http://www.nu.nl/binnenland/2972421/junioren-slaan-grensrechter-in-elkaar-wedstrijd-.htmlquote:Junioren slaan grensrechter in elkaar na wedstrijd
AMSTERDAM - Een grensrechter van voetbalclub Buitenboys uit Almere is zondagmiddag na een wedstrijd in Amsterdam in elkaar geslagen.
Dat meldt de voetbalclub op Twitter.
De daders zouden een aantal spelers van 15 en 16 jaar zijn van de Amsterdamse club Nieuw Sloten. Ze namen de grensrechter na de wedstrijd te grazen.
Omroep Flevoland meldt dat een kluitje van vier of vijf B-junioren de grensrechter tegen de grond werkten en trapten. Toen hij wist op te staan en weg te rennen, gingen ze achter hem aan en werd hij nogmaals geschopt en geslagen. Enkele uren later werd de grensrechter onwel en zakte hij in elkaar. Daarop werd hij naar een ziekenhuis gebracht.
De grensrechter is onder constante behandeling van de artsen, zo laat de club weten. "Wij zijn er nu echt klaar mee", aldus het moedeloze commentaar.
http://www.nieuw-sloten.nlquote:Van het bestuur
Vandaag bereikte ons het bericht dat spelers van de B1 zich ernstig hebben misdragen bij de uitwedstrijd tegen Buitenboys. Een aantal spelers heeft een grensrechter van Buitenboys gemolesteerd. Dit bericht is ook op telegraaf.nl verschenen. Inmiddels hebben wij onze excuses gemaakt naar Buitenboys voor dit wangedrag.
Het bestuur heeft besloten om de B1 direct uit de competitie te nemen. Het lidmaatschap van de aanstichters van deze molestatie wordt per direct ontbonden. De namen worden aan de KNVB doorgegeven.
Dit soort zaken hoort niet op de voetbalvelden thuis. We moeten er alles aan doen om deze excessen uit te bannen.
Het bestuur.
quote:Mishandelde grensrechter Almere overleden'
AMSTERDAM - De 41-jarige grensrechter uit Almere die zondag werd gemolesteerd door drie jongens van 15 en 16, is maandag overleden aan de gevolgen van de mishandeling.
Dat heeft een woordvoerder van de politie Utrecht gezegd. Volgens de voorzitter van Buitenboys, Marcel Oost, is dit onjuist.
"Zijn zoon heeft mij verteld dat hij niet is overleden", aldus Oost tegen NU.nl.
De grensrechter werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 - Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.
De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk maandag in de loop van de middag fataal geworden.
Onderzoek
Er zitten momenteel drie verdachten van 15 en 16 jaar uit Amsterdam vast; zij werden maandagochtend opgepakt. Het rechercheonderzoek naar het grove geweld op het Amsterdamse voetbalveld is nog in volle gang. De politie denkt mogelijk nog meer jongens op te pakken.
De politiewoordvoerder kon niet zeggen op welke wijze de grensrechter aan de club was verbonden.
Er zijn noeg genoeg landen waar deze taferelen de normaalste zaak zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:12 schreef deVerdeler het volgende:
[..]
Dan krijg je middeleeuwen taferelen. Niet echt gezond voor de maatschappij lijkt me.
Ja, en? Dat is een groot succes ofzo?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Er zijn noeg genoeg landen waar deze taferelen de normaalste zaak zijn.
Wat een onzin, de maatschappij is veertig jaar van 'm verlost, de overheid maakt deel uit van die maatschappij, de nabestaanden krijgen hun genoegdoening. Dat hij er zelf niks mee opschiet klopt, maar dat zal veel mensen worst zijn en ik ben het met ze eens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
We zijn het eens, wellicht niet om dezelfde redenen, maar wat doet dat er toe.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:17 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vind dat psychopaten dood moeten. Een humane oplossing, zeker t.o.v. het levenslang opsluiten en buiten de maatschappij plaatsen.
Oh, ja waar hebben we het over eigenlijk. Slotje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
Trieste zaak,
Maar om het even in verhouding te plaatsen; per dag gaan ongeveer 19000 kinderen dood
En dat allemaal door die Marokkaantjes. Doen ze best goed.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
Trieste zaak,
Maar om het even in verhouding te plaatsen; per dag gaan ongeveer 19000 kinderen dood
Met als gevolg dat zo iemand na die 40 jaar niet meer terug de maatschappij in kan of gegarandeerd weer de fout in gaat. Dan maar meteen een spuitje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:18 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat een onzin, de maatschappij is veertig jaar van 'm verlost, de overheid maakt deel uit van die maatschappij, de nabestaanden krijgen hun genoegdoening. Dat hij er zelf niks mee opschiet klopt, maar dat zal veel mensen worst zijn en ik ben het met ze eens.
En worden er ongeveer 200.000 geboren. Probleem opgelost.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
Trieste zaak,
En nu nog een beetje realiteitszin kweken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:20 schreef Jian het volgende:
[..]
We zijn het eens, wellicht niet om dezelfde redenen, maar wat doet dat er toe.
Ben jij een bekende NL dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:19 schreef Roellie80 het volgende:
Trieste zaak,
Dat laatste ga je vast krijgen, is niet te bewijzen dus straffen gaan teleurstellend laag uitvallen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:20 schreef sjeppert het volgende:
allemaal even zware straffen
en niet eerst gaan uitzoeken wie de schop heeft gegeven die de dood tot gevolg had
Lekker overdrevenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef YazooW het volgende:
KNVB: Alle voetbalwedstrijden amateurvoetbal dit weekend afgelast
Goed zo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef YazooW het volgende:
Er zitten in nl ook genoeg mensen levenslang vast. Nu, op dit moment. Kan niet volgens jou? Ook maar een spuitje?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat zo iemand na die 40 jaar niet meer terug de maatschappij in kan of gegarandeerd weer de fout in gaat. Dan maar meteen een spuitje.
tja het OM moet het erop gooien dat alle daders evenveel aandeel hebben in de dood van deze manquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:22 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dat laatste ga je vast krijgen, is niet te bewijzen dus straffen gaan teleurstellend laag uitvallen.
Nee, maar dat verklaard wel waarom sommige mensen ook nog met hun gedachte in de middeleeuwen leven en dit in de praktijk uitvoeren zoals bijvoorbeeld een grensrechter doodtrappen ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ja, en? Dat is een groot succes ofzo?
Verdomme geldt dat ook voor zaalvoetbal?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef YazooW het volgende:
Daarom, en deze man krijgt het op een een of andere manier voor mekaar om nu al in rap tempo topic #6 te vullen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En worden er ongeveer 200.000 geboren. Probleem opgelost.
Vind ik niet. Een prima signaal dat het voorbij moet zijn met de agressie rondom dit spelletje.quote:
Na 30-40 jaar kun je niet meer fatsoenlijk meedraaien. Dan is er zoveel veranderd dat je net zo goed kunt blijven zitten (wat nog wel eens gebeurt in longstay-afdelingen).quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Ben jij een bekende NL dan?
Maar als je iemand 40 jaar vast zet, prima, maar wat zijn de kosten daarvan? Daar draai je als maatschappij ook voor op. Wil je iemand weer vrij laten, dan moet diegene wel een reeele kans hebben om weer normaal mee te draaien.
Alsof zoiets effect heeft.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind ik niet. Een prima signaal dat het voorbij moet zijn met de agressie rondom dit spelletje.
Ja, echt absurd dit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef Roellie80 het volgende:
[..]
Daarom, en deze man krijgt het op een een of andere manier voor mekaar om nu al in rap tempo topic #6 te vullen.
Vreemd dat sommige mensen zoveel belangrijker zijn als dan anderen
ik denk dat er dit weekend weinig agressie rond de voetbalvelden te vinden valt...quote:
Nou, wat een signaal, tienduizenden kinderen/volwassenen hun hobby niet laten uitvoeren omdat een stel onverlaten iemand doodslaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind ik niet. Een prima signaal dat het voorbij moet zijn met de agressie rondom dit spelletje.
Ach, er zullen vast wel weer wat hersenlozen dreigmails naar de KNVB sturen. Daarvoor is een verkeerde wissel vaak al voldoende. Is cultuur.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat er dit weekend weinig agressie rond de voetbalvelden te vinden valt...
Ja en in de kroeg wel, het weekend daar op alle kroegen dicht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
ik denk dat er dit weekend weinig agressie rond de voetbalvelden te vinden valt...
Ik weet wel zeker dat er weer veel agressie zal zijn. Het gespuis wat zich hier schuldig aan maakt vindt zichzelf immers zelden schuldig. Laat staan dat ze deze gebeurtenis aanhalen voor wat zelfreflectie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:25 schreef Re het volgende:
[..]
Gelijk werkgelegenheid omdat er 100en gevangenissen bij moeten worden gebouwd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef Spooky4u het volgende:
Ik heb 3 strikes, your out nog niet voorbij zien komen.
En voor de zaak die hierboven staat, mogen dan meteen 3 strikes gegeven worden.
Winkeldiefstal gewoon 1 puntje, zware mishandeling 2, dood 3.
Als je hier geen begrip voor kan opbrengen ben je echt een droeftoeter.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, wat een signaal, tienduizenden kinderen/volwassenen hun hobby niet laten uitvoeren omdat een stel onverlaten iemand doodslaan.
Het is ook nooit goed hè?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:26 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nou, wat een signaal, tienduizenden kinderen/volwassenen hun hobby niet laten uitvoeren omdat een stel onverlaten iemand doodslaan.
Nee, ik snap hier het nut echt niet van.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Als je hier geen begrip voor kan opbrengen ben je echt een droeftoeter.
Wat is jou idee dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Gelijk werkgelegenheid omdat er 100en gevangenissen bij moeten worden gebouwd.
Three strikes you're out is wel het achterlijkste systeem wat je kan invoeren.
Gewoon mensen die een zware misdaad begaan zwaar straffen.quote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Nee, ik snap hier het nut echt niet van.
Jaarlijks bijna 1000 geweldsdelicten tijdens het amateurvoetbal, je zou bijna zeggen dat er iets in de kern niet deugt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ook dat nog, misschien zijn ze dusdanig gewend aan het gevangenisleven dat ze vrijwillig willen blijven. Maar het blijft een lastig iets.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Na 30-40 jaar kun je niet meer fatsoenlijk meedraaien. Dan is er zoveel veranderd dat je net zo goed kunt blijven zitten (wat nog wel eens gebeurt in longstay-afdelingen).
Dan ben je best bekrompen. Ik kan hier best inkomen. Dit is een duidelijk signaal. En helaas, dan zijn er goeden die moeten lijden onder de slechten. Of het echt nut heeft kun je over discussiëren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:28 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
op 1,2 miljoen leden bij de knvb. valt me wel mee.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
Jaarlijks bijna 1000 geweldsdelicten tijdens het amateurvoetbal, je zou bijna zeggen dat er iets in de kern niet deugt.
30 jaar bestaat als straf al in NL.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Na 30-40 jaar kun je niet meer fatsoenlijk meedraaien. Dan is er zoveel veranderd dat je net zo goed kunt blijven zitten (wat nog wel eens gebeurt in longstay-afdelingen).
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Dan ben je best bekrompen. Ik kan hier best inkomen. Dit is een duidelijk signaal. En helaas, dan zijn er goeden die moeten lijden onder de slechten. Of het echt nut heeft kun je over discussiëren.
Dus de kern van voetbal is volgens jou verrot?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
Jaarlijks bijna 1000 geweldsdelicten tijdens het amateurvoetbal, je zou bijna zeggen dat er iets in de kern niet deugt.
Wie niet horen wil.....quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Gewoon mensen die een zware misdaad begaan zwaar straffen.
Van mij hoeft iemand die 3 keer iets steelt niet 50 jaar opgesloten te worden.
Dat vind ik voor een stukje ontspanning in het weekend vrij hoog. Denk dat het percentage bij korfbal of darten veel lager ligt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:29 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
op 1,2 miljoen leden bij de knvb. valt me wel mee.
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:27 schreef waht het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat er weer veel agressie zal zijn. Het gespuis wat zich hier schuldig aan maakt vindt zichzelf immers zelden schuldig. Laat staan dat ze deze gebeurtenis aanhalen voor wat zelfreflectie.
Als jij dat vind prima. Maar ik vind het een achterlijke regel. Ik ben best voor strenger straffen, maar wat mij betreft hoeven wij niet richting de 1% van de bevolking van Nederland in de gevangenis.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wie niet horen wil.....
Een ezel in het algemeen....
en met er echt wat aan doen haal je deze man wel terug dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Symboolpolitiek van de knvb in plaats van er echt wat aan te doen (zoals gewoonlijk). Hoeft van mij niet zo nodig, breng je die man ook niet mee terug.
Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Ik las ergens dat een levenslange schorsing al weer van de baan was, want "dat was ook weer niet nodig". Dat helpt natuurlijk zeker niet om het te voorkomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Men kan er niet zoveel aan voorkomen of aan doen.
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen. Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dus de kern van voetbal is volgens jou verrot?
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:30 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:31 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als het alleen al bijdraagt over dat er over gepraat wordt bij voetbalclubs en men een strikter beleid omtrent agressie opstelt is het dat toch al waard?
Dat moeten we dus ook niet willen. Met z'n allen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Succes daarmeequote:Op dinsdag 4 december 2012 15:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En nu nog een beetje realiteitszin kweken.
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Symboolpolitiek is soms nodig om een signaal af te geven. En het afgeven van dat signaal sluit niet uit dat er verder gerichte actie wordt ondernomen.
Kortom: het één sluit het ander niet uit.
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Striktere regels? Daadwerkelijk er iets aan doen als er aan de bel wordt getrokken door clubs in plaats van het pas serieus nemen als er iemand de pijp uit gaat?
Niets, hebben ze de krachten niet voor en de steun van de KNVB niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En wat zit er dik in wat clubs gaan doen a.d.h.v. dit signaal?
Dat nu toevallig iemand om het leven komt door een schop maakt nog niet dat mishandelaars eropuit zijn iemand te vermoorden. Het gaat om geweld binnen en rondom voetbal, dat lijkt doodnormaal.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?
Nou, dat wisten de meeste nog niet en de mensen die het van plan waren zullen zich nu wel bedenken.
Tja, er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn, maar met die instelling gaat er nooit wat veranderen natuurlijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Tja. Het probleem is al lang bekend, de clubs die structureel de scheef over gaan zijn nml bij iedereen al jaren en jaren bekend. Die moeten er gewoon uitgetrapt worden, maar dat gebeurt dus niet. KNVB is bang betalende leden te verliezen en zijn status als 1 vd grootste voetbalbonden ter wereld te verliezen geloof ik.
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
Ik zie bij iedere sport fanatisme en onsportiviteit, tja, in welk opzicht precies? Want ik zie ook genoeg geschreeuw, geduw en getrek bij om het even welke contactspoort.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Het fanatisme en de onsportiviteit is bij geen enkele sport zo aanwezig als bij voetbal. Dus ja. Het is een veredelde stammenstrijd voor de lagere sociale klassen.
quote:Dat zie je ook aan jouw gedrag in het ADO stadion.
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:34 schreef Re het volgende:
wat zullen ze balen dat ze net de regel hebben ingesteld dat jeugdspelers maar 3 jaar geschorst mogen worden... zit je daar 40 jaar in de gevangenis maar mag je wel voetballen
Ja maar iedereen weet tegen welke clubs het gezeik is. Je ziet het seizoensprogamma en hop: oh kut die gasten weer. En dat weten de spelers, het bestuur, iedereen. Toch gebeurt er geen moer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tja, er zal ongetwijfeld meer aan de hand zijn, maar met die instelling gaat er nooit wat veranderen natuurlijk.
Danku, mooie verduidelijkingquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.
Als ze na een, wat vooringenomen, onderzoek concluderen dat gevangenisstraf of een strenge straf geen positief effect op de dader heeft tov een taakstraf of een lichte straf, dan is dat heel wat anders dan de conclusie dat streng straffen geen zin heeft, dat is minstens twee stappen verder.
Het centrale aspect van straf is nl. vergelding, leedtoevoeging dus. Jij doet iemand kwaad, dus wij doen jou kwaad. Dat staat nog los van afschrikking en heropvoeding, dat is een doel op zichzelf. Dat is dus op zich al nuttig als je het idee van straf in zijn algemeenheid ondersteunt.
Daarnaast kijken criminologen doorgaans met oogkleppen op naar de individuele dader. De interactie met anderen en de samenleving als geheel komt slechts in beeld wat betreft de invloed van anderen en de samenleving op dat individu. Dat het gedrag van individuen ook weer invloed heeft op anderen en de samenleving en eventueel straf ook is niet in beeld.
Wat betreft het tegen het hoofd schoppen van iemand die op de grond ligt heerst al vele decennia onder grote grote groepen jongeren niet het gevoel van 'dat doe je niet!'. Die norm is er niet, niet onder autochtone plattelandsjeugd en ook niet onder randstedelijke allochtonen, niet rond het voetbal en niet in het voetbal. Dat die norm er niet is zou misschien best wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat OM en de rechterlijke macht de afgelopen decennia wat dat betreft helemaal niets aan normbevestiging hebben gedaan.
Nee, natuurlijk niet. Het gaat om gedrag op en rond het voetbalveld in algemene zin. Het gaat (bijvoorbeeld) om de manier waarop scheids- en grensrechters worden belaagd en uitgescholden. En ook over über-fanatieke ouders die staan te schreeuwen langs de zijlijn en de boel ophitsen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een signaal dat je mensen niet dood moet slaan?
Nou, dat wisten de meeste nog niet en de mensen die het van plan waren zullen zich nu wel bedenken.
Misschien omdat mensen soms veranderen en leren. :pquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?
Ja, Jahaaquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik denk dat je teveel naar criminologen luistert en niet goed genoeg naar ze luistert, want hun werkelijke wetenschappelijke conclusies zijn doorgaans een stuk minder verstrekkend dan de boodschap die ze feitelijk brengen.
Als ze na een, wat vooringenomen, onderzoek concluderen dat gevangenisstraf of een strenge straf geen positief effect op de dader heeft tov een taakstraf of een lichte straf, dan is dat heel wat anders dan de conclusie dat streng straffen geen zin heeft, dat is minstens twee stappen verder.
Het centrale aspect van straf is nl. vergelding, leedtoevoeging dus. Jij doet iemand kwaad, dus wij doen jou kwaad. Dat staat nog los van afschrikking en heropvoeding, dat is een doel op zichzelf. Dat is dus op zich al nuttig als je het idee van straf in zijn algemeenheid ondersteunt.
Daarnaast kijken criminologen doorgaans met oogkleppen op naar de individuele dader. De interactie met anderen en de samenleving als geheel komt slechts in beeld wat betreft de invloed van anderen en de samenleving op dat individu. Dat het gedrag van individuen ook weer invloed heeft op anderen en de samenleving en eventueel straf ook is niet in beeld.
Wat betreft het tegen het hoofd schoppen van iemand die op de grond ligt heerst al vele decennia onder grote grote groepen jongeren niet het gevoel van 'dat doe je niet!'. Die norm is er niet, niet onder autochtone plattelandsjeugd en ook niet onder randstedelijke allochtonen, niet rond het voetbal en niet in het voetbal. Dat die norm er niet is zou misschien best wel eens te maken kunnen hebben met het feit dat OM en de rechterlijke macht de afgelopen decennia wat dat betreft helemaal niets aan normbevestiging hebben gedaan.
Eens. Het doel daarvan ontgaat mij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:47 schreef byah het volgende:
kansloos dat alle wedstrijden afgelast worden overigens,
Ik vind het niet meer dan logisch.quote:
Als je als 15 jarige al zoiets doet zal je nooit veranderen. En daarbij, met zo'n actie heb je elk recht op een tweede kans compleet vergooid. Geen enkel medelijden met die criminelen, zo zwaar mogelijk straffen. Op elk vlak.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:48 schreef Ziba het volgende:
[..]
Misschien omdat mensen soms veranderen en leren. :p
Het is een zwaktebod van de altijd zwakke KNVB. Een teken van onmacht.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind het niet meer dan logisch.
Dan pak je hem opnieuw op en sluit hem nog een keer 40 jaar op.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met als gevolg dat zo iemand na die 40 jaar niet meer terug de maatschappij in kan of gegarandeerd weer de fout in gaat. Dan maar meteen een spuitje.
De KNVB en de club hadden het kunnen voorkomen als ze dit team na eerder wangedrag al uit de competitie hadden genomen.quote:
Ik denk dat je juist op zo'n leeftijd wel kan veranderen. Maargoed, sowieso geen medelijden en inderdaad zwaar straffen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Q. het volgende:
[..]
Als je als 15 jarige al zoiets doet zal je nooit veranderen. En daarbij, met zo'n actie heb je elk recht op een tweede kans compleet vergooid. Geen enkel medelijden met die criminelen, zo zwaar mogelijk straffen. Op elk vlak.
Ik zie de logica niet. Een stel tokkies mishandelen een grensrechter met de dood als gevolg, te erg voor woorden, maar waarom wordt heel amateurvoetbal dan afgelast? Het had voorkomen moeten worden. Dit zegt imo niets.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Het mag wel, daar kiezen ze alleen niet voor. Blijft een eigen keuze.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat snap ik dus ook echt TOTAAL niet? Wie heeft dat bedacht? Waarom zou je mensen die zich zwaar misdragen NIET voor altijd mogen verbannen?
Een hele rare keuze.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:55 schreef nikk het volgende:
[..]
Het mag wel, daar kiezen ze alleen niet voor. Blijft een eigen keuze.
Criminologie is samen met sociologie ook de studie die ik het minst respecteer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:10 schreef Jian het volgende:
Prachtig, maar weer dat éénzijdige verhaal dat strenger straffen niet helpt. Nee het helpt in bepaalde gevallen niet de onderhavige misdaadcijfers naar beneden te krijgen, het is ook geen totale oplossing voor het onderwerp criminaliteitsbestrijding, maar het kan bij bepaalde criminaliteit wel zeker preventief werken! Om en daar gaan we weer, nog maar te zwijgen van het concept genoegdoening bij slachtoffers, nabestaanden en de burgerij.
zoals altijd moeten de goeden onder de slechten lijdenquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:57 schreef indiaantje89 het volgende:
Ik maak me zorgen om de verdeeldheid in dit land. Sommige vinden dit zwakte, sommige vinden dit goed. Sommige willen de daders dood hebben, sommige willen ze goed begeleiden en z.s.m. terug hebben in de samenleving.
Overal geeft ieder zijn mening waar ik ook aan mee doe. Maar nergens zie ik een "echte" oplossing voor dit soort dingen. Dat baart me toch zorgen.
Er lijkt dus gewoon oplossing voor dit probleem te zijn heb ik het idee. De mens is een ziek wezen, dit gedrag zit toch in de genen van een mens? Nee, eigenlijk zijn we ook beesten op het einde van het verhaal. Hoe graag we het ook anders willen zien....
De illusie van vrede op aarde zal er nooit komen helaas.
niet dat het verder hier mee te maken heeft maar een heel groot deel van de criminaliteit wordt gedaan door recidivisten dus als je die verwijderd uit de maatschappij krijg je al een stuk helderder voor ogen waar er winst te halen valtquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.
Maar we willen meer dan alleen maar genoegdoening, hoop ik. We willen criminaliteit ook terugdringen. En dat bereik je niet door mensen langer op te bergen, dat is uit en te na onderzocht.
Zit niet zo te zeuren, dit is een klein gebaar naar iets wat gebeurd is in de eigen organisatie. Niet meer dan logisch dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:01 schreef byah het volgende:
[..]
zoals altijd moeten de goeden onder de slechten lijden
Dus eigenlijk is Rinus verantwoordelijk voor deze meneer zijn dood wilde je zeggen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.
?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:04 schreef Re het volgende:
[..]
Dus eigenlijk is Rinus verantwoordelijk voor deze meneer zijn dood wilde je zeggen?
Ik heb het, alhoewel lang, wel degelijk gelezen en ik ga het voor jou nog eens zeggen. "het (langer straffen) kan bij bepaalde criminaliteit wel degelijk preventief werken" Ik heb het hier eerder al aangehaald een scootertje jatten, gepakt worden en 3 uur later, na eventuele preek, weer buiten staan (de draaideur crimineel) is iets heel anders dan scootertje jatten, gepakt worden en drie jaar naar een werkkamp op de Veluwe gestuurd worden. De beslissing om het scootertje te jatten wordt dan toch een andere. Binnen de georganiseerde misdaad daarentegen zal het verschil tussen een straf van 10 en 20 jaar geen enkele uitwerking hebben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Dan heb je wel erg vluchtig over mijn (toegegeven, lange) tekst heengelezen, want ik zeg juist niét "alleen maar" dat strenger straffen niet helpt. Ik trek het breder. En die genoegdoening noem ik zelfs nog expliciet: dat is een valide argument. Als iemand jou of je gezin iets vreselijks heeft aangedaan en daarvoor niet of nauwelijks wordt gestraft, dan ga je het recht in eigen hand nemen. Fijne geweldsspiraal zal dat op gaan leveren.
Maar we willen meer dan alleen maar genoegdoening, hoop ik. We willen criminaliteit ook terugdringen. En dat bereik je niet door mensen langer op te bergen, dat is uit en te na onderzocht.
Wat ik bedoel is dat we allemaal wat roepen, niet alleen hier op FOK!, maar in de samenleving, in de politiek. Het is nu toevallig op een voetbal veld gebeurt, maar dit soort dingen gebeuren helaas dagelijks in Nederland tot treuren aan toe.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:02 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Maak me eerder zorgen over het feit dat we het hebben over een kleine groep mensen die voetbalt, waarvan er nog minder geweld pleegt. Er is een ziekte in het voetbal geslopen waardoor het een agressieve vechtsport is geworden, zowel op als naast het veld. Daar kan de sport niets aan doen, maar ligt aan de mensen. Las een betoog van een scheids om samen met FIFA en KNVB van topvoetbal tot de F'jes zero tolerance te gaan hanteren. Net als bij ijshockey schijnbaar, 1 onvertogen woord of gebaar naar de scheids is geel, ren je op een scheids af of ga je een kaart bietsen - rood. Wegwezen, ga je schamen. Maar nee, het is oorlog, alles is geoorloofd en in dit geval een vrijwilliger sterft een pijnlijke dood op jonge leeftijd. Dus geen einde voetbal, maar einde van ruimte voor elke vorm van (verbaal) geweld.
Er is een verschil tussen schorsen en royeren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:43 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:03 schreef Re het volgende:
[..]
niet dat het verder hier mee te maken heeft maar een heel groot deel van de criminaliteit wordt gedaan door recidivisten dus als je die verwijderd uit de maatschappij krijg je al een stuk helderder voor ogen waar er winst te halen valt
We gaan als land al wel weer heel de wereld over... Zuid Afrika, Belgie, DasBildt, Sky... etc etc..twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:18:31Three young footballers charged in connection with death of assistant referee in the Netherlands are expected to appear in court on Thursday reageer retweet
nah, direct langer straffen dus voor een langere periode uit de samenleving en daarmee aardig wat recidive criminaliteit voorkomen plus dat het wat meer als voorbeeldfunctie zou kunnen leiden. Niet gezegd dat het de oplossing is want een neveneffect is dat de criminaliteit waarschijnlijk harder wordt. Nu hoeft dat nog niet aangezien de pakkans 2% is en de straffen minimaalquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?
En geldt dat dan alleen voor moord en doodslag? Of ook voor roof, inbraak, drugsdelicten etc.
Mijn voorkeur heeft het dan om te gaan voorkomen dat veroordeelden zo vaak recidive plegen na het uitzitten van hun straf.
En een stap verder is: voorkomen dat die eerste veroordeling plaatsvindt. En ja ik weet het: de maatschappij is maar beperkt maakbaar. Uitbannen ga je crimialiteit nooit. Maar ik ben voorstander van een fundamenteel andere aanpak, op breed terrein. Moeilijk, en minder verkoopbaar aan de kiezer dan "keihard aanpakken dat tuig", maar het huidige systeem houdt zichzelf in stand en zorgt alleen maar voor meer ellende.
Begrijp me goed, ik pleit er dus niet voor om geweldplegers heel snel weer op straat rond te laten lopen. Maar 10 of 15 jaar opbergen en dan weer op straat schoppen werkt ook niet.
Ik ben het helemaal met je eens, ik wil ook dat er weinig tot helemaal geen criminaliteit meer is en dat we "iets" moeten bedenken waardoor dat gerealiseerd kan worden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:20 schreef Gert het volgende:
[..]
Je bedoelt: iedereen die recidive pleegt, levenslang opsluiten (of een spuitje geven)?
En geldt dat dan alleen voor moord en doodslag? Of ook voor roof, inbraak, drugsdelicten etc.
Mijn voorkeur heeft het dan om te gaan voorkomen dat veroordeelden zo vaak recidive plegen na het uitzitten van hun straf.
En een stap verder is: voorkomen dat die eerste veroordeling plaatsvindt. En ja ik weet het: de maatschappij is maar beperkt maakbaar. Uitbannen ga je crimialiteit nooit. Maar ik ben voorstander van een fundamenteel andere aanpak, op breed terrein. Moeilijk, en minder verkoopbaar aan de kiezer dan "keihard aanpakken dat tuig", maar het huidige systeem houdt zichzelf in stand en zorgt alleen maar voor meer ellende.
Begrijp me goed, ik pleit er dus niet voor om geweldplegers heel snel weer op straat rond te laten lopen. Maar 10 of 15 jaar opbergen en dan weer op straat schoppen werkt ook niet.
Wat lul je nou weer?? Ik racist? Je weet niet wat je zegt. Dat ik een hekel heb aan puberige kankergezwellen met een bontkraag is wat anders. Met oudere marokanen heb ik geen probleem, het zijn alleen die opgeschoten, niet opgevoede teringlijertjes waar ik een hekel aan heb.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
En dat zegt de man die het topic binnenkwam door toe te geven dat hij een racist is.
[..]
quote:Opstelten: deze jongens hard aanpakken
De jongens die grensrechter Richard Nieuwenhuizen zo hebben geschopt dat hij later kwam te overlijden, moeten hard worden aangepakt. Daarmee moet een voorbeeld worden gesteld om de agressie in het amateurvoetbal in te tomen. Dat zei minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie) dinsdag.
Volgens de VVD-minister moeten de voetbalbond KNVB en de voetbalclubs scherper optreden tegen agressie. De dood van de grensrechter mogen ze van Opstelten „niet wegredeneren en niet als een incident zien. Daarvoor is dit te ernstig. Dat staat niet op zichzelf, er is meer aan de hand.”
Zo goeiedag hey... is er ergens een wekker afgegaan of kent hij het slachtoffer??? Wij (de niet knuffelaars op fok) roepen al tijden dat het niet om incidenten gaat. Slechts enkelen gooien het op een incident of op racisme. Niet de meest slimme mensen maar dat geeft niet.quote:
Wat is dasbildt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:26 schreef Frutsel het volgende:
We gaan als land al wel weer heel de wereld over... Zuid Afrika, Belgie, DasBildt, Sky... etc etc..twitter:SkyNewsBreak twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:18:31Three young footballers charged in connection with death of assistant referee in the Netherlands are expected to appear in court on Thursday reageer retweet
Al had ik dat liever met positieve nieuws gezien
Toch zonde dat de plaatselijk F jeugd gestraft wordt voor wat drie gezwellen hebben veroorzaakt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:35 schreef Frutsel het volgende:
Betaald voetbal wedstrijden beginnen allemaal met één minuut stilte
Ja dat kan je ze best vertellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:37 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Toch zonde dat de plaatselijk F jeugd gestraft wordt voor wat drie gezwellen hebben veroorzaakt.
Leg het ze maar eens uit dat er drie krullebollen waren die ruzie hadden met een grensrechter, hem hebben vermoord en dat ze daarom niet mogen voetballen. Zullen ze vast begrijpen.
Flauw.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:29 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens, ik wil ook dat er weinig tot helemaal geen criminaliteit meer is en dat we "iets" moeten bedenken waardoor dat gerealiseerd kan worden.![]()
Zo en nu een groepshug
Dat is wel gebeurd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch vraag ik mij af waarom er niemand tussen gesprongen is toen ze hem aanvielen, weet iemand dat?
BILD is gewoon BILD (zonder der die das, maar als je het zou willen, kun je het ook Die Bildzeitung noemen)quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:26 schreef Frutsel het volgende:
Al had ik dat liever met positieve nieuws gezien
Zal ik ook zeker doen en ik zal ze ook direct moeten leren dat niet alle Marokanen zo zijn.......quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:38 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja dat kan je ze best vertellen.
Hebben ze wel gedaan. In het topic waar 'wannabe lawyers' posten staat meer info. Nu weet ik ook direct waarom sommigen zo halstarrig blijven miepen over strafmaat en recidive... het is een wannabe lawyerquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:39 schreef WhateverWhatever het volgende:
Toch vraag ik mij af waarom er niemand tussen gesprongen is toen ze hem aanvielen, weet iemand dat?
Neuh dat hoeft niet hoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:42 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
ik zal ze ook direct moeten leren dat niet alle Marokanen zo zijn.......
Sja... Om moedeloos van te worden, zo dik ligt die rode draad in ons land uitgewikkeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:30 schreef Frutsel het volgende:
"Dat staat niet op zichzelf, er is meer aan de hand.”
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:17 schreef Xa1pt het volgende:
Ik vind dat psychopaten dood moeten. Een humane oplossing, zeker t.o.v. het levenslang opsluiten en buiten de maatschappij plaatsen.
Nee, dat is niet flauw Gert, in elk geval niet zo bedoeld. Jij zegt dat zwaarder straffen uberhaupt niet werkt (wat nogmaals sec genomen niet per definitie waar is) om vervolgens te zeggen dat het helemaal anders moet, dat je criminaliteit wilt voorkomen en dan, dan houdt het op. Ja, dat willen we allemaal wel!quote:
Je voelt je ook voor 1 dag een held als je roept "Oppakken en straffen..." vanachter je peeceetje met een lekker warm bakkie koffie in de hand. Hoe, mag die ander uitzoeken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, dat is niet flauw Gert, in elk geval niet zo bedoeld. Jij zegt dat zwaarder straffen uberhaupt niet werkt (wat nogmaals sec genomen niet per definitie waar is) om vervolgens te zeggen dat het helemaal anders moet, dat je criminaliteit wilt voorkomen en dan, dan houdt het op. Ja, dat willen we allemaal wel!
Precies. Het waren immers autochtonen die voor een 'dode scheids' hebben gezorgd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alleen een idioot probeert over de rug van een dode scheids hier een allochtonenprobleem van te maken. Flikker toch op.
Oja, die 1000-1 regel qua incidentjes.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Alleen een idioot probeert over de rug van een dode scheids hier een allochtonenprobleem van te maken. Flikker toch op.
God wat een zuurstofverspilling dat soort "mensen"quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:51 schreef mossad_agent het volgende:
En wat vinden de vriendjes van deze gezwellen..juist..dat ze vrij moeten:
https://twitter.com/IANASS_
quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:51 schreef mossad_agent het volgende:
Dit wordt genietentwitter:
oh ja de rode draad huh....quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:50 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Oja, die 1000-1 regel qua incidentjes.
Ik doe 90 bruine en 10 witte bonen in een pot en schud deze door elkaar. Dan is volgens jou de kans dat ik met mijn ogen dik een witte boon pak 50%. Of hij is wit, of hij is bruin. Slaap lekker verder gast.
Wat een sneue jochies zijn dat. Heropvoeden een optie?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:51 schreef mossad_agent het volgende:
Jij altijd met je allochtonen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja... Om moedeloos van te worden, zo dik ligt die rode draad in ons land uitgewikkeld.
En terwijl je je erover struikelt moet je aanhoren dat je het niet mag benoemen. Want kwetsend.
Blijkbaar is allochtonen kwetsen erger dan mensen mishandelen tot zelfs vermoorden. Vraag me af of de linksen in Nederland niet de grote xenofoben zijn. Bang om ze tegen de haren in te strijken.
Het valt best op inderdaadquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen een zure idioot probeert over de rug van een dode scheids zijn persoonlijke linkse geleuter door te drammen om zijn 'on-line vijanden' af te zeiken. Flikker toch op.
Hadden jouw opa en oma maar niet te lui moeten zijn om het vieze werk in NL te doen, je weet tog?quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:52 schreef HeatWave het volgende:
[..]
God wat een zuurstofverspilling dat soort "mensen"
Het is allemaal mijn schuldquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hadden jouw opa en oma maar niet te lui moeten zijn om het vieze werk in NL te doen, je weet tog?
Zie hem staan dan...13 jaar oud en geen weet van de wereld. Kan ook niet zonder opvoeding.quote:
Haha, ik vind het wel treurig eigenlijk. Alsof die jongen er iets aan kan doen dat hij nu zo is, komt lijkt mij ook door opvoeding.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:54 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Zie hem staan dan...13 jaar oud en geen weet van de wereld. Kan ook niet zonder opvoeding.
Sneu inderdaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:48 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Hij is op een leeftijd dat er nog enige heropvoeding mogelijk is maar dat zal niet gebeuren, wederom a lost case. Over een jaar lezen we vast meer over hem, als hij een krantenjongen heeft neergestoken ofzo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:55 schreef Ziba het volgende:
[..]
Haha, ik vind het wel treurig eigenlijk. Alsof die jongen er iets aan kan doen dat hij nu zo is, komt lijkt mij ook door opvoeding.
Sneu inderdaadquote:Op dinsdag 4 december 2012 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Alleen een zure idioot probeert over de rug van een dode scheids zijn persoonlijke linkse geleuter door te drammen om zijn 'on-line vijanden' af te zeiken. Flikker toch op.
Daar helpt nog maar 1 ding tegen:quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een sneue jochies zijn dat. Heropvoeden een optie?
quote:
Het zijn de grootste xenofoben.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Die voelt zich ook serieus schuldig, omdat mensen met dezelfde afkomst zulke debiele dingen doen. Heb ik altijd medelijden mee.quote:
En ik vind van niet. Het loopt de spuitgaten uit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:01 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we weer even de focus van elkaar afhalen, en ontopic vestigen?
Om hier alle allochtonen bij te halen heeft overigens totaal geen zin, en is nogal generaliserend. Mijn arme islamitische buurvrouw die altijd heel lief en beleefd is en haar kindjes goed opvoed heeft hier niets mee te maken
Haha, maar wat ik vooral schrijnend vind is dat dat jongentje blijkbaar niet inziet dat zijn broer iets fout heeft gedaan. Zal wel een tokkiegezin zijn, oid.quote:Op dinsdag 4 december 2012 16:57 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Hij is op een leeftijd dat er nog enige heropvoeding mogelijk is maar dat zal niet gebeuren, wederom a lost case. Over een jaar lezen we vast meer over hem, als hij een krantenjongen heeft neergestoken ofzo.
Maar waar heeft het volgens jou mee te maken dat 't volgens jou altijd de allochtonen zijn?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
En ik vind van niet. Het loopt de spuitgaten uit.
Maar omdat jij het wel vind en mod bent, moet het weggestreept worden?
Zij is ook schuldig. Waarom heeft ze niet ingegrepen???quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:01 schreef timmmmm het volgende:
Zullen we weer even de focus van elkaar afhalen, en ontopic vestigen?
Om hier alle allochtonen bij te halen heeft overigens totaal geen zin, en is nogal generaliserend. Mijn arme islamitische buurvrouw die altijd heel lief en beleefd is en haar kindjes goed opvoed heeft hier niets mee te maken
Dit gaat om het amateurvoetbal. Daar heeft van Gaal niks mee te makenquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef n00b13 het volgende:
Over de persco:
Waar is Michael van praag?
En Louis van Gaal?
Die representeren het Nederlandse voetbal toch?
--
Inhoudelijk:
Wat the hell levert dit op?
Dat iedereen dit weekend uitslaapt, en dan volgend weekend weer lekker op de oude voet verder gaat?
Het gaat toch om het Nederlands Voetbal?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:07 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dit gaat om het amateurvoetbal. Daar heeft van Gaal niks mee te maken
quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Hier een verzameling van meer van dat soort Tweets: http://politiekincorrectblog.blogspot.nl/2012/12/free-yassin.html
OMGquote:want opsluiten in een politiecel, dat is 'racistisch
Met voetbal zijn het altijd de buitenlanders. Hooligans bestaan ook alleen maar uit buitenlanders.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Generaliseren en discrimineren moet inderdaad weggestreept worden. Goed gezien. Als jij je met je allochtonenhaat zo kan profileren dat het binnen de grens blijft, hou ik je niet tegen. protip: ik ken je trackrecord, en ik zou er geen geld op inzetten dat dat je lukt als ik jou was.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:04 schreef 3-voud het volgende:
[..]
De gene die de blog heeft aangemaakt schrijft het in de vorm van sarcasme.quote:
Nee, maar wanneer zijn er de laatste keer rellen met hooligans geweest? En hoe komt dat, zou het kunnen omdat ze stelselmatig keihard zijn aangepakt misschien? Met meldingsplichten etc...quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Met voetbal zijn het altijd de buitenlanders. Hooligans bestaan ook alleen maar uit buitenlanders.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef sonnyspek het volgende:
Nou dat worden weer zetels voor de PVV. Echt ongelofelijk.
Zo graaf je je eigen graf.
Waarom is het goed dat het amateurvoetbal stilgelegd wordt? Ik ben al bij veel wedstrijden geweest, en ik heb nog nooit iets in de verste verte mis zien gaan. Ik durf te wedden dat het bij verreweg de meeste wedstrijden goed gaat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:09 schreef WRH het volgende:
ik vind het eigenlijk wel goed dat er zo'n stevige maatschappelijke discussie gaande is hierover.
per definitie is de dood van deze grensrechter totaal nutteloos, zinloos en onnodig, maar als het oplevert dat er een en ander eens goed hard aangepakt gaat worden, heeft het nog ergens toe gediend toch?
dat bijna de halve voetbalwereld zich er tegen heeft uitgesproken, amateurvoetbal wordt stilgelegd, er politieke reacties komen, dat is toch goed allemaal?
Trackrecord? Zoals die allochtonen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Generaliseren en discrimineren moet inderdaad weggestreept worden. Goed gezien. Als jij je met je allochtonenhaat zo kan profileren dat het binnen de grens blijft, hou ik je niet tegen. protip: ik ken je trackrecord, en ik zou er geen geld op inzetten dat dat je lukt als ik jou was.
Alle allochtonen erbij halen vind ik persoonlijk onzin, maar dat is een persoonlijke mening, geen beleid.
Wat is er zo '_O-' is gewoon een feit.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:11 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
Maar even serieus, waarom wordt er zo afgevuurd op de KNVB. Dit ligt toch ook simpelweg bij de clubs zelf.
KNVB heeft gesteld dat jeugd maar max 3 jaar geschorst mag worden, want zielig... ze gaven na de wedstrijd zondag ook geen gehoorquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:11 schreef Ziba het volgende:
[..]![]()
Maar even serieus, waarom wordt er zo afgevuurd op de KNVB. Dit ligt toch ook simpelweg bij de clubs zelf.
Waarom zou de naam Yassin Dardak hier niet mogen staan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:07 schreef timmmmm het volgende:
Hou nou eens op met die namen hier neerzetten. Als iemand op jouw sportvereniging/werk/filatelistenclubje iets verkeerd doet wil jij ook niet met naam en toenaam op FOK!, alleen daarom
Helemaal mee eens, verder.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom is het goed dat het amateurvoetbal stilgelegd wordt? Ik ben al bij veel wedstrijden geweest, en ik heb nog nooit iets in de verste verte mis zien gaan. Ik durf te wedden dat het bij verreweg de meeste wedstrijden goed gaat.
Ik zie niet in waarom het Nederlandse voetbal moet lijden onder een paar onopgevoede criminelen.
Omdat de heer Y. D. daarmee direct als dader wordt neergezet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Waarom zou de naam Yassin Dardak hier niet mogen staan?
Ongeloofelijk, dat soort gasten moeten echt zo vernederd en mishandeld wordenquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:11 schreef indiaantje89 het volgende:
[..]
De gene die de blog heeft aangemaakt schrijft het in de vorm van sarcasme.
Maar als je zo'n joch ziet https://twitter.com/HichamAsk![]()
![]()
Ik vind het bijzaak. Niet echt nuttig, kan ook geen kwaad.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef n00b13 het volgende:
Maar even. Waarom heeft niemand het over de beslissing van de KNVB? Vind niemand het net als ik complete onzin?
Ja, ik vind het wel grappig eigenlijk dat mensen daardoor stemmen op pvv.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Wat is er zo '_O-' is gewoon een feit.
Hmm, vreemd van KNVB. Hoewel ik dat eerste nog niet zo gek vind aangezien we praten over jeugd. Toch hoor ik wel dat de KNVB d'r wel veel aan doet om geweld te voorkomen qua voetbal. Maargoed, ik vind zulke dingen toch meer bij de club zelf liggen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
KNVB heeft gesteld dat jeugd maar max 3 jaar geschorst mag worden, want zielig... ze gaven na de wedstrijd zondag ook geen gehoor
We hebben toch ook jeugdrecht. En niet voor niks hè.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef Re het volgende:
[..]
KNVB heeft gesteld dat jeugd maar max 3 jaar geschorst mag worden, want zielig... ze gaven na de wedstrijd zondag ook geen gehoor
Dat mag van mij op zich best, daar die met naam en toenaam genoemd en gearresteerd is. Het hele team, net weer een lijstje weggehaald, hoeft hier niet te staan lijkt me. Want wat kunnen teamgenoten er aan doen dat er criminelen onder hen zijnquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Waarom zou de naam Yassin Dardak hier niet mogen staan?
Openheidquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:07 schreef timmmmm het volgende:
Hou nou eens op met die namen hier neerzetten. Als iemand op jouw sportvereniging/werk/filatelistenclubje iets verkeerd doet wil jij ook niet met naam en toenaam op FOK!, alleen daarom
't is drastisch maar er gaat een boodschap van uitquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef n00b13 het volgende:
Maar even. Waarom heeft niemand het over de beslissing van de KNVB? Vind niemand het net als ik complete onzin?
Ja, ik. Hebben wel meerdere mensen hier neergezet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef n00b13 het volgende:
omdat je blijkbaar alleen zo tot mensen doordringt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:12 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Waarom is het goed dat het amateurvoetbal stilgelegd wordt? Ik ben al bij veel wedstrijden geweest, en ik heb nog nooit iets in de verste verte mis zien gaan. Ik durf te wedden dat het bij verreweg de meeste wedstrijden goed gaat.
Ik zie niet in waarom het Nederlandse voetbal moet lijden onder een paar onopgevoede criminelen.
Wat had je dan graag gezien? Ik vind het aan de ene kant een goede statement. Volgende week nog een staking van vrijwilligers en dan is het helemaal duidelijk.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef n00b13 het volgende:
Wat voor boodschap? Dat de goeden andermaals onder de slechte moeten lijden?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:15 schreef Re het volgende:
[..]
't is drastisch maar er gaat een boodschap van uit
Huh? Ik zie sinds kwart voor vier vanmiddag alleen maar discussies over de beslissing van de KNVBquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef n00b13 het volgende:
Oh ok, dat had ik niet gezien.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat mag van mij op zich best, daar die met naam en toenaam genoemd en gearresteerd is. Het hele team, net weer een lijstje weggehaald, hoeft hier niet te staan lijkt me. Want wat kunnen teamgenoten er aan doen dat er criminelen onder hen zijn
Dat is standaard gedrag, als iemand wordt opgepakt zie je dat ook iedereen in bepaalde milieus zijn whatsapp/ping/msn naam verandert in *Free* japie/joopie/yassi. En dat zijn dus geen 10 kinderen maar tienduizenden die het zo doen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:08 schreef indiaantje89 het volgende:
Hier een verzameling van meer van dat soort Tweets: http://politiekincorrectblog.blogspot.nl/2012/12/free-yassin.html
Saywut?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar wanneer zijn er de laatste keer rellen met hooligans geweest? En hoe komt dat, zou het kunnen omdat ze stelselmatig keihard zijn aangepakt misschien? Met meldingsplichten etc...
Zou het kunnen, misschien?
Dat heeft helemaal niets met een paar crimineeltjes die in een splitsecond iemand doodtrappen te maken. Als er op zondagochtend geen ouders meer schelden, doen die dat nog steeds. Volgens mij pikken we dit geen van allen, en is er op die bewuste dag ook ingegrepen, maar te laat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:15 schreef WRH het volgende:
[..]
omdat je blijkbaar alleen zo tot mensen doordringt.
om er maar even een cliché tegen aan te gooien; de maatschappij ben jij.
als wij dit met zijn allen maar blijven pikken dan wordt het alleen maar erger.
als inderdaad veel meer mensen er 'last' van hebben, dan wordt er misschien door mensen zoals ook jijzelf sneller ingegrepen als je op zondagochtend gescheld van ouders op het voetbalveld hoort, of niet?
bewustwording en daarvoor is het helaas nodig dat elk individu dit merkt en ervaart. als niemand er 'last' van heeft, waar is dan ieders individuele behoefte om er ook actief wat aan te doen?
Zulke lieve knulletjestwitter:HichamAsk twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:58:09Free Yassin D. Fuck jullie moeders, kanker kanker flikkers reageer retweet
Ach het hele team is een verzameling tuig. Een jaartje of 25 strafkamp in Siberië voor het hele team lijkt me een uitstekende oplossing.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:14 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat mag van mij op zich best, daar die met naam en toenaam genoemd en gearresteerd is. Het hele team, net weer een lijstje weggehaald, hoeft hier niet te staan lijkt me. Want wat kunnen teamgenoten er aan doen dat er criminelen onder hen zijn
Dan ligt dat toch aan de club zelf, die trainer enzo heeft toch wel wat te zeggen lijkt mij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ach het hele team is een verzameling tuig. Een jaartje of 25 strafkamp in Siberië voor het hele team lijkt me een uitstekende oplossing.
Het B1-elftal van Nieuw Sloten is in het verleden verschillende keren gestraft vanwege vechtpartijen en bedreigingen. Dit seizoen hing het elftal uitsluiting van de competitie boven het hoofd vanwege het aanvallen van een scheidsrechter.
nee maar ik denk wel dat je ergens moet beginnen en dat is m.i. bij de realisatie dat geweld en agressie ergens begint, niet pas op iemands 15de.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat heeft helemaal niets met een paar crimineeltjes die in een splitsecond iemand doodtrappen te maken. Als er op zondagochtend geen ouders meer schelden, doen die dat nog steeds. Volgens mij pikken we dit geen van allen, en is er op die bewuste dag ook ingegrepen, maar te laat.
Als je denkt dat de dood van deze man minder impact heeft dan het stilleggen van amateurvoetbal ben je wel héél zwart en bitter
quote:Moustafa Boukarfi, secretaris van Sporting Maroc, vindt de straf te zwaar en eigenlijk hadden wij als club niet eens bestraft mogen worden. Wij hebben er echt alles aan gedaan om dit incident te voorkomen.''
Bron
Die komt door het incident op gang, niet door de onbegrijplijke beslissing heel amateurvoetballend nederland te straffen. Overigens denk ik niet dat de ouders van criminelen nou heel erg geschrokken zullen zijn van het stilleggen van een weekendje wedstrijden. Jij wel?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:22 schreef WRH het volgende:
[..]
nee maar ik denk wel dat je ergens moet beginnen en dat is m.i. bij de realisatie dat geweld en agressie ergens begint, niet pas op iemands 15de.
we zijn het er dacht ik wel over eens dat iemand niet plotseling op zijn 15de of 16de van de ene dag op de andere iemand doodbeukt. dat is ergens eerder ontstaan, slechte opvoeding, ouders die agressie goedkeuren.
als we beginnen bij de jongere generatie zal het ooit toch wel doorstromen?
deze jongens zijn al totaal verloren maar je moet ergens beginnen?
en die discussie lijkt nu op gang te komen, de discussie over de agressie binnen de sport, die begint bij ouders die het allemaal maar normaal lijken te vinden en het vaak zelf zijn.
Grapjas, een mening vormen na een regel waarbij de club gestraft wordt voor een simpele snelle actie van 1 individuquote:
Is dat mogelijk?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:27 schreef byah het volgende:
Ze hadden mijn respect pas gehad met deze actie als ze ook het profvoetbal hadden afgelast.
Wat?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Grapjas, een mening vormen na een regel waarbij de club gestraft wordt voor een simpele snelle actie van 1 individu
maar dat vind ik ook en inderdaad, jammer dat dat niet gebeurt, commercie boven de maatschappij helaas.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:24 schreef timmmmm het volgende:
[..]
En als je dan vindt dat dit goed is voor de bewustwording, las dan álle voetbalwedstrijden af.
Dus twee?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat?
1 individu? Het is de assistent trainer he.
Dus één individu.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wat?
1 individu? Het is de assistent trainer he.
Dat is mogelijk maar kost geld en dus is het ineens geen mooi statement meer.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat mogelijk?
En omdat dat niet kan, had de KNVB het amateurvoetbal niet stil moeten leggen, nee dat geeft een lekker signaal af
Natuurlijk is dat mogelijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Is dat mogelijk?
En omdat dat niet kan, had de KNVB het amateurvoetbal niet stil moeten leggen, nee dat geeft een lekker signaal af
De KNVB heeft niet alles in handen, kijk alleen al naar de invloed van de gemeentes op de speelkalender... En dan negeren we voor het gemak de politie en de restquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dat is mogelijk maar kost geld en dus is het ineens geen mooi statement meer.
Lekker volkquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef indiaantje89 het volgende:
twitter:HichamAsk twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:58:09Free Yassin D. Fuck jullie moeders, kanker kanker flikkers reageer retweet
Als de KNVB zegt we spelen niet, dan wordt er niet gespeeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De KNVB heeft niet alles in handen, kijk alleen al naar de invloed van de gemeentes op de speelkalender... En dan negeren we voor het gemak de politie en de rest
Waarom in godsnaam? Het is eerder zaak om echte maatregelen te nemen tegen geweld op de voetbalvelden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:27 schreef byah het volgende:
Ze hadden mijn respect pas gehad met deze actie als ze ook het profvoetbal hadden afgelast.
Ja want zo stoer zijn ze, alleen durven ze niks maar met grote groepen zijn ze zo dapper.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zit met een van die mensjes op twitter berichtjes te sturen, kreeg gelijk 10 berichten van zijn vriendjes.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:39 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zit met een van die mensjes op twitter berichtjes te sturen,
Net zo dapper als anoniem op internet ruzie zoeken en op allochtonen kotsen gok ik zo.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:42 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Ja want zo stoer zijn ze, alleen durven ze niks maar met grote groepen zijn ze zo dapper.
Dat heb ik ook, maar het heeft geen zin om daar wat van te zeggen, dat doet ze helemaal niks.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:45 schreef sonnyspek het volgende:
Tja, ik vind het ook een beetje kansloos. Maar ik kan er al helemaal niet tegen dat mensen zulke dingen zeggen. Ben echt boos.
Dat is misschien wel het beste idd, scheelt heel wat frustraties.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:50 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dat heb ik ook, maar het heeft geen zin om daar wat van te zeggen, dat doet ze helemaal niks.
Ik probeer niet naar dat soort dingen te kijken.
Ik probeer ook niet in dit topic te kijken maar doe het af en toe tochquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:51 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Dat is misschien wel het beste idd, scheelt heel wat frustraties.
Als dat oplucht, kan het me wel voorstellen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:55 schreef sonnyspek het volgende:
Jaa, inderdaad. Maar nu reageer ik het een beetje af.
Herkenbaarquote:Op dinsdag 4 december 2012 17:55 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Ik probeer ook niet in dit topic te kijken maar doe het af en toe toch
Maar dan lees ik steeds weer dingen waar ik van ga koken.
Als dit soort zaken bekend zijn hè, waarom wordt er dan niet beter ingegrepen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:45 schreef WhateverWhatever het volgende:
Het hele team is verneukt trouwens, lees Elsevier:
B1 team Nieuw-Sloten liet spoor van geweld en bedreigingen na
Misschien wel een nieuwe sport ontdekt! Kickboks-Voetbal, geen regels, dat is miss wel wat voor deze jongensHet elftal met de meeste overlevenden die wint na 90 minuten.
Ja eigenlijk wel ja.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:57 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Als dat oplucht, kan het me wel voorstellen.
Maar word je niet alleen maar bozer als je dat soort reacties terug krijgt?
Omdat KNVB, die zijn daar veel te laks voor. Te veel moeite en bang om (betalende) leden kwijt te raken.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als dit soort zaken bekend zijn hè, waarom wordt er dan niet beter ingegrepen?
Dit is toch te idioot voor woorden.
Ho ho. Ze hebben maar liefst een boete gekregen van 100 euro voorwaardelijk!quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:59 schreef yvonne het volgende:
[..]
Als dit soort zaken bekend zijn hè, waarom wordt er dan niet beter ingegrepen?
Dit is toch te idioot voor woorden.
Wtf? Moet niet veel gekker worden...quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ho ho. Ze hebben maar liefst een boete gekregen van 100 euro voorwaardelijk!
Vreselijk. Hoe worden die kinderen zo achterlijk?quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:19 schreef indiaantje89 het volgende:
Zulke lieve knulletjestwitter:HichamAsk twitterde op dinsdag 04-12-2012 om 16:58:09Free Yassin D. Fuck jullie moeders, kanker kanker flikkers reageer retweet
![]()
Maar als je er iets van zegt ben je racist(ben zelf ook allochtoon dus ik mag het hier wel plaatsen
![]()
)
Wat een volk
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:05 schreef PowerLoungen het volgende:
Inderdaad triest dat de problemen nooit bij de naam genoemd worden (allochtonen) .
`quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:16 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Wtf? Iemand die dik in de club zit, medetrainer is. Als je een club al niet kan straffen als die zich misdraagt, wanneer dan wel?quote:
Ook zo bedreigd dat ze erop los gaan meppen en gelijk wegrennen ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:07 schreef byah het volgende:
[..]
ook bij "blanke" onderonsjes wordt regelmatig een scheidsrechter bedreigd hoor.
De hele maatschappij wordt steeds verrotter en dat toont zich o.a. bij voetbalwedstrijden
Maakt niet uit hoe je ze bedreigd. Het hoort niet, op geen enkele manier.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:09 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
[..]
Ook zo bedreigd dat ze erop los gaan meppen en gelijk wegrennen ?
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:06 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Wtf? Moet niet veel gekker worden...
Gevalletje poldermodel zeker. Niet te hard aanpakken want anders beginnen ze nog te klagen...
http://www.elsevier.nl/we(...)gen-en-geweld-na.htmquote:Op 14 oktober kreeg het team een voorwaardelijke boete opgelegd van 100 euro omdat de spelers een trainer zouden hebben bedreigd, zo blijkt uit het register van de KNVB waar straffen en schorsingen worden bijgehouden.
Racistische ouders kweken racistische kinderen, lijkt me niet erg ingewikkeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Vreselijk. Hoe worden die kinderen zo achterlijk?
En dat die club nog niet eerder geroyeerd is is me ook een raadsel.
Maar ik vind het het allerergste hoe deze jochies in elkaar zitten. Hebben die ouders dan helemaal geen energie in hun opvoeding gestoken?
Is dat een van de daders?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:06 schreef Scorpie het volgende:
Yassin Dardak schijnt een lekker ventje geweest te zijn
Het is ook gewoon echt zo. Toen ik nog voetbalde zagen we altijd op om tegen allochtonen-clubs te voetballen. Teams waarvan de namen eindigen op '-spor': bedreigingen, keiharde overtredingen, scheldpartijen, intimidatie door publiek.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:05 schreef PowerLoungen het volgende:
Inderdaad triest dat de problemen nooit bij de naam genoemd worden (allochtonen) .
Dat is bij sommige wedstrijden tussen dorpen en boerenclubs ook zo maar die vechten het tenminste als mannen uitquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het is ook gewoon echt zo. Toen ik nog voetbalde zagen we altijd op om tegen allochtonen-clubs te voetballen. Teams waarvan de namen eindigen op '-spor': bedreigingen, keiharde overtredingen, scheldpartijen, intimidatie door publiek.
Ah, dank. Lekker clubje.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:10 schreef Wokkel het volgende:
[..]
[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)gen-en-geweld-na.htm
Nou, ik ontken niet dat het daar soms ook een teringzooi was. Maar de sfeer bij allochtonenclubs was vaak buitengewoon grimmig.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dat is bij sommige wedstrijden tussen dorpen en boerenclubs ook zo maar die vechten het tenminste als mannen uit
Dat weet iedereen die gespeeld heeft. Alles met ... Maroc, ....spor. Altijd matten. Oh en geen bier in de kantinequote:Op dinsdag 4 december 2012 18:15 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nou, ik ontken niet dat het daar soms ook een teringzooi was. Maar de sfeer bij allochtonenclubs was vaak buitengewoon grimmig.
Ook geen krokettenquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat weet iedereen die gespeeld heeft. Alles met ... Maroc, ....spor. Altijd matten. Oh en geen bier in de kantine
Godsamme Christus die reacties daar. Hoe worden die kinderen zo?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:16 schreef HulkHeld het volgende:
http://politiekincorrectblog.blogspot.nl/2012/12/free-yassin.html
Niet dat je daar voor de gezelligheid wilde blijven hangen danquote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:07 schreef byah het volgende:
[..]
ook bij "blanke" onderonsjes wordt regelmatig een scheidsrechter bedreigd hoor.
De hele maatschappij wordt steeds verrotter en dat toont zich o.a. bij voetbalwedstrijden
Laatste vechtpartijtje dat ik heb gezien ging notabene tussen 2 achterneven.. Beide rood, 2 minuten later liepen ze naar elkaar toe, zaten in de dugout, handje, lachen, omhelsen en dronken nog een biertje na de wedstrijd.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:14 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Dat is bij sommige wedstrijden tussen dorpen en boerenclubs ook zo maar die vechten het tenminste als mannen uit
Moet je vooral zeggen over de mocro gemeenschap. Uitzonderingen daargelaten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:11 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Racistische ouders kweken racistische kinderen, lijkt me niet erg ingewikkeld.
Ja 1 voor 1 afschieten dat tyfusvolkquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Godsamme Christus die reacties daar. Hoe worden die kinderen zo?
Dacht dat ik niet nog kwaaier kon worden. Nou, wel dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:20 schreef Disorder het volgende:
[..]
Godsamme Christus die reacties daar. Hoe worden die kinderen zo?
Die Richard was vader van 5 kinderen, ik zou het wel weten als ik hen was.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef sonnyspek het volgende:
Ze zouden met zo'n knokploeg zo'n ventje moeten opzoeken als hij weer thuis is.
Dat zal ze leren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef sonnyspek het volgende:
Geld lappen en iemand inhuren. Zonde van je eigen jaren als je moet zitten.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Die Richard was vader van 5 kinderen, ik zou het wel weten als ik hen was.
Dat vraag ik me al vanaf het begin af. Is het tegenwoordig normaal dat je kind zo ontspoort of zo? Als ouder grijp je toch in?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dacht dat ik niet nog kwaaier kon worden. Nou, wel dus.
Waar zijn de ouders???
Waar waren de ouders???
Of zuur in z'n gezicht gooien !quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef sonnyspek het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:23 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Geld lappen en iemand inhuren. Zonde van je eigen jaren als je moet zitten.
Ik zou het ook wel weten. Vrienden bijeen roepen en erop af.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
Waarom ben je verbaasd?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar zijn de ouders???
Waar waren de ouders???
Jup. Helaas. En als je dat zegt discrimineer je gelijk. Alleen als het op basis is van seizoenenlange ervaring is het geen discriminatie of generaliseren meer. Dan is het constateren. Alleen andere mensen moeten dat ook nog 'constateren' en zal het langer duren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Het is ook gewoon echt zo. Toen ik nog voetbalde zagen we altijd op om tegen allochtonen-clubs te voetballen. Teams waarvan de namen eindigen op '-spor': bedreigingen, keiharde overtredingen, scheldpartijen, intimidatie door publiek.
Die zijn de oorzaak hiervan. Dit is niets nieuws, 25 jaar geleden op mijn lagere school was de haat tegen nl al alom aanwezig bij die gasten. Nu is het massaal aanwezig wegens hun aantallen en ziet iedereen het opeens.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Waar zijn de ouders???
Waar waren de ouders???
Idd ik ook. Ik zou niet meer voor mezelf instaan als iemand zoiets zou doen bij mijn vader.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:22 schreef HulkHeld het volgende:
[..]
die ouders hebben geen enkel idee, moeder komt het huis niet uit en spreek geen nederlands, vader strijkt de bijstand op en verdient zwart bij om zijn mercedes te betalen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:23 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dat vraag ik me al vanaf het begin af. Is het tegenwoordig normaal dat je kind zo ontspoort of zo? Als ouder grijp je toch in?
Het komt nu wel allemaal out in the open, de haat tegen de kkHollanders.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:24 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die zijn de oorzaak hiervan. Dit is niets nieuws, 25 jaar geleden op mijn lagere school was de haat tegen nl al alom aanwezig bij die gasten. Nu is het massaal aanwezig wegens hun aantallen en ziet iedereen het opeens.
De 5 kinderen van Richard hebben nu geen papa meerquote:
Wat denk je zelf, die ouders zijn net zo ergquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:23 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dat vraag ik me al vanaf het begin af. Is het tegenwoordig normaal dat je kind zo ontspoort of zo? Als ouder grijp je toch in?
En als je dat zegt wordt je gelijk als:quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:12 schreef Disorder het volgende:
[..]
Een Henk en Ingrid typetje bestempeld door de mods hier.quote:
Van simpele zielen ja, dat zie je hier toch niet anders richting allochtonen ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het komt nu wel allemaal out in the open, de haat tegen de kkHollanders.
Ben benieuwd hoeveel van die kinderen er binnen nu en 10 jaar een keer losgaan op een allochtoon. Puur uit woede en haat.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
De 5 kinderen van Richard hebben nu geen papa meer
Marokkaan.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:30 schreef jakees het volgende:
Is die Yassin D oid nou Marokkaans of Turks? Op die berichten zag ik van de walgelijke berichten Nederland - Turkije 0 - 1.
Schop ze snel dood!quote:
Zou tof zijn, jaquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:29 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel van die kinderen er binnen nu en 10 jaar een keer losgaan op een allochtoon. Puur uit woede en haat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |