abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120149195
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:03 schreef KarinvdB het volgende:
Dat rendiertje is echt ubercute! Ik heb hier ook de kerstspullies tevoorschijn gehaald, alleen de boom niet, jammer want ik vind dat altijd geweldig maar er staat nu een grote krabpaal in de weg en die twee rode bengels van mij maken er ongetwijfeld binnen no time een puinhoop van, dus ik hou het bij allerlei frutsels en lichtjes die veilig en/of buiten bereik kunnen.

Qua haken is het hier even rustig, ben druk bezig geweest met m'n kerst scrapbook album van vorig jaar. Ik was na de bestelling van de speenkettingen begin van de week heel enthousiast weer verder gaan haken om de verkochte items weer aan te vullen maar sindsdien is het stil :( ik hoop dat het nog op gang komt maar ik moet het echt van vreemden hebben bij deze actie en die bereik ik blijkbaar toch niet zo goed. Dus wie het nog wil delen heel graag

[ link | afbeelding ]
effe gedeeld.. hier doen we enorm veel voor serious request :D
"living in the box" hebben wij hier (in zevenbergen), wat een heus spectakel gaat worden :D alle opbrengsten gaan naar serious request (living in the box is al aangemeld als actiegroep) zal het daar ook even op de groep zetten :D
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  maandag 10 december 2012 @ 15:29:41 #227
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120150948
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
het liefst ergens waar ik ook direct vilt kan kopen..... ;)
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 10 december 2012 @ 15:31:23 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120151052
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
in de haak.
pi_120151260
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 10 december 2012 @ 15:49:55 #230
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_120151899
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:31 schreef trui het volgende:
http://www.jufsteek.nl/

en iemand had hier een keer een goede tip. als je zo'n opzet-schroevendraaier hebt, met een basisstuk waar je dan verschillende maten schroevendraaierskoppen op kunt zetten, kun je met dat onderste stuk ook goed de achterkantjes op veiligheidsoogjes drukken.
Dankje! Tip ga ik zeker een keer proberen
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  maandag 10 december 2012 @ 15:56:06 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152127
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
in de haak.
  maandag 10 december 2012 @ 15:58:36 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120152230
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
in de haak.
pi_120152546
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:19 schreef trovey het volgende:

[..]

Geen idee, ik heb hier alles afgereden en hier was nog één bol (die ik dan nu ook heb). UIteraard kon mij men niet vertellen of het nog terug kwam maar dat is een bekend verhaal bij Wibra en Zeeman. :P
Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
pi_120152644
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:20 schreef trovey het volgende:

[..]

Janna van de Wibra maar die is dus niet meer te krijgen (blijkbaar). ;)
Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120153041
dat uiltje! Zo cute. Thnx voor het delen.
pi_120153315
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:56 schreef trui het volgende:
da's een flinke proeflap! je zou de eerste rand in rood/roze kunnen doen, dan valt minder op of de steekjes aan de zijkant wel heel regelmatig verdeeld zijn. verder zie je dat het een beetje bobbelt. dat betekent dat je wellicht net teveel steken hebt opgenomen aan de zijkanten. met opspannen/blocken is dat effect misschien nog wel teniet te doen, maar een volgende keer zou ik dus iets spaarzamer zijn met het aantal op te nemen steken per x aantal rijen.
Ja, ik besloot al gauw er een poppendeken van te maken. Het was het allereerste wat ik haakte en ik heb allerlei fouten gemaakt. De lap voelt bijvoorbeeld zwaar en helemaal niet zacht, waarschijnlijk door een combinatie van een te kleine naald en niet goed materiaal?

Maar ik merk wel dat je veel leert van gewoon maar wat doen. Ik heb inderdaad te veel steken opgezet. Ik heb als richtlijn het aantal steken aan de zijkant aangehouden, maar toch waren het er te veel. Dat verbaasde me wel. Ik denk dat ik een volgende keer een granny stripe in vierkanten zou haken. Zelfde idee, maar geen gezeur met de rand.
pi_120153412
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:58 schreef trui het volgende:
misschien dat je ook nog wat hebt aan de manier waarop Lucy (van Attic24) de edging heeft gemaakt bij haar Granny Stripe deken. namelijk: in granny-stripe-achtige clustertjes tussen de rijen in.
Goed idee! Ga ik opslaan voor als ik een babydeken wil maken.
pi_120153985
Die uiltjes zijn leuk! leuk voor bij brieven enzo :)
pi_120155264
ohhhh leuke dingen en dat dekentje (proeflap) vind ik helemaal niet zo *naar* hoor de zijkanten
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
  maandag 10 december 2012 @ 17:53:47 #240
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120156706
quote:
5s.gif Op maandag 10 december 2012 15:35 schreef Claudia_x het volgende:
Vraagje! Ik heb een proeflap gehaakt in granny stripe met verschillende kleuren. Ik heb vasten gebruikt om een rand te maken, maar ik vind de zijkanten heel lelijk geworden. Hebben jullie een tip hoe dit mooier kan?

[ afbeelding ]
Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
pi_120158539
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 16:05 schreef x__duck het volgende:

[..]

Ik had vorige week twee bollen grijs beet, helaas toch maar niet meegenomen. Nu spijt.
De meeste verkoopsters verwachten niet dat die wol terugkomt... Dus nu aan de slag met sparkle van de zeeman!
Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 16:07 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nu a niet meer? -O- Dat spul was er net ;(
Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120158977
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:36 schreef trovey het volgende:

[..]

Heb ik ook nog maar werkt een stuk stroever dan die van de Wibra. ;(

[..]

Snap het ook niet helemaal, te succesvol of niet succesvol....beide kan in dit geval. :')
In ieder geval wel jammer want zeker die grijze met zilverdraadje vind ik erg geslaagd.
Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120159084
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 18:45 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Te succesvol denk ik, want liep als een trein. gelukkig heb ik hier 2 bollen, wilde alleen een col én muts haken, weet niet of ik dat red
Zal erom spannen, niet te wijde col dan maar en een strak mutsje? Uiteraard zal het ook wel aan de steek liggen die je gebruik. Ik zou met de muts beginnen en alles wat je dan gaat overhouden kun je voor de col gebruiken, dan kan die wellicht wat losser.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120161135
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Waar kan ik goedkoop en gemakkelijk veiligheidsoogjes kopen. Ik heb er nu maar ik krijg de achterkant er niet eens op geduwd. Heb ondertussen mijn hele duim en wijsvinger plat en rood geduwd :(
action heeft ook vilt :-)

En ben nog niet bij wibra geweest..:-(
By DMB
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 december 2012 @ 19:38:07 #245
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120161391
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik haal ze meestal bij de greef, maar heb net een bestelling gedaan via ebay

er staan er ook op MP, beide goedkoper dan bij de normale hobbywinkels en online
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_120161501
Hmm, heb ik weer. Ben ik een leuke muts aan het maken met m'n nieuwe Red Heart, kom ik er op 3/4 van de muts achter dat ik waarschijnlijk niet genoeg garen heb (en een bol bijhalen is in dit geval niet zo makkelijk)...

Moet nu nog 10 toeren + de band en heb nog ongeveer genoeg voor 5 toeren. Zit dus nu te denken om nu eerst 5 toeren een andere kleur te doen, zodat je een gekleurde streep krijgt, dan weer 5 toeren de hoofdkleur en dan de band weer dezelfde kleur als die streep.

Maarrr...ik had ervoor gekozen om in spiralen te werken in plaats van steeds de rondes te sluiten, omdat ik toch niet van kleur hoefde te wisselen. Dus nu zit ik met het probleem hoe ik die kleurwissels mooi kan doen. Ik ken alle tutorials, maar je blijft het toch altijd zien vind ik...

Nu dacht ik het volgende:
Ik haak de muts in stokjes.Als ik nu met grijs (de hoofdkleur) het volgende haak: st, hst, v, hv. En dan vanaf het laatste stokje de andere kleur aanhecht en het tegenovergestelde haak, zou dat mooier zijn? Dus dat de hoogte van de ene kleur afneemt, terwijl die van de andere toeneemt, waardoor de overgang geleidelijker verloopt. :?

Pfff, ik vermoed niet dat iemand dit kan volgen, maar toch! :')
Ik ga het maar gewoon ff proberen denk!

[ Bericht 0% gewijzigd door BrainTeaser op 10-12-2012 19:54:03 ]
Smile, tomorrow will be worse...
pi_120164056
quote:
1s.gif Op maandag 10 december 2012 17:53 schreef Jumpsje het volgende:

[..]

Eerst een 'vergelijkbare' rand eromheen, in dit geval dus clusters van drie. Dan heb je goede steken om de volgende rij(en) in verder te gaan met wat je wilt!
Dank voor de tip! Dat staat inderdaad ook in het patroon waar trui naar linkte. Ziet er veel mooier uit. Zo heel vreselijk is het niet wat ik nu gedaan heb, maarja, perfectionist. :+
pi_120164084
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
  maandag 10 december 2012 @ 20:52:23 #249
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120165832
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Claudia_x het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Hema-katoen?
Duur, vooral heel duur!
Heb het niet uitgeprobeerd omdat voor zover ik kan zien de kwaliteit minder is dan Phil Coton/ Catania, en de kleuren ook minder mooi/ minder keuze.
pi_120168535
BrainTeaser, je kan ook een bloem oid over de kleur wissel plek heen doen?
All the freaky people make the beauty of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')