van patroontjes word ik ook altijd blij, bij de euroland hebben ze nu ook hele leuke boekjes liggenquote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.
Maar ik heb geen idee wat.Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
bijou heeft nog een leuk cadeautje in de aanbieding.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:28 schreef Ludd het volgende:
Excuses als ik hier offtopic ga, maar ik wel een cadeautje voor mijn zusje kopen, zomaar een kleinigheidje. Zij haakt graag, dus ik zat er aan te denken om iets daaraan gerelateerd te kopen.
Maar ik heb geen idee wat.Hebben jullie misschien tips waar je een haker blij mee kunt maken? Of is haken typisch zo'n hobby waar je eigenlijk alles al van hebt?
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokjequote:Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes.Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.
Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
hier staat de link naar het patroon, maar dat is inderdaad helemaal uitgetekend. dat is juist wel erg handig vind ik. even de codes leren kennen en je bent er.quote:Op vrijdag 7 december 2012 21:24 schreef busbreier het volgende:
Die is mooi... Heb je toevallig een Nederlandse vertaling van het patroon, om te delen?
Dan houd ik me van harte aanbevolen
ik denk dat ze zeker heel blij zou worden van clover amour haaknaalden, maar die zijn nog niet in veel winkels te krijgen (wel via woolly.nl zoals iemand al zei). maat 4 en 5 zijn denk ik wel 'veilig' in de zin dat ze die vast wel eens gebruikt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 00:39 schreef Ludd het volgende:
[..]
Voornamelijk mutsen en sjaals, en tasjes.Waar kan je het beste garen kopen? Ik zag het laatst bij de action liggen, erg goedkoop maar waarschijnlijk niet al te beste kwaliteit.
Heb je ook nog verschillen in kwaliteit qua haaknaalden? Zo ja, wat zijn echt goede merken?
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te hakenquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:22 schreef Ludd het volgende:
Zie ik het nu goed dat die naalden per stuk verkocht worden? Je hebt er toch altijd twee nodig, of zeg ik nu iets vreemds.
Huh? Serieus?quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:28 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Nee, je hebt maar 1 haaknaald nodig om te haken
Ja, maar haken gebeurt met 1 naaldquote:Op zaterdag 8 december 2012 12:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Huh? Serieus?Ik ga even op you tube kijken hoe er dan gehaakt wordt.
Ik dacht dat het een soort van breien was, maar dan anders. Breien doe je wel met 2 naalden toch?
Zo haak je:quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Ludd het volgende:
Weer wat geleerd.Goed dat ik het vraag, want ik zou bijna 2 dezelfde maten bestellen, haha.
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad.quote:Op zaterdag 8 december 2012 10:17 schreef Lutte het volgende:
[..]
Kwaliteit is matig inderdaad, heb van de bollen die ze eerder hadden een delen gehaakt en daar is ergens middenin gewoon spontaan een draadje gebroken, midden in een stokje
Dit ging over de Action hèquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik haak van alles met Zeeman wol en Zeeman haaknaalden, nog nooit problemen mee gehad.Ik vind de haaknaald van Zeeman zelfs fijner haken dan mijn zogenaamde ergonomische en peperdure haaknaald.
LEESbril voor de nachtoele.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:17 schreef Lutte het volgende:
[..]
Dit ging over de Action hèEn het zijn leuke kleurtjes en hartstikke goedkoop maar als je een keer aan het draadje trekt voel je gewoon dat het, logisch, niet de hoogste kwaliteit heeft.
Ff afkloppen op de bamboe naalden!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:20 schreef trovey het volgende:
[..]
LEESbril voor de nachtoele.Over Action heb ik tot op heden ook nog geen klachten trouwens.
Gaat nog steeds goed hier.
Nooit minder dan naald 3.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:22 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ff afkloppen op de bamboe naalden!
Zeeman is prima idd, Wibra ook trouwens. Naald vijf en gaan, jeuj
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooitquote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Nooit minder dan naald 3.![]()
Ik ben gek op naald 4 en veel hoger, schiet zo lekker op.
Alleen al het idee.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Lutte het volgende:
[..]
Ik heb een vestje gehaald met naald 1.75. Nooit meer. Nooit
oh wat leuk!! allebei!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol...]
Anyway, heb een babydekentje gemaakt:
[ afbeelding ]
En een uilenmandje:
[ afbeelding ]
Ik ook. Heb nu die supersoft van zeeman om zo'n muis te maken waarvan ik pas hier foto's had gezet. Zacht is het wel, maar het is irritant glad (magic ring wordt steeds weer losser hoe hard ik m ook aan trek, en de kleuren verbleken naast m'n Lana Grossa kleurtjes..quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:46 schreef Angelof9 het volgende:
Ik voel me beetje een snob, want ik vind die goedkope rommel van Zeeman/Action e.d. echt helemaal niets. Niet de naalden, niet de enge acryl, niet de kriebelige wol...]
Anyway, heb een babydekentje gemaakt:
[ afbeelding ]
En een uilenmandje:
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |