abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122812794
Dat meisje verdient er nauwelijks wat aan, die producten worden pas per bestelling geproduceerd en gedrukt en die meid krijgt een kleine percentage. Een beetje sneu om daar een schadevergoeding op te verhalen, al snap ik je wel wanneer ze jouw foto op haar website plaatst etc en dat het niet leuk is dat ze winst met jouw werk maken..

Als vormgever kan ik zeggen dat je als beginner ook niet de beste ontwerper bent en dus wilt gaan overtrekken, en kan me dan best voorstellen dat je niet al die foto's die je gaat gebruiken gaat kopen. Claim dan dat miljoenenbedrijf aan, maar die hebben zich wel goed ingedekt.

Prachtige foto trouwens ;) !
  woensdag 13 februari 2013 @ 01:05:25 #122
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122816181
Volgens mij kun je 4 dingen doen:

Haar vergeven - kost je niets, krijg je niets.

Haar om een schappelijke vergoeding vragen van een euro of 300-500 - gezien wat meerdere mensen hier gezegd hebben: zoveel heeft ze er nog niet aan verdiend. Dit kun je waarschijnlijk verder via de mail afhandelen en zou je dus ook niets kunnen kosten.

Het officieel afhandelen, inclusief een normale tot enorme schadevergoeding die daar uit kan komen rollen - we hebben het hier wel over klein Amerika, schadevergoedingen daar zijn soms bizar hoog, hoewel niet zo vaak als in de VS.

Het bedrijf achterna zitten - dit zal wel op weinig uitlopen.

Mij lijkt dat je voor optie 2 of 3 moet gaan, of iets daartussenin.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122829605
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 01:05 schreef Tanin het volgende:
Volgens mij kun je 4 dingen doen:

Haar vergeven - kost je niets, krijg je niets.

Haar om een schappelijke vergoeding vragen van een euro of 300-500 - gezien wat meerdere mensen hier gezegd hebben: zoveel heeft ze er nog niet aan verdiend. Dit kun je waarschijnlijk verder via de mail afhandelen en zou je dus ook niets kunnen kosten.

Het officieel afhandelen, inclusief een normale tot enorme schadevergoeding die daar uit kan komen rollen - we hebben het hier wel over klein Amerika, schadevergoedingen daar zijn soms bizar hoog, hoewel niet zo vaak als in de VS.

Het bedrijf achterna zitten - dit zal wel op weinig uitlopen.

Mij lijkt dat je voor optie 2 of 3 moet gaan, of iets daartussenin.
Snap niet dat je een bizar hoge schadvergoeding wilt aanvragen, je hebt dan zelf wat centen maar je hebt dan een ander wel in hele grote problemen gebracht met torenhoge schulden. En ik geloof niet eens dat ze er meer als 200 euro mee zou hebben verdiend...
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:49:42 #124
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122829685
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:47 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Snap niet dat je een bizar hoge schadvergoeding wilt aanvragen, je hebt dan zelf wat centen maar je hebt dan een ander wel in hele grote problemen gebracht met torenhoge schulden. En ik geloof niet eens dat ze er meer als 200 euro mee zou hebben verdiend...
Het is TS zijn foto, TS zijn zaak, en dus TS zijn keuze.

TS zegt dat ze gezien haar opleiding en ervaring zou moeten weten dat wat ze doet niet kan, ik kan me best voorstellen dat hij dan wat minder medelijden heeft.
Wat ik zelf in die situatie zou beslissen doet er niet zo toe.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_122829808
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:49 schreef Tanin het volgende:

[..]

Het is TS zijn foto, TS zijn zaak, en dus TS zijn keuze.

TS zegt dat ze gezien haar opleiding en ervaring zou moeten weten dat wat ze doet niet kan, ik kan me best voorstellen dat hij dan wat minder medelijden heeft.
Wat ik zelf in die situatie zou beslissen doet er niet zo toe.
Snap dat laatste, maar was misschien ook wel meer gericht richting TS. En ik kan ook zeggen dat ik DTP'er ben maar weet ook niet precies hoe en wat over de rechten van iemand anders werk wat nou wel en wat nou precies niet mag..
  woensdag 13 februari 2013 @ 14:53:28 #126
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122829842
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:52 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Snap dat laatste, maar was misschien ook wel meer gericht richting TS. En ik kan ook zeggen dat ik DTP'er ben maar weet ook niet precies hoe en wat over de rechten van iemand anders werk wat nou wel en wat nou precies niet mag..
Maar ik neem aan dat je dat nazoekt voor je iets zomaar gebruikt als je er geld aan verdient?
pi_122830071
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:53 schreef Tanin het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat je dat nazoekt voor je iets zomaar gebruikt als je er geld aan verdient?
Daar heb je een punt, maar kan me voorstellen dat je wat overtrekt niet verwacht dat er iemand uit Nederland hier over gaat claimen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:09:15 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122830494
Ik zou in dit geval ook gewoon proberen om het op een normale manier met dat meisje op te lossen. Het zou me verbazen als ze netto meer dan een paar honderd euro heeft verdiend met die dingen. Neem dan 10% daarvan voor de copyrights, dan heb je het over een paar tientjes. Wil je daarvoor naar de rechter? Dit is geen Walmart ofzo die over jouw rug miljoenen verdient...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:12:10 #129
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_122830624
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:09 schreef SeLang het volgende:
Ik zou in dit geval ook gewoon proberen om het op een normale manier met dat meisje op te lossen. Het zou me verbazen als ze netto meer dan een paar honderd euro heeft verdiend met die dingen. Neem dan 10% daarvan voor de copyrights, dan heb je het over een paar tientjes. Wil je daarvoor naar de rechter? Dit is geen Walmart ofzo die over jouw rug miljoenen verdient...
Anderzijds, misschien doet ze dit wel met tientallen foto's..... Dan claim niet onterecht.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:12:27 #130
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_122830641
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 14:52 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Dat is dan niet zo professioneel van jou, lijkt me.
Als iemand aan de haal gaat met jouw werk, lijkt me toch ook dat je daar wat voor wilt zien.
Life is what you make it.
pi_122831288
quote:
2s.gif Op woensdag 13 februari 2013 15:12 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Dat is dan niet zo professioneel van jou, lijkt me.
Als iemand aan de haal gaat met jouw werk, lijkt me toch ook dat je daar wat voor wilt zien.
Het is ook niet zo professioneel om dingen te verkopen via zo´n spreadshirt achtig iets. Dat levert nauwelijks wat op. Er zijn maar weinige die betalen voor bijvoorbeeld een font of iets dergelijks dat wordt ook vaak onderschat en vind dat je het zo´n meid niet heel kwalijk kan nemen.
  woensdag 13 februari 2013 @ 15:41:14 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122832010
Als ze die afbeelding een beetje had vervormd in photoshop of had nagetekend zodat ze niet meer exact op elkaar te leggen zijn dan had je deze discussie ook niet gehad. Dan kun je de copyrights vergeten terwijl er niets wezenlijk is veranderd. Zo zou ik het zelf hebben gedaan.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122833292
Zit over een schikking na te denken.. dan stuur ik het haar via de e-mail. Ik zet er dan wél bij dat ze dan die foto van haar eigen website eraf moet halen en als ze het niet met de schikking eens is dan een aangetekende brief kan verwachten met het volledige bedrag.
En misschien nog juridische stappen aangeven

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 16:11:52 ]
  woensdag 13 februari 2013 @ 16:23:48 #134
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122833943
Klinkt als een puik plan. Moeilijke is nu: wat is een schappelijke schikking?
pi_122834649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 16:23 schreef Tanin het volgende:
Klinkt als een puik plan. Moeilijke is nu: wat is een schappelijke schikking?
Wat eerder geopperd werd, 300-500 gbp, hangt ervan af, moet nog even kijken waarop ik 't basseer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 13-02-2013 16:40:09 ]
pi_122837391
Vrees dat ze dat niet gaat betalen...
pi_122837588
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Denk het ook niet :P Zou ik ook niet doen als ik opeens een claim krijg van iemand.
(niet dat ik ooit een claim zou krijgen want ik steel geen fotos maar toch :P )
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_122837829
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 17:51 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
want?
pi_122837873
Over welke gaat het nu eigenlijk?

Die schildering? De 2e link uit de OP, die nu offline is?

Of die 1e link, die er nu nog opstaat?

Dat zijn namelijk 2 verschillende gebruikers volgens mij.
pi_122837890
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:04 schreef I0_0I het volgende:
Over welke gaat het nu eigenlijk?

Die schildering? De 2e link uit de OP, die nu offline is?

Of die 1e link, die er nu nog opstaat?

Dat zijn namelijk 2 verschillende gebruikers volgens mij.
Die verwijderd is, die 2e heb ik al een mail over gestuurd.
pi_122838505
quote:
7s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:03 schreef andreas612 het volgende:

[..]

want?
Ik denk dat 500 euro voor die studente redelijk veel is en een stuk minder is dan dat ze er aan verdiend heeft. En dan wil ze waarschijnlijk het juridische risico wel nemen.
pi_122838560
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:26 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:

[..]

Ik denk dat 500 euro voor die studente redelijk veel is en een stuk minder is dan dat ze er aan verdiend heeft. En dan wil ze waarschijnlijk het juridische risico wel nemen.
Ze is 3 jaar geleden afgestudeerd.. en werkt allang. En waarom dat risico nemen als je sowieso al weet dat je fout zit.
  woensdag 13 februari 2013 @ 18:31:46 #144
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_122838683
In mijn ervaring is het eerste wat Britten doen dreigen met een rechtszaak tegen jou aanspannen, om hun onderhandelingspositie te versterken zeg maar. Geen idee op grond waarvan ze dat nu zou willen proberen, en wellicht dat ze het dus ook niet doet, maar wees je er van bewust :)
pi_122838769
Dat doe je toch niet, wat een triest figuur :')

Juist iemand die claimed design of whatever gestudeerd te hebben en iets dergelijks flikt hard aanpakken.

[ Bericht 41% gewijzigd door Ame_thyst op 13-02-2013 18:46:29 ]
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_122838863
Ik vind het wel een beetje flauw hoor, die arme studente moet haar studieschuld al afbetalen en dan doe je dit..
It's 106 miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, its dark, and we're wearing sunglasses. Hit it.
pi_122842989
Maar ze verkoopt die meuk met jouw pinguïn dus ook via FB, of is dat een andere?

woensdag 13 februari 2013 @ 20:09:49 #148
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_122843109
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef TJV het volgende:
Ik vind het wel een beetje flauw hoor, die arme studente moet haar studieschuld al afbetalen en dan doe je dit..
Heeft nu iedereen dat dier als ava :') ___!?
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
pi_122843202

je beest als knuffel !
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_122845205
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:34 schreef Ame_thyst het volgende:
Dat doe je toch niet, wat een triest figuur :')

Juist iemand die claimed design of whatever gestudeerd te hebben en iets dergelijks flikt hard aanpakken.
quote:
9s.gif Op woensdag 13 februari 2013 18:37 schreef TJV het volgende:
doe es niet, nu denk ik elke keer dat ik die reactie getypt heb ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')