ik denk dat je dat ziet. Kun je geen bloemapplique maken voor precies op de overgang?quote:Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...
Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.
Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...
Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt.
Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch!
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè?quote:Op maandag 10 december 2012 21:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ben bezig met kussentjes voor mijn stiefzusje.. Maar heeft iemand een idee wat de maat is van de meeste kussentjes?
Daar kan ik wel wat mee! ik ga voor 40 bij 40!quote:Op maandag 10 december 2012 21:55 schreef trovey het volgende:
[..]
Loopt van 40 x 40 via 45 x 45 tot 50 x 50, schiet je lekker mee op hè?Die van 40 bij 40 en 45 bij 45 zijn te koop bij de Action en zijn toch wel de meest gebruikte zover ik weet.
Fijn!quote:Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op
Oh gelukkig!quote:Op maandag 10 december 2012 22:07 schreef BrainTeaser het volgende:
@HelloBonjour & B.ertha: thanks voor het meedenken, maar ik ben niet zo van de applicaties, wil het juist lekker strak/simpel houden. Maar heb het nu gedaan zoals ik zei en het valt niet eens zo heel erg op
en deze dan?quote:Op maandag 10 december 2012 19:40 schreef BrainTeaser het volgende:
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...
Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.
Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...
Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt.
Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch!
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!
Het beste is eigenlijk om het binnenkussen wat je wilt gebruiken erbij te nemen of een kant en klare kussenhoes te nemen die goed past om het beoogde binnenkussen want je hebt ook weer dik gevulde en minder gevulde binnenkussens.quote:Op maandag 10 december 2012 22:21 schreef Angelof9 het volgende:
Joycie, vergeet niet dat een kussen ook een dikte heeft en je hoesje dus groter moet zijn dan 40x40...
de action ligt hier helaas niet echt dichtbij....maar ga morgen bij eigen wolwinkeltje wel vilt halen.quote:Op maandag 10 december 2012 19:33 schreef CREADO het volgende:
[..]
action heeft ook vilt :-)
En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
Ben ook net overnieuw begonnen met de glitterwol, naald nummer 5 blijkt toch te klein te zijn voor die wol in combinatie met een shrug....gaat veel te stijf worden met de steek die ik wil. Nu naald 6,5 en maar weer haken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 15:01 schreef J0ycie88 het volgende:
Pff de eerste keer dat ik steken heb laten vallen.. En kwam er na de volgende rand pas achter.. Dus dan maar alles uithalen..
Mijn eerste frustratie tijdens het haken haha!
Naja misschien omschrijf ik het verkeerd.. Maar ben steken vergeten in de hoek van mijn square..quote:
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Nou, toen deze nog op 'beanie-formaat' was, had ik 'm al ff gepast, en dat vond ik wel leuk. Dus dan gaan we daar maar terug naar toe denk. Ik hou het er maar op dat ik gewoon geen hoofd heb voor slouchy's ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:26 schreef blabbel6 het volgende:
Dat heb ik in het algemeen met mutsen, geloof ik. Ik heb een beanie gehaakt en een slouchy muts en ze staan me allebei voor geen meter. Jammer! Ik begin er maar niet meer aan, maar er komen iedere keer van die leuke langs... zucht...!
Oh, als het echt koud is in de winter, vind ik mutsen altijd heerlijk!quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:35 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik haak nooit mutsen, ik hou alzo niet van iets straks om mijn hoofd. Ik hou het op grote kollen die je meteen als muts kunt gebruiken.
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.quote:Op dinsdag 11 december 2012 19:11 schreef BrainTeaser het volgende:
Grrr...gisterenavond een halve avond bezig geweest met die kleurwisselingen in m'n muts en nu is-ie helemaal niet leuk...![]()
Moest zo'n 'slouchy' muts worden, maar om een of andere reden staat dat niet bij mij...
Denk dat ik maar een stel toeren uithaal en er een simpele beanie van maak ofzo. Anders is het ook zo zonde van het garen als ik 'm verder nooit draag.
Haha, slim van je ja!quote:Op dinsdag 11 december 2012 20:20 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat is dus de reden dat ik geen kleding haak. Ik wilde ook al heel lang een poncho haken, of een shrug. Beide kledingstukken had ik nog nooit gedragen. Toen heb ik voor de zekerheid verschillende shrugs en poncho's gepast, gewoon, in kledingwinkels.
Een shrug laat me eruitzien als een bodybuilder, met een poncho kan ik zo op een paddenstoel in het sprookjesbos gaan zitten. Blij dat ik me daar niet aan gewaagd heb.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |