Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weerquote:Op zaterdag 8 december 2012 16:55 schreef Tyler-Girl het volgende:
wie ging er afgelopen maandag zijn pakje ophalen bij woollly.nl? laat je buit eens zien!!!!
ben niet nieuwsgierig hoor![]()
mijn deken vordert gestaag....ben op dit moment ook niets anders aant maken, dus weinig te melden/laten zien.
sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?!quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:00 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
Ik! Het ligt helaas nog in Breda en daar ben ik donderdag/vrijdag pas weer. Zal dan een foto posten
Voor mijn eigen bestwil. Tentamens + deadlines en kerstballen die ik voor iemand moet hakenquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
sjonge jonge.....hoe kun je je nieuwe wolletjes nu in breda laten liggen?!nee grapje hoor, maar ben benieuwd.
Ja, maar, ik snap het nog nietquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:11 schreef SpaceInvaders het volgende:
Er staat toch een beschrijving bij?
FLOWERquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:15 schreef Bloempje. het volgende:
[..]
Ja, maar, ik snap het nog nietIk snap wel wat die tekentjes betekenen, maar waar moet je die dan in doen?
Het zal wel heel simpel zijn hoor
maar ik ken alleen de uitgeschreven patronen.
Maar je hebt die eerste rij, en dan die combinatiesteek zegmaar in de tweede. Doe je die dan in 1 en dan 2 overslaan? En dan weer zo'n steek en dan weer twee overslaan?
Dat is de bloem. Ik bedoel de hoes zelfquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef SpaceInvaders het volgende:
[..]
FLOWER
crochet 4 ch with the single yarn #00108 on 5 mm hook, join to a
round with 1 sl-st and cont as foll:
Round 1: 3 additional ch, 16 dc (UK = tr) into the ch ring, 1 sl-st into
1st dc.
Round 2: *3 ch, 1 sl-st into next dc but one, rep 7 times from *.
Round 3: into each ch loop in order 1 sc, 1 hdc (UK = htr), 2 dc
(UK = tr) 1 hdc, 1 sc. Join round to a ring with 1 sl-st into 1st sc. Cut
thread.
Maak even vet wat je niet snapt want ik snap niet wat jij bedoelt
Oke, dan heb ik het goed begrepenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:16 schreef Angelof9 het volgende:
Zo te zien is het 1 vaste en 2 stokjes in één steek, dan twee steken overslaan.
Heb even voor je terug gebladerd in voorgaande topics en dit is hem:quote:Op donderdag 6 december 2012 19:53 schreef B.ertha het volgende:
Ik kan het patroon van Oeroekloeroes hangmand niet meer terugvinden, kan iemand me helpen?
ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopenquote:Op zondag 9 december 2012 00:02 schreef Limi het volgende:
Ik ben een colsjaal aan het maken volgens dit patroon: http://mijneigenplekkie.b(...)mijn-dochter-en.html . Ik ben nu aan het haken met zeeman wol met haaknaald 6. Mijn dochter wou er ook graag een, maar dan in een lichtere kleur. Dus vandaag langs de Wibra geweest en 2 bollen Bianca gekocht (nld 3,5/4), voor haar wil ik graag met een dubbele draad gaan haken, welke naald moet ik dan gebruiken? 6 en 10 zijn de grootste die ik heb, een 10? Of wordt dat veel te groot?
Dat is snel! Oke, ga eerst een stukje met 10 proberen en kijken hoe dat eruit gaat zien danquote:Op zondag 9 december 2012 00:08 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ik zou eventjes proberen of het gaat met de 6 en anders gewoon met de 10....moet denk ik wel lukken. wordt de cowl ook niet te strak of opgepropt maar gewoon lekker luchtig. en anders ander haaknaald kopen
Wat liefquote:Op zondag 9 december 2012 00:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag heb ik een vriendin geleerd hoe ze patronen kan lezen. Haar eerste patroontje gehaakt
Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweestquote:
wat is dat?quote:Op zondag 9 december 2012 00:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Een strikje uit het kruitvat kersthaakboek. We zijn er samen bijna anderhalf uur mee bezig geweest
Stekenmarkeerders kun je niet verkeerd mee gaan. Die heb je nodig bij ieder type haakwerkquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.
Maar ik heb geen idee wat.Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
zoek je in het engels? Ik vind hem meestal snel zo.quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef annelotje het volgende:
het lijkt me ook logischer om hem in de cirkel te doen.. Anders krijg je een rondje ipv een hartje toch?
GRR ik zoek me een ongeluk naar die tip om zelf met suikerwater stijfsel te maken. Ik wil ervoor pleiten om die in de OP te laten zetten
als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.quote:Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:
11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon
Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...
[ afbeelding ]
Jammer, maar fijn dat je even gekeken hebt.quote:Op zondag 9 december 2012 13:13 schreef DonnaRush het volgende:
Wibra in mn dorp had niet het garen wat hier gezocht werd. Jammer!
Dit is hem!quote:Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef trui het volgende:
[..]
als 't een hartje moet worden zou ik 'm inderdaad in de cirkel vastmaken, en niet in de bovenkant van je eerste stokje.
er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?quote:Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef dapmar het volgende:
[..]
Dit is hem!
http://www.marutska.nl/We(...)on-Hartje-Haken.html
Nee toch er staat: 11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon is toch niet in de ring!;)quote:Op zondag 9 december 2012 13:57 schreef trui het volgende:
[..]
er staat toch : "Haak een halve vaste in de ring" ?
Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?quote:Op zondag 9 december 2012 14:28 schreef BrainTeaser het volgende:
Net de kerstboom gezet en alle mooi aangekleed hier!
En afgelopen weken ook nog wat Kersthaaksels gemaakt:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Waar haal jij het patroon vandaan, maar aan de halve vasten in de ring kan ik wel snappen ja hihihi.quote:
Het is een patroon van Esbelotta, die heeft heel veel leuke patronen! Als je op de foto klikt, kom je op mijn projectpagina, waar een linkje naar het patroon op staat.quote:Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef CREADO het volgende:
[..]
Dat rendier! Geweldig! Ook van ravelry? Of zelf bedacht?
Ik heb eindelijk mijn eigen haascreatie af! Hij heeft zo lang moeten wachten op zijn eindresultaat!
Maar hij mag er zijn en nu nog de kleine van mijn collega verrassen :-)
[ afbeelding ]
Thx suc6!!!quote:Op zondag 9 december 2012 15:41 schreef annelotje het volgende:
oh wat een schattige dingen weer! Dat rendier! Zucht ik moet toch ook maar een patroontje van haar aanschaffen. Die zijn zo cute!
De haas, schoentjes en ster zijn ook goed gelukt!
Ik ga even water met suiker koken! Thnx voor het zoeken. Dan mn haakwerk erin en dan opspannen en laten drogen. en ondertussen hopen dat het lukt haha.
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.quote:Op zondag 9 december 2012 11:34 schreef dapmar het volgende:
Ik ben het zpagetti hartje aan het haken.
Nu staat er:
11. Haak een halve vaste in het eerste dubbele stokje waarmee je begon
Maar als je naar het vb kijkt dan zit hij in de cirkel...
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 16:55 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Weet je, van alle patronen die ik gehaakt heb, heb ik bij 99 procent lopen sjoemelen omdat ik de beschrijving niet begreep. Of omdat ik het zelf beter dacht te kunnen. Of omdat ik weer eens verkeerd had geteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |