450854
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 12:09 schreef andreas612 het volgende:
Oké, heb net contact gehad met clinic (juridisch loket gespecialiseerd op auteurs inbreuk e.d.), en zij zeggen dat die website inbreuk maakt op mijn auteursrecht, onafhankelijk of hij het overgetekend heeft of een of ander PS filter heeft gebruikt, ik ga dus een aangetekende brief sturen naar dat bedrijf met een factuur erin. Dan afwachten hoe hun reactie is. Moet alleen nog wel de hoogte van het bedrag voor de licentie bepalen.
Ze had gezegd dat er op de Nederlandse fotografen federatie voorbeelden staan voor prijshoogtes (van professionele fotografen), alleen die kan ik niet echt vinden.. :?

Ik schrijf die brief dit weekend.
Staat die info niet ook op DPZ?
Life is what you make it.
  vrijdag 11 januari 2013 @ 22:51:03 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121454107
quote:
7s.gif Op donderdag 10 januari 2013 13:45 schreef andreas612 het volgende:
Het hele idee is natuurlijk dat het buitensporig is: ze hebben het inbreuk gepleegd. Als ze vooraf een overeenkomst zouden maken zouden ze een prijs kunnen onderhandelen, nu niet.
Uiteraard ben jij beter af met een schikking. Getty doet dat inderdaad ook: flinke rekeningen sturen.

Alternatief: wellicht kan je de rechten verkopen aan een grote partij (zoals Getty) die er vervolgens achteraan gaat?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 15:26:38 #66
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121471719
Je kan beter schikken, een rechtszaak kost je uiteindelijk geld
  FOK!fotograaf zaterdag 12 januari 2013 @ 17:20:11 #67
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_121474890
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 15:26 schreef Stefan het volgende:
Je kan beter schikken, een rechtszaak kost je uiteindelijk geld
De kosten van de rechtszaak moet je dan ook bij ze verhalen. En ik denk dat je goede kans hebt dat dat lukt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_121475202
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

De kosten van de rechtszaak moet je dan ook bij ze verhalen. En ik denk dat je goede kans hebt dat dat lukt.
Daar moet je je niet in vergissen. Natuurlijk is het overduidelijk dat dit gekopieerd is, maar dat maakt niet direct dat de site ook aansprakelijk is en dat de zaak makkelijk gewonnen is. Copyrightrecht ligt een stuk gecompliceerder dan dat, kijk naar alle heisa rond Pirate Bay en vergelijkbare sites.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 17:32:48 #69
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_121475309
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 17:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

De rechter zal ws niet eens een groot bedrag toekennen, schikken is in alle gevallen beter
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:13:49 #70
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_121476540
Spannend. Dit blijf ik even volgen. Ben je er al uit hoe veel je gaat vragen?
pi_121476779
Naja, aan de ene kant moet het natuurlijk wel wat betekenen, maar aan de andere kant ga ik mee in wat de rest zegt, ik wil eigenlijk een rechtszaak ten alle tijden voorkomen..
Moeilijk om dat zo 1,2,3 te beslissen
  zaterdag 12 januari 2013 @ 18:25:03 #72
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121476831
tvp
pi_121511470
Ik had nog een voorbeeldbrief doorgekeken maar daar hebben zij het over het volgende:

The following action must be taken within 14 days of the date of this letter

En dan de betaling e.d.

In mijn geval moet m'n brief (aangetekend) verstuurd worden naar de VS, dit kan zo 14 dagen duren.. ? Dan lijkt het mij toch dat je zoiets niet in je brief kan zetten? En als je het veranderd in '14 dagen nadat je het ontvangen hebt' is ook een beetje krom want hoe ga je controleren op welke datum hij bezorgd is..
Iemand suggesties?
pi_121511741
Ja meestal laat je zoiets dan ook door een advocaat of iets doen volgens mij.

Vooral als het ook nog eens in een ander land allemaal zit.
pi_121515547
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:56 schreef andreas612 het volgende:
In mijn geval moet m'n brief (aangetekend) verstuurd worden naar de VS, dit kan zo 14 dagen duren.. ? Dan lijkt het mij toch dat je zoiets niet in je brief kan zetten? En als je het veranderd in '14 dagen nadat je het ontvangen hebt' is ook een beetje krom want hoe ga je controleren op welke datum hij bezorgd is..
Iemand suggesties?
Dat is het mooie van aangetekende brieven. Je kan precies zien wanneer de brief is aangenomen, via track & trace. Toch?

Maar inderdaad, met een jurist de brief opstellen is natuurlijk beter, dan weet je zeker dat het waterdicht is.
pi_121515880
Was eigenlijk van plan om er pas een jurist bij te halen als diegene niet betaald of niet schikt.. dat het dus op een rechtzaak aankomt.. Als ik nu al juridische hulp inschakel ben ik al door m'n geld heen voordat dat bedrijf uberhaupt reageert.
pi_121807667
Brief is verzonden, komt of donderdag aan, of volgende week dinsdag, aangetekend verstuurd, en kan dan online de ontvangsthandtekening checken via track en trace. Afwachten maar.
pi_122437374
Ik ben benieuwd :)
Ehmm
pi_122438443
Hij zou afgelopen dinsdag al aangekomen moeten zijn maar d'r staat nog steeds 'zending is onderweg'
pi_122453168
De reacties in dit topic lijken me toch wat te opportunistisch.

Allereerst is het geen Nike of Armani, maar gewoon een webshop waar mensen zelf foto's kunnen uploaden. Die productafbeeldingen worden volgens mij gewoon digitaal gemaakt en zijn dus nog niet echt gedrukt (dat er dus 120 verschillende producten zijn zegt niet zo veel). De kans lijkt mij dan ook groot dat er van die producten slechts enkele of geen verkocht zijn.

Hoewel overduidelijk is dat de foto gebruikt is, lijkt het me ook nog maar de vraag of je zo'n zaak eventueel zou winnen. De foto is niet rechtstreeks gebruikt maar nagetekend. Daarnaast is het geen afbeelding van een mens maar van een dier, iets waar iedereen rechtenvrij afbeeldingen van kan maken. Ook zal de tegenpartij een andere foto kunnen zoeken die er in de verste verte niet op lijkt, maar voor de rechter toch genoeg overeenkomsten heeft. Ik ben geen jurist, maar weet wel dat auteursrecht over het algemeen zeer moeilijk aan te tonen is en zaken niet vaak gewonnen worden.

Verder is het wel kut om zulke dingen achteraf te ontdekken, dus succes er mee.
  maandag 4 februari 2013 @ 17:22:36 #81
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122470356
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 02:53 schreef I0_0I het volgende:
Ook zal de tegenpartij een andere foto kunnen zoeken die er in de verste verte niet op lijkt, maar voor de rechter toch genoeg overeenkomsten heeft.
Zoek dan eens een foto die er op lijkt :?
pi_122527724
Post is gisterochtend om 11:14 aangekomen :7

hoop dat er wat gaat gebeuren :{
  dinsdag 5 februari 2013 @ 22:41:42 #83
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_122532685
Ben benieuwd.
Bay of Plenty
pi_122534230
Iedereen volgt je voortgang :D

Zal wel tof zijn als hier iets uitkomt in je voordeel.
pi_122534762

[ Bericht 100% gewijzigd door Leslie.Chow op 05-02-2013 23:18:10 (Dubbel) ]
pi_122534838
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:16 schreef Leslie.Chow het volgende:
Dat beestje moest eens weten hoeveel geld er over zijn rug wordt verdient. TS als het je lukt iets te vorderen vind ik dat je het beestje heel veel voedsel moet geven.
pi_122535284
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:17 schreef Leslie.Chow het volgende:

[..]

:D

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 februari 2013 23:06 schreef Orbox het volgende:
Iedereen volgt je voortgang :D

Zal wel tof zijn als hier iets uitkomt in je voordeel.
tja, 'k hoop het maar acht de kans eigenlijk minimaal
pi_122632641
Vandaag e-mail gekregen:

quote:
Dear Mr. XXX

Thank you for your January 20, 2013 notification regarding the possible infringement of your rights by a user of our service. In accordance with our Intellectual Property Rights Policy, we have prevented the user from using the images on products for sale through their store.

Pursuant to your request and in accordance with our Privacy Policy, below please find the contact information for the user of our service so you may contact them directly regarding your concerns.
En dan de contactinformatie van die user. Oftewel, ze verwijzen me gewoon lekker door naar diegene die ze geupload heeft. Nu is de vraag welke aansprakelijk gesteld kan worden. Die user of dat bedrijf.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-02-2013 19:24:43 ]
  vrijdag 8 februari 2013 @ 12:22:36 #89
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122633778
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 11:43 schreef andreas612 het volgende:
Vandaag e-mail gekregen:

[..]

En dan de contactinformatie van die user. Oftewel, ze verwijzen me gewoon lekker door naar diegene die ze geupload heeft. Nu is de vraag welke aansprakelijk gesteld kan worden. Die user of dat bedrijf.
Ik vrees dat zo'n bedrijf dat juridisch behoorlijk heeft afgetimmerd.
pi_122651831
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:22 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Ja, anders blijven ze betalen.. 'k zal binnenkort weer contact opnemen met juridisch loket en vragen of ik verder moet gaan met dat bedrijf of met die user. Ik kan gewoon diezelfde brief gebruiken gok ik zo (op paar kleine aanpassing na).
  FOK!fotograaf vrijdag 8 februari 2013 @ 22:13:34 #91
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122657877
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 februari 2013 12:22 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Lijkt mij dat dit niets zegt, anders hadden Megaupload en piratebay e.d. eigenaren ook niet zulke grote problemen gehad. Is natuurlijk mooi makkelijk, maar zij faciliteren. Iedere idioot die je hiermee weer wegschrijft is mooi meegenomen, maar als host zijn zij, ook in de USA, lijkt me, aansprakelijk.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_122744706
Vandaag een mail ontvangen van die user. Ze zegt sorry en dat ze de foto van een vriend had gekregen en dus niet wist dat ie van mij was (geen idee wat daarvan klopt maargoed..), maar ze vraagt wel naar een evt. compensatie oplossing.
Ik heb haar dus dezelfde brief van cafepress meegestuurd en het bedrag omgezet naar GBP en maar gezegd dat ze dat moet overmaken. Geen idee of ze dat pikt, maar dat wacht ik dan maar even af.
pi_122746725
:{ Die user stuurt me nu een heel sentimenteel verhaal dat ze niet wist dat de foto copyright beschermd was, dat ze nu alles verwijderd heeft, dat ze net van de universiteit komt en geen geld heeft en of ik haar wil vergeven.. (woorden als 'I beg')

Wat moet ik hier mee..? voor hetzelfde geld is het gewoon een kerel van 50 die niet wilt betalen, of ze spreekt de waarheid, maarja, zo blijf je uitzonderingen maken..
  maandag 11 februari 2013 @ 12:55:04 #94
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122747184
Ik denk dat je overschat welk type bedrijf je te maken hebt. Dit is geen Walmart waar miljarden te halen zijn maar waarschijnlijk een particulier die een paar tientjes probeert te verdienen met een creatief idee. De kans is groot dat ze zelfs helemaal niets heeft verkocht van de betreffende objecten (die wellicht nieteens bestaan maar digitaal zijn gecreëerd)
Mijn reisverslagen
  Forum Admin maandag 11 februari 2013 @ 12:55:09 #95
58651 crew  murp
murp
pi_122747190
Tja, die keuze moet je helemaal zelf maken he
pi_122747259
Vraag een Skype gesprek aan, zie je vanzelf of het een studente is of een kerel van 50.

Trouwens, 3 van de 5 linkjes in je OP werken nog steeds, kan nog steeds die dingen bestellen.
pi_122747959
quote:
2s.gif Op maandag 11 februari 2013 12:55 schreef SeLang het volgende:
Ik denk dat je overschat welk type bedrijf je te maken hebt. Dit is geen Walmart waar miljarden te halen zijn maar waarschijnlijk een particulier die een paar tientjes probeert te verdienen met een creatief idee. De kans is groot dat ze zelfs helemaal niets heeft verkocht van de betreffende objecten (die wellicht nieteens bestaan maar digitaal zijn gecreëerd)
Kon d'r op facebook vinden, maar ze is in 2010 afgestudeerd van de uni, dus dat verhaal klopt niet helemaal.. en ze is afgestudeerd in grafische vormgeving, ga mij niet vertellen dat je dan niet weet dat foto's copyright beschermd zijn.
pi_122748347
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:21 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Kon d'r op facebook vinden, maar ze is in 2010 afgestudeerd van de uni, dus dat verhaal klopt niet helemaal.. en ze is afgestudeerd in grafische vormgeving, ga mij niet vertellen dat je dan niet weet dat foto's copyright beschermd zijn.
Dan leg je dat voor haar neus neer, kijken wat ze te zeggen heeft. Weet je of ze er geld aan heeft verdiend?
pi_122748424
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:31 schreef Orbox het volgende:

[..]

Dan leg je dat voor haar neus neer, kijken wat ze te zeggen heeft. Weet je of ze er geld aan heeft verdiend?
Nee, geen idee, zal ook niet na te trekken zijn denk ik, of ik moet cafepress een mail sturen.
Ik weet niet of het een slim idee is om haar te confronteren dat ik heb zitten lurken op haar facebook.
pi_122748683
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:21 schreef andreas612 het volgende:
Kon d'r op facebook vinden, maar ze is in 2010 afgestudeerd van de uni, dus dat verhaal klopt niet helemaal.. en ze is afgestudeerd in grafische vormgeving, ga mij niet vertellen dat je dan niet weet dat foto's copy
Zo te lezen is het gewoon einde verhaal. Bedrijf heeft het aardig dicht getimmerd.
Dader is een 25 jarige die niet verder nadenkt en waarschijnlijk niks verkocht heeft.

Vraag een shirtje en ga door met het leven?
pi_122762770
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Zo te lezen is het gewoon einde verhaal. Bedrijf heeft het aardig dicht getimmerd.
Dader is een 25 jarige die niet verder nadenkt en waarschijnlijk niks verkocht heeft.

Nee, 'k ga morgen naar het juridisch loket, vragen hoe ik m'n geld kan innen. Mevrouw heeft kennelijk nog de noodzaak om m'n foto ook nog op haar persoonlijke site te plaatsen. Dan houdt de liefde bij mij ook op hoor..
  FOK!fotograaf maandag 11 februari 2013 @ 19:57:58 #102
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122763083
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 13:42 schreef Godtje het volgende:

[..]

Bedrijf is verantwoordelijk, ook al roepen ze van niet. Zij moeten hun content checken.
The summer is magic!

pi_122763796
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:57 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Bedrijf is verantwoordelijk, ook al roepen ze van niet. Zij moeten hun content checken.
Oh, en thepiratebay dan? die wordt niet aansprakelijk gehouden, en soms lees je wél dat in Amerika of Duitsland individuen opgepakt worden of enorme boetes krijgen vanwege het uploaden van content (op thepiratebay).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-02-2013 20:10:35 ]
  FOK!fotograaf maandag 11 februari 2013 @ 20:11:45 #104
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122763913
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:09 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Oh, en thepiratebay dan? die wordt niet aansprakelijk gehouden, en soms lees je wél dat in Amerika of Duitsland soms individuen opgepakt worden of enorme boetes krijgen vanwege het uploaden van content (op thepiratebay).
Eigenaren erachter zijn, net als bij megaupload of hoe die tent ook heette, persoonlijk aansprakelijk gesteld. Napster van hetzelfde laken een pak.
The summer is magic!

pi_122764137
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:11 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Eigenaren erachter zijn, net als bij megaupload of hoe die tent ook heette, persoonlijk aansprakelijk gesteld. Napster van hetzelfde laken een pak.
Maar hoe kan jij met zekerheid zeggen dat het bedrijf verantwoordelijk is voor die foto? En waarom is die user niet aansprakelijk volgens jou?
  FOK!fotograaf maandag 11 februari 2013 @ 20:19:07 #106
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122764351
quote:
7s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:15 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Maar hoe kan jij met zekerheid zeggen dat het bedrijf verantwoordelijk is voor die foto? En waarom is die user niet aansprakelijk volgens jou?
Omdat het bedrijf faciliteert. Als de user aansprakelijk zou zijn, zouden de eigenaren van de door mij genoemde websites ook geen problemen hebben gehad, die ze echter wel hebben. Hoe het precies zit weet ik niet, ben geen jurist, maar het is niet zo simpel als zij proberen te schetsen.
The summer is magic!

pi_122779391
quote:

[..]

Succes dan voor Danny. Die was dan al 800 keer gestopt met FOK!
Hij moet verwijderen op verzoek en binnen een redelijke termijn.
Het zelfde voor nieuwsproviders, etc
  dinsdag 12 februari 2013 @ 09:14:57 #108
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122779592
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Danny verkoopt niets?
pi_122779849
Stuur spreadshirt ook even een brief! Maar dat zal vast dezelfde user zijn (vraagteken)

http://puffins.spreadshirt.net/
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 09:43:43 #110
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122780150
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:03 schreef Godtje het volgende:

[..]

Danny verkoopt niets en faciliteert niet om aan andere content te komen en hij vraagt ook geen geld voor het gebruik van deze site.
The summer is magic!

pi_122780187
'The Shop Partner is exclusively and solely responsible for the design and content of this shop'

Nou, dat is in iedergeval duidelijk, kwam m ook al tegen op cafepress, had al om contactgegevens gevraagd via cafepress.

Wat een gezeik ook, wordt er schijtziek van :')
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 11:08:04 #112
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122782140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef andreas612 het volgende:
Nou, dat is in iedergeval duidelijk, kwam m ook al tegen op cafepress, had al om contactgegevens gevraagd via cafepress.
Dat heeft net zoveel juridische waarde als zeggen dat de directie niet verantwoordelijk is terwijl je moet betalen voor gebruik. 0 dus.
The summer is magic!

dinsdag 12 februari 2013 @ 13:29:58 #113
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122786497
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 09:46 schreef andreas612 het volgende:
'The Shop Partner is exclusively and solely responsible for the design and content of this shop'
'I am not responsible for robbing this bank'

See my point? O-)
pi_122788712
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

'I am not responsible for robbing this bank'

See my point? O-)
;(
pi_122791224
quote:

[..]

Maar hoe zou dit bedrijf dat moeten doen dan?

Kun je verwachten dat ze een database hebben met alle afbeeldingen ter wereld en fulltime 1000 man in dienst heeft om deze handmatig te controleren?

Volgens mij doet het bedrijf gewoon wat binnen hun mogelijkheden ligt; ze laten de gebruiker verklaren dat de gebruikte afbeeldingen rechten vrij zijn, en als dat achteraf niet blijkt te zijn verwijderen ze het wel. Ik denk dus dat het juridisch ook zo gezien wordt.

The piratebay en dergelijke is een heel ander verhaal. Zij weten namelijk wel degelijk dat er illegale content op hun site staat, maar doen er juist zo min mogelijk aan om dit tegen te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door I0_0I op 12-02-2013 16:05:01 ]
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 22:10:24 #116
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122808469
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:39 schreef I0_0I het volgende:
The piratebay en dergelijke is een heel ander verhaal. Zij weten namelijk wel degelijk dat er illegale content op hun site staat, maar doen er juist zo min mogelijk aan om dit tegen te gaan.
Bij een site als superupload is dit nooit de bedoeling geweest, dat is het later geworden, ondanks goede gebruikers.
The summer is magic!

pi_122809561
Mevrouw van 't loket zegt dat ik dezelfde brief nog een keer aangetekend naar die user moet verzenden.. :{
16eu, de massol
  FOK!fotograaf dinsdag 12 februari 2013 @ 22:55:11 #118
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122811379
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:29 schreef andreas612 het volgende:
Mevrouw van 't loket zegt dat ik dezelfde brief nog een keer aangetekend naar die user moet verzenden.. :{
16eu, de massol
Loket weet eigenlijk niets.
The summer is magic!

pi_122811621
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 22:55 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Loket weet eigenlijk niets.
Naja, ik ook niet dus dat schiet niet op dan, jij ook niet, niemand hier...

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 12-02-2013 22:59:52 ]
  dinsdag 12 februari 2013 @ 23:05:31 #120
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122811943
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 februari 2013 15:39 schreef I0_0I het volgende:

[..]

Maar hoe zou dit bedrijf dat moeten doen dan?

Kun je verwachten dat ze een database hebben met alle afbeeldingen ter wereld en fulltime 1000 man in dienst heeft om deze handmatig te controleren?

Volgens mij doet het bedrijf gewoon wat binnen hun mogelijkheden ligt; ze laten de gebruiker verklaren dat de gebruikte afbeeldingen rechten vrij zijn, en als dat achteraf niet blijkt te zijn verwijderen ze het wel. Ik denk dus dat het juridisch ook zo gezien wordt.

Het verschil met TPB is dan weer dat het daar niet op hun site staat.

Wel mooi kut Andreas. Voelt niet goed dat je recht halen geld moet kosten.
Heb je bij DPZ wel eens je licht opgestoken?
pi_122812794
Dat meisje verdient er nauwelijks wat aan, die producten worden pas per bestelling geproduceerd en gedrukt en die meid krijgt een kleine percentage. Een beetje sneu om daar een schadevergoeding op te verhalen, al snap ik je wel wanneer ze jouw foto op haar website plaatst etc en dat het niet leuk is dat ze winst met jouw werk maken..

Als vormgever kan ik zeggen dat je als beginner ook niet de beste ontwerper bent en dus wilt gaan overtrekken, en kan me dan best voorstellen dat je niet al die foto's die je gaat gebruiken gaat kopen. Claim dan dat miljoenenbedrijf aan, maar die hebben zich wel goed ingedekt.

Prachtige foto trouwens ;) !
  woensdag 13 februari 2013 @ 01:05:25 #122
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122816181
Volgens mij kun je 4 dingen doen:

Haar vergeven - kost je niets, krijg je niets.

Haar om een schappelijke vergoeding vragen van een euro of 300-500 - gezien wat meerdere mensen hier gezegd hebben: zoveel heeft ze er nog niet aan verdiend. Dit kun je waarschijnlijk verder via de mail afhandelen en zou je dus ook niets kunnen kosten.

Het officieel afhandelen, inclusief een normale tot enorme schadevergoeding die daar uit kan komen rollen - we hebben het hier wel over klein Amerika, schadevergoedingen daar zijn soms bizar hoog, hoewel niet zo vaak als in de VS.

Het bedrijf achterna zitten - dit zal wel op weinig uitlopen.

Mij lijkt dat je voor optie 2 of 3 moet gaan, of iets daartussenin.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122829605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:05 schreef Tanin het volgende:
Volgens mij kun je 4 dingen doen:

Haar vergeven - kost je niets, krijg je niets.

Haar om een schappelijke vergoeding vragen van een euro of 300-500 - gezien wat meerdere mensen hier gezegd hebben: zoveel heeft ze er nog niet aan verdiend. Dit kun je waarschijnlijk verder via de mail afhandelen en zou je dus ook niets kunnen kosten.

Het officieel afhandelen, inclusief een normale tot enorme schadevergoeding die daar uit kan komen rollen - we hebben het hier wel over klein Amerika, schadevergoedingen daar zijn soms bizar hoog, hoewel niet zo vaak als in de VS.

Het bedrijf achterna zitten - dit zal wel op weinig uitlopen.

Mij lijkt dat je voor optie 2 of 3 moet gaan, of iets daartussenin.
Snap niet dat je een bizar hoge schadvergoeding wilt aanvragen, je hebt dan zelf wat centen maar je hebt dan een ander wel in hele grote problemen gebracht met torenhoge schulden. En ik geloof niet eens dat ze er meer als 200 euro mee zou hebben verdiend...
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:49:42 #124
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122829685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:47 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Snap niet dat je een bizar hoge schadvergoeding wilt aanvragen, je hebt dan zelf wat centen maar je hebt dan een ander wel in hele grote problemen gebracht met torenhoge schulden. En ik geloof niet eens dat ze er meer als 200 euro mee zou hebben verdiend...
Het is TS zijn foto, TS zijn zaak, en dus TS zijn keuze.

TS zegt dat ze gezien haar opleiding en ervaring zou moeten weten dat wat ze doet niet kan, ik kan me best voorstellen dat hij dan wat minder medelijden heeft.
Wat ik zelf in die situatie zou beslissen doet er niet zo toe.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122829808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:49 schreef Tanin het volgende:

[..]

Het is TS zijn foto, TS zijn zaak, en dus TS zijn keuze.

TS zegt dat ze gezien haar opleiding en ervaring zou moeten weten dat wat ze doet niet kan, ik kan me best voorstellen dat hij dan wat minder medelijden heeft.
Wat ik zelf in die situatie zou beslissen doet er niet zo toe.
Snap dat laatste, maar was misschien ook wel meer gericht richting TS. En ik kan ook zeggen dat ik DTP'er ben maar weet ook niet precies hoe en wat over de rechten van iemand anders werk wat nou wel en wat nou precies niet mag..
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:53:28 #126
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122829842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:52 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Snap dat laatste, maar was misschien ook wel meer gericht richting TS. En ik kan ook zeggen dat ik DTP'er ben maar weet ook niet precies hoe en wat over de rechten van iemand anders werk wat nou wel en wat nou precies niet mag..
Maar ik neem aan dat je dat nazoekt voor je iets zomaar gebruikt als je er geld aan verdient?
pi_122830071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef Tanin het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je dat nazoekt voor je iets zomaar gebruikt als je er geld aan verdient?
Daar heb je een punt, maar kan me voorstellen dat je wat overtrekt niet verwacht dat er iemand uit Nederland hier over gaat claimen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:09:15 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122830494
Ik zou in dit geval ook gewoon proberen om het op een normale manier met dat meisje op te lossen. Het zou me verbazen als ze netto meer dan een paar honderd euro heeft verdiend met die dingen. Neem dan 10% daarvan voor de copyrights, dan heb je het over een paar tientjes. Wil je daarvoor naar de rechter? Dit is geen Walmart ofzo die over jouw rug miljoenen verdient...
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:12:10 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122830624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:09 schreef SeLang het volgende:
Ik zou in dit geval ook gewoon proberen om het op een normale manier met dat meisje op te lossen. Het zou me verbazen als ze netto meer dan een paar honderd euro heeft verdiend met die dingen. Neem dan 10% daarvan voor de copyrights, dan heb je het over een paar tientjes. Wil je daarvoor naar de rechter? Dit is geen Walmart ofzo die over jouw rug miljoenen verdient...
Anderzijds, misschien doet ze dit wel met tientallen foto's..... Dan claim niet onterecht.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:12:27 #130
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122830641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:52 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Dat is dan niet zo professioneel van jou, lijkt me.
Als iemand aan de haal gaat met jouw werk, lijkt me toch ook dat je daar wat voor wilt zien.
pi_122831288
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:12 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is dan niet zo professioneel van jou, lijkt me.
Als iemand aan de haal gaat met jouw werk, lijkt me toch ook dat je daar wat voor wilt zien.
Het is ook niet zo professioneel om dingen te verkopen via zo´n spreadshirt achtig iets. Dat levert nauwelijks wat op. Er zijn maar weinige die betalen voor bijvoorbeeld een font of iets dergelijks dat wordt ook vaak onderschat en vind dat je het zo´n meid niet heel kwalijk kan nemen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:41:14 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122832010
Als ze die afbeelding een beetje had vervormd in photoshop of had nagetekend zodat ze niet meer exact op elkaar te leggen zijn dan had je deze discussie ook niet gehad. Dan kun je de copyrights vergeten terwijl er niets wezenlijk is veranderd. Zo zou ik het zelf hebben gedaan.
Mijn reisverslagen
pi_122833292
Zit over een schikking na te denken.. dan stuur ik het haar via de e-mail. Ik zet er dan wél bij dat ze dan die foto van haar eigen website eraf moet halen en als ze het niet met de schikking eens is dan een aangetekende brief kan verwachten met het volledige bedrag.
En misschien nog juridische stappen aangeven

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 16:11:52 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:23:48 #134
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122833943
Klinkt als een puik plan. Moeilijke is nu: wat is een schappelijke schikking?
pi_122834649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:23 schreef Tanin het volgende:
Klinkt als een puik plan. Moeilijke is nu: wat is een schappelijke schikking?
Wat eerder geopperd werd, 300-500 gbp, hangt ervan af, moet nog even kijken waarop ik 't basseer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 16:40:09 ]
pi_122837391
Vrees dat ze dat niet gaat betalen...
pi_122837588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Denk het ook niet :P Zou ik ook niet doen als ik opeens een claim krijg van iemand.
(niet dat ik ooit een claim zou krijgen want ik steel geen fotos maar toch :P )
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_122837829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
want?
pi_122837873
Over welke gaat het nu eigenlijk?

Die schildering? De 2e link uit de OP, die nu offline is?

Of die 1e link, die er nu nog opstaat?

Dat zijn namelijk 2 verschillende gebruikers volgens mij.
pi_122837890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:04 schreef I0_0I het volgende:
Over welke gaat het nu eigenlijk?

Die schildering? De 2e link uit de OP, die nu offline is?

Of die 1e link, die er nu nog opstaat?

Dat zijn namelijk 2 verschillende gebruikers volgens mij.
Die verwijderd is, die 2e heb ik al een mail over gestuurd.
pi_122838505
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef andreas612 het volgende:

[..]

want?
Ik denk dat 500 euro voor die studente redelijk veel is en een stuk minder is dan dat ze er aan verdiend heeft. En dan wil ze waarschijnlijk het juridische risico wel nemen.
pi_122838560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ik denk dat 500 euro voor die studente redelijk veel is en een stuk minder is dan dat ze er aan verdiend heeft. En dan wil ze waarschijnlijk het juridische risico wel nemen.
Ze is 3 jaar geleden afgestudeerd.. en werkt allang. En waarom dat risico nemen als je sowieso al weet dat je fout zit.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:31:46 #144
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122838683
In mijn ervaring is het eerste wat Britten doen dreigen met een rechtszaak tegen jou aanspannen, om hun onderhandelingspositie te versterken zeg maar. Geen idee op grond waarvan ze dat nu zou willen proberen, en wellicht dat ze het dus ook niet doet, maar wees je er van bewust :)
pi_122838769
Dat doe je toch niet, wat een triest figuur :')

Juist iemand die claimed design of whatever gestudeerd te hebben en iets dergelijks flikt hard aanpakken.

[ Bericht 41% gewijzigd door Ame_thyst op 13-02-2013 18:46:29 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_122838863
Ik vind het wel een beetje flauw hoor, die arme studente moet haar studieschuld al afbetalen en dan doe je dit..
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_122842989
Maar ze verkoopt die meuk met jouw pinguïn dus ook via FB, of is dat een andere?

woensdag 13 februari 2013 @ 20:09:49 #148
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122843109
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef TJV het volgende:
Ik vind het wel een beetje flauw hoor, die arme studente moet haar studieschuld al afbetalen en dan doe je dit..
Heeft nu iedereen dat dier als ava :') ___!?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_122843202

je beest als knuffel !
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_122845205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:34 schreef Ame_thyst het volgende:
Dat doe je toch niet, wat een triest figuur :')

Juist iemand die claimed design of whatever gestudeerd te hebben en iets dergelijks flikt hard aanpakken.
quote:
doe es niet, nu denk ik elke keer dat ik die reactie getypt heb ;(
  FOK!fotograaf woensdag 13 februari 2013 @ 20:55:19 #151
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122845720
quote:
Misschien had hij goed geld kunnen verdienen met zijn puffin en wordt dat nu, doordat die foto gejat wordt, niet zoveel meer als het had kunnen zijn en blijft hij daardoor met een schuld achter?

Mooie drogreden trouwens. Je moet een schuld afbetalen dus je hoeft niet te betalen?
The summer is magic!

pi_122846076
Als ie er geld aan wilde verdienen had ie dat al wel gedaan.
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_122846241
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef TJV het volgende:
Wie zegt dat ik dat elders nog niet gedaan heb?
  FOK!fotograaf woensdag 13 februari 2013 @ 22:20:43 #154
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_122850844
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 21:01 schreef TJV het volgende:
Dus daarom mag je het maar kopiëren/jatten zonder dat er iets aan gedaan mag worden?
The summer is magic!

pi_122850923
Ja hoor, mag.
  woensdag 13 februari 2013 @ 22:39:29 #156
45206 Pietverdriet
pi_122851964
quote:
Flikker toch op, het is gewoon parasiteren op het werk van anderen
pi_122856768
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:09 schreef andreas612 het volgende:
Zit over een schikking na te denken.. dan stuur ik het haar via de e-mail. Ik zet er dan wél bij dat ze dan die foto van haar eigen website eraf moet halen en als ze het niet met de schikking eens is dan een aangetekende brief kan verwachten met het volledige bedrag.
En misschien nog juridische stappen aangeven
Die foto heeft ze er ondertussen af gehaald. En heb bovenstaande e-mail dus geschreven. Maar weer even afwachten.
pi_122860202
Zou hoog in zetten zodat je nog naar beneden kan handelen.

Succes
  donderdag 14 februari 2013 @ 08:55:34 #159
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122860315
quote:
14s.gif Op woensdag 13 februari 2013 22:22 schreef TJV het volgende:
Ja hoor, mag.
Laat eens zien waar staat dat dat mag?
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:14:27 #160
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122860676
Het zou me verbazen als er iets betaald gaat worden. Foto is weggehaald en daar blijft het bij denk ik. Zo zou ik het zelf ook doen. Sorry zeggen, foto/ producten weghalen en daarmee is de kous af. Maar ik blijf dit wel even volgen :)
Mijn reisverslagen
pi_122861255
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:14 schreef SeLang het volgende:
Het zou me verbazen als er iets betaald gaat worden. Foto is weggehaald en daar blijft het bij denk ik. Zo zou ik het zelf ook doen. Sorry zeggen, foto/ producten weghalen en daarmee is de kous af. Maar ik blijf dit wel even volgen :)
Als het enkel om de foto ging. Maar met het verkopen van producten met de foto erop is dat toch een wat ander verhaal lijkt me.
  donderdag 14 februari 2013 @ 09:53:41 #162
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_122861556
Dom wijf. Mooie foto.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:03:04 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122861805
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 09:40 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als het enkel om de foto ging. Maar met het verkopen van producten met de foto erop is dat toch een wat ander verhaal lijkt me.
Stel je bent dat vrouwtje en je hebt twee t-shirts verkocht met die puffin erop. Vervolgens krijg ik een mail van iemand die £600 van je eist vanwege copyrights. Wat ikzelf dan zou doen is die producten van de website afhalen en daarmee klaar. Sue me :). De copyright houder kan nooit aantonen dat hij meer dan een paar tientjes schade heeft geleden.

Tenminste, zo zou ik denken en reageren.
Mijn reisverslagen
pi_122861882
Ze verkoopt die meuk via meerdere kanalen, gebruikt de foto overal alsof het haar eigen is... ik zou er toch echt goed pissig om worden hoor.
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:06:47 #165
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122861910
quote:
^^ Dat verwacht ik ook, tenzij TS daadwerkelijk internationaal juridische stappen gaat ondernemen. En dat wordt vast duur.
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:08:38 #166
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122861959
quote:
Wat voor dingen doe jij dan wat hier mee te maken heeft? Puur uit interesse?
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:09:18 #167
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122861977
Het punt is dat TS er waarschijnlijk geen bezwaar tegen heeft als ze die foto op de kaft van haar werkstuk over papagaaiduikers gebruikt, maar wel dat zij er geld mee verdient.
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:12:33 #168
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122862043
quote:
2s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Ze verkoopt die meuk via meerdere kanalen, gebruikt de foto overal alsof het haar eigen is... ik zou er toch echt goed pissig om worden hoor.
Hoho! Ik verwijt TS ook niet dat hij daar pissig om wordt en wil meedelen in eventuele winst. Ik doe alleen een voorspelling over hoe de "aangeklaagde" hierop gaat reageren. Maar goed, ik volg het met belangstelling...
Mijn reisverslagen
pi_122862248
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:09 schreef kanovinnie het volgende:
Het punt is dat TS er waarschijnlijk geen bezwaar tegen heeft als ze die foto op de kaft van haar werkstuk over papagaaiduikers gebruikt, maar wel dat zij er geld mee verdient.
Zoals al eerder gezegd is het maar de vraag of iemand zo'n mok of sticker gekocht heeft. (misschien kan cafepress die informatie verschaffen? )

Daarbij is niet de foto zelf gebruikt maar is de foto gebruikt als voorbeeld dus mocht het tot een zaak komen kan het nog wel eens lastig worden. Als in, die kan je wel eens gaan verliezen.
pi_122862614
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 10:18 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Zoals al eerder gezegd is het maar de vraag of iemand zo'n mok of sticker gekocht heeft. (misschien kan cafepress die informatie verschaffen? )

Daarbij is niet de foto zelf gebruikt maar is de foto gebruikt als voorbeeld dus mocht het tot een zaak komen kan het nog wel eens lastig worden. Als in, die kan je wel eens gaan verliezen.
Dat zullen ze denk ik niet doen want dan krijg je dit: "Ik denk dat het wel te begrijpen is dat we onze administratieve gegevens niet gaan tonen, dat zou geen enkel bedrijf doen."
  donderdag 14 februari 2013 @ 10:42:44 #171
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122862956
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
pi_122880491
Had nog e-mail ontvangen, zij zegt dat ze over 2 weken betaald krijgt, oftewel of ik nog een week langer wil wachten (had 7 dagen gezegd). Maar is dit niet een gevalletje uitstel = afstel?

Daarbij vind ik 't raar dat iemand die hoeveelheid geld niet heeft.. het is namelijk na die schikking een bedrag wat best redelijk is (voor deze situatie).
Daarbij vraag ik me af of ze niet gewoon extra tijd wilt ivm uitzoeken of ze er onderuit kan komen.
pi_122880552
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:29 schreef andreas612 het volgende:
Had nog e-mail ontvangen, zij zegt dat ze over 2 weken betaald krijgt, oftewel of ik nog een week langer wil wachten (had 7 dagen gezegd). Maar is dit niet een gevalletje uitstel = afstel?

Daarbij vind ik 't raar dat iemand die hoeveelheid geld niet heeft.. het is namelijk na die schikking een bedrag wat best redelijk is (voor deze situatie).
Daarbij vraag ik me af of ze niet gewoon extra tijd wilt ivm uitzoeken of ze er onderuit kan komen.
Ik wil niet zeggen dat je wantrouwend bent, maar god, wat een gedoe. 14 dagen is een redelijke betalingstermijn en het is voor veel mensen (vooral mensen in de kunst :') ) normaal om geen paar-honderd euro over te houden elke maand hoor. :{
pi_122880643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:30 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat je wantrouwend bent, maar god, wat een gedoe. 14 dagen is een redelijke betalingstermijn en het is voor veel mensen (vooral mensen in de kunst :') ) normaal om geen paar-honderd euro over te houden elke maand hoor. :{
Ik eis toch ook geen bedrag van haar laatste maand? ga mij niet vertellen dat jij als volwassene door het leven gaat met minder dan 1000 euro op je bankrekening.. zelfs niet als kunstenaar.

En ja, ik ben wantrouwend, zal niet de eerste keer zijn dat iemand er op zo'n manier er onder uit probeert te komen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-02-2013 18:34:00 ]
  donderdag 14 februari 2013 @ 18:41:05 #175
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122880915
Uiteraard zal ze dat bedrag op d'r bankrekening hebben, de vraag is hoeveel meer. Wellicht zal ze de rest van de maand dan droog brood moeten vreten/in stress moeten leven dat er niet nog iets kapot gaat, etc.
Ik vind dat ze een redelijk vraag stelt, jij hebt alle recht daar niet redelijk op in te gaan >:) (mede omdat het inderdaad een smoes zou *kunnen* zijn)
pi_122881080
Wees blij dat ze betaald...
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:02:32 #177
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122881857
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 18:33 schreef andreas612 het volgende:

ga mij niet vertellen dat jij als volwassene door het leven gaat met minder dan 1000 euro op je bankrekening.. zelfs niet als kunstenaar.
Het is toch een Britse? Ik woon daar en ik kan je vertellen dat dat helemaal niet zo abnormaal is, zeker niet voor een 25-jarige.
Mijn reisverslagen
pi_122882018
Naja, heb 't verlengd naar 1 maart.
  donderdag 14 februari 2013 @ 19:12:56 #179
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122882378
Btw, ik zuig het niet uit m'n duim:

quote:
More than a fifth of Britons do not have any savings and 35 per cent have less than £500 set aside, a survey showed.

Around 35 per cent of people have less than £500 set aside, while 36 per cent have between £500 and £10,000 and 29 per cent have saved more than this amount, including 12 per cent who have savings and investments worth more than £50,000.

http://www.telegraph.co.u(...)have-no-savings.html
Mijn reisverslagen
pi_122882908
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:12 schreef SeLang het volgende:
Btw, ik zuig het niet uit m'n duim:

[..]

Ik denk dat onder jongeren die getallen nog veel schrikbarender zijn.
pi_123070025
Vandaag wéér op 9gag:')

dinsdag 19 februari 2013 @ 16:13:58 #182
182980 mime_negert
Valt er hier nog wat te mimen?
pi_123076776
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 13:44 schreef Tchock het volgende:
Vandaag wéér op 9gag:')

[ afbeelding ]
Je was me voor :o
pi_123689715
quote:
7s.gif Op donderdag 14 februari 2013 19:05 schreef andreas612 het volgende:
Naja, heb 't verlengd naar 1 maart.
Is er al nieuws?
pi_123692289
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 01:11 schreef djedz het volgende:

[..]

Is er al nieuws?
Nee, naja, was min of meer te verwachten he.. stom wijf
  woensdag 6 maart 2013 @ 08:59:15 #185
78918 SeLang
Black swans matter
pi_123692687
Welk percentage krijgt die vogel eigenlijk?

Doneren kan HIER
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 7 maart 2013 @ 09:54:38 #186
862 Arcee
Look closer
pi_123736157
quote:
7s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:32 schreef andreas612 het volgende:
Nee, naja, was min of meer te verwachten he.. stom wijf
Heeft ze nou betaald dan?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_123747195
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

Heeft ze nou betaald dan?
Nee, maarja, wat kan ik doen.. moet ik dan advocaat inhuren een rechtzaak beginnen.. stel ik win 'm, leuk, maar als zij geen geld heeft ben ik uiteindelijk alleen maar geld kwijt dan rijk door die advocaat die alsnog z'n geld wil hebben.
pi_123747502
Ik zou toch nog een paar brieven sturen geloof ik. met wat fermere taal erin bijvoorbeeld. In ieder geval even melden dat je een incassobureau inschakelt ofzo. De nood te betalen wordt dan vast al een beetje hoger. En zij heeft toch ook geld verdiend met die tassen. dan is er dus gewoon wel geld.
pi_123747555
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 14:57 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Nee, maarja, wat kan ik doen.. moet ik dan advocaat inhuren een rechtzaak beginnen.. stel ik win 'm, leuk, maar als zij geen geld heeft ben ik uiteindelijk alleen maar geld kwijt dan rijk door die advocaat die alsnog z'n geld wil hebben.
Rechtsbijstand?
pi_123752044
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:09 schreef Puala het volgende:

[..]

Rechtsbijstand?
Je bedoelt juridisch loket? ben ik tot nu toe weinig mee opgeschoten, mede omdat het onderwerp te specifiek voor ze is.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 15:07 schreef angelfish het volgende:
Ik zou toch nog een paar brieven sturen geloof ik. met wat fermere taal erin bijvoorbeeld. In ieder geval even melden dat je een incassobureau inschakelt ofzo. De nood te betalen wordt dan vast al een beetje hoger. En zij heeft toch ook geld verdiend met die tassen. dan is er dus gewoon wel geld.
Tja, heb 'r destijds een mail gestuurd om het fatsoenlijk op te lossen. Dit hield in dat het om een kleiner bedrag ging dan oorspronkelijk maar heb er toen nog wel bij gezet als ze hier niet op reageerd dat ik dan nog een brief stuur met het originele bedrag wat ze dan moet betalen. En daar ben ik dus nu beland eigenlijk..

'K vrees eigenlijk alleen dat het een kale kip is, en daar kan je niet van plukken dus dan zou ik alsnog die uiteindelijke kosten moeten betalen voor diegene die het geprobeerd hebben te innen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-03-2013 17:00:41 ]
pi_123778201
quote:
7s.gif Op donderdag 7 maart 2013 16:59 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Je bedoelt juridisch loket? ben ik tot nu toe weinig mee opgeschoten, mede omdat het onderwerp te specifiek voor ze is.
Nee ik bedoel rechtsbijstand. Dat is normaliter een verzekering die je hebt die je helpt bij juridische geschillen. Bij bijv. DAS kan je ook voor één zaak rechtsbijstand afnemen en uberhaubt ook al advies inwinnen. Daar heb ik 100x meer aan gehad dan welk juridisch loket dan ook.
pi_123780775
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 08:31 schreef Puala het volgende:

[..]

Nee ik bedoel rechtsbijstand. Dat is normaliter een verzekering die je hebt die je helpt bij juridische geschillen. Bij bijv. DAS kan je ook voor één zaak rechtsbijstand afnemen en uberhaubt ook al advies inwinnen. Daar heb ik 100x meer aan gehad dan welk juridisch loket dan ook.
Hoeveel kost dat ongeveer?
pi_123780813
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:14 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Hoeveel kost dat ongeveer?
Ik weet het niet. Ik ben verzekerd. Je zou kunnen bellen voor informatie. Ze geven ook telefonisch advies hoe nu verder en als je geen klant bent en je wilt een zaak aanmaken kan je dan ook een kosten inschatting laten maken.
pi_123780838
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 10:15 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Ik ben verzekerd. Je zou kunnen bellen voor informatie. Ze geven ook telefonisch advies hoe nu verder en als je geen klant bent en je wilt een zaak aanmaken kan je dan ook een kosten inschatting laten maken.
ah oke, bel ik volgende week denk even, thx!
pi_123970518

Komt 'ie weer langs, bij 1:24 ongeveer.
  FOK!fotograaf dinsdag 12 maart 2013 @ 22:12:11 #196
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_123982269
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 19:08 schreef Orbox het volgende:

Komt 'ie weer langs, bij 1:24 ongeveer.
Dit is veel makkelijker. Claim neerleggen bij Youtube, dan is ie zo weg.
The summer is magic!

pi_124036264
Je originele foto's online zetten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 14 maart 2013 @ 07:07:12 #198
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_124038159
Kan je geen aangifte hiervan doen bij de amerikaanse politie?
pi_124039001
quote:
0s.gif Op donderdag 14 maart 2013 00:38 schreef Jekoos het volgende:
Je originele foto's online zetten...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Denken dat mijn originele foto's online staan :')

Kano, dat bedrijf van die website is amerikaans, die vrouw komt uit GB.
pi_124413825
-

[ Bericht 98% gewijzigd door DancingPhoebe op 23-03-2013 18:13:29 ]
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_130546039
pi_130550262
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omdat het bedrijf faciliteert. Als de user aansprakelijk zou zijn, zouden de eigenaren van de door mij genoemde websites ook geen problemen hebben gehad, die ze echter wel hebben. Hoe het precies zit weet ik niet, ben geen jurist, maar het is niet zo simpel als zij proberen te schetsen.
Het gaat om de schaal waar iets op gebeurt, tevens gaat het om het gedrag van de beheerders van de website. TPB schend met een dusdanig groot procentueel aandeel van zijn uploads auteursrechten dat men vind dat de beheerders ernstige reden hebben om te vermoeden dat er misbruik plaatsvind, en dit zonder dat zij hiertegen optraden. De uploaders zelf zijn altijd strafbaar, maar als de schaal van het misbruik groot genoeg is dan de beheerders ook.

Dat is niet te vergelijken met een webshop die users de mogelijkheid geeft om een afbeelding bij hun te stallen welke dan word doorverkocht op mokken, shirts en whatever. Tevens hebben zij zoals we hier al gemerkt hebben een perfect abuse system, er werd een melding gedaan en ze geven je de contact gegevens van de verantwoordelijke van de inbreuk en ze stoppen onmiddellijk met de verkoop. Hartstikke goed geregeld toch.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_130550745
http://puffins.spreadshirt.net/

Volgens mij kun je ook beter proberen dit soort foto’s te stallen bij bijvoorbeeld getty images, zij verkopen hem dan door, jij krijgt een deel, en zij regelen ook dat misbruik aangepakt word (voor zover mogelijk)

Als particulier is het namelijk absoluut onmogelijk om zelf de regie over je eigen op het internet geplaatste foto te houden. Tuurlijk je kunt brieven sturen, maar omdat men weet dat je toch niet doorpakt schiet je er niets mee op.

[ Bericht 1% gewijzigd door hottentot op 28-08-2013 14:06:33 ]
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_130551958
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een advocaat die voor je claims doet in no cure no claim opzet.
Ik heb erg het gevoel Piet dat je advies een roepende in een woestijn is want gezien het verdere verloop (zoveel pagina's verder) lijkt het eerder dat de TS het allemaal gratis, snel en makkelijk wil. -O-
pi_130553890
quote:
15s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 13:53 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik heb erg het gevoel Piet dat je advies een roepende in een woestijn is want gezien het verdere verloop (zoveel pagina's verder) lijkt het eerder dat de TS het allemaal gratis, snel en makkelijk wil. -O-
Lekker negatief weer, misschien snap je het niet, maar fotografie is voor mij een hobby, en een hobby betekent dat ik daar niet al te serieus mee om ga. En deze zaak is dan een hoop gezeik waar ik geen trek in heb, het is jammer inderdaad, maar als ik er meer tijd voor had was ik er wel achteraan gegaan (heb recentelijk nog een contact gekregen die mensen ook in het buitenland achterna kan zitten en alle kosten op hun verhaalt). Daarbij komt nog kijken dat er ook mensen zijn die wél betalen voor het gebruik van de foto, en dat loopt nu dermate oke dat ik mij niet druk ga maken over elke foto die op een kutsite als 9gag voorbij komt.

Misschien snap je het nu wel,

De massol
pi_130555485
Mocht je in de toekomst nog eens gezeik krijgen in het buitenland: https://www.imagerights.com/index.php :)
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:43:46 #207
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_130663025
ik vond een van m'n foto's op examiner.com terug. Geen kleine site... Leuk dat er bijstond dat de foto gevonden was op de facebookpage van de betreffende artiest, maar als ze die daar vonden dan staat er daar ook duidelijk bij wie hem gemaakt heeft. Om nog maar niet te spreken over dat er ook een copyrightmelding op de foto zelf staat.
Maar dat hadden ze op examiner.com er dus niet bijgezet.

Ik denk dat ik ze eens een rekening ga sturen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 09:44:52 #208
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131051539
Cameraland heeft je foto weer eens gebruikt.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_131051738
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Cameraland heeft je foto weer eens gebruikt.
Huh.. hoezo weer.. als dat zo is kan ik ze persoonlijk benaderen.. koop daar (bijna) al m'n spullen
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 09:55:17 #210
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131051751
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:54 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Huh.. hoezo weer.. als dat zo is kan ik ze persoonlijk benaderen.. koop daar (bijna) al m'n spullen
Oh, meer in het algemeen dat je foto weer eens gebruikt is. Niet specifiek m.b.t cameraland.
pi_131051760
quote:
6s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Oh, meer in het algemeen dat je foto weer eens gebruikt is. Niet specifiek m.b.t cameraland.
oh oke, check t vanavond wel ff
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 09:59:47 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131051825
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef andreas612 het volgende:

[..]

woensdag 11 september 2013 @ 10:00:28 #213
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131051834
Opdat wij niet vergeten!
pi_131051855
quote:
hmm.. ze zullen wel reageren op bovenste post denk ik, als er vanavond nog geen bron bij staat stuur ik ze een bericht.
pi_131054090
quote:
BREKEND!!! KLEUR IN EEN FOTO VAN DARK_ANGELUS!!! :+
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 11:32:08 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_131054211
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 11:27 schreef Uncle het volgende:

[..]

BREKEND!!! KLEUR IN EEN FOTO VAN DARK_ANGELUS!!! :+
OH NOESSSSssS@!!1!1!
  FOK!fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 12:00:33 #217
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131054967
quote:
7s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Inmiddels met naam en website...
The summer is magic!

pi_131055040
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

ait
pi_131055402
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

dit maakt niks uit. Heruploaden op facebook is nog steeds schending, met naam of site of zonder.
  FOK!fotograaf woensdag 11 september 2013 @ 12:21:02 #220
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131055433
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:19 schreef Schieganger het volgende:

[..]

dit maakt niks uit. Heruploaden op facebook is nog steeds schending, met naam of site of zonder.
Joh... Maar er staat inmiddels iets, is altijd al beter dan niets. Het mag nog steeds niet, maar dat mag Andreas verder zelf uitzoeken/vechten.
The summer is magic!

pi_131055622
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 12:19 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Het is de camerawinkel bij mij in de buurt, heb altijd positieve ervaring bij hun gehad en ga hier dus ook niet moeilijk over doen.
  zondag 29 september 2013 @ 04:40:30 #222
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_131665538
En hij komt weer voorbij op 9gag.

http://9gag.com/gag/apq2QPM
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_131665745
Is het mogelijk een full-res jpg te *kopen* met als doel zelf een aantal afdrukken op te hangen in de privesfeer en hoeveel zou dat moeten kosten? Uiteraard houd ik de jpg voor mezelf en zal ie nooit op internet terecht komen.
blub blub
pi_131665885
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 08:01 schreef nielsgeode het volgende:
Is het mogelijk een full-res jpg te *kopen* met als doel zelf een aantal afdrukken op te hangen in de privesfeer en hoeveel zou dat moeten kosten? Uiteraard houd ik de jpg voor mezelf en zal ie nooit op internet terecht komen.
Nee, ik verkoop momenteel niet aan particulieren.
pi_131667959
quote:
7s.gif Op zondag 29 september 2013 08:46 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Nee, ik verkoop momenteel niet aan particulieren.
Mag ik vragen waarom je een onderscheid maakt tussen particulieren en bedrijven?
blub blub
pi_131699699
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 11:46 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je een onderscheid maakt tussen particulieren en bedrijven?
Bedrijven zijn betrouwbaarder en makkelijker.
pi_131700150
quote:
7s.gif Op maandag 30 september 2013 05:48 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Owja, dat is het natuurlijk. Ieder bedrijf is altijd betrouwbaarder dan welke particulier ook. Bedrijven doen nooit moeilijk en van zelfs maar een spoortje onethisch zakendoen hebben ze nog nooit gehoord. :)
blub blub
pi_131700551
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 08:04 schreef nielsgeode het volgende:

[..]

Owja, dat is het natuurlijk. Ieder bedrijf is altijd betrouwbaarder dan welke particulier ook. Bedrijven doen nooit moeilijk en van zelfs maar een spoortje onethisch zakendoen hebben ze nog nooit gehoord. :)
Andreas is duidelijk lijkt me.

Eventuele reacties kunnen beter via PB/DM dan hier openbaar ;)
pi_131717300
quote:

[..]

Ik zou een bedrijf inhuren om je juridische problemen op te lossen.

Betrouwbaarder en makkelijker. :W
pi_132384886
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2013 @ 09:11:05 #231
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132384924
Wat voor vogel is t eigenlijk?
pi_132385084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 09:11 schreef SunChaser het volgende:
Wat voor vogel is t eigenlijk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Papegaaiduiker
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2013 @ 09:24:29 #233
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132385117
Ha, cute :)
  Redactie Frontpage maandag 21 oktober 2013 @ 09:25:06 #234
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132385130
Hoeveel geld heb je er nu uberhaubt mee verdient met de vogel? Of is ie alleen nog maar gestolen?
  maandag 21 oktober 2013 @ 10:40:24 #235
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132386495
quote:

[..]

Ik zou inderdaad geen origineel gaan verkopen, maar op zich is het toch niet zo moeilijk om met diegene een prijs af te spreken, vooraf te laten betalen en dan een aantal afrukken te bestellen bij een een fotozaak bij de koper in de buurt die hij dan zelf kan gaan afhalen? :)
pi_132394443
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 10:40 schreef jerney het volgende:

[..]

Ik zou inderdaad geen origineel gaan verkopen, maar op zich is het toch niet zo moeilijk om met diegene een prijs af te spreken, vooraf te laten betalen en dan een aantal afrukken te bestellen bij een een fotozaak bij de koper in de buurt die hij dan zelf kan gaan afhalen? :)
Klopt, maar hij is de eerste waarbij dat zou kunnen, de vorige particulieren waren allemaal van UK of verder. Daarbij ben ik nu niet in NL dus dan gaat het lastig.
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:54:28 #237
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132394611
quote:
7s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:49 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Klopt, maar hij is de eerste waarbij dat zou kunnen, de vorige particulieren waren allemaal van UK of verder. Daarbij ben ik nu niet in NL dus dan gaat het lastig.
Maar het mooie van het internet, naast het kunnen pikken van allerlei plaatjes, is nu juist dat dat dat soort dingen veel makkelijker maakt. ;)
  maandag 21 oktober 2013 @ 14:55:00 #238
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_132394636
Oh en Puffins O+
Ik heb ze nog steeds niet in levende lijve gezien op Orkney ;(
pi_132624372
http://imgur.com/gallery/eJYX5J6
staat op de homepage van imgur :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 21:02:02 #240
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_132633437
Vergeet het maar met je claims. Degenen bij wie je claimt zijn ook niet achterlijk en weten maar al te goed dat jij maar een hobbybobfotograaf bent zonder de financiële middelen om een succesvol incassotraject op te starten.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie zondag 27 oktober 2013 @ 22:39:39 #241
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_132639408
quote:
4s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
Vergeet het maar met je claims. Degenen bij wie je claimt zijn ook niet achterlijk en weten maar al te goed dat jij maar een hobbybobfotograaf bent zonder de financiële middelen om een succesvol incassotraject op te starten.
Oh, een vriendin van mij is het wel degelijk gelukt een lekkere financiële vergoeding eruit te slaan bij een enorm bedrijf (volgens mij was het d.m.v. een settlement).
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
pi_132639503
quote:
4s.gif Op zondag 27 oktober 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
Waarom zou het duur moeten zijn als de ander de wet overtreed?
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:44:28 #243
24533 ACT-F
pi_132639624
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:39 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Oh, een vriendin van mij is het wel degelijk gelukt een lekkere financiële vergoeding eruit te slaan bij een enorm bedrijf (volgens mij was het d.m.v. een settlement).
Bij een (enorm) bedrijf is het een peulenschil om er geld aan te verdienen. Geld incasseren bij een particulier is heel lastig, ook al sta je volledig in je recht.
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:41 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Waarom zou het duur moeten zijn als de ander de wet overtreed?
Probeer het eens zou ik zeggen.
pi_132639758
quote:
14s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:44 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Bij een (enorm) bedrijf is het een peulenschil om er geld aan te verdienen. Geld incasseren bij een particulier is heel lastig, ook al sta je volledig in je recht.

[..]

Probeer het eens zou ik zeggen.
Fotograaf met lensen van 2000+ euro kan ook wel een rechtsbijstand verzekering afsluiten ;)

daarbij kan je het ook gewoon zo doen :P http://imgur.com/removalrequest
  zondag 27 oktober 2013 @ 22:58:15 #245
24533 ACT-F
pi_132640272
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 22:47 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Fotograaf met lensen van 2000+ euro kan ook wel een rechtsbijstand verzekering afsluiten ;)
Om vervolgens van de rechtsbijstand antwoord te krijgen dat ze bij een particulier weinig incassomogelijkheden zien, mede door het geëiste bedrag wat door de rechter mogelijk niet gehonoreerd zal worden, en daarom geen zaak van maken.

Het is rechtsbijstand. Oftewel, juridisch advies. Een verloren zaak komt gewoon voor jouw rekening.
pi_134640091
pi_134640603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 07:03 schreef Godtje het volgende:
[ afbeelding ]
:D :')
pi_134642228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 07:03 schreef Godtje het volgende:
[ afbeelding ]
:'( :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 10:44:31 #249
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134643207
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:08 schreef andreas612 het volgende:

[..]

:'( :')
Zit je nog steeds achter je cashmoney aan trouwens? :D

Hard op die donnie G _O_
pi_134659379
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:44 schreef Susteren het volgende:

[..]

Zit je nog steeds achter je cashmoney aan trouwens? :D

Hard op die donnie G _O_
ja waddan, hard op die cashflow G

dinsdag 24 december 2013 @ 18:41:07 #251
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134659580
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 december 2013 18:35 schreef andreas612 het volgende:

[..]

ja waddan, hard op die cashflow G

Get money

dinsdag 24 december 2013 @ 18:47:20 #252
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_134659793
Wat kaulo harde lyrics in deze topic pompen
quote:
1 voor de money
2 voor de ho's
3 voor de wiet
4 voor Hoogvliet
5 voor de goons

Te leip gwn _O_
pi_135524185
Dat ze dan je foto jatten is nog tot daar aan toe maar echt mooier maken ze het er niet op... :')

FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 16:43:32 #254
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135524431
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:36 schreef Uncle het volgende:
Dat ze dan je foto jatten is nog tot daar aan toe maar echt mooier maken ze het er niet op...
Omg, direct 6x dubbele boete.
The summer is magic!

Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 16:44:19 #255
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135524476
Ik had ook een mooie.

Mijn foto, niet geschoten in de Oosterpoort met de naam van een andere fotograaf :')
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 16:47:02 #256
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135524602
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mijn foto, niet geschoten in de Oosterpoort met de naam van een andere fotograaf
Wat heb je ermee gedaan?
The summer is magic!

Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 16:48:39 #257
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135524661
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:47 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Wat heb je ermee gedaan?
Dat ga ik straks even aanpakken.
pi_135525144
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:43 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Omg, direct 6x dubbele boete.
Hobby blogjes e.d. valt toch niets te halen en wil ik individuen niet mee opzadelen vanwege naïef/dom gedrag. Hooguit een berichtje die kant op, verder zonder rekening. Daar mogen mensen anders over denken maar toen een paar jaar geleden een puber een mega boete kreeg vanwege onrechtmatig gebruik van een Johan Cruijff foto op een hobby blog vond iedereen dat wel belachelijk.

Hoewel zulke creaties wel te denken zetten. Dan staat er 'gelukkig' geen naam van mij bij :P

Dat er foto's door professionele bedrijven gebruikt worden en zelfs in de app store staat is uiteraard een ander verhaal ;)
pi_135525160
quote:
Ik had ook een mooie.

[ afbeelding ]

Mijn foto, niet geschoten in de Oosterpoort met de naam van een andere fotograaf :')
Wel toffe poster. Rekening sturen + de poster opeisen. Onderkant eraf knippen en aan de muur hangen. Al is die dan wel snel vol :P
pi_135525232
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:01 schreef Uncle het volgende:

[..]

Hobby blogjes e.d. valt toch niets te halen en wil ik individuen niet mee opzadelen vanwege naïef/dom gedrag. Hooguit een berichtje die kant op, verder zonder rekening. Daar mogen mensen anders over denken maar toen een paar jaar geleden een puber een mega boete kreeg vanwege onrechtmatig gebruik van een Johan Cruijff foto op een hobby blog vond iedereen dat wel belachelijk.

Hoewel zulke creaties wel te denken zetten. Dan staat er 'gelukkig' geen naam van mij bij :P

Dat er foto's door professionele bedrijven gebruikt worden en zelfs in de app store staat is uiteraard een ander verhaal ;)
Ik dacht even dat die eerste van jou was en de foto daaronder de ripoff :D
pi_135525699
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik dacht even dat die eerste van jou was en de foto daaronder de ripoff :D
:')
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 17:19:12 #262
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135525750
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:01 schreef Uncle het volgende:

[..]

Wel toffe poster. Rekening sturen + de poster opeisen. Onderkant eraf knippen en aan de muur hangen. Al is die dan wel snel vol :P
Haha, ik kwam hem tegen. Was aangenaam verrast :P
pi_135525967
quote:
Ik had ook een mooie.

[ afbeelding ]

Dat is diep triest zeg :') Mooie foto
  Forum Admin woensdag 15 januari 2014 @ 17:28:47 #264
58651 crew  murp
murp
pi_135526149
quote:
Ik had ook een mooie.

[ afbeelding ]

Namen willen we lezen! *O*
pi_135526202
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:24 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Dat is diep triest zeg :') Mooie foto
Slijmbal. En Dark lult uit zijn nek want zijn camera ia monochroom...

Dark_Angelus + kleur = hoax
pi_135526383
quote:
1s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:29 schreef Uncle het volgende:

[..]

Slijmbal.
:') huilie huilie bedankt voor je post
pi_135526891
quote:
2s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:28 schreef murp het volgende:

[..]

Namen willen we lezen! *O*
Anders klik je even op de foto :')
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 18:08:30 #268
364681 over_hedge
pi_135527652
quote:
12s.gif Op woensdag 15 januari 2014 17:47 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Anders klik je even op de foto :')
Nou vind het nog steeds niet geweldig leesbaar :P
Klaas nog iets

edit: ....

[ Bericht 2% gewijzigd door Uncle op 15-01-2014 18:24:20 (Naam maar even weg gehaald ;-)) ]
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 19:03:28 #269
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135530189
Laten we dat niet doen, ik ga er vanuit dat het bij communicatie binnen Oosterpoort fout is gegaan.
pi_135530352
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we dat niet doen, ik ga er vanuit dat het bij communicatie binnen Oosterpoort fout is gegaan.
Dit denk ik dus ook. Alsnog snap ik niet dat Mr de fotograaf de credits op zich heeft genomen :')
  Forum Admin woensdag 15 januari 2014 @ 19:08:03 #271
58651 crew  murp
murp
pi_135530501
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:05 schreef J03llV het volgende:

[..]

Dit denk ik dus ook. Alsnog snap ik niet dat Mr de fotograaf de credits op zich heeft genomen :')
Misschien vond ie het wel een hele mooie foto O+
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 19:14:49 #272
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135530913
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:05 schreef J03llV het volgende:

[..]

Of hij weet het gewoon niet?
The summer is magic!

pi_135531402
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:14 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Of hij weet het gewoon niet?
Lijkt me sterk toch? Wordt een fotograaf niet ingelicht of z'n werk gebruik mag worden voor dit/dat..? Ben niet bekend in die wereld.. 8)7
pi_135531690
Ik zal vast en zeker spuit elf zijn, maar wil toch even vermeld hebben dat de foto van de TS inmiddels de hoofdrol speelt in een redelijk bekende meme die ik regelmatig op Reddit voorbij zie komen: Unpopular Opinion Puffin.

http://knowyourmeme.com/memes/unpopular-opinion-puffin

quote:
Though the photographer of the original stock photo (shown below, left) is unknown, the image appeared online as early as July 2010 on That Cute Site.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 20:04:43 #275
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_135534137
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef J03llV het volgende:

[..]

Lijkt me sterk toch? Wordt een fotograaf niet ingelicht of z'n werk gebruik mag worden voor dit/dat..? Ben niet bekend in die wereld.. 8)7
Ik denk ook dat hij het niet weet, hem kennende :)
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 20:05:30 #276
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135534179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef J03llV het volgende:
Ik bedoel meer: hij weet niet dat zijn naam onder een foute foto staat. Ofwel de verkeerde foto is geplaatst, ofwel de verkeerde naam?
The summer is magic!

pi_135537880
quote:
7s.gif Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef Croupouque het volgende:
Ik zal vast en zeker spuit elf zijn, maar wil toch even vermeld hebben dat de foto van de TS inmiddels de hoofdrol speelt in een redelijk bekende meme die ik regelmatig op Reddit voorbij zie komen: Unpopular Opinion Puffin.

[..]

Daar kan andreas best een berichtje heen doen om in elk geval de credits te krijgen. Dat kan wellicht in de toekomst ook wat vergemakkelijken als een bedrijf wel zou willen betalen voor het gebruik van de foto ;)

Maar van die meme komt hij toch nooit meer af. :P
  FOK!fotograaf woensdag 15 januari 2014 @ 21:26:53 #278
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_135538969
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:09 schreef Uncle het volgende:
Maar van die meme komt hij toch nooit meer af. :P
An sich is zo'n meme eigenlijk wel een hele grote eer. Dat jouw foto zo ontzettend viral gaat. Net als die van the Hulk Byoncé :P
The summer is magic!

maandag 20 januari 2014 @ 17:33:06 #279
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_135725647
Deze al bekend: http://www.memegen.com? Duits bedrijf. Daar gebruiken ze de foto ook. Ik zou proberen er wat voor te krijgen, ze zetten hun link op de foto, moeten ze er ook maar wat voor over hebben.
pi_136358561
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

An sich is zo'n meme eigenlijk wel een hele grote eer. Dat jouw foto zo ontzettend viral gaat. Net als die van the Hulk Byoncé :P
Hij staat op het moment in meme vorm 2x op de imgur.com homepage. :*

Nadeel is dat hoe meer mensen de foto gebruiken (zonder credits erbij te zetten) hoe lastiger het wordt om het origineel te vinden.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:06:15 #281
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136359739
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 17:33 schreef xepera9 het volgende:
Deze al bekend: http://www.memegen.com? Duits bedrijf. Daar gebruiken ze de foto ook. Ik zou proberen er wat voor te krijgen, ze zetten hun link op de foto, moeten ze er ook maar wat voor over hebben.
pi_136359816
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
_O-
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:26:22 #284
94358 xepera9
soms met een korrel zout
pi_136362677
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:06 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Die is wel sterk ja! >:)
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:28:40 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_136362758
Toch lijkt het mij toffer als je foto wereldberoemd is en overal wordt gebruikt dan dat je een paar centen krijgt van mensen die bereid zijn ervoor te betalen.
Mijn reisverslagen
  FOK!fotograaf woensdag 5 februari 2014 @ 14:30:25 #286
364681 over_hedge
pi_136362806
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:28 schreef SeLang het volgende:
Toch lijkt het mij toffer als je foto wereldberoemd is en overal wordt gebruikt dan dat je een paar centen krijgt van mensen die bereid zijn ervoor te betalen.
Mja, lijkt me tof als je naam er bij staat :P Nu weet niemand dat die van jou is dan heb je vrij weinig aan dat beroemd zijn.
pi_140460040
Goed nieuws: reddit is unpopular opinion puffin zo zat dat hij gebanned is. Kans is groot dat je foto nu een stuk minder gebruikt gaat worden
#TeamMiley
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 28 mei 2014 @ 10:40:50 #288
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_140460841
En hier het draadje.
pi_140469190
_O-
pi_140469464
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:30 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Mja, lijkt me tof als je naam er bij staat :P Nu weet niemand dat die van jou is dan heb je vrij weinig aan dat beroemd zijn.
Precies. Kijk naar dit topic: mensen geloofden niet eens dat het TS' foto was, puur door de gigantische bekendheid. En volledig terecht ook natuurlijk want het is een absurde claim om zo'n enorm populaire meme ineens te gaan opeisen.

TS bleek vrij snel volledig gelijk te hebben, maar je snapt mijn punt. :P
pi_142024555
Misschien kun je dit bestellen, heb je een leuk aandenken :)

http://www.artweb.com/artwork/440152_splashing-puffin
pi_142029910
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:50 schreef weertenaar het volgende:

met 95% korting anders zeggen dat je ze aanklaagt :P
pi_142042126
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 23:25 schreef mytec het volgende:

[..]

met 95% korting anders zeggen dat je ze aanklaagt :P
Dat zou een interessante zaak kunnen worden want hoe bewijst TS dat zijn foto de basis is van het schilderij? Ik zou dan eerder een vriendelijk verzoek doen met de vraag of hij als maker van de foto korting kan krijgen.
pi_142042980
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zou een interessante zaak kunnen worden want hoe bewijst TS dat zijn foto de basis is van het schilderij? Ik zou dan eerder een vriendelijk verzoek doen met de vraag of hij als maker van de foto korting kan krijgen.
Volgens mij zoals TS al eerder heeft gedaan...in photoshop over elkaar leggen...dan vallen ze volgens mij precies over elkaar....
pi_142043056
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef weertenaar het volgende:

[..]

Volgens mij zoals TS al eerder heeft gedaan...in photoshop over elkaar leggen...dan vallen ze volgens mij precies over elkaar....
Maar het is nog steeds niet zijn foto maar een schilderij van zijn foto met dus persoonlijke inbreng van de schilder.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juli 2014 @ 13:13:52 #296
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_142043251
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 13:09 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Maar het is nog steeds niet zijn foto maar een schilderij van zijn foto met dus persoonlijke inbreng van de schilder.
http://blog.iusmentis.com(...)-op-facebook-zetten/
Nothing lasts forever but the certainty of change
  Forum Admin dinsdag 8 juli 2014 @ 13:14:39 #297
58651 crew  murp
murp
pi_142043291
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 21:50 schreef weertenaar het volgende:

en dan staat dit eronder :o
quote:
Splashing Puffin
By Cathy Stringer
I am always creating more so please look me up again.

Tel 01726 882830

cathystringer@hotmail.co.uk
pi_142043713
quote:
In dit geval is denk ik niet de (hele) foto nageschilderd maar wel heel duidelijk de houding van de vogel. Ik heb mijn twijfel of deze houding auteursrechtelijk is beschermd omdat TS de foto heeft gemaakt, al lijkt mij ook wel duidelijk dat de foto de basis is van het schilderij. Ik zou niet met 100% zekerheid durven zeggen dat TS het gaat winnen in dit geval, al is de kans wel groot.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 15:11:10 #299
52016 Lyssa
music <3
pi_142172475

quote:
Though the photographer of the original stock photo (shown below, left) is unknown, the image appeared online as early as July 2010 on That Cute Site.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 juli 2014 @ 18:14:24 #300
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_142178166
quote:
Hij kan/moet idd wel z'n eer claimen! :Y
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 11 juli 2014 @ 18:44:51 #301
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_142178914
gelukkig is hij nu geband op /r/adviceanimals
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')