dat was het punt niet natuurlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pfft, if you can't do the time, don't commit the crime.
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zodat jou onderbuik weer rustig is?
Waarom niet meteen een spuitje dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Levenslang buiten de maatschappij plaatsen. Voor mij part in een soort psychiatrische inrichting.
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoorquote:
Dat zal ik dan gaan voelen in mijn onderbuik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles.
misschien helpt een klisma dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles. [ afbeelding ] Dat levert me in NL toch geen gevangenisstraf op.
Echt het Fok-Linkse-Bullshit-Bingo-woord van het jaar.
Nee, wat dacht je van iets heel raars, iets heel vreemds, namelijk.... tromgeroffel.... de maatschappij beschermen tegen een overduidelijk gestoorde bewezen moordenaar.... het is maar iets, ja, raars hoor wat in me opkwam.
Het dringt niet echt bij je door hquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat je ieder voorbeeld aangrijpt om je punt te maken nu, maar lees even goed.
[..]
Dit is dus een extreem zware straf. Het komt nóóit voor dat een dader ondanks strafverlichtende omstandigheden de maximumstraf krijgt. Dat de wet op dat punt niet anders is, tsja. Daar is tot nu toe nooit een meerderheid voor geweest en het was ook nooit een speerpunt in de campagnes, dus kiezend Nederland kan het allemaal een zorg wezen.
Prachtig, maar weer dat éénzijdige verhaal dat strenger straffen niet helpt. Nee het helpt in bepaalde gevallen niet de onderhavige misdaadcijfers naar beneden te krijgen, het is ook geen totale oplossing voor het onderwerp criminaliteitsbestrijding, maar het kan bij bepaalde criminaliteit wel zeker preventief werken! Om en daar gaan we weer, nog maar te zwijgen van het concept genoegdoening bij slachtoffers, nabestaanden en de burgerij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat die voorbeeldfunctie niet werkt. Vervelend, want dan zou de oplossing simpel zijn. Bovendien zou die oplossing overeenstemmen met ons (rechtvaardigheids)gevoel.
Want dat gevoel zegt dat je dat de hufters die de grensrechter hebben doodgetrapt, deze klootzakken die kinderen hun vader hebben ontnomen en een vrouw weduwe gemaakt, dat je dat uitschot 40 jaar op water en brood moet zetten. Minimaal.
Maar het werkt dus niet. Zie de citaten uit het boek "Het Staatshotel" in dat artikel dat Ringbewoner postte:
‘De preventieve werking van het strafrecht is nog nooit bewezen. Zelfs de doodstraf in Amerika heeft geen generaal preventieve werking, zo blijkt keer op keer uit Amerikaans onderzoek’ (criminologe Simone van der Zee)
En:
"De aanhoudende roep om strenger straffen komt voort uit het feit dat onze overheid de burgers in de waan laat dat het strafrecht het goede instrument is om de samenleving te helpen. Maar hier bestaat wetenschappelijk geen overtuigend argument voor" (Hoogleraar Geert-Jan Knoops)
Wat levert het wel op: hoge recidive-cijfers:
"Uiteraard moeten we recht doen aan slachtoffers, maar als de manier waarop we dat doen niet leidt tot betere verwerking voor slachtoffers, maar wel tot nieuwe slachtoffers leidt, dan doen we niet echt recht" (Simone van der Zee)
Gestraft moet er worden. Al is het maar om eigenrichting te voorkomen. Maar alléén straffen, of nog hoger straffen, werkt gewoon niet.
Er zal dus breed ingezet moeten worden, op verschillende terreinen, om toekomstige criminaliteit te voorkomen. En dat is niet makkelijk. Hoe verander je de manier waarop kinderen opgevoed worden, hoe verander je bepaalde aspecten van een cultuur waar criminaliteit uit voorkomt (die doorgeslagen "eer" bijvoorbeeld). Hoe zorg je dat bepaalde groepen zich niet buitengesloten voelen en vervreemden van de reguliere maatschappiij met zijn geldende normen en waarden.
Ga er maar aanstaan.
Makkelijker, en populairder bij kiezers, is het om te roepen om hogere straffen.
Waarom moet dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoor.
Zulke gastjes moeten aan de andere kant ook niet de indruk krijgen dat je er gemakkelijk van af komtquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
Nee, precies. Jij wenst de daders niet dood maar familieleden van mensen die het niet met je eens zijn welquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoor.
Dan krijg je middeleeuwen taferelen. Niet echt gezond voor de maatschappij lijkt me.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Publiekelijk executeren graag die gasten!!
Ik vind niet dat je minderjarigen tot de doodstraf kan veroordelen. Puur persoonlijke mening. Dus dan maar de next best thing: voor altijd opsluiten en de maatschappij zo beschermen tegen overduidelijke psychopaten.quote:
Nou nou, scheidsrechters maken wel eens fouten maar om ze nu gelijk standrechtelijk te executeren..quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Publiekelijk executeren graag die gasten!!
Dat doet ie ook niet als hij levenslang de bak indraait of, zoals jezelf al aanhaalde, een spuitje krijgt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie je zelf niet hoe onjuist dit is?De dader profiteert er van, ja, maar dat zal me een zorg zijn. Wat veel belangrijker is is dat hij niet rediciveert, geen uitkering aanvraagt en in de maatschappij mee kan. Dat is voor iedereen beter.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles. [ afbeelding ] Dat levert me in NL toch geen gevangenisstraf op.
Echt het Fok-Linkse-Bullshit-Bingo-woord van het jaar.
Nee, wat dacht je van iets heel raars, iets heel vreemds, namelijk.... tromgeroffel.... de maatschappij beschermen tegen een overduidelijk gestoorde bewezen moordenaar.... het is maar iets, ja, raars hoor wat in me opkwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk ondenkbaar dat iedereen die jij zo kwalificeert dan maar voor altijd weggestopt moet worden. Daarbij, ik wil daar niet voor betalen!
Het werkt niet om dit soort dingen tegen te gaan en dat is wat je wil.UI Made bij VanilleKwark.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat zal ik dan gaan voelen in mijn onderbuik.
Oh jawel hoor. Mensen in de bak krijgen een salarisje, plus natuurlijk de kosten van verblijf, bewaking en voeding.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat doet ie ook niet als hij levenslang de bak indraait of, zoals jezelf al aanhaalde, een spuitje krijgt.
Wat een geitenwollensokkenmening. Je wilt toch niet het risico lopen dat deze moordenaars ooit nog vrij komen ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je minderjarigen tot de doodstraf kan veroordelen. Puur persoonlijke mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |