Get moneyquote:Op dinsdag 24 december 2013 18:35 schreef andreas612 het volgende:
[..]
ja waddan, hard op die cashflow G
quote:1 voor de money
2 voor de ho's
3 voor de wiet
4 voor Hoogvliet
5 voor de goons
Omg, direct 6x dubbele boete.quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:36 schreef Uncle het volgende:
Dat ze dan je foto jatten is nog tot daar aan toe maar echt mooier maken ze het er niet op...
Wat heb je ermee gedaan?quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Mijn foto, niet geschoten in de Oosterpoort met de naam van een andere fotograaf
Dat ga ik straks even aanpakken.quote:
Hobby blogjes e.d. valt toch niets te halen en wil ik individuen niet mee opzadelen vanwege naïef/dom gedrag. Hooguit een berichtje die kant op, verder zonder rekening. Daar mogen mensen anders over denken maar toen een paar jaar geleden een puber een mega boete kreeg vanwege onrechtmatig gebruik van een Johan Cruijff foto op een hobby blog vond iedereen dat wel belachelijk.quote:
Wel toffe poster. Rekening sturen + de poster opeisen. Onderkant eraf knippen en aan de muur hangen. Al is die dan wel snel volquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik had ook een mooie.
[ afbeelding ]
Mijn foto, niet geschoten in de Oosterpoort met de naam van een andere fotograaf
Ik dacht even dat die eerste van jou was en de foto daaronder de ripoffquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:01 schreef Uncle het volgende:
[..]
Hobby blogjes e.d. valt toch niets te halen en wil ik individuen niet mee opzadelen vanwege naïef/dom gedrag. Hooguit een berichtje die kant op, verder zonder rekening. Daar mogen mensen anders over denken maar toen een paar jaar geleden een puber een mega boete kreeg vanwege onrechtmatig gebruik van een Johan Cruijff foto op een hobby blog vond iedereen dat wel belachelijk.
Hoewel zulke creaties wel te denken zetten. Dan staat er 'gelukkig' geen naam van mij bij![]()
Dat er foto's door professionele bedrijven gebruikt worden en zelfs in de app store staat is uiteraard een ander verhaal
quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:03 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ik dacht even dat die eerste van jou was en de foto daaronder de ripoff
Haha, ik kwam hem tegen. Was aangenaam verrastquote:Op woensdag 15 januari 2014 17:01 schreef Uncle het volgende:
[..]
Wel toffe poster. Rekening sturen + de poster opeisen. Onderkant eraf knippen en aan de muur hangen. Al is die dan wel snel vol
Dat is diep triest zegquote:Op woensdag 15 januari 2014 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik had ook een mooie.
[ afbeelding ]
Namen willen we lezen!quote:Op woensdag 15 januari 2014 16:44 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik had ook een mooie.
[ afbeelding ]
Slijmbal. En Dark lult uit zijn nek want zijn camera ia monochroom...quote:Op woensdag 15 januari 2014 17:24 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat is diep triest zegMooie foto
Nou vind het nog steeds niet geweldig leesbaarquote:
Dit denk ik dus ook. Alsnog snap ik niet dat Mr de fotograaf de credits op zich heeft genomenquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:03 schreef Dark_Angelus het volgende:
Laten we dat niet doen, ik ga er vanuit dat het bij communicatie binnen Oosterpoort fout is gegaan.
Misschien vond ie het wel een hele mooie fotoquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:05 schreef J03llV het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook. Alsnog snap ik niet dat Mr de fotograaf de credits op zich heeft genomen
Of hij weet het gewoon niet?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:05 schreef J03llV het volgende:
[..]
Dit denk ik dus ook. Alsnog snap ik niet dat Mr de fotograaf de credits op zich heeft genomen
Lijkt me sterk toch? Wordt een fotograaf niet ingelicht of z'n werk gebruik mag worden voor dit/dat..? Ben niet bekend in die wereld..quote:
quote:Though the photographer of the original stock photo (shown below, left) is unknown, the image appeared online as early as July 2010 on That Cute Site.
Ik denk ook dat hij het niet weet, hem kennendequote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef J03llV het volgende:
[..]
Lijkt me sterk toch? Wordt een fotograaf niet ingelicht of z'n werk gebruik mag worden voor dit/dat..? Ben niet bekend in die wereld..
Ik bedoel meer: hij weet niet dat zijn naam onder een foute foto staat. Ofwel de verkeerde foto is geplaatst, ofwel de verkeerde naam?quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:22 schreef J03llV het volgende:
Lijkt me sterk toch? Wordt een fotograaf niet ingelicht of z'n werk gebruik mag worden voor dit/dat..? Ben niet bekend in die wereld..
Daar kan andreas best een berichtje heen doen om in elk geval de credits te krijgen. Dat kan wellicht in de toekomst ook wat vergemakkelijken als een bedrijf wel zou willen betalen voor het gebruik van de fotoquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:27 schreef Croupouque het volgende:
Ik zal vast en zeker spuit elf zijn, maar wil toch even vermeld hebben dat de foto van de TS inmiddels de hoofdrol speelt in een redelijk bekende meme die ik regelmatig op Reddit voorbij zie komen: Unpopular Opinion Puffin.
http://knowyourmeme.com/memes/unpopular-opinion-puffin
[..]
An sich is zo'n meme eigenlijk wel een hele grote eer. Dat jouw foto zo ontzettend viral gaat. Net als die van the Hulk Byoncéquote:Op woensdag 15 januari 2014 21:09 schreef Uncle het volgende:
Maar van die meme komt hij toch nooit meer af.
Hij staat op het moment in meme vorm 2x op de imgur.com homepage.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
An sich is zo'n meme eigenlijk wel een hele grote eer. Dat jouw foto zo ontzettend viral gaat. Net als die van the Hulk Byoncé
quote:Op maandag 20 januari 2014 17:33 schreef xepera9 het volgende:
Deze al bekend: http://www.memegen.com? Duits bedrijf. Daar gebruiken ze de foto ook. Ik zou proberen er wat voor te krijgen, ze zetten hun link op de foto, moeten ze er ook maar wat voor over hebben.
Mja, lijkt me tof als je naam er bij staatquote:Op woensdag 5 februari 2014 14:28 schreef SeLang het volgende:
Toch lijkt het mij toffer als je foto wereldberoemd is en overal wordt gebruikt dan dat je een paar centen krijgt van mensen die bereid zijn ervoor te betalen.
Precies. Kijk naar dit topic: mensen geloofden niet eens dat het TS' foto was, puur door de gigantische bekendheid. En volledig terecht ook natuurlijk want het is een absurde claim om zo'n enorm populaire meme ineens te gaan opeisen.quote:Op woensdag 5 februari 2014 14:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Mja, lijkt me tof als je naam er bij staatNu weet niemand dat die van jou is dan heb je vrij weinig aan dat beroemd zijn.
met 95% korting anders zeggen dat je ze aanklaagtquote:Op maandag 7 juli 2014 21:50 schreef weertenaar het volgende:
Misschien kun je dit bestellen, heb je een leuk aandenken
http://www.artweb.com/artwork/440152_splashing-puffin
Dat zou een interessante zaak kunnen worden want hoe bewijst TS dat zijn foto de basis is van het schilderij? Ik zou dan eerder een vriendelijk verzoek doen met de vraag of hij als maker van de foto korting kan krijgen.quote:Op maandag 7 juli 2014 23:25 schreef mytec het volgende:
[..]
met 95% korting anders zeggen dat je ze aanklaagt
Volgens mij zoals TS al eerder heeft gedaan...in photoshop over elkaar leggen...dan vallen ze volgens mij precies over elkaar....quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:50 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat zou een interessante zaak kunnen worden want hoe bewijst TS dat zijn foto de basis is van het schilderij? Ik zou dan eerder een vriendelijk verzoek doen met de vraag of hij als maker van de foto korting kan krijgen.
Maar het is nog steeds niet zijn foto maar een schilderij van zijn foto met dus persoonlijke inbreng van de schilder.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:08 schreef weertenaar het volgende:
[..]
Volgens mij zoals TS al eerder heeft gedaan...in photoshop over elkaar leggen...dan vallen ze volgens mij precies over elkaar....
http://blog.iusmentis.com(...)-op-facebook-zetten/quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Maar het is nog steeds niet zijn foto maar een schilderij van zijn foto met dus persoonlijke inbreng van de schilder.
en dan staat dit eronderquote:Op maandag 7 juli 2014 21:50 schreef weertenaar het volgende:
Misschien kun je dit bestellen, heb je een leuk aandenken
http://www.artweb.com/artwork/440152_splashing-puffin
I am always creating more so please look me up again.quote:Splashing Puffin
By Cathy Stringer
In dit geval is denk ik niet de (hele) foto nageschilderd maar wel heel duidelijk de houding van de vogel. Ik heb mijn twijfel of deze houding auteursrechtelijk is beschermd omdat TS de foto heeft gemaakt, al lijkt mij ook wel duidelijk dat de foto de basis is van het schilderij. Ik zou niet met 100% zekerheid durven zeggen dat TS het gaat winnen in dit geval, al is de kans wel groot.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 13:13 schreef Tokus het volgende:
[..]
http://blog.iusmentis.com(...)-op-facebook-zetten/
quote:Though the photographer of the original stock photo (shown below, left) is unknown, the image appeared online as early as July 2010 on That Cute Site.
Hij kan/moet idd wel z'n eer claimen!quote:Op vrijdag 11 juli 2014 15:11 schreef Lyssa het volgende:
http://knowyourmeme.com/memes/unpopular-opinion-puffin
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |