SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Muts van beefcake:
Telefoonhoesje van Spuuglokje:
Sjakie van Mirjam:
Zebra van Donnarush:
*hook on*
Ik wil die ookquote:Op woensdag 5 december 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
Weet iemand hoe die wol met een metaaldraadje er in van de Wibra heet? Ben het nu aan het gebruiken om tussendoor een shrug te maken maar ben de wikkel kwijt.Overigens werkt deze versie stukken beter dan die sparkle van de Zeeman.
Als je toch in de buurt bent graag.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik wil die ook
Zal ik zal ik zal ik naar de wibra gaan om te kijken of ze het nog hebben?Ik weet alleen niet wat ik er van moet maken
Iemand een goed idee?
Wat is een shrugquote:Op woensdag 5 december 2012 14:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je toch in de buurt bent graag.![]()
Een shrug voor de feestdagen.Ik heb de grijze met het zilveren draadje
, zal wel doorhaken worden.
Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:36 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wat is een shrug
Maar ik wil alleen nog maar wol kopen als ik een doel heb voor dat wol. Hoeveel heb je er nodig als ik ze kan vinden? Past het door de brievenbus?
Zoiets?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef dapmar het volgende:
Iemand tips voor neit al te moeilijke bloemen?
Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voorquote:Op woensdag 5 december 2012 14:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.
[ afbeelding ]
Zoiets dus alleen dat die van mij in ribbelhaaksteek en met langere mouwen gaat worden.
Even afwachten of ik de gebreide (gelige met goudraadje maar dan zuivere wol) ook nog afkrijg.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:40 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voor
Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!quote:Op woensdag 5 december 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Verdorie, net te weinig draad om mijn Amineko mee af te ronden... Ik heb gemeleerd bruin Catania. Zou ik gewoon twee bruine pootjes en oren kunnen doen? De meeste katten die ik ken zien er ook uit alsof ze uit drie katten bestaan...
Het gaat om dit wolletje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet hoe je die snuit mooi bevestigt. Iemand tips?
Ik denk inderdaad dat het dan donkerbruin wordt want dat ligt hier nog in overvloed. Daar heb ik zo'n hekel aan, want dat donkere zie ik maar half en zeker met toeren van 10 of 8 steken ontaardt dat in een enorm gepruts. Ik ga denk ik weer terug naar mijn geliefde cactussen, bij gebrek aan ledematen kost dat me veel minder gepriegel. Zo'n kattenlijf haak ik sneller dan één enkel pootje....quote:Op woensdag 5 december 2012 15:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!
De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.quote:Ik snap trouwens niet hoe je die snuit mooi bevestigt. Iemand tips?
Eronder? Oh. Ik dacht een beetje vulspul erin. Ik heb een Nederlandse vertaling en twijfelde al bij meer dingetjes. Maar dankjewel, nu kan ik het een beetje visualiseren!quote:Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.
Ik hoop deze week het resultaat nog te posten!quote:Op woensdag 5 december 2012 16:04 schreef Angelof9 het volgende:
In het patroon staat ook erin geloof ik, maar dit is veel makkelijker!
circeltjes hakenquote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Beefcake!
Wat een rust hier op het forum zeg! Is iedereen Pakjesavond aan het vieren?
Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.
Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
Nee.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Beefcake!
Wat een rust hier op het forum zeg! Is iedereen Pakjesavond aan het vieren?
Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.
Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
Dat ja. In een (dubbele) magic ring 6 vasten haken. De volgende ronde in elke vaste 2 vasten haken. Ronde sluiten en vastnaaien.quote:
Welkom Limiquote:Op woensdag 5 december 2012 22:30 schreef Limi het volgende:
Hoi allemaal, mag ik ook een poging doen met jullie mee te posten. Ik lees al een behoorlijke tijd mee, en zie de mooiste creaties voorbij komen, handig tips en linkjes. Ik heb afgelopen voorjaar het haken ontdekt en ben gaan oefenen. Ben begonnen met de Matawi uiltjes, daarna granny squares en een Amineko. Ben alleen niet zo snel als jullie, hoor! Ik heb twee fotootjes, die zal ik hieronder even proberen te plaatsen. Even kijken of me dat lukt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een rondje vilt knippen en vastnaaien.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Patroon wel al gekocht maar nog andere dingen die af moeten hier. Op het dikste gedeelte is het lijf maar 48 steken dus niet heel groot inderdaad. Op de foto zie je het ook aan de bakstenen. Ik wil hem daarom ook niet met Catania maken maar met softfun of (liever nog) met een dikker garen!quote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Dierenfan het volgende:
Snuf het konijn is aan het groeien, maar hij wordt veeeel kleiner dan ik dacht! Heeft iemand hem/haar (?) weleens gehaakt?
Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo, eindelijk foto´s kunnen maken van mijn muts en sjaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
Geen idee. Met de sjaal een avondje of 8, niet fulltime.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:16 schreef CREADO het volgende:
[..]
Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hangmand van textielgaren?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.ach wat een zielig verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop toch op een happy end, laat je het weten//////
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
oeffffffffffff mooi geworden, ik ben van deze kleur een trui aan het breienquote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo, eindelijk foto´s kunnen maken van mijn muts en sjaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.NaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Tip: zet een emmer met daarin lekkers neer(brood met wat pindakaas bijv., het moet sterk ruiken)., maak een trap met boeken richting emmer en afwachten of hamster nog aanwezig is en in de val trapt. Schijnt regelmatig een succes te zijn volgens knaagdierfora. Zelf had ik een ratvriendelijke val voor dit soort gevallen en ik heb gelukkig altijd succes gehad, soms binnen een uur. Hou er rekening mee dat hamsters altijd lang muren lopen dus zet daar je val neer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerriesquote:Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef Herfstblad het volgende:
Fijn dat hij terug is, Whoop!
1 hamster is helaas nooit teruggekeerd hier. Waarschijnlijk het dak opgegaan en gegrepen door een vogel
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Om niet heel het topic te vervuilen:whaaaaaaaaaaa prachtig ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.onze hamster was ooit twee weken weg, zat in de voddenmand en kwam vanzelf levend tevoorschijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om niet heel het topic te vervuilen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
En Dankje![]()
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerriesWas al bang dat ik een nachtmerrie zou krijgen over flip in die vieze enge kruipruimte
leukquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:55 schreef beefcake het volgende:
Omdat het buiten sneeuwt:
[ afbeelding ]
Ravelry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
omdat hij dan zijn vingers branden kan aan de cv en leidingwerkquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:21 schreef trui het volgende:
Ynske, wat een pech dat je nu je verwarming niet aan kunt doen. Daar heb ik trouwens nog nooit van gehoord, dat je nog niet mag stoken voor de onderhoudsman komt.Succes met de laatste vierkantjes van je bolero!
Om niet heel het topic te vervuilen:je kan altijd nog een hamster haken hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
By DMB
SPOILER: HamstersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
Om niet heel het topic te vervuilen:Fijn dat die weer terug is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef trovey het volgende:
Ik zie dat er intussen alweer heftig gehaakt is, mooi.Ik ben gisteren nog twee Wibra's afgeweest (was toch onderweg) om naar die wol met een metaaldraadje te kijken, resultaat.....één bol zwart.
Ik was dus te laat, blijkbaar is het er al weer uit
Moet nu maar een combinatie maken met eventueel die zwart versie of met 2 grijze bollen van andere wol die ik gevonden heb want met twee 2 bollen een shrug met lange mouwen maken gaat niet lukken.
Als je wilt, graag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)
quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:49 schreef MizzEnroe het volgende:
Afgelopen dinsdag ben ik met de trein naar Maastricht gegaan en heb ik lekker de tijd (3,5u) gehad om een mutsje af te haken. Ik zal straks een foto plaatsen.De foto:SPOILER: HamstersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Woon je in de buurt van zoetermeer of moet het tegen die tijd als ik het mocht hebben worden verstuurd? Ik ga vd week effe kijken :-)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:35 schreef trovey het volgende:
En weer terug.Janna met een prijs van 1,79 en het is een 100 gram bol.
Ik denk dat het versturen gaat worden als het lukt,.quote:Op vrijdag 7 december 2012 17:53 schreef CREADO het volgende:
[..]
Woon je in de buurt van zoetermeer of moet het tegen die tijd als ik het mocht hebben worden verstuurd? Ik ga vd week effe kijken :-)
Kan je vertellen wat voor wol er bij zit en wat voor figuurtjes in het boekje staan?quote:Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Bijou het volgende:
OlaDe Sint heeft dit jaar niet zo goed opgelet (of ik ben niet lief genoeg geweest
) en heeft mij een beestjes haak-boek box gegeven. Maar ik vind beestjes haken niet leuk
Kan ik een van jullie hier misschien voor interesseren voor een klein prijsje? Kan het zonder doos ook verzenden. Het gaat om deze box: http://www.ruitenbergboek.nl/ruitenbergboek/boek.php?b=478
Pm me maar even als je hem over zou willen nemen
Surequote:Op vrijdag 7 december 2012 18:26 schreef wild-r0se het volgende:
[..]
Kan je vertellen wat voor wol er bij zit en wat voor figuurtjes in het boekje staan?
Lijkt me niet zo leukquote:Op vrijdag 7 december 2012 18:17 schreef Bijou het volgende:
OlaDe Sint heeft dit jaar niet zo goed opgelet (of ik ben niet lief genoeg geweest
) en heeft mij een beestjes haak-boek box gegeven. Maar ik vind beestjes haken niet leuk
Kan ik een van jullie hier misschien voor interesseren voor een klein prijsje? Kan het zonder doos ook verzenden. Het gaat om deze box: http://www.ruitenbergboek.nl/ruitenbergboek/boek.php?b=478
Pm me maar even als je hem over zou willen nemen
Ziet er anders totaal niet simpel uitquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een eliseshawl gehaakt (al twee eigenlijk) Leuk patroon en simpel! Lekker op naald 10, was zo klaar
Deze is gemaakt met Royal van Zeeman
[ afbeelding ]
Hij is jou in ieder geval goed gelukt.quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:35 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik was er een beetje bang van in het beginMaar het zijn 2 zichzelf herhalende rijen, zitten nergens verrassingen in ofzo
Nah, die Sint heeft momenteel iets anders aan t hoofdquote:Op vrijdag 7 december 2012 19:15 schreef trui het volgende:
jammer bijou! maar kon sint het niet meer ruilen?
Mooi!quote:Op vrijdag 7 december 2012 19:31 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik heb een eliseshawl gehaakt (al twee eigenlijk) Leuk patroon en simpel! Lekker op naald 10, was zo klaar
Deze is gemaakt met Royal van Zeeman
[ afbeelding ]
Wat maakt ze graag? Dan kun je wat mooi garen voor haar kopen, daar zou ik blij mee zijnquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.
Maar ik heb geen idee wat.Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:36 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wat maakt ze graag? Dan kun je wat mooi garen voor haar kopen, daar zou ik blij mee zijn
van patroontjes word ik ook altijd blij, bij de euroland hebben ze nu ook hele leuke boekjes liggenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.
Maar ik heb geen idee wat.Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
bijou heeft nog een leuk cadeautje in de aanbieding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokjequote:Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes.Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.
Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
hier staat de link naar het patroon, maar dat is inderdaad helemaal uitgetekend. dat is juist wel erg handig vind ik. even de codes leren kennen en je bent er.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef busbreier het volgende:
Die is mooi... Heb je toevallig een Nederlandse vertaling van het patroon, om te delen?
Dan houd ik me van harte aanbevolen
ik denk dat ze zeker heel blij zou worden van clover amour haaknaalden, maar die zijn nog niet in veel winkels te krijgen (wel via woolly.nl zoals iemand al zei). maat 4 en 5 zijn denk ik wel 'veilig' in de zin dat ze die vast wel eens gebruikt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes.Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.
Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te hakenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:22 schreef Ludd het volgende:
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds.
Huh? Serieus?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken
Ja, maar haken gebeurt met 1 naaldquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Huh? Serieus?Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt.
Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
Zo haak je:quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Ludd het volgende:
Weer wat geleerd.Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:17 schreef Lutte het volgende:
[..]
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje
Dit ging over de Action hèquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad.Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald.
LEESbril voor de nachtoele.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:17 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dit ging over de Action hèEn het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
Ff afkloppen op de bamboe naalden!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:20 schreef trovey het volgende:
[..]
LEESbril voor de nachtoele.Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens.
Gaat nog steeds goed hier.
Nooit minder dan naald 3.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:22 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ff afkloppen op de bamboe naalden!
Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooitquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Nooit minder dan naald 3.![]()
Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op.
Alleen al het idee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit
oh wat leuk!! allebei!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol...]
Anyway, heb een babydekentje gemaakt:
[ afbeelding ]
En een uilenmandje:
[ afbeelding ]
Ik ook. Heb nu die supersoft van zeeman om zo'n muis te maken waarvan ik pas hier foto's had gezet. Zacht is het wel, maar het is irritant glad (magic ring wordt steeds weer losser hoe hard ik m ook aan trek, en de kleuren verbleken naast m'n Lana Grossa kleurtjes..quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol...]
[ afbeelding ]
En een uilenmandje:
[ afbeelding ]
Schatjes !quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
[ afbeelding ]
En een uilenmandje:
[ afbeelding ]
Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weerquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
wie ging er afgelopen maandag zijn pakje ophalen bij woollly.nl? laat je buit eens zien!!!!
ben niet nieuwsgierig hoor![]()
mijn deken vordert gestaag....ben op dit moment ook niets anders aant maken, dus weinig te melden/laten zien.
sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?!quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weer. Zal dan een foto posten
Voor mijn eigen bestwil. Tentamens + deadlines en kerstballen die ik voor iemand moet hakenquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?!nee grapje hoor, maar ben benieuwd.
Ja, maar, ik snap het nog nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Er staat toch een beschrijving bij?
FLOWERquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:15 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Ja, maar, ik snap het nog nietIk snap wel wat die tekentjes betekenen, maar waar moet je die dan in doen?
Het zal wel heel simpel zijn hoor
maar ik ken alleen de uitgeschreven patronen.
Maar je hebt die eerste rij, en dan die combinatiesteek zegmaar in de tweede. Doe je die dan in 1 en dan 2 overslaan? En dan weer zo'n steek en dan weer twee overslaan?
Dat is de bloem. Ik bedoel de hoes zelfquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
FLOWER
crochet 4 ch with the single yarn #00108 on 5 mm hook, join to a
round with 1 sl-st and cont as foll:
Round 1: 3 additional ch, 16 dc (UK = tr) into the ch ring, 1 sl-st into
1st dc.
Round 2: *3 ch, 1 sl-st into next dc but one, rep 7 times from *.
Round 3: into each ch loop in order 1 sc, 1 hdc (UK = htr), 2 dc
(UK = tr) 1 hdc, 1 sc. Join round to a ring with 1 sl-st into 1st sc. Cut
thread.
Maak even vet wat je niet snapt want ik snap niet wat jij bedoelt
Oke, dan heb ik het goed begrepenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef Angelof9 het volgende:
Zo te zien is het 1 vaste en 2 stokjes in één steek, dan twee steken overslaan.
Heb even voor je terug gebladerd in voorgaande topics en dit is hem:quote:Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopenquote:Op zondag 9 december 2012 00:02 schreef Limi het volgende:
Ik ben een colsjaal aan het maken volgens dit patroon: http://mijneigenplekkie.b(...)mijn-dochter-en.html . Ik ben nu aan het haken met zeeman wol met haaknaald 6. Mijn dochter wou er ook graag een, maar dan in een lichtere kleur. Dus vandaag langs de Wibra geweest en 2 bollen Bianca gekocht (nld 3,5/4), voor haar wil ik graag met een dubbele draad gaan haken, welke naald moet ik dan gebruiken? 6 en 10 zijn de grootste die ik heb, een 10? Of wordt dat veel te groot?
Dat is snel! Oke, ga eerst een stukje met 10 proberen en kijken hoe dat eruit gaat zien danquote:Op zondag 9 december 2012 00:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopen
Wat liefquote:Op zondag 9 december 2012 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag heb ik een vriendin geleerd hoe ze patronen kan lezen. Haar eerste patroontje gehaakt
Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweestquote:
wat is dat?quote:Op zondag 9 december 2012 00:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweest
Stekenmarkeerders kun je niet verkeerd mee gaan. Die heb je nodig bij ieder type haakwerkquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
zoek je in het engels? Ik vind hem meestal snel zo.quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef annelotje het volgende:
het lijkt me ook logischer om hem in de cirkel te doen.. Anders krijg je een rondje ipv een hartje toch?
GRR ik zoek me een ongeluk naar die tip om zelf met suikerwater stijfsel te maken. Ik wil ervoor pleiten om die in de OP te laten zetten
als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.quote:Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:
11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon
Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...
[ afbeelding ]
Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt.quote:Op zondag 9 december 2012 13:13 schreef DonnaRush het volgende:
Wibra in mn dorp had niet het garen wat hier gezocht werd. Jammer!
Dit is hem!quote:Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef trui het volgende:
[..]
als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.
er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?quote:Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef dapmar het volgende:
[..]
Dit is hem!
http://www.marutska.nl/We(...)on-Hartje-Haken.html
Nee toch er staat: 11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon is toch niet in de ring!;)quote:Op zondag 9 december 2012 13:57 schreef trui het volgende:
[..]
er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?
Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?quote:Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Net de kerstboom gezet en alle mooi aangekleed hier!
En afgelopen weken ook nog wat Kersthaaksels gemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.quote:
Het is een patroon van Esbelotta, die heeft heel veel leuke patronen! Als je op de foto klikt, kom je op mijn projectpagina, waar een linkje naar het patroon op staat.quote:Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef CREADO het volgende:
[..]
Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?
Ik heb eindelijk mijn eigen haascreatie af! Hij heeft zo lang moeten wachten op zijn eindresultaat!
Maar hij mag er zijn en nu nog de kleine van mijn collega verrassen :-)
[ afbeelding ]
Thx suc6!!!quote:Op zondag 9 december 2012 15:41 schreef annelotje het volgende:
oh wat een schattige dingen weer! Dat rendier! Zucht ik moet toch ook maar een patroontje van haar aanschaffen. Die zijn zo cute!
De haas, schoentjes en ster zijn ook goed gelukt!
Ik ga even water met suiker koken! Thnx voor het zoeken. Dan mn haakwerk erin en dan opspannen en laten drogen. en ondertussen hopen dat het lukt haha.
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.quote:Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:
11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon
Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 16:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
leuk!quote:Op zondag 9 december 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
ik heb een monstertje gemaakt:
[ link | afbeelding ]
Een beetje wel, ja.quote:Op zondag 9 december 2012 18:02 schreef wild-r0se het volgende:
alleen, ligt het aan de foto of vallen de ogen wat weg tegen de achtergrond? wel leuke ogen trouwens! waar heb je ze weg?
je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?quote:Op zondag 9 december 2012 15:09 schreef dapmar het volgende:
[..]
Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.
Ik had hem besteld via mail binnen gekregen.quote:Op zondag 9 december 2012 19:26 schreef trui het volgende:
[..]
je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?
oh creado, wat een snoesje is 't geworden. dat rokje, die schoentjes. geweldig!
jumpsje, wat mooi zeg!!
angel, leuk monstertje! en geinige knoopjes zijn dat!
Inderdaad aangepast, zo stond het nietquote:Op zondag 9 december 2012 20:03 schreef trui het volgende:
maar heb je de tekst in die link nou gezien? daar klopt 't toch wel of niet?
Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??quote:Op zondag 9 december 2012 13:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt.
Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.quote:Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Net de kerstboom gezet en alle mooi aangekleed hier!
En afgelopen weken ook nog wat Kersthaaksels gemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.quote:Op maandag 10 december 2012 11:22 schreef Koningin het volgende:
[..]
Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.
Alvast bedankt.
Dat is idd een leuk ideequote:Op maandag 10 december 2012 13:06 schreef KarinvdB het volgende:
Ow wat een schatjes, bedankt voor de tip Tyler-girl! Misschien toch een klein kerstboompje kopen en vol uitjes hangen
Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.quote:Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.
Ik weet niet wat je in huis hebt of waar je normaal gesproken mee haakt, maar Royal (Zeeman) of Saskia (Wibra) kunnen bijv. ook prima.
Je muts valt dan waarschijnlijk wel kleiner uit, dus het kan zijn dat je meer steken nodig hebt om de gewenste maat te krijgen. Ik was ook onderaan begonnen zeg maar, zodat ik zeker wist dat de maat goed was, en ben toen naar de punt toe gaan werken.
Oh, en ik heb halve stokjes gebruikt i.p.v. stokjes. Maar dat is net wat je zelf fijner vindt.
Hoop dat dit helpt!
Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman.quote:Op zondag 9 december 2012 22:01 schreef x__duck het volgende:
[..]
Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??
Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar).quote:Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef Koningin het volgende:
[..]
Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.
Heb mijn zoon een muts gehaakt met phildar partner, dat was ook fijn spul. Dacht dat het daar ook wel mee kon.
Ik moet zowiezo nieuwe wol ervoor inslaan, want die kleur groen heb ik niet op voorraad.
Wie weet een leuk wolletje met glitter??
effe gedeeld.. hier doen we enorm veel voor serious requestquote:Op zondag 9 december 2012 18:03 schreef KarinvdB het volgende:
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.
Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stilik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag
[ link | afbeelding ]
Dankje! Tip ga ik zeker een keer proberenquote:Op maandag 10 december 2012 15:31 schreef trui het volgende:
http://www.jufsteek.nl/
en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.quote:Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef trovey het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman.
Nu a niet meer?quote:Op maandag 10 december 2012 14:20 schreef trovey het volgende:
[..]
Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar).
Ja, ik besloot al gauw er een poppendeken van te maken. Het was het allereerste wat ik haakte en ik heb allerlei fouten gemaakt. De lap voelt bijvoorbeeld zwaar en helemaal niet zacht, waarschijnlijk door een combinatie van een te kleine naald en niet goed materiaal?quote:Op maandag 10 december 2012 15:56 schreef trui het volgende:
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
Goed idee! Ga ik opslaan voor als ik een babydeken wil maken.quote:Op maandag 10 december 2012 15:58 schreef trui het volgende:
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!quote:Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?
[ afbeelding ]
Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra.quote:Op maandag 10 december 2012 16:05 schreef x__duck het volgende:
[..]
Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval.quote:Op maandag 10 december 2012 16:07 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nu a niet meer?Dat spul was er net
Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat redquote:Op maandag 10 december 2012 18:36 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra.
[..]
Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval.![]()
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Zal erom spannen, niet te wijde col dan maar en een strak mutsje? Uiteraard zal het ook wel aan de steek liggen die je gebruik. Ik zou met de muts beginnen en alles wat je dan gaat overhouden kun je voor de col gebruiken, dan kan die wellicht wat losser.quote:Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
action heeft ook vilt :-)quote:Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd![]()
het liefst ergens waar ik ook direct vilt kan kopen.....
ik haal ze meestal bij de greef, maar heb net een bestelling gedaan via ebayquote:Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd![]()
het liefst ergens waar ik ook direct vilt kan kopen.....
Dank voor de tip! Dat staat inderdaad ook in het patroon waar trui naar linkte. Ziet er veel mooier uit. Zo heel vreselijk is het niet wat ik nu gedaan heb, maarja, perfectionist.quote:Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Jumpsje het volgende:
[..]
Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
Duur, vooral heel duur!quote:Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
ik denk dat je dat ziet. Kun je geen bloemapplique maken voor precies op de overgang?quote:Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...
Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.
Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...
Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt.
Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch!
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè?quote:Op maandag 10 december 2012 21:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Daar kan ik wel wat mee! ik ga voor 40 bij 40!quote:Op maandag 10 december 2012 21:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè?Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Fijn!quote:Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op
Oh gelukkig!quote:Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op
en deze dan?quote:Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...
Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.
Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...
Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt.
Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch!
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!
Het beste is eigenlijk om het binnenkussen wat je wilt gebruiken erbij te nemen of een kant en klare kussenhoes te nemen die goed past om het beoogde binnenkussen want je hebt ook weer dik gevulde en minder gevulde binnenkussens.quote:Op maandag 10 december 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
de action ligt hier helaas niet echt dichtbij....maar ga morgen bij eigen wolwinkeltje wel vilt halen.quote:Op maandag 10 december 2012 19:33 schreef CREADO het volgende:
[..]
action heeft ook vilt :-)
En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
Ben ook net overnieuw begonnen met de glitterwol, naald nummer 5 blijkt toch te klein te zijn voor die wol in combinatie met een shrug....gaat veel te stijf worden met de steek die ik wil. Nu naald 6,5 en maar weer haken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..
Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
Naja misschien omschrijf ik het verkeerd.. Maar ben steken vergeten in de hoek van mijn square..quote:
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Nou, toen deze nog op 'beanie-formaat' was, had ik 'm al ff gepast, en dat vond ik wel leuk. Dus dan gaan we daar maar terug naar toe denk. Ik hou het er maar op dat ik gewoon geen hoofd heb voor slouchy's ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Oh, als het echt koud is in de winter, vind ik mutsen altijd heerlijk!quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk...![]()
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...
Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
Haha, slim van je ja!quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.
Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:32 schreef BrainTeaser het volgende:
En sommige gehaakte kledingstukken zijn ronduit verschrikkelijk![]()
Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was![]()
ik heb 2uiltjes af...en ze zijn best schattig.
de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken
[ afbeelding ]
Huh? Ik zie hem gewoon?quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een schattige uiltjes!
Haha en Amineko hangt op zn kop(als ik mijn hoofd niet draai). Warme kleuren, lief!
Gehaakt ondergoedquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
OMG Angel, wat doe je me aan!!![]()
Gehaakte broeken vooral ja! Echt, hoe verzin je het?!
Weer een paar bijdragen voor mijn pinterest."Knitting/Crochet humour"quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:47 schreef Angelof9 het volgende:
[..]Wat? Toch zeker niet deze of deze? Of deze??
Brainteaser, nog even over die kerstmuts.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Cute, TG!
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Links is een slouchy, rechts een beanie
Edit: die termen worden overigens inderdaad veel door elkaar gebruikt, maar dit is hoe ik het zie zeg maar
Ik ga met haaknaald 6 proberen en dan iets sneller vergroten, vanuit de punt gezien.quote:Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, dat zal toch vooral aan de dikte van het garen liggen denk ik. Die Red Heart is best dik en ik heb 'm met naald 6 gehaakt. Dus kan goed kloppen dat dat scheelt ja.
Grotere haaknaald zal al wel schelen misschien. Maar anders kun je ook met meer dan 60 steken beginnen, dat maakt voor het model op zich niet uit denk.
Ik weet ook nog niet of ik dit touwtje laat zitten...misschien maak ik er nog een echt lintje aanvast ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:52 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!
Mijn Amineko ligt te slapen:
Hoezo zijn ze scheef geworden? Heb je met het vastmaken/oogjes erop doen ofzo iets scheef gezet? Volgens mij kun je niet echt scheef hakenquote:Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Makayla het volgende:
Haha ik heb ook een poging gedaan om dat kleine uiltje te haken, maar bij mij is ie helemaal scheef geworden. Ik moet trouwens sowieso zeggen dat ik moeite heb met rechte amigurumi's maken, haha.
Haha leukquote:Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was![]()
ik heb 2uiltjes af...en ze zijn best schattig.
de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken
[ afbeelding ]
Ikke? Voor die uiltjes heb ik 6mm gebruikt.....zo klein is dat toch niet?quote:Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef trui het volgende:
hoe klein zijn die oogjes die je daarvoor gebruikt hebt?
Ik heb de uiltjes op mijn to-do list gezet, super leuk voor in de Kerstboomquote:Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje.....kwam er trouwens achter dat de volgende lading nog maar even moet wachten, ik heb geen oogjes meerwel weer besteld, maar ja weet niet wanneer die binnenkomen. (heb ze bij chellebel besteld trouwens, waarom weet ik niet. Had trouwens wel nog op ebay gekeken maar dan komen er weer direct zoveel verzendkosten bij
al kun je met 100 oogjes wel een hele tijd vooruit)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |