abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119955635

The basics

SPOILER: Handige linkjes en sites
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Haaksels uit het vorige topic:
Muts van beefcake:

Telefoonhoesje van Spuuglokje:

Sjakie van Mirjam:

Zebra van Donnarush:

*hook on*
pi_119955698
Net voor mijn neus wordt het topic gesloten. :+

Leuk die bus O+ en zo'n gepimpte fiets is ook een erg goed idee Dottey! :Y

Ik ben mn kleuren aan het verzamelen voor een nieuwe Lucy bag (met voering). *O*
pi_119956062
ja.. natuurlijk zal ik dan foto's van het proces maken :P
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119956081
Inderdaaad leuk idee om er bloemen op te haken, even zien welke ik ga doen niet al te moeilijk natuurlijk voor de eerste keer!
Inderdaad kan ze nu beter een stuk omhoog doen die katoenbollen, weet niet of ik dit er ook in wil laten om heel eerlijk te zijn hahaha.

Eens zien wat ik nu wil gaan haken na mijn vaashoes.

[ Bericht 13% gewijzigd door dapmar op 05-12-2012 14:32:35 ]
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_119956086
volgens mij had ik nog geheel niet gereageerd op de muts! Erg mooi die kabel, maar geen kabels, maar toch kabels :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_119956138
Weet iemand hoe die nieuwe wol met een metaaldraadje er in van de Wibra heet? Ben het nu aan het gebruiken om tussendoor een shrug te maken maar ben de wikkel kwijt. :') Overigens werkt deze versie stukken beter dan die Sparkle van de Zeeman.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_119956145
Mooie muts :o
pi_119956159
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
Weet iemand hoe die wol met een metaaldraadje er in van de Wibra heet? Ben het nu aan het gebruiken om tussendoor een shrug te maken maar ben de wikkel kwijt. :') Overigens werkt deze versie stukken beter dan die sparkle van de Zeeman.
Ik wil die ook :@
Zal ik zal ik zal ik naar de wibra gaan om te kijken of ze het nog hebben? :@ Ik weet alleen niet wat ik er van moet maken :') Iemand een goed idee?
pi_119956211
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:30 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik wil die ook :@
Zal ik zal ik zal ik naar de wibra gaan om te kijken of ze het nog hebben? :@ Ik weet alleen niet wat ik er van moet maken :') Iemand een goed idee?
Als je toch in de buurt bent graag. O+
Een shrug voor de feestdagen. :+ Ik heb de grijze met het zilveren draadje O+ , zal wel doorhaken worden. :P
Optimist tot in de kist
  woensdag 5 december 2012 @ 14:33:50 #10
211083 Angelof9
I must go first
pi_119956278
B.ertha, je hebt het voor elkaar! Die Bina is NOG enger dan de pop van Dottey!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_119956368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:31 schreef trovey het volgende:

[..]

Als je toch in de buurt bent graag. O+
Een shrug voor de feestdagen. :+ Ik heb de grijze met het zilveren draadje O+ , zal wel doorhaken worden. :P
Wat is een shrug :o

Maar ik wil alleen nog maar wol kopen als ik een doel heb voor dat wol. Hoeveel heb je er nodig als ik ze kan vinden? Past het door de brievenbus?
pi_119956407
Iemand tips voor neit al te moeilijke bloemen?
pi_119956443
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:36 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Wat is een shrug :o

Maar ik wil alleen nog maar wol kopen als ik een doel heb voor dat wol. Hoeveel heb je er nodig als ik ze kan vinden? Past het door de brievenbus?
Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.

Zoiets dus alleen dat die van mij in ribbelhaaksteek en met langere mouwen gaat worden. :P
Optimist tot in de kist
pi_119956489
Optimist tot in de kist
pi_119956501
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.

[ afbeelding ]

Zoiets dus alleen dat die van mij in ribbelhaaksteek en met langere mouwen gaat worden. :P
Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voor :Y
pi_119956571
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 14:40 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voor :Y
Even afwachten of ik de gebreide (gelige met goudraadje maar dan zuivere wol) ook nog afkrijg. :P
Optimist tot in de kist
pi_119956727
Ik zit ziek thuis, heb alles gelezen, maar had geen energie om te reageren. Gelukkig gaat het nu weer wat beter!
Maar wat een mooie dingen komen er voorbij zeg! Echt gaaf!! In het vorige topic stond mijn haaksel ook in de OP, gaaf!!!! :D

Ik ga vandaag maar weer eens verder met haken (na 6 dagen niks gedaan te hebben). Ik krijg een boel bestellingen binnen, leuk!
pi_119958489
Verdorie, net te weinig draad om mijn Amineko mee af te ronden... Ik heb gemeleerd bruin Catania. Zou ik gewoon twee bruine pootjes en oren kunnen doen? De meeste katten die ik ken zien er ook uit alsof ze uit drie katten bestaan...

Het gaat om dit wolletje:

Ik snap trouwens niet hoe je die snuit mooi bevestigt. Iemand tips?
pi_119959287
*O* en allweer een nieuwe TT
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_119959381
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Verdorie, net te weinig draad om mijn Amineko mee af te ronden... Ik heb gemeleerd bruin Catania. Zou ik gewoon twee bruine pootjes en oren kunnen doen? De meeste katten die ik ken zien er ook uit alsof ze uit drie katten bestaan...

Het gaat om dit wolletje:

[ afbeelding ]

Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!
pi_119959479
quote:
17s.gif Op woensdag 5 december 2012 15:53 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!
Ik denk inderdaad dat het dan donkerbruin wordt want dat ligt hier nog in overvloed. Daar heb ik zo'n hekel aan, want dat donkere zie ik maar half en zeker met toeren van 10 of 8 steken ontaardt dat in een enorm gepruts. Ik ga denk ik weer terug naar mijn geliefde cactussen, bij gebrek aan ledematen kost dat me veel minder gepriegel. Zo'n kattenlijf haak ik sneller dan één enkel pootje....

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 05-12-2012 16:04:14 ]
  woensdag 5 december 2012 @ 16:01:27 #22
211083 Angelof9
I must go first
pi_119959637
quote:
De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.
pi_119959701
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.
Eronder? Oh. Ik dacht een beetje vulspul erin. Ik heb een Nederlandse vertaling en twijfelde al bij meer dingetjes. Maar dankjewel, nu kan ik het een beetje visualiseren!
  woensdag 5 december 2012 @ 16:04:44 #24
211083 Angelof9
I must go first
pi_119959722
In het patroon staat ook erin geloof ik, maar dit is veel makkelijker!
pi_119959781
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 16:04 schreef Angelof9 het volgende:
In het patroon staat ook erin geloof ik, maar dit is veel makkelijker!
Ik hoop deze week het resultaat nog te posten!

Ik ben hier heel lang niet geweest. Heb wel wat gehaakt, maar wat, dat kan ik hier helaas niet laten zien.
pi_119961177
Oh, ik vind de muts geweldig, beefcake! De kleur, het patroon. Heel mooi. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_119961455
Bedankt dames O+

Beterschap nog dierenfan!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_119964025
effe alles aan de kant.. miljoen wipjes ondertussen :+
effe kijken of ik een scrug kan verzinnen... rete koude armen vandaag.... daar moet ik eerst naar handelen :9
pi_119968683
Dankjewel Beefcake!

Wat een rust hier op het forum zeg! Is iedereen Pakjesavond aan het vieren? :D

Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.

Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
pi_119969787
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Beefcake!

Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.

Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
circeltjes haken ;)
pi_119969987
quote:
Dankjewel Beefcake!

Nee. :+ Wel al cadeautjes gehad waaronder een haakboekje. O+
Optimist tot in de kist
pi_119970352
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 20:20 schreef Dottey het volgende:

[..]

circeltjes haken ;)
Dat ja. In een (dubbele) magic ring 6 vasten haken. De volgende ronde in elke vaste 2 vasten haken. Ronde sluiten en vastnaaien.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
pi_119970462
Oké, zo eenvoudig dus! Hij komt op een cirkeltje van 30 vasten (wit), dus daar kan inderdaad wel een rondje op van 12 vasten.
Bedankt!
pi_119975200
Hij is echt leuk Saffier, die muts, om te maken! Ik denk dat de maat zo wel redelijk goed is uitgekomen. Kan hem hier alleen nog even niet laten zien helaas... maar dat komt vast nog wel :D
pi_119976895
Hoi allemaal, mag ik ook een poging doen met jullie mee te posten. Ik lees al een behoorlijke tijd mee, en zie de mooiste creaties voorbij komen, handig tips en linkjes. Ik heb afgelopen voorjaar het haken ontdekt en ben gaan oefenen. Ben begonnen met de Matawi uiltjes, daarna granny squares en een Amineko. Ben alleen niet zo snel als jullie, hoor! Ik heb twee fotootjes, die zal ik hieronder even proberen te plaatsen. Even kijken of me dat lukt.

pi_119977788
quote:
0s.gif Op woensdag 5 december 2012 22:30 schreef Limi het volgende:
Hoi allemaal, mag ik ook een poging doen met jullie mee te posten. Ik lees al een behoorlijke tijd mee, en zie de mooiste creaties voorbij komen, handig tips en linkjes. Ik heb afgelopen voorjaar het haken ontdekt en ben gaan oefenen. Ben begonnen met de Matawi uiltjes, daarna granny squares en een Amineko. Ben alleen niet zo snel als jullie, hoor! Ik heb twee fotootjes, die zal ik hieronder even proberen te plaatsen. Even kijken of me dat lukt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Welkom Limi
en natuurlijk ben je meer dan welkom om gesjellig mee te posten, en leuk je haaksels ^O^
pi_119978237
Dank je wel, toverheks. Ik ga een poging wagen, jullie posten zo snel hier!! Aan de andere kant geeft dat misschien net wel even wat extra energie om dingen echt af te maken, en niet half te laten liggen, zoals m'n granny square kussen of een 1/2 col die er nu nog liggen.
pi_119980670
oh echt! mij geeft dat alleen maar meer rede tot wipjes-creaties :9

leuke start en welkom! :*
  donderdag 6 december 2012 @ 09:07:43 #39
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_119986077
Hoi Limi! Mooie kleur Amineko. O+ En die kleine uiltjes vind ik ook bijzonder schattig. :Y
  donderdag 6 december 2012 @ 09:18:14 #40
211083 Angelof9
I must go first
pi_119986264
quote:
Of een rondje vilt knippen en vastnaaien.
pi_119986303
Oh leuk die matawi uiltjes, zeker een betaald patroon of niet?
  donderdag 6 december 2012 @ 09:26:35 #42
211083 Angelof9
I must go first
pi_119986410
Ja, maar wel voor een goed doel: http://www.mijnwebwinkel.(...)s/c-816749/patronen/
pi_119986525
Oh ja, daaar inderdaad nu besteld! TX
pi_119986600
Thx.
Het patroon van de Matawi uiltjes komt inderdaad daar vandaan.
pi_119988951
IK had trouwens een proefdraadje simply soft party in grijs met multicolor metaaldraadje gehad, echt SUPER mooi! Nu wil ik die ook :X
pi_119990642
Zo, eindelijk foto´s kunnen maken van mijn muts en sjaal.

Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
pi_119990713
Wauw B.ertha O+
  donderdag 6 december 2012 @ 12:05:03 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_119990727
Leuk Bertha!! Mooie kleur ook O+
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_119991132
Mooi!
pi_119991353
Wauw, mooi zeg!!
  donderdag 6 december 2012 @ 12:34:56 #51
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_119991535
Erg mooi!
pi_119991565
Mijn Sneeuwman:

Sneeuwman by estherqueens, on Flickr

Zijn neus is alleen wat lang/groot.
Ga nu verder met een rendier en evt. nog een kerstboom (ligt aan de tijd die ik nog heb voor Kerstmis).
pi_119993025
Wow heel mooi B.ertha!
Wat een schattig sneeuwmannetje.
Welkom Limi.
pi_119996877
Wat een leuk sneeuwmannetje! ;)

Ik ga beginnen aan Snuf van Hip en Haak. Ik ben benieuwd! Het is voor een bestelling! Het patroon ziet er duidelijk uit en de kleuren zijn in huis! Ik heb er zin in :D
  donderdag 6 december 2012 @ 15:12:57 #55
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_119997086
prachtig B.!
in de haak.
  donderdag 6 december 2012 @ 17:03:02 #56
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120001567
Mooie B.ertha! Ik zou zelf nooit die kleur kiezen, maar nu ik het zo af zie vind ik het juist erg mooi. :Y
pi_120001840
Snuf het konijn is aan het groeien, maar hij wordt veeeel kleiner dan ik dacht! Heeft iemand hem/haar (?) weleens gehaakt?
pi_120005059
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Dierenfan het volgende:
Snuf het konijn is aan het groeien, maar hij wordt veeeel kleiner dan ik dacht! Heeft iemand hem/haar (?) weleens gehaakt?
Patroon wel al gekocht maar nog andere dingen die af moeten hier. Op het dikste gedeelte is het lijf maar 48 steken dus niet heel groot inderdaad. Op de foto zie je het ook aan de bakstenen. Ik wil hem daarom ook niet met Catania maken maar met softfun of (liever nog) met een dikker garen!
Welk garen gebruik jij ?
pi_120005769
Dat van die steken klopt inderdaad, maar door die bakstenen dacht ik dacht hij groter zou worden ;) Ik haak hem met Katia katoen, haaknaald 3. (in het patroon staat 2,5). Maar dikker garen is natuurlijk wel een optie...! Ik denk dat ik deze twee (voor dezelfde persoon) maar met dit garen haak en dan de volgende inderdaad met wat dikker.

Of stiekem morgen toch maar even kijken naar ander garen in mijn wolwinkeltje..... ;)
pi_120008427
Leuke sneeuwman O+ en die muts en sjaal O+ zijn helemaal in de kleuren van nu (ja, soms pik ik ook wel eens wat op qua mode :') ) en welkom limi, mooi dingen heb je al gemaakt.

Heb weer wat gezien bij de Action voor de liefhebbers. Grote bol textielgaren van 900 gram, met tashandvaten(bamboe), patroon en bij één van de twee die ik had zat er ook een bamboe haaknaald nummer 10 bij......waar de haaknaald van de andere is gebleven mag joost weten, die zat er in de winkel (andere winkel dan de bol met naald) niet in...gejat? :+ Prijs was trouwens 5,99. *O*
Optimist tot in de kist
pi_120008892
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
pi_120013629
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?
By DMB
pi_120014127
Mooooi B.ertha!

Ik ben ook weer eens aan het haken geslagen. Mijn tablet heeft een hoes nodig:

Crappy foto maar het wordt een regembooghoesje :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_120016248
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 21:16 schreef CREADO het volgende:

[..]

Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?
Geen idee. Met de sjaal een avondje of 8, niet fulltime.
Nog bedankt voor het halen van mijn garen! :*
pi_120017347
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_120017713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
Die hangmand van textielgaren?
Optimist tot in de kist
pi_120018507
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
SPOILER
ach wat een zielig verhaal O+ hoop toch op een happy end, laat je het weten//////
pi_120018577
quote:
17s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
oeffffffffffff mooi geworden, ik ben van deze kleur een trui aan het breien
pi_120018682
quote:
SPOILER
Naar ;( . Tip: zet een emmer met daarin lekkers neer(brood met wat pindakaas bijv., het moet sterk ruiken)., maak een trap met boeken richting emmer en afwachten of hamster nog aanwezig is en in de val trapt. Schijnt regelmatig een succes te zijn volgens knaagdierfora. Zelf had ik een ratvriendelijke val voor dit soort gevallen en ik heb gelukkig altijd succes gehad, soms binnen een uur. Hou er rekening mee dat hamsters altijd lang muren lopen dus zet daar je val neer. ;)
Optimist tot in de kist
pi_120018832
En ik zou in het donker gaan zitten wachten een tijdje of je hem hoort. Zo heb ik 1 van mijn hamsters een keer midden in de nacht gevangen :P

Ik lees nog wel mee, maar ben op het moment niet heel actief aan het haken. Ik zit wel te overwegen om een kleine versie van het Afrikaanse vaasje te maken, maar ik moet het patroon nog even goed bekijken :P
pi_120019645
Om niet heel het topic te vervuilen:
SPOILER
De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
pi_120020235
Fijn dat hij terug is, Whoop! :)
1 hamster is helaas nooit teruggekeerd hier. Waarschijnlijk het dak opgegaan en gegrepen door een vogel :(
pi_120020316
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef Herfstblad het volgende:
Fijn dat hij terug is, Whoop! :)
1 hamster is helaas nooit teruggekeerd hier. Waarschijnlijk het dak opgegaan en gegrepen door een vogel :(
Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerries :P Was al bang dat ik een nachtmerrie zou krijgen over flip in die vieze enge kruipruimte :P
pi_120020611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
SPOILER
De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
whaaaaaaaaaaa prachtig dit _O-
pi_120020787
quote:
SPOILER
onze hamster was ooit twee weken weg, zat in de voddenmand en kwam vanzelf levend tevoorschijn :*
pi_120020844
quote:
SPOILER
:D
En Dankje :)
pi_120020852
LOL
pi_120021088
Ik haak lang niet zo snel als jullie doen, maar in de tussentijd toch niet stil gezeten. Als opdracht voor iemand moest ik 'superaap' El Monkey inclusief snor haken

pi_120022237
Leuk aapje!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef Whoopdidoo het volgende:

[..]

Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerries :P Was al bang dat ik een nachtmerrie zou krijgen over flip in die vieze enge kruipruimte :P
:( Sorry.
Maar de andere 2 hamstertjes zijn gelukkig wel heelhuids teruggekeerd. En die ik nu heb, is totnutoe nog niet ontsnapt :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:59:39 #80
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120024091
Fijn dat ie terug is Whoop!

Wij hadden vroeger 1 talloze dwerghamsters. Niet tegelijk, maar ze gaan niet zo lang mee. Eentje heeft een paar dagen achter de koelkast onder het aanrecht gewoond, en kwam toen doodleuk weer aankakken.
Verhongeren doen ze niet zo snel, zeker niet als er kruimels e.d. te vinden zijn.
pi_120026146
Omdat het buiten sneeuwt:

Ravelry
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 08:56:26 #82
382129 crew  Donna
pi_120026161

Jaa, hij is klaar. Paar uurtjes werk, helemaal blij mee. Nu de opdrachtgeefster nog! :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie vrijdag 7 december 2012 @ 08:57:24 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120026173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:55 schreef beefcake het volgende:
Omdat het buiten sneeuwt:
[ afbeelding ]
Ravelry
leuk :)

mn bolerootje is nog niet klaar :') moet nog een halve arm en afwerken....
gelukkig vrij vandaag dus dat word doorwerken
SPOILER
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_120026176
Ziet er netjes uit DonnaRush ^O^
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:21:39 #85
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120026617
Ynske, wat een pech dat je nu je verwarming niet aan kunt doen. Daar heb ik trouwens nog nooit van gehoord, dat je nog niet mag stoken voor de onderhoudsman komt. :o Succes met de laatste vierkantjes van je bolero!
in de haak.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:22:01 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120026623
mooi gedaan, Donna!

ach, ik lees nu pas het verhaal van je hamster, wat fijn dat ie weer terecht is Whoop! :)

en die superaap, erg grappig!
in de haak.
pi_120028282
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:21 schreef trui het volgende:
Ynske, wat een pech dat je nu je verwarming niet aan kunt doen. Daar heb ik trouwens nog nooit van gehoord, dat je nog niet mag stoken voor de onderhoudsman komt. :o Succes met de laatste vierkantjes van je bolero!
omdat hij dan zijn vingers branden kan aan de cv en leidingwerk ;) en als hij de kachel leeg laten lopen heb je allemaal warm water ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:27:58 #88
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120028372
daar kan ik me wel wat bij voorstellen, maar hier heeft 't nog nooit gehoeven.
in de haak.
pi_120034639
quote:
SPOILER
je kan altijd nog een hamster haken hoor _O-
By DMB
pi_120034804
Pfff, dat lijkt me naar zeg om je hamster kwijt te zijn! Echt super dat je hem terug hebt gevonden Whoop!

Ik zometeen even naar het dorp moet voor katoen, maar het sneeuwt hier nog een beetje en dat fietst zo vervelend vind ik. Verder valt de sneeuwval hier erg mee/tegen.
pi_120036066
Wat een heerlijk dagje om te haken! O+
Buiten sneeuwt het nog steeds, er ligt al een enorm pak!
pi_120036147
Afgelopen dinsdag ben ik met de trein naar Maastricht gegaan en heb ik lekker de tijd (3,5u) gehad om een mutsje af te haken. Ik zal straks een foto plaatsen.

SPOILER: Hamsters
pi_120037147
quote:
SPOILER
Fijn dat die weer terug is. *O*
Optimist tot in de kist
pi_120037295
Ik zie dat er intussen alweer heftig gehaakt is, mooi. O+ Ik ben gisteren nog twee Wibra's afgeweest (was toch onderweg) om naar die wol met een metaaldraadje te kijken, resultaat.....één bol zwart. :( Ik was dus te laat, blijkbaar is het er al weer uit ;( Moet nu maar een combinatie maken met eventueel die zwart versie of met 2 grijze bollen van andere wol die ik gevonden heb want met twee 2 bollen een shrug met lange mouwen maken gaat niet lukken. :')
Optimist tot in de kist
pi_120037878
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef trovey het volgende:
Ik zie dat er intussen alweer heftig gehaakt is, mooi. O+ Ik ben gisteren nog twee Wibra's afgeweest (was toch onderweg) om naar die wol met een metaaldraadje te kijken, resultaat.....één bol zwart. :( Ik was dus te laat, blijkbaar is het er al weer uit ;( Moet nu maar een combinatie maken met eventueel die zwart versie of met 2 grijze bollen van andere wol die ik gevonden heb want met twee 2 bollen een shrug met lange mouwen maken gaat niet lukken. :')
Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)
By DMB
pi_120037926
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef CREADO het volgende:

[..]

Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)
Als je wilt, graag. O+
Grijs met zilver draadje (of dan nu ook die zwarte) is het. Even de naam opzoeken op de wikkel van de zwarte bol....moment.
Optimist tot in de kist
pi_120037999
En weer terug. :P Janna met een prijs van 1,79 en het is een 100 gram bol.
Optimist tot in de kist
pi_120039681
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:49 schreef MizzEnroe het volgende:
Afgelopen dinsdag ben ik met de trein naar Maastricht gegaan en heb ik lekker de tijd (3,5u) gehad om een mutsje af te haken. Ik zal straks een foto plaatsen.

SPOILER: Hamsters
De foto:
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:20:08 #99
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120039847
snoezig! (en een veer erop en hij kan voor pietenmuts doorgaan. ;) ).
in de haak.
pi_120044368
Daar komen alweer veel mooie dingen voorbij. Knappe muts:).
En leuk en passend bij het weer, die sneeuwvlokjes! Strak hoor, Donna Rush. Ooit ga ik ook een keer leren zo netjes te haken. Ik laat nog wel eens een steekje vallen en probeer het dan weg te moffelen/passend te maken in de volgende toeren.
Gisteren was ik voor mijn werk bij de Wibra, maar kon het niet laten twee bolletjes Sanna mee te nemen voor mezelf, de kleurtjes zagen er zo mooi uit. Nu nog even bedenken wat ik ermee ga maken.

Oh ja...gelukkig dat de hamster weer terecht is:))!!
pi_120046183
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef trovey het volgende:
En weer terug. :P Janna met een prijs van 1,79 en het is een 100 gram bol.
Woon je in de buurt van zoetermeer of moet het tegen die tijd als ik het mocht hebben worden verstuurd? Ik ga vd week effe kijken :-)
By DMB
pi_120046218
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:53 schreef CREADO het volgende:

[..]

Woon je in de buurt van zoetermeer of moet het tegen die tijd als ik het mocht hebben worden verstuurd? Ik ga vd week effe kijken :-)
Ik denk dat het versturen gaat worden als het lukt,. ;)
Optimist tot in de kist
pi_120047095
Ola :W De Sint heeft dit jaar niet zo goed opgelet (of ik ben niet lief genoeg geweest :@ ) en heeft mij een beestjes haak-boek box gegeven. Maar ik vind beestjes haken niet leuk -O- Kan ik een van jullie hier misschien voor interesseren voor een klein prijsje? Kan het zonder doos ook verzenden. Het gaat om deze box: http://www.ruitenbergboek.nl/ruitenbergboek/boek.php?b=478
Pm me maar even als je hem over zou willen nemen :)
pi_120047448
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Bijou het volgende:
Ola :W De Sint heeft dit jaar niet zo goed opgelet (of ik ben niet lief genoeg geweest :@ ) en heeft mij een beestjes haak-boek box gegeven. Maar ik vind beestjes haken niet leuk -O- Kan ik een van jullie hier misschien voor interesseren voor een klein prijsje? Kan het zonder doos ook verzenden. Het gaat om deze box: http://www.ruitenbergboek.nl/ruitenbergboek/boek.php?b=478
Kan je vertellen wat voor wol er bij zit en wat voor figuurtjes in het boekje staan?
pi_120047824
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:26 schreef wild-r0se het volgende:

[..]

Kan je vertellen wat voor wol er bij zit en wat voor figuurtjes in het boekje staan?
Sure :)

Er zit (acryl denk ik) roze/oranje en rode wol in om een visje te maken en bruine wol voor een bever met vilt voor zijn staart + kraaltjes voor de ogen.
In het boekje staat uitleg met veel foto's voor een vis, bever, beer, olifant, egel, eend, varken, giraf, straatkatten met vuilnisbakjes, lieveheersbeestje, moederuil met baby en een hommel.
pi_120048110
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Bijou het volgende:
Lijkt me niet zo leuk :N
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:15:59 #107
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120049163
jammer bijou! maar kon sint het niet meer ruilen?
in de haak.
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:31:17 #108
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120049699
Ik heb een eliseshawl gehaakt (al twee eigenlijk) Leuk patroon en simpel! Lekker op naald 10, was zo klaar :)
Deze is gemaakt met Royal van Zeeman :)

I`m not weird. I`m limited edition.
pi_120049755
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een eliseshawl gehaakt (al twee eigenlijk) Leuk patroon en simpel! Lekker op naald 10, was zo klaar :)

[ afbeelding ]
Ziet er anders totaal niet simpel uit ;( ....voor mij dan. :')
Optimist tot in de kist
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:35:48 #110
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120049898
Ik was er een beetje bang van in het begin :') Maar het zijn 2 zichzelf herhalende rijen, zitten nergens verrassingen in ofzo :)
  vrijdag 7 december 2012 @ 19:36:10 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120049917
ik vind m mooi tf!
in de haak.
pi_120050036
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik was er een beetje bang van in het begin :') Maar het zijn 2 zichzelf herhalende rijen, zitten nergens verrassingen in ofzo :)
Hij is jou in ieder geval goed gelukt. ;)
Optimist tot in de kist
pi_120050407
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:15 schreef trui het volgende:
jammer bijou! maar kon sint het niet meer ruilen?
Nah, die Sint heeft momenteel iets anders aan t hoofd :)

Idd moeilijk uitziende shawl, mooi!
pi_120050495
Ik vind hem er ook moeilijk uit zien, maar vooral erg mooi! Leuk!
pi_120052440
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:

[ afbeelding ]
Mooi! :D Is dat ook echt warm of meer voor de sier?
  vrijdag 7 december 2012 @ 20:32:46 #116
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120052491
Hij is best groot dus dat gaat zo lekker opgefrommeld rond je nek. Best warm wel :)
pi_120055233
Die is mooi... Heb je toevallig een Nederlandse vertaling van het patroon, om te delen?
Dan houd ik me van harte aanbevolen
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:35:23 #118
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_120055873
Nee heb ik niet. Ik weet niet of je patroonplaatjes kan aflezen? Die is wel te googelen :)
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 21:49:26 #119
382129 crew  Donna
pi_120056543
Die sjawl is moooi! Prachtig!

Ik zal letten op het garen van de Wibra. Ga morgen even de stad in!
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:24:12 #120
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120058612
Schitterend TF!
pi_120058964
mutsje en sjaal, mooi ^O^ en heeft iedereen hier in het haaktopic nu hamsters _O- oh wat heb ik gisteravond gelachen met de hamster die verdwenen was tyfushamster werd het genoemd _O-
pi_120061816
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.

Maar ik heb geen idee wat. :@ Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
pi_120062099
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.

Maar ik heb geen idee wat. :@ Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
Wat maakt ze graag? Dan kun je wat mooi garen voor haar kopen, daar zou ik blij mee zijn :Y
pi_120064322
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:36 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Wat maakt ze graag? Dan kun je wat mooi garen voor haar kopen, daar zou ik blij mee zijn :Y
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes. :) Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.

Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
pi_120064441
Qua garen: kun je het beste aan haar vragen wat ze zelf fijn vindt. Dat van de action is niet super fantastisch inderdaad. Ik vind clover soft touch haaknaalden heel fijn maar iedereen denkt daar anders over. Misschien kun je een kadobon van een leuke webwinkel geven?
pi_120067821
Ik heb sinds sint de clover amour haaknaalden. Ik vind ze heerlijk haken maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik heb ze bij Woolly gekocht. Daar kan je eventueel ook een cadeaubon kopen voor garen, wat ze ook verkopen. Misschien een idee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 december 2012 @ 09:52:33 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120067842
quote:

van patroontjes word ik ook altijd blij, bij de euroland hebben ze nu ook hele leuke boekjes liggen
Today is life -

Dale Carnegie
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:14:47 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068118
quote:

bijou heeft nog een leuk cadeautje in de aanbieding. :)
verder is mooi garen altijd wel welkom denk ik. maar het hangt er wel een beetje vanaf wat voor dingen ze graag maakt.
in de haak.
pi_120068155
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes. :) Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.

Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:19:34 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068184
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef busbreier het volgende:
Die is mooi... Heb je toevallig een Nederlandse vertaling van het patroon, om te delen?
Dan houd ik me van harte aanbevolen
hier staat de link naar het patroon, maar dat is inderdaad helemaal uitgetekend. dat is juist wel erg handig vind ik. even de codes leren kennen en je bent er.
er staat ook een link naar de in woorden uitgeschreven versie, maar die is in 't engels. misschien dat je er met een combinatie van die beiden wel uitkomt? het is niet zo heel ingewikkeld, al vergiste ik me in 't begin wel eens.
in de haak.
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:21:15 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

ik denk dat ze zeker heel blij zou worden van clover amour haaknaalden, maar die zijn nog niet in veel winkels te krijgen (wel via woolly.nl zoals iemand al zei). maat 4 en 5 zijn denk ik wel 'veilig' in de zin dat ze die vast wel eens gebruikt.
in de haak.
pi_120070622
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds. :@
pi_120070741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:22 schreef Ludd het volgende:
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds. :@
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120070820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken :D
Huh? Serieus? :o Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt. :) Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
pi_120070831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Ludd het volgende:

[..]

Huh? Serieus? :o Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt. :) Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
Ja, maar haken gebeurt met 1 naald :)
pi_120070865
Weer wat geleerd. :D Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
pi_120070889
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Ludd het volgende:
Weer wat geleerd. :D Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
Zo haak je:
pi_120071896
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:17 schreef Lutte het volgende:

[..]

Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje :D
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad. :* Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald. :')
Optimist tot in de kist
pi_120072036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad. :* Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald. :')
Dit ging over de Action hè ;) En het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072089
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:17 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dit ging over de Action hè ;) En het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
LEESbril voor de nachtoele. :') Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens. :') Gaat nog steeds goed hier. :P
Optimist tot in de kist
pi_120072160
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:20 schreef trovey het volgende:

[..]

LEESbril voor de nachtoele. :') Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens. :') Gaat nog steeds goed hier. :P
Ff afkloppen op de bamboe naalden! :D

Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj :')
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072205
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:22 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ff afkloppen op de bamboe naalden! :D

Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj :')
Nooit minder dan naald 3. :{w :') Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op. O+
Optimist tot in de kist
pi_120072225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Nooit minder dan naald 3. :{w :') Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op. O+
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit :'(
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072281
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit :'(
Alleen al het idee. :X Ik krijg er vannacht spontaan een nachtmerrie van....eeuwen(als in honderden jaren) zitten haken aan een vestje en ondertussen zie je de tijd aan je voorbijtrekken als een film. :') . Ik haak nu met haaknaald 4, 5 en 9 en 12 (dus diverse projectjes) en die 4 is klein genoeg. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:46:16 #145
211083 Angelof9
I must go first
pi_120072722
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol... :@ ]

Anyway, heb een babydekentje gemaakt:

En een uilenmandje:

zaterdag 8 december 2012 @ 13:52:16 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120072885
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol... :@ ]

[ afbeelding ]

En een uilenmandje:

[ afbeelding ]
oh wat leuk!! allebei! O+

en ik sluit me aan bij jouw mening over zeeman-garen hoor, de kwaliteitsverschillen zijn behoorlijk groot.
in de haak.
pi_120072894
Mooi Angel! :D leuk dat dekentje zo!

Ik snap wel wat je bedoelt over dat zeeman spul. Ik heb liever ook duurder garen maar ik vind het gewoon zonde om een deken van 50+ euro te maken, daar heb ik nu geen geld voor dus doe ik het met goedkoper garen soms :Y
  zaterdag 8 december 2012 @ 14:28:41 #148
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120073854
quote:

[ afbeelding ]

En een uilenmandje:

[ afbeelding ]
Ik ook. Heb nu die supersoft van zeeman om zo'n muis te maken waarvan ik pas hier foto's had gezet. Zacht is het wel, maar het is irritant glad (magic ring wordt steeds weer losser hoe hard ik m ook aan trek, en de kleuren verbleken naast m'n Lana Grossa kleurtjes..
  zaterdag 8 december 2012 @ 14:52:01 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120074467
Heel erg mooi Angelof9!
pi_120075900
Dames ik zit met een probleempje.
Ik ben een Flower in the Snow bloem aan het haken als proef voor mijn deken.
Ik gebruik hiervoor Royal en Saskia, en een naald 4 vd Zeeman.

(12 stokjes in een cirkel, volgende toer 2 stokjes in het stokje en een losse 12x, volgende toer 3 stokjes in het stokje en een losse, 12x.)
Nu gaat die bloem helemaal krom (bol) staan bij de 2e en 3e stoer, en ik geloof dat ik best los haak.
Heb ik dan een te kleine naald gebruikt?

En zo ja, volgend dilemma: als ik een grotere naald gebruik, worden de gaten ertussenin ook groter, dat vind ik niet zo mooi.

Tips iemand?
Degene die dit project misschien ook hebben gehaakt, welke naald gebruiken jullie?
:*

Edit ook bij het haken van een Sunburst Granny trekt het werk krom.
  zaterdag 8 december 2012 @ 15:46:18 #151
211083 Angelof9
I must go first
pi_120075984
Ik zou zeker een grotere naald nemen. Je wilt geen stijve plank-deken. Ik haak Royal/Saskia minstens met 6.

Gaatjes geven toch niets in een deken? Je gaat hem toch niet vullen ofzo.
pi_120076089
Wow een 6?
Op de plaatjes zien die dingen er vaak 'dichter' uit, maar dan wordt ie wel soepeler inderdaad.

EN dan worden die vierkantjes wel een stuk groter.. en hoef ik er geen 10x10 maar misschien maar 8x8 te maken :P
pi_120076267
quote:

[ afbeelding ]

En een uilenmandje:

[ afbeelding ]
Schatjes !
By DMB
pi_120077763

[ Bericht 100% gewijzigd door twinkle3 op 08-12-2012 17:15:01 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 16:55:55 #155
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120077886
wie ging er afgelopen maandag zijn pakje ophalen bij woollly.nl? laat je buit eens zien!!!!

ben niet nieuwsgierig hoor O-)

mijn deken vordert gestaag....ben op dit moment ook niets anders aant maken, dus weinig te melden/laten zien.
pi_120077982
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
wie ging er afgelopen maandag zijn pakje ophalen bij woollly.nl? laat je buit eens zien!!!!

ben niet nieuwsgierig hoor O-)

mijn deken vordert gestaag....ben op dit moment ook niets anders aant maken, dus weinig te melden/laten zien.
Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weer ;( . Zal dan een foto posten :)
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:02:16 #157
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120078036
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weer ;( . Zal dan een foto posten :)
sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?! :P nee grapje hoor, maar ben benieuwd.
pi_120078731
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:02 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?! :P nee grapje hoor, maar ben benieuwd.
Voor mijn eigen bestwil. Tentamens + deadlines en kerstballen die ik voor iemand moet haken :D
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:26:26 #159
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_120082395
Leuk mandje, Angelof! Ik heb al even via je ravelry account gespiekt, maar kan de afmetingen van het mandje niet ontdekken. Hoe groot is het ongeveer?
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:02:31 #160
211083 Angelof9
I must go first
pi_120083551
Ik heb even gemeten, de diameter van mijn mandje is 17 cm.
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:06:02 #161
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_120083663
Dag dames!
Ik lurk hier vaak mee, maar heb nu een patroon waar ik niet helemaal uitkom. Ik wil deze maken: http://www.coatscrafts.co(...)ter_bottle_cover.htm maar heb werkelijk geen flauw idee hoe ik van zo'n tekeningetje moet haken :'). Kan iemand me op weg helpen?
And when I lose my way, I close my eyes and he has found me.
pi_120083869
Er staat toch een beschrijving bij? :P
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:15:04 #163
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_120084004
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Er staat toch een beschrijving bij? :P
Ja, maar, ik snap het nog niet :') Ik snap wel wat die tekentjes betekenen, maar waar moet je die dan in doen? :@ Het zal wel heel simpel zijn hoor _O- maar ik ken alleen de uitgeschreven patronen.

Maar je hebt die eerste rij, en dan die combinatiesteek zegmaar in de tweede. Doe je die dan in 1 en dan 2 overslaan? En dan weer zo'n steek en dan weer twee overslaan?
pi_120084036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:15 schreef Bloempje. het volgende:

[..]

Ja, maar, ik snap het nog niet :') Ik snap wel wat die tekentjes betekenen, maar waar moet je die dan in doen? :@ Het zal wel heel simpel zijn hoor _O- maar ik ken alleen de uitgeschreven patronen.

Maar je hebt die eerste rij, en dan die combinatiesteek zegmaar in de tweede. Doe je die dan in 1 en dan 2 overslaan? En dan weer zo'n steek en dan weer twee overslaan?
FLOWER
crochet 4 ch with the single yarn #00108 on 5 mm hook, join to a
round with 1 sl-st and cont as foll:
Round 1: 3 additional ch, 16 dc (UK = tr) into the ch ring, 1 sl-st into
1st dc.
Round 2: *3 ch, 1 sl-st into next dc but one, rep 7 times from *.
Round 3: into each ch loop in order 1 sc, 1 hdc (UK = htr), 2 dc
(UK = tr) 1 hdc, 1 sc. Join round to a ring with 1 sl-st into 1st sc. Cut
thread.

Maak even vet wat je niet snapt want ik snap niet wat jij bedoelt :D

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2012 20:16:56 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:16:56 #165
211083 Angelof9
I must go first
pi_120084047
Zo te zien is het 1 vaste en 2 stokjes in één steek, dan twee steken overslaan.
pi_120084114
O WAIT ik zit zelf verkeerd te kijken, sorry :')
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:18:32 #167
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_120084115
quote:
17s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef SpaceInvaders het volgende:

[..]

FLOWER
crochet 4 ch with the single yarn #00108 on 5 mm hook, join to a
round with 1 sl-st and cont as foll:
Round 1: 3 additional ch, 16 dc (UK = tr) into the ch ring, 1 sl-st into
1st dc.
Round 2: *3 ch, 1 sl-st into next dc but one, rep 7 times from *.
Round 3: into each ch loop in order 1 sc, 1 hdc (UK = htr), 2 dc
(UK = tr) 1 hdc, 1 sc. Join round to a ring with 1 sl-st into 1st sc. Cut
thread.

Maak even vet wat je niet snapt want ik snap niet wat jij bedoelt :D
Dat is de bloem. Ik bedoel de hoes zelf :P Dat bovenste stukje:

Basic pattern: no. of sts. mult of 3 sts. + 1 st. extra. Work a ch chain, then cont foll stitch dia. Work rows 1-3 once, then rep rows 2-3 throughout for patt.
Gauge basic patt with the double yarn: 10 sts. and 7 rows each to 10 cm [4"] n 7 mm crochet hook.

En dan dat plaatje wat daar onder staat. Met wat vriendlief beschreef als: oh, ga je spijkerschrift leren.
  zaterdag 8 december 2012 @ 20:18:45 #168
306925 Bloempje.
You're A-W-E-S-O-M-E
pi_120084121
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef Angelof9 het volgende:
Zo te zien is het 1 vaste en 2 stokjes in één steek, dan twee steken overslaan.
Oke, dan heb ik het goed begrepen :D Dankje!
pi_120087519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Heb even voor je terug gebladerd in voorgaande topics en dit is hem:
http://www.stijlenzo.blog(...)-hanging-basket.html

De mijne was alleen een slagje kleiner, ik had het patroon daarop aangepast. Succes!
pi_120091813
Thanks!
pi_120093819
Ik ben een colsjaal aan het maken volgens dit patroon: http://mijneigenplekkie.b(...)mijn-dochter-en.html . Ik ben nu aan het haken met zeeman wol met haaknaald 6. Mijn dochter wou er ook graag een, maar dan in een lichtere kleur. Dus vandaag langs de Wibra geweest en 2 bollen Bianca gekocht (nld 3,5/4), voor haar wil ik graag met een dubbele draad gaan haken, welke naald moet ik dan gebruiken? 6 en 10 zijn de grootste die ik heb, een 10? Of wordt dat veel te groot?
  zondag 9 december 2012 @ 00:08:16 #172
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120094041
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:02 schreef Limi het volgende:
Ik ben een colsjaal aan het maken volgens dit patroon: http://mijneigenplekkie.b(...)mijn-dochter-en.html . Ik ben nu aan het haken met zeeman wol met haaknaald 6. Mijn dochter wou er ook graag een, maar dan in een lichtere kleur. Dus vandaag langs de Wibra geweest en 2 bollen Bianca gekocht (nld 3,5/4), voor haar wil ik graag met een dubbele draad gaan haken, welke naald moet ik dan gebruiken? 6 en 10 zijn de grootste die ik heb, een 10? Of wordt dat veel te groot?
ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopen ;)
pi_120094519
Vandaag heb ik een vriendin geleerd hoe ze patronen kan lezen. Haar eerste patroontje gehaakt :)
pi_120094672
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 00:08 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopen ;)
Dat is snel! Oke, ga eerst een stukje met 10 proberen en kijken hoe dat eruit gaat zien dan :)
pi_120094693
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag heb ik een vriendin geleerd hoe ze patronen kan lezen. Haar eerste patroontje gehaakt :)
Wat lief :Y
pi_120094794
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:24 schreef Limi het volgende:

[..]

Wat lief :Y
Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweest O+
  zondag 9 december 2012 @ 00:28:04 #177
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_120094832
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:27 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweest O+
wat is dat?
pi_120094841
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 00:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

wat is dat?
Boekje dat ze een paar weken geleden voor vier euro verkochten
pi_120101711
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:

11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon

Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...

pi_120101796
quote:

Stekenmarkeerders kun je niet verkeerd mee gaan. Die heb je nodig bij ieder type haakwerk :)
pi_120103631
het lijkt me ook logischer om hem in de cirkel te doen.. Anders krijg je een rondje ipv een hartje toch?

GRR ik zoek me een ongeluk naar die tip om zelf met suikerwater stijfsel te maken. Ik wil ervoor pleiten om die in de OP te laten zetten :)
pi_120103840
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef annelotje het volgende:
het lijkt me ook logischer om hem in de cirkel te doen.. Anders krijg je een rondje ipv een hartje toch?

GRR ik zoek me een ongeluk naar die tip om zelf met suikerwater stijfsel te maken. Ik wil ervoor pleiten om die in de OP te laten zetten :)
zoek je in het engels? Ik vind hem meestal snel zo.
pi_120103927
Een aanpak zegt 2 delen water suiker, 1 deel water, koken tot opgelost, spul erin, roeren, eruit vissen, een beetje laten afkoelen en dan modelleren. Enkele dagen laten drogen.
Aanpak twee zegt exact hetzelfde maar dan met verhouding 1 op 1.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 13:13:08 #184
382129 crew  Donna
pi_120104250
Wibra in mn dorp had niet het garen wat hier gezocht werd. Jammer!
  zondag 9 december 2012 @ 13:31:34 #185
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120104853
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Nu staat er:

[ afbeelding ]
als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.
in de haak.
  zondag 9 december 2012 @ 13:36:30 #186
244933 trovey
Nachtoele
pi_120105014
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:13 schreef DonnaRush het volgende:
Wibra in mn dorp had niet het garen wat hier gezocht werd. Jammer!
Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt. ^O^
Optimist tot in de kist
pi_120105344
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef trui het volgende:

[..]

als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.
Dit is hem!

http://www.marutska.nl/We(...)on-Hartje-Haken.html
  zondag 9 december 2012 @ 13:57:39 #188
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120105718
quote:
er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?
in de haak.
pi_120105813
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:57 schreef trui het volgende:

[..]

er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?
Nee toch er staat: 11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon is toch niet in de ring!;)
  zondag 9 december 2012 @ 14:09:11 #190
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120106143
Ik kijk misschien ergens anders dan jij? maar ik zie dit staan:

"11. Haak een halve vaste in de ring.
12. Trek je begindraad en je einddraad stevig aan en knoop ze strak aan elkaar vast"
in de haak.
  zondag 9 december 2012 @ 14:09:37 #191
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120106162
misschien heeft ze 't wel net aangepast. :o
in de haak.
pi_120106823
Net de kerstboom gezet en alle mooi aangekleed hier! :)

En afgelopen weken ook nog wat Kersthaaksels gemaakt:

Smile, tomorrow will be worse...
  zondag 9 december 2012 @ 14:32:14 #193
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120106972
leuk BT! :)
in de haak.
pi_120107061
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?

Ik heb eindelijk mijn eigen haascreatie af! Hij heeft zo lang moeten wachten op zijn eindresultaat!

Maar hij mag er zijn en nu nog de kleine van mijn collega verrassen :-)
By DMB
pi_120108369
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef trui het volgende:
misschien heeft ze 't wel net aangepast. :o
Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.
pi_120108385
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef CREADO het volgende:

[..]

Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?

Ik heb eindelijk mijn eigen haascreatie af! Hij heeft zo lang moeten wachten op zijn eindresultaat!

Maar hij mag er zijn en nu nog de kleine van mijn collega verrassen :-)
[ afbeelding ]
Het is een patroon van Esbelotta, die heeft heel veel leuke patronen! Als je op de foto klikt, kom je op mijn projectpagina, waar een linkje naar het patroon op staat.

Leuke haas! :)
pi_120108416
En deze zijn bijna af, alleen nog een bloem of zo... *O*

En mijn proefster...voor het toverstokje..straks grijs :-). Deze kwam uit het boekje kerstballen :-)
By DMB
  zondag 9 december 2012 @ 15:26:00 #198
211083 Angelof9
I must go first
pi_120108837
BT, dat rendier is echt geweldig! :D
  zondag 9 december 2012 @ 15:26:26 #199
211083 Angelof9
I must go first
pi_120108850
Oh, en die haas met dat rokje O+
pi_120109384
oh wat een schattige dingen weer! Dat rendier! Zucht ik moet toch ook maar een patroontje van haar aanschaffen. Die zijn zo cute!

De haas, schoentjes en ster zijn ook goed gelukt!

Ik ga even water met suiker koken! Thnx voor het zoeken. Dan mn haakwerk erin en dan opspannen en laten drogen. en ondertussen hopen dat het lukt haha.
pi_120109969
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:41 schreef annelotje het volgende:
oh wat een schattige dingen weer! Dat rendier! Zucht ik moet toch ook maar een patroontje van haar aanschaffen. Die zijn zo cute!

De haas, schoentjes en ster zijn ook goed gelukt!

Ik ga even water met suiker koken! Thnx voor het zoeken. Dan mn haakwerk erin en dan opspannen en laten drogen. en ondertussen hopen dat het lukt haha.
Thx suc6!!!
By DMB
pi_120112524
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Nu staat er:

[ afbeelding ]
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
  zondag 9 december 2012 @ 17:07:07 #203
244933 trovey
Nachtoele
pi_120112959
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
:@
Optimist tot in de kist
  zondag 9 december 2012 @ 17:19:48 #204
211083 Angelof9
I must go first
pi_120113458
ik heb een monstertje gemaakt:

pi_120113807
Haha, wel een heel schattig en lief monstertje ;)
pi_120115025
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
ik heb een monstertje gemaakt:

[ link | afbeelding ]
leuk! :D

alleen, ligt het aan de foto of vallen de ogen wat weg tegen de achtergrond? wel leuke ogen trouwens! waar heb je ze weg?
pi_120115037
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.

Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stil :( ik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag

zondag 9 december 2012 @ 18:05:18 #208
211083 Angelof9
I must go first
pi_120115121
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:02 schreef wild-r0se het volgende:
alleen, ligt het aan de foto of vallen de ogen wat weg tegen de achtergrond? wel leuke ogen trouwens! waar heb je ze weg?
Een beetje wel, ja.
Ik heb ze gekocht bij de Bead and Button company op Amazon.co.uk.
  zondag 9 december 2012 @ 18:42:32 #209
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120116555
Wat een leuke dingen weer! Dat haasje..!

De sjaal die ik 100 jaar geleden begonnen ben:

Ik heb er een polswarmer (of hoe noem je dat?) bij ge-free-styled, nu nog een 2e maken. En de sjaal wil ik eigenlijk ook nog langer, maar dat maakt voor de foto toch niet uit. xD
  zondag 9 december 2012 @ 19:26:20 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120118162
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:09 schreef dapmar het volgende:

[..]

Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.
je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?

oh creado, wat een snoesje is 't geworden. dat rokje, die schoentjes. geweldig!

jumpsje, wat mooi zeg!!

angel, leuk monstertje! en geinige knoopjes zijn dat!
in de haak.
pi_120119476
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:26 schreef trui het volgende:

[..]

je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?

oh creado, wat een snoesje is 't geworden. dat rokje, die schoentjes. geweldig!

jumpsje, wat mooi zeg!!

angel, leuk monstertje! en geinige knoopjes zijn dat!
Ik had hem besteld via mail binnen gekregen.
  zondag 9 december 2012 @ 20:03:08 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120119787
maar heb je de tekst in die link nou gezien? daar klopt 't toch wel of niet?
in de haak.
pi_120120019
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:03 schreef trui het volgende:
maar heb je de tekst in die link nou gezien? daar klopt 't toch wel of niet?
Inderdaad aangepast, zo stond het niet ;)!
pi_120121006
NOu het is gelukt hoor, eens zien of ik ze op die vaashoes ga doen of iets anders ;)
pi_120127375
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt. ^O^
Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??
pi_120129944
Poe hee, ik ben weer bijgelezen. Ik heb een uitstapje gemaakt naar breiwerk en dus niks gepost hier. Wat gaat het hard en wat komen er mooie dingen voorbij!!
Ik ga dit topic nu weer goed bijhouden. Ik heb een kerststal gehaakt, maar het lukt (nog) niet om de foto te plaaten. GRRR!!!!
pi_120142885
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.

Alvast bedankt.
pi_120144901
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:22 schreef Koningin het volgende:

[..]

Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.

Alvast bedankt.
Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.
Ik weet niet wat je in huis hebt of waar je normaal gesproken mee haakt, maar Royal (Zeeman) of Saskia (Wibra) kunnen bijv. ook prima.

Je muts valt dan waarschijnlijk wel kleiner uit, dus het kan zijn dat je meer steken nodig hebt om de gewenste maat te krijgen. Ik was ook onderaan begonnen zeg maar, zodat ik zeker wist dat de maat goed was, en ben toen naar de punt toe gaan werken.

Oh, en ik heb halve stokjes gebruikt i.p.v. stokjes. Maar dat is net wat je zelf fijner vindt.

Hoop dat dit helpt! :)
  maandag 10 december 2012 @ 12:34:07 #219
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120145092
Morning cup of Jo heeft een gratis patroon ter beschikking gesteld. Hele lieve kleine uiltjes O+

patroontjes is oa te vinden op ravelry
pi_120146059
Ow wat een schatjes, bedankt voor de tip Tyler-girl! Misschien toch een klein kerstboompje kopen en vol uitjes hangen :D
  maandag 10 december 2012 @ 13:15:23 #221
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120146397
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:06 schreef KarinvdB het volgende:
Ow wat een schatjes, bedankt voor de tip Tyler-girl! Misschien toch een klein kerstboompje kopen en vol uitjes hangen :D
Dat is idd een leuk idee :D
Ik denk dat ik er ook een paar maak en gewoon in onze grote boom hang (moet ik wel nog eerst plaats vinden) Of anders als een soort garland/slinger voor de raam O+
  maandag 10 december 2012 @ 13:26:28 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120146796
echt dotjes inderdaad!
in de haak.
pi_120146962
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.
Ik weet niet wat je in huis hebt of waar je normaal gesproken mee haakt, maar Royal (Zeeman) of Saskia (Wibra) kunnen bijv. ook prima.

Je muts valt dan waarschijnlijk wel kleiner uit, dus het kan zijn dat je meer steken nodig hebt om de gewenste maat te krijgen. Ik was ook onderaan begonnen zeg maar, zodat ik zeker wist dat de maat goed was, en ben toen naar de punt toe gaan werken.

Oh, en ik heb halve stokjes gebruikt i.p.v. stokjes. Maar dat is net wat je zelf fijner vindt.

Hoop dat dit helpt! :)
Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.
Heb mijn zoon een muts gehaakt met phildar partner, dat was ook fijn spul. Dacht dat het daar ook wel mee kon.
Ik moet zowiezo nieuwe wol ervoor inslaan, want die kleur groen heb ik niet op voorraad.

Wie weet een leuk wolletje met glitter??
pi_120148496
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:01 schreef x__duck het volgende:

[..]

Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??
Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman. :P
Optimist tot in de kist
pi_120148530
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.
Heb mijn zoon een muts gehaakt met phildar partner, dat was ook fijn spul. Dacht dat het daar ook wel mee kon.
Ik moet zowiezo nieuwe wol ervoor inslaan, want die kleur groen heb ik niet op voorraad.

Wie weet een leuk wolletje met glitter??
Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar). ;)
Optimist tot in de kist
pi_120149195
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:03 schreef KarinvdB het volgende:
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.

Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stil :( ik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag

[ link | afbeelding ]
effe gedeeld.. hier doen we enorm veel voor serious request :D
"living in the box" hebben wij hier (in zevenbergen), wat een heus spectakel gaat worden :D alle opbrengsten gaan naar serious request (living in the box is al aangemeld als actiegroep) zal het daar ook even op de groep zetten :D
  maandag 10 december 2012 @ 15:29:41 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120150948
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
het liefst ergens waar ik ook direct vilt kan kopen..... ;)
  maandag 10 december 2012 @ 15:31:23 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120151052
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
in de haak.
pi_120151260
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

maandag 10 december 2012 @ 15:49:55 #230
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120151899
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:31 schreef trui het volgende:
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
Dankje! Tip ga ik zeker een keer proberen
  maandag 10 december 2012 @ 15:56:06 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152127
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
in de haak.
  maandag 10 december 2012 @ 15:58:36 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152230
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
in de haak.
pi_120152546
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman. :P
Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
pi_120152644
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar). ;)
Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
pi_120153041
dat uiltje! Zo cute. Thnx voor het delen.
pi_120153315
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:56 schreef trui het volgende:
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
Ja, ik besloot al gauw er een poppendeken van te maken. Het was het allereerste wat ik haakte en ik heb allerlei fouten gemaakt. De lap voelt bijvoorbeeld zwaar en helemaal niet zacht, waarschijnlijk door een combinatie van een te kleine naald en niet goed materiaal?

Maar ik merk wel dat je veel leert van gewoon maar wat doen. Ik heb inderdaad te veel steken opgezet. Ik heb als richtlijn het aantal steken aan de zijkant aangehouden, maar toch waren het er te veel. Dat verbaasde me wel. Ik denk dat ik een volgende keer een granny stripe in vierkanten zou haken. Zelfde idee, maar geen gezeur met de rand.
pi_120153412
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:58 schreef trui het volgende:
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
Goed idee! Ga ik opslaan voor als ik een babydeken wil maken.
pi_120153985
Die uiltjes zijn leuk! leuk voor bij brieven enzo :)
pi_120155264
ohhhh leuke dingen en dat dekentje (proeflap) vind ik helemaal niet zo *naar* hoor de zijkanten
  maandag 10 december 2012 @ 17:53:47 #240
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120156706
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

[ afbeelding ]
Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
pi_120158539
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 16:05 schreef x__duck het volgende:

[..]

Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Optimist tot in de kist
pi_120158977
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(

[..]

Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
pi_120159084
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
Zal erom spannen, niet te wijde col dan maar en een strak mutsje? Uiteraard zal het ook wel aan de steek liggen die je gebruik. Ik zou met de muts beginnen en alles wat je dan gaat overhouden kun je voor de col gebruiken, dan kan die wellicht wat losser.
Optimist tot in de kist
pi_120161135
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
action heeft ook vilt :-)

En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
By DMB
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 december 2012 @ 19:38:07 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120161391
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik haal ze meestal bij de greef, maar heb net een bestelling gedaan via ebay

er staan er ook op MP, beide goedkoper dan bij de normale hobbywinkels en online
Today is life -

Dale Carnegie
pi_120161501
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...

Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.

Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...

Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt. :?

Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch! :')
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!

[ Bericht 0% gewijzigd door BrainTeaser op 10-12-2012 19:54:03 ]
pi_120164056
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Jumpsje het volgende:

[..]

Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
Dank voor de tip! Dat staat inderdaad ook in het patroon waar trui naar linkte. Ziet er veel mooier uit. Zo heel vreselijk is het niet wat ik nu gedaan heb, maarja, perfectionist. :+
pi_120164084
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
  maandag 10 december 2012 @ 20:52:23 #249
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120165832
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
Duur, vooral heel duur!
Heb het niet uitgeprobeerd omdat voor zover ik kan zien de kwaliteit minder is dan Phil Coton/ Catania, en de kleuren ook minder mooi/ minder keuze.
pi_120168535
BrainTeaser, je kan ook een bloem oid over de kleur wissel plek heen doen?
All the freaky people make the beauty of the world
pi_120168538
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...

Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.

Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...

Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt. :?

ik denk dat je dat ziet. Kun je geen bloemapplique maken voor precies op de overgang?
pi_120168991
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120169455
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè? :') Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Optimist tot in de kist
pi_120169661
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè? :') Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Daar kan ik wel wat mee! ik ga voor 40 bij 40!
pi_120170127
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op :)
  maandag 10 december 2012 @ 22:21:12 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_120170869
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
pi_120170950
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op :)
Fijn! :)
pi_120172174
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh gelukkig!
All the freaky people make the beauty of the world
pi_120172393
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:

en deze dan?

denk dat je dat minder ziet dan jouw idee... als is jouw idee ook misschien nog zo gek niet. Je kan het toch ff testen met andere wol?
pi_120172601
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
Het beste is eigenlijk om het binnenkussen wat je wilt gebruiken erbij te nemen of een kant en klare kussenhoes te nemen die goed past om het beoogde binnenkussen want je hebt ook weer dik gevulde en minder gevulde binnenkussens. :P
Optimist tot in de kist
pi_120173772
Ja ik ga woensdag ook even naar de action om de kussens te halen, maar dan weet ik voor nu ongeveer hoe groot ik ze moet maken. (maak een grote granny square)
  maandag 10 december 2012 @ 23:25:53 #262
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120173897
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 19:33 schreef CREADO het volgende:

[..]

action heeft ook vilt :-)

En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
de action ligt hier helaas niet echt dichtbij....maar ga morgen bij eigen wolwinkeltje wel vilt halen.

trui, nog bedankt voor de tip....met behulp van de schroevendraaier ging het idd makkelijker.

en ynske, ook bedankt voor de tip. volgende keer ga ik daar eens naar kijken.
pi_120191476
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..

Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
pi_120191777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..

Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
Ben ook net overnieuw begonnen met de glitterwol, naald nummer 5 blijkt toch te klein te zijn voor die wol in combinatie met een shrug....gaat veel te stijf worden met de steek die ik wil. Nu naald 6,5 en maar weer haken. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:23:44 #265
211083 Angelof9
I must go first
pi_120192335
Hoe laat je een steek vallen?
pi_120193074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:23 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe laat je een steek vallen?
Naja misschien omschrijf ik het verkeerd.. Maar ben steken vergeten in de hoek van mijn square..
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:31:52 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_120195130
Ah, ok! Ja, dat overkomt iedereen wel eens.
pi_120200653
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk... ;(
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...

Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
pi_120201240
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
pi_120201643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Optimist tot in de kist
pi_120202295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Nou, toen deze nog op 'beanie-formaat' was, had ik 'm al ff gepast, en dat vond ik wel leuk. Dus dan gaan we daar maar terug naar toe denk. Ik hou het er maar op dat ik gewoon geen hoofd heb voor slouchy's ofzo.

Lag trouwens niet alleen aan mij, want vriendlief zei bij die beanie ook "Die wordt leuk", maar toen het eenmaal een slouchy was, keek-ie ineens een stuk minder enthousiast ;)
pi_120202701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Oh, als het echt koud is in de winter, vind ik mutsen altijd heerlijk! O+
Dan waait m'n haar ook niet alle kanten op in sneeuwstormen enzo ;)
pi_120203953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk... ;(
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...

Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.

Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
pi_120203981
oeps dubbel
pi_120204447
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.

Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
Haha, slim van je ja! ;)
Verder haak ik eigenlijk ooit nooit kleding inderdaad. Sommige dingen zijn best leuk, maar om een of andere reden vind ik dat altijd alleen maar leuk bij anderen.
En sommige gehaakte kledingstukken zijn ronduit verschrikkelijk :X

Maar goed nieuws: m'n beanie is af en nu vind ik 'm wel heel leuk! :s) En het begint hier net te sneeuwen, dus komt mooi uit! ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:40:15 #276
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120204793
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was |:(

ik heb 2uiltjes af...en ze zijn best schattig.
de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken :D
pi_120205048
Cute, TG! O+

Links is een slouchy, rechts een beanie

Edit: die termen worden overigens inderdaad veel door elkaar gebruikt, maar dit is hoe ik het zie zeg maar
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:47:18 #278
211083 Angelof9
I must go first
pi_120205126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:32 schreef BrainTeaser het volgende:
En sommige gehaakte kledingstukken zijn ronduit verschrikkelijk :X
:o Wat? Toch zeker niet deze of deze? Of deze??

:P
pi_120205241
OMG Angel, wat doe je me aan!! :'(

Gehaakte broeken vooral ja! Echt, hoe verzin je het?!
pi_120205354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was |:(

de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken :D
[ afbeelding ]
Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!

Mijn Amineko ligt te slapen:

pi_120206013
Wat een schattige uiltjes!
Haha en Amineko hangt op zn kop ;) (als ik mijn hoofd niet draai). Warme kleuren, lief!
pi_120206071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een schattige uiltjes!
Haha en Amineko hangt op zn kop ;) (als ik mijn hoofd niet draai). Warme kleuren, lief!
Huh? Ik zie hem gewoon?
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:00 #283
211083 Angelof9
I must go first
pi_120206548
Ik zie hem ook ondersteboven! Hij is wel tof O+
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:40 #284
211083 Angelof9
I must go first
pi_120206570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
OMG Angel, wat doe je me aan!! :'(

Gehaakte broeken vooral ja! Echt, hoe verzin je het?!
Gehaakt ondergoed :')
pi_120206899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

:o Wat? Toch zeker niet deze of deze? Of deze??

:P
Weer een paar bijdragen voor mijn pinterest."Knitting/Crochet humour" :+
Leuke dingetjes weer O+ , zal wel een tijdje duren voordat ik weer een foto kan plaatsen. :')
Optimist tot in de kist
pi_120207121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Cute, TG! O+

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Links is een slouchy, rechts een beanie

Edit: die termen worden overigens inderdaad veel door elkaar gebruikt, maar dit is hoe ik het zie zeg maar
Brainteaser, nog even over die kerstmuts.
Ik ben er aan begonnen, met Saskia, haaknaald nummer 4. Maar als ik bij de 60 steken kom, dan kan ik me niet voorstellen dat ik de muts over mijn hoofd krijg.
Andere maat naald nemen? Of wat heb jij precies gedaan?
pi_120207945
Mja, dat zal toch vooral aan de dikte van het garen liggen denk ik. Die Red Heart is best dik en ik heb 'm met naald 6 gehaakt. Dus kan goed kloppen dat dat scheelt ja.

Grotere haaknaald zal al wel schelen misschien. Maar anders kun je ook met meer dan 60 steken beginnen, dat maakt voor het model op zich niet uit denk.
pi_120209536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, dat zal toch vooral aan de dikte van het garen liggen denk ik. Die Red Heart is best dik en ik heb 'm met naald 6 gehaakt. Dus kan goed kloppen dat dat scheelt ja.

Grotere haaknaald zal al wel schelen misschien. Maar anders kun je ook met meer dan 60 steken beginnen, dat maakt voor het model op zich niet uit denk.
Ik ga met haaknaald 6 proberen en dan iets sneller vergroten, vanuit de punt gezien.
Thanx!
pi_120221702
Haha ik heb ook een poging gedaan om dat kleine uiltje te haken, maar bij mij is ie helemaal scheef geworden. Ik moet trouwens sowieso zeggen dat ik moeite heb met rechte amigurumi's maken, haha.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:54:14 #290
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120223724
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!

Mijn Amineko ligt te slapen:

Ik weet ook nog niet of ik dit touwtje laat zitten...misschien maak ik er nog een echt lintje aanvast ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Makayla het volgende:
Haha ik heb ook een poging gedaan om dat kleine uiltje te haken, maar bij mij is ie helemaal scheef geworden. Ik moet trouwens sowieso zeggen dat ik moeite heb met rechte amigurumi's maken, haha.
Hoezo zijn ze scheef geworden? Heb je met het vastmaken/oogjes erop doen ofzo iets scheef gezet? Volgens mij kun je niet echt scheef haken ;)
pi_120224554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:

[ afbeelding ]
Haha leuk ^O^
  woensdag 12 december 2012 @ 12:21:05 #292
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120224714
Dankje.....kwam er trouwens achter dat de volgende lading nog maar even moet wachten, ik heb geen oogjes meer :{ wel weer besteld, maar ja weet niet wanneer die binnenkomen. (heb ze bij chellebel besteld trouwens, waarom weet ik niet. Had trouwens wel nog op ebay gekeken maar dan komen er weer direct zoveel verzendkosten bij -O- al kun je met 100 oogjes wel een hele tijd vooruit)

En BT bedankt voor je opheldering over beanies en slouchys. Ik meende echt dat de beanie gewoon een muts was (engelse benaming...geen idee :P ) en dat een beanie dus jouw slouchy versie was....en meende dat beanie/slouchy hetzelfde was (is het nog te volgen :P)
  woensdag 12 december 2012 @ 12:22:49 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120224779
hoe klein zijn die oogjes die je daarvoor gebruikt hebt?
in de haak.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:33:14 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225076
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef trui het volgende:
hoe klein zijn die oogjes die je daarvoor gebruikt hebt?
Ikke? Voor die uiltjes heb ik 6mm gebruikt.....zo klein is dat toch niet?
  woensdag 12 december 2012 @ 12:47:19 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120225520
ik was alleen maar benieuwd, meer niet.
in de haak.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:51:00 #296
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225660
oke :D
Heb trouwens gisteren nog hard moeten zwoegen om die oogjes erop te krijgen, zelfs met schroevendraaier. Terwijl ik dat met andere oogjes nooit heb gehad. (heb ze van 5mm gehad en heb nu ook nog 13mm en die gaan ook heel gemakkelijk) maar die hebben ook een iets andere achterkant...maar goed het gaat...en ze blijven zitten....
pi_120225828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje.....kwam er trouwens achter dat de volgende lading nog maar even moet wachten, ik heb geen oogjes meer :{ wel weer besteld, maar ja weet niet wanneer die binnenkomen. (heb ze bij chellebel besteld trouwens, waarom weet ik niet. Had trouwens wel nog op ebay gekeken maar dan komen er weer direct zoveel verzendkosten bij -O- al kun je met 100 oogjes wel een hele tijd vooruit)
Ik heb de uiltjes op mijn to-do list gezet, super leuk voor in de Kerstboom >:O

Als oogjes heb ik bedacht hele kleine splitpennen te gebruiken, die heb ik nog liggen op mijn scrapbook afdeling :P
misschien een ideetje? mits de uiltjes niet naar kleine kinderen gaan natuurlijk
  woensdag 12 december 2012 @ 12:57:33 #298
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225892
ja splitpennetjes heb ik ook nog liggen...maar die zijn sowieso te klein en blijven toch niet goed genoeg zitten. Met veiligheidsoogjes weet ik tenminste zeker dat ze blijven zitten.
pi_120225923
Ik was te laat met mijn ninja edit.
Ik ben van plan de uiltjes verder niet meer aan te raken, dus dan vind ik het wel goed.

Edit: ik 'split' ze denk ik achter het vilt al, anders zijn ze sowieso te kort.
pi_120228460
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch? ;) Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.

pi_120228553
ben een tijd geleden een mutsje aan het maken geweest die nog wachtte op een passessie van het kindje. Nu past het wel goed, maar moest een cm wat hoger worden..

Dus ik met mijn gare hersenpan het eindje lospeuteren zodat ik wat kon toevoegen, maar niet snappen waarom het zo moeizaam losgaat.... :')

besef ik nadat ik al de eerste rij er af heb gerukt dat ik aan de verkeerde kant los aan het halen ben.. dus aan het begin ipv aan het eind 8)7 . Nu maar helemaal los gemaakt en gestart aan een nieuwe omdat herstellen niet meer ging.. EN NU ben ik natuurlijk vergeten hoeveel steken het ook al weer waren.. ECHT HOOR! ):O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')