Het gaat om de schaal waar iets op gebeurt, tevens gaat het om het gedrag van de beheerders van de website. TPB schend met een dusdanig groot procentueel aandeel van zijn uploads auteursrechten dat men vind dat de beheerders ernstige reden hebben om te vermoeden dat er misbruik plaatsvind, en dit zonder dat zij hiertegen optraden. De uploaders zelf zijn altijd strafbaar, maar als de schaal van het misbruik groot genoeg is dan de beheerders ook.quote:Op maandag 11 februari 2013 20:19 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Omdat het bedrijf faciliteert. Als de user aansprakelijk zou zijn, zouden de eigenaren van de door mij genoemde websites ook geen problemen hebben gehad, die ze echter wel hebben. Hoe het precies zit weet ik niet, ben geen jurist, maar het is niet zo simpel als zij proberen te schetsen.
Ik heb erg het gevoel Piet dat je advies een roepende in een woestijn is want gezien het verdere verloop (zoveel pagina's verder) lijkt het eerder dat de TS het allemaal gratis, snel en makkelijk wil.quote:Op zondag 16 december 2012 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
Zoek een advocaat die voor je claims doet in no cure no claim opzet.
Lekker negatief weer, misschien snap je het niet, maar fotografie is voor mij een hobby, en een hobby betekent dat ik daar niet al te serieus mee om ga. En deze zaak is dan een hoop gezeik waar ik geen trek in heb, het is jammer inderdaad, maar als ik er meer tijd voor had was ik er wel achteraan gegaan (heb recentelijk nog een contact gekregen die mensen ook in het buitenland achterna kan zitten en alle kosten op hun verhaalt). Daarbij komt nog kijken dat er ook mensen zijn die wél betalen voor het gebruik van de foto, en dat loopt nu dermate oke dat ik mij niet druk ga maken over elke foto die op een kutsite als 9gag voorbij komt.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:53 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik heb erg het gevoel Piet dat je advies een roepende in een woestijn is want gezien het verdere verloop (zoveel pagina's verder) lijkt het eerder dat de TS het allemaal gratis, snel en makkelijk wil.
Huh.. hoezo weer.. als dat zo is kan ik ze persoonlijk benaderen.. koop daar (bijna) al m'n spullenquote:Op woensdag 11 september 2013 09:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Cameraland heeft je foto weer eens gebruikt.
Oh, meer in het algemeen dat je foto weer eens gebruikt is. Niet specifiek m.b.t cameraland.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:54 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Huh.. hoezo weer.. als dat zo is kan ik ze persoonlijk benaderen.. koop daar (bijna) al m'n spullen
oh oke, check t vanavond wel ffquote:Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Oh, meer in het algemeen dat je foto weer eens gebruikt is. Niet specifiek m.b.t cameraland.
quote:Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef andreas612 het volgende:
[..]
oh oke, check t vanavond wel ff
hmm.. ze zullen wel reageren op bovenste post denk ik, als er vanavond nog geen bron bij staat stuur ik ze een bericht.quote:
OH NOESSSSssS@!!1!1!quote:Op woensdag 11 september 2013 11:27 schreef Uncle het volgende:
[..]
BREKEND!!! KLEUR IN EEN FOTO VAN DARK_ANGELUS!!!
Inmiddels met naam en website...quote:Op woensdag 11 september 2013 09:55 schreef andreas612 het volgende:
[..]
oh oke, check t vanavond wel ff
aitquote:Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inmiddels met naam en website...
dit maakt niks uit. Heruploaden op facebook is nog steeds schending, met naam of site of zonder.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:00 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inmiddels met naam en website...
Joh... Maar er staat inmiddels iets, is altijd al beter dan niets. Het mag nog steeds niet, maar dat mag Andreas verder zelf uitzoeken/vechten.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:19 schreef Schieganger het volgende:
[..]
dit maakt niks uit. Heruploaden op facebook is nog steeds schending, met naam of site of zonder.
Het is de camerawinkel bij mij in de buurt, heb altijd positieve ervaring bij hun gehad en ga hier dus ook niet moeilijk over doen.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:19 schreef Schieganger het volgende:
[..]
dit maakt niks uit. Heruploaden op facebook is nog steeds schending, met naam of site of zonder.
Nee, ik verkoop momenteel niet aan particulieren.quote:Op zondag 29 september 2013 08:01 schreef nielsgeode het volgende:
Is het mogelijk een full-res jpg te *kopen* met als doel zelf een aantal afdrukken op te hangen in de privesfeer en hoeveel zou dat moeten kosten? Uiteraard houd ik de jpg voor mezelf en zal ie nooit op internet terecht komen.
Mag ik vragen waarom je een onderscheid maakt tussen particulieren en bedrijven?quote:Op zondag 29 september 2013 08:46 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Nee, ik verkoop momenteel niet aan particulieren.
Bedrijven zijn betrouwbaarder en makkelijker.quote:Op zondag 29 september 2013 11:46 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Mag ik vragen waarom je een onderscheid maakt tussen particulieren en bedrijven?
Owja, dat is het natuurlijk. Ieder bedrijf is altijd betrouwbaarder dan welke particulier ook. Bedrijven doen nooit moeilijk en van zelfs maar een spoortje onethisch zakendoen hebben ze nog nooit gehoord.quote:Op maandag 30 september 2013 05:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Bedrijven zijn betrouwbaarder en makkelijker.
Andreas is duidelijk lijkt me.quote:Op maandag 30 september 2013 08:04 schreef nielsgeode het volgende:
[..]
Owja, dat is het natuurlijk. Ieder bedrijf is altijd betrouwbaarder dan welke particulier ook. Bedrijven doen nooit moeilijk en van zelfs maar een spoortje onethisch zakendoen hebben ze nog nooit gehoord.
Ik zou een bedrijf inhuren om je juridische problemen op te lossen.quote:Op maandag 30 september 2013 05:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad geen origineel gaan verkopen, maar op zich is het toch niet zo moeilijk om met diegene een prijs af te spreken, vooraf te laten betalen en dan een aantal afrukken te bestellen bij een een fotozaak bij de koper in de buurt die hij dan zelf kan gaan afhalen?quote:Op maandag 30 september 2013 05:48 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is de eerste waarbij dat zou kunnen, de vorige particulieren waren allemaal van UK of verder. Daarbij ben ik nu niet in NL dus dan gaat het lastig.quote:Op maandag 21 oktober 2013 10:40 schreef jerney het volgende:
[..]
Ik zou inderdaad geen origineel gaan verkopen, maar op zich is het toch niet zo moeilijk om met diegene een prijs af te spreken, vooraf te laten betalen en dan een aantal afrukken te bestellen bij een een fotozaak bij de koper in de buurt die hij dan zelf kan gaan afhalen?
Maar het mooie van het internet, naast het kunnen pikken van allerlei plaatjes, is nu juist dat dat dat soort dingen veel makkelijker maakt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 14:49 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Klopt, maar hij is de eerste waarbij dat zou kunnen, de vorige particulieren waren allemaal van UK of verder. Daarbij ben ik nu niet in NL dus dan gaat het lastig.
Oh, een vriendin van mij is het wel degelijk gelukt een lekkere financiële vergoeding eruit te slaan bij een enorm bedrijf (volgens mij was het d.m.v. een settlement).quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
Vergeet het maar met je claims. Degenen bij wie je claimt zijn ook niet achterlijk en weten maar al te goed dat jij maar een hobbybobfotograaf bent zonder de financiële middelen om een succesvol incassotraject op te starten.
Waarom zou het duur moeten zijn als de ander de wet overtreed?quote:Op zondag 27 oktober 2013 21:02 schreef ACT-F het volgende:
Vergeet het maar met je claims. Degenen bij wie je claimt zijn ook niet achterlijk en weten maar al te goed dat jij maar een hobbybobfotograaf bent zonder de financiële middelen om een succesvol incassotraject op te starten.
Bij een (enorm) bedrijf is het een peulenschil om er geld aan te verdienen. Geld incasseren bij een particulier is heel lastig, ook al sta je volledig in je recht.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:39 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Oh, een vriendin van mij is het wel degelijk gelukt een lekkere financiële vergoeding eruit te slaan bij een enorm bedrijf (volgens mij was het d.m.v. een settlement).
Probeer het eens zou ik zeggen.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:41 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Waarom zou het duur moeten zijn als de ander de wet overtreed?
Fotograaf met lensen van 2000+ euro kan ook wel een rechtsbijstand verzekering afsluitenquote:Op zondag 27 oktober 2013 22:44 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Bij een (enorm) bedrijf is het een peulenschil om er geld aan te verdienen. Geld incasseren bij een particulier is heel lastig, ook al sta je volledig in je recht.
[..]
Probeer het eens zou ik zeggen.
Om vervolgens van de rechtsbijstand antwoord te krijgen dat ze bij een particulier weinig incassomogelijkheden zien, mede door het geëiste bedrag wat door de rechter mogelijk niet gehonoreerd zal worden, en daarom geen zaak van maken.quote:Op zondag 27 oktober 2013 22:47 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Fotograaf met lensen van 2000+ euro kan ook wel een rechtsbijstand verzekering afsluiten
Zit je nog steeds achter je cashmoney aan trouwens?quote:
ja waddan, hard op die cashflow Gquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:44 schreef Susteren het volgende:
[..]
Zit je nog steeds achter je cashmoney aan trouwens?
Hard op die donnie G
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |