abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120109969
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:41 schreef annelotje het volgende:
oh wat een schattige dingen weer! Dat rendier! Zucht ik moet toch ook maar een patroontje van haar aanschaffen. Die zijn zo cute!

De haas, schoentjes en ster zijn ook goed gelukt!

Ik ga even water met suiker koken! Thnx voor het zoeken. Dan mn haakwerk erin en dan opspannen en laten drogen. en ondertussen hopen dat het lukt haha.
Thx suc6!!!
By DMB
pi_120112524
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:

11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon

Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...

[ afbeelding ]
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
  zondag 9 december 2012 @ 17:07:07 #203
244933 trovey
Nachtoele
pi_120112959
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 16:55 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
:@
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 9 december 2012 @ 17:19:48 #204
211083 Angelof9
I must go first
pi_120113458
ik heb een monstertje gemaakt:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_120113807
Haha, wel een heel schattig en lief monstertje ;)
pi_120115025
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 17:19 schreef Angelof9 het volgende:
ik heb een monstertje gemaakt:

[ link | afbeelding ]
leuk! :D

alleen, ligt het aan de foto of vallen de ogen wat weg tegen de achtergrond? wel leuke ogen trouwens! waar heb je ze weg?
pi_120115037
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.

Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stil :( ik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag

zondag 9 december 2012 @ 18:05:18 #208
211083 Angelof9
I must go first
pi_120115121
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:02 schreef wild-r0se het volgende:
alleen, ligt het aan de foto of vallen de ogen wat weg tegen de achtergrond? wel leuke ogen trouwens! waar heb je ze weg?
Een beetje wel, ja.
Ik heb ze gekocht bij de Bead and Button company op Amazon.co.uk.
  zondag 9 december 2012 @ 18:42:32 #209
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120116555
Wat een leuke dingen weer! Dat haasje..!

De sjaal die ik 100 jaar geleden begonnen ben:

Ik heb er een polswarmer (of hoe noem je dat?) bij ge-free-styled, nu nog een 2e maken. En de sjaal wil ik eigenlijk ook nog langer, maar dat maakt voor de foto toch niet uit. xD
  zondag 9 december 2012 @ 19:26:20 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120118162
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:09 schreef dapmar het volgende:

[..]

Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.
je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?

oh creado, wat een snoesje is 't geworden. dat rokje, die schoentjes. geweldig!

jumpsje, wat mooi zeg!!

angel, leuk monstertje! en geinige knoopjes zijn dat!
in de haak.
pi_120119476
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 19:26 schreef trui het volgende:

[..]

je gaf zelf een link naar de site. daar staat een bijlage met het patroon, daar keek ik in. zie de link in mijn vorige post. is het probleem nou opgehelderd of snap ik het gewoon niet?

oh creado, wat een snoesje is 't geworden. dat rokje, die schoentjes. geweldig!

jumpsje, wat mooi zeg!!

angel, leuk monstertje! en geinige knoopjes zijn dat!
Ik had hem besteld via mail binnen gekregen.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
  zondag 9 december 2012 @ 20:03:08 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120119787
maar heb je de tekst in die link nou gezien? daar klopt 't toch wel of niet?
in de haak.
pi_120120019
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:03 schreef trui het volgende:
maar heb je de tekst in die link nou gezien? daar klopt 't toch wel of niet?
Inderdaad aangepast, zo stond het niet ;)!
pi_120121006
NOu het is gelukt hoor, eens zien of ik ze op die vaashoes ga doen of iets anders ;)
pi_120127375
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt. ^O^
Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??
pi_120129944
Poe hee, ik ben weer bijgelezen. Ik heb een uitstapje gemaakt naar breiwerk en dus niks gepost hier. Wat gaat het hard en wat komen er mooie dingen voorbij!!
Ik ga dit topic nu weer goed bijhouden. Ik heb een kerststal gehaakt, maar het lukt (nog) niet om de foto te plaaten. GRRR!!!!
pi_120142885
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Net de kerstboom gezet en alle mooi aangekleed hier! :)

En afgelopen weken ook nog wat Kersthaaksels gemaakt:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.

Alvast bedankt.
pi_120144901
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:22 schreef Koningin het volgende:

[..]

Brainteaser, ik wil graag dezelfde muts maken. Maar het garen wat jij hebt gebruikt (zag het op ravelry) dat heb ik niet. Wat denk jij dat fijn garen is om de muts mee te maken?? Ik wil ook nog wel wat glitter erin doen.

Alvast bedankt.
Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.
Ik weet niet wat je in huis hebt of waar je normaal gesproken mee haakt, maar Royal (Zeeman) of Saskia (Wibra) kunnen bijv. ook prima.

Je muts valt dan waarschijnlijk wel kleiner uit, dus het kan zijn dat je meer steken nodig hebt om de gewenste maat te krijgen. Ik was ook onderaan begonnen zeg maar, zodat ik zeker wist dat de maat goed was, en ben toen naar de punt toe gaan werken.

Oh, en ik heb halve stokjes gebruikt i.p.v. stokjes. Maar dat is net wat je zelf fijner vindt.

Hoop dat dit helpt! :)
Smile, tomorrow will be worse...
  maandag 10 december 2012 @ 12:34:07 #219
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120145092
Morning cup of Jo heeft een gratis patroon ter beschikking gesteld. Hele lieve kleine uiltjes O+

patroontjes is oa te vinden op ravelry
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_120146059
Ow wat een schatjes, bedankt voor de tip Tyler-girl! Misschien toch een klein kerstboompje kopen en vol uitjes hangen :D
  maandag 10 december 2012 @ 13:15:23 #221
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120146397
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:06 schreef KarinvdB het volgende:
Ow wat een schatjes, bedankt voor de tip Tyler-girl! Misschien toch een klein kerstboompje kopen en vol uitjes hangen :D
Dat is idd een leuk idee :D
Ik denk dat ik er ook een paar maak en gewoon in onze grote boom hang (moet ik wel nog eerst plaats vinden) Of anders als een soort garland/slinger voor de raam O+
  maandag 10 december 2012 @ 13:26:28 #222
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120146796
echt dotjes inderdaad!
in de haak.
pi_120146962
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:27 schreef BrainTeaser het volgende:

[..]

Red Heart (wat ik heb gebruikt) is vrij dik, maar het kan ook prima met wat dunner garen hoor. Dan wordt de muts ook wat soepeler, dus dat is alleen maar fijn denk ik.
Ik weet niet wat je in huis hebt of waar je normaal gesproken mee haakt, maar Royal (Zeeman) of Saskia (Wibra) kunnen bijv. ook prima.

Je muts valt dan waarschijnlijk wel kleiner uit, dus het kan zijn dat je meer steken nodig hebt om de gewenste maat te krijgen. Ik was ook onderaan begonnen zeg maar, zodat ik zeker wist dat de maat goed was, en ben toen naar de punt toe gaan werken.

Oh, en ik heb halve stokjes gebruikt i.p.v. stokjes. Maar dat is net wat je zelf fijner vindt.

Hoop dat dit helpt! :)
Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.
Heb mijn zoon een muts gehaakt met phildar partner, dat was ook fijn spul. Dacht dat het daar ook wel mee kon.
Ik moet zowiezo nieuwe wol ervoor inslaan, want die kleur groen heb ik niet op voorraad.

Wie weet een leuk wolletje met glitter??
pi_120148496
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:01 schreef x__duck het volgende:

[..]

Is het nog wel ergens te koop? Zoetermeer of delft??
Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman. :P
Optimist tot in de kist
pi_120148530
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:30 schreef Koningin het volgende:

[..]

Dank je wel voor de info. Saskia dacht ik ook al.
Heb mijn zoon een muts gehaakt met phildar partner, dat was ook fijn spul. Dacht dat het daar ook wel mee kon.
Ik moet zowiezo nieuwe wol ervoor inslaan, want die kleur groen heb ik niet op voorraad.

Wie weet een leuk wolletje met glitter??
Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar). ;)
Optimist tot in de kist
pi_120149195
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:03 schreef KarinvdB het volgende:
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.

Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stil :( ik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag

[ link | afbeelding ]
effe gedeeld.. hier doen we enorm veel voor serious request :D
"living in the box" hebben wij hier (in zevenbergen), wat een heus spectakel gaat worden :D alle opbrengsten gaan naar serious request (living in the box is al aangemeld als actiegroep) zal het daar ook even op de groep zetten :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 10 december 2012 @ 15:29:41 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120150948
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
het liefst ergens waar ik ook direct vilt kan kopen..... ;)
  maandag 10 december 2012 @ 15:31:23 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120151052
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
in de haak.
pi_120151260
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2012 @ 15:49:55 #230
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120151899
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:31 schreef trui het volgende:
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
Dankje! Tip ga ik zeker een keer proberen
  maandag 10 december 2012 @ 15:56:06 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152127
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
in de haak.
  maandag 10 december 2012 @ 15:58:36 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152230
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
in de haak.
pi_120152546
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman. :P
Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
pi_120152644
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar). ;)
Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120153041
dat uiltje! Zo cute. Thnx voor het delen.
pi_120153315
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:56 schreef trui het volgende:
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
Ja, ik besloot al gauw er een poppendeken van te maken. Het was het allereerste wat ik haakte en ik heb allerlei fouten gemaakt. De lap voelt bijvoorbeeld zwaar en helemaal niet zacht, waarschijnlijk door een combinatie van een te kleine naald en niet goed materiaal?

Maar ik merk wel dat je veel leert van gewoon maar wat doen. Ik heb inderdaad te veel steken opgezet. Ik heb als richtlijn het aantal steken aan de zijkant aangehouden, maar toch waren het er te veel. Dat verbaasde me wel. Ik denk dat ik een volgende keer een granny stripe in vierkanten zou haken. Zelfde idee, maar geen gezeur met de rand.
pi_120153412
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:58 schreef trui het volgende:
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
Goed idee! Ga ik opslaan voor als ik een babydeken wil maken.
pi_120153985
Die uiltjes zijn leuk! leuk voor bij brieven enzo :)
pi_120155264
ohhhh leuke dingen en dat dekentje (proeflap) vind ik helemaal niet zo *naar* hoor de zijkanten
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 10 december 2012 @ 17:53:47 #240
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120156706
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

[ afbeelding ]
Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
pi_120158539
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 16:05 schreef x__duck het volgende:

[..]

Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Optimist tot in de kist
pi_120158977
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(

[..]

Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120159084
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
Zal erom spannen, niet te wijde col dan maar en een strak mutsje? Uiteraard zal het ook wel aan de steek liggen die je gebruik. Ik zou met de muts beginnen en alles wat je dan gaat overhouden kun je voor de col gebruiken, dan kan die wellicht wat losser.
Optimist tot in de kist
pi_120161135
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
action heeft ook vilt :-)

En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
By DMB
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 december 2012 @ 19:38:07 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120161391
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik haal ze meestal bij de greef, maar heb net een bestelling gedaan via ebay

er staan er ook op MP, beide goedkoper dan bij de normale hobbywinkels en online
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_120161501
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...

Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.

Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...

Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt. :?

Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch! :')
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!

[ Bericht 0% gewijzigd door BrainTeaser op 10-12-2012 19:54:03 ]
pi_120164056
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Jumpsje het volgende:

[..]

Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
Dank voor de tip! Dat staat inderdaad ook in het patroon waar trui naar linkte. Ziet er veel mooier uit. Zo heel vreselijk is het niet wat ik nu gedaan heb, maarja, perfectionist. :+
pi_120164084
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
  maandag 10 december 2012 @ 20:52:23 #249
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120165832
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
Duur, vooral heel duur!
Heb het niet uitgeprobeerd omdat voor zover ik kan zien de kwaliteit minder is dan Phil Coton/ Catania, en de kleuren ook minder mooi/ minder keuze.
pi_120168535
BrainTeaser, je kan ook een bloem oid over de kleur wissel plek heen doen?
All the freaky people make the beauty of the world
pi_120168538
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...

Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.

Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...

Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt. :?

ik denk dat je dat ziet. Kun je geen bloemapplique maken voor precies op de overgang?
pi_120168991
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
pi_120169455
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè? :') Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Optimist tot in de kist
pi_120169661
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 21:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè? :') Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Daar kan ik wel wat mee! ik ga voor 40 bij 40!
pi_120170127
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op :)
  maandag 10 december 2012 @ 22:21:12 #256
211083 Angelof9
I must go first
pi_120170869
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
pi_120170950
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op :)
Fijn! :)
pi_120172174
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
Oh gelukkig!
All the freaky people make the beauty of the world
pi_120172393
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:

en deze dan?

denk dat je dat minder ziet dan jouw idee... als is jouw idee ook misschien nog zo gek niet. Je kan het toch ff testen met andere wol?
pi_120172601
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
Het beste is eigenlijk om het binnenkussen wat je wilt gebruiken erbij te nemen of een kant en klare kussenhoes te nemen die goed past om het beoogde binnenkussen want je hebt ook weer dik gevulde en minder gevulde binnenkussens. :P
Optimist tot in de kist
pi_120173772
Ja ik ga woensdag ook even naar de action om de kussens te halen, maar dan weet ik voor nu ongeveer hoe groot ik ze moet maken. (maak een grote granny square)
  maandag 10 december 2012 @ 23:25:53 #262
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120173897
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 19:33 schreef CREADO het volgende:

[..]

action heeft ook vilt :-)

En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
de action ligt hier helaas niet echt dichtbij....maar ga morgen bij eigen wolwinkeltje wel vilt halen.

trui, nog bedankt voor de tip....met behulp van de schroevendraaier ging het idd makkelijker.

en ynske, ook bedankt voor de tip. volgende keer ga ik daar eens naar kijken.
pi_120191476
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..

Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
pi_120191777
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..

Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
Ben ook net overnieuw begonnen met de glitterwol, naald nummer 5 blijkt toch te klein te zijn voor die wol in combinatie met een shrug....gaat veel te stijf worden met de steek die ik wil. Nu naald 6,5 en maar weer haken. :P
Optimist tot in de kist
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:23:44 #265
211083 Angelof9
I must go first
pi_120192335
Hoe laat je een steek vallen?
pi_120193074
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:23 schreef Angelof9 het volgende:
Hoe laat je een steek vallen?
Naja misschien omschrijf ik het verkeerd.. Maar ben steken vergeten in de hoek van mijn square..
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:31:52 #267
211083 Angelof9
I must go first
pi_120195130
Ah, ok! Ja, dat overkomt iedereen wel eens.
pi_120200653
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk... ;(
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...

Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
pi_120201240
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
pi_120201643
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Optimist tot in de kist
pi_120202295
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Nou, toen deze nog op 'beanie-formaat' was, had ik 'm al ff gepast, en dat vond ik wel leuk. Dus dan gaan we daar maar terug naar toe denk. Ik hou het er maar op dat ik gewoon geen hoofd heb voor slouchy's ofzo.

Lag trouwens niet alleen aan mij, want vriendlief zei bij die beanie ook "Die wordt leuk", maar toen het eenmaal een slouchy was, keek-ie ineens een stuk minder enthousiast ;)
pi_120202701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Oh, als het echt koud is in de winter, vind ik mutsen altijd heerlijk! O+
Dan waait m'n haar ook niet alle kanten op in sneeuwstormen enzo ;)
pi_120203953
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 19:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk... ;(
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...

Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.

Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
pi_120203981
oeps dubbel
pi_120204447
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:20 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.

Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
Haha, slim van je ja! ;)
Verder haak ik eigenlijk ooit nooit kleding inderdaad. Sommige dingen zijn best leuk, maar om een of andere reden vind ik dat altijd alleen maar leuk bij anderen.
En sommige gehaakte kledingstukken zijn ronduit verschrikkelijk :X

Maar goed nieuws: m'n beanie is af en nu vind ik 'm wel heel leuk! :s) En het begint hier net te sneeuwen, dus komt mooi uit! ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:40:15 #276
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120204793
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was |:(

ik heb 2uiltjes af...en ze zijn best schattig.
de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken :D
pi_120205048
Cute, TG! O+

Links is een slouchy, rechts een beanie

Edit: die termen worden overigens inderdaad veel door elkaar gebruikt, maar dit is hoe ik het zie zeg maar
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:47:18 #278
211083 Angelof9
I must go first
pi_120205126
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:32 schreef BrainTeaser het volgende:
En sommige gehaakte kledingstukken zijn ronduit verschrikkelijk :X
:o Wat? Toch zeker niet deze of deze? Of deze??

:P
pi_120205241
OMG Angel, wat doe je me aan!! :'(

Gehaakte broeken vooral ja! Echt, hoe verzin je het?!
pi_120205354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:
wat is nou tverschil tussen een beanie en een slouchy? dacht dat hetzelfde was |:(

de paarse kijkt een beetje scheel (had wat ruzie met het vilt en de oogjes) maar verder zijn ze erg leuk..en ga ik morgen nog een lading maken :D
[ afbeelding ]
Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!

Mijn Amineko ligt te slapen:

pi_120206013
Wat een schattige uiltjes!
Haha en Amineko hangt op zn kop ;) (als ik mijn hoofd niet draai). Warme kleuren, lief!
pi_120206071
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:08 schreef Dierenfan het volgende:
Wat een schattige uiltjes!
Haha en Amineko hangt op zn kop ;) (als ik mijn hoofd niet draai). Warme kleuren, lief!
Huh? Ik zie hem gewoon?
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:00 #283
211083 Angelof9
I must go first
pi_120206548
Ik zie hem ook ondersteboven! Hij is wel tof O+
  dinsdag 11 december 2012 @ 21:22:40 #284
211083 Angelof9
I must go first
pi_120206570
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:49 schreef BrainTeaser het volgende:
OMG Angel, wat doe je me aan!! :'(

Gehaakte broeken vooral ja! Echt, hoe verzin je het?!
Gehaakt ondergoed :')
pi_120206899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:47 schreef Angelof9 het volgende:

[..]

:o Wat? Toch zeker niet deze of deze? Of deze??

:P
Weer een paar bijdragen voor mijn pinterest."Knitting/Crochet humour" :+
Leuke dingetjes weer O+ , zal wel een tijdje duren voordat ik weer een foto kan plaatsen. :')
Optimist tot in de kist
pi_120207121
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:45 schreef BrainTeaser het volgende:
Cute, TG! O+

[ afbeelding ] [ afbeelding ]

Links is een slouchy, rechts een beanie

Edit: die termen worden overigens inderdaad veel door elkaar gebruikt, maar dit is hoe ik het zie zeg maar
Brainteaser, nog even over die kerstmuts.
Ik ben er aan begonnen, met Saskia, haaknaald nummer 4. Maar als ik bij de 60 steken kom, dan kan ik me niet voorstellen dat ik de muts over mijn hoofd krijg.
Andere maat naald nemen? Of wat heb jij precies gedaan?
pi_120207945
Mja, dat zal toch vooral aan de dikte van het garen liggen denk ik. Die Red Heart is best dik en ik heb 'm met naald 6 gehaakt. Dus kan goed kloppen dat dat scheelt ja.

Grotere haaknaald zal al wel schelen misschien. Maar anders kun je ook met meer dan 60 steken beginnen, dat maakt voor het model op zich niet uit denk.
pi_120209536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Mja, dat zal toch vooral aan de dikte van het garen liggen denk ik. Die Red Heart is best dik en ik heb 'm met naald 6 gehaakt. Dus kan goed kloppen dat dat scheelt ja.

Grotere haaknaald zal al wel schelen misschien. Maar anders kun je ook met meer dan 60 steken beginnen, dat maakt voor het model op zich niet uit denk.
Ik ga met haaknaald 6 proberen en dan iets sneller vergroten, vanuit de punt gezien.
Thanx!
pi_120221702
Haha ik heb ook een poging gedaan om dat kleine uiltje te haken, maar bij mij is ie helemaal scheef geworden. Ik moet trouwens sowieso zeggen dat ik moeite heb met rechte amigurumi's maken, haha.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:54:14 #290
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120223724
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:52 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Leuke uiltjes, alleen had ik denk ik een koord van lossen gemaakt!

Mijn Amineko ligt te slapen:

Ik weet ook nog niet of ik dit touwtje laat zitten...misschien maak ik er nog een echt lintje aanvast ofzo.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:50 schreef Makayla het volgende:
Haha ik heb ook een poging gedaan om dat kleine uiltje te haken, maar bij mij is ie helemaal scheef geworden. Ik moet trouwens sowieso zeggen dat ik moeite heb met rechte amigurumi's maken, haha.
Hoezo zijn ze scheef geworden? Heb je met het vastmaken/oogjes erop doen ofzo iets scheef gezet? Volgens mij kun je niet echt scheef haken ;)
pi_120224554
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:40 schreef Tyler-Girl het volgende:

[ afbeelding ]
Haha leuk ^O^
  woensdag 12 december 2012 @ 12:21:05 #292
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120224714
Dankje.....kwam er trouwens achter dat de volgende lading nog maar even moet wachten, ik heb geen oogjes meer :{ wel weer besteld, maar ja weet niet wanneer die binnenkomen. (heb ze bij chellebel besteld trouwens, waarom weet ik niet. Had trouwens wel nog op ebay gekeken maar dan komen er weer direct zoveel verzendkosten bij -O- al kun je met 100 oogjes wel een hele tijd vooruit)

En BT bedankt voor je opheldering over beanies en slouchys. Ik meende echt dat de beanie gewoon een muts was (engelse benaming...geen idee :P ) en dat een beanie dus jouw slouchy versie was....en meende dat beanie/slouchy hetzelfde was (is het nog te volgen :P)
  woensdag 12 december 2012 @ 12:22:49 #293
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120224779
hoe klein zijn die oogjes die je daarvoor gebruikt hebt?
in de haak.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:33:14 #294
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225076
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:22 schreef trui het volgende:
hoe klein zijn die oogjes die je daarvoor gebruikt hebt?
Ikke? Voor die uiltjes heb ik 6mm gebruikt.....zo klein is dat toch niet?
  woensdag 12 december 2012 @ 12:47:19 #295
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120225520
ik was alleen maar benieuwd, meer niet.
in de haak.
  woensdag 12 december 2012 @ 12:51:00 #296
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225660
oke :D
Heb trouwens gisteren nog hard moeten zwoegen om die oogjes erop te krijgen, zelfs met schroevendraaier. Terwijl ik dat met andere oogjes nooit heb gehad. (heb ze van 5mm gehad en heb nu ook nog 13mm en die gaan ook heel gemakkelijk) maar die hebben ook een iets andere achterkant...maar goed het gaat...en ze blijven zitten....
pi_120225828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 12:21 schreef Tyler-Girl het volgende:
Dankje.....kwam er trouwens achter dat de volgende lading nog maar even moet wachten, ik heb geen oogjes meer :{ wel weer besteld, maar ja weet niet wanneer die binnenkomen. (heb ze bij chellebel besteld trouwens, waarom weet ik niet. Had trouwens wel nog op ebay gekeken maar dan komen er weer direct zoveel verzendkosten bij -O- al kun je met 100 oogjes wel een hele tijd vooruit)
Ik heb de uiltjes op mijn to-do list gezet, super leuk voor in de Kerstboom >:O

Als oogjes heb ik bedacht hele kleine splitpennen te gebruiken, die heb ik nog liggen op mijn scrapbook afdeling :P
misschien een ideetje? mits de uiltjes niet naar kleine kinderen gaan natuurlijk
  woensdag 12 december 2012 @ 12:57:33 #298
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120225892
ja splitpennetjes heb ik ook nog liggen...maar die zijn sowieso te klein en blijven toch niet goed genoeg zitten. Met veiligheidsoogjes weet ik tenminste zeker dat ze blijven zitten.
pi_120225923
Ik was te laat met mijn ninja edit.
Ik ben van plan de uiltjes verder niet meer aan te raken, dus dan vind ik het wel goed.

Edit: ik 'split' ze denk ik achter het vilt al, anders zijn ze sowieso te kort.
pi_120228460
Een hele tijd geleden had iemand een keer een pannenlap gekregen met een sterrenpatroon en toen vroegen we ons allemaal af of het gehaakt was. Volgens mij heb ik een patroon gevonden ervoor. Wel in het Russisch, maar met veel plaatjes. Wie kan er nu geen Russisch? ;) Je moet bij de site iets naar beneden scrollen om het patroon te vinden.

.: Let epsilon be smaller than zero :.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')