Lees nou even goed! En niet zomaar wat uitkramen!quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:42 schreef Jian het volgende:
Echt d
[..]
Ik zeg alleen dat sommige mensen, zoals jijzelf, vaak alleen maar redeneren vanuit de dader. "Hoe kun je zo iemand zo goed mogelijk terugzetten in de maatschappij" zonder oog te hebben voor de slachtoffers ..... Nog even los van het feit dat het zeer praktisch kan zijn om iemand gewoon voor zeer lange tijd of voor de eeuwigheid te verwijderen uit de maatschappij!
helaas, daar kun je aardig in teleurgesteld raken in onze huidige briljante maatschappij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Geleden emotionele schade, speelt, gelukkig wel degelijk een rol in ons rechtssysteem!
maar hoe lang of kort je ook straft daar komt die vader natuurlijk niet mee terug... hoe graag je dat ook wil en vele met onsquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie liever deze vader van 41 bij zijn gezin.
Gek he, maar ik heb meer te doen met het slachtoffer en zijn nabestaanden dan met het tuig wat deze vader doorgeschopt heeft.
Sluit ze mi voor altijd op.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit. Dan komt er in plaats van een heropvoed kind een 30-40 jarige uit, die niet alleen geen opleiding of opvoeding heeft gehad maar ook nog compleet contactgestoord is geworden door een eenzame jeugd. Die bovendien nergens aan het werk komt dus ook nog van een uitkering moet teren.
Wat schiet je hier als maatschappij mee op? Waarom zou je, afgezien van een soort wraakgevoel, dit willen? Het is niet dat mensen die deze visie aanhangen medelijden hebben met moordenaars of iets dergelijks, maar waarom iemand méér leed aandoen als dat ook nog duurder en slechter voor de maatschappij is?
We hebben het hier over iemand die willens en wetens iemand in de val lokte en koudmaakte. Deze komt op zijn 22e weer vrij. Dan is hij jong, sterk en prima in staat lekker verder te gaan. Dat vind jij een goede zaak? Zo iemand heeft mi met zijn daden alle recht op een vrij leven verspeeld en heeft bewezen volledig gestoord en gevaarlijk te zijn.quote:De moordenaar van de 14-jarige Dirk Post uit Urk is door de rechtbank veroordeeld tot een jaar jeugddetentie en gedwongen behandeling in een inrichting voor jeugdigen. De rechtbank veroordeelde hem tot de maximale straf die onder het jeugdrecht mogelijk is, ondanks dat zij Jaap van der H. verminderd toerekeningsvatbaar achtte.
De rechter achtte overtuigend bewezen dat Van der H. Dirk opzettelijk en met voorbedachten rade om het leven heeft gebracht. Van der H. stak de jongen met 47 messteken dood. Tijdens het steken heeft hij tijd gehad om over zijn handelen na te denken, maar desondanks is hij doorgegaan, aldus de rechter.
Met aftrek van zijn voorarrest betekent dit dat de nu 16-jarige Van der H. over maximaal zes jaar, de maximale duur van een behandeling voor jeugdigen volgens de wet, weer op vrije voeten is. Twee jeugdige medeverdachten werden vrijgesproken.
En zijn zoons dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: dat is niet wat er gebeurt. Ik zie alleen liever een jongen na vier jaar opgevoed weer op straat dan na veertig jaar met een uitkering en een wietplantage op zolder op de bank.
Ik snap dat je weigert er langer dan tien seconden over na te denken, maar het zou wel fijn zijn als je het toch probeert. Dit is nu al je vierde post op rij of zo met zo'n loze oneliner er in.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik zie liever deze vader van 41 bij zijn gezin.
Gek he, maar ik heb meer te doen met het slachtoffer en zijn nabestaanden dan met het tuig wat deze vader doorgeschopt heeft.
Ja, helemaal mee eens. Wat dat betreft ben ik ook wel een voorstander van het oprekken van de mogelijkheid tot volwassenenberechting bij jongeren naar 15 jaar. De ongenuanceerde 'doodstrafroepers' kunnen een voorbeeld aan je nemen.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Jij weet ook best dat minderjarigen niet 24 jaar cel krijgen voor doodslag. De gemiddelde volwassen moordenaar (met voorbedachten rade) krijgt zo'n straf nog niet eens.
Maar er zit een wereld van verschil tussen pakweg een jaartje jeugddetentie of een celstraf van circa 4-5 jaar. Ik zie dit soort crimineel tuig liever een paar jaar achter de tralies, dan dat ze binnen een jaar weer op straat staan. En uiteraard is de straf dan gericht op (her)opvoeding, eventueel in combinatie met onderwijs.
Vergelding zal sowieso belangrijker worden, en met goede reden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nogmaals: dat is niet wat er gebeurt. Ik zie alleen liever een jongen na vier jaar opgevoed weer op straat dan na veertig jaar met een uitkering en een wietplantage op zolder op de bank.
Ik snap dat je ieder voorbeeld aangrijpt om je punt te maken nu, maar lees even goed.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Sluit ze mi voor altijd op.
Wat te denken van Dirk Post? Deze vermoord
http://www.volkskrant.nl/(...)maximale-straf.dhtml
[..]
We hebben het hier over iemand die willens en wetens iemand in de val lokte en koudmaakte. Deze komt op zijn 22e weer vrij. Dan is hij jong, sterk en prima in staat lekker verder te gaan. Dat vind jij een goede zaak? Zo iemand heeft mi met zijn daden alle recht op een vrij leven verspeeld en heeft bewezen volledig gestoord en gevaarlijk te zijn.
Dit is dus een extreem zware straf. Het komt nóóit voor dat een dader ondanks strafverlichtende omstandigheden de maximumstraf krijgt. Dat de wet op dat punt niet anders is, tsja. Daar is tot nu toe nooit een meerderheid voor geweest en het was ook nooit een speerpunt in de campagnes, dus kiezend Nederland kan het allemaal een zorg wezen.quote:De rechtbank veroordeelde hem tot de maximale straf die onder het jeugdrecht mogelijk is, ondanks dat zij Jaap van der H. verminderd toerekeningsvatbaar achtte.
een daarvan is toch alweer doodquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nog zo iets, maar dan bij onze westerburen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger
Kunnen we ons ook allemaal nog wel herinneren denk ik: 2 jochies van 10 verkrachten en vermoorden een peuter omdat ze dat leuk vonden....
Ze lopen al weer vrij rond sinds hun 18e
Nee, misschien als ze eens persoonlijk geconfronteerd worden met de gevolgen van het beleid dat zij voorstaan, dat ze dan eens anders gaan piepen. Iets met een ivoren toren.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:28 schreef Re het volgende:
[..]
wat natuurlijk eigenlijk weer net zo ziek is van jou om te wensen dat hij/zij z'n vader ook maar doodgeschopt moet worden omdat jouw onderbuik dat prachtig vindt
Zij waren 10 en geen 16.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nog zo iets, maar dan bij onze westerburen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Moord_op_James_Bulger
Kunnen we ons ook allemaal nog wel herinneren denk ik: 2 jochies van 10 verkrachten en vermoorden een peuter omdat ze dat leuk vonden....
Wat wil jij dan? Wat was voor die jongens een gepaste straf?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Geluk bij een ongeluk.quote:
Bah wat een misselijke zaakquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
dan nog is het toewensen om dan maar je eigen vader te laten vermoorden om je punt te maken net zo smaakvol als dunne diarreequote:Op dinsdag 4 december 2012 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, misschien als ze eens persoonlijk geconfronteerd worden met de gevolgen van het beleid dat zij voorstaan, dat ze dan eens anders gaan piepen. Iets met een ivoren toren.
Ik veracht je. Just so you know.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee, misschien als ze eens persoonlijk geconfronteerd worden met de gevolgen van het beleid dat zij voorstaan, dat ze dan eens anders gaan piepen. Iets met een ivoren toren.
En die omstanders dan?! Hadden die ook gestraft moeten worden omdat ze niks gedaan hebben ondanks dat het kind jammerde?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Nooit meer buiten de gevangenis.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Wat was voor die jongens een gepaste straf?
Het vervelende is alleen dat die voorbeeldfunctie niet werkt. Vervelend, want dan zou de oplossing simpel zijn. Bovendien zou die oplossing overeenstemmen met ons (rechtvaardigheids)gevoel.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:32 schreef Mgolovic het volgende:
[..]
Dat misdaad hard bestraft wordt. En niet net als nu, dat je eventjes niet meer met je vriendjes mag spelen.
Levenslang buiten de maatschappij plaatsen. Voor mij part in een soort psychiatrische inrichting.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:51 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Wat wil jij dan? Wat was voor die jongens een gepaste straf?
Dat was op/aan het spoor, die jongens waren veel jonger namelijk 10. Ze zijn ook niet tot gevangenisstraf veroordeeld maar een soort Engelse variant van TBS waarbij ze inderdaad 8 jaar in een gesloten inrichting hebben gezeten. Ze hadden zich kennelijk laten inspireren doode film "Child's Play". Oftewel eerder een doorgeslagen fantasie dan een bewuste actie om die peuter dood te maken. Ze hebben ook specifieke voorbeelden uit de film nagespeeld als zijnde ritueel op dat jochie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En die omstanders dan?! Hadden die ook gestraft moeten worden omdat ze niks gedaan hebben ondanks dat het kind jammerde?
Pfft, if you can't do the time, don't commit the crime.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:53 schreef Re het volgende:
[..]
dan nog is het toewensen om dan maar je eigen vader te laten vermoorden om je punt te maken net zo smaakvol als dunne diarree
Ik kraam niet zomaar wat uit, je spreekt jezelf immers weer geweldig tegen, hoezo geen oplossing? Zwaarder straffen is voor slachtoffers, nabestaanden en de burgerij wel degelijk een oplossing, namelijk het geeft genoegdoening aan hun rechtvaardigheidsgevoel. Het geven van een spuitje aan de daders, je haalt het zelf aan, is ook een oplossing, ze doen het namelijk nooit meer. Welke oplossing zoek je? De dader weer zo goed mogelijk terugbrengen in de maatschappij? Want dat is in het belang van de dader, niet van het slachtoffer of de burgerij .....quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:46 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Lees nou even goed! En niet zomaar wat uitkramen!
Ik zou als ik zou redeneren vanuit slachtoffer ook willen dat straffen omhoog moeten! En ook als ik kijk naar hoe graag ik wil dat deze klootzakken die een vader, man en vriend hebben gedood voorgoed verdwijnen. Maar het is zo dat het niet een oplossing van het probleem is. Misschien dat het voor het rechtsgevoel van nabestaanden erg lekker is maar het is geen oplossing. Ik zou er echter geen enkel probleem mee hebben om deze jongens lekker eens op een stoel te zetten of een spuitje te geven. Mooi oog om oog en tand om tand en niemand die er verder nog voor hoeft te zorgen of te betalen.
Dat snap ik, maar dit werkt ook niet. Dan heb ik liever dat iemand zich 20 jaar klote voelt en dan mogelijk opnieuw een misdaad pleegt, dan dat iemand zich 2 jaar klote voelt en dan mogelijk opnieuw een misdaad pleegt. Los daarvan ook nog het feit dat iemand 20 jaar geen misdaden kan plegen in plaats van 2 jaar.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat die voorbeeldfunctie niet werkt. Vervelend, want dan zou de oplossing simpel zijn. Bovendien zou die oplossing overeenstemmen met ons (rechtvaardigheids)gevoel.
Want dat gevoel zegt dat je dat de hufters die de grensrechter hebben doodgetrapt, deze klootzakken die kinderen hun vader hebben ontnomen en een vrouw weduwe gemaakt, dat je dat uitschot 40 jaar op water en brood moet zetten. Minimaal.
Maar het werkt dus niet. Zie de citaten uit het boek "Het Staatshotel" in dat artikel dat Ringbewoner postte:
‘De preventieve werking van het strafrecht is nog nooit bewezen. Zelfs de doodstraf in Amerika heeft geen generaal preventieve werking, zo blijkt keer op keer uit Amerikaans onderzoek’ (criminologe Simone van der Zee)
En:
"De aanhoudende roep om strenger straffen komt voort uit het feit dat onze overheid de burgers in de waan laat dat het strafrecht het goede instrument is om de samenleving te helpen. Maar hier bestaat wetenschappelijk geen overtuigend argument voor" (Hoogleraar Geert-Jan Knoops)
Wat levert het wel op: hoge recidive-cijfers:
"Uiteraard moeten we recht doen aan slachtoffers, maar als de manier waarop we dat doen niet leidt tot betere verwerking voor slachtoffers, maar wel tot nieuwe slachtoffers leidt, dan doen we niet echt recht" (Simone van der Zee)
Gestraft moet er worden. Al is het maar om eigenrichting te voorkomen. Maar alléén straffen, of nog hoger straffen, werkt gewoon niet.
Er zal dus breed ingezet moeten worden, op verschillende terreinen, om toekomstige criminaliteit te voorkomen. En dat is niet makkelijk. Hoe verander je de manier waarop kinderen opgevoed worden, hoe verander je bepaalde aspecten van een cultuur waar criminaliteit uit voorkomt (die doorgeslagen "eer" bijvoorbeeld). Hoe zorg je dat bepaalde groepen zich niet buitengesloten voelen en vervreemden van de reguliere maatschappiij met zijn geldende normen en waarden.
Ga er maar aanstaan.
Makkelijker, en populairder bij kiezers, is het om te roepen om hogere straffen.
Een jammerende peuter met een kind van 10 die zegt dat het zijn broertje is vind ik een vrij plausibel verhaal, nee dus.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:55 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
En die omstanders dan?! Hadden die ook gestraft moeten worden omdat ze niks gedaan hebben ondanks dat het kind jammerde?
Maar wat vind je ervan dat zo iemand max. op zijn 22e weer vrij rond loopt?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat je ieder voorbeeld aangrijpt om je punt te maken nu, maar lees even goed.
[..]
Dit is dus een extreem zware straf. Het komt nóóit voor dat een dader ondanks strafverlichtende omstandigheden de maximumstraf krijgt. Dat de wet op dat punt niet anders is, tsja. Daar is tot nu toe nooit een meerderheid voor geweest en het was ook nooit een speerpunt in de campagnes, dus kiezend Nederland kan het allemaal een zorg wezen.
, aldus wie?quote:Op dinsdag 4 december 2012 13:10 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Jij bent dus net zo schuldig als die jongens
is dat het probleem niet ? (cultuur)quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:34 schreef Afwazig het volgende:
Ho mijn vorige post ging niet helemaal goed. Alles voor niks getypt.
De strekking was in ieder geval dat ik het roerend eens met dit artikel ben: http://www.scheidsrechter(...)winnaarsmentaliteit/
Het is tijd voor een cultuuromslag, dat is het onderliggende probleem m.i.
Zie je zelf niet hoe onjuist dit is?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:00 schreef Jian het volgende:
Welke oplossing zoek je? De dader weer zo goed mogelijk terugbrengen in de maatschappij? Want dat is in het belang van de dader, niet van het slachtoffer of de burgerij .....
Wat is het probleem dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:44 schreef Jian het volgende:
[..]
Geleden emotionele schade, speelt, gelukkig wel degelijk een rol in ons rechtssysteem!
Zodat jou onderbuik weer rustig is?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Levenslang buiten de maatschappij plaatsen. Voor mij part in een soort psychiatrische inrichting.
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Maar wat vind je ervan dat zo iemand max. op zijn 22e weer vrij rond loopt?
dat was het punt niet natuurlijkquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:00 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Pfft, if you can't do the time, don't commit the crime.
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:04 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Zodat jou onderbuik weer rustig is?
Waarom niet meteen een spuitje dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Levenslang buiten de maatschappij plaatsen. Voor mij part in een soort psychiatrische inrichting.
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoorquote:
Dat zal ik dan gaan voelen in mijn onderbuik.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles.
misschien helpt een klisma dan?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles. [ afbeelding ] Dat levert me in NL toch geen gevangenisstraf op.
Echt het Fok-Linkse-Bullshit-Bingo-woord van het jaar.
Nee, wat dacht je van iets heel raars, iets heel vreemds, namelijk.... tromgeroffel.... de maatschappij beschermen tegen een overduidelijk gestoorde bewezen moordenaar.... het is maar iets, ja, raars hoor wat in me opkwam.
Het dringt niet echt bij je door hquote:Op dinsdag 4 december 2012 14:50 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik snap dat je ieder voorbeeld aangrijpt om je punt te maken nu, maar lees even goed.
[..]
Dit is dus een extreem zware straf. Het komt nóóit voor dat een dader ondanks strafverlichtende omstandigheden de maximumstraf krijgt. Dat de wet op dat punt niet anders is, tsja. Daar is tot nu toe nooit een meerderheid voor geweest en het was ook nooit een speerpunt in de campagnes, dus kiezend Nederland kan het allemaal een zorg wezen.
Prachtig, maar weer dat éénzijdige verhaal dat strenger straffen niet helpt. Nee het helpt in bepaalde gevallen niet de onderhavige misdaadcijfers naar beneden te krijgen, het is ook geen totale oplossing voor het onderwerp criminaliteitsbestrijding, maar het kan bij bepaalde criminaliteit wel zeker preventief werken! Om en daar gaan we weer, nog maar te zwijgen van het concept genoegdoening bij slachtoffers, nabestaanden en de burgerij.quote:Op dinsdag 4 december 2012 14:58 schreef Gert het volgende:
[..]
Het vervelende is alleen dat die voorbeeldfunctie niet werkt. Vervelend, want dan zou de oplossing simpel zijn. Bovendien zou die oplossing overeenstemmen met ons (rechtvaardigheids)gevoel.
Want dat gevoel zegt dat je dat de hufters die de grensrechter hebben doodgetrapt, deze klootzakken die kinderen hun vader hebben ontnomen en een vrouw weduwe gemaakt, dat je dat uitschot 40 jaar op water en brood moet zetten. Minimaal.
Maar het werkt dus niet. Zie de citaten uit het boek "Het Staatshotel" in dat artikel dat Ringbewoner postte:
‘De preventieve werking van het strafrecht is nog nooit bewezen. Zelfs de doodstraf in Amerika heeft geen generaal preventieve werking, zo blijkt keer op keer uit Amerikaans onderzoek’ (criminologe Simone van der Zee)
En:
"De aanhoudende roep om strenger straffen komt voort uit het feit dat onze overheid de burgers in de waan laat dat het strafrecht het goede instrument is om de samenleving te helpen. Maar hier bestaat wetenschappelijk geen overtuigend argument voor" (Hoogleraar Geert-Jan Knoops)
Wat levert het wel op: hoge recidive-cijfers:
"Uiteraard moeten we recht doen aan slachtoffers, maar als de manier waarop we dat doen niet leidt tot betere verwerking voor slachtoffers, maar wel tot nieuwe slachtoffers leidt, dan doen we niet echt recht" (Simone van der Zee)
Gestraft moet er worden. Al is het maar om eigenrichting te voorkomen. Maar alléén straffen, of nog hoger straffen, werkt gewoon niet.
Er zal dus breed ingezet moeten worden, op verschillende terreinen, om toekomstige criminaliteit te voorkomen. En dat is niet makkelijk. Hoe verander je de manier waarop kinderen opgevoed worden, hoe verander je bepaalde aspecten van een cultuur waar criminaliteit uit voorkomt (die doorgeslagen "eer" bijvoorbeeld). Hoe zorg je dat bepaalde groepen zich niet buitengesloten voelen en vervreemden van de reguliere maatschappiij met zijn geldende normen en waarden.
Ga er maar aanstaan.
Makkelijker, en populairder bij kiezers, is het om te roepen om hogere straffen.
Waarom moet dat niet kunnen?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoor.
Zulke gastjes moeten aan de andere kant ook niet de indruk krijgen dat je er gemakkelijk van af komtquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als diegene in vier jaar heropgevoed kan worden vind ik het goed. Zoals ik eerder al zei: als je deze jongen veertig jaar wegstopt schiet hij daar zelf niets mee op - maar veel belangrijker: ook de samenleving, overheid en uiteindelijk de nabestaanden ook niet.
Nee, precies. Jij wenst de daders niet dood maar familieleden van mensen die het niet met je eens zijn welquote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Vind ik niet kunnen. Maar als jij het wel vindt, dan prima hoor.
Dan krijg je middeleeuwen taferelen. Niet echt gezond voor de maatschappij lijkt me.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Publiekelijk executeren graag die gasten!!
Ik vind niet dat je minderjarigen tot de doodstraf kan veroordelen. Puur persoonlijke mening. Dus dan maar de next best thing: voor altijd opsluiten en de maatschappij zo beschermen tegen overduidelijke psychopaten.quote:
Nou nou, scheidsrechters maken wel eens fouten maar om ze nu gelijk standrechtelijk te executeren..quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:11 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Publiekelijk executeren graag die gasten!!
Dat doet ie ook niet als hij levenslang de bak indraait of, zoals jezelf al aanhaalde, een spuitje krijgt.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zie je zelf niet hoe onjuist dit is?De dader profiteert er van, ja, maar dat zal me een zorg zijn. Wat veel belangrijker is is dat hij niet rediciveert, geen uitkering aanvraagt en in de maatschappij mee kan. Dat is voor iedereen beter.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
De volgende die het woord onderbuik plaatst verkracht ik met een champagne-fles. [ afbeelding ] Dat levert me in NL toch geen gevangenisstraf op.
Echt het Fok-Linkse-Bullshit-Bingo-woord van het jaar.
Nee, wat dacht je van iets heel raars, iets heel vreemds, namelijk.... tromgeroffel.... de maatschappij beschermen tegen een overduidelijk gestoorde bewezen moordenaar.... het is maar iets, ja, raars hoor wat in me opkwam.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het is natuurlijk ondenkbaar dat iedereen die jij zo kwalificeert dan maar voor altijd weggestopt moet worden. Daarbij, ik wil daar niet voor betalen!
Het werkt niet om dit soort dingen tegen te gaan en dat is wat je wil.UI Made bij VanilleKwark.
quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:09 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dat zal ik dan gaan voelen in mijn onderbuik.
Oh jawel hoor. Mensen in de bak krijgen een salarisje, plus natuurlijk de kosten van verblijf, bewaking en voeding.quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:13 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat doet ie ook niet als hij levenslang de bak indraait of, zoals jezelf al aanhaalde, een spuitje krijgt.
Wat een geitenwollensokkenmening. Je wilt toch niet het risico lopen dat deze moordenaars ooit nog vrij komen ?quote:Op dinsdag 4 december 2012 15:12 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ik vind niet dat je minderjarigen tot de doodstraf kan veroordelen. Puur persoonlijke mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |