SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haaksels uit het vorige topic:
Muts van beefcake:
Telefoonhoesje van Spuuglokje:
Sjakie van Mirjam:
Zebra van Donnarush:
*hook on*
Ik wil die ookquote:Op woensdag 5 december 2012 14:29 schreef trovey het volgende:
Weet iemand hoe die wol met een metaaldraadje er in van de Wibra heet? Ben het nu aan het gebruiken om tussendoor een shrug te maken maar ben de wikkel kwijt.Overigens werkt deze versie stukken beter dan die sparkle van de Zeeman.
Als je toch in de buurt bent graag.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:30 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik wil die ook
Zal ik zal ik zal ik naar de wibra gaan om te kijken of ze het nog hebben?Ik weet alleen niet wat ik er van moet maken
Iemand een goed idee?
Wat is een shrugquote:Op woensdag 5 december 2012 14:31 schreef trovey het volgende:
[..]
Als je toch in de buurt bent graag.![]()
Een shrug voor de feestdagen.Ik heb de grijze met het zilveren draadje
, zal wel doorhaken worden.
Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:36 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Wat is een shrug
Maar ik wil alleen nog maar wol kopen als ik een doel heb voor dat wol. Hoeveel heb je er nodig als ik ze kan vinden? Past het door de brievenbus?
Zoiets?quote:Op woensdag 5 december 2012 14:37 schreef dapmar het volgende:
Iemand tips voor neit al te moeilijke bloemen?
Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voorquote:Op woensdag 5 december 2012 14:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Zo'n mouwvestje, je weet wel: een langwerpige lap die je gedeeltelijk dicht maakt en dan je armen erdoor.
[ afbeelding ]
Zoiets dus alleen dat die van mij in ribbelhaaksteek en met langere mouwen gaat worden.
Even afwachten of ik de gebreide (gelige met goudraadje maar dan zuivere wol) ook nog afkrijg.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:40 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ooh dat had je al gepost geloof ik, komt me nu bekend voor
Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!quote:Op woensdag 5 december 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
Verdorie, net te weinig draad om mijn Amineko mee af te ronden... Ik heb gemeleerd bruin Catania. Zou ik gewoon twee bruine pootjes en oren kunnen doen? De meeste katten die ik ken zien er ook uit alsof ze uit drie katten bestaan...
Het gaat om dit wolletje:
[ afbeelding ]
Ik snap trouwens niet hoe je die snuit mooi bevestigt. Iemand tips?
Ik denk inderdaad dat het dan donkerbruin wordt want dat ligt hier nog in overvloed. Daar heb ik zo'n hekel aan, want dat donkere zie ik maar half en zeker met toeren van 10 of 8 steken ontaardt dat in een enorm gepruts. Ik ga denk ik weer terug naar mijn geliefde cactussen, bij gebrek aan ledematen kost dat me veel minder gepriegel. Zo'n kattenlijf haak ik sneller dan één enkel pootje....quote:Op woensdag 5 december 2012 15:53 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik zou gewoon iets nemen wat op de kleurtjes van de gemeleerde draad lijkt!
De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.quote:Ik snap trouwens niet hoe je die snuit mooi bevestigt. Iemand tips?
Eronder? Oh. Ik dacht een beetje vulspul erin. Ik heb een Nederlandse vertaling en twijfelde al bij meer dingetjes. Maar dankjewel, nu kan ik het een beetje visualiseren!quote:Op woensdag 5 december 2012 16:01 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
De snuit platvouwen en aan 1 lange kant en twee korte kanten vastnaaien. Dan wat vulspul eronder zodat ie mooi bol wordt en dan de laatste kant vastnaaien.
Ik hoop deze week het resultaat nog te posten!quote:Op woensdag 5 december 2012 16:04 schreef Angelof9 het volgende:
In het patroon staat ook erin geloof ik, maar dit is veel makkelijker!
circeltjes hakenquote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Beefcake!
Wat een rust hier op het forum zeg! Is iedereen Pakjesavond aan het vieren?
Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.
Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
Nee.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Dankjewel Beefcake!
Wat een rust hier op het forum zeg! Is iedereen Pakjesavond aan het vieren?
Ben ik eindelijk weer aan het haken...kom ik katoen te kort voor de laatste 3 toeren van de uil :S (en ook nog wel voor de vleugels, maar wilde graag het lijfje afmaken). Morgen maar eens kijken of het lukt om katoen te halen...
Als het lukt, dan krijg ik hem morgen vast wel af. Want ik ben nu bezig met de vleugels (het gedeelte wat wèl kan) en de oogjes zijn ook af.
Oh, over de oogjes heb ik nog wel een vraagje. De uil wordt voor een babytje en dan wil ik niet van die veiligheidsoogjes gebruiken. Maar hoe kan ik dan het mooiste oogjes van 12 mm maken? Ik heb wel eens kleine oogjes geborduurd, maar nooit zulke grote!
Dat ja. In een (dubbele) magic ring 6 vasten haken. De volgende ronde in elke vaste 2 vasten haken. Ronde sluiten en vastnaaien.quote:
Welkom Limiquote:Op woensdag 5 december 2012 22:30 schreef Limi het volgende:
Hoi allemaal, mag ik ook een poging doen met jullie mee te posten. Ik lees al een behoorlijke tijd mee, en zie de mooiste creaties voorbij komen, handig tips en linkjes. Ik heb afgelopen voorjaar het haken ontdekt en ben gaan oefenen. Ben begonnen met de Matawi uiltjes, daarna granny squares en een Amineko. Ben alleen niet zo snel als jullie, hoor! Ik heb twee fotootjes, die zal ik hieronder even proberen te plaatsen. Even kijken of me dat lukt.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Of een rondje vilt knippen en vastnaaien.quote:Op woensdag 5 december 2012 19:55 schreef Dierenfan het volgende:
Patroon wel al gekocht maar nog andere dingen die af moeten hier. Op het dikste gedeelte is het lijf maar 48 steken dus niet heel groot inderdaad. Op de foto zie je het ook aan de bakstenen. Ik wil hem daarom ook niet met Catania maken maar met softfun of (liever nog) met een dikker garen!quote:Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Dierenfan het volgende:
Snuf het konijn is aan het groeien, maar hij wordt veeeel kleiner dan ik dacht! Heeft iemand hem/haar (?) weleens gehaakt?
Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo, eindelijk foto´s kunnen maken van mijn muts en sjaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
Geen idee. Met de sjaal een avondje of 8, niet fulltime.quote:Op donderdag 6 december 2012 21:16 schreef CREADO het volgende:
[..]
Helemaal top geworden! Erg mooi! Hoe lang ben je nu bezig geweest hiermee?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die hangmand van textielgaren?quote:Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
quote:Op donderdag 6 december 2012 22:26 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.ach wat een zielig verhaalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.hoop toch op een happy end, laat je het weten//////
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
oeffffffffffff mooi geworden, ik ben van deze kleur een trui aan het breienquote:Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef B.ertha het volgende:
Zo, eindelijk foto´s kunnen maken van mijn muts en sjaal.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Voor meer foto's:
Muts
Sjaal
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.NaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Tip: zet een emmer met daarin lekkers neer(brood met wat pindakaas bijv., het moet sterk ruiken)., maak een trap met boeken richting emmer en afwachten of hamster nog aanwezig is en in de val trapt. Schijnt regelmatig een succes te zijn volgens knaagdierfora. Zelf had ik een ratvriendelijke val voor dit soort gevallen en ik heb gelukkig altijd succes gehad, soms binnen een uur. Hou er rekening mee dat hamsters altijd lang muren lopen dus zet daar je val neer.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerriesquote:Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef Herfstblad het volgende:
Fijn dat hij terug is, Whoop!
1 hamster is helaas nooit teruggekeerd hier. Waarschijnlijk het dak opgegaan en gegrepen door een vogel
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:12 schreef Whoopdidoo het volgende:
Om niet heel het topic te vervuilen:whaaaaaaaaaaa prachtig ditSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
Hele avond niet gehaakt, en wilde mn eendje nog wel braaf afmaken.onze hamster was ooit twee weken weg, zat in de voddenmand en kwam vanzelf levend tevoorschijnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Om niet heel het topic te vervuilen:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
En Dankje![]()
quote:Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Bedankt voor het beeld, nu krijg ik alsnog nachtmerriesWas al bang dat ik een nachtmerrie zou krijgen over flip in die vieze enge kruipruimte
leukquote:Op vrijdag 7 december 2012 08:55 schreef beefcake het volgende:
Omdat het buiten sneeuwt:
[ afbeelding ]
Ravelry
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.
Dale Carnegie
omdat hij dan zijn vingers branden kan aan de cv en leidingwerkquote:Op vrijdag 7 december 2012 09:21 schreef trui het volgende:
Ynske, wat een pech dat je nu je verwarming niet aan kunt doen. Daar heb ik trouwens nog nooit van gehoord, dat je nog niet mag stoken voor de onderhoudsman komt.Succes met de laatste vierkantjes van je bolero!
Om niet heel het topic te vervuilen:je kan altijd nog een hamster haken hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
By DMB
SPOILER: HamstersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..: Let epsilon be smaller than zero :.
Om niet heel het topic te vervuilen:Fijn dat die weer terug is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De muts en sjaal zijn trouwens echt heel mooi! Was ik helemaal vergeten te zeggen.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:16 schreef trovey het volgende:
Ik zie dat er intussen alweer heftig gehaakt is, mooi.Ik ben gisteren nog twee Wibra's afgeweest (was toch onderweg) om naar die wol met een metaaldraadje te kijken, resultaat.....één bol zwart.
Ik was dus te laat, blijkbaar is het er al weer uit
Moet nu maar een combinatie maken met eventueel die zwart versie of met 2 grijze bollen van andere wol die ik gevonden heb want met twee 2 bollen een shrug met lange mouwen maken gaat niet lukken.
Als je wilt, graag.quote:Op vrijdag 7 december 2012 14:31 schreef CREADO het volgende:
[..]
Ik zal aan je denken als ik bij de wibra kom :-)
quote:Op vrijdag 7 december 2012 13:49 schreef MizzEnroe het volgende:
Afgelopen dinsdag ben ik met de trein naar Maastricht gegaan en heb ik lekker de tijd (3,5u) gehad om een mutsje af te haken. Ik zal straks een foto plaatsen.De foto:SPOILER: HamstersOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.: Let epsilon be smaller than zero :.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |