abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120067821
Ik heb sinds sint de clover amour haaknaalden. Ik vind ze heerlijk haken maar dat is voor iedereen persoonlijk. Ik heb ze bij Woolly gekocht. Daar kan je eventueel ook een cadeaubon kopen voor garen, wat ze ook verkopen. Misschien een idee?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 8 december 2012 @ 09:52:33 #127
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_120067842
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.

Maar ik heb geen idee wat. :@ Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
van patroontjes word ik ook altijd blij, bij de euroland hebben ze nu ook hele leuke boekjes liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:14:47 #128
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068118
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.

Maar ik heb geen idee wat. :@ Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
bijou heeft nog een leuk cadeautje in de aanbieding. :)
verder is mooi garen altijd wel welkom denk ik. maar het hangt er wel een beetje vanaf wat voor dingen ze graag maakt.
in de haak.
pi_120068155
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes. :) Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.

Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje :D
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:19:34 #130
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068184
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef busbreier het volgende:
Die is mooi... Heb je toevallig een Nederlandse vertaling van het patroon, om te delen?
Dan houd ik me van harte aanbevolen
hier staat de link naar het patroon, maar dat is inderdaad helemaal uitgetekend. dat is juist wel erg handig vind ik. even de codes leren kennen en je bent er.
er staat ook een link naar de in woorden uitgeschreven versie, maar die is in 't engels. misschien dat je er met een combinatie van die beiden wel uitkomt? het is niet zo heel ingewikkeld, al vergiste ik me in 't begin wel eens.
in de haak.
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:21:15 #131
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120068208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes. :) Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.

Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
ik denk dat ze zeker heel blij zou worden van clover amour haaknaalden, maar die zijn nog niet in veel winkels te krijgen (wel via woolly.nl zoals iemand al zei). maat 4 en 5 zijn denk ik wel 'veilig' in de zin dat ze die vast wel eens gebruikt.
in de haak.
pi_120070622
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds. :@
pi_120070741
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:22 schreef Ludd het volgende:
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds. :@
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken :D
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_120070820
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken :D
Huh? Serieus? :o Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt. :) Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
pi_120070831
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Ludd het volgende:

[..]

Huh? Serieus? :o Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt. :) Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
Ja, maar haken gebeurt met 1 naald :)
pi_120070865
Weer wat geleerd. :D Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
pi_120070889
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Ludd het volgende:
Weer wat geleerd. :D Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
Zo haak je:
pi_120071896
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:17 schreef Lutte het volgende:

[..]

Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje :D
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad. :* Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_120072036
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:12 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad. :* Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald. :')
Dit ging over de Action hè ;) En het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072089
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:17 schreef Lutte het volgende:

[..]

Dit ging over de Action hè ;) En het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
LEESbril voor de nachtoele. :') Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens. :') Gaat nog steeds goed hier. :P
Optimist tot in de kist
pi_120072160
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:20 schreef trovey het volgende:

[..]

LEESbril voor de nachtoele. :') Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens. :') Gaat nog steeds goed hier. :P
Ff afkloppen op de bamboe naalden! :D

Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj :')
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072205
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:22 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ff afkloppen op de bamboe naalden! :D

Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj :')
Nooit minder dan naald 3. :{w :') Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op. O+
Optimist tot in de kist
pi_120072225
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef trovey het volgende:

[..]

Nooit minder dan naald 3. :{w :') Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op. O+
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit :'(
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_120072281
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Lutte het volgende:

[..]

Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit :'(
Alleen al het idee. :X Ik krijg er vannacht spontaan een nachtmerrie van....eeuwen(als in honderden jaren) zitten haken aan een vestje en ondertussen zie je de tijd aan je voorbijtrekken als een film. :') . Ik haak nu met haaknaald 4, 5 en 9 en 12 (dus diverse projectjes) en die 4 is klein genoeg. :P
Optimist tot in de kist
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:46:16 #145
211083 Angelof9
I must go first
pi_120072722
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol... :@ ]

Anyway, heb een babydekentje gemaakt:

En een uilenmandje:

You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:52:16 #146
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_120072885
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol... :@ ]

[ afbeelding ]

En een uilenmandje:

[ afbeelding ]
oh wat leuk!! allebei! O+

en ik sluit me aan bij jouw mening over zeeman-garen hoor, de kwaliteitsverschillen zijn behoorlijk groot.
in de haak.
pi_120072894
Mooi Angel! :D leuk dat dekentje zo!

Ik snap wel wat je bedoelt over dat zeeman spul. Ik heb liever ook duurder garen maar ik vind het gewoon zonde om een deken van 50+ euro te maken, daar heb ik nu geen geld voor dus doe ik het met goedkoper garen soms :Y
  zaterdag 8 december 2012 @ 14:28:41 #148
376910 Jumpsje
Lalalalalaaa!
pi_120073854
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:

[ afbeelding ]

En een uilenmandje:

[ afbeelding ]
Ik ook. Heb nu die supersoft van zeeman om zo'n muis te maken waarvan ik pas hier foto's had gezet. Zacht is het wel, maar het is irritant glad (magic ring wordt steeds weer losser hoe hard ik m ook aan trek, en de kleuren verbleken naast m'n Lana Grossa kleurtjes..
  zaterdag 8 december 2012 @ 14:52:01 #149
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_120074467
Heel erg mooi Angelof9!
pi_120075900
Dames ik zit met een probleempje.
Ik ben een Flower in the Snow bloem aan het haken als proef voor mijn deken.
Ik gebruik hiervoor Royal en Saskia, en een naald 4 vd Zeeman.

(12 stokjes in een cirkel, volgende toer 2 stokjes in het stokje en een losse 12x, volgende toer 3 stokjes in het stokje en een losse, 12x.)
Nu gaat die bloem helemaal krom (bol) staan bij de 2e en 3e stoer, en ik geloof dat ik best los haak.
Heb ik dan een te kleine naald gebruikt?

En zo ja, volgend dilemma: als ik een grotere naald gebruik, worden de gaten ertussenin ook groter, dat vind ik niet zo mooi.

Tips iemand?
Degene die dit project misschien ook hebben gehaakt, welke naald gebruiken jullie?
:*

Edit ook bij het haken van een Sunburst Granny trekt het werk krom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')